Kreeg de auto op 28 december 2022, dus heb een kleine 4 a 5k gereden met de winterbanden. Staat nu ruim 62k op de teller uit mijn hoofd.RaRo74 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:14:
[...]
Heb je specifiek voor Continental gekozen? De standaard Hankooks beleef ik eigenlijk als prima dusver maar beter hierna kan natuurlijk altijd.
In dezelfde beleving, maar maakt natuurlijk helemaal niets uit wil ik altijd graag allemaal hetzelfde merk banden behouden. Wil ik uiteindelijk overstappen naar een ander merk dan moet ik daar nu al over na gaan denken ;-)
60k is trouwens netjes. Geen winterbanden tussendoor?
Op de voorbanden stonden nog ruim genoeg profiel op. Volgens mij heb ik die beste man van Euromaster iets van 5mm profiel zien opschrijven. Dus alle vier vervangen was niet nodig. Met de verre vakantie voor de boek de achterbanden wel. Overigens dat vroeg ik hem ook, als de voorste op zijn bestellen ze zelfde merk bij.
Ik vind persoonlijk mijn Michelin Ultragrip winterbanden net zo stil of stiller dan de Hankook zomerbanden. Vind ze echt zwaar matig. Hij heeft opgezocht in het systeem en de Continental Premium Contact waren de stiltste in zijn soort gaf hij aan (waarschijnlijk in het lijstje wat de leasemaatschappij aangeeft als optie).
10 december 2023 postte ik dit:
Ontstond toen ook een leuke discussie van dat het gek is en dat ben ik helemaal eens. Ben altijd gewend met de auto's geweest dat de winterbanden meer lawaai maakten. Nu was het evenveel of zelfs minder, neig sterk naar dat laatste.'Sinds vrijdag middag de winterbanden er weer op. Wat een heerlijk verschil met de Hankooks. Zoveel stiller, heerlijk!'
Blijkbaar is het rubber van de Michelin een stuk zachter en heeft het hardere rubber van de Hankooks daardoor meer geluid.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.