Zwarte gemini's zijn onderweg.
En ook nog in de kleur die ik besteld heb
:strip_exif()/f/image/QZM1YaqHm9HSZDg0deoj7ETN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/inuU0V43gmqcdeUlpZhTjrI7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QZM1YaqHm9HSZDg0deoj7ETN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/inuU0V43gmqcdeUlpZhTjrI7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wZAv1oQFJyMAh8b6muSBiLPO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Rico op 07-08-2024 13:29 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 3% gewijzigd door Rico op 07-08-2024 13:29 ]
Via leasemaatschappij midden juli besteld en levering waarschijnlijk begin september. Tesla gaf aan nu niets op voorraad te hebben (Model Y LR AWD)jefjef schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:00:
[...]
Ik mag er ook 1 gaan bestellen, hoe lang is de levertijd tussen bestellen en ontvangen?
Dus op die velgen zie je nog sneller dat je er krassen op hebt...Rico schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:28:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sony A7 iv en wat recycled glas
Alleen op het moment dat je de doppen er af haaltTommie12 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:52:
[...]
Dus op die velgen zie je nog sneller dat je er krassen op hebt...
En op de buitenste rand...maharens schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:53:
[...]
Alleen op het moment dat je de doppen er af haalt
Ik vind ze mooi en zwart is eventueel zo bijgewerkt mocht je niet zo netjes rijden.
Je kunt in het service menu zien in hoeverre ze vervuild zijn.RaRo74 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:52:
[...]
Nu je het zegt en dat begint mij ook op te vallen. De stofdoek hoeft minder vaak door de mYne![]()
Geeft de Y zelf aan wanneer de filters verzadigd zijn of is vervanging op interval?
[ Voor 89% gewijzigd door tspawn op 07-08-2024 14:35 ]
Hoe creëer je dan een overdruk als je het niet doet met verse lucht?RaRo74 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:48:
[...]
Komt er bij altijd aan wel aan voldoende verse lucht binnen? Je creëert tenslotte een overdruk.
Uiteraard heeft Tesla daar over nagedacht en zal daar in zijn voorzien.
Prachtig!Rico schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:22:
En hier met de zwarte wieldoppen erop:
[Afbeelding]
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Uiteraard heeft Tesla daar over nagedacht en zal daar in zijn voorzienthis schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:47:
[...]
Hoe creëer je dan een overdruk als je het niet doet met verse lucht?
De luchtkwaliteit is helemaal niet zo best hoor, zeker niet in de randstad.Oekol schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:14:
[...]
Echt? De meeste hier wonen in NL of BE. De luchtkwaliteit is hier toch niet zo slecht? Vind 't fijn dat het er op zit maar denk niet dat het een FOMO momentje zou opleveren bij mij.
Ik denk dat je niet mee bent. Er valt daar namelijk weinig over na te denken, verse lucht is de enige haalbare mogelijkheid om overdruk te creëren.RaRo74 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:44:
[...]
Uiteraard heeft Tesla daar over nagedacht en zal daar in zijn voorzien
Exact!this schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:51:
[...]
Ik denk dat je niet mee bent. Er valt daar namelijk weinig over na te denken, verse lucht is de enige haalbare mogelijkheid om overdruk te creëren.
Via temperatuurverhoging of verkleinen van de ruimte zie ik zoiets niet gebeuren.
Bedoel je met zwarte ondervelgen niet de Gemini doppen maar gewoon letterlijk de velg die zwart is? Dat zag ik namelijk ook op een trailer die richting Eindhoven reed op de A2.mistermol schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:52:
Ik denk dat de zwarte Gemini wielen eraan komen, net als in Amerika. Ik reed net op de A1 langs een vrachtwagen met Model Y’s en zwarte ‘onder’-velgen.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ziet er netjes uit!NielsTn schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:18:
Vanochtend de Model 3 weer opgehaald. De stoffeerder heeft mooi werk geleverd: exit '"vegan leather"' en hello nappa!
Herbekleed is het stuurwiel, de beide voorstoelen en de centrale armsteun.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik las het inderdaad ook, hier heb ik mijn model 3 na 5 jaar en 140k km ingeleverd en de stoelen (ook de bestuurdersstoel) zag er nog nagenoeg perfect uit. De wang bij het instappen had wat vouwen, maar verder niets. Al het nepleer was nog perfect.Allewijn schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:32:
[...]
Ziet er netjes uit!
Maar ná 4 jaar het originele kunstleer al lelijk???
Ik hoop dat ik er wat langer mee ga doen.
Misschien eens in een coating zetten. Net zoals ik mijn lak ook al bescherm met een keramische coating..
mYn wang heeft ook al vouwenSmobbo schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:34:
[...]
De wang bij het instappen had wat vouwen, maar verder niets.
Ik had ergens gelezen dat dit een fabricage fout is. Dat het daar te strak gestikt is en daardoor die vouwen komen. Iemand anders had een nieuwe stoel onder garantie gekregen. Ik zou toch echt terug gaan naar Tesla. Minimaal laten verwijderen of aandringen op vervangen. mYne 2024 9000km is wel nog helemaal netjes gelukkig.RaRo74 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:38:
[...]
mYn wang heeft ook al vouwen![]()
Tesla kan dit er voor je "uitstrijken"maar geeft ook aan dat dit weer terugkomt.
[Afbeelding]
Idd, gemiste kans. Dat zou de enige reden zijn voor mij om zoiets te overwegen.Allewijn schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:32:
[...]
Verder: áls je dan als gaat voor vervanging, zou ik gelijk stoel-zit-verlengers laten plaatsen (dus wat extra foam) op beide voorstoelen.
Bedankt voor de tip en ik zal het eens inschieten bij Tesla.Allewijn schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:46:
[...]
Ik had ergens gelezen dat dit een fabricage fout is. Dat het daar te strak gestikt is en daardoor die vouwen komen. Iemand anders had een nieuwe stoel onder garantie gekregen. Ik zou toch echt terug gaan naar Tesla. Minimaal laten verwijderen of aandringen op vervangen. mYne 2024 9000km is wel nog helemaal netjes gelukkig.
Same hier. 100% perfect. Heb nog nooit een auto gehad die er nog zo goed uit zag na 5 jaar. Zelfs met echt leer van oa audi niet. Ik heb zelfs niets zichtbaars bij de wangen.Smobbo schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:34:
[...]
Ik las het inderdaad ook, hier heb ik mijn model 3 na 5 jaar en 140k km ingeleverd en de stoelen (ook de bestuurdersstoel) zag er nog nagenoeg perfect uit. De wang bij het instappen had wat vouwen, maar verder niets. Al het nepleer was nog perfect.
Er zit toch veel verschil in gebruik
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Yep, dit!Oekol schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:22:
[...]
Bedoel je met zwarte ondervelgen niet de Gemini doppen maar gewoon letterlijk de velg die zwart is? Dat zag ik namelijk ook op een trailer die richting Eindhoven reed op de A2.
Zie foto. [Afbeelding]
Super mooi, dan is het zelfs een optie om zonder gemini doppen te rijden. Nu dat zilvere matcht niet goed met wit + zwarte accenten.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Hier nergens last van.mistermol schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:45:
Is er eigenlijk een manier om ervoor te zorgen dat autopilot wat minder agressief uitwijkt voor vrachtwagens op de snelweg. Ik heb echt het idee dat mensen achter mij zich afvragen wat ik in hemelsnaam steeds aan het doen ben. Het lijkt me voor passagiers achterin ook niet heel flex.
Snap wel wat hij bedoelt. Bij een vrachtwagen gaat hij meer links rijden, maar als je - en dat had ik vandaag - meerdere vrachtwagens inhaalt ben je aan 't pingpongen van links naar midden naar links naar midden etc.RaRo74 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:54:
[...]
Hier nergens last van.
Net nog een lange rit gehad op Ap met zeer veel vrachtverkeer om in te halen.
De mYne blijft op AP exact in het midden van de linker rijbaan rijden en wijkt niet uit bij het inhalen van vrachtwagens.Oekol schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:08:
[...]
Snap wel wat hij bedoelt. Bij een vrachtwagen gaat hij meer links rijden, maar als je - en dat had ik vandaag - meerdere vrachtwagens inhaalt ben je aan 't pingpongen van links naar midden naar links naar midden etc.
Maar nee, dat is niet op te lossen met AP
Dit lijkt me niet goed, behalve als je heel breed bentRaRo74 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:38:
[...]
mYn wang heeft ook al vouwen![]()
Tesla kan dit er voor je "uitstrijken"maar geeft ook aan dat dit weer terugkomt.
[Afbeelding]
Prachtig waar heb je deze vandaan?RaRo74 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:42:
[...]
Prachtig!
En ik heb ze al een half jaar op de mYne![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zwarte velgrand welke ook fungeert als bescherming ligt ook al een half jaar klaar voor montage maar zo vind ik het eigenlijk mooier.
Een reserve-set doppen ligt ook al klaar welke dan duo-tone worden en goed om te zien dat Tesla nu al mijn idee heeft overgenomen![]()
Maar goed, mijn huidige doppen zijn gelukkig nog steeds niet beschadigd dus die druk ligt er ook niet.
Prachtig is een persoonlijke opvatting, maar we hebben een apart topic voor accessoires?
In Q2 2024, “we recorded one crash for every 6.88 million miles driven in which drivers were using Autopilot technology. For drivers who were not using Autopilot technology, we recorded one crash for every 1.45 million miles driven. By comparison, the most recent data available from NHTSA and FHWA (from 2022) shows that in the United States there was an automobile crash approximately every 670,000 miles.”
Nog geen 90 kilo en 1.94 langSmobbo schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:27:
[...]
Dit lijkt me niet goed, behalve als je heel breed bent.
Bij mij zaten er 1-2 vage vouwen in, veel minder zichtbaar dan dit.
Precies dit. Ik ervaarde het met m’n vorige Model Y ook, maar nu is het echt heel erg. Hij stuurt flink naar links, zeker op de middelste rijstrook. Als iemand mij ook op de 3e baan inhaalt, of het 2-baans is, is het veel minder. Maar het is vreselijk irritant. Hij kan prima gewoon rechtdoor blijven rijden.Oekol schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:08:
[...]
Snap wel wat hij bedoelt. Bij een vrachtwagen gaat hij meer links rijden, maar als je - en dat had ik vandaag - meerdere vrachtwagens inhaalt ben je aan 't pingpongen van links naar midden naar links naar midden etc.
Maar nee, dat is niet op te lossen met AP
Hij had dit nooit en las hier wel eens dat mensen aangaven dat ze 't wel hadden. En toen ineens had mijn auto 't ook na een update. Nooit meer weggegaan. Geen idee wat 't verschil is bij mij en andere auto's.mistermol schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:06:
[...]
Precies dit. Ik ervaarde het met m’n vorige Model Y ook, maar nu is het echt heel erg. Hij stuurt flink naar links, zeker op de middelste rijstrook. Als iemand mij ook op de 3e baan inhaalt, of het 2-baans is, is het veel minder. Maar het is vreselijk irritant. Hij kan prima gewoon rechtdoor blijven rijden.
Vandaag ook een vrachtwagen vol op de A1 gespot, ook in mijn kleurRico schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:28:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Okay, dank voor de info! Ik ken het dus in ieder geval uit m’n vorige ook, dus het zal wel niets vreemds zijn. Hoop wel dat het ooit iets minder wordt haha.Oekol schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:25:
[...]
Hij had dit nooit en las hier wel eens dat mensen aangaven dat ze 't wel hadden. En toen ineens had mijn auto 't ook na een update. Nooit meer weggegaan. Geen idee wat 't verschil is bij mij en andere auto's.
Wellicht dat een nieuwe kalibratie van de hulpsystemen zou helpen. Maar heel eerlijk, zo erg vind ik 't ook weer niet.mistermol schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:36:
[...]
Okay, dank voor de info! Ik ken het dus in ieder geval uit m’n vorige ook, dus het zal wel niets vreemds zijn. Hoop wel dat het ooit iets minder wordt haha.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Bij de Ioniq 5 stopte autosteer er mee als de bocht iets te scherp was. Zonder piep. Dat vond ik juist gevaarlijk.this schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 07:32:
[...]
Ik ben heel slechthorend en ik hoor het nog overduidelijk met Joe mode aan.
Het was al irritant genoeg met AP dat je die geluidjes kreeg.
Je weet toch duidelijk zelf of je die zaken aanzet of niet.
Ik heb het zelf op laat. Dit omdat het anders af gaat bij geparkeerde auto hier.mavahy schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 23:59:
Dag medegebruikers
Ik rij pas met een Y.
Hoe stellen jullie de Forward Collision Warning in?
Uit, laat, normaal of vroeg?
Grts!
[ Voor 26% gewijzigd door MoonRaven op 08-08-2024 01:27 ]
Ik heb het op vroeg staan. Maar sinds paar laatste updates gaat hij wel vaker af. Doe voornamelijk stad kilometers en heb er niet teveel last van. De keren dat hij piept is meestal wel terecht en omdat ik niet 100% oplet.mavahy schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 23:59:
Dag medegebruikers
Ik rij pas met een Y.
Grts!
Je moet doen wat je prettig vindt. De 1,5 uur schil zal ook voor een groot deel zitten in het feit dat ABRP veel te optimistisch is qua rijtijd. Qua laden zal het misschien 30m schelen.olovv100 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 00:33:
Ik ga zaterdag op autovakantie naar Kroatië, iemand nog tips of must haves. Ik heb de granny charger en een 10m 2,5mm2x3 kabel bij mij en wat nood water en eten. Ohja ook 5 verschillende laadpassen. Ik wil gewoon op de tesla routeplanner maar die is anderhalf uur langer dan ABRP. Maar het lijkt mij een stuk prettiger doordat de auto het denkwerk voor mij doet als ik harder/langzamer ga!?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik denk erover om een model Y te kopen. Begrijp ik het goed dat ze nog steeds HW3 leveren terwijl HW4 al bijna een jaar beschikbaar is? Als ik privé veel geld neerleg verwacht ik eigenlijk de laatste specs te kopen.BounceCloud schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:37:
Vandaag een voorraadmodel MY RWD opgehaald in Tilburg. Besteld toen er alleen nog een actie op de voorraadmodellen liep. Wel specifiek telefonisch geïnformeerd naar een HW4 auto en kreeg een link doorgestuurd om een specifieke VIN te kopen.
Laatmavahy schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 23:59:
Dag medegebruikers
Ik rij pas met een Y.
Grts!
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Het is erg snel, maar wat meer of minder transpiratie of een parkeerplek in de zon kan redelijk bepalend zijn voor de levensduur van kunststof.anti elppa schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:20:
[...]
Same hier. 100% perfect. Heb nog nooit een auto gehad die er nog zo goed uit zag na 5 jaar. Zelfs met echt leer van oa audi niet. Ik heb zelfs niets zichtbaars bij de wangen.
Geen idee dus wat er bij hem gebeurd is om die klachten na 4 jaar al te hebben.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
zweten doe ik niet veel nee. Verder staat de auto heel erg veel in de zon. Zeker 60 a 70% vd tijd.bert pit schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:21:
[...]
Het is erg snel, maar wat meer of minder transpiratie of een parkeerplek in de zon kan redelijk bepalend zijn voor de levensduur van kunststof.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Ik denk het niet hoor, maar op een brede weg zie je het minder. Passeer maar eens een vrachtwagen en kijk in je spiegel naar de belijning, dan zie je dat de auto uitwijkt.RaRo74 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:15:
[...]
De mYne blijft op AP exact in het midden van de linker rijbaan rijden en wijkt niet uit bij het inhalen van vrachtwagens.
Ik zit op 2024.20.9
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Gisteravond op de terugweg nogmaals op gelet. Bijna alles op AP kunnen rijden op de snelweg en bij inhalen van wat aan ook wijkt de auto geen centimeter.bert pit schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:27:
[...]
Ik denk het niet hoor, maar op een brede weg zie je het minder. Passeer maar eens een vrachtwagen en kijk in je spiegel naar de belijning, dan zie je dat de auto uitwijkt.
Dat licht uitwijken doet hij alleen voor vrachtwagens (en soms worden auto’s met caravan ook als vrachtwagen herkend).RaRo74 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:41:
[...]
Gisteravond op de terugweg nogmaals op gelet. Bijna alles op AP kunnen rijden op de snelweg en bij inhalen van wat aan ook wijkt de auto geen centimeter.
Het betrof het gedeelte A15 met net een nieuw wegdek en belijning. Misschien dat daar het voordeel in zit.
Maar dan nog, mistermol heeft het over agressief uitwijken dus dat zou je echt wel moeten merken.
Zoals gezegd, ooit vele versies terug merkte ik wel eens bij het inhalen dat de auto lichtjes iets naar links ging en na de inhaalactie weer terug naar het midden maar dat is vele versies geleden.
Ik ga er komende week op letten bij andere wegen of ik er iets van merk. Misschien inderdaad op smalle wegen dat het merkbaar is.
Ja, bij mij merk je het absoluut zonder op de lijnen te letten. Het stuur stuurt echt naar rechts en naar links. Als je je vinger op het stuur hebt liggen, voel je die wel meegetrokken worden. Soms heb ik zelfs het idee dat mensen achter mij denken dat ik van baan ga wisselen (zonder knipperlicht). Misschien de kalibratie toch eens opnieuw proberen.RaRo74 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:41:
[...]
Gisteravond op de terugweg nogmaals op gelet. Bijna alles op AP kunnen rijden op de snelweg en bij inhalen van wat aan ook wijkt de auto geen centimeter.
Het betrof het gedeelte A15 met net een nieuw wegdek en belijning. Misschien dat daar het voordeel in zit.
Maar dan nog, mistermol heeft het over agressief uitwijken dus dat zou je echt wel moeten merken.
Zoals gezegd, ooit vele versies terug merkte ik wel eens bij het inhalen dat de auto lichtjes iets naar links ging en na de inhaalactie weer terug naar het midden maar dat is vele versies geleden.
Ik ga er komende week op letten bij andere wegen of ik er iets van merk. Misschien inderdaad op smalle wegen dat het merkbaar is.
[ Voor 12% gewijzigd door mistermol op 08-08-2024 09:02 ]
Nee echt niet. Niet bij vrachtwagens of caravans.Tommie12 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:46:
[...]
Dat licht uitwijken doet hij alleen voor vrachtwagens (en soms worden auto’s met caravan ook als vrachtwagen herkend).
Gisteren een schrikmomentje. Ik reed op de 2 de rijstrook en reed net een auto voorbij die net als ik naast hem was naar links begin uit te wijken.
Ipv iets bij te sturen ging mijn auto in de remmen. (Reed op autopilot)
Ik heb een dot stroom gegeven en licht bijgestuurd (maar je moet die dus eerst iit autopilot trekken) en zo de aanrijding vermeden.
Je ziet mij nog glimlachen met mijn 13% deg na 100,000kmSpikeHome schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 07:59:
Tesla m3 van 2018 met 200000miles erop en originele accu en 10% degradatie.
[YouTube: Shocking truth about Tesla Model 3 at 200K miles]
Life is too short to drive boring cars
Life is too short to drive boring cars
Eens!SirLct schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:07:
[YouTube: New Tesla Model 3 Performance v Hyundai IONIQ 5 N: DRAG RACE]
Ik ben wel ietsje teleurgesteld. Lijkt ook dat de ioniq nog niet eens met boost modus werd gereden.
Blijft jammer dat we hier in rest of world de lg batterij krijgen. Want de pana batterij (MiA) rijdt al 1/4 mile in 10.85s en 0-60mph in 2.78s.
Dan zal dat het zijn en ik ga er op letten bij een volgende 3 baans die ik tegen ga komen. Op dat soort wegen houd ik trouwens in tegenstelling tot vele andere de rechtse baan aan na een inhaalactie. Treurig om te zien hoeveel er dan in het midden blijven rijden terwijl er voldoende ruimte uiterst rechts is.mistermol schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:49:
[...]
Edit: ik lees dat dit inderdaad hoort. Het werkt alleen op die manier als er minstens 3 banen zijn en jij op de middelste baan zit. 2 baans of op de linkerbaan, werkt het niet of heel lichtjes. Mijn woon-werk verkeer is 70km 3 baans, dus daarom dat ik het dan zoveel merk.
[ Voor 12% gewijzigd door TweakerVincent op 08-08-2024 09:16 ]
Dan wijkt hij niet uit, dan blijft hij netjes in het midden. Ook als er naast mij nog geen auto is, maar wel nadert. Dan houdt hij er al rekening mee dat we niet naar links kunnen. Dus meestal hoop ik dat er iemand aankomt. 😂RaRo74 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:13:
[...]
Dan zal dat het zijn en ik ga er op letten bij een volgende 3 baans die ik tegen ga komen. Op dat soort wegen houd ik trouwens in tegenstelling tot vele andere de rechtse baan aan na een inhaalactie. Treurig om te zien hoeveel er dan in het midden blijven rijden terwijl er voldoende ruimte uiterst rechts is.
Wat gebeurd er wanneer je in het midden op AP rijdt, een vrachtwagen rechts van je inhaalt terwijl links van je een auto aan het inhalen is en teveel je kant op komt naar rechts. Volle bak in de remmen vermoed ik omdat Tesla denkt dat je gesandwicht wordt
[ Voor 4% gewijzigd door mistermol op 08-08-2024 09:29 ]
Aan je versie te zien is de auto nog vrij nieuw, ik heb die versie ook, en ik vind hem af en toe ook wel wat sterk naar de zijkant trekken voor vrachtwagens. Ik vroeg me al af wanneer het wel of niet gebeurd, maar het lijkt wel of het met 2 vs 3 of meer banen te maken heeft inderdaad! Ik rijd vaak over de A58 tussen Eindhoven en Tilburg, en daar wissel je van 3 naar 2 banen.mistermol schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:49:
[...]
Ja, bij mij merk je het absoluut zonder op de lijnen te letten. Het stuur stuurt echt naar rechts en naar links. Als je je vinger op het stuur hebt liggen, voel je die wel meegetrokken worden. Soms heb ik zelfs het idee dat mensen achter mij denken dat ik van baan ga wisselen (zonder knipperlicht). Misschien de kalibratie toch eens opnieuw proberen.
Heb wel software 2024.20.100 nu, vs 2024.20.9 hiervoor.
Edit: ik lees dat dit inderdaad hoort. Het werkt alleen op die manier als er minstens 3 banen zijn en jij op de middelste baan zit. 2 baans of op de linkerbaan, werkt het niet of heel lichtjes. Mijn woon-werk verkeer is 70km 3 baans, dus daarom dat ik het dan zoveel merk.
Tesla Model Y RWD (2024)
Maar dat is geen manuele actie, daar mag het gerust een pong geven.bilgy_no1 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:53:
[...]
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Bij de Ioniq 5 stopte autosteer er mee als de bocht iets te scherp was. Zonder piep. Dat vond ik juist gevaarlijk.
Met Joe Mode vind ik het niet zijn probleem en ik rijd echt veel op AP (waar de pingpong altijd al gold).
Of het werkt weet ik nog niet, maar heb een setje besteld. Je krijg namelijk 3 stiften kennelijk. 1 voor de base, daarna iets met die metallic kleur erin en de derde is volgens mij de toplaag.TweakerVincent schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:15:
Ik heb kleine putjes in mijn SR+ witte M3. Werken die lakstiften goed om het te fixen?
Kleur parelmoer: PPSW
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Hou ons maar op de hoogte, ik heb ook wat plekjes en ik vind het ook zonde om opnieuw te laten spuitenDamian schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:57:
[...]
Of het werkt weet ik nog niet, maar heb een setje besteld. Je krijg namelijk 3 stiften kennelijk. 1 voor de base, daarna iets met die metallic kleur erin en de derde is volgens mij de toplaag.
Best een gedoe nog, ga het binnenkort proberen op een plekkie...
[ Voor 6% gewijzigd door MoonRaven op 08-08-2024 11:11 ]
Steenslag opvullen met een lakstift is een redelijk lastige klus, niet alleen moet je het putje in meerdere lagen aanbrengen maar het moet daarna ook nog nabewerkt worden door het te schuren en polijsten. Daarnaast is de lak van Tesla zo beroerd dat je dit klusje elke maand zou moeten herhalen.MoonRaven schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:09:
[...]
Hou ons maar op de hoogte, ik heb ook wat plekjes en ik vind het ook zonde om opnieuw te laten spuiten
En als het goed werkt, hoor ik graag welk setje je hebt.
Hoe duur is dat spuiten?schumi1986 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:30:
[...]
Steenslag opvullen met een lakstift is een redelijk lastige klus, niet alleen moet je het putje in meerdere lagen aanbrengen maar het moet daarna ook nog nabewerkt worden door het te schuren en polijsten. Daarnaast is de lak van Tesla zo beroerd dat je dit klusje elke maand zou moeten herhalen.
Ik zou de moeite besparen en de voorkant na een tijdje over laten spuiten, dit zorgt meteen voor een betere laklaag en heb je daarna veel minder last van steenslag.
Weet iemand of de lak van de M3H t.o.v het oudere type betere kwaliteit lak heeft?schumi1986 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:30:
[...]
Steenslag opvullen met een lakstift is een redelijk lastige klus, niet alleen moet je het putje in meerdere lagen aanbrengen maar het moet daarna ook nog nabewerkt worden door het te schuren en polijsten. Daarnaast is de lak van Tesla zo beroerd dat je dit klusje elke maand zou moeten herhalen.
Ik zou de moeite besparen en de voorkant na een tijdje over laten spuiten, dit zorgt meteen voor een betere laklaag en heb je daarna veel minder last van steenslag.
Ongeveer 500-1000 euro voor de voorbumper en frunk
Net zo slecht.CasterTroy schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:46:
[...]
Weet iemand of de lak van de M3H t.o.v het oudere type betere kwaliteit lak heeft?
Voor mijn gevoel net zo slechtCasterTroy schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:46:
[...]
Weet iemand of de lak van de M3H t.o.v het oudere type betere kwaliteit lak heeft?
Ik heb op mn vorige auto met lakstift wat dingen geprobeerd, maar het werd er niet mooier op. Ik zou het enkel doen voor echt kale plekken, dus om te beschermen tegen roest.TweakerVincent schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:15:
Ik heb kleine putjes in mijn SR+ witte M3. Werken die lakstiften goed om het te fixen?
Kleur parelmoer: PPSW
Ik heb een krasje op mijn witte MY voorbumper. Gelukkig verzekeringswerk. Bumper moet eraf, auto 2 dagen kwijt en dat spuiten kost €1100 (!)
hier idem met achterscherm naast de wielkast, vergelijkbare quote op 1600,-. Maar even laten zitten aangezien de dader helaas geen briefje heeft achtergelaten...Spoetnik schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:02:
[...]
Ik heb een krasje op mijn witte MY voorbumper. Gelukkig verzekeringswerk. Bumper moet eraf, auto 2 dagen kwijt en dat spuiten kost €1100 (!)
[ Voor 6% gewijzigd door Sander op 08-08-2024 13:23 ]
[ Voor 67% gewijzigd door Taro op 11-08-2024 20:11 ]
Ik heb mijn model Y afgelopen dinsdag opgehaald in Tilburg, geleverd met HW4. Ik heb van te voren contact opgenomen met Tesla om te verifiëren welke versie ik zou krijgen (na het reserveren). Beste meneer kon dit helaas niet zien (heb het 2x geprobeerd op verschillende momenten, zelfde reactie).tweakfdr schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 07:46:
[...]
Ik denk erover om een model Y te kopen. Begrijp ik het goed dat ze nog steeds HW3 leveren terwijl HW4 al bijna een jaar beschikbaar is? Als ik privé veel geld neerleg verwacht ik eigenlijk de laatste specs te kopen.
Wanneer je de laatste iphone koopt verwacht je ook de laatste specs..
[ Voor 4% gewijzigd door kaka op 08-08-2024 13:33 ]
Nog niet aan de hand gehad, wel een paar weken terug op de A27 thv afrit Nieuwegein dat ik op de middelste versmalde baan (<2m) reed en rechts een vrachtauto gewoon rechtuit reed maar de auto het toch te smal vond, waardoor de auto ineens ging remmen en ik achter mij bijna een kop-staart aanrijding veroorzaakte.. Sindsdien gebruik ik autopilot niet meer op dat traject, het is te onbetrouwbaar.RaRo74 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:13:
[...]
Wat gebeurd er wanneer je in het midden op AP rijdt, een vrachtwagen rechts van je inhaalt terwijl links van je een auto aan het inhalen is en teveel je kant op komt naar rechts. Volle bak in de remmen vermoed ik omdat Tesla denkt dat je gesandwicht wordt
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
klein dingetje, jij veroorzaakt dan geen kop-staart aanrijding. dat doet de persoon achter je die niet genoeg afstand houd\ niet zit op te letten.pretpik schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:28:
[...]
Nog niet aan de hand gehad, wel een paar weken terug op de A27 thv afrit Nieuwegein dat ik op de middelste versmalde baan (<2m) reed en rechts een vrachtauto gewoon rechtuit reed maar de auto het toch te smal vond, waardoor de auto ineens ging remmen en ik achter mij bijna een kop-staart aanrijding veroorzaakte.. Sindsdien gebruik ik autopilot niet meer op dat traject, het is te onbetrouwbaar.
Niet mee eens. AP kan soms abrupt remmen en dat is gewoon gevaarlijk voor iemand die vrolijk achter je rijdt en geen gevaarlijke situatie ziet om te verwachten dat de Tesla voor zich zou kunnen remmen.sk1nny666 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:43:
[...]
klein dingetje, jij veroorzaakt dan geen kop-staart aanrijding. dat doet de persoon achter je die niet genoeg afstand houd\ niet zit op te letten.
want als die vrachtauto wel volledig in je baan zou komen moet je ook volledig af kunnen remmen.
neemt niet weg dat ap soms veel te snel in de ankers trapt.
Je kunt het er niet mee eens zijn, maar de wet zegt anders. Degene die achter jou rijdt moet voldoende afstand houden om te reageren op jouw noodstop, om welke reden het dan ook gebeurt. Als een andere auto onverwacht jouw baan op komt is dat zeker een gegronde reden om een noodstop te moeten maken. Ook als AP het doet.turkeyhakan schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:18:
[...]
Niet mee eens. AP kan soms abrupt remmen en dat is gewoon gevaarlijk voor iemand die vrolijk achter je rijdt en geen gevaarlijke situatie ziet om te verwachten dat de Tesla voor zich zou kunnen remmen.
Dus ja, AP kan hele gevaarlijke situaties veroorzaken.
Tesla Model Y RWD (2024)
Echter als jij zonder verkeersnoodzaak onnodig hard remt dan kan jij alsnog aansprakelijk worden gesteld.--MeAngry-- schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:47:
[...]
Je kunt het er niet mee eens zijn, maar de wet zegt anders. Degene die achter jou rijdt moet voldoende afstand houden om te reageren op jouw noodstop, om welke reden het dan ook gebeurt. Als een andere auto onverwacht jouw baan op komt is dat zeker een gegronde reden om een noodstop te moeten maken. Ook als AP het doet.
[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 08-08-2024 14:59 ]
Gelukkig hebben we de camerabeelden nogCaayn schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:58:
[...]
Echter als jij zonder verkeersnoodzaak onnodig hard remt dan kan jij alsnog aansprakelijk worden gesteld.
En dat is bijzonder moeilijk hard te maken.Caayn schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:58:
[...]
Echter als jij zonder verkeersnoodzaak onnodig hard remt dan kan jij alsnog aansprakelijk worden gesteld.
zeker, maar diegene die achterop knalt blijft alsnog fout.Caayn schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:58:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door Tijs_a op 08-08-2024 15:24 ]
Ik zou het doen!
Ik zou het doen!rammes schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:18:
en zit te denken om een model y te nemen.
i see what you did there
Ik zou het doen!
Je mag pas echt een vraag stellen als je alles van a-z gelezen hebt.rammes schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:18:
Ik kom ook even kijken in dit topic, mijn enyaq moet er uit en zit te denken om een model y te nemen. pff wat is dit een groot lang topic zeg.
Nou dan heb ik nog ff, maar ik geloof je, alleen ga ik mijn open dakje missen denk ik.Tommie12 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:35:
[...]
Je mag pas echt een vraag stellen als je alles van a-z gelezen hebt.![]()
Je gaat er op behoorlijk wat vlakken op vooruit als je de Y neemt hoor.
Software en navi zijn zeker beter.
Ik zou het doen!
Ja, het is inderdaad veel fijner om elke maand een tientje af te tikken bij Teslarammes schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:32:
[...]
i see what you did there
maar thnx! het wordt dan mijn tweede EV, na 120k kilometers met de Enyaq weet ik inmiddels wel waar de pijnpunten daar liggen. Met name navigatie (kreeg vorige week een reminder dat mijn updates zijn verlopen en of ik even 50 euro wilde aftikken voor een nieuw jaar abbo. Te gek voor woorden .
Een Enyaq is/vind ik vooral mooi(er) qua uiterlijk en mijn collega's zijn er dik tevreden over.rammes schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:32:
[...]
maar thnx! het wordt dan mijn tweede EV, na 120k kilometers met de Enyaq weet ik inmiddels wel waar de pijnpunten daar liggen. Met name navigatie (kreeg vorige week een reminder dat mijn updates zijn verlopen en of ik even 50 euro wilde aftikken voor een nieuw jaar abbo. Te gek voor woorden .
Beetje zonde toch? Ik ken de plek, even gas bijgeven en na laten we zeggen 100 meter kun je weer verder op 100 km/u of desgewenst sneller. Om daarvoor AP uit te doen is ook wat. Je weet precies op welke plek 't komt, altijd dezelfde plek bij de A9.Tijs_a schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:11:
Volgens mij doet de discussie wie er fout zit niet zoveel toe. Echt heel fijn is het niet als de auto onnodig of bovenmatig hard remt. Ik heb liever geen schade en breng andere mensen liever ook niet in lastige situaties (ookal rijden ze te dicht achter mij)
Op de A9 remt de auto ook naar 40, ik gebruik daar de AP ook niet meer. Het lastige is pas kan leren (AP daar niet gebruiken) als je één keer een harde rem actie hebt meegemaakt
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq