Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 372 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.374 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamer schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:55:
[...]

Heb jij tips voor de juiste dakdragers waarbij het glas niet breekt?
Ik heb een set op Amazon besteld, maar uit China werd verzonden. Zit er op zich mooi op (geen kapotte ruit), maar het fluit naar mijn mening wel wat veel (ondanks dat het een aero bar ontwerp is). Ik weet dus niet of ik ze zou aanraden. Ze kostten ongeveer €185, dus wel erg betaalbaar.

De officiële Tesla dakdragers zijn een optie, maar wel wat duur. Ik heb er geen ervaring mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MB400
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-09-2024
Baco- schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:52:
[...]

Hi, bedankt voor je reactie! Ik heb nog geen oorzaak kunnen vinden helaas….

In welk topic kan ik die info vinden?
In de facebook groep “Tesla Model 3 performance: INSANE EDITION Owners club”

Daar kwam dit ook ter sprake voor de EU mp3. Meerdere mensen rapporteren idd dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baco-
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
MB400 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:59:
[...]

Daar kwam dit ook ter sprake voor de EU mp3. Meerdere mensen rapporteren idd dit probleem.
Top, dankjewel!! 🙏🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik kom er bet achter dat de sfeerverlichting (oa bij voeten, deurvakken, ledjes in de fysieke knopjes, etc) traploos gedimd wordt zodra je de helderheid van het scherm wijzigd! Die staat bij mij op 'auto' maar je kan hem handmatig bijregelen.
Bizar dat dat aan elkaar gekoppeld is!
Maar je kan de interieur/sfeer verlichting nergens LOS naar eigen wens feller zetten :?
Dus als je 's avonds in het donker een scherm wil wat lekker weinig licht geeft (bijv auto stand aan en dan 10%), dan is de sfeerverlichting verplicht ook heel erg gedimd.
Schroef in het donker de scherm helderheid maar eens op en je ziet sfeerverlichting traploos feller worden.

Dat zou los van elkaar geregeld moeten kunnen worden.
Net zoals in mijn vorige autos ook gewoon kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:06
MB400 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:59:
[...]

Aha, ik heb ook zo'n geluid op de snelweg. Dacht dat het de laagprofiel banden waren en/of een slechte uitlijning. Overigens heb ik een keertje goed op de rem gaan staan als test en toen klonk er een mooie knal dat ik het bijna niet aan durf om nog eens goed te remmen >:).
Groep gevonden en lid request gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Ik ervaar bij mijn model 3LR 2024 vaker probleem dat LTE wegvalt.

Ik woon in een grensgebied en de dataverbinding is doorgaans niet goed, hij doet er ook lang over om weer verbinding te krijgen.

Dit terwijl mijn smartphone bijvoorbeeld evenzeer kort de verbinding kwijt raakt, maar daarna wel weer snel opnieuw LTE heeft.

De onderbrekingen lijken heel lang te zijn, is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:58
Qurius schreef op maandag 1 juli 2024 @ 00:21:
Ja, helaas wel, ik merk het i.i.g. ook regelmatig als ik de grens over ga naar Duitsland of België. Je kijkt dan echt heel lang naar een grijs scherm met een blauwe lijn er in. Ik begrijp het ook niet zo goed waarom dit zo is.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:50
Armo schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:58:
[...]

Precies een maand later en het valt me op dat het ineens heel rap gaat. Maak me niet echt druk om, juist hierom heb ik de LR genomen :)

[Afbeelding]

@Taro Hoe doet die van jou het?
Die van mij verliest inderdaad ook elke week weer een km… (31k km)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:11
De prijzen van de Model 3 lijken mij ongewijzigd, wat positief is uiteraard :)

[ Voor 188% gewijzigd door sarlo op 01-07-2024 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01
Mijn M3 2019 heb ik qua batterij indicator altijd op procenten staan. Mijn vrouw en ik zeiden tegen elkaar: wat rijden we veel procenten van het accu af de laatsten maanden.

Gisteren ruim 20gr plus en dan geeft hij aan op 100% accu slechts 335km via de in indicator. Dat was toen deze M3 nieuw was toch 370km? Heb ik dan 9,5% degradatie?

Iemand dezelfde ervaring of andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
Ik ben nu 3 keer bij Tesla superchargers geweest, maar ik zie nog steeds geen historie in mijn Tesla app. In third party apps kan ik de sessies wel zien. Ook is er nog geen geld afgeschreven van mijn rekening. Heeft iemand enig idee of dit een lange tijd duurt? Ik heb de auto via private lease, zou het kunnen zijn dat er in het hoofdaccount dingen verkeerd staan? Ik kan bijvoorbeeld mijn charge stats niet bekijken omdat ik niet de hoofdeigenaar ben (dat is de LM. Maar dan zou het bedrag wel bij mij afgeschreven moeten worden lijkt mij. Iemand dit ook meegemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 1 juli 2024 @ 07:00:
Mijn M3 2019 heb ik qua batterij indicator altijd op procenten staan. Mijn vrouw en ik zeiden tegen elkaar: wat rijden we veel procenten van het accu af de laatsten maanden.

Gisteren ruim 20gr plus en dan geeft hij aan op 100% accu slechts 335km via de in indicator. Dat was toen deze M3 nieuw was toch 370km? Heb ik dan 9,5% degradatie?

Hij had 386km nieuw denk ik? Als hij redelijk stabiel is op 335km (ook na een keer 100% laden) dan is dat idd degradatie.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
mistermol schreef op maandag 1 juli 2024 @ 07:21:
Ik ben nu 3 keer bij Tesla superchargers geweest, maar ik zie nog steeds geen historie in mijn Tesla app. In third party apps kan ik de sessies wel zien. Ook is er nog geen geld afgeschreven van mijn rekening. Heeft iemand enig idee of dit een lange tijd duurt? Ik heb de auto via private lease, zou het kunnen zijn dat er in het hoofdaccount dingen verkeerd staan? Ik kan bijvoorbeeld mijn charge stats niet bekijken omdat ik niet de hoofdeigenaar ben (dat is de LM. Maar dan zou het bedrag wel bij mij afgeschreven moeten worden lijkt mij. Iemand dit ook meegemaakt?
Bij onze LM moet ik de prive creditcard koppelen in het Tesla account en zelf declareren. Elk bedrag wat ik op het schem van mijn Tesla zie aan supercharging verdwijnt ook vanaf mijn CC. Ook een lease auto, onze LM kent geen directe doorbelasting van SC kosten, helaas.

Het kan zijn dat dit via de LM op de achtergrond verloopt, ik meen in 2019 ook wel gelezen te hebben dat je een buffertje hebt in je Tesla account en ze bij een bepaald bedrag gaan mailen dat je betaalmethode niet klopt. Wel zo handig als je een nieuwe auto ophaalt en je niet in de stromende regen je CC hoeft te koppelen bij je eerste SC lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Inspired schreef op maandag 1 juli 2024 @ 07:35:
[...]

Hij had 386km nieuw denk ik? Als hij redelijk stabiel is op 335km (ook na een keer 100% laden) dan is dat idd degradatie.
Hmmm dat is dan toch vrij fors 9,5% over 105.000km

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
stormfly schreef op maandag 1 juli 2024 @ 07:48:
[...]

1% per 10.000km in de eerste 5 jaar is toch niet gek? Vanaf hier zal de degradatiecurve vermoedelijk wel afvlakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sarlo schreef op maandag 1 juli 2024 @ 06:50:
Denk dat het misschien nog komt. Zowel MG als BYD zijn nog ongewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Radiodurans schreef op maandag 1 juli 2024 @ 00:52:
[...]

Ja, helaas wel, ik merk het i.i.g. ook regelmatig als ik de grens over ga naar Duitsland of België. Je kijkt dan echt heel lang naar een grijs scherm met een blauwe lijn er in. Ik begrijp het ook niet zo goed waarom dit zo is.
Ja, had het een paar weken geleden ook, de grens over en na een tijdje allleen een blauwe streep.
Jammer, lijkt erop dat de kaart pas echt last minute gedownload wordt. Je zou toch denken dat dit efficienter kan.......
Maar denk dat ze er in America geen last van hebben (mogelijk wel black spots, want zeker in onbewoond gebied heb je daar vast geen bereik), zal het geen prio hebben bij het ontwikkelteam van de software.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 08:06
mistermol schreef op maandag 1 juli 2024 @ 07:21:
Gaan deze niet af van je 20.000 gratis km? Als ik mij niet vergis heb jij deze ook?
Verwijderd schreef op maandag 1 juli 2024 @ 07:55:
[...]
Zal wel niet veel uitmaken, maar dit is toch pas effectief op 4 of 5 juli?

De Europese Commissie wil vanaf 4 juli hoge importheffingen invoeren voor Chinese elektrische auto's

[ Voor 21% gewijzigd door Tomas_ op 01-07-2024 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:45
sarlo schreef op maandag 1 juli 2024 @ 06:50:
misschien nog niets te vroeg. Wat wel bijzonder is, is dat er nu geen opmerking meer zichtbaar is dat de prijzen op korte termijn waarschijnlijk omhoog gaan.
Maar wat ik al eerder aangaf (en wat de LM ook dacht), waarschijnlijk was dit een FUD actie van tesla om de Q2 cijfers wat te op te pompen.
Sowieso is de EU nog in gespek met China. en is het ook nog totaal niet duidelijk hoeveel wie dan gaan betalen, en hoeveel de niet chinese merken zouden moeten betalen.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Tomas_ schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:15:
[...]

Gaan deze niet af van je 20.000 gratis km? Als ik mij niet vergis heb jij deze ook?
Correct! Maar ook die teller staat op 0 verbruikt. Ik dacht ook dat dat pas vanaf vandaag (1 juli) in zou gaan. Maar geen idee. Zie in ieder geval nog nergens afschriften en/of historie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomas_ schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:15:
[...]

[...]

Zal wel niet veel uitmaken, maar dit is toch pas effectief op 4 of 5 juli?
Gemiddeld 10-20% las ik op autoweek. MG gewoon 38% :+ inderdaad officieel pas vanaf 4 juli dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:53:
Heeft een nieuwe MY Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS speaker) als je stapvoets rijdt? Ik zag dat dit een optie is in de Tesla webshop.

Is het default aanwezig?
Gekke is wel dat hij het eigenlijk alleen lijkt te doen in reverse. Vraag me af of het nu helemaal volgens de wet is. Tenminste, bij mijn Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 1 juli 2024 @ 07:48:
[...]

Het is dus wel iets meer aangezien je model 386km EPA heeft/had. Maar voor dat model is een 15% gemiddeld na 5 jaar niet heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Inspired schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:44:
[...]

Het is dus wel iets meer aangezien je model 386km EPA heeft/had. Maar voor dat model is een 15% gemiddeld na 5 jaar niet heel gek.
Hoe is de degradatie tegenwoordig? Tesla sales gaf aan dat een NMC LR MY 320.000 km 12% degradeert. Dan is mijn huidige M3 met 105.000 wel fors gedegradeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:49:
[...]

Hoe is de degradatie tegenwoordig? Tesla sales gaf aan dat een NMC LR MY 320.000 km 12% degradeert. Dan is mijn huidige M3 met 105.000 wel fors gedegradeerd.
Denk niet dat er al veel Y's 320k gereden hebben. Sales mensen zeggen maar wat imho. Een LR zal het iets beter doen denk ik. Maar is ook een kwestie van afwachten en wat geluk hebben. De LFPs zullen wat minder degraderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44
[...]

Gekke is wel dat hij het eigenlijk alleen lijkt te doen in reverse. Vraag me af of het nu helemaal volgens de wet is. Tenminste, bij mijn Y.
Ik hoor dit meerdere mensen zeggen, maar de speaker zit rechts voor bij de grond, en als je je rechter raam dicht hebt, en je radio aan hoor je het geluid om naar voren te rijden ook niet in de auto. Vraag even een keer iemand anders in de auto plaats te nemen en de auto in drive te zetten, en zelf even te luisteren aan de rechter voorkant. Verwacht dat je dan wel iets hoort. Het is een bepaalde ruis die je hoort.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 06:58
mistermol schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:18:
[...]

Correct! Maar ook die teller staat op 0 verbruikt. Ik dacht ook dat dat pas vanaf vandaag (1 juli) in zou gaan. Maar geen idee. Zie in ieder geval nog nergens afschriften en/of historie.
Bij mij stond het op de dag van aflevering er meteen bij en tijdens de 1e laadsessie die dag heeft hij het ook van die 20.000km afgehaald. De laadsessie staat ook in de historie.

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:35
Tesla had vorige maand op de website gezet dat de Model 3 waarschijnlijk zou stijgen ivm de extra importtaksen uit China.
Deze ochtend nog eens gaan kijken. Het zinnetje is weg en de prijzen zijn hetzelfde gebleven. Zoals verwacht was het niet meer dan een extra push om hun kwartaalcijfers omhoog te krijgen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Broodro0ster schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:56:
Tesla had vorige maand op de website gezet dat de Model 3 waarschijnlijk zou stijgen ivm de extra importtaksen uit China.
Deze ochtend nog eens gaan kijken. Het zinnetje is weg en de prijzen zijn hetzelfde gebleven. Zoals verwacht was het niet meer dan een extra push om hun kwartaalcijfers omhoog te krijgen.
Is het al 4 juli dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
Geen idee als het 1 juli of 4 juli was dat vermeld werd. Het zinnetje is in ieder geval weg.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!
adjego schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:53:
[...]

Ik hoor dit meerdere mensen zeggen, maar de speaker zit rechts voor bij de grond, en als je je rechter raam dicht hebt, en je radio aan hoor je het geluid om naar voren te rijden ook niet in de auto. Vraag even een keer iemand anders in de auto plaats te nemen en de auto in drive te zetten, en zelf even te luisteren aan de rechter voorkant. Verwacht dat je dan wel iets hoort. Het is een bepaalde ruis die je hoort.
Vanmorgen nogmaals getest. In de revserve hoor je hem echt meteen. Ook direct als je hem in R zet. Als hij in D wat doet dan is het zeeeeer minimaal. Het rolgeluid van de banden is meer. Snap ook niet waarom er uberhaupt een verschil zou moeten zijn tussen D & R. Is volgens mij ook niet de bedoeling in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty__
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-09 07:01
Broodro0ster schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:08:
[...]

Geen idee als het 1 juli of 4 juli was dat vermeld werd. Het zinnetje is in ieder geval weg.
1 juli stond er. Afgelopen zaterdag een verkoper van Tesla Tilburg gesproken die aangaf dat het deze week duidelijk gaat worden. Hij noemde niet specifiek maandag 1 juli. Dus ik ben ook zeer benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat het zinnetje weg is wil niet zeggen dat er op 4 juli niks staat te gebeuren. Al zie ik het ook gewoon met een sisser aflopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:45
[...]

tesla melde 1 juli op de website. Rest van de media 4 juli

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:11
Verwijderd schreef op maandag 1 juli 2024 @ 07:55:
[...]

Kan ook uiteraard daar de Amerikanen nog niet wakker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Bij mijn model Y jun '24 hoor je ook in vooruit een soort static, klinkt als "shhhhhhhhhh". Volgens mij als je stilstaat, dan klinkt het niet zo hard, als je gaat rijden dan hoor je deze beter, boven het rolgeluid zelfs.

[ Voor 15% gewijzigd door NiroNiro op 01-07-2024 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-09 20:42
stormfly schreef op maandag 1 juli 2024 @ 07:00:

Vergeet ook niet dat vooral het eerste half jaar (half 2019 tot begin '20 dacht ik) ze flink aan het rommelen waren met de software die de range berekende. Toen ik mijn '19 SR+ kocht, was de range bij 100% 408 km, maar al rap werd dat 380 en het jaar erop was 350 de max op 100%.
Die 350 km is daarna jaren lang vrij stabiel gebleven in de zomermaanden. Uiteraard was het in de winter wat minder.
Twee weken terug de auto ingeleverd na 5 jaar en 156.000 km. De 100% range zat tussen de 330 en 340.

Moraal van dit verhaal: vooral bij de 'oudere' M3's kun je m.i. niet uitgaan van de range in de eerste maanden toentertijd. Omdat dit ook softwarematig werd aangepast ivm nieuwe berekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Vissa66 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:55:
[...]

Bij mij stond het op de dag van aflevering er meteen bij en tijdens de 1e laadsessie die dag heeft hij het ook van die 20.000km afgehaald. De laadsessie staat ook in de historie.
Dank! Wellicht dat LM de historie ziet en er iets verkeerd gaat met de betalingen. Ik zal het eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
mistermol schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:23:
[...]

Dank! Wellicht dat LM de historie ziet en er iets verkeerd gaat met de betalingen. Ik zal het eens vragen.
Ze (leasemaatschappij) hebben afgelopen zaterdag mijn auto opgehaald en ik zie de 20.000km al in mijn app. Ook zie ik dat hij is opgehaald met 10km op de teller en nu al 140km erop heeft zitten (ze rijden hem naar mijn werkgever :P

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Broodro0ster schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:56:
Nou dat vind ik wel vergezocht. Er komt plotseling een aankondiging dat er op heel korte termijn van overheidswege een extra importheffing wordt opgelegd. De hele media stond er vol mee, dus dan ga je er vragen over krijgen. En dus probeer je als verkopende partij zo goed en zo kwaad als het gaat je klanten te informeren.

En inderdaad is dan de enige zekerheid dat op bestellingen (of leveringen?) van voor die datum zeker geen heffing geldt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Ruim een maand geleden mijn M3H mogen ophalen in Tilburg.
Bij aankomst in een prima lounge, netjes te woord gestaan door de medewerkers daar.
Daarna de auto opgezocht en ook wat uitleg gevraagd aan de daar aanwezige mensen en vervolgens weg gereden.

Meer dan dat is het niet, maar eigenlijk ook gewoon prima zo.

Vervolgens heb ik via de app een afspraak gemaakt voor het laten plaatsen van een trekhaak bij het SeC in Den Haag.
Gewoon via de app.

Een paar dagen voor de afspraak werd ik gebeld door Tesla Den Haag.
Ik dacht... ojee de afspraak wordt verplaatst.
Maar niets was minder waar, ze hadden eerder een plekje over, ik kon diezelfde dag al langs komen.
Helaas kon ik zelf niet, dus gewoon de afspraak laten staan.

Uiteindelijk ik naar Tesla toe.
Aangemeld via de app dat ik er was.

Aangezien dit voor mij voor het eerst was, toch even in het kantoor nagevraagd of dit goed was gegaan.
Ik werd daar door een vriendelijk persoon direct met mijn eigen naam aangesproken.
Alles was in orde.

Ook hier een prima lounge met goede koffie met koekjes en wifi :)

Ervaring tot op heden top! (al ben ik als Tesla rijder wel een beetje gekleurd)

Wat het echt afmaakt is dat er in de showroom een CT staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IqUrT2l9SGc3qWloZlrqy65fipg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PmXyINihuNux8VT56QwAVmEa.jpg?f=fotoalbum_large

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Mijn Model 3 RWD van 11 maand oud (15000km) geeft nu nog 426km bij 100% laden. Toen hij nieuw was, was dat 438km. Ik vermoed dat dit wel binnen de marges valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qurius schreef op maandag 1 juli 2024 @ 00:21:
Ik ervaar bij mijn model 3LR 2024 vaker probleem dat LTE wegvalt.

Ik woon in een grensgebied en de dataverbinding is doorgaans niet goed, hij doet er ook lang over om weer verbinding te krijgen.

Dit terwijl mijn smartphone bijvoorbeeld evenzeer kort de verbinding kwijt raakt, maar daarna wel weer snel opnieuw LTE heeft.

Ik rijd vaak de grens over bij Hazeldonk naar Belgie en v.v. Zowel mijn telefoon als de auto zijn dan een tijdje het netwerk kwijt. Het duurt soms wel >5 minuten voordat de telefoon ook is overgesprongen naar het nieuwe netwerk. Vaak heeft de auto tegelijkertijd of juist iets eerder ook weer de satellietbeelden terug.

Wanneer ik daar Nederland weer in rijd en de A58 op ga, rijd ik een tijdje parallel aan de grens. Pas als ik dan de A27 op rijd verder naar het Noorden komt het springt het netwerk pas over naar mijn NL netwerk. Ik merk over het algemeen weinig verschil tussen de auto en de telefoon.

Het is volgens mij gewoon iets wat met het netwerk en protocollen te maken heeft.

Er is vast wel iets slims te bedenken om het vloeiender te maken. Zo kan Tesla gewoon die satellietbeelden alvast een kilometer of 10 vooruit bufferen.

Als je in een grensgebied woont is het wel onhandig dat hij waarschijnlijk steeds naar een basisnetwerk (niet-roaming) blijft zoeken. Wellicht kun je hem bij je huis koppelen aan je wifi-netwerk voor een meer stabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Taro schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:20:
[...]

Destijds opgehaald met 519/520 projected range, tussendoor zelfs een keer tot 543 km zien stijgen en vandaag op 514 km. Dat is natuurlijk maar een klein verschil, maar ik zag gisteren op het Teslamate scherm als ik over de SoC hoverde al 505 staan en het is vooral de zichtbare curve waardoor ik vind dat het ineens hard gaat. Ik doe veel met crypto en aandelen en hier is toch wel een neergaande trend zichtbaar :)
Heb jij of iemand anders een goeie link over hoe Teslamate op te zetten binnen Home Assistant? Ik begrijp althans dat dat mogelijk moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NiroNiro schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:08:
[...]

Bij mijn model Y jun '24 hoor je ook in vooruit een soort static, klinkt als "shhhhhhhhhh". Volgens mij als je stilstaat, dan klinkt het niet zo hard, als je gaat rijden dan hoor je deze beter, boven het rolgeluid zelfs.
Hoor je in de R ook meer dan? Als ik op de oprit sta en ik zet hem in R is het echt duidelijk waarneembaar. Zelfs in de auto met ramen dicht. In D is het echt zeer minimaal, als het al iets is. Mijne is van juli 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb sinds vorige week een Model 3 en heb inmiddels ook de laatste update geïnstalleerd: 2024.20.6.2. Omdat ik nu nog de FSD heb tijdens de proef periode wilde ik het automatisch parkeren even testen echter verschijnt deze optie niet. Ook in de release notes wordt er niks vermeld, alleen "kleine aanpassingen" terwijl bij 2024.20 wel uitgebreide release notes staan met o.a. adaptieve koplampen. Iemand enig idee waarom ik deze functionaliteit nog niet zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Inspired schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:55:
[...]

Hoor je in de R ook meer dan? Als ik op de oprit sta en ik zet hem in R is het echt duidelijk waarneembaar. Zelfs in de auto met ramen dicht. In D is het echt zeer minimaal, als het al iets is. Mijne is van juli 2023.
In R is het een andere toon zoals je aangaf en naar mijn idee gaat deze niet luider, maar fluctueert de frequentie. Maar inderdaad, ik snap wel wat je zegt, ik kom van een e-Niro en daar waren het ook 2 verschillende geluiden. Het geluid in D was wel duidelijk hoorbaar maar niet storend. In R hoor je die bel van een e-Niro heel goed, hoor nu elke keer als mijn buren thuis zijn en achteruit inparkeren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NiroNiro schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:00:
[...]

In R is het een andere toon zoals je aangaf en naar mijn idee gaat deze niet luider, maar fluctueert de frequentie. Maar inderdaad, ik snap wel wat je zegt, ik kom van een e-Niro en daar waren het ook 2 verschillende geluiden. Het geluid in D was wel duidelijk hoorbaar maar niet storend. In R hoor je die bel van een e-Niro heel goed, hoor nu elke keer als mijn buren thuis zijn en achteruit inparkeren >:)
Bij mij is dat zeker het geval. Of het is de leeftijd. ;) Als ik hem in de R zit is hij echt goed waarneembaar. In de D is het echt minimaal bij me, als hij al geluid maakt. Rollen van banden en geluid van motor is beetje op hetzelfde niveau zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
hahaha dat kan best. Maar het geluid in D beschrijf ik als je buiten de auto staat en hij rijdt voorbij. Het is heel subtiel maar idd wel waarneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
risp schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:58:
Ik heb sinds vorige week een Model 3 en heb inmiddels ook de laatste update geïnstalleerd: 2024.20.6.2. Omdat ik nu nog de FSD heb tijdens de proef periode wilde ik het automatisch parkeren even testen echter verschijnt deze optie niet. Ook in de release notes wordt er niks vermeld, alleen "kleine aanpassingen" terwijl bij 2024.20 wel uitgebreide release notes staan met o.a. adaptieve koplampen. Iemand enig idee waarom ik deze functionaliteit nog niet zie?
Op een ander forum had iemand dezelfde vraag. Bleek dat automatisch sturen bij die persoon uit stond.
Dat moet namelijk aan staan. Is dat bij jou het geval?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 17:23
bilgy_no1 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:57:
[...]
De officiële Tesla dakdragers zijn een optie, maar wel wat duur. Ik heb er geen ervaring mee.
Ik heb de officiële dakdragers (die inderdaad een godsvermogen kosten), en ook die maken best wat extra herrie. Misschien vanwege het glazen dak ofzo, maar je merkt wel echt verschil als ze er weer af zijn.
Monteren blijft altijd een beetje spannend, maar als je gewoon nauwkeurig werkt (en dubbelcheckt voordat je aandraait), dan is er weinig aan de hand.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, na 2 dagen de autopark functionaliteit gebruikt te hebben van de laatste update ga ik denk ik toch EAP aanschaffen na mijn trial. Het werkt goed en eerlijk is eerlijk, ik ben niet de beste in parkeren :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 15:06
kwaazaar schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:46:
[...]

Heb jij of iemand anders een goeie link over hoe Teslamate op te zetten binnen Home Assistant? Ik begrijp althans dat dat mogelijk moet zijn.
Ik heb deze gebruikt
https://docs.teslamate.org/docs/installation/docker

deze werkte ook goed
https://pimylifeup.com/raspberry-pi-teslamate/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Laatst online: 20-09 15:06
Verwijderd schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:34:
Nou, na 2 dagen de autopark functionaliteit gebruikt te hebben van de laatste update ga ik denk ik toch EAP aanschaffen na mijn trial. Het werkt goed en eerlijk is eerlijk, ik ben niet de beste in parkeren :9
Ik ben wel benieuwd of het ook goed in het donker werkt, of met zeer slecht weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimondeG
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-09 22:12
Iemand hier die vroeg in juni z’n tesla heeft opgehaald en de 20.000 supercharger kilometers al in z’n app heeft staan? Ik heb mijn model 3 op 7 juni opgehaald en een paar dagen later de mail over de 20.000km ontvangen. Ik begreep dat ze in ieder geval vanaf juli zichtbaar zouden moeten zijn, maar dat is bij dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
SimondeG schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:03:
Iemand hier die vroeg in juni z’n tesla heeft opgehaald en de 20.000 supercharger kilometers al in z’n app heeft staan? Ik heb mijn model 3 op 7 juni opgehaald en een paar dagen later de mail over de 20.000km ontvangen. Ik begreep dat ze in ieder geval vanaf juli zichtbaar zouden moeten zijn, maar dat is bij dus niet het geval.
Zaterdag opgehaald en stonden al direct in de app. Volgens mij werd aanvankelijk geroepen dat ze per 1 juli zouden worden toegekend. Misschien geldt dat voor de eersten in de vorige maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBL-freak
Ik heb 'm sinds de 20e juni, dus niet vroeg in juni.
Maar ik heb de mail niet ontvangen en ben dus gaan bellen, blijkt dat hij wel in de app stond, maar verstopt 'achter' de melding dat ik een betaalmethode moet koppelen (bij Opladen). Even naar links swipen en daar stond 't, inclusief die 150 gratis km vanwege de aflevering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:43
Ik zag ze pas nadat ik credit card had gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 11:38

bert pit

asdasd

bilgy_no1 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:30:
[...]

Nou dat vind ik wel vergezocht. Er komt plotseling een aankondiging dat er op heel korte termijn van overheidswege een extra importheffing wordt opgelegd. De hele media stond er vol mee, dus dan ga je er vragen over krijgen. En dus probeer je als verkopende partij zo goed en zo kwaad als het gaat je klanten te informeren.

En inderdaad is dan de enige zekerheid dat op bestellingen (of leveringen?) van voor die datum zeker geen heffing geldt.
Dat denk ik ook. Bovendien zal Tesla voor nieuwe prijsstelling willen weten wat anderen doen, dus zo lang mogelijk uitstellen. Aangezien de auto's die na 4 juli de Chinese grens passeren pas weken later in Europa zijn, en de huidige auto's op de schepen niet belast zijn met de extra heffing, verwacht ik eventuele prijs aanpassingen pas over een paar weken.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
13 juni opgehaald, maar niks ontvangen, ook geen mail.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 11:38

bert pit

asdasd

Inspired schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:55:
[...]

Dat ervaar ik ook. Achteruit een geluid, vooruit niet. MY van maart 2023.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
NiroNiro schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:56:
[...]

13 juni opgehaald, maar niks ontvangen, ook geen mail.
Mail heb ik ook niet .... Maar als je in de app bovenin naar je account gaat (hamburger menu), dan naar opladen. Dan staat er je laatste oplaadsessie en kun je naar rechts swipen..... Hier staan je gratis kilometers....

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
maik73 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:58:
[...]

Mail heb ik ook niet .... Maar als je in de app bovenin naar je account gaat (hamburger menu), dan naar opladen. Dan staat er je laatste oplaadsessie en kun je naar rechts swipen..... Hier staan je gratis kilometers....
nope, alleen die initiële 150. Die 20.000 waren alleen voor terugkerende Tesla rijders toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
NiroNiro schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:59:
[...]

nope, alleen die initiële 150. Die 20.000 waren alleen voor terugkerende Tesla rijders toch?
Nee voor iedereen die de Tesla voor juli in ontvangst nam.

Premium connectivity gedurende de leasetijd was voor mensen die eerder een Tesla hadden, al kan ik dat nergens terug vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBL-freak
Tomas_ schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:15:
[...]

Premium connectivity gedurende de leasetijd was voor mensen die eerder een Tesla hadden, al kan ik dat nergens terug vinden
Huh? Wat? Dat zou interessant zijn...! Ik heb daar niets van gehoord en ook niet op de Tesla site zien staan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rai_rob
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:40
risp schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:58:
Zeg ik iets geks als je daarvoor EAP moet hebben en die niet in FSD zit... dacht eens gelezen te hebben dat het twee verschillende opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Tomas_ schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:15:
[...]

Nee voor iedereen die de Tesla voor juli in ontvangst nam.

hmm interesting. Dan ga ik even achteraan. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
JBL-freak schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:17:
[...]

Huh? Wat? Dat zou interessant zijn...! Ik heb daar niets van gehoord en ook niet op de Tesla site zien staan..?
Je zou een mail moeten ontvangen vanuit Tesla. Diverse collega's van mij hebben deze wel gehad namelijk. Je moet dan wel met dezelfde account je nieuwe Tesla gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 12:44
Nu een paar dagen ervaring met automatisch inparkeren. File parkeren en achteruit inparkeren vanuit de plek waar je normaal ook aan je manoeuvre zou beginnen gaat erg goed en vlot.
Je kan echter ook een plek verderop of aan de andere kant van de straat kiezen, mijn advies: doe dat niet! Het ernaartoe rijden gaat erg zwabberig en treuzelend. Ik heb ook een keer afgebroken, ik wilde als test file parkeren aan de overkant van de straat. De auto ging zigzaggend naar de juiste startplek zoekend. Ook kwam er een tegenligger aan. Normaal stop ik dan en sein ik naar de tegenligger dat hij erlangs kan en ga ik pas verder met de manoeuvre als de tegenligger voorbij is. Nu merkte ik ook gelijk het grote probleem van FSD, ik kon niet meer non verbaal communiceren omdat mijn gebaren en uitdrukking niet meer in sync zijn de bewegingen en signalen van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 14:07
Verwijderd schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:34:
Ik ben zelf ook redelijk onder de indruk van de autopark. Ik had zelf al EAP (tweedehands auto via tesla zelf). Ook wel apart om bij de autopark de nieuwe visualizatie te zien op een intel CPU.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
rai_rob schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:22:
[...]

Zeg ik iets geks als je daarvoor EAP moet hebben en die niet in FSD zit... dacht eens gelezen te hebben dat het twee verschillende opties zijn.
Ja je zegt iets geks :)

FSD Is het volledige pakket incl alle features van EAP.

Niks extra's betalen: Autopilot (TACC + Autosteer)
"Beetje" betalen: EAP (TACC + Autosteer + lane change + Autopark + Navigate on autopilot + nog wat)
"Veel" betalen: FSD (alles hierboven + stoplicht en stopbord herkenning en acteren daarop)

@Psycho_Mantis bedankt voor de correctie!

[ Voor 10% gewijzigd door Sluuz op 01-07-2024 15:10 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnicolaes
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik wil de tesla wall charger (gen3) laten installeren door mijn electricien en hij vraagt of ik 16A of 20A aardlek wil. Als ik even snel reken dan denk ik dat ik met 20A soms te kort kom op mijn aansluiting van 3X25A en lijkt de 16A een veiligere keuze.

Is er in de app een handmatig setting dat ik bijvoorbeeld 16 of 20 A kan selecteren? Zodat ik bv 20A laad als ik weet dat ik niet veel andere apparatuur heb aanstaan en sneller wil laden, en dat ik anders deze naar 16A zet. In dat geval is de 20A aardlek misschien beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
NiroNiro schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:24:
[...]

Je zou een mail moeten ontvangen vanuit Tesla. Diverse collega's van mij hebben deze wel gehad namelijk. Je moet dan wel met dezelfde account je nieuwe Tesla gaan rijden.
Welke LM is dit?

[ Voor 34% gewijzigd door Tomas_ op 01-07-2024 13:48 . Reden: verkeerde quote gequote ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Laatst online: 20-09 15:52
Jasper schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:35:
[...]

Okay, dit is inderdaad complex. Nav een reactie op deze post geleerd (en getest) dat AP uit gaat zodra je je blinker aan doet 8)7
Ik merk dat als je de richtingaanwijzer aanzet, hij meestal (uitzonderingen daargelaten) vrij eenvoudig de lane assist uitschakelt zonder al te schokkerig te zijn. Dit gaat de ene keer soepeler dan de andere keer. Als je dit dan vroegtijdig genoeg doet, hoeft de auto niet eens af te remmen voor je voorganger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:51
Is de regensensor verbeterd in latere versies van de M3? In de SR+ uit 2019 werkt dat ding voor geen meter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:41
TweakerVincent schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:54:
Is de regensensor verbeterd in latere versies van de M3? In de SR+ uit 2019 werkt dat ding voor geen meter.
Welke regensensor :+ dat werkt nog steeds met het camerabeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanZwo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 09:10
bert pit schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:58:
[...]

Dat ervaar ik ook. Achteruit een geluid, vooruit niet. MY van maart 2023.
Vooruit is een soort suizend geluid. Binnen de auto hoor je dat eigenlijk niet.

(MY '22)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:50
TweakerVincent schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:54:
Volgens mij hebben de oude M3's nog een regensensor. De nieuwe M3's niet. En ik kan je vertellen dat het voor geen meter werkt.

Als je dit topic leest speelt het blijkbaar al sinds 2013: https://teslamotorsclub.c...ers-en-kalibreren.169171/

[ Voor 17% gewijzigd door turkeyhakan op 01-07-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
turkeyhakan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:55:
[...]

Volgens mij hebben de oude M3's nog een regensensor. De nieuwe M3's niet. En ik kan je vertellen dat het voor geen meter werkt.
Ik heb deep rain volgens mij, jammer dat het nog niet gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Hoe bedoel je? Dit is via Tesla zelf. Maar LM is Frieslandlease

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 22:41
De LM maakt niet uit. Ik heb inderdaad contact gehad met Tesla en kreeg de reactie dat als je dit jaar met hetzelfde account een Tesla gaat rijden je gedurende de lease premium connectivity krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBL-freak
NiroNiro schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:24:
[...]

Dang... idd een nieuw (nieuwe werkgever) e-mail adres...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
[...]

Als je dit topic leest speelt het blijkbaar al sinds 2013: https://teslamotorsclub.c...ers-en-kalibreren.169171/
Model 3's hebben nooit een regensensor gehad zoals bij andere merken. Dat ging altijd via software interpretatie van wat de voorste camera's zagen (die achter je binnenspiegel).

En ja, die software is een paar keer gewijzigd, maar tot op heden nooit echt feilloos. En nu is het wachten op iemand die zegt dat het bij hem wel altijd goed werkt of iemand die zegt dat het bij merk X ook nooit werkt dus dat we niet moeten zeuren.

[ Voor 17% gewijzigd door Sluuz op 01-07-2024 14:07 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBL-freak
[...]

In mijn ex mid-2019 M3 zat al geen regensensor meer. Ik geloof niet dat er M3's in NL/EU geleverd zijn met regensensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
Is gelukt. Ik heb echter deze gebruikt om het helemaal binnen Home Assistant te houden: https://github.com/lildude/ha-addon-teslamate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
jnicolaes schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:44:
Ik wil de tesla wall charger (gen3) laten installeren door mijn electricien en hij vraagt of ik 16A of 20A aardlek wil. Als ik even snel reken dan denk ik dat ik met 20A soms te kort kom op mijn aansluiting van 3X25A en lijkt de 16A een veiligere keuze.

Is er in de app een handmatig setting dat ik bijvoorbeeld 16 of 20 A kan selecteren? Zodat ik bv 20A laad als ik weet dat ik niet veel andere apparatuur heb aanstaan en sneller wil laden, en dat ik anders deze naar 16A zet. In dat geval is de 20A aardlek misschien beter?
Misschien een gekke wedervraag, maar waarom moet jij die vraag beantwoorden? Dit is toch juist de kennis waarvoor je een elektriciën inschakelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

revolution-nl schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:00:
[...]

Paar vraagjes:
[...]
Welke budget game controller kan via bluetooth koppelen met het Infotainment.

Thanks!

[...]
Ik gebruik een 8Bitdo Ultimate C controller, kost rond de €30, op Ali vaak nog wat goedkoper te vinden. Prima controller! Ik merk wel lag in de bluetooth verbinding terwijl ik daar normaal niet zo gevoelig voor ben. Maar Vampire Survivors gaat prima ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnicolaes
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-12-2024
BigSmurf schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:15:
[...]
Misschien een gekke wedervraag, maar waarom moet jij die vraag beantwoorden? Dit is toch juist de kennis waarvoor je een elektriciën inschakelt?
Ik denk dat de electricien meer weet van de daadwerkelijke aansluiting in de meterkast en bedrading dan de settings van de wall connector in de app of van die van de tesla. Het is gewoon mijn standaard electricien, niet iemand die specifiek tesla wall coonnector kennis heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door TweakerVincent op 01-07-2024 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Sluuz schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:40:
[...]

Ja je zegt iets geks :)

FSD Is het volledige pakket incl alle features van EAP.

Niks extra's betalen: Autopilot (TACC + Autosteer)
"Beetje" betalen: EAP (TACC + Autosteer + lane change + Autopark + nog iets?)
"Veel" betalen: FSD (alles hierboven + navigate on autopilot)
Navigeren op autopilot is onderdeel van EAP.
Bij FSD krijg je enkel stoplicht herkenning extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent

Ik heb een loadbalancer, oa omdat ik ook een sauna heb die aardig wat verbrand. Werkt prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 10:10

https://www.tesla.com/nl_...wall-connector/installing

In het filmpje zie je dat je bij de initiële installatie dat kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimondeG
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-09 22:12
maik73 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:58:
[...]

Ik kan bij laatste oplaadsessie dus niet opzij swipen. Ik wil wel heel graag de 20.000km hebben, terwijl actie mij niet bekend was toen ik m’n Tesla op 7 juni heb opgehaald. Ga Tesla wel aan de mail van 10 juni houden, aangezien daarin toch echt staat dat ik 20.000km krijg. Er is me telefonisch ook verteld dat de actie vanaf levering op 7 juni tot en met het eind van juni geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:36
Ik heb de autopark heel even geprobeerd. Dat ging niet erg goed (lag aan de omgeving). Maar ik stapte op de rem en greep zelf in door aan het stuur te draaien. Niks gek, behalve dat hij naar "entry mode" profiel schakelde 🤣. Dus stoel naar achteren, stuur naar voren. Zal het later nog eens proberen op een betere plek, maar meer mensen die dit meemaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Je kunt laden met 11 kW. Dat is 3 x 16A x 240V op een 3-fase aansluiting.

16A is ook de maximum stroomsterkte die je kunt instellen voor het laden (zowel de Tesla app als in je auto) wanneer je inplugt. Dat geldt ook voor 1-fase laden.

Kortom, ik zie niet in waarom je een hogere aardlek dan 16A nodig zou hebben (of eigenlijk dus 3 x 16A ervan uitgaande dat je 3-fase gaat laden).

Maar goed, ik ben geen elektricien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

bilgy_no1 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:45:
[...]

Je kunt laden met 11 kW. Dat is 3 x 16A x 240V op een 3-fase aansluiting.

16A is ook de maximum stroomsterkte die je kunt instellen voor het laden (zowel de Tesla app als in je auto) wanneer je inplugt. Dat geldt ook voor 1-fase laden.

Kortom, ik zie niet in waarom je een hogere aardlek dan 16A nodig zou hebben (of eigenlijk dus 3 x 16A ervan uitgaande dat je 3-fase gaat laden).

Maar goed, ik ben geen elektricien...
Exact, zo is mijn gen3 TWC ook aangesloten, met 3x16A op een "krachtstroom" aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htmt
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 12:32

htmt

MY LR MCR 2023

De aardlekautomaat dient 20A te zijn. Bij laden van 16A zit de automaat anders continue aan zijn max, daardoor slijt deze te hard. Een aardlekautomaat mag maximaal 80% zijn van de voorliggende zekering (en die is 25A), dus 20A. Zie b.v: https://nlshop.se.com/ins...npassen-in-je-groepenkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:01
Vorige week vrijdag heb ik mijn M3-2021 via marktplaats verkocht én een nieuwe M3 Highland opgehaald. Wat verschillen die ik opmerk:
(+) stuk stiller tijdens rijden, maar ook deuren dichtslaan
(+) veel comfortabeler demping, voel niet elke put deksel meer
(-) zitpositie voelt wat hoger
(-) auto stuurt (ook in zwaarste stand) veel lichter, minder strak en wat indirect.
(-) richtingaanwijzers zijn kut als je stuur gedraaid is.
(--) autopilot activeren via scrollwheel gaat vaak fout door slechte knop.

Mijn vraag: hebben andere Highland rijders ook last van een slecht functionerende scrollwheel? Ik moet de knop heel bewust en hard/diep indrukken: de klik alleen is vaak niet voldoende het te signaleren. Lijkt me iets hardware matigs.

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Ik reed gisteren op de N57 Brouwersdam op (basic) AP en kreeg voor vage redenen 2x een rem ingreep met het naderen van een vrachtwagen uit andere richting met ertussen een dubbele doorgetrokken streep, beiden netjes in eigen baan.

Herkent iemand dit? Vrachtwagen kleurde ook rood en een alarm klonk, dus duidelijk beschouwde mijn M3LR 2024 dit een gevaar...

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmateurVinoloog
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18-09 15:38
pewill schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:54:
Vorige week vrijdag heb ik mijn M3-2021 via marktplaats verkocht én een nieuwe M3 Highland opgehaald. Wat verschillen die ik opmerk:
(+) stuk stiller tijdens rijden, maar ook deuren dichtslaan
(+) veel comfortabeler demping, voel niet elke put deksel meer
(-) zitpositie voelt wat hoger
(-) auto stuurt (ook in zwaarste stand) veel lichter, minder strak en wat indirect.
(-) richtingaanwijzers zijn kut als je stuur gedraaid is.
(--) autopilot activeren via scrollwheel gaat vaak fout door slechte knop.

Mijn vraag: hebben andere Highland rijders ook last van een slecht functionerende scrollwheel? Ik moet de knop heel bewust en hard/diep indrukken: de klik alleen is vaak niet voldoende het te signaleren. Lijkt me iets hardware matigs.
Ik heb er helaas ook last van. Ik ben in ieder geval nog steeds aan het pielen hoe ik de cruise control in één druk aan krijg. Soms weer wel, soms weer niet. Volgens mij druk ik soms de knop in een bepaalde hoek in, waardoor hij detecteert dat je omhoog scrolt. Die hoek is niet helemaal zoals ik er recht voor zit :p

De richtingaanwijzer ben ik inmiddels wel aan gewend; hoewel ik soms nog wel kortsluiting in de kop heb als het stuur op z'n kop hangt. Opmerkelijk genoeg gaat het instinctief wel goed :p
Pagina: 1 ... 372 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: