Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 380 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.025 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
kwaazaar schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:26:
[...]

Ik probeer "slim laden" van mij energieboer (Engie). Dat gebruikt onderhuids Jedlix. Je kunt ook je zonnepanelen opvoeren. Vandaag eerste dag, maar ik zie telkens laden voor 15m en dan schakelt hij weer uit. Terwijl de zon volop schijnt (oost, dus ochtend/middag) en ik geen andere energie verbruik.
Bij mij hield VanDeBron mijn auto continue wakker. Dat kostte meer dan het opleverde. Ik raakte per dag zomaar 5kW kwijt.

Rap mee gestopt, dat moet slimmer kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Allewijn schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:26:
[...]

Wat zou hier mee bedoeld worden als je de volledige tekst leest?
Geen idee :-(. De eerste Model Y's met dit en dit typegoedkeuring staan inmiddels op kenteken, dus wellicht binnenkort meer details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 22:26
Korvaag schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 07:34:
[...]

Yes. Al eerder hier neergezet, maar ik heb mijn met huidige M3H RWD gewoon meer bereik dan met m'n oude 2019 LR. Nou zat daar ook al 8% degradatie op en laad je hem maar op tot 90% (althans, ik wel iig) maar dan nog. Als je van een oude LR af komt hoef je niet te twijfelen over de range van de M3H RWD :+
Yep. Als je het vergelijkt met andere EVs dan is 160Wh/km ook ontzettend goed, maar richting de 110Wh ongekend.
Persoonlijk heb ik bewust gekozen om een refresh 2021 LR te nemen ipv M3H. Ik vind hem gewoon mooier (unpopular opinion) en premium audio is voor mij een must. Ook al is standard audio niet slecht. Dat er nog parkeersensoren op zitten is mooi meegenomen. Hotel Tesla vision ook wel aardig werkt. Dezelfde config in de nieuwe highland was me te duur. Dus rijd nu deze voor ongeveer de helft van dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:06
Rogar schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 08:38:
Hoe lang duurt het bij jullie voor automatisch grootlicht aan gaat?

Ik vind het altijd zo lang duren dat ik het zelf maar aanzet, maar zo is het niet automatisch. Of bedoelen ze dat niet? Optie staat wel “aan” als ik het lichtmenu open.
Klein kickje O-) Ben nog steeds benieuwd naar jullie ervaringen.

[ Voor 6% gewijzigd door Rogar op 09-07-2024 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Rogar schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:58:
[...]

Klein kickje O-) Ben nog steeds benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik hou het nooit in de gaten, maar voor mijn gevoel "vrij snel" haha hier heb je niks aan denk ik. Ik rij eenmaal goede verlichte wegen en gaat het vaak niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik vind het altijd zo lang duren dat ik het zelf maar aanzet, maar zo is het niet automatisch. Of bedoelen ze dat niet? Optie staat wel “aan” als ik het lichtmenu open.
Wanneer vind je het lang duren, als het donker wordt of als je een tunnel inrijdt?

Ik heb zoiets van "dagrijlicht is toch aan, ze zien me wel", dus ik heb er geen last van. En regelmatig dat je 's morgens om half acht over een provinciale weg door het bos rijdt en dan gaan de lichten aan.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:16

Bedoel je grootlicht of dimlicht?

Bij grootlicht is het afhankelijk van hoe donker het op de weg is. Staan er lantaarns dan zal automatisch grootlcht niet zo snel aangaan. Heb je een donker stuk weg zonder lantaarns dan gaat het bij mij wel redelijk vlot aan. Ik moet er wel bij zeggen dat ik op dit moment nauwelijks 's nachts rij en de momenten waarop dat wel is er voldoende straatverlichting is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:30:
[...]

Wanneer vind je het lang duren, als het donker wordt of als je een tunnel inrijdt?

Ik heb zoiets van "dagrijlicht is toch aan, ze zien me wel", dus ik heb er geen last van. En regelmatig dat je 's morgens om half acht over een provinciale weg door het bos rijdt en dan gaan de lichten aan.
Ik lees dat hij het heeft over grootlicht en niet de normale lampen. Dan staan de normale lampen al aan zeg maar...

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik had dit hier nog niet langs zien komen, maar wel een erg mooie functie die mij sinds de laatste update op is gevallen.

Tijdens een trajectcontrole krijg je nu de gemiddelde snelheid over het traject te zien en ook hoe lang het traject nog is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2P1YXqHl5LmkXndUuTrwM7K5Dg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qkgEpCBn5qe6pMKaEWhjicHz.jpg?f=fotoalbum_large

Meteen ook zichtbaar dat er wat onduidelijkheid is over de max snelheid. Hij zou namelijk op 130 km/h moeten staan gezien het tijdstip.

Maar desondanks wel weer een mooie toevoeging.

[ Voor 12% gewijzigd door bilgy_no1 op 09-07-2024 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-09 17:48
peerke 1960 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:09:
[...]

Ik heb een Y RWD met Catl batterij. Ja de laadcurve is anders. Start bij 175 kw en loopt redelijk vlot terug naar 100. Dit in een min of meer rechte lijn om bij 80% te eindigen bij 60 kW. Ofwel een hoge laadsnelheid wordt niet vastgehouden. Omdat ik mijn Y niet veel zakelijk rij is dit geen probleem. Ik krijg m in een kleine 30 minuten wel gevuld. De BYD is wat minuten sneller. Misschien is het zo dat de Catl minder degenereert gezien de laadcurve en het gegeven dat ie bruto iets groter is qua capaciteit ( 62 kWh geloof ik). Ik maak me er niet druk om. Verder mis ik de AWD niet. Mijn Y is snel zat en ik kom overal met de batterijcapaciteit. Alleen wanneer je regelmatig afstanden van 250+ aflegt zal een een AWD wat (beperkt) voordeel hebben. Je staat wat minder vaak bij de Suc waarbij de laadsnelheid hoger is. Het enige echte voordeel voor mij is dat de AWD een wat grotere afstand aflegt met caravan. Maar ja twee keer per jaar………..
peter
Wat ik zelf zie als voordeel dat de CATL vloeistof gekoeld en verwarmd wordt en ja dit duurt langer en wellicht wat trager laden maar boel wordt ook niet te snel te heet. De BYD wordt alleen met folie verwarmd maar niet gekoeld zover ik weet (structural pack) en je gebruikt bij de CATL niet de volle 100% capaciteit omdat die software matig is afgeknepen om gelijk te zijn aan de iets kleinere BYD. ALs die op max zit qua temperatuur ergens in de 56 graden oud dan gooit de BYD de laadsnelheid omlaag en CATL laadt sowieso sowieso langzamer in de curve maar door koeling en laadstrategie wellicht minder stress in het pakket.

Ja de snellaadtijd van de BYD ligt wat hoger, maar ik moet er tegen eten en koffie drinken nu al om weer op tijd terug te zijn bij de auto bij een stop. En hij laadt maar tot 90a 95 % van zijn capaciteit (100% op display) toch prettiger idee. Maar in NL red als je vol genoeg vertrekt en op bestemming 11 KW kan laden eigenlijk makkelijk alle ritten zonder überhaupt een SU aan te doen bijna. Het grote voordeel als je ergens toch stilstaat en je kan laden dat je niet weer langs de snelweg er af moet, dan maar iets meer centen per kWh maar scheelt weer hoop tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
bilgy_no1 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:40:
Ik had dit hier nog niet langs zien komen, maar wel een erg mooie functie die mij sinds de laatste update op is gevallen.

Tijdens een trajectcontrole krijg je nu de gemiddelde snelheid over het traject te zien en ook hoe lang het traject nog is.

[Afbeelding]

Meteen ook zichtbaar dat er wat onduidelijkheid is over de max snelheid. Hij zou namelijk op 130 km/h moeten staan gezien het tijdstip.

zit er al poosje in. Gok maandje of 2. Maar wel fijne update

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Maasluip schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:30:
[...]

Als ik in het donker wegrijd inderdaad. Maar dan blijft het grootlicht logischerwijs uit in de bebouwde kom en als ik dan de snelweg op rijd, verwacht ik dat het sneller aan gaat. Maar misschien is dat ook te goed verlicht.
Myrdhin schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:38:
[...]

Bedoel je grootlicht of dimlicht?

Bij grootlicht is het afhankelijk van hoe donker het op de weg is. Staan er lantaarns dan zal automatisch grootlcht niet zo snel aangaan. Heb je een donker stuk weg zonder lantaarns dan gaat het bij mij wel redelijk vlot aan. Ik moet er wel bij zeggen dat ik op dit moment nauwelijks 's nachts rij en de momenten waarop dat wel is er voldoende straatverlichting is.
Grootlicht inderdaad. Maar de ritjes in het donker zijn bij mij ook beperkt op het moment. Misschien is het ook de nieuwigheid nog, dat ik wil dat het snel(ler) aangaat. Ik zal eens een provinciale weg pakken zonder verlichting binnenkort om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

NiroNiro schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:38:
[...]

Ik lees dat hij het heeft over grootlicht en niet de normale lampen. Dan staan de normale lampen al aan zeg maar...
Oh, verkeerd gelezen.

Automatisch grootlicht is ruk. Daar valt verder niet over te discussieren. Ik zet het direkt uit als ik de AP aan zet, en ik durf de AP niet aan te zetten als er een auto mij tegemoet komt omdat het grootlicht gewoon direkt aan gaat als hij vindt dat dat nodig is.

Okee, mijn ervaringen: het gaat een keer aan, ziet dan reflecties van verkeersborden of hectometerpaaltjes en gaat dan uit. En dan weer aan. En dan weer uit. En weer aan. En als je dan de weerschijn van een auto ziet die nog na de bocht zit, dan gaat hij niet uit, pas als die grootlicht in zijn facie krijgt gaat het grootlicht uit.

Automatisch grootlicht is ruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:40:

[Afbeelding]

Is al wat langer inderdaad (zoals hierboven is gemeld), maar is premium connectivity voor nodig, dus misschien dat je die nu aangeschaft hebt ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rogar
Maasluip schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:49:
[...]

Oh, verkeerd gelezen.

Automatisch grootlicht is ruk. Daar valt verder niet over te discussieren. Ik zet het direkt uit als ik de AP aan zet, en ik durf de AP niet aan te zetten als er een auto mij tegemoet komt omdat het grootlicht gewoon direkt aan gaat als hij vindt dat dat nodig is.

Okee, mijn ervaringen: het gaat een keer aan, ziet dan reflecties van verkeersborden of hectometerpaaltjes en gaat dan uit. En dan weer aan. En dan weer uit. En weer aan. En als je dan de weerschijn van een auto ziet die nog na de bocht zit, dan gaat hij niet uit, pas als die grootlicht in zijn facie krijgt gaat het grootlicht uit.

Bij mij werkt dat met die vakjes die 1 voor 1 uit en aan gaan bij tegenliggers en borden. Gaat om een 2024 Model 3 (misschien handiger als ik dat meteen had gezegd). Het is ook vooral een leuke gimmick en grappig om te zien hoe dat werkt.

Dus in principe maakt het niet uit als het wat later aan gaat, maar ik was vooral nieuwsgierig of het dus normaal is hoe snel het aan gaat in het donker en of dit bij iedereen gelijk is. De ruitenwissers werken ook bij iedereen verschillend (en nee dit is geen nieuwe start van de ruitenwisser-discussie).

Ik rijd de Model 3 nu sinds april en moet zeggen dat dit echt een vooruitgang is tov mijn vorige elektrische auto. Het laadt veel sneller (kwam van een 1-fase e-Niro) en het rijdt echt veel lekkerder ook. Alleen die lage instap, man man man ik word oud :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
Rogar schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:00:
[...]
Alleen die lage instap, man man man ik word oud :+
Helemaal mee eens, vooral als je vanuit een hogere auto komt! Ik mis de Y en mijn oude Niro in dat opzicht zeker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 22:35
pdidi schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:37:
[...]

Geen idee :-(. De eerste Model Y's met dit en dit typegoedkeuring staan inmiddels op kenteken, dus wellicht binnenkort meer details
Ga volgende week mijn Y met type goedkeuring 1293*38 halen dus zal eens goed aan het stuur morrelen om de nieuwe hands-on detectie te ontdekken ;)

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 19:58
Collega van mij heeft een nieuwe Model y. Hier kun je de snelheidswaarschuwing ook niet meer permanent uitschakelen. Ook valt het mij op dat de onderkant van de deur zacht materiaal is, was dit altijd al bij de model Y?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:57

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:posts over (dynamisch) opladen, stroomleveranciers en laadpasjes is hier offtopic. Deze reacties zijn dan ook verdwenen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mc_Smurf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09 11:12
[...]

Oh, verkeerd gelezen.

Automatisch grootlicht werkt sinds de adaptive high beam update hier fantastisch.

Ben nog geen weggebruiker tegen gekomen die loopt te seinen en je ziet de lampen daadwerklijk werken om te zorgen dat andere wegebruikers er geen hinder van ondervinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 12:11
Dat automatisch (groot) licht is idd geweldig om te zien werken (MY 2024). Je ziet de lichtbundels links en rechts schijnen en zo gauw een tegenligger bijna een lichtbundel binnenrijdt, gaat ie uit. Ik ben er van onder de indruk...

Dat is overigens ook al bij dimlicht, dat die bundels uit- en weer aan gaan. Ik rij veel op B-wegen en polderwegen en heb nog nooit zo'n bak licht gehad in 't donker. Geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Gommert69 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:26:
[...]

Ga volgende week mijn Y met type goedkeuring 1293 halen dus zal eens goed aan het stuur morrelen om de nieuwe hands-on detectie te ontdekken ;)
1293 zegt niets. Het getal na de 1293*xx wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leiden071
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Tesla’s zijn officieel duurder geworden. Ook op de Tesla site te zien.

[ Voor 89% gewijzigd door Leiden071 op 09-07-2024 11:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Leiden071 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:44:
De prijzen gaan omhoog volgens autoweek.

[Afbeelding]
Klopt, had ik al eerder gemeld.

De officiele prijs is natuurlijk wel 1000 euro minder, de afleverkosten.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 09:02
Die deep blue metallic, is dat het blauw dat er altijd al was, of was er vroeger een ander blauw?
Ik zie vaak een blauwe Tesla, maar die is zo net ietsje te licht blauw voor mij. Terwijl op de site dat blauw net nog donker genoeg is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
turkeyhakan schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:41:
[...]

1293 zegt niets. Het getal na de 1293*xx wel weer.
Ah. Pardon. 1293*38 is mijn typegoedkeuring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

this schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:47:
Die deep blue metallic, is dat het blauw dat er altijd al was, of was er vroeger een ander blauw?
Ik zie vaak een blauwe Tesla, maar die is zo net ietsje te licht blauw voor mij. Terwijl op de site dat blauw net nog donker genoeg is voor mij.
Is nog steeds dezelfde kleur blauw als de vorige 3 / huidige Y.
Alleen de rode en de stealth grey zijn "nieuw" met de highland.

Edit; nu ook die QuickSilver :+ Was voorheen enkel voor de Y

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2024 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZeRoC00L schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:53:
[...]

Is al wat langer inderdaad (zoals hierboven is gemeld), maar is premium connectivity voor nodig, dus misschien dat je die nu aangeschaft hebt ?
Ah OK. Nee, ik heb al sinds de start Premium Connectivity. Maar door omstandigheden heb ik de laatste twee maanden niet zo vaak de normale routes gereden waarop ik dit zou zien. Desondanks: een maand geleden reed ik op precies diezelfde plek en zag ik dit nog niet. Of het is me niet opgevallen, of mijn update was gewoon wat laat (ik doe niet mee aan het experimentele programma).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Gommert69 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:56:
[...]

Ah. Pardon. 1293*38 is mijn typegoedkeuring.
Gefeliciteerd, de meest recente typegoedkeuring 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Oh, verkeerd gelezen.

Van wanneer zijn jouw ervaringen? Ik herken dit van begin 2023 toen het voor het eerst is ingevoerd. Maar sindsdien is er al een update geweest die het gewone grootlicht al veel minder problematisch maakte. Daarna is er (begin dit jaar) een update geweest die het adaptieve grootlicht heeft toegevoegd. Dat werkt eigenlijk gewoon erg goed. Ik krijg in elk geval geen seintjes van tegenliggers met deze functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb de afgelopen 10 jaar zelden met grootlicht gereden. Meerdere auto's gehad met automatisch grootlicht, maar het altijd uitgezet omdat het nooit werkte zoals het hoort. Gisterenavond voor het eerst op een wisselende route gereden qua drukte en soorten wegen in het donker, en het werkte echt fantastisch. :)
Je ziet inderdaad individuele delen oplichten en donker worden zonder dat het teveel afleid. En ik heb geen signalen van andere weggebruikers ontvangen dat het storend zou zijn. Ook niet zelf gezien dat het bij iemand naar binnen scheen. Het zal vast niet perfect zijn voor iedereen, maar wel mijn beste ervaring met zo'n functie ooit.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabre77
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 17-09 10:46
Tommie12 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:17:
Vandaag toevallig gaan snelladen.
Ik had nog 30%, en had niet naar de lader genavigeerd. We zochten een winkel en toevallig stonden er 4 120kW laders van Spirii.

Ik kreeg maar 75 kW en ook bij 50% was de snelheid noet hoger.

Een paar weken geleden had ik ruim vooraf genavigeerd naar een Tesla Suc en was alleen bij 12 stalls van 150 kW. Ook daar kreeg ik maar 115 kW.

Zou er iets mis zijn, of is dit normaal?
Gisteren uit Roth (Duitsland) teruggekomen. Ik kreeg maar iets van 75KW ( bij 11% ) terwijl hij aan het voorverwarmen was.. Dit bleef tot de 80% maar zo.. Ik had niet naar de lader genavigeerd dus niet voorverwarmd. Volgende stop bij Ionity na het leegrijden van de accu op 10% gewoon de volle 170KW.

Buitentemperatuur was 27 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 21:45
sweebee schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:29:
Collega van mij heeft een nieuwe Model y. Hier kun je de snelheidswaarschuwing ook niet meer permanent uitschakelen. Ook valt het mij op dat de onderkant van de deur zacht materiaal is, was dit altijd al bij de model Y?
Hmm, in mijn MY uit maart 2024 heb ik nog nooit een snelheidswaarschuwing gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:46
anti elppa schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:46:
[...]

zit er al poosje in. Gok maandje of 2. Maar wel fijne update
Toch alleen beschikbaar met premium connectivity?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

bilgy_no1 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:03:
[...]

Van wanneer zijn jouw ervaringen? Ik herken dit van begin 2023 toen het voor het eerst is ingevoerd. Maar sindsdien is er al een update geweest die het gewone grootlicht al veel minder problematisch maakte. Daarna is er (begin dit jaar) een update geweest die het adaptieve grootlicht heeft toegevoegd. Dat werkt eigenlijk gewoon erg goed. Ik krijg in elk geval geen seintjes van tegenliggers met deze functie.
Ik heb dan wel een 2019 M3, dus geen adaptief licht. Mijn ervaringen zijn van altijd. Vooral dat aan-uit-aan-uit als het donker is. Dan denkt de auto dat hij een tegenligger ziet, wat dan meestal een bord is dat oplicht of een lamp langs de weg, gaat het grootlicht weer uit. En dan duurt het weer een tijd voordat het aan gaat.

Ik kan inderdaad niks zeggen over het adpatieve licht, zonder adaptief licht is het echt slecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:31
JBL-freak schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:40:
Dat automatisch (groot) licht is idd geweldig om te zien werken (MY 2024). Je ziet de lichtbundels links en rechts schijnen en zo gauw een tegenligger bijna een lichtbundel binnenrijdt, gaat ie uit. Ik ben er van onder de indruk...

Dat is overigens ook al bij dimlicht, dat die bundels uit- en weer aan gaan. Ik rij veel op B-wegen en polderwegen en heb nog nooit zo'n bak licht gehad in 't donker. Geweldig.
Ik heb afgelopen week 's nachts op de Franse snelwegen gereden. Ik deel jouw ervaring, behalve bij vrachtwagens op heuvelachtig gebied. Daar filtert der auto de koplampen van vrachtwagens uit, maar volgens mij de cabine niet. Waardoor je precies in hun gezicht schijnt. (Is mijn vermoeden) Ik heb groot licht na de vijfde knipperende vrachtwagen uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rai_rob
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:40
LeBrun schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:51:
[...]

Ik heb afgelopen week 's nachts op de Franse snelwegen gereden. Ik deel jouw ervaring, behalve bij vrachtwagens op heuvelachtig gebied. Daar filtert der auto de koplampen van vrachtwagens uit, maar volgens mij de cabine niet. Waardoor je precies in hun gezicht schijnt. (Is mijn vermoeden) Ik heb groot licht na de vijfde knipperende vrachtwagen uitgezet.
Zelfde ervaring heb ik hier in NL met mijn M3 2024 ook, de vrachtwagen chauffeurs knipperen bijna allemaal, daardoor toch niet zo bruikbaar want verder werkt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:07
connos schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:24:
[...]

Hmm, in mijn MY uit maart 2024 heb ik nog nooit een snelheidswaarschuwing gezien.
Dat kan kloppen. Sinds 1-jul is de ISA verplicht voor alle auto's. De M3H had hem al omdat het al eerder gold voor nieuw geïntroduceerde modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Weet er iemand of de meest recente model Y's nu ook UWB hebben ipv enkel Bluetooth om te unlocken?
Blijkbaar zou enkel de X en de highland dit krijgen, maar hopelijk zijn ze al van gedachte veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
this schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:16:
Weet er iemand of de meest recente model Y's nu ook UWB hebben ipv enkel Bluetooth om te unlocken?
Blijkbaar zou enkel de X en de highland dit krijgen, maar hopelijk zijn ze al van gedachte veranderd.
Voor zover nu bekend alleen bluetooth, voor UWB moet er hardware aangepast worden in de auto, waarschijnlijk zal dat bij de Y met de Juniper update pas komen.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ZeRoC00L schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:18:
[...]

Voor zover nu bekend alleen bluetooth, voor UWB moet er hardware aangepast worden in de auto, waarschijnlijk zal dat bij de Y met de Juniper update pas komen.
Ik zou ook niet weten waarom je UWB nodig zou hebben. Het werkt prima met blutooth.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:56

bert pit

asdasd

this schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:47:
Ik heb Midnight Blue (MY LR mrt 2023). Maar let op: in de zon toont deze aanzienlijk lichter dan in de schaduw.
Google er maar eens op en het lijkt er op dat er verschillende kleuren Midnight Blue zijn.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
bert pit schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:37:
[...]

Ik heb Midnight Blue (MY LR mrt 2023). Maar let op: in de zon toont deze aanzienlijk lichter dan in de schaduw.
Google er maar eens op en het lijkt er op dat er verschillende kleuren Midnight Blue zijn.
Mijn blauwe model 3 vorige maand geleverd heeft als kleur "Deep Blue Metallic (PPSB)" , volgens de specificaties in de Tesla app. Fraaier dan ik van tevoren had verwacht. Inmiddels ook ceramische coating aangebracht, dus dat maakt het nog glanzender in de zon 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-09 20:38
Notna schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:07:
[...]

Dat lijkt mij problematisch als ik dan in de file terechtkom of plankgas ga geven. Ik ben er eigenlijk altijd van uit gegaan dat het adaptief is.

Op mijn vakantie vorig jaar vanuit Noord Engeland kreeg ik in eerste instantie 15 SoC te zien. Naarmate ik meer bij eindbestemming kwam, werd dat steeds minder (tot grote schrik van mijn vrouw; ik had er vertrouwrn in :+ )
Je navigatie houdt er wel rekening mee overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowFrys
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-06 08:40
@kwaazaar
Ik krijg 1-8 mijn M3 in Deep Blue Metallic. Heb je die ceramische coating zelf aangebracht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:43
Op Belgische website zijn alle Model 3 modellen vandaag 1500euro duurder geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door Broodro0ster op 09-07-2024 14:48 ]

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 07:53
Broodro0ster schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:47:
Op Belgische website zijn alle Model 3 modellen vandaag 1500euro duurder geworden.
Nederland ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
ShadowFrys schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:26:
@kwaazaar
Ik krijg 1-8 mijn M3 in Deep Blue Metallic. Heb je die ceramische coating zelf aangebracht?
Zelf gedaan idd. Voor een nieuwe auto stelt dat niks voor. Meeste werk bij coaten zit in principe in het goed schoonmaken, ontvetten en eventueel polijsten/repareren van krassen/orginele glans terugbrengen. Maar aangezien het om een nieuwe auto gaat, is alleen goed reinigen echt nodig.

Ik heb deze kit gebruikt: https://www.carclean.com/...tials-protection-kit.html
Ik heb geen garage en deze is buiten aan te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

jip_86 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:01:
[...]

Los van de ledstrip oogt het interieur mij net ietsjes strakker. Rijd hier een Y, en pas eens in de Highland gezeten in de showroom, maar ik vind het wel wat opzich. Je hoeft hem er echt niet voor te verkopen, maar als je toch een nieuwe moet dan is het zeker wel de moeite waard.
Leuk dat interieur, rust aan boord en de hogere afwerking maar het rijplezier hebben ze er bij de Highland wel uitgehaald, ik reed gister weer even mijn SR+ en daar had ik direct weer een smile van oor tot oor. Ik ga dat sportieve onderstellen enorm missen en weet nu al dat de Highland mij niet het rijplezier gaat geven wat de SR+ mij gaf, een hele jammerlijke constatering ;(

Daarnaast nog even wat sprintjes gedaan, de SR+ is off the line VEEL sneller, vanaf 90kmph scheelt het marginaal.

Tja... :/

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
revolution-nl schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:10:
[...]

Leuk dat interieur, rust aan boord en de hogere afwerking maar het rijplezier hebben ze er bij de Highland wel uitgehaald, ik reed gister weer even mijn SR+ en daar had ik direct weer een smile van oor tot oor. Ik ga dat sportieve onderstellen enorm missen en weet nu al dat de Highland mij niet het rijplezier gaat geven wat de SR+ mij gaf, een hele jammerlijke constatering ;(

Daarnaast nog even wat sprintjes gedaan, de SR+ is off the line VEEL sneller, vanaf 90kmph scheelt het marginaal.

Tja... :/
Moet je denk ik de nieuwe M3P proberen. Die is (veel) sportiever afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

ShadowFrys schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:26:
@kwaazaar
Heb ik ook gedaan, direct na de ontvangstname, direct een grondige handwas en in de ceramasiche coating gezet.

Aanrader, vuil blijft veel minder plakken en je krijgt meer glans.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

The_Woesh schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:13:
[...]

Moet je denk ik de nieuwe M3P proberen. Die is (veel) sportiever afgesteld.
Helaas geen trekhaak mogelijkheid, als dat wel het geval was geweest had ik getracht de M3H al in de pool te slijten. Ik zal moeten leven met het comfortabele maar zompige onderstel ;)

[ Voor 9% gewijzigd door revolution-nl op 09-07-2024 15:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• this
daemonix schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:34:
[...]

Ik zou ook niet weten waarom je UWB nodig zou hebben. Het werkt prima met blutooth.
De meeste tesla gebruikers hebben wel eens een situatie waarbij de app in slaapmodus is oid, waardoor ze bij de auto staan zonder dat deze unlockt. Je gaat die situatie ook wel eens tegenkomen.
Bij UWB heb je dit niet voor. En UWB werkt ook nog nadat de gsm uitschakelt wegens laag batterijniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
bert pit schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:37:
[...]

Inderdaad, dat verwarde mij ook wel, de verschillende kleuren die je op foto's ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:34
revolution-nl schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:15:
[...]

Helaas geen trekhaak mogelijkheid, als dat wel het geval was geweest had ik getracht de M3H al in de pool te slijten. Ik zal moeten leven met het comfortabele maar zompige onderstel ;)
M3P kan wel een trekhaak op toch? Alleen enkel 500kg trekgewicht.

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Vissa66 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:35:
[...]

M3P kan wel een trekhaak op toch? Alleen enkel 500kg trekgewicht.
De caravan kan er niet achter dus dat is het probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
revolution-nl schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:37:
[...]

De caravan kan er niet achter dus dat is het probleem ;)
Dat gaat hem idd niet worden. :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:14
Ze verwachten zo flinke hagelbuien, nog tips om de tesla te beschermen?
Ik ga denk ik straks maar even een parkeergarage opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMan68
  • Laatst online: 02-09 13:31
hantheman schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:20:
De enige tip die idd kan werken, of onder een viaduct gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Laatst online: 04-07 11:10
Knor66 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:13:
[...]

Heeft iemand hier al een slimme oplossing voor. Vrij irritant van de Tesla App namelijk.
ik heb dit ook regelmatig. Laatst kwam het bij mij pas terug als ik de app helemaal opnieuw installeerde. Geen idee wat de oorzaak is. Bij mij meestal op te lossen door app te sluiten (helemaal sluiten, dus naar boven swipen) en app opnieuw openen. Inderdaad irritant.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vissa66
Blij dat mijn M3P nog bij de detailer staat. :9

Vandaag is als het goed is de auto grotendeels voorzien van PPF, morgen worden de ramen getint en de auto verder afgewerkt qua coating. Hoop hem donderdag weer terug te hebben. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qm4-VCyQ4xz-s1GJHfVZG5PxQqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CktsrygEPPyOHQHD0yy2qQgO.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58
Vissa66 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:46:
[...]

Vandaag is als het goed is de auto grotendeels voorzien van PPF, morgen worden de ramen getint en de auto verder afgewerkt qua coating. Hoop hem donderdag weer terug te hebben. 8)

[Afbeelding]
Prachtige auto. De kleur rood is ook echt mooi. De achterramen tinten zou 'm goed doen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Oekol schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:53:
[...]

Prachtige auto. De kleur rood is ook echt mooi. De achterramen tinten zou 'm goed doen.
Yes! Voorste zijramen krijgen een lichte tint. Achterste zijramen en achterruit een OEM tint. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
this schreef op maandag 8 juli 2024 @ 07:47:
[...]

Wat zijn de extra praktische zaken die de facelift zal hebben?

Ik hoop vooral op mooie deals van de huidige Y omdat de nieuwe er aan komt. Want dat interieur met die ledstrip kan me echt niet smaken.
Om hier even op terug te komen, zag dit vandaag voorbij komen, waarbij iemand de foto die jij deelde licht heeft gemaakt. Dan lijkt het alsof de MY na de bevestiging van MS en MX (maar wordt nog niet geleverd) en de CT een frontcamera krijgt. Iets wat je eigenlijk al wel op de nieuwe M3 had verwacht. Dat zou het feestje wel extra leuk maken om te wachten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MrxpJQw.jpeg

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
Wat levert die bumpercamera voor extra's behalve nauwkeuriger vooruit inparkeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gommert69 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:18:
Wat levert die bumpercamera voor extra's behalve nauwkeuriger vooruit inparkeren?
Je zou een 360 graden video view van boven af kunnen gaan weergeven, wat erg prettig is en bijna alle andere merken ook bieden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZlHbDMniHInnwhLyXYAFPXfqAW8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/unl2MqF5mMkMjqUxhMKQZugA.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Gommert69 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:18:
Vooral dat, maar zoals genoemd kunnen ze dan een 360 graden view weer gaan geven. En mensen zullen stoppen met afgeven dat de parkeersensoren er af zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 14:17
Inspired schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:38:
[...]

Heb je een Highland dan? Of nieuwere Y? Mijn camera is afgeplakt en ik krijg nul meldingen. Y van juli 2023.
M3 Highland inderdaad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vissa66
Ze zijn lekker op weg met de PPF. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTMoDoZaTgfX02eFqk8drhirZgo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xx6sh2maRMxx10Y3FTSD3lyi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2FCYNdAU-cdlQojRTwU_dMdFBk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r3iMheemsz7cHvtBZUsvMRgL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7iRDgN68xrTfvYzDFr1D795h24U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KmXk86FZNknhbg4rxXzPYGOl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncJNPfuu09LPAMy6YKQwHD5mbcI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FM7hzg8R53ufhxvVU1F2TEj7.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 18-09 22:55
.Johnny schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:33:
[...]

ik heb dit ook regelmatig. Laatst kwam het bij mij pas terug als ik de app helemaal opnieuw installeerde. Geen idee wat de oorzaak is. Bij mij meestal op te lossen door app te sluiten (helemaal sluiten, dus naar boven swipen) en app opnieuw openen. Inderdaad irritant.
Ok dus duidelijk een bug in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
ook wel mooi. Misha met de M3P op de ring

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maasluip schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:36:
[...]

Ik heb dan wel een 2019 M3, dus geen adaptief licht. Mijn ervaringen zijn van altijd. Vooral dat aan-uit-aan-uit als het donker is. Dan denkt de auto dat hij een tegenligger ziet, wat dan meestal een bord is dat oplicht of een lamp langs de weg, gaat het grootlicht weer uit. En dan duurt het weer een tijd voordat het aan gaat.

Ik kan inderdaad niks zeggen over het adpatieve licht, zonder adaptief licht is het echt slecht.
Aha. Wel goed om te weten voor anderen dat jouw ervaring specifiek die variant betreft, want je stelt het heel algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:56

bert pit

asdasd

Een deken over de motorkap. Die is van aluminium en dus zacht. Ik denk dat het glazen dak meer kan hebben dan menig ander autodak.

Maar goed, wij hebben het hier al gehad (Zeeland) en geen hagel.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
daemonix schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:34:
[...]

Het verschil tussen een oude model 3 met alleen Bluetooth en nu een highland met UWB is er wel echt. Ik hoef nu echt nooit meer m’n telefoon ff wakker te maken of het handvat een paar seconden vast te houden (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Smobbo schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:47:
[...]

Het verschil tussen een oude model 3 met alleen Bluetooth en nu een highland met UWB is er wel echt. Ik hoef nu echt nooit meer m’n telefoon ff wakker te maken of het handvat een paar seconden vast te houden (y)
Ik heb een '24 MY (dus geen uwb), maar BT met recente Android devices en ik heb ook echt nog nóóóit onze telefoons wakker hoeven maken, een handvat een paar seconden vast moeten houden, etc.
Het werkt echt iedere keer, altijd instant....

Achterklep automatisch openen kan door gemis van uwb helaas vermoedelijk nooit naar deze MY komen, maar eigenlijk werkt dat systeem ook net niet lekker. Dat moet gewoon met een voet-kick-sensor werken, wat ik in mijn vorige auto's had en dat werkte wel altijd fijn met volle boodschap handen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:43
Vissa66 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:46:
[...]

[Afbeelding]
Prachtige wagen! Mocht mijn 2023 RWD al aan vervanging zijn, werd het een rode M3P 😍

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Ik krijg de laatste tijd af en toe de melding “Automatic Emergency Braking niet actief” als ik ga rijden na parkeren, maar als ik later tijdens de rit naar de notiticaties kijk zie ik er niets staan. Mag ik er dan vanuit gaan dat het probleem dan niet meer speelt?

[ Voor 5% gewijzigd door Sebazzz op 09-07-2024 20:40 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Tijd voor een track pack dus als optie als ik dit zo zie. Dan is de m3p tov bijvoorbeeld de ioniq 5n of de Polestar 2 performance wel gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
sarlo schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:42:
[...]

Tijd voor een track pack dus als optie als ik dit zo zie. Dan is de m3p tov bijvoorbeeld de ioniq 5n of de Polestar 2 performance wel gigantisch.
ja die remmen zijn wel idioot slecht. En accu is wel rap over verhit. Maar gok dat als je beter remmen hebt, en de regen op 0 zet, je accu het ook wat langer volhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allewijn schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:43:
[...]

Je zou een 360 graden video view van boven af kunnen gaan weergeven, wat erg prettig is en bijna alle andere merken ook bieden.[Afbeelding]
Maar de huidige Park Assist biedt iets soortgelijks, alleen met een gemodelleerde weergave ipv met aan elkaar geplakte camerabeelden. Dat werkt eigenlijk al heel erg goed.

Voor het precies inparkeren aan de voorkant zou het wel fijn zijn overigens.

Ik ben zelf overigens nog van plan een paar jaar met deze auto te doen. Gekocht in december 2022, dus ik zie wel welke facelift en update er komt in 2028...

Mijn inschatting is dat vanaf deze eerste observatie het nog 6-9 maanden duurt voor de auto wordt uitgeleverd in een eerste markt. Begin 2025 dus vermoed ik. Deels zal er ook het e.e.a. van Highland worden overgenomen, maar mogelijk wordt er ook weer meer vernieuwd. Een nieuw type batterij (LFMP bijv) zou ik zelf wel interessant vinden voor mijn volgende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Vandaag de Lease M3 uit 2019 naar Tesla gebracht om probleem met parkeersensoren op te lossen, achterlicht vol vocht en daaardoor nog maar voor de helft functioneerde.

Pas geleden met een uitwijk actie door diepe kuil gereden met rechter achterwiel, velg krom.
Deze zouden ze ook vervangen, maar doen ze niet.
Want er zit een niet orginele Tesla goedgekeurde band om, dus ik krijg nu de nieuwe velg mee en mag op andere plek de band laten overzetten en dan het wiel laten monteren.
Ik heb een hoop gekkigheid en issues met deze auto gehad, maar dit is toch wel het toppunt.

Blij als het 1 december is, dan gewoon weer een ICE.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +2 Henk 'm!
djmuggs schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:54:
Vandaag de Lease M3 uit 2019 naar Tesla gebracht om probleem met parkeersensoren op te lossen, achterlicht vol vocht en daaardoor nog maar voor de helft functioneerde.

Pas geleden met een uitwijk actie door diepe kuil gereden met rechter achterwiel, velg krom.
Want er zit een niet orginele Tesla goedgekeurde band om, dus ik krijg nu de nieuwe velg mee en mag op andere plek de band laten overzetten en dan het wiel laten monteren.
Ik heb een hoop gekkigheid en issues met deze auto gehad, maar dit is toch wel het toppunt.

Heb je ook gevraagd waarom? Ik kan me namelijk voorstellen dat ze jouw merk en type band simpelweg niet op voorraad hebben. Dan gaan ze natuurlijk geen mix van banden op jouw auto zetten. Tesla is geen banden boer.

Ik moet er zelf niet aan denken ooit weer fossiel te moeten rijden, mar zie ook niet zo goed wat het een (velg/band discussie) met het ander (EV/fossiel) te maken heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
bilgy_no1 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:03:
[...]

Heb je ook gevraagd waarom? Ik kan me namelijk voorstellen dat ze jouw merk en type band simpelweg niet op voorraad hebben. Dan gaan ze natuurlijk geen mix van banden op jouw auto zetten. Tesla is geen banden boer.

Ik moet er zelf niet aan denken ooit weer fossiel te moeten rijden, mar zie ook niet zo goed wat het een (velg/band discussie) met het ander (EV/fossiel) te maken heeft...
raar verhaal idd. En mij krijg je ook nooit weer in een fossiel hok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

bilgy_no1 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:03:
[...]

Met de band is niks mis, deze moet over naar de nieuwe velg.
Maar omdat deze niet op de lijst van goedgekeurde banden van Tesla staat wordt de band niet overgezet op de nieuwe velg.
Dus dit moet ik ergens anders gaan regelen.

Dus er zitten 4 niet conform Tesla standaarden banden op de auto.
De leasemaatschappij bepaald waar ik banden mag laten vervangen/wisselen, mag toch hopen dat de gemiddelde bandenboer een overzicht heeft van wat Tesla adviseert ivm efficiency.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +1 Henk 'm!
djmuggs schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:12:
[...]

Met de band is niks mis, deze moet over naar de nieuwe velg.
Maar omdat deze niet op de lijst van goedgekeurde banden van Tesla staat wordt de band niet overgezet op de nieuwe velg.
Dus dit moet ik ergens anders gaan regelen.

Dus er zitten 4 niet conform Tesla standaarden banden op de auto.
De leasemaatschappij bepaald waar ik banden mag laten vervangen/wisselen, mag toch hopen dat de gemiddelde bandenboer een overzicht heeft van wat Tesla adviseert ivm efficiency.
Tesla zal er wel te weinig geld voor krijgen oid van de lm. Als de band de juiste maat en snelheidsindex heeft kan hij er gewoon onder. Er is ook geen lijst met “goedgekeurde” banden afaik.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan

Welkom maar weer bij Tesla…. ik moet hier echt van zuchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Ik snap het wel.
Je kunt als producent toch een bepaald kwaliteits- en/of veiligheidsniveau nastreven en daarin alleen producten kunnen toepassen die als dusdanig zijn getest en/of goed zijn bevonden?

Graag weet je die soort zaken natuurlijk wel voordat je een auto van een bepaald merk koopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 09:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_mTrit2d-0-_SQHwf2QKuH1pL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tzuDdL23kc1lLZn0myGwzVHi.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de auto zo aangetroffen. Stond voor de deur geparkeerd. Waarschijnlijk iemand de bocht veel te ruim genomen en zonder briefje achter te laten of aan te bellen doorgereden :(

Volgens schade hersteller +/- 2000 euro voor herstellen.

Misschien sentry mode thuis toch maar aanzetten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Allewijn schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:57:
[...]

Ik heb een '24 MY (dus geen uwb), maar BT met recente Android devices en ik heb ook echt nog nóóóit onze telefoons wakker hoeven maken, een handvat een paar seconden vast moeten houden, etc.
Het werkt echt iedere keer, altijd instant....
Prijs jezelf maar gelukkig dan. Ik ken echt niemand die het nog nooit heeft voorgehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Ik merk bij mijn model Y RWD dat de motor soms wel eens een "beuk" kan geven. Bij plots gas los laten om te remmen op de motor of als je ff snel wilt invoegen.

Het gevoel is alsof je met een handgeschakelde ICE de koppeling iets te snel loslaat.

Is dit normaal of is er meer aan de hand?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:59:
[...]

Welkom maar weer bij Tesla…. ik moet hier echt van zuchten.
Ik had hiervoor een Ioniq 5. De dealer hier bood een winterset aan voor €2200. In Duitsland kon ik een officiële Hyundai winterset kopen (bij een Duitse dealer met webshop) voor €1350. Ik vroeg de Nederlandse dealer of ze die nog voor aflevering konden monteren, maar die vertelde mij dat ik met zo'n set mogelijk garantie problemen kon krijgen (omdat het niet hun eigen officiële winterset was).

Dan vind ik dit verhaal bij Tesla plausibeler... Helemaal als de leasemaatschappij kennelijk bepaalt waar hij voor banden heen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Armo schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:31:
[Afbeelding]

Vandaag de auto zo aangetroffen. Stond voor de deur geparkeerd. Waarschijnlijk iemand de bocht veel te ruim genomen en zonder briefje achter te laten of aan te bellen doorgereden :(

Pff klote zeg. Ik heb dat nu ook sinds een week of zo maar standaard aan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:23
bilgy_no1 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:43:
[...]

Ik had hiervoor een Ioniq 5. De dealer hier bood een winterset aan voor €2200. In Duitsland kon ik een officiële Hyundai winterset kopen (bij een Duitse dealer met webshop) voor €1350. Ik vroeg de Nederlandse dealer of ze die nog voor aflevering konden monteren, maar die vertelde mij dat ik met zo'n set mogelijk garantie problemen kon krijgen (omdat het niet hun eigen officiële winterset was).

Dan vind ik dit verhaal bij Tesla plausibeler... Helemaal als de leasemaatschappij kennelijk bepaalt waar hij voor banden heen moet.
Niet alles hoeft verdedigd te worden wat Tesla doet hè.. beide verhalen klinken als : hier verdienen wij niet veel aan dus wij hebben geen behoefte om hierbij de kant te helpen.

Bij veel bedrijven is de klant helaas steeds minder koning en om de klant bang te maken en om geen kosten mis te lopen beginnen bedrijven meteen over het vervallen van garantie.

Leuk verhaal voor mensen die snel bang worden maar garantie vervalt niet zomaar hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Ha! ik probeer natuurlijk niet te zeggen alsof ik een expert ben, maar precies zoals wat ik heb gepost hier, de nieuwe M3P handling/ suspension is een wereld verschil tov huidige M3P.

[ Voor 7% gewijzigd door SirLct op 10-07-2024 09:18 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 00:52:
[...]

Niet alles hoeft verdedigd te worden wat Tesla doet hè.. beide verhalen klinken als : hier verdienen wij niet veel aan dus wij hebben geen behoefte om hierbij de kant te helpen.

Bij veel bedrijven is de klant helaas steeds minder koning en om de klant bang te maken en om geen kosten mis te lopen beginnen bedrijven meteen over het vervallen van garantie.

Leuk verhaal voor mensen die snel bang worden maar garantie vervalt niet zomaar hoor :+
Nee maar het is ook wel goed om een beetje perspectief te houden, want er gaat volgens mij bij alle merken wel eens wat mis met service.

Had Tesla die band erom kunnen leggen? Wellicht. Daarom vroeg ik ook wat ze zelf verder zeiden, maar dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Misschien was er een logische reden. Misschien ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
Dani86 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:37:
Ik merk bij mijn model Y RWD dat de motor soms wel eens een "beuk" kan geven. Bij plots gas los laten om te remmen op de motor of als je ff snel wilt invoegen.

Het gevoel is alsof je met een handgeschakelde ICE de koppeling iets te snel loslaat.

Komt me bekend voor. Na een tijdje leer je wat meer te doseren en dan voelt het wat rustiger.

Vind het ook appart dat de acceleratie van 40-70 sneller voelt dan 20-40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
this schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:37:
[...]

Prijs jezelf maar gelukkig dan. Ik ken echt niemand die het nog nooit heeft voorgehad.
Dan ken je er nu twee.

Misschien een brakke telefoon? Zowel met de S21 als met de Pixel 8 geen enkel probleem.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:06
Even een vraagje over de achteruit rij spiegel. Ik vind deze nogal donker, alsof hij constant gedimd is. Als het schemert zie ik niet veel meer, terwijl de zijspiegels volop beeld geven. Is dat bij jullie ook zo? MY uit juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dani86 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:37:

Er komen nogal wat krachten vrij als je plots het gaspedaal indrukt. Ik heb ook wel eens die kloink.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
Armo schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:31:
[Afbeelding]

Ai, dat is echt balen.... Zonde dat sommige mensen zo niet zuinig op andermans spullen zijn :(

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Pagina: 1 ... 380 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: