Naafkap schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:39:
[...]
Het punt is dat veel tesla-rijders lijken te lijden aan tunnelvisie en denken dat alles op hun tesla het beste is wat er bestaat. Soms is het dan even nodig om misvattingen te corrigeren. Gezien de manier van reageren hierop lijkt het dat veel mensen niet met kritiek op hun tesla kunnen omgaan.
Toch is het van belang om feiten en onjuistheden te blijven benoemen.
Tja. Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Wat voor jou een feit is kan voor de ander een onjuistheid zijn. Laten we het erop houden dat de meeste Tesla-rijders zeer content zijn met hun auto.
Mijn graadmeter is altijd m’n vrouw. Geen gezeur = top product. Eind 2019 toen EV nog in de kinderschoenen stond in NL heb ik een Model 3 geleased (voor de bijtelling uiteraard). Mijn vrouw was toen meer dan sceptisch, ze wou het eigenlijk niet. 5 jaar verder ga ik binnenkort alleen nog zakelijk rijden, m’n vrouw wil nu de ice prive BMW vervangen voor een Tesla. Zegt genoeg.
Ze had destijds range-anxiety. Inmiddels rijdt ze op een lange rit de tank tot 1% leeg (omdat ze geen zin heeft om te laden). Maar dat zegt wel iets over het vertrouwen in de auto.
Haar overige pro’s:
- Superchargen, snel, geen geklooi met pasjes
- navigatie icm laadnetwerk
- OPD
- lekker snel
- range (LR)
- Dog mode
- stiekem opgeteld veel ruimte voor een sedan
Persoonlijk heb ik al in aardig wat EV’s gereden. De enige die in de buurt komt qua rijgemak en infotainment is Volvo. Tuurlijk is niet alles fantastisch aan Tesla, ik heb ook liever wat meer aankleding binnen en een Elon’s eeuwige strijd tegen sensoren is soms vermoeiend. Maar de worry-free ride maakt heel veel goed. Ik moet altijd lachen om de niet-Tesla rijders die dan wel bij Superchargers staan te laden. Want lekker goedkoop en beschikbaar in het buitenland. Welnu, dat is precies een van de redenen waarom ik destijds voor een Tesla heb gekozen.
[
Voor 11% gewijzigd door
fRiEtJeSaTe op 14-08-2024 13:24
]