bilgy_no1 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:35:
[...]
Die knopjes vs. stalks brengt weggebruikers niet in gevaar. Dat doe je met je rijstijl.
Als je zo vlot rijdt (wat je eerder stelt) dat een fractie later knipperen het verschil tussen leven en dood maakt voor een andere weggebruiker, dan ligt dat aan jou en hoe hard je rijdt.
Bovendien: wanneer je een rotonde op 3/4 verlaat, dan moet je in veel gevallen voorrang verlenen aan de fietsers die op de rotonde blijven. En waar dat niet zo is (dus waar fietsers de auto's die de rotonde verlaten voorrang moeten geven) geldt nog steeds dat je zelf de verantwoordelijkheid hebt om niet tegen die fietsers aan te rijden. Ik mag hopen dat je voorheen met stalks ook keek of de weg vrij was en niet dacht "ik knipper, dus ik ga".
jaja, mooi verhaal. Wellicht komt mijn verhaal wat extreem over. Heb na 1,5 miljoen km nog nooit schade of een ongeval gehad. Dus die rijstijl zit wel prima. Gok namelijk dat er maar weinig mensen zijn die die score halen. Heb ook gigantisch veel trainingen gehad (alle soorten), veel circuitervaring (motor en auto). Dus dat zal wellicht ook helpen.
Ik kan ook mijn schouder ophalen en gewoon geen knipperlicht meer gebruiken zoals de meeste BMW rijders. Lijkt me ook niet handig. Feit is gewoon dat die knopjes niets toevoegen, en het er zeker niet veiliger op maken. Het is geen voorruitgang, dit is puur de marge van tesla spekken.
Net zo debiel als dat yoke stuur

Af en toe vergeet musk gewoon zijn pilletjes te nemen, en dan krijg je dit. En vervolgens heb je legio figuren die dan iets wat zo krom als een hoepel is, weer proberen recht te lullen. Blijft een bijzonder iets.
Andere weggebruikers zullen het dus vast waarderen als ik weer stalks in de nieuwe M3 ga zetten. Zien ze iig waar ik heen vlieg als ik met 120 over een rotonde knal