Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 388 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.563 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 12:12
Skyrunner schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:38:
Iets heel anders....

Hoe noemen jullie je Tesla?

De mijne heet 'Spaceball One'.

If you know, you know ;-)
Rijdende zetpil :)

[ Voor 102% gewijzigd door pretpik op 18-07-2024 15:55 . Reden: Onjuiste informatie ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:11
RvV schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:32:
Alleen jammer dat die app update het niet doet. Bij het openen van de app is de auto alsnog wakker.
-Oh, blijkbaar is die versie nog niet uit.
IOS is in mijn ervaring altijd iets sneller met de app update van Tesla dan Android. Idee dat het bij die laatste overdreven in waves gebeurd, lees namelijk online wel dat andere hem al hebben maar verder nog niet te downloaden. Zelfs niet op "APK spiegels" bijv.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 12:12
Je kan ook nu per dag instellen wanneer de auto het interieur dient voor te verwarmen/koelen in plaats van alleen weekdagen of de hele week.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:35
Tommie12 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:35:
[...]

Ja, al is het nogal variabel.
Voor Amerikanen is dat geen prio. Er zijn tal van auto's daar die nooit een grens over rijden...
Maar het zou toch makkelijk moeten zijn dat te fixen.
- kaarten helemaal downloaden (of minstens 20-30km vooruit)
- als de auto de grens over gaat (gedetecteerd via GPS), niet meer zoeken naar het 'oude netwerk', maar ' naar het nieuwe netwerk'.
Moet idd wel een simpele oplossing voor zijn.

Kaart downloaden wanneer de route ingegeven in de navigatie aangeeft de grens over te gaan zou ook nog een oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 21:21
pretpik schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:39:
[...]Voor zover ik weet wordt in Nederland Vodafone gebruikt.
Nope. KPN wordt gebruikt (fact)

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
Iets heel anders....

Teslaargh.

Ik verwacht dat @Reinier zich hier wel in kan vinden (grapje uit een ver verleden).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

mjvdzwet schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:03:
[...]

In Noorwegen heb ik ook stukken zonder bereik gehad. Je hebt dan dus gewoon geen kaart, maar een blauw weggetje op een geblokt vlak.

Het zou mooi zijn als ze gewoon een deel (of alles) cachen wat betreft de platte kaart.
Maar wat download de auto dan elk kwartaal aan kaartupdates dan?
Dat is ook iets van 10GB groot.

Maar elke keer als ik over de grens ga is dit irritant. Duurt ook gewoon 2 tot 15 minuten bij elke grensovergang.
heb ook al eens geprobeerd of het zin had om de auto te resetten door de scroll heeltjes vast te houden, maar die LTE module zal wel onafhankelijk werken van de infotainment systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Psycho_Mantis schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:23:
[...]

... maar die LTE module zal wel onafhankelijk werken van de infotainment systeem.
Nee, want als je reset dan heeft de auto in de paar minuten na de reset geen verbinding. Daar kwam ook de "SOS niet beschikbaar" melding vroeger vandaan. Dat ding moest gewoon iets langer wachten voordat ie begon te zeuren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:56

bert pit

asdasd

Iets heel anders....

GroenTesla

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:16
Iets heel anders....

Tesla Industries Two Thousand
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:22
Iets heel anders....

"Tessie"

Ja, hij is ook deels van mijn vriendin :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11
Iets heel anders....

Baloe

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:59
Dit is geen opsomtopic er het opnoemen van namen is al eerder een halt toegeroepen door mods.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:34
.

(Sorry)

[ Voor 7% gewijzigd door Sluuz op 18-07-2024 17:16 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Iets heel anders....

Tess

Vrouwennamen a la Vettel voor auto's O+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Net eindelijk uitgebreid proef gereden met de model 3 performance, echt een hele goede wegligging met die adaptieve dempers en goede stoelen. De offerte ligt al wel bij de LM, maar nog on hold ivm aflopen contract huidige auto.

Wel irritant dat je, elke keer als je van een 30 zone naar een 50 zone naar een 80 zone etv rijdt, je een super irritante "ding dong" hoort.

Is dit net als de snelheid melding, in zijn geheel uit te zetten of alleen te dempen met Joe Mode? Ik kon het hier niet zo 123 vinden helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:38
Iets heel anders....

Optimus (want rood). En ja, het transformers geluidje klinkt als de auto op slot gaat 🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:52
sarlo schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:23:
Net eindelijk uitgebreid proef gereden met de model 3 performance, echt een hele goede wegligging met die adaptieve dempers en goede stoelen. De offerte ligt al wel bij de LM, maar nog on hold ivm aflopen contract huidige auto.

Wel irritant dat je, elke keer als je van een 30 zone naar een 50 zone naar een 80 zone etv rijdt, je een super irritante "ding dong" hoort.

Is dit net als de snelheid melding, in zijn geheel uit te zetten of alleen te dempen met Joe Mode? Ik kon het hier niet zo 123 vinden helaas.
Ja dat kan je uitzetten (permanent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Korvaag schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:26:
[...]

Nee, want als je reset dan heeft de auto in de paar minuten na de reset geen verbinding. Daar kwam ook de "SOS niet beschikbaar" melding vroeger vandaan. Dat ding moest gewoon iets langer wachten voordat ie begon te zeuren :P
Ok, dan doet het toch meer dan ik dacht. Maar naar mijn idee bespaar je er geen tijd mee om hem weer online te krijgen.

Bij de Renault Zoe moest je een bepaalde zekering ff eruit trekken om de GSM module te herstarten als de TomTom live weer eens vastliep. :+

Zie ik dat trouwens nou goed, een kleine verbetering van ons europees FSD pakket?
https://www.notateslaapp....n/2024.26.1/release-notes

Go on Green, dus dan hoef niet meer te bevestigen dat het stoplicht inderdaad groen is.

[ Voor 17% gewijzigd door Psycho_Mantis op 18-07-2024 19:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:12
sarlo schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:23:

Kan uit in de instellingen, permanent. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Psycho_Mantis schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:05:
[...]

Zie ik dat trouwens nou goed, een kleine verbetering van ons europees FSD pakket?
https://www.notateslaapp....n/2024.26.1/release-notes

Go on Green, dus dan hoef niet meer te bevestigen dat het stoplicht inderdaad groen is.
Availability NL unknown. Tis nog maar de vraag of het hierheen komt. Ik heb op deze nieuwe Tesla geen FSD meer, slechts EAP dus ik ga er iig geen profijt van hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16:14
Korvaag schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:25:
[...]

Availability NL unknown. Tis nog maar de vraag of het hierheen komt. Ik heb op deze nieuwe Tesla geen FSD meer, slechts EAP dus ik ga er iig geen profijt van hebben :+
Nou hier in de stad een kruispunt met aan de andere kant van de weg een fiets stoplicht naar links. Als ik voor rechtdoor sta en die gaat op groen, zegt tesla Y gewoon Ping, rijden maar.
Levensgevaarlijk als dat automatisch gaat voor die arme fietsers 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
Al die rare namen... Ik heb het ding gewoon "Auto" genoemd zodat de tekst in de handleiding in de auto nog ergens op slaat. Niet dat ik er ooit nog maar kijk overigens.

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 18-07-2024 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:51
Caelorum schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:38:
Al die rare namen... Ik heb het ding gewoon "Auto" genoemd zodat de tekst in de handleiding in de auto nog ergens op slaat. Niet dat ik er ooit nog maar kijk overigens.
Raro namen???
Het is jammer dat Christine al vergeven is aan een Plymouth Fury anders had ik zo de mYne genoemd :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:27

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

RaRo74 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:43:
[...]

Raro namen???
Het is jammer dat Christine al vergeven is aan een Plymouth Fury anders had ik zo de mYne genoemd :*)
Inderdaad, rare namen. De mijne heet gewoon Eitje. gebakken of gekookt, dat is me om het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eslat
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:01
Iets heel anders....

rabbit of caerbannog 8)

Tesla Model 3 performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:02
mjvdzwet schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:03:
In Noorwegen heb ik ook stukken zonder bereik gehad. Je hebt dan dus gewoon geen kaart, maar een blauw weggetje op een geblokt vlak.
Maar wat dan als je vertrekt vanuit een gebied zonder mobiel bereik? Kun je dan wel een route plannen?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 15-09 09:17
jheerink14 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:59:
[...]

Ja dat kan je uitzetten (permanent)
Waar kan dit dan want kan het niet in de manual vinden. En nee ik doel niet op het ISA dat je kunt uitzetten door op de speaker bij het max snelheid bordje te klikken.

Wat ik bedoel is dat je een chime hoort als je van een 30km zone een 50km zone etc inrijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:12
sarlo schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:26:
[...]

Waar kan dit dan want kan het niet in de manual vinden. En nee ik doel niet op het ISA dat je kunt uitzetten door op de speaker bij het max snelheid bordje te klikken.

Wat ik bedoel is dat je een chime hoort als je van een 30km zone een 50km zone etc inrijdt.
Dat klopt, staat in een van de menu's, zoals eerder gezegd kan dat permanent uitgezet worden. Dat is iets anders dan ISA.

In mijn M3P hoor je helemaal niks na het dagelijkse ISA klikje. Ja aan/uitzetten van TACC. (ACC maakt ook geen geluid meer)

[ Voor 11% gewijzigd door Vissa66 op 18-07-2024 21:35 ]

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Andrehj schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:11:
[...]

Maar wat dan als je vertrekt vanuit een gebied zonder mobiel bereik? Kun je dan wel een route plannen?
Dat lukte wel, dus hij lijkt wel de gegevens te hebben, maar geen kaart te kunnen tekenen.

Aan de andere kant navigeerde ik terug naar waar ik vandaan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:10

johanm3

Het kan altijd slechter

Iets heel anders....

Thor

Gadgets fan

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The__Virus schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:45:
[...]

Ik vermoed dat ze hiervoor dezelfde API gebruiken als TeslaMate, wat ik gebruik. Dit levert inderdaad helaas geen sluitende administratie op. Daar mis ik, zeker op langere stukken naar het buitenland, significante stukken. Opvallend is dat het altijd op de langere stukken is, al dan niet met laden onderweg, waar het niet goed gaat. IIk wilde bijv. zien hoe lang ik over de vakantierit heb gedaan, hoe efficiënt deze was, etc. Maar daar zijn hele happen uit, juist de meest interessante stints (bijv. 3 uur lang non-stop rijden). Ik vrees dat het issue dus aan de kant van Tesla zit. Wellicht hangt dit ook samen met wat hierboven staat over de kaarten/verlies van verbinding bij grensovergangen. Maar soms gebeurt het ook gewoon binnen Nederland, maar daar let ik er eigenlijk niet op.
Ik heb nog een paar ritten gemaakt vandaag. Wederom een wanboel. Ik heb nu iedere rit de navigatie gebruikt, in de hoop de gps te triggeren. Dat helpt dus niet.

Wat me wel is opgevallen is dat er met deze functie aan af en toe het symbooltje komt dat een app de locatie van de auto opvraagt. Als ik daarop klikt blijkt dat ook ABRP te zijn. Even later gaat het weer uit. En dan komt het weer terug.

Kan dus ook zijn dat ABRP gewoon niet vaak genoeg pollt. Of inderdaad de API die het niet toestaat dat die locatie gewoon standaard en de hele tijd door die app mag worden gelezen.

Het gaat mij vooral om de laadbeurten, dus niet zo heel erg. Maar hopelijk gaan ze het wel fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:13:
[...]

Ik heb nog een paar ritten gemaakt vandaag. Wederom een wanboel. Ik heb nu iedere rit de navigatie gebruikt, in de hoop de gps te triggeren. Dat helpt dus niet.

Wat me wel is opgevallen is dat er met deze functie aan af en toe het symbooltje komt dat een app de locatie van de auto opvraagt. Als ik daarop klikt blijkt dat ook ABRP te zijn. Even later gaat het weer uit. En dan komt het weer terug.

Kan dus ook zijn dat ABRP gewoon niet vaak genoeg pollt. Of inderdaad de API die het niet toestaat dat die locatie gewoon standaard en de hele tijd door die app mag worden gelezen.

Het gaat mij vooral om de laadbeurten, dus niet zo heel erg. Maar hopelijk gaan ze het wel fixen.
Tesla heeft de API gelimiteerd. Dacht dat er een max was van 200 polls per dag nu. Dus wellicht is dit de reden.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inspired schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:16:
[...]

Tesla heeft de API gelimiteerd. Dacht dat er een max was van 200 polls per dag nu. Dus wellicht is dit de reden.
Aha. Dat is lekker nutteloos dan voor een connected car... Ik had eigenlijk de hoop dat er gewoon via Premium Connectivity een mogelijkheid was om al die data te downloaden. Desnoods met een extra premium+ betaling van een paar euro per maand....

Maar goed. Ik heb nu de laadbeurten in een Excel, dus dat scheelt me op jaarbasis al best wat tijd voor die paar tientjes bij ABRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vandaag aan de lijn gehangen met Tesla, heb namelijk voor morgen een repair staan (rechtsachter kofferbakdemper/veer lekt.. Model Y) en kreeg een bericht : boek een proefrit, terwijl u wacht. Helaas niet goed zitten opletten, waardoor ik proefrit voor vandaag heb ingepland ipv morgen 😂

Toen ik ze aan de lijn had vroeg ik of de Y nu inmiddels met HW4 geleverd wordt, volgens de medewerker was dit niet het geval. Ik meen te herinneren/gelezen te hebben dat dit al wel het geval was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
beyazz06 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:50:
Vandaag aan de lijn gehangen met Tesla, heb namelijk voor morgen een repair staan (rechtsachter kofferbakdemper/veer lekt.. Model Y) en kreeg een bericht : boek een proefrit, terwijl u wacht. Helaas niet goed zitten opletten, waardoor ik proefrit voor vandaag heb ingepland ipv morgen 😂

Toen ik ze aan de lijn had vroeg ik of de Y nu inmiddels met HW4 geleverd wordt, volgens de medewerker was dit niet het geval. Ik meen te herinneren/gelezen te hebben dat dit al wel het geval was?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNfdjVDSZDnw6YncMo1fnJs6yDM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hBAsRwUbxNP1SCBgsdTUp4HO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb het kennelijk. MY RWD SR. Opgehaald begin juni.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3_j4g08InlBV2QdImdEk0eMMg0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93xlTsKRl12E7nPK7MuxdrOt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:45

Ja, worden al HW4 geleverd. Vorige week in Duiven gevraagd, toen zeiden ze ook van nee. Toch keken ze even in het systeem en toen ontdekten ze dat het wel zo was. Hadden zij ook weer iets geleerd zeiden ze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG V
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-08 17:11
Vraagje, heeft iemand ervaring met een stage keyboard (of digitale piano) meenemen in een model 3?
Ik speel in een bandje en zal dus regelmatig de auto vol moeten gooien met een keyboard, standaard, krukje en speaker.
Op dit moment rijd ik een peugeot 308 en gaat allemaal prima als ik de banken plat gooi. Ben alleen niet zeker over de model 3 door de kleinere kofferbak opening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36
zunrob schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:06:
[...]

Ja, worden al HW4 geleverd. Vorige week in Duiven gevraagd, toen zeiden ze ook van nee. Toch keken ze even in het systeem en toen ontdekten ze dat het wel zo was. Hadden zij ook weer iets geleerd zeiden ze. :)
Je kunt erom lachen maar het is toch een enorm droevige constatering dat een merk met 4 modellen (waarvan er maar 2 echt verkocht worden in Nederland) haar medewerkers zo slecht op de hoogte houdt/traint en daarnaast de medewerkers zelf blijkbaar ook nul interesse hebben in het eigen product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:27
Jullie hebben dezelfde verwachtingen van Tesla medewerkers als hoe je er zelf in staat.. denk je dat zij alles tot op detail weten?

15 jaar geleden wist ik ook meer dan de Volvo verkoper, puur uit interesse..

Maar bij Volvo zeggen ze “weet ik niet” “zoek ik uit” en bij Tesla medewerkers kun je al snel bedrogen uitkomen als je alleen op hun info uitgaat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
turkeyhakan schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 01:49:
Jullie hebben dezelfde verwachtingen van Tesla medewerkers als hoe je er zelf in staat.. denk je dat zij alles tot op detail weten?

Maar bij Volvo zeggen ze “weet ik niet” “zoek ik uit” en bij Tesla medewerkers kun je al snel bedrogen uitkomen als je alleen op hun info uitgaat…
Je kunt het wel proberen goed te praten, maar in dit geval wordt er al een tijdje HW4 geleverd in de Y. Voor sommige wellicht ook een belangrijke voorwaarde om niet op de Juniper update te wachten. Dat de Tesla medewerkers dan idd zo slecht geïnformeerd zijn, is gewoon een minpunt.

Je kan het zelfs als bedrijf zijnde gebruiken als een sellingpoint..

Maargoed verder een on-discussie dit O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:48
Tesla verkopers krijgen niet eens een Tesla mee naar huis geloof ik. Moeilijk om dan echte ervaring op te doen. Maar ja, zal allemaal in de kostenbesparingstrategie passen ongetwijfeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22:14
RG V schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 23:58:
Vraagje, heeft iemand ervaring met een stage keyboard (of digitale piano) meenemen in een model 3?
Ik speel in een bandje en zal dus regelmatig de auto vol moeten gooien met een keyboard, standaard, krukje en speaker.
Op dit moment rijd ik een peugeot 308 en gaat allemaal prima als ik de banken plat gooi. Ben alleen niet zeker over de model 3 door de kleinere kofferbak opening
Je kan even een proefrit plannen en je keyboard meenemen. Maar hoe plat is dat ding? Mijn beeld van zo’n apparaat is dat het op een schaarstandaard staat. Opgeklapt moet dat geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Laatst online: 08-06 12:02
Inspired schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:16:
[...]

https://developer.tesla.com/docs/fleet-api#overview

Hier staan de rate-limits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit betreft de Fleet API. En er staat ook dat daarvoor geldt:

The majority of these APIs have stringent rate limits in place for protection. To get data at regular interval use Fleet Telemetry which provides a direct and custom data stream in real time.

Oftewel er is een mogelijkheid om een constante datastroom te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:51

Bever!

3

Iets heel anders....

Teslarati

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mijn tip: laad de hele boel in je auto, rijd ermee naar een Tesla vestiging en vraag of je even mag proberen of het goed past. De enige manier om jouw vraag met zekerheid te beantwoorden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 19:51

Bever!

3

Zal wel lukken, die opening is niet zo klein. Ik heb er een digitale piano in de doos mee vervoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessel_a
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-09 22:36
Ik rij vanaf september 2021 een MY en nu ongeveer 80.000 kilometer gereden. Via Teslafi kan ik inzien dat ik inmiddels 7.7% degradatie heb. Is dat normaal? Voelt best wel veel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-09 07:15
beyazz06 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 06:29:
[...]

Je kunt het wel proberen goed te praten, maar in dit geval wordt er al een tijdje HW4 geleverd in de Y. Voor sommige wellicht ook een belangrijke voorwaarde om niet op de Juniper update te wachten.
Hoe bedoel je dat dit voor sommigen de voorwaarde is om niet op juniper te wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 23:00
lijkt me te doen. ik vervoer regelmatig een longboard van 3mtr in mijn model 3
achterbank plat, dan voorstoel bijrijder ook plat (zover ie kan tenminste) en t board incl. boardbag schuif je er zo in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
this schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 07:48:
[...]

Hoe bedoel je dat dit voor sommigen de voorwaarde is om niet op juniper te wachten?
wel·licht (bijwoord)
1
misschien, mogelijk: wellicht komt er onweer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-09 07:15
beyazz06 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:34:
[...]

wel·licht (bijwoord)
1
misschien, mogelijk: wellicht komt er onweer
Mijn vraag was toch niet aanvallend ofzo? Waarom antwoord je daar nu zo raar op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Psycho_Mantis schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:23:
[...]

Maar wat download de auto dan elk kwartaal aan kaartupdates dan?
Dat is ook iets van 10GB groot.
Kaarten om de navigatie te laten werken. Die gebruiken ze (blijkbaar, helaas) niet voor de visualisatie. Die komt van google en wordt online opgehaald.
Er zijn aanwijzingen dat de navigatiedata van Openstreetmap komt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:52
sarlo schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:26:
[...]

Onder Navigatie tab Snelheidswaarschuwing UIT / SCHERM / GELUIDSSIGNAAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000

RvV

hessel_a schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 07:33:
Ik rij vanaf september 2021 een MY en nu ongeveer 80.000 kilometer gereden. Via Teslafi kan ik inzien dat ik inmiddels 7.7% degradatie heb. Is dat normaal? Voelt best wel veel namelijk.
Klinkt mij niet verkeerd. Ik zou ervoor tekenen..
Na 6 maanden en 13dkm is mijn LFP pack terug gezakt van 60,7 (volgens de specs) naar 57,5, wat iets van 5% is.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
RvV schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:28:
[...]

Na 6 maanden en 13dkm is mijn LFP pack terug gezakt van 60,7 (volgens de specs) naar 57,5, wat iets van 5% is.
Waar vind je die 60,7 (just curious)

Ik dacht eigenlijk dat de LFP 59,5 was, tenminste volgens Tessie is dat het getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

maharens schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:52:
[...]

Waar vind je die 60,7 (just curious)

Ik dacht eigenlijk dat de LFP 59,5 was, tenminste volgens Tessie is dat het getal.
Dat is de nominal new capacity volgens "scanmytesla".

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RvV schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:28:
[...]

Heb je BYD of CATL?

Ik heb na 19 maanden en 45k km heb ik nog 58.7 kWh*. Dit dus met een eind 2022 Shanghai CATL RWD.

* @maharens ik haal dit nu uit de ABRP app. Die krijgt dit getal vanuit de auto. S3XY commander geeft hetzelfde getal wanneer ik daar kijk. Heel aan het begin stond daar 61.1 kWh. Die waarde heet daar "remaining" en komt dus uit de auto.

Volgens deze methode dus een degradatie van 3,9%
ABRP zegt nu bij de waarde degradation 4,1%

Het is nooit helemaal exact en absoluut vast te stellen, want er zijn ook temperatuurverschillen etc. Maar hier dus ongeveer 4% dus op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

De BYD die erom bekend staat in de eerste periode hard te degraden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWdot1QmlrmA18JxmKAoFDVJmRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ekMLFADREY1wOFGQ7Usnm0SJ.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ziet het eruit na het AC laden tot 100%

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
turkeyhakan schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 01:49:

Bij Volvo begrijp ik het nog. 12 modelvarianten, verschillende dieselmotoren, verschillende benzinemotoren, 20 lakkleuren, optielijsten van 5 A4tjes die ook nog eens per model verschillen.

Bij Tesla worden 2 modellen verkocht (*en zijn er 2 anderen te koop ;) ) die geen opties hebben. Dan is het toch niet veel gevraagd dat je daar van op de hoogte bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastjean
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 14:52

Bastjean

Lynk01 sinds 01okt '21

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OOr61OK2zoPvOTzIdf8XrZTzk7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ao5JwdO1SmN7ICVByAkioLPW.jpg?f=fotoalbum_large
Wat een mooie aanbieding op de Y! Ik kan de ruimte van de Model y goed gebruiken. Met hardware 4, in het blauw, rwd, en de extra teslakorting van 2950 euro een erg mooie deal volgens mij, ondanks dat de refresh in aantocht is.

Bij mij speelt nog wat anders. Ik heb een model 3 met FullSelfDriving. Musk had aangegeven nog één keer toe te staan om FSD over te dragen op een nieuwe auto. Ik was een paar weken geleden toevallig bij Tesla en vroeg of ik ook hier in Nederland de FSD van mijn rode 2021 Model 3 LR met 44.000km kon overdragen. Daar was hen helemaal niets van bekend. (Ook niet nakijken of even mijn naam opschrijven..)

Toen bovenstaande deal naar mij gemaild werd, heb ik toch maar een inruilvoorstel op mijn model 3 aangevraagd. Tot mijn verbazing stond erbij dat ik de FSD naar de nieuwe auto mocht overdragen.

De tesla dealer heeft nu aan mij bevestigd dat ze mijn FSD kunnen overzetten op een nieuw model. De catalogusprijs gaat dan wel omhoog met 7500, dus geen SEPP voor die auto.

Helaas kreeg ik wel een absurd laag inruilvoorstel van slechts 24.300. Knip

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 19-07-2024 10:53 . Reden: Voor verkoop hebben we V&A (en zeker voor auto's zijn er veel betere platformen te bedenken dan Tweakers) ]

Bastjean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11
Maurice- schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:22:
[...]

Bij Volvo begrijp ik het nog. 12 modelvarianten, verschillende dieselmotoren, verschillende benzinemotoren, 20 lakkleuren, optielijsten van 5 A4tjes die ook nog eens per model verschillen.

Bij Tesla worden 2 modellen verkocht (*en zijn er 2 anderen te koop ;) ) die geen opties hebben. Dan is het toch niet veel gevraagd dat je daar van op de hoogte bent?
Er zijn 5 opties of zo, en die kennen ze wel.

Maar hoe veel klanten zouden de vraag stellen over HW4 of 3?

En verder... stel niet te veel verwachtingen in autoverkopers. Veel meer dan optielijstjes af vinken, wat design onzin vertellen en een toneeltje opvoeren rond de korting hoeven ze niet te kunnen...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 14:43
[...]

Grappig dat jij hier nog het tegenovergestelde zegt:

Maurice- in "Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1"
Maurice- schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:35:
[...]

-knip

Service Tesla:
Personeel zeer goed op de hoogte, transparant in nut en noodzaak upgrades, niet willen/hoeven verkopen, korte levertijd en goed op de hoogte gehouden.
Na een jaar 3 service ervaringen: SOS module defect (geestig) binnen een week uit voorzorg de complete computer vervangen a €3k binnen garantie, 2 keer een krakende stoel. 3 keer een gratis leenauto gekregen die ook de volgende dag wel terug mocht.

-knip-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
[...]

Natuurlijk zijn de verkopers daar wel van op de hoogte. Waarom denk je dat HW4 zonder ruchtbaarheid is uitgerold? Dat ze niet met onverkoopbaar HW3 blijven zitten omdat deze niet te upgraden is naar HW4. Tesla wist natuurlijk al lang dat de US versies van de MY 1 jaar eerder HW4 zouden krijgen dan EU en Azië

[ Voor 21% gewijzigd door pdidi op 19-07-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Tomas_ schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:38:
[...]

Grappig dat jij hier nog het tegenovergestelde zegt:

Maurice- in "Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1"

[...]
In Zwolle inderdaad niets dan goede ervaringen met personeel dat wél op de hoogte is. Ook dat lees je hier altijd terug dat dat een van de beste SeC's is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:17
Zat gisteren bij een collega in de auto (Model Y 2024) en het viel mij op dat de navigatie stem heel anders is dan in die van mij (Model 3 2023). Die van mij heeft zo'n computer stem terwijl die in de Model Y veel natuurlijker klinkt (ook andere vrouwen stem).

Ik kan ook geen andere nederlandse stem kiezen, lijkt mij toch vreemd dat de model y een betere navigatie stem zou moeten hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Bastjean schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:29:

Toen bovenstaande deal naar mij gemaild werd, heb ik toch maar een inruilvoorstel op mijn model 3 aangevraagd. Tot mijn verbazing stond erbij dat ik de FSD naar de nieuwe auto mocht overdragen.

De tesla dealer heeft nu aan mij bevestigd dat ze mijn FSD kunnen overzetten op een nieuw model. De catalogusprijs gaat dan wel omhoog met 7500, dus geen SEPP voor die auto.
Dat is toch geen 'overzetten'? Je betaalt FSD gewoon opnieuw (nou, vooruit: half)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:35
Bastjean schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:29:

Dat vind ik wel raar, als je achteraf FSD neemt, gaat de catalogusprijs ook niet omhoog. Zal wel rare wetgeving zijn?

Dat betekent ook dat je verzekering wat hoger zal zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door MoonRaven op 19-07-2024 11:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gommert69
  • Laatst online: 13-09 21:21
sweebee schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:10:
Zat gisteren bij een collega in de auto (Model Y 2024) en het viel mij op dat de navigatie stem heel anders is dan in die van mij (Model 3 2023). Die van mij heeft zo'n computer stem terwijl die in de Model Y veel natuurlijker klinkt (ook andere vrouwen stem).

Ik kan ook geen andere nederlandse stem kiezen, lijkt mij toch vreemd dat de model y een betere navigatie stem zou moeten hebben?
Klopt. Ik heb deze week mijn MY gehaald en die heeft inderdaad een andere stem dat mijn oude M3 2019. Ik vind deze prettiger. Ze praat ook wat sneller. Wel heeft ze altijd nog een spraakgebrek: "over 2 kilometerS...."

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
Verhogen jullie de bandenspanning eigenlijk als jullie beladen op vakantie gaan? In mijn vorige auto moest dat namelijk, maar ik zie het bij de MY niet zo snel in de owner’s manual staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42

Sebazzz

3dp

Ik ben voor de volgende vakantie alvast tussentijds bijladen van de auto aan het verkennen, maar als ik navigeer naar een ver adres en ik wil tussendoor specifiek bij Fastned oid laden dan zie ik die niet aangeboden worden op de kaart (alleen de Fastneds op de huidige plek in de omgeving). Klopt dat?

En kan je ook instellen dat je met bijvoorbeeld X% batterij wilt aankomen op de locatie, zodat sowieso een laadplek onderweg wordt ingepland?

In principe zou ik wel bij een supercharger kunnen laden, maar dan moet ik het factuur bij mijn werkgever indienen, dus dat zijn extra stappen waar ik geen zin in hebt. Daarnaast zijn Fastned/Shell Recharge stations altijd gelegen bij een plek met picknickbankje en benzinestationwinkeltje, dus daar heb je comfortabel alle faciliteiten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36
Gommert69 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:20:
[...]
Wel heeft ze altijd nog een spraakgebrek: "over 2 kilometerS...."
Tja, dat is ook wel een raar dingetje van onze taal. 2 kilometer is meer dan 1 en dus meervoud.

Het valt mij juist op dat ze het vaak heeft over 'rechterkan'. De 't' wordt helemaal niet uitgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:42
Sebazzz schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:46:
Ik ben voor de volgende vakantie alvast tussentijds bijladen van de auto aan het verkennen, maar als ik navigeer naar een ver adres en ik wil tussendoor specifiek bij Fastned oid laden dan zie ik die niet aangeboden worden op de kaart (alleen de Fastneds op de huidige plek in de omgeving). Klopt dat?

En kan je ook instellen dat je met bijvoorbeeld X% batterij wilt aankomen op de locatie, zodat sowieso een laadplek onderweg wordt ingepland?

In principe zou ik wel bij een supercharger kunnen laden, maar dan moet ik het factuur bij mijn werkgever indienen, dus dat zijn extra stappen waar ik geen zin in hebt. Daarnaast zijn Fastned/Shell Recharge stations altijd gelegen bij een plek met picknickbankje en benzinestationwinkeltje, dus daar heb je comfortabel alle faciliteiten.
Ja, klopt.

Nee.

Ik moet zeggen bij superchargers heb je ook 9 van de 10 keer wel genoeg faciliteiten zoals bankjes, supermarkt, toiletten, mcdonalds en dergelijke.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
InZane schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:58:
[...]

Tja, dat is ook wel een raar dingetje van onze taal. 2 kilometer is meer dan 1 en dus meervoud.

Het valt mij juist op dat ze het vaak heeft over 'rechterkan'. De 't' wordt helemaal niet uitgesproken.
Het komt vooral omdat het een rechtstreekse vertaling vanuit het Engels is, waar ze de meervoudsvorm mét een s gebruiken.

Klemtonen van bepaalde straten worden ook compleet verkeerd gelegd; Donaulaan wordt 'Donna-U-laan' etc.

Kan mij er niet echt heel druk om maken verder, vind het wel hilarisch :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36
Notna schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:00:
[...]

Het komt vooral omdat het een rechtstreekse vertaling vanuit het Engels is, waar ze de meervoudsvorm mét een s gebruiken.
Klopt :)
Maar ik vind het op zich ook logischer met een 's' erachter.
Klemtonen van bepaalde straten worden ook compleet verkeerd gelegd; Donaulaan wordt 'Donna-U-laan' etc.

Die verkeerde klemtonen zijn inderdaad hilarisch af en toe. Zo heb je hier een 'laan van spitsbergen' waarbij de klemtoon op 'berg' wordt gelegd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006

Ik heb mijn nieuwe mY begin deze maand besteld en afgelopen maandag opgehaald. Hoe de situatie nu is, weet ik niet, maar op dat moment werden er zowel HW3 als HW4 auto's afgeleverd. Ik heb specifiek om een HW4 auto gevraagd (en ook gekregen). Niet alle medewerkers wisten of (en waarschijnlijk hoe) ze dit konden regelen, maar gelukkig was er een medewerker die dit voor mij heeft uitgezocht en mij een HW4 auto met gekoppeld VIN nummer als voorstel heeft toegezonden. Ze zijn er dus wel, maar volgens mij wel goed om dit van tevoren te laten checken.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Ebbao schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:33:
Verhogen jullie de bandenspanning eigenlijk als jullie beladen op vakantie gaan? In mijn vorige auto moest dat namelijk, maar ik zie het bij de MY niet zo snel in de owner’s manual staan.
Ja met 7% :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:32
Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:08:
[...]

Ik heb mijn nieuwe mY begin deze maand besteld en afgelopen maandag opgehaald. Hoe de situatie nu is, weet ik niet, maar op dat moment werden er zowel HW3 als HW4 auto's afgeleverd. Ik heb specifiek om een HW4 auto gevraagd (en ook gekregen). Niet alle medewerkers wisten of (en waarschijnlijk hoe) ze dit konden regelen, maar gelukkig was er een medewerker die dit voor mij heeft uitgezocht en mij een HW4 auto met gekoppeld VIN nummer als voorstel heeft toegezonden. Ze zijn er dus wel, maar volgens mij wel goed om dit van tevoren te laten checken.
Kun je laten weten welke medewerker/vestiging dit was? evt via DM laten weten. Ik heb er ook naar gevraagd maar daar kwam ik niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Notna schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:00:
[...]

Wij moesten laatst lachen toen ze het bij Rotterdam over Charlois (op z'n Frans uitgesproken) had in plaats van Sjaarloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecofin
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 00:06
anti elppa schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:52:
[...]

Ik ga mijn lease m3 LR 2019, acc boost, trekhaak, zwarte ramen, 19" wielen. 99% zeker overkopen van de leasemaatschappij. Juni krijg ik de prijs. Staat eind september iets van 120k km op de teller. Hoop dat 25k euro genoeg is.
Ga die dan privé rijden. En ga very soon de m3 highland performance bestellen als nieuwe lease auto, en ga die dan alleen zakelijk rijden. Reden is dat bijtelling mij nu te hoog is geworden.
Door deze actie verdien ik die model 3 easy terug in 5 jaar.
Hi, ik ben benieuwd of je inderdaad overgekocht hebt? :) ik zit nu namelijk met een zelfde overweging waarbij ik voor eind augustus moet besluiten. Kan je wat over je ervaringen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
RvV schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:13:
De BYD die erom bekend staat in de eerste periode hard te degraden.

[Afbeelding]

Zo ziet het eruit na het AC laden tot 100%
Hoe lang staat hij al op 100%? Lijkt me nog een erg groot verschil tussen Cell Volt Max en Cell Volt min... dit is precies wat het balanceren bij 100% SOC over tijd op zou moeten lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Sebazzz schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:46:
Ja klopt, andere laadplekken dan superchargers langs de route kun je, tot op zekere hoogte, wel zien en selecteren. Mijn ervaring is binnen een straal van zo'n 80km. Alles daarbuiten wordt niet getoond totdat je dichterbij bent.
Nee. Erheen navigeren dan maar en de aankomst SOC in de gaten houden en fijnstellen met je rechtervoet _O-

Voor lange ritten zou je ABRP kunnen gebruiken, daar kun je wel de aankomst SOC instellen. Het klopt meestal aardig. Verder kun je beter niet het adres van een snellaadstation intypen want dan gaat de auto niet voorverwarmen, je zou wel een supercharger verderop kunnen selecteren om dit te verhelpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
ecofin schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:27:
[...]

Hi, ik ben benieuwd of je inderdaad overgekocht hebt? :) ik zit nu namelijk met een zelfde overweging waarbij ik voor eind augustus moet besluiten. Kan je wat over je ervaringen delen?
ik wacht nog op een aanbieding. Nog niet gehad. Zal volgende week eens een reminder sturen.

Dit ding kwam hier 2 weken terug al wel een keer langs. Is van mijn LM, dus gok dat ik hier ook gebruik van kan maken (heb ik al gevraagd ook). En dan neem ik hem zeker over ja

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1cJhnkG9iXmOJTuFNnoJEyKik0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1BLhvN8fIcWpxRjisvcnSrdM.png?f=fotoalbum_large

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

hessel_a schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 07:33:
Hier na 45.000 km 4% degradatie (MY LR maart 2023). Ik heb in het begin veel naar 90% geladen, dat was toen het advies. Inmiddels is het advies 80%. Ik begreep dat het eerste jaar 3,5 tot 5% normaal is, daarna 1 a 2 % per jaar.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

[...]

Eens, soms lijkt het op desinteresse, alleen moet opgemerkt worden dat Tesla zonder iemand te informeren de configuratie van de auto wijzigt. Zelfs na aankoop kan er zomaar een wijziging op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

@baddon schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:39:
[...]

Hoe lang staat hij al op 100%? Lijkt me nog een erg groot verschil tussen Cell Volt Max en Cell Volt min... dit is precies wat het balanceren bij 100% SOC over tijd op zou moeten lossen.
Dit was een tijdje geleden, maar ongeveer 1 minuut op 100% en klaar met laden. Dat top balancen werkt totaal niet bij LFP en dit lijkt mij ook extreem schadelijk om dagelijks zo te laden naar 100%

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 10:29
anti elppa schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:44:
[...]

ik wacht nog op een aanbieding. Nog niet gehad. Zal volgende week eens een reminder sturen.

Dit ding kwam hier 2 weken terug al wel een keer langs. Is van mijn LM, dus gok dat ik hier ook gebruik van kan maken (heb ik al gevraagd ook). En dan neem ik hem zeker over ja

[Afbeelding]
Is er ook ergens een website die mensen die dit aanbod krijgen en mensen die een tweedehands auto zoeken bij elkaar brengt? Of heet dat gewoon marktplaats :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
noo schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:54:
[...]

Wij moesten laatst lachen toen ze het bij Rotterdam over Charlois (op z'n Frans uitgesproken) had in plaats van Sjaarloos :)
Wie die naam ook bedacht heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
db I Delirium schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:38:
[...]

Is er ook ergens een website die mensen die dit aanbod krijgen en mensen die een tweedehands auto zoeken bij elkaar brengt? Of heet dat gewoon marktplaats :9
nee dit ding komt bij ayvens vandaan (ALD en leaseplan) en word gestuurd naar mensen die er nu1 hebben, en wellicht over willen nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:23
@baddon schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:39:
[...]

Verrassend genoeg is dit heel normaal gedrag voor 100% LFP laden in een Tesla, zie het in mijn Model 3 (2022) ook. Na een tijdje staan / rijden is het vlot weer 5-8mV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Laatst online: 15:54
anti elppa schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:13:
[...]

nee dit ding komt bij ayvens vandaan (ALD en leaseplan) en word gestuurd naar mensen die er nu1 hebben, en wellicht over willen nemen
Maar stel jij wilt niet overnemen, maar je kent iemand die wel interesse heeft in de auto voor die prijs... dat werd er bedoeld volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
new_born89 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:17:
[...]

Maar stel jij wilt niet overnemen, maar je kent iemand die wel interesse heeft in de auto voor die prijs... dat werd er bedoeld volgens mij ;)
volgens mij kan je dan contact gegeven gewoon doorzetten aan de lm, volgens mij vinden ze dat ook prima. Dan krijgen ze namelijk altijd nog meer dan via de handel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbao
Ik ben onder de indruk.

Ten eerste over wat er allemaal in de auto past, ondanks de gebogen daklijn past er gewoon meer in de achterbak dan bij mijn vorige auto (Toyota Corolla Station). Bizar verschil zelfs. Waar het in de Corolla tetrissen was met alle campingspullen, is het hier bijna erin gooien en het komt wel goed. Gechargeerd uiteraard, maar het verschil is significant.

Ten tweede over het verbruik met dakkoffer (ja, ondanks bovenstaande alinea hebben we die nog nodig, maarja kamperen hè). Ik heb net een testritje gedaan van 52 km heen en 52 km terug. Ik had in ABRP een verwacht verbruik opgegeven van 208 Wh/km (160 (beetje geschat) * 1.3 (voor 30% meer verbruik)) bij 110 km/h. Ik heb net zoveel mogelijk 110 km/h gereden en het gemiddelde verbruik is 153 Wh/km. Als ik bij het Energie tabje keek was het verbruik ook bij 110 km/h rond de 160 Wh/km. Natuurlijk, het was hartstikke mooi weer en droog e.d., maar alsnog verwijs ik naar mijn eerste 5 woorden van deze post.

Hebben jullie ook deze ervaringen met een dakkoffer?

Gaat overigens over een MY.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbao
Dat is wel een heel exact percentage :D Heb je dat ergens gelezen of vind je dit zelf gewoon prettig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
grippa schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:44:
[...]

Kun je laten weten welke medewerker/vestiging dit was? evt via DM laten weten. Ik heb er ook naar gevraagd maar daar kwam ik niet verder.
DM is gestuurd

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
anti elppa schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:22:
[...]

volgens mij kan je dan contact gegeven gewoon doorzetten aan de lm, volgens mij vinden ze dat ook prima. Dan krijgen ze namelijk altijd nog meer dan via de handel
In het mailtje dat ik van Arval kreeg stond zelfs expliciet benoemd als ik niet wil, maar wel iemand ken die het wil, ik de aanbieding kan doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessel_a
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-09 22:36
bert pit schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 14:13:
[...]

Hier na 45.000 km 4% degradatie (MY LR maart 2023). Ik heb in het begin veel naar 90% geladen, dat was toen het advies. Inmiddels is het advies 80%. Ik begreep dat het eerste jaar 3,5 tot 5% normaal is, daarna 1 a 2 % per jaar.
Bedankt voor deze uitleg, dan past mijn degradatie in die lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Ebbao schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:33:
Nee, ik doe de bandenspanning altijd wel verhogen naar mijn 'standaard'. Ik heb er standaard namelijk 3.1 bar in zodat de banden wat minder aan het asfalt plakken en voelen als een vrachtwagen in bochten met lage snelheid. Qua comfort leg ik er vast op in, maar ik moet zeggen dat ik de voorgeschreven 2.9 voor mij persoonlijk wat te laag vond.

Vorig jaar met alle plezier 5555km mee gereden op vakantie naar Portugal.
Dit jaar gaan we dat dunnetjes over doen.

Krijg volgende week twee nieuwe achterbanden van Continental, na 60k kilometer. Dan alleen voor nog twee hankooks die er met levering op zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Oekol schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:04:
[...]

Nee, ik doe de bandenspanning altijd wel verhogen naar mijn 'standaard'. Ik heb er standaard namelijk 3.1 bar in zodat de banden wat minder aan het asfalt plakken en voelen als een vrachtwagen in bochten met lage snelheid. Qua comfort leg ik er vast op in, maar ik moet zeggen dat ik de voorgeschreven 2.9 voor mij persoonlijk wat te laag vond.

Vorig jaar met alle plezier 5555km mee gereden op vakantie naar Portugal.
Dit jaar gaan we dat dunnetjes over doen.

Krijg volgende week twee nieuwe achterbanden van Continental, na 60k kilometer. Dan alleen voor nog twee hankooks die er met levering op zaten.
Heb je specifiek voor Continental gekozen? De standaard Hankooks beleef ik eigenlijk als prima dusver maar beter hierna kan natuurlijk altijd.
In dezelfde beleving, maar maakt natuurlijk helemaal niets uit wil ik altijd graag allemaal hetzelfde merk banden behouden :*) . Wil ik uiteindelijk overstappen naar een ander merk dan moet ik daar nu al over na gaan denken ;-)

60k is trouwens netjes. Geen winterbanden tussendoor?

Pagina: 1 ... 388 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: