Sony A7 iv en wat recycled glas
Precies zoals ik zelf reed toen ik 20 was en het heeft 10 jaar geduurd om het af te leren. Hopelijk wordt Tesla wat sneller volwassenSkyrunner schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:30:
[...]
Overigens een ander ding wat ik zelf ervaar met TACC, en dan met name stop&go, is dat het mijns inziens te fel is ; de auto trekt flink op om vervolgens weer in de remmen te gaan in file. Kan me voorstellen dat een voorganger dit ervaart als aggressief rijgedrag, plus dat het ronduit onnodig is als je rustig mee wil tokkelen in de file.
Maar zonder gein, ik vermoed dat het bewust is, een veelgehoorde klacht is dat TACC systemen te traag zijn in de file waardoor er gaten ontstaan waar andere weggebruikers dan weer inspringen, en gebruikers het dus uit zetten. Tesla zal ongetwijfeld monitoren hoeveel dat gebeurd en de acceleratie vlotter instellen.
Wellicht binnenkort met FSD 12 on "highway" stack zal het beter worden. Deze is meer end to end getraind en minder rule based.
[ Voor 6% gewijzigd door The_Woesh op 16-07-2024 09:19 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Volgafstand staat bij mij op 2 en vind ik nog steeds te groot. Er lijkt ook weinig verschil te zitten in de verschillende standen.Inspired schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:18:
Volgafstand hoger zetten en in file snelheid op 30 zetten oid. Met volgafstand op 2 en snelheid op 100 komt de lunch er vrij snel uit idd.
Op de snelweg als ik naar een vrachtauto toe rij, dan gaat hij remmen, terwijl het m.i. nog te vroeg is om al in te halen.
[ Voor 14% gewijzigd door kwaazaar op 16-07-2024 09:20 ]
Ik gebruik het op de snelweg als het rustig is, of in een file. Verder nooit. En voor die 2 use cases werkt het perfect. Al 5 jaar. Laatste ghost brake is echt jaren terug
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Zet hem maar eens op 7 en wacht het tot die rustig afstand neemt. Dat gaat echt 3x zo groot worden.kwaazaar schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:19:
[...]
Volgafstand staat bij mij op 2 en vind ik nog steeds te groot. Er lijkt ook weinig verschil te zitten in de verschillende standen.
Op de snelweg als ik naar een vrachtauto toe rij, dan gaat hij remmen, terwijl het m.i. nog te vroeg is om al in te halen.
Ik heb hem hier altijd op 4 of 5. Mensen drukken hem er toch wel tussen en dan heb ik liever wat extra ruimte. Ze zijn overigens ook nooit sneller. De mensen die zo opgefokt rijden gaan ook vaak links rijden en rijden zich in druk verkeer sneller vast, waar je ze dus na een paar kilometer rechts weer inhaalt. Prutsers.
Ik heb het ooit getest en het maakt niet heel veel uit. Ook chill of sport. En ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb geen last van schokkerig gedrag in de file............. maar om geen issue te hebben is vloeken id kerk tegenwoordig........Inspired schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:18:
Volgafstand hoger zetten en in file snelheid op 30 zetten oid. Met volgafstand op 2 en snelheid op 100 komt de lunch er vrij snel uit idd.
Life is too short to drive boring cars
Chill maakt inderdaad niets uit. Volgafstand bij mij ook niet (misschien wel bij 7, in file gebruik in altijd 4). Het hangt bij mij veel af van de voorligger. Gaat die wat harder op het gas, dan gaat de Tesla het eerste stuk nog veel harder en gaat dan weer remmen. Daarom had ik de hoop dat FSD v12 ook zou worden gebruikt voor Autopilot, net als het naar links zwalken bij inhalen van vrachtwagens. Maar helaas, dat zal nog wel even duren. Verder gelukkig klein ongemak omdat ik niet vaak file rijd.SirLct schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:40:
[...]
Ik heb het ooit getest en het maakt niet heel veel uit. Ook chill of sport. En ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb geen last van schokkerig gedrag in de file............. maar om geen issue te hebben is vloeken id kerk tegenwoordig........
[ Voor 12% gewijzigd door The__Virus op 16-07-2024 09:54 ]
Ik kom er met Tesla zelf niet helemaal uit, dus dacht ik stel de vraag hier.
Heeft iemand "ervaring" met de laadkabel die niet goed vergrendeld? Ik zie aan de kabel zelf niets, en met een andere laadkabel die ik gebruik van een collega heb ik helemaal geen problemen.
Onderstaand foto's van de meldingen die ik krijg;
/f/image/1pRfwgJhhBf4zWxPWQiCGy0Z.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8KcEMaMEhB1RiuvH5xZksjxZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik hoor graag.
Groeten,
Remco
Originele laadkabel? Het schijnt dat er laadkabels zijn geleverd met exact dit probleem. Zoek even op laadkabel of vergrendeling in dit topic.Remco_1988 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:18:
Goedemorgen,
Heeft iemand "ervaring" met de laadkabel die niet goed vergrendeld? Ik zie aan de kabel zelf niets, en met een andere laadkabel die ik gebruik van een collega heb ik helemaal geen problemen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik hoor graag.
Groeten,
Remco
Ik heb gelijkwaardig probleem gehad, advies was de laadkabel handmatig los te koppelen via de handmatige optie links in de achterbak en nooit meer last van gehad.Remco_1988 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:18:
Goedemorgen,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik hoor graag.
Groeten,
Remco
Tijd terug ook gehad en indertijd is de laadpoort vervangen. Bleef ook hierna deze meldingen krijgen en heeft ook twee keer bij het service centrum gestaan waar ze het probleem niet konden reproduceren… later kreeg ik te horen dat dit een software issue was en is het met een update later helemaal weg gebleven.Remco_1988 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:18:
Goedemorgen,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik hoor graag.
Groeten,
Remco
Je gebruikt de standaard meegeleverde blauwe laadkabel?Remco_1988 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:18:
Er is een issue geweest met een aantal Model Y's uit Berlijn waar de laadpoort net niet lekker gemonteerd zit en de vergrendelpin net iets te diep komt te zitten. Voor de meeste laadkabels is dat geen punt, maar die blauwe Mennekes heeft net een iets dikkere rand. Er is een Service Bulletin voor waar ook een lijst met VINs aan gekoppeld is, dus Tesla moet je zeker kunnen vertellen of jouw auto ook hieronder valt.
https://service.tesla.com...Adjust_Charge_Port_R1.pdf
Punctuality is the politeness of kings
Yes gebruik inderdaad de standaard meegeleverde blauwe kabel. Ik ga dit checken, dank je!dreamscape schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:33:
[...]
Je gebruikt de standaard meegeleverde blauwe laadkabel?
Er is een issue geweest met een aantal Model Y's uit Berlijn waar de laadpoort net niet lekker gemonteerd zit en de vergrendelpin net iets te diep komt te zitten. Voor de meeste laadkabels is dat geen punt, maar die blauwe Mennekes heeft net een iets dikkere rand. Er is een Service Bulletin voor waar ook een lijst met VINs aan gekoppeld is, dus Tesla moet je zeker kunnen vertellen of jouw auto ook hieronder valt.
Volgens mij is het niet altijd een blauwe kabel die meegeleverd wordt, dus van een standaard zou ik niet spreken. Ik heb een compleet zware kabel (meter of 5).dreamscape schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:33:
[...]
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Recent meegekregen of 4.5 jaar geleden?ZeRoC00L schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:24:
[...]
Volgens mij is het niet altijd een blauwe kabel die meegeleverd wordt, dus van een standaard zou ik niet spreken. Ik heb een compleet zware kabel (meter of 5).
Oh top, ik heb dit ook met mn Tesla Y uit Berlijn en de blauwe kabel. Nu weet ik wat ik er mee moet.dreamscape schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:33:
[...]
No matter the age, never lose the Kramer inside
Heel vervelend, maar wel interessant om te zien hoe het systeem werkt.
Als mijn auto geen leasebak was, dan kon je die voor paar tientjes krijgen.this schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:05:
Als je nu een Y bestelt, kan je een mobiele lader mee selecteren. Dit zit er nu dus niet meer standaard bij?
Nog nooit gebruikt.
Ik heb die gelukkig ook nog nooit nodig gehad, maar ik laat die wel in de koffer liggen voor als het eens nodig is. Met stopcontact kan je overal laden.Tommie12 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:20:
[...]
Als mijn auto geen leasebak was, dan kon je die voor paar tientjes krijgen.
Nog nooit gebruikt.
Als je op minder dan 2meter van dat stopcontact kan parkeren, want ik ga niet nog een haspel van 10m in de koffer leggen.this schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:21:
[...]
Ik heb die gelukkig ook nog nooit nodig gehad, maar ik laat die wel in de koffer liggen voor als het eens nodig is. Met stopcontact kan je overal laden.
Bovendien... het is tegenwoordig makkelijker om een laadpaal te vinden dan een stopcontact.
Vorige week vakantie in een huisje, en ik kon de auto niet korter dan 10m van een stopcontact parkeren.
Maar een wandelingetje in Harderwijk en 2 uurtjes 11kW gaf me even veel dan wat ik in een nacht had kunnen laden op een gewoon stopcontact...
Als je ergens zou stranden met bv <3%, dan vind je ook niet zomaar een parkeerplaats met schuko....
Terwijl je met een Tesla dan nog ca 30km kan rijden en dan moet een AC laadpaal wel te vinden zijn.
Jaar geleden
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Bij een Tesla kun je in principe ook weinig extra's krijgen. Dus er is niet zoiets als een Model 3 Pro of Model 3 GTX. De Model 3 RWD heeft een gedeeltelijk premium interieur, that's all..TWFpa2Vs schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:37:
Hi, ik mag binnenkort ook meedoen in dit topic, ik rij prive al een tijdje een VW ID.4 maar ga zakelijk een nieuwe model 3 rijden. De meest standaard uitvoering zonder extra's maar het is puur voor zakelijk gebruik dus meer dan genoeg tov andere merken. Verwachte levertijd tussen 4 augustus en 28 september.
ik best wel een aantal keren in 5 jaar. Meestal op vakantie. De wat minder grote campings in frankrijk op de wat meer afgelegen plekken kan je eigenlijk niet zonder. 2 jaar terug nog in de vogezen geweest. Nergens een 11kw lader, laat staan een snellader. 45km verderop de 1e. Van de eigenaar van de camping mocht ik 220 laden en moest zelf maar beetje bij houden op een papiertje hoeveel het ongeveer was. Moest er 10 cent per kw voor hebbenTommie12 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:20:
[...]
Als mijn auto geen leasebak was, dan kon je die voor paar tientjes krijgen.
Nog nooit gebruikt.
en zo heb ik er meer gehad in 5 jaar.
Zo een paar vragen die ik heb:
- deze unit maakt gebruik van de CAN-bus voor het bedienen van stoelen, airco en auto volume. Is het iemand gelukt met een CAN-bus app voor Android de CAN-bus data uit te lezen op deze unit?
- wat is de functie van de anion en de keep buttons in het airco menu?
- hoe krijgen jullie de bluetooth van deze unit gekoppeld aan de bluetooth van de auto?
:strip_exif()/f/image/eRMolBr2vuIBlfy5nGgxvuoo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hcQGKJOeQurGt93OfGs6PRJ4.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door TeslaNerd op 16-07-2024 14:05 ]
120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HR 36/30 met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel
Is het via de commander/buttons wel mogelijk om het percentage REGEN te verlagen of zelfs compleet uit te zetten?
M3P 24'
Dit kun je beter in de accessoires topic vragen. Wellicht hebben ze daar sneller antwoord voor je.Vissa66 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:15:
Zijn er hier mensen met een Model 3 Highland en de S3XY Commander/buttons?
Is het via de commander/buttons wel mogelijk om het percentage REGEN te verlagen of zelfs compleet uit te zetten?
Ik neem aan dat je de vragen hier stelt omdat er geen handleiding bij zat? Heeft de fabrikant/verkoper ook niks op z'n website staan?TeslaNerd schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:52:
Ik heb achter in mijn model 3 zo een 8.66 inch Android entertainment display geplaatst waar de ventilatiekast tussen de voorstoelen zit. Zijn er hier meer Model 3/Y rijders die deze hebben en ervaringen kunnen uitwisselen?
Zo een paar vragen die ik heb:
- deze unit maakt gebruik van de CAN-bus voor het bedienen van stoelen, airco en auto volume. Is het iemand gelukt met een CAN-bus app voor Android de CAN-bus data uit te lezen op deze unit?
- wat is de functie van de anion en de keep buttons in het airco menu?
- hoe krijgen jullie de bluetooth van deze unit gekoppeld aan de bluetooth van de auto?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geen handleiding in de doos. Er staan een paar filmpjes op youtube maar die gaan vooral over de installatieNiroNiro schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:23:
[...]
Ik neem aan dat je de vragen hier stelt omdat er geen handleiding bij zat? Heeft de fabrikant/verkoper ook niks op z'n website staan?
120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HR 36/30 met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel
In Nederland wel ja. In het buitenland (Oostenrijk, Zwitserland, Kroatie) heb ik toch al vaak de mobiele lader gebruikt. Zeker als je in bergachtig gebied zit, buiten de grote dorpen, kan het erg handig zijn om snachts even lekker binnen te druppelen.Tommie12 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:26:
[...]
Als je op minder dan 2meter van dat stopcontact kan parkeren, want ik ga niet nog een haspel van 10m in de koffer leggen.
Bovendien... het is tegenwoordig makkelijker om een laadpaal te vinden dan een stopcontact.
Vorige week vakantie in een huisje, en ik kon de auto niet korter dan 10m van een stopcontact parkeren.
Maar een wandelingetje in Harderwijk en 2 uurtjes 11kW gaf me even veel dan wat ik in een nacht had kunnen laden op een gewoon stopcontact...
Als je ergens zou stranden met bv <3%, dan vind je ook niet zomaar een parkeerplaats met schuko....
Terwijl je met een Tesla dan nog ca 30km kan rijden en dan moet een AC laadpaal wel te vinden zijn.
PSN: Sluuz
Leg een extra lang verlengsnoer in zo een handige bak van de Action onder de voorstoel en je hebt altijd jouw eigen laadpaal bij de handSluuz schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:39:
[...]
In Nederland wel ja. In het buitenland (Oostenrijk, Zwitserland, Kroatie) heb ik toch al vaak de mobiele lader gebruikt. Zeker als je in bergachtig gebied zit, buiten de grote dorpen, kan het erg handig zijn om snachts even lekker binnen te druppelen.
jij hebt toch een M3P, dan kan je je regen sowieso uitzetten? WEllicht is dat alleen in track mode. Maar zonder track mode kan je hem sowieso minder hard zettenVissa66 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:15:
Nee helaas, kan alleen specifiek in track mode, en die wil je niet activeren voor een dagelijks ritje.anti elppa schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:50:
[...]
jij hebt toch een M3P, dan kan je je regen sowieso uitzetten? WEllicht is dat alleen in track mode. Maar zonder track mode kan je hem sowieso minder hard zetten
Maar wat ik online zie kan het dus wel met die S3XY Commander, ga ik die toch maar even bestellen.
M3P 24'
Ik zit deze week op de camping en hoor graag waar ik ook zo een button kan kopen om het percentage regen te verlagen 🥳Vissa66 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:15:
Ik kampeer niet.anti elppa schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:48:
[...]
ik best wel een aantal keren in 5 jaar. Meestal op vakantie. De wat minder grote campings in frankrijk op de wat meer afgelegen plekken kan je eigenlijk niet zonder. 2 jaar terug nog in de vogezen geweest. Nergens een 11kw lader, laat staan een snellader. 45km verderop de 1e. Van de eigenaar van de camping mocht ik 220 laden en moest zelf maar beetje bij houden op een papiertje hoeveel het ongeveer was. Moest er 10 cent per kw voor hebben![]()
en zo heb ik er meer gehad in 5 jaar.
Maar ik ben er niet tegen dat iemand die dingen koopt hé.
Ik lees ook soms dat campingstopcontacten al eens afgezekerd zijn op 6A om te vermijden dat de hele camping daar begint op te koken etc, en dat het op heel veel plaatsen expliciet verboden is.
Maar dat is van horen en lezen.
Maar ook daar kun je prima de EV op laden en duurt alleen wat langer.
Net een tripje in de UK gemaakt en veelal wordt er expliciet vermeldt dat het laden van EV op de kampeerplek niet toegestaan is.
Maar op enkele kon het wel en daar was 16A in veelvoud beschikbaar. Prima mee geladen dus.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Die butten zit achter onder je stuur, vlakbij de vloer.TeslaNerd schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:58:
[...]
Ik zit deze week op de camping en hoor graag waar ik ook zo een button kan kopen om het percentage regen te verlagen 🥳
Heeft een dubbele werking en is het meest rechter pedaal.
Je kunt er, naast de mate van regen, ook afstemmen hoe snel de acceleratie is.
Vind het erg fijn werken nu ik weet dat het daar verstopt zit!
https://wren.co/join/Devian
'wat langer'...RaRo74 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:18:
In Slovenië ook al eens 3A gezien. Simpelweg omdat ze niet meer te verdelen hebben.
3Ax230V= 690W
Trek daar ca 300W voor de boordelectronica van je auto af, en je laadt met netto 400W
Om 20kWh bij de laden zal je 50 uur moeten laden...
Of, om het anders uit te drukken je laadt met circa 2,3 km/h.
Dat zou helemaal niet passen bij mijn activiteiten op een vakantie. Wij doen nogal wat uitstappen in de wijde omgeving van ons hotel/huisje.
ja was ook niet op een camping plek, ik zat in een huisje op een camping waar gewoon 16a was. Meestal (als ik zie dat er geen laders in de buurt zijn) dan bel of mail ik ff voor ik een boeking maak of het kan en of het oke is (tegen betaling). Want idd, sommige locaties hebben ze ondertussen de pest aan gele kentekenplaten die zonder te vragen overal maar gewoon gaan laden. Echt aso.Tommie12 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:13:
[...]
Ik kampeer niet.
Maar ik ben er niet tegen dat iemand die dingen koopt hé.
Ik lees ook soms dat campingstopcontacten al eens afgezekerd zijn op 6A om te vermijden dat de hele camping daar begint op te koken etc, en dat het op heel veel plaatsen expliciet verboden is.
Maar dat is van horen en lezen.
Dat is het leuke van vakantie en voor iedereen een andere ervaringTommie12 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:23:
[...]
'wat langer'...
3Ax230V= 690W
Trek daar ca 300W voor de boordelectronica van je auto af, en je laadt met netto 400W
Om 20kWh bij de laden zal je 50 uur moeten laden...
Of, om het anders uit te drukken je laadt met circa 2,3 km/h.
Dat zou helemaal niet passen bij mijn activiteiten op een vakantie. Wij doen nogal wat uitstappen in de wijde omgeving van ons hotel/huisje.
In dit specifieke geval stond de EV 3 dagen op het voldruppelen na dan niets te doen naast de tent.
Alles inclusief daglange wandeltochten waren namelijk aan te lopen vanaf de camping.
Nu was 3A wel uitzonderlijk en meestal is er 10A, 12 of meer beschikbaar. Moderne campings met eigen zonnepark of dikke aanvoer hebben 16A in veelvoud aanwezig waardoor er dedicated met 3.8 kW geladen kan worden met de Tesla granny
Inderdaad kwestie van vriendelijk vooraf vragen en eventueel afrekenen. In de app kun je na iedere sessie zien hoeveel kWh er in is gegaan en op basis daarvan laten zien om af te rekenen.anti elppa schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:26:
[...]
ja was ook niet op een camping plek, ik zat in een huisje op een camping waar gewoon 16a was. Meestal (als ik zie dat er geen laders in de buurt zijn) dan bel of mail ik ff voor ik een boeking maak of het kan en of het oke is (tegen betaling). Want idd, sommige locaties hebben ze ondertussen de pest aan gele kentekenplaten die zonder te vragen overal maar gewoon gaan laden. Echt aso.
Nog een leuke vriendelijke discussie met een campingbaas gevoerd die na mijn betoog dat een dikke caravan met elektrische kookplaat, koelkast, wasmachine, continu draaiende warmtepomp ook graag aan 16A aan het trekken was werd hij heel lang stil om daarna met een glimlach aan te geven dat ik op de campingplek kan laden. Nadien heb ik het verbruik netjes afgerekend. Iets wat de dikke carvans en kampers niet doen en die maken gretig gebruiken van het fixed elektra fee van de kampeerplek wat zeker niet altijd hun "lading"dekt. Mijn verbruik van de koelbox en iPhones is daarentegen minimaal..............
Tesla app gaat niet lager dan 5A. Dus 3A is wel een uitdaging.RaRo74 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:18:
In Slovenië ook al eens 3A gezien. Simpelweg omdat ze niet meer te verdelen hebben.
Net een tripje in de UK gemaakt en veelal wordt er expliciet vermeldt dat het laden van EV op de kampeerplek niet toegestaan is.
Maar op enkele kon het wel en daar was 16A in veelvoud beschikbaar. Prima mee geladen dus.
gooi het er maar even uit, da's goed voor jeCaelorum schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:39:
[...]
Zet hem maar eens op 7 en wacht het tot die rustig afstand neemt. Dat gaat echt 3x zo groot worden.
Ik heb hem hier altijd op 4 of 5. Mensen drukken hem er toch wel tussen en dan heb ik liever wat extra ruimte. Ze zijn overigens ook nooit sneller. De mensen die zo opgefokt rijden gaan ook vaak links rijden en rijden zich in druk verkeer sneller vast, waar je ze dus na een paar kilometer rechts weer inhaalt. Prutsers.
Dit was niet met een TeslaInspired schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:24:
[...]
Tesla app gaat niet lager dan 5A. Dus 3A is wel een uitdaging.
De EV zelf was in het menu in 3 standen in te stellen qua vermogen net als de granny op meerdere standen te verlagen. Zo kom je uiteindelijk op een heel laag laadvermogen uit en prima te doen op 3A.
[ Voor 31% gewijzigd door RaRo74 op 16-07-2024 16:44 ]
Nu ik er aan denk, de granny van deze EV in kwestie heb ik nog steeds ergens liggen en deze is in 4 stappen instelbaar qua vermogen.
Weer iets gevonden wat bij een volgende kampeertrip onderin de bak onder de stoel kan
nee hoor, dat werkt gewoon. Als er niet meer is, dan is er niet meer. Maar het werkt gewoon. Nouja het zo weinig dat je het amper kunnen werken kunt noemenInspired schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:24:
[...]
Tesla app gaat niet lager dan 5A. Dus 3A is wel een uitdaging.
Ja precies, dat denk ik dus ook. Ik zal het eens een keer proberen en de granny in kwestie heb ik nog ergens liggen.anti elppa schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:39:
[...]
nee hoor, dat werkt gewoon. Als er niet meer is, dan is er niet meer. Maar het werkt gewoon. Nouja het zo weinig dat je het amper kunnen werken kunt noemen
Toen was het een kwestie van 3 dagen voldruppelen met minimaal vermogen, koud bier drinken op te camping of ergens in de buurt opzoek gaan naar een laadpaal. Ik heb toen gekozen voor koud bier drinken
Dus test je verlengsnoer eerst ff thuis...
Verlengkabel max 25m en zorg dat je kiest voor een kabel met 3x2,5mm2 adersJBL-freak schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:44:
Over verlengsnoeren en Granny charger gesproken: Voor onze 1e vakantie met de 2019 SR+ (ik mis 'm...) had ik de 40 meter kabel van de grasmaaier meegenomen. Mooi dat dat niet werkte, ik kreeg steeds laadfouten (laden werd gestopt). Ik gok dat er een te groot spanningsverlies was over die 40 meter.
Vaak zijn goedkope snoeren 1mm2. Reguliere zijn 1.5mm2JBL-freak schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:44:
Over verlengsnoeren en Granny charger gesproken: Voor onze 1e vakantie met de 2019 SR+ (ik mis 'm...) had ik de 40 meter kabel van de grasmaaier meegenomen. Mooi dat dat niet werkte, ik kreeg steeds laadfouten (laden werd gestopt). Ik gok dat er een te groot spanningsverlies was over die 40 meter.
2.5mm2 zijn weer flink aan de prijs in die lengte.
Ik heb een goedkoop snoer van 20 meter / 1.5mm2 maar hoef deze nooit te gebruiken.
Dan nog 10, 7.5 en 5 meter snoeren van 2.5 mm2 en een pakket aan CEE stekkers 240/400v in alle varianten met Schuko.
De verloopstekkers ook bijna niet hoeven te gebruiken
De meest door mij gebruikte configuratie is 10 meter /2.5mm2 CEE met de CEE granny stekker op de granny lader. Vooral bij 240v/16A gaat het dan uitstekend op de kampeerplek
Als je minder dan een uur hebt geladen kun je zonder je ticket te scannen naar de slagboom rijdenMorpheus2003 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 17:35:
Weet iemand of je bij de supercharger in Leusden je parkeerticket in het hotel moet laten scannen of kan je er zo uit? Kan het in dit topic en bij reviews niet vinden.
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Die kun je toch gewoon permanent uitzetten?Gommert69 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 18:38:maar bij iedere wijziging van de maximum snelheid 30-50-80-100 piept hij ook.
Mag je me vertellen hoe. Als de aansluiting afgezekerd is met 3A dan klapt gewoon de zekering er uiteindelijk uit. Via de app is 5A het minimum.anti elppa schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:39:
[...]
nee hoor, dat werkt gewoon. Als er niet meer is, dan is er niet meer. Maar het werkt gewoon. Nouja het zo weinig dat je het amper kunnen werken kunt noemen
Nee, zo werkt een stroomnetwerk niet. De granny zal 5A trekken, en dan zal de zekering springen… en dan heb je niks meer.anti elppa schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:39:
[...]
De aansluiting is niet afgezekerd met 3A. De paal is geloadbalanced en kan naar 3A leveren. De auto kan je om minimaal 5A instellen en niet lager, maar de auto doet het prima met 3A 205V bijv, ipv 5A, 230V. Je laad alleen echt pokketraag.Inspired schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:04:
[...]
Mag je me vertellen hoe. Als de aansluiting afgezekerd is met 3A dan klapt gewoon de zekering er uiteindelijk uit. Via de app is 5A het minimum.
Het ging over een laag afgezekerde campingaansluiting waarop een granny ging afaik. Een laadpaal is een ander verhaal. Dat werkt idd vanaf 1A wel.Caelorum schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:06:
[...]
De aansluiting is niet afgezekerd met 3A. De paal is geloadbalanced en kan naar 3A leveren. De auto kan je om minimaal 5A instellen en niet lager, maar de auto doet het prima met 3A 205V bijv, ipv 5A, 230V. Je laad alleen echt pokketraag.
Eigenlijk alleen maar in NL gereden naar werk, familie en dagtripjes, er staat nu zo'n 18K op de teller.
Qua onderhoud eigenlijk alleen maar de ruitenwisservloeistof hoeven bij te vullen en de banden een keer moeten oppompen omdat er in de winter een lagere bandenspanning was.
Zag laatst wel een melding over het roteren van de banden staan en twijfel nu eigenlijk wat ik moet doen dus wat is wijsheid voor ons gebruik?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Die melding is in 1 update in 't voorbije jaar gekomen per elke 10.000 km die je rijdt. Had 'm laatst ook. Kun je resetten en dan gaat die weer opnieuw tellen tot 10.000 km.Greatsword schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:23:
Zag laatst wel een melding over het roteren van de banden staan en twijfel nu eigenlijk wat ik moet doen dus wat is wijsheid voor ons gebruik?
Ze willen eigenlijk dat je je banden verwisseld met elkaar. Dat kun je overwegen of je het dag waard vindt.
[ Voor 11% gewijzigd door Oekol op 16-07-2024 19:34 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik wilde nog een Tesla halen. Nu moet ik goed over nadenken. Nu snap ik wel dat het verplicht is maar bij veel autos kan je dat makkelijk uitzetten per rit.Gommert69 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 18:38:
Vandaag mijn Y opgehaald. Fijn die EU regelgeving. Die piep voor de snelheidsoverschrijding kan je per rit uitzetten, maar bij iedere wijziging van de maximum snelheid 30-50-80-100 piept hij ook.
Heb verder geen ervaring maar is het overal niet hetzelfde? Dit schrijft de EU nog toch voor? Denk niet dat Tesla meer doet dan nodig is.Jmtpes schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:37:
[...]
Ik wilde nog een Tesla halen. Nu moet ik goed over nadenken. Nu snap ik wel dat het verplicht is maar bij veel autos kan je dat makkelijk uitzetten per rit.
Op een campingplek loop je dan naar eigen aansluiting om vervolgens de groep in kwestie weer aan te zetten. Dat kun je dus heel vaak herhalenTommie12 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:06:
[...]
Nee, zo werkt een stroomnetwerk niet. De granny zal 5A trekken, en dan zal de zekering springen… en dan heb je niks meer.
Ik kan me herinneren dat ik 5A geprobeerd heb en dat werkte op de 3A aansluiting. Maar goed, aangezien de koelbox op dezelfde groep zat wilde ik geen risico op warm bier lopen terwijl we weg waren.
De Nespresso van 1280 watt deed het ook prima op 3A net als de straalkachel van 1000 watt. Maar dat is allemaal kortstondig gebruik en niet continu belast met een druppellader.
Het was trouwens op een camping na Slovenië in Italië,
https://www.campingrocchetta.it/en/services/
Each pitch has a connection to the electricity supply 3A with CEE plug
Zo'n beetje alle geluidjes kun je permanent uitzetten hoor, alleen ISA komt elke keer weer terug. Echter kun je dat met 1 druk op het scherm gelijk uitzetten.Jmtpes schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:37:
[...]
Ik wilde nog een Tesla halen. Nu moet ik goed over nadenken. Nu snap ik wel dat het verplicht is maar bij veel autos kan je dat makkelijk uitzetten per rit.
M3P 24'
Alle geluidjes uit te zetten?Vissa66 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:59:
[...]
Zo'n beetje alle geluidjes kun je permanent uitzetten hoor, alleen ISA komt elke keer weer terug. Echter kun je dat met 1 druk op het scherm gelijk uitzetten.
Ik werd er letterlijk gek van in de M3 destijds. van alle ping en pongetjes, bloed irritant. (ook in Joe mode)
Anoniem: 525104
Rij zelf in een Model 3 van 2 maanden oud en moet het inderdaad elke rit uitzetten, maar niet elke keer als we van 30 naar 50 gaan etc. lijkt mij niet juist.Jmtpes schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:37:
[...]
Maatje van me heeft een BMW I4 en die moet wel meer "moeite" doen om elke rit de melding uit te doen.
Geen idee of dat kan, ik heb hem in Joe Mode, dan valt het allemaal reuze mee.GeeMoney schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:02:
[...]
Alle geluidjes uit te zetten?
Ik werd er letterlijk gek van in de M3 destijds. van alle ping en pongetjes, bloed irritant.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 16-07-2024 20:04 ]
AFAIK moet er met de nieuwe regels elke keer dat de auto een andere maximale snelheid detecteerd een signaal worden gegeven.Anoniem: 525104 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:03:
[...]
Rij zelf in een Model 3 van 2 maanden oud en moet het inderdaad elke rit uitzetten, maar niet elke keer als we van 30 naar 50 gaan etc. lijkt mij niet juist.
Maatje van me heeft een BMW I4 en die moet wel meer "moeite" doen om elke rit de melding uit te doen.
Hm nee dat is niet hoe ik het ervaar. Ik druk het al standaard uit op het moment van gordel aan doen en heb er dan geen last meer van.Caelorum schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:04:
[...]
AFAIK moet er met de nieuwe regels elke keer dat de auto een andere maximale snelheid detecteerd een signaal worden gegeven.
Dit gedrag heb ik soms ook, niet altijd gek genoeg. Vandaag een vrachtwagen langs mij rechts, AP gaat harder en ineens vol in de ankers en is de vrachtwagen zwart getekend.Ging niet over de lijn of ietsSkyrunner schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:30:
[...]
Bij mij ook een N-weg, limiet duidelijk 80, geen obstakels en dan ineens van 80 naar 40 (en zeer waarschijnlijk lager had ik niet ingegrepen).
Ik had hogere verwachtingen van Tesla als zo'n beetje de pionier in autonoom rijden, maar dat valt dus dik tegen. Een beetje Toyota heb ik wat dat aangaat betere ervaringen mee....
Overigens een ander ding wat ik zelf ervaar met TACC, en dan met name stop&go, is dat het mijns inziens te fel is ; de auto trekt flink op om vervolgens weer in de remmen te gaan in file. Kan me voorstellen dat een voorganger dit ervaart als aggressief rijgedrag, plus dat het ronduit onnodig is als je rustig mee wil tokkelen in de file.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Alles wat uit kan in het menu heb ik uitgezet. Het enige dat elke rit opnieuw moet is ISA, dat is 1 druk op het scherm.GeeMoney schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:02:
[...]
Alle geluidjes uit te zetten?
Ik werd er letterlijk gek van in de M3 destijds. van alle ping en pongetjes, bloed irritant. (ook in Joe mode)
Het enige wat af en toe geluid maakt is als de auto de belijning niet goed detecteert en denkt dat je van je weghelft af gaat. Verder helemaal niks.
Doet mijn M3H niet, of dat valt onder ISA, dat gaat altijd direct uit.Caelorum schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:04:
[...]
AFAIK moet er met de nieuwe regels elke keer dat de auto een andere maximale snelheid detecteerd een signaal worden gegeven.
[ Voor 22% gewijzigd door Vissa66 op 16-07-2024 20:16 ]
M3P 24'
Aan en uitzetten (T)ACC ?Vissa66 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:15:
[...]
Alles wat uit kan in het menu heb ik uitgezet. Het enige dat elke rit opnieuw moet is ISA, dat is 1 druk op het scherm.
Het enige wat af en toe geluid maakt is als de auto de belijning niet goed detecteert en denkt dat je van je weghelft af gaat. Verder helemaal niks.
[...]
Doet mijn M3H niet, of dat valt onder ISA, dat gaat altijd direct uit.
Baanwissel wat wel of niet lukt, dode hoek ?
Campings autovrij? Hoe doen kampeerauto's dat dan?gamerszvidx schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:18:
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met camperen met tent aan de model y. Is dat een beetje te doen met campings rond en in nederland. Je moet natuurlijk wel ergens kunnen staan en voor zover ik weet zijn campings auto vrij? Geen idee vandaar de vraag.
Ik heb onlangs wat Y tenten mogen aanschouwen en praatjes gemaakt met de bewoners. Beviel ze goed en het zag er goed uit. Zelf sliepen ze achterin de Y op een matras. De tent gebruikte ze vooral voor de losse spullen, bagage en om in te zitten op stoelen.
Dit is mijn eigen opstelling,
:strip_exif()/f/image/dxlqlIMlERrLlJ0w1gOu6cNG.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit was de opstelling van een overbuurman met een S. Die was helemaal lyrisch over het geheel en zelfs de eerste keer kamperen in zijn leven,
:strip_exif()/f/image/TgXynYlgg2xkS9GsfogTyeRW.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door RaRo74 op 16-07-2024 20:29 ]
Klopt, de mijne ook niet, maar die is dan ook niet recent gekocht en uitgeleverd.Anoniem: 525104 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:05:
[...]
Hm nee dat is niet hoe ik het ervaar. Ik druk het al standaard uit op het moment van gordel aan doen en heb er dan geen last meer van.
Mijne is over een week 2 maanden. Lijkt mij niet dat er iets veranderd is afgelopen maand?Caelorum schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:24:
[...]
Klopt, de mijne ook niet, maar die is dan ook niet recent gekocht en uitgeleverd.
En ja ISA is er ook al op alle andere model 3s en zo, maar mogelijk niet met de configuratie zoals op die pagina beschreven. Zou dus best kunnen dat hier een klein verschil in zit met de andere auto's van voor die tijd.Regulation (EU) 2019/2144 of the European Parliament and of the Council 1 mandates motor vehicles of categories M and N to be equipped with intelligent speed assistance (ISA) systems from 6 July 2022 for new vehicle types and from 7 July 2024 for all new vehicles.
[ Voor 76% gewijzigd door Caelorum op 16-07-2024 20:30 ]
Ah kijk zon vermoeden had ik al, grasvelden waar je dan kan staan. Ik ben zelf ook vrij onbekend met kamperen met de auto, laatst wel overnacht achterin, met matras. Beviel goed. Nu het plan om de kleine mee te nemen in iets als een tentsla en de ac dan aan. Moeten dan natuurlijk wel de tent ergens kunnen opstellen maar dat zal dus wel lukken begrijp ik?RaRo74 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:23:
[...]
Campings autovrij? Hoe doen kampeerauto's dat dan?
Ik heb onlangs wat Y tenten mogen aanschouwen en praatjes gemaakt met de bewoners. Beviel ze goed en het zag er goed uit. Zelf sliepen ze achterin de Y op een matras. De tent gebruikte ze vooral voor de losse spullen, bagage en om in te zitten op stoelen.
Dit is mijn eigen opstelling,
[Afbeelding]
En dit was de opstelling van een overbuurman met een S. Die was helemaal lyrisch over het geheel en zelfs de eerste keer kamperen in zijn leven,
[Afbeelding]
Zal er eens op letten, het aanzetten van (t)acc doe ik nauwelijks moet ik zeggen. Alleen op de snelweg is het wel oke, binnendoor is het waardeloos. Had ik niet verwacht van Tesla.GeeMoney schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:17:
[...]
Aan en uitzetten (T)ACC ?
Baanwissel wat wel of niet lukt, dode hoek ?
M3P 24'
Ik weet dat sentry mode veel batterij vraagt en in ieder geval uitzet, maar zijn er andere zaken waar ik op moet letten?
Oh ja, enige tijd terug de discussie over de richtingaanwijzers bij de M3H en toen zei iemand: ik heb geen tijd om te zoeken. De laatste tijd wat opgelet (4k km) en zelfs bij 30 km per uur heb je nog alle tijd om te kijken naar je stuur. Daarnaast als je instuurt op een nog lagere snelheid kan je gewoon je handen 09:15 houden en is er helemaal niets aan de hand.
Ik vraag mij dan af of deze persoon niet te hard rijd (>30km per uur) of eigenlijk zijn auto niet onder controle heeft.
Het feit dat je moet kijken is al.... misschien gewenning maar niet alles hoeft anders dan anders zou ik zeggenMikelS1986 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:33:
Binnenkort sta ik een maand op een vliegveld geparkeerd, trekt de batterij dat? In de zin van: kan ik gewoon wegrijden als ik na een maand weer in de auto stap?
Ik weet dat sentry mode veel batterij vraagt en in ieder geval uitzet, maar zijn er andere zaken waar ik op moet letten?
Oh ja, enige tijd terug de discussie over de richtingaanwijzers bij de M3H en toen zei iemand: ik heb geen tijd om te zoeken. De laatste tijd wat opgelet (4k km) en zelfs bij 30 km per uur heb je nog alle tijd om te kijken naar je stuur. Daarnaast als je instuurt op een nog lagere snelheid kan je gewoon je handen 09:15 houden en is er helemaal niets aan de hand.
Ik vraag mij dan af of deze persoon niet te hard rijd (>30km per uur) of eigenlijk zijn auto niet onder controle heeft.
Maandje op een vliegveld zonder Sentry aan en niet elke 10min met je telefoon de wagen wakker maken moet geen enkel probleem zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 16-07-2024 20:38 ]
Gewoon doen en gaan genieten!gamerszvidx schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:31:
[...]
Ah kijk zon vermoeden had ik al, grasvelden waar je dan kan staan. Ik ben zelf ook vrij onbekend met kamperen met de auto, laatst wel overnacht achterin, met matras. Beviel goed. Nu het plan om de kleine mee te nemen in iets als een tentsla en de ac dan aan. Moeten dan natuurlijk wel de tent ergens kunnen opstellen maar dat zal dus wel lukken begrijp ik?
Als je een camping online bekijkt kun je dit eventueel vooraf uitzoeken. Ofwel, je kiest dan een kampeerplek tent + auto.
Ook kun je wel eens kiezen voor een tentveld en daar staan inderdaad geen auto's. Dat is meer iets voor fietsers of wandelaars die daar voldoende aan hebben.
Zelf wil ik de auto altijd naast de tent hebben en dat lukt altijd
:strip_exif()/f/image/YL7dE5TLez8XkCmqCrXNuHN0.jpg?f=fotoalbum_large)
De plingel bij een snelheidswijziging kan permanent uit.Jmtpes schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:37:
[...]
De overschrijdingsplingel moet per rit uit (zoals alle nieuwe auto's), maar 1 druk op het snelheidsbord op het scherm en het is uit. Zeer makkelijk dus. Bij Veel auto's gaat dit moeilijker.
Ook de over heat protection uitzetten.MikelS1986 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:33:
Binnenkort sta ik een maand op een vliegveld geparkeerd, trekt de batterij dat? In de zin van: kan ik gewoon wegrijden als ik na een maand weer in de auto stap?
[ Voor 13% gewijzigd door TweakerVincent op 16-07-2024 21:17 ]
(De cabin overheat protection doet maar iets max 16 of 18 uur oid nadat je de auto uit bent, dus heel veel doet dat niet hoor)
De druk op het snelheidsbord is mij idd bekend, maar ik zal morgen in de menu’s eens zoeken of ik de pingel bij snelheidswijzigingen kan uitzetten…mjvdzwet schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:43:
[...]
De plingel bij een snelheidswijziging kan permanent uit.
De overschrijdingsplingel moet per rit uit (zoals alle nieuwe auto's), maar 1 druk op het snelheidsbord op het scherm en het is uit. Zeer makkelijk dus. Bij Veel auto's gaat dit moeilijker.
Welke pingel bedoel je dan precies? Want hij pingelt niet bij elke snelheidswijziging, misschien gaf hij een trajectcontrole of snelheidscamera aan?Gommert69 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:25:
[...]
De druk op het snelheidsbord is mij idd bekend, maar ik zal morgen in de menu’s eens zoeken of ik de pingel bij snelheidswijzigingen kan uitzetten…
De ISA implementatie bij Tesla in de Model 3 Highland werkt in ieder geval zo (1x op snelheidsbord klikken per rit), dat zal bij de oude Model Y’s die nu na 1 juli uitgeleverd worden toch niet anders gedaan zijn of wel?
Het nadeel van deze methode is trouwens wel dat je niet meer de AP snelheid zo over kan nemen vanaf het verkeersbord, zoals dat wel kon bij de oude model 3 (en Y denk ik?)
Provinciale wegen, door dorpen, werkzaamheden met 30 km limiet, etc.
Trajectcontrole en camera ken ik, want had ik in mijn M3 ook al, en die is het niet.
ISA, het piepen als je enkele seconden te hard rijdt, is stil zodra je het verkeersbord aantikt.
Ik heb de tijdelijke software die je krijgt als je auto nieuw is, misschien is dat het…
kan elke verlengsnoer gebruikt worden of moet ik kijken naar een bepaalde verlengsnoer?TeslaNerd schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:43:
[...]
Leg een extra lang verlengsnoer in zo een handige bak van de Action onder de voorstoel en je hebt altijd jouw eigen laadpaal bij de hand
In de settings, bij het Autopilot tabje, helemaal onderaan:Gommert69 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:46:
Nee, werkelijk bij iedere snelheidsverandering, omhoog of omlaag, pingelt hij.
Provinciale wegen, door dorpen, werkzaamheden met 30 km limiet, etc.
Trajectcontrole en camera ken ik, want had ik in mijn M3 ook al, en die is het niet.
ISA, het piepen als je enkele seconden te hard rijdt, is stil zodra je het verkeersbord aantikt.
Ik heb de tijdelijke software die je krijgt als je auto nieuw is, misschien is dat het…
:fill(white):strip_exif()/f/image/p1UZG1vw7RtDQ4rs9E9HTvPR.png?f=user_large)
Juist! Dat zal hem zijn! In 5 jaar M3 nooit geweten. Blijkbaar stond dat default aan toen ik mijn MY vandaag ophaalde. Dank voor de tip!Remz schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:04:
[...]
In de settings, bij het Autopilot tabje, helemaal onderaan: [Afbeelding]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Zelf ben ik aan het kijken voor een Y of 3 highland.TweakerVincent schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:14:
Ik zie dat Tesla bij Occasions gratis upgrade naar autopilot enhanced doet. Met inparkeren is dat best interessant lijkt mij, of is dat de enhanced niet zo interessant en is de default ook prima en is de Tesla Occasions ook nog overprices met deze upgrade?
Ik vind de Y occasions nog best aan dure kant tov de nieuwe autos icm extra korting van 2950.
En helaas geen 3 highland occasions op de Tesla site.
Wel scherp van je, ik had de enhanced autopilot upgrade niet gezien.
Harder dan 15km/u moet't ook disablen volgens mijSebazzz schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:32:
Ik kon vandaag niet wasstraatmodus uitschakelenDe knop was disabled, en ik moest rebooten om het uit te schakelen.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Nee. Je moet een snoer met voldoende dikke aders hebben, liefst 3 x 2,5 mm2. Neem er een die gecertificeerd is voor 250V/16A en ook geaard. Niet langer dan je nodig hebt. En rol het snoer uit zodat het warmte kan afgeven.cgok schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:00:
[...]
kan elke verlengsnoer gebruikt worden of moet ik kijken naar een bepaalde verlengsnoer?
Dit topic is gesloten.
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.