Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 390 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.681.338 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-06 12:50
De banden van mijn Y zijn bijna aan vervanging toe en rij deze privé. Nu wil
Ik er alle seizoenen banden opzetten, de drie die ik tegenkom zijn de:

VREDESTEIN QUATRAC PRO EV
Pirelli Scorpion All Season SF2
MICHELIN CROSSCLIMATE 2

Welke rijden jullie en zijn jullie tevreden over? Stil en zuinig vind ik belangrijk.
Benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:15
no_way_today schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:41:

MICHELIN CROSSCLIMATE 2

Welke rijden jullie en zijn jullie tevreden over? Stil en zuinig vind ik belangrijk.
Waarom niet de Continental All Season Contact 2?
Daar zit ik zelf over na te denken voor later dit jaar voor onze M3.

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:32
Super tevreden met deze. Rij er sinds de winter op en dat reed heel strak bij koude temperaturen. Snoeiharde regen voelde veilig. Vorige week laatste test gedaan door lange stukken op Vmax (220km/u) te rijden (‘s nachts E31) en was super onder de indruk hoe stabiel m’n Y was op deze banden, nog nooit dergelijke snelheden zo rustig gevoeld.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
WhySoSerious schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:55:
[...]

Hele jaar door, maar volgens mij was het in de winter wel een keer bevroren :X Ik heb er toen geen anti-vries oid bij gedaan.

Vorige bestelling stamt uit september afgelopen jaar, dus zo'n 10 maanden er mee gedaan. Heb dan ook een hekel aan vieze ruiten.
Ik wil deze bestellen, maar twijfel ivm trip naar wintersport.
Vriest m’n reservoir of leiding niet kapot zonder antivries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Radiodurans schreef op zondag 21 juli 2024 @ 15:16:
[...]

Super tevreden met deze. Rij er sinds de winter op en dat reed heel strak bij koude temperaturen. Snoeiharde regen voelde veilig. Vorige week laatste test gedaan door lange stukken op Vmax (220km/u) te rijden (‘s nachts E31) en was super onder de indruk hoe stabiel m’n Y was op deze banden, nog nooit dergelijke snelheden zo rustig gevoeld.
Dat klinkt veelbelovend, hoe is het geluid? De Michelins en Pirelli’s zijn lekker stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
japie514 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:56:
[...]

Waarom niet de Continental All Season Contact 2?
Daar zit ik zelf over na te denken voor later dit jaar voor onze M3.
Daar lees ik nog weinig over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 23:32
no_way_today schreef op zondag 21 juli 2024 @ 15:43:
[...]
Dat klinkt veelbelovend, hoe is het geluid?
Volgens mij niet veel anders dan de Hankooks die er oorspronkelijk op zaten. Maar ik rij altijd met muziek dus ik beoordeel dat niet zo regelmatig.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemySoeters
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:42
Radiodurans schreef op zondag 21 juli 2024 @ 15:16:
[...]

Ik heb dezelfde banden(quatracs), Had er eerst winter banden op zitten die erg luid waren. Sinds deze erop zitten, voelt het rijden erg aangenaam en is het geluidsniveau erg gedaald. Ik ben er erg tevreden mee tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:24
Ik heb 5 jaar geleased met winterbanden, nu ik een nieuwe ga aanschaffen twijfel ik over het nut van winterbanden in NL. Of is dat aan te raden met de P editie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Laatst online: 23-06 14:08
TweakerVincent schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:26:
Ik heb 5 jaar geleased met winterbanden, nu ik een nieuwe ga aanschaffen twijfel ik over het nut van winterbanden in NL. Of is dat aan te raden met de P editie?
Voor in NL zie ik zelf het nut niet in van winterbanden en daarom gaan mijn zomerbanden ook om voor Hankook iON FlexClimate voor de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456812

Wat zijn jullie gebruikservaringen m.b.t. hoeveel KM je met banden doet? In mijn geval een M3 long range. Ik zit nu op 15.000km en merk dat ik met regenachtig weer erg snel grip verlies. Vooral bij wegen waar je over zebrapaden of oneffenheden rijdt lijkt de auto veel grip te verliezen.

Ik heb in september nog een rit naar Italië voor de boeg en weet dus niet of dit normaal rijgedrag is of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:33

bert pit

asdasd

no_way_today schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:41:

MICHELIN CROSSCLIMATE 2

Ik heb de MICHELIN CROSSCLIMATE 2. Deze is ietsje minder comfortabel en maakt iets meer geluid dan de standaard Hankooks, maar daar staat tegenover dat deze in mindere omstandigheden uitstekend presteert.

Op een vorige auto heb ik de Vredestein gehad ter vervanging van de MICHELIN CROSSCLIMATE (1), ook een prima band maar deze sleet aanzienlijk harder.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-06 15:05
Anoniem: 1456812 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:41:
Wat zijn jullie gebruikservaringen m.b.t. hoeveel KM je met banden doet? In mijn geval een M3 long range. Ik zit nu op 15.000km en merk dat ik met regenachtig weer erg snel grip verlies. Vooral bij wegen waar je over zebrapaden of oneffenheden rijdt lijkt de auto veel grip te verliezen.

Ik heb in september nog een rit naar Italië voor de boeg en weet dus niet of dit normaal rijgedrag is of niet.
Hoe oud zijn ze? Idealiter vervang je ze na 4j als ze nog niet opgereden zijn. Dat rubber droogt ook uit door ouderdom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:15
no_way_today schreef op zondag 21 juli 2024 @ 15:44:
[...]

Daar lees ik nog weinig over.
Mbt de Continental All Season. Had deze gevonden in de test hieronder. Iemand een idee of zo'n test betrouwbaar is?
https://www.tyrereviews.c...All-Season-Tyres-2024.htm

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:32
japie514 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:38:
[...]

Wat ik zorgelijk zou vinden zijn de scheurtjes die je ziet in de groeven van de band. De scheurtjes aan het oppervlakte van het profiel zou ik mij geen zorgen over maken. Zou er minstens een deskundige even naar laten kijken maar gezien het gewicht en vermogen van de auto zou ik ze vervangen.
Ja dat ziet er best uitgedroogd uit hè. Voor de rest lijkt de band goed. Heb in de maand tijd dat ik rijd ook geen gek gevoel mee oid. Maar met vakantie in het vooruitzicht is het wel lekker om niet met twijfel op pad te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Andrehj schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:40:
[...]

Ik zou hier nog wel op durven rijden en pas vervangen bij <3mm profiel.
Wat wel belangrijk is: is er over de hele breedte nog voldoende profiel? Collega (ook Teslarijder) dacht ook dat er voldoende profiel was, tot hij er achter kwam dat aan de binnenkant van de voorbanden het staal al naar buiten kwam...
Ja profiel over de gehele band is goed. Zowel voor als achter. Afgezien van die kleine scheurtjes dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
GekkeRipper schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:44:
[...]

Nieuwe banden rijden sowieso fijner dan deze uitgedroogde exemplaren. Kennelijk kun je het geld missen want je hebt ze al besteld. Ik zou dus wisselen.

Misschien op Marktplaats nog best goed te verkopen.
Sja gaat natuurlijk niet om kunnen missen. Meer dat het zonde is als het niet nodig is, maar denk dat ik ze toch maar vervang. Geeft wat gewetensrust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:27
gebruikershaes schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:31:
[...]

Ja dat ziet er best uitgedroogd uit hè. Voor de rest lijkt de band goed. Heb in de maand tijd dat ik rijd ook geen gek gevoel mee oid. Maar met vakantie in het vooruitzicht is het wel lekker om niet met twijfel op pad te gaan.
Tja, ik rij nog op de originele voorbanden uit 2019 op mijn M3LR en daar zitten ook wel wat droogtescheurtjes in maar mag er nog gewoon op doorrijden. Ze worden elk najaar gewisseld voor winterbanden en voorjaar komen ze er weer op en zijn tot nu toe steeds okee bevonden. Voorbanden nu ruim 80K km gedaan, die gaan bij de volgende wissel weg, achter vorig jaar vervangen.

Ik zou het gewoon navragen bij een bandenhandel, zou er zelf gewoon mee doorrijden.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes

Welke heb je er nu onder? Heb geloof ik bijna 80k gereden met de originele Hankooks. Beetje lastig in the schatten want heb ook gewisseld met winterbanden. Zebrapaden zijn altijd glad ongeacht de band.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:34:
[...]

Sja gaat natuurlijk niet om kunnen missen. Meer dat het zonde is als het niet nodig is, maar denk dat ik ze toch maar vervang. Geeft wat gewetensrust.
Ik kwam bijv. deze link tegen met uitleg.

https://simpletire.com/le...ance-safety/cracked-tires

Gezien de leeftijd van de band al 6 jaar is, zitten deze echt wel tegen de leeftijdsgrens aan.

De tips over Marktplaats zijn leuk, maar ik geloof er geen bal van dat het de moeite is voor dit soort oude banden met al die barstjes. Ik zou het zelf nooit kopen en eerlijk gezegd ook niet eens willen verkopen als ik het voor mijn eigen veiligheid niet meer vertrouw.

Banden van dit soort formaat zit alleen op relatief nieuwe en grote auto's. Als je daarin rijdt ga je toch niet voor een beetje besparen op hele oude banden met duidelijke tekenen van ouderdom rijden.

Bovendien zijn de prijzen voor oude banden op Marktplaats laag en is het nou net een categorie waarin je geen gratis advertentie kunt plaatsen. Het is dus ook niet zo dat je het er zonder risico even op kunt zetten.

Ik heb onlangs een oude set winterbanden (4 jaar oud, 1 winter op gereden, geen barstjes) aan mijn lokale banden boer gegeven. Hij heeft er een oude dame die niet zo ruim zit mee geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456812

this schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:55:
[...]

Hoe oud zijn ze? Idealiter vervang je ze na 4j als ze nog niet opgereden zijn. Dat rubber droogt ook uit door ouderdom.
Sinds november 2023. Ik dacht dat het alleen om afstand ging, maar dan zouden ze nog wel even mee moeten 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
bilgy_no1 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 18:23:
[...]

Ik kwam bijv. deze link tegen met uitleg.

https://simpletire.com/le...ance-safety/cracked-tires

Gezien de leeftijd van de band al 6 jaar is, zitten deze echt wel tegen de leeftijdsgrens aan.

De tips over Marktplaats zijn leuk, maar ik geloof er geen bal van dat het de moeite is voor dit soort oude banden met al die barstjes. Ik zou het zelf nooit kopen en eerlijk gezegd ook niet eens willen verkopen als ik het voor mijn eigen veiligheid niet meer vertrouw.

Banden van dit soort formaat zit alleen op relatief nieuwe en grote auto's. Als je daarin rijdt ga je toch niet voor een beetje besparen op hele oude banden met duidelijke tekenen van ouderdom rijden.

Bovendien zijn de prijzen voor oude banden op Marktplaats laag en is het nou net een categorie waarin je geen gratis advertentie kunt plaatsen. Het is dus ook niet zo dat je het er zonder risico even op kunt zetten.

Ik heb onlangs een oude set winterbanden (4 jaar oud, 1 winter op gereden, geen barstjes) aan mijn lokale banden boer gegeven. Hij heeft er een oude dame die niet zo ruim zit mee geholpen.
Gebaseerd op dat artikel denk ik dat ze nog ff mee kunnen. Hoewel ik niet precies weet wat ze verstaan onder kleine of diepe scheurtjes.
Die scheurtjes in de groeven zien er wat erger uit en die bovenop wat minder. Zal ze toch maar vervangen. Ik vraag wel aan de bandenboer wat hij er van vindt. Puur uit nieuwsgierigheid. Marktplaats ga ik idd niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:02

Bever!

3

wat heb je er nu onder liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• no_way_today
TweakerVincent schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:26:
Rijdt altijd beter, maar In Duitsland moet je ze hebben als het vriest, ik rij daar regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Idanue schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:33:
[...]

Voor in NL zie ik zelf het nut niet in van winterbanden en daarom gaan mijn zomerbanden ook om voor Hankook iON FlexClimate voor de winter.
Dus ook een all season? Deze kende ik nog niet,
https://www.hankooktire.com/nl/nl/tire/ion/flexclimate.html

Ben benieuwd hoe deze bevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:42
Een snelle search op groen licht leverde niks op. Keek zojuist even in de changelog van de komende 2024.26 update en kwam twee dingen tegen:

Waarvan de 1 staat niet relevant in NL, kan alleen maar hopen dat dit ooit beter wordt. De tweede is wel top voor mensen met FSD. Hoef je niet meer bij elk stoplicht te bevestigen dat hij door mag rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSWW11A5K3qNGeTBhjOASDMVomk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNiju8jGLaOo7oRh2gf2qGC1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWwGCMuaij5a_QkP1Sh_x6fNBmw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Qaln0Qy71G6BCW8UAGbUGOT.jpg?f=fotoalbum_tile

Kijk vooral uit naar de Amazon music en YouTube music update in de .26 update. Waarbij YT kinderziektes had en niet in de 2024.26.1 update zit. Is overigens nog steeds in de test fase duurt wellicht nog ff tot wij het hier krijgen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:41
japie514 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:38:
[...]
Zou er minstens een deskundige even naar laten kijken ...
Maar waar vindt je een onafhankelijke deskundige? Garages en bandenfitters hebben een groot belang bij (vroegtijdige)vervanging.
Gebruikte banden met nog voldoende profiel schuiven ze door naar handelaren.
gebruikershaes schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:03:
[...]
Ik vraag wel aan de bandenboer wat hij er van vindt. Puur uit nieuwsgierigheid.
Een bandenboer zal altijd adviseren om te vervangen :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-06 10:56
Iemand hier met een Model 3 Performance die ook op zoek is naar nieuwe velgen? Die 20" 235/35 R20 en 275/30 R20 vind ik toch echt te hard voor onze geweldige belgische wegen.
Op het gelijkvormigheidsattest staat slechts één alternatieve bandenmaat:
235/40 R19 96W 19x8.5J 38mm offset
265/35 R19 98W 19x10.0J 45mm offset

Dus op zoek gaan naar een leuke 19" velg. Iemand al tips/ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik rij sinds een paar weken de M3 en ben er heel tevreden mee. Nu ook op vakantie in Oostenrijk en geen enkel probleem met laden onderweg.

Helaas heb ik wel al schade opgelopen, stond ergens geparkeerd en een paar uur later lakschade aan 1 van de portieren omdat iemand zijn deur tegen die van mij heeft geduwd. Ik heb de kleur Ultra Red en volgens mij is dat een parelmoer kleur. Iemand misschien goede ervaringen met een schadeherstel bedrijf in omgeving Rotterdam/Gouda voor een schappelijke prijs? Ik schrik nogal van alle verhalen die ik lees over het herstellen van zo'n kleine schade en de bijbehorende kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:59

Sjod

Ik ben goed luisterend

Is het mogelijk om de bandenspanning te updaten zonder te rijden?

Ik heb het idee dat mijn band rechtsachter heel langzaam druk verliest. Kreeg 3 weken geleden een melding van lage spanning (deze weer naar 3.1 gezet net als de rest), en afgelopen donderdag weer een melding van lage spanning. Wederom opgepompt 2.6 > 3.1

Keek vanochtend weer was er weer 0.4 verdwenen (in vergelijking met de rest).
.
Wil daarom de band in de gaten houden, zonder steeds een stukje te rijden. (Ben op vakantie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
risp schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:14:
Helaas heb ik wel al schade opgelopen, stond ergens geparkeerd en een paar uur later lakschade aan 1 van de portieren omdat iemand zijn deur tegen die van mij heeft geduwd. Ik heb de kleur Ultra Red en volgens mij is dat een parelmoer kleur. Iemand misschien goede ervaringen met een schadeherstel bedrijf in omgeving Rotterdam/Gouda voor een schappelijke prijs? Ik schrik nogal van alle verhalen die ik lees over het herstellen van zo'n kleine schade en de bijbehorende kosten.
Balen zeg! :(

Tesla is nu eenmaal een portieren magneet. Waar ik ook parkeer, ver weg, helemaal alleen, plaats genoeg overal, kom ik terug en waar moeten ze parkeren? Natuurlijk weer direct naast mij.
Gelukkig nog geen schades.

Heb je een foto zodat we kunnen zien waar het over gaat? Spotrepair is wellicht een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risp
  • Niet online
RaRo74 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:25:
[...]

Balen zeg! :(

Tesla is nu eenmaal een portieren magneet. Waar ik ook parkeer, ver weg, helemaal alleen, plaats genoeg overal, kom ik terug en waar moeten ze parkeren? Natuurlijk weer direct naast mij.
Gelukkig nog geen schades.

Heb je een foto zodat we kunnen zien waar het over gaat? Spotrepair is wellicht een oplossing.
Ja echt balen, ik stond straks langs een stuik aan de ene kant dus er was ruimte zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEqbqz0DW66QCAimYDM7VfTJDB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MELd1eSCRfO2Isz3mbMVUPCI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
risp schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:28:
[...]

Ja echt balen, ik stond straks langs een stuik aan de ene kant dus er was ruimte zat.

[Afbeelding]
Met spotrepair moet dat wel onzichtbaar en als nieuw te maken zijn.

Dan kan ik deze adviseren en het zijn toppers daar. Je voelt je daar nog echt een koning.
En ze doen ook nog eens Tesla :*)

https://verweijautoschade...stel/schadeherstel-tesla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3fG1bSqkHiKeXJFIHDlPrwTcAk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oLwXhLeZX6jlNXApsNeLQxP6.png?f=fotoalbum_large

Weet iemand wat deze optie "voetruimteverlichting" doet op de M3-2024? :? Ik lees er niets over in de handleiding.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risp
  • Niet online
RaRo74 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:41:
[...]

Met spotrepair moet dat wel onzichtbaar en als nieuw te maken zijn.

Dan kan ik deze adviseren en het zijn toppers daar. Je voelt je daar nog echt een koning.
En ze doen ook nog eens Tesla :*)

https://verweijautoschade...stel/schadeherstel-tesla/
Bedankt! Ik ga contact met zo opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:01
Sebazzz schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:41:
[Afbeelding]

Weet iemand wat deze optie "voetruimteverlichting" doet op de M3-2024? :? Ik lees er niets over in de handleiding.
Precies dat en een beetje meer. Als je deze inschakelt dan gaan er een aantal lampjes aan bij de voeten en in de portieren zodra het iets donkerder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-06 16:22
Sjod schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:23:
Is het mogelijk om de bandenspanning te updaten zonder te rijden?

Ik heb het idee dat mijn band rechtsachter heel langzaam druk verliest. Kreeg 3 weken geleden een melding van lage spanning (deze weer naar 3.1 gezet net als de rest), en afgelopen donderdag weer een melding van lage spanning. Wederom opgepompt 2.6 > 3.1

Keek vanochtend weer was er weer 0.4 verdwenen (in vergelijking met de rest).
.
Wil daarom de band in de gaten houden, zonder steeds een stukje te rijden. (Ben op vakantie)
Dan zit er een spijker in. Hier zelfde gehad, na 2 weken had ik ineens op de snelweg dat de band snel leegliep, omdat de spijker dan eruit is gevlogen. Ik zag het keurig netjes aankomen in het display dat de spanning als een raket daalde dus geen schade (kon naar pomp station). Ik zou snel effe langs garage gaan, met een beetje geluk kan je gewoon een paraplu zetten, beter dan ergens stranden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Lollercopter schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:38:
[...]

Dan zit er een spijker in. Hier zelfde gehad, na 2 weken had ik ineens op de snelweg dat de band snel leegliep, omdat de spijker dan eruit is gevlogen. Ik zag het keurig netjes aankomen in het display dat de spanning als een raket daalde dus geen schade (kon naar pomp station). Ik zou snel effe langs garage gaan, met een beetje geluk kan je gewoon een paraplu zetten, beter dan ergens stranden ...
Hmm dan morgen toch maar even contact opnemen met de leasemaatschappij. De dichtstbijzijnde bandenboer is volgens mij wel een uurtje rijden hier 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjod schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:52:
[...]

Hmm dan morgen toch maar even contact opnemen met de leasemaatschappij. De dichtstbijzijnde bandenboer is volgens mij wel een uurtje rijden hier 😔
Er zijn ook kleine lokale bedrijven die zoiets kunnen fixen. Zeker een reparatie als dat kan (spijker zit in het loopvlak, niet in/bij de wang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

bilgy_no1 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 00:00:
[...]

Er zijn ook kleine lokale bedrijven die zoiets kunnen fixen. Zeker een reparatie als dat kan (spijker zit in het loopvlak, niet in/bij de wang).
Mag een band nog gerepareerd worden dan?. Ik dacht dat dit met ev’s niet meer mocht.

Ik moet hier al een half uur rijden om bij een fatsoenlijke supermarkt te komen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe-el2
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-06 09:37
Lollercopter schreef op zondag 21 juli 2024 @ 23:38:
[...]

Ik zou snel effe langs garage gaan, met een beetje geluk kan je gewoon een paraplu zetten, beter dan ergens stranden ...
Deze EV banden hebben een foam laag aan de binnenzijde van de band. Je kan geen paraplu laten zetten. Dat betekend dus een nieuwe band.
Ik had laatst 2 dikke schroeven in 2 banden.
Ik heb dus een set ZGAN banden van marktplaats gekocht (waar alleen mee naar huis was gereden en dan bij iemand een andere set op gezet was) voor 400 euro. Erop zetten was 20 per band. En heb nu nog 2 banden in m'n schuur liggen als reserve mocht ik weer lek rijden.

Dit is vele malen goedkoper dan 250 per band bij de bandenboer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-06 16:22
pe-el2 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 00:21:
[...]

Deze EV banden hebben een foam laag aan de binnenzijde van de band. Je kan geen paraplu laten zetten. Dat betekend dus een nieuwe band.
Ik had laatst 2 dikke schroeven in 2 banden.
Ik heb dus een set ZGAN banden van marktplaats gekocht (waar alleen mee naar huis was gereden en dan bij iemand een andere set op gezet was) voor 400 euro. Erop zetten was 20 per band. En heb nu nog 2 banden in m'n schuur liggen als reserve mocht ik weer lek rijden.

Dit is vele malen goedkoper dan 250 per band bij de bandenboer
Bij mij heeft de sleepdienst er gewoon een paraplu / plug whatever ingekregen hoor ter plekke, zelfs zonder de band los te halen van de wagen. Pirrelli Sottozero winterbanden, geen idee of daar foam inzit. Ik heb een leasebak dus vervolgens gewoon nieuwe band laten monteren een week later. Scheelde een hoop ellende, na 20 minuten kon ik weer verder rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Lollercopter op 22-07-2024 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe-el2
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-06 09:37
Lollercopter schreef op maandag 22 juli 2024 @ 00:33:
[...]

Bij mij heeft de sleepdienst er gewoon een paraplu / plug whatever ingekregen hoor ter plekke, zelfs zonder de band los te halen van de wagen. Pirrelli Sottozero winterbanden, geen idee of daar foam inzit. Ik heb een leasebak dus vervolgens gewoon nieuwe band laten monteren een week later. Scheelde een hoop ellende, na 20 minuten kon ik weer verder rijden.
Een prop kreeg ik ook van de ANWB. Dat was zo gedaan.
Hij gaf echter aan dat je niet verzekerd bent als je alsnog een klapband krijgt met een prop erin.
Dit is echter een noodreparatie en de band moet alsnog op de juiste manier gemaakt worden erna.

Een paraplu is een reparatie van binnenuit. Band gaat er dan dus echt vanaf
Een reparatie zoals het hoort. Echter kan dat niet als de schroef of wat dan ook op het stuk zit waar de foam zit. Dat hecht dan niet. En een stuk foam wegsnijden is ook geen optie. Je kan geluk hebben als die er iets naast zit, maar te ver aan de zijkant van de band mag ook weer niet.

Ga gewoon naar een goede bandenzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

pe-el2 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 00:52:
[...]

Een prop kreeg ik ook van de ANWB. Dat was zo gedaan.
Hij gaf echter aan dat je niet verzekerd bent als je alsnog een klapband krijgt met een prop erin.
Dit is echter een noodreparatie en de band moet alsnog op de juiste manier gemaakt worden erna.

Een paraplu is een reparatie van binnenuit. Band gaat er dan dus echt vanaf
Een reparatie zoals het hoort. Echter kan dat niet als de schroef of wat dan ook op het stuk zit waar de foam zit. Dat hecht dan niet. En een stuk foam wegsnijden is ook geen optie. Je kan geluk hebben als die er iets naast zit, maar te ver aan de zijkant van de band mag ook weer niet.

Ga gewoon naar een goede bandenzaak.
Dat wil ik graag doen, maar zit in Spanje. En ik weet niet wat hier een goede bandenzaak is. Ik zie dat de euromaster ongeveer een uurtje rijden is. Misschien morgen die maar eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Niet te bang zijn, met een (goed geschoten) prop kun je gewoon doorrijden tot je banden op de draad versleten zijn.

En een klapband op de snelweg met 130/uur is schrikken maar ook niet het einde van de wereld. Helpt wel als je twee handen aan het stuur hebt en niet 30cm afstand tot de bumper van je voorligger hebt.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:53
Sjod schreef op maandag 22 juli 2024 @ 01:05:
[...]

Dat wil ik graag doen, maar zit in Spanje. En ik weet niet wat hier een goede bandenzaak is. Ik zie dat de euromaster ongeveer een uurtje rijden is. Misschien morgen die maar eens proberen
Ik zou ze eerst bellen om te zien of ze je bandenmaat op voorraad hebben…

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjod schreef op maandag 22 juli 2024 @ 00:09:
[...]

Mag een band nog gerepareerd worden dan?. Ik dacht dat dit met ev’s niet meer mocht.

Ik moet hier al een half uur rijden om bij een fatsoenlijke supermarkt te komen 😀
Ik heb een half jaar geleden dezelfde symptomen gehad als jij beschrijft. Er zat dus een schroef in het loopvlak. Dit is gerepareerd met een prop en sindsdien geen probleem. Een paraplu vond de monteur minder geschikt op de plek waar het om ging en dus plaatste hij een prop.

Het gaat in mijn geval om de 19" Nokian winterbanden. Ik zou het zeker even laten checken en navragen. Als het op of te dicht bij de wang zit kan reparatie juist weer niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
De Y zal afgeschreven zijn..

https://nos.nl/l/2529832

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
RaRo74 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:00:
[...]

Maar waar vindt je een onafhankelijke deskundige? Garages en bandenfitters hebben een groot belang bij (vroegtijdige)vervanging.
Gebruikte banden met nog voldoende profiel schuiven ze door naar handelaren.

[...]

Een bandenboer zal altijd adviseren om te vervangen :*)
Ja alleen ga ik dat al doen. Dus hij hoeft mij niet meer te overtuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjod schreef op maandag 22 juli 2024 @ 01:05:
[...]

Band lekker leeg laten lopen en LM bellen. Zou er geen uur mee gaan rijden. Laat ze maar eens iets doen voor de centen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Dus Tesla's kunnen niet varen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Inspired schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:20:
[...]

Band lekker leeg laten lopen en LM bellen. Zou er geen uur mee gaan rijden. Laat ze maar eens iets doen voor de centen.
LM schakelt dan franse hulp in, en die concluderen in het slechtste geval dat de band niet hersteld mag worden. Auto wordt af gesleept naar bandenboer 1 uur verder, en daar hebben ze de juiste band niet. Het duurt dan soms 3 dagen eer de juiste band ter plaatse is, en ondertussen geraak jij niet van je camping weg...

Net onwille van die omstandigheden heb ik een kleine compressor en een setje met propjes in de auto liggen.
Kost 20€ en geeft je een pak gemoedsrust...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 21:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zal het waarschijnlijk nooit begrijpen.
Gisteren nog met de auto gereden, niets aan de hand. Vanmorgen, ik stap in, druk op het voice control knopje "Play USB" zoals ik elke keer doe, begint geen muziek te spelen. Nogmaals "Play USB". Niets. "PLAY USB!!!!!!" nope.
Goed, dan maar weer met de hand de USB opzoeken en een nummer beginnen, zie ik dat die ook weer niet op shuffle staat.

Whyyyyyyyy!!!!

En nee, dit is niet het probleem dat er geen verbinding is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommie12 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:54:
[...]

LM schakelt dan franse hulp in, en die concluderen in het slechtste geval dat de band niet hersteld mag worden. Auto wordt af gesleept naar bandenboer 1 uur verder, en daar hebben ze de juiste band niet. Het duurt dan soms 3 dagen eer de juiste band ter plaatse is, en ondertussen geraak jij niet van je camping weg...

Net onwille van die omstandigheden heb ik een kleine compressor en een setje met propjes in de auto liggen.
Kost 20€ en geeft je een pak gemoedsrust...
Na 24 uur krijg ik VV. Ik ga daar zelf echt niet mee prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:38
Heeft er toevallig iemand hier een strip als deze geplakt op de rand van de achterdeur?

Wij hebben kleine kinderen en die zijn (zacht uitgedrukt) niet heel voorzichtig met het opendoen van de deuren. Er is al wat beschadiging op de rand van de deur. Dus ik zoek iets wat zo onopvallend mogelijk is en de lak beschermt. Mocht iemand een aanrader hebben dan houd ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-06 15:05
Zonde! Zag m gister idd ook voorbij komen.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Inspired schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:58:
[...]

Na 24 uur krijg ik VV. Ik ga daar zelf echt niet mee prutsen.
JA...maar wat een gedoe.... Net dat wil ik vermijden en als ik zelf 5min iets moet gaan doen, dan is me dat een hoop verloren tijd meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 01:08
RaRo74 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:45:
[...]
Dus Tesla's kunnen niet varen?
Hij dobbert wel. Maar die auto stond er al weer een paar uur op dat moment.
Hij stond al aan de kant van de weg in de berm toen anderen nog langs het water konden rijden op de snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 13:35
Caelorum schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:05:
[...]

Hij dobbert wel. Maar die auto stond er al weer een paar uur op dat moment.
Hij stond al aan de kant van de weg in de berm toen anderen nog langs het water konden rijden op de snelweg.
Van pech met een platte band naar total loss in 1 easy step. :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TweakerVincent
Yeah, model 3 Performance besteld, levertijd september. Mijn lease stopt op 31/08 dus hopelijk mooi aaneensluitend.

Witte, met wit interieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
LeBrun schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:36:
Heeft er toevallig iemand hier een strip als deze geplakt op de rand van de achterdeur?

Wij hebben kleine kinderen en die zijn (zacht uitgedrukt) niet heel voorzichtig met het opendoen van de deuren. Er is al wat beschadiging op de rand van de deur. Dus ik zoek iets wat zo onopvallend mogelijk is en de lak beschermt. Mocht iemand een aanrader hebben dan houd ik me aanbevolen!
En hoe beschermt dat de andere auto’s waar de deur tegenaan ramt? Gewoon de kinderen laten wachten en de deur voor ze open doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:38
gebruikershaes schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:55:
[...]

En hoe beschermt dat de andere auto’s waar de deur tegenaan ramt? Gewoon de kinderen laten wachten en de deur voor ze open doen.
Het blijft uiteraard de bedoeling dat er niet tegen deuren geramd wordt. Maar alle beetjes helpen lijkt me? Ik parkeer zelf ook wel eens iets te dicht naast een muur oid. Dan is het toch fijn dat ik de deur iets verder open kan doen zonder bang te moeten zijn voor lakschade.

Plus, als het enkel licht contact is, dan denk ik dat dit rubber zowel mijn deur als de deur van de ander beschermt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:20
Heeft iemand hier al zijn gratis 5 jaar premium connectivity actief?

Er loopt een actie dat wanneer je in 2019/2020 een model 3 hebt geleased en je leaset opnieuw een Tesla, je gedurende de looptijd je gratis premium connectivity krijgt mits je hetzelfde account gebruikt als je vorige auto.

Gisteren liep mijn gratis maand af en jaar raad het al > standard connectivity.
Even gebeld en alles werd inderdaad bevestigd, maar er is een speciaal team mee bezig en ze konden niet zeggen wanneer het geactiveerd wordt...hopelijk binnen een maand zeggen ze.

[ Voor 3% gewijzigd door Tomas_ op 22-07-2024 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Tomas_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:34:

Er loopt een actie dat wanneer je in 2019/2020 een model 3 hebt geleased en je leaset opnieuw een Tesla, je gedurende de looptijd je gratis premium connectivity krijgt mits je hetzelfde account gebruikt als je vorige auto.

Even gebeld en alles werd inderdaad bevestigd, maar er is een speciaal team mee bezig en ze konden niet zeggen wanneer het geactiveerd wordt...hopelijk binnen een maand.
Geldt dat ook in het geval je een nieuwe car koopt en geleased hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
TweakerVincent schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:39:
[...]

Geldt dat ook in het geval je een nieuwe car koopt en geleased hebt?
Het ging alleen over lease, en de duur is ook 5 jaar, de maximale duur van de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-06 14:46
Even een vraag aan anderen die eerder al eens op vakantie zijn geweest met een Tesla.

Ik ben al een tijd bezig met het plannen van de trip. Met een combi van ABRP en de Tesla navigatie zie ik daar niet zoveel spannends in behalve dat ik geen abonnement heb voor ABRP dus er geen rekening wordt gehouden met verkeer.

Wat me echter vooral opviel is dat wanneer ik de route volledig plan in de Tesla navigatie hij bij 2 superchargers verwacht met slechts 1% aan te komen. Dat vind ik nogal krap. Een afslag missen en je ben de pineut. Helaas is er geen mogelijkheid om een minimum percentage aan te geven waarmee je wilt aankomen bij de charger. En als je het niet haalt stelt hij vanzelf wel een andere voor die nog op de route ligt maar het gaat juist om het eerder. De afslag missen op een péage en je hebt een detour van minimaal 50km te pakken.

Vooral benieuwd of dat altijd zo strak gepland wordt?

[ Voor 3% gewijzigd door El Polo Diablo op 22-07-2024 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:27
El Polo Diablo schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:44:
Even een vraag aan anderen die eerder al eens op vakantie zijn geweest met een Tesla.

Ik ben al een tijd bezig met het plannen van de trip. Met een combi van ABRP en de Tesla navigatie zie ik daar niet zoveel spannends in behalve dat ik geen abonnement heb voor ABRP dus er geen rekening wordt gehouden met verkeer.

Wat me echter vooral opviel is dat wanneer ik de route volledig plan in de Tesla navigatie hij bij 2 superchargers verwacht met slechts 1% aan te komen. Dat vind ik nogal krap. Een afslag missen en je ben de pineut. Helaas is er geen mogelijkheid om een minimum percentage aan te geven waarmee je wilt aankomen bij de charger. En als je het niet haalt stelt hij vanzelf wel een andere voor die nog op de route ligt maar het gaat juist om het eerder. De afslag missen op een péage en je hebt een detour van minimaal 50km te pakken.

Dat ie zelf planned op 1% maak ik niet/nauwelijks mee. Je kunt altijd een eerdere SuC kiezen als je rijdt. Als je straks eenmaal onderweg bent, zul je zien dat je je geen zorgen hoeft te maken over het laden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-06 12:24
LeBrun schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:36:

Je kinderen leren om de deur niet blind open te zwiepen is de meest onopvallende oplossing. Die heb ik zelf ook en werkt fantastisch. Het handige is dat deze automatisch meeverhuist naar de volgende auto en zelfs werkt op de auto's van vriendjes en vriendinnetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06 14:25
this schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:51:
[...]

Dat voorverwarmen is niet exclusief voor tesla laders. Die werkt voor alle laders die aanwezig zijn in de navigatie onder het elektriciteitsicoontje.
Is dat zo? Dat ga ik dan eens proberen.

En nu komt het, ik heb tijdens het bestellen van mijn nieuwe leaseauto juist de keuze gemaakt voor tesla en het goeie systeem met de SuC's. alle andere gerenommeerde merken werken (nog) niet optimaal qua voorverwarmen enz.
Vanuit het bedrijf krijg je de shell recharge laadpas gefaciliteerd. En sinds begin juli worden declaraties omtrent laden buiten de shell laadpas niet meer geaccepteerd vanuit de werkgever.
Betekend dus gewoon dat er niet meer bij Superchargers geladen kan worden. Weg voordeel van voorverwarmen en makkelijk plannen.

Moet ik met ABRP vakantie naar Oostenrijk gaan plannen en de snelladers waar ik met mijn shell pas kan laden apart gaan invoeren. Mogelijk dus bestemmingen welke niet onder het icoon vernoemd staan.

Wat er ook nog bij komt kijken is dat ik dus wel naar fastned kan á €0.69 cent de kWh en niet naar een SuC locatie á €0.24 gemiddeld.

Hebben jullie nog een idee om dit te omzeilen. Bijvoorbeeld de shell recharge laadpas koppelen aan een DKV kaart of travelcard ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
tinusterror schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:49:
[...]

En nu komt het, ik heb tijdens het bestellen van mijn nieuwe leaseauto juist de keuze gemaakt voor tesla en het goeie systeem met de SuC's. alle andere gerenommeerde merken werken (nog) niet optimaal qua voorverwarmen enz.
Vanuit het bedrijf krijg je de shell recharge laadpas gefaciliteerd. En sinds begin juli worden declaraties omtrent laden buiten de shell laadpas niet meer geaccepteerd vanuit de werkgever.
Betekend dus gewoon dat er niet meer bij Superchargers geladen kan worden. Weg voordeel van voorverwarmen en makkelijk plannen.

Moet ik met ABRP vakantie naar Oostenrijk gaan plannen en de snelladers waar ik met mijn shell pas kan laden apart gaan invoeren. Mogelijk dus bestemmingen welke niet onder het icoon vernoemd staan.

Wat er ook nog bij komt kijken is dat ik dus wel naar fastned kan á €0.69 cent de kWh en niet naar een SuC locatie á €0.24 gemiddeld.

Hebben jullie nog een idee om dit te omzeilen. Bijvoorbeeld de shell recharge laadpas koppelen aan een DKV kaart of travelcard ofzo
Er staat me vaag iets bij dat je je laadpas ook kon koppelen als betaalmethode in je tesla account.. Of was dat nou bij Fastned..

https://elektrischeautova...of%20Travelcard%20laadpas

[ Voor 7% gewijzigd door Mar.tin op 22-07-2024 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
tinusterror schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:49:
[...]

knip
Dat voorverwarmen werkt inderdaad ook met andere snelladers. Zoals gezegd moet je die uit kiezen bliksemschicht in het navi scherm selecteren en dan krijg je een lijst van laders in de buurt en niet langs de gehele route helaas... 1 uit die lijst selecteren en dan zou die toegevoegd moeten worden aan je account.

Wel jammer dat je niet kunt declareren want het scheelt wel wat (wellicht zijn administratiekosten aanzienlijk dat ze dit daarom verbieden?). Wellicht weet je werkgever het verschil in prijs ook niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Mar.tin schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:51:
[...]

Er staat me vaag iets bij dat je je laadpas ook kon koppelen als betaalmethode in je tesla account.. Of was dat nou bij Fastned..

https://elektrischeautova...of%20Travelcard%20laadpas
Juist die van shell recharge zit er niet tussen helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
NiroNiro schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:57:
[...]

Dat voorverwarmen werkt inderdaad ook met andere snelladers. Zoals gezegd moet je die uit kiezen bliksemschicht in het navi scherm selecteren en dan krijg je een lijst van laders in de buurt en niet langs de gehele route helaas... 1 uit die lijst selecteren en dan zou die toegevoegd moeten worden aan je account.

Wel jammer dat je niet kunt declareren want het scheelt wel wat (wellicht zijn administratiekosten aanzienlijk dat ze dit daarom verbieden?). Wellicht weet je werkgever het verschil in prijs ook niet?
Het is voor ons als (kleine) ondernemer vrij bewerkelijk om SC facturen te verwerken, er zijn wel wat tooltjes waarmee je ze uit de "cloud" kan plukken, maar in principe is het eens per x periode inloggen en alle facturen 1-voor-1 downloaden.

Kan me voorstellen dat de leasemaatschappijen daar wellicht iets efficienter mee om kunnen springen.

Gelukkig hebben we er geen 10 B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
NiroNiro schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:58:
[...]

Juist die van shell recharge zit er niet tussen helaas....
:(

Je kunt natuurlijk ook nog gewoon besluiten om je eigen CC te koppelen en die paar euro aan laadkosten gewoon zelf af te tikken. Zou mij het gemak wel waard zijn. Was voor 7000km retourtje noordkaap vorig jaar "maar" €300,- ofzo aan stroom kwijt.

Ik rijd privé dus heb niets te declareren, maar dat vind ik "wisselgeld" voor het gemak van gewoon kunnen laden overal waar 't me uit komt.

[ Voor 51% gewijzigd door Mar.tin op 22-07-2024 14:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 16:49
[...]
Tijdens lange ritten kijk ik eigenlijk alleen maar de volgende supercharger en de laatste voor aankomst. Meerdere stops plannen heeft weinig zin in mijn ervaring, gezien drukte, omleidingen, file, weer, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-06 09:07
Klopt het dat de navigatie niet echt op de hoogte is van wegafsluitingen? Ik werd nogal verrast afgelopen weekend van een afgesloten weg. Door omrijden kwam ik met 4% thuis ipv 8%. Was op de snelweg.

Ik heb altijd met Google Maps gereden en kan me de laatste keer niet eens meer herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cit7
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Tomas_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:34:

Even gebeld en alles werd inderdaad bevestigd, maar er is een speciaal team mee bezig en ze konden niet zeggen wanneer het geactiveerd wordt...hopelijk binnen een maand zeggen ze.
Ik lever mijn 2019 model 3 LR over twee maanden in, premium connectivity heb ik al een tijdje niet meer. Vorige week via LM een nieuwe besteld (model 3 P).

Waar kan ik wat vinden over die actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Laatst online: 24-06 09:29
kwaazaar schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:21:
Klopt het dat de navigatie niet echt op de hoogte is van wegafsluitingen? Ik werd nogal verrast afgelopen weekend van een afgesloten weg. Door omrijden kwam ik met 4% thuis ipv 8%. Was op de snelweg.

Ik heb altijd met Google Maps gereden en kan me de laatste keer niet eens meer herinneren.
Kaartinformatie in de Tesla navigatie komt van Google (zie je ook links onderin staan). Wellicht is de afsluiting niet doorgegeven door V&W/Gemeente/Provincie.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12

De planning van Tesla in de app is anders dan in de auto.
Doe dat eens in je auto, en kijk wat je dan krijgt.

Meestal kom je met meer dan 15% bij een lader aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-06 09:07
f4stf0rw4rd schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:24:
[...]

Kaartinformatie in de Tesla navigatie komt van Google (zie je ook links onderin staan). Wellicht is de afsluiting niet doorgegeven door V&W/Gemeente/Provincie.
Ik denk dat dat enkel basismateriaal is. In Google Maps zie ik 's avonds bv geen 130, maar nog steeds 100 staan, waar dat van toepassing is. Tesla kent die tijdsgebonden snelheidslimieten wel.

De wegafsluitingen lijken dus niet (direct) aan Tesla te worden doorgegeven. En misschien nemen ze dat uberhaupt niet van Google af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:56
Leiden071 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:28:
Zit er toch aan te denken om mijn twee weken oude M3H SR te verkopen. Ga wel wachten op de refresh model y.

Heb toch teveel last van mijn rug wanneer ik bezig ben met de kids op de achterbank. Net een tikkeltje te laag. Was ik al bang voor.

Doet Tesla überhaupt aan inkopen? Anders zet ik het op marktplaats.
Heb laatst de Y proefgereden, was eerste keer Tesla rijden maar al 9 jaar elektrisch (heel veel verschillende auto's gereden) ooit begonnen met de I-Miev dat was pas afzien in alle opzichten.

Maar de stoelen waren voor mij een dealbreaker, ik ga het bij de Y refresh nog eens proberen hopelijk dan betere stoelen. Stoelventilatie zou ook welkom zijn! _/-\o_

Auto qua techniek niets op aan te merken, rijd gewoon heerlijk. Geen phantom wipes gehad of foutieve rempogingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:06
Vaevictis_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:36:
[...]

Heb laatst de Y proefgereden, was eerste keer Tesla rijden maar al 9 jaar elektrisch (heel veel verschillende auto's gereden) ooit begonnen met de I-Miev dat was pas afzien in alle opzichten.

Maar de stoelen waren voor mij een dealbreaker, ik ga het bij de Y refresh nog eens proberen hopelijk dan betere stoelen. Stoelventilatie zou ook welkom zijn! _/-\o_

Auto qua techniek niets op aan te merken, rijd gewoon heerlijk. Geen phantom wipes gehad of foutieve rempogingen.
Stoelen in de Model 3 Highland zijn fantastisch, en daar zit ook stoelventilatie in, wat is dat heerlijk bij dit soort temperaturen. Dus ik neem aan dat ditzelfde ook in de nieuwe Y komt.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:56
[...]

Alle extra informatie zoals kaartlagen (hoogte, 3d, streetview), POI's, afsluitingen, ongelukken, files zijn allemaal extra's op de basis kaart voorziening dus als dat niet is geïmplementeerd of geen abonnement voor afgesloten krijg je dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37

ben zelf net terug uit Frankrijk. Viel me erg tegen deze keer. De terugweg bleef de tesla maar bijstellen/aanpassen en zelfs hele gekke rit/range aanhouden dik boven wltp. Denk dat die ook niet snapt dat de auto volgeladen is met bagage en mensen. Wat ik ook nog niet helemaal snap of dat de planning uit gaat van dat je overal max 100 rijdt of dat je echt 130 mag(130+ vol beladen gaat range snel omlaag). Verder heb ik het idee dat ik vaak Lte kwijt was waardoor die mogelijk ook weer wel of niet rekening houdt met bepaalde zaken als weer, files, vrije tesla chargers etc. Over het algemeen zat die er wel 20% range naast.

[ Voor 6% gewijzigd door wootahH op 22-07-2024 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:52
kwaazaar schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:27:
[...]

Ik denk dat dat enkel basismateriaal is. In Google Maps zie ik 's avonds bv geen 130, maar nog steeds 100 staan, waar dat van toepassing is. Tesla kent die tijdsgebonden snelheidslimieten wel.

De wegafsluitingen lijken dus niet (direct) aan Tesla te worden doorgegeven. En misschien nemen ze dat uberhaupt niet van Google af.
Dat laatste verwacht ik ook. Rondom Zwolle veel nachtelijke wegafsluitingen gehad de afgelopen maanden (A28/A50) en die werden nooit weergegeven op de navigatie maar wel als ik maps gebruikte op m'n mobiel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Dit is nu mijn 6e jaar op vakantie (zomer en winter). In Italië, Spanje, Frankrijk en Oostenrijk.

Ik heb nog nooit van te voren mijn reis gepland. Ik zet mijn hotel en camping in de agenda. Stap in en navigeer naar de bestemming.

De laatste 3 jaar controleer ik niet eens meer of mijn hotel of camping een lader heeft. Dat doe ik wel op locatie. Je hoeft je dus echt nergens druk om te maken.

Ik kom meestel tussen de 10 a 20% aan bij Sucs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik dacht het handig te vinden mijn nieuwe emailadres te gebruiken voor het bestellen van de auto. Alleen heb ik nu 2 accounts (leaseauto heb ik nog). Dat is niet echt handig denk ik.

Kan ik gewoon het emailadres van mijn nieuwe account wijzigen naar het oude? en krijg je dan 2 auto’s te zien in de app?

De helpdesk zit in nu al 20 minuten in de wacht-call. Schiet niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-06 22:22
Davidas schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:38:
[...]

Stoelen in de Model 3 Highland zijn fantastisch, en daar zit ook stoelventilatie in, wat is dat heerlijk bij dit soort temperaturen. Dus ik neem aan dat ditzelfde ook in de nieuwe Y komt.
Ik vond het tijdens de proefrit van de M3H weinig verschil in zitten tov mijn 2019 M3. Tov de MY ervaar je een andere zitpositie doordat je hoger zit, dat vond ik meer opvallen dan dat de stoel beter zat.

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Laatst online: 21:27
TweakerVincent schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:56:
Ik dacht het handig te vinden mijn nieuwe emailadres te gebruiken voor het bestellen van de auto. Alleen heb ik nu 2 accounts (leaseauto heb ik nog). Dat is niet echt handig denk ik.

Kan ik gewoon het emailadres van mijn nieuwe account wijzigen naar het oude? en krijg je dan 2 auto’s te zien in de app?

De helpdesk zit in nu al 20 minuten in de wacht-call. Schiet niet echt op.
Overdragen aan een ander account is echt 5 minuten werk en je krijgt 2 auto's in de app te zien (swipen/dropdown)

[ Voor 4% gewijzigd door maharens op 22-07-2024 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Als ik me niet vergis krijg je dan inderdaad 2 auto's te zien, dan moet je naar links of rechts swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 21:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

kwaazaar schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:27:
[...]

Absoluut wel! Bij mij in het dorp was een weg afgesloten en Google had dat niet in maps opgenomen. Mijn Tesla zag de weg dus ook niet als afgesloten. Toen heb ik in Google Maps een verandering voorgesteld (je kunt gewoon per wegvak zeggen dat het afgesloten is en tot wanneer), dat werd dezelfde dag doorgevoerd en de volgende dag navigeerde mijn Tesla er ook niet meer over.

Het is gewoon Google die niet altijd alle informatie heeft. En als je er zelf vaker komt dan gewoon even melden en het wordt aangepast.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
maharens schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:09:
[...]

Overdragen aan een ander account is echt 5 minuten werk en je krijgt 2 auto's in de app te zien (swipen/dropdown)
hoe werkt dat dan? Tesla gaat het nu uitzoeken. Ik heb een app met mijn gmail lease auto nu gekoppeld. en ik heb dus een icloud nieuwe tesla website die ik wil koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-06 22:22
Maasluip schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:17:
[...]

Absoluut wel! Bij mij in het dorp was een weg afgesloten en Google had dat niet in maps opgenomen. Mijn Tesla zag de weg dus ook niet als afgesloten. Toen heb ik in Google Maps een verandering voorgesteld (je kunt gewoon per wegvak zeggen dat het afgesloten is en tot wanneer), dat werd dezelfde dag doorgevoerd en de volgende dag navigeerde mijn Tesla er ook niet meer over.

Het is gewoon Google die niet altijd alle informatie heeft. En als je er zelf vaker komt dan gewoon even melden en het wordt aangepast.
Afgelopen zaterdag reed ik van Den Haag naar Arnhem. De A12 was vanaf Knooppunt Oudenrijn volledig afgesloten, terwijl de Tesla Nav me nog over de 2 parallel rijbanen (de 80-zone) wilde sturen.

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 01:08
[...]
Die is wat kort door de bocht. In 2019 kwamen de satallietkaarten van Google, maar de weg informatie niet (en de verkeersinformatie ook niet). De routeplanning ging via Tesla servers waar ze ongetwijfeld Google API weer aanroepen, maar dan zelf een algoritme hadden voor selectie van welke supercharger te gebruiken.
Hoe dat nu zit geen idee, maar ik verwacht nog steeds een hybride opstelling. Ze hebben ooit al eens aangegeven niet direct Google te gebruiken in verband met de kosten, en ik verwacht dat er in die houding nog weinig is verandert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 24-06 07:13

Ik vertrek volgende week richting Spanje (in 2 dagen) en als ik nu in de Tesla nav kijk, dan kom ik bij elke SuC aan met minimaal 10%. Wat hierboven mij ook al door iemand werd gezegd dus.
1% zou ik zelf ook wel een beetje te spannend vinden.

Ben trouwens niet van plan om ABRP te gaan gebruiken. Wat ik zo links en rechts hoor is de Tesla nav prima zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:06
InZane schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:50:
[...]

Ik vertrek volgende week richting Spanje (in 2 dagen) en als ik nu in de Tesla nav kijk, dan kom ik bij elke SuC aan met minimaal 10%. Wat hierboven mij ook al door iemand werd gezegd dus.

Ben trouwens niet van plan om ABRP te gaan gebruiken. Wat ik zo links en rechts hoor is de Tesla nav prima zat.
Dat zit ook in de Tesla nav ingebouwd, als de omstandigheden wijzigen van je reis waardoor je met een zeer laag percentage zal aankomen kan er een extra laadstop worden ingepland zodat je op je eindbestemming altijd een redelijke actieradius overhoudt.

Ook geeft de auto aan dat je bijvoorbeeld je snelheid moet laten zakken om bij de volgende stop aan te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Davidas op 22-07-2024 16:02 ]

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:11

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

[...]

Je gaat vanzelf doorrijden tot 1%, naarmate je meer vertrouwen krijgt. Worst case moet je een paar kilometer van de laadstop nog even achter een vrachtwagen kruipen om zuinig te rijden. Ik speel hier altijd mee op lange reizen. Willen we stoppen? Dan vol gas en onzuinig rijden naar de volgende SuC. Slapen mensen? Dan proberen toch een SuC verder te halen met zuinig rijden. En dan is de SuC dichtheid in west Europa voldoende om praktisch altijd een SuC te kunnen bereiken met 0% tot 5% lading.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik plan de route altijd wel met ABRP.

- Ik wil met bv 50% aankomen. Kan met Tesla navi nog steeds niet.
- Tesla navi gaat doorgaans voor minder maar langere stops. Soms wel richting een uur. Heeft niet mijn voorkeur.
- Bepaalde SuCs wil ik skippen. Bijvoorbeeld de SuCs in Luxemburg wil ik skippen en juist wel bij Metz Sud stoppen in de ochtend van vertrek zodat we bij de Lidl ontbijt kunnen scoren.

Het kan zeker prima met de Tesla navi hoor maar op dit soort ritten pak ik 100% ABRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 24-06 07:13
Davidas schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:58:
[...]

Dat zit ook in de Tesla nav ingebouwd, als de omstandigheden wijzigen van je reis waardoor je met een zeer laag percentage zal aankomen kan er een extra laadstop worden ingepland zodat je op je eindbestemming altijd een redelijke actieradius overhoudt.

Ook geeft de auto aan dat je bijvoorbeeld je snelheid moet laten zakken om bij de volgende stop aan te komen.
Ja weet ik wel, maar was meer in reactie op @El Polo Diablo die aangaf dat de Tesla nav een paar verwacht met 1% aan te komen bij een SuC. Dat zie ik op mijn route van zo'n 2000km in ieder geval niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
Cit7 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:22:
[...]

Ik lever mijn 2019 model 3 LR over twee maanden in, premium connectivity heb ik al een tijdje niet meer. Vorige week via LM een nieuwe besteld (model 3 P).

Waar kan ik wat vinden over die actie?
Nergens te vinden, maar in dit draadje zie je dat meerdere mensen de mail hebben ontvangen.
Wanneer je belt krijg je ook de bevestiging. Als ik een update heb, post ik het.

Hij gaf aan dat dit alleen in NL is en dat dit voor hun ook nog uitzoeken is hoe en wat.

[ Voor 8% gewijzigd door Tomas_ op 22-07-2024 16:05 ]

Pagina: 1 ... 390 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: