Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 387 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.685.779 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gamerszvidx schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:31:
[...]

Ah kijk zon vermoeden had ik al, grasvelden waar je dan kan staan. Ik ben zelf ook vrij onbekend met kamperen met de auto, laatst wel overnacht achterin, met matras. Beviel goed. Nu het plan om de kleine mee te nemen in iets als een tentsla en de ac dan aan. Moeten dan natuurlijk wel de tent ergens kunnen opstellen maar dat zal dus wel lukken begrijp ik?
Ik zou zelf kiezen voor een gewone comfortabele tent met de auto ernaast. Lijkt een leuk idee, zo'n tent die op de auto aansluit, maar het heeft ook wel praktische bezwaren. Als je even een ritje wilt maken heb je weer gedoe. Kom je terug, moet je alles weer op elkaar aansluiten.

Ze zijn ook heel erg duur vergeleken met een gewone losse tent van goede kwaliteit. En die kun je echt jaren gebruiken, ook wanneer de auto weer is vervangen door een ander model.

Het enige dat je dan mist is airco in de tent. Maar ja, dat is waar kamperen om gaat: meer in contact staan met de natuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
Na een jaartje krijg ik inmiddels de melding dat ik de ruitenwisservloeistof mag bijvullen,
Wil het uiteraard voor alle seizoenen gebruiken,

Wat moet ik absoluut wel of niet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-05 18:07
Gisteren reed er hier in Oostenrijk een Model 3 Highland Ultra red voor mij, was óf nieuw of net gewassen, maar wat is deze kleur toch gaaf!
Ergens wel spijt dat ik toch voor safe ben gegaan en de stealth grey heb besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:43
Peertjah schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:24:
Na een jaartje krijg ik inmiddels de melding dat ik de ruitenwisservloeistof mag bijvullen,

Ik koop mijn ruitenwisservloeistof bij de Shell zomer of winter.. jouw keuze. Je kunt ook naar Tesla rijden. Action doe ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:36
Peertjah schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:24:

Ik heb grote kan van de Action, werkt prima, in zomer verdun ik hem flink met water dan is antivries niet heel belangrijk in winter mengen tot -10/-15c Maar een heel jaar met 1 vulling is wel erg lang, ik vul zeker 3-4 x per jaar bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:43
jheerink14 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:10:
[...]

Ik heb grote kan van de Action, werkt prima, in zomer verdun ik hem flink met water dan is antivries niet heel belangrijk in winter mengen tot -10/-15c Maar een heel jaar met 1 vulling is wel erg lang, ik vul zeker 3-4 x per jaar bij
8)7 precies dit, waarom mensen besparen op ruitenwisservloeistof komt er bij mij niet in, vooral niet als je het ook nog eens gaat mengen met water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:28
Van de shell is niet beter dan de action hoor. Mengen met water snap ik ook niet.

Zelf koop ik gewoon waar ik in de buurt ben. Meestal een willekeurig tankstation of bouwmarkt. Bij tankstations wel de grote verpakkingen halen. Die zijn doorgaans goedkoper dan de kleine verpakkingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 09:17
turkeyhakan schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 05:51:
[...]

Ik koop mijn ruitenwisservloeistof bij de Shell zomer of winter.. jouw keuze. Je kunt ook naar Tesla rijden. Action doe ik niet aan.
Imho het enige verschil is de prijs. Ruitenvloeistof, en andere schoonmaakmiddelen, is gewoon een standaard combinatie van generieke middelen uit de chemische industrie. Enige reden om voor een ander merk te gaan is eventueel een lekker geurtje of handige verpakking zoals een schenk tuut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:52
Sterker nog, de zomer vloeistof is gewoon water met zeep. Niets bijzonders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:52

WhySoSerious

Be the change.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
Gommert69 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:09:
[...]

Juist! Dat zal hem zijn! In 5 jaar M3 nooit geweten. Blijkbaar stond dat default aan toen ik mijn MY vandaag ophaalde. Dank voor de tip!
Het zit er ook nog maar pas in. Het kan geen kwaad om per update even de handleiding door te kijken op nieuwe dingen en/of de release notes (no offense btw, meer een algemene opmerking).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:20
Ik heb de auto sinds maart 2023 en en nog nooit ruitenwisservloeistof hoeven vervangen, gebruik het amper. Km-stand is nu 22k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Morpheus2003 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:17:
Ik heb de auto sinds maart 2023 en en nog nooit ruitenwisservloeistof hoeven vervangen, gebruik het amper. Km-stand is nu 22k.
Wow, dat is echt weinig. Je gebruikt je sproeier bijna nooit neem ik aan? Bij mijn vorige auto vulde ik 1 keer per jaar bij voor de APK, maar mijn Model 3 uit 2022 vul ik minimaal iedere 6 maanden bij, misschien zelfs ieder kwartaal terwijl het reservoir van de Tesla groter lijkt. De sproeier van mijn Model 3 sproeit ook niet, maar spoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Werkt dit net zo goed als kant-en-klare vloeistof? Blijft het maanden goed werken als je het reservoir vult met water en er dan een pilletje bij gooit?

Bij de fabrikant 10 euro + 5 euro verzendkosten. Wellicht interessant als je er meerdere tegelijk bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

wian schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:45:
[...]

Werkt dit net zo goed als kant-en-klare vloeistof? Blijft het maanden goed werken als je het reservoir vult met water en er dan een pilletje bij gooit?

Bij de fabrikant 10 euro + 5 euro verzendkosten. Wellicht interessant als je er meerdere tegelijk bestelt.
Zeer tevreden over, zojuist weer besteld.

Gooi zelf altijd eerst het pilletje er in en dan water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
WhySoSerious schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:47:
[...]

Zeer tevreden over, zojuist weer besteld.

Gooi zelf altijd eerst het pilletje er in en dan water.
Gebruik je het alleen in de zomer of ook in de winter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 09-07 13:04
Iets wat zo eenvoudig zou moeten zijn, lukt mij niet. Het syncen van contactpersonen van m'n foon naar de MY 2024. Dezelfde foon met dezelfde instellingen syncte prima met mijn ex '19 M3 SR+. Op de telefoon (een iPhone 12) is niets gewijzigd qua syncen van contacten.

De instelling in de auto bij telefoon staat ook 'syncen van contacten' aan...

Telefoon heeft de meest recente iOS software. De auto (het scherm) heb ik al gereboot. Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

Als iemand mij belt zie ik wel precies wie het is. Maar als ik iemand wil bellen moet ik m'n telefoon er bij pakken om de persoon op te zoeken. Bediening met de stem werkt niet 'contact niet gevonden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

wian schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:49:
[...]

Gebruik je het alleen in de zomer of ook in de winter?
Hele jaar door, maar volgens mij was het in de winter wel een keer bevroren :X Ik heb er toen geen anti-vries oid bij gedaan.

Vorige bestelling stamt uit september afgelopen jaar, dus zo'n 10 maanden er mee gedaan. Heb dan ook een hekel aan vieze ruiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
JBL-freak schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:51:
Iets wat zo eenvoudig zou moeten zijn, lukt mij niet. Het syncen van contactpersonen van m'n foon naar de MY 2024. Dezelfde foon met dezelfde instellingen syncte prima met mijn ex '19 M3 SR+. Op de telefoon (een iPhone 12) is niets gewijzigd qua syncen van contacten.

Telefoon heeft de meest recente iOS software. De auto (het scherm) heb ik al gereboot. Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

Als iemand mij belt zie ik wel precies wie het is. Maar als ik iemand wil bellen moet ik m'n telefoon er bij pakken om de persoon op te zoeken. Bediening met de stem werkt niet 'contact niet gevonden'.
Heb je al geprobeerd om de auto te verwijderen uit bluetooth settings en dan de telefoon uit en aan te zetten? In de laatste jaren regelmatig bluetooth connectie problemen gehad met iPhones. Als opnieuw pairen niet werkt, dan lost uit en aanzetten het probleem meestal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
gebruikershaes schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:56:
En een beetje ethanol zodat het sneller vervliegt als het op de ruit komt. En de gewone zeep is een glycol, maar in bijv. Dreft zit zoveel meer dat je niet zomaar even je eigen vergelijkbare maakt door wat afwasmiddel in water te mengen.

[ Voor 23% gewijzigd door Caelorum op 17-07-2024 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBL-freak
wian schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:56:
[...]

Heb je al geprobeerd om de auto te verwijderen uit bluetooth settings en dan de telefoon uit en aan te zetten? In de laatste jaren regelmatig bluetooth connectie problemen gehad met iPhones. Als opnieuw pairen niet werkt, dan lost uit en aanzetten het probleem meestal op.
De auto en de telefoon weten elkaar prima te vinden via Bluetooth. Dat is het probleem niet.
Alleen de contacten willen naar de auto geladen worden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:03

Sebazzz

3dp

gebruikershaes schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:56:
Wat met wat afwasmiddel en beetje azijn zou moeten werken begrijp ik.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
JBL-freak schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:19:
[...]

De auto en de telefoon weten elkaar prima te vinden via Bluetooth. Dat is het probleem niet.
Alleen de contacten willen naar de auto geladen worden...?
Het gaat niet (alleen) om mislukte connecties. Voorbeelden van problemen die het uit en aanschakelen van een iPhone ook heeft opgelost:
- onregelmatige connectie problemen van bluetooth + draadloze carplay in een Nissan huurauto
- slecht geluid via bluetooth speaker

Negeer of probeer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBL-freak
Die is leuk. Het wordt probeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
jojost1 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:23:
[...]

(De cabin overheat protection doet maar iets max 16 of 18 uur oid nadat je de auto uit bent, dus heel veel doet dat niet hoor)
Ik heb een paar keer gehad dat het weer werd geactiveerd nadat de auto "wakker" is geworden.

Better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:45

Timple

Notna schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:16:
[...]

Ben jij dan bovengeniddeld lang of zit je heel dicht op je stuur?
Aparte bouw zullen we maar zeggen :)
Vrij gemiddelde lengte van 1.83. Echter verdeeld over wat kortere benen en een langer bovenlichaam.
[...]

Eerste keer dat ik van dit probleem hoor iig. En verhogen lijkt mij technisch lastig. Bij een Model X zou je er minder last van hebben bijv. Ivm de grote ruit en dus zicht om de spiegel heen.
Mja, switchen naar een model X lijkt me wat ingrijpend om een spiegel te verplaatsen :+
[...]

Heb je dit probleem niet bij meer auto's?
Yup, speelt bij meer auto's. De Kia EV6 is afgevallen omdat ik letterlijk tegen het dak zat. Behalve als ik ging liggen in de auto.

Mijn oom heeft ook wel eens de spiegel in een Renault Espace verplaatst om dezelfde reden.

Ligt echt aan de auto zeg maar. Een Kia e-Niro ging wel weer prima...

---

Waarom is dit eigenlijk afhankelijk van afstand tot stuur? Of schuiven die stoelen ook naar beneden als je ze naar achteren schuift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBL-freak
wian schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:56:
[...]

Uit- en aanzetten was niet de oplossing, opnieuw pairen wel. Zowel de auto de telefoon laten 'vergeten' als de telefoon de auto.

Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:36
Morpheus2003 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:17:
Idem! Had het vermoeden dat het SC het had aangevuld want heb volgens mij wel een keer een lampje gehad. Maar aan de andere kant zullen ze niets doen wat extra geld kost. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Na wekenlang geen activiteit gezien te hebben zijn ze deze week toch weer begonnen met de aanleg van de superchargers hier in Groningen/Hoogkerk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIv99naKFbcani3K2Ty_-el-Kcw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UbccF757qoiGHrxiWEOJ7eyO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09-07 15:44
Jos84 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:07:
Na wekenlang geen activiteit gezien te hebben zijn ze deze week toch weer begonnen met de aanleg van de superchargers hier in Groningen/Hoogkerk:

[Afbeelding]
Die komen toch bij van der Valk of dat niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jos84
Bij vd Valk (andere kant snelweg) staan Allego chargers. Volgens de website van Tesla komen de superchargers bij de carwash / tankstation aan de afrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jos84 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:21:
Bij vd Valk (andere kant snelweg) staan Allego chargers. Volgens de website van Tesla komen de superchargers bij de carwash / tankstation aan de afrit.
Dit blijft maar terug komen hier maar ik kan me niet voorstellen dat dit een Tesla locatie gaat worden. Tesla gebruikt die varkensruggen niet. De locatie op de kaart bij Tesla is maar een indicatie.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:41
Caelorum schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:33:
Van de shell is niet beter dan de action hoor. Mengen met water snap ik ook niet.

Zelf koop ik gewoon waar ik in de buurt ben. Meestal een willekeurig tankstation of bouwmarkt. Bij tankstations wel de grote verpakkingen halen. Die zijn doorgaans goedkoper dan de kleine verpakkingen :)
Eens dat de budget ruitenvloeistof niet heel anders zijn van elkaar. Dus van bouwmarkt of action oid. Maakt volgens mij niet uit. Shell geen ervaring mee want dan ben je dief van je eigen portemonee.
Maar.....
Als je coating heb dan raad ik die van action echt af. Ik heb daar heel slecht ervaring mee.
Ook niet van de bouwmarkt, ook niet van tesla. Laatst kwam een ranger interieur filter vervangen, en vult ie mn ruitenvloeistof ongevraagd bij. En ja hoor, die heb gewoon een kan van Action. 8)7

Mocht je coating oid heb, dan raad ik Angelwax Clarity. Id zomer 1:19 verdunnen, id winter 1:4.
Wat een top spul.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Inspired schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:36:
[...]

Dit blijft maar terug komen hier maar ik kan me niet voorstellen dat dit een Tesla locatie gaat worden. Tesla gebruikt die varkensruggen niet. De locatie op de kaart bij Tesla is maar een indicatie.
Ja dat was ook mijn gevoel, en meestal dealtjes met vd Valk en koffie drinkers erbij etc, win win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Timple schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:36:
[...]

Aparte bouw zullen we maar zeggen :)
Vrij gemiddelde lengte van 1.83. Echter verdeeld over wat kortere benen en een langer bovenlichaam.

[...]

Mja, switchen naar een model X lijkt me wat ingrijpend om een spiegel te verplaatsen :+

[...]

Yup, speelt bij meer auto's. De Kia EV6 is afgevallen omdat ik letterlijk tegen het dak zat. Behalve als ik ging liggen in de auto.

Mijn oom heeft ook wel eens de spiegel in een Renault Espace verplaatst om dezelfde reden.

Ligt echt aan de auto zeg maar. Een Kia e-Niro ging wel weer prima...

---

Waarom is dit eigenlijk afhankelijk van afstand tot stuur? Of schuiven die stoelen ook naar beneden als je ze naar achteren schuift?
Als je dicht op het stuur zit, is de spiegel relatief meer in beeld én groter; vandaar de vraag.

Ik zit toevallig nu in mijn Model Y (ben zelf 1.86m) en ja; de spiegel neemt ruimte in mbt zicht rechts. Maar ik zie niet in hoe dit als storend ervaren kan worden. Maar dat zal wel persoonlijk zijn :+

Kijkende naar de constructie (behuizing) van camera + spiegel in dezelfde behuizing, denk ik niet dat je de spiegel hoger kan plaatsen.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alexander1984 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:37:
[...]

Ja dat was ook mijn gevoel, en meestal dealtjes met vd Valk en koffie drinkers erbij etc, win win
Ik tel ook maar 6 vakken hier? Ook al raar. Plus, bestrating ligt er al en verder nog niks voor stalls? Ook niet hoe Tesla het doet. Nee, het lijkt mij heel sterk dat dit een SuC locatie gaat worden. Deze site is doorgaans ook vroeg op de hoogte.

[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 17-07-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Inspired schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:41:
[...]

Ik tel ook maar 6 vakken hier? Ook al raar. Plus, bestrating ligt er al en verder nog niks voor stalls? Ook niet hoe Tesla het doet. Nee, het lijkt mij heel sterk dat dit een SuC locatie gaat worden. Deze site is doorgaans ook vroeg op de hoogte.
Ja dat is locatie waar je ook niet kan uitbreiden, Drachten heeft er wel 12 of 14 stalls dus ze willen minimaal naar plek waar je er indien nodig wat bij kan gaan zetten in de toekomst. Drachten had in het begin ook veel minder en nu steeds meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Tsja, we zullen zien wat er dan gaat komen. 6 stalls lijkt me ook wat weinig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jos84 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:51:
Tsja, we zullen zien wat er dan gaat komen. 6 stalls lijkt me ook wat weinig inderdaad.
Hier gaan geen Tesla laders komen. Denk eerder eigen Tango laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Alexander1984 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:37:
[...]

Tesla heeft in het verleden inderdaad een afspraak gemaakt met 1 tak van de familie. Ik heb wel ook een jaar of twee geleden nog een artikel gelezen waarin stond dat de deal niet helemaal had gebracht wat ze vanuit Valk hadden verwacht. Ik vermoed dat de hoeveelheid bezoekers aan het restaurant wat minder was en als je ziet hoe sommige van die superchargerlocaties worden vervuild...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMDman
  • Laatst online: 12-06 10:48
Draadloos telefoon laden werkt bi mij heel matig. Anderen die ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 13:58

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

AMDman schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:41:
Mijn iPhone 13 met magsafe hoesje gaat prima. Mijn vrouw heeft een iPhone XR met een normaal hoesje. Daarmee gaat het laden heel langzaam en soms lijkt het niet te werken. IK heb ook het idee dat het laden aan de linkerkant sneller gaat dan de rechter kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
weet niet welke model auto je hebt en of het uitmaakt. Ik heb iPhone 14 pro max, met Spigen case werkt het inderdaad matig tot slecht. Zonder case werkt dit best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
NiroNiro schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:19:
[...]

weet niet welke model auto je hebt en of het uitmaakt. Ik heb iPhone 14 pro max, met Spigen case werkt het inderdaad matig tot slecht. Zonder case werkt dit best goed.
Mijn 12 pro in Spigen case werkt prima. Niet snel, maar het laadt wel op, al wordt de telefoon wel warm.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMDman
  • Laatst online: 12-06 10:48
[...]

iPhone 15 pro. Zonder hoes komt er bijna geen stroom bij in. Met ook niet. MY 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:12

bert pit

asdasd

JBL-freak schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:51:

Ik heb exact hetzelfde. Uiterst onhandig. Inkomend is geen probleem. Ik hoor graag of anderen dat ook hebben.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:12

bert pit

asdasd

Gaat heel matig en werkt pas als de telefoon een cm hoger ligt (iPhone 12 mini). Daarna wordt de telefoon erg warm. Ik heb dus maar een kabeltje gekocht.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Tommie12 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:22:
[...]

Mijn 12 pro in Spigen case werkt prima. Niet snel, maar het laadt wel op, al wordt de telefoon wel warm.
Dat warm/heet worden heb ik met case. Zonder is dat veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
AMDman schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:16:
[...]

iPhone 15 pro. Zonder hoes komt er bijna geen stroom bij in. Met ook niet. MY 2024.
Het luistert heel nauw helaas. Als de telefoon niet goed boven de coil zit, gaat deze niet goed laden en wordt deze warm en komt bijna niks bij... beetje veel laadverslies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos84
[...]

Mijn 14 pro max met Apple leather case werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 00:22
Jos84 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:15:
[...]

Mijn 14 pro max met Apple leather case werkt prima.
Hier een 13 en 2020SE met Ali hoesjes ook prima net als een S24.
Ze worden wel warm maar dat is inherent aan draadloos laden.

Over telefoons gesproken, het valt mij op dat met de Tesla app uit en bluetooth aan de SE geen toegang geeft tot de auto maar de 13 wel. Dan zitten er toch ergens verschillen tussen de bluetooth protocollen?

Onlangs op de camping kwam ik er trouwens achter dat de afstand telefoon tot aan de auto best groot kan zijn om toch nog te openen zonder de app aan te raken. Ofwel, de telefoon in de tent en de auto 10 meter verder ging nog steeds bij de auto open.
Wellicht verstandig om dan BT uit te zetten :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-01 12:38
RaRo74 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:38:
[...]
Onlangs op de camping kwam ik er trouwens achter dat de afstand telefoon tot aan de auto best groot kan zijn om toch nog te openen zonder de app aan te raken. Ofwel, de telefoon in de tent en de auto 10 meter verder ging nog steeds bij de auto open.
Telefoonsleutel uitzetten in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Corvi schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:16:
[...]

Telefoonsleutel uitzetten in de app.
Dat kan natuurlijk ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[...]

Dit zou niet moeten kunnen. Zeker dat de auto niet al open was per ongeluk via de app? Als dit zo was, dan zou ik altijd m’n auto moeten kunnen openen op de oprit als m’n telefoon binnen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-01 12:38
BigSmurf schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:52:
[...]
Dit zou niet moeten kunnen. Zeker dat de auto niet al open was per ongeluk via de app? Als dit zo was, dan zou ik altijd m’n auto moeten kunnen openen op de oprit als m’n telefoon binnen ligt.
Ik had hetzelfde op de camping.
Zelfs indien handmatig met de app afgesloten, dan nog kon de deur geopend worden terwijl de mobiel aan de oplader in de caravan lag op ca 5 a 6 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-07 13:23
[...]
Eens. Heb ik getest, telefoon binnen, auto op de oprit (verbonden als status in de app) en niet kunnen openen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Vissa66 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:55:
[...]

Nee helaas, kan alleen specifiek in track mode, en die wil je niet activeren voor een dagelijks ritje. :+

Maar wat ik online zie kan het dus wel met die S3XY Commander, ga ik die toch maar even bestellen. :)
In mijn M3 LR uit 2019 kan ik hem toch echt bij driving op standard of low zetten. Bij low doet ie het een stuk minder. Vandaag geprobeerd.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBL-freak
bert pit schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:18:
[...]

Ik heb exact hetzelfde. Uiterst onhandig. Inkomend is geen probleem. Ik hoor graag of anderen dat ook hebben.
Ik heb het opgelost door zowel de auto als de telefoon te ontkoppelen. Daarna opnieuw pairen en de koppeling was oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
[...]
Dat is een goeie :)
Onderaan deze post zie je de auto staan, achter de houten wand is tijdens de vakantie m'n bed.

Het viel me al op dat de achterklep zomaar open kon.
Zojuist getest, en de auto is gewoon ontgrendeld.

Afstand hier is maar een meter of 2, maar wel iets om rekening mee te houden.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 13:31
anti elppa schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:23:
[...]

In mijn M3 LR uit 2019 kan ik hem toch echt bij driving op standard of low zetten. Bij low doet ie het een stuk minder. Vandaag geprobeerd.
Bij nieuwere modellen is dat eruit gehaald. Volgens mij kan geen enkele Tesla dat meer vanaf 2020.

[ Voor 8% gewijzigd door Vissa66 op 17-07-2024 20:35 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Vissa66 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:33:
[...]

Bij nieuwere modellen is dat eruit gehaald. Volgens mij kan geen enkele Tesla dat meer vanaf 2020.
ah vandaar. Ik kom ook uberhaubt niet aan die instelling, altijd maximaal. Maar wist iig zeker dat ik die optie ooit eens gezien had op mijn scherm.
Best wel apart dat ze die optie weg gehaald hebben

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Komende Zaterdag een demorit aangevraagd in een model 3. Ik twijfel tussen de 3 en Y met name vanwege de ruimte(Y) vs lagere aanschaf (3).

Daarnaast: De normale 3 (dus niet de longrange) is altijd met een LFP of is dat niet zo?

Ik verander van werkgever en lever m’n leaseauto in en ga zelf een auto aanschaffen. Wat zouden jullie aanraden bij een financial-lease(huurkoop) optie? Via Tesla zelf of zijn er betere/goedkopere opties?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-07 14:18

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Standard range is LFP. ( in europa)
Knip

Tweakers doen elkaar standaard de groeten; iedere post met je naam afsluiten is niet nodig en ongewenst. Zie ook: Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 87% gewijzigd door Notna op 18-07-2024 09:20 . Reden: Zie post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilde schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:54:
Komende Zaterdag een demorit aangevraagd in een model 3. Ik twijfel tussen de 3 en Y met name vanwege de ruimte(Y) vs lagere aanschaf (3).

Daarnaast: De normale 3 (dus niet de longrange) is altijd met een LFP of is dat niet zo?

Ik verander van werkgever en lever m’n leaseauto in en ga zelf een auto aanschaffen. Wat zouden jullie aanraden bij een financial-lease(huurkoop) optie? Via Tesla zelf of zijn er betere/goedkopere opties?
Tja, is een kwestie van rente en overige voorwaarden van financiële producten vergelijken. Dat gaat wel voorbij aan dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
[...]
Nee absoluut niet en ik ging er op een gegeven moment gewoon gebruik van maken wanneer de telefoon in de tent lag te laden.

Vergeet niet dat tentdoek flinterdun is en niet vergelijkbaar met muren, dikke deuren en glas.
Thuis lukt mij dit ook niet zelfs niet wanneer de telefoon op 4 meter afstand van de auto binnen ligt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• go2go2
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 29-06 08:04
Wilde schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:54:

Wij hebben zowel de y awd als de nieuwe 3 rwd. De 3 is mooier, moderner, zuiniger en heeft extra's (led verlichting, geventileerde zetels, scherm achter) en rijdt comfortabeler (stiller, betere demping). Het ontbreken van de stalks vind ik ondertussen geen enkel probleem meer. De y heeft door de hogere zit meer zitcomfort en is praktischer door de achterklep. Nadelen zijn hier het (iets) hogere verbruik, de stuggere vering en meer rammel en kraakgeluiden maar dit kan exemplarisch zijn.
Zelf heb ik voor de Y gekozen omdat met rugproblemen de zitpositie van de 3 voor mij minder ideaal is. Ik ben super tevreden van de y maar stiekem ben ik wel jaloers op de 3 van mijn vrouw. De 3 is vandaag toch wel de fijnere auto.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
Goede update voor de app:

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-07 17:05
Deze week of volgende week ga ik hopelijk rond geraken met alles qua financiëring om dan de knoop door te hakken voor een Tesla model Y. Iemand toevallig nog nieuws gehoord over prijsveranderingen binnenkort van de model Y in België?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 15:54
Altijd blij als jij weer een post hebt met een update haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:27

RvV

Alleen jammer dat die app update het niet doet. Bij het openen van de app is de auto alsnog wakker.
-Oh, blijkbaar is die versie nog niet uit.

[ Voor 18% gewijzigd door RvV op 18-07-2024 08:33 ]

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:39
RvV schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:32:
Alleen jammer dat die app update het niet doet. Bij het openen van de app is de auto alsnog wakker.
-Oh, blijkbaar is die versie nog niet uit.
Op iOS is ‘ie iig wel uit en werkt het daadwerkelijk, er blijft nu staan dat ‘ie in slaapstand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ABRP heeft tegenwoordig in de betaalde app ook een registratie voor ritten en laadbeurten. Voor mij is vooral het laatste handig om te kunnen exporteren naar Excel en zo makkelijk de geladen stroom te declareren.

Ik zit nu in de trial en heb gisteren de eerste ritten gemaakt. Nu valt me op dat de geregistreerde ritten. Niet helemaal kloppen. Een rit is gewoon helemaal gemist. Andere ritten lijken pas te zijn gestart na een korte vertraging. Het kaartje is in elk geval erg apart...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGeL-ImnGgUUHH429p6XP6GjZzo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qREiXO5kgztBMb5V4LNIcGGG.png?f=fotoalbum_large

De eerste laadbeurt tot nu toe is wel goed geregistreerd. Nu is die voor mij belangrijker en als dat werkt is het me wel de €50 per jaar waard, maar ik zou ook graag zien dat de rittenregistratie goed werkt, voor als de auto overgaat naar privé en ik dan kilometers moet gaan declareren.

Zijn er anderen die dit gebruiken? Werkt het bij jullie wel goed? Is er nog iets aan instellingen te veranderen?

[ Voor 16% gewijzigd door bilgy_no1 op 18-07-2024 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-07 17:05
bilgy_no1 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:59:
ABRP heeft tegenwoordig in de betaalde app ook een registratie voor ritten en laadbeurten. Voor mij is vooral het laatste handig om te kunnen exporteren naar Excel en zo makkelijk de geladen stroom te declareren.

Ik zit nu in de trial en heb gisteren de eerste ritten gemaakt. Nu valt me op dat de geregistreerde ritten. Niet helemaal kloppen. Een rit is gewoon helemaal gemist. Andere ritten lijken pas te zijn gestart na een korte vertraging. Het kaartje is in elk geval erg apart...

[Afbeelding]

De eerste laadbeurt tot nu toe is wel goed geregistreerd. Nu is die voor mij belangrijker en als dat werkt is het me wel de €50 per jaar waard, maar ik zou ook graag zien dat de rittenregistratie goed werkt, voor als de auto overgaat naar privé en ik dan kilometers moet gaan declareren.

Zijn er anderen die dit gebruiken? Werkt het bij jullie wel goed? Is er nog iets aan instellingen te veranderen?
Hoe registreert die de laadbeurten? Moet je dan je laadkaart daar ingeven?
Of registreert die enkel de kant van de auto? Dus alle laadverliezen niet inbegrepen? Want dan heb je er niet zo veel aan imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:18
Knip

[ Voor 91% gewijzigd door Notna op 18-07-2024 09:18 . Reden: Niet op deze manier ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 18:04
Oh wow, dat heeft lang geduurd. Dit was wel een van de redenen waarom ik Tessie voornamelijk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 09:17

[Afbeelding]

Ik gebruik Tessie voor mijn ritten registratie. Alle werk locaties heb ik als "werk" gedefinieerd dmv van een traal om de locatie. vervolgens alle ritten die beginnen of eindigen met werk zijn zakelijk, de rest is privé.

en en toe een uitzondering maar die weet ik wel.

Maargoed, als ABRP dat ook kan, stap ik wellicht over omdat ik dan ook gelijk premium functies heb met navigeren en ritten plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MoonRaven schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:08:
[...]

Oh wow, dat heeft lang geduurd. Dit was wel een van de redenen waarom ik Tessie voornamelijk gebruik.
Waarom zou je de app willen openen als je niks wilt doen met de auto? Ik hoop dat deze wijziging ook achter een toggle zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:07
In IOS kun je de auto alsnog wakker maken door naar beneden te swipen. Handig als je het exacte bereik wil zien na een paar dagen geparkeerd staan.

[ Voor 4% gewijzigd door WhoDoYaThinkIAm op 18-07-2024 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:07
Inspired schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:39:
[...]

Waarom zou je de app willen openen als je niks wilt doen met de auto? Ik hoop dat deze wijziging ook achter een toggle zit?
Bijvoorbeeld om te kijken hoe laat je ook al weer gepland had om het opladen te starten of voor te verwarmen/koelen. Daar hoeft de auto niet voor wakker te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhoDoYaThinkIAm schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:03:
[...]

Bijvoorbeeld om te kijken hoe laat je ook al weer gepland had om het opladen te starten of voor te verwarmen/koelen. Daar hoeft de auto niet voor wakker te worden.
Mmm ja. Zo vergeetachtig ben ik nog niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
this schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:04:
[...]

Hoe registreert die de laadbeurten? Moet je dan je laadkaart daar ingeven?
Of registreert die enkel de kant van de auto? Dus alle laadverliezen niet inbegrepen? Want dan heb je er niet zo veel aan imo.
Ja, de hoeveelheid die erbij geladen is. Nog steeds beter dan hoe het anders is, want de Tesla app zelf biedt wel een mogelijkheid om die data in een grafiek te zien, maar geen mogelijkheid om die data te exporteren.

Ik gooi er dan zelf 10% bovenop voor de laadverliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 18:04
[...]

Voornamelijk om te zien hoeveel batterij ik nog heb. Bij Tessie ook nog wel om te zien wanneer ik ergens ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

[...]

Om je SuC sessies te bekijken bijvoorbeeld. Heel vroeger kon dat ook via de website maar nu alleen in de app (privé auto dus dat is mijn 'administratieve backend' :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacey1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 10:02
Ik ben van plan om binnenkort een Tesla 3 uit 2019 te kopen als gezinsauto. Zijn er nog adviezen over waarop te letten tijdens een proefrit of om te vragen aan de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 21:58
Mijn Samsung Flip 3 laadt ook niet op. Die heeft de coil dan ook heel laag zitten en dat levert bij de meeste draadloze laders problemen op.

Ik had eigenlijk juist GEEN problemen verwacht, aangezien Tesla zelf een wireless phone charger verkoopt die de coils overal zou moeten accepteren: https://shop.tesla.com/product/wireless-charging-platform

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spacey1989 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:20:
Ik ben van plan om binnenkort een Tesla 3 uit 2019 te kopen als gezinsauto. Zijn er nog adviezen over waarop te letten tijdens een proefrit of om te vragen aan de verkoper?
Deze vraag komt hier regelmatig terug.

Om te voorkomen dat je alle 1500 pagina's* van het topic moet doorlezen om die informatie te vinden kun je de zoekfunctie bovenaan de pagina gebruiken en bijvoorbeeld de volgende zoektermen proberen:

Model 3 2019 aandachtspunten
Model 3 2019 op letten

*en om te voorkomen dat er weer meer pagina's met dezelfde informatie worden volgeschreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
@bilgy_no1 misschien iets voor de openingspost? Die gaan we de komende tijd inderdaad wat vaker krijgen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Nu een vakantie met de Tesla Model 3-2024 standard range geweest.

Dit beviel goed:
- Echt wel voldoende begageruimte
- 12V verlengkabel gebruikt om de koelbox in de kofferbak te voeden, dit in ook goed
- Range is ruim voldoende voor gezin met kinderen, je moet toch stoppen.
- Entertainment achterin is fijn.

Ook wat aandachtspunten:
- Autosteer en adaptive cruise control heeft moeite op provinciale wegen. Schakelt soms zomaar af.
- Soms phantom brakes op provinciale wegen omdat ie denkt dat de tegenligger je gaat aanrijden.
- Belgische wegen en wegen zonder middenlijn pakt ie helemaal niet goed.

- Navigatie en routering is echt uitstekend.
- In de grensstreek Belgie/Nederland (Turnhout) heeft ie moeite om signaal op te pikken, staat soms lang op “no signal” na het passeren van de grens, of blijft lang op Edge/2G snelheden hangen.
- Vervelender is dat niet alleen de satellietkaart niet laadt maar ook de platte kaart. De routering werkt wel goed. Kan ik kaarten offline downloaden?

Herkennen jullie dit?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Sebazzz schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:08:
Nu een vakantie met de Tesla Model 3-2024 standard range geweest.

Dit beviel goed:
- Echt wel voldoende begageruimte
- 12V verlengkabel gebruikt om de koelbox in de kofferbak te voeden, dit in ook goed
- Range is ruim voldoende voor gezin met kinderen, je moet toch stoppen.
- Entertainment achterin is fijn.

Ook wat aandachtspunten:
- Autosteer en adaptive cruise control heeft moeite op provinciale wegen. Schakelt soms zomaar af.
- Soms phantom brakes op provinciale wegen omdat ie denkt dat de tegenligger je gaat aanrijden.
- Belgische wegen en wegen zonder middenlijn pakt ie helemaal niet goed.

- In de grensstreek Belgie/Nederland (Turnhout) heeft ie moeite om signaal op te pikken, staat soms lang op “no signal” na het passeren van de grens, of blijft lang op Edge/2G snelheden hangen.
- Vervelender is dat niet alleen de satellietkaart niet laadt maar ook de platte kaart. De routering werkt wel goed. Kan ik kaarten offline downloaden?

Herkennen jullie dit?
Autosteer en cruise control lekker op de snelweg gebruiken of op wegen met goede belijning en anders niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
dat van lang duren met verbinden na de grens is hier de laatste tijd al vaker voorbij gekomen inderdaad. Ik heb hier nog geen goede tip gezien om dit proces te versnellen behalve een reboot...

En idd, autosteer is tot nu toe alleen best goed op de snelweg. Voor mijn beleving is TACC nog ok op provinciale wegen.

[ Voor 24% gewijzigd door NiroNiro op 18-07-2024 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
Sebazzz schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:08:

Herkennen jullie dit?
Ja, al is het nogal variabel.
Voor Amerikanen is dat geen prio. Er zijn tal van auto's daar die nooit een grens over rijden...
Maar het zou toch makkelijk moeten zijn dat te fixen.
- kaarten helemaal downloaden (of minstens 20-30km vooruit)
- als de auto de grens over gaat (gedetecteerd via GPS), niet meer zoeken naar het 'oude netwerk', maar ' naar het nieuwe netwerk'.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-07 13:08
Halleluja, dat heeft lang geduurd. Fijn dat dit nu de standaard is. Alhoewel voor mij slechts beperkt een issue, ik kan de actuele status altijd inzien in Home Assistant, maar dat is natuurlijk geen vanzelfsprekendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-07 13:08

[Afbeelding]

Ik vermoed dat ze hiervoor dezelfde API gebruiken als TeslaMate, wat ik gebruik. Dit levert inderdaad helaas geen sluitende administratie op. Daar mis ik, zeker op langere stukken naar het buitenland, significante stukken. Opvallend is dat het altijd op de langere stukken is, al dan niet met laden onderweg, waar het niet goed gaat. IIk wilde bijv. zien hoe lang ik over de vakantierit heb gedaan, hoe efficiënt deze was, etc. Maar daar zijn hele happen uit, juist de meest interessante stints (bijv. 3 uur lang non-stop rijden). Ik vrees dat het issue dus aan de kant van Tesla zit. Wellicht hangt dit ook samen met wat hierboven staat over de kaarten/verlies van verbinding bij grensovergangen. Maar soms gebeurt het ook gewoon binnen Nederland, maar daar let ik er eigenlijk niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07 09:41
Tommie12 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:35:
[...]

Ja, al is het nogal variabel.
Voor Amerikanen is dat geen prio. Er zijn tal van auto's daar die nooit een grens over rijden...
Maar het zou toch makkelijk moeten zijn dat te fixen.
- kaarten helemaal downloaden (of minstens 20-30km vooruit)
- als de auto de grens over gaat (gedetecteerd via GPS), niet meer zoeken naar het 'oude netwerk', maar ' naar het nieuwe netwerk'.
Ik vind dat de Tesla er lang over doet om die switch te maken, ik rij bijna maandelijks naar Parijs dus de grens bij Belgie en Frankrijk en het duurt toch zeker bijna 5 minuten eer dat hij wat heeft.
Onze andere EV doet dat wel een stuk sneller als we daar mee gaan.

Thuis heeft ie de Wifi en daar blijft hij soms ook nog 10 minuten naar zoeken nadat ik al ben weg gereden :(
Sindskort werkt eindelijk de toggle wifi uit/aan te zetten waardoor die wel naar een mobiele verbinding gaat.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Tommie12 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:35:
[...]

Maar ook grote gebieden zonder überhaupt bereik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Sebazzz schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:52:
[...]

Maar ook grote gebieden zonder überhaupt bereik :)
In Noorwegen heb ik ook stukken zonder bereik gehad. Je hebt dan dus gewoon geen kaart, maar een blauw weggetje op een geblokt vlak.

Het zou mooi zijn als ze gewoon een deel (of alles) cachen wat betreft de platte kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-07 15:50
Het verschilt ook per land/netwerk heb ik het idee. Moet voor m'n werk regelmatig naar Brussel en bij de Belgisch/Nederlandse grens duurt het altijd ellenlang. Zowel bij Breda als bij Bergen op Zoom.

Bij de Duitse grens gaat het over het algemeen vaak een stuk sneller, zowel heen als terug.

Weet iemand welk netwerk er eigenlijk gebruikt wordt? KPN? Vodafone?

[ Voor 11% gewijzigd door Sluuz op 18-07-2024 15:18 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Sluuz schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:17:
Het verschilt ook per land/netwerk heb ik het idee. Moet voor m'n werk regelmatig naar Brussel en bij de Belgisch/Nederlandse grens duurt het altijd ellenlang. Zowel bij Breda als bij Bergen op Zoom.

Bij de Duitse grens gaat het over het algemeen vaak een stuk sneller, zowel heen als terug.

Een paar jaar geleden begreep ik dat het KPN was, maar heb geen harde source voor je helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-06 12:20
Iets heel anders....

Hoe noemen jullie je Tesla?

De mijne heet 'Spaceball One'.

If you know, you know ;-)

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
Sluuz schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:17:

Ik denk dat ik Odido uitsluiten kan. Toen er laatst in Nederland een best grote storing was in delen van het land deed de auto het nog wel gewoon. Maar echt weten doen we niet. Tot dat er eens een grote storing is bij 1 providers en geen enkele Tesla het meer doet.

Andere optie is dat ze het fragmenteren in de markt en verschillende gebruiken.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Pagina: 1 ... 387 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: