Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 404 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.213 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 22:06
KeesPimelmees schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:44:
[...]

Die "bijna paars" Dat is midnight Cherry!

Overigens verandert die kleur aardig door verschillende lichtinval.
Ja, precies. Gister in volle zon volgens mij dezelfde zien rijden en daar is-ie dan weer helder rood. Best wel tof, eigenlijk.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
Hoera, m'n Tesla MYP is vandaag 1 geworden, geen taart maar wel een paar statistieken voor de data fans. :+

Ik gebruik sinds dag 1 Tessie dus het meeste komt daar vandaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKn1vOHggUjnqHohLPaPqF8PTl0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TFUV9114ced3wNabZtp40XSH.png?f=user_large

Onderstaande vond ik interessant om te delen. In de eerste maanden ging mijn max range omhoog. Ik denk dat het BMS wellicht steeds meer uit de accu weet te halen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpRol9SfFIsbIcZ5pTOtmSg3Pjc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vvFNmP7LydJdk6ddW92ZuNsg.png?f=fotoalbum_large

Hard rijden is wel leuk maar boven de 130 gaat het verbruik toch hard omhoog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vj2901Wgad6DzY790g0btilQtqw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g8gCLlHMdY1WWPfKpBLdde81.png?f=fotoalbum_large

Voor wat het waard is, als ik de totale tijd door totale afstand deel dan kom ik uit op 59 km/h.

Verder erg fijne auto en man man man wat een updates afgelopen jaar met als grote uitschieters toch wel Tesla vision, auto parking, adaptive matrix headlight en niet te vergeten de ruitenwissers lijken het eindelijk goed te doen.

Verder ook wat ergernissen, de grootse zijn de velgen, de Uber turbine 21" zijn toch erg gevoelig voor de stoeprand en nu al schade aan alle 4 de velgen :(
Verder kijk ik uit naar FSD, hopelijk dat we in 2025 dit in europa gaan zien.

Maar al met al een erg fijne auto en erg tevreden met mijn aankoop. Ook de meerprijs van de Performance vind ik echt de moeite waard. Als ik alleen rij trap ik toch bijna altijd wel 1 of 2 keer flink op het stroompedaal!

Hier nog een foto van dag 1: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hVPcTdUcQe3qilsdSCXNB7daLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0Xpqc1F08ZracUaXdXYbFqU.jpg?f=fotoalbum_large

edit: hier nog de langste, snelste topsnelheid en snelste gemiddelde snelheid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOHCnz5aO4xSoE8vNrNUK8yEZGQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nu2TiS6tSCN63lOzDTg8qrbp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door The_Woesh op 12-08-2024 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:00
The_Woesh schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:50:
Hoera, m'n Tesla MYP is vandaag 1 geworden, geen taart maar wel een paar statistieken voor de data fans. :+

Ik gebruik sinds dag 1 Tessie dus het meeste komt daar vandaan.

[Afbeelding]

Onderstaande vond ik interessant om te delen. In de eerste maanden ging mijn max range omhoog. Ik denk dat het BMS wellicht steeds meer uit de accu weet te halen.
[Afbeelding]

Hard rijden is wel leuk maar boven de 130 gaat het verbruik toch hard omhoog.
[Afbeelding]

Voor wat het waard is, als ik de totale tijd door totale afstand deel dan kom ik uit op 59 km/h.

Verder erg fijne auto en man man man wat een updates afgelopen jaar met als grote uitschieters toch wel Tesla vision, auto parking, adaptive matrix headlight en niet te vergeten de ruitenwissers lijken het eindelijk goed te doen.

Verder ook wat ergernissen, de grootse zijn de velgen, de Uber turbine 21" zijn toch erg gevoelig voor de stoeprand en nu al schade aan alle 4 de velgen :(
Verder kijk ik uit naar FSD, hopelijk dat we in 2025 dit in europa gaan zien.

Maar al met al een erg fijne auto en erg tevreden met mijn aankoop. Ook de meerprijs van de Performance vind ik echt de moeite waard. Als ik alleen rij trap ik toch bijna altijd wel 1 of 2 keer flink op het stroompedaal!

Hier nog een foto van dag 1: [Afbeelding]
Wellicht komt het omdat het andere dingen meeneemt, maar is 248 Wh/km niet heel hoog?
Ik zit gemiddeld met mijn MY RWD op ~170 Wh/km maar het Tesla systeem in de auto neemt vast niet alles mee. 248 klinkt dan weer lomp veel eigenlijk.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Woesh
Oekol schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:02:
[...]

Wellicht komt het omdat het andere dingen meeneemt, maar is 248 Wh/km niet heel hoog?
Ik zit gemiddeld met mijn MY RWD op ~170 Wh/km maar het Tesla systeem in de auto neemt vast niet alles mee. 248 klinkt dan weer lomp veel eigenlijk.
Ik rij ook best lomp >:) . Veel mensen kijken naar het verbruik dat de auto zelf aangeeft, dus tijdens het rijden. Ik heb alle energie, dus inclusief laadverlies, gedeeld door totaal gereden km. Ik vind dat de enige echte waarde omdat verbruik dat je hebt tijdens laden, sentry, preconditioning eigenlijk onvermijdbare overhead is die je moet meenemen.

De drive efficiency volgens Tessie is 215 Wh/km, nog steeds hoog maar meer in de buurt. De P is ook minder efficient dan de RWD.

[ Voor 4% gewijzigd door The_Woesh op 12-08-2024 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Nu was natuurlijk al bekend dat de lak van Tesla zwak is, maar dat eea zo snel kan inbranden had ik niet verwacht..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eiHpj8kWHJZOEN-qD7RjHlRrnuM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ob7ncLRhlGuicvdFkpAN9iv3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aoTRJT7eW8ka0X71Nf-IlEL5ilY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mktLNAYGvzu3tg9MEx9aVVGp.jpg?f=fotoalbum_tile

Stond onder een boom, die blijkbaar heeft staan lekken (hars) :+ Kreeg het hars zelf er niet uit, ben naar een detailler gegaan... Die kreeg t hars easy af, maar de "vlek" zelf er niet uit, gepolijst alles gedaan maar niks nada helpt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:39

RvV

beyazz06 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:25:
Nu was natuurlijk al bekend dat de lak van Tesla zwak is, maar dat eea zo snel kan inbranden had ik niet verwacht..

Stond onder een boom, die blijkbaar heeft staan lekken (hars) :+ Kreeg het hars zelf er niet uit, ben naar een detailler gegaan... Die kreeg t hars easy af, maar de "vlek" zelf er niet uit, gepolijst alles gedaan maar niks nada helpt..
Balen zeg. Dan maar helemaal insmeren met hars zodat hij weer egaal van kleur is? O-)
Ik had afgelopen week een vogelstrontje van 1cm op die zwarte sierlijst. Uiteraard zit daar nu ook een verkleurde plek. ;( Het lijkt wel of vrijwel elk onderdeel gevoelig is.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Woesh schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:08:
[...]

Ik rij ook best lomp >:) . Veel mensen kijken naar het verbruik dat de auto zelf aangeeft, dus tijdens het rijden. Ik heb alle energie, dus inclusief laadverlies, gedeeld door totaal gereden km. Ik vind dat de enige echte waarde omdat verbruik dat je hebt tijdens laden, sentry, preconditioning eigenlijk onvermijdbare overhead is die je moet meenemen.

De drive efficiency volgens Tessie is 215 Wh/km, nog steeds hoog maar meer in de buurt. De P is ook minder efficient dan de RWD.
Ja, die Drive Efficiency van 215 Wh/km is dan alsnog erg hoog. Dat zit bij mijn RWD op 163 over ongeveer 48.000 km (en dat ook nog na 2x zomervakantie rit met dakkoffer en surfplank erop, 3x wintersport en sowieso 2 winters en maar 1 volledige zomer). In jouw geval dus 32% meer verbruik, dan maak je denk ik wel goed gebruik van de mogelijkheden die de P extra biedt...

En ik rijd ook niet helemaal als een natte dweil. Bijna altijd de toegestane snelheid met kleine bonus, wel meestal op AP.

Anyway, gefeliciteerd met je eerste jaar. Die kleur begin ik steeds meer te waarderen trouwens.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

[Afbeelding][Afbeelding]

Wel bizar. Zelfs nadat hij je auto lichtblauw heeft gespoten blijft die plek nog zichtbaar!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
Vrouwlief heeft een caravan gekocht, kom ik erachter dat de ranger die mijn trekhaak heeft gemonteerd de stekker van de verlichting niet heeft aangesloten. Sta je daar met een stukje kabelboom en een connector in je hand :-D 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:29

[Afbeelding][Afbeelding]

Dat is niet uniek aan Tesla. Ik heb hetzelfde gezien op de Audi A6 van mijn baas, en die auto was amper 2 jaar oud. Gewoon onder een plataan, zon er op en hele dak onder de vlekken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 20:53
_-= Erikje =-_ schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:37:
Vrouwlief heeft een caravan gekocht, kom ik erachter dat de ranger die mijn trekhaak heeft gemonteerd de stekker van de verlichting niet heeft aangesloten. Sta je daar met een stukje kabelboom en een connector in je hand :-D 8)7
Bedoelt u dat er helemaal geen contactdoos is gemonteerd cq aangesloten, dus dat de verplichte verlichting achter op de caravan niet functioneert , of is het zo, dat alleen de binnenverlichting van de caravan niet brandt?
De vaste spanning - dus voor de binnenverlichting - wordt, voor zover als ik weet, bij Tesla nooit aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 18:14
_-= Erikje =-_ schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:37:
Zelf kom ik net terug van een bezoekje aan de installateur van de after market trekhaak op de M3H, omdat de verlichting van de fietsendrager niet werkt (eerste keer willen gebruiken). Eerste analyse na 5 min in de tablet zoeken naar foutcodes: defecte computer. Totdat een collega terug komt vanaf de lunchpauze "kijk eens of de stekker wel goed zit" en ja hoor, connector naar de "computer" zat niet vast waardoor het niet werkte. Paar minuten friemelen had het opgelost.

Is kennelijk niet heel duidelijk hoe dat werkt, zo'n trekhaak installatie.

Maar ik snap niet hoe je met losse delen in je handen kan staan, het zit toch wel ergens vastgeschroefd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
Megat schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:52:
[...]

Bedoelt u dat er helemaal geen contactdoos is gemonteerd cq aangesloten, dus dat de verplichte verlichting achter op de caravan niet functioneert , of is het zo, dat alleen de binnenverlichting van de caravan niet brandt?
De vaste spanning - dus voor de binnenverlichting - wordt, voor zover als ik weet, bij Tesla nooit aangesloten.
Doos zit er wel, maar geen enkele spanning meetbaar met de multimeter, wat niet heel verwonderlijk is ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBk0z0iNg3_ByQeFB6kqQyrhvO0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RAUyeeZ4S3pkHoMKWhoR6AYD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-07 08:25
KeesPimelmees schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:44:
[...]

Die "bijna paars" Dat is midnight Cherry!

Overigens verandert die kleur aardig door verschillende lichtinval.
En krast het al als je er te lang naar kijkt. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-09 18:17
RvV schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:28:
[...]

Balen zeg. Dan maar helemaal insmeren met hars zodat hij weer egaal van kleur is? O-)
Ik had afgelopen week een vogelstrontje van 1cm op die zwarte sierlijst. Uiteraard zit daar nu ook een verkleurde plek. ;( Het lijkt wel of vrijwel elk onderdeel gevoelig is.
Ceramic spray coating van Stipt heb ik overal aangebracht, alle lijsten, ramen en de lak om maar een extra barrière te krijgen tegen dit soort zaken. En omdat die de poriën sluit tot nu toe nog niks ingebrand of verkleurd gehad en stuk makkelijker schoonhouden. Merk maakt denk ik niet zoveel uit wat je gebruikt maar geeft wel even extra bescherming/laag wat ervoor zorgt dat vuil, stof en poep en hars niet kan hechten/invloed heeft op korte termijn.

Je zou je verkleuring kunnen testen door er ceramic coating op te smeren dan haalt die de kleur wel weer op dat het donker gaat worden of een soort van spul om het te voeden en dan beschermen?

[ Voor 10% gewijzigd door Alexander1984 op 12-08-2024 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18-09 16:26
Zijn er meerdere waar zowel cabin overheat protection als de climate control via de app aansturen vandaag niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 16:00
sanger1981 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:45:
Zijn er meerdere waar zowel cabin overheat protection als de climate control via de app aansturen vandaag niet werkt?
CC heb ik vandaag meerdere malen gebruikt, werkt (gelukkig) gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
Obelixxx schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:49:
[...]

CC heb ik vandaag meerdere malen gebruikt, werkt (gelukkig) gewoon.
Bedoel je tijdens het rijden? Dan lijkt hij wel gewoon te werken gelukkig, maar sta nu geparkeerd en wil de cabine koelen en dat lukt dus niet. Cabin overheat protection slaat niet aan en de CC via de app aansturen lukt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 16:00
sanger1981 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:52:
[...]

Bedoel je tijdens het rijden? Dan lijkt hij wel gewoon te werken gelukkig, maar sta nu geparkeerd en wil de cabine koelen en dat lukt dus niet. Cabin overheat protection slaat niet aan en de CC via de app aansturen lukt ook niet.
Nee, niet tijdens rijden,
Auto staat nu gewoon op de oprit, en ik kan nu via de app de cc aanzetten.
Heeft je auto wel gewoon LTE verbinding?
Ik merk zelf soms dat wanneer de auto via wifi verbonden is, ik er niet bijkan via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
Obelixxx schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:06:
[...]

Ik merk zelf soms dat wanneer de auto via wifi verbonden is, ik er niet bijkan via de app.
Hij is via wifi verbonden, zoals altijd eigenlijk. Ik zal het zo even proberen door de wifi uit te zetten.

Maar zou dan niet alle app functionaliteit niet moeten werken? Alle andere ap functies werken wel. Kofferbak, ramen, claxon etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houseofdreams
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 07:51
Ik heb al een tijdje ( ik denk sinds de laatste overhaul van de oplaad / opwarm functies) dat er sommige dingen gewoon niet meer willen werken via de app.

Ik kan bvb wel de temp instellen en koelen vanop afstand, maar bvb ventileren (ramen openen) gaat dan weer niet. Laad ampere's instellen gaat ook niet...

Volgens mij de laatste versie van de app, dus dat kan het niet zijn...

EX30 Ultra Twin Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
Houseofdreams schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:21:
[...]

Ik heb al een tijdje ( ik denk sinds de laatste overhaul van de oplaad / opwarm functies) dat er sommige dingen gewoon niet meer willen werken via de app.

Ik kan bvb wel de temp instellen en koelen vanop afstand, maar bvb ventileren (ramen openen) gaat dan weer niet. Laad ampere's instellen gaat ook niet...

Volgens mij de laatste versie van de app, dus dat kan het niet zijn...
Apart.Het heeft altijd prima gewerkt.... Zo nog even proberen een reset te doen in de auto en dan via LTE ook.

Heb de app ook al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp in ieder geval niet (al heb ik nu zeker wel de laatste versie).

[ Voor 9% gewijzigd door sanger1981 op 12-08-2024 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
schumi1986 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:03:
[...]

Ongeveer 500-1000 euro voor de voorbumper en frunk
[...]

Net zo slecht.
Really?!
Ik was net van plan wat extra geld uit te trekken voor een rode M3...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
bilgy_no1 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:31:
[...]

Ja, die Drive Efficiency van 215 Wh/km is dan alsnog erg hoog. Dat zit bij mijn RWD op 163 over ongeveer 48.000 km (en dat ook nog na 2x zomervakantie rit met dakkoffer en surfplank erop, 3x wintersport en sowieso 2 winters en maar 1 volledige zomer). In jouw geval dus 32% meer verbruik, dan maak je denk ik wel goed gebruik van de mogelijkheden die de P extra biedt...

En ik rijd ook niet helemaal als een natte dweil. Bijna altijd de toegestane snelheid met kleine bonus, wel meestal op AP.

Anyway, gefeliciteerd met je eerste jaar. Die kleur begin ik steeds meer te waarderen trouwens.
Thanks! Ik zal zo in de auto kijken wat Tesla aangeeft, zie het niet in de app. . Ik heb wel een aantal trips in Duitsland gereden en veel ~140 km/h in de avond. Verder nooit zo op m'n verbruik gelet maar het verbaast me dat meerdere hier het extreem hoog vinden.

Edit: in de auto is het 197 Wh/km. Ik snap nog niet helemaal waar het verschil met Tessie vandaan komt.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Woesh op 12-08-2024 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Niet zo blij met de nieuwe vormgeving van het climacontrol paneel. Opeens mini-icoontjes op lastiger te bereiken plekken. Welk probleem wordt hier dan mee opgelost? De bediening tijdens het rijden is een stuk minder zo.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkoer86
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Kort vraagje: Kan je met de Tesla Wall Connector instellen met hoeveel kW je wilt laden? Bijvoorbeeld als het zonnetje schijnt met 2kW zodat ik enkel de opbrengst van de zonnepanelen hiervoor gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Melkoer86 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:08:
Kort vraagje: Kan je met de Tesla Wall Connector instellen met hoeveel kW je wilt laden? Bijvoorbeeld als het zonnetje schijnt met 2kW zodat ik enkel de opbrengst van de zonnepanelen hiervoor gebruik?
Niet zonder extra hardware/software. Je kunt met TeslaSolarCharge aan het werk.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkoer86
Inspired schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:13:
[...]

Niet zonder extra hardware/software. Je kunt met TeslaSolarCharge aan het werk.
Je kan dus niet handmatig even instellen dat hij met 2kW moet laden ipv 11kW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11:07
Melkoer86 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:22:
[...]

Je kan dus niet handmatig even instellen dat hij met 2kW moet laden ipv 11kW?
In de auto of via de app wel. Minimaal 5A.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkoer86
RaRo74 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:23:
[...]

In de auto of via de app wel. Minimaal 5A.
Top, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Hier even je eigen huidige voltage invullen om op het gewenste wattage uit te komen.

https://www.wbnet.eu/nl/b...ere-en-volt-om-naar-watt#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Obelixxx schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:06:
[...]

Auto was op werk verboden met wifi ikzelf met LTE en kon gewoon auto koelen van te voren.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 14:17
The_Woesh schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:30:
[...]

Maakt de auto ook verbinding met je vaste netwerk? Stel dan je hotspot in met hetzelfde SSID als je vaste netwerk. De auto blijft dan verbonden als je wegrijdt. Zet ook ergens het vinkje dat je verbonden blijft tijdens het rijden. (weet zo uit mijn hoofd de naam daarvan niet.)
Ja dat doet hij. Goed idee, dat ga ik instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Werkt prima hier. Ik heb de overheat protection (no AC) aangezet, en ik hoor de ventilatie wel draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kritischelezer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-06 22:59
Mday schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:38:
[...]

Ja, precies. Gister in volle zon volgens mij dezelfde zien rijden en daar is-ie dan weer helder rood. Best wel tof, eigenlijk.
We rijden in de midnight red rond en we groeten naar de mede kleurlingen. Dat is nog te doen, andere kleuren zie je wel erg vaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-09 19:47
Tommie12 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:26:
[...]

Werkt prima hier. Ik heb de overheat protection (no AC) aangezet, en ik hoor de ventilatie wel draaien.
Waarom geen AC? Slechte ervaringen mee?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kritischelezer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-06 22:59
WhatsappHack schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:43:
Niet zo blij met de nieuwe vormgeving van het climacontrol paneel. Opeens mini-icoontjes op lastiger te bereiken plekken. Welk probleem wordt hier dan mee opgelost? De bediening tijdens het rijden is een stuk minder zo.
Ik heb climatecontrol maar op auto gezet, dan hoef ik er niet meer naar om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Tommie12 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:46:
[...]

Dat is niet uniek aan Tesla. Ik heb hetzelfde gezien op de Audi A6 van mijn baas, en die auto was amper 2 jaar oud. Gewoon onder een plataan, zon er op en hele dak onder de vlekken.
De Y is nog geen half jaar oud.... :/
Is gewoon slechte kwaliteit, de detailler had dit zelfs niet eens eerder gezien/meegemaakt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Davidas schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 23:44:
[...]

Waarom geen AC? Slechte ervaringen mee?
Verbruikt te veel, en is niet nodig.
Auto blijft rond de 40 graden. En als ik weet dat ik ga vertrekken zet ik de koeling wel aan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JdeTuitG
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-05 22:54
Kwam laatst een leuke grafiek tegen m.b.t. de verkopen van de Model 3, laatste halfjaar van 2019.

Grafiek met het aantal tenaamstellingen bij de RDW. De piek lag op 28-12 met in totaal 678 Model 3's. In de laatste 2 weken van 2019 zijn er bijna 3.800 Model 3's tenaamgesteld. In de hele maand december gaat dat aantal over de 6.000

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GMRF4DdOwN4ilgFJpcRVlKZ9fFk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NZ9C0Eguc8RjljurPgSvNxyS.webp?f=fotoalbum_large

Info: blauw vertegenwoordigt SR RWD, groen AWD LR en rood RWD LR.

Wellicht interessant voor menigen die (net als mij :)) nog plannen heeft om dit jaar een gebruikte Model 3 te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
kritischelezer schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 23:36:
[...]

We rijden in de midnight red rond en we groeten naar de mede kleurlingen. Dat is nog te doen, andere kleuren zie je wel erg vaak...
Discriminatie! ;)

Blijft een gave kleur en met iedere lichtinval weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 14:27
Die cabin overheat protection leek mij een nutteloze functie, maar ik zie hier in het topic dat hij toch (ook) wel wordt gebruikt. Waarom? Als de auto een paar dagen stil staat lijkt het mij dat er toch best wat energie wordt verstookt wat niet nodig is, maar misschien mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 19-09 22:43
Eddos schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:38:
Die cabin overheat protection leek mij een nutteloze functie, maar ik zie hier in het topic dat hij toch (ook) wel wordt gebruikt. Waarom? Als de auto een paar dagen stil staat lijkt het mij dat er toch best wat energie wordt verstookt wat niet nodig is, maar misschien mis ik iets?
Het is voorzover ik weet ook vooral bedoeld als je dingen in de auto hebt liggen die je niet wilt "bakken"

Blikken met croissantdeeg bijvoorbeeld. Niet om je interieur te "beschermen". Ik vind het ook zonde van de energie. Zet een kwartiertje voor vertrek de koeling wel aan. En thuis staat ie altijd lekker koel in de schaduw, dus daar heb ik hélemaal geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
Ik heb wel eens gelezen dat dit alleen een X periode werkt. Daarna gaat het systeem uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
Als de auto de hele dag op de parkeerplaats staat in de zon is het toch fijn om het te hebben. In mijn vorige auto kon ik soms niet eens zitten met m'n korte broek zo warm kon de stoel zijn, hetzelfde voor het stuur.
Ik heb het dus ook aan, en zoals boven vermeld zonder AC, dus alleen ventileren want dat kost nauwelijks stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
mistermol schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:47:
[...]

Ik heb wel eens gelezen dat dit alleen een X periode werkt. Daarna gaat het systeem uit.
Als de accu onder de 20% zit stop het met werken, net als Sentry mode.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
ZeRoC00L schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:58:
[...]

Als de accu onder de 20% zit stop het met werken, net als Sentry mode.
Of hij stopt 12 uur nadat de auto is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 14:27
The_Woesh schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:47:
[...]

Als de auto de hele dag op de parkeerplaats staat in de zon is het toch fijn om het te hebben. In mijn vorige auto kon ik soms niet eens zitten met m'n korte broek zo warm kon de stoel zijn, hetzelfde voor het stuur.
Ik heb het dus ook aan, en zoals boven vermeld zonder AC, dus alleen ventileren want dat kost nauwelijks stroom.
Mijn vrouw klaagt ook weleens over dat zitten, misschien dan ook maar eens proberen. Blijft de auto er niet wakker van/door, zoals bij Sentry Mode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realmadridsi
  • Laatst online: 13-09 11:04
Eddos schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:11:
[...]

Mijn vrouw klaagt ook weleens over dat zitten, misschien dan ook maar eens proberen. Blijft de auto er niet wakker van/door, zoals bij Sentry Mode?
Ik zet vaak als ik onderweg ben naar de auto de AC aan. Vergeleken met mijn vorige auto krijgt de M3 de auto snel op een lagere temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
kritischelezer schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 23:59:
[...]

Ik heb climatecontrol maar op auto gezet, dan hoef ik er niet meer naar om te kijken.
Ik heb de update nog niet.
Maar is handmatige fan snelheid nu lastiger in te stellen?
Ik gebruik AUTO juist niet graag omdat, zelfs op low-auto hij in mijn ogen nog altijd te hard blaast en de automatische functie volgens mij niet echt vloeiend werkt. Ik hoor hem tijdens rijden niet mooi afbouwen/steeds langzamer gaan blazen.
Als de binnentemp eenmaal aangenaam is zet ik hem graag op bijv. handmatige stand nr 2. Lekker stil en prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
Allewijn schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:30:
[...]

Ik gebruik AUTO juist niet graag omdat, zelfs op low-auto hij in mijn ogen nog altijd te hard blaast en de automatische functie volgens mij niet echt vloeiend werkt. Ik hoor hem tijdens rijden niet mooi afbouwen/steeds langzamer gaan blazen.
Als de binnentemp eenmaal aangenaam is zet ik hem graag op bijv. handmatige stand nr 2. Lekker stil en prima.
Ik heb de HVAC op auto en als ik vind dat hij te lang herrie maakt zet ik de temperatuur iets hoger (bij warm weer). Dan gaat hij ook rustiger blazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 19-09 19:23
Allewijn schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:30:
[...]

Ik heb de update wel al, maar ik vind het niet lastiger in te stellen. Ik heb wel dezelfde ervaring als jij trouwens. Die auto setting blaast echt idioot hard en het is niet zo dat ie mooi steeds zachter gaat. Dus ik pas hem op een gegeven moment ook aan naar iets van stand 2 inderdaad, en soms vind ik dát nog teveel, maar helemaal uit vind ik ook weer onprettig.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
Nieuwe functie beschikbaar binnen de app m.b.t. laadstatistieken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tm5hPmBF6zG9SotpQVABXlTSx9o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lH18esD00XmuyHa60I1fypSQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Davidas schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:07:
Nieuwe functie beschikbaar binnen de app m.b.t. laadstatistieken.

[Afbeelding]
Wat is daar nieuw aan dan? Waarschijnlijk heb je toestemming gegeven voor delen wegsegmenten in de auto en dan komt die erbij in de app na 24 uur.

[ Voor 12% gewijzigd door Alexander1984 op 13-08-2024 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 07:53
Die had ik ook nog nooit gezien in mijn app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwinnn
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 23:00
JdeTuitG schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:12:
Kwam laatst een leuke grafiek tegen m.b.t. de verkopen van de Model 3, laatste halfjaar van 2019.

Grafiek met het aantal tenaamstellingen bij de RDW. De piek lag op 28-12 met in totaal 678 Model 3's. In de laatste 2 weken van 2019 zijn er bijna 3.800 Model 3's tenaamgesteld. In de hele maand december gaat dat aantal over de 6.000

[Afbeelding]

Info: blauw vertegenwoordigt SR RWD, groen AWD LR en rood RWD LR.

Wellicht interessant voor meningen die (net als mij :)) nog plannen heeft om dit jaar een gebruikte Model 3 te kopen.
Hmm de LR RWD is toch best wel een unicorn, dat is het model waar ik mijn ogen heb laten vallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galahad
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-06 13:12
Alexander1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:08:
[...]

Wat is daar nieuw aan dan? Waarschijnlijk heb je toestemming gegeven voor delen wegsegmenten in de auto en dan komt die erbij in de app na 24 uur.
Voor leaserijders was dit nooit beschikbaar, sinds de summer update is dit ineens wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Alexander1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:08:
[...]

Heb nergens toestemming voor gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
Galahad schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:14:
[...]

Voor leaserijders was dit nooit beschikbaar, sinds de summer update is dit ineens wel het geval.
En hoe krijg ik dat actief dan? want ik zie dat niet in de app en ik heb de meest recente update.

Ik heb het al. Ik heb dan wel de meest recente update in de auto, maar de app moest ook nog geupdate worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Just_A_User op 13-08-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Galahad schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:14:
[...]

Dan zal dat het zijn, het is wel leuk qua statistiek en je kan per plek werk of thuis de prijs invoeren per kWh en dan zie je wat het ongeveer heeft gekost/bespaard ten opzichte brandstof auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-06 13:12
Just_A_User schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:19:
[...]

En hoe krijg ik dat actief dan? want ik zie dat niet in de app en ik heb de meest recente update.
Misschien de app even geforceerd opnieuw opstarten?

Mijn Tesla draait op 2024.26.6, wellicht dat er tussen de verschillende summer update versies nog verschil zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 07:29

GVR

Dan zullen jullie het wel over de IOS app hebben, want op Android zie ik deze functie nog niet terwijl ik wel de laatste versie heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:20
Een plaatje zegt meer......Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwvZdEpG69I_7Lk-UOj4GUB7-qY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mroo6BV3yLnCs0hganF6xSoG.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Tommie12 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:04:
[...]

Verbruikt te veel, en is niet nodig.
Auto blijft rond de 40 graden. En als ik weet dat ik,ga vetrekken zet ik de koeling wel aan.
Dat laatste doe ik sowieso. Als ik ga vertrekken zet ik de A/C aan op 21 a 22 graden en dan is het vanaf dat moment max 5 minuten en dan is hij ook echt op temperatuur. Gaat zo snel dat ik 'overheat protection' ben gestopt met gebruiken want je moest alsnog toch de A/C aanzetten uiteindelijk om het te laten koelen naar die ~22 graden en dat gaat zo snel dat het eigenlijk overbodig was. Meestal is de auto tussen de 40 a 60 graden als ik start einde werkdag. Dat is echt megasnel onder de 30. Eer ik bij de auto ben is het lekker om weg te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Pierz schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:39:
[...]

Ik heb de HVAC op auto en als ik vind dat hij te lang herrie maakt zet ik de temperatuur iets hoger (bij warm weer). Dan gaat hij ook rustiger blazen.
Exact dit. Soms denk ik ook van hoezo jaag je nog zo hard en dan doe ik de temp een halve graad hoger en dan gaat hij rustiger blazen. Waarbij ik ook denk dat ik het door het harde blazen te koud vind. De airco is sowieso wel aardig goed bemeten vind ik. Koelt zo onwijs snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Oekol schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:30:
[...]

Dat laatste doe ik sowieso. Als ik ga vertrekken zet ik de A/C aan op 21 a 22 graden en dan is het vanaf dat moment max 5 minuten en dan is hij ook echt op temperatuur. Gaat zo snel dat ik 'overheat protection' ben gestopt met gebruiken want je moest alsnog toch de A/C aanzetten uiteindelijk om het te laten koelen naar die ~22 graden en dat gaat zo snel dat het eigenlijk overbodig was. Meestal is de auto tussen de 40 a 60 graden als ik start einde werkdag. Dat is echt megasnel onder de 30. Eer ik bij de auto ben is het lekker om weg te rijden.
Mee eens ik zet hem sowieso zomers wat hoger om de klap (iets) minder te maken als je weer uitstapt.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 12:15
bij mij nog niet die optie van laadstatistieken

Ik zit op 2024.26.3.1 op de auto en appversie v4.35.5-277 op een Iphone 12 IOS 17.5.1.

Zie geen update in de appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Hongy schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:35:
bij mij nog niet die optie van laadstatistieken

Ik zit op 2024.26.3.1 op de auto en appversie v4.35.5-277 op een Iphone 12 IOS 17.5.1.

Zie geen update in de appstore.
Zelfde hier. Nooit oplaadstatistieken gezien, maar auto is eigendom van lease, en dan zie je minder neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Tommie12 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:37:
[...]

Zelfde hier. Nooit oplaadstatistieken gezien, maar auto is eigendom van lease, en dan zie je minder neem ik aan.
Mijn auto is ook lease, en ik zie het dus sinds vandaag in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Oh, dat zou echt nice zijn als je dit nu bij lease ook in de app kunt zien! Hopelijk gaat het hier ook verschijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Davidas schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:38:
[...]

Mijn auto is ook lease, en ik zie het dus sinds vandaag in de app.
Arval.. of iets anders?

Arval en Tesla zijn niet echt dikke vriendjes. Het heeft ook een jaar geduurd eer ze de SuC sessies direct konden af rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Tommie12 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:37:
[...]

Hier ook zakelijk lease, en ook iOS maar ik heb net de Tesla app geupdate en nu zie ik die laadstatistieken wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Tommie12 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:39:
[...]

Arval.. of iets anders?

Arval en Tesla zijn niet echt dikke vriendjes. Het heeft ook een jaar geduurd eer ze de SuC sessies direct konden af rekenen.
Nee, van Mossel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Just_A_User schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:40:
[...]

Hier ook zakelijk lease, en ook iOS maar ik heb net de Tesla app geupdate en nu zie ik die laadstatistieken wel degelijk.
Mijn app heeft blijkbaar vandaag een update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop nog steeds op een 'Export data' knop... met vervolgens een excel bestandje met de laadbeurten erin.

Die grafiek is niet echt handig, want alle laadbeurten van een dag worden op twee hopen gegooid: SUpercharging en Other. Bij Supercharging kun je vervolgens nog bij je History kijken (zit in heel ander deel van de app), maar voor other wordt het gissen. Vooral op dagen waar je eerst thuis laadt, dan onderweg een paar keer superchargers gebruikt en tot slot op een bestemming nog ergens inplugt is het lastig om die laadbeurten allemaal apart te registreren.

Ik zou ook graag zo'n export knop zien voor de ritten.

Ik weet dat er alternatief Teslamate bestaat, maar van een bedrijf als Tesla zou je toch wel een nette export functie verwachten. Zet het in het Premium Connectivity abonnement, of desnoods in een Premium+ abo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:40
Die pagina bestaat al zolang als ik mij kan herinneren?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Devian schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:50:
[...]

Nou hij was nog nooit opgevallen totdat ik er hier op werd geattendeerd en ik heb wel regelmatig zitten spelen met de app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
Devian schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:50:
[...]

Niet voor de meeste leaserijders. Het lijkt er nu misschien op dat Tesla het tòch open zet, al werkt het bij mij nog niet. Ik zie aan de andere kant ook weer berichten van mensen die het eerst wel konden zien, met lease, maar nu sinds deze update niet meer.

Ik gebruik nu zelf Tessie om de stats te zien, maar ik vind dat eigenlijk te prijzig. Zou mooi zijn als ik iets meer in de Tesla app kan bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimk
WhatsappHack schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:43:
Tesla lost heel vaak problemen op die alleen in hun hoofd bestaan.
En daarmee wordt het voor een berijder vaak anders, maar niet noodzakelijkerwijs beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
Jasper schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:07:
[...]

Ja dat doet hij. Goed idee, dat ga ik instellen!
Briljant idee!
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
dunn0w schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:11:
[...]

Die had ik ook nog nooit gezien in mijn app..
Ik ook niet.
Moet ik dit willen en hoe dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dunn0w
pimk schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:25:
[...]

Ik ook niet.
Moet ik dit willen en hoe dan?
Ik ben ook leaserijder, Ayvens en had dit voorheen dus niet.
Nu checkte ik naar aanleiding van bericht op het forum en zag ik hem ineens staan.
App versie: 4.35.5-2775
Tesla software versie: 2024.20.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 12:15
dunn0w schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:52:
[...]

Nu checkte ik naar aanleiding van bericht op het forum en zag ik hem ineens staan.
ik heb dezelfde app versie en nieuwere software release maar nog niet de laadstatistieken. Zie je het met terugwerkende kracht de laadstatistieken vanaf aanschaf auto?

Geen premium connectivity btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Hongy schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:58:
[...]

ik heb dezelfde app versie en nieuwere software release maar nog niet de laadstatistieken. Zie je het met terugwerkende kracht de laadstatistieken vanaf aanschaf auto?

Ik zie het terug tot aanschaf auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
Hongy schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:58:
[...]

Ik zie het terug tot 1-1-2022

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dh_u8rGKB_SVpSAbSWMzFxDzrHg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7bejERCg0qDCWmHwMzwN81mR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pcuDfsCfkkSFpd9NsUsf8kJ4mo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eu3Mir4HS81KedNJxLUKvpfF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJJ2UuE7bY2ghOGe8pb60Xpwo-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/koyYuL1vpbL1zTX6muevkIoY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realmadridsi
mistermol schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:54:
[...]

Niet voor de meeste leaserijders. Het lijkt er nu misschien op dat Tesla het tòch open zet, al werkt het bij mij nog niet. Ik zie aan de andere kant ook weer berichten van mensen die het eerst wel konden zien, met lease, maar nu sinds deze update niet meer.

Ik gebruik nu zelf Tessie om de stats te zien, maar ik vind dat eigenlijk te prijzig. Zou mooi zijn als ik iets meer in de Tesla app kan bekijken.
TeslaMate is een mooie gratis oplossing als alternatief voor Tessie, moet je alleen wel een servertje of RPI draaien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
Ik vind het zo snel niet terug in het forum maar behoort de M3 nu niet de autopark feature te hebben sinds de update in mei? Ik zie nergens terug dat het actief is of dat ik het kan activeren. Weet iemand hier meer over?

edit: gaat hier om de Q4 2023 refresh M3. misschien dat de update wel gepushed is maar niet actief voor de refresh?

[ Voor 21% gewijzigd door Yokidrink op 13-08-2024 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
Yokidrink schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:47:
Ik vind het zo snel niet terug in het forum maar behoort de M3 nu niet de autopark feature te hebben sinds de update in mei? Ik zie nergens terug dat het actief is of dat ik het kan activeren. Weet iemand hier meer over?
Mijn M3 uit 2019 met FSD heeft de autopark feature wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 23:44
Yokidrink schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:47:
Voor de autopark heb je EAP/FSD nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
Khayma schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:54:
[...]

Voor de autopark heb je EAP/FSD nodig.
Zeker, maar ik heb EAP ;)

als hij bij anderen met EAP wel zichtbaar is moet ik maar even een service ticket maken. wilde het gewoon even weten voor ik dit deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
@Yokidrink jij hebt gewoon een M3 2024. En als je EAP hebt, en deze niet terugziet onder het kopje Autopilot verwacht ik dat je software niet op geavanceerd staat maar op standaard en jij dus niet over de juiste SW beschikt. Een andere reden zou ik zo niet kunnen verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
realmadridsi schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:50:
[...]

Mijn M3 uit 2019 met FSD heeft de autopark feature wel.
Natuurlijk, jij hebt parkeersensoren dus dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
turkeyhakan schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:02:
@Yokidrink jij hebt gewoon een M3 2024. En als je EAP hebt, en deze niet terugziet onder het kopje Autopilot verwacht ik dat je software niet op geavanceerd staat maar op standaard en jij dus niet over de juiste SW beschikt. Een andere reden zou ik zo niet kunnen verzinnen.
Dank, ik heb even een ticket ingeschoten met tesla hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Yokidrink schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:26:
[...]

Dank, ik heb even een ticket ingeschoten met tesla hierover
Wat is je sw versie? Deze dient tenminste 2024.20.6 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 18:24
Oekol schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:08:
Die zwarte velgen zijn mooi hoor!
Allemaal HW4.

[Afbeelding][Afbeelding]
Zeker mooi(er). Worden deze dan vanaf heden ook al uitgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
dunn0w schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:52:
[...]

Ah, clear.
Ik heb al geprobeerd die SW op mijn auto te zetten, maar dat is mislukt. Eerste keer in 5 jaar...

Ticket ingeschoten en nu staat de SW weer te wachten op installatie, zal 'm gauw een slinger geven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yokidrink
turkeyhakan schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:30:
[...]

Wat is je sw versie? Deze dient tenminste 2024.20.6 te zijn.
sw is 2024.20.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:35
Yokidrink schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:55:
[...]

Zeker, maar ik heb EAP ;)

als hij bij anderen met EAP wel zichtbaar is moet ik maar even een service ticket maken. wilde het gewoon even weten voor ik dit deed
Hmm vreemd, mijn M3 2021 met EAP heeft wel autopark, summon, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
van D schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:41:
[...]

Zeker mooi(er). Worden deze dan vanaf heden ook al uitgeleverd?
Geen idee. Heb m'n auto al een tijdje. Je zou kunnen vragen in 't leveringen topic of er al mensen zijn met deze zwarte velgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
MoonRaven schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:47:
[...]

Hmm vreemd, mijn M3 2021 met EAP heeft wel autopark, summon, etc.
Summon ook? Ik dacht dat de in de EU niet werkte.
Pagina: 1 ... 404 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: