Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 392 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.681.052 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:51
Tommie12 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:18:
[...]

En wat is ‘leeg’? Hoe diep ben je gegaan?

Iemand ervaring hiermee met een LR AWD?

Als ik kijk naar de range bij 80% dan is dat nu 406km waar het initieel 424km was.
Dat betekent 4,25% degradatie bij 38.000 km. Lijkt met niet abnormaal.
Wel heb ik al lagere range gezien tijdens een trip met een paar keer snelladen, maar na een paar dagen stijgt dat terug lichtjes.
Ik heb hem telkens tussen de 15% en 19% leeg gereden. Daarna een uur of 2/3 laten staan om hem te laten slapen, vervolgens opladen tot 100%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-06 19:49
Zou toch mooi zijn (van notateslaapp), eerst zien, dan geloven:

Tesla also intends to introduce FSD v12.5 or FSD v12.6 to Europe, China, and other countries by the end of this year, which is rapidly approaching. That’s a major piece of news for many countries that have limited access to Full Self Driving or Autopilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-06 07:47

vanDaal

-ismeereentje

vanDaal schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:03:
Ik mag me sinds afgelopen dinsdag ook melden in dit topic met de privé aanschaf van een zwarte M3 LR uit 2019. Heeft 155K op de teller en nog een rijbereik van 450km. Komende vanuit een diesel (Volvo V60 D4) is dit wel een lekkere overgang hoor, een beetje hetzelfde effect toen ik mijn LCD inruilde voor een OLED 8) . Helaas wel ten onrechte gedacht dat ie in aanmerking zou komen voor de SEPP subsidie van 2K. De M3 staat namelijk in de lijst, maar had even over de oorspronkelijke cataloguswaarde heengekeken |:( . Mocht iemand het wel gelukt zijn, laat maar weten.

Wel alvast een vraag. De spiegelkap van de rechterspiegel mist helaas een stuk, dus die moet vervangen worden. Heeft iemand daar ervaring mee, kun je dat zelf doen? Ik had er wel al eentje gevonden.
Even mezelf quoten :) . Ik wilde graag op mijn M3 een trekhaak monteren om zodoende een aanhanger te kunnen gebruiken. Echter, ik lees in dit topic dat je bij achteraf montage van een trekhaak op dit model alleen fietsendragers (verticaal gewicht) en geen aanhangers mag gebruiken. Ik zie inderdaad op het kentekenbewijs niks (-) staan bij AHW massa. Best bizar eigenlijk.
Maar ik begrijp ook dat je wel een aanhanger mag gebruiken bij een M3 LR waarbij de trekhaak al bij aflevering (dus in de fabriek) is gemonteerd, toch? En hoe zie je dat dan bij een tweedehands auto, staat er dan wel iets bij AHW massa? Ik ben aan het overwegen om deze daarom in te ruilen voor eentje met trekhaak, vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
vanDaal schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 17:56:
[...]

Even mezelf quoten :) . Ik wilde graag op mijn M3 een trekhaak monteren om zodoende een aanhanger te kunnen gebruiken. Echter, ik lees in dit topic dat je bij achteraf montage van een trekhaak op dit model alleen fietsendragers (verticaal gewicht) en geen aanhangers mag gebruiken. Ik zie inderdaad op het kentekenbewijs niks (-) staan bij AHW massa. Best bizar eigenlijk.
Maar ik begrijp ook dat je wel een aanhanger mag gebruiken bij een M3 LR waarbij de trekhaak al bij aflevering (dus in de fabriek) is gemonteerd, toch? En hoe zie je dat dan bij een tweedehands auto, staat er dan wel iets bij AHW massa? Ik ben aan het overwegen om deze daarom in te ruilen voor eentje met trekhaak, vandaar.
Klopt, trekhaak was in 2019 een af fabriek optie, en alleen dan had je een trekgewicht op je kenteken staan. De aftermarket trekhaak mag je alleen gebruiken voor een fietsendrager. Als je een andere M3 zoekt kun je dus op het kentekenbewijs zien of er af fabriek een trekhaak onder zit.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pieter Holtrop
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:07
vanDaal schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 17:56:
[...]

Om te weten of een tweedehands auto trekgewicht op kenteken heeft kun je bij de rdw op kenteken zoeken, in het tabblad basis onder gewichten vindt het het trekgewicht.

Pieter Holtrop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Zojuist bij de M3H aangekomen, zie ik een pit in de linker achterportier zitten.
Dat moet wel van een open gegooide deur komen.

Even de beelden terug gekeken, en jahoor duidelijk in beeld.... Behalve het kenteken... :'(
Geen beelden van het aan komen rijden of wegrijden van die auto.

Wat poetsen haalt de zwarte lak wel weg, maar de put natuurlijk niet....

Beetje jammer ;(

Iets anders; de nieuwe Android app is hier beschikbaar :)

[ Voor 8% gewijzigd door henkNL op 24-07-2024 21:07 ]

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14:03
The Druid schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:43:
[...]

Vandaag telefonisch conact gehad met Tesla, deze actie is echt alleen geldig voor mensen die hun Tesla hebben gekregen in 2019. Ik en dit jaar een nieuwe bestellen. viel met mijn M3 uit 2020 en Y uit 2024 helaas buiten de "prijzen".
Wel verklaarbaar om ze terug te lokken met een € 600 kado voor de leasers die in de 4% bijtelling zaten en nu in de 16% bijtelling komen. Zal schrikken worden wat ze nu netto moeten betalen voor een tesla lease. Premium connectivity zal geen deuk slaan in het bijtellingsverschil maar is meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-06 20:47
Hongy schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 20:35:
[...]

Wel verklaarbaar om ze terug te lokken met een € 600 kado voor de leasers die in de 4% bijtelling zaten en nu in de 16% bijtelling komen. Zal schrikken worden wat ze nu netto moeten betalen voor een tesla lease. Premium connectivity zal geen deuk slaan in het bijtellingsverschil maar is meegenomen.
plus een voucher van 100 euro, geen idee wat je daar mee kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-06 22:22
Mijn 2019 M3 had in de frunk een mat liggen. Handig want de gevarendriehoek/EHBO kit plakte mooi vast aan de mat.
Klopt het nou dat er in mijn nieuwe MY LR AWD geen mat meer zit?

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Nu online
Gommert69 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:28:
Mijn 2019 M3 had in de frunk een mat liggen. Handig want de gevarendriehoek/EHBO kit plakte mooi vast aan de mat.
Klopt het nou dat er in mijn nieuwe MY LR AWD geen mat meer zit?
Mijn 2019 M3 heeft nooit een mat gehad, was toen ook al niet altijd standaard volgens mij.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:29
henkNL schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 20:21:
Zojuist bij de M3H aangekomen, zie ik een pit in de linker achterportier zitten.

Even de beelden terug gekeken, en jahoor duidelijk in beeld.... Behalve het kenteken... :'(

Beetje jammer ;(

Balen. Heb je de clip lengte te kort staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:20

orf

Himalaya schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 18:20:
[...]

Klopt, trekhaak was in 2019 een af fabriek optie, en alleen dan had je een trekgewicht op je kenteken staan. De aftermarket trekhaak mag je alleen gebruiken voor een fietsendrager. Als je een andere M3 zoekt kun je dus op het kentekenbewijs zien of er af fabriek een trekhaak onder zit.
Bij de Highland is dit niet meer perse af-fabriek nodig toch? Zonder trekhaak bestellen kan zorgen voor subsidie en dan kun je later alsnog een trekhaak laten monteren, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Nu online
orf schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:43:
[...]

Bij de Highland is dit niet meer perse af-fabriek nodig toch? Zonder trekhaak bestellen kan zorgen voor subsidie en dan kun je later alsnog een trekhaak laten monteren, toch?
Klopt, hoeft nu niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Tomas_ schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:41:
[...]

Balen. Heb je de clip lengte te kort staan?
Wist niet dat die is aan te passen :?

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
TweakerVincent schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:26:
[...]

plus een voucher van 100 euro, geen idee wat je daar mee kunt?
Uitgeven in de Tesla shop

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Himalaya schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:39:
[...]

Mijn 2019 M3 heeft nooit een mat gehad, was toen ook al niet altijd standaard volgens mij.
Bij mij zat er ook zo'n mat in onze Model 3 LR 2019. Nu heb ik een Model Y en heb ik de granny charger en gevaren driehoek tas in het voorste ondiepe deel onder de vloer van de trunk liggen. In de frunk geen standaard mat, maar daar heb ik een rubberen mat in gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-06 16:30
Himalaya schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 18:20:
[...]

Geld het dat je ook alleen een fietsendrager mag trekken op een model y als je de trekhaak achteraf heb laten plaatsen? Hoor hier zoveel verschillende dingen over.

Of is dit alleen een model 3 issue?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:55
deryck schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:17:
[...]
Geld het dat je ook alleen een fietsendrager mag trekken op een model y als je de trekhaak achteraf heb laten plaatsen? Hoor hier zoveel verschillende dingen over.

Wat er bij de RDW staat is leidend. Achteraf wordt het trekgewicht niet aangepast. Dus tenzij Tesla het trekgewicht in eerste instantie al heeft laten meenemen, mag het dus niet. Gelukkig is Tesla dat bij de.model 3 gaan doen ergens rond 2021/2022. Zover ik weet is het altijd zo bij de model Y, maar dan nog is wat er bij de RDW staat altijd leidend dus als er eens een keer een foutje is gemaakt (gebeurd wel eens) kan je alsnog de sjaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
henkNL schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:59:
[...]

Wist niet dat die is aan te passen :?
Op hoe veel seconden had je deze staan dan, 60 seconden is volgens mij de standaard. Dat moet toch al genoeg zijn om het incident op te kunnen nemen lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door Davidas op 25-07-2024 08:42 ]

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-06 11:58
Waarom is de maximum snelheid indicator vaak verkeerd? Het komt regelmatig voor dat er een verkeerde maximum snelheid aangegeven wordt terwijl bijvoorbeeld Google maps wel weet hoe hard er gereden mag worden.

Is dit iets wat toevallig in mijn omgeving vaak voor komt of zijn er instellingen gerelateerd aan borden herkennen die dit kan verbeteren?

Waarschijnlijk is het al een paar keer ter sprake gekomen, maar ik kon het niet terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 17:57
AJediIAm schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:41:
Waarom is de maximum snelheid indicator vaak verkeerd? Het komt regelmatig voor dat er een verkeerde maximum snelheid aangegeven wordt terwijl bijvoorbeeld Google maps wel weet hoe hard er gereden mag worden.

Is dit iets wat toevallig in mijn omgeving vaak voor komt of zijn er instellingen gerelateerd aan borden herkennen die dit kan verbeteren?

Waarschijnlijk is het al een paar keer ter sprake gekomen, maar ik kon het niet terugvinden.
Ik merk zelf dat vaak bij tijdelijke snelheidsbeperkingen er niet altijd een einde snelheidsbeperkingsbord is geplaatst, dus dan blijft er inderdaad bijv. 30 staan op een 80 weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Davidas schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:42:
[...]

Op hoe veel seconden had je deze staan dan, 60 seconden is volgens mij de standaard. Dat moet toch al genoeg zijn om het incident op te kunnen nemen lijkt me.
Hij staat standaard, ik wist niet dat het aan te passen was.

De videoclip duurt 1:23 lang, het 'indident' is iets over de helft.
Daarna stappen diverse personen in, wachten even..... En videoclip afgelopen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:34
Verbaast me niks van de Duitsers. Die willen ook niet pinnen of e-mailen. Alles nog contant en fax.

Ben van de week naar het SC geweest omdat m'n toeter het niet meer deed, met name als het regende. Bleek water in te zitten. Plaat aan de onderkant (aero shield) mist een stuk. Afgebroken. Nu lees ik veel verhalen op het intwerwebz van mensen met hetzelfde probleem. Dat stuk lijkt gemaakt van een soort samengeperst vezel. Lijkt op karton. Niet het meest handige materiaal. Ik geloof dat Tesla nu ook plastic gebruikt, maar ik zag ook aluminium aftermarket oplossingen. Iemand ervaring hier mee en de eventuele kosten om het te vervangen?

[ Voor 46% gewijzigd door gebruikershaes op 25-07-2024 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:50
deryck schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:17:
[...]

Bij de Model Y wordt affabriek al de voorbereiding voor de trekhaak ook geplaatst volgens mij, die beugel waar die uiteindelijk aan bevestigd wordt. De MY heeft dus als het goed is altijd trekgewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Mijn banden zijn aan vervangen toe van mijn MYP. Idealiter ga ik voor All Season banden voor mijn Uberturbine-velgen. Ik lees hier en daar dat er wel voor deze maten eea beschikbaar kwam, maar kan dat nog niet concreet vinden. Iemand concrete tips waar ik voor deze maten All Seasons kan kopen?

Ander een alternatief voor de Pirelli zomerbanden die wat slijtvaster zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door DaannO op 25-07-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:07
Ingmar7 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:43:
Zou toch mooi zijn (van notateslaapp), eerst zien, dan geloven:

Tesla also intends to introduce FSD v12.5 or FSD v12.6 to Europe, China, and other countries by the end of this year, which is rapidly approaching. That’s a major piece of news for many countries that have limited access to Full Self Driving or Autopilot.
Als AutoPilot een idee geeft van wat je kunt verwachten, dan wordt dat niks. Mijn ervaring is dat AP alleen bruikbaar is op snelwegen of heel duidelijk gemarkeerde provinciale wegen, dus met een lijn in het midden van de rijbaan. Op wegen met enkel gemarkeerde fietsstroken is het simpelweg gevaarlijk. De phantom breaks zijn bij mij misschien erger dan gemiddeld, maar ook op relatief rustige snelwegen gebeurt het bij mij. Tot nu toe iedere week minstens 1x (heb de auto 3,5 week).

De filmpjes uit de VS zijn vaak teslafanboys (wie gaat er anders dagelijks ritten van meerdere uren opnemen en uploaden), dus verre van objectief. Maar het gaat zeker de goede kant op.

Wat betreft de S3XY buttons, die heb ik ook aangeschaft. Installatie is 3 min bij de M3H. Ik vind het automatisch weer inschakelen van de AP heerlijk, maar ik heb wel knipperlichten ook op automatisch uitschakelen. Het gaat dan heel natuurlijk. Ik heb ook buttons achter op het stuur geplakt, maar die vallen er helaas weer af. Heeft iemand daar nog tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik meende ergens gelezen te hebben dat als je alarm af gaat; hij ook sentry beelden opslaat.
Sentry mode stond niet aan, vanwege stroomverbruik (stond hele week bij schiphol); maar was benieuwd of er toch opname of (reden waarom alarm af gaat) ergens te zien is.
Ik meende ook dat je alarm beelden in de app kon terugkijken; dat lukt mij niet.

Heeft hier iemand een idee over?
Als sentry aan staat, kan ik prima live beelden streamen naar mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe-el2
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-06 09:37
De accu's zijn toch ook watergekoeld? 🤷‍♂️
😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
kwaazaar schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:24:
[...]
De filmpjes uit de VS zijn vaak teslafanboys (wie gaat er anders dagelijks ritten van meerdere uren opnemen en uploaden), dus verre van objectief. Maar het gaat zeker de goede kant op.
[...]
Hmm ik zal wel eens andere gezien hebben, maar in de filmpjes die ik heb gezien zijn ze juist heel eerlijk over alles wat er fout gaat of soms niet perse fout, maar wel anders dan een normale bestuurder zou doen.

Het probleem is alleen dat hun wegen veel beter lenen voor FSD. Ik kom hier in Nederland toch regelmatig situaties tegen waar zelfs mensen moeite hebben om hun auto goed te navigeren en veilig te rijden.

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 25-07-2024 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:57
Blasterxp schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:57:
Ik meende ergens gelezen te hebben dat als je alarm af gaat; hij ook sentury beelden opslaat.
Sentury mode stond niet aan, vanwege stroomverbruik (stond hele week bij schiphol); maar was benieuwd of er toch opname of (reden waarom alarm af gaat) ergens te zien is.
Ik meende ook dat je alarm beelden in de app kon terugkijken; dat lukt mij niet.

Heeft hier iemand een idee over?
Als sentury aan staat, kan ik prima live beelden streamen naar mijn telefoon.
Het is 'sentry', geen 'sentury'. Verder geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvermeul
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 16:32
Caelorum schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:04:
[...]

Hmm ik zal wel eens andere gezien hebben, maar in de filmpjes die ik heb gezien zijn ze juist heel eerlijk over alles wat er fout gaat of soms niet perse fout, maar wel anders dan een normale bestuurder zou doen.

Het probleem is alleen dat hun wegen veel beter lenen voor FSD. Ik kom hier in Nederland toch regelmatig situaties tegen waar zelfs mensen moeite hebben om hun auto goed te navigeren en veilig te rijden.
Dat is ook mijn mening. Ik vind dat die beelden aangeven dat er grote verschillen zitten tussen AP zoals wij dat nu hier kennen en FSD supervised 12.x. Wat betreft het verschil tussen US wegen en NL wegen: we zullen moeten gaan zien hoe dat uitpakt. Moeilijk om iets over te zeggen zo lang het hier nog niet is. Ongetwijfeld zullen er bepaalde situaties hier zijn die extra aandacht nodig hebben. In Amerika hebben ze bijvoorbeeld ook extra getraind op de zogenaamde ‘unprotected left’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:48

bert pit

asdasd

kwaazaar schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:24:
[...]
Ik heb ook buttons achter op het stuur geplakt, maar die vallen er helaas weer af. Heeft iemand daar nog tips voor?
Heel goed reinigen met wasbenzine of andere ontvetter op de plek waar je wilt plakken. Daarna direct erop plakken. Ik denk dat je nu eerst het dubbelzijdig plakband van de knop af moet pulken, ook weer goed schoonmaken en met nieuw dubbelzijdig plakband (schuimtape) de button weer vast plakken.

Zoek een goed vlak plekje uit. Bij bij zit deze al meer dan een half jaar vast, ook achter het stuur.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
Caelorum schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:04:
[...]

Wij moeten zoveel mogelijk op de rechterbaan rijden maar US kent ook keep/stay in your lane, dus rechts en links inhalen mag. EU bestuurders moeten dus veel meer lane changes doen dan US bestuurders. En ze hebben 3 keer zoveel banen op de snelweg/ binnen bebouwde kom dan wij.

ik las op reddit laatst onderstaande over de FSD filmpjes

code:
1
https://www.reddit.com/r/..._say_elon_optimized_full/

Daar lees je ook veel over dat FSD nog wel eens Amerikaanse stoepranden wil meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
bert pit schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:25:
[...]

Heel goed reinigen met wasbenzine of andere ontvetter op de plek waar je wilt plakken. Daarna direct erop plakken. Ik denk dat je nu eerst het dubbelzijdig plakband van de knop af moet pulken, ook weer goed schoonmaken en met nieuw dubbelzijdig plakband (schuimtape) de button weer vast plakken.

Zoek een goed vlak plekje uit. Bij bij zit deze al meer dan een half jaar vast, ook achter het stuur.
Dus geen wasbenzine gebruiken, is ook vettig, thinner is niet vettig maar gaat vaak niet goed met kunststof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:07
ramrodwillem schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:32:
[...]

Dus geen wasbenzine gebruiken, is ook vettig, thinner is niet vettig maar gaat vaak niet goed met kunststof
Ik heb Gyeon Prep gebruikt, waarmee je je lak kunt reinigen voordat je gaat coaten of sealen. Leek mij beter, omdat dat minder aggressief is. Maar simpel dubbelzijdig schuimplakband werkt misschien ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:48

bert pit

asdasd

ramrodwillem schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:32:
[...]

Bij mij zitten ze een half jaar en op mijn fles wasbenzine staat dat het een ontvetter is.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
bert pit schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:39:
[...]

Bij mij zitten ze een half jaar en op mijn fles wasbenzine staat dat het een ontvetter is.
Bijzonder, ik heb geleerd om verfwerkzaamheden nooit van te voren met wasbenzine te behandelen want vettig....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• car_enthusiast
  • Registratie: December 2018
  • Niet online
henkNL schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 20:21:

Beetje jammer ;(

Balen! Helaas kan ik er sinds afgelopen weekend over meespreken.. Had de auto zaterdagavond in een vrij krappe plaats geparkeerd in de buurt van Zürich, ging er wel vanuit dat mensen meer zouden opletten gezien het gemiddelde wagenpark daar, niet dus :/

Heb Sentry standaard uit staan wegens batterijverbruik, maar vroeg me het volgende af: wat als je wel de beelden hebt van de impact, alsook het kenteken van de wagen naast jou? Aangifte bij de politie gaan doen, en hopen dat ze de eigenaar opsporen? Voor hetzelfde geld beschouwen ze het 'permanent filmen' als een inbreuk op de privacy, en heb je meer last dan profijt van je Sentry beelden :D

Ben benieuwd of er hier mensen zijn die de moeite hebben genomen om voor zo'n kleine kras/deuk aangifte te doen, en of dit succesvol is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:15
ramrodwillem schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:02:
[...]

Bijzonder, ik heb geleerd om verfwerkzaamheden nooit van te voren met wasbenzine te behandelen want vettig....
dit idd. Net diesel/ lampolie. Je kan er idd prima een motorblok wat onder de olie drek zit mee WASSEN. Maar voor spuit/ verf werk absoluut ongeschikt

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
InZane schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:21:
[...]

Het is 'sentry', geen 'sentury'. Verder geen idee.
Ik heb het aangepast, jammer dat je ook geen idee hebt. Wellicht iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:02
Caelorum schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:49:
[...]

Wat er bij de RDW staat is leidend. Achteraf wordt het trekgewicht niet aangepast. Dus tenzij Tesla het trekgewicht in eerste instantie al heeft laten meenemen, mag het dus niet. Gelukkig is Tesla dat bij de.model 3 gaan doen ergens rond 2021/2022. Zover ik weet is het altijd zo bij de model Y, maar dan nog is wat er bij de RDW staat altijd leidend dus als er eens een keer een foutje is gemaakt (gebeurd wel eens) kan je alsnog de sjaak zijn.
Wat er bij de RDW staat is inderdaad leidend, maar wat je daarna zegt klopt niet. Pas sinds de Model 3 Highland heeft de auto standaard trekgewicht. Het model daarvoor had alleen maar trekgewicht als je ook daadwerkelijk een trekhaak mee deed bestellen. De Model Y heeft altijd trekgewicht gehad bij de introductie, dus daar kun je altijd een trekhaak op laten monteren waarmee je ook aanhanger/caravan mag trekken.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:17
car_enthusiast schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:07:
[...]in de buurt van Zürich, ging er wel vanuit dat mensen meer zouden opletten gezien het gemiddelde wagenpark daar, niet dus :/
Klinkt alsof je in Dübendorf was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:40

Ik heb in al mijn jaren dat ik Tesla nog maar zelden een rit gehad van langer dan een kwartier waarbij de Tesla van begin tot einde elke snelheid correct heeft weergegeven.
En het is alleen maar erger geworden sinds Tesla meer is beginnen kijken naar de camerabeelden om snelheidsborden te zien ipv te vertrouwen op de kaart van Google.

Binnenkort rij ik met een nieuwe Y, dus met die piep elke keer dat je de snelheid overschrijdt. Ik hoop dat ik er snel aan wen om dit bij het instappen al uit te zetten. Want dat lijkt mij anders echt totaal niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
this schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:10:
[...]

Binnenkort rij ik met een nieuwe Y, dus met die piep elke keer dat je de snelheid overschrijdt. Ik hoop dat ik er snel aan wen om dit bij het instappen al uit te zetten. Want dat lijkt mij anders echt totaal niet te doen.
Ik ben ook in de mark voor een andere E wagen, nu een Peugeot 2008e de Y zou voor mij ook een optie kunnen zijn,nog geen proefrit mee gemaakt, maar zie wel op tegen al die beveiligingssystemen en bij behorende piepjes, div merken hebben al de optie om met 1 knop de door jou niet gewenste systemen uit te zetten, is het bekend of Tesla dit ook gaat introduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:59

Damian

Insane Obtrusion

ramrodwillem schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:08:
[...]

Ik ben ook in de mark voor een andere E wagen, nu een Peugeot 2008e de Y zou voor mij ook een optie kunnen zijn,nog geen proefrit mee gemaakt, maar zie wel op tegen al die beveiligingssystemen en bij behorende piepjes, div merken hebben al de optie om met 1 knop de door jou niet gewenste systemen uit te zetten, is het bekend of Tesla dit ook gaat introduceren?
Welke merken hebben dat knopje dan? Want volgens mij zijn die systemen verplicht....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-06 09:39
this schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:10:
[...]

Ik heb in al mijn jaren dat ik Tesla nog maar zelden een rit gehad van langer dan een kwartier waarbij de Tesla van begin tot einde elke snelheid correct heeft weergegeven.
En het is alleen maar erger geworden sinds Tesla meer is beginnen kijken naar de camerabeelden om snelheidsborden te zien ipv te vertrouwen op de kaart van Google.

De (ISA) piep valt mij wel mee: hij piept twee keer heel beschaaft bij snelheidsoverschrijding, daarna is het minutenlang (kwartier?) stil. Maar je kan met 1 druk op de melding deze voor de rit uit zetten.

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Damian schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:11:
[...]

Welke merken hebben dat knopje dan? Want volgens mij zijn die systemen verplicht....
Ik heb veel gelezen om te vergelijken maar geen aantekening van de + en de - gemaakt van de div merken....

Ik dacht een Frans merk Peugeot of Renault en bij een Chinees, standaard staat alles aan, je kon dan onder die knop kiezen welke systemen je standaard uit zou willen zetten. Bij elke rit zou je dan wel die knop moeten bedienen om in 1x die systemen uit te zetten, doe je dat niet dan blijft alles gewoon in functie, leek mij erg prettig, zal eens kijken of ik het nog kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

ramrodwillem schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:20:
[...]

Ik heb veel gelezen om te vergelijken maar geen aantekening van de + en de - gemaakt van de div merken....

Ik dacht een Frans merk Peugeot of Renault en bij de een Chinees, standaard staat alles aan, je kon dan onder die knop kiezen welke systemen je standaard uit zou willen zetten. Bij elke rit zou je dan wel die knop moeten bedienen om in 1x die systemen uit te zetten, doe je dat niet dan blijft alles gewoon in functie, leek mij erg prettig, zal eens kijken of ik het nog kan vinden.
Er zijn natuurlijk veel systemen, en het is inderdaad mogelijk om sommige systemen tijdelijk uit te zetten bij bijvoorbeeld VAG auto's, maar inderdaad, elke keer na opnieuw starten van auto staan ze weer aan.

Vooral Lane Departure Warning is zo'n dingetje wat wel tijdelijk uit te zetten was volgens mij.

Ik irriteer mij zelf niet echt meer aan de meldingen in mijn MY. Je moet gewoon leren netjes binnen de lijntjes te rijden en richting aan te geven als je rijstrook veranderd. Moest je toch al, dus je gaat er alleen maar netter van rijden ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wij gaan binnenkort onze eerste lange rit met de Y maken en zat te zoeken hoe ik de kids onderweg enigszins kan blijven entertainen. Zodoende kwam ik bij toeval deze houder tegen, in beginsel niet voor de Y oid maar dacht ik ga een poging wagen..

Heb het nog niet volledig getest, maar het lijkt stevig genoeg te zitten om de iPad vast te houden!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-i3I9zFsfYwUei20oNtvhLYjI4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QZNFL9AspzXn3CuD1ROwXob.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• car_enthusiast
  • Registratie: December 2018
  • Niet online
Black Sparrow schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:53:
[...]

Klinkt alsof je in Dübendorf was.
Goede gok! Stond iets zuidelijker, pal voor het FIFA hoofdkwartier in de Dreiwiesenstrasse.
Zelden zo'n smalle steekvakken gezien in openlucht, ik gok zo'n 2m20 max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-06 20:51

--MeAngry--

aka Qonstrukt

beyazz06 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:51:
Wij gaan binnenkort onze eerste lange rit met de Y maken en zat te zoeken hoe ik de kids onderweg enigszins kan blijven entertainen. Zodoende kwam ik bij toeval deze houder tegen, in beginsel niet voor de Y oid maar dacht ik ga een poging wagen..

Heb het nog niet volledig getest, maar het lijkt stevig genoeg te zitten om de iPad vast te houden![Afbeelding]
Ik vraag me toch af of dat niet te laag zit, mijn kinderen zouden de hele achterbank onder spugen na een tijdje denk ik :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:08
--MeAngry-- schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:07:
[...]

Ik vraag me toch af of dat niet te laag zit, mijn kinderen zouden de hele achterbank onder spugen na een tijdje denk ik :P
In de Model 3 zit daar ook het scherm en de mijne heeft er totaal geen moeite mee dat het scherm zo laag zit. Is denk ik per persoon anders.

[ Voor 4% gewijzigd door Rogar op 25-07-2024 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
[...]

Dat is wat ik mij idd nog afvraag... maar we gaan het zien :X i'll let you know :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:37
[...]

iOS 18 erop zetten en de Motion Cues aanzetten voor in de auto. Stipjes op het scherm die meebewegen met de beweging van de auto/iPad zodat je hersenen gefopt worden en je de beweging niet alleen voelt maar ook ziet.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
Damian schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:24:
[...]

Er zijn natuurlijk veel systemen, en het is inderdaad mogelijk om sommige systemen tijdelijk uit te zetten bij bijvoorbeeld VAG auto's, maar inderdaad, elke keer na opnieuw starten van auto staan ze weer aan.

Vooral Lane Departure Warning is zo'n dingetje wat wel tijdelijk uit te zetten was volgens mij.

Ik irriteer mij zelf niet echt meer aan de meldingen in mijn MY. Je moet gewoon leren netjes binnen de lijntjes te rijden en richting aan te geven als je rijstrook veranderd. Moest je toch al, dus je gaat er alleen maar netter van rijden ;)
Lane departure warning is idd per rit uit te zetten, maar die zit zodanig diep in het menu dat dit enorm omslachtig is.

En je kan perfect netjes rijden en de waarschuwing krijgen hoor. De Tesla heeft namelijk niet altijd door of het nu om een baanoverschrijding gaat of iets anders. Bijvoorbeeld een fietsstrook waar je op moet rijden om de tegenligger te kruisen kan deze melding ook triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-06 09:39
this schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:33:
[...]

Lane departure warning is idd per rit uit te zetten, maar die zit zodanig diep in het menu dat dit enorm omslachtig is.

En je kan perfect netjes rijden en de waarschuwing krijgen hoor. De Tesla heeft namelijk niet altijd door of het nu om een baanoverschrijding gaat of iets anders. Bijvoorbeeld een fietsstrook waar je op moet rijden om de tegenligger te kruisen kan deze melding ook triggeren.
In tegenstelling tot mijn M3-2021 (intel) heb ik met mijn M3H nog niet veel last gehad bij het overschrijden van een fietsstrook.

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 22-06 10:23
Bij mijn model 3 pearl white is een koffer wat te hardhandig uit de kofferbak gehaald en is nu de bumper daar iets beschadigd. Zijn er voor deze auto evt nette bescherm oplossingen om dit te voorkomen en de huidige schade te camoufleren ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
this schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:33:
[...]

Nieuw geleverde Tesla MY en M3 met 2024.20+ kunnen de rijstrook overschrijdingspreventie niet meer uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
anti elppa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:25:
[...]

geen idee, maar laat maar weten of het lukt. Zou mooi zijn. Ik heb vandaag om een update gevraagd welke prijs ik nu daadwerkelijk aan moet houden.
prijs terug. Ze lijken idd de lijst te volgen die hier langs komt zo nu en dan.

21.900 euro voor 117k km op de teller. Is een LR 2019.

Ze kijken dan dus verder totaal niet naar: 19" velgen, trekhaak, acc boost, geblindeerde ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 13:31
Wat me net pas opviel is dat het CCS gedeelte van de laadpoort, het onderste gedeelte, gewoon nat wordt als je een normale Type 2 stekker erin hebt zitten.

Ik heb de auto continu aan mijn laadpaal hangen, gezien als er overschot is in het stroomnet de auto geladen wordt tegen betaling vanuit de energieleverancier. Net tijdens de regenbui viel het pas op dat het CCS gedeelte zeiknat wordt.

Heb er nu een cover voor besteld om dat gedeelte af te dekken. Hadden ze bij Tesla standaard wel kunnen afdekken. :+

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:16
Vissa66 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:19:
Wat me net pas opviel is dat het CCS gedeelte van de laadpoort, het onderste gedeelte, gewoon nat wordt als je een normale Type 2 stekker erin hebt zitten.

Ik heb de auto continu aan mijn laadpaal hangen, gezien als er overschot is in het stroomnet de auto geladen wordt tegen betaling vanuit de energieleverancier. Net tijdens de regenbui viel het pas op dat het CCS gedeelte zeiknat wordt.

Heb er nu een cover voor besteld om dat gedeelte af te dekken. Hadden ze bij Tesla standaard wel kunnen afdekken. :+
Ik vermoed dat men bij Tesla daar al over nagedacht heeft. Praktisch alle andere merken duwen een extra dopje over die DC aansluiting, maar Tesla niet. Hell, sommige merken geven de Type 2 plug daarboven ook een extra afdekkapje.

Een drain hole voor een beetje vocht, dat is veel handiger.

Ik heb nog nooit gehoord van Tesla-rijders die problemen hadden met vocht in de DC connectors van de CCS aansluiting.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anti elppa
dreamscape schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:33:
[...]

Ik vermoed dat men bij Tesla daar al over nagedacht heeft. Praktisch alle andere merken duwen een extra dopje over die DC aansluiting, maar Tesla niet. Hell, sommige merken geven de Type 2 plug daarboven ook een extra afdekkapje.

Een drain hole voor een beetje vocht, dat is veel handiger.

Ik heb nog nooit gehoord van Tesla-rijders die problemen hadden met vocht in de DC connectors van de CCS aansluiting.
nee boeit niets. Na 5 jaar en veel regen (want NL), 0,0 problemen, ook 0,0 corrosie of wat dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 13:31
anti elppa schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:34:
[...]

nee boeit niets. Na 5 jaar en veel regen (want NL), 0,0 problemen, ook 0,0 corrosie of wat dan ook
Dat is goed om te horen! :)

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Vissa66 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:43:
[...]

Dat is goed om te horen! :)
auto's met de poort aan de voorkant hebben meer issues. Zeker in de winter met sneeuw en ijzel.....en zout. Genoeg mensen gezien in bv duitsland met dikke sneeuwbui, die de poort niet meer open konden krijgen terwijl ze onderweg waren. Gok dat dus ook op de lange termijn bij die locatie veel meer problemen ontstaan met corrosie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

nvm.

[ Voor 99% gewijzigd door Dinictus208 op 25-07-2024 18:09 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:10:
Aan de Highland rijders met 2024.14.9: doet deze feature het bij jullie?

[...]

Ik heb heel weinig mensen op de achterbank, dus als dat scherm uit kan: graag. Maar staat nog steeds aan als ik even om het hoekje gluur.
Volgens mij heeft dit ermee te maken dat ik mijn achterdeur open om een laptop achter stoel neer te zetten.

De trigger is op de deur, niet (of ook) op de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-06 22:01

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

In de aanhangermodus heb ik altijd een flikkerende dikke vrachtwagen op mn virtuele bumper hangen, soms een bestelauto. herkennen jullie dit? Lijkt me een bug die ook nog eens makkelijk op te lossen zou moeten zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13:03
peerke 1960 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:26:
In de aanhangermodus heb ik altijd een flikkerende dikke vrachtwagen op mn virtuele bumper hangen, soms een bestelauto. herkennen jullie dit? Lijkt me een bug die ook nog eens makkelijk op te lossen zou moeten zijn.
Bij de mYne is het een BYD Seal :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmgT7RpCGJ5U7N5V3F9zSMP7yEU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oHf857YzSNtGbhg3v1cKQmHU.jpg?f=user_large

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Nu online
anti elppa schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:16:
[...]

prijs terug. Ze lijken idd de lijst te volgen die hier langs komt zo nu en dan.

21.900 euro voor 117k km op de teller. Is een LR 2019.

Ze kijken dan dus verder totaal niet naar: 19" velgen, trekhaak, acc boost, geblindeerde ramen.
Die trekhaak en velgen heb ik dan ook al volledig betaald in de leaseperiode, en nog wat erbij ook. Je kunt ze net zo goed zelf direct aftikken als dat mag, is vaak goedkoper.

Wel aardig van ze dat ze er dan niet dubbel aan willen verdienen bij de uiteindelijke verkoop. Doe er je voordeel mee. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mni82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-04 18:35
Weet iemand of je bij het gebruik van premium Connect data van de telefoon ontzien wordt? Of gaat al die data via de telefoon provider?

Heeft er verder iemand ervaring met Carlinkit T2C?
Werkt dit een beetje? Hoe vergaat het in de bergen of plekken waar minder goede dekking is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 22-06 10:23
Mni82 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 03:08:
Weet iemand of je bij het gebruik van premium Connect data van de telefoon ontzien wordt? Of gaat al die data via de telefoon provider?

Werkt dit een beetje? Hoe vergaat het in de bergen of plekken waar minder goede dekking is?
Het heeft zijn eigen data verbinding. Bij grensovergangen duurt het vaak een paar minuten voordat de tesla weer verbinding heeft. Dit zou je ook moeten zien zonder premium overigens aan bv. het satelliet kaart materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-06 14:24
even een vraagje voor mijn MY.

ik ga over een paar week naar Schotland op vakantie.
eerder wel van die stikkers op mijn koplampen moeten plakken omdat het links rijden is.

hoe zit dat met de MY, snapt die zelf als je in engeland/schotland bent en past die zelf de koplampen daar op aan? of moet ik daar zelf iets voor doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijssch
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-06 15:41

mattijssch

Model 3 LR

sk1nny666 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:29:

eerder wel van die stikkers op mijn koplampen moeten plakken omdat het links rijden is.

hoe zit dat met de MY, snapt die zelf als je in engeland/schotland bent en past die zelf de koplampen daar op aan? of moet ik daar zelf iets voor doen?
Wij waren recent naar Ierland met een M3-2019, en omdat wij geen matrix koplampen hebben, is het mij niet helemaal duidelijk geworden wat moet. Wij hebben geen stikkers geplakt, maar ik werd af en toe wel aangeseind door tegenliggers. Vreemd genoeg dan juist alleen met dagrijverlichting...

Maar wat ik erover heb kunnen vinden: Matrix koplampen hoeven sowieso niet bestikkerd, want die ontwijken tegenliggers. Bij de niet-matrixlampen zou het waarschijnlijk wel moeten, maar ik heb nergens aanwijzingen kunnen vinden over hoe/waar je de stikkers dan moet plakken op een Model 3/Y. Dus wij hebben het daarom uiteindelijk gelaten. Maar ik ben wel benieuwd of er deskundiger meningen zijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 13:57
datadevil schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 06:15:
Dit zou je ook moeten zien zonder premium overigens aan bv. het satelliet kaart materiaal.
Als je geen Premium hebt, dan heb je geen satellietkaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
mattijssch schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:37:
[...]

Wij waren recent naar Ierland met een M3-2019, en omdat wij geen matrix koplampen hebben, is het mij niet helemaal duidelijk geworden wat moet. Wij hebben geen stikkers geplakt, maar ik werd af en toe wel aangeseind door tegenliggers. Vreemd genoeg dan juist alleen met dagrijverlichting...

Maar wat ik erover heb kunnen vinden: Matrix koplampen hoeven sowieso niet bestikkerd, want die ontwijken tegenliggers. Bij de niet-matrixlampen zou het waarschijnlijk wel moeten, maar ik heb nergens aanwijzingen kunnen vinden over hoe/waar je de stikkers dan moet plakken op een Model 3/Y. Dus wij hebben het daarom uiteindelijk gelaten. Maar ik ben wel benieuwd of er deskundiger meningen zijn. :)
ja ik kan het ook niet echt vinden.
ik heb wel matrix lampen, maar alleen groot licht ontwijkt tegenliggers dacht ik. of werkt dat ook met normaal licht?

mocht ik niks kunnen vinden dan gaan we zo maar heen. maar hoop dat iemand nog wel een antwoord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
sk1nny666 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:29:

https://www.tesla.com/own...BB-9A55-5F4182894B99.html
Opmerking
De koplampen hoeven niet te worden afgesteld wanneer u tijdelijk rijdt in een regio met tegengestelde rijrichting (bijvoorbeeld wanneer u rijdt in een regio met rechts verkeer en vervolgens in een regio met links verkeer).
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 14:10
sk1nny666 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:53:
[...]

ik heb wel matrix lampen, maar alleen groot licht ontwijkt tegenliggers dacht ik. of werkt dat ook met normaal licht?
Het werkt ook uitstekend met dimlicht ('normaal licht'). Ik blijf het een feest vinden om te zien hoe dat systeem werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb geen idee. Ik maak regelmatig mee dat bij het uitrijden van de bebouwde kom de snelheid op 50 blijft staan terwijl op andere momenten op precies dezelfde locatie de snelheid wel naar 80 gaat.

Dus ik snap ook niet op welke basis de auto maximum snelheden bepaalt. Dat zou dan op zijn minst "zien" moeten zijn en dat hij dan mist dat hij de bebouwde kom uitrijdt.
Maar op andere plekken zet hij dan wel weer random de maximum snelheid omlaag. Vaak als je van de autosnelweg naar een afrit gaat, dan gaat het van 100 naar 90, wat ook weer onnodig is en nergens van af komt als een eigen algoritme.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
dank helemaal overheen gelezen.
maar het is mij niet helemaal duidelijk wat er gebeurd.

stelt hij dan zelf iets af of doet die niks?
naja hoe in ieder geval niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
sk1nny666 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:51:
[...]

Volgens mij niks. Onlangs 3 weken in de UK gereden en geen verschil gemerkt.
Zelfs geen melding gezien van de mYne dat deze zich in de UK bevindt.
Zo blijft de snelheidsmeter kilometers aangeven in plaats van mijlen terwijl dit eenvoudige met behulp van GPS te automatiseren en te melden is. Dit is overigens wel handmatig te wijzigen in het menu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vincent.w93
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-10-2024
sk1nny666 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:51:
[...]

Wij zijn in April een aantal weken in Engeland en Schotland geweest met onze Model Y LR 2023. Toen we van de trein afreden kwam er netjes op het scherm dat de koplampen waren aangepast. Effectief zorgt het ervoor dat de L vorm in de koplampen gespiegeld wordt.

Snelheidsborden rekent hij standaard om naar km/h, mocht je dit verwarrend vinden kan je per account omzetten naar Mph, hij past dan alles aan (Borden, snelheid en afstanden). Wel opletten dat je hem na afloop weer terug zet, ik vond 50 ineens wel erg hard :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
RaRo74 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:28:
[...]

Zo blijft de snelheidsmeter kilometers aangeven in plaats van mijlen terwijl dit eenvoudige met behulp van GPS te automatiseren en te melden is. Dit is overigens wel handmatig te wijzigen in het menu.
Dit automatiseren zou wellicht op veel kritiek stuiten. Beter dat de chauffeur hier bewust een actie voor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebruiker1977
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-01 20:30
Heeft er iemand tips om zonnebrand vlekken te verwijderen van de bekleding?

Ik heb al afwasmiddel geprobeerd.

Tevens een goede waarschuwing voor anderen hierop te letten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDgrn8oINiHY2qDt5KBJns7CROg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pszle6vKjeaQB0wWUHbj83Fo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tuWBpdv8e_0pAcaMB4nVCL0HNs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uwiMf20Gmfx4F4xhNSJ11vpo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3DlfOQsjJqEEeE-0n90lk2JLUD4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tuDa0Oaqx2WkVc5PYklnUjT9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Laatst online: 22-06 20:30

Rico

Wie dit leest is gek....

Babydoekjes of gewoon een sopje met wat allesreiniger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-06 16:59
Gebruiker1977 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:40:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
https://www.123schoon.nl/...ebrandvlekken-p33816.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R-bin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ja dit herken ik maar al te goed na een weekje weggeweest te zijn met warm weer. Overal zonnebrandcrème vlekken!
Ik heb geprobeerd het weg te krijgen met een gewone doek (zo'n geel Sorbo doekje) met: water, warm water en handzeep, warm water en afwaszeep: het hielp wel een beetje maar het was niet weg.
Uiteindelijk (paar dagen later) thuis nogmaals geprobeerd met gewoon warm water en een microvezeldoek. En dat werkte! Blijkbaar doen die microvezeltjes hun werk goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 22:05
Mni82 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 03:08:

Ik heb een tijdje met een T2C-kit gereden en was verrast hoe goed deze werkte voor EUR 65. Uiteindelijk heb ik hem toch weggedaan. De hoofdreden hiervoor was dat het scherm tijdens het gebruik willekeurig van Waze naar het instellingenmenu van de T2C-kit sprong. Dit leek te maken te hebben met het verliezen van de Bluetooth-verbinding, vooral in combinatie met mijn iPhone 12. Dit was voor mij een reden om hem niet meer te gebruiken, want midden in een onbekende stad of vlak voor een afslag een instellingenmenu in plaats van je kaart zien, was echt ontzettend irritant.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
Gebruiker1977 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:40:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nog funester voor de lak btw als het daarop komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:21
anti elppa schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:48:
[...]

auto's met de poort aan de voorkant hebben meer issues. Zeker in de winter met sneeuw en ijzel.....en zout. Genoeg mensen gezien in bv duitsland met dikke sneeuwbui, die de poort niet meer open konden krijgen terwijl ze onderweg waren. Gok dat dus ook op de lange termijn bij die locatie veel meer problemen ontstaan met corrosie
Dat lijkt me met een openstaande klep en ingeplugde type 2 kabel ook een probleem zonder cover op de DC pins. Als dat helemaal dichtgevroren zit vraag ik me af of de port heater (als je die al hebt) dat schoon krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebruiker1977
R-bin schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:52:
Ja dit herken ik maar al te goed na een weekje weggeweest te zijn met warm weer. Overal zonnebrandcrème vlekken!
Ik heb geprobeerd het weg te krijgen met een gewone doek (zo'n geel Sorbo doekje) met: water, warm water en handzeep, warm water en afwaszeep: het hielp wel een beetje maar het was niet weg.
Uiteindelijk (paar dagen later) thuis nogmaals geprobeerd met gewoon warm water en een microvezeldoek. En dat werkte! Blijkbaar doen die microvezeltjes hun werk goed :)
Dank voor de tip! Ik ga zo even op zoek naar zo’n doekje hier in Frankrijk. Ik ben bang dat het inbrand als de zon er vol op staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22-06 13:35
TheZeroorez schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:53:
[...]

Volgens mij heeft dit ermee te maken dat ik mijn achterdeur open om een laptop achter stoel neer te zetten.

De trigger is op de deur, niet (of ook) op de achterbank.
Dan zou hij nog steeds na een paar seconden rijden vanzelf uit moeten gaan. Hij blijft alleen aan als hij achterpassagiers registreert (dan gaat de ventilatie achter ook pas aan), dat gaat op basis van de gordel.
Misschien ook op basis van gewicht op de stoel, maar dat weet ik niet zeker. M’n kinderen zitten nog op verhogers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Smobbo schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:39:
[...]

Dan zou hij nog steeds na een paar seconden rijden vanzelf uit moeten gaan. Hij blijft alleen aan als hij achterpassagiers registreert (dan gaat de ventilatie achter ook pas aan), dat gaat op basis van de gordel.
Misschien ook op basis van gewicht op de stoel, maar dat weet ik niet zeker. M’n kinderen zitten nog op verhogers ;)
Dat gaat idd ook op basis van gewicht. Je merkt het meteen als de kinderstoeltjes niet goed zitten, de auto piept dan hele tijd om aan te geven dat de gordels aan moeten.
Of leg gewoon maar eens een tas op de stoel, daar gaat de auto ook van piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Rico schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:45:
Babydoekjes of gewoon een sopje met wat allesreiniger?
Dit, als het met billendoekjes niet weggaat heb je er echt een uitdaging aan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
Na 7maanden nog steeds tevreden van mijn tesla model 3.

De perfecte keuze als eerste EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebruiker1977
Caelorum schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 16:27:
[...]

Dit, als het met billendoekjes niet weggaat heb je er echt een uitdaging aan.
Nou, microfiber doekjes, zeep etc werken niet echt. Ik ga na de vakantie wel verder proberen met wat ander spul.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
Hongy schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:01:
[...]

Nog funester voor de lak btw als het daarop komt
Met het juiste product is dat makkelijk te verwijderen.
https://forum.carclean.co...el-weg.26882/#post-493307

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:36
Barse87 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:48:
Pas geleden gaf ik aan dat ik trillingen ervaar op hogere snelheid. Had vandaag hiervoor een afspraak bij SEC in Hengelo.

Blijkt dat het isolatiemateriaal in de band rechtsachter is losgekomen (Michelin e-Primacy). Voor nu hebben ze het isolatiemateriaal eruit gehaald, en zodra er een nieuwe band is moet ik een nieuwe afspraak plannen.
En heb je al een nieuwe band onderhand?
Ik ben vandaag geweest en heb 2 nieuwe banden gekregen voor en gebalanceerd en uitgelijnd. Echter bij 130 zit ik nog te trillen in de stoel.

Maar weer even langs van de week.

Hebben meer mensen last van trillen vanaf 110. Als je 150 rijdt is het helemaal erg…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:05
tinusterror schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:18:
[...]

En heb je al een nieuwe band onderhand?
Ik ben vandaag geweest en heb 2 nieuwe banden gekregen voor en gebalanceerd en uitgelijnd. Echter bij 130 zit ik nog te trillen in de stoel.

Maar weer even langs van de week.

Hebben meer mensen last van trillen vanaf 110. Als je 150 rijdt is het helemaal erg…
En wat is er achter gedaan? Bij mij is het trillen nog niet volledig weg, maar ruim in orde. Dit na 14k km op de banden gereden te hebben en enkele duizenden km geleden zijn alle 4 de wielen gebalanceerd. Op slecht wegdek trilt de boel nog wel. Ik vrees een eigenschap van de model 3 performance. Gelukkig woon ik in Nederland met biljartlakens als wegen.

Hoeveel km heb jij op de banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
Gebruiker1977 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 19:49:
[...]

Nou, microfiber doekjes, zeep etc werken niet echt. Ik ga na de vakantie wel verder proberen met wat ander spul.
Babydoekjes, die dingen maken alles schoon. Ze poetsen zelfs de coating van je scherm af. Ask me how I know.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Summer update komt er aan :)

Release notes hier: https://www.notateslaapp....n/2024.26.3/release-notes

[ Voor 29% gewijzigd door Oekol op 26-07-2024 20:43 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Pagina: 1 ... 392 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: