Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 381 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.700.885 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:33
Armo schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:31:
[Afbeelding]

Vandaag de auto zo aangetroffen. Stond voor de deur geparkeerd. Waarschijnlijk iemand de bocht veel te ruim genomen en zonder briefje achter te laten of aan te bellen doorgereden :(

Volgens schade hersteller +/- 2000 euro voor herstellen.

Misschien sentry mode thuis toch maar aanzetten |:(
Balen inderdaad. Ik heb sentry thuis uitstaan, maar ik heb ook een ruimt eigen oprit/parkeerplaatsen waar verder niemand komt. Als ik mijn auto langs de straat zou zetten zou ik het altijd aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 19:14
Er hangt geel, je komt met 200kmpu aanzeilen en je moet met 2000kg in de ankers.... 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Gearjunkie op 10-07-2024 09:18 ]

I'm not bothered by those who think they are right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:38

bert pit

asdasd

Tomas_ schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 06:58:
Even een vraagje over de achteruit rij spiegel. Ik vind deze nogal donker, alsof hij constant gedimd is. Als het schemert zie ik niet veel meer, terwijl de zijspiegels volop beeld geven. Is dat bij jullie ook zo? MY uit juni
Je kunt het automatisch dimmen uitzetten bij bediening, spiegels, spiegels, automatisch dimmen.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[Afbeelding]

Vandaag de auto zo aangetroffen. Stond voor de deur geparkeerd. Waarschijnlijk iemand de bocht veel te ruim genomen en zonder briefje achter te laten of aan te bellen doorgereden :(

Hier exact dezelfde schade... Mijn offerte was wat lager en uiteindelijk voor nu laten zitten, maar ik heb aangestuurd op gewoon spot repair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jandeeg88
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-05 02:51
'aangepaste schowroomprijs' (-2950) op vele MY's op de Tesla NL website.
Nu globaal dezelfde prijzen (incl. SEPP) als in DE en BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
bert pit schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:08:
[...]

Je kunt het automatisch dimmen uitzetten bij bediening, spiegels, spiegels, automatisch dimmen.
Had ik inderdaad uitgezet, maar hielp niet. Ik denk dat er iets niet goed is.

Vanmorgen ook weer. Automatisch dimmen staat uit. Beetje donker buiten en de buiten spiegels geven helder beeld, maar de binnenspiegel is echt donker.

[ Voor 20% gewijzigd door Tomas_ op 10-07-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-09 17:48
jandeeg88 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:54:
Kan ook zijn dat ze de HW3 versies opruimen omdat HW4 nu volop beschikbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:57
jandeeg88 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:54:
Na SEPP dus €40.090. Niks mis mee 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykGhBO3cU55bDlByaggbQE9lqBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IxaQ3XfgnVlHp7KCQiWc9lSV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:45
Wat voor verzekering hebben jullie voor een tesla? Ik vulde voor de grap een tesla 3 in bij mijn huidige verzekeraar (Centraal Beheer). Voor een all-risk verzekering + 20 schadevrije jaren was al 180 euro kwijt.

Bij independer worden ook maar 4 opties gegeven:
ABN Amro 56
Unigarant 75
Allianz 80
Unive 82

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maurice-
Alexander1984 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:59:
[...]

Kan ook zijn dat ze de HW3 versies opruimen omdat HW4 nu volop beschikbaar is?
Met alle respect maar 80% van de kopers heeft geen idee waar dit over gaat ;) We zijn een select groepje idioten bij elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:44
Tomas_ schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:55:
[...]

Vanmorgen ook weer. Automatisch dimmen staat uit. Beetje donker buiten en de buiten spiegels geven helder beeld, maar de binnenspiegel is echt donker.
Zie je wel dat de buitenrand van het glas licht is (het valt goed op als je er naar kijkt)? Zo ja, dan gaat het dimmen niet uit denk ik en zal je een afspraak moeten maken via de app.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice-
Red devil schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:04:
Wat voor verzekering hebben jullie voor een tesla? Ik vulde voor de grap een tesla 3 in bij mijn huidige verzekeraar (Centraal Beheer). Voor een all-risk verzekering + 20 schadevrije jaren was al 180 euro kwijt.

ABN Amro 56
Unigarant 75
Allianz 80
Unive 82
Leaseprofieldonderdag, degradatievrijdag, laadpaszaterdag, grootlichtzondag, ruitenwissermaandag, autopilot-in-de-woonwijkdinsdag, verzekeringwoensdag.

Verzekeringen zijn voor iedereen anders (schadevrije jaren, postcode, leeftijd) dus vergelijken heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Red devil schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:04:

ABN Amro 56
Unigarant 75
Allianz 80
Unive 82
Lekker ABN AMRO nemen, erg goed en niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Hebben mensen hier dit schaalmodel al eens besteld?
https://shop.tesla.com/nl...aal-1_18?sku=1914384-00-A

[ Voor 3% gewijzigd door Alexander1984 op 10-07-2024 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58
Nee, dan moet je wel heel verliefd op Tesla zijn of genoeg credits hebben dat hij vrijwel gratis is.
Leuk gemaakt dat zeker, maar als speelgoedauto voor de kleinsten iets te duur als je het mij vraagt.

Ben niet verliefd* genoeg op de auto om hem ergens in huis ten toon te stellen :+
* of liefhebber genoeg van dit soort miniatuurauto's

[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 10-07-2024 10:21 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Gearjunkie schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:01:
[...]

Er hangt geel, je komt met 200kmpu aanzeilen en je moet met 2000kg in de ankers.... 8)7
Ga jij Misha de GOD van nurburgring tips geven wat er niet goed ging?

Hij is onder de indruk van de hele auto behalve de remmen, hij vraagt zelf meerdere keren of er iets aan de auto aangepast is omdat deze zo goed is. Tot de remmen het begeven en hij het rondje helaas niet meer veilig kan afmaken.

Tesla heeft een dijk van een auto gebouwd, maar helaas niets aan de remmen gedaan (die al slecht waren op de vorige M3P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
schumi1986 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:25:
[...]

Hij is onder de indruk van de hele auto behalve de remmen, hij vraagt zelf meerdere keren of er iets aan de auto aangepast is omdat deze zo goed is. Tot de remmen het begeven en hij het rondje helaas niet meer veilig kan afmaken.

Tesla heeft een dijk van een auto gebouwd, maar helaas niets aan de remmen gedaan (die al slecht waren op de vorige M3P)
Hopelijk komen ze met een track pack om dit te verhelpen. Jammer natuurlijk dat het zo moet maar voor die prijs had ik persoonlijk niet verwacht dat het gelijk goed zou zijn voor wat betreft het circuit gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
NiroNiro schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:35:
[...]

Hopelijk komen ze met een track pack om dit te verhelpen. Jammer natuurlijk dat het zo moet maar voor die prijs had ik persoonlijk niet verwacht dat het gelijk goed zou zijn voor wat betreft het circuit gebruik.
Helemaal mee eens. 60k voor zo een goede performance auto is echt een koopje eigenlijk. En de remmen zijn prima natuurlijk maar helaas niet geschikt voor het circuit. Een track pack zou een mooie optie zijn idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
[...]

Ik had de nieuwe M3P mogen testen en ik vraag me af of een trackpack echt nodig zou zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ik snap wel wat je bedoel maar hear me out:
Ten eerste, wat een goede chassis hebben ze gemaakt! Ik rij 2021 M3P en qua handling is dit wel echt veel verbeterd. Dat ik meer vertrouwen heb dan een auto die ik dagelijks mee rijd zegt alles.
Maar heb ik op straat de big brake kit nodig? Persoonlijk denk ik van niet.
Wie zou een "verbeterde remmen" nodig hebben? Iemand die met de auto op circuit gaat rijden. Maar...
Ik zat vroeger in de scene en ik ken weinig mensen die de "performance remmen af fabriek" goed genoeg vinden. Als ie gaat upgraden dan gaan ze toch naar aftermarket parts.
Bij de vorige M3P zat ik te kijken naar track pack maar dat is meer voor de zero-g velgen die in het pakket zit. Niet zo zeer voor de remmen.
Nu hebben ze al een lichtgewicht forged velgen meegegeven af fabriek. Ik denk dat de echte enthousiast liever zelf hun big brake kit doen met aftermarket parts.

Waar ik wel een kans zie is een soort extra koeling voor de batterij/ motor. In de VS hebben ze al een aantal mogelijkheden. Als ze voor de M3P trackpack zowel de remmen en koeling gaan aanpakken dan heb je echt een M3 killer.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:13
jvvv schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 04:33:
[...]

Komt me bekend voor. Na een tijdje leer je wat meer te doseren en dan voelt het wat rustiger.

Vind het ook appart dat de acceleratie van 40-70 sneller voelt dan 20-40.
Voelt dit heel vervelend aan ? die acceleratie van 20-40

mijn RWD komt over 2 maanden vanaf nu maar lees inderdaad veel verhalen over restricties bij optrekken en dat zelfs een volkswagen up nog sneller is en dat geloof ik niet :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

turkeyhakan schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:59:
[...]

Welkom maar weer bij Tesla…. ik moet hier echt van zuchten.
Daar is ie dan :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNEW7f8D1rvh1V9kkWvNmjagNkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YPYFrgRuK1GK6U0mWpcmnncX.jpg?f=fotoalbum_large

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
SirLct schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:50:
[...]

Ik had de nieuwe M3P mogen testen en ik vraag me af of een trackpack echt nodig zou zijn.
Ten eerste, wat een goede chassis hebben ze gemaakt! Ik rij 2021 M3P en qua handling is dit wel echt veel verbeterd. Dat ik meer vertrouwen heb dan een auto die ik dagelijks mee rijd zegt alles.
Wie zou een "verbeterde remmen" nodig hebben? Iemand die met de auto op circuit gaat rijden. Maar...
Ik zat vroeger in de scene en ik ken weinig mensen die de "performance remmen af fabriek" goed genoeg vinden. Als ie gaat upgraden dan gaan ze toch naar aftermarket parts.
Bij de vorige M3P zat ik te kijken naar track pack maar dat is meer voor de zero-g velgen die in het pakket zit. Niet zo zeer voor de remmen.
Nu hebben ze al een lichtgewicht forged velgen meegegeven af fabriek. Ik denk dat de echte enthousiast liever zelf hun big brake kit doen met aftermarket parts.

Waar ik wel een kans zie is een soort extra koeling voor de batterij/ motor. In de VS hebben ze al een aantal mogelijkheden. Als ze voor de M3P trackpack zowel de remmen en koeling gaan aanpakken dan heb je echt een M3 killer.
Maar de remmen van een performance premium Duitser houden zich toch wel redelijk staande op het circuit? Lijkt mij een belangrijk onderdeel van een auto gericht op- en genoemd naar Performance.

Was hier toch vorig jaar ook iemand met een P die na 3 keer flink remmen op de Autobahn amper nog remkracht had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Ik snap wat je zegt hoor ik heb em ook getest en voor op straat zijn die remmen, naar mijn mening, prima :) Heb geen autobahn mee gereden dus daar kan ik niet over oordelen. In mijn ogen zou een trackpack er ook zo uit moeten zien. De balans zou er nog moeten zijn dat je het nog op straat kunt gebruiken maar dat ze goed genoeg zijn voor het circuit. En extra koeling natuurlijk...

EDIt: Ik weet trouwens ook niet of de remmen van de M3P anders zijn dan de normale M3, dat maakt natuurlijk ook uit. Ik verwacht dat ze wel anders zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door NiroNiro op 10-07-2024 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:57
JustC schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:51:
[...]

mijn RWD komt over 2 maanden vanaf nu maar lees inderdaad veel verhalen over restricties bij optrekken en dat zelfs een volkswagen up nog sneller is en dat geloof ik niet :9
Rij nu twee weken in mijn RWD Highland maar hij ook die voelt idd geknepen onder de 40. Ik had op een bepaald moment nog mijn vorige auto, een 1.4 met 170PK. En dan is het verschil mega groot als je van de ene in de andere stapt. Dan was mijn benzine echt TRAAGGGGGGG.

Ik heb het idee dat het 'knijpen' is voor de range of voorkomen van kanaliseren van de AWD oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:38
Je kiest voor het langzaamste (lees ook goedkoopste) model en "klaagt" dan vervolgens over trage acceleratie. Ik snap dit niet helemaal. Je verwacht voor 40k de prestaties van een Performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17-09 14:59
T-Blizzard schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:04:
[...]

Rij nu twee weken in mijn RWD Highland maar hij ook die voelt idd geknepen onder de 40. Ik had op een bepaald moment nog mijn vorige auto, een 1.4 met 170PK. En dan is het verschil mega groot als je van de ene in de andere stapt. Dan was mijn benzine echt TRAAGGGGGGG.

Ik heb het idee dat het 'knijpen' is voor de range of voorkomen van kanaliseren van de AWD oid.
Zal wat geknepen zijn voor differentiatie LR en mogelijk ook om wheelspin te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
[...]

Hoe vond je de proefrit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:13
Davidrrr schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:16:
[...]

Hoe vond je de proefrit dan?
Dat is bijna 6 maanden geleden ondertussen maar vond het toen wel mee vallen volgens mij wat ik mij zo herinner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
[...]
Wie zou een "verbeterde remmen" nodig hebben? Iemand die met de auto op circuit gaat rijden.
Niet mee eens. Als je een Performance uitvoering koopt bij een autofabrikant, mag je er wat mij betreft vanuit gaan dat ze ook fatsoenlijke remmen leveren. Vooral als ze, net zoals bij bijv. de Y, vermelden dat er Performance remmen onder zitten.

Als je een keer naar Duitsland gaat en denkt even wat sneller te rijden, kun je voor hele grote verassingen komen te staan als je plots moet remmen. Zo erg, dat het gewoon gevaarlijk is en het zeer oncomfortabel aan voelt.

In Nederland lijkt mij het inderdaad geen probleem. Want waar wil je sneller rijden dan 130. Er komen ook niet hele grote krachten vrij bij het remmen van 130 naar 80. Maar rem maar eens van 200 naar 80... en dezelfde uitvoeringen worden ook gewoon in Duitsland verkocht (en de rest van de EU/Wereld)....

[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 10-07-2024 11:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
De opbouw van de 0 - 100 tijd is bij de RWD/LR/P gewoon nagenoeg hetzelfde. 0 - 40 doen ze allemaal in ongeveer 39% van de 0-100 tijd. De Y RWD heeft gewoon minder vermorgen, ook door de LFP maar ook omdat ze natuurlijk een LR en een P willen verkopen. Deze heb ik al eens eerder gepost;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XtkJ7Y-1-ATqmx_DDDvmbruAwxY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MJMBzA7TKUaiIgvUr9nV0bx1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Inspired op 10-07-2024 11:25 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:38

bert pit

asdasd

Tomas_ schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:55:
[...]

In dat geval zou ik even proberen te vergelijken met een vergelijkbaar model. Er zijn vaker opmerkingen over gemaakt want de cabine richting achterruit is vrij donker.

Maar de vraag is, zie je verschil tussen aan en uit?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
bert pit schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:30:
[...]

In dat geval zou ik even proberen te vergelijken met een vergelijkbaar model. Er zijn vaker opmerkingen over gemaakt want de cabine richting achterruit is vrij donker.

Maar de vraag is, zie je verschil tussen aan en uit?
Ik zie geen verschil nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ik snap eerlijk gezegd niet dat je het zelf moet regelen als het om een leaseuto gaat.
Niet zo lang geleden had ik ook kromme velgen door kuil.
Nou ik belde de LM en ik bracht het naar schadebedrijf en die regelt alles.
Of ze het van tesla de velgen moeten halen, ergens anders kopen, of desnoods (voor zover veilig) de oude repareren...
Het minst leuke van het hele verhaal is dat ik 1 week lang een ICE moet rijden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tomas_ schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:36:
[...]

Ik zie geen verschil nee.
Ik denk dat het wennen is, het viel mij net ook wel op. Maar je moet niet vergeten dat je door een getinte brievenbus kijkt, dus echt veel licht komt er ook niet binnen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Maurice- schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:59:
[...]

Maar de remmen van een performance premium Duitser houden zich toch wel redelijk staande op het circuit? Lijkt mij een belangrijk onderdeel van een auto gericht op- en genoemd naar Performance.

Was hier toch vorig jaar ook iemand met een P die na 3 keer flink remmen op de Autobahn amper nog remkracht had?
Klopt, maar ik vind persoonlijk dat als je serieus naar circuit gaat dat de std performance duitser qua remmerij ook niet voldoende. En je betaalt makkelijk 30k meer. Heck basic M3 is 140k hey. Een kale M340i is 93k. Ik vind dus 59k met dubieuse remmen nog wel acceptabel (want voor 99% vd tijd gewoon dikke voldoende) maar dat is puur mn mening.

Ik heb nu 100dkm op de teller waarvan ongeveer 5dkm autobahn DE. Ook paar keer moeten remmen van 200+ naar 80 omdat een debiel (vaak NL kenteken:+) naar links schuift. Als je het 5x achter elkaar doe misschien kom je in problemen ja (wat ik zelf gelukkig nog niet hoeft te ervaren). Maar in mn ervaring, heel hard remmen een keer in de zoveel tijd, niks mis mee. Een paar keer zelfs ABS getriggerd, dus hij remt meer dan wat de banden aankan. Maar goed, ik zeg ook niet dat de remmen super is.
NiroNiro schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:00:
[...]

Ik snap wat je zegt hoor ik heb em ook getest en voor op straat zijn die remmen, naar mijn mening, prima :) Heb geen autobahn mee gereden dus daar kan ik niet over oordelen. In mijn ogen zou een trackpack er ook zo uit moeten zien. De balans zou er nog moeten zijn dat je het nog op straat kunt gebruiken maar dat ze goed genoeg zijn voor het circuit. En extra koeling natuurlijk...

EDIt: Ik weet trouwens ook niet of de remmen van de M3P anders zijn dan de normale M3, dat maakt natuurlijk ook uit. Ik verwacht dat ze wel anders zijn.
M3P remmen is een "upgrade" van de standarde maar kennelijk niet goed genoeg. Volgens de site:
Performance remmen: Grotere remschijven, remklauwen en Performance-remblokken zorgen voor meer remkracht en een stabiele remwerking bij elke snelheid.

Trouwens, er was ook een tijdje een batch MYP waarvan de remmen eigenlijk min/meer zelfde is als LR (cmiiw)
turkeyhakan schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:21:
[...]

Niet mee eens. Als je een Performance uitvoering koopt bij een autofabrikant, mag je er wat mij betreft vanuit gaan dat ze ook fatsoenlijke remmen leveren. Vooral als ze, net zoals bij bijv. de Y, vermelden dat er Performance remmen onder zitten.

Als je een keer naar Duitsland gaat en denkt even wat sneller te rijden, kun je voor hele grote verassingen komen te staan als je plots moet remmen. Zo erg, dat het gewoon gevaarlijk is en het zeer oncomfortabel aan voelt.

In Nederland lijkt mij het inderdaad geen probleem. Want waar wil je sneller rijden dan 130. Er komen ook niet hele grote krachten vrij bij het remmen van 130 naar 80. Maar rem maar eens van 200 naar 80... en dezelfde uitvoeringen worden ook gewoon in Duitsland verkocht (en de rest van de EU/Wereld)....
Bij de Y weet ik niet, hoorde dat je ook soms gewoon de standard remmen krijgen met rode kapjes?
Ik heb het zelf niet als onveilig ervaren, ook in DE. Heel goed zijn ze niet maar is ook een kwestie van anticiperen. Ik doe zelden 240+ op 2 baans weg. Meer op 3 baans. Goed, ik denk dat we wel eens zijn dat de remmen zo goed niet. Maar mijn punt is meer dat voor een auto van 59k vind ik het acceptabel. Want als je heel serieus wil tracken zou je toch andere remmerij monteren.

[ Voor 9% gewijzigd door SirLct op 10-07-2024 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:37
[...]

Die remzone is natuurlijk wel een speciale want daar is ontzettend veel compressie. Je hoort de auto zelfs over de grond schrapen. De druk en grip op de banden is dus vele malen hoger dan op een gewoon wegdek waardoor je ontzettend hard kunt remmen zonder dat de banden tractie verliezen en hij komt er aan 200km/h in. Voor de remmen is dat uiteraard een dikke klapper
Voor op de weg lijkt me dit geen probleem want de remmen zijn een stuk beter dan op het vorige model. Helaas wel nog steeds voldoende voor op het circuit te gaan rijden. Maar de accu overhit ook vrij snel van het Europese model. Ik las ergens geruchten dat er een CATL batterij in M3P zou komen. Hopelijk is dat waar en lost dat problemen met overhitting op en wordt de 100 naar 200kmh acceleratie daardoor ook beter.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
--MeAngry-- schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:46:
[...]

Ik denk dat het wennen is, het viel mij net ook wel op. Maar je moet niet vergeten dat je door een getinte brievenbus kijkt, dus echt veel licht komt er ook niet binnen.
Goede tip, zal eens proberen te draaien om door het voorraam te kijken of een open raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
pdidi schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 00:00:
De volgende Actieve veiligheidsfuncties voor de Model Y gaan met ingang van 2024.20 veranderen:

- Lane Assist kan niet meer uit (minstens trillend stuur)
- Collision Avoidance Assist kan niet meer uit
- Snelheidslimiet waarschuwing kan alleen per rit uit worden gezet
- Waarschuwing Slaperigheid bestuurder ingevoerd
Een mail gestuurd naar enhauto.com met de vraag of er via de odb in de toekomst wat aan te doen is. Kreeg dit als reactie. Zou mooi zijn als zij er iets op vinden. Start stop systemen zijn immers ook uit te schakelen.
Thank you for reaching out.

We know about that. At the moment, we do not have such a function but follow us in the event of an announcement. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
coelho schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:50:
Ik ga binnenkort op vakantie vanaf Schiphol. Heb al jaren goede ervaringen met een valetservice daar. Met een ICE was het een kwestie van sleutels afgeven en dan kwam het goed. Hoe doe ik dat met een Tesla? Geef ik een sleutelkaart mee, heeft Valet-mode op de auto instellen nog zin, enz.?
Iemand nog een praktische toevoeging (na reacties over het parkeren in wijken door valet ;) )?

Kan ik gewoon mijn sleutelkaart meegeven zonder dat iemand daar full access mee heeft? Valet Mode lijkt me op zich niet slecht, ware het niet dat de snelheid beperkt is tot 113km/u en ik 's avonds laat weer arriveer waardoor ze 120/130 zouden mogen rijden op de snelweg. Is dit nog aan te passen?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 19:14
schumi1986 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:25:
[...]

Kijk het filmpje nog eens en let op de golf die remt het gele teken en hoe vervolgens Mischa remt van 200 naar 80kmpu. Trek dan pas even je conclusie. ;) Of de remmen slecht zijn dat kan ik niet beoordelen maar wel het moment waar en wanneer je remt en dat met 2000kg :P

I'm not bothered by those who think they are right.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
SirLct schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:49:
[...]

Klopt, maar ik vind persoonlijk dat als je serieus naar circuit gaat dat de std performance duitser qua remmerij ook niet voldoende. En je betaalt makkelijk 30k meer. Heck basic M3 is 140k hey. Een kale M340i is 93k. Ik vind dus 59k met dubieuse remmen nog wel acceptabel (want voor 99% vd tijd gewoon dikke voldoende) maar dat is puur mn mening.
De remmen van de premium Duitsers RS/M/AMG modellen zijn juist wel voldoende, tuurlijk als je het gaat inzetten als hardcore track auto dan moet er echt nog wel wat aangepast worden maar de Tesla M3P komt niet verder dan een kwart rondje Nurburgring voordat de remmen compleet weg zijn wat natuurlijk ver onder de maat is als je kopers beloofd dat het een performance auto is.

Als je Misha volgt dan zie je dat elke premium sport auto gewoon makkelijk een rondje nurburgring kan doen en dat de remmen het makkelijk houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

coelho schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:16:
[...]

Iemand nog een praktische toevoeging (na reacties over het parkeren in wijken door valet ;) )?

Kan ik gewoon mijn sleutelkaart meegeven zonder dat iemand daar full access mee heeft? Valet Mode lijkt me op zich niet slecht, ware het niet dat de snelheid beperkt is tot 113km/u en ik 's avonds laat weer arriveer waardoor ze 120/130 zouden mogen rijden op de snelweg. Is dit nog aan te passen?
Valet mode aanzetten en je key card meegeven inderdaad. Wat is het probleem dat ze dan 's avonds geen 120/130 kunnen rijden? Lijkt me eerder een voordeel dat zo'n puistige puber geen 130 met jouw auto kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
schumi1986 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:27:
[...]

De remmen van de premium Duitsers RS/M/AMG modellen zijn juist wel voldoende, tuurlijk als je het gaat inzetten als hardcore track auto dan moet er echt nog wel wat aangepast worden maar de Tesla M3P komt niet verder dan een kwart rondje Nurburgring voordat de remmen compleet weg zijn wat natuurlijk ver onder de maat is als je kopers beloofd dat het een performance auto is.

Als je Misha volgt dan zie je dat elke premium sport auto gewoon makkelijk een rondje nurburgring kan doen en dat de remmen het makkelijk houden.
Eens dat als het gaat over een auto die "track mode" als rijmodus heb dan is het niet voldoende ja. Ik vind alleen dat "performance" in combinatie met 59k wel een bizaar goede propositie is.
Want (bruikbare) performance voor meeste mij is lekker door bocht gaan, snel uitaccelereren, en niet zozeer track performance. Overigens de kwart Nurburgring is ook best lullig, op snelle stuk opeens moeten remmen door geel. Maar goed, zonder dat zou het wrs ook niet verder dan helft Nurburgring. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
noo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:43:
[...]

Valet mode aanzetten en je key card meegeven inderdaad. Wat is het probleem dat ze dan 's avonds geen 120/130 kunnen rijden? Lijkt me eerder een voordeel dat zo'n puistige puber geen 130 met jouw auto kan rijden.
Snap wat je zegt. Dacht eerder aan optrekken bij een invoegstook, auto erachter, schiet de mijne ineens in de limiter. Dan wordt het wel gevaarlijk met achteropkomend verkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
SirLct schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:58:
[...]

Eens dat als het gaat over een auto die "track mode" als rijmodus heb dan is het niet voldoende ja. Ik vind alleen dat "performance" in combinatie met 59k wel een bizaar goede propositie is.
Want (bruikbare) performance voor meeste mij is lekker door bocht gaan, snel uitaccelereren, en niet zozeer track performance. Overigens de kwart Nurburgring is ook best lullig, op snelle stuk opeens moeten remmen door geel. Maar goed, zonder dat zou het wrs ook niet verder dan helft Nurburgring. :o
Omdat de auto schijnbaar zo briljant op de weg ligt vallen de remmen misschien juist extra tegen. Dat neemt niet weg dat je voor 60k een erg leuke auto hebt idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

coelho schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:00:
[...]

Snap wat je zegt. Dacht eerder aan optrekken bij een invoegstook, auto erachter, schiet de mijne ineens in de limiter. Dan wordt het wel gevaarlijk met achteropkomend verkeer.
Ook in valet mode is ie nog steeds vlotter dan een gewone auto. En hij 'schiet niet in de limiter', hij houdt op met versnellen (die in valet mode sowieso veel lager is). Ik zou zeggen rijdt zelf een keertje in valet mode dan zal je zien dat er niks gevaarlijks aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
noo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:05:
[...]

Ook in valet mode is ie nog steeds vlotter dan een gewone auto. En hij 'schiet niet in de limiter', hij houdt op met versnellen (die in valet mode sowieso veel lager is). Ik zou zeggen rijdt zelf een keertje in valet mode dan zal je zien dat er niks gevaarlijks aan is.
Dank. Dat laatste is een goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
coelho schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:06:
[...]

Dank. Dat laatste is een goeie tip!
En meld het gewoon bij afgeven van de key-card, hey, de valet mode staat aan, dus limiet tot xx km.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
[...]

Heb je wel eens met je Tesla in Duitsland gereden? Ik schrok mij kapot toen ik zag dat mijn remmen het niet meer deden tijdens een kort ritje op de Autobahn. Alleen maar getril, omdat ik kort daarvoor had afgeremd van 220-120. Bij een korte tussenstop de remschijven bekeken en die waren helemaal rood/blauw uitgeslagen.....

Op twee remschijven heb ik ook "frictiering" https://www.hella.com/tec...g,-De%20frictiering%20van

[ Voor 10% gewijzigd door turkeyhakan op 10-07-2024 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

turkeyhakan schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:30:
[...]

Heb je wel eens met je Tesla in Duitsland gereden? Ik schrok mij kapot toen ik zag dat mijn remmen het niet meer deden tijdens een kort ritje op de Autobahn. Alleen maar getril, omdat ik kort daarvoor had afgeremd van 220-120. Bij een korte tussenstop de remschijven bekeken en die waren helemaal rood/blauw uitgeslagen.....

Op twee remschijven heb ik ook "frictiering" https://www.hella.com/tec...g,-De%20frictiering%20van
Beetje Off-topic maar dit is ook het grootste kritiekpunt van de Model S Plaid. Na 2x hard remmen zijn ze vervolgens voor de sier. Remmen zijn niet echt Tesla's specialiteit :+ That said, is het lastig om ze te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:26
Rboots schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:00:
[...]

Dank, maar zojuist bij een andere y geprobeerd, daar past het prima en weet nu welke marge er moet zijn. bij mijn Y staat die echt scheef en zit er geen beweging in, als ik deze dan zou aandraaien dan kan er wel spanning ontstaan en daardoor is er waarschijnlijk de 1ste keer de ruitschade ontstaan...
Wilde gok dan maar; Mogelijk zit er lijm van het plaatsen van het (vervangings-) dakraam in je dakdrager beugel. De beste oplossing: trekhaakkoffer :+

Nee, ik zou misschien proberen garantie te claimen bij de glasboer.
"Kijk, deze haak past er niet meer onder... zit daar misschien wat lijm in nu?"

Of bij Tesla, maar die kunnen je snel weigeren want; niet-originele ruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:39:
[...]

Beetje Off-topic maar dit is ook het grootste kritiekpunt van de Model S Plaid. Na 2x hard remmen zijn ze vervolgens voor de sier. Remmen zijn niet echt Tesla's specialiteit :+ That said, is het lastig om ze te upgraden?
Voor de S Plaid verkoopt Tesla een Track Package. Maar als zelfs bij de S Plaid de remmen slecht zijn....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Inspired schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:21:
De opbouw van de 0 - 100 tijd is bij de RWD/LR/P gewoon nagenoeg hetzelfde. 0 - 40 doen ze allemaal in ongeveer 39% van de 0-100 tijd. De Y RWD heeft gewoon minder vermorgen, ook door de LFP maar ook omdat ze natuurlijk een LR en een P willen verkopen. Deze heb ik al eens eerder gepost;

[Afbeelding]
Kijk dit is mooie data. Die liegt niet.

Wat ik vermoed is dat de Y RWD eigenaren simpelweg ervaren hoe traag het gaat om 2000kg aan massa in beweging te krijgen. Dan heb je aan circa 300pk / 400nm niet voldoende om dat echt super snel aan te laten voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rboots
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-09-2024
FrenzyFreak schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:42:
[...]

Wilde gok dan maar; Mogelijk zit er lijm van het plaatsen van het (vervangings-) dakraam in je dakdrager beugel. De beste oplossing: trekhaakkoffer :+

Nee, ik zou misschien proberen garantie te claimen bij de glasboer.
"Kijk, deze haak past er niet meer onder... zit daar misschien wat lijm in nu?"

Of bij Tesla, maar die kunnen je snel weigeren want; niet-originele ruit.
Blij dat het een originele ruit van tesla is, al schermen ze nu dat de drager niet tesla origineel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cit7
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Kan iemand me een bedrijf aanbevelen (midden Nederland) voor het tinten van de ramen van een nieuwe model 3 highland? Ik sta op het punt te bestellen (lease) en moet het als accessoire opgeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

[Afbeelding]

Ik heb echt exact dezelfde schade. Afgelopen weekend reed iemand achteruit op mijn auto terwijl ik geparkeerd stond en in de auto zat. Tip voor iedereen: druk dan even op je toeter. Dan slaat hij namelijk een clipje van de dashcam op. Ik heb het geluk dat ik dus wel beelden heb want de wederpartij begin uiteraard te roepen dat ik ook achteruit reed. Kon hem fijntjes direct er op wijzen dat ik al er al stond terwijl hij instapte en hij zonder te kijken achteruit reed.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Luckeh schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:12:
[...]

Ik heb echt exact dezelfde schade. Afgelopen weekend reed iemand achteruit op mijn auto terwijl ik geparkeerd stond en in de auto zat. Tip voor iedereen: druk dan even op je toeter. Dan slaat hij namelijk een clipje van de dashcam op. Ik heb het geluk dat ik dus wel beelden heb want de wederpartij begin uiteraard te roepen dat ik ook achteruit reed. Kon hem fijntjes direct er op wijzen dat ik al er al stond terwijl hij instapte en hij zonder te kijken achteruit reed.
Die toeter is in feite hetzelfde als op je dashcamknop drukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Laatst online: 16:26
Rboots schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:45:
[...]

Blij dat het een originele ruit van tesla is, al schermen ze nu dat de drager niet tesla origineel is.
Dan kan een Tesla monteur een originele erop zetten, om te bewijzen dat het niet aan de auto ligt?

Lekker klantvriendelijke discussies altijd. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Davidrrr schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:15:
[...]

Je bedoelt dat rode bolletje bovenin het scherm toch of de camera knop onderin? Volgens mij verandert de functie ervan zodra je geparkeerd staat, maar dit kan ook mijn onwetendheid zijn. De cameraknop onderin brengt je naar playback mode ipv het opslaan van een clipje. De knop bovenin zet de recording aan/uit geloof ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
[...]

Bwa, bij de RS3 mocht je ook wel de optionele ceramische remmen van 5k aanklikken bij het bestellen als je geen problemen wou. De standaard RS3 remmen gingen gewoon krom na een paar goed remmen of stevig op het gas door de bocht vanwege torque vectoring met de remmen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Luckeh schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:19:
[...]

Je bedoelt dat rode bolletje bovenin het scherm toch of de camera knop onderin? Volgens mij verandert de functie ervan zodra je geparkeerd staat, maar dit kan ook mijn onwetendheid zijn. De cameraknop onderin brengt je naar playback mode ipv het opslaan van een clipje. De knop bovenin zet de recording aan/uit geloof ik.
Nou dat ding met een vierkante camera meen ik met een rood bolletje. Ik druk die wel eens in als ik wat wil filmen zoals pas bij een stoplicht. Maar misschien werkt de toeter hetzelfde of alleen in parkeer bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:28

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Davidrrr schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:15:
[...]

Vermits zo ingesteld ja. Je hebt namelijk de optie dit op manueel te zetten ipv toeter. Even controleren dus (maar als dat dus wel aan staat; ja dan fungeert het exact hetzelfde als op de knop drukken)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:44

Fab1Man

Live life to the fullest

turkeyhakan schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:30:
[...]

Ik mag mijn P eind dit jaar inleveren en die heeft momenteel z'n derde set remschijven... Het is werkelijk waar belachelijk en inderdaad in Duitsland op de autobahn ontstaan bij een dergelijke remactie. Ze slaan blauwig uit, trillen (dus krom). Remmen doet het an sich nog wel, maar dat trillen is helemaal belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Fab1Man schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:31:
[...]

Ik mag mijn P eind dit jaar inleveren en die heeft momenteel z'n derde set remschijven... Het is werkelijk waar belachelijk en inderdaad in Duitsland op de autobahn ontstaan bij een dergelijke remactie. Ze slaan blauwig uit, trillen (dus krom). Remmen doet het an sich nog wel, maar dat trillen is helemaal belachelijk.
Wat kost een set remschijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Cit7 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:12:
Kan iemand me een bedrijf aanbevelen (midden Nederland) voor het tinten van de ramen van een nieuwe model 3 highland? Ik sta op het punt te bestellen (lease) en moet het als accessoire opgeven.
Ik ben zelf een paar weken geleden bij Tint Exclusive geweest (locatie Den Bosch). Zéér correcte klantbenadering en zeer tevreden over het geleverde werk. Ik was €300,- kwijt voor alle ramen vanaf de B-stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
schumi1986 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:02:
[...]

Omdat de auto schijnbaar zo briljant op de weg ligt vallen de remmen misschien juist extra tegen. Dat neemt niet weg dat je voor 60k een erg leuke auto hebt idd :)
Maar zou iemand 'm laten staan als deze €5k meer had gekost maar wél hele goede remmen had (communiceer als fabrikant dat je wat hebt gedaan met de feedback). De concurrentie vraagt voor een performance-versie van een standaard model zo een ton meer, dan heb je het hier over wisselgeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

turkeyhakan schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:34:
[...]

Wat kost een set remschijven?
Ik heb werkelijk geen idee, een deel is geloof ik onder garantie gegaan en verder is het een lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 15:54
Maurice- schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:02:
[...]

Na SEPP dus €40.090. Niks mis mee 8)
[Afbeelding]
Midnight Cherry Red en Quicksilver zijn ook leuk geprijsd ;) € 46.840

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Verschil 3P 24 met 3P '22: YouTube: Tesla Model 3 Performance 2024 vs 2022. Both SoC 95% #tesla #model3p...

Let op: het verschil is in de EU mogelijk iets kleiner, vanwege LG battery.

[ Voor 12% gewijzigd door turkeyhakan op 10-07-2024 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:00

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

[...]

Ik geloof dat ook niet. De RWD trekt ook vanaf stilstand vlot op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:39:
[...]

Snelle antwoord: nee is niet moeilijk.
Maar waar trek je de grens? Is grotere schijven voldoende? Of moet het ventilated/ drilled/ slotted/ of combinaties daarvan? Hoe dan met de remblokken? remklauwen? En dan nog de vloeistoffen en leidingen?
En dan praten we nog niet over koeling hiervan als je serieus track gaat doen.
Of nog verder - carbon ceramic?
En gaan ze nog meer auto's verkopen met nog 10k+ aan remmerij bovenop?
Dus ja, ik snap dat iedereen denkt "tesla maakt auto met bagger remmen" aan een kant ja het is niet de beste, maar voldoet het in dagelijkse omstandigheden, ik denk het wel.
De testen die worden gedaan zijn Plaid van 100k vs 911 turbo S van paar ton of Ferrari's of Lambo's van nog paar ton bovenop. Jah...... :+
"Tesla remmen zijn slecht" Jah....

[ Voor 4% gewijzigd door SirLct op 10-07-2024 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rboots
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-09-2024
FrenzyFreak schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:16:
[...]

Dan kan een Tesla monteur een originele erop zetten, om te bewijzen dat het niet aan de auto ligt?

Lekker klantvriendelijke discussies altijd. ;(
Dank je, mee eens, daar ben ik ook mee bezig. Alleen gaat niet zo snel. En kan de dakkoffer wel vergeten nu met op vakantie gaan. Kosten voor dakdragers en koffer voor niets gemaakt.. kan pas terecht na de vakantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
Fab1Man schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:31:
[...]

Hoeveel km rij je per jaar? Ik moet eigenlijk niet reageren want dan wordt er snel geroepen dat ik een fanboy bent. Maar ik reed 5dkm van de totaal 100dkm in DE en helemaal geen trilling en blauwig etc. Ik ben nog met mn eerste set. 100dkm. En ik kan je vertellen, ik rij echt niet sloom. >:)
@turkeyhakan volgens jouw site kan het veroorzaakt worden door "Verontreinigingen of vreemde objecten tussen remblok en remschijf" Ik zeg niet dat je je auto niet schoon houdt maar ik controleer mijne wel regelmatig. 1x per week wassen. En voor lange rit (zoomervakantie etc) maak ik de schijven even extra schoon met remreiniger. Een oude gewoonte want mn pa deed het vroeger altijd op zn alfa romeo voordat ie op de autobahn reed (daar ligt het wel echt aan de auto :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Nog iemand met dit probleem?
Als ik aan het bellen ben met mijn iPhone en ik stap in, vraagt de auto om via bluetooth het gesprek over te nemen. Ik doe dat altijd en kan ik via de auto het gesprek verder zetten.
Sinds ongeveer 1-2 weken werkt dit goed voor 10-20 seconden en eenmaal ik de oprit af ben, schakelt de audio terug over naar de telefoon. Als ik dan op mijn telefoon terug naar de Tesla switch, blijft het goed. Vroeger had ik dit niet, dus misschien door een recente update? Ik vraag me alleen af als ik de enige ben of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
SirLct schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:07:
[...]

Hoeveel km rij je per jaar? Ik moet eigenlijk niet reageren want dan wordt er snel geroepen dat ik een fanboy bent. Maar ik reed 5dkm van de totaal 100dkm in DE en helemaal geen trilling en blauwig etc. Ik ben nog met mn eerste set. 100dkm. En ik kan je vertellen, ik rij echt niet sloom. >:)
@turkeyhakan volgens jouw site kan het veroorzaakt worden door "Verontreinigingen of vreemde objecten tussen remblok en remschijf" Ik zeg niet dat je je auto niet schoon houdt maar ik controleer mijne wel regelmatig. 1x per week wassen. En voor lange rit (zoomervakantie etc) maak ik de schijven even extra schoon met remreiniger. Een oude gewoonte want mn pa deed het vroeger altijd op zn alfa romeo voordat ie op de autobahn reed (daar ligt het wel echt aan de auto :D )
Ik ben ook wel een fanboy hoor! Maar niet van alle aspecten van het merk..

Ik rijd sinds kort nog maar 35k km pj. Was voorheen rond de 60/70k incl. vakantie van 10k km.

Ben heel regelmatig in Duitsland! Ik weet bijna wel zeker dat er niets tussen zat. Auto was net nieuw toen ik even de 263 wilde aantikken. Deed ook erg pijn om na afloop de schijven zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

SirLct schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:07:
[...]

Maakt denk ik weinig uit. Het is gewoon 1 extreme remactie en ze zijn direct oververhit. Inmiddels rem ik ze rustig in en bouw ik m’n snelheid geleidelijk op gedurende een rit in Duitsland.

Zie ook mijn vorige reactie een jaar geleden over de schijven: Fab1Man in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:43
Ik ook. Op beide achter schijven van mijn 2019 M3LR zitten meerdere diepe groeven. Iets voor de volgende eigenaar om op te lossen. Overigens remt mijn auto prima!

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

peerke 1960 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:31:
[...]

Ik geloof dat ook niet. De RWD trekt ook vanaf stilstand vlot op.
Ik vind de Highland RWD erg tam vanaf 0 kmh , vanaf 40kmph pikt hij pas een beetje op, en vanaf 70-80kmh blijft hij een fractie achter op de 2019 SR+

Testje gedaan SR+ 2019 @80% SoC de Highland op 70% het verschil is echt significant!

Nu heeft de 2019 SR+ volgens mij wel de motor van de performance. De motor van de highland zal meer op efficientie geconfigureerd zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UqnqiPB.gif

[ Voor 18% gewijzigd door revolution-nl op 10-07-2024 20:19 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58
revolution-nl schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:15:
[...]

Ik vind de Highland RWD erg tam vanaf 0 kmh , vanaf 40kmph pikt hij pas een beetje op, en vanaf 70-80kmh blijft hij een fractie achter op de 2019 SR+

Testje gedaan SR+ 2019 @80% SoC de Highland op 70% het verschil is echt significant!

Nu heeft de 2019 SR+ volgens mij wel de motor van de performance. De motor van de highland zal meer op efficientie geconfigureerd zijn.

[Afbeelding]
Ik lees het hier de laatste tijd mee van de zijlijn, maar wat voor 'n geneuzel is dit eigenlijk? Ja het verschil is er, maar je rijdt er toch mee van A naar B. Het liefst efficiënt en snel. Dat laatste slaat toch niet op hoe snel je van 0 naar 100 gaat?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:43
[...]

[Afbeelding]
Toen ik in mijn proefrij fase zat voor een nieuwe leaseauto viel mij dat ook op, mijn conclusie was dat de SR+ 2019 bizar snel is en voor mijn gevoel een uitzondering. Ach ik rij in de SR+ altijd op chill modus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Oekol schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:26:
[...]

Ik lees het hier de laatste tijd mee van de zijlijn, maar wat voor 'n geneuzel is dit eigenlijk? Ja het verschil is er, maar je rijdt er toch mee van A naar B. Het liefst efficiënt en snel. Dat laatste slaat toch niet op hoe snel je van 0 naar 100 gaat?
Fijn dat jij voor een ander bepaald wat geneuzel is. Sommige mensen zoeken meer in een auto dan functioneel en zo efficiënt mogelijk van A naar B te rijden. Daarbij vind ik de accelaratie nog niet eens de teleurstellende factor, dat wist ik van te voren op basis van de spec-sheets. Het zompige onderstel is meer iets wat "teleurstelt", zeker na de lovende reviews vaneen aantal auto-journalisten die sportiviteit vaak ook hoog in het vaandel hebben staan.

De highland RWD is een prima auto die qua comfort op een veel hoger niveau staat dan de oude SR+. De SR+ is voor mij echter (by far!) de leukere auto om te rijden.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:53
BasRR schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:30:
Sinds een paar weken kraakt het stuur van mijn M3 Highland en begint ondertussen ook steeds luider te worden.
Service voor ingepland.
Zijn er anderen die dit probleem hebben ervaren?
Ik heb er even flink op gelet, vooral als het afkoelt klikt / kraakt het. Ik heb zelf het idee dat het vooral komt door het afkoelen/ krimpen van materiaal. Dit hoor ik nl ook uit de hele auto komen als de auto afkoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]
Leuk om het naast elkaar te zien.

Heeft het niet te maken met de batterij? SR+ die een NCA batterij heeft en de RWDs die met LFP zijn uitgerust?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:00

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Volgens mij wel. LFP is toch wat minder geschikt voor die enorme energieafgifte bij een supersnelle accelaratie?
De RWD LR heeft toch ook een NCA batterij en is bijna een seconde sneller op de 0-100 km.
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:20
peerke 1960 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 22:06:
Volgens mij wel. LFP is toch wat minder geschikt voor die enorme energieafgifte bij een supersnelle accelaratie?
De RWD LR heeft toch ook een NCA batterij en is bijna een seconde sneller op de 0-100 km.
Peter
LFP heeft een lagere energiedichtheid. Lees: een LFP met de capaciteit van 78kWh krijg je niet in de ruimte die Tesla voorzien heeft.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommie12 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 22:44:
[...]

LFP heeft een lagere energiedichtheid. Lees: een LFP met de capaciteit van 78kWh krijg je niet in de ruimte die Tesla voorzien heeft.
Maar het gaat ook om het vermogen dat geleverd kan worden. NMC heeft typisch een typisch voltage van 3,7V, LFP van 3,2V. Voor hetzelfde vermogen moet een LFP batterij dan een hogere stroomsterkte leveren, en dat betekent: meer weerstand, hogere temperatuur, meer slijtage.

Het lijkt er ook op dat bij het intrappen van het pedaal het vermogen geleidelijk wordt opgebouwd. Ik vermoed ivm bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:12:
[...]

Het lijkt er ook op dat bij het intrappen van het pedaal het vermogen geleidelijk wordt opgebouwd. Ik vermoed ivm bovenstaande.
Dit is dus onzin. Zie mijn eerdere bericht van vandaag. Opbouw is bij alle modellen hetzelfde. Maximaal vermogen is er pas vanaf 50 oid.

[ Voor 25% gewijzigd door Inspired op 10-07-2024 23:14 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:01

me1299

$ondertitel

[...]

[Afbeelding]
Dat is echt een enorm verschil. Om zo hard weg te lopen moet je aanzienlijk meer vermogen hebben.

Mijn 2019 SR+ is ook sneller dan de 2022 van een collega maar zou de Highland nog trager zijn? Die Eco banden vs Pilot Sport doet misschien ook nog een duit in het zakje.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
  • Laatst online: 18:21
Toch denk ik dat zowel de Y rwd als de 3 rwd geknepen zijn. Want de Y die in China verkocht wordt met CATL lfp doet 0-100 in 5.9…

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Laatst online: 11-09 12:06
Model 3 Performance met trekhaak der op :), kan er straks zo'n Thule Arcos 400 op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Am0aMNchIZ-LL8-TYOhQZfmHdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNbRbBcYyCbBysws1DfuHWH0.jpg?f=fotoalbum_large

Dat grote alu onderdeel is de oude crashbalk achter je bumper. Nu zit er een stalen frame in. Geen idee of dat een verschil geeft bij impact.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qSamXkcBilEaa3o1hfsX_mDL-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ByEUlniQkyaw6tnvDjw2Lf4I.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door fluppie007 op 11-07-2024 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:52

RvV

Die stalen balk maakt een groot verschil als iemand er van achteren in beukt. Ik heb het een keer op de A15 gehad met de vorige ICE auto dat mijn achterligger werd aangedrukt door een vrachtwagen op volle snelheid terwijl we in de file stonden. Die personenauto ramde er weer bij mij van achteren in en dat was een flinke klap. De schade-expert gaf mij de keuze om hem total-loss te verklaren of toch op te lappen omdat de kosten ongeveer gelijk waren.
Lang verhaal kort: Zonder trekhaak (en dus die dikke stalen balk) had de achterkant er volgens de schadehersteller een stuk minder prettig uit gezien.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 20:36
Ik ben echt mega dom geweest. Heb zo’n lifehammer op de linker portier geplaatst. En niet een keer, maar drie keer op een andere plek de deur verpest. Ik zag van die reparatie kits voor vegan leer. Soort opvulmateriaal dat je daarna in de goede kleur spuit. Maar kan niet de kleur voor tesla vinden. Iemand?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fb-A08dTRyr-SDXv0fHt1jDA5UA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TSKBmo13gUSCNxYHXepZTpB6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door gebruikershaes op 11-07-2024 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:53
RvV schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:59:
Die stalen balk maakt een groot verschil als iemand er van achteren in beukt. Ik heb het een keer op de A15 gehad met de vorige ICE auto dat mijn achterligger werd aangedrukt door een vrachtwagen op volle snelheid terwijl we in de file stonden. Die personenauto ramde er weer bij mij van achteren in en dat was een flinke klap. De schade-expert gaf mij de keuze om hem total-loss te verklaren of toch op te lappen omdat de kosten ongeveer gelijk waren.
Lang verhaal kort: Zonder trekhaak (en dus die dikke stalen balk) had de achterkant er volgens de schadehersteller een stuk minder prettig uit gezien.
De energie moet ergens naar toe, dus of het aluminium vangt deze energie op door te vervormen, of de auto in z'n geheel vangt deze energie op door bijv naar boven te verplaatsen; waardoor je voorkant korter is en jezelf twee keer impact krijgt op je lichaam (acceleratie door klap van achteren, decelerate door impact op object voor je)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
  • Laatst online: 18-08 09:23
Het valt me op dat de auto bij tegemoetkomende vrachtwagens vaak best fanatiek in de remmen gaat.
Bij gewone auto's of bestelbusjes is dat niet zo. Anderen hier ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:20

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Op wegen met of zonder middenstreep? Op wegen zonder middenstreep doet hij dat ja. Dan ziet de AP niet dat die auto zijn eigen rijstrook heeft.
Op wegen met middenstreep heb ik dat hoogst zelden, dan moet de tegenligger al heel erg dicht op de lijn rijden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:02
AMDman schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:33:
Het valt me op dat de auto bij tegemoetkomende vrachtwagens vaak best fanatiek in de remmen gaat.
Bij gewone auto's of bestelbusjes is dat niet zo. Anderen hier ook last van?
Ja en het irritantste is vooral dat die pas remt als de vrachtwagen naast je is. Ik kom er gek van.
Mijn voet gaat standaard het gaspedaal indrukken nu als ik een vrachtwagen passeer met ACC aan op een baan dat geen snelweg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:02
Barse87 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:31:
Toch denk ik dat zowel de Y rwd als de 3 rwd geknepen zijn. Want de Y die in China verkocht wordt met CATL lfp doet 0-100 in 5.9…
Alle auto's zijn geknepen. Tesla kan misschien heel makkelijk de rwd ook naar 4s 0-100 zetten, maar daarmee maak je de batterij binnen de korste keren kapot.
Het is altijd een tradeoff, levensduur vs vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
--MeAngry-- schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:46:
[...]

Dit was het inderdaad haha _/-\o_ . Spiegel even gedraaid en alles lekker helder. Mijn 3 had geen getinte ruiten. En daar had ik ook zitten kloten met de dimfunctie. Misschien was ik ook wel op zoek naar iets wat niet goed was, maar alles is eigenlijk perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomas_ op 11-07-2024 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
  • Laatst online: 18-08 09:23
Maasluip schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:38:
Op wegen met of zonder middenstreep? Op wegen zonder middenstreep doet hij dat ja. Dan ziet de AP niet dat die auto zijn eigen rijstrook heeft.
Op wegen met middenstreep heb ik dat hoogst zelden, dan moet de tegenligger al heel erg dicht op de lijn rijden.
helaas ook wel regelmatig op wegen waar gewoon heel duidelijk een middenstreep is.
Echt vet irritant en ook niet ongevaarlijk met auto's achter je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
Wij rijden veel tussen dorpen in de Achterhoek en Twente, dat zijn vooralsnog niet onze favoriete wegen met de Tesla. Vrachtwagens en trekkers zijn mijn grootste angst daar op die kleinere wegen.
Pagina: 1 ... 381 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: