Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Neem eens contact op met Tesland misschien hebben die wel een vervanging liggen,gebruikershaes schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:13:
Ik ben echt mega dom geweest. Heb zo’n lifehammer op de linker portier geplaatst. En niet een keer, maar drie keer op een andere plek de deur verpest. Ik zag van die reparatie kits voor vegan leer. Soort opvulmateriaal dat je daarna in de goede kleur spuit. Maar kan niet de kleur voor tesla vinden. Iemand?[Afbeelding]
'een lifehammer op de linker portier geplaatst'?gebruikershaes schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:13:
Ik ben echt mega dom geweest. Heb zo’n lifehammer op de linker portier geplaatst. En niet een keer, maar drie keer op een andere plek de deur verpest. Ik zag van die reparatie kits voor vegan leer. Soort opvulmateriaal dat je daarna in de goede kleur spuit. Maar kan niet de kleur voor tesla vinden. Iemand?[Afbeelding]
Wat was je precies aan het doen?
Ik vermoed dat de user de lifehammer wilde vastschroeven, maar dat niet zo lekker ging op die plekzeeg schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:16:
[...]
'een lifehammer op de linker portier geplaatst'?![]()

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 11-07-2024 09:21 ]
BTW, heeft zo'n ding nog zin met het dubbelglas? Ellie Lust had nogal moeite met het inslaan van de ruit...

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Motor schijnt hetzelfde te zijn, maar idd de NCA kan meer piek vermogen leveren dus vandaar.peerke 1960 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 22:06:
Volgens mij wel. LFP is toch wat minder geschikt voor die enorme energieafgifte bij een supersnelle accelaratie?
De RWD LR heeft toch ook een NCA batterij en is bijna een seconde sneller op de 0-100 km.
Peter
Als je je deur wilt slopen is het niet raar hoor. Dan moet je hem vooral op je deur plaatsen.Gommert69 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:44:
Is het raar om hem op het linker portier te plaatsen?
BTW, heeft zo'n ding nog zin met het dubbelglas? Ellie Lust had nogal moeite met het inslaan van de ruit...
ai ai ai, dat is niet een plek waar je zonder schade het weer kan verwijderen. Beter in het tapijt gedeelte met pennetjes of in een portiervak of andere plek plakken ipv schroeven. Ik denk dat je beste Tesla kan contracteren voor nieuw deurpaneel en vak want dit is niet meer te herstellen ben ik bang.gebruikershaes schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:13:
Deur open en hele houder gaat iedere keer mee en met je stoelen lijkt me ook niet echt goed.
Ik heb hem ook daar zitten. Wel met een doekje eronder in de hoop dat minder erg is, en zolang hij er zit zie je de schade natuurlijk niet. Plakken vertrouw ik niet helemaal, als je een ongeluk hebt en op de kop ligt vraag ik me af of zoiets nog vast zit. Heb hem wel in het vak zitten, niet naar buiten gericht, op deze manier.Alexander1984 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:08:
[...]
ai ai ai, dat is niet een plek waar je zonder schade het weer kan verwijderen. Beter in het tapijt gedeelte met pennetjes of in een portiervak of andere plek plakken ipv schroeven. Ik denk dat je beste Tesla kan contracteren voor nieuw deurpaneel en vak want dit is niet meer te herstellen ben ik bang.
Deur open en hele houder gaat iedere keer mee en met je stoelen lijkt me ook niet echt goed.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hh4gNFfBic3x50dhAGMxfvd3.jpg?f=user_large)
Blijft jammer dat er af fabriek niet iets geregeld.
[ Voor 19% gewijzigd door wootahH op 11-07-2024 11:10 ]
Ik was m'n deur aan het verklote haha. Eerst dat ding dus op de meest linker positie geplaatst, maar daar was die te dicht bij m'n been/stoel. Toen dacht ik, ik verplaats hem helemaal naar voren, maar ik zat er af en toe met m'n kuit tegenaan en uiteindelijk naar het midden verplaatst tot ik had bedacht dat het allemaal ruk was. En dus 3x dat stuk vergald waarbij die vooraan (helemaal rechts het ergst is).zeeg schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:16:
[...]
'een lifehammer op de linker portier geplaatst'?![]()
Zo'n ding dus:

Ja ik vrees dat dit de enige optie is, hoewel ik wel wat vegan leather repair heb gezien op YT. Gauw een ander houdertje halen, die je idd in het tapijt kan prikken.Alexander1984 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:08:
[...]
ai ai ai, dat is niet een plek waar je zonder schade het weer kan verwijderen. Beter in het tapijt gedeelte met pennetjes of in een portiervak of andere plek plakken ipv schroeven. Ik denk dat je beste Tesla kan contracteren voor nieuw deurpaneel en vak want dit is niet meer te herstellen ben ik bang.
Auto is afgelopen week naar de service center geweest. Daar is geconstateerd dat de sensor in m'n Y niet meer goed is, echter hadden ze deze niet op voorraad. Nieuwe service verzoek is ingepland, even kijken wanneer dat dan verholpen wordt en natuurlijk wat de effecten ervan zijn.peerke 1960 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:00:
De brom in het interieur waar @NiroNiro ook melding van maakte dd 22 mei, is idd de temperatuur sensor voor het interieur. Bij mij vervangen. Geluid is nu een stuk minder maar niet weg. Ook op reddit is hier meding van gemaakt. Zie hieronder
Verified that there is some noise underneath the screen, this is because the interior temp sensor has a small ventilator. The one that was installed made a bit so much noise. Replaced it and verified that noise is a bit less. But it cant be completely gone.
Correctie: Sensor - Cabin Temperature (Remove & Replace) - Remove and Replace
Vervangen/toegevoegde onderdelen
CABIN TEMPERATURE SENSOR- FAN DRIVEN (1494715-00-D) Type betaling: Basic Vehicle Limited Warranty
Welk model heb je? van de M3 en Y zijn onderhand genoeg onderdelen te vinden vanuit sloop auto's.gebruikershaes schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:13:
M# 2024 nog wat minder. gezien je foto is het een 3 of Y?
kijk even op bijvoorbeeld https://www.onderdelenlij...E6VS-PhWSyUAaAl2JEALw_wcB
of andere site's. kan je vast wel wat overnemen.
Of check sloop bedrijven in je buurt of ze niet toevallig een tesla hebben staan. Kan je meestal wel voor leuk geld een onderdeel overnemen
[ Voor 6% gewijzigd door tinusterror op 11-07-2024 10:45 ]
Klinkt alsof de auto bij de overgang van Wifi naar LTE in de war raakt. Heb je al geprobeerd de wifi uit te schakelen en dan de handelingen weer eens uit te voeren? Dus wat je zou kunnen doen:Broodro0ster schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:28:
Nog iemand met dit probleem?
Als ik aan het bellen ben met mijn iPhone en ik stap in, vraagt de auto om via bluetooth het gesprek over te nemen. Ik doe dat altijd en kan ik via de auto het gesprek verder zetten.
Sinds ongeveer 1-2 weken werkt dit goed voor 10-20 seconden en eenmaal ik de oprit af ben, schakelt de audio terug over naar de telefoon. Als ik dan op mijn telefoon terug naar de Tesla switch, blijft het goed. Vroeger had ik dit niet, dus misschien door een recente update? Ik vraag me alleen af als ik de enige ben of niet.
- Wifi uitschakelen in de auto zodat deze op LTE staat.
- Uitstappen, auto op slot en weglopen zodat de auto je telefoon niet meer ziet
- Bellend weer instappen en dan de auto het gesprek over laten nemen
- Wegrijden en kijken wat er dan gebeurd met het gesprek.
Hebben alle auto's altijd zo'n fan gehad? Kan me niet herinneren dat ik ooit een geluid heb gehoord in mijn 2019 M3NiroNiro schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:39:
[...]
Auto is afgelopen week naar de service center geweest. Daar is geconstateerd dat de sensor in m'n Y niet meer goed is, echter hadden ze deze niet op voorraad. Nieuwe service verzoek is ingepland, even kijken wanneer dat dan verholpen wordt en natuurlijk wat de effecten ervan zijn.
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Ik zou het niet weten, wellicht als er onderdeelnr's zijn dat je dat zou kunnen vergelijken...Gommert69 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:01:
[...]
Hebben alle auto's altijd zo'n fan gehad? Kan me niet herinneren dat ik ooit een geluid heb gehoord in mijn 2019 M3
Dus ik had zoiets van het zal wel een foutje zijn maar voor de zekerheid maar wel even naar de auto gelopen en hij heeft dus uit zichzelf de frunk geopend.

Thanks, dat is een goeie tip. Ik zal eens ff bellen.tinusterror schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:41:
[...]
Welk model heb je? van de M3 en Y zijn onderhand genoeg onderdelen te vinden vanuit sloop auto's.
M# 2024 nog wat minder. gezien je foto is het een 3 of Y?
kijk even op bijvoorbeeld https://www.onderdelenlij...E6VS-PhWSyUAaAl2JEALw_wcB
of andere site's. kan je vast wel wat overnemen.
Of check sloop bedrijven in je buurt of ze niet toevallig een tesla hebben staan. Kan je meestal wel voor leuk geld een onderdeel overnemen
En die eerste advertentie van het 2024 model... oeefff. Ik hoop dat de inzittenden er nog zijn.
is, volgens mij, met de 20.7 al wat vaker voorbij gekomen inderdaad. Dus opletten als je die installeert. Ik heb deze gister gedaan maar niks raars vernomen...Idanue schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:13:
Hmmm net iets vreemds, kreeg de melding dat er een software update was dus die maar installeren en na 10 minuten kreeg ik een melding op mijn telefoon dat de frunk open was.
Dus ik had zoiets van het zal wel een foutje zijn maar voor de zekerheid maar wel even naar de auto gelopen en hij heeft dus uit zichzelf de frunk geopend.
Klopt, je zou denken wat kost zo'n hamertje en netjes in het interieur standaard inbouwen op vaste plek. BMW doet dat soort dingen echt stukken beter, beide kanten een hamertje standaard op de zijtunnel.wootahH schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:34:
[...]
Ik heb hem ook daar zitten. Wel met een doekje eronder in de hoop dat minder erg is, en zolang hij er zit zie je de schade natuurlijk niet. Plakken vertrouw ik niet helemaal, als je een ongeluk hebt en op de kop ligt vraag ik me af of zoiets nog vast zit. Heb hem wel in het vak zitten, niet naar buiten gericht, op deze manier.
[Afbeelding]
Blijft jammer dat er af fabriek niet iets geregeld.
Bij mij is het ook zo.... maar ja, heb pas een Tesla sinds 1 week... dus ook hier geen vergelijkingsmateriaal.NiroNiro schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:37:
Een andere vraag. Is het beeld bij het richtinggeven bij jullie ook zo geblokt of is het scherp? Zie bijgevoegde foto:
[Afbeelding]
Ik heb het idee dat sinds 20.6 dit bij mij gaande is, maar zeker weten doe ik niet want ik heb geen vergelijkingsmateriaal…
20.6 is ook hier actief (HW3)
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Ik kwam deze tegen.gebruikershaes schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:13:
https://www.lightninglase...amer-met-houder-model-y-3
En kan je daarbij met je rug recht tegen de leuning? Hebben ze in mijn auto ook op die plek gedaan en daar kan je dus niet bij als je ondersteboven in je gordel hangtAlexander1984 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:37:
[...]
Klopt, je zou denken wat kost zo'n hamertje en netjes in het interieur standaard inbouwen op vaste plek. BMW doet dat soort dingen echt stukken beter, beide kanten een hamertje standaard op de zijtunnel.
Lifehammer's zijn handig, maar zitten zelden of nooit op een plek waar ze bruikbaar zijn.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
dat ziet er niet uit dat dat blijft zitten als de auto een mooie salto maakt.Tomas_ schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:45:
[...]
Ik kwam deze tegen.
nee niet met een standaard hamer. tenminste niet door dubbel glas.Idanue schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:52:
Maar kom je wel met zo'n lifehammer door het dubbelglas van de tesla heen?
en daarbij 2 tientjessk1nny666 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:50:
[...]
dat ziet er niet uit dat dat blijft zitten als de auto een mooie salto maakt.
3 eur bij aliexpress
durf te wedden dat deze daar ook vandaan komt
is een 3d print ik gok in PETG als ik de glans zie.ronjon schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:53:
[...]
en daarbij 2 tientjeszijn die dingen met de hand gemaakt ofzo
3 eur bij aliexpress
durf te wedden dat deze daar ook vandaan komt
dus erg duur voor een paar gram plastic waar je niks aan hebt.
nee, die gaat splinteren, maar maakt het glas wel wat zwakker zodat je deze eruit kunt trappen. Met dit soort glas kun je alleen erdoorheen "knippen".Idanue schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:52:
Dat is een 3d geprint clipje? Ben niet helemaal gerust dat die blijft zitten tijdens een ongeluk oid. Maar wel een goed idee, kan wellicht wat fabriceren.Tomas_ schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:45:
[...]
Ik kwam deze tegen.
Bij sommige gsm providers heb je de optie om je gesprek (thuis) via wifi af te handelen. Dit wegens slechte in huis dekking. Als dat ingeschakeld is, kun je eens proberen dat uit te zetten. Als dat de oplossing is, weet je i.i.g. zeker dat het niet in de auto instellingen zit.Broodro0ster schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:28:
Nog iemand met dit probleem?
Als ik aan het bellen ben met mijn iPhone en ik stap in, vraagt de auto om via bluetooth het gesprek over te nemen. Ik doe dat altijd en kan ik via de auto het gesprek verder zetten.
Sinds ongeveer 1-2 weken werkt dit goed voor 10-20 seconden en eenmaal ik de oprit af ben, schakelt de audio terug over naar de telefoon. Als ik dan op mijn telefoon terug naar de Tesla switch, blijft het goed. Vroeger had ik dit niet, dus misschien door een recente update? Ik vraag me alleen af als ik de enige ben of niet.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Behalve dat het er niet zo geweldig uitziet voldoet de webshop ook niet aan meerdere consumentenwetten, dus ik zou daar zeker niet bestellen.Tomas_ schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:45:
[...]
Ik kwam deze tegen.
Het was ook meer ter illustratie, ik heb geen banden met deze shop en zou ook nooit 20 euro uitgeven voor zoeits ;-)XelaRetak schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:11:
[...]
Behalve dat het er niet zo geweldig uitziet voldoet de webshop ook niet aan meerdere consumentenwetten, dus ik zou daar zeker niet bestellen.
Aan de andere kant, succes met je 3 euro lifehammer van Ali. Je hebt er weinig aan.
Ik denk dat je beter een mokertje kunt kopen of een echte hamer
Nee dus:Idanue schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:52:
YouTube: BREAKING: Putting Tesla's New Laminated Glass to the Test
[ Voor 15% gewijzigd door Tomas_ op 11-07-2024 13:17 ]
Ik ben er juist blij mee en veel meer bescherming bij een ongeluk.NiroNiro schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:33:
helaas wordt gelamineerd glas steeds meer toegepast bij automakers. Soms gedwongen door wetgeving.
Van binnenuit zijn eventueel de deurzijramen er in zijn geheel uit te drukken aan de bovenkant. Lijkt wel of Tesla hier over nagedacht heeft
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
En soms gaat het vanzelf..........NiroNiro schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:41:
goeie inderdaad. omdat er geen raamstijlen zijn kan dat makkelijker inderdaad.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Wel gaaf om te zien hoe veilig hij is. Zit dat automatisch remmen er standaard op, Ytje Juni 24. Nog niet naar gezocht namelijk in handleiding.RaRo74 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:45:
[...]
En soms gaat het vanzelf..........
[YouTube: Euro NCAP Safety Tests of Tesla Model Y 2022 - Best in Class 2022 - Small Off-Road]
Ik twijfel of veel mensen opzettelijk in het water rijden.schumi1986 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:25:
Als ik ook maar met m’n hoofd naar een mooie rivier of plas durf te kijken gaan er al allemaal alarmbellen dat ik op de weg moet letten dus ik schat de kans klein in dat ik ooit te water zal raken met mijn Tesla
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Ik had dat ook toen ik mn Y net had opgehaald. En ineens was het de volgende dag geïnstalleerd.whiskyslok schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:45:
Ik kan geen games downloaden/installeren. Als ik ze aanklik in de arcade staat er "download in behandeling" alleen gebeurt er niks. Iemand enig idee wat daar aan de hand kan zijn en hoe ik dit kan oplossen? Ik heb ze al eens allemaal gestopt en per game gestart, en ook een reset gedaan...
Uiteraard was mijn opmerking sarcastischSirLenncelot schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:57:
[...]
Ik twijfel of veel mensen opzettelijk in het water rijden.
Maar kijk eens een reeks dumpert dashcam complicaties en je komt er achter dat sommige mensen een verhoogd risico hebben om in het water terecht te komen..
OFFTOPIC: Ik zou best een dag of een week bij zo'n crashtest mee willen lopen..RaRo74 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:45:
[...]
En soms gaat het vanzelf..........
[YouTube: Euro NCAP Safety Tests of Tesla Model Y 2022 - Best in Class 2022 - Small Off-Road]
ONTOPIC: Mooi om te zien dat de auto best safe is voor de inzittenden. Ik wist niet eens van die airbag tussen de twee voorste stoelen...
Een MY RWD LR heeft een andere motor met meer vermogen dan een MY RWD SR (255kW vs 220kW). Check ook dit overzichtAlexander1984 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:49:
[...]
Motor schijnt hetzelfde te zijn, maar idd de NCA kan meer piek vermogen leveren dus vandaar.
TC en CC eruit gehaald. Dus de App geeft nu ook aan "Betaalmethode toevoegen". vandaag aan de Tesla supercharger gehangen maar helaas. In de auto krijg ik wel netjes te zien wat ik heb geladen en de kosten. In de App zie ik géén geschiedenis en Laadtegoed is nog steeds 20150km....Inspired schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:43:
[...]
Je hebt die TC er zelf ingezet? Je zou hem eruit kunnen halen en dan kijken of hij de 20k pakt.
I'm not bothered by those who think they are right.
Op 1 juli diverse keren geladen in Oostenrijk, Duitsland en in Duiven. Sessie in A en DE is direct verwerkt en afgeschreven van betaalmethode (CC) - de sessie in Duiven is alleen zichtbaar in mn auto, niet in app en ook niet in CC overzicht.Gearjunkie schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:45:
[...]
TC en CC eruit gehaald. Dus de App geeft nu ook aan "Betaalmethode toevoegen". vandaag aan de Tesla supercharger gehangen maar helaas. In de auto krijg ik wel netjes te zien wat ik heb geladen en de kosten. In de App zie ik géén geschiedenis en Laadtegoed is nog steeds 20150km....
Kwestie van premium Duitsers :Maurice- schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:59:
[...]
Maar de remmen van een performance premium Duitser houden zich toch wel redelijk staande op het circuit? Lijkt mij een belangrijk onderdeel van een auto gericht op- en genoemd naar Performance.
Was hier toch vorig jaar ook iemand met een P die na 3 keer flink remmen op de Autobahn amper nog remkracht had?
https://www.hln.be/binnen...t-laten-afweten~ad227677/
Dat is een productie defect, niet het consequent toepassen van onveilige of onvoldoende remmerij .Decal1981 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:32:
[...]
Kwestie van premium Duitsers :
En uiteraard bieden ze altijd de optie naar keramische schijven
[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 11-07-2024 15:36 ]
Akkoord, maar de laatste tijd laat de VAG group ook wel wat steken vallen. Wat je bij een bepaalde prijs toch ook niet zou verwachten...GeeMoney schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:35:
[...]
Dat is een productie defect, niet het consequent toepassen van onveilige of onvoldoende remmerij .
En uiteraard bieden ze altijd de optie naar keramische schijven.
Met de nieuwe M3P is ook al op de Nürburgring 'getest': YouTube: DANGEROUS Brakes, AMAZING Handling: 2024 Tesla Model 3 Performance H... (conclusie: voor circuit rijden zijn aftermarket remmen zeker aan te raden)Maurice- schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:59:
[...]
Maar de remmen van een performance premium Duitser houden zich toch wel redelijk staande op het circuit? Lijkt mij een belangrijk onderdeel van een auto gericht op- en genoemd naar Performance.
Was hier toch vorig jaar ook iemand met een P die na 3 keer flink remmen op de Autobahn amper nog remkracht had?
Grillmeister
Bijna een jaar mijn Model Y in bezit met een gemiddeld verbruik van 152Wh/Km. Sta daar echt van te kijken mijn vorige auto een 2e generatie Nissan Leaf zat op 163Wh/Km. De model Y is groter, hoger en mijn gemiddelde snelheid is hoger.
Dan hebben ze dat allemaal. Ik bedoelde het ook niet in die vergelijking, maar mijn ervaring bij het intrappen van het pedaal. Met de Y RWD word je dan niet zo heel hard in de stoel geduwd.Inspired schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:13:
[...]
Dit is dus onzin. Zie mijn eerdere bericht van vandaag. Opbouw is bij alle modellen hetzelfde. Maximaal vermogen is er pas vanaf 50 oid.
https://www.reddit.com/r/...ly_using_12_gigabytes_of/
Na een paar uur alweer 327MB, maar niet duidelijk wat normaal is.
[ Voor 8% gewijzigd door The__Virus op 11-07-2024 16:20 ]
431 MB zie ik hier. Niet iets waar ik dagelijks naar kijk ofzo.The__Virus schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:19:
Is bij jullie ook de Tesla app (Android) enorm groot aan het worden qua ruimte? Kreeg opeens een 'schijfopruiming' melding op mijn telefoon en zag dat Tesla app de grootste was, in mijn geval 6GB! Online zie ik ook wat andere getallen voorbij komen:
Grappig dat jouw telefoon een 'schijf' heeft
InZane schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:30:
[...]
431 MB zie ik hier. Niet iets waar ik dagelijks naar kijk ofzo.
Grappig dat jouw telefoon een 'schijf' heeft
:strip_exif()/f/image/rwOX4weZKvZqPC6PlBofRhaB.jpg?f=fotoalbum_large)
ZO, 5,16 GB opslaggebruik hier. 4,69 GB aan data, misschien tijdelijke sentrybeelden die bekeken zijn?The__Virus schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:19:
Is bij jullie ook de Tesla app (Android) enorm groot aan het worden qua ruimte? Kreeg opeens een 'schijfopruiming' melding op mijn telefoon en zag dat Tesla app de grootste was, in mijn geval 6GB! Online zie ik ook wat andere getallen voorbij komen:
Na geforceerd stoppen en weer starten zit de app weer op 489 MB gebruik.
Ja hier ook eerst 7,9Gb na forcestop 355mbGVR schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:43:
[...]
ZO, 5,16 GB opslaggebruik hier. 4,69 GB aan data, misschien tijdelijke sentrybeelden die bekeken zijn?
Na geforceerd stoppen en weer starten zit de app weer op 489 MB gebruik.
Dan is m'n volgende auto alvast gefixtDecal1981 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:32:
[...]
Kwestie van premium Duitsers :
V2X met Tesla! Al denk ik dat ze dat wel gaan patchen, en je verliest je garantie?
Heel interessant! Benieuwd welke commandos er aan de auto gestuurd zijn en over welk protocol. Dit moet een bewuste actie zijn van Tesla, dit zit er niet "toevallig" in.WeeMau89 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:04:
https://www.linkedin.com/...are&utm_medium=member_ios
V2X met Tesla! Al denk ik dat ze dat wel gaan patchen, en je verliest je garantie?
Betreft trouwens DC, dus dat is wel iets "simpeler" dan AC.
Iemand ervaring met hetzelfde probleem?
Bijzonder. De 20k gratis supercharge km's zouden volgens Tesla in heel europa gelden. Ik heb vorige week nog in Duitsland geladen en die sessie staat ook niet in mijn app, enige verschil is dat toen nog mijn TC/TP en CC in de app stonden. Van mijn CC is niets afgeschreven. En in de TC/TP app staan ook géén transacties. Vandaag heb ik een trekhaak laten monteren en dus gelijk maar even navraag gedaan over de gratis 20k supercharge km's maar daar hadden ze er ook géén verklaring voor....Heinemancp schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:16:
[...]
Op 1 juli diverse keren geladen in Oostenrijk, Duitsland en in Duiven. Sessie in A en DE is direct verwerkt en afgeschreven van betaalmethode (CC) - de sessie in Duiven is alleen zichtbaar in mn auto, niet in app en ook niet in CC overzicht.
I'm not bothered by those who think they are right.
Ook al aan gedacht, maar zo’n onderhoudsbeurt valt volgens mij niet mee aan premium tarieven.Maurice- schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:27:
[...]
Dan is m'n volgende auto alvast gefixt. Geweldige apparaten die GT en Taycan. Occasions duiken inmiddels tot/onder €60k en daarmee bijna binnen bereik.
Mijn collega heeft destijds haar Porsche Boxster verkocht om die reden. Voor een goede prijs kunnen kopen, super om mee te rijden, maar lopende kosten waren zeer hoor.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Heb dit deze winter gehad en is vanzelf over gegaan.LuXFluX schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:13:
Sinds kort heb ik dat de climate controls aan de passagierskant ook zichtbaar zijn als er geen passagier zit. Heb al een restart gedaan, maar heeft niet geholpen. Het probleem is volgens mij gestart na de 2024.20.6 update.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Zonder de pilaar camera’s is het namelijk helemaal niet handig om de auto achteruit in te parkeren omdat de kentekens van de auto’s die naast die van jou komen parkeren dan niet op camera staan omdat de camera’s geplaatst aan de zijkant van de auto naar achteren kijken.
https://www.shop4tesla.co...-anhangerkupplung-model-3
Bij mij is het effect beperkt. Het kleine nieuw geplaatste ventilatortje maakt toch nog wat herrie. Nu ik zeker weet wat de oorzaak is heb ik als oplossing een stuk textiel als geluidsissolatie tegen de plaats waar de sensor/ventilator zit geplakt. een weinig charmante oplossing maar omdat het beeldscherm ervoor zit zie je er niks van.NiroNiro schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:39:
[...]
Auto is afgelopen week naar de service center geweest. Daar is geconstateerd dat de sensor in m'n Y niet meer goed is, echter hadden ze deze niet op voorraad. Nieuwe service verzoek is ingepland, even kijken wanneer dat dan verholpen wordt en natuurlijk wat de effecten ervan zijn.
Dit dempt het geluid aanzienlijk.

Wel alvast een vraag. De spiegelkap van de rechterspiegel mist helaas een stuk, dus die moet vervangen worden. Heeft iemand daar ervaring mee, kun je dat zelf doen? Ik had er wel al eentje gevonden.
Als je een paar pry tools hebt is hij er gemakkelijk af te halen. Tesla heeft er ook filmpjes van op de service website.vanDaal schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:03:
Ik mag me sinds afgelopen dinsdag ook melden in dit topic met de privé aanschaf van een zwarte M3 LR uit 2019. Heeft 155K op de teller en nog een rijbereik van 450km. Komend vanuit een diesel (Volvo V60 D4) is dit wel een lekkere overgang hoor, een beetje hetzelfde effect toen ik mijn LCD inruilde voor een OLED. Helaas wel ten onrechte gedacht dat ie in aanmerking zou komen voor de SEPP subsidie van 2K. De M3 staat namelijk in de lijst, maar had even over de oorspronkelijke cataloguswaarde heengekeken
. Mocht iemand het wel gelukt zijn, laat maar weten.
Wel alvast een vraag. De spiegelkap van de rechterspiegel mist helaas een stuk, dus die moet vervangen worden. Heeft iemand daar ervaring mee, kun je dat zelf doen? Ik had er wel al eentje gevonden.
Weet het niet bij een 3 of Y maar bij eens S is het aanklikken raamverwarming icoontjes en dan op “split”LuXFluX schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:13:
Sinds kort heb ik dat de climate controls aan de passagierskant ook zichtbaar zijn als er geen passagier zit. Heb al een restart gedaan, maar heeft niet geholpen. Het probleem is volgens mij gestart na de 2024.20.6 update.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YzxLOFqmQEpqGs4aenC8v9iV.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pPtdZtmPCLqsCGC3C0gx4gie.jpg?f=user_large)
FreeReef.nl
Is dit een probleem?LuXFluX schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:13:
Gaat om de prijs op kentekengrippa schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 06:56:
Krijg je SEPP als je een voorraad model koopt die buiten voorraad duurder is dan 45k?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ik ben niet bekend met dat concept. Even makkelijker, rode tesla Y uit voorraad, 55km gereden met onderstaande prijs, SEPP of niet?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4fVmczixj1UIT6QvXYkLWx9M.jpg?f=user_large)
Subtotaal auto minder dan 45k dus ja, maar lezen is een kunstgrippa schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 07:07:
[...]
Ik ben niet bekend met dat concept. Even makkelijker, rode tesla Y uit voorraad, 55km gereden met onderstaande prijs, SEPP of niet?
[Afbeelding]
https://www.rvo.nl/subsid...sepp/subsidie-koop-nieuwe
[ Voor 8% gewijzigd door sarlo op 12-07-2024 07:14 ]
Je kan wel een grote mond hebben maar er staat dus dit:sarlo schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 07:12:
[...]
Subtotaal auto minder dan 45k dus ja, maar lezen is een kunst
https://www.rvo.nl/subsid...sepp/subsidie-koop-nieuwe
"De oorspronkelijke nieuwprijs (catalogusprijs) van de elektrische personenauto was op de datum van 1e toelating minimaal € 12.000 en maximaal € 45.000. " en van een rode is dus hoger dan 45k.
Subtotaal is niet belangrijk want hier zit voorraad model korting in verwerkt neem ik aan?grippa schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 07:17:
[...]
Je kan wel een grote mond hebben maar er staat dus dit:
"De oorspronkelijke nieuwprijs (catalogusprijs) van de elektrische personenauto was op de datum van 1e toelating minimaal € 12.000 en maximaal € 45.000. " en van een rode is dus hoger dan 45k.
Cataloguswaarde moet niet hoger zijn dan 45k. Bestemming en documentatie kosten tellen niet mee overigens.
Deze misschien? https://www.marktplaats.n...r-aanhanger-fietsendragerfluppie007 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:19:
Iemand enig idee waar je zo'n aanhanger hoekadapter voor minder kan halen?
https://www.shop4tesla.co...-anhangerkupplung-model-3
Groet, Peter
Heb je de kenteken van de auto? Een rode is denk ik niet onder de grens, maar via finnik of kentencheck van anwb weet je dit zeker. Je moet naar de fiscale prijs kijken. De originele prijs lag denk ik een stuk hoger dan de 45k eerlijk gezegd.grippa schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 07:07:
[...]
[Afbeelding]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Misschien vanwege de in USA geproduceerde accu's en daardoor subsidies etc?NiroNiro schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:42:
klopt die prijs wel? die is goedkoper dan de SR RWD.
Y'24
Ja die klopt, in de VS mag je adverteren met de prijs na subsidie. Omdat er $7500 subsidie op die auto is (de RWD heeft geen subside want accu ≠ made in usa) is hij goedkoper dan de RWD.NiroNiro schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:42:
klopt die prijs wel? die is goedkoper dan de SR RWD.
[ Voor 16% gewijzigd door The_Woesh op 12-07-2024 08:46 ]
LR RWD bestonden al langer. Maar werd niet vaak in productie genomen. In 2019 waren ze kort op website te bestellen. En daarna alleen telefonisch.jams schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:39:
Interessant in de VS is er een M3 LR RWD bij gekomen. Misschien heb ik iets gemist maar die had ik nog niet eerder gezien.
[Afbeelding]
LR RWD is voor 90/95% echt de beste keuze.
Snap die fixatie op AWD niet zo.
Kan je niet beter meteen bij de RDW de kentekencheck doen, aangezien de SEPP op die data wordt beoordeeld?Oekol schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:24:
[...]
Heb je de kenteken van de auto? Een rode is denk ik niet onder de grens, maar via finnik of kentencheck van anwb weet je dit zeker. Je moet naar de fiscale prijs kijken. De originele prijs lag denk ik een stuk hoger dan de 45k eerlijk gezegd.
Dat kan ook zeker. Ik ben gewend om even snel mijn Finnik app op de mobiel te openen als ik een auto langs zie rijden en de 0-100 tijd wil weten of de waarde van de auto of datum registratie als ik een leuke kenteken zie etc. Bij de RDW zie je ook direct met wat voor accu je te maken hebt!Caelorum schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:52:
[...]
Kan je niet beter meteen bij de RDW de kentekencheck doen, aangezien de SEPP op die data wordt beoordeeld?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ja omdat de temperatuurinstelling van de passagier dan actief blijft terwijl dat niet nodig is. Normaalgesproken wordt deze automatisch uitgeschakeld als er niemand zit. Dit is vooral merkbaar als je dan de temperatuur aan je eigen kant aanpast, maar die van de passagier blijft staan.
Natuurlijk is het geen onoverkomelijk probleem, je kunt immers split handmatig uitzetten, maar het is wel makkelijker als het automatisch gaat.
Hier ook 1,69 GB, 401 MB voor de app en 1,19 GB voor gebruikersgegevens.The__Virus schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:19:
Ben benieuwd wat dat allemaal is dan.
Signatures zijn voor boomers.
Ten eerste ik heb geen grote mond want het is een geschreven bericht, ten tweede als je het zelf al uitzoekt, waarom vraag je het dan? Daarnaast als je weet dat het geldt vanaf de eerste toelating, dan zoek je contact met Tesla om na te gaan of dat het gaat om een auto die al op kenteken staat (dan is de cataloguswaarde hoger) zo niet, dan geldt de huidige verkoopprijs als cataloguswaarde (minus de +/- 1000 euro documentatiekosten etc).grippa schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 07:17:
[...]
Je kan wel een grote mond hebben maar er staat dus dit:
[ Voor 3% gewijzigd door sarlo op 12-07-2024 10:05 ]
Ik vind de LR RWD juist net niks.lighting_ schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:52:
[...]
LR RWD bestonden al langer. Maar werd niet vaak in productie genomen. In 2019 waren ze kort op website te bestellen. En daarna alleen telefonisch.
LR RWD is voor 90/95% echt de beste keuze.
Snap die fixatie op AWD niet zo.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik vermoed iets van Sentry beelden die bekeken zijn. Dat heb ik recent gedaan (voor het eerst) en nu niet meer, grootte lijkt nu gelijk (~350MB) te blijven.Maasluip schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:52:
[...]
Hier ook 1,69 GB, 401 MB voor de app en 1,19 GB voor gebruikersgegevens.
Ben benieuwd wat dat allemaal is dan.
Ik had de data weggegooid, maar geforceerd de app stoppen werkt ook. Hoef je ook niet opnieuw in te loggen en je sleutel niet opnieuw in te stellen
[ Voor 16% gewijzigd door The__Virus op 12-07-2024 10:16 ]
Idd meer dan voldoende, en die mag je tot 100% laden en de RWD LR tot 80% dan kom je netto op zelfde range uit bij normaal gebruik. NL laadpaal land dan kom je eigenlijk nooit wat tekort en op vakantie wellicht x vaker laden en bakkie koffie is ook geen straf.Inspired schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:10:
[...]
Ik vind de LR RWD juist net niks.Als vermogen me niet zou boeien dan zou ik juist de gewone RWD pakken. Die is voor 95% van de mensen zeker toereikend. Helemaal prive met SEPP zou ik niet voor een LR RWD gaan.
Hmm. Het is ook al heel lang geleden dat ik sentry heb gebruikt (of premium connectivity had), maar ik heb de app nu ook eens geforceerd gestopt en dan gaat inderdaad ook de cache leeg.The__Virus schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:14:
[...]
Ik vermoed iets van Sentry beelden die bekeken zijn. Dat heb ik recent gedaan (voor het eerst) en nu niet meer, grootte lijkt nu gelijk (~350MB) te blijven.
Ik had de data weggegooid, maar geforceerd de app stoppen werkt ook. Hoef je ook niet opnieuw in te loggen en je sleutel niet opnieuw in te stellen.
Wat misschien ook kan is dat hij de google maps kaarten opslaat als je naar locatie gaat en dan bijvoorbeeld zoekt naar superchargers.
Signatures zijn voor boomers.
Bij normaal gebruik heb je de extra range ook niet nodig. En als je het wel nodig hebt kan de LR ook prima naar 100%. Dat 80 vs 100 argument is wat overtrokken. Neemt niet weg dat een RWD voor de meeste mensen gewoon prima is qua range.Alexander1984 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:16:
[...]
Idd meer dan voldoende, en die mag je tot 100% laden en de RWD LR tot 80% dan kom je netto op zelfde range uit bij normaal gebruik. NL laadpaal land dan kom je eigenlijk nooit wat tekort en op vakantie wellicht x vaker laden en bakkie koffie is ook geen straf.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
1x in de week moet ik een trip van 175km doen, heen en terug dus 350km, Met de LR kan je heen en weer scheuren zonder tussendoor laden. En dan thuis weer laden met de stroom die je anders moet verkopen voor 5 cent per kWh is toch wel interessant. Geen idee of je de meerprijs eruit haalt als de auto weer verkocht wordt maar het was wel een van de argumentaties om voor een groter bereik te kiezen (uiteindelijk heb ik een P genomen)Alexander1984 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:16:
[...]
Idd meer dan voldoende, en die mag je tot 100% laden en de RWD LR tot 80% dan kom je netto op zelfde range uit bij normaal gebruik. NL laadpaal land dan kom je eigenlijk nooit wat tekort en op vakantie wellicht x vaker laden en bakkie koffie is ook geen straf.
Ja dat is ook zeer goed mogelijk. Heb ook geen premium (alleen laatst voor de vakantie), ik ga het eens bijhouden. Dan kan het logischerwijs dat zijn wat jij zegt inderdaad.Maasluip schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:31:
[...]
Hmm. Het is ook al heel lang geleden dat ik sentry heb gebruikt (of premium connectivity had), maar ik heb de app nu ook eens geforceerd gestopt en dan gaat inderdaad ook de cache leeg.
Wat misschien ook kan is dat hij de google maps kaarten opslaat als je naar locatie gaat en dan bijvoorbeeld zoekt naar superchargers.
Dit topic is gesloten.
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.