Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 389 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.527 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:11
RaRo74 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:14:
[...]

Heb je specifiek voor Continental gekozen? De standaard Hankooks beleef ik eigenlijk als prima dusver maar beter hierna kan natuurlijk altijd.
In dezelfde beleving, maar maakt natuurlijk helemaal niets uit wil ik altijd graag allemaal hetzelfde merk banden behouden :*) . Wil ik uiteindelijk overstappen naar een ander merk dan moet ik daar nu al over na gaan denken ;-)

60k is trouwens netjes. Geen winterbanden tussendoor?
Kreeg de auto op 28 december 2022, dus heb een kleine 4 a 5k gereden met de winterbanden. Staat nu ruim 62k op de teller uit mijn hoofd.

Op de voorbanden stonden nog ruim genoeg profiel op. Volgens mij heb ik die beste man van Euromaster iets van 5mm profiel zien opschrijven. Dus alle vier vervangen was niet nodig. Met de verre vakantie voor de boek de achterbanden wel. Overigens dat vroeg ik hem ook, als de voorste op zijn bestellen ze zelfde merk bij.

Ik vind persoonlijk mijn Michelin Ultragrip winterbanden net zo stil of stiller dan de Hankook zomerbanden. Vind ze echt zwaar matig. Hij heeft opgezocht in het systeem en de Continental Premium Contact waren de stiltste in zijn soort gaf hij aan (waarschijnlijk in het lijstje wat de leasemaatschappij aangeeft als optie).

10 december 2023 postte ik dit:
'Sinds vrijdag middag de winterbanden er weer op. Wat een heerlijk verschil met de Hankooks. Zoveel stiller, heerlijk!'
Ontstond toen ook een leuke discussie van dat het gek is en dat ben ik helemaal eens. Ben altijd gewend met de auto's geweest dat de winterbanden meer lawaai maakten. Nu was het evenveel of zelfs minder, neig sterk naar dat laatste.

Blijkbaar is het rubber van de Michelin een stuk zachter en heeft het hardere rubber van de Hankooks daardoor meer geluid.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:03
Oekol schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:28:
[...]

Ik vind persoonlijk mijn Michelin Ultragrip winterbanden net zo stil of stiller dan de Hankook zomerbanden. Vind ze echt zwaar matig. Hij heeft opgezocht in het systeem en de Continental Premium Contact waren de stiltste in zijn soort gaf hij aan (waarschijnlijk in het lijstje wat de leasemaatschappij aangeeft als optie).
Thx en goed om te weten. Ik heb nog tijd genoeg en er komen vast wel weer stillere en zuinigere banden op de markt.

Nu bij ca. 20k zit ik op ruim 5 mm achter en 6mm voor.
Ik zou ze eens kunnen wisselen van as...............

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandabeer35
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:45
Het wordt een beetje bizar dat ze bij een ongeluk met een Tesla steeds het merk erbij zetten. Ik nog nooit op een nieuwssite gelezen “ongeluk met Renault”. 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol
Ingmar7 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:44:
[...]

Het wordt een beetje bizar dat ze bij een ongeluk met een Tesla steeds het merk erbij zetten. Ik nog nooit op een nieuwssite gelezen “ongeluk met Renault”. 8)7
Nee, maar wanneer er over een automonteur gepraat wordt gekscherend is het er altijd 1 van Renault! :>

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Enot
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-06 22:29
https://www.tesla.com/es_ES/
bizarre aanbieding in Spanje
MY 30000 eur
m3 27000 eur
Prijs inclusif alle mogelijke subsidies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitmixer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:10
Bastjean schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:29:
[Afbeelding]
Wat een mooie aanbieding op de Y! Ik kan de ruimte van de Model y goed gebruiken. Met hardware 4, in het blauw, rwd, en de extra teslakorting van 2950 euro een erg mooie deal volgens mij, ondanks dat de refresh in aantocht is.

Bij mij speelt nog wat anders. Ik heb een model 3 met FullSelfDriving. Musk had aangegeven nog één keer toe te staan om FSD over te dragen op een nieuwe auto. Ik was een paar weken geleden toevallig bij Tesla en vroeg of ik ook hier in Nederland de FSD van mijn rode 2021 Model 3 LR met 44.000km kon overdragen. Daar was hen helemaal niets van bekend. (Ook niet nakijken of even mijn naam opschrijven..)

Toen bovenstaande deal naar mij gemaild werd, heb ik toch maar een inruilvoorstel op mijn model 3 aangevraagd. Tot mijn verbazing stond erbij dat ik de FSD naar de nieuwe auto mocht overdragen.

De tesla dealer heeft nu aan mij bevestigd dat ze mijn FSD kunnen overzetten op een nieuw model. De catalogusprijs gaat dan wel omhoog met 7500, dus geen SEPP voor die auto.

Helaas kreeg ik wel een absurd laag inruilvoorstel van slechts 24.300. [mbr]Knip[/]
Op de website staat nog de zinsnede "De Tesla-bonus kan niet worden gecombineerd met het actierentetarief voor Model Y dat op onze website is vermeld. ".

Heb dat actie rentetarief nog niet gezien; neem aan dat dat niet die 6,99% is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

bert pit schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:13:
[...]

Hier na 45.000 km 4% degradatie (MY LR maart 2023). Ik heb in het begin veel naar 90% geladen, dat was toen het advies. Inmiddels is het advies 80%. Ik begreep dat het eerste jaar 3,5 tot 5% normaal is, daarna 1 a 2 % per jaar.
Wij hebben dezelfde auto die ook even oud is, maar hebben veel minder kilometers gereden. Toch is onze degradatie inmiddels 7%. De laatste tijd loopt de lijn ook vrij steady naar beneden.
Op een enkele uitzondering na laden we altijd tot 80%, via onze home charger.

Ik weet dat ik hier verder niets mee kan doen, maar de helft van de LR upgrade is inmiddels al verdampt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rJaQUJ3N6MfGX8CzadC-dwoqq8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tDaU8KWM7SsobPQscnyOEmgr.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:02
Enot schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:40:
MY 30000 eur
m3 27000 eur
Afgelopen week een racefiets gekocht van de helft van de nieuwprijs van een Tesla in Spanje. Dit is wel echt een extreem goede prijs zeg, dan hoef je niet eens na te denken over een aankoop van een auto :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Enot schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:40:
MY 30000 eur
m3 27000 eur
Moet je wel ff je eigen auto 'inruilen':

The listed price includes the application of the government mobility incentive of €4,500, the subsidy of €2,500 for scrapping your vehicle, the Moves incentive of €1,210 for individuals purchasing an electric vehicle, a 15% deduction on Vehicle Tax Personal Income and our Tesla Boost price reduction of €3,290

Desalniettemin een zeer nette prijs idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastjean
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 14:52

Bastjean

Lynk01 sinds 01okt '21

MoonRaven schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:15:
[...]

Dat vind ik wel raar, als je achteraf FSD neemt, gaat de catalogusprijs ook niet omhoog. Zal wel rare wetgeving zijn?

Dat betekent ook dat je verzekering wat hoger zal zijn.
Blijkbaar vonden ze dat bij Tesla ook raar. Ze belden mij na mijn proefrit en ze hadden het nog eens grondig uitgezocht. Als ik de auto op mijn naam zet, registreren ze de cataloguswaarde (zonder die Tesla-korting van 2950) bij de RDW. Een standaard zwarte Tesla Model Y RWD komt dan in aanmerking voor de SEPP. (Ik kan dus helaas geen blauwe kleur kiezen als ik SEPP wil). Dan moet ik mijn huidige Model 3 nog wel in bezit houden om FSD over te kunnen dragen. Na de aankoop dragen ze vervolgens mijn FSD over op de nieuwe zwarte Model Y RWD. Ik mag dan zelf mijn Model 3 op Marktplaats zetten. Dat is wel spannend want ik heb een margeauto. Zou dat veel schelen in verkoopprijs?

In ieder geval wordt deze FSD-Y dan wel een super Robotaxi, zeker met zijn HW4 die er nu standaard in zit. Veel vrienden geloven er nog niet zo in dat dat wat wordt. Wat denken jullie, ga ik hem ook kunnen gaan inzetten als Robotaxi in Utrecht?

Bastjean

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:43
Bastjean schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:46:
[...]

In ieder geval wordt deze FSD-Y dan wel een super Robotaxi, zeker met zijn HW4 die er nu standaard in zit. Veel vrienden geloven er nog niet zo in dat dat wat wordt. Wat denken jullie, ga ik hem ook kunnen gaan inzetten als Robotaxi in Utrecht?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfkaxme5ABM6kgAS_W9SfBMknig=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IiXq4MyUKOneWl3gKVHqmSV7.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:24
Oekol schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:28:
[...]

Kreeg de auto op 28 december 2022, dus heb een kleine 4 a 5k gereden met de winterbanden. Staat nu ruim 62k op de teller uit mijn hoofd.

Op de voorbanden stonden nog ruim genoeg profiel op. Volgens mij heb ik die beste man van Euromaster iets van 5mm profiel zien opschrijven. Dus alle vier vervangen was niet nodig. Met de verre vakantie voor de boek de achterbanden wel. Overigens dat vroeg ik hem ook, als de voorste op zijn bestellen ze zelfde merk bij.

10 december 2023 postte ik dit:
[...]

Ontstond toen ook een leuke discussie van dat het gek is en dat ben ik helemaal eens. Ben altijd gewend met de auto's geweest dat de winterbanden meer lawaai maakten. Nu was het evenveel of zelfs minder, neig sterk naar dat laatste.

Blijkbaar is het rubber van de Michelin een stuk zachter en heeft het hardere rubber van de Hankooks daardoor meer geluid.
Ik heb net een 10 daagse marathon bandenzoekactie achter de rug. Ik wilde de stilste zomerband hebben die ook nog goed presteert op droog als nat in de maat 235/40r19. En poeh, ik kan je vertellen, wat een rabbit hole die banden en alle verschillende uitvoeringen. Zelfs binnen dezelfde serie.

De originele Hankook Ventus S1 evo3 zijn idd erg luid. Ook mijn winterbanden waren stiller.
De stilste banden die ik heb kunnen vinden zijn:
- Hankook ION EVO (helaas niet in mijn maat), wel als je goed zoekt, maar dat zijn gewoon de S1 evo3 met het ION merkje. Als je op de Hankook website kijkt dan zie je ze idd niet in mijn maat. Erg verneukeratief.
- Pirelli Pzero E (runflat dus wilde ik niet, en ook weinig reviews)
- Goodyear F1 Eagle Asymmetric 6 (deze is het uiteindelijk geworden, pas op met juiste uitvoering kiezen en niet voor de goedkoopste gaan, ik heb uiteindelijk de EV ready versie met sealtech genomen)

Ik krijg ze binnenkort binnen dus dan kan ik testen of ze echt zo stil zijn. Momenteel rijd ik met Bridgestone Potenza. Prima band en redelijk stil, maar was aan vervanging toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
gebruikershaes schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:28:
[...]

Ik heb net een 10 daagse marathon bandenzoekactie achter de rug. Ik wilde de stilste zomerband hebben die ook nog goed presteert op droog als nat in de maat 235/40r19. En poeh, ik kan je vertellen, wat een rabbit hole die banden en alle verschillende uitvoeringen. Zelfs binnen dezelfde serie.

De originele Hankook Ventus S1 evo3 zijn idd erg luid. Ook mijn winterbanden waren stiller.
- Hankook ION EVO (helaas niet in mijn maat), wel als je goed zoekt, maar dat zijn gewoon de S1 evo3 met het ION merkje. Als je op de Hankook website kijkt dan zie je ze idd niet in mijn maat. Erg verneukeratief.
- Goodyear F1 Eagle Asymmetric 6 (deze is het uiteindelijk geworden, pas op met juiste uitvoering kiezen en niet voor de goedkoopste gaan, ik heb uiteindelijk de EV ready versie met sealtech genomen)

Ik krijg ze binnenkort binnen dus dan kan ik testen of ze echt zo stil zijn. Momenteel rijd ik met Bridgestone Potenza. Prima band en redelijk stil, maar was aan vervanging toe.
Mooie zoektocht. Banden zijn inderdaad complexe en schimmige materie. Zo hebben bijna alle banden tegenwoordig een XL markering. Niet omdat dat nodig is voor het gewicht van de auto waar de band onder gaat. Maar omdat een XL band een beter energielabel krijgt onder dezelfde omstandigheden als de niet XL band. Wéér een negatief gevolg van de ondoorzichtige en niet gelijkwaardige criteria van de energielabels. Maar ik dwaal af.

Toevallig was ik onlangs voor mijn Ford Focus RS ook op zoek naar nieuwe banden. Ik rijd de auto voornamelijk van A naar B. Dus de meest sportieve band wilde ik niet. Gewoon een mooi compromis en niet te veel afrolgeluid. Wel erg sportief, maar nog steeds comfortabel en veilig. Ik kwam ook uit op de Goodyear Assymetric 6! Die heb ik al op de vooras dankzij de vorige eigenaar. Dus komen ook op de achteras. Erg fijne band! Leuk om te lezen dat je ze zelfs voor een EV stil genoeg vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07:15
NiroNiro schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:44:
[...]

Verder kun je beter niet het adres van een snellaadstation intypen want dan gaat de auto niet voorverwarmen, je zou wel een supercharger verderop kunnen selecteren om dit te verhelpen.
Dat voorverwarmen is niet exclusief voor tesla laders. Die werkt voor alle laders die aanwezig zijn in de navigatie onder het elektriciteitsicoontje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
GekkeRipper schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:41:
[...]

Mooie zoektocht. Banden zijn inderdaad complexe en schimmige materie. Zo hebben bijna alle banden tegenwoordig een XL markering. Niet omdat dat nodig is voor het gewicht van de auto waar de band onder gaat. Maar omdat een XL band een beter energielabel krijgt onder dezelfde omstandigheden als de niet XL band. Wéér een negatief gevolg van de ondoorzichtige en niet gelijkwaardige criteria van de energielabels. Maar ik dwaal af.

Toevallig was ik onlangs voor mijn Ford Focus RS ook op zoek naar nieuwe banden. Ik rijd de auto voornamelijk van A naar B. Dus de meest sportieve band wilde ik niet. Gewoon een mooi compromis en niet te veel afrolgeluid. Wel erg sportief, maar nog steeds comfortabel en veilig. Ik kwam ook uit op de Goodyear Assymetric 6! Die heb ik al op de vooras dankzij de vorige eigenaar. Dus komen ook op de achteras. Erg fijne band! Leuk om te lezen dat je ze zelfs voor een EV stil genoeg vindt.
Op mijn Focus ST ook die Goodyears! Bevielen me prijstechnisch ook beter dan de PS4S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
GekkeRipper schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:41:
[...]

Inderdaad. Ik vraag me ook af of het EV ready stickertje ook niet gewoon voor de label is. Reviews zeggen dat er daadwerkelijk verschil in zit, met name de rolweerstand, maar of er meer verschil in zit? Wie zal het weten.. Toevallig vergeleken ze de hankook non EV en EV versie en je ziet wel dat de EV versie net wat minder groeven heeft. Dus dat kan het eea verklaren. Ook heb je tegenwoordig SUV banden. Wat daar precies het idee van is snap ik niet.
Hoe dan ook ik denk dat als je een premium band uit de top 5 merken pakt, je altijd goed zit. Dan kan je kijken naar het afrolgeluid, dat kan best eens verschillen, de prijs en wellicht extra features zoals sealtech. De rest is allemaal ruis en ze ontlopen elkaar meestal maar een paar procent wat prestaties betreft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
gebruikershaes schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:28:
[...]

De goodyear heb ik ook maar dan 18inch. Met sealtech en 68db idd. Bizar stil en goede grip. Beste banden die ik tot nog toe gekocht heb.

Nukezone FTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 18:51
Luckeh schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:04:
[...]

Wij hebben dezelfde auto die ook even oud is, maar hebben veel minder kilometers gereden. Toch is onze degradatie inmiddels 7%. De laatste tijd loopt de lijn ook vrij steady naar beneden.

Ik weet dat ik hier verder niets mee kan doen, maar de helft van de LR upgrade is inmiddels al verdampt.

[Afbeelding]
Laadt een in 2 weken 3x tot 100% en dan wel meteen rijden.
Mijn degradatie zakte van bijna 18% naar 13 en een beetje. Dus zo nu en dan een keer laden tot 100%, boel even kalibreren helpt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Luckeh schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:04:
[...]

[Afbeelding]
Welke app is dat?
Ik heb gisteren de battery test uitgevoerd via het service menu en heb een degradatie van 10% na 72000km. Is een LR uit 2020.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
M'n meisje en ik zijn op pad met haar MYRWD, en we hebben de zuidkust van Kreta een paar dagen geleden bereikt. Voor wie het zich afvraagt: nee, aan de zuidkust van Kreta zijn geen publieke laadopties.

We rijden nu voor het eerst sinds dat ze de auto in maart 2023 kreeg op kleine bergweggetjes met dit gevaarte (vorig jaar een ID.3 op vakantie gehuurd), en het valt me helemaal niet tegen. Tragere verkeersdeelnemers inhalen gaat uiteraard ook met de traagste der Tesla's prima. Het is in "standard" mode met volle bepakking nog steeds een raket(je). Hij is een beetje lomp in het kortere bochtenwerk, dan denk ik dat de M3 wel echt een verschil zou maken. En toen we wegreden voelden we wel echt het extra gewicht van de bepakking, maar dat went heel snel.

Maar het is vakantie, en we hebben voor zes weken meuk mee, waaronder een volledige (lichtgewicht) kampeeruitrusting in een hele grote duffel die precies in de undertrunk past, en een Brompton vouwfietsje, en dan is zoveel ruimte wel echt fijn. Nog nooit een auto zo makkelijk in- en uitgepakt, maar inderdaad: de hele achterbank ligt ook vol, we zijn met ons tweeën (en één van de twee, ik zeg niet wie :P, heeft erg veel schoenen en kleding mee... ).

Wat me verrast is hoe goed de navigatie weet hoeveel je gaat regenereren op een afdaling. Dat is echt bijna op de procent nauwkeurig. Zelfs op afgelegen berweggetjes, neemt ie de hoogte perfect mee. Dat had ik niet verwacht, knap. Jammer dat de laatste kaartupdate dan niet op de hoogte was dat de snelweg tussen Perdika en Rio (Golf van Korinthe) inmiddels helemaal klaar is. Volgens Wikipedia al sinds 2017. Hij liet 'm wel zien, maar navigeerde ons er op sommige stukken op B-wegen langs (tolwegen toestaan staat aan).

Tot nu toe wel één klein probleempje: zijruit passasierskant lijkt scheef te zitten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UY8KAH2bklf-sItS_10h8CZLdOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xFwDJdW7HvQpylGcaj6dmDqW.jpg?f=fotoalbum_large

Als je de deur dichtgooit hoor je glas op glas tikken. Dat is niet oké, en ik kan me niet herinneren dat dit probleem hier al eens langs is gekomen. Wel ruit-kalibratie, wat ik al een paar keer gedaan heb, maar dat maakt geen verschil, hij kalibreert alleen in de hoogte, niet de hoek...
Als iemand nog advies heeft hoor ik het graag. Anders maar serviceverzoek inschieten... als we weer thuis zijn (Tesla is niet heel erg goed vertegenwoordigd in Griekenland...). Op zich sluit de ruit nog redelijk goed (valt uiteindelijk wel op het rubber, maar steekt iets meer uit dan aan bestuurderskant, ik hoor geen toename in windgeruis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Ha, ik blij dat ik een laadpunt heb weten te bemachtigen bij lang parkeren Schiphol. Helaas al na 2 dagen de volgende melding. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytH65cKvLCT-oU85BYBzIavKa8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5MFpZChe99XQ2pGbIRmVekj.jpg?f=fotoalbum_large

Heb nu Sentry en cabin overheat uitgezet en ga niet meer de status checken (mss morgen nog even). Wel bang dat het systeem nu iedere keer stroom verbruikt in een poging om op te laden.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:56
davhor schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:38:
Ha, ik blij dat ik een laadpunt heb weten te bemachtigen bij lang parkeren Schiphol. Helaas al na 2 dagen de volgende melding. Iemand een idee?

[Afbeelding]

Heb nu Sentry en cabin overheat uitgezet en ga niet meer de status checken (mss morgen nog even). Wel bang dat het systeem nu iedere keer stroom verbruikt in een poging om op te laden.
Als je Sentry en cabin overheat uit hebt gezet zou ik mijn geen zorgen verder maken. Je staat nu op 73% en stel dat hij zo nu en dan probeert op te laden lijkt me dat geen reden om de accu helemaal leeg te trekken. Voor hetzelfde geld lukt het opladen en is er helemaal geen vuiltje aan de lucht. Probeer in ieder geval je neiging te onderdrukken om steeds te kijken. Dit maakt de auto wakker en dat kost beslist wel stroom. Geniet lekker van je vakantie, veeeel belangrijker :)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

winwiz schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:48:
[...]
…. Geniet lekker van je vakantie, veeeel belangrijker :)
Thx en gaan we nu direct doen! 💪🏻

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:51
TCMR schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:22:
M'n meisje en ik zijn op pad met haar MYRWD, en we hebben de zuidkust van Kreta een paar dagen geleden bereikt. Voor wie het zich afvraagt: nee, aan de zuidkust van Kreta zijn geen publieke laadopties.

We rijden nu voor het eerst sinds dat ze de auto in maart 2023 kreeg op kleine bergweggetjes met dit gevaarte (vorig jaar een ID.3 op vakantie gehuurd), en het valt me helemaal niet tegen. Tragere verkeersdeelnemers inhalen gaat uiteraard ook met de traagste der Tesla's prima. Het is in "standard" mode met volle bepakking nog steeds een raket(je). Hij is een beetje lomp in het kortere bochtenwerk, dan denk ik dat de M3 wel echt een verschil zou maken. En toen we wegreden voelden we wel echt het extra gewicht van de bepakking, maar dat went heel snel.

Maar het is vakantie, en we hebben voor zes weken meuk mee, waaronder een volledige (lichtgewicht) kampeeruitrusting in een hele grote duffel die precies in de undertrunk past, en een Brompton vouwfietsje, en dan is zoveel ruimte wel echt fijn. Nog nooit een auto zo makkelijk in- en uitgepakt, maar inderdaad: de hele achterbank ligt ook vol, we zijn met ons tweeën (en één van de twee, ik zeg niet wie :P, heeft erg veel schoenen en kleding mee... ).

Wat me verrast is hoe goed de navigatie weet hoeveel je gaat regenereren op een afdaling. Dat is echt bijna op de procent nauwkeurig. Zelfs op afgelegen berweggetjes, neemt ie de hoogte perfect mee. Dat had ik niet verwacht, knap. Jammer dat de laatste kaartupdate dan niet op de hoogte was dat de snelweg tussen Perdika en Rio (Golf van Korinthe) inmiddels helemaal klaar is. Volgens Wikipedia al sinds 2017. Hij liet 'm wel zien, maar navigeerde ons er op sommige stukken op B-wegen langs (tolwegen toestaan staat aan).

Tot nu toe wel één klein probleempje: zijruit passasierskant lijkt scheef te zitten:

[Afbeelding]

Als je de deur dichtgooit hoor je glas op glas tikken. Dat is niet oké, en ik kan me niet herinneren dat dit probleem hier al eens langs is gekomen. Wel ruit-kalibratie, wat ik al een paar keer gedaan heb, maar dat maakt geen verschil, hij kalibreert alleen in de hoogte, niet de hoek...
Als iemand nog advies heeft hoor ik het graag. Anders maar serviceverzoek inschieten... als we weer thuis zijn (Tesla is niet heel erg goed vertegenwoordigd in Griekenland...). Op zich sluit de ruit nog redelijk goed (valt uiteindelijk wel op het rubber, maar steekt iets meer uit dan aan bestuurderskant, ik hoor geen toename in windgeruis).
Knap!
Als er geen publieke laders zijn, hoe kom je dan aan stroom? Enkel met de granny op de camping?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Over de bandenspanning gesproken:
,,Een kapotte band staat - naast de lege accu - sinds jaar en dag op nummer twee van de pechstatistieken van de Wegenwacht", zegt Stephan Grout, woordvoerder van de ANWB. ,,Maar de laatste jaren zien we een opvallende stijging in het aantal lekke banden.”

,,Bij zware auto’s speelt onderspanning een grotere rol omdat de zogeheten luchtkamer dan verkleint. Die moet de klappen opvangen. Het gewicht dat een band kan dragen neemt snel af bij een te lage bandenspanning. Dat speelt bij alle auto’s en helemaal bij elektrische of deels elektrische modellen.”
Dan voel ik me weer wat beter dat ik er 3,1 in gooi ipv 2,9. Vind het dus ook lekkerder rijden zelf. Maar dat is voor ieder anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

[Afbeelding]

Ik gok dat je hem pas een paar dagen hebt? Dit moet je lekker laten rusten je hebt 80% lading dat is meer dan genoeg om 4 weken vakantie te overbruggen.Feitelijk is je auto helemaal vol :*)

Je moet je aanleren dat als je accu laag is, je onderweg op de snelweg gaat snelladen. Dan vallen er een hoop zorgen weg _/-\o_ Als je de auto langer hebt zal je zien dat je over een paar maanden met 4% thuiskomt en met een glimlach de lader er thuis in prikt. Tesla kan 1 ding heel goed: berekenen of je het einddoel gaat halen. Als de navigatie zegt je haalt thuis, dan haal je thuis als je de snelheid adviezen in het geel niet negeert.

En ja ook ik was op mijn eerste vakantie elke dag aan het checken hoeveel hij zakt. Sentry uit en cabine overheat ook uit. Ik heb nooit begrepen waarom je dat aan wilt zetten? Is dat om het interieur te beschermen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:37
winwiz schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:48:
[...]

Als je Sentry en cabin overheat uit hebt gezet zou ik mijn geen zorgen verder maken. Je staat nu op 73% en stel dat hij zo nu en dan probeert op te laden lijkt me dat geen reden om de accu helemaal leeg te trekken. Voor hetzelfde geld lukt het opladen en is er helemaal geen vuiltje aan de lucht. Probeer in ieder geval je neiging te onderdrukken om steeds te kijken. Dit maakt de auto wakker en dat kost beslist wel stroom. Geniet lekker van je vakantie, veeeel belangrijker :)
Als er staat begin met opladen betekent dit in veel gevallen dat de auto z’n laadsessie heeft beëindigd en opnieuw gestart moet worden (ter plekke).

Maar als je cabin overheat en sentry uitzet blijft die nog lang op 70+%. Ik zet mijn auto 4 weken weg op het vliegveld en als ik terug kom ben ik een paar km kwijt voor het af en toe ontwaken van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjorno
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-07-2024
Hallo allemaal,
Sorry voor mijn Nederlands, ik ben het nog aan het leren.

Ik ben een Tesla Y-eigenaar en ben momenteel op vakantie in Frankrijk. Gisterenavond (vrijdag) heb ik een ongeluk gehad in België waarbij een vrachtwagen tegen mijn auto is aangereden. Ik heb de nodige foto's genomen, gegevens uitgewisseld met de andere bestuurder en een Europees Schadeformulier ingevuld. De politie was aanwezig, maar er is geen politierapport opgemaakt.

Ik heb nog geen contact opgenomen met mijn verzekeringsmaatschappij, Nationale Nederlanden via ING, omdat het nu weekend is. Ik ben er vrij zeker van dat het de schuld van de vrachtwagenchauffeur is, dus zijn verzekering zou alle kosten moeten dekken. De schade lijkt alleen aan de buitenkant te zijn en de auto functioneert nog goed, dus mijn plan is om mijn vakantie voort te zetten.

Mijn vraag is nu: is het veilig om mijn verzekering pas na 3 weken te contacteren als ik terug ben in Nederland? Welke verdere stappen moet ik nemen om ervoor te zorgen dat mijn auto goed gerepareerd wordt en dat alle kosten gedekt worden door zijn verzekering? Is er een manier om te bevestigen dat de auto in orde is? Heeft iemand tips of ervaringen om dit proces zo soepel mogelijk te laten verlopen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,
Misha
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jARMlnNCmtdq9jH2i57TmmmT7nQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jsAWRCqRIvIgdgaBBm3lHRq1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
@adjorno Ik zou sowieso even de verzekering bellen en melding maken, dan kan je dat over een paar weken verder oppakken. En uiteraard zoveel mogelijk foto's maken. Daarnaast misschien even bij een lokale garage langsgaan om de as en band te laten checken. Wel goed opletten dat ze de auto op de juiste manier liften om accuschade te voorkomen (daarom heb ik standaard 4 van die discs in de auto liggen), dus geef dat even goed bij ze aan, ze mogen niet de krik onder 1 hoek zetten en puntbelasting op de accu veroorzaken, daar zijn bij Tesla wat voorschriften voor.

Als de as en band er goed uitzien dan zou ik persoonlijk wel verder durven rijden, maar ik ben hier geen expert in.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@adjorno die maatschappijen zijn gewoon 24/7 bereikbaar. (+31264002390)

Verder zou ik sowieso die wieldoep eraf trekken. Ziet er niet top uit en lijkt wat los te zitten.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes

[Afbeelding]

Voor zover ik weet moet het deurpaneel er af aan de binnenkant. Daar zit dan een schroef die je lost kunt maken zodat je de ruit naar voren en naar achteren kan instellen. Denk niet dat je dat zelf wil doen, dus ik zou nu elke keer voorzichtig de deur dicht drukken en bij terugkomst gauw naar tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
Tommie12 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:52:
[...]
Als er geen publieke laders zijn, hoe kom je dan aan stroom? Enkel met de granny op de camping?
Tot nu toe nog geen camping gedaan, maar wel twee keer bij accomodatie op mogen laden via granny en verlengsnoer. We hebben geen haast, gelukkig. Op één plek was de elektra zo gammel dat er 188V door de auto gezien werd, met als opmerking dat we het amperage moesten terugschroeven. Bij 6A accepteerde ie het, en hebben we zo’n drie dagen gedaan tot 100% :)
En verder een beetje uitkienen, en soms toch maar naar 100% aan de “snellader” (40kW) die er een paar staan aan de noordkust. Ook daar dus vooral geen haast hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
adjorno schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:16:
Hallo allemaal,

Ik ben een Tesla Y-eigenaar en ben momenteel op vakantie in Frankrijk. Gisterenavond (vrijdag) heb ik een ongeluk gehad in België waarbij een vrachtwagen tegen mijn auto is aangereden. Ik heb de nodige foto's genomen, gegevens uitgewisseld met de andere bestuurder en een Europees Schadeformulier ingevuld. De politie was aanwezig, maar er is geen politierapport opgemaakt.

Ik heb nog geen contact opgenomen met mijn verzekeringsmaatschappij, Nationale Nederlanden via ING, omdat het nu weekend is. Ik ben er vrij zeker van dat het de schuld van de vrachtwagenchauffeur is, dus zijn verzekering zou alle kosten moeten dekken. De schade lijkt alleen aan de buitenkant te zijn en de auto functioneert nog goed, dus mijn plan is om mijn vakantie voort te zetten.

Mijn vraag is nu: is het veilig om mijn verzekering pas na 3 weken te contacteren als ik terug ben in Nederland? Welke verdere stappen moet ik nemen om ervoor te zorgen dat mijn auto goed gerepareerd wordt en dat alle kosten gedekt worden door zijn verzekering? Is er een manier om te bevestigen dat de auto in orde is? Heeft iemand tips of ervaringen om dit proces zo soepel mogelijk te laten verlopen?

Groeten,
Misha
[Afbeelding]
Bel je verzekering na het weekend, en haal die wieldop er af. Als de auto nog mooi rechtdoor rijdt en niet trilt bij hogere snelheid kan je verder.
Wel goede de bandenspanning in de gaten houden en bij twijfel nieuw bandje laten steken. Dat doe je best vooraf, en niet onderweg naar huis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
@adjorno Volgens mij heb je meldingsplicht binnen 24 of 48 uur, zou dus zeker niet wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16:47
Hallo allemaal,

Groeten,
Misha
[Afbeelding]
Gelijk melden telefonisch! Je kan ze altijd bereiken dus doen, waarom 3 weken gaan wachten iedereen heeft een smartphone dus foto's. Dus gelijk bellen en hoor je het wel maar heb je tenminste de melding gemaakt en wellicht mag je alvast foto's insturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
gebruikershaes schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 23:31:
[...]

Inderdaad. Ik vraag me ook af of het EV ready stickertje ook niet gewoon voor de label is. Reviews zeggen dat er daadwerkelijk verschil in zit, met name de rolweerstand, maar of er meer verschil in zit? Wie zal het weten.. Toevallig vergeleken ze de hankook non EV en EV versie en je ziet wel dat de EV versie net wat minder groeven heeft. Dus dat kan het eea verklaren. Ook heb je tegenwoordig SUV banden. Wat daar precies het idee van is snap ik niet.
Hoe dan ook ik denk dat als je een premium band uit de top 5 merken pakt, je altijd goed zit. Dan kan je kijken naar het afrolgeluid, dat kan best eens verschillen, de prijs en wellicht extra features zoals sealtech. De rest is allemaal ruis en ze ontlopen elkaar meestal maar een paar procent wat prestaties betreft.
Ik ben het met je eens. Wat wel een redelijk groot verschil in prestaties kan maken tussen de A merken is een nieuwe generatie van een lijn. Daar zit zo'n 5 tot 10 jaar aan ontwikkeling tussen. Je ziet in de reviews het verschil als een merk al wel zijn nieuwe generatie beschikbaar heeft, maar de concurrentie nog niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36
Het is weer even wennen, die warmte. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ssia432-WaiElRaqqlw4n3Qe6nM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uXBiUiCbS871hssEFO8xXYrI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:12
Hallo allemaal,

Groeten,
Misha
[Afbeelding]
Jammer dat dit gebeurd is, maar je kan niet alles in het leven bepalen en gelukkig zijn jullie veilig. Wat ik zou doen is direct je verzekeringsmaatschappij op de hoogte stellen, ze hebben hier een 24/7 dienst voor. En indien je dashcambeelden hebt die goed bewaren. Wieldopje er af en als je nog een stuk moet rijden de band even goed in de gaten houden dat de spanning er op blijft en er geen bulten ontstaan op de wang.

[ Voor 3% gewijzigd door pretpik op 20-07-2024 15:13 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cabin overheat is toch erg zonde om dat zo lang aan te laten staan?
Je kunt toch 5 minuten voordat je bij de auto bent de airco via de app aanzetten, is je auto ook op temperatuur als je er bent.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 21:38
Is zeker tijdens parkeren gebeurd. Las vandaag dat het in vliegtuigen ook gebeurt als de blikjes te lang buiten hebben gestaan en bij het serveren worden geopend met het risico dat steward(es) de hand verwond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:37
Oh wat erg!! Sterkte met het schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Iemand enig idee hoe ik dit kan verwijderen ? Ik heb natte toiletdoekjes geprobeerd , baby doekjes en dettoldoekjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAbWUSYojJYHTzjxNPb6GYDVvsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2FeuJLs8jIUH1mPQsrRg2j27.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:26
Vandaag een proefrit gemaakt in een M3 performance uit 2022, super gave bak en wit/wit interieur is echt mooi.

Ik twijfel of ik eentje uit 2022 koop, die partij vroeg 43k voor een car met 30.000 km op de teller. Of dat ik voor een nieuwe ga (dan white/white ook).

Wat denk jullie? Of toch voor eentje uit 2020 met wat meer km’s op de teller? Lastig die keuzes.

kan je onderhandelen met tesla zelf bij een nieuwe car? wss iet, maar beetje jammer dat de P 2k duurder is geworden

[ Voor 13% gewijzigd door TweakerVincent op 20-07-2024 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Negaiido schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:17:
Iemand enig idee hoe ik dit kan verwijderen ? Ik heb natte toiletdoekjes geprobeerd , baby doekjes en dettoldoekjes.
[Afbeelding]
kan je niet zo’n oma weet raad site checken? Wat is het voor spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Negaiido schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:17:
[Afbeelding]
En wat is dit vuil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negaiido
  • Nu online
Ik had op wat vuile stenen gezeten , en ik dacht dat m’n broek schoon genoeg was. Blijkbaar niet … ik denk dat het iets van zand is ofzo. Aangebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Negaiido schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:28:
Ik had op wat vuile stenen gezeten , en ik dacht dat m’n broek schoon genoeg was. Blijkbaar niet … ik denk dat het iets van zand is ofzo. Aangebakken.
Zand was met een babydoekje wel weg geweest. Dit lijkt eerder op teer of zo.
Ik denk dat je wasbenzine zal moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Negaiido schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:28:
dit zet mij wel aan het denken, is een wit interieur niet super snel vies? zoals bij jou? Of valt dat mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negaiido
  • Nu online
Tommie12 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:31:
[...]

Zand was met een babydoekje wel weg geweest. Dit lijkt eerder op teer of zo.
Ik denk dat je wasbenzine zal moeten gebruiken.
Blijkbaar was ik te vroeg met hulp vragen :-). Warm water en een spons, en vervolgens was het weg

Toch bedankt voor mee denken!
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:33:
[...]

dit zet mij wel aan het denken, is een wit interieur niet super snel vies? zoals bij jou? Of valt dat mee?
Valt op zich wel mee , heb wel last van een blauwe gloed vanwege spijkerbroek. Echter kan je die met baby doekjes weghalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Negaiido schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:44:
[...]

Blijkbaar was ik te vroeg met hulp vragen :-). Warm water en een spons, en vervolgens was het weg

Toch bedankt voor mee denken!

[...]

Valt op zich wel mee , heb wel last van een blauwe gloed vanwege spijkerbroek. Echter kan je die met baby doekjes weghalen.
ok top, zou ook wel raar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohaatje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-08 14:18

[Afbeelding]

Ik had precies hetzelfde aan de bijrijderskant en had er een stukje tape op geplakt aan de b stijl om het glas op glas slaan te ver mijden. Heb daarna een serviceverzoek gepland en is onder garantie nu goed afgesteld door een ranger. Bij mij zag je al een klein beetje glas afsplinteren op het glas van de b stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hoe werkt het aanschaffen van een nieuwe tesla. Ik zie dat je eerst een kleine aanbetaling doet, maar wanneer betaal je het volledige bedrag? Is mij niet duidelijk op de site. Cash optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leiden071
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 18:31:
Hoe werkt het aanschaffen van een nieuwe tesla. Ik zie dat je eerst een kleine aanbetaling doet, maar wanneer betaal je het volledige bedrag? Is mij niet duidelijk op de site. Cash optie.
Heb mijn Tesla particulier aangeschaft. Cash is geen optie als t goed is. Ik had de kleine aanbetaling gedaan en een dag voor het ophalen het resterende bedrag overgemaakt.

Knip, toch geen referral mag ik hopen?

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 20-07-2024 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Leiden071 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 18:38:
[...]

Heb mijn Tesla particulier aangeschaft. Cash is geen optie als t goed is. Ik had de kleine aanbetaling gedaan en een dag voor het ophalen het resterende bedrag overgemaakt.

Knip
Ik bedoel de cash optie bij tesla :-) uiteraard per bank :D

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 20-07-2024 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Daarom laat ik met de auto in volle de zon geen ongeopende blikjes achter op die plek.
Deze gaan altijd in de opbergruimten al dan niet in aftermarket opbergbakken die waterdicht zijn.

Die cola troep ga je nog maanden overal tegenkomen omdat het overal tussen kruipt. Wellicht alle interieurdelen verwijderen en dan pas schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 18:59:
[...]

Ik bedoel de cash optie bij tesla :-) uiteraard per bank :D
Uiteraard kan je een tesla kopen zonder lening.
Aanbetaling doen, en dan betalen zodra je de melding krijgt dat de auto enkele dagen later kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 18:31:
Cash betalingen van méér dan 3000€ (kan intussen zelfs minder zijn) cash zijn alvast in België zelfs niet eens wettelijk (al minstens voor auto's, misschien zelfs voor méér dan énkel auto's). Kwestie van traceerbaarheid van zwart geld en/of witgewassen geld...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
flupp schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 19:30:
[...]

Cash betalingen van méér dan 3000€ (kan intussen zelfs minder zijn) cash zijn alvast in België zelfs niet eens wettelijk (al minstens voor auto's, misschien zelfs voor méér dan énkel auto's). Kwestie van traceerbaarheid van zwart geld en/of witgewassen geld...
Ik verwoorde cash verkeerd. Deze optie staat letterlijk bij tesla bij betaling :-). Ik heb niet 58k aan cahsgeld in huis 😂

Ik zie dat je 500 euro vooruit moet betalen. Betekent dat dat je na een x aantal weken nog kan annuleren en dan alleen 500 euro kwijt bent?

[ Voor 12% gewijzigd door TweakerVincent op 20-07-2024 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Laatst online: 15:35
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:23:
Vandaag een proefrit gemaakt in een M3 performance uit 2022, super gave bak en wit/wit interieur is echt mooi.

Ik twijfel of ik eentje uit 2022 koop, die partij vroeg 43k voor een car met 30.000 km op de teller. Of dat ik voor een nieuwe ga (dan white/white ook).

Wat denk jullie? Of toch voor eentje uit 2020 met wat meer km’s op de teller? Lastig die keuzes.

kan je onderhandelen met tesla zelf bij een nieuwe car? wss iet, maar beetje jammer dat de P 2k duurder is geworden
Ik zou iig niet voor de 2020 optie gaan, vanaf 2021 heb je een warmtepomp en nog wat andere voordelen.
Zelf ben ik voor een 2022 P gegaan voor 39.000, misschien valt er nog wat af te dingen van die 43K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Idanue schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 19:52:
[...]

Ik zou iig niet voor de 2020 optie gaan, vanaf 2021 heb je een warmtepomp en nog wat andere voordelen.
Zelf ben ik voor een 2022 P gegaan voor 39.000, misschien valt er nog wat af te dingen van die 43K.
Ik ga denk toch voor de nieuwe P model 3.

Ik lees dat ik elk moment nog kan annuleren na betalen 500 euro. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb je geen gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:08:
[...]

Ik lees dat ik elk moment nog kan annuleren na betalen 500 euro. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb je geen gedoe?
Als je een nieuwe kan betalen dan zeker doen. :)
Volgens mij ben je dan wel de €500 kwijt als je geen hele goede reden hebt zoals een financiering die er niet door komt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Idanue schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:11:
[...]

Als je een nieuwe kan betalen dan zeker doen. :)
Volgens mij ben je dan wel de €500 kwijt als je geen hele goede reden hebt zoals een financiering die er niet door komt bijvoorbeeld.
levertijd september, dan heb ik nog wat bedenktijd als ik wil annuleren. ben dan slechts 500 euro kwijt. Lijkt wel apart dat dat echt zo is? Dan bestel ik hem instant nu :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:16:
[...]

levertijd september, dan heb ik nog wat bedenktijd als ik wil annuleren. ben dan slechts 500 euro kwijt. Lijkt wel apart dat dat echt zo is? Dan bestel ik hem instant nu :D
Ja in het ergste geval ben je je €500 kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

[...]

Ja, da's echt zo. Als jij hem niet wil, wil een ander hem wel. Het is niet dat Tesla Build To Order doet voor jou specifiek, ze maken vijf kleuren, twee interieur uitvoeringen en twee velgmaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Balen, de reden waarom ik alleen maar water in de auto drink en meeneem.
Ook als je wat drinkt onderweg en er gebeurd iets lekkere plakzooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
noo schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:23:
[...]

Ja, da's echt zo. Als jij hem niet wil, wil een ander hem wel. Het is niet dat Tesla Build To Order doet voor jou specifiek, ze maken vijf kleuren, twee interieur uitvoeringen en twee velgmaten.
ok maandag ff bellen en dan bestellen :D

en onderhandelen bij een nieuwe kan wss echt niet?

[ Voor 7% gewijzigd door TweakerVincent op 20-07-2024 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16:14
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:53:
[...]

ok maandag ff bellen en dan bestellen :D

en onderhandelen bij een nieuwe kan wss echt niet?
Tis de prijs of niet. Handig toch. Want ook al denk je goed te kunnen onderhandelen. De kans dat je te veel betaald bij onderhandelingen is zeer groot 😉
Maar waar wil je voor bellen? Bestellen is gewoon een knop op de app. Super makkelijk.
Enige verbazingwekkende is soms de levertijd. Mijn Y werd 8 dagen na bestelling al geleverd 😂.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
[...]

Jep je valt onder de consumentenbescherming voor online aankopen, waardoor je (tenzij recent iets veranderd zou zijn) zelfs na ontvangst van de auto nog kunt annuleren.
Lees je hierover wel goed in als je van plan bent om hier eventueel gebruik van te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vandaag in de nieuwe m3 performance gereden. Heb zelf de M3LR uit 2019. Ga overstappen van Lease naar Privé.

En ik heb een beetje een afwijkende mening geloof ik. Nieuwe M3P is geweldig. En je merkt enorme vooruitgang. Stiller. Rijcomfort. Luxe. Allemaal enorme verbeteringen. Stoelen neem ik even niet mee in de overweging. Die waren heel fijn. Voor mij is uiteindelijk de P geen optie. Als ik voor een M3 ga, dan de SR die nog onder de subsidie valt.

Maar. Het is wel echt nog steeds dezelfde auto. Het is ook “gewoon” een M3. En dan vind ik het verschil tussen overnemen uit de lease (schatting 18k) en nieuw voor 39k te groot voor de verschillen. Dan rij ik liever nog 3 a 4 jaar deze auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Als ik nu bestel, mag je dan kosteloos bv interieur naar zwart kiezen? Of blijft je keus vast? Wss laatste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
BlauweFles schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:13:
Maar. Het is wel echt nog steeds dezelfde auto. Het is ook “gewoon” een M3. En dan vind ik het verschil tussen overnemen uit de lease (schatting 18k) en nieuw voor 39k te groot voor de verschillen. Dan rij ik liever nog 3 a 4 jaar deze auto.
Ik ken je gevoel. Ik stap over van een m3 naar een my. En ik heb niet echt het gevoel een echt nieuwe auto te hebben.
Het is dat tesla imo gewoon echt nog steeds de beste bang for buck geeft voor mij.
Want ik had graag terug een Duits of Engels premium merk gereden.
Maar ofwel viel de auto tegen, of de auto is gewoon erg lelijk (niet normaal hoe lelijk ze die auto’s maken tegenwoordig) of de prijs is gewoon echt buitensporig hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
BlauweFles schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:13:
Vandaag in de nieuwe m3 performance gereden. Heb zelf de M3LR uit 2019. Ga overstappen van Lease naar Privé.

En ik heb een beetje een afwijkende mening geloof ik. Nieuwe M3P is geweldig. En je merkt enorme vooruitgang. Stiller. Rijcomfort. Luxe. Allemaal enorme verbeteringen. Stoelen neem ik even niet mee in de overweging. Die waren heel fijn. Voor mij is uiteindelijk de P geen optie. Als ik voor een M3 ga, dan de SR die nog onder de subsidie valt.

Besef wel dat er een verschil is tussen de vering van de P en de SR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:20:
Als ik nu bestel, mag je dan kosteloos bv interieur naar zwart kiezen? Of blijft je keus vast? Wss laatste?
Je mag voordat de auto geleverd wordt je bestelling nog aanpassen en dat wordt dan ook financieel aangepast.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Taro schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:37:
[...]

Je mag voordat de auto geleverd wordt je bestelling nog aanpassen en dat wordt dan ook financieel aangepast.
Ok top. En ik lees hier dat autos aan na 8 dagen geleverd worden. Hoe serieus is september levering?

5 jr terug was dat gedoe altijd met levering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:39:
[...]

Ok top. En ik lees hier dat autos aan na 8 dagen geleverd worden. Hoe serieus is september levering?

5 jr terug was dat gedoe altijd met levering
September is weer de laatste maand van het kwartaal, ga er maar van uit dat dat dus serieus is, mogelijk eerder, waarschijnlijk niet later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Taro schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:41:
[...]

September is weer de laatste maand van het kwartaal, ga er maar van uit dat dat dus serieus is, mogelijk eerder, waarschijnlijk niet later.
Mijn lease contract verloopt 31/08. Mag je dan vragen of hij 1 september geleverd wordt in het geval te snel geleverd wordt? Of gewoon ophalen en ff 2 cars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:43:
[...]

Mijn lease contract verloopt 31/08. Mag je dan vragen of hij 1 september geleverd wordt in het geval te snel geleverd wordt? Of gewoon ophalen en ff 2 cars?
Je weet dat er hier een zoekfunctie is he?

Als er een leverrestrictie op een auto zit gaat Tesla pas nadat de restrictie is verlopen op zoek naar een auto. Tesla verschuift eenmalig een datum en mits die binnen de laatste maand van het kwartaal blijft denken ze vaak wel mee, maar het allerbeste is gewoon je LM te vragen geen leverrestrictie mee te geven als je tijdige levering wil en september matched met wanneer je aan een nieuwe toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Taro schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:45:
[...]

Als er een leverrestrictie op een auto zit gaat Tesla pas nadat de restrictie is verlopen op zoek naar een auto. Tesla verschuift eenmalig een datum en mits die binnen de laatste maand van het kwartaal blijft denken ze vaak wel mee, maar het allerbeste is gewoon je LM te vragen geen leverrestrictie mee te geven als je tijdige levering wil en september matched met wanneer je aan een nieuwe toe bent.
Ik ga niet leasen, maar nieuwe kopen. Heb geleast. Kwam deze contructie niet tegen (dat tesla eerder levert)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:51:
[...]

Ik ga niet leasen, maar nieuwe kopen. Heb geleast. Kwam deze contructie niet tegen (dat tesla eerder levert)
Dan heb je idd ook geen last van leverrestrictie. Tesla neemt op een gegeven moment contact op met een voorstel voor een levermoment, die kan je indien nodig verschuiven. Maar anders bel je ze maandag even, dan kan je aangeven dat het niet bijv. nog in juli of begin augustus moet worden ofzo. Sales denkt doorgaans wel met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Taro schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:55:
[...]

Dan heb je idd ook geen last van leverrestrictie. Tesla neemt op een gegeven moment contact op met een voorstel voor een levermoment, die kan je indien nodig verschuiven. Maar anders bel je ze maandag even, dan kan je aangeven dat het niet bijv. nog in juli of begin augustus moet worden ofzo. Sales denkt doorgaans wel met je mee.
Ok top. Ga ik idd doen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

gebruikershaes schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 07:48:
[...]

Welke app is dat?
Ik heb gisteren de battery test uitgevoerd via het service menu en heb een degradatie van 10% na 72000km. Is een LR uit 2020.
Dit is Teslamate (gratis). Je hebt dan wel een Pi of Synology nodig om hem lokaal te draaien. Er is ook Tessie app maar dat is een betaalde variant.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Taro schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:45:
[...]

Goed dat je dit nog even benadrukt. Mijn LM geeft aan dat hij pas geleverd mag worden op 11-11 als mijn oude contract eindigt. Als ik jou goed begrijp gaat Tesla dan pas per 11-11 een auto zoeken en matchen met mijn bestelling? Dan is 6 weken tot 1-jan 2025 met een wat hogere bijtelling toch ineens dichtbij, dat zou ik graag voorkomen. O zie ik teveel beren op de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
stormfly schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:57:
[...]

Goed dat je dit nog even benadrukt. Mijn LM geeft aan dat hij pas geleverd mag worden op 11-11 als mijn oude contract eindigt. Als ik jou goed begrijp gaat Tesla dan pas per 11-11 een auto zoeken en matchen met mijn bestelling? Dan is 6 weken tot 1-jan 2025 met een wat hogere bijtelling toch ineens dichtbij, dat zou ik graag voorkomen. O zie ik teveel beren op de weg?
Klopt. Je ziet niet teveel beren op de weg, eind 2019 heb ik in diezelfde situatie gezeten :) Gelukkig toen de leverrestrictie kunnen verwijderen door mijn toenmalige auto voor +-2 maanden door te schuiven naar een nieuwe collega die nog moest wachten op levering van de nieuwe auto, waardoor ik hem uiteindelijk op tijd binnen kreeg.

Maar je hebt één voordeel: Tesla levert altijd de meeste auto's uit in de laatste maand van het kwartaal, in december zullen er dus veel geleverd worden ivm kwartaal- en jaarcijfers en vaak matched de aankomst van boten uit bijv. Shanghai dan ook, waardoor het gekkenhuis wordt bij het afhalen van je auto.

Wel even de moeite waard om met je wagenparkbeheerder en LM af te stemmen over de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Taro schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 23:07:
[...]

Klopt. Je ziet niet teveel beren op de weg, eind 2019 heb ik in diezelfde situatie gezeten :) Gelukkig toen de leverrestrictie kunnen verwijderen door mijn toenmalige auto voor +-2 maanden door te schuiven naar een nieuwe collega die nog moest wachten op levering van de nieuwe auto, waardoor ik hem uiteindelijk op tijd binnen kreeg.

Maar je hebt één voordeel: Tesla levert altijd de meeste auto's uit in de laatste maand van het kwartaal, in december zullen er dus veel geleverd worden ivm kwartaal- en jaarcijfers en vaak matched de aankomst van boten uit bijv. Shanghai dan ook, waardoor het gekkenhuis wordt bij het afhalen van je auto.

Wel even de moeite waard om met je wagenparkbeheerder en LM af te stemmen over de mogelijkheden.
Dank ik had de wagenpark beheerder al gemaild maar nog geen reactie. Het is een model Y RWD LR blauw waardoor de levering uit ons buurland misschien wel soepeler verloopt?

2019 heb ik deze "stress factor" ook gehad, dat was toen ook spannend met wel / geen VIN nummer en afhalen in Amsterdam. Dat kwam toen uiteindelijk ook goed, maar van nature ben ik net als jij: ik heb liever iets meer de controle in de hand en liever 4 weken eerder ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
stormfly schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 23:18:
[...]

Dank ik had de wagenpark beheerder al gemaild maar nog geen reactie. Het is een model Y RWD LR blauw waardoor de levering uit ons buurland misschien wel soepeler verloopt?
Als het een MY betreft uit Berlijn kan het inderdaad wat anders verlopen.
2019 heb ik deze "stress factor" ook gehad, dat was toen ook spannend met wel / geen VIN nummer en afhalen in Amsterdam. Dat kwam toen uiteindelijk ook goed, maar van nature ben ik net als jij: ik heb liever iets meer de controle in de hand en liever 4 weken eerder ;-)
Eens, hier gelukkig geen last meer van bijtelling, max. leasebedragen of leverrestricties ivm aanschaf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:43:
[...]

Kun je je lease verlengen tot eind September? Aan het einde van het kwartaal komt Tesla vaak met kortingen en/of gratis superchargen zolang je de auto maar voor het einde van het kwartaal ophaalt. Als je privé koopt is 1000 euro korting en/of 10/20k superchargen niet verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:07
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:08:
[...]
Gaaf, ben nog erg blij met mijn M3P. Heerlijke auto!

Welke kleur ga je nemen? :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
wian schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 23:25:
[...]

Kun je je lease verlengen tot eind September? Aan het einde van het kwartaal komt Tesla vaak met kortingen en/of gratis superchargen zolang je de auto maar voor het einde van het kwartaal ophaalt. Als je privé koopt is 1000 euro korting en/of 10/20k superchargen niet verkeerd.
Dat is niet zomaar mogelijk en kost extra geld (en ik wil eigenlijk niet langer in SR+ rijden met P in vooruitzicht :D)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Vissa66 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 23:26:
[...]

Gaaf, ben nog erg blij met mijn M3P. Heerlijke auto!

Welke kleur ga je nemen? :)
Ik dacht tot vandaag een non witte te kopen, maar wit/wit interieur vind ik echt strak!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 19:25

Ethirty

Who...me?

Fijn hè, die 0,001% materiaal die ze per blikje besparen.

Hoor tegenwoordig zo vaak over ontploffende blikjes, dat moet wel aan de constructie ervan liggen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:30
stormfly schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 23:18:
[...]

Zelfde model en kleur in bestelling staan. Ook levering pas vanaf 7-11. Ik ga er vanuit dat het wel los loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
De vorige eigenaar heeft oude banden uit week 35 van 2018 op mijn model 3 gezet. Bridgestone Potenza s001. De banden hebben nog genoeg profiel, maar hebben wat scheurtjes bij de randen (dat gaat heel gauw bij het gewicht van Tesla’s en deze band) en zijn nu 6 jaar oud. Vervangen? Heb al wel nieuwe besteld, maar nu ik ze zo zie begin in te twijfelen. Wat zeggen jullie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtstDT9Pt1_Vq02n7BVjOopKQ-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/To5HW2Z1MXZdB5BjWeTljXuu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ethirty schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:16:
[...]

Fijn hè, die 0,001% materiaal die ze per blikje besparen.

Hoor tegenwoordig zo vaak over ontploffende blikjes, dat moet wel aan de constructie ervan liggen.
wss combi warmte:

https://www.welingelichte...ontploffen-in-vliegtuigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-08 12:11
gebruikershaes schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:27:
De vorige eigenaar heeft oude banden uit week 35 van 2018 op mijn model 3 gezet. Bridgestone Potenza s001. De banden hebben nog genoeg profiel, maar hebben wat scheurtjes bij de randen (dat gaat heel gauw bij het gewicht van Tesla’s en deze band) en zijn nu 6 jaar oud. Vervangen? Heb al wel nieuwe besteld, maar nu ik ze zo zie begin in te twijfelen. Wat zeggen jullie?
[Afbeelding]
Wat ik zorgelijk zou vinden zijn de scheurtjes die je ziet in de groeven van de band. De scheurtjes aan het oppervlakte van het profiel zou ik mij geen zorgen over maken. Zou er minstens een deskundige even naar laten kijken maar gezien het gewicht en vermogen van de auto zou ik ze vervangen.

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:02
[Afbeelding]
Ik zou hier nog wel op durven rijden en pas vervangen bij <3mm profiel.
Wat wel belangrijk is: is er over de hele breedte nog voldoende profiel? Collega (ook Teslarijder) dacht ook dat er voldoende profiel was, tot hij er achter kwam dat aan de binnenkant van de voorbanden het staal al naar buiten kwam...

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
[Afbeelding]
Nieuwe banden rijden sowieso fijner dan deze uitgedroogde exemplaren. Kennelijk kun je het geld missen want je hebt ze al besteld. Ik zou dus wisselen.

Misschien op Marktplaats nog best goed te verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:57
[Afbeelding]
Vervangen, en wat een kleun die vorige eigenaar…
Zet ze idd op MP, zullen wel verkopen

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16:47
Cabin overheat standaard aan zetten? En je kan ook de versie geen A/C kiezen, dan blaast die puur met de ventilatie maar dit koelt ook al aanzienlijk het interieur af ten opzichte van helemaal niks doen. A dat kost bijna geen stroom en als het 30 graden buiten is, houdt die het op 43 graden of zo zonder veel stroomverbruik ipv dat het naar de 60 graden gaat.
Pagina: 1 ... 389 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: