Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 391 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.669.435 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:41
Inspired schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:04:
[...]

Ik plan de route altijd wel met ABRP.

- Ik wil met bv 50% aankomen. Kan met Tesla navi nog steeds niet.
- Tesla navi gaat doorgaans voor minder maar langere stops. Soms wel richting een uur. Heeft niet mijn voorkeur.
- Bepaalde SuCs wil ik skippen. Bijvoorbeeld de SuCs in Luxemburg wil ik skippen en juist wel bij Metz Sud stoppen in de ochtend van vertrek zodat we bij de Lidl ontbijt kunnen scoren.

Het kan zeker prima met de Tesla navi hoor maar op dit soort ritten pak ik 100% ABRP.
Ontbijt nemen we wel mee en verder zien we het wel. Heb ABRP (non-premium) in ieder geval wel op m'n telefoon staan. Dit wordt pas mijn eerste lange rit en ik ben dus sowieso nog niet echt bekend met buitenlandse Suc's.
De ene keer wil ie me trouwens via DE sturen en het andere moment via BE. Zal met de verkeersdrukte te maken hebben. Ik laat me wel verrassen volgende week :)

Langste stop tot ons logeeradres is momenteel maar 33 min, dus dat valt wel mee.

[ Voor 4% gewijzigd door InZane op 22-07-2024 16:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:55
Tomas_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:34:
Heeft iemand hier al zijn gratis 5 jaar premium connectivity actief?

Er loopt een actie dat wanneer je in 2019/2020 een model 3 hebt geleased en je leaset opnieuw een Tesla, je gedurende de looptijd je gratis premium connectivity krijgt mits je hetzelfde account gebruikt als je vorige auto.

Gisteren liep mijn gratis maand af en jaar raad het al > standard connectivity.
Even gebeld en alles werd inderdaad bevestigd, maar er is een speciaal team mee bezig en ze konden niet zeggen wanneer het geactiveerd wordt...hopelijk binnen een maand zeggen ze.
net gebeld met Tesla, en top ook als je een auto koopt krijg je 5 jaar connectivitty en 100 euro cash van tesla. :) (mits je in 2019 geleased hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:23
Inspired schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:04:
[...]
Ik plan de route altijd wel met ABRP.
[...]
Het nadeel met zelf gekozen laadstops - en neem aan dat ABRP stops dat ook zijn - is dat de navigatie dan geen vrijheid meer heeft om een andere route te kiezen, mocht er iets gebeuren op de weg. Dus als er een paar km voor de supercharger opeens een file staat ivm een ongeluk ofzo, dan gaat de auto niet zelf een andere route kiezen, hij moet en zal langs die laadstop, in plaats van een alternatieve route en laadstops kiezen. Of is dat iets dat ABRP ook tijdens het rijden nog kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15:46
Tommie12 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:25:
[...]

De planning van Tesla in de app is anders dan in de auto.
Doe dat eens in je auto, en kijk wat je dan krijgt.

Meestal kom je met meer dan 15% bij een lader aan.
Dit is het. Auto doet het met marge. Top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-05 13:29
Misschien gekke vraag maar hoe krijg je ABRP dan op je tesla scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:25
AMDman schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:46:
Misschien gekke vraag maar hoe krijg je ABRP dan op je tesla scherm?
Niet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:51
Hoezo niet. Je kan je browser toch open laten met abrp? En push tesla navigatie kan ook nog eens. Wat wil je nog meer?

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:30

bert pit

asdasd

Maasluip schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:57:
Ik zal het waarschijnlijk nooit begrijpen.
Gisteren nog met de auto gereden, niets aan de hand. Vanmorgen, ik stap in, druk op het voice control knopje "Play USB" zoals ik elke keer doe, begint geen muziek te spelen. Nogmaals "Play USB". Niets. "PLAY USB!!!!!!" nope.
Goed, dan maar weer met de hand de USB opzoeken en een nummer beginnen, zie ik dat die ook weer niet op shuffle staat.

Whyyyyyyyy!!!!

En nee, dit is niet het probleem dat er geen verbinding is.
Zou dat een gevalletje 'af en toe resetten' kunnen zijn?

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

El Polo Diablo schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:44:
Even een vraag aan anderen die eerder al eens op vakantie zijn geweest met een Tesla.

Ik ben al een tijd bezig met het plannen van de trip. Met een combi van ABRP en de Tesla navigatie zie ik daar niet zoveel spannends in behalve dat ik geen abonnement heb voor ABRP dus er geen rekening wordt gehouden met verkeer.

Wat me echter vooral opviel is dat wanneer ik de route volledig plan in de Tesla navigatie hij bij 2 superchargers verwacht met slechts 1% aan te komen. Dat vind ik nogal krap. Een afslag missen en je ben de pineut. Helaas is er geen mogelijkheid om een minimum percentage aan te geven waarmee je wilt aankomen bij de charger. En als je het niet haalt stelt hij vanzelf wel een andere voor die nog op de route ligt maar het gaat juist om het eerder. De afslag missen op een péage en je hebt een detour van minimaal 50km te pakken.

Vooral benieuwd of dat altijd zo strak gepland wordt?
Wij hebben in anderhalf jaar meerdere lange ritten met de MY LR gemaakt tot 2500 km enkele reis. Ik heb nog nooit een planning vooraf gemaakt, dat is ook niet nodig. Tenzij je in specifieke dunbevolkte grote natuurparken verblijft waar de snelweg ver weg is.

Geef de eindbestemming in en gaan. Alles wordt tijdens de reis automatisch aangepast aan de omstandigheden, er wordt zelfs rekening gehouden met regen, wind, arico, etc. Je komt gegarandeerd aan op je bestemming. Soms vraag je je af waarom er niet een SuC later wordt geselecteerd, maar ook daar zit logica in: het systeem houdt rekening met drukte en weet voor een groot deel hoeveel auto's er gaan laden. Zo worden wachttijden beperkt.

De laatste maanden heb ik gemerkt dat er iets strakker gepland wordt. Ik kom op een lange rit vaker met 5 tot 15% SoC aan dan voorheen. Voorheen was het vaker 20 tot 25% SoC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
bert pit schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:06:
[...]

Wij hebben in anderhalf jaar meerdere lange ritten met de MY LR gemaakt tot 2500 km enkele reis. Ik heb nog nooit een planning vooraf gemaakt, dat is ook niet nodig. Tenzij je in specifieke dunbevolkte grote natuurparken verblijft waar de snelweg ver weg is.

Geef de eindbestemming in en gaan. Alles wordt tijdens de reis automatisch aangepast aan de omstandigheden, er wordt zelfs rekening gehouden met regen, wind, arico, etc. Je komt gegarandeerd aan op je bestemming. Soms vraag je je af waarom er niet een SuC later wordt geselecteerd, maar ook daar zit logica in: het systeem houdt rekening met drukte en weet voor een groot deel hoeveel auto's er gaan laden. Zo worden wachttijden beperkt.

De laatste maanden heb ik gemerkt dat er iets strakker gepland wordt. Ik kom op een lange rit vaker met 5 tot 15% SoC aan dan voorheen. Voorheen was het vaker 20 tot 25% SoC.
Klopt, maar toch mis ik een knopje : ik heb honger of moet naar toilet en dan navigeer ik naar een lader waar alles ineens kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
anti elppa schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:05:
[...]

Hoezo niet. Je kan je browser toch open laten met abrp? En push tesla navigatie kan ook nog eens. Wat wil je nog meer?
Dat heb ik al geprobeerd, maar je positie wordt niet bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 08:09
De locatie van onze Tesla blijft al een drietal uur op dezelfde locatie staan. Boodschap gedaan op die plaats maar de auto staat daar nu zogezegd al uren. Auto heropgestart maar maakt niks uit. Iemand die dit herkent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaCoTa schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:28:
[...]

Het nadeel met zelf gekozen laadstops - en neem aan dat ABRP stops dat ook zijn - is dat de navigatie dan geen vrijheid meer heeft om een andere route te kiezen, mocht er iets gebeuren op de weg. Dus als er een paar km voor de supercharger opeens een file staat ivm een ongeluk ofzo, dan gaat de auto niet zelf een andere route kiezen, hij moet en zal langs die laadstop, in plaats van een alternatieve route en laadstops kiezen. Of is dat iets dat ABRP ook tijdens het rijden nog kan doen?
Mja, ik gebruik ABRP echt alleen op lange ritten. Dat is zeg maar 2000+km richting het vakantieadres aan de Costa Blanca. Eigenlijk heb ik vanuit mijn woonplaats maar één route. Verder gebruik ik ABRP niet onderweg. Ik navigeer gewoon van stop naar stop in de auto. Als je in 1 keer de route erin zet ben je wellicht wat flexibeler al is mijn ervaring met de Tesla navi nou ook niet je van het. Ook kan ik in de Tesla navi niet eens Ionity of andere laders meenemen. Het is allemaal wat persoonlijk denk ik. Ik heb graag zelf wat meer controle en vind de Tesla navi qua planning te basic. Anderen vinden het prima.

Hier komt hij nu mee bv richting mijn eerste stop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1FSqjWw2NgvT8xq9AzsL4zmFjM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxumJ7CygsfcE44x7ZBm7gvT.jpg?f=fotoalbum_large

- Frechen wil ik niet laden omdat daar geen toilet open is tot 10 uur. Ik pak dan Erftstadt. Is de eerste stop en ik ben daar vroeg.
- Luxemburg wil ik niet laden. Is een parkeergarage en niet handig. Verder 1 uur 5 minuten laden? Uh, nee dus.
- Verder wil ik sowieso 5/6 keer stoppen met de kids. Ik plan een lange stop rond lunch en de rest liever 30m max.

[ Voor 23% gewijzigd door Inspired op 22-07-2024 21:16 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 00:30
FrE911 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:56:
De locatie van onze Tesla blijft al een drietal uur op dezelfde locatie staan. Boodschap gedaan op die plaats maar de auto staat daar nu zogezegd al uren. Auto heropgestart maar maakt niks uit. Iemand die dit herkent?
Zelfde vorige de week gehad. Maar was dag van Microsoft storing dus had het af gedaan als storing daardoor. Volgende dag stukje gereden en alles weer normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:19
Ik ging laatst met de pont over de lek en toen ik daar weer vanaf reed, was mijn Nav 5 minuten de weg kwijt. Locatie op kaart klopte van geen kant. Toch vreemd, ze jou denken dat hij doorlopende de GPS locatie gebruikt…

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
FrE911 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:56:
Ja, paar weken terug nog in Oostenrijk (2 dagen voor vertrek naar huis). De volgende dag werkte het weer, nadat de auto in diepe slaap is geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 10:57
Gommert69 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:37:
Ik ging laatst met de pont over de lek en toen ik daar weer vanaf reed, was mijn Nav 5 minuten de weg kwijt. Locatie op kaart klopte van geen kant. Toch vreemd, ze jou denken dat hij doorlopende de GPS locatie gebruikt…
Ha, viel me eerder ook op. Ik gok dat hij in de war is vanwege het feit dat de wielen niet rollen.
Dit was eerder ook het probleem met de diefstaltracking. Wielen van de grond en weg was de gps functie :+ !

Qua navigatie gebruiken wij toch gewoon weer de tesla navi als basis en als de kinderen eerder willen stoppen dan zoeken we de dichtstbijzijnde snellader op (bliksemschichtje en dan ff kijken welke ons handig lijkt).
Deze keer voor het eerst met vouwwagen op pad naar zuid Frankrijk en vooral SuC’s gebruikt. Daar is steeds genoeg plek om de auto dwars over 3-4 plekken te zetten en dus de vouwwagen niet los te hoeven koppelen. Er blijft dan uiteraard altijd 1 iemand bij de auto, mocht het druk worden dan koppelen we alsnog af, maar tot nu toe nog niet hoeven doen (y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemySoeters
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:10
Tommie12 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:25:
[...]

Klopt, maar toch mis ik een knopje : ik heb honger of moet naar toilet en dan navigeer ik naar een lader waar alles ineens kan gebeuren.
Zo’n functie zou echt ontzettend fijn zijn. incl filters voor wc/gedegen eetgelegenheid. Een minimale “pauze” toevoeging zou ook relaxt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:38
Gommert69 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:37:
In mijn ervaring willen navigatiesystemen een auto zoveel mogelijk op een weg blijven. Water zal helemaal iets zijn wat die dan niet zou snappen.

Maar goed, ik kan dit mij ook inbeelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 21:33
TweakerVincent schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:24:
[...]

hoe werkt dat dan? Tesla gaat het nu uitzoeken. Ik heb een app met mijn gmail lease auto nu gekoppeld. en ik heb dus een icloud nieuwe tesla website die ik wil koppelen?
Als eigenaar kun je een nieuwe eigenaar opgeven (ander mailadres die bij Tesla bekend is). Met verkoop doe je het ook zo, in jouw geval zou dit moeten werken, je hebt dan 2 auto’s op 1 mailadres/account en in 1 app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaCoTa schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:28:
[...]

Maar dat mes snijdt aan twee kanten. Zeker op een lange rit kan het best zo zijn dat een file die er op het moment van plannen wel staat gewoon oplost voor je daar bent.

En ander voorbeeld: morgen rijd ik met een grote boog om Parijs. De planners volgend zou ik juist over de Périphérique worden geleid, want 5 minuten sneller. Ik denk dan "les salutations" en rijd wel over Le Mans. Mooi rond lunchtijd bij een grote hypermarché een net iets langere stop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:44
Vaevictis_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:39:
[...]

Alle extra informatie zoals kaartlagen (hoogte, 3d, streetview), POI's, afsluitingen, ongelukken, files zijn allemaal extra's op de basis kaart voorziening dus als dat niet is geïmplementeerd of geen abonnement voor afgesloten krijg je dat ook niet.
De visualisatie daarvan is voor abonnement.
Maar afsluitingen, ongelukken en files is iets wat de navigatie altijd in berekening mee neemt. Of je het nu ziet op het scherm of niet.
Dus als de Tesla weet dat er een afsluiting is, zal de auto jou niet langs die weg sturen.
En dat hangt niet af van premium abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

bilgy_no1 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:45:
[...]

Maar dat mes snijdt aan twee kanten. Zeker op een lange rit kan het best zo zijn dat een file die er op het moment van plannen wel staat gewoon oplost voor je daar bent.

En ander voorbeeld: morgen rijd ik met een grote boog om Parijs. De planners volgend zou ik juist over de Périphérique worden geleid, want 5 minuten sneller. Ik denk dan "les salutations" en rijd wel over Le Mans. Mooi rond lunchtijd bij een grote hypermarché een net iets langere stop.
Navigatie past dat gewoon aan met behulp van de live informatie die er is, naar mijn weten. Net zoals wanneer er een file bij komt tijdens het rijden. Hoe kom je er bij dat je nav niet bijstelt na het plannen? Zou waardeloze nav zijn dan...

Edit: of bedoel je dat handmatig ingeplande routes ook files kunnen bevatten die alweer opgelost zijn? Want dan snijdt het mes niet aan 2 kanten maar heb je dus dubbelop nadeel in jouw voorbeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Palthe op 23-07-2024 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:55

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Inspired schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:58:
[...]

Hier komt hij nu mee bv richting mijn eerste stop.

[Afbeelding]

- Luxemburg wil ik niet laden. Is een parkeergarage en niet handig. Verder 1 uur 5 minuten laden? Uh, nee dus.
Ja, dat soort suggesties snap ik ook niet. 1:05 laden vanaf 14% dan zit je 100% vol. Terwijl je voor Dijon nog 3 250 kW laders hebt, 3 keer van 15 naar 45% laden kost je 3x 7 minuten.
Dan doet ABPR het toch beter, die stelt voor 70 minuten minder laden voor.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maasluip schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:40:
[...]

Ja, dat soort suggesties snap ik ook niet. 1:05 laden vanaf 14% dan zit je 100% vol. Terwijl je voor Dijon nog 3 250 kW laders hebt, 3 keer van 15 naar 45% laden kost je 3x 7 minuten.
Dan doet ABPR het toch beter, die stelt voor 70 minuten minder laden voor.
Ja, weet niet of een ander merk het beter doet hoor maar bij Tesla zou ik inmiddels toch wel wat meer verwachten. Zou ook eerder zeggen dat het slechter geworden is dan beter sinds 2019. In ieder geval niet beter. Terwwijl er toch veel meer SuCs bijgekomen zijn. Iets van een keuze zoals bij ABRP zou ik nu wel een keer verwachten. (Vaker en korter stoppen of minder vaak maar langer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Palthe schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:06:
[...]

Navigatie past dat gewoon aan met behulp van de live informatie die er is, naar mijn weten. Net zoals wanneer er een file bij komt tijdens het rijden. Hoe kom je er bij dat je nav niet bijstelt na het plannen? Zou waardeloze nav zijn dan...

Edit: of bedoel je dat handmatig ingeplande routes ook files kunnen bevatten die alweer opgelost zijn? Want dan snijdt het mes niet aan 2 kanten maar heb je dus dubbelop nadeel in jouw voorbeeld.
Google maps en waze plannen zelfs op basis van verwachte files. Dat merk je bijvoorbeeld op een feestdag die niet elk jaar op dezelfde dag is, de navigatie overschat dan serieus de tijd die je nodig zal hebben. Omdat er veel minder file is dan normaal.
Geen idee of de Tesla navi dit ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

this schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:26:
[...]

Google maps en waze plannen zelfs op basis van verwachte files. Dat merk je bijvoorbeeld op een feestdag die niet elk jaar op dezelfde dag is, de navigatie overschat dan serieus de tijd die je nodig zal hebben. Omdat er veel minder file is dan normaal.
Nee die plant op live informatie zover ik weet. Soms is er wel een stukje weg "rood" op de kaart terwijl ik er langs knal met 100, maar ik ben nog nooit omgeleid op basis van een seizoens- of dagpatroon o.i.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idanue
  • Laatst online: 17:58
Door de hele discussie over het navigeren ben ik ook maar eens gaan kijken en er zit idd en groot verschil in.
Van Groningen naar Sienna in italie.

Volgens Tesla: 1507 km en 19 uur en 6x laden waarvan 2 laadstops van bijna een uur.
ABRP: 1504 km en 12 uur en 55 minuten, 7 keer laden waarvan 1x 27 minuten en de rest allemaal rond de 20 minuten.

Ik was van plan om gewoon de Tesla navigatie aan te zetten en gaan maar nu twijfel ik toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Idanue schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:46:
Door de hele discussie over het navigeren ben ik ook maar eens gaan kijken en er zit idd en groot verschil in.

Volgens Tesla: 1507 km en 19 uur en 6x laden waarvan 2 laadstops van bijna een uur.
ABRP: 1504 km en 12 uur en 55 minuten, 7 keer laden waarvan 1x 27 minuten en de rest allemaal rond de 20 minuten.

Ik was van plan om gewoon de Tesla navigatie aan te zetten en gaan maar nu twijfel ik toch wel.
Heb je dat in de auto gedaan of in de app?
Daar zit nog wel een groot verschil in.

Verder... Tesla navigeert enkel via SuC, en ABRP kan er alles in plannen. Dus is er iets meer vrijheid.

Maar... het is hier al eerder geschreven.
Je vertrekt met een volle batterij, en de planning zegt: laden over 400km.
Goed... maar dan heb je een volle blaas of honger, of het duurt wat langer door een file, en je staat na 300km aan de laadpaal... en daar gaat je plan.

Gewoon telkens 1 laadpunt verder kijken is prima en werkt voor mij het beste.
Ik heb nog nooit de originele laadplanning aan gehouden zonder enige wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Laatst online: 17:35
maharens schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:36:
[...]

Als eigenaar kun je een nieuwe eigenaar opgeven (ander mailadres die bij Tesla bekend is). Met verkoop doe je het ook zo, in jouw geval zou dit moeten werken, je hebt dan 2 auto’s op 1 mailadres/account en in 1 app.
Even benieuwd naar iets anders, stel je koopt een Tesla die nog aan een account van iemand anders (vorige eigenaar) zit, kun je hem dan zelf koppelen zonder hulp van de vorige eigenaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005

Gewoon eindbestemming invoeren en gaan rijden. Als je moet stoppen voor eten/sanitair/whatever laad je meteen even bij. Als je daar dan wegrijdt, doe je de planner ff opnieuw en blijf dit herhalen tot je op de eindbestemming bent.

Zo ben ik zonder te stoppen om te laden heen en weer naar Oostenrijk gegaan. De blaas/maag is telkens eerder dan de accu leeg raakt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idanue
Ja ik maak me er waarschijnlijk weer eens te druk over, ik ga maar gewoon rijden en halverwege een hotelletje en dan door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
[...]
Gewoon gaan rijden. Een autorit is een dynamische aangelegenheid, de kans is heel groot dat je vooraf geplannde indeling in duigen valt en dan moet je toch nog ad-hoc aanpassen.

Als je een bijrijder hebt, helpt het wel als die ook vlot met het systeem kan werken. Je kan alles rijdend inderdaad aanpassen, maar op een drukke snelweg is dat niet ideaal als de bestuurder het moet doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
Idanue schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 10:53:
Ja ik maak me er waarschijnlijk weer eens te druk over, ik ga maar gewoon rijden en halverwege een hotelletje en dan door.
Had het al eerder gezegd, maar als je niet weet of je kunt laden bij of om je hotel is het wat extra bijladen bij de laatste supercharger voor de nachtrust wel een goede. Niks is zo vervelend om de volgende ochtend te gaan rijden en binnen een uur met een koude accu bij een supercharger te staan, terwijl je net het ontbijt gehad hebt. 10 minuten extra de dag ervoor laden komt een heel eind de volgende dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:37
Idanue schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 10:53:
Ik heb voor eigenlijk alle lange ritten die ik tot nu toe gemaakt heb van tevoren een grof plan gemaakt, om vervolgens tijdens het rijden daar niets van waar te laten worden, danwel door verkeer, mijn blaas, mee of tegenzittend verbruik enzovoort :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
DaCoTa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:03:
[...]

Gewoon gaan rijden. Een autorit is een dynamische aangelegenheid, de kans is heel groot dat je vooraf geplannde indeling in duigen valt en dan moet je toch nog ad-hoc aanpassen.

Als je een bijrijder hebt, helpt het wel als die ook vlot met het systeem kan werken. Je kan alles rijdend inderdaad aanpassen, maar op een drukke snelweg is dat niet ideaal als de bestuurder het moet doen.
Ik ga alleen maar als ik iets moet aanpassen dan zet ik hem wel even aan de kant, geen haast. :)
DaCoTa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:05:
[...]

Had het al eerder gezegd, maar als je niet weet of je kunt laden bij of om je hotel is het wat extra bijladen bij de laatste supercharger voor de nachtrust wel een goede. Niks is zo vervelend om de volgende ochtend te gaan rijden en binnen een uur met een koude accu bij een supercharger te staan, terwijl je net het ontbijt gehad hebt. 10 minuten extra de dag ervoor laden komt een heel eind de volgende dag.
Goeie tip, even een hotel zoeken niet te ver na een supercharger of destination charging dus. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Idanue op 23-07-2024 11:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:45
this schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:26:
[...]

Daarnaast zal Google op de dag zelf ook reeds files meenemen die je over 800km pas tegen zult komen. In theorie dan.

Voor lange afstanden in het algemeen is het gewoon belangrijk dat je weet waar je een bewuste keuze dient te maken. Net als hoe je in Nederland de keuze hebt tussen de A12 en de A15, zijn er in Duitsland ook meerdere wegen die afhankelijk van de files een alternatief vormen voor elkaar.

En misschien wat ouderwets, maar zeker niet minder relevant: Luister naar de verkeersinformatie. Schakel dus asap over op SWR (Zuid-West Duitsland) of Bayern 1-3. Dan hoor je niet alleen waar er file staat, maar dus ook waarom en nog belangrijker, wat de verwachtingen zijn. Als er net een zwaar ongeval is ontstaan in een Baustelle, zal een routeplanner niet meenemen dat hier, tegen de tijd dat je er aankomt, je wellicht een uur of meer vaststaat.
Andersom zal het wellicht een omweg voorstellen, terwijl je via de radio eigenlijk al te horen hebt gekregen dat de "unfallstelle geräumt" is.

Ga je richting Wenen, check dan of je beter via Stuttgart-München kunt rijden, via Würzburg-Ulm-München, of via Nürnberg. Een kwestie van kort voor Frankfurt of Würzburg dus even de huidige situatie checken met betrekking tot groter oponthoud door bijvoorbeeld (zware) ongevallen. Een file van >30 minuten kan dan de moeite waard zijn het plan even om te gooien. Snelladers vind je daar sowieso overal wel.

Ik rij vaak die kanten uit, weliswaar niet elektrisch, maar lurk hier dus graag ter voorbereiding daarop. Wellicht dat bovenstaande info het verkeersleed tijdens de vakantie wat verzacht. Goede reis gewenst aan allen die zich er komend weekend aan wagen! :)
Edit: Zie dat het eigenlijk in het "lange ritten" topic had gemoeten. Tabbed browsing derp :P Excuus, de topics liepen wat door elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Cid Highwind op 23-07-2024 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:03
Tommie12 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:50:
[...]

Dat heb ik al geprobeerd, maar je positie wordt niet bijgehouden.
Gisteren op de terugweg van werk geprobeerd, ritje naar Parijs gepland en werd keurig bijgehouden en aangepast bij gemiste afslagen. Gewoon in de browser via de link van https://members.abettertheater.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Maurice- schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:23:
[...]

Gisteren op de terugweg van werk geprobeerd, ritje naar Parijs gepland en werd keurig bijgehouden en aangepast bij gemiste afslagen. Gewoon in de browser via de link van https://members.abettertheater.com/
En moet je betalen voor 'abettertheater'?

Had je ABRP ook open op je mobiel?

Blijkbaar zou de browser van Tesla niet altijd toegang hebben tot je positiegegevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
db I Delirium schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 10:16:
[...]

Even benieuwd naar iets anders, stel je koopt een Tesla die nog aan een account van iemand anders (vorige eigenaar) zit, kun je hem dan zelf koppelen zonder hulp van de vorige eigenaar?
Ik vrees dat je dan bij Tesla gaat moeten aankloppen. Want anders zou de leasemaatschappijen ook niet de volledige controle kunnen houden over de Tesla's die ze aanbieden bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:03
Tommie12 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:26:
[...]

En moet je betalen voor 'abettertheater'?

Had je ABRP ook open op je mobiel?

Blijkbaar zou de browser van Tesla niet altijd toegang hebben tot je positiegegevens.
Nee en nee O-) Kreeg wel eerst een melding of de locatiegegevens mochten worden gedeeld, heb je hier wellicht bij een eerste gebruik op niet toestaan gedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Laatst online: 17:35
this schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:32:
[...]

Ik vrees dat je dan bij Tesla gaat moeten aankloppen. Want anders zou de leasemaatschappijen ook niet de volledige controle kunnen houden over de Tesla's die ze aanbieden bijvoorbeeld.
Oke, dus wel iets om even te checken wanneer je een Tesla gaat kopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:37
[...]

Er zijn 2 routes:

Je kunt samen met de vorige eigenaar het account overdragen naar je eigen account. https://www.tesla.com/sup...remove-vehicles-tesla-app

Als je de vorige eigenaar niet meer kunt bereiken kun je een serviceverzoekje inschieten bij Tesla, en dan moet je wat eigendomsbewijs overleggen bij ze en dan zetten ze hem op je gewenste account :) Dit kan een paar dagen duren.

Dat overdragen van eigenaarschap wordt wel steeds "normaler" voor auto's en dealers en verkopers dus ik zou verwachten dat het over het algemeen wel goed komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
TweakerVincent schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:18:
[...]

net gebeld met Tesla, en top ook als je een auto koopt krijg je 5 jaar connectivitty en 100 euro cash van tesla. :) (mits je in 2019 geleased hebt)
Wat voor nummer bellen jullie daarvoor? Tilburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Gommert69 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:42:
[...]

Wat voor nummer bellen jullie daarvoor? Tilburg?
Gewoon verkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15:46
db I Delirium schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:37:
[...]

Oke, dus wel iets om even te checken wanneer je een Tesla gaat kopen
Nee hoor, kan via Tesla. Even bellen en ik dacht kopie paspoort en kentekenbewijs doorsturen en was zo geregeld.

Ps. Even nabellen en zeggen dat er wat haast bij zit omdat je een lange reis hebt en niet kan superchargen zonder dat de auto aan je account hangt en het was letterlijk binnen een paar muisklikken aangepast

[ Voor 25% gewijzigd door El Polo Diablo op 23-07-2024 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:16

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
- al gevonden -

[ Voor 94% gewijzigd door spartacusNLD op 23-07-2024 13:02 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Google maps zet hem standaard ( dus zonder laden) op 17 uur, dus lijkt mij dat de berekening van ABRP in dit geval niet kan kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsbvka
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:51
bert pit schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:35:
[...]

Google maps zet hem standaard ( dus zonder laden) op 17 uur, dus lijkt mij dat de berekening van ABRP in dit geval niet kan kloppen.
Die 12h50 is zonder de laadstops mee te tellen. Met laadstops komt ABRP bij mij voor dezelfde route op 16h21 uit. Die 12h50 is overigens ook nogal ambiteus, TomTom geeft zonder stops 13h40 aan.

8000 Wp solar | Easee | Homeassitant | Loria 6010 | gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:24
Past de discussie van het navigeren niet beter in het algemene Tesla Topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:30

Lekker de tesla nav aan en ergens een extra laadstop inplannen als je daar zelf zin in hebt (of wat korter laden dan aanbevolen, dan berekent ie zelf de nieuwe volgende beste stop), dat vond ik het relaxt rijden

Mijn ABRP ervaring van vorige maand: LigeTRy in "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
[...]

Als de oude eigenaar het doet zoals ik aangaf, dat is de makkelijkste manier. De andere manier, dan moet je aantonen dat de auto echt nu jouw bezit is. Dat schijnt ook te kunnen, alleen dat kan een paar dagen duren heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-03 13:28
1 maand verder met de Highland. Zelfde als wat al veel is geschreven, minder kart-gevoel en meer luxe... Nog niet over uit wat ik nou belangrijker vindt. Wat vinden jullie?

Mbt de richtingaanwijzer op het stuur ben ik ook bipolair. Het concept vind ik prettig, alleen werkt de haptische feedback niet altijd waardoor het soms niet lekker werkt en soms helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StiefelPaul
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-05 20:33
El Polo Diablo schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:48:
[...]

Nee hoor, kan via Tesla. Even bellen en ik dacht kopie paspoort en kentekenbewijs doorsturen en was zo geregeld.

Ps. Even nabellen en zeggen dat er wat haast bij zit omdat je een lange reis hebt en niet kan superchargen zonder dat de auto aan je account hangt en het was letterlijk binnen een paar muisklikken aangepast
Via de app kun je dit regelen, die vraagt foto van kentekenbewijs maar dat lukte bij mij ook met een foto van factuur. Zorg wel dat VIN correct op de factuur staat.

En regel dit voordat je met de auto naar huis rijdt want anders wordt snelladen bij Tesla onmogelijk. Ik heb dat in mijn eerste rit geprobeerd (ik dacht, niet-Tesla rijders kunnen ook bij superchargers laden dus dit moet lukken) maar dat gaat dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Palthe schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:06:
[...]

Nee, hij past het wel aan, maar dan zit je op een langere route misschien al op de verkeerde. Bijv. vanuit N-Frankrijk richting Zuidwest Frankrijk kan ik via Rouen of via Parijs. Maar eenmaal de route langs Parijs gekozen heeft het weinig zin om alsnog door te steken naar de andere route en zal de navigatie dat ook niet meer voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-05 22:28
Tomas_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:34:
Heeft iemand hier al zijn gratis 5 jaar premium connectivity actief?

Er loopt een actie dat wanneer je in 2019/2020 een model 3 hebt geleased en je leaset opnieuw een Tesla, je gedurende de looptijd je gratis premium connectivity krijgt mits je hetzelfde account gebruikt als je vorige auto.

Gisteren liep mijn gratis maand af en jaar raad het al > standard connectivity.
Even gebeld en alles werd inderdaad bevestigd, maar er is een speciaal team mee bezig en ze konden niet zeggen wanneer het geactiveerd wordt...hopelijk binnen een maand zeggen ze.
Waar heb je deze actie vandaan? Ik kan het nergens vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:17:
[...]

Absoluut wel! Bij mij in het dorp was een weg afgesloten en Google had dat niet in maps opgenomen. Mijn Tesla zag de weg dus ook niet als afgesloten. Toen heb ik in Google Maps een verandering voorgesteld (je kunt gewoon per wegvak zeggen dat het afgesloten is en tot wanneer), dat werd dezelfde dag doorgevoerd en de volgende dag navigeerde mijn Tesla er ook niet meer over.

Het is gewoon Google die niet altijd alle informatie heeft. En als je er zelf vaker komt dan gewoon even melden en het wordt aangepast.
Neuh. Hier was een kruising 5 maanden afgesloten ivm aanleg rotonde en Tesla wist maanden van niets. Google wel. Lijkt me dat Tesla niet Google als bron gebruikt.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
anti elppa schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:44:
[...]

ik wacht nog op een aanbieding. Nog niet gehad. Zal volgende week eens een reminder sturen.

Dit ding kwam hier 2 weken terug al wel een keer langs. Is van mijn LM, dus gok dat ik hier ook gebruik van kan maken (heb ik al gevraagd ook). En dan neem ik hem zeker over ja

[Afbeelding]
Ik heb een bod gekregen van 20.500 van Athlon, 2019 LR, 150k op de teller

Dus dat lijkt te kloppen.

Ik wil eigenlijk een tegenbod doen van 17.500. Is dat realistisch denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
BlauweFles schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:23:
[...]

Ik heb een bod gekregen van 20.500 van Athlon, 2019 LR, 150k op de teller

Dus dat lijkt te kloppen.

Ik wil eigenlijk een tegenbod doen van 17.500. Is dat realistisch denken jullie?
geen idee, maar laat maar weten of het lukt. Zou mooi zijn. Ik heb vandaag om een update gevraagd welke prijs ik nu daadwerkelijk aan moet houden.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-05 10:24
Kreeg net onderstaande email vanuit Tesla nav mijn recente proefrit.

Wat me hier opvalt is dat ze mij ook 5 jaar premium connectivity en een waardebon aanbieden.

Zijn er meer mensen die deze aanbieding gehad hebben?

Knip

[ Voor 44% gewijzigd door Notna op 23-07-2024 19:10 . Reden: Screenshot werg ivm privacy. Graag aanpassen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-05 20:53
sarlo schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:45:

Wat me hier opvalt is dat ze mij ook 5 jaar premium connectivity en een waardebon aanbieden.

Knip
wel benieuwd naar het mailadres, mijn tesla moet nog geleverd worden maar vijf jaar gratis premium connectivity zie ik ook wel zitten 😁

[ Voor 19% gewijzigd door Notna op 23-07-2024 19:10 . Reden: Quote knip ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:52

Blur de naam van die beste medewerker even.
Wel zo netjes toch?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarf_st
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 20:08

[Mbr]Knip[/]
Heb afgelopen vrijdag een proefrit in model Y gemaakt maar geen email met een aanbieding gehad. Alleen maar bedankt voor je bezoek aan onze vestiging in Eindhoven. Wij hopen dat u hebt genoten van uw testrit.

Wil ook wel graag die 5 jaar premium connectivity!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-05 00:22

[Mbr]Knip[/]
Ik ben 2wk geleden gebeld door Tesla ivm terugbel verzoek. Ik heb aangekaart dat ik interesse heb in een model 3 of Y.l, maar ze hebben niets gezegd over die 5j premium of waardebon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-05 20:53
Ook wel benieuwd of deze aanbiedingen alleen voor de MY zijn of ook voor de Model 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-05 21:53
Mday schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:21:
[...]

Waar heb je deze actie vandaan? Ik kan het nergens vinden...
Als je even zoekt in dit topic op 'premium' kom je wel wat reacties tegen. Ik heb ook wederom een Tesla, een Y, besteld. Is gericht aan Model 3 rijders uit (late) 2019 die nu weer kiezen voor Tesla. Reactie van de sales advisor in Groningen was:

> Dit is correct, wanneer de nieuwe auto met hetzelfde emailadres wordt geregistreerd bij Tesla. Ook is er een cadeaubon voor de webshop aan verbonden.

[ Voor 7% gewijzigd door Recci op 23-07-2024 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-05 00:22
Recci schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:39:
[...]

Als je even zoekt in dit topic op 'premium' kom je wel wat reacties tegen. Ik heb ook wederom een Tesla, een Y, besteld. Is gericht aan Model 3 rijders uit (late) 2019 die nu weer kiezen voor Tesla. Reactie van de sales advisor in Groningen was:

> Dit is correct, wanneer de nieuwe auto met hetzelfde emailadres wordt geregistreerd bij Tesla. Ook is er een cadeaubon voor de webshop aan verbonden.
Dus eigenlijk een actie voor trouwe Tesla rijders en niet voor nieuwe tesla rijders ☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:44
Recci schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:39:
[...]

Vandaag telefonisch conact gehad met Tesla, deze actie is echt alleen geldig voor mensen die hun Tesla hebben gekregen in 2019 en dit jaar een nieuwe bestellen. Ik viel met mijn M3 uit 2020 en Y uit 2024 helaas buiten de "prijzen".

[ Voor 3% gewijzigd door The Druid op 24-07-2024 20:37 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
Maar is er iemand die daadwerkelijk die 5 yr premium connectivity heeft ontvangen?
Ik zie wel 15.000 loyalty points in de App, maar kan er geen Premium Connectivity mee aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:56
RFAMLK schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:13:
1 maand verder met de Highland. Zelfde als wat al veel is geschreven, minder kart-gevoel en meer luxe... Nog niet over uit wat ik nou belangrijker vindt. Wat vinden jullie?

Mbt de richtingaanwijzer op het stuur ben ik ook bipolair. Het concept vind ik prettig, alleen werkt de haptische feedback niet altijd waardoor het soms niet lekker werkt en soms helemaal niet...
Eigenlijk wil je instelbare luchtvering. Kan je instellen naar waar je zin in hebt op dat moment.
Heb zelf recent de M3 LR uit 2020 gekocht. Daarvoor 5 jaar lease gereden ook een M3 LR uit 2019. De highland heb ik in proefgereden en vond het wel een upgrade wat betreft degelijkheid en gevoel van kwaliteit. Stoelen zitten ook iets beter en het fijnst vond ik is dat die weer een stukje stiller en zuiniger is. Maaar al met al vond ik het de meerprijs niet waard tov een tweedehands M3. En ik mis echt de premium audio. Dat zit wel op de LR maar die is nog duurder. Ben wel blij met mijn keuze en om eerlijk te zijn vind ik de highland ook niet zo mooi. Met name de voorkant.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sjod
  • Laatst online: 11-05 16:12

Sjod

Ik ben goed luisterend

Lollercopter schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:38:
[...]

Dan zit er een spijker in. Hier zelfde gehad, na 2 weken had ik ineens op de snelweg dat de band snel leegliep, omdat de spijker dan eruit is gevlogen. Ik zag het keurig netjes aankomen in het display dat de spanning als een raket daalde dus geen schade (kon naar pomp station). Ik zou snel effe langs garage gaan, met een beetje geluk kan je gewoon een paraplu zetten, beter dan ergens stranden ...
Het was inderdaad een spijker. Band is gerepareerd bij de zeer vriendelijke lokale banden specialist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvermeul
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 16:32
Een paar tidbits (er was nog veel meer nieuws) van de earnings call van gisteren:
  • HW4 heet vanaf nu AI4 (net als HW5 eerder al werd omgedoopt naar AI5)
  • Volgens Elon Musk verwachten ze eind dit jaar regulatory approval te krijgen in Europa en China voor FSD Supervised
Vraagje uit interesse: stel dat halverwege volgend jaar in NL FSD Supervised verkrijgbaar is voor 100 euro per maand, zouden jullie dat dan gaan gebruiken voor bijvoorbeeld woon-werk verkeer of vakantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
dvermeul schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:46:
Een paar tidbits (er was nog veel meer nieuws) van de earnings call van gisteren:
  • Volgens Elon Musk verwachten ze eind dit jaar regulatory approval te krijgen in Europa en China voor FSD Supervised
Vraagje uit interesse: stel dat halverwege volgend jaar in NL FSD Supervised verkrijgbaar is voor 100 euro per maand, zouden jullie dat dan gaan gebruiken voor bijvoorbeeld woon-werk verkeer of vakantie?
Voor een roadtrip vakantie zou ik er misschien wel de €100 voor overhebben. Ik rijd privé te weinig ervoor.

Premium connectivity gebruik ik ook alleen op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:41
Ligt volledig aan de snelheid van het systeem lijkt me.
Stel dat het van baan wisselen net zo langzaam blijft gaan als nu met EAP, heeft het dan echt veel meerwaarde :?

Het abbo per maand lijkt me wel slim. Makkelijk proberen en er zullen zat gebruikers zijn die het niet interessant genoeg vinden maar vergeten op te zeggen (voor bijv enkele maanden) :P
Ik zou het best willen proberen en dan is 100 euro weinig geld. Of zoals hierboven, tijdens vakantieperiode oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvermeul
mjvdzwet schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:09:
[...]

Voor een roadtrip vakantie zou ik er misschien wel de €100 voor overhebben. Ik rijd privé te weinig ervoor.

Premium connectivity gebruik ik ook alleen op vakantie.
Ja, ik zit in het zelfde schuitje. Hoop dus ook op een soort maandelijks model (zoals in de VS op dit moment) waarbij ik het aan zou kunnen zetten in de maanden dat ik veel rij en uit als ik minder rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvermeul
ybos schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:11:
[...]

Ligt volledig aan de snelheid van het systeem lijkt me.
Stel dat het van baan wisselen net zo langzaam blijft gaan als nu met EAP, heeft het dan echt veel meerwaarde :?
Mee eens. Ik bedoelde eigenlijk (maar vergat dat te noemen) zoals FSD Supervised er nu is in Amerika in de wetenschap dat het nog behoorlijk zal verbeteren in een jaar tijd. Op dit moment is FSD 12.5 de laatste versie in Amerika en dat ziet er ongeveer zo uit: YouTube: Tesla FSD 12.5 Drive with Commentary

Overigens interessant om te vermelden dat deze laatste versie er op dit moment nog alleen is voor AI4 (HW4) op de Model Y en nog niet voor HW3. Ze hebben nog wat meer tijd nodig om 12.5 naar HW3 te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 22:41
Nee, ik gebruik AP nog niet eens, ook niet op vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:16

Sebazzz

3dp

dvermeul schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:17:
[...]

zoals FSD Supervised er nu is in Amerika in de wetenschap dat het nog behoorlijk zal verbeteren in een jaar tijd.
Wetenschap speculatie/hoop

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:31
Zou het inderdaad dan overwegen voor vakanties, rij verder te weinig om het te kunnen verantwoorden (hoe cool het ook is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Heb de bandenwissel gehad van de achterbanden.

Nu:
code:
1
2
Voorbanden: Hankook Ventus S1evo^3 EV 
Achterbanden: Continental EcoContact 6

Als ik de site van Euromaster mag geloven is het rolgeluid buiten 73dB bij de Continental en bij de Hankooks 69dB. Dat is een behoorlijk verschil wel (3dB is al een verdubbeling van geluid), hopen dat het rolgeluid binnen niet zo'n substiantieel verschil is.

Nadeel is net zoals met de winterbanden dat de velg echt een stuk verder uitsteekt t.o.v. de Hankook zomerband. Dat staat echt direct een stuk lelijker helaas.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:55

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

100 euro per maand is 6 jaar en 3 maanden tot je aan de prijs van FSD zit, dus financieel zou het niet zo gek zijn.
Maar ik heb al FSD, dus ik verwacht het vanzelf te krijgen.

Afgelopen nacht moest ik midden in de nacht naar de eerste hulp (niet voor mezelf, ik was fit om te rijden maar het was wel half 3), 15 km vooral over provinciale wegen en dan vind ik het echt heerlijk dat ik een flesje op het stuur kan leggen en de auto rijdt zelf (tussen de rotondes). Dus als het er is heb ik er zeker geld voor over, maar goed, ik heb er al voor betaald.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het ècht goed werkt wel voor vakantie naar Spanje. Al lijkt de S3XY oplossing beter te zijn dan FSD op dit moment. Dat automatisch inhalen is allemaal nog redelijk limited in de EU als ik de ervaringen zo lees. Ik vind autosteer op dit moment prima op de vakantie. Rij doorgaans toch op de linkerbaan op de tolweg. O-) Dan mis ik FSD eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Oekol schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:01:
Heb de bandenwissel gehad van de achterbanden.

Nu:
code:
1
2
Voorbanden: Hankook Ventus S1evo^3 EV 
Achterbanden: Continental EcoContact 6

Als ik de site van Euromaster mag geloven is het rolgeluid buiten 73dB bij de Continental en bij de Hankooks 69dB. Dat is een behoorlijk verschil wel (3dB is al een verdubbeling van geluid), hopen dat het rolgeluid binnen niet zo'n substiantieel verschil is.

Nadeel is net zoals met de winterbanden dat de velg echt een stuk verder uitsteekt t.o.v. de Hankook zomerband. Dat staat echt direct een stuk lelijker helaas.
Een verdubbeling klinkt spannender dan het is, het is hoorbaar, maar klinkt niet als het dubbele. Je oren werken niet lineair.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
daemonix schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:37:
[...]

Een verdubbeling klinkt spannender dan het is, het is hoorbaar meer, maar klinkt niet als het dubbele. Je oren werken niet lineair.
Even verder gegoogled inderdaad:

Een verschil van 3 dB(A) is nauwelijks hoorbaar. Een verdubbelde geluidssterkte ervaren mensen pas als het geluid 10 dB(A) harder klinkt.

Zal wel loslopen, in ieder geval wel weer veilig(er) op de weg. Afgelopen weekend op de A28 keiharde regen gehad en daardoor twee keer aqua planning. Dat is niet fijn met de familie in de auto en andere weggebruikers om je heen kan ik je vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:27:
[...]

Als het ècht goed werkt wel voor vakantie naar Spanje. Al lijkt de S3XY oplossing beter te zijn dan FSD op dit moment. Dat automatisch inhalen is allemaal nog redelijk limited in de EU als ik de ervaringen zo lees. Ik vind autosteer op dit moment prima op de vakantie. Rij doorgaans toch op de linkerbaan op de tolweg. O-) Dan mis ik FSD eigenlijk niet.
welke SEXY oplossing is dat? Dat autosteer weer aangaat na een inhaalactie? Ik zit er ook steeds meer aan te denken om de commander aan te gaan schaffen, alleen al daarvoor.. rij veel richting het noorden en terug en dan is het minder druk op de weg en zet ik dan vaker autosteer aan. Met inhalen is dat gewoon k*t om het elke keer weer aan te moeten zetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NiroNiro schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:05:
[...]

welke SEXY oplossing is dat? Dat autosteer weer aangaat na een inhaalactie? Ik zit er ook steeds meer aan te denken om de commander aan te gaan schaffen, alleen al daarvoor.. rij veel richting het noorden en terug en dan is het minder druk op de weg en zet ik dan vaker autosteer aan. Met inhalen is dat gewoon k*t om het elke keer weer aan te moeten zetten...
Ja, dat idd. Al ben ik nog te laks om hem te bestellen. :) Installatie is me ook teveel werk eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:26:
[...]

Ja, dat idd. Al ben ik nog te laks om hem te bestellen. :) Installatie is me ook teveel werk eigenlijk.
Installatie is vrij eenvoudig, het gemak echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mjvdzwet schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:28:
[...]

Installatie is vrij eenvoudig, het gemak echt super.
Ja, beetje afhankelijk van model/productiedatum dacht ik? Ik weet ff niet of mijn Y de OBD al bij de bestuurder heeft. Maar goed, zal wel eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:13

Ik niet, AP werkt prima op de snelweg. En dat is toch de plek waar de mentale energiewinst ligt.

FSD (voor de huidige prijs) wordt naar mijn mening alleen interessant als het gebruikt kan worden door mensen zonder rijbewijs en om zonder Bob naar een feestje te kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Voor supervised…. Nee, dan vind ik 100€ te veel. Als ik een dutje kan doen intussen, of de krant lezen, dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:20
Iemand al ervaring met de Hankook iON FlexClimate SUV all weather banden? Ik ben benieuwd of ze beter/stiller /zuiniger zijn dan bv de Michelin Cross Climate 2. Die bevielen mij op onze vorige Tesla( Model 3) prima.

[ Voor 14% gewijzigd door Mackeessie op 24-07-2024 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvermeul
Sebazzz schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:55:
[...]

Wetenschap speculatie/hoop
Jazeker. Maar ook extrapolatie: 10 was beter dan 9, 11 was beter 10, 12 is beter dan 11. 13 is dan ws beter dan 12. Gegarandeerd? Nee tuurlijk niet. Maar wel aannemelijk. Zeker als je ziet dat er in de subversies van 12 nog steeds behoorlijke verbeteringen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvermeul
Inspired schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:27:
[...]

Ik bedoelde ook FSD supervised zoals dat op dit moment in Amerika wordt “verkocht”. FSD zoals dat hier nu wordt verkocht vind ik ook niet interessant. Kijk voor de grap eens een YouTube filmpje van FSD 12.4 of 12.5, dan zie je dat dat heel wat anders is dan de FSD die hier beschikbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:13
tim.w schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:35:
Ik heb opeens een flinke drop in range bij 100% acculading :? (Tesla M3 RWD maart 2023, 33 000 km gelopen)

Nieuw gaf hij op 100% 439km aan. Dit is enkele maanden 423km geweest, zakte de afgelopen weken naar 411km en vanochtend zag ik opeens 398km staan. Ligt dat binnen de marge of iets om bij Tesla aan te kaarten?
Even een update; op aanraden van jullie heb ik de auto 3 keer leeg gereden en vervolgens weer volledig opgeladen. Range komt nu weer tot 419 kilometer.

Batterij degradatie is volgens Tessy 94,5% na 34 000 km rijden. Lijkt me een normaal verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
tim.w schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:58:
[...]

Even een update; op aanraden van jullie heb ik de auto 3 keer leeg gereden en vervolgens weer volledig opgeladen. Range komt nu weer tot 419 kilometer.

Batterij degradatie is volgens Tessy 94,5% na 34 000 km rijden. Lijkt me een normaal verloop.
En wat is ‘leeg’? Hoe diep ben je gegaan?

Iemand ervaring hiermee met een LR AWD?

Als ik kijk naar de range bij 80% dan is dat nu 406km waar het initieel 424km was.
Dat betekent 4,25% degradatie bij 38.000 km. Lijkt met niet abnormaal.
Wel heb ik al lagere range gezien tijdens een trip met een paar keer snelladen, maar na een paar dagen stijgt dat terug lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Net proefrit gemaakt in P model 3 2024 model. top apparaat. Grappig om te zien dat Den Haag nu een serieuze shop is geworden tov de shop waar 3 auto's in stonden :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Holtrop
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 06:58
Mackeessie schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:00:
Iemand al ervaring met de Hankook iON FlexClimate SUV all weather banden? Ik ben benieuwd of ze beter/stiller /zuiniger zijn dan bv de Michelin Cross Climate 2. Die bevielen mij op onze vorige Tesla( Model 3) prima.
Heb ze onder een Model 3 als vervanger van de Hankook zomerbanden, ik merk geen verschil in geluid/verbruik.

Pieter Holtrop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:56
NiroNiro schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:05:
[...]

Ik heb de commander gekocht om precies dezelfde reden. En ook omdat je met de deurhandles de frunk en laadpoort kunt openen.
Mijn conclusie, ik weet niet of ik het wel zo handig vind. Dat auto aandoen van AP.
Aan de ene kant is het chill dat je niet steeds weer moet double tappen, aan de andere kant is het een beetje onverwachts zodra die aan gaat. Dus dan zit je daar elke keer op te wachten wanneer het gebeurt. Wellicht wen je daar aan, maar als je het zelf aan doet is het geen verrassing zeg maar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maharens
gebruikershaes schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:00:
[...]

Ik heb de commander gekocht om precies dezelfde reden. En ook omdat je met de deurhandles de frunk en laadpoort kunt openen.
Mijn conclusie, ik weet niet of ik het wel zo handig vind. Dat auto aandoen van AP.
Aan de ene kant is het chill dat je niet steeds weer moet double tappen, aan de andere kant is het een beetje onverwachts zodra die aan gaat. Dus dan zit je daar elke keer op te wachten wanneer het gebeurt. Wellicht wen je daar aan, maar als je het zelf aan doet is het geen verrassing zeg maar.
Uit ervaring kan ik zeggen dat je er aan went en dan is het super relaxed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:47
maharens schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:19:
[...]

Uit ervaring kan ik zeggen dat je er aan went en dan is het super relaxed.
Het helpt als je de richtingaanwijzers op automatisch hebt staan, dan zit je al praktisch weer recht in de baan voordat de AP aanspringt.
Pagina: 1 ... 391 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: