Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 378 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.143 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:34

hmr

Heeft Tesla nou in de laatste update die waarschuwingen voor flitsers er weer uitgehaald?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbreman
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
pe-el2 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:04:
[...]

Oke, dan bedoelde we beide hetzelfde 😊
De voorbeelden van mij waren voor Duitsland dan.

Nu we weten dat je als particulier ook een auto voor 0% btw kan aankopen voor export.
Kan je de auto Zelf ophalen (oplegger oid)
Dan Via een autobedrijfje laten importeren (enkel het papieren gedeelte laten regelen) en zodoende kan je alsnog gebruik maken van de SEPP, omdat je hem op papier van een autobedrijf koopt.
Is er iemand die dit recent gedaan heeft met een nieuwe Tesla uit Belgie? Dus kopen in Belgie zonder BTW, direct importeren naar Nederland, daar BTW betalen en SEPP subsidie krijgen voor de nieuwe auto?
Zo ja, wat waren de ervaringen en waar liep je tegenaan?

www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:09
hmr schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:37:
Heeft Tesla nou in de laatste update die waarschuwingen voor flitsers er weer uitgehaald?
Nee. Tenzij jij een latere 'laatste update' hebt dan de anderen. Dus vertel, welke versie zit je?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Oekol schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 22:04:
[...]

Nee. Tenzij jij een latere 'laatste update' hebt dan de anderen. Dus vertel, welke versie zit je?
2024.20.6.2 - vandaag in Amsterdam waren ze er er niet meer :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
hmr schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 22:22:
[...]

2024.20.6.2 - vandaag in Amsterdam waren ze er er niet meer :)
Zit op dezelfde. Trajectcontrole zit er nog wel in wat ik zeker weet. Flitspalen zal ik ff op letten morgen. Zit er 1 hier verderop, rij ik morgen langs.

Maar het zou kunnen, 2024.20.7 en 2024.20.8 zijn er niet voor niets al.

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 05-07-2024 22:30 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Oekol schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 22:29:
[...]

Zit op dezelfde. Trajectcontrole zit er nog wel in wat ik zeker weet. Flitspalen zal ik ff op letten morgen. Zit er 1 hier verderop, rij ik morgen langs.

Maar het zou kunnen, 2024.20.7 en 2024.20.8 zijn er niet voor niets al.
Die 80 km trajectcontrole op de ring hier deed het niet vandaag. Misschien een bugje, kan ook. Morgen even checken!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
hmr schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 22:37:
[...]

Die 80 km trajectcontrole op de ring hier deed het niet vandaag. Misschien een bugje, kan ook. Morgen even checken!
Ik heb op vorige versies gehad dat op de paralel bij de galecopperbrug de trajectcontrole het wel deed maar op de hoofdrijbaan niet gek genoeg.

Super vaag maar die doet 't nu wel gewoon, in deze versie. Het is nog niet waterdicht maar dat had ik ook niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 22:29
Vorige maand heb ik mijn M3H opgehaald.
Ik wilde even kijken in het Tesla account om te kijken of ik EAP wil aanschaffen.

Als ik op mijn auto klik dan blijf ik op deze pagina. En kan ik niks selecteren. Ook in de app kan ik niks zien in upgrades bij het tabje kopen. Iemand enig idee of dit te maken heeft doordat het een leasebak is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFwKz3VKgU7EhbeD-fgce9xsan0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1RAOVzSZp9zbSth1QzE3LQxK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door SjoerdGTI op 05-07-2024 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:42
SjoerdGTI schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 22:50:
Ik wilde even kijken in het Tesla account om te kijken of ik EAP wil aanschaffen.

Als ik op mijn auto klik dan blijf ik op deze pagina. En kan ik niks selecteren. Ook in de app kan ik niks zien in upgrades bij het tabje kopen. Iemand enig idee of dit te maken heeft doordat het een leasebak is?

[Afbeelding]
Yep moet de leasemaatschappij aanschaffen, heb hiervoor lease gehad en nu eigen en kan het nu wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 22:29
easy-cloud schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 22:54:
[...]

Yep moet de leasemaatschappij aanschaffen, heb hiervoor lease gehad en nu eigen en kan het nu wel
Thanks! Gaan we gelijk mailen of ik niet gewoon toegang kan krijgen 😅 anders inderdaad via de LM 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:53
Noob vraag:

Mag je als je je trekhaak achteraf laat installeren 1600 kg. vervoeren of is dit met de kogeldruk maar 80 kg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
Weten jullie wat EAP kost, achteraf in de lease pm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
SjoerdGTI schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 22:50:

[Afbeelding]
Heel irritant dit, je kunt ook je charge stats niet zien in de app. Zij zijn hoofdaccounthouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
SjoerdGTI schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:08:
[...]

Thanks! Gaan we gelijk mailen of ik niet gewoon toegang kan krijgen 😅 anders inderdaad via de LM 👍🏻
Zal via de LM moeten, de toegang die je nodig hebt is voor de eigenaar. Je hebt als berijder alleen een berijders account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:58
deryck schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:24:
Noob vraag:

Mag je als je je trekhaak achteraf laat installeren 1600 kg. vervoeren of is dit met de kogeldruk maar 80 kg.
Bij de 2024 model 3 is dit 1000 kg. Trekgewicht is geregistreerd op kenteken, dus ook geldig bij achteraf geïnstalleerde trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:17
Hoe lang duurt het bij jullie voor automatisch grootlicht aan gaat?

Ik vind het altijd zo lang duren dat ik het zelf maar aanzet, maar zo is het niet automatisch. Of bedoelen ze dat niet? Optie staat wel “aan” als ik het lichtmenu open.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 03:18:
Weten jullie wat EAP kost, achteraf in de lease pm ?
Dit zullen ze gewoon 100% afschrijven gedurende de looptijd lijkt me. Dus prijs / resterende maanden.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:02
Inspired schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 08:59:
[...]

Dit zullen ze gewoon 100% afschrijven gedurende de looptijd lijkt me. Dus prijs / resterende maanden.
Maar accessoire dus geen bijtelling (zolang je binnen budget blijft), toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RFAMLK schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 09:46:
[...]

Maar accessoire dus geen bijtelling (zolang je binnen budget blijft), toch?
Achteraf is zal het altijd een accessoire zijn idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moobie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-07 12:50
[...]

Dat is denk ik te kort door de bocht. Helemaal afschrijven klopt gok ik maar een leasemaatschappij is feitelijk een financiële instelling. Dus ze zullen dit zien als financiering en de berekening altijd contant maken. Dus plus er gerust een paar procent bij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-07 15:19
Waarom kloppen de op het display aangegeven maximumsnelheden zo vaak niet ? Komt dat door de maps van Google ? Of kan Tesla deze borden niet lezen/overrulen ? Ik merk zo vaak dat je bijvoorbeeld 80km mag rijden maar de nav. 60 aangeeft en dat je dus max 70 met autopilot kan rijden … In Frankrijk afgelopen maand klopte er al helemaal niets van de aangegeven snelheden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:41
DM57 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 12:24:
Waarom kloppen de op het display aangegeven maximumsnelheden zo vaak niet ? Komt dat door de maps van Google ? Of kan Tesla deze borden niet lezen/overrulen ? Ik merk zo vaak dat je bijvoorbeeld 80km mag rijden maar de nav. 60 aangeeft en dat je dus max 70 met autopilot kan rijden … In Frankrijk afgelopen maand klopte er al helemaal niets van de aangegeven snelheden..
Herken ik niet. Klopt 99pct van de gevallen. Ook in Frankrijk. Dit met de laatste updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag zojuist een aantal redelijke krassen op mijn voorruit. Komt dit door de ruitenwissers? Zuur, het is best hinderlijk namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:12:
Ik zag zojuist een aantal redelijke krassen op mijn voorruit. Komt dit door de ruitenwissers? Zuur, het is best hinderlijk namelijk.
Dat kan niemand op afstand en zonder foto's beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 12:15
[...]

Lijkt me dat ze ook rekening houden met de restwaarde van deze optie na de looptijd van de lease. Lijkt me eerlijker voor de bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bilgy_no1 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:20:
[...]

Dat kan niemand op afstand en zonder foto's beoordelen.
Snap ik, momenteel alleen even niet in de gelegenheid, dacht misschien hebben meer mensen hier last van, dan weet ik voldoende ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:17
Hongy schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:26:
[...]

Lijkt me dat ze ook rekening houden met de restwaarde van deze optie na de looptijd van de lease. Lijkt me eerlijker voor de bestuurder.
Een leasemaatschappij is niet eerlijk.
Ze vragen wat ze kunnen krijgen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:28:
[...]

Snap ik, momenteel alleen even niet in de gelegenheid, dacht misschien hebben meer mensen hier last van, dan weet ik voldoende ;)
In algemene zin: Ruitenwissers zorgen mogelijk alleen voor krassen als er vuiligheid op de wissers of de ruit aanwezig is; zand of metaaldeeltjes bijvoorbeeld.

Dit staat verder los van het merk auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
DM57 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 12:24:
Ik heb hetzelfde probleem, het lijkt dat de laagste snelheidslimiet wordt genomen.
Is het bord lager dan krijg je die, is de navigatie data lager, dan die.

Heb dit naar Noorwegen ook regelmatig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-07 15:19
mjvdzwet schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:31:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, het lijkt dat de laagste snelheidslimiet wordt genomen.
Is het bord lager dan krijg je die, is de navigatie data lager, dan die.

Heb dit naar Noorwegen ook regelmatig gehad.
Is dat altijd al zo geweest of verschilt dit per update ?
Kan je Autopilot meer dan 10 km verschil met de aangegeven snelheid instellen. Dus nu bord 60 is max AP 70 maar ik zou hem graag op max 80 willen zetten zodat deze weer klopt met de werkelijke maximumsnelheid ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
DM57 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:38:
[...]

Is dat altijd al zo geweest of verschilt dit per update ?
Kan je Autopilot meer dan 10 km verschil met de aangegeven snelheid instellen. Dus nu bord 60 is max AP 70 maar ik zou hem graag op max 80 willen zetten zodat deze weer klopt met de werkelijke maximumsnelheid ..
Je krijgt de AP niet sneller, dat is echt vervelend inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bilgy_no1 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:30:
[...]

In algemene zin: Ruitenwissers zorgen mogelijk alleen voor krassen als er vuiligheid op de wissers of de ruit aanwezig is; zand of metaaldeeltjes bijvoorbeeld.

Dit staat verder los van het merk auto.
Naja, kan mij voorstellen dat je het bij Tesla vaker ziet ivm de ruitenwissers die soms ineens random aan gaan :+

Veel vuil kan het niet zijn geweest aangezien de auto wekelijks gewassen word :F Weird!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2024 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:45

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Ik was mijn eitje eens in de 2 a 3 maanden. Misschien verstandig om de ruitenwissers regelmatig op vuil te controleren.
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:03
Zijn de occasions die Tesla zelf aanbied interessant? Ik wil de performance kopen en ik vind het wel interessant dat ze een jaar extra garantie hebben en wss goed nagekeken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:12:
Nieuwe voorruit voor een MY bij een Tesla approved body shop €1495,-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Vandaag de autopark een paar keer getest. Haaks parkeren doet hij blijkbaar altijd achterwaarts wat bij een supermarkt niet altijd zo handig is, maar het maneuver wordt ech bijzonder goed en vlot uitgevoerd.
Nooit zo’n goed systeem gezien op een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 14:57
Hi,

Ik moet een nieuwe leaseauto uitzoeken en heb een korte shortlist… bmw e40 of m3 performance.

Vandaag ook proefgereden met de m3 performance. Wat een raket! Fijne auto behalve al die tonen en geluidjes van de autopilot en waarschuwingen. Is het mogelijk om de tonen van in/uitschakelen van de autopilot uit te zetten? Of zit ik dan vast aan het eap?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E-ZA3aCjqkNIL3rUgStT6yT1VXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fgwcUIhhT6peso3M7wqHdaF.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKqS3R9Ksnt5ZifI5c4l2TbF7Jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XlRXWLuTUR6ygJSw8ZpIuNMJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:35
KingsCrown schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:07:
Hi,

Ik moet een nieuwe leaseauto uitzoeken en heb een korte shortlist… bmw e40 of m3 performance.

Vandaag ook proefgereden met de m3 performance. Wat een raket! Fijne auto behalve al die tonen en geluidjes van de autopilot en waarschuwingen. Is het mogelijk om de tonen van in/uitschakelen van de autopilot uit te zetten? Of zit ik dan vast aan het eap?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi ding! Ja meeste geluiden kan je uitzetten/dempen. Voor autopilot specifiek weet ik het niet zeker, maar dat staat los van de EAP aanschaf.

[ Voor 4% gewijzigd door SL65 op 06-07-2024 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:01
KingsCrown schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:07:
Hi,

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alle geluiden kunnen uit, gelukkig. Was het eerste wat mij ook opviel tijdens de proefrit. De auto liep te piepen om de haverklap zonder iets aan te geven. In de instellingen kan alles uit. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51
Verwijderd schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:57:
[...]

Naja, kan mij voorstellen dat je het bij Tesla vaker ziet ivm de ruitenwissers die soms ineens random aan gaan :+

Veel vuil kan het niet zijn geweest aangezien de auto wekelijks gewassen word :F Weird!
Niet alleen aan, maar vooral ook droog met zand is een probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Laatst online: 17-09 20:06
Vissa66 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:15:
[...]

Alle geluiden kunnen uit, gelukkig. Was het eerste wat mij ook opviel tijdens de proefrit. De auto liep te piepen om de haverklap zonder iets aan te geven. In de instellingen kan alles uit. :)
Dat klopt niet helemaal, veel geluiden kunnen uit, helaas niet alle. Bv het geluid van autopilot aan/uit kan niet uitgezet worden. Wel kan je de geluiden zachter laten klinken dmv de “joe mode”.

En klopt, tijdens de proefrit wordt je gek van de piepjes, daar staat alles max aan….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
Ingmar7 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:55:
[...]

Dat klopt niet helemaal, veel geluiden kunnen uit, helaas niet alle. Bv het geluid van autopilot aan/uit kan niet uitgezet worden. Wel kan je de geluiden zachter laten klinken dmv de “joe mode”.

En klopt, tijdens de proefrit wordt je gek van de piepjes, daar staat alles max aan….
Dank voor de reacties!

Oef, het is zo erg dat ik na de proefrit dacht; heerlijke auto maar helemaal overprikkelt van alle piepjes/geluidjes & eigenlijk daarom afgeschoten. Daarnaast is het bloedirritant dat de AP er iedere keer opnieuw opgezet moet worden, maar goed dat is op te lossen met de S3XY buttons.

Denk dat ik nog maar een rondje ga maken van de week, en dan alles zoveel mogelijk op stil. :P
Ik had al bijna de BMW i4 e40 besteld... ik geef de Tesla nog 1 kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 19:24

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Pff rijd ik net bij achteruit inpakeren met de linker voor en achterwiel over een stoeprand, zou dit kwaad kunnen? Zie zo op het oog gelukkig niks geks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Tweakarim schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:25:
Pff rijd ik net bij achteruit inpakeren met de linker voor en achterwiel over een stoeprand, zou dit kwaad kunnen? Zie zo op het oog gelukkig niks geks
Het is geen dinkytoy he. Zal wel meevallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-09 15:57
TweakerVincent schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:42:
Zijn de occasions die Tesla zelf aanbied interessant? Ik wil de performance kopen en ik vind het wel interessant dat ze een jaar extra garantie hebben en wss goed nagekeken zijn?
Ik was ook aan het kijken naar een M3P bij tesla zelf maar de prijzen waren behoorlijk hoog, ik heb hem gekocht bij een andere dealer, in mijn geval een 2022 model voor 37k een half jaar geleden.
Er zit iig 4 jaar garantie op en 8 jaar op de accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:57:
[...]

Ja, maar dat droog wissen is in mijn ervaring vooral het geval als de ruit wat stoffig is (bijv saharazand). Dus als jij je auto goed schoon houdt zou dat het niet moeten zijn.

Een beetje droog wissen op een schone ruit zou met het rubber van de wissers geen krassen moeten veroorzaken. De wissers zelf zijn gewoon zoals van andere merken. Dat bedoelde ik met niet afhankelijk van het merk.

Als de krassen met het wissen te maken hebben, dan zou je dat denk ik herkennen aan de richting van de krasjes.

Maar zoals gezegd, zonder foto niet echt te beoordelen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Een weekje onderweg met de M3H RWD, een heerlijk ervaring maar toch miste ik net even mijn SR uit 2019. Het onderstel van de M3H is heerlijk bij normaal gebruik maar als je echt gaat boenderen, wat zo nu en dan nog weleens gebeurt, ontbreekt toch wel een beetje het kart gevoel en de strakke feedback uit het onderstel.

De M3H geeft toch wel een stuk minder feedback, is wat minder nimble door het gewicht en betrekt je dan toch iets minder bij het rijden, gaat toch ten kosten van wat rijplezier.

De boender momenten zijn zeldzaam en de positieve elementen van het onderstel komen echter wel dagelijks naar boven.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bilgy_no1 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:28:
[...]

Ja, maar dat droog wissen is in mijn ervaring vooral het geval als de ruit wat stoffig is (bijv saharazand). Dus als jij je auto goed schoon houdt zou dat het niet moeten zijn.

Een beetje droog wissen op een schone ruit zou met het rubber van de wissers geen krassen moeten veroorzaken. De wissers zelf zijn gewoon zoals van andere merken. Dat bedoelde ik met niet afhankelijk van het merk.

Als de krassen met het wissen te maken hebben, dan zou je dat denk ik herkennen aan de richting van de krasjes.

Maar zoals gezegd, zonder foto niet echt te beoordelen...
Thanks voor je input, duidelijk!

Zal morgen even foto maken. Ben heel benieuwd wat jullie hiervan denken. Ik snap het namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51
revolution-nl schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:46:
Een weekje onderweg met de M3H RWD, een heerlijk ervaring maar toch miste ik net even mijn SR uit 2019. Het onderstel van de M3H is heerlijk bij normaal gebruik maar als je echt gaat boenderen, wat zo nu en dan nog weleens gebeurt, ontbreekt toch wel een beetje het kart gevoel en de strakke feedback uit het onderstel.

De M3H geeft toch wel een stuk minder feedback, is wat minder nimble door het gewicht en betrekt je dan toch iets minder bij het rijden, gaat toch ten kosten van wat rijplezier.

De boender momenten zijn zeldzaam en de positieve elementen van het onderstel komen echter wel dagelijks naar boven.
boender(en)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Gewoon even lekker een potje sturen O-)

}) oOo

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 20:49

Ethirty

Who...me?

Jij woont zeker niet in Nederland? Beetje sturen houdt na 3 bochten meestal wel op :')

Dan liever een beter onderstel voor elke dag :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:01
revolution-nl schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:46:

Herkenbaar, had hier voor M3-2021, stuurde inderdaad strakker, veel meer Kart. Maar highland is wel stuk stiller en je voelt niet elk richeltje meer

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:11
Ethirty schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 22:05:
Jij woont zeker niet in Nederland de Randstad? Beetje sturen houdt na 3 bochten meestal wel op :')

Dan liever een beter onderstel voor elke dag :)
Fixed that for you ;)

Er valt bij mij in de buurt genoeg te sturen hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingmar7
KingsCrown schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:22:
[...]
Daarnaast is het bloedirritant dat de AP er iedere keer opnieuw opgezet moet worden, maar goed dat is op te lossen met de S3XY buttons.
Van het prijsverschil met de i4 kan je ook EAP erbij kopen. Dan blijft de AP echt aan. Met S3XY buttons gaat de AP nog steeds aan/uit/aan, dus geluidjes. Stoorde mij enorm, daarom zelf EAP nu. En de autopark van EAP is eindelijk ook fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 14:17
Ingmar7 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:02:
[...]

Van het prijsverschil met de i4 kan je ook EAP erbij kopen. Dan blijft de AP echt aan. Met S3XY buttons gaat de AP nog steeds aan/uit/aan, dus geluidjes. Stoorde mij enorm, daarom zelf EAP nu. En de autopark van EAP is eindelijk ook fijn.
Dat de AP aanblijft bij EAP is toch alleen als je baan wisselen door EAP laat doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:17:
[...]

Dat de AP aanblijft bij EAP is toch alleen als je baan wisselen door EAP laat doen?
Correct, en dat werkt naar mijn idee veel te langzaam en in Europa gewoon niet heel fijn imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:24:
[...]

Correct, en dat werkt naar mijn idee veel te langzaam en in Europa gewoon niet heel fijn imo.
Wanneer heb je het nog getest?
Het is iets sneller geworden sinds de laatste updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommie12 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:19:
[...]

Wanneer heb je het nog getest?
Het is iets sneller geworden sinds de laatste updates.
Afgelopen donderdag op 20.6.
Moet ik wel zeggen dat het redelijk druk was op de weg. Dan heeft hij toch wat moeite hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:20:
[...]

Afgelopen donderdag op 20.6.
Moet ik wel zeggen dat het redelijk druk was op de weg. Dan heeft hij toch wat moeite hier.
Je hebt wat plaats nodig, anders werkt het idd niet goed. Dat zal wel komen met FSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommie12 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:22:
[...]

Je hebt wat plaats nodig, anders werkt het idd niet goed. Dat zal wel komen met FSD.
Inderdaad! Maar dat je zelf je richting moet doen en dan ook nog een beweging moet initiëren in Europa is gewoon jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk559
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-01 11:33
Ik heb vorige week een M3H demo model opgehaald. Hier zit een mini lakschade op aan de voor bumper onderin. Ik kan dit kostenloos laten herstellen, maar ben toch een beetje gaan twijfelen.
Schijnbaar wordt dit door een extern bedrijf gedaan, dus niet door Tesla zelf. En ik ben de auto een paar dagen kwijt, omdat ze meerdere lagen lak moeten spuiten. Ik ben een beetje bang dat ik als resultaat een kleur verschil ga zien. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mij advies kunnen geven of het wel verstandig is om dit te laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:24:
[...]

Inderdaad! Maar dat je zelf je richting moet doen en dan ook nog een beweging moet initiëren in Europa is gewoon jammer.
Gewoon je richtingaanwijzer opzetten is toch voldoende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar7
LucLey schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:16:
[...]

Gewoon je richtingaanwijzer opzetten is toch voldoende
Bij afslag autoweg wel inderdaad, maar bij baanwissel moet je stuur in gewenste richting een tikje geven ter bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klerk559 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:05:
Ik heb vorige week een M3H demo model opgehaald. Hier zit een mini lakschade op aan de voor bumper onderin. Ik kan dit kostenloos laten herstellen, maar ben toch een beetje gaan twijfelen.
Schijnbaar wordt dit door een extern bedrijf gedaan, dus niet door Tesla zelf. En ik ben de auto een paar dagen kwijt, omdat ze meerdere lagen lak moeten spuiten. Ik ben een beetje bang dat ik als resultaat een kleur verschil ga zien. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mij advies kunnen geven of het wel verstandig is om dit te laten repareren?
Het hangt een beetje af van de kleur van de auto of het meer of minder op kan vallen. Bij wit zie je wat sneller een afwijking richting geel, maar bij een zwarte auto zal zoiets minder opvallen denk ik.

Met de juiste kleurcodes zou een eventueel verschil minimaal moeten zijn. En Als ze het goed uitvoeren kunnen ze een scherpe overgang voorkomen door de herstelde plek geleidelijk te blenden met de rest.

Maar wat is je risico? Als ze het verprutsen accepteer je het herstel niet en moeten ze het nogmaals, maar dan beter doen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:40
Bumpers zijn kunststof en krijgen na verloop van tijd toch al verkleuring tov de metalen delen.

Uiteindelijk kan alleen jij de keuze maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
We gaan binnenkort met de Model Y naar Schotland. Ik kan nergens een optie vinden om de verlichting in te stellen voor het rijden aan de linkerkant. Is dit iets dat de auto zelf aanpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:53
Ik denk dat je niet de illusie moet hebben dat herstel door Tesla zelf beter zou zijn dan door een professioneel schadebedrijf, omdat schadebedrijven er vaak beter op ingericht zijn en het hun core business is.

Ik zou het laten herstellen.
1) omdat er na reparatie waarschijnlijk een dikkere laag lak zit op een relatief kwetsbare voorbumper, als ze hem tenminste inderdaad compleet en in meerdere lagen overspuiten. Ik betwijfel of ze niet zullen kiezen voor ‘spot repair’ bij een kleine lakschade, omdat dit veel sneller en daarmee goedkoper is.
2) omdat de schade dan hersteld is en persoonlijk zou ik graag een onbeschadigde - voor mij - nieuwe auto willen
Over het algemeen zijn schadeherstelbedrijven zodanig vakbekwaam, dat het wel meevalt met kleurverschil, zo is in ieder geval mijn ervaring, al is het wel een beetje afhankelijk van de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:15
thesystem schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:49:
We gaan binnenkort met de Model Y naar Schotland. Ik kan nergens een optie vinden om de verlichting in te stellen voor het rijden aan de linkerkant. Is dit iets dat de auto zelf aanpast?
Volgens de handleiding hoef je niets aan te passen:
De koplampen hoeven niet te worden afgesteld wanneer u tijdelijk rijdt in een regio met tegengestelde rijrichting (bijvoorbeeld wanneer u rijdt in een regio met rechts verkeer en vervolgens in een regio met links verkeer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
Ingmar7 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:37:
[...]

Bij afslag autoweg wel inderdaad, maar bij baanwissel moet je stuur in gewenste richting een tikje geven ter bevestiging.
De richting waarin je dat tikje geeft speelt geen rol hoor. Hij wil enkel weten of je je stuur vast hebt. Dus je stuur naar links een tik geven en naar rechts richtingaanwijzer gaat naar rechts. Ik geef geen tik daar ik daar een andere oplossing voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk559
Megat schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:57:
[...]

Ik denk dat je niet de illusie moet hebben dat herstel door Tesla zelf beter zou zijn dan door een professioneel schadebedrijf, omdat schadebedrijven er vaak beter op ingericht zijn en het hun core business is.

Ik zou het laten herstellen.
1) omdat er na reparatie waarschijnlijk een dikkere laag lak zit op een relatief kwetsbare voorbumper, als ze hem tenminste inderdaad compleet en in meerdere lagen overspuiten. Ik betwijfel of ze niet zullen kiezen voor ‘spot repair’ bij een kleine lakschade, omdat dit veel sneller en daarmee goedkoper is.
2) omdat de schade dan hersteld is en persoonlijk zou ik graag een onbeschadigde - voor mij - nieuwe auto willen
Over het algemeen zijn schadeherstelbedrijven zodanig vakbekwaam, dat het wel meevalt met kleurverschil, zo is in ieder geval mijn ervaring, al is het wel een beetje afhankelijk van de kleur.
Dankjewel voor je hulp. Ik begreep dat we een paar dagen een leenauto mee krijgen, omdat ze meerdere lagen moeten doen. Dus klinkt niet als spot repair lijkt me?
Als ze dus de hele voorbumper doen in precies dezelfde kleur is het een win win situatie dus? En het stukje lakschade gerepareerd en een betere lakbescherming van de voorbumper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Ik heb ooit een witte auto uit de poule overgenomen. Was ook een hogere auto en had veel steenschade en wat andere krassen aan de voorkant wat opviel. Dit is bij schadenet afgehandeld. Had het niet verwacht maar had echt 't gevoel een nieuwe auto op te halen. Kon echt de plekken niet meer vinden. Nu is een heel paneel spuiten denk ik wel funest. Dus ligt aan de schade? Je zegt mini, dus ik denk eerder dat je 't niet gaat opvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
Ingmar7 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:02:
[...]

Dank voor reactie.
Bij mijn vw id4 rijdt ik bijna alles op travelassist. Vooral op de snelweg. Bij de autopilot zou ik het dus willen dat ik er het erop zet als ik de snelweg op rijdt , en dat hij er gewoon op blijft bij baan wisselen, maar ook als ik even extra vaart maak, om bijvoorbeeld een groepje auto’s in te halen > waarbij hij daarna bij gas los gewoon weer doorgaat op de ingestelde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

KingsCrown schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:44:
[...]

Dank voor reactie.
Bij mijn vw id4 rijdt ik bijna alles op travelassist. Vooral op de snelweg. Bij de autopilot zou ik het dus willen dat ik er het erop zet als ik de snelweg op rijdt , en dat hij er gewoon op blijft bij baan wisselen, maar ook als ik even extra vaart maak, om bijvoorbeeld een groepje auto’s in te halen > waarbij hij daarna bij gas los gewoon weer doorgaat op de ingestelde snelheid.
Dat laatste (bijgassen) werkt sowieso (ook met de simpele AP). Dat gebruik ik vaak als de max snelheid die AP denkt dat geldt niet klopt met de werkelijkheid.

[ Voor 7% gewijzigd door noo op 07-07-2024 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Wat is het alternatief? Kun je een X bedrag terug krijgen wanneer je besluit het niet te laten herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rboots
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-09-2024
Help.. ik heb de farad dakdragers onlangs aangekocht voor de Model Y. Heb deze toen ook geplaatst, helaas is er toen ruitschade ontstaan. Deze week is het dak vervangen door tesla, dus ben weer aan de slag gegaan met het plaatsen van de farad dakdragers. De achterste drager gaat prima. De voorste drager gaat denk ik niet goed. De J haak zit op de juiste plek (v in glas) maar staat een beetje scheef. Daardoor staat de drager ook niet 100% recht. Denk dat dit toen voor de ruitschade heeft gezorgd. Ben nu maar gestopt omdat ik de scheefstaand niet vertrouw. Heb wat geschoven maar de scheefstand blijft. Hoe zit dit er bij jullie uit (degene die de farad en originele tesla dragers hebben? Graag jullie hulp. Bedankt alvast.

De eerste 2 foto’s zijn van de voorste drager. De laatste foto van de achterdrager. Die staat goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3A6aECxndkMNQlBYYRXnTQOUF64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nUPcLLh6mH6np5hqWJeEaSrY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-YmlYJ_mCsx9iydIeJoCIvyG70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xan7yNThyh13EbvtwMd6CdVl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCdQpntI_IXeBQbp6Mjpkx5JVBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/45kxBp1tXdFJBrvvTRDFk4j9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk559
twi schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:40:
[...]

Wat is het alternatief? Kun je een X bedrag terug krijgen wanneer je besluit het niet te laten herstellen?
Dat zou ik moeten vragen. Aangezien het echt een klein plekje is zou een korting ook niet verkeerd zijn natuurlijk. Maar geen idee of Tesla dat zou doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

klerk559 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:16:
[...]

Dat zou ik moeten vragen. Aangezien het echt een klein plekje is zou een korting ook niet verkeerd zijn natuurlijk. Maar geen idee of Tesla dat zou doen.
Als ze de onkosten die het spuiten met zich meebrengt niet in mindering brengen, zou ik 'm gewoon laten spuiten. Anders zou ik de korting pakken. Wie weet hoe snel er toch weer een plekje op zit.

[ Voor 9% gewijzigd door twi op 07-07-2024 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 09:02
Oekol schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:22:
[...]

Had het niet verwacht maar had echt 't gevoel een nieuwe auto op te halen. Kon echt de plekken niet meer vinden.
Dat lijkt mij wel altijd de bedoeling te zijn, als je de plekken nog kunt vinden zou ik denken dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en de auto terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
this schreef op zondag 7 juli 2024 @ 16:55:
[...]

Dat lijkt mij wel altijd de bedoeling te zijn, als je de plekken nog kunt vinden zou ik denken dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en de auto terugsturen.
Natuurlijk, maar bedoel meer qua geruststelling van de vrager omwille van kleurverschil bijv.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:00
Juniper ooit eens op komst volgend jaar misschien?

https://www.reddit.com/r/TeslaModelY/s/Hzs9QyYvxh

[edit]
Aangepast want blijkbaar super misleidende info of zo.

[ Voor 43% gewijzigd door Fire69 op 07-07-2024 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:01
Rboots schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:08:
Help.. ik heb de farad dakdragers onlangs aangekocht voor de Model Y. Heb deze toen ook geplaatst, helaas is er toen ruitschade ontstaan. Deze week is het dak vervangen door tesla, dus ben weer aan de slag gegaan met het plaatsen van de farad dakdragers. De achterste drager gaat prima. De voorste drager gaat denk ik niet goed. De J haak zit op de juiste plek (v in glas) maar staat een beetje scheef. Daardoor staat de drager ook niet 100% recht. Denk dat dit toen voor de ruitschade heeft gezorgd. Ben nu maar gestopt omdat ik de scheefstaand niet vertrouw. Heb wat geschoven maar de scheefstand blijft. Hoe zit dit er bij jullie uit (degene die de farad en originele tesla dragers hebben? Graag jullie hulp. Bedankt alvast.

De eerste 2 foto’s zijn van de voorste drager. De laatste foto van de achterdrager. Die staat goed.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ze ook in huis gehad en retour gestuurd, vond het veel te veel gedoe en risico om ze te installeren op mijn M3.

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
[...]

Dank voor reactie.
Ja, dat gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Beide kunnen waar zijn toch? Q1 2025 nieuw model Y klinkt best plausibel.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Los van het feit dat ik ook denk dat het niet meer voor 2024 zal zijn, zou ik Elon Musk nu niet als betrouwbare bron nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zoals anderen zeggen, ik zei nergens 2024. Als je kijkt naar de M3 zou Q1 2025 wel kunnen.

Wat denk jij anders dat er verstopt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Fire69 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:59:
[...]

Zoals anderen zeggen, ik zei nergens 2024. Als je kijkt naar de M3 zou Q1 2025 wel kunnen.

Wat denk jij anders dat er verstopt wordt?
Het wordt gebracht alsof hij er volgende week is? Al meerdere keren online gemeld dat hij dit jaar niet komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
Oekol schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:04:
[...]

Het wordt gebracht alsof hij er volgende week is? Al meerdere keren online gemeld dat hij dit jaar niet komt.
Ik linkte gewoon naar de, voor zover ik weet, eerste foto van mogelijks de nieuwe MY in camo.
Lijkt me toch wel duidelijk dat hij dan niet volgende week gaat leverbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Fire69 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:10:
[...]

Ik linkte gewoon naar de, voor zover ik weet, eerste foto van mogelijks de nieuwe MY in camo.
Lijkt me toch wel duidelijk dat hij dan niet volgende week gaat leverbaar zijn?
Met de tekst juniper incoming. Dat is algemeen bekend dat hij komt, volgend jaar. Je zin lijkt er op - we zitten in juli 2023- dat hij er snel aankomt? Maar dat duurt dus nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Oekol schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:12:
[...]

Met de tekst juniper incoming. Dat is algemeen bekend dat hij komt, volgend jaar. Je zin lijkt er op - we zitten in juli 2023- dat hij er snel aankomt? Maar dat duurt dus nog wel even.
Als jij dat er wil van maken...
Ik heb het aangepast. Hopelijk beter zo :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Fire69 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:18:
[...]

Als jij dat er wil van maken...
Ik heb het aangepast. Hopelijk beter zo :O
Voel je vooral niet aangevallen. Ik kom net zoals jou iets tegen en post dit hier omdat - zoals ik dat al deed- mensen dus kunnen denken dat die bijna komt. Dat zal wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Oekol schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:20:
[...]

Voel je vooral niet aangevallen. Ik kom net zoals jou iets tegen en post dit hier omdat - zoals ik dat al deed- mensen dus kunnen denken dat die bijna komt. Dat zal wel meevallen.
Ik voel me niet aangevallen hoor, ik dacht hier gewoon wat goed nieuws te brengen aangezien ik zelf heel hard op de refresh zit te wachten. :)

Als dit effectief een camo van de refresh is en de timeline wordt ongeveer zoals de M3 hoop ik in Q1 een nieuwe auto te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Fire69 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:27:
[...]

Ik voel me niet aangevallen hoor, ik dacht hier gewoon wat goed nieuws te brengen aangezien ik zelf heel hard op de refresh zit te wachten. :)

Als dit effectief een camo van de refresh is en de timeline wordt ongeveer zoals de M3 hoop ik in Q1 een nieuwe auto te hebben :)
Help 't je hopen. Het interieur en de andere verbeteringen van de M3 in de MY is echt watertanden. Met een gezin ben je dan best goed af qua practicality, entertainment etc. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
Oekol schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:31:
[...]

Help 't je hopen. Het interieur en de andere verbeteringen van de M3 in de MY is echt watertanden. Met een gezin ben je dan best goed af qua practicality, entertainment etc. :>
Wat zijn de extra praktische zaken die de facelift zal hebben?

Ik hoop vooral op mooie deals van de huidige Y omdat de nieuwe er aan komt. Want dat interieur met die ledstrip kan me echt niet smaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:55

RvV

this schreef op maandag 8 juli 2024 @ 07:47:
[...]

Ik hoop vooral op mooie deals van de huidige Y omdat de nieuwe er aan komt. Want dat interieur met die ledstrip kan me echt niet smaken.
Geen stalks meer. :+

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

this schreef op maandag 8 juli 2024 @ 07:47:
[...]

Dat is niet zo moeilijk te voorspellen, gewoon even naar de Highland kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dank voor reactie.
Voor mij werkt Basic AP + S3XY buttons (1 knop voor AP Aan/Uit ipv de hendel, Auto Resume in de Smart Actions) heerlijk voor wat je beschrijft. Joe Mode aan om de geluidjes wat te dempen.

Ik heb wel eens met EAP gereden en dat werkt op lange stukken snelweg als het niet te druk is wel redelijk. Maar er zijn dan nog best wat scenario's waarin het minder handig werkt dan de combinatie die ik nu heb.

Gezien het prijsverschil zou ik gewoon eerst de basic AP nemen met de buttons (ongeveer €200 + makkelijk zelf te installeren).

Stel je er overigens wel op in dat het iets anders zal werken qua input dan wat je nu gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:12
Heeft er iemand ervaring met de Tesla App OPLAADGESCHIEDENIS? Bij mij is deze na 2 weken gebruik nog steeds leeg en de Tesla Supercharge-kilometers staan ook nog steeds op 0.

Mijn Tesla is geleased dus een aantal zaken zou alleen zichtbaar moeten zijn via een "eigenaar account" maar het lijkt mij dat ik toch in ieder geval mijn Supercharge-kilometers moet kunnen inzien.

I'm not bothered by those who think they are right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gearjunkie schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:23:
Heeft er iemand ervaring met de Tesla App OPLAADGESCHIEDENIS? Bij mij is deze na 2 weken gebruik nog steeds leeg en de Tesla Supercharge-kilometers staan ook nog steeds op 0.

Mijn Tesla is geleased dus een aantal zaken zou alleen zichtbaar moeten zijn via een "eigenaar account" maar het lijkt mij dat ik toch in ieder geval mijn Supercharge-kilometers moet kunnen inzien.
Eerste werkt sowieso niet met een leaseauto. Tweede weet ik ff niet. Gaat bij mij ook gewoon meteen naar de tankpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:06
Rboots schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:08:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voel je dat hij ook onder de uitsparing zit? Als je goed kijkt kun je ook zien dat er een speciale uitsparing zit ter hoogte van de pijl. Als dat zo is, lijkt hij mij goed te zitten en zou ik niet teveel zorgen maken.
Pagina: 1 ... 378 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: