Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 407 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.714.312 views

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:28
hsb85 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:55:
[...]

Als de auto beweegt moet je gordel om. Het is heel simpel.
Nee hoor. Als je achteruit rijdt hoef je geen gordel om.

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:30
this schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 07:22:
[...]

Nee hoor. Als je achteruit rijdt hoef je geen gordel om.
Jawel toch?
Wikipedia: Autogordel.
Sinds 1993 is het dragen van een autogordel ook verplicht tijdens achteruitrijden.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:16
CanisLupus27 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:07:
Op nogal wat internationale forums kom ik tegen dat het vegan leer in de Tesla na een tijdje kan gaan bobbelen en barsten. Hier vind ik daar eigenlijk niks over. Hebben mensen hier ervaring mee? Of is dit een (nagenoeg) non existent probleem in Europa tegenwoordig?
Ik heb het 2x gehad met mijn hoofdsteun. 1 keer onder garantie vervangen (äub geen schoonmaakmiddelen gebruiken stond er op de factuur -> nooit gedaan...)
2e keer weer hoofdsteun. Ik heb het maar zo gelaten.
Geen idee waar het op reageert. Ik gebruik altijd dezelfde haargel, er heeft zeker 2 jaar tussen de eerste en 2e keer gezeten. Misschien een afwijkende gel na een keer naar de kapper geweest te zijn :? Who knows.
Volgens mij heb ik hier in het topic ook weleens gelezen dat iemand het bij het stuur had, en ook tesla rijders die het eerder bij BMW ervaren hadden.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:16
Overigens gaat Tesla wel erg ver met de werkplaatstarieven hoor.
Zojuist een serviceverzoek ingeschoten voor de "klik" bij mn rechterachterwiel.
ruim 157 euro per uur incl BTW 8)7
Het moet toch interessant worden voor andere partijen om hierop in te duiken :?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:25
Dat zijn normale dealertarieven toch?

En het probleem bij Tesla is de onderdelen krijgen. Daar kunnen ze zelf al amper op tijd mee komen.

[ Voor 58% gewijzigd door Caelorum op 16-08-2024 08:08 ]

• Caelorum
In België mag het wel zonder gordel overigens.

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 22:59

Sjod

Ik ben goed luisterend

TeslaNerd schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:44:
[...]

Zoals @flupp zegt, het gaat om de noodstop die mijn Tesla maakt sinds de laatste OTA update als ik wegrij met de gordel los.
Ben ik de enige hier die dat heeft en zal ik daar een serviceverzoek voor doen? Of hebben meer Tesla rijders dit en is het geen bug, maar een feature?
Ik heb een paar jaar geleden gehad dat de druksensor op de bestuurders stoel defect was. Hierdoor ging de auto plots remmen bij manoeuvreren zonder gordel. Ik had soms ook dat de auto niet opslot ging bij weglopen. De auto wist door de kapotte Sensor niet goed of je nou nog in de auto zit of dat je hem al verlaten had.

Ik zou een request insturen

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48
[...]

Zoals @flupp zegt, het gaat om de noodstop die mijn Tesla maakt sinds de laatste OTA update als ik wegrij met de gordel los.
Ben ik de enige hier die dat heeft en zal ik daar een serviceverzoek voor doen? Of hebben meer Tesla rijders dit en is het geen bug, maar een feature?
Volgens mij is dat een bug. Hij piept wel de hele tijd dat je je gordel om moet doen?
Hij hoort volgens mij geen noodstop te maken als je zonder gordel rijdt, alleen heel hard en eindeloos piepen :+ .

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:49
Ik weet dat een Audi A4 de automatische handrem er ook niet af haalt zonder dat je je gordel om doet dus het zou me niets verbazen als Tesla dit ook geïmplementeerd heeft.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 21:08
heeft er iemand in een model Y al een android auto werkend gekregen icm met op youtube beschikbare video`s?

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
pitchdown schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:56:
heeft er iemand in een model Y al een android auto werkend gekregen icm met op youtube beschikbare video`s?
In welke zin? Met 3rd party hardware of via een Android app?

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:22
RvV schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 06:28:
Toevallig hoorde ik vanmorgen dat de vrouw des huizes het ook heeft ervaren. "Bij het achteruitrijden uit de garage stopte hij opeens." Die auto kan prima zien dat hij niet op de openbare weg zit.
Nog even en je moet ook je gordel om doen als je bij een supercharger zit te wachten, want tsja, er kan zomaar iemand tegen je botsen!
Het is al sinds 1993 verplicht om ook bij het achteruit rijden een gordel om te doen... Daarnaast lijkt het me lastig altijd goed te bepalen of het de openbare weg betreft of niet.

• BigSmurf
  • Niet online
[...]

Welke versie zit je nu? Ik rij namelijk altijd weg zonder gordel en klik die vast terwijl ik het straatje uitrij. Macht der gewoonte, maar nog nooit een noodstop gehad.

Mag toch hopen dat het ook geen standaard gedrag wordt voor alle riemen. Hoe vaak die pieper niet afgaat bij een tas van 2 kilo op de stoel, heel irritant. Ik rij tegenwoordig structureel met de riemen vastgeklikt achterin.

• this
  • Laatst online: 16:28
Blijkbaar een verschil tussen BE en NL.
Ook zwangere vrouwen hoeven vanaf een bepaalde week geen gordel meer aan.

• RaRo74
this schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:27:
[...]

Blijkbaar een verschil tussen BE en NL.
Ook zwangere vrouwen hoeven vanaf een bepaalde week geen gordel meer aan.
Nederlands forum toch? Dan volgen we Nederlandse wetgeving mits expliciet anders vermeld.
Zo zullen er in de andere Nederlandstalige landen weer mogelijk hele andere of geen regels omtrent gordeldracht zijn.

Ik adviseer zwangere vrouwen ongeacht welke week altijd een gordel te dragen. Dat lijkt me de minst risicovolle oplossing. Maar we dwalen af :*)

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:22
BigSmurf schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:26:
[...]
Welke versie zit je nu? Ik rij namelijk altijd weg zonder gordel en klik die vast terwijl ik het straatje uitrij. Macht der gewoonte, maar nog nooit een noodstop gehad.

Mag toch hopen dat het ook geen standaard gedrag wordt voor alle riemen. Hoe vaak die pieper niet afgaat bij een tas van 2 kilo op de stoel, heel irritant. Ik rij tegenwoordig structureel met de riemen vastgeklikt achterin.
Ik heb twee beeper stoppers gekocht voor de achterbank. Heb gemerkt dat als de gordels van de achterbank ingeklikt zijn en je de bank neerklapt, het verrassend lastig wordt om de bank weer recht te trekken omdat de gordels dan aanspannen.

• RaRo74
DaCoTa schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:46:
[...]

Ik heb twee beeper stoppers gekocht voor de achterbank. Heb gemerkt dat als de gordels van de achterbank ingeklikt zijn en je de bank neerklapt, het verrassend lastig wordt om de bank weer recht te trekken omdat de gordels dan aanspannen.
Mij viel juist op in de mYne dat bij de rugleuningen van de achterbank geheel plat dat er juist helemaal geen gordelalarm afgaat ook niet wanneer er spullen op de rugleuning liggen.
Ofwel de sensoren in de zitting worden niet geactiveerd of omzeilt wanneer de leuningen plat liggen.

Gordels inklikken of beeper stoppers zijn bij de mYne dus helemaal niet nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door RaRo74 op 16-08-2024 13:54 ]

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-11 22:47
RaRo74 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:41:
[...]
Nederlands forum toch? Dan volgen we Nederlandse wetgeving mits expliciet anders vermeld.
...
Daar gaan we alweer.

Model 3 LR (model 2023)

• RaRo74
Vertel en leg uit? Wat heb ik gemist?

Niet alles is vanzelfsprekend.

• Caelorum
RaRo74 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:54:
[...]

Vertel en leg uit? Wat heb ik gemist?

Niet alles is vanzelfsprekend.
Prima, ik hap wel. Tweakers is er ook voor de BE markt. Ze hebben zelfs heel nadrukkelijk die markt aangeboord. Let er ook op dat in Belgie er óók Nederlands wordt gesproken en dat het tweakers.net is en niet .nl ;)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Lylz86EjCwE_Hd_bRIxUCHO3J0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nmnbegHyoUG4oojVULxxm3My.png?f=fotoalbum_large
Bron van screenshot hierboven is https://tweakers.net/info/over-tweakers/
Daarom ook dat er (tegenwoordig) artikelen zijn die puur en alleen over België gaan, zoals review: België krijgt wéér een dataretentiewet - Neemt deze eerdere privacyzo...
En dat de pricewatch is uitgebreid met Belgische webshops: .plan: Tweakers breidt Pricewatch uit met Belgische winkels In 2014. Toen 10% van de bezoekers al uit België kwam.

Dus nee, dit is niet een Nederlands forum. Het is een Nederlandstalig forum. Groot verschil.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

RaRo74 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:41:
[...]

Zo zullen er in de andere Nederlandstalige landen weer mogelijk hele andere of geen regels omtrent gordeldracht zijn.

Ik adviseer zwangere vrouwen ongeacht welke week altijd een gordel te dragen. Dat lijkt me de minst risicovolle oplossing. Maar we dwalen af :*)
offtopic:
Zoals hierboven reeds vermeld: dat is pertinent niet waar. Dat er overwegend meer Nederlandse users zijn, wil niet zeggen dat we alleen maar van de Nederlandse wetgeving en situaties mogen (moeten)uitgaan.

Het is wél handig te melden als het om een niet Nederlandse situatie gaat om dit soort misverstanden te voorkomen en dus ook aannames te voorkomen :)

Xbox Live ID:Notna8310

• RaRo74
Caelorum schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:09:
[...]

Prima, ik hap wel. Tweakers is er ook voor de BE markt. Ze hebben zelfs heel nadrukkelijk die markt aangeboord. Let er ook op dat in Belgie er óók Nederlands wordt gesproken en dat het tweakers.net is en niet .nl ;)[Afbeelding]
Bron van screenshot hierboven is https://tweakers.net/info/over-tweakers/
Daarom ook dat er (tegenwoordig) artikelen zijn die puur en alleen over België gaan, zoals review: België krijgt wéér een dataretentiewet - Neemt deze eerdere privacyzo...
En dat de pricewatch is uitgebreid met Belgische webshops: .plan: Tweakers breidt Pricewatch uit met Belgische winkels In 2014. Toen 10% van de bezoekers al uit België kwam.

Dus nee, dit is niet een Nederlands forum. Het is een Nederlandstalig forum. Groot verschil.
Ha geen zorgen en Tweakers is overal en altijd voor iedereen natuurlijk ongeacht welke taal :*)

In de algemene voorwaarden van Tweakers staat toch expliciet Nederland en België wordt daar niet genoemd...........

Hoe zit het eigenlijk met gordelplicht in alle andere Nederlandstalige landen? ;-)
Wikipedia: Nederlands taalgebied

Maar goed dat je het opneemt voor flupp. Mogelijk is dit ook zijn betoog en mij was niet bekend dat dit al eerder aan de orde was gekomen.

• RaRo74
Notna schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:28:
[...]

offtopic:
Zoals hierboven reeds vermeld: dat is pertinent niet waar. Dat er overwegend meer Nederlandse users zijn, wil niet zeggen dat we alleen maar van de Nederlandse wetgeving en situaties mogen (moeten)uitgaan.

Het is wél handig te melden als het om een niet Nederlandse situatie gaat om dit soort misverstanden te voorkomen en dus ook aannames te voorkomen :)
Dat is niet iets wat ik beweer. Dat is iets wat je nu suggereert. Lees nog maar eens terug 8)

Absoluut een aanrader om altijd te vermelden wanneer je het hebt over niet Nederlands wetgeving.

Ik ken trouwens genoeg Duitse Tweakers die ook al sinds jaar en dag meedoen.

• CEteH
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 28-08 04:04
RaRo74 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:44:
[...]

Dat is niet iets wat ik beweer. Dat is iets wat je nu suggereert. Lees nog maar eens terug 8)

Absoluut een aanrader om altijd te vermelden wanneer je het hebt over niet Nederlands wetgeving.

Ik ken trouwens genoeg Duitse Tweakers die ook al sinds jaar en dag meedoen.
Het Duitse Tesla forum is ook een aanrader en veel niet-Duitsers doen ook daar mee.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:28
ybos schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 07:53:
[...]

Ik heb het 2x gehad met mijn hoofdsteun. 1 keer onder garantie vervangen (äub geen schoonmaakmiddelen gebruiken stond er op de factuur -> nooit gedaan...)
2e keer weer hoofdsteun. Ik heb het maar zo gelaten.
Geen idee waar het op reageert. Ik gebruik altijd dezelfde haargel, er heeft zeker 2 jaar tussen de eerste en 2e keer gezeten. Misschien een afwijkende gel na een keer naar de kapper geweest te zijn :? Who knows.
Volgens mij heb ik hier in het topic ook weleens gelezen dat iemand het bij het stuur had, en ook tesla rijders die het eerder bij BMW ervaren hadden.
Yep zelfde hier. En ik kan je vertellen dat ik nooit gel in m’n haar heb ;). Ik zit altijd met m’n hoofd tegen de hoofdsteun aan en had het idee doordat m’n hoofd tegen de hoofdsteun aan hobbelt dat het de stof beschadigd? Dunno..

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11 09:02
Wat zijn de ervaringen bij de aanschaf van een occasion Model 3? Moet je er snel bij zijn? Zijn de prijzen onderhandelbaar? Ik twijfel tussen nu aanschaffen of wachten tot december. In december loopt de apk van de huidige auto af dus dat doet ook iets met de waarde.

[ Voor 36% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 16-08-2024 16:26 ]

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:43
Klopt het dat tesla’s vanaf september duurder gaan worden ivm belasting en dat dat ook met terugwerkende kracht geldt? (Bestellingen die na 1/9 geleverd worden? Lijkt me juridisch nogal dubieus…

• mjvdzwet
  • Niet online
Een stukje over de nieuwe Model Y, mogelijk een 95kW batterij.
https://gocar.be/nl/auton...-facelift-en-megabatterij

[ Voor 9% gewijzigd door mjvdzwet op 16-08-2024 18:02 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:22
Kan niet zeggen dat de huidige batterij van de Model Y LR mij ooit tekort heeft gedaan. Maar je zou dan idd wel een hele dag kunnen rijden met maar 1 laadstop, voor de echte die-hards.

Voor zover ik kan vinden is dit de "bron" van de 95 kWh:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79dG1j0aaSfaPzHbEDqX9cu-p4Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lR97lZMjc4gWcRrF1vnocaFK.png?f=user_large

(Post zegt kW, maar hij corrigeert zichzelf eronder)
Bron: https://x.com/Smudlik2/status/1818950421634855316

[ Voor 27% gewijzigd door DaCoTa op 16-08-2024 18:24 ]

Een stukje met speculaties en zonder enige bron...

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
TweakerVincent schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:00:
Klopt het dat tesla’s vanaf september duurder gaan worden ivm belasting en dat dat ook met terugwerkende kracht geldt? (Bestellingen die na 1/9 geleverd worden? Lijkt me juridisch nogal dubieus…
Waar komt dit verhaal vandaan ?
Want zonder bron oid heeft het weinig meerwaarde dit zomaar te roepen.

Zoals je zegt, juridisch is dit (bijna) niet mogelijk.
Eventueel alleen wettelijke verhogingen (btw, belasting, oid) kunnen doorbelast worden, dat zal ongetwijfeld in de kleine lettertjes staan.
Maar voor zover ik weet veranderen er geen regels per 1/9.

Mogelijk speelt nog wel de importheffing, maar daarvoor is je post te summier, voor de Y zal dit niet gelden omdat deze in Berlijn gemaakt worden.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• TweakerVincent
ZeRoC00L schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:27:
[...]

Waar komt dit verhaal vandaan ?
Want zonder bron oid heeft het weinig meerwaarde dit zomaar te roepen.

Zoals je zegt, juridisch is dit (bijna) niet mogelijk.
Eventueel alleen wettelijke verhogingen (btw, belasting, oid) kunnen doorbelast worden, dat zal ongetwijfeld in de kleine lettertjes staan.
Maar voor zover ik weet veranderen er geen regels per 1/9.

Mogelijk speelt nog wel de importheffing, maar daarvoor is je post te summier, voor de Y zal dit niet gelden omdat deze in Berlijn gemaakt worden.
Komt uit het levering topic, iemand postte het daar. Ik heb geen bron

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-11 19:30

Sebazzz

3dp

DaCoTa schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:16:
[...]

Kan niet zeggen dat de huidige batterij van de Model Y LR mij ooit tekort heeft gedaan. Maar je zou dan idd wel een hele dag kunnen rijden met maar 1 laadstop, voor de echte die-hards.
Nou de Y kan sowieso de grotere accu gebruiken. Als de je range van de 3 vs Y vergelijkt :/

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-11 18:51
CanisLupus27 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:07:
Op nogal wat internationale forums kom ik tegen dat het vegan leer in de Tesla na een tijdje kan gaan bobbelen en barsten. Hier vind ik daar eigenlijk niks over. Hebben mensen hier ervaring mee? Of is dit een (nagenoeg) non existent probleem in Europa tegenwoordig?
Geen ervaring mee, maar ik ben wel benieuwd hoe we dit vegan leer het beste kunnen onderhouden.

• Caelorum
Heb er geen klap aan gedaan in die 4.5 jaar en hij is hooguit iets losser geworden bij de bestuurderskant door in en uitstappen. Verder is het een billendoekje erover en hij ziet er weer zo uit als toen ik hem bij de terminal ging ophalen. (De rest van de auto echter...)

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 16-08-2024 19:59 ]

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik heb alleen gezien dat je heel goed moet opletten als je handcreme gebruikt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:36
Jasper schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:56:
[...]

Geen ervaring mee, maar ik ben wel benieuwd hoe we dit vegan leer het beste kunnen onderhouden.
Vegan leer klinkt heel sexy maar het is gewoon polyurethaan, maar dat staat niet zo goed in de folder :P . Het heeft behalve de uitstraling werkelijk niets met leer te maken.

• fRiEtJeSaTe
TweakerVincent schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:00:
Klopt. De M3 wordt duurder. De LM van m’n werk heeft gevraagd de prijsverhoging in de leaseprijs te accepteren of de bestelling te annuleren.
Jasper schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:56:
[...]

Niks mee gedaan, bijna 5 jaar in bezit. Nog steeds strak. Als ik Model S varianten zie dan lijken die meer last te hebben van losse stof danwel ingezakte vulling.

[ Voor 31% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 16-08-2024 20:13 ]

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:28
Sebazzz schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:01:
Ik heb alleen gezien dat je heel goed moet opletten als je handcreme gebruikt.
Oeh is dat de reden waarom m’n armsteun uit elkaar aan het vallen was?

• Tweakable
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-11 23:44
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:25:
Wat zijn de ervaringen bij de aanschaf van een occasion Model 3? Moet je er snel bij zijn? Zijn de prijzen onderhandelbaar? Ik twijfel tussen nu aanschaffen of wachten tot december. In december loopt de apk van de huidige auto af dus dat doet ook iets met de waarde.
Geen ervaring met kopen nog maar wel bezig met de zoektocht en wat mij opvalt is dat als ik een M3 zie die aan mijn eisen voldoet dat ik niet 48u of langer moet wachten om er heen te gaan want dan is hij weg. Ik kijk nu een week of 3 dagelijks. Prijzen tot op heden lijken bij dealers niet echt onderhandelbaar, paar 100 euro max, particulier lijkt daar iets meer ruimte in te zitten. Ik denk er nu over om nog even een paar maanden te rekken ivm de vele M3's die komende tijd nog uit de lease gaan komen.

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Om 6.30 uur wil de auto naar 130km/h als ik de snelweg op ga ipv 100km/h . Is daar een instelling voor om dat te veranderen? Op de kloktijd drukken komt er een agenda. Ik heb wel eens de kloktijd aangepast maar kan dat ook niet meer vinden of hoe ik dat had gedaan toen.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:36
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:08:
[...]

Klopt. De M3 wordt duurder. De LM van m’n werk heeft gevraagd de prijsverhoging in de leaseprijs te accepteren of de bestelling te annuleren.
En dan gaat dan om hoeveel verhoging? Betreft het dus niet die 1500 die ze er al bij op gedaan hebben?

Klinkt toch wel apart, ze geven toch ook geen korting nu bv wegenbelasting langer goedkoper blijft

[ Voor 12% gewijzigd door wootahH op 16-08-2024 22:47 ]

• Mortel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-11 22:27
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:25:
Zit zelf ook te kijken naar een occasion M3. Maatje van mij werkt bij een lease bedrijf (PON Financial lease) en gaf aan dat vanaf oktober een grote hoeveelheid bij hun uit de lease komt. Oktober uit de lease is januari volgend jaar ongeveer op de occasion markt. (1x per maand bij hun veiling, auto wordt verkocht aan tussenhandelaar, transport, verkoopklaar maken)
Ik wacht daarom nog heel even af.

WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS

• TweakerVincent
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:08:
[...]

[...]
Ik vind het maar een raar verhaal. De prijzen (op de site) zijn exact gelijk als toen ik mijn M3P bestelde een paar weken terug.

Lijkt me sterk dat de M3s dan opeen begin september duurder worden. Ik heb niks gehoord (koop hem ipv leasen)

Wanneer komt jouw auto? En ben je niet in de war met de oude prijsstijging?

[ Voor 6% gewijzigd door TweakerVincent op 17-08-2024 00:08 ]

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-11 18:50
evtje schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:09:
Om 6.30 uur wil de auto naar 130km/h als ik de snelweg op ga ipv 100km/h . Is daar een instelling voor om dat te veranderen? Op de kloktijd drukken komt er een agenda. Ik heb wel eens de kloktijd aangepast maar kan dat ook niet meer vinden of hoe ik dat had gedaan toen.
nvm, was een lange dag :+

[ Voor 10% gewijzigd door Armo op 16-08-2024 23:47 ]

• fRiEtJeSaTe
Armo schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:44:
[...]
Om 06:30 uur mag je 130km/h rijden dus de auto doet niets verkeerds.
Ga maar vast sparen.

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door WhoDoYaThinkIAm op 17-08-2024 00:20 ]

• TeslaNerd
  • Laatst online: 05-11 19:40
Sjod schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:15:
[...]

Ik heb een paar jaar geleden gehad dat de druksensor op de bestuurders stoel defect was. Hierdoor ging de auto plots remmen bij manoeuvreren zonder gordel. Ik had soms ook dat de auto niet opslot ging bij weglopen. De auto wist door de kapotte Sensor niet goed of je nou nog in de auto zit of dat je hem al verlaten had.

Ik zou een request insturen
Dat is een goede diagnose. Wat ook opvalt is dat als ik achter het stuur zit en een andere passagier zijn deur sluit dat het scherm dan zwart wordt. Kan dat ook de diagnose ondersteunen dat mijn stoelsensor kapot is?

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:16

GVR

TeslaNerd schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 00:30:
[...]

Dat is een goede diagnose. Wat ook opvalt is dat als ik achter het stuur zit en een andere passagier zijn deur sluit dat het scherm dan zwart wordt. Kan dat ook de diagnose ondersteunen dat mijn stoelsensor kapot is?
Klinkt aannemelijk. Auto denkt dat er geen bestuurder is en laatste passagier uitstapt, scherm op zwart dus.

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
GVR schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 00:43:
[...]

Klinkt aannemelijk. Auto denkt dat er geen bestuurder is en laatste passagier uitstapt, scherm op zwart dus.
Mijn stoelsensor bestuurderszijde was laatst kapot en dit filmpje laat mijn exacte symptomen zien: YouTube: Hong Kong Model 3 seat sensor problem
Als je in het servicemenu inlogt en bij de stoelsensoren keek, zag je ook dat hij niet registreerde dat ik op de stoel zat.

Het vervangen van de sensor heeft mijn probleem opgelost.

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-11 18:50
[...]

Deuren hebben ook sensoren.

Ik moest een keer in een smalle straat links tegen een muur parkeren waardoor ik als bestuurder bij passagierskant moest uitstappen. De auto wilde vervolgens niet op slot, zelfs in de app kreeg ik de auto niet op slot. Ben toen terug naar de auto gelopen, bestuurder kant deur open en dicht en dan pas ging de auto op slot.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:46
[...]

Had je het op vorige versies ook? Ik ging gisteren wel met <15km/u even de auto verzetten zonder gordel en achteruit inparkeren op 2024.20.9, geen ingreep gehad.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Oekol
Hoe leuk de SuC noyelles godault vorig jaar was hoe minder is 't nu :+

Alles is dicht qua faciliteiten omdat we eerder vertrokken zijn. Dus een bosjes gepakt om te plassen, het is echt uitgestorven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cW4T3SiICWEAxA5a8Kd7TL1KfWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5MpmWpK9jce7Xg3BfgtOgXC0.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 17:49
Ik weet niet of dit al gepost is maar dit zou geweldig nieuws zijn als het ook naar Europa komt;

https://www.vehiclesugges...ard-retrofit-for-model-y/
Oekol schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 07:30:
Hoe leuk de SuC noyelles godault vorig jaar was hoe minder is 't nu :+

Alles is dicht qua faciliteiten omdat we eerder vertrokken zijn. Dus een bosjes gepakt om te plassen, het is echt uitgestorven.

[Afbeelding]
Dat is altijd een beetje schraal inderdaad. Ik zorg ook dat ik niet bij dit soort locaties ben voor/na sluitingstijd.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
Morpheus2003 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:52:
Ik weet niet of dit al gepost is maar dit zou geweldig nieuws zijn als het ook naar Europa komt;

https://www.vehiclesugges...ard-retrofit-for-model-y/
Persoonlijk vind ik de Highland look of straks dan Juniper look mooier dan dit aftermarket spul.

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 17:49
dimocash schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 09:30:
[...]

Persoonlijk vind ik de Highland look of straks dan Juniper look mooier dan dit aftermarket spul.
Ja maar dit is dan wel aftermarket van Tesla zelf. Dat zou moeten schelen verwacht ik.

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 20:42
[...]

Ik had bij mijn M3-2021 ook de stoel sensor kapot. Het is hier voor de deur vervangen.

Model 3 | 2024 Highland

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:20
Awoodentree schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 00:57:
[...]

Mijn stoelsensor bestuurderszijde was laatst kapot en dit filmpje laat mijn exacte symptomen zien: YouTube: Hong Kong Model 3 seat sensor problem
Als je in het servicemenu inlogt en bij de stoelsensoren keek, zag je ook dat hij niet registreerde dat ik op de stoel zat.

Het vervangen van de sensor heeft mijn probleem opgelost.
wat zitten er toch enorm veel slimmigheden in moderne auto’s. Ze kunnen falen natuurlijk, of soms irritant zijn, maar in zijn algemeenheid maken ze de hedendaagse voitures wel prettiger en vooral veiliger.

• Megat
Inspired schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:53:
[...]

Dat is altijd een beetje schraal inderdaad. Ik zorg ook dat ik niet bij dit soort locaties ben voor/na sluitingstijd.
Misschien is het voor toekomstige gebruikers nuttig als ze weten wat de openingstijden van de faciliteiten zijn bij de verschillende SuC’s.

• Megat
pewill schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 11:00:
[...]

Ik had bij mijn M3-2021 ook de stoel sensor kapot. Het is hier voor de deur vervangen.
Mag ik vragen hoe u merkte dat de stoelsensor kapot was ?

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:13
De versoberde Tesla M3RWD '24 is in Mexico een feit! Stukje op Bright suggereert dat je opties hebt, dat lijkt in de configurator niet. De achterwielaandrijver heeft alles vanaf nu basic (textiel, geen scherm achter, geen dubbelglas, geen stuur+stoelverwarming, geen RGB ledstrip). De prijs is gedaald met omgerekend €2.419.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcoLZk0nzYU9jiz2SfpMoRXIYSQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0bsMP7BrN3gLfvPtY7uVoU3T.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNPct95wDF7v5-lCdG4h2C9SFhI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2slaiChV80CI82Jws1dkxlDu.jpg?f=fotoalbum_large
Wie in Mexico een nieuwe Tesla Model 3 wil kopen, krijgt nu verschillende interieuropties voorgeschoteld. Dat is best verrassend, want de automaker biedt doorgaans nauwelijks opties aan om de binnenkant van je Tesla naar smaak aan te passen. Dat kan nu dus wel, met mogelijkheden voor een goedkopere bekleding van normaal textiel in plaats van de vegan lederen afwerking. Die laatste optie is momenteel de standaard in elke Model 3.

Hetzelfde geldt voor de andere interieuropties waar Mexicaanse klanten nu een keuze in kunnen maken. Zo kan het nieuwe scherm van de boardcomputer, die in het vernieuwde model van dit jaar zit, uit het totaalpakket worden gehaald, net als de stoel- en stuurverwarming.
https://www.bright.nl/nie...oet-dat-met-de-prijs.html

[ Voor 3% gewijzigd door Maurice- op 17-08-2024 12:38 ]

• Caelorum
Megat schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:06:
[...]

Mag ik vragen hoe u merkte dat de stoelsensor kapot was ?
Auto gaat niet aan als je er in gaat zitten. Auto gaat niet automatisch op slot als je wegloopt (omdat de auto denkt dat er nog iemand in zit).
Dat soort dingen.

• Megat
Caelorum schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:20:
[...]

Auto gaat niet aan als je er in gaat zitten. Auto gaat niet automatisch op slot als je wegloopt (omdat de auto denkt dat er nog iemand in zit).
Dat soort dingen.
Dankjewel voor de toelichting

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 20:42
[...]

Dat soort dingen.
Ik merkte dat de auto niet meer automatisch op slot ging. Maar het was niet elke keer, af en toe eerst. Kwam ik bij de auto en was ie nog open.

[ Voor 11% gewijzigd door pewill op 17-08-2024 13:18 ]

Model 3 | 2024 Highland

• TeslaNerd
[...]

Dat soort dingen.
Ik heb een serviceverzoek aangemaakt voor de kapotte stoelsensor. Weet iemand wat dat (ongeveer) zal gaan kosten?

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• Oekol
Megat schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:04:
[...]

Misschien is het voor toekomstige gebruikers nuttig als ze weten wat de openingstijden van de faciliteiten zijn bij de verschillende SuC’s.
Er zitten verschillende faciliteiten naast. Dus dat is dan ook voor tesla moeilijk te delen. Shopping mall gaat daar 09.30 open en daar heb je nette wc's. Maar wellicht verbaasd de supermarkt ons met ook wc's geen idee. Overigens dacht ik dat noyelles godault vorig jaar ver weg was van de snelweg. Blijkt totaal niet zo te zijn. Velizy 2 daarentegen... Die slaan we in vervolg over. Nog een keer verkeerd gereden terwijl we de palen al zagen, konden alleen de snelweg op. Wat een 'doolhof' 8)7. Wellicht dat de auto er weer eens een hele bijzondere aanrij route op na hield.

Overigens het is echt kut weer in FR. Maar gelukkig rijden we door. Heb al 3x zijknatte sokken gehad met het opladen steeds

[ Voor 12% gewijzigd door Oekol op 17-08-2024 14:12 ]

• Oekol
Inspired schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:53:
[...]

Leermomentje. Vorig jaar 1 lader uitgezocht en die was top (deze). Daarna auto laten doen. Had nu alles uitgezocht (waar ik per se heen wilde) en de eerste twee waren zeer matig (oa deze door de tijd). Nu doet de auto het weer zelf, tenzij er eerder moeten stoppen door onze lieve kroost. Prima :9

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12:09
Maurice- schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:10:
De versoberde Tesla M3RWD '24 is in Mexico een feit! Stukje op Bright suggereert dat je opties hebt, dat lijkt in de configurator niet. De achterwielaandrijver heeft alles vanaf nu basic (textiel, geen scherm achter, geen dubbelglas, geen stuur+stoelverwarming, geen RGB ledstrip). De prijs is gedaald met omgerekend €2.419.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Opzich zou textiel wel fijne optie zijn, iets minder zweterig dan de model Y stoel met heet weer.. verder perfect schoon te houden hoor en comfort maar dat stukje. En gaatjes erin zoals de 3 Highland is ook niet heel praktisch met vlekken etc.

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-08 12:11
Alexander1984 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:22:
[...]

Opzich zou textiel wel fijne optie zijn, iets minder zweterig dan de model Y stoel met heet weer.. verder perfect schoon te houden hoor en comfort maar dat stukje. En gaatjes erin zoals de 3 Highland is ook niet heel praktisch met vlekken etc.
Vandaag weer superblij geweest met de stoelkoeling in m'n M3 Highland :)

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

• Megat
Oekol schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:51:
[...]

Er zitten verschillende faciliteiten naast. Dus dat is dan ook voor tesla moeilijk te delen. Shopping mall gaat daar 09.30 open en daar heb je nette wc's. Maar wellicht verbaasd de supermarkt ons met ook wc's geen idee. Overigens dacht ik dat noyelles godault vorig jaar ver weg was van de snelweg. Blijkt totaal niet zo te zijn. Velizy 2 daarentegen... Die slaan we in vervolg over. Nog een keer verkeerd gereden terwijl we de palen al zagen, konden alleen de snelweg op. Wat een 'doolhof' 8)7.
Ik bedoelde niet dat Tesla dat zou moeten doen, maar leden van dit forum, zoals jij nu ook doet 👍
Fijne vakantie verder.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:13
Alexander1984 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:22:
[...]

Ben benieuwd of het een voorbode is van de Y Juniper. Niet geheel onlogisch om onderscheid te (gaan) maken tussen een instapper en een luxere/krachtigere uitvoering. De M3P24 onderscheidt zich ook al meer van de LR dan voor de refresh.

Op de stoelverwarming na zou ik alle besparende zaken ook prima vinden op een eventuele volgende M3.

• Awoodentree
  • Niet online
TeslaNerd schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:49:
[...]

Ik heb een serviceverzoek aangemaakt voor de kapotte stoelsensor. Weet iemand wat dat (ongeveer) zal gaan kosten?
Bij Tesland in Almere kostte me dit ongeveer €170,- , dus waarschijnlijk is Tesla iets duurder.

• TeslaNerd
Awoodentree schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 01:14:
[...]

Bij Tesland in Almere kostte me dit ongeveer €170,- , dus waarschijnlijk is Tesla iets duurder.
Ik ben nog tot eind augustus in het buitenland met mijn Tesla. Is het mogelijk de stoelsensoren van de de passagiersstoel met die van de bestuurdersstoel te wisselen?

• mjvdzwet
  • Niet online
TeslaNerd schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 08:19:
[...]

Ik ben nog tot eind augustus in het buitenland met mijn Tesla. Is het mogelijk de stoelsensoren van de de passagiersstoel met die van de bestuurdersstoel te wisselen?
Kan je geen service aanvragen op jouw huidige lokatie?

• Stylus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:50
Voor Peter en de rest,

Wij zijn met onze Telsa Y rwd en caravan van 1350kg beladen naar Noord Italië geweest. Prettige range was 160km, dan nog z'n 15% over. Dit is ongeveer 1:40 a 2 uur rijden afhankelijk van verkeer/file. Hier en daar extra moeten stoppen voor een kort toiletbezoek. Reis was z'n 1000km en in twee dagen van 8 tot 5 gereden. Vanaf de laatste lader in Duitsland was het nog 200km precies naar huis, we zouden dan met 1% aankomen. Toch maar besloten om bij Duiven er kort wat bij te laden.

Zelf via https://supercharge.info/map elke volgende lader gezocht. Je kunt hier ook trailer friendly SuperChargers vinden. Hier en daar moeten afkoppelen maar het is ons 100% meegevallen.

Navigatie berekend ook de hoogteverschillen/klimmetjes, helemaal top. Gemiddeld verbruik van onze hele rit is 261Wh/km over 2600km. De rit met caravan was gemiddeld 290Wh/km. Caravan is een Fendt 470 van 230cm breed.

Combinatie ligt prettig op de weg en het trekvermogen is heerlijk.

In totaal 5 mede EV rijders met caravan gespot, 4 Tesla's en 1 Kia EV6. Je hebt bij de laders en op de camping wel regelmatig een praatje waarbij mensen toch wel nieuwsgierig naar de ervaring zijn.

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:49
Vorig weekend naar Frankrijk gereden en bij 3 SUC's geladen. Deze staan echter nog steeds niet bij de laadgeschiedenis in de app. Ook geen factuur/afschrijving ontvangen. De laadsessies van de terugweg gister staan wel al in de app

Meer mensen hier "last" van?

• Awoodentree
  • Niet online
TeslaNerd schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 08:19:
[...]

Als dit hetzelfde artikelnummer is wel, maar dan zou je beter zelf de sensor kunnen bestellen, bij jou in het buitenland laten bezorgen, en dan de sensor van de bestuurdersstoel gewoon vervangen. Anders ben je dubbel werk aan het doen.

Dit is een video van hoe je het moet doen:
YouTube: Tesla Model 3 Driver Occupancy Sensor Repair

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 22:35
Nice. Ik heb al gevraagd in het 3D model om te printen 😃

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11 21:22

jefjef

learning by doing

Ik heb een zwarte MY RWD.long range besteld en zal.deze begin december geleverd gaan krijgen ivm aflopen lease contract. Ik heb gelezen over de zachte samenstelling van de zwarte lak . Tenminste dat was in het begin van de eerste leveringen van de Y. Is dat nog steeds zo? En zo ja wat hebben jullie voor maatregelen genomen? Wrappen? Sealen?

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-11 22:47
Awoodentree schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:19:
[...]

Als dit hetzelfde artikelnummer is wel, maar dan zou je beter zelf de sensor kunnen bestellen, bij jou in het buitenland laten bezorgen, en dan de sensor van de bestuurdersstoel gewoon vervangen. Anders ben je dubbel werk aan het doen.

Best cool. Maar waar haal je zo'n sensor dan wel (in de link bij die video staat dat die hier niet leverbaar is), vraag ik mij af.

Model 3 LR (model 2023)

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Model 3-2024 eigenaren - zit bij jullie bij het dak bij de dwarsligger waar de speakergrill in zit (die naar de voorkant wijst), ook de omkasting van de dwarsligger los of zit dat compleet vast? Ik dacht dat het vast zat bij mij en nu kan ik het flexibel bewegen maar ik weet het niet zeker :?

[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 18-08-2024 13:31 ]

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:25

RvV

jefjef schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 13:19:
Ik heb een zwarte MY RWD.long range besteld en zal.deze begin december geleverd gaan krijgen ivm aflopen lease contract. Ik heb gelezen over de zachte samenstelling van de zwarte lak . Tenminste dat was in het begin van de eerste leveringen van de Y. Is dat nog steeds zo? En zo ja wat hebben jullie voor maatregelen genomen? Wrappen? Sealen?
Ik weet het niet hoor. Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat het een fabeltje is dat de een of de andere kleur "harder" of "beter" is. Als iedereen elkaar na blijft praten, dan blijf je dat in stand houden.
Uiteindelijk (naar wat ik heb gezien en ervaren) krijgen alle kleuren snel te maken met steenslag putten. Mijn blauwe had de eerste plek al te pakken op de rit vanuit Tilburg naar huis. Coaten beschermt vrij weinig en al helemaal niet tegen steenslag. Als je hem goed wilt beschermen, dan moet je hem inpakken met PPF wat niet echt interessant is voor een lease auto?

Y'24

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-11 22:13

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

@Stylus Leuk om te lezen. Ook prettig om te vernemen dat die 1000 km met een RWD goed te doen zijn mits je maar de tijd neemt. Overigens een laag energieverbruik. Die 290 kWh lukt me ook wel, maar wel in Nederland ( geen hoogte verschillen, lekker temperatuurtje). Dit met een Knaus 450 FU van max 1500 kg. ( zal wel een tikkeltje minder zijn).

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:05
ja netjes. Meer mensen die de 13 polige stekker ook een ongelofelijk kloteding vinden? Of met name dan hoe die gemonteerd is?

Elke keer weer zit ik gigantisch te vloeken en te schelden dat ik de stekker van de aanhanger er niet lekker in krijg. Heeft naar mijn idee te maken dat het klepje van de stekker op de auto niet helemaal lekker open kan.

Eigenlijk moet ik er nog eens onder de kruipen of er niet iets te verzinnen valt dat de stekker een paar centimeter verder naar buiten gemonteerd kan worden.

Ik verwijder nooit mijn trekhaak.

Met mijn vorige auto's had ik daar nooit last van. Dus ligt het aan mij of herkennen meer mensen dit?

Nog een andere vraag. Een stuk of wat pagina's terug schrijft iemand dat ie Towmode uitzet zodat ie weer gewoon autopilot tot zijn beschikking heeft.

Als ik mijn aanhanger aankoppel wordt het caravan logo blauw. Als dit tijdens het rijden rood wordt weet ik ook dat de stekker weer is losgegaan en de verlichting dus niet werkt.

Maar kun je een aanhanger aankoppelen met werkende verlichting, en daarna tow mode uitzetten zodat je dus volledige autopilot hebt?

Wat is eigenlijk het nut van die towmode? Lijkt mij alleen op hele zware aanhangers nuttig als dit iets met koppel en vermogen te maken zou hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Guido7619 op 18-08-2024 15:36 ]

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Guido7619 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:33:
ja netjes. Meer mensen die de 13 polige stekker ook een ongelofelijk kloteding vinden? Of met name dan hoe die gemonteerd is?
Met de 13P Jaeger stekker is niks mis. (Zolang je tenminste de juiste versie koopt, van de duurdere fabrikanten) Zou nooit meer terug willen naar die oude 7-polige rommel.

Ik denk dat je probleem zit bij de manier waarom Tesla het aanhangerstopcontact monteert.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:59
jefjef schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 13:19:
Volledige lakbescherming in de vorm van PPF is veel te duur voor een auto als een Model Y. Wat veel schijnt te helpen voor de ergste steenslag zijn spatlappen voor. En eventueel een stukje PPF op de achterste schermen waar de steentjes vanaf de voorwielen naar gelanceerd worden. Verder niet druk om maken. Zeker niet bij lease. Zou je m na de termijn over willen kopen kun je altijd bijvoorbeeld de voorkant laten spuiten. Stuk goedkoper en beter resultaat dan de hele auto in de PPF.

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:02
[...]

Elke keer weer zit ik gigantisch te vloeken en te schelden dat ik de stekker van de aanhanger er niet lekker in krijg. Heeft naar mijn idee te maken dat het klepje van de stekker op de auto niet helemaal lekker open kan.

Eigenlijk moet ik er nog eens onder de kruipen of er niet iets te verzinnen valt dat de stekker een paar centimeter verder naar buiten gemonteerd kan worden.

Met mijn vorige auto's had ik daar nooit last van. Dus ligt het aan mij of herkennen meer mensen dit?

Nog een andere vraag. Een stuk of wat pagina's terug schrijft iemand dat ie Towmode uitzet zodat ie weer gewoon autopilot tot zijn beschikking heeft.

Als ik mijn aanhanger aankoppel wordt het caravan logo blauw. Als dit tijdens het rijden rood wordt weet ik ook dat de stekker weer is losgegaan en de verlichting dus niet werkt.

Maar kun je een aanhanger aankoppelen met werkende verlichting, en daarna tow mode uitzetten zodat je dus volledige autopilot hebt?

Wat is eigenlijk het nut van die towmode? Lijkt mij alleen op hele zware aanhangers nuttig als dit iets met koppel en vermogen te maken zou hebben.
Eens
Tijdens de vakantie regelmatig af moeten koppelen.
Die jeager kan je bijna niet gedraaid krijgen.

Al mijn vorige auto’s hadden automatisch uitklapbare trekhaak.
Dan is een afneembare al wennen maar dat wist ik van tevoren.
Maar die jeager pfff
Ik maak bij geen gebruik ervan wel alles weer dicht (vind ik mooier).

• Megat
[...]
Meer mensen die de 13 polige stekker ook een ongelofelijk kloteding vinden? Of met name dan hoe die gemonteerd is?

Wij vinden het ook een heel lastige positie voor het stopcontact.
Ik heb al gekeken of ik de steun waar de contactdoos opzit kan verplaatsen, maar helaas, hij zit vastgelast aan de trekhaakbalk.

• Smobbo
  • Laatst online: 15:48
Ik heb voor mijn model 3 maar gewoon zo’n te duur haaks verlengstuk gekocht. Ja kost 70€ voor wat simpel 3D print spul, maar het aansluiten van de stekker is gelijk een fluitje van een cent (y) .

• TeslaNerd
Awoodentree schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:19:
[...]

Nog eens gegoogled op tesla occupancy sensor fix en via reddit en de video hierboven wat gefrummeld aan de platte kabel onder de stoel en nu (tijdelijk?) gefixt 🥳

https://www.reddit.com/r/TeslaModel3/s/AJOBQImNC3

I had that and what I did was lift the seat to highest position and review all wire connections on the bottom. I jiggled a few, pushed a few back in that seemed like they were a loose connection and basically gave those some general TLC. Error has not come back.

[ Voor 15% gewijzigd door TeslaNerd op 18-08-2024 18:43 ]

Maurice- schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:10:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

In Mexico zou ik ook niet kiezen voor stuur en stoelverwarming. Koeling daarentegen….

Sony A7 iv en wat recycled glas

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Tommie12 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:58:
[...]

In Mexico zou ik ook niet kiezen voor stuur en stoelverwarming. Koeling daarentegen….
Zitplaatsen en stuur niet inbegrepen vind ik wel heel basic…

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:59
SirLenncelot schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:16:
[...]

Zitplaatsen en stuur niet inbegrepen vind ik wel heel basic…
Matras erin, FSD aan en lekker uitgerust op je bestemming komen :+

• Corvi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-01 12:38
[...]

Ik heb 2 aanpassingen gedaan om het een stuk soepeler te maken.
De plaat waarop de adapter is gemonteerd kan wat naar boven gebogen worden, waardoor het klepje verder open kan.
Daarnaast is de schroefdraad van de caravanstekker te grof. De stekker van de fietsendrager gaat er namelijk wel gemakkelijker op.
Daarom heb ik de schroefdraad van de stekker met een stanleymes wat schuin gesneden en geschuurd. Nu geen probleem meer met aan- en afkoppelen.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:53
Sebazzz schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 13:31:
Model 3-2024 eigenaren - zit bij jullie bij het dak bij de dwarsligger waar de speakergrill in zit (die naar de voorkant wijst), ook de omkasting van de dwarsligger los of zit dat compleet vast? Ik dacht dat het vast zat bij mij en nu kan ik het flexibel bewegen maar ik weet het niet zeker :?
Ik zal morgenochtend eens voelen (als ik ‘t niet vergeet).
[...]

Heb de afgelopen weken regelmatig met de aanhanger gereden en veel aan- en afgekoppeld. Bij mij werkt het prima met de stekker van de aanhanger.

Ik had daarvoor een oude aanhanger met een 7-polige stekker en dus een adapter ertussen. Die laatste ging iets minder soepel, maar werkte ook. Kan dus ook aan kleine variaties in de stekkers liggen wellicht.

Ik vond de positie van het zekeringsoog eigenlijk veel lastiger. Om de karabijn van de remkabel daaraan te krijgen was meer gedoe dan de 13-polige stekker inpluggen.

Vziw kun je geen AP hebben met de aanhanger achter de auto omdat de camera die achteruit kijkt geblokkeerd is.
RvV schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 13:46:
[...]

Ik weet het niet hoor. Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat het een fabeltje is dat de een of de andere kleur "harder" of "beter" is. Als iedereen elkaar na blijft praten, dan blijf je dat in stand houden.
Uiteindelijk (naar wat ik heb gezien en ervaren) krijgen alle kleuren snel te maken met steenslag putten. Mijn blauwe had de eerste plek al te pakken op de rit vanuit Tilburg naar huis. Coaten beschermt vrij weinig en al helemaal niet tegen steenslag. Als je hem goed wilt beschermen, dan moet je hem inpakken met PPF wat niet echt interessant is voor een lease auto?
Juist. Er is ook een filmpje van een Engelse handelaar in EVs waar hij de dikte van de laklagen van diverse kleuren Tesla's uit verschillende fabrieken meet op verschillende plaatsen en ook vergelijkt met de luxe Duitse merken. Daar blijkt in ieder geval qua dikte niet of nauwelijks verschil tussen te zitten.

Dan de vraag of lak 'hard' of 'zacht' is... Ik weet niet of dat ooit getest is, maar het lijkt mij nogal onwaarschijnlijk. Die top coat is eigenlijk altijd gewoon PU lak, denk niet dat daar veel verschil tussen zit.

Tot slot. Ik heb in mijn leven 3x een nieuwe auto gekocht, 1x een Chevrolet Aveo (2012), 1x een Ioniq 5 (2021) en 1x een Model Y (2022). In alle gevallen hadden de auto's binnen een jaar wel wat plekjes steenslag. De lak van de Ioniq 5 had ook heel snel micro krasjes van bij het wassen waarbij de slang van de hogedruk reiniger tegen de lak aan kwam.

Ik heb een witte Y en los van de steenslag plekjes zie je er niet veel op. Ik heb overigens wel de spatlappen, want het is overduidelijk dat er anders veel meer tegen de zijkant (onderkant achterportier) tegen de auto opspat.

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:55
[...]

M.b.t. de stekker: ik heb de kant van de auto iets omhoog gebogen zodat het klepje wel goed open kan en hij er wat makkelijker in gaat.
Pagina: 1 ... 407 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: