Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 379 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.713.839 views

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:24

bert pit

asdasd

KingsCrown schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:44:
[...]

Dank voor reactie.
Bij mijn vw id4 rijdt ik bijna alles op travelassist. Vooral op de snelweg. Bij de autopilot zou ik het dus willen dat ik er het erop zet als ik de snelweg op rijdt , en dat hij er gewoon op blijft bij baan wisselen, maar ook als ik even extra vaart maak, om bijvoorbeeld een groepje auto’s in te halen > waarbij hij daarna bij gas los gewoon weer doorgaat op de ingestelde snelheid.
Ik zou een proefrit maken met de focus op de functionaliteit van AP. Let dan niet zo op het gevoel: bij de eerste bocht trek je hem waarschijnlijk uit de AP, maar dat heb je in enkele uren rijden onder de knie.

Het gaat meer om de functionaliteit, die wijkt toch wel af van wat je nu hebt ook met de S3XY buttons en Commander. Ik ben na anderhalf jaar nog steeds ontzettend blij dat ik de keuze voor de MY heb gemaakt, maar op dit specifieke onderdeel is jouw auto erg goed.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16:51
Inspired schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:26:
[...]

Eerste werkt sowieso niet met een leaseauto.
Uhm... jawel hoor... Mijn laadsessies bij de SuC staan er netjes bij. En ja het is een lease Y.
Zaterdag geladen en dat was direct zichtbaar in de app. Met 0 euro ivm de gratis 20.000 km...

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:00
Jasper schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:17:
[...]

Dat de AP aanblijft bij EAP is toch alleen als je baan wisselen door EAP laat doen?
Neen, die blijft toch gewoon aanstaan.. EAP gaat uit maar AP blijft aan.

[ Voor 6% gewijzigd door SmokingSig op 08-07-2024 09:58 ]

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:55
JBL-freak schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:52:
[...]

Uhm... jawel hoor... Mijn laadsessies bij de SuC staan er netjes bij. En ja het is een lease Y.
Zaterdag geladen en dat was direct zichtbaar in de app. Met 0 euro ivm de gratis 20.000 km...
Dat zou ik dus ook verwachten, ik heb ook een Y en zie in de auto wel de laatste laadactie + kosten maar in de APP staat mijn Gratis Supercharger-Kilometers nog steeds op 20K en geschiedenis geeft aan: "Geen Oplaadgeschiedenis gevonden" :?

I'm not bothered by those who think they are right.

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-09 11:50
Gearjunkie schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:00:
[...]

Dat zou ik dus ook verwachten, ik heb ook een Y en zie in de auto wel de laatste laadactie + kosten maar in de APP staat mijn Gratis Supercharger-Kilometers nog steeds op 20K en geschiedenis geeft aan: "Geen Oplaadgeschiedenis gevonden" :?
Sinds 1 juli zie ik wel de gratis supercharge sessies, mijn betaalde sessie voor 1 juli zie ik niet. Er is ook nooit geld afgeschreven voor mijn betaalde sessies.

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-09 11:50
Mooie hier. Word net gebeld door Tesla dat ze met het tenaamstellen de rijbewijzen door elkaar hebben gehaald. Ik ontving mijn kentekenkaart met de naam van iemand anders en vice versa. Nu worden ze beide over geschreven en sta je direct als tweede eigenaar op het voertuig. Maakt voor mijn geval met lease niets uit, maar wat ontzettend slecht. Ik hoop dat de andere persoon ook lease heeft.

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:25
Rboots schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:08:
Help.. ik heb de farad dakdragers onlangs aangekocht voor de Model Y. Heb deze toen ook geplaatst, helaas is er toen ruitschade ontstaan. Deze week is het dak vervangen door tesla, dus ben weer aan de slag gegaan met het plaatsen van de farad dakdragers. De achterste drager gaat prima. De voorste drager gaat denk ik niet goed. De J haak zit op de juiste plek (v in glas) maar staat een beetje scheef. Daardoor staat de drager ook niet 100% recht. Denk dat dit toen voor de ruitschade heeft gezorgd. Ben nu maar gestopt omdat ik de scheefstaand niet vertrouw. Heb wat geschoven maar de scheefstand blijft. Hoe zit dit er bij jullie uit (degene die de farad en originele tesla dragers hebben? Graag jullie hulp. Bedankt alvast.

De eerste 2 foto’s zijn van de voorste drager. De laatste foto van de achterdrager. Die staat goed.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het lijkt inderdaad alsof de scheve haak niet ver genoeg onder de beugel in is geschoven. Kan hij echt niet verder? Even zorgen dat je de rubber met een bankpasje optilt, zodat je daar al geen weerstand van hebt.

Onder de V zit een beugel waar de haak in past, maar als je ruit vervangen is, kan het zijn dat de V niet exact op het midden zit. Zoals @L-VIS al zei, zit in de beugel ook een uitsparing.

Probeer de uitsparing te voelen door de haak een beetje omhoog te trekken en (vanuit jou gezien) naar links en rechts te bewegen. Mogelijk gaat de beugel bij de uitsparing ook wat verder onder de ruit in. De uitsparing is meestal wel voelbaar, zolang je de haak omhoog trekt. Dit is uiteraard ook wat gebeurt wanneer je de bouten straks aandraait.

Ik heb de Farad op mijn M3 de eerste keer ook met veel gedoe pas recht gekregen. Bleek dat ik de haken te voorzichtig probeerde te plaatsen. De tweede keer ging dat veel makkelijker. Onthoud goed dat de ruit niet kapot gaat door het plaatsen van deze haak ;)

Om ruitschade te voorkomen is het heel belangrijk dat je de boutjes niet te vast draait. Handvast (met de kracht van een jong kind) is goed genoeg. Zet liever de beugels op je dak, rijd een dag of 2 rond en controleer dan of de bouten nog handvast zitten. Vervolgens gewoon het dakkoffer erop zetten.
JBL-freak schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:52:
[...]

Ah, bij mij niet. Wellicht heeft het te maken of de laadkosten meteen van Tesla naar de LM gaan. Bij mij (LP) is dit het geval. Misschien is dit bij @Gearjunkie ook zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 08-07-2024 10:26 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Gearjunkie
Inspired schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:26:
[...]

Ah, bij mij niet. Wellicht heeft het te maken of de laadkosten meteen van Tesla naar de LM gaan. Bij mij (LP) is dit het geval. Misschien is dit bij @Gearjunkie ook zo.
LP = AV die heb ik ook... ;) Maar dan zie jij ook niet hoeveel je van je gratis km's hebt verbruikt vermoed ik?

• JBL-freak
Inspired schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:26:
[...]

Dat zou heel goed kunnen. Bij mij is dat idd NIET het geval, de laadkosten gaan naar mij en niet naar de LM.
Gearjunkie schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:29:
[...]

LP = AV die heb ik ook... ;) Maar dan zie jij ook niet hoeveel je van je gratis km's hebt verbruikt vermoed ik?
Nee, dat zie ik niet. Ik betaal het verder sowieso niet dus verder ook niet in de gaten gehouden hoe dit verder gegaan is. Wellicht dat die wel eerst gebruikt worden voordat het naar de tankpas gaat.

• Gearjunkie
Inspired schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:35:
[...]

Nee, dat zie ik niet. Ik betaal het verder sowieso niet dus verder ook niet in de gaten gehouden hoe dit verder gegaan is. Wellicht dat die wel eerst gebruikt worden voordat het naar de tankpas gaat.
Ik betaal ook niets en heb ook de TC laadpas als betaalmiddel er in staan. Maar vind het wel vreemd dat je dan altijd 0 van 20K gratis km's gebruikt in de app hebt staan. :?

Gearjunkie schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:40:
[...]

Ik betaal ook niets en heb ook de TC laadpas als betaalmiddel er in staan. Maar vind het wel vreemd dat je dan altijd 0 van 20K gratis km's gebruikt in de app hebt staan. :?
Je hebt die TC er zelf ingezet? Je zou hem eruit kunnen halen en dan kijken of hij de 20k pakt.

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:11
[...]

Volgens mij moet je altijd een ander betaalmiddel (anders dan laadpas) toevoegen om gebruik te maken van de gratis SuC kms. Om eventuele idle fees te kunnen laten incasseren.

• Gearjunkie
Inspired schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:43:
[...]

Je hebt die TC er zelf ingezet? Je zou hem eruit kunnen halen en dan kijken of hij de 20k pakt.
Zou ik inderdaad kunnen doen, maar maak ik hieruit op dat jij wel je gratis km's verbruik ziet?

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:53
Ik ga binnenkort op vakantie vanaf Schiphol. Heb al jaren goede ervaringen met een valetservice daar. Met een ICE was het een kwestie van sleutels afgeven en dan kwam het goed. Hoe doe ik dat met een Tesla? Geef ik een sleutelkaart mee, heeft Valet-mode op de auto instellen nog zin, enz.?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Gearjunkie
stefxx schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:48:
[...]

Volgens mij moet je altijd een ander betaalmiddel (anders dan laadpas) toevoegen om gebruik te maken van de gratis SuC kms. Om eventuele idle fees te kunnen laten incasseren.
Naast de TC heb ik ook een CC er in staan.

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-11 11:45
SmokingSig schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:58:
[...]

Neen, die blijft toch gewoon aanstaan.. EAP gaat uit maar AP blijft aan.
Voor zover ik weet ligt dat eraan. Als je autopilot aan doet door 2 keer de hendel naar beneden te doen, dan blijft het aan staan. Als je 1 keer de hendel naar beneden doet, dan gaat AP voor zover ik mij kan herinneren uit.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:20
this schreef op maandag 8 juli 2024 @ 07:47:
[...]

Wat zijn de extra praktische zaken die de facelift zal hebben?

Ik hoop vooral op mooie deals van de huidige Y omdat de nieuwe er aan komt. Want dat interieur met die ledstrip kan me echt niet smaken.
Het wordt in mijn ogen 1 van de beste auto's qua geheel. Ze maken de kofferbak niet ineens 200 liter groter, maar die zat al goed. Dat scherm achterin is qua entertainment maar ook praktisch (dat die kinderen hun eigen ding kunnen doen) heel erg welkom.

Stalks kun je inderdaad voor of tegen zijn. Ik rij zelf heel veel snelweg en weinig rotondes. Lijkt mij heerlijk werken en vrienden die proefgereden hebben beaamden dat.

De ledstrip is inderdaad niet iets waar je voor warm moet lopen, wordt een beetje een standaard nu. Echte toevoeging lijkt me laag.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• MoonRaven
Oekol schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:55:
[...]
De ledstrip is inderdaad niet iets waar je voor warm moet lopen, wordt een beetje een standaard nu. Echte toevoeging lijkt me laag.
Ik hoop zelf nog dat ze de ledstrip gaan gebruiken om baanwissels te communiceren. Net zoals de volkswagen ID autos kunnen. (Lichtstreep van rechts naar links, baan naar links wisselen.)

• JBL-freak
stefxx schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:48:
[...]

Nee. Ik heb geen betaalmiddel gekoppeld aan de app maar zie wel de gratis SuC km's en het gebruik daarvan.
Heb een apart TC die niet gekoppeld is aan de app of mijn Tesla account.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:30
Ingmar7 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:37:
[...]
Bij afslag autoweg wel inderdaad, maar bij baanwissel moet je stuur in gewenste richting een tikje geven ter bevestiging.
FIFY. Maakt niet uit welke kant je het stuur op nudged.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[...]

Je krijgt ook een melding bij het toevoegen van een laadpas in de tesla app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWkAAvFK8XMDR3FyVR9dZrTJ15o=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PPchF8YAc6FvR3Ts4AqKvhHG.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik denk dan ook dat je de laadpas moet verwijderen, dat de gratis KMs dan wel afnemen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Gearjunkie
ZeRoC00L schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:17:
[...]

Je krijgt ook een melding bij het toevoegen van een laadpas in de tesla app.

[Afbeelding]

Ik denk dan ook dat je de laadpas moet verwijderen, dat de gratis KMs dan wel afnemen.
Ik heb de laadpas later toegevoegd maar hiervoor vond er ook géén km afname plaats. Ik heb echter wel vanaf het begin een betaalmiddel CC actief staan, waar overigens ook niets op is gecharged. Ik heb nu Alles verwijderd dus we gaan het zien ;)

• Oekol
MoonRaven schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:57:
[...]

Ik hoop zelf nog dat ze de ledstrip gaan gebruiken om baanwissels te communiceren. Net zoals de volkswagen ID autos kunnen. (Lichtstreep van rechts naar links, baan naar links wisselen.)
Dat klinkt wel leuk en ziet er vast tof uit. Maar gaat het echt wat toevoegen? Meen me herinneren dat een Seat Leon ook de ledstrip gebruikt als je de deur open doet als gevaren licht van let op en dat dat stukje gaat knipperen bij knipperlicht. Ook daarvan dacht in ja wel tof, maar echt nodig? Wel leuk dat 't kan :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• huibert_d
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-11 06:51
coelho schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:50:
Ik ga binnenkort op vakantie vanaf Schiphol. Heb al jaren goede ervaringen met een valetservice daar. Met een ICE was het een kwestie van sleutels afgeven en dan kwam het goed. Hoe doe ik dat met een Tesla? Geef ik een sleutelkaart mee, heeft Valet-mode op de auto instellen nog zin, enz.?
Oh ja, die valet services parkeren de autos van hun klanten altijd bij mij in de wijk |:(

• MoonRaven
coelho schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:50:
Zet sentry mode uit als je langere tijd weg bent. Dat slurpt energie. Tenzij de auto eens in de zoveel tijd aan de paal kan hangen.

• coelho
huibert_d schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:48:
[...]

Oh ja, die valet services parkeren de autos van hun klanten altijd bij mij in de wijk |:(
Deze heeft een eigen lap grond :) Zal het nog wel een keer remote checken met sentry.
MoonRaven schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:54:
[...]

Zet sentry mode uit als je langere tijd weg bent. Dat slurpt energie. Tenzij de auto eens in de zoveel tijd aan de paal kan hangen.
Ik kom hier thuis op de oprit maar aan 2% per dag of zo. Maar dank voor de tip, ik houd het in de gaten!

• MoonRaven
coelho schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:55:
[...]

Deze heeft een eigen lap grond :) Zal het nog wel een keer remote checken met sentry.
[...]

Ik kom hier thuis op de oprit maar aan 2% per dag of zo. Maar dank voor de tip, ik houd het in de gaten!
Het was vroeger 5-7% per dag, ik weet dat ze dit jaar verbeteringen hebben aangebracht, maar als ik een paar weken weg zou zijn, dan zou ik het persoonlijk uit zetten.

• bert pit

bert pit

asdasd

MoonRaven schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:59:
[...]

Het was vroeger 5-7% per dag, ik weet dat ze dit jaar verbeteringen hebben aangebracht, maar als ik een paar weken weg zou zijn, dan zou ik het persoonlijk uit zetten.
Tegenwoordig kun je het op de app aan en uitzetten en de beelden remote bekijken.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik hoop dat FSD 12.4 snel komt.
Niet omdat we hier ook maar iets aan FSD hebben, maar omdat het dan mogelijk kan gaan gebeuren dat de interieurcamera voortaan gebruikt gaat worden voor driver awareness ipv de irritante stuurwiel input/nag.
Die input is natuurlijk al behoorlijk ouderwets ivm hoe het bijv in nieuwe vag modellen gaat (die stuurwielen voelen capacitief of je hem beet houdt, dus geen wiebelen meer, gewoon rustig aanraken).

Als die awareness voortaan door camera gedetecteerd wordt, dan heb je kans dat we véél minder ons stuurwiel aan moeten raken/wiebelen/aanwezigheid moeten laten blijken.
Want als het met fsd werkt, zal het ook naar tacc/ap komen.

Nu snap ik de beperkingen als je bijv een zonnebril op hebt, dan zal stuurwiel input als backup alsnog gaan werken, maar denk dat het zonder belemmerende factoren (zonnebril, te weinig licht etc) echt een extra gemak/toevoeging kan zijn.

Daar kijk ik naar uit.

https://www.notateslaapp....upported-and-release-date

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-11 07:32
Allewijn schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:24:

Nu snap ik de beperkingen als je bijv een zonnebril op hebt, dan zal stuurwiel input als backup alsnog gaan werken, maar denk dat het zonder belemmerende factoren (zonnebril, te weinig licht etc) echt een extra gemak/toevoeging kan zijn.

Daar kijk ik naar uit.

Nouja, in elk geval leuk voor de herfst :)
Niet omdat we hier ook maar iets aan FSD hebben, maar omdat het dan mogelijk kan gaan gebeuren dat de interieurcamera voortaan gebruikt gaat worden voor driver awareness ipv de irritante stuurwiel input/nag.
Die input is natuurlijk al behoorlijk ouderwets ivm hoe het bijv in nieuwe vag modellen gaat (die stuurwielen voelen capacitief of je hem beet houdt, dus geen wiebelen meer, gewoon rustig aanraken).

Als die awareness voortaan door camera gedetecteerd wordt, dan heb je kans dat we véél minder ons stuurwiel aan moeten raken/wiebelen/aanwezigheid moeten laten blijken.

Daar kijk ik naar uit.

In de EU gelden andere richtlijnen. De initiele nag willen ze van 15s naar 5s hebben. De 15s blijft dan alleen gelden mits ze via de camera hebben kunnen detecteren dat je wel oplet.

Dus, straks blijf je dezelfde nags hebben mits je oplet. Als je dat niet doet, of de camaera denkt dat je het niet doet, heb je nog sneller nags.
The first improvement over the old rules is that a first warning should now be given not after 15 seconds, but 5 seconds–though this can be extended to 10 seconds if the system can confirm the driver is keeping their eyes on the road. If after another 10 seconds (instead of 30) the driver has not yet taken hold of the steering wheel, an acoustic warning should be given. This significantly reduces the time the driver can keep their hands off the steering wheel.

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 08-07-2024 13:39 ]

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:05
revolution-nl schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:39:
[...]

Dat is niet zo moeilijk te voorspellen, gewoon even naar de Highland kijken ;)
Net daarom dat ik het vroeg, ik vind nu niet dat de highland praktischer is.

• coelho

Daar kijk ik naar uit.

We hebben nu toch al dat er op basis van binnencamera gekeken wordt of je oplet? Het nadeel van die functie is, dat als je een keer door de zijruit kijkt omdat er wat op de weg naast je gebeurt, of naar beneden kijkt om bijvoorbeeld je zonnebril te pakken uit de console, er direct toeters en bellen klinken. Daarom hebben volgens mij velen de binnencamera afgedekt.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:27
this schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:48:
[...]

Net daarom dat ik het vroeg, ik vind nu niet dat de highland praktischer is.
Los van de ledstrip oogt het interieur mij net ietsjes strakker. Rijd hier een Y, en pas eens in de Highland gezeten in de showroom, maar ik vind het wel wat opzich. Je hoeft hem er echt niet voor te verkopen, maar als je toch een nieuwe moet dan is het zeker wel de moeite waard.

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
coelho schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:59:
[...]

We hebben nu toch al dat er op basis van binnencamera gekeken wordt of je oplet? Het nadeel van die functie is, dat als je een keer door de zijruit kijkt omdat er wat op de weg naast je gebeurt, of naar beneden kijkt om bijvoorbeeld je zonnebril te pakken uit de console, er direct toeters en bellen klinken. Daarom hebben volgens mij velen de binnencamera afgedekt.
Ik kan gewoon naar links / rechts kijken of even iets uit de middenconsole pakken. Zolang ik een hand aan het stuur heb gebeurt er niets in mijn M3H.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:22
mjvdzwet schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:05:
[...]

Ik kan gewoon naar links / rechts kijken of even iets uit de middenconsole pakken. Zolang ik een hand aan het stuur heb gebeurt er niets in mijn M3H.
Hier in mijn SR+ uit 2019 niet. Als ik naar beneden kijk en ik doe het voor een paar seconden (of als ik mijn hoofd iets meer naar beneden richt, maar de weg nog wel kan zien), dan begint die al te zeuren.
Ik zal wel weer in een A/B test beland zijn. Die had ik eerder met de interieurcamera ook.

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:53

yok

Weet iemand of het mogelijk is om Autopark in te schakelen zonder dat je ook Autosteer inschakelt? Zodra ik Autosteer uitschakel en alleen Traffic-Aware Cruise Control gebruik, verdwijnt Autopark. Ik ben meer een gebruiker van TACC maar vind Autopark ook prettig om te gebruiken, maar ik vind nog geen optie om dat te combineren helaas.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:45

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je AutoPilot instelt op inschakelen bij twee keer drukken of trekken, dan kun je één keer drukken of trekken voor TACC en hoef je AutoPilot niet uit te schakelen.

Tesla Model Y RWD (2024)

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:53

yok

--MeAngry-- schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:53:
Als je AutoPilot instelt op inschakelen bij twee keer drukken of trekken, dan kun je één keer drukken of trekken voor TACC en hoef je AutoPilot niet uit te schakelen.
Wow, dat wist ik niet, ga ik straks even uitproberen. Thanks!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Inspired schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:37:
[...]

In de EU gelden andere richtlijnen. De initiele nag willen ze van 15s naar 5s hebben. De 15s blijft dan alleen gelden mits ze via de camera hebben kunnen detecteren dat je wel oplet.

Dus, straks blijf je dezelfde nags hebben mits je oplet. Als je dat niet doet, of de camaera denkt dat je het niet doet, heb je nog sneller nags.

[...]
Wellicht gerelateerd: De nieuwste EU typegoedkeuring vermeld "Adding hands-on detection function for Model 3 and Y"

• Headshot_NL
  • Laatst online: 15:03
Ik ben een beetje aan het oriënteren voor een opvolger van mijn Ioniq 28 kWh.
Eigenlijk is de model Y voor mij de meest ideale auto. Voor het type en formaat auto heeft hij lekker veel ruimte, erg zuinig en heeft een nette prijs. Daarom ben ik op zoek naar een occasion.

Ik twijfel alleen nog tussen de RWD en de LR-AWD versie. Wat ik alleen niet goed kan terugvinden zijn de verschillen tussen deze versies in combinatie met de bouwjaren. De eerdere RWD versies hebben als ik het goed heb gezien niet de BYD batterij en dus een andere laadcurve.
Is er ergens een overzichtje van de jaartallen en de wijzigingen daarin? Dat maakt het zoeken een stuk makkelijker. En is er aan de hand van een kenteken ook te achterhalen om welk batterijtype het gaat?

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:07
Headshot_NL schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:31:
Eigenlijk is de model Y voor mij de meest ideale auto. Voor het type en formaat auto heeft hij lekker veel ruimte, erg zuinig en heeft een nette prijs. Daarom ben ik op zoek naar een occasion.

Ik twijfel alleen nog tussen de RWD en de LR-AWD versie. Wat ik alleen niet goed kan terugvinden zijn de verschillen tussen deze versies in combinatie met de bouwjaren. De eerdere RWD versies hebben als ik het goed heb gezien niet de BYD batterij en dus een andere laadcurve.
Is er ergens een overzichtje van de jaartallen en de wijzigingen daarin? Dat maakt het zoeken een stuk makkelijker. En is er aan de hand van een kenteken ook te achterhalen om welk batterijtype het gaat?
https://tesla-info.com/model-history/MY

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:33
mjvdzwet schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:05:
[...]

behalve als je naar je scherm kijkt. dat kan ik dan wel weer gewoon heel lang doen

afplakken geeft tegenwoordig ook een vervelende nag melding

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

Je moet trouwens niet alleen naar de bouwjaar kijken om een BYD batterij te scoren. Want nieuwere versies worden nog steeds met CATL variant gebouwd. Check de VIN en decodeer deze dan weet je het zeker.

• Knor66
  • Laatst online: 16-11 20:24
Knor66 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:26:
Hebben jullie ook in de app dat navigeren niet altijd zichtbaar is.
Ik druk op locatie, krijg de kaart maar soms wel en soms niet het navigatie submenu.
Ik ga dan met de streepjes boven in app naar laden andere voertuigen, druk op ? dan komen de snelladers.
Als ik dan terug ga naar menu locatie, is verbazend genoeg ineens menu navigeren aanwezig. Beetje omslachtig? Iemand idee om dit direct te openen?
Heeft iemand hier al een slimme oplossing voor. Vrij irritant van de Tesla App namelijk.

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
pdidi schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:08:
[...]

Wellicht gerelateerd: De nieuwste EU typegoedkeuring vermeld "Adding hands-on detection function for Model 3 and Y"
Wat zou hier mee bedoeld worden als je de volledige tekst leest?

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-11 20:31
ronjon schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:55:
[...]

behalve als je naar je scherm kijkt. dat kan ik dan wel weer gewoon heel lang doen

Das eenmalig toch? bij mij wel iig.

• this
ronjon schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:55:
[...]
Nee hoor. De mijne is vanaf dag 1 afgeplakt en nog nooit melding over gehad.

[ Voor 15% gewijzigd door this op 08-07-2024 16:52 ]

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
this schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:51:
[...]

Nee hoor. De mijne is vanaf dag 1 afgeplakt en nog nooit melding over gehad.
+1, afplakken werkt prima. Wel met een dubbele laag zwarte duct tape. :)

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:05
BigSmurf schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:49:
[...]
+1, afplakken werkt prima. Wel met een dubbele laag zwarte duct tape. :)
Heb er een slidertje opgezet. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfhvYwZmyZWIiQWt73TZiUECwxk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Pl3LF12c4Jmsg4EY0aVPJkyl.webp?f=user_large

M3P 24'

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-11 19:32
Vissa66 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:39:
[...]

Heb er een slidertje opgezet. :)

[Afbeelding]
Hier ook, maar zorgt wel voor een melding op het scherm.

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:57
Jasper schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:43:
[...]

bij mijn LR 2019 zegt ie niets, geen melding niets, en krijg die idiote piepjes niet meer dat ik op de weg moet letten

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• yourney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:28
Willen de Y- eigenaren eens kijken naar de kleur van hun stripje op het dashboard in vergelijking tot het stripje op het deur paneel? ik zie nogal een groot kleurverschil en vraag mij af of het UV gerelateerd is dat het verkleurd is. Het viel mij net pas op (Model Y uit '23)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0esRiuc4Vz-QErdCiW1N8XwywYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZLhZJXOUejjy7DsFVxyFXD5.jpg?f=fotoalbum_large

• Mc_Smurf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-11 09:42
yourney schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:59:
Willen de Y- eigenaren eens kijken naar de kleur van hun stripje op het dashboard in vergelijking tot het stripje op het deur paneel? ik zie nogal een groot kleurverschil en vraag mij af of het UV gerelateerd is dat het verkleurd is. Het viel mij net pas op (Model Y uit '23)[Afbeelding]
Toevallig een Chinees?
Collega van me heeft dit ook terwijl mijn berlinerbol dit een heel stuk minder heeft.

• Oekol
Willen de Y- eigenaren eens kijken naar de kleur van hun stripje op het dashboard in vergelijking tot het stripje op het deur paneel? ik zie nogal een groot kleurverschil en vraag mij af of het UV gerelateerd is dat het verkleurd is. Het viel mij net pas op (Model Y uit '23)[Afbeelding]
Chineesje hier. Links wat groter verschil en rechts niks. Is ook (heel dun laagje) fineer hout toch? Zal nooit helemaal 't zelfde zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1-z35xQiDgFPD0kQf5e-E7SIBs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nO9p0IOBayUJk2R8Xag3zcWl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cYyoqyx64SmZtbyVbIap4kDnjFg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kH42vb96SOX8zNFeNqin1VVD.jpg?f=fotoalbum_tile

• yourney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:28
Mc_Smurf schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:07:
[...]

Toevallig een Chinees?
Collega van me heeft dit ook terwijl mijn berlinerbol dit een heel stuk minder heeft.
Jup, nog geen idee.of ik hier iets mee moet/wil richting Tesla, of maar gewoon moet accepteren…

• Rohaatje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-11 10:40
Ik had precies hetzelfde probleem toen ik de MY in maart 23 kocht. Tesla heeft alle strips vervangen en nu zijn ze gelijk. Gewoon een service afspraak voor maken. Valt onder garantie.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:56
Heb net een M3 uit eind 2020 gekocht en de vorige eigenaar heeft er gebruikte banden uit 2018 op gezet. Nog genoeg profiel, maar volgens mij raadzaam om te vervangen? Zijn 6 jaar oud nu.
Lees veel goede dingen over Hankook ION evo. Maar het kan allemaal gesponsorde content zijn. Iemand ervaring? Zoek vooral stille banden met goede prestaties.

• Rboots
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-09-2024
L-VIS schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:28:
[...]

Voel je dat hij ook onder de uitsparing zit? Als je goed kijkt kun je ook zien dat er een speciale uitsparing zit ter hoogte van de pijl. Als dat zo is, lijkt hij mij goed te zitten en zou ik niet teveel zorgen maken.
Hij zit niet goed, heb zojuist bij een andere model Y de schroefdraad adapter geplaatst, deze gaat soepel en staat recht. Verwacht dat er toch iets niet goed zit onder het glas. Leverancier van dakdrager gaf aan dat hij dit ook al eens eerder had meegemaakt.

Mij niet teveel zorgen maken?, heb geen zin in 2de keer ruitbreuk en hoge vervangingskosten.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

gebruikershaes schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:39:
Heb net een M3 uit eind 2020 gekocht en de vorige eigenaar heeft er gebruikte banden uit 2018 op gezet. Nog genoeg profiel, maar volgens mij raadzaam om te vervangen? Zijn 6 jaar oud nu.
Lees veel goede dingen over Hankook ION evo. Maar het kan allemaal gesponsorde content zijn. Iemand ervaring? Zoek vooral stille banden met goede prestaties.
Michelin CrossClimates onder zetten. Top band in goed en slecht weer.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Rboots
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-09-2024
FrenzyFreak schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:18:
[...]

Het lijkt inderdaad alsof de scheve haak niet ver genoeg onder de beugel in is geschoven. Kan hij echt niet verder? Even zorgen dat je de rubber met een bankpasje optilt, zodat je daar al geen weerstand van hebt.

Onder de V zit een beugel waar de haak in past, maar als je ruit vervangen is, kan het zijn dat de V niet exact op het midden zit. Zoals @L-VIS al zei, zit in de beugel ook een uitsparing.

Probeer de uitsparing te voelen door de haak een beetje omhoog te trekken en (vanuit jou gezien) naar links en rechts te bewegen. Mogelijk gaat de beugel bij de uitsparing ook wat verder onder de ruit in. De uitsparing is meestal wel voelbaar, zolang je de haak omhoog trekt. Dit is uiteraard ook wat gebeurt wanneer je de bouten straks aandraait.

Ik heb de Farad op mijn M3 de eerste keer ook met veel gedoe pas recht gekregen. Bleek dat ik de haken te voorzichtig probeerde te plaatsen. De tweede keer ging dat veel makkelijker. Onthoud goed dat de ruit niet kapot gaat door het plaatsen van deze haak ;)

Om ruitschade te voorkomen is het heel belangrijk dat je de boutjes niet te vast draait. Handvast (met de kracht van een jong kind) is goed genoeg. Zet liever de beugels op je dak, rijd een dag of 2 rond en controleer dan of de bouten nog handvast zitten. Vervolgens gewoon het dakkoffer erop zetten.
Dank, maar zojuist bij een andere y geprobeerd, daar past het prima en weet nu welke marge er moet zijn. bij mijn Y staat die echt scheef en zit er geen beweging in, als ik deze dan zou aandraaien dan kan er wel spanning ontstaan en daardoor is er waarschijnlijk de 1ste keer de ruitschade ontstaan...

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-11 14:26

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Ik heb een Y RWD met Catl batterij. Ja de laadcurve is anders. Start bij 175 kw en loopt redelijk vlot terug naar 100. Dit in een min of meer rechte lijn om bij 80% te eindigen bij 60 kW. Ofwel een hoge laadsnelheid wordt niet vastgehouden. Omdat ik mijn Y niet veel zakelijk rij is dit geen probleem. Ik krijg m in een kleine 30 minuten wel gevuld. De BYD is wat minuten sneller. Misschien is het zo dat de Catl minder degenereert gezien de laadcurve en het gegeven dat ie bruto iets groter is qua capaciteit ( 62 kWh geloof ik). Ik maak me er niet druk om. Verder mis ik de AWD niet. Mijn Y is snel zat en ik kom overal met de batterijcapaciteit. Alleen wanneer je regelmatig afstanden van 250+ aflegt zal een een AWD wat (beperkt) voordeel hebben. Je staat wat minder vaak bij de Suc waarbij de laadsnelheid hoger is. Het enige echte voordeel voor mij is dat de AWD een wat grotere afstand aflegt met caravan. Maar ja twee keer per jaar………..
peter

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:24
Pierz schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:31:
[...]

Nouja, in elk geval leuk voor de herfst :)
Gelukkig hebben we in Nederland tegenwoordig 11 maanden herfst >:)

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zit met een probleem met een van de key-features van m’n Tesla: de buitenspeaker voor scheten heeft opeens een enorm laag volume. (Okee vooruit, het heeft ook effect op het geluidje voor de deurvergrendeling - maar dat is van ondergeschikt belang!).

Ik kan nergens een volumesetting vinden voor dat ding. Zit die ergens verstopt?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• bert pit

bert pit

asdasd

Knor66 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:13:
[...]

Heeft iemand hier al een slimme oplossing voor. Vrij irritant van de Tesla App namelijk.
Ik zou de app verwijderen en opnieuw installeren. Anders eens op een andere telefoon proberen.

• this
Als je een trekhaak achteraf wilt laten installeren via de tesla webshop staat er het volgende bij.
Opmerking: de upgrade van het trekhaakpakket voor Model Y ondersteunt geen extra uitgang voor een aanhangwagen.
Er is dus verschil tussen trekhaak meteen installeren en eentje pas achteraf installeren?
Het is me niet duidelijk wat die extra uitgang is.

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-11 14:26

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Volgens mij heeft dat iets met een verbinding te maken waarbij je je koelkast etc van je caravan kunt laten draaien. de technische jongens hier weten het wel.
Bottomline, de trekhaak doet het gewoon, ik rij ermee met een caravan en alle lichten doen het. ( mistlicht weet ik niet)
peter

• de2xnis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-03 08:11
WhatsappHack schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:14:
Ik zit met een probleem met een van de key-features van m’n Tesla: de buitenspeaker voor scheten heeft opeens een enorm laag volume. (Okee vooruit, het heeft ook effect op het geluidje voor de deurvergrendeling - maar dat is van ondergeschikt belang!).

Als je de megafoon of ‘huidige media afspelen’ in de toybox gebruikt zie je rechtsonder de volumeregeling voor de externe speaker. Ik gok dat de deurvergrendeling daaraan gekoppeld zit.

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57
Vraag over de M3H;
Is het mogelijk om het scherm achterin vanaf de tablet voorin te bedienen? Mijn dochtertje van 5 wil ik graag in de gordels/kinderzitje houden tijdens het rijden en het zou dus mooi zijn bij een langere rit om zelf iets op Netflix op te zetten.

• harmen76
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-11 21:44
peerke 1960 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:26:
Volgens mij heeft dat iets met een verbinding te maken waarbij je je koelkast etc van je caravan kunt laten draaien. de technische jongens hier weten het wel.
Bottomline, de trekhaak doet het gewoon, ik rij ermee met een caravan en alle lichten doen het. ( mistlicht weet ik niet)
peter
Vraag is al wel vaker voorbij gekomen en we hebben er helaas zelf ook ‘last’ van.

De permanente 12v voeding in de aanhanger aansluiting op een MY is niet aangesloten. Voor de verlichting maakt dit niet uit. Voor een koelkast in een caravan wel. Die werkt daardoor niet op de stroom vanuit de auto. Vanwege het type accu dat Tesla gebruikt is het niet mogelijk/wenselijk om de permanente 12v voeding alsnog achteraf aan te sluiten. De gebruikte accu is volgens Tesla namelijk niet geschikt om langdurig constante stroom te leveren en levert ook geen 12v maar 16v.

Wij vullen de koelkast in de caravan daarom maar met bevroren koelelementen, blijft de koelkast nog enigszins koel mee. De waterpomp werkt gelukkig gewoon op de caravan accu.
Vandaag toevallig gaan snelladen.
Ik had nog 30%, en had niet naar de lader genavigeerd. We zochten een winkel en toevallig stonden er 4 120kW laders van Spirii.

Ik kreeg maar 75 kW en ook bij 50% was de snelheid noet hoger.

Een paar weken geleden had ik ruim vooraf genavigeerd naar een Tesla Suc en was alleen bij 12 stalls van 150 kW. Ook daar kreeg ik maar 115 kW.

Zou er iets mis zijn, of is dit normaal?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• bert pit

bert pit

asdasd

Valt best mee ughh. Volgens mij is het gewoon Chinees cederplastic. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQnmIH_OzYuE5QALdaMJ8uh42FQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1iv3r4oEt3A7Qm5yreM2i9x.jpg?f=fotoalbum_large

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
bert pit schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:26:
[...]

Valt best mee ughh. Volgens mij is het gewoon Chinees cederplastic. [Afbeelding]
Dit is wel degelijk hout(fineer) en geen plastic :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

[...]

Heb je een Highland dan? Of nieuwere Y? Mijn camera is afgeplakt en ik krijg nul meldingen. Y van juli 2023.

• bert pit

bert pit

asdasd

Tommie12 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:17:
Vandaag toevallig gaan snelladen.
Ik had nog 30%, en had niet naar de lader genavigeerd. We zochten een winkel en toevallig stonden er 4 120kW laders van Spirii.

Ik kreeg maar 75 kW en ook bij 50% was de snelheid noet hoger.

Een paar weken geleden had ik ruim vooraf genavigeerd naar een Tesla Suc en was alleen bij 12 stalls van 150 kW. Ook daar kreeg ik maar 115 kW.

Zou er iets mis zijn, of is dit normaal?
Het lijkt wat laag maar ik zou me geen zorgen maken. Ruim vooraf is wat vaag, dat voorverwarmen duurt langer dan je zou denken. Onlangs in Portugal en Spanje werd er ook bij ruim boven de 30 graden meer dan 20 minuten voorverwarmd en in de winter heb ik dat wel naar 45 minuten zien gaan.
De nieuwere laders zijn wat sneller is mijn ervaring.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
de2xnis schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:54:
[...]

Als je de megafoon of ‘huidige media afspelen’ in de toybox gebruikt zie je rechtsonder de volumeregeling voor de externe speaker. Ik gok dat de deurvergrendeling daaraan gekoppeld zit.
Ik ga eens ff kijken, dank!

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• bert pit

bert pit

asdasd

Hooglander1 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:58:
[...]

Michelin CrossClimates onder zetten. Top band in goed en slecht weer.
@gebruikershaes Hoewel de Crossclimate een prima band is voor alle weersomstandigheden ook in natte of winterse omstandigheden, is de standaard Hankook stiller en comfortabeler.

Ik wisselde de Crossclimate 6 weken geleden voor de standaard en ben daarna op en neer geweest naar Portugal. Qua verbruik merk ik geen verschil. Ik heb op beide circa 20.000 km gereden.

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-11 15:46
Hamer schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:57:
Vraag over de M3H;
Is het mogelijk om het scherm achterin vanaf de tablet voorin te bedienen? Mijn dochtertje van 5 wil ik graag in de gordels/kinderzitje houden tijdens het rijden en het zou dus mooi zijn bij een langere rit om zelf iets op Netflix op te zetten.
Ja dat kan:

Om het touchscreen achterin vóór in de auto te bedienen, opent u op de onderbalk op het touchscreen voorin de app voor afstandsbediening van het scherm achterin. Naast audio, video en climate control, kunt u het scherm achterin in de app vergrendelen door te tikken op Bediening > Scherm > Vergrendel display achter.

Bron: https://www.tesla.com/own...68-AE12-07F4FF8C881E.html

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:31
zie topicwarning

[ Voor 93% gewijzigd door We Are Borg op 09-07-2024 10:51 ]

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
WhatsappHack schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:14:

Heb hier last van bij hevige regen. Water op de speaker verlaagt het volume. Even kijken of er geen modder of andere slurie op zit.

• ZeRoC00L
  • Niet online
Model 3 is nu 42.490, was dat niet minder?

Volg je bankbiljetten

• The Druid
  • Laatst online: 16-11 08:26
[...]

En die verdwijnt als je het je de camera slider op een kiertje zet. Model Y december 2023.

[ Voor 6% gewijzigd door The Druid op 09-07-2024 06:57 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:27
Dit is wel heel erg. Of het is verkleurd.

Noch bij mijn Y uit 22 noch bij mijn 3 uit 23 heb ik dit. Wel waren de panelen veel netter uitgelijnd bij mijn Y.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:18

Sebazzz

3dp

Vreemd, ik kreeg in de auto (niet in de app) een melding dat de *.70 softwareupdate klaar was om te installeren maar na mijn rit zie ik het niet meer :?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Hitmixer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 21:20
ZeRoC00L schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 06:49:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6-1yZLe79f1jMMndp5tBYjV2bA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wZxgRqMYyfieaV3tQcysT2ze.png?f=fotoalbum_large

• Davidrrr
.

[ Voor 99% gewijzigd door Davidrrr op 09-07-2024 07:02 ]

• Davidrrr

• anti elppa
ZeRoC00L schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 06:49:
alle soorten M3 zijn idd 1,5k duurder geworden zo te zien. Benieuwd of dat al met die invoer tax te maken heeft. En benieuwd wat de LM gaat doen met mijn bestelling

• Davidrrr
anti elppa schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 07:07:
[...]

alle soorten M3 zijn idd 1,5k duurder geworden zo te zien. Benieuwd of dat al met die invoer tax te maken heeft. En benieuwd wat de LM gaat doen met mijn bestelling
Besteld is besteld toch? Alleen bijtelling denk ik hoger.

• anti elppa
Davidrrr schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 07:08:
[...]

Besteld is besteld toch? Alleen bijtelling denk ik hoger.
nou nee, lees de kleine lettertjes maar eens in zo'n lease contract. Bijtelling heb ik geen last van, ga de auto alleen zakelijk rijden.

• this
harmen76 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:13:
[...]

Vraag is al wel vaker voorbij gekomen en we hebben er helaas zelf ook ‘last’ van.

De permanente 12v voeding in de aanhanger aansluiting op een MY is niet aangesloten. Voor de verlichting maakt dit niet uit. Voor een koelkast in een caravan wel. Die werkt daardoor niet op de stroom vanuit de auto. Vanwege het type accu dat Tesla gebruikt is het niet mogelijk/wenselijk om de permanente 12v voeding alsnog achteraf aan te sluiten. De gebruikte accu is volgens Tesla namelijk niet geschikt om langdurig constante stroom te leveren en levert ook geen 12v maar 16v.

Wij vullen de koelkast in de caravan daarom maar met bevroren koelelementen, blijft de koelkast nog enigszins koel mee. De waterpomp werkt gelukkig gewoon op de caravan accu.
Kan je dat achteraf makkelijk controleren of je de originele hebt of achteraf opgezette trekhaak? Zonder dat je er een caravan met koelkast moet voor aansluiten :P

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik had er al een tijd last van dat het display achterin de M3H niet uitging na verloop van tijd. Resets hielpen niet en er lag verder ook niets op de achterbank en de gordels waren los. Na telefonisch contact ben ik door de 2e lijn of 3e lijn ofzo teruggebeld en heeft een engineer het scherm achterin herstart (voor zover ik begreep). Het probleem is nu weg en het scherm gaat netjes uit als ik de enige ben die in de auto zit.

Mochten meer mensen er 'last' van hebben. Even bellen en het kan worden opgelost.

Edit:
Overigens blijf ik de zuinigheid bizar vinden. Net weer een rit gehad van Utrecht naar Den Haag. 112 km/uur op de EAP gereden. 113Wh/km. Idioot gewoon.

[ Voor 13% gewijzigd door Korvaag op 09-07-2024 07:26 ]

UNOX: The worst operating system

• gebruikershaes
bert pit schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:59:
[...]

@gebruikershaes Hoewel de Crossclimate een prima band is voor alle weersomstandigheden ook in natte of winterse omstandigheden, is de standaard Hankook stiller en comfortabeler.

Ik wisselde de Crossclimate 6 weken geleden voor de standaard en ben daarna op en neer geweest naar Portugal. Qua verbruik merk ik geen verschil. Ik heb op beide circa 20.000 km gereden.
Ja zo iets lees ik ook op het web. Zeker de all season banden zijn niet erg stil. Denk dat ik de gok waag en de IONs bestel. Die moeten nog stiller zijn dan de standaard Hankook.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:33
harmen76 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:13:
[...]

Dank, diezelfde 16v accu voedt de koelkast als deze in de kofferbak staat? Is deze plek wel volledig functioneel op een lange rit? (Ik denk van niet als ik jou verhaal lees)

• gebruikershaes
Korvaag schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 07:23:
Overigens blijf ik de zuinigheid bizar vinden. Net weer een rit gehad van Utrecht naar Den Haag. 112 km/uur op de EAP gereden. 113Wh/km. Idioot gewoon.
Dat is bizar goed idd. Gisteren met 110 op de AP kwam ik niet lager dan 157Wh. Dat is met een 2020 LR 19inch velgen. Met de 2023 SR 18inch aero zit ik rond de 130Wh.
anti elppa schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 07:11:
[...]

nou nee, lees de kleine lettertjes maar eens in zo'n lease contract. Bijtelling heb ik geen last van, ga de auto alleen zakelijk rijden.
Tesla is een van de weinige merken waar de prijs niet hoger zal worden. Alleen lager bij een verlaging.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
gebruikershaes schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 07:32:
[...]

Dat is bizar goed idd. Gisteren met 110 op de AP kwam ik niet lager dan 157Wh. Dat is met een 2020 LR 19inch velgen. Met de 2023 SR 18inch aero zit ik rond de 130Wh.
Yes. Al eerder hier neergezet, maar ik heb mijn met huidige M3H RWD gewoon meer bereik dan met m'n oude 2019 LR. Nou zat daar ook al 8% degradatie op en laad je hem maar op tot 90% (althans, ik wel iig) maar dan nog. Als je van een oude LR af komt hoef je niet te twijfelen over de range van de M3H RWD :+

UNOX: The worst operating system

• ZeRoC00L
  • Niet online
anti elppa schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 07:11:
[...]

Niet iedereen krijgt het contract tussen LM en WG te zien, ik heb deze in ieder geval nog nooit gezien.

Op het moment dat ik m’n handtekening onder het (interne) contract heb gezet staat mijn prijs vast, wat er tussen de LM en WG gebeurt is niet mijn pakkie an…..

Dus op mijn teken moment staat mijn leaseprijs vast, een eventuele fiscale aanpassing is uiteraard wel voor mijn rekening (kan ook positief uitpakken)

Volg je bankbiljetten

Pagina: 1 ... 379 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: