Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 383 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.675.064 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:13
Inspired schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:36:
[...]

Bij normaal gebruik heb je de extra range ook niet nodig. En als je het wel nodig hebt kan de LR ook prima naar 100%. Dat 80 vs 100 argument is wat overtrokken. Neemt niet weg dat een RWD voor de meeste mensen gewoon prima is qua range.
Daar bovenop laad de LR ook veel sneller, ik denk dat je zomaar 2 uur sneller in zuid frankrijk bent als je ook met 100% vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

The__Virus schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:19:
Is bij jullie ook de Tesla app (Android) enorm groot aan het worden qua ruimte? Kreeg opeens een 'schijfopruiming' melding op mijn telefoon en zag dat Tesla app de grootste was, in mijn geval 6GB! Online zie ik ook wat andere getallen voorbij komen:
https://www.reddit.com/r/...ly_using_12_gigabytes_of/
Op het teslaforum zelfs meldingen van 61 en 200 GB!

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:11
Inspired schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:36:
[...]

Bij normaal gebruik heb je de extra range ook niet nodig. En als je het wel nodig hebt kan de LR ook prima naar 100%. Dat 80 vs 100 argument is wat overtrokken. Neemt niet weg dat een RWD voor de meeste mensen gewoon prima is qua range.
ja die 80 100 komt hier echt elke week langs. Nog 1x dan, ook de accu van de SR RWD kan je beter niet altijd tot 100% laden (maar iig 1x per week voor kalibratie BMS).
Verder is 100% 100%, en niet 80%. Als je dus ver moet zoals iemand hierboven schrijft, dan kan je gewoon beter de LR pakken en tot 100% laden.

Ik heb nu 115k km gereden met mijn LR en 1x per week tot 100% (want rit van 350km, snelheden boven 130km/h). En snelladen alleen met vakantie. Ik heb maar 7% degradatie

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
mitsumark schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:52:
[...]
Daar bovenop laad de LR ook veel sneller, ik denk dat je zomaar 2 uur sneller in zuid frankrijk bent als je ook met 100% vertrekt.
dit ook nog eens ja. En de LR is ook stuk sneller.

Ik zou om al deze redenen dus nooit een SR nemen

[ Voor 4% gewijzigd door anti elppa op 12-07-2024 10:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
The_Woesh schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:44:
[...]

1x in de week moet ik een trip van 175km doen, heen en terug dus 350km, Met de LR kan je heen en weer scheuren zonder tussendoor laden. En dan thuis weer laden met de stroom die je anders moet verkopen voor 5 cent per kWh is toch wel interessant. Geen idee of je de meerprijs eruit haalt als de auto weer verkocht wordt maar het was wel een van de argumentaties om voor een groter bereik te kiezen (uiteindelijk heb ik een P genomen)
Uiteraard je eigen keuze, maar voor 4,000 euro (of eigenlijk 6950 inc SEPP) kun je dan inderdaad heen en weer zonder laden. Stel dat je ter plekke 10kWh bijlaadt tussen je 175km door tegen 60ct per kWh (even een relatief hoog commercieel tarief) dan is dat 6e per week... Dat kun je best lang doen voor je op 7k zit :-)

Zo rekende ik destijds dat voor onze lange ritten ik best wat overnachtingen kon boeken voor vakanties etc voor ik aan de (toen nog) 10k verschil tussen RWD en LR kwam.

Dat gezegd hebbende is dit mooie marketing, veel studies laten zien dat de 'middelste' optie veel mensen een goed gevoel geeft in die zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:18
[...]
Dat valt wel mee. Je laadt feitelijk in km/u ongeveer gelijk, behalve de piek aan het begin. De RWD is namelijk iets zuiniger. De laadcurves zijn verder vergelijkbaar, alhoewel de RWD inderdaad totaal wat lager ligt maar wel iets minder snel afdaalt. Simpel gezegd: als je langere laadbeurten hebt maakt het elkaar niet heel veel uit. Ja het zal langzamer zijn. Maar kijk maar eens de 1000km challenge van Bjorn: het verschil is niet heel groot. Wel waren in zijn video's voor de long range de omstandigheden iets minder gunstig, maar meer dan een uur over 1000km zal het nooit zijn.
Desondanks: ik vond de RWD minder lekker geveerd, veel hobbeliger. Daarnaast wilde ik graag de snelheid en is het 3u/300km achtereen kunnen rijden op vakantie best heel chill. Gebeurt niet elke stint, maar na het (fastfood :P) eten was de accu 96% vol en daarna een lange stint kunnen maken. Dat lukt met de RWD niet. En dat ene uur maakt toch wel uit, ben er blij mee dat ik die niet nog extra heb :P. De auto laadt me precies snel genoeg, zou niet langzamer moeten zijn. Een paar keer bij een druk station geweest deze vakantie en niet de volle snelheid gehaald. Dan merk je gelijk dat je aan het wachten bent op de auto, dat is bij volle snelheid eigenlijk niet het geval geweest (dan is rustig aan naar toilet en even wat eten en volgend laadpunt uitzoeken/selecteren ruim voldoende om weer 2 uur verder te kunnen rijden).

[ Voor 29% gewijzigd door The__Virus op 12-07-2024 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
The__Virus schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:01:
[...]

Dat valt wel mee. Je laadt feitelijk in km/u ongeveer gelijk, behalve de piek aan het begin. De RWD is namelijk iets zuiniger. De laadcurves zijn verder vergelijkbaar, alhoewel de RWD inderdaad totaal wat lager ligt maar wel iets minder snel afdaalt. Simpel gezegd: als je langere laadbeurten hebt maakt het elkaar niet heel veel uit. Ja het zal langzamer zijn. Maar kijk maar eens de 1000km challenge van Bjorn: het verschil is niet heel groot. Wel waren in zijn video's voor de long range de omstandigheden iets minder gunstig, maar meer dan een uur over 1000km zal het nooit zijn.
Desondanks: ik vond de RWD minder lekker geveerd, veel hobbeliger. Daarnaast wilde ik graag de snelheid en is het 3u/300km achtereen kunnen rijden op vakantie best heel chill. Gebeurt niet elke stint, maar na het (fastfood :P) eten was de accu 96% vol en daarna een lange stint kunnen maken. Dat lukt met de RWD niet. En dat ene uur maakt toch wel uit, ben er blij mee dat ik die niet nog extra heb :P. De auto laadt me precies snel genoeg, zou niet langzamer moeten zijn. Een paar keer bij een druk station geweest deze vakantie en niet de volle snelheid gehaald. Dan merk je gelijk dat je aan het wachten bent op de auto, dat is bij volle snelheid eigenlijk niet het geval geweest (dan is rustig aan naar toilet en even wat eten en volgend laadpunt uitzoeken/selecteren ruim voldoende om weer 2 uur verder te kunnen rijden).
Ik haalde met mijn M3H RWD ook gewoon 300km op de autobahn (140km/u) en 190km/u om voor te verwarmen. Voordeel accu iets leger bij aankomst Supercharger, dus een gunstige curve.

Ik heb bewust als privé rijder voor de RDW gekozen, gezien €7000 best geld is. Je kan als privé rijder de. €2950 SEPP niet zomaar wegwuiven.

Daarnaast vind ik de performance prima en rijdt heerlijk op Chill.

Ieder zo zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
mjvdzwet schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:09:
[...]

Ik haalde met mijn M3H RWD ook gewoon 300km op de autobahn (140km/u) en 190km/u om voor te verwarmen. Voordeel accu iets leger bij aankomst Supercharger, dus een gunstige curve.

Ik heb bewust als privé rijder voor de RDW gekozen, gezien €7000 best geld is. Je kan als privé rijder de. €2950 SEPP niet zomaar wegwuiven.

Ieder zo zijn ding.
ja prive snap ik het wel een stuk beter ja.

Die 300km bij 140km/h zal niet in de winter geweest zijn, met nat wegdek en wat wind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
mjvdzwet schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:09:
[...]

Ieder zo zijn ding.
Aah ja ik heb het over een MY LR, met een fietsendrager erop :P. Max. snelheden in FR en BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
anti elppa schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:11:
[...]

ja prive snap ik het wel een stuk beter ja.

Die 300km bij 140km/h zal niet in de winter geweest zijn, met nat wegdek en wat wind ;)
Het was afgelopen maand naar Noorwegen met zo'n 15 graden en regen, maar in de winter is het uiteraard een stuk minder. Gelukkig ben ik geen wintersporter ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
mjvdzwet schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:13:
[...]

Het was afgelopen maand naar Noorwegen met zo'n 15 graden en regen, maar in de winter is het uiteraard een stuk minder. Gelukkig ben ik geen wintersporter ;)
15 is nog ok. Ik merk vooral onder de 10 dat het rap minder word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-03 17:27
sarlo schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:01:
[...]

Ten eerste ik heb geen grote mond want het is een geschreven bericht, ten tweede als je het zelf al uitzoekt, waarom vraag je het dan? Daarnaast als je weet dat het geldt vanaf de eerste toelating, dan zoek je contact met Tesla om na te gaan of dat het gaat om een auto die al op kenteken staat (dan is de cataloguswaarde hoger) zo niet, dan geldt de huidige verkoopprijs als cataloguswaarde (minus de +/- 1000 euro documentatiekosten etc).
De cataloguswaarde is de officiële nieuwprijs op het moment van tenaamstelling. Dus bij een auto die nog niet op kenteken staat, is dat de normale verkoopprijs, eventueel inclusief bij aanschaf meebestelde opties. Een korting op een voorraadmodel (nieuw) verlaagt de cataloguswaarde niet. Dus een nieuwe auto in een samenstelling die volgens de officiële verkoopprijs buiten SEPP valt, blijft daar buiten.

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:37
Zojuist weer een tripervaring gedeeld in: LigeTRy in "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa"

Wat model specifieke dingen die ik hier wil benoemen ter aanvulling (M3 2024 RWD)
  • Stoelventilatie is echt een blessing als het buiten warm is
  • Wat blijft het een fijne auto
  • 1x gehad dat tesla nav aangaf dat er 2 laadpalen beschikbaar waren bij aankomst, echter was alles vol. Was geen ramp omdat er een ionity station naast zat
  • Dataverbinding bij grensovergangen is echt ellende, vaak 5 tot 10 minuten geen bereik/kaart/muziek gehad. Nu heb ik op de terugweg ook 6 grensovergangen gehad, maar dit moet en kan echt beter
  • Maar 4 phantom wipes gehad op 3300km
  • Regeneratief remmen houdt er na een haarspeldbochtje of 3 naar beneden wel mee op (koude accu, 16c buiten), dat is erg jammer als de rit naar boven je 4% heeft gekost

[ Voor 10% gewijzigd door LigeTRy op 12-07-2024 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anti elppa schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:54:
[...]

dit ook nog eens ja. En de LR is ook stuk sneller.

Ik zou om al deze redenen dus nooit een SR nemen
Hangt wel van het model af. Een Y met BYD kan sneller laden dan een LR/P. De huidige NMC packs zijn niet zo super meer.
[...]
2 uur? Je overschat de LR nogal. Utrecht - Narbonne is 1266km. Model 3 RWD doet er in totaal 13:34 over en de LR 12:44. Beide op 18 inch. Bij de Y kan de RWD met BYD zomaar eens sneller zijn tov de Y LR.

[ Voor 39% gewijzigd door Inspired op 12-07-2024 12:27 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
LigeTRy schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:04:
Zojuist weer een tripervaring gedeeld in: LigeTRy in "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa"

Wat model specifieke dingen die ik hier wil benoemen ter aanvulling (M3 2024 RWD)
  • Stoelventilatie is echt een blessing als het buiten warm is
  • Wat blijft het een fijne auto
  • 1x gehad dat tesla nav aangaf dat er 2 laadpalen beschikbaar waren bij aankomst, echter was alles vol. Was geen ramp omdat er een ionity station naast zat
  • Dataverbinding bij grensovergangen is echt ellende, vaak 5 tot 10 minuten geen bereik/kaart/muziek gehad. Nu heb ik op de terugweg ook 6 grensovergangen gehad, maar dit moet en kan echt beter
  • Maar 4 phantom wipes gehad op 3300km
  • Regeneratief remmen houdt er na een haarspeldbochtje of 3 naar beneden wel mee op (koude accu, 16c buiten), dat is erg jammer als de rit naar boven je 4% heeft gekost
Dat van die grensovergangen is van de laatste 2 jaar. Daarvoor was het hooguit een 2 min. Iig zo kort dat je spotify ed gewoon op geheugen door liep.
Ik stoor me hier ook echt aan, aangezien ik elke week minimaal 1 dag in belgie zit (soms ook duitsland) en het lijkt elke maand wel weer langer en langer te duren. Laatste een keer dat ik bij hazeldonk de grens over ging en dat ik bij brasschaat pas weer bereik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
[...]
Dat valt wel mee:
Met een Model Y RWD vanaf Utrecht naar Nice (1360km) doe je er 12:38 over volgens ABRP, waarvan 2:26 min laden. Dus 2u besparen op laden betekent eigenlijk dat je maar 30 mins hebt op de hele trip aan laden... Dat lijkt me stug. Tuurlijk het zal wat sneller gaan maar in de praktijk zul je dan zien dat bijv bij Fastned aan de Peage laden (scheelt een paar minuten verder de weg afrijden en terug) etc een stuk meer opleveren dan de grotere batterij en hogere laadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Laatst online: 31-05 10:40
anti elppa schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:21:
[...]

Dat van die grensovergangen is van de laatste 2 jaar. Daarvoor was het hooguit een 2 min. Iig zo kort dat je spotify ed gewoon op geheugen door liep.
Ben ik niet met je eens. Toen ik in 2019 mijn eerste M3 vakantie naar Italie deed, viel het me ook al op dat het 10 tot 15 minuten kan duren. Als je geluk hebt is het rond de 5 minuten, maar ik heb het nooit sneller gehad.

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:34
Sander schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:56:
[...]

Uiteraard je eigen keuze, maar voor 4,000 euro (of eigenlijk 6950 inc SEPP) kun je dan inderdaad heen en weer zonder laden. Stel dat je ter plekke 10kWh bijlaadt tussen je 175km door tegen 60ct per kWh (even een relatief hoog commercieel tarief) dan is dat 6e per week... Dat kun je best lang doen voor je op 7k zit :-)

Zo rekende ik destijds dat voor onze lange ritten ik best wat overnachtingen kon boeken voor vakanties etc voor ik aan de (toen nog) 10k verschil tussen RWD en LR kwam.

Dat gezegd hebbende is dit mooie marketing, veel studies laten zien dat de 'middelste' optie veel mensen een goed gevoel geeft in die zin.
Je hebt helemaal gelijk, er zit zeker marketing in. En zoals gezegd één van de argumenten. Toch vind ik de besparing aanzienlijk. De laadpalen op mijn werk zijn uitbesteedt aan een paaltjesmelker die denk dat €0,65 per kWh een goed tarief. is. Wellicht is hij bang voor overbezetting 8)7. Als ik met jou 6€ reken dan kom ik op 1500 over 5 jaar. Dat is geen 7k, maar vergeet de restwaarde niet. De LR zal bij verkoop meer opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:32

GVR

Helpt het om vlak voor de grensovergang een wifi hotspot op te zetten en ermee te verbinden om zo de navigatie te kunnen blijven gebruiken? Je mobiel zal sneller van netwerk gewisseld zijn dan dat Tesla dat doet blijkbaar.

Of blijft navigatie doorgaan op basis van gps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Gommert69 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:35:
[...]

Ben ik niet met je eens. Toen ik in 2019 mijn eerste M3 vakantie naar Italie deed, viel het me ook al op dat het 10 tot 15 minuten kan duren. Als je geluk hebt is het rond de 5 minuten, maar ik heb het nooit sneller gehad.
Raar. Ik heb pak em beet minimaal 500 overgangen gehad tussen 2019 en 2022 (belgie extreem veel, duitsland, frankrijk, denemarken, Zwitserland, oostenrijk, italie) en de duur was altijd korter dan de buffer van spotify. Nog nooit ook maar 1x gehad dat de muziek stopte. Wel (zeker in 2019) een handvol keer gehad dat LTE niet meer terug kwam, en dan moest je ff resetten, na een update is dat probleem niet meer terug gekomen.

Laatste 2 jaar duurt het minimaal 10min. Eigenlijk altijd zo lang, dat de muziek stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik merk dat (met premium connectivity) vooral het in het 'niets' rijden op de sattelietkaarten nogal irritant is. Werkt dat beter met de 'gewone' maps aan? Want dat is voor mij veel irritanter omdat je na de grens soms ook gewoon wel even een afrit moet nemen oid en die dan snel mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Meer mensen die geen meldingen van Flitsmeister meer via de speakers krijgen maar alleen over de telefoon?
Geen populaire app meer maar toch :+

[ Voor 23% gewijzigd door The__Virus op 12-07-2024 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:12
[...]
Nee toch? :*) ,

En dan is deze test met een CATL LFP gedaan laat staan met een BYD LFP met nog wat snellere resultaten.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +3 Henk 'm!
RaRo74 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:07:
[...]

Nee toch? :*) ,

[YouTube: Tela Model Y RWD vs Long Range Supercharger battle ( summer 35c )]

En dan is deze test met een CATL LFP gedaan laat staan met een BYD LFP met nog wat snellere resultaten.
Beetje rare test. De Y LR (670 km/u) laad iets sneller dan de Y RWD CATL (580 km/u). De BYD (810 km/u) versie is wel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-06 20:54
Vraagje aan de ervaringsdeskundigen:
Bij mijn achterwiel hoor ik als ik van richting verander (vooruit - achteruit en ook weer achteruit - vooruit) een blikkerig klikje. Het is net zo'n klikker die je bij hondentraining gebruikt.
Iemand enig idee :? Ik heb het geprobeerd op film te krijgen maar lukt niet goed. Heb al even vlot gekeken maar zie zo niet iets wat los zit?

M3 SR+ 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-05 11:43
ybos schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:22:
Bij mijn achterwiel hoor ik als ik van richting verander (vooruit - achteruit en ook weer achteruit - vooruit) een blikkerig klikje. Het is net zo'n klikker die je bij hondentraining gebruikt.
Iemand enig idee :? Ik heb het geprobeerd op film te krijgen maar lukt niet goed. Heb al even vlot gekeken maar zie zo niet iets wat los zit?
Ik heb exact hetzelfde, denk ik. Ik ben er al 2x naar Wezep mee geweest, ze zeggen dat ze de draagarmen hebben vervangen, maar het geluid zit er nog steeds. Hier klinkt het alsof je 'over een putdeksel rijdt'.
Nu ik dit weer lees; ik ga gelijk weer even een service request inschieten... Zucht.. Dit keer niet in Wezep maar in Hengelo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
ybos schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:22:
Welk model Tesla?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Nu online
GVR schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:46:
Helpt het om vlak voor de grensovergang een wifi hotspot op te zetten en ermee te verbinden om zo de navigatie te kunnen blijven gebruiken? Je mobiel zal sneller van netwerk gewisseld zijn dan dat Tesla dat doet blijkbaar.

Of blijft navigatie doorgaan op basis van gps?
Ja dat helpt zeker. Zo heb ik de grensovergangen van mijn sporadische buitenlandse ritten wat aangenamer kunnen maken (lees: de weg niet kwijtgeraakt :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
M3 SR+ 2019
(Zal post ff aanpassen, nogal nuttige info ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:39
Heb zelf dankzij jou hetzelfde controller gekocht. Werkt het ook draadloos? Heb via wired wel driver geïnstalleerd in tesla.

Krijg het nog niet aan de praat.
Smobbo schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:39:
[...]

Wij hebben 2 van deze (voor bij de Switch) en die werken ook prima in de auto:
https://www.aliexpress.us...%3Asearch%7Cquery_from%3A

Daarbij moet ik dan wel mn telefoon loskoppelen, aangezien er maar max 2 apparaten tegelijk gekoppeld kunnen zijn (y) .
De kinderen vinden het top, laden onderweg duurt nu dus iets langer (eerst het potje racen afmaken...).

[...]

Mmm, die neppe onderste bumperlip is niet echt mijn ding :o .
Is het chrome nu deels gewrapt en deels niet of is dat het licht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
vanDaal schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:03:
Ik mag me sinds afgelopen dinsdag ook melden in dit topic met de privé aanschaf van een zwarte M3 LR uit 2019. Heeft 155K op de teller en nog een rijbereik van 450km. Komende vanuit een diesel (Volvo V60 D4) is dit wel een lekkere overgang hoor, een beetje hetzelfde effect toen ik mijn LCD inruilde voor een OLED 8) . Helaas wel ten onrechte gedacht dat ie in aanmerking zou komen voor de SEPP subsidie van 2K. De M3 staat namelijk in de lijst, maar had even over de oorspronkelijke cataloguswaarde heengekeken |:( . Mocht iemand het wel gelukt zijn, laat maar weten.

Wel alvast een vraag. De spiegelkap van de rechterspiegel mist helaas een stuk, dus die moet vervangen worden. Heeft iemand daar ervaring mee, kun je dat zelf doen? Ik had er wel al eentje gevonden.
Hier de video van Tesla voor het vervangen van een spiegelkap:
https://service.tesla.com...79-8305-955A314C88C9.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03:09
Pas geleden gaf ik aan dat ik trillingen ervaar op hogere snelheid. Had vandaag hiervoor een afspraak bij SEC in Hengelo.

Blijkt dat het isolatiemateriaal in de band rechtsachter is losgekomen (Michelin e-Primacy). Voor nu hebben ze het isolatiemateriaal eruit gehaald, en zodra er een nieuwe band is moet ik een nieuwe afspraak plannen.

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 18:59
Zensu schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:49:
Heb zelf dankzij jou hetzelfde controller gekocht. Werkt het ook draadloos? Heb via wired wel driver geïnstalleerd in tesla.

Krijg het nog niet aan de praat.

[...]
Kijk ook even in het accessoires topic!
Ik heb sinds kort een nieuwe model 3 highland en hierop werken de meeste controllers niet! Het lijkt aan het Bluetooth protocol te liggen, maar ik ben geen expert.

Proefondervindelijk ben ik er achter dat switch controllers en Xbox controllers niet werken. Ook third party PlayStation controllers werken niet.

De enige controller waarvan ik zeker weet dat die wel werkt is een originele PlayStation 4 controller.

Hierbij moet je echt op zoek naar een originele, er worden veel namaak controllers verkocht die prima op de PlayStation werken, maar dus niet in een model 3 highland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:12
Barse87 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:48:
Pas geleden gaf ik aan dat ik trillingen ervaar op hogere snelheid. Had vandaag hiervoor een afspraak bij SEC in Hengelo.

Blijkt dat het isolatiemateriaal in de band rechtsachter is losgekomen (Michelin e-Primacy). Voor nu hebben ze het isolatiemateriaal eruit gehaald, en zodra er een nieuwe band is moet ik een nieuwe afspraak plannen.
Ik heb ook een afspraak ingepland vanmorgen voor trillingen in de gehele auto bij hogere snelheden. Ook de Michelein banden en circa 5200km op de teller. wordt steeds erger lijkt het wel.
23 juli mag ik naar het SEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 09:47
Smobbo schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:52:
[...]

Kijk ook even in het accessoires topic!
Ik heb sinds kort een nieuwe model 3 highland en hierop werken de meeste controllers niet! Het lijkt aan het Bluetooth protocol te liggen, maar ik ben geen expert.

Proefondervindelijk ben ik er achter dat switch controllers en Xbox controllers niet werken. Ook third party PlayStation controllers werken niet.

De enige controller waarvan ik zeker weet dat die wel werkt is een originele PlayStation 4 controller.

Hierbij moet je echt op zoek naar een originele, er worden veel namaak controllers verkocht die prima op de PlayStation werken, maar dus niet in een model 3 highland!
De Xbox One S controller werkt bij mij anders prima (M3H).

Boven de 130km/h voel ik iets meer trillingen dan normaal, maar te weinig om over te gaan klagen. Ik zit nog niet eens aan de 1000km, dus zie het een tijdje aan zo.

[ Voor 9% gewijzigd door kwaazaar op 12-07-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:31

bert pit

asdasd

Inspired schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:22:
[...]

Beetje rare test. De Y LR (670 km/u) laad iets sneller dan de Y RWD CATL (580 km/u). De BYD (810 km/u) versie is wel sneller.
Inderdaad, mijn Y LR haalt bij 10% a 15% lading tot 1500 km/u. Wel voorverwarmd uiteraard en bij een 250 kW supercharger.

[ Voor 4% gewijzigd door bert pit op 12-07-2024 15:19 ]

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-06 21:08
anti elppa schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:21:
[...]

Dat van die grensovergangen is van de laatste 2 jaar. Daarvoor was het hooguit een 2 min.
Ik stoor me hier ook echt aan, aangezien ik elke week minimaal 1 dag in belgie zit (soms ook duitsland) en het lijkt elke maand wel weer langer en langer te duren. Laatste een keer dat ik bij hazeldonk de grens over ging en dat ik bij brasschaat pas weer bereik had.
ModelY 2023
Misschien een vreemde gedachtengang maar zou het aan de frequentie van grenspassages kunnen liggen of zo?
Onze dochter woont dichtbij de Duitse grens en rijdt daardoor vaak bij onze oosterburen.
Als exotische trip had ze eergisteren een reis naar Poperinge in België via de grensovergaang Hazeldonk. Op de terugweg vandaag is ze via de E34 richting Eindhoven weer naar huis gereden. Volgens haar merkt ze nooit wat van de landenwisseling. Het loopt zonder hapering in elkaar over, zowel naar het land van de halve liters als nu bij de trip naar West Vlaanderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
bert pit schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:17:
[...]

Inderdaad, mijn Y LR haalt bij 10% a 15% lading tot 1500 km/u. Wel voorverwarmd uiteraard en bij een 250 kW supercharger.
Maakt allemaal niet heel veel uit op 1000km volgens TeslaBjorn. LR is 5min sneller met iets ongunstiger weer. En de BYD RWD is nog een stukje sneller (de rwd uit de test is geen BYD)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/961wRUZs7rovfyn9dh632liU21c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a5yWhtgdBURcWA1Hz4wigE9K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-06 20:07
schumi1986 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:43:
[...]

Maakt allemaal niet heel veel uit op 1000km volgens TeslaBjorn. LR is 5min sneller met iets ongunstiger weer. En de BYD RWD is nog een stukje sneller (de rwd uit de test is geen BYD)

[Afbeelding]
Die testen van Bjorn zijn leuk maar zeggen vrijwel niets omdat de omstandigheden nooit overeenkomen. Hij vergelijkt vaak auto's van verschillende fabrieken, jaartallen, met andere banden (en groottes) en verschillende laadstations en ga zo maar door. Bovendien heeft het weer naar mijn ervaring enorme impact. Ik reed vandaag in de regen met aardig wat wind en ik kwam niet onder de 180w/km terwijl ik normaliter toch echt rond de 130-140 zit.

[ Voor 8% gewijzigd door DiscoNootje op 12-07-2024 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

The__Virus schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:53:
Meer mensen die geen meldingen van Flitsmeister meer via de speakers krijgen maar alleen over de telefoon?
Geen populaire app meer maar toch :+
Hoe staan de instellingen in FM?
Bij mij via Bluetooth HSP, kanaal automatisch. Forceer telefoonspeakers uitgeschakeld uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiderPig
  • Laatst online: 28-02 14:58
[...]

[Afbeelding]
De Y RWD BYD had ie ook getest, dan is de BYD rekening houdend met dezelfde Temp range, 30min langzamer dan een Y LR AWD.

Moet binnenkort ook een keuze maken, weet zelf ook nog niet wat ik ga doen. Rij nu 3 AWD, en wil niet inleveren op snelheid (gevoel), zal vrees ik dus dokken worden en Y LR AWD bestellen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTfWcH5WYs5hWkK0jVXl0DKxKI0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N6s6bLunTtrj8WMEP39s8oft.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 13:20
Toevallig na een refresh op de Model Y order page...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D--u7G4bHXF0qfwbn6zR26VJNrQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/B9lV2sJXODzDellxfhSqqwqx.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
DiscoNootje schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:30:
[...]

Die testen van Bjorn zijn leuk maar zeggen vrijwel niets omdat de omstandigheden nooit overeenkomen. Hij vergelijkt vaak auto's van verschillende fabrieken, jaartallen, met andere banden (en groottes) en verschillende laadstations en ga zo maar door. Bovendien heeft het weer naar mijn ervaring enorme impact. Ik reed vandaag in de regen met aardig wat wind en ik kwam niet onder de 180w/km terwijl ik normaliter toch echt rond de 130-140 zit.
IMO blijft het een goede graadmeter, uiteraard is het allemaal afhankelijk van het weer maar tel er 20/30min bij op in het slechte geval en je zit een heel eind goed.

Hoe dan ook denk ik dat veel mensen die voor een LR gaan zonder eerst goed te vergelijken denken dat het verschil veel groter zal zijn terwijl het in werkelijkheid allemaal niet zo heel veel uit maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 09:50
Sander schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:56:
[...]

Ik heb zelf de LR genomen en eigenlijk lichtjes spijt dat ik geen RWD heb genomen. Enkel de verbeterde speakers, weet niet of me dit zou tegenvallen moesten ze er niet zijn.

-90% van de ritten zijn <300km
-de LR heeft giga veel vermogen waardoor je eigenlijk altijd in chill (=200pk) rijdt
-meestal komt het snelladen maar tijdelijk boven de 150kw

Goed ik ben heel tevreden van de auto in het algemeen, maar komende van diesel had ik wat range anxiety en dan is er natuurlijk de variant die meer 'range' heeft....

Als je thuis kan laden, hoef je minder onderweg te stoppen dan een ICE die naar het tankstation moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 09:13
The__Virus schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:01:
[...]

True, ik overdreef iets.
Volgens ABRP scheelt het op 1300km ongeveer 1 uur, maar ook minder (korte) stops wat imo een plus is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Laatst online: 14-05 19:38
Extra korting op model y! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQ7rFTvoBYmQlDoBuh9_IUuZbf0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qm7wfr1rgUCZge7JFadQ6Db7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door WeeMau89 op 12-07-2024 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05 14:09
Dus zwart of wit voor geconfigureerd nu voor €37.140?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:24
new_born89 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:37:
[...]

Dus zwart of wit voor geconfigureerd nu voor €37.140?
Nee €40.090. Nu staat het er specifiek bij maar het was al zo zoals eerder deze week hier gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-06 18:17
Sander schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:51:
Ik merk dat (met premium connectivity) vooral het in het 'niets' rijden op de sattelietkaarten nogal irritant is. Werkt dat beter met de 'gewone' maps aan? Want dat is voor mij veel irritanter omdat je na de grens soms ook gewoon wel even een afrit moet nemen oid en die dan snel mist.
Nee werkt niet beter. Vanuit Oostenrijk - Duitsland - Nederland echt wel 20min geen verbinding gehad. Premium connectivity maar rijdt altijd op normale kaarten, veel rustiger. Maar geen kaart beschikbaar, blauwe lijn in het niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-06 20:30
[...]

[Afbeelding]
YouTube: Tesla Model Y RWD vs Model Y Long Range Spring highway efficiency test

Hier ook nog een vergelijk tussen de RWD & LR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Maurice- schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:39:
[...]

Nee €40.090. Nu staat het er specifiek bij maar het was al zo zoals eerder deze week hier gemeld.
Volgensmij is het 43.040. Hier is die 2950 al in meegenomen en gaat er dus niet nog vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitmixer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 14:59
Volgens mij best een uitdaging om een auto uit de voorraad te kiezen waar ook de SEPP op van toepassing is (gaat immers om catalogusprijs, niet aanschafprijs).

Voor zover ik kan overzien komen auto's die met korting onder de 45K uitkomen, niet in aanmerking voor SEPP. De catalogus prijs zal niet ineens veranderen lijkt me.

Hoor graag wanneer ik het fout heb natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
schumi1986 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:47:
[...]

Volgensmij is het 43.040. Hier is die 2950 al in meegenomen en gaat er dus niet nog vanaf.
Ja minus de SEPP is €40.090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Hitmixer schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:51:
[...]

Volgens mij best een uitdaging om een auto uit de voorraad te kiezen waar ook de SEPP op van toepassing is (gaat immers om catalogusprijs, niet aanschafprijs).

Voor zover ik kan overzien komen auto's die met korting onder de 45K uitkomen, niet in aanmerking voor SEPP. De catalogus prijs zal niet ineens veranderen lijkt me.

Begin van de week waren de basic zwart en wit ook te kiezen. Komen vast weer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitmixer
LFP en HW4 is nog niet de default voor model Y rwd toch? Zeker niet bij voorraad auto's.

Just checking :-)

[ Voor 10% gewijzigd door Hitmixer op 12-07-2024 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Hitmixer schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:00:
LFP en HW4 is nog niet de default voor model Y rwd toch? Zeker niet bij voorraad auto's.

Just checking :-)
LFP is wel zeker ;) BYD en HW4 niet. Maar kun je in de adresbalk wel zien aan de vin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05 14:09
Hitmixer schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:51:
[...]

Standaard zwart en wit hebben een catalogus prijs van 45.990, maar dat is Inclusief bestemmings- en documentatiekosten ad € 980 en Inclusief verwijderingsbijdrage van € 20, dus onder de streep komen deze voor SEPP in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
GVR schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:35:
[...]

Hoe staan de instellingen in FM?
Bij mij via Bluetooth HSP, kanaal automatisch. Forceer telefoonspeakers uitgeschakeld uiteraard.
Heb het uit en weer aangezet en afgelopen rit werkte t weer goed. Had nu alleen geen spotify aan maar zou niet moeten uitmaken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Zonder de ruitenwisserdiscussie weer aan te zwengelen, maar na de laatste updates werkt het echt wel goed. Genoeg regen gehad om te testen en heb niet een keer handmatig de instellingen hoeven aanpassen. Nog niet in donker getest. Gaat om een 2020 (21 model) M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitmixer
new_born89 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:07:
[...]

Standaard zwart en wit hebben een catalogus prijs van 45.990, maar dat is Inclusief bestemmings- en documentatiekosten ad € 980 en Inclusief verwijderingsbijdrage van € 20, dus onder de streep komen deze voor SEPP in aanmerking.
Begrijp ik, maar ik vraag me wat de catalogusprijs van deze (voor zover ik kan zien) standaard witte is; begrijp de oude prijs niet... Geen trekhaak, standaard velgen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YgPB6uHoDoFGrzj_nBuXmBjbx8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4ZFVj5Zqyi35jh9QHXUx1VMG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:31

bert pit

asdasd

[...]

[Afbeelding]
Ik kom voor mijn wintersport traject (met ABRP) van 975 km en op het einde 50% SoC op een verschil van 50 minuten. Toch een heel andere waarde.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 13:20
Hitmixer schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:41:
[...]

Begrijp ik, maar ik vraag me wat de catalogusprijs van deze (voor zover ik kan zien) standaard witte is; begrijp de oude prijs niet... Geen trekhaak, standaard velgen...

[Afbeelding]
Wit interieur = +1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitmixer
7(8)7 even ogen uitwrijven - dom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Laatst online: 31-05 22:48
mfontein75 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:08:
[...]

Om je een idee te geven hoe een witte Highland er uit ziet zonder en met Eibach veren (verlaging ca. 2,5 cm) :
[Afbeelding]

En het rijdt ook lekker!
Waar heb je je 3 laten verlagen? Zit er ook aan te denken voor mijn rode highland, optisch is het zoveel mooier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQd9eYr4pSisGTMUWPYqsA8Pl9A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MGyYLqOlqZJO0AMi0rfOr9CZ.webp?f=fotoalbum_large

En ook nog is ecologisch verantwoord en gunstig voor de range :9

https://nextmove.de/lower...-efficiency-by-7-percent/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-06 21:31
Is er iemand hier die een Google Stadia controller werkend heeft gekregen? Ik heb er nog eentje liggen, die zou via Bluetooth Low Energy moeten kunnen verbinden maar ik zie hem niet verschijnen. (2024 MY RWD LR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lbreman
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
LeBrun schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:33:
Is er iemand hier die een Google Stadia controller werkend heeft gekregen? Ik heb er nog eentje liggen, die zou via Bluetooth Low Energy moeten kunnen verbinden maar ik zie hem niet verschijnen. (2024 MY RWD LR)
Ik heb hem via een USB kabeltje aangesloten, dat gaat goed.

www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 17:24
Maurice- schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:07:
[...]

LFP is wel zeker ;) BYD en HW4 niet. Maar kun je in de adresbalk wel zien aan de vin.
Hoe zie je dat aan je vin, dat hw4?

Ik had hier een foto gezien met als je vin volgende cijfers bevat.
Maar mijn vin is heel anders.

Meerdere vin decoders geprobeerd, maar vond het niet direct

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GVR

GVR

Qurius schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:57:
[...]

Ik heb zelf de LR genomen en eigenlijk lichtjes spijt dat ik geen RWD heb genomen. Enkel de verbeterde speakers, weet niet of me dit zou tegenvallen moesten ze er niet zijn.

-90% van de ritten zijn <300km
-de LR heeft giga veel vermogen waardoor je eigenlijk altijd in chill (=200pk) rijdt
-meestal komt het snelladen maar tijdelijk boven de 150kw

Goed ik ben heel tevreden van de auto in het algemeen, maar komende van diesel had ik wat range anxiety en dan is er natuurlijk de variant die meer 'range' heeft....

Als je thuis kan laden, hoef je minder onderweg te stoppen dan een ICE die naar het tankstation moet.
Hier ook de LR awd, maar heel goed op normal te rijden hoor, gebruik chill echt nooit. Kwestie van rustig het pedaal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-06 21:31
lbreman schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:40:
[...]

Ik heb hem via een USB kabeltje aangesloten, dat gaat goed.
Is dat via de usb a in het dashboard kastje? Via de usb c in de middenconsole wordt de controller bij mij niet herkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lbreman
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
LeBrun schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:54:
[...]

Is dat via de usb a in het dashboard kastje? Via de usb c in de middenconsole wordt de controller bij mij niet herkend.
In de middenconsole, maar heb in de 2019 M3 die ik rij standaard USB poorten, geen USB-C.

www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Laatst online: 07-03 17:27
huCks schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:42:
[...]

Dat kan niet. Er staat alleen het eerste stukje van de VIN in de URL, daaraan kun je zien uit welke fabriek de auto komt (XP7) maar verder weinig.

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvermeul
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 16:32
huCks schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:42:
[...]

Je kan het idd niet direct aan de VIN zien of een MY HW4 heeft of niet. Maar als het volgnummer hoger is dan ongeveer 446XXX, dan kun je er wel van uit gaan dat het HW4 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:05
Ik heb een y rwd sr en vin 416 en gewoon HW4. Lr maakt denk ik ook uit. Of ik ben de uitzondering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Laatst online: 30-05 19:10
Joydashy schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:43:
Toevallig na een refresh op de Model Y order page...

[Afbeelding]
Eerst de prijzen met 3k verhogen en dan een 3k korting :+

Blijft nog steeds een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
-Muncky- schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:27:
[...]

Ik heb exact hetzelfde, denk ik. Ik ben er al 2x naar Wezep mee geweest, ze zeggen dat ze de draagarmen hebben vervangen, maar het geluid zit er nog steeds. Hier klinkt het alsof je 'over een putdeksel rijdt'.
Nu ik dit weer lees; ik ga gelijk weer even een service request inschieten... Zucht.. Dit keer niet in Wezep maar in Hengelo.
Hou me aub ff aangesloten, desnoods via pb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 18:59
kwaazaar schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:06:
[...]

De Xbox One S controller werkt bij mij anders prima (M3H).
Doet hij het draadloos of met de kabel in het dashboardkastje?
Ik heb meerdere Xbox One S controllers geprobeerd en die deden het allemaal niet. Ze worden herkend en verbinden, maar dan valt de verbinding gelijk weer weg…

Achja, de 2 PlayStation controllers die ik nu heb werken hier in ieder geval. Blijft raar dat dit zo verschillend is!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Vandaag van het westen van NL naar de Eiffel in DE gereden.

Bij de grensovergang naar België viel ook hier de dataverbinding uit en alleen een blauwe lijn zichtbaar.

Ik had op mijn tel. de hotspot aanstaan voor een tablet in de auto, hierdoor maakte de wagen hier verbinding mee, maar toch geen kaart zichtbaar.
Vervolgens de navi afgebroken en de eindbestemming opnieuw ingevoerd, toen werd wel de kaart zichtbaar.

Later de wifi van de auto uit gezet, en toen ik even later DE in reed, ging de verbinding gewoon snel over.

Tevens dakdragers van Farad erop zitten, die bevallen prima! De eerste keer wel rustig de tijd nemen om ze erop te zetten.

1x geladen onderweg, helaas was de toegang tot de SuC bij Maastricht geblokkeerd vanwege een ongeval, toen maar doorgereden en de eerstvolgende Fastned genomen.

Fijne reisauto, ook dat acherm achterin is een succes :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46fiJ5mrjOWzUO1DZZTXYNG2Opo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gA0K8DYodVmVDW98gFfaVyqx.jpg?f=fotoalbum_large

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
henkNL schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:04:
Vandaag van het westen van NL naar de Eiffel in DE gereden.

Bij de grensovergang naar België viel ook hier de dataverbinding uit en alleen een blauwe lijn zichtbaar.

Ik had op mijn tel. de hotspot aanstaan voor een tablet in de auto, hierdoor maakte de wagen hier verbinding mee, maar toch geen kaart zichtbaar.
Vervolgens de navi afgebroken en de eindbestemming opnieuw ingevoerd, toen werd wel de kaart zichtbaar.

Later de wifi van de auto uit gezet, en toen ik even later DE in reed, ging de verbinding gewoon snel over.

Tevens dakdragers van Farad erop zitten, die bevallen prima! De eerste keer wel rustig de tijd nemen om ze erop te zetten.

1x geladen onderweg, helaas was de toegang tot de SuC bij Maastricht geblokkeerd vanwege een ongeval, toen maar doorgereden en de eerstvolgende Fastned genomen.

Fijne reisauto, ook dat acherm achterin is een succes :)

[Afbeelding]
Benieuwd naar het verschil in verbruik met de dakkoffer verkeerdom (of eigenlijk goed voor de aerodynamica). Volgens Bjørn 9% minder :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-05 13:31
AlphaBlack_NL schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:24:
[...]

Waar heb je je 3 laten verlagen? Zit er ook aan te denken voor mijn rode highland, optisch is het zoveel mooier:
[Afbeelding]

En ook nog is ecologisch verantwoord en gunstig voor de range :9

https://nextmove.de/lower...-efficiency-by-7-percent/
Ik ben ook geïnteresseerd, vind mijn M3H best wel wat deinen bij snelle stuurbewegingen. Had mijn M3-2021 minder last van

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:05
Begin dit jaar al geïnteresseerd in een Model Y particulier, maar toen niet verder mee doorgegaan. Nu weer aan het kijken. Klopt het dat de prijzen van een Y omhoog zijn gegaan? Ik had in mijn hoofd dat ik een standaardkleur met trekhaak kon kopen onder de SEPP grens, maar nu lijkt dit er niet meer in te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zunrob schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:39:
Begin dit jaar al geïnteresseerd in een Model Y particulier, maar toen niet verder mee doorgegaan. Nu weer aan het kijken. Klopt het dat de prijzen van een Y omhoog zijn gegaan? Ik had in mijn hoofd dat ik een standaardkleur met trekhaak kon kopen onder de SEPP grens, maar nu lijkt dit er niet meer in te zitten?
Je hebt ze nu voor 43k en dan gaat er nog 3k af van de SEPP. Trekhaak kan er na de tijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvermeul
Davidrrr schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:28:
Ik heb een y rwd sr en vin 416 en gewoon HW4. Lr maakt denk ik ook uit. Of ik ben de uitzondering.
Volgens mij is dat idd een uitzondering. Van wat ik heb gezien op reddit lijkt het erop dat Berlijn halverwege mei is overgeschakeld op HW4 vanaf 443XXX (in mijn vorige bericht een beetje marge aangehouden met 446XXX). Voor de volledigheid: heb een MY RWD BYD VIN 446XXX van 16 mei met HW4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Inspired schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:42:
[...]

Je hebt ze nu voor 43k en dan gaat er nog 3k af van de SEPP. Trekhaak kan er na de tijd op.
Je hebt het nu over de voorraad modellen met korting? Ik begreep juist uit de discussie hierboven dat die niet voor de SEPP in aanmerking kwamen omdat de originele prijs hoger is dan de SEPP grens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Nu online
zunrob schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:46:
[...]

Je hebt het nu over de voorraad modellen met korting? Ik begreep juist uit de discussie hierboven dat die niet voor de SEPP in aanmerking kwamen omdat de originele prijs hoger is dan de SEPP grens.
Klopt. Gaat over de originele catalogus prijs. Heb net een M3 uit 2020 gekocht voor 28k met een catalogus waarde van 63k. Geen sepp mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gm3
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 13:20

Gm3

Ik heb een tweedehands model 3 gekocht, erg blij mee. Alleen heeft de vorige eigenaar een bepaalde houding aangehouden, waardoor, door zijn elleboog een soort deukje is instaan in het deurportier. Heeft er iemand een tip om dit te repareren of opvullen o.i.d.?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hvgKVt4VnW5q4W2Af6ceJEavmmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUWS1di8gfUl1usyL2H1mT99.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
GVR schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:44:
[...]

Hier ook de LR awd, maar heel goed op normal te rijden hoor, gebruik chill echt nooit. Kwestie van rustig het pedaal gebruiken.
Ik ook nooit. 1 a 2x geprobeerd. Ik vind et maar waardeloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
anti elppa schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 23:00:
[...]

Ik ook nooit. 1 a 2x geprobeerd. Ik vind et maar waardeloos.
Het is ook echt prima te regelen met het pedaal. In de P kan ik prima in 15s naar de 100 als ik zou willen. Wil ik alleen eigenlijk nooit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zunrob schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:46:
[...]

Gewoon een base model wel. Dus de auto’s met de oude prijs van 45990,-. Die zitten onder de 45k ex afleverkosten dus daar krijg je SEPP op. Een standaard Model Y RWD in wit of zwart dus. Verder geen opties.

[ Voor 20% gewijzigd door Inspired op 12-07-2024 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:48:
[...]

Klopt. Gaat over de originele catalogus prijs. Heb net een M3 uit 2020 gekocht voor 28k met een catalogus waarde van 63k. Geen sepp mogelijk.
Klopt dus niet. De 43040,- die er nu op staan krijg je gewoon SEPP op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Inspired schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 23:13:
[...]

Gewoon een base model wel. Dus de auto’s met de oude prijs van 45990,-. Die zitten onder de 45k ex afleverkosten dus daar krijg je SEPP op. Een standaard Model Y RWD in wit of zwart dus. Verder geen opties.
Duidelijk, zie er daarvan geen op voorraad nu (iig geen nieuwe met 0 km). Zal het in de gaten houden. Maar klopt het dat de prijzen dit jaar dus wel ergens omhoog zijn gegaan voor de Y? Ik zie wel nieuwsartikelen rondom april met een aankondiging van 2K stijging, maar vind niet zo snel of dit ook gerealiseerd is.

Tevens lees ik hier dat de kans groot is dat zo een voorraad model een HW3 is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Nu online
Inspired schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 23:19:
[...]

Klopt dus wel. Want dat model waar jij naar refereert kwam oorspronkelijk al in aanmerking voor de subsidie. Hij is alleen nu nog goedkoper.

Indien de originele catalogusprijs op moment van registratie hoger is dan 45k kan je er geen gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-06 07:31

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Wat zijn op dit moment de voordelen van HW4 boven HW3. Mijn Y heeft HW3.Ik heb het niet helemaal helder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvermeul
peerke 1960 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 00:08:
Wat zijn op dit moment de voordelen van HW4 boven HW3. Mijn Y heeft HW3.Ik heb het niet helemaal helder.
Op dit moment eigenlijk niets. Alle HW4 auto's draaien in HW3 simulation mode. Vanaf eind dit jaar/begin volgend jaar gaat er getrained worden op HW4. De verwachting is dat HW4 ong. 5x beter is dan HW3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:34
dvermeul schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 00:14:
[...]

Op dit moment eigenlijk niets. Alle HW4 auto's draaien in HW3 simulation mode. Vanaf eind dit jaar/begin volgend jaar gaat er getrained worden op HW4. De verwachting is dat HW4 ong. 5x beter is dan HW3.
Waar is het 5x beter in dan?
Snelheid is niet echt nodig want op mij HW3 is alles wat ik klik ongeveer instant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:35

RvV

Idanue schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 00:16:
[...]

Snelheid is niet echt nodig want op mij HW3 is alles wat ik klik ongeveer instant.
Het zou dan volgens mij om de FSD computer gaan en niet om je infotainment.
Maar HW5 is weer 10x beter dan HW4 volgens Musk. Je moet toch iets blijven roepen.. :F
En tegen de tijd dat je er iets aan hebt in NL, dan zijn we wellicht al bij HW6 of 7..

[ Voor 9% gewijzigd door RvV op 13-07-2024 00:45 ]

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
Inspired schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 23:19:
[...]

Als je het over een nieuwer auto hebt wellicht. De discussie hierboven was een auto met een rode kleur en 50k op de teller. Die staat dus al op kenteken en de fiscale waarde is boven die grens.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
Idanue schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 00:16:
[...]

Resolutie camera, identificeren objecten en mogelijkheden daaromtrent. Het zal uiteindelijk langer meekunnen dan hw3 in de longrun.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Is dit al beschikbaar in Nederland? Ik heb nog geen Tesla en kan het niet zien in de app. In Amerika is dit al beschikbaar namelijk. Of zou dit helemaal niet mogelijk zijn met de byd blade wat in europe geleverd wordt. In Amerika hebben ze dan weer een andere battery pack Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOHkHk1-9lK4vC-ajgt2sh9HM5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9uGLgqanJLou29hngXRCsmb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door IUser op 13-07-2024 08:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
IUser schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 07:50:
Is dit al beschikbaar in Nederland? Ik heb nog geen Tesla en kan het niet zien in de app. In Amerika is dit al beschikbaar namelijk. [Afbeelding]
Nee want in Nederland (Berlijn en Shanghai) zit er een LFP in, in de VS een afknepen NMC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oekol schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 06:40:
[...]

Als je het over een nieuwer auto hebt wellicht. De discussie hierboven was een auto met een rode kleur en 50k op de teller. Die staat dus al op kenteken en de fiscale waarde is boven die grens.
Op een gebruikte krijg je ook geen 3k SEPP dus ging idd over het nieuwe. :)

Pagina: 1 ... 383 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: