Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 403 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.714.787 views

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van folie op het achterraam voor de Model 3? Bij mij zit het er al 5 jaar op, maar heb mijn zijramen opnieuw laten doen met XPEL en een stuk donkerder.

Nu wilde het bedrijf het achterraam niet doen omdat hij bang was dat de verwarming mee wordt getrokken bij het verwijderen van de folie.

Nu lees ik op internet dat het makkelijk te verwijderen is met een föhn, maar dat is niet specifiek voor een Tesla, maar voor andere modellen auto’s.

Nu wil ik wel graag het achterraam opnieuw laten tinten en vroeg me af of iemand dit al eerder heeft gedaan en of dit goed ging 😊

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 16:07
MoonRaven schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:16:
[...]

Vroeger had ik daar vaak last van bij bepaalde tunnels. De schaduw zag die als... Iets?

Tegenwoordig heb ik dat niet meer nee. Alleen een weg hier in de buurt waar het altijd op een bepaalde plek wil remmen. Geen schaduwen, geen vreemde lijnen, geen idee wat daar is. Maar goed, dat is ook geen snelweg.
Bij mij is afremmen vast prik op de A13 richting Den Haag, komende vanuit Rotterdam ter hoogte van Esso Ruyven. Geen idee wat hij daar ziet maar je kan de klok gelijkzetten op hectometer plaatje 12.9. Ben wel benieuwd om meer mensen dit hebben ervaren op deze locatie.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 20:29

DarkSide

theres no place like ::1

JTHZZ schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:51:
[...]

Is het niet mooi als je dat kunt kiezen, OPD aan of uit, Creep aan of uit? Niet iedereen wil nu plotseling met alle geweld alles wat ze in hun brandstofauto deden afzweren.
Ik vind idd dat fabrikanten dit idd met een software vinkje zouden moeten aanbieden.
Iedereen heeft andere wensen of manieren van rijden. Ookal zou dat bv mider efficient zijn, dat is dan een eigen keuze. De huidige auto;s zijn toch al computers met een ton aan vinkjes en software opties. Zo kan je de auto echt persoonlijk instellen.

Zelf vind ik OPD echt heerlijk. Maar was wel even wennen.
Hiervoor een Golf met cylinder uitschakeling en zelfs coast mogelijkheid. Dan valt de hele motor uit en kun je lang door coasten. Ook dit is even wennen. Maar op bekende trajecten weet ik dat ik veel eerder het gas kan loslaten om op juiste snelheid bij de rotonde te komen en zo zuinig kan rijden.

Toen ik naar de tesla overging moest ik weer even paar dagen wennen dat ik nu dus weer veel later van het gas moest vanwege de regen bracking.
Maar zou qua EV niet meer zonder OPD willen. Des te meer best opvallend dat volgens mij de meeste het niet echt bieden. Dat je vaak de laatste meters bij het stoplcht alsnog de rem moet gebruiken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:46

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Even een herinnering uit de topic warning : Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5,

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-11 19:56
JTHZZ schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:03:
[...]

Bij de 60-jarige zet je het eenmalig op creep aan en OPD uit en je zegt: het werkt hetzelfde als alle auto’s met automaat waar je hiervoor in reed.
*knip* ik snap je reactie, maar zo trek je de boel veder en veder offtopic, maak liever een TR aan.

[ Voor 18% gewijzigd door twain4me op 10-08-2024 12:35 ]

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 09:35
anti elppa schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 08:41:
[...]

ik volg de prijzen al een maand of 4 op de voet, maar gaat nog amper naar beneden. Veel auto's zijn ook best snel verkocht. Die 17.500 is dan een sr met aardig wat km's gok ik.
Heb net nog ff een filtertje gedraaid als vergelijking met mijn model 3. En dat begint bji 22.900 en das een enkeling, gros zit boven de 24.500.
Gaat om een LR 2019, acc boost, 19", trekhaak en 117k km. Ik moet er 21.500 voor lappen aan de lm.
21,500. Ik had het mss wel gedaan met de kennis van nu.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:52
Inspired schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:02:
[...]

Dat kan prima achter een toggle imho. Of speciaal advanced menu.

Juist bij een Tesla zou ik dit verwachten. Dat er dan redelijk basale dingen ontbreken vind ik maar gek.
Die optie zat er op, maar hebben ze weggehaald. Geen idee met welke reden. Wat mij betreft prima, ik wil helemaal niet rollen als in het gas los laat. Het is ff wennen maar uiteindelijk veel fijner rijden vind ik.

• Megat
Tesla Model Y sept. ‘23 Berlijn. Origineel gemonteerde trekhaak.

Deze week ging spontaan de ‘tow mode’ indicator onder het rijden voor een kwartiertje aan.
Een dag later hetzelfde verhaal. Vandaag viel me bij het aansluiten van de fietsendrager op, dat er water uit de contactdoos kwam gelopen.
Heeft iemand hier ervaring mee en zo mogelijk ook de oplossing ?

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:51
[...]

ik volg de prijzen al een maand of 4 op de voet, maar gaat nog amper naar beneden. Veel auto's zijn ook best snel verkocht. Die 17.500 is dan een sr met aardig wat km's gok ik.
Heb net nog ff een filtertje gedraaid als vergelijking met mijn model 3. En dat begint bji 22.900 en das een enkeling, gros zit boven de 24.500.
Gaat om een LR 2019, acc boost, 19", trekhaak en 117k km. Ik moet er 21.500 voor lappen aan de lm.
In mijn ervaring gaan ze juist wél naar beneden. Ik volg het inmiddels ook een paar maanden, en een maand of 3-4 geleden zag je geen één Model 3 voor <20k. Nu zie je er wel steeds meer voor rond de 17-19k komen. Dan zit je wel aan de onderkant van de markt.

Qua toekomstige prijzen komende maanden, zou ik zelf tevreden zijn met 16-18k voor een exemplaar rond de 120.000-140.000 km en beperkte degradatie (SR+).

Veel goedkoper dan dat gaat denk ik toch wel lastig worden, in zulke gevallen is export veel interessanter. Ook mede gezien het hierboven genoemde risico met accu's, maakt het nogal uit of je een auto voor de export verkoopt of aan een Nederlands autobedrijf. Laatstgenoemde zit natuurlijk weer met 12 maanden non-conformiteit.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:27

Ethirty

Who...me?

Na een aantal vrachtwagens met zwarte velgen voor de Y heb ik vandaag weer een vrachtwagen op de A1 gespot met zilverkleurige velgen. Uitlevering de komende tijd zal dus nog een beetje roulette worden vrees ik :/

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ethirty schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:32:
Na een aantal vrachtwagens met zwarte velgen voor de Y heb ik vandaag weer een vrachtwagen op de A1 gespot met zilverkleurige velgen. Uitlevering de komende tijd zal dus nog een beetje roulette worden vrees ik :/
Zie daarvoor Het grote Tesla Levering topic #2 :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Megat schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:56:

Deze week ging spontaan de ‘tow mode’ indicator onder het rijden voor een kwartiertje aan.
Een dag later hetzelfde verhaal. Vandaag viel me bij het aansluiten van de fietsendrager op, dat er water uit de contactdoos kwam gelopen.
Klinkt als mogelijke garantie, Tesla even bellen dus, of een melding via de app aanmaken.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• ADutchGuy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-11 17:59
ZXRY schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:13:
[...]

In mijn ervaring gaan ze juist wél naar beneden. Ik volg het inmiddels ook een paar maanden, en een maand of 3-4 geleden zag je geen één Model 3 voor <20k.
hier moet ik je toch tegenspreken, 3 maanden geleden heb ik via MP mijn 2019 model 3 LR met trekhaak gekocht voor (vrij ruim) <20k.
Dit was wel ‘onderkant van de markt’ qua kilometerstand, maar geen één is dus niet helemaal waar :P

• ZXRY
  • Laatst online: 20:51
ADutchGuy schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:12:
[...]

hier moet ik je toch tegenspreken, 3 maanden geleden heb ik via MP mijn 2019 model 3 LR met trekhaak gekocht voor (vrij ruim) <20k.
Dit was wel ‘onderkant van de markt’ qua kilometerstand, maar geen één is dus niet helemaal waar :P
Geen één = vrijwel geen dan :+

Nee, dat was misschien iets te stellig. Dan was die denk ik snel gekocht door jou?
Ik keek zelf toentertijd alleen op AutoScout24, zo'n 1x per 1-2 dagen.

• ADutchGuy
  • Laatst online: 20-11 17:59
ZXRY schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:25:
[...]

Geen één = vrijwel geen dan :+

Nee, dat was misschien iets te stellig. Dan was die denk ik snel gekocht door jou?
Ik keek zelf toentertijd alleen op AutoScout24, zo'n 1x per 1-2 dagen.
Ja we waren vrij snel rond. De advertentie heeft nog wel even open gestaan, en de verkoper gaf aan dat er nog redelijk wat overbiedingen waren nadat we het eens waren geworden, dus vermoedelijk had hij hem idd boven €20k kunnen verkopen hoor.
Gelukkig was het een zeer nette man, en een deal = een deal.
Ik ben er blij mee in elk geval d:)b

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Vandaag weer probleemloos +- 1000km afgelegd in 11.5 uur zonder te haasten inclusief avond eten en laadstops en wat file in mijn MY RWD.

Blijf me toch verbazen hoe probleemloos dit steeds gaat en hoe gaaf sommige SuC locaties zijn.

6 jaar geleden koste het mij nog 11 uur om 480km af te leggen in een Nissan Leaf met rapid gate en steeds zoeken naar werkende laders.

Valt mij trouwens op dat Tesla in het buitenland wel erg vaak een fout snelheidslimiet weergeeft. Ik snap dat dit door het type borden langs de weg komt bijv. 80km/h bij nat wegdek is dus ten alle tijden 80km/h op het display.

Gelukkig is voor diegene met het nieuwe bouwjaar de melding voor het overschrijden van het weergegeven snelheidslimiet snel uit te schakelen want anders zou je er ten onrechte helemaal gek van worden. Dit zorgt toch juist voor afleiding en dus gevaarlijke situaties op de weg lijkt mij :s

[ Voor 3% gewijzigd door schumi1986 op 10-08-2024 22:26 ]

• Oekol
  • Laatst online: 07:25
Die zwarte velgen zijn mooi hoor!
Allemaal HW4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AB9d6qzXedmvOxvlskZLptp3QG4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VTTFM0XWkBPJiZzQBXp9Rhy5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2YjrtJohGLT6agDlGamdxhXKLo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9aPxFS8bRzZVXYnnigdCDeeA.jpg?f=fotoalbum_tile

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:55
Oekol schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:08:
Die zwarte velgen zijn mooi hoor!
Allemaal HW4.

[Afbeelding][Afbeelding]
Daar komen toch nog (plastic) kappen overheen?

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Oekol
Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 22:03:
[...]

Daar komen toch nog (plastic) kappen overheen?
Zeker. De zwarte gemini's. Maar je kunt ze er ook aflaten natuurlijk. Nu heb je dan licht metalen velgen terwijl de rest van de auto zwarttinten heeft.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 07:51
schumi1986 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:37:
Gelukkig is voor diegene met het nieuwe bouwjaar deze melding snel uit te schakelen want anders zou je er ten onrechte helemaal gek van worden. Dit zorgt toch juist voor afleiding en dus gevaarlijke situaties op de weg lijkt mij :s
Hoe bedoel je dat deze melding is uit te zetten? Ben daar wel benieuwd naar. Zelf regelmatig last van verkeerde Max snelheid in mijn M3 highland.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
endless90 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 22:14:
[...]

Hoe bedoel je dat deze melding is uit te zetten? Ben daar wel benieuwd naar. Zelf regelmatig last van verkeerde Max snelheid in mijn M3 highland.
Ik bedoel de melding bij het overschrijden van de weergegeven snelheidslimiet. Deze is uit te schakelen door op de weergegeven snelheidslimiet te klikken.

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20:48
bert pit schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:11:
[...]

Hier worden toch vreemde aannames gedaan. Age shaming.
Volgens mij heeft hij het over 80-jarigen. En dan is dat nog age-shaming. Het is inderdaad bedroevend hoe sommigen ervan uitgaan dat een 60-jarige niet met technologie zou kunnen omgaan. Het is niet omdat je niet op Tik-Tok zit dat je niet met je tijd mee bent. Integendeel zou ik zeggen.

• drvt175
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-11 18:48

Herkenbaar probleem, heb ik zelf ook gehad, zie een eerder bericht.
Melding bij Tesla maken. Bij mij hebben ze een nieuwe contactdoos gemonteerd.

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20:48
Tweak_ers schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:05:
[...]

Maar dat is toch juist wat je wil bij een EV?
Niets is dommer dan die energie die je net in het optrekken hebt verbruikt weg te gooien en het in de remblokken en schijven te stoppen.
Kan het toch beter terug de accu in?

Laatst in een ID3 gereden en die had dat ook niet. Snap daar helemaal niets van.

Onecpedal driving was letterlijk 2 dagen wennen. Daarna wil je niet meer anders.
Tesla recupereert niets als je op het rempedaal duwt. Bij sommige andere merken is dat wèl het geval, dan gooi je helemaal niets weg als je remt, maar stop je het in de accu.

Er zijn dus heus wel andere dingen te willen dan onepedal driving. Sommige merken recupereren gewoon bij het remmen. En BMW biedt bijvoorbeeld adaptieve mode die je toelaat te coasten (wat niet kan bij Tesla) en automatisch afremt (mèt recuperatie) in functie van voorgangers, snelheidsbeperkingen, bochten,... Véél relaxer en veiliger dan one-pedal driving. 10 minuten gewenning en daarna wil je niet meer anders...

Ik wil maar zeggen: er is heus wel meer om te willen dat wat Tesla biedt...

[ Voor 13% gewijzigd door Scientific op 10-08-2024 22:35 ]

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:35

Was die plastieken dop die je er uithaalde om de trekhaak er in te steken ingevet zodat er geen water in zou kunnen?
Dat was iets dat me verbaasde dat die ingevet was toen ik die voor het eerst er uit haalde.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:35
Scientific schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 22:32:
[...]

Tesla recupereert niets als je op het rempedaal duwt. Bij sommige andere merken is dat wèl het geval, dan gooi je helemaal niets weg als je remt, maar stop je het in de accu.

Er zijn dus heus wel andere dingen te willen dan onepedal driving. Sommige merken recupereren gewoon bij het remmen. En BMW biedt bijvoorbeeld adaptieve mode die je toelaat te coasten (wat niet kan bij Tesla) en automatisch afremt (mèt recuperatie) in functie van voorgangers, snelheidsbeperkingen, bochten,... Véél relaxer en veiliger dan one-pedal driving. 10 minuten gewenning en daarna wil je niet meer anders...

Ik wil maar zeggen: er is heus wel meer om te willen dat wat Tesla biedt...
Veiliger? Je weet nooit 100% zeker wat de auto gaat doen als je het gaspedaal loslaat.
Dat het relaxter is wil ik nog geloven, maar veiliger zou ik dat niet noemen.

Ik was trouwens na 200 meter in een tesla al overtuigd van OPD en wilde niets anders meer.
800 meter later was ik er al helemaal aan gewend.
Die voorspelbaarheid is echt handig.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:23

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Trommelremmen op EVs, ervaringen / vergelijkingen met id.x : allemaal off-topic. Dus mocht een reactie missen dan weet je waarom

Graag weer ontopic verder

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:30
Na probleemloos 2.000 km gereden te hebben op en neer naar Frankrijk heb ik opeens 2 problemen met mijn M3H sinds vrijdag:

1. Climate control kan ik niet meer op afstand activeren of behouden (dogmode). Maar hier kan ik wel mee leven

2. Autopilot of CC doet niks meer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZpuJ26itVE-L6Nc8Nh7og1ORY3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QjgKVG1E702awnwk76h4MlOZ.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn voorruit is door een Tesla approved bedrijf vervangen maar heb de dag erna wel probleemloos autopilot kunnen gebruiken. Het valt me nu pas op hoevaak ik AP of CC gebruik.

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:22
[...]

LR heb je voor zo’n 18.500, alleen wel hogere km stand.

Als je specifiek wil zoeken naar een acc boost, dan beperkt dat het zoek venster wel heel erg, waardoor je automatisch de goedkopere auto’s wegfiltert.

Veel particulieren vinden die halve seconde (?) niet een reden om er veel meer geld tegenaan te gooien.

Velgen zou ik op een bepaald punt ook laten zitten en dan zelf kopen.

Sowieso zien 8 van de 10 velgen er niet meer uit door stoeprandschades.

Deze staat al een tijdje als goedkoopste op gaspedaal, lijkt ondanks dat niet heel vlot te verkopen:

Deze Tesla Model 3 heb ik gevonden via Gaspedaal.nl:
https://api.gaspedaal.nl/...ealersite=0&sorteren=pr-a

[ Voor 13% gewijzigd door Tweak_ers op 11-08-2024 07:11 ]

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:01
Tweak_ers schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 06:50:
[...]
Als je specifiek wil zoeken naar een acc boost, dan beperkt dat het zoek venster wel heel erg, waardoor je automatisch de goedkopere auto’s wegfiltert.

Veel particulieren vinden die halve seconde (?) niet een reden om er veel meer geld tegenaan te gooien.
Ik heb mijn maart 19 model 3 indertijd voor (achteraf) de hoofdprijs via BCA verkocht, met Acceleration Boost er op. Hij staat nu 2 jaar later nog steeds te koop bij de dealer, inmiddels al flink in prijs gezakt, maar nergens in de advertentie is ook maar enige melding van de boost te vinden.

Er is precies 1 foto van het scherm waarop je kan zien dat het er bij zit, maar that's it.
Waarmee ik wil zeggen dat dealers het zelf ook vaak niet eens weten dat het er op zit, en dus daarop filteren ook auto's met boost wegfiltert.

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 20:42
Bobo221 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 02:07:
Na probleemloos 2.000 km gereden te hebben op en neer naar Frankrijk heb ik opeens 2 problemen met mijn M3H sinds vrijdag:

1. Climate control kan ik niet meer op afstand activeren of behouden (dogmode). Maar hier kan ik wel mee leven

[Afbeelding]

Mijn voorruit is door een Tesla approved bedrijf vervangen maar heb de dag erna wel probleemloos autopilot kunnen gebruiken. Het valt me nu pas op hoevaak ik AP of CC gebruik.
Er werd mij gezegd dat TSC de camera's moest calibreren na vervanging van de voorruit. Even afspraak maken via app.

Model 3 | 2024 Highland

• Oekol

[Afbeelding]

Probeer even via het menu een camera kalibratie te doen. Dan doet die 't zelfde als wat die deed toen je de auto net ophaalde.
this schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 23:42:
[...]
Ik was trouwens na 200 meter in een tesla al overtuigd van OPD en wilde niets anders meer.
800 meter later was ik er al helemaal aan gewend.
Die voorspelbaarheid is echt handig.
Wat betekent OPD? Heb in OP in de lijst met afkortingen gezocht maar stond er niet.

Oekol schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 08:14:
[...]

..

Wat betekent OPD? Heb in OP in de lijst met afkortingen gezocht maar stond er niet.
One Pedal Drive :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 09:49
turkeyhakan schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:14:
Weet iemand hoe je dashcam beelden op slaat op het moment dat je in Park staat? De auto in drive zetten en dan op de dashcam button klikken?
Ik kwam deze vraag tegen maar helaas geen antwoord gezien. Ik heb afgelopen vakantie een incident opgenomen terwijl ik in park stond, maar kon de beelden niet opslaan, alleen op dat moment terugkijken. Een andere situatie was een bijna botsing waarbij ik daarna in park even de beelden ben gaan terugkijken. Ook toen geen mogelijkheid meer om de beelden op te slaan volgens mij.

• Oekol
Ah tuurlijk. Ik zat te denken aan eventuele systemen waar jullie 't over hadden :+

@Taro dat kan best toegevoegd worden in de OP niet?

[ Voor 11% gewijzigd door Oekol op 11-08-2024 08:33 ]

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Tweak_ers schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 06:50:
[...]

LR heb je voor zo’n 18.500, alleen wel hogere km stand.

Velgen zou ik op een bepaald punt ook laten zitten en dan zelf kopen.

Sowieso zien 8 van de 10 velgen er niet meer uit door stoeprandschades.

Deze staat al een tijdje als goedkoopste op gaspedaal, lijkt ondanks dat niet heel vlot te verkopen:

Deze Tesla Model 3 heb ik gevonden via Gaspedaal.nl:
https://api.gaspedaal.nl/...ealersite=0&sorteren=pr-a
nee ik zoek ook niet op boost uiteraard. ZEg alleen dat die van mij het heeft.

Die is wel bijzonder ja, geen idee wat daar mis mee is. Is natuurlijk wel hoge km stand, en idd geen velgen of trekhaak. En is volgens mij nog zonder autopilot

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:12
Aurelium schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 08:17:
[...]

Ik kwam deze vraag tegen maar helaas geen antwoord gezien. Ik heb afgelopen vakantie een incident opgenomen terwijl ik in park stond, maar kon de beelden niet opslaan, alleen op dat moment terugkijken. Een andere situatie was een bijna botsing waarbij ik daarna in park even de beelden ben gaan terugkijken. Ook toen geen mogelijkheid meer om de beelden op te slaan volgens mij.
Ik denk dat je de usb drive dan moet ontkoppelen, zodat recent files niet worden overschreden.
turkeyhakan schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 08:44:
[...]

Ik denk dat je de usb drive dan moet ontkoppelen, zodat recent files niet worden overschreden.
Als je honk to save aan hebt staan slaat hij ook niet op als je ff de claxon gebruikt?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Oekol schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 08:31:
[...]

Ah tuurlijk. Ik zat te denken aan eventuele systemen waar jullie 't over hadden :+

@Taro dat kan best toegevoegd worden in de OP niet?
Done, staat erbij.

• Tweakarim
  • Laatst online: 08:00

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Mijn algemene garantie op de gehele wagen vervalt in september. Is het verstandig de auto eens door een deskundige te laten bekijken of er wellicht zaken spelen die nog onder garantie opgelost kunnen worden?

• turkeyhakan
Inspired schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 08:45:
[...]

Als je honk to save aan hebt staan slaat hij ook niet op als je ff de claxon gebruikt?
Slim, nooit aan gedacht. Wellicht doordat het raar is als je staat te toeteren als je stil staat. Ga ik proberen!
Tweakarim schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 09:02:
Mijn algemene garantie op de gehele wagen vervalt in september. Is het verstandig de auto eens door een deskundige te laten bekijken of er wellicht zaken spelen die nog onder garantie opgelost kunnen worden?
Tja. Blijft wat gokken. Ik zou het wel doen denk ik. Met name ook draagarmen laten checken.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:49
pewill schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 08:01:
[...]

Er werd mij gezegd dat TSC de camera's moest calibreren na vervanging van de voorruit. Even afspraak maken via app.
Kan je ook zelf activeren in het service menu. Autotaalglas kon het bij mij in 2021 ook zelf doen.

• RiBa007
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-08 06:47

[Afbeelding]

Bij mij ook problemen met de airco na het vervangen van de voorruit (M3H). In de behuizing achter de achteruitkijkspiegel zit een temperatuursensor die mee vervangen wordt met de voorruit. Deze moet achteraf terug ingelezen worden en dat was niet gebeurd. Is volgens mij ook in het service menu te doen.

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-11 13:06
The Druid schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:55:
[...]

Bij mij is afremmen vast prik op de A13 richting Den Haag, komende vanuit Rotterdam ter hoogte van Esso Ruyven. Geen idee wat hij daar ziet maar je kan de klok gelijkzetten op hectometer plaatje 12.9. Ben wel benieuwd om meer mensen dit hebben ervaren op deze locatie.
Ieder heeft waarschijnlijk 2 punten in zijn route waar die plots afremt. Konden die maar gemeld worden en opgelost of op de kaart komen zodat we allemaal opletten. Als ik op een snelweg in CC, TACC of AP rijd dan zit mijn voet niet tegen het gaspedaal aan en volgt er toch een late reactie als de tesla zomaar afremt. Nu pas snap ik waarom een auto voor me onverwacht remt terwijl er niets voor die auto aan de hand is.

• Megat
this schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 23:39:
[...]

Was die plastieken dop die je er uithaalde om de trekhaak er in te steken ingevet zodat er geen water in zou kunnen?
Dat was iets dat me verbaasde dat die ingevet was toen ik die voor het eerst er uit haalde.
Het is ondertussen bijna een jaar geleden dat de auto afgeleverd werd, maar voor zover als ik me kan herinneren, was de afsluitdop voor de opening waar het afneembare deel ingaat niet voorzien van vet. Ik meen dat het vergrendeldeel wel vettig was, maar ook dat weet ik niet meer met zekerheid

• Tweak_ers
JPDeckers schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 07:59:
[...]

Ik heb mijn maart 19 model 3 indertijd voor (achteraf) de hoofdprijs via BCA verkocht, met Acceleration Boost er op. Hij staat nu 2 jaar later nog steeds te koop bij de dealer, inmiddels al flink in prijs gezakt, maar nergens in de advertentie is ook maar enige melding van de boost te vinden.

Er is precies 1 foto van het scherm waarop je kan zien dat het er bij zit, maar that's it.
Waarmee ik wil zeggen dat dealers het zelf ook vaak niet eens weten dat het er op zit, en dus daarop filteren ook auto's met boost wegfiltert.
Wow, 2 jaar :o

• Tweak_ers
Weet iemand wat de rated ranges van Models 3's uit 2019 waren?

Ik had een 3 LR op 19" en die gaf bij afleveren 499km aan.
Hadden de 18" versies een hogere rated range (uit de fabriek)?

Is er ergens een overzicht van alle rated ranges van de Model 3 versies?

Juist tweedehands zou ik een indicatie van degradatie willen hebben. Ik weet dat het niet alles zegt, maar een indicatie!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:10
Hongy schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:39:
[...]

Ieder heeft waarschijnlijk 2 punten in zijn route waar die plots afremt. Konden die maar gemeld worden en opgelost of op de kaart komen zodat we allemaal opletten.
Met het even vasthouden van het auto symbool linksonder verstuur je een bericht, of het wel of niet invloed heeft weet ik niet maar bij mij heb ik dat een aantal maal gehad (aquaducten vond mijn M3 2019 LR ook niet fijn blijkbaar) en daarna niet meer. Ik houdt nog steeds op sommige momenten mijn voet bij het gaspedaal maar niet weer gehad.
Tweak_ers schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:34:

Juist tweedehands zou ik een indicatie van degradatie willen hebben. Ik weet dat het niet alles zegt, maar een indicatie!
Destijds geen verschil qua velgen. Beide idd 499km.

Zelf kijken we ook wel met een schuin oog naar de 3 om de auto van de vrouw te vervangen. Maar ik denk dat we dan toch wachten op een aanbieding op een nieuwe 3 RWD met SEPP. Zit je op 37k. Een Model 3 uit 2019 met 120k kost ook ±22k. Die 15k meer is me een niewe dan wel waard. Volledige garantie, tov 2019 echt een veel betere auto, veel nuttige upgrades zoals WP, Highland, LFP etc.

[ Voor 25% gewijzigd door Inspired op 11-08-2024 13:23 ]

• anti elppa
  • Nu online

wat wil je met die stand dan? want zeker in 2019 en 2020 vloog die stand alle kanten op na updates. Ene maand kreeg ik er 45km bij, andere maand vloog er weer 30 af

anti elppa schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:24:
[...]

wat wil je met die stand dan? want zeker in 2019 en 2020 vloog die stand alle kanten op na updates. Ene maand kreeg ik er 45km bij, andere maand vloog er weer 30 af
Obv mijn ervaring (en anderen in dit topic) is dit onzin. Bij de SR+ zijn ze aan het sleutelen geweest met de EPA range in het begin. Bij de LR AWD niet. Ik begon bij 499 en na vier jaar zat ik op 12% degradatie. De lijn in TeslaMate was gewoon redelijk strak omlaag. Obv de EPA range in de auto kun je prima een inschatting maken van de degradatie.

Dit is bv een voorbeeld uit het topic; Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1"

Zo ziet de grafiek er gewoon 99/100 uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 11-08-2024 13:46 ]

• anti elppa
  • Nu online
Inspired schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:40:
[...]

Obv mijn ervaring (en anderen in dit topic) is dit onzin. Bij de SR+ zijn ze aan het sleutelen geweest met de EPA range in het begin. Bij de LR AWD niet. Ik begon bij 499 en na vier jaar zat ik op 12% degradatie. De lijn in TeslaMate was gewoon redelijk strak omlaag. Obv de EPA range in de auto kun je prima een inschatting maken van de degradatie.
in mijn LR ging het toch echt alle kanten uit. Heb er helaas geen foto's van. Is me zeker een keer of 4 a 5 gebeurd. 1x werd het zelfs door musk op X gezet dat de range groter geworden was. Was rond dezelfde tijd dat de 0-100 van de LR ineens 0,4 sec sneller werd

anti elppa schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:47:
[...]

in mijn LR ging het toch echt alle kanten uit. Heb er helaas geen foto's van. Is me zeker een keer of 4 a 5 gebeurd. 1x werd het zelfs door musk op X gezet dat de range groter geworden was. Was rond dezelfde tijd dat de 0-100 van de LR ineens 0,4 sec sneller werd
Tja, er zullen altijd uitzonderingen zijn maar normaal is dit zeker niet. Komt bij dat we inmiddels jaren verder zijn na die update. Dus als een Model 3 LR AWD nu 440km EPA @100% heeft geeft dat een prima indicatie. Dat er een +/- 45km marge in zit is echt onzin. Overigens is de range van de LR AWD ook nooit groter geworden na een update. (Kun je ook zien in de bovenstaande grafiek.) Dat was de SR+.

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 11-08-2024 13:54 ]

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:47
Inspired schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:07:
[...]

Zelf kijken we ook wel met een schuin oog naar de 3 om de auto van de vrouw te vervangen. Maar ik denk dat we dan toch wachten op een aanbieding op een nieuwe 3 RWD met SEPP. Zit je op 37k. Een Model 3 uit 2019 met 120k kost ook ±22k. Die 15k meer is me een niewe dan wel waard. Volledige garantie, tov 2019 echt een veel betere auto, veel nuttige upgrades zoals WP, Highland, LFP etc.
Hier hetzelfde auto van vrouw vervangen maar verschil nieuw en 2ehands is te klein.
De 2019 modellen hebben ook geen warmtepomp.

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-11 05:19
JPDeckers schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 07:59:
[...]

Een EV 2 jaar bij een dealer zonder kennis van zaken, brrrr. Die zal vast ook goed voor de batterij gezorgd hebben.

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-11 13:27
Tweakarim schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 09:02:
Ik heb vorig jaar mijn Model 3 LR 2019 verkocht bij een km stand van 50.000, en de nieuwe eigenaar wilde een check voor de koop. Een Tesla Ranger is toen langs geweest heeft de remmen en ander zaken nagekeken en toen onder garantie de deurvangers vernieuwd en een draadboom verlegd. Kosten van het onderzoek waren dacht ik rond de € 60,-.

• Tweakarim

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Mackeessie schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:23:
[...]

Ik heb vorig jaar mijn Model 3 LR 2019 verkocht bij een km stand van 50.000, en de nieuwe eigenaar wilde een check voor de koop. Een Tesla Ranger is toen langs geweest heeft de remmen en ander zaken nagekeken en toen onder garantie de deurvangers vernieuwd en een draadboom verlegd. Kosten van het onderzoek waren dacht ik rond de € 60,-.
Heb je daar gewoon via de app een afspraak voor ingepland?

• Megat
drvt175 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 22:32:
[...]

Herkenbaar probleem, heb ik zelf ook gehad, zie een eerder bericht.
Melding bij Tesla maken. Bij mij hebben ze een nieuwe contactdoos gemonteerd.
Bedankt voor uw reactie.
Ik meende er inderdaad eerder al een bericht over gelezen te hebben, maar kon het van een ModelY niet meer terug vinden. Ik vond wel eenzelfde bericht m.b.t. een Model 3

• JohanB
  • Laatst online: 20-11 18:12
[...]

Ieder heeft waarschijnlijk 2 punten in zijn route waar die plots afremt. Konden die maar gemeld worden en opgelost of op de kaart komen zodat we allemaal opletten. Als ik op een snelweg in CC, TACC of AP rijd dan zit mijn voet niet tegen het gaspedaal aan en volgt er toch een late reactie als de tesla zomaar afremt. Nu pas snap ik waarom een auto voor me onverwacht remt terwijl er niets voor die auto aan de hand is.
Wat bedoel je met die eerste zin? Op mijn laatste route naar de Noord Italië zaten er tientallen van dat soort punten.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:52

Dat is iets van 10% degradatie. Mijn 2020 LR geeft bij 100% ook 499km aan. Heb voor de gein de battery test uit het service menu gedaan en die geeft battery health 90% aan.
gebruikershaes schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:19:
[...]

Dat is iets van 10% degradatie. Mijn 2020 LR geeft bij 100% ook 499km aan. Heb voor de gein de battery test uit het service menu gedaan en die geeft battery health 90% aan.
Een 2019 versie had nieuw 499km.

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-11 13:06
JohanB schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:48:
[...]

Wat bedoel je met die eerste zin? Op mijn laatste route naar de Noord Italië zaten er tientallen van dat soort punten.
De dagelijkse woon-werk-woonverkeer. Die is totaal 60 min. Route naar Noord Italië zal vakantieverkeer zijn waarbij die dus veelvoud door reistijd van mijn 2 keer zal zijn per uur.

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-11 13:27
Tweakarim schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:28:
[...]

Heb je daar gewoon via de app een afspraak voor ingepland?
Ja

• JohanB
  • Laatst online: 20-11 18:12
Hongy schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:41:
[...]

De dagelijkse woon-werk-woonverkeer. Die is totaal 60 min. Route naar Noord Italië zal vakantieverkeer zijn waarbij die dus veelvoud door reistijd van mijn 2 keer zal zijn per uur.
Ah OK dat helpt. Denk niet dat ik nog mensen ken met standaard woon-werk-woonverkeer in een auto, dus niet aan gedacht. Dan is dat leren waar het mis gaat weer wat minder van toepassing.

[ Voor 3% gewijzigd door JohanB op 11-08-2024 17:05 ]

• Enot
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-06 22:29
[...]

Maar ik denk dat we dan toch wachten op een aanbieding op een nieuwe 3 RWD met SEPP. Zit je op 37k. Een Model 3 uit 2019 met 120k kost ook ±22k. Die 15k meer is me een niewe dan wel waard. etc.
Korting op nieuwe M3? Ik zie dat niet gebeuren, paar maanden geleden m3 was juist duurder geworden en er is ook sprake van EU heffingen op autos uit China.
m3 prijzen voor 2019 gaan nog zeker zakken. Ik zal liever 20k voor 2019 LR neerleggen met ton op de deller dan 40k voor nieuwe. Met nieuwe zit je nog met gigantisch afschrijving

• bazuin99
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-10 05:56
Waze icm tesla Y. Is het iemand gelukt de waarschuwingen van Waze, op Android tel, af te spelen op de boxen van de tesla? Flitsmeister overruled mij radio maar bij Waze is me dit niet gelukt.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:46
Enot schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:07:
[...]

Korting op nieuwe M3? Ik zie dat niet gebeuren, paar maanden geleden m3 was juist duurder geworden en er is ook sprake van EU heffingen op autos uit China.
m3 prijzen voor 2019 gaan nog zeker zakken. Ik zal liever 20k voor 2019 LR neerleggen met ton op de deller dan 40k voor nieuwe. Met nieuwe zit je nog met gigantisch afschrijving
Die afschrijving heb je geen last van als je niet (te snel) weer verkoopt. Je hebt dan ook alle voordelen van nieuw natuurlijk. Garantie op alles, geen beschadigingen op bekleding of panelen, nieuwste interieur en exterieur wat een kwestie van smaak is maar die nieuwe is naar mijn mening absoluut mooier, efficiënter en daardoor dus ook meer range. En je hebt geen idee hoe die 120-140k kilometers erop gezet is. Ik ken er genoeg die een lease auto zeker niet behandelen als een privé voertuig.

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 11-08-2024 18:16 ]

Enot schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:07:
[...]

Doen ze in België ook al.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:38
this schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 23:39:
[...]

Ja, bij mij (m3h) ook.

• Oekol
The Druid schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:55:
[...]

Er zijn altijd wel dingen aan te wijzen waar het aan ligt. Bij mij op de route gaat de snelweg ineens over naar twee snelwegen en staat er zo'n groen bord in 't midden wat een splitsing van snelwegen aangeeft. Daar gaat die ineens terug naar 90. Als je 't weet druk je van te voren het gas een klein beetje in en na 100m kun je weer verder op je oude snelheid.

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:46
[...]

Ik wacht ook op een aanbieding van de 3, maar ik vrees dat de kans klein is dat de 3 afgeprijsd gaat worden.
Jmtpes schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:28:
[...]

Ik wacht ook op een aanbieding van de 3, maar ik vrees dat de kans klein is dat de 3 afgeprijsd gaat worden.
Als de verkoop minder gaat komt dat vanzelf.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
Inspired schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:33:
[...]

Als de verkoop minder gaat komt dat vanzelf.
Er is wel 1 belangrijke bijkomende factor, en dat zijn de invoertaksen op de 3.
Kans is groter voor de Y.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Barse87
  • Laatst online: 07:55
Ik verwacht idd dat ze de mY verder gaan afprijzen, lees gelijk trekken met BE en DE. Daar staan de voorraadmodellen voor €39.980 te koop.
Als dat het geval is en ik krijg een fatsoenlijke inruilprijs voor mijn ‘23 m3 rwd dan ga ik die switch maken. Vind het praktische van de mY toch wel fijn ondanks dat de m3 wel lekkerder rijdt…

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Barse87 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:48:
Ik verwacht idd dat ze de mY verder gaan afprijzen, lees gelijk trekken met BE en DE. Daar staan de voorraadmodellen voor €39.980 te koop.
Als dat het geval is en ik krijg een fatsoenlijke inruilprijs voor mijn ‘23 m3 rwd dan ga ik die switch maken. Vind het praktische van de mY toch wel fijn ondanks dat de m3 wel lekkerder rijdt…
Daar staan ook 3tjes te koop voor 40k. Komt bij dat de Y in NL al te krijgen is voor 40k.

• lbreman
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
Inspired schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:51:
[...]

Daar staan ook 3tjes te koop voor 40k. Komt bij dat de Y in NL al te krijgen is voor 40k.
De Model Y kost in NL €43k excl. €3k subsidie (Dus netto €40k). In België kost dezelfde auto €40k excl. €5k subsidie in Vlaanderen (netto €35k). In Duitsland loopt een soortgelijke actie. Oftewel je zou zeggen dat er best wat ruimte is voor een verdere prijsverlaging in NL.

www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

• WhoDoYaThinkIAm
  • Laatst online: 06:56
[...]

Gisteren op de N18 (Achterhoek) zowel heen als terug op heel veel plekken hetzelfde meegemaakt: Autopliot ingesteld op 85km/h en zonder enige zichtbare/verklaarbare aanleiding houdt de auto in en staat de max op 80. Imiddels heb ik wel de vaardigheid ontwikkeld dat ik met een snelle slinger aan het rechter scrollwiel hem weer vlot op 85 kan zetten. Het houdt je alert zeg maar (en het is nogal irritant...).
lbreman schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 20:35:
[...]

De Model Y kost in NL €43k excl. €3k subsidie (Dus netto €40k). In België kost dezelfde auto €40k excl. €5k subsidie in Vlaanderen (netto €35k). In Duitsland loopt een soortgelijke actie. Oftewel je zou zeggen dat er best wat ruimte is voor een verdere prijsverlaging in NL.
Precies. Daarom zeg ik ook dat ik wacht op een aanbieding op de drie.

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-09 11:50
WhoDoYaThinkIAm schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 20:52:
[...]

Gisteren op de N18 (Achterhoek) zowel heen als terug op heel veel plekken hetzelfde meegemaakt: Autopliot ingesteld op 85km/h en zonder enige zichtbare/verklaarbare aanleiding houdt de auto in en staat de max op 80. Imiddels heb ik wel de vaardigheid ontwikkeld dat ik met een snelle slinger aan het rechter scrollwiel hem weer vlot op 85 kan zetten. Het houdt je alert zeg maar (en het is nogal irritant...).
Ik had dat vandaag op de N35 ook. Iedereen keer vind hij het nodig om BAM naar 80 te gaan.

• Barse87
Inspired schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:00:
[...]

Kans is er dat dat idd gaat gebeuren als de verkopen verder inkakken.

Zo heb ik vorig jaar toegeslagen toen ze de m3 in aanloop naar de lancering van de m3h in prijs hadden verlaagd naar €38.793 - €500 referral korting - €2950 sepp = €35.343 d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Barse87 op 11-08-2024 21:19 ]

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:19
Barse87 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:18:
[...]

Kans is er dat dat idd gaat gebeuren als de verkopen verder inkakken.

Zo heb ik vorig jaar toegeslagen toen ze de m3 in aanloop naar de lancering van de m3h in prijs hadden verlaagd naar €38.793 - €500 referral korting - €2950 sepp = €35.343 d:)b
SEPP moet je wel naar rato terugbetalen als je 'm voor 3 jaar verkoopt/inruilt.

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 13:11

tomic

Smexylittlebabe!

Barse87 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:48:
Same here. Maar wat is een fatsoenlijke inruil prijs?

Toch maar een weblog?

• WhoDoYaThinkIAm
  • Laatst online: 06:56
Maurice- schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 22:10:
[...]

Klopt en je krijgt SEPP maar 1 keer. Ik heb onverwacht ooit mijn eerste EV na 10 maanden ingeruild en vervangen door een Tesla (die niet binnen SEPP viel destijds). Ik heb toen inderdaad een deel moeten terugbetalen. Als ik nu een EV koop die wel binnen SEPP valt krijg ik helemaal niets meer (ook niet het deel dat ik heb terugbetaald).

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:46
Inspired schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:00:
[...]

Aan de andere kant, de Tesla Y en 3 kosten begin dit jaar al een tijdje 40k in Belgie terwijl de prijzen in NL hoger liggen.

• gvg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-09 07:17

gvg

bazuin99 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 18:08:
Waze icm tesla Y. Is het iemand gelukt de waarschuwingen van Waze, op Android tel, af te spelen op de boxen van de tesla? Flitsmeister overruled mij radio maar bij Waze is me dit niet gelukt.
Neem aan dat je bij Android ook het geluid kan zetten op 'als Bluetooth telefoongesprek'.
Zo ja, zou je dat eens kunnen proberen.

• Barse87
Maurice- schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 22:10:
[...]

Niet als je hem inruilt voor een auto die in de sepp regeling valt…

• Barse87
tomic schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 22:24:
[...]

Same here. Maar wat is een fatsoenlijke inruil prijs?
€35.000 zou een mooie inruilprijs zijn :+

Nee gekheid, maar als ik bij de anwb koerslijst kijk dan staat de veilingprijs op €29.500 en prijs bij inruil op €31.750

Alles daar tussen (en hoger uiteraard) zou ik opzich accepteren.

• bazuin99
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-10 05:56
gvg schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 22:39:
[...]

Neem aan dat je bij Android ook het geluid kan zetten op 'als Bluetooth telefoongesprek'.
Zo ja, zou je dat eens kunnen proberen.
Helaas die optie heb ik niet. Ik heb de tegenovergestelde optie .. "speel geluid af op telefoon speaker"

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:19
Barse87 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 22:44:
[...]

Niet als je hem inruilt voor een auto die in de sepp regeling valt…
Nee inderdaad. Maar als je dat SEPP voordeel niet bij een Y hebt valt die ineens een stuk duurder uit. Anders zou je 'm nog op naam van je partner kunnen zetten wellicht, het gaat niet per huishouden toch?

• kritischelezer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-11 13:10
Maurice- schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 23:36:
[...]

Nee inderdaad. Maar als je dat SEPP voordeel niet bij een Y hebt valt die ineens een stuk duurder uit. Anders zou je 'm nog op naam van je partner kunnen zetten wellicht, het gaat niet per huishouden toch?
Blij dat er geen BPM op een EV geheven wordt, dat maakt een hoop goed.

[ Voor 44% gewijzigd door kritischelezer op 12-08-2024 00:33 . Reden: . ]

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-09 11:50
kritischelezer schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 23:48:
[...]

Blij dat er geen BPM op een EV geheven wordt, dat maakt een hoop goed.
Voor nu.

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 22:35
Ik ben even een beetje in de war. Ik zie de MY in meerdere kleuren rood rondrijden. Is dit omdat de kleur is aangepast later in de productie of zijn mensen zelf gaan spuiten? Welke is nu de midnight cherry red dan? Er staat hier eentje op de parkeerplaats en die is bijna paars…

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-10 13:30
Mday schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:40:
Ik ben even een beetje in de war. Ik zie de MY in meerdere kleuren rood rondrijden. Is dit omdat de kleur is aangepast later in de productie of zijn mensen zelf gaan spuiten? Welke is nu de midnight cherry red dan? Er staat hier eentje op de parkeerplaats en die is bijna paars…
Die "bijna paars" Dat is midnight Cherry!

Overigens verandert die kleur aardig door verschillende lichtinval.

[ Voor 7% gewijzigd door KeesPimelmees op 12-08-2024 10:45 ]

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:38
Ik heb mijn telefoon zo ver om automatisch een hotspot aan te zetten als hij verbonden is met de BT van de auto. Maar ik krijg de Tesla niet zo ver om automatisch te verbinden met deze hotspot. Wifi staat standaard uit en dan moet ik mijn hotspot met de hand aanklikken.

Mis ik ergens iets?

• turkeyhakan
Jasper schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:23:
Ik heb mijn telefoon zo ver om automatisch een hotspot aan te zetten als hij verbonden is met de BT van de auto. Maar ik krijg de Tesla niet zo ver om automatisch te verbinden met deze hotspot. Wifi staat standaard uit en dan moet ik mijn hotspot met de hand aanklikken.

Mis ik ergens iets?
Wifi aanzetten (en aan laten én blijf verbonden in drive aanvinken)?

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 15:21
Jasper schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:23:

Mis ik ergens iets?
Maakt de auto ook verbinding met je vaste netwerk? Stel dan je hotspot in met hetzelfde SSID als je vaste netwerk. De auto blijft dan verbonden als je wegrijdt. Zet ook ergens het vinkje dat je verbonden blijft tijdens het rijden. (weet zo uit mijn hoofd de naam daarvan niet.)

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 13:11

tomic

Smexylittlebabe!

Barse87 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 22:51:
[...]

€35.000 zou een mooie inruilprijs zijn :+

Nee gekheid, maar als ik bij de anwb koerslijst kijk dan staat de veilingprijs op €29.500 en prijs bij inruil op €31.750

Alles daar tussen (en hoger uiteraard) zou ik opzich accepteren.
Ahh check. Ik dacht dat die koerslijst enorm out-of-date was.

Toch maar een weblog?

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Hier net de Model 3 in quicksilver besteld. Best nog even getwijfeld tussen een Polestar 2 en de Model 3, maar nu dus de knoop doorgehakt. Levering wordt begin september.

• turkeyhakan
orf schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:02:
Hier net de Model 3 in quicksilver besteld. Best nog even getwijfeld tussen een Polestar 2 en de Model 3, maar nu dus de knoop doorgehakt. Levering wordt begin september.
Gefeliciteerd!
Pagina: 1 ... 403 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: