Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 385 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.676.862 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mjvdzwet schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:18:
[...]

De M3H heeft dit een maand gehad, maar na een software update was het verdwenen.
Blended braking? Mijn 3 en Y nooit gedaan. Volgens mij alleen US?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Inspired schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:21:
[...]

In november en december (met de factory firmware) kon ik dit selecteren en het werkte ook.

Na de 1e mainstream update was deze optie weg... en had ik bijna een ongeluk omdat de auto (na de update) dus niet remde toen hij koud was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Inspired schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:21:
[...]

Dit icoon heeft maanden in beeld gestaan op mijn Y RWD. Vooral als de accu koud is omdat je dan niet goed kan regenereren met LFP.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 10:38
Zou de Model 3 LR RWD hier ook (weer) komen?
https://electrek.co/2024/...miles-of-range-for-42490/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou best kunnen als er capaciteit over is. Al zou ik er niet snel voor kiezen. Als particulier al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:14
Beste allemaal,
Tesla MY, 2023
Ik lees op de site van de ANWB, dat onder andere in Spanje een reservewiel, thuiskomer of reparatieset verplicht in de auto aanwezig moeten zijn. Hoe gaan jullie daarmee om als je daarheen rijdt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megat schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:05:
Beste allemaal,
Tesla MY, 2023
Ik lees op de site van de ANWB, dat onder andere in Spanje een reservewiel, thuiskomer of reparatieset verplicht in de auto aanwezig moeten zijn. Hoe gaan jullie daarmee om als je daarheen rijdt ?
Ik heb niks meegenomen. Denk dat het risico op een boete 0 is daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 10:38
Inspired schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:31:
[...]
Zou best kunnen als er capaciteit over is. Al zou ik er niet snel voor kiezen. Als particulier al helemaal niet.
Waarom niet? Ik rijd nu ook een 2019 M3 LR RWD :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gertk schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:26:
[...]

Waarom niet? Ik rijd nu ook een 2019 M3 LR RWD :-)
Relatief weinig meerwaarde. Geen premium interieur meer afaik en dan zou ik liever voor LFP gaan. In de lease is het wellicht nog wel een optie maar particulier kost het je zo 5-6k meer oid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-06 14:14

Sebazzz

3dp

Dames en heren, mijn dochter is het gelukt om de webbrowser op het achterdisplay van de M3H/M3-2024 te krijgen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVzE7O1YKm0JO3Q3c2U8kOjW-28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/33kv8EL6FLxYa1I4b52ZGv2u.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet niet hoe ze het heeft gedaan, maar ik had Fullscreen Tesla gebruikt om Jellyfin op mijn thuisserver fullscreen te krijgen, en toen deed ze op een bepaald moment de bestuurdersportier dicht en toen was het gedupliceerd :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:39
Megat schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:05:
Beste allemaal,
Tesla MY, 2023
Heb een reparatie setje voor 3 tientjes online gekocht, iets vergelijkbaars wat Tesla verkoopt. Niet zozeer om aan de Spaanse regels te voldoen maar voelt toch nog een beetje onwennig om zonder reservewiel op pad te zijn. Heb sinds mensenheugenis geen lekke band gehad maar kan natuurlijk wel gebeuren. Dit systeem werkt met een vloeistof die je volgens de fabrikant later gewoon uit de band kunt spoelen waarna hij (indien mogelijk) professioneel gerepareerd kan worden.

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:34
japie514 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:03:
[...]

Heb een reparatie setje voor 3 tientjes online gekocht, iets vergelijkbaars wat Tesla verkoopt. Niet zozeer om aan de Spaanse regels te voldoen maar voelt toch nog een beetje onwennig om zonder reservewiel op pad te zijn. Heb sinds mensenheugenis geen lekke band gehad maar kan natuurlijk wel gebeuren. Dit systeem werkt met een vloeistof die je volgens de fabrikant later gewoon uit de band kunt spoelen waarna hij (indien mogelijk) professioneel gerepareerd kan worden.
Heb ook zo'n setje incl 12v compressor. Paar leaseauto's terug "per ongeluk" in mijn nieuwe lease auto gelegd :P

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
[...]

Wij hebben ooit 100 meter na de Gotthardtunnel een lekke band gehad, gelukkig een reservewiel mee bij de toenmalige auto, maar dat was wel een ervaring. Die was echt opengebarsten en klapte bij iedere omwenteling tegen de achterbumper aan, we dachten op basis van het geluid eerst dat er een helikopter boven ons vloog totdat het sturen wat minder prettig werd :)

Denk in totaal nu wel 5x een spijker/schroef in de band gehad, vorige maand nog met de huidige auto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZgthRhJEb_yiV52Ro3eDvsZJL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lhx82WWqMPWeeDwXkS5yyDKV.jpg?f=fotoalbum_large
Daarom heb ik daar vooral bij de heenrit op vakantie wel altijd wat "angst" voor, op de terugweg vind ik het minder relevant.

Heb nu geen reservewiel mee en heb altijd begrepen dat de reparatiesetjes met foam erbij in de band (zoals de huidige Tesla's worden geleverd) niet zoveel zin hebben, geen idee of dat klopt. Heb overigens wel een Xiaomi bandenpomp met accu in de auto liggen, dat helpt bij kleine lekkages zoals een schroef wel iets. Maar in het ergste geval bel je Tesla in het buitenland en regelen ze als het goed is iets. We gaan het wel zien...

[ Voor 14% gewijzigd door Taro op 14-07-2024 17:45 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
alexd90 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 07:23:
[...]

Ik heb een 2020 M3 en vergeet niet dat in ieder geval mijn bouwjaar last heeft van slijtage aan draagarmen. Bij mij is na 4 jaar best een hoop vervangen om door de APK te komen. Als je het over de hele looptijd trekt valt het mee, maar het is best een groot deel van de totale kosten. Ik heb geen exacte bedragen omdat het een leaseauto is.
Worden de 2019 draagarmen niet nog steeds onder "garantie" vervangen?

Heb bij de M3P uit 2019 over de hele looptijd geen kosten gehad op interieurfilter na. Een aantal zaken wel onder garantie vervangen/verholpen zoals de draagarmen.

De enige kosten die je echt zelf moet dragen zijn doorgaans interieurfilter, ruitenwisservloeistof ;) en banden. Na 4-5 jaar bijv. ook remvloeistof en APK, maar structurele andere zaken zijn hier nog niet langsgekomen bij Tesla.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexd90
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-06 15:18
Taro schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:44:
[...]

Heb bij de M3P uit 2019 over de hele looptijd geen kosten gehad op interieurfilter na. Een aantal zaken wel onder garantie vervangen/verholpen zoals de draagarmen.

De enige kosten die je echt zelf moet dragen zijn doorgaans interieurfilter, ruitenwisservloeistof ;) en banden. Na 4-5 jaar bijv. ook remvloeistof en APK, maar structurele andere zaken zijn hier nog niet langsgekomen bij Tesla.
Bij mij niet, maar dat komt doordat de APK niet bij Tesla was en ze daar ook de reparatie gedaan hebben. Ik moet er wel bij aangeven dat de auto ouder was als 4 jaar. Ik was te laat met de APK. Het is enkel iets om
Rekening mee te houden. Al helemaal als je een oudere Tesla koopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADutchGuy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:13
Taro schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:44:
[...]

Bij mij niet hoor, maar in mei dit jaar alle vier vervangen voor nog geen €1000, 2019 m3 LR. Dat vind ik qua prijs echt wel netjes. (Los van het feit dat ze best wat langer mee mochten gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-06 22:06
Taro schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:38:
[...]

Wij hebben ooit 100 meter na de Gotthardtunnel een lekke band gehad, gelukkig een reservewiel mee bij de toenmalige auto, maar dat was wel een ervaring. Die was echt opengebarsten en klapte bij iedere omwenteling tegen de achterbumper aan, we dachten op basis van het geluid eerst dat er een helikopter boven ons vloog totdat het sturen wat minder prettig werd :)

Denk in totaal nu wel 5x een spijker/schroef in de band gehad, vorige maand nog met de huidige auto.
[Afbeelding]
Daarom heb ik daar vooral bij de heenrit op vakantie wel altijd wat "angst" voor, op de terugweg vind ik het minder relevant.

Heb nu geen reservewiel mee en heb altijd begrepen dat de reparatiesetjes met foam erbij in de band (zoals de huidige Tesla's worden geleverd) niet zoveel zin hebben, geen idee of dat klopt. Heb overigens wel een Xiaomi bandenpomp met accu in de auto liggen, dat helpt bij kleine lekkages zoals een schroef wel iets. Maar in het ergste geval bel je Tesla in het buitenland en regelen ze als het goed is iets. We gaan het wel zien...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahVcX5zq2FszkiAniZDfRF1v3nQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMYeTWZaPEV43nPxPXfioaAL.jpg?f=fotoalbum_large

Ik gisteren nog.. gat vonden ze eigenlijk te groot om een prop in te plaatsen, maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-06 09:50

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Herkenbaar, helaas aan de zijkant bij mij. Nieuwe band……. A 300 euries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
mistermol schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:02:
[...]

[Afbeelding]

Ik gisteren nog.. gat vonden ze eigenlijk te groot om een prop in te plaatsen, maar het werkt.
Dan vraag je je toch af welke eikel zoiets rond laat slingeren... De ander mist een werkdag, begin van de vakantie of is 300-500 Euro verder.

Had hier een tijd geleden een verbouwing, daarna vond ik 2 krammetjes in de zijkant van de banden. Gelukkig heel oppervlakkig en dus in de zijkant, maar een beetje netjes werken is blijkbaar erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:43
En zelfs als je niet netjes werkt kan je gewoon een magneetbezem halen om die zooi op te pakken na afloop. Kleine moeite om eventjes door de tuin en over de oprit te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Laatst online: 07-06 13:22
Deze week ruil ik mijn 2019 M3 LR om voor een nieuwe MY LR. Moet ik mijn Premium Connectivity abonnement beëindigen en opnieuw voor mijn MY afsluiten of kan dat handiger?

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:59
Gommert69 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:18:
Deze week ruil ik mijn 2019 M3 LR om voor een nieuwe MY LR. Moet ik mijn Premium Connectivity abonnement beëindigen en opnieuw voor mijn MY afsluiten?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:48
Gommert69 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:18:
Deze week ruil ik mijn 2019 M3 LR om voor een nieuwe MY LR. Moet ik mijn Premium Connectivity abonnement beëindigen en opnieuw voor mijn MY afsluiten of kan dat handiger?
dit is gekoppeld aan de auto, dus opzeggen. Je krijgt eerst een proefperiode van 1 maand gratis.

Ik heb vorige week Tesla gebeld over de actie dat wanneer je opnieuw een Tesla leaset met hetzelfde account als je vorige je gedurende de leaseperiode gratis premium connectivity krijgt.

Volgens de telefoniste geld de actie tot 31-12-2024 en zal vanzelf verschijnen in je account na de 30 dagen proefperiode van premium connectivity.

Ik kan het overigens nergens meer terugvinden maar verder terug in het forum bevestigen meerdere personen hier een mail over hebben gehad, Die van mij loopt de 21ste af, dus ik ben benieuwd. Zal het hier updaten als het zo werkt, maar wellicht kan iemand hier het al bevestigen?

[ Voor 19% gewijzigd door Tomas_ op 15-07-2024 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Taro schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:48:
[...]

Dan vraag je je toch af welke eikel zoiets rond laat slingeren... De ander mist een werkdag, begin van de vakantie of is 300-500 Euro verder.

Had hier een tijd geleden een verbouwing, daarna vond ik 2 krammetjes in de zijkant van de banden. Gelukkig heel oppervlakkig en dus in de zijkant, maar een beetje netjes werken is blijkbaar erg moeilijk.
Dit was op de snelweg, gelukkig reed ik echt 100 meter voor een afrit. De auto begon ineens enorm te trillen. Gelukkig hadden we inderdaad geen haast, maar wel duurde het weekendje weg een halve dag korter. Ook heel typisch, nog nooit iets in mijn band gehad. 2 weken een nieuwe auto, en raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
Premium Connectivity van mijn oude auto opgezegd. Ik heb geen mail gehad over gratis Premium Connectivity voor mijn nieuwe auto. Wel zie ik in mijn app een loyaliteitstegoed van 15.000 in afwachting staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Laatst online: 01:40
Gommert69 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:23:
Premium Connectivity van mijn oude auto opgezegd. Ik heb geen mail gehad over gratis Premium Connectivity voor mijn nieuwe auto. Wel zie ik in mijn app een loyaliteitstegoed van 15.000 in afwachting staan.
Volgens mij was het voor bestellingen tot april punten. Daarna krijg je een 100€ voucher of premium connectivity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
Ik moet ook nog even achter mijn gemiste supercharging credits aan. Niet mijn schuld dat ze mijn auto niet voor 30 juni konden leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Route-de-Soleil
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-03 07:12
Ik heb een model Y RWD van dit jaar en vroeg mij af of je de airco (midden tussen voorstoelen) op de achterbank kan uitzetten, er zitten drie kids en de middelste plek mekkert dat de knieen koud worden, krijg dat ding niet uit, of de airco aan de voorkant is ook uit, maar dat wil je natuurlijk niet (altijd) enig idee welke knop dit is? (om een echtscheiding te voorkomen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-06 11:04
Route-de-Soleil schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:10:
Ik heb een model Y RWD van dit jaar en vroeg mij af of je de airco (midden tussen voorstoelen) op de achterbank kan uitzetten, er zitten drie kids en de middelste plek mekkert dat de knieen koud worden, krijg dat ding niet uit, of de airco aan de voorkant is ook uit, maar dat wil je natuurlijk niet (altijd) enig idee welke knop dit is? (om een echtscheiding te voorkomen)
Uit m'n hoofd op climate scherm.
- Tab links onder met 'achter' aanklikken.
- Vervolgens knop 'uitschakelen' aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ook de temperatuur wat hoger zetten dacht ik.
Anders leg je er een dekentje over.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tony71
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-06 10:13
Even iets anders...
Musk heeft zich openlijk uitgesproken voor volledige steun aan Trump. Trump en zijn handlangers hebben een so called 'PROJECT 2025'. ALs ik dat lees, kan ik me niet gerust voelen om langer in een Tesla te blijven rijden. Ik vertrouw het niet meer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Tony71 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:39:
Even iets anders...
Musk heeft zich openlijk uitgesproken voor volledige steun aan Trump. Trump en zijn handlangers hebben een so called 'PROJECT 2025'. ALs ik dat lees, kan ik me niet gerust voelen om langer in een Tesla te blijven rijden. Ik vertrouw het niet meer.
Meer iets voor V&A dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 08:56
Even iets anders...
Ik voel erg met je mee maar de Amerikanen hebben het zelf in de hand door anders te stemmen... hoewel ik denk niet dat een Tesla anders rijdt met of zonder project 2025

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 19:10
Ook niet slecht, dat is 6 jaar premium connectivity ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even iets anders...
Bron: wikipedia: Wikipedia: Project 2025

"Op 5 juli 2024 nam Trump afstand van Project 2025 met een verklaring op zijn platform Truth Social: "I know nothing about Project 2025. I have no idea who is behind it. I disagree with some of the things they're saying and some of the things they're saying are absolutely ridiculous and abysmal. Anything they do, I wish them luck, but I have nothing to do with them."[1][2][3]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
MoonRaven schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:43:
[...]

Ook niet slecht, dat is 6 jaar premium connectivity ;)
Ik zie nergens dat ik de Loyalty Points kan gebruiken voor de aanschaf van Premium Connectivity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Premium Connectivity van mijn oude auto opgezegd. Ik heb geen mail gehad over gratis Premium Connectivity voor mijn nieuwe auto.
Krijg je ook geen mail over, krijg je gewoon standaard bij levering.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 17:16
Even iets anders...
Wat vertrouw je er niet aan dan als ik vragen mag?
Uiteraard in relatie met rijden van een Tesla. Ander politiek geneuzel hoort niet in dit topic thuis.

[ Voor 10% gewijzigd door Valandil op 15-07-2024 10:55 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
Gommert69 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:48:
[...]

Ik zie nergens dat ik de Loyalty Points kan gebruiken voor de aanschaf van Premium Connectivity
Bij redeem awards heb ik onder upgrades "1 jaar Premium Connectivity" voor 2500 credits.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEcuvDNwV4yvo29GNO4xPGxSSHM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XLFA0Tkx27pUcCt1sAJEfz8k.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tony71
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-06 10:13
Valandil schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:54:
[...]

Uiteraard in relatie met rijden van een Tesla. Ander politiek geneuzel hoort niet in dit topic thuis.
Het betreft ook meer waar het merk voor staat en in mijn ogen gaat dat de verkeerde kant op als je mensen uitsluit. Zeker nu Musk, Trump steunt en 'project 2025' niet te vergeten.Dat heeft niets meer met politiek te maken. Maar goed dit bericht hoort hier waarschijnlijk niet thuis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-06 22:09
Valandil schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:54:
[...]

Mee eens, ik ga niet het stemgedrag van een CEO controleren voordat ik een auto van een bepaald (ander) merk koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07-06 21:38
Even iets anders...
Ik zie jammer genoeg weinig alternatieven voor de Model Y in die prijsklasse. Dus ik ga toch voor de Y gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door this op 15-07-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-06 10:11
Lezen jullie deze website weleens? Erg informatief en nu interieur foto van de Y Juniper opgedoken.
https://www.teslamagazine.nl/blik-op-week

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alexander1984 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:24:
Lezen jullie deze website weleens? Erg informatief en nu interieur foto van de Y Juniper opgedoken.
https://www.teslamagazine.nl/blik-op-week
Ziet er wat fake uit met dat stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-06 10:11
Inspired schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:37:
[...]

Ziet er wat fake uit met dat stuur?
Ja geen idee, ik weet ook niet meer wat ik moet geloven tegenwoordig wat echt en fake is.. de hoes voor de ramen lijkt wel weer echt en led strip zit wel op logische plek voor de Y. Nou ja ik de huidige en lekker met stalks dus vind het wel best zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:40
Hopelijk een simpele vraag..

Mijn werkgever stelt een " LUXE LAK" verplicht via Ayven. Maar Ayven kan mij zelf niet vertellen of Pearl White Multi Coat een luxe lak is.

Wie o wie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-05 23:18
jantje112 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:57:

Mijn werkgever stelt een " LUXE LAK" verplicht via Ayven. Maar Ayven kan mij zelf niet vertellen of Pearl White Multi Coat een luxe lak is.

Wie o wie?
Misschien je werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08:17

Wie o wie?
Als je werkgever dit verplicht stelt dan neem ik aan dat hier ook wat over te vinden is in het personeelshandboek / mobiliteitsregeling.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan

Wie o wie?
Pearl White Multi Coat, de naam zegt het al. Het is een parelmoer lak met meerdere lagen lak. Dus het is "luxe" lak en niet zoals Solid Black 1 laags...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-05 19:38

Wie o wie?
Maar gaat Jannie van wagenpark beheer dat dan controleren? Gewoon bestellen en als offerte goedgekeurd wordt heb je je antwoord? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Als je naar het climate scherm gaat en dan op de tab ‘achteren’ drukt. Zie je dan links bovenin een licht blauwe (lijkt disabled) een ‘Aan’ knop. Misschien dat je hem daar uit kan zetten? Daar zet ik hem in ieder geval aan, omdat de baby achterin niet herkend wordt als passagier achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08-2024
Hoi hoi

Ik zie in mijn vin staan ES(7)RB hoort die (7) niet een 1 te zijn. Dat de motor een single range is. Volgens mij heb ik nu wel een byd batterij. Heb een tesla y rwd besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:40
WeeMau89 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:20:
[...]

Maar gaat Jannie van wagenpark beheer dat dan controleren? Gewoon bestellen en als offerte goedgekeurd wordt heb je je antwoord? :-)
Gezeik achteraf is niet handig natuurlijk ;) Lease is niet een heel gangbaar onderwerp bij ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdepark
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-05 11:29
Beste allemaal,

Als "verse" tesla Y rijder (LR/AWD) heb ik al veel uit dit forum kunnen halen!

Nu ga ik begin augustus met de tesla op vakantie. We maken een ronde, Oostenrijk - Slovenië - Hongarije - Oostenrijk en weer naar huis.

Omdat dit de eerste keer wordt buiten Nederland ben ik op zoek naar tips. Heb mezelf zo goed mogelijk ingelezen en intussen alvast wat zaken geregeld, zoals:
* Laadpas ANWB (voor het geval ik niet met eigen laadpas/Tesla supercharger kan laden)
* Verlengsnoer (voor de 230V lader, puur het geval dat...)
* Bandenplakset (niet om te gebruiken maar wel omdat dit verplicht is in sommige landen)
* Compressortje (voor het geval van een lekke/langzaam leeglopende band)

Zijn er nog dingen waarvan jullie denken "dat is eigenlijk onmisbaar voor vakantie".

Hoor het graag!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08:17
marcdepark schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:36:
Beste allemaal,

Nu ga ik begin augustus met de tesla op vakantie. We maken een ronde, Oostenrijk - Slovenië - Hongarije - Oostenrijk en weer naar huis.

Omdat dit de eerste keer wordt buiten Nederland ben ik op zoek naar tips. Heb mezelf zo goed mogelijk ingelezen en intussen alvast wat zaken geregeld, zoals:
* Laadpas ANWB (voor het geval ik niet met eigen laadpas/Tesla supercharger kan laden)
* Bandenplakset (niet om te gebruiken maar wel omdat dit verplicht is in sommige landen)

Zijn er nog dingen waarvan jullie denken "dat is eigenlijk onmisbaar voor vakantie".

Hoor het graag!!
Ziet er goed uit, ben zelf dit jaar naar Kroatië geweest, zelfde route op Hongarije na. Je zou eventueel nog de Fastned app kunnen installeren en daar je betaalmethode koppelen zodat je Autocharge kan gebruiken, dan is het net zoals bij Tesla SuCs, plug & charge. :)

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huibert_d
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:03
Beste allemaal,

Hoor het graag!!
Daar is dit het topic voor, zat er toevallig doorheen te lezen vandaar dat ie onder de knop zat ;-)

Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-06 11:04

Wie o wie?
Traditioneel zijn Metallic lakken wat harder/sterker dan unilakken. Ook zie je krassen minder snel. Van daar dat werkgevers daarom de voorkeur hebben voor dit soort lakken. Pearl White multi coat is een Metallic/parelmoer lak. En daarmee een luxe lak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
Schwarz schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:02:
[...]

Traditioneel zijn Metallic lakken wat harder/sterker dan unilakken. Ook zie je krassen minder snel. Van daar dat werkgevers daarom de voorkeur hebben voor dit soort lakken. Pearl White multi coat is een Metallic/parelmoer lak. En daarmee een luxe lak.
Idd bij ons is metallic een vereiste, waardoor het zwart van tesla niet toegelaten was.

Veel heeft het niet uitgehaald, de verf aan de onderkant van mijn witte 3 is grotendeels afgebladerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 17:32

Wie o wie?
Vaak wordt hiermee een metallic lak bedoeld. Pearl White is idd een metallic lak.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:38
Beste allemaal,

Hoor het graag!!
- Gele insectenspray van action https://www.action.com/nl-nl/p/2503102/c-c-insectenreiniger/
- Ramen trekker https://www.action.com/nl...c-c-2-in-1-ramenreiniger/
- Evt dak zonnescherm oid https://www.amazon.nl/com...d6f5f35f5ad7affc5bf093e04
- Remmen reiniger (persoonlijk ding)
- Optioneel: Op maat tassen voor frunk of ondertrunk

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19
[...]

Waar heb je deze gekocht als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Schwarz schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:02:
[...]

turkeyhakan in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 21:09
Ga je quoten om naar jezelf te verwijzen dat je het antwoord al gegeven hebt :?
Krijg je wel volle topics als iedereen dat gaat doen.
WeeMau89 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:20:
[...]
Jannie keek toch echt of de kleur wel binnen de policy viel, stiekem rood besteld, mocht dus niet.... wist ik wel...
Begon wel over zwart, kon ik melden dat die niet mocht, want inderdaad geen metallic en wil ik niet, dus weer blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
en waarom mag rood dan weer niet? te duur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
NiroNiro schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:27:
en waarom mag rood dan weer niet? te duur?
Bij bijna geen enkele carpolicy mag zo'n kleur. Bijna altijd is dat beperkt tot grijstinten, donkerblauw, zwart en wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:54
Had een vraag gesteld telefonisch vrijdag eind middag in auto naar huis bij Tesla omdat ik een bug heb in mijn software dat wanneer ik bel en ophang hij verbonden blijft. Dan werkt alleen een reset of bluetooh disconnecten. Vandaag super goed geholpen qua opvolging van e-mails. Ben nu aan het mailen met een 'Tesla Support Specialist Advanced Vehicle Support' die het volgende zegt:
"We have reviewed the concern you reported: the behavior is unfortunately related to a known issue for which there is an ongoing investigation. We have sent you an update to see if it can mitigate the issue in the mean time, could you please connect the vehicle to WiFi whenever you have the chance to allow it to download?"
Diegene heeft inderdaad de update naar mijn auto gepushed want hij kwam direct beschikbaar. Straks even hotspot in de auto aan naar huis en dan installeren kijken of dit het oplost. Als iemand dus last heeft van dit probleem is het bekend.

Overigens meld ik nu ook dat als je wilt doorspoelen bij podcast dat hij naar het volgende nummer gaat als je dit via je stuur doet (via het scherm touchscreen werkt het nog wel naar behoren).

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
kon je via het stuur doorspoelen dan? Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
Ik werd vanochtend weer getrakteerd op een 'phantom brake' door mijn gloednieuwe M3H.

Situatie:
TACC op 80, 2-richtingsweg met duidelijke doorgetrokken streep. Net nadat ik de TACC had ingesteld op 80 pastte deze ineens aan naar 60 (terwijl de instelling op huidige snelheid staat) en ging de auto hard remmen, tot ca. 40km/u waar ik overnam om achteropkomend verkeer niet de stuipen op het lijf te jagen.

Dit is niet de 1e keer dat dit gebeurt en ik ben er nog steeds niet achter wát het nou veroorzaakt, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
weet je misschien waar het precies was gebeurd? misschien nog eens daar proberen kijken of het weer gebeurd. Dan zal het een glitch in de kaarten zijn oid. Hier in de buurt is er ook een stuk waar de auto denkt dat ie 100 mag terwijl het een 70 weg is. Het kan dus ook andersom 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:48
NiroNiro schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:38:
kon je via het stuur doorspoelen dan? Hoe?
Scrollwiel naar rechts drukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:35

bert pit

asdasd

Beste allemaal,

Hoor het graag!!
Al die dingen heb ik op mijn trip naar Portugal niet meegenomen. Wel heb ik een wegenwacht abo afgesloten, om van eventueel gedoe af te zijn bij pech of ongeluk.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:35

bert pit

asdasd

Overigens meld ik nu ook dat als je wilt doorspoelen bij podcast dat hij naar het volgende nummer gaat als je dit via je stuur doet (via het scherm touchscreen werkt het nog wel naar behoren).
Dat had ik een paar weken geleden ook maar is bij update 2024.12.9 opgelost.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Skyrunner schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:40:
Ik werd vanochtend weer getrakteerd op een 'phantom brake' door mijn gloednieuwe M3H.

Situatie:
TACC op 80, 2-richtingsweg met duidelijke doorgetrokken streep. Net nadat ik de TACC had ingesteld op 80 pastte deze ineens aan naar 60 (terwijl de instelling op huidige snelheid staat) en ging de auto hard remmen, tot ca. 40km/u waar ik overnam om achteropkomend verkeer niet de stuipen op het lijf te jagen.

Dit is niet de 1e keer dat dit gebeurt en ik ben er nog steeds niet achter wát het nou veroorzaakt, iemand een idee?
Geen idee maar dit is precies de reden dat ik TACC/AP nooit op dit soort wegen gebruik. Het is het risico simpelweg niet waard. En om eerlijk te zijn mis ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-06 18:47
bert pit schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:57:
[...]

Al die dingen heb ik op mijn trip naar Portugal niet meegenomen. Wel heb ik een wegenwacht abo afgesloten, om van eventueel gedoe af te zijn bij pech of ongeluk.
Ik heb pechhulp bij m'n verzekering afgesloten. Maar vooral omdat me niet duidelijk is welke hulp je van Tesla kunt verwachten en in hoeverre je daarvoor moet betalen. Maar kost toch zo'n 10 euro pm (Europa), dus jammer geld als dat niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:03

RvV

Situatie:

Geen idee, ik ben die vage shit ook wel een beetje beu.
Een tijdje terug zat ik op een N-weg, 80km/h en kilometers lang. Komt er een politieauto tegemoet en verder helemaal niets anders op de weg. Een strakke kaarsrechte weg met duidelijke strepen, beter gaat het niet worden.. Alles goed en wel, tot de politieauto mij op een afstand van zo'n 50 meter is tegemoet gereden en dan stampt AP de auto ineens vol in de remmen om... ja waarom!? Echt WTF? ;(
Aan het zicht heeft het niet gelegen. Overdag, schone ruiten, droog, licht bewolkt, dus geen verblindende zon of iets.
Er zit gewoon een rare en gevaarlijke kronkel in de software.

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoonRaven
kwaazaar schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:35:
[...]

Ik heb pechhulp bij m'n verzekering afgesloten. Maar vooral omdat me niet duidelijk is welke hulp je van Tesla kunt verwachten en in hoeverre je daarvoor moet betalen. Maar kost toch zo'n 10 euro pm (Europa), dus jammer geld als dat niet nodig is.
Defecten die onder garantie vallen waardoor het voertuig niet kan rijden
Lekke band
Buitensluiting
Lege batterij (wel extra kosten)
Zie ook https://www.tesla.com/nl_nl/support/roadside-assistance

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Alexander1984 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:38:
[...]

Ja geen idee, ik weet ook niet meer wat ik moet geloven tegenwoordig wat echt en fake is.. de hoes voor de ramen lijkt wel weer echt en led strip zit wel op logische plek voor de Y. Nou ja ik de huidige en lekker met stalks dus vind het wel best zo.
Er zijn twee foto's van het interieur met het bedieningsscherm erbij. De neus van de auto die op dat scherm staat is anders in beide gevallen.

Het scherm van de foto waar je de 'Highland' neus ziet is duidelijk bewerkt. De zwarte schermrand is aan de linkerkant niet parallel met het wit en er zit ook een raar groen gloedje van het opnieuw inplakken.

Ik denk dat het gewoon een gephotoshopped trucje is van die maker van dat zonnescherm om heel veel extra eyeballs te krijgen op hun product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08:16
Ik dacht tot voor kort dat Tesla's destination chargers ofwel gratis, ofwel enigszins goedkoper waren dan andere (AC) laders. Dit jaar was de eerste keer dat we met de EV in 't hotel logeerden waar er zo'n destination charger stond (2 jaar geleden waren we er namelijk nog met onze ICE).

Dus ik was ervan uitgegaan dat laden er minstens even goedkoop zou zijn als bij de laders in de buurt (of even duur, hangt ervan af hoe je 't bekijkt op sommige plaatsen in 't buitenland), maar stelde vast dat de lader bij ons hotel zelfs duurder uitviel dan de (AC) laders in de buurt.

Het is natuurlijk wel een service die iets waard is, omdat je zo niet ergens in de buurt de auto moet achterlaten om er bij te laden. Maar had ik dit nu zo verkeerd voor ? Zijn de meeste Destination Chargers dan niet gratis ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-06 21:08
RvV schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:36:
[...]
Eens, maar rijhulpsystemen in het algemeen zijn misschien ook gewoon nog niet zo goed als we hadden gehoopt. Op basis van sommige berichten van 10 jaar geleden hadden we nu al autonoom moeten kunnen rijden :+

Ik rij vaak in een BMW 3 serie uit 2022 en inmiddels is niet meer op twee handen te tellen hoe vaak mijn hartslag omhoog is geschoten door de 'hulpsystemen' van die auto. Van die keren ging de auto 2x echt vol in de ankers op de snelweg terwijl er letterlijk geen enkele reden toe was. Dan ben je wel meteen weer goed wakker :P

Smalle, bochtige wegen in een 15 of 30 km/u zone met auto's langs de weg geparkeerd vindt die auto ook niet zo leuk, ook al meerdere keren onnodig een remingreep/noodsignalen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flupp schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:52:
Ik dacht tot voor kort dat Tesla's destination chargers ofwel gratis, ofwel enigszins goedkoper waren dan andere (AC) laders. Dit jaar was de eerste keer dat we met de EV in 't hotel logeerden waar er zo'n destination charger stond (2 jaar geleden waren we er namelijk nog met onze ICE).

Dus ik was ervan uitgegaan dat laden er minstens even goedkoop zou zijn als bij de laders in de buurt (of even duur, hangt ervan af hoe je 't bekijkt op sommige plaatsen in 't buitenland), maar stelde vast dat de lader bij ons hotel zelfs duurder uitviel dan de (AC) laders in de buurt.

Het is natuurlijk wel een service die iets waard is, omdat je zo niet ergens in de buurt de auto moet achterlaten om er bij te laden. Maar had ik dit nu zo verkeerd voor ? Zijn de meeste Destination Chargers dan niet gratis ?
Nee, dat bepaalt de hoteluitbater.

De laaste keer dat ik ze gebruikte...
Ik pugde in op de parking, en zag dat er geen stroom was.
Bij het inchecken gevraagd of de lader nog werkte. Het antwoord was ja, mits een vaste kost van 15€, en ze zou de zekering terug aan zetten.
Nadien zag ik dat de lader beperkt was tot 3kW, en ik kon maar 8h laden (late aankomst, vroeg vertrek...).
Dus die prijs was niet zo voordelig...
Vorig jaar in Zweden ook een familiehotel gehad, en daar was het ook 15€ vaste kost, maar ik kreeg wel netjes 11kW, dus halverwege de nacht was ik terug tot 80%.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-06 20:10
MoonRaven schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:40:
[...]

Defecten die onder garantie vallen waardoor het voertuig niet kan rijden
Lekke band
Buitensluiting
Lege batterij (wel extra kosten)
Zie ook https://www.tesla.com/nl_nl/support/roadside-assistance
Met andere woorden, je hebt er helemaal niets aan.

- Hulp tot Max. 80 km bij lekke band.
- Buitensluiten alleen van toepassing als er een bedrijf zit die kan helpen binnen een straal van 80km
- defect is afslepen naar SeC indien er een binnen 800km zit (zal bijna altijd wel zijn) maar buiten openings tijden ben je de pineut.

Dit zijn allemaal zaken die direct je vakantie kunnen verpesten maar wel op een goede manier opgelost kunnen worden via een betaalde pechhulpservice.

Voor 150 euro per jaar voorkom je dus een hele hoop (mogelijk) gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
schumi1986 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:01:
[...]

- Buitensluiten alleen van toepassing als er een bedrijf zit die kan helpen binnen een straal van 80km
- defect is afslepen naar SeC indien er een binnen 800km zit (zal bijna altijd wel zijn) maar buiten openings tijden ben je de pineut.

Dit zijn allemaal zaken die direct je vakantie kunnen verpesten maar wel op een goede manier opgelost kunnen worden via een pechhulpdienst.

Ik heb pech hulp in mijn reisverzekering, krijg dan ook vervangend vervoer.
Dit krijg je volgens mij niet bij standaard ANWB pechhulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
[...]

Dit zijn allemaal zaken die direct je vakantie kunnen verpesten maar wel op een goede manier opgelost kunnen worden via een betaalde pechhulpservice.

SeC OF andere vestiging. Na de 80 KM zijn de kosten voor jouw rekening.En dat is als ze het wiel/band niet op dat moment kunnen vervangen. Als ze een leenwiel hebt, dan zullen ze die plaatsen en kan je een afspraak maken met de vestiging.

Buiten openingstijden kunnen ze je misschien niet helpen, maar ze zullen je wel 24/7 slepen.

Of dit goed genoeg is is natuurlijk iets wat je zelf moet afwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
mjvdzwet schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:03:
[...]

Ik heb pech hulp in mijn reisverzekering, krijg dan ook vervangend vervoer.
Dit krijg je volgens mij niet bij standaard ANWB pechhulp.
Bij ANWB alleen indien de auto niet binnen 48uur gerepareerd kan worden idd. Maar had het hier ook niet specifiek over de ANWB, alleen dat het verstanding is om zelf een pechhulp af te sluiten omdat de pechhulp van Tesla niet voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

En denk jij echt dat een andere hulporganisatie je in die gevallen wel terug aan het rijden krijgt?

ALs je band onherstelbaar is, dan slepen ze je af naar een bandencentrale en brengen ze jou naar een hotel waar je mag wachten tot die centrale open is, en de juiste band(en) vast krijgt.
Als dat op vrijdag om 16h is, dan is de kans groot dat je op sommige plaatsen ook tot maandag mag wachten... (tenzij ze zin hebben om zaterdag te werken)

En als het iets erger is, dan sleept ADAC (bv in D) je naar een Tesla SeC, en dan kan je ook wachten op herstelling. Als je dan een vervangwagen in je contract heb krijg je met wat geluk een Corsaatje of ander koekblik om je reis verder te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:39
connos schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:03:
[...]

Waar heb je deze gekocht als ik vragen mag?
Amazon. Is ook bij andere platforms beschikbaar, ook te koop via slimestore.nl'

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 21:48
Goeie find, maar helaas niet compatibel met de Highland versie. Dus eens kijken of ik zelf een 3D scan kan maken en een eigen variant :)

[ Voor 3% gewijzigd door fluppie007 op 15-07-2024 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Tommie12 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:15:
[...]

En denk jij echt dat een andere hulporganisatie je in die gevallen wel terug aan het rijden krijgt?

ALs je band onherstelbaar is, dan slepen ze je af naar een bandencentrale en brengen ze jou naar een hotel waar je mag wachten tot die centrale open is, en de juiste band(en) vast krijgt.
Als dat op vrijdag om 16h is, dan is de kans groot dat je op sommige plaatsen ook tot maandag mag wachten... (tenzij ze zin hebben om zaterdag te werken)

En als het iets erger is, dan sleept ADAC (bv in D) je naar een Tesla SeC, en dan kan je ook wachten op herstelling. Als je dan een vervangwagen in je contract heb krijg je met wat geluk een Corsaatje of ander koekblik om je reis verder te zetten.
Ik zeg ook niet dat de auto meteen gemaakt zal worden, ik zeg alleen dat de vakantie niet meteen verpest is.

Ik verwacht ook geen villa, helikopter of limousine.

Misschien heb ik meer eisen dan jou maar een hotel kamer is beter als overnachten in de auto bij een SeC en met een Corsa verder naar de bestemming is beter als dat lopend te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:30:
[...]

Ik zeg ook niet dat de auto meteen gemaakt zal worden, ik zeg alleen dat de vakantie niet meteen verpest is.

Ik verwacht ook geen villa, helikopter of limousine.

Misschien heb ik meer eisen dan jou maar een hotel kamer is beter als overnachten in de auto bij een SeC en met een Corsa verder naar de bestemming is beter als dat lopend te moeten doen.
Dus Tesla voorziet geen vervangend vervoer?
Dan ben je inderdaad beter met een goede bijstandsverzekering.

Ik heb die 1 keer goed nodig gehad in Zweden. Op mijn VW Sharan begaf de EGR en de motor kon elk moment in noodloop gaan (max 60 km/h), en dat is geen goed gevoel als je 1700km van huis bent.

Dus contact met Leasemaatschappij die doorverwees naar bijstand. Na behoorlijk wat aandringen gaven ze toelating om de herstelling ter plaatse te doen, en een vervangwagen te betalen. De VW garage gaf me eerst de heuglijke meedeling dat ze pas over 6 weken konden beginnen...Maar na wat aandringen en ze 7 dagen tijd te geven zodat ze voor en na konden werken wouden ze het toch doen.
Gelukkig was de enigste vervangwagen die ze hadden (ze waren ook Hertz station) een Audi A4.
Maar voor het geheel waren ze er niet in geslaagd om de betaling van de herstelling en de vervangwagen direct te regelen. Ik mocht direct 2000€ af tikken die ik wat later terugkreeg van de LM.

Dus ja, wat tijd verloren, maar al bij al toch nog goed vakantie kunnen houden.
Zonder die verzekering kan ook, maar dan betaal je zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:56
kwaazaar schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:35:
[...]

Ik heb het ook afgesloten bij m'n verzekeringsagent voor de gemoedsrust want de verhalen van de Tesla bijstand zijn wisselvallig. Bij pech krijg je een overnachting voor het hele gezin terug betaald als je ergens gestrand bent en dat krijg je niet bij Tesla vermoed ik.
Daarnaast ook een vervangwagen voor 8 dagen bij pech en de bijstand geld ook voor op fiets in heel Europa.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 08:56
flupp schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:52:

Het is net wat de eigenaar van het pand voor deze "service" vraagt en altijd verstandig om dit goed na te vragen voordat je de stekker er in steekt. Ik heb echt gelezen van exorbitante prijzen van wel enkele euro's per kW.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Broodro0ster schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:18:
[...]

Ik heb het ook afgesloten bij m'n verzekeringsagent voor de gemoedsrust want de verhalen van de Tesla bijstand zijn wisselvallig. Bij pech krijg je een overnachting voor het hele gezin terug betaald als je ergens gestrand bent en dat krijg je niet bij Tesla vermoed ik.
Daarnaast ook een vervangwagen voor 8 dagen bij pech en de bijstand geld ook voor op fiets in heel Europa.
Tja, het is een kwestie van wat je wilt verzekeren. Alles kan heus wel geregeld worden, alleen de vraag is wie uiteindelijk de rekening oppakt.

Een overnachting in een beetje OK hotel is een kwestie van paar honderd euro (uitgaande van 2 kamers). Een pechhulp verzekering dekt meestal max. €80 per nacht. Heel veel krijg je daar dus niet op terug.

Het afslepen zal ook zoiets kosten. En een auto huren voor een paar dagen kost ook niet de wereld. De kosten van de reparatie hangen uiteraard af van de aard van de panne en zijn meestal ook niet gedekt door de pechhulp.

De pechhulpverzekering kost je voor Europa dekking iets van €100 - 200 per jaar. Niet zoveel geld om 'ellende' te voorkomen, maar die premie is natuurlijk niet zo hoog omdat er simpelweg niet zo vaak een beroep op wordt gedaan.

Wat ik lees over de Tesla mobiliteits garantie klinkt mij wel als afdoende in de oren. Ik ben redelijk flexibel op reis en het hangt misschien ook wel af van waar je naartoe gaat. En een pechhulpverzekering heeft ook een alarmcentrale die je wat gedoe uit handen nemen als je de lokale taal niet machtig bent en bijv Engels niet zo gangbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 15:35
[...]

Een tijdje terug zat ik op een N-weg, 80km/h en kilometers lang. Komt er een politieauto tegemoet en verder helemaal niets anders op de weg. Een strakke kaarsrechte weg met duidelijke strepen, beter gaat het niet worden.. Alles goed en wel, tot de politieauto mij op een afstand van zo'n 50 meter is tegemoet gereden en dan stampt AP de auto ineens vol in de remmen om... ja waarom!? Echt WTF? ;(
Aan het zicht heeft het niet gelegen. Overdag, schone ruiten, droog, licht bewolkt, dus geen verblindende zon of iets.
oh, maar dit deed mijn Caddy ook alleen ramde die gewoon vol op de rem. snelweg soms, 80 km regelmatig,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:37

Dogooder

dus...

Ik heb net 2 dagen in de auto gezeten richting Spanje. En het viel mij op dat de energy app tot 2 keer toe vast liep. Ook de trip en verbruiksmeters werken niet meer goed.
Zie hier beetje brakke foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/An5np4fxlzGiQOquavfrVS5CiSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uMqZ74kW5oXtAD8uiS2sFDE3.jpg?f=fotoalbum_large

Eerst een flat line op 0. Dan werkt het even en dan blijft hij volledig hangen.

Ik zit op software 2024.20.7. Iemand hier ervaring mee?

Gelukkig werkt het SoC percentage bij aankomst nog wel gewoon nauwkeurig.

[ Voor 5% gewijzigd door Dogooder op 15-07-2024 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RailHenk87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-06 20:29

Situatie:

Vandaag had ik ook 2 maal een mooi gevalletje op de Autobahn. Ik rij rechts met TACC op 125 en 2 maal gaat de auto vollebak in de remmen als er een Duitser voorbij vlamt aan zeer hoge snelheid in het vak links van me.
Geen idee waarom de cruise control daar op flipt. Denkt ie dat er een auto van de tegenoverliggende richting komt omdat die zo snel langs is en niet lang genoeg zichtbaar is in de achter camera om te detecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08:16
Dogooder schreef op maandag 15 juli 2024 @ 23:00:
Ik heb net 2 dagen in de auto gezeten richting Spanje. En het viel mij op dat de energy app tot 2 keer toe vast liep. Ook de trip en verbruiksmeters werken niet meer goed.
Zie hier beetje brakke foto:
...
Ik zit op software 2024.20.7. Iemand hier ervaring mee?

Gelukkig werkt het SoC percentage bij aankomst nog wel gewoon nauwkeurig.
Had ik ook ooit, weliswaar in een andere, oudere software versie. Ik herinner mij toen een frozen screen Gemeld (service request), nooit meer iets van gehoord. Maar intussen merk ik er geen problemen (meer) mee. Niet dat ik die app frekwent gebruik, overigens ...

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empeetrois
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-06 10:48
RailHenk87 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 23:02:
[...]

Vandaag had ik ook 2 maal een mooi gevalletje op de Autobahn. Ik rij rechts met TACC op 125 en 2 maal gaat de auto vollebak in de remmen als er een Duitser voorbij vlamt aan zeer hoge snelheid in het vak links van me.
Geen idee waarom de cruise control daar op flipt. Denkt ie dat er een auto van de tegenoverliggende richting komt omdat die zo snel langs is en niet lang genoeg zichtbaar is in de achter camera om te detecteren?
Dit heb ik begin dit jaar ook enkele keren ervaren. Je schrikt eerst van de auto die met 200+ per uur voorbij vliegt en daarna dat je eigen auto in de ankers gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RailHenk87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-06 20:29
empeetrois schreef op maandag 15 juli 2024 @ 23:53:
[...]

Dit heb ik begin dit jaar ook enkele keren ervaren. Je schrikt eerst van de auto die met 200+ per uur voorbij vliegt en daarna dat je eigen auto in de ankers gaat.
Ik hou mijn spiegels goed in de gaten op de ongelimiteerde stukken, dus meestal zie ik ze wel afkomen. Maar mijn vorige wagen had een domme cruise en bleef dus gewoon doorrijden.
Nu hou ik standaard mijn voet op het gaspedaal als ik er eentje zie naderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
[...]

Bij mij ook een N-weg, limiet duidelijk 80, geen obstakels en dan ineens van 80 naar 40 (en zeer waarschijnlijk lager had ik niet ingegrepen).

Ik had hogere verwachtingen van Tesla als zo'n beetje de pionier in autonoom rijden, maar dat valt dus dik tegen. Een beetje Toyota heb ik wat dat aangaat betere ervaringen mee....

Overigens een ander ding wat ik zelf ervaar met TACC, en dan met name stop&go, is dat het mijns inziens te fel is ; de auto trekt flink op om vervolgens weer in de remmen te gaan in file. Kan me voorstellen dat een voorganger dit ervaart als aggressief rijgedrag, plus dat het ronduit onnodig is als je rustig mee wil tokkelen in de file.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Skyrunner schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:30:
[...]

Bij mij ook een N-weg, limiet duidelijk 80, geen obstakels en dan ineens van 80 naar 40 (en zeer waarschijnlijk lager had ik niet ingegrepen).

Ik had hogere verwachtingen van Tesla als zo'n beetje de pionier in autonoom rijden, maar dat valt dus dik tegen. Een beetje Toyota heb ik wat dat aangaat betere ervaringen mee....

Overigens een ander ding wat ik zelf ervaar met TACC, en dan met name stop&go, is dat het mijns inziens te fel is ; de auto trekt flink op om vervolgens weer in de remmen te gaan in file. Kan me voorstellen dat een voorganger dit ervaart als aggressief rijgedrag, plus dat het ronduit onnodig is als je rustig mee wil tokkelen in de file.
Ik gebruik de AP enkel op autostrade. Dit fenomeen had ik vroeger ook op andere merken op kleine wegen.
MAar ik heb er wel vertrouwen in dat Tesla dit in orde krijgt, zeker als ze stukken van de amerikaanse software ook los laten in Europa.

Autopark werkt in elk geval beter dan bij welke vroegere auto dan ook.

Pagina: 1 ... 385 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: