Ja, meestal werd dat ter plekke opgelost, 1 keer moest ik de volgende dag langs gaan (kopje koffie daar drinken terwijl ik op een laptop kon werken) of via een afspraak in de app.turkeyhakan schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:11:
[...]
Ooit eens een probleem gehad? Voor regulier onderhoud kan ik mij voorstellen dat het gewoon ok is.
Wat? Is dat overal in Nederland nu?Damian schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:36:
Ben heel benieuwd. Hij staat voor aankomende dinsdag. Vervangend vervoer doet Tesla niet meer, dus daar mag de LM voor opdraaien
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Nee, maar wel een Tesla topic. Waar velen bijv vragen of trunk ook te openen is als je bijv nog geen ultra wide band iPhone en Highland hebt. Etc. Nou met deze uitleg kunnen dat soort dingen dus. Dus lijkt mij een waardevolle bijdrage.
Ik heb juist een negatieve ervaring met het aankoopproces. Afhalen bij Tesla SC Utrecht, werd zowat de showroom uitgejaagd bij het ophalen van de auto. Mocht rustig 3 uur op mijn beurt wachten terwijl je in een vies hoekje op tuinmeubels in de werkplaats wordt gezet. Dat heb ik nog bij geen enkel autobedrijf meegemaakt.turkeyhakan schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 03:15:
[...]
We verwachten gewoon goede service en ik heb geen hogere verwachtingen dan een willekeurig andere merkdealer. Ik ben het niet eens met dat je Tesla als +5 categoriseert. Al helemaal niet tov andere merken.
Ja, misschien het aankoopproces. Maar service kun je naar fluiten, helaas.
Einde van het kwartaal, dit zijn de dagen met de slechtste serviceTukkerTweaker schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:24:
[...]
Ik heb juist een negatieve ervaring met het aankoopproces. Afhalen bij Tesla SC Utrecht, werd zowat de showroom uitgejaagd bij het ophalen van de auto. Mocht rustig 3 uur op mijn beurt wachten terwijl je in een vies hoekje op tuinmeubels in de werkplaats wordt gezet. Dat heb ik nog bij geen enkel autobedrijf meegemaakt.
Is een persoonlijke afweging natuurlijk. Mijn kinderen zijn volwassen en rijden misschien nog maar 3x per jaar mee. Desondanks na 5 jaar M3 een MY besteld. Heerlijk wat hoger zitten en een bak toegankelijke ruimte achterin.kwaazaar schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:55:
[...]
Ik zit in precies dezelfde situatie en ga morgen m'n model 3 ophalen. Die paar keer per jaar dat we met z'n 5-en rijden kun je op 1 hand tellen, dus dat wordt dan maar even behelpen (al valt dat relatief mee).
Tegenwoordig is de 3 ook weer goedkoper dan de Y en door het vernieuwde uiterlijk zal deze ook prijsvaster zijn. Zeker als de opvolger van de Y er is, dan schrijven de huidige Y's meteen een paar K extra af.
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Niet eens, drukte viel reuze mee. Niveau en motivatie van de medewerkers ver onder de maat.Pieterve schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:25:
[...]
Einde van het kwartaal, dit zijn de dagen met de slechtste service
Mjah geen idee, mijn leasemaatschappij kwam hier mee. Geen idee of het ook echt waar is en of het voor heel NL telt.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik begreep dat de 3 zelfs 2 centimeter breder is achterin qua stoelen/zitvlak van de Tesla medewerker.kwaazaar schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:55:
[...]
Ik zit in precies dezelfde situatie en ga morgen m'n model 3 ophalen. Die paar keer per jaar dat we met z'n 5-en rijden kun je op 1 hand tellen, dus dat wordt dan maar even behelpen (al valt dat relatief mee).
Tegenwoordig is de 3 ook weer goedkoper dan de Y en door het vernieuwde uiterlijk zal deze ook prijsvaster zijn. Zeker als de opvolger van de Y er is, dan schrijven de huidige Y's meteen een paar K extra af.
Volgens mij moet het inderdaad prima lukken, zolang er geen 3 grote volwassenen achterin gaan zitten.
De 3 is achterin zeker niet kleiner dan mijn huidige Volvo C40 en qua kofferbakruimte ook zeker niet.
Diverse rapportages op dit forum lezende, zou het zomaar kunnen zijn dat de klantbenadering bij Tesla voor verbetering vatbaar is.Damian schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:36:
Man man man wat heb ik een schijtervaring voorlopig met SC Duiven.
Tijdens het rijden een weekje terug in een dikke regenbui kwam ineens mijn linker ruitenwisserblad langsvliegen. Echter ging uiteraard de arm zonder blad op standje III vol gas door, dus ik heb een mooie kras in mijn ruit zitten nu. Reed in een woonwijk dus het blad nog van de weg kunnen vissen en lijkt gewoon volledig afgebroken te zijn.
Ik was toevallig in de buurt van het SC Duiven, dus meteen maar even langsgereden. Wat een ongeïnteresseerd volk zit daar achter de balie zeg. Je komt binnen, geen goedendag of welkom, blijven stom naar hun scherm staren terwijl ze je prima gezien hebben, volgens mij heet het geval [mbr]Knip[/]. Na een veel te lange tijd op norse toon de vraag wat ze voor me kunnen doen. Verhaal uitgelegd, prima, maak maar een afspraak.
Uw mening dat het per definitie garantie zou zijn deel ik bepaald niet. De auto is een jaartje oud schrijft u. In die periode kan er vanalles met de auto gebeurd zijn, ook dingen die misschien bij u niet bekend zijn. Het lijkt me dan prematuur om er dan bij voorbaat van uit te mogen gaan dat het garantie is.
Ik hoop dat het naar tevredenheid opgelost gaat worden.
Twee weken gelden hebben wij onze - door een steen veroorzaakte - gescheurde voorruit laten vervangen.
De factuur liet een bedrag van €1455,- zien. Niet zomaar een bedrag waarvan Tesla zal zeggen :” Oh dat vergoeden wij wel even, want de wisser was afgebroken en dat dit en de vervolgschade inclusief vervangende auto de verantwoordelijkheid is van Tesla , spreekt voor zich “.
Ik vermoed dat die traagheid met iets anders te maken heeft. Bijvoorbeeld het aantal auto's op de laadplaats. Ik heb regelmatig met een koude batterij geladen en kom dat altijd tot redelijke snelheden.mistermol schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:14:
Ik ben op zoek naar wat tips betreft superchargen. Een supercharger station zit 3 minuten bij mijn huis vandaan, alleen kom ik daar dus met een koude batterij aan. Ik stond er ook met 21%, toen zag ik dat er onder de 20% werd aangeraden. Echter kwam het opladen nu niet boven de 37kw, wat natuurlijk niet opschiet. Heeft iemand misschien tips hoe ik dit kan aanpakken? Ik weet dat je via de navigatie gaat pre-heaten, maar die 3 minuten heb je natuurlijk niets aan. Kan ik dit slimmer aanpakken, zodat ik wel sneller kan opladen?
Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962
Ik denk het ook. Zal de proef op de som nemen door het weer eens op dezelfde manier te proberen, maar bij een andere stall. Dank voor het meedenken!bert pit schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:26:
[...]
Ik vermoed dat die traagheid met iets anders te maken heeft. Bijvoorbeeld het aantal auto's op de laadplaats. Ik heb regelmatig met een koude batterij geladen en kom dat altijd tot redelijke snelheden.
De S3XY buttons ondersteunen het voorverwarmen van de batterij met een druk op de knop.mistermol schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:31:
[...]
Ik denk het ook. Zal de proef op de som nemen door het weer eens op dezelfde manier te proberen, maar bij een andere stall. Dank voor het meedenken!
Gister 20.3 geinstalleerd en sindsdien is het beeld van de camera’s tijdens het richting geven wat blokkerig. Meer mensen hier last van? Model Y RWD
Hartstikke vervelend natuurlijk, je haalt per slot van rekening niet elke week een nieuwe auto op.TukkerTweaker schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:24:
[...]
Ik heb juist een negatieve ervaring met het aankoopproces. Afhalen bij Tesla SC Utrecht, werd zowat de showroom uitgejaagd bij het ophalen van de auto. Mocht rustig 3 uur op mijn beurt wachten terwijl je in een vies hoekje op tuinmeubels in de werkplaats wordt gezet. Dat heb ik nog bij geen enkel autobedrijf meegemaakt.
Hebt u er ook schriftelijk melding van gemaakt bij Tesla Utrecht en Tesla Nederland ?
Vervelend dat je dat zo hebt ervaren, je haalt een nieuwe auto op en dat moet een feestje zijn, aan de andere kant is het hun werk en ja ze kunnen een offday hebben gehad.TukkerTweaker schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:24:
[...]
Ik heb een week of 8 geleden mijn nieuwe MY uit Utrecht gehaald maar er stonden prima bankjes (niet de nieuwste maar goed ik kon zitten) en wat te drinken ed. klaar.
Misschien had diegene vandaag niet zijn beste dag (hebben we allemaal wel eens).
Mijn ervaring is dat het wel heel anders is dan wanneer je een auto bij een BMW of wat dan gaat ophalen, maar ik vond ze destijds aardig waren en ze waren behulpzaam (een toilet op de afhaallocatie zou geen overbodige luxe zijn (nu moet je naar de showroom lopen buitenom en met hoge nood is dat een pleuris end
Even zo goed is niet altijd iedereen even gemotiveerd, maar goed dat kan ook neit altijf hoe belangrijk het misschien ook is.
Kan zomaar door de bitrate komen. Reed je toevallig langs struiken?NiroNiro schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:37:
Gister 20.3 geinstalleerd en sindsdien is het beeld van de camera’s tijdens het richting geven wat blokkerig. Meer mensen hier last van? Model Y RWD
Om het beeld snel en vloeiend te houden ligt die laag. Nadeel is blur bij veel details.
YouTube: Why Snow and Confetti Ruin YouTube Video Quality
Keep it cool
hmmm dat zou het best kunnen zijn... misschien was het altijd ook al zo, maar ik weet het dus niet meer...
Ja, de 35kw is een bekende drempel. Zoals ik al eerder ook zei, altijd even blijven kijken of hij daar overheen gaat. Ik vermoed dat er dan een negotiation verkeerd gaat bij de laadpaal.mistermol schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 23:17:
Oké, ja, ik denk dat er iets met de charger is. Ik heb even in Tessie gecheckt en zie 25 minuten lang een complete flat line met 35kw. 0% speling, gewoon constant. Ik was zelf een stukje lopen, dus merkte het later op. Sowieso m’n tweede keer opladen, dus ik moet alles nog een beetje door hebben. Maar nu weet ik dat dit in ieder geval niet hoort.
FTFYMegat schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:58:
[...]
Diverse rapportages op dit forum lezende, zou het zomaar kunnen zijn dat de klantbenadering bij Tesla bij bijna alle servicebedrijven voor verbetering vatbaar is.
Voorlopig doet mijn Tesla beter dan alle voorgaande auto's.
35k op de teller, en ik heb nog geen werkplaats aan de binnenkant gezien.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ruim 100 mensen gestemd, dank.
Het resultaat is toch slechter dan ik heb verwacht.
Bijna 1/3 vind het zo bagger dat ze zelf geen tesla meer wil. Dat is toch best wel veel.
Aan andere kant is het wel zo dat ruim 60% het toch nog wel goed/ heel goed vind.
Wellicht ook te maken met wat voor type mankementen, welke auto, welke SeC, etc etc.
Maar voor nu sluit ik de poll. Dank aan iedereen.

PS. Ook zo grappig om te zien dat de midden punt het minste punten krijgt.
Vaak zie je in likert scale juist de middenste punt het meeste stem krijgen.
Laat wel zien hoe gepolariseerd we zijn hierzo
Bijna 1/3 vind het zo bagger dat ze zelf geen tesla meer wil. Dat is toch best wel veel.
Aan andere kant is het wel zo dat ruim 60% het toch nog wel goed/ heel goed vind.
Wellicht ook te maken met wat voor type mankementen, welke auto, welke SeC, etc etc.
Life is too short to drive boring cars
Nou bij mij was het afgelopen dinsdag niet veel beter. Er liep gewoon te weinig personeel rond. Die gast bij het afhalen liep er helemaal gestressed rond. Wist in het begin niet eens waar ik moest wezen, maar niemand die ff naar je toe komt... Ben uiteindelijk maar de showroom ingelopen.TukkerTweaker schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:24:
[...]
Buiten zat een meisje bij een tent, ik verhaal ophouden... "Sorry I only talk English" Ehhh schakelen we ff over..
hahahaha.. ik denk dat als je mensen vraagt die in de ochtend hun auto ophalen dat het weer een andere ervaring is dan mensen aan het eiden van de dag. Voor mij was het ook einde van de dag en het was best somber zeg maar... "Hij staat hier, kijk maar even, als je wat vindt dan hoor ik het wel, anders kun je hier wel tekenen en wordt die overgedragen..." Nog nooit meegemaakt op die manier hahaha...
Ik miste de optie 'Ik ben er al heel lang niet meer geweest'. In 2020 ook 1x in Duiven geweest en volgens mij diezelfde mevrouw meegemaakt. Ondanks dat heb ik in 2022 weer een Tesla genomen (privé-aankoop zelfsSirLct schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:03:
[Afbeelding]
Kort vraagje,
Hoort de navigatie niet automagisch de supercharger in the plannen? Ik plannde net een rit in en hij navigeert meteen naar de eindbestemming.... met maar 4% batterij over. Mis ik iets of is dit een instelling die ik moet omzetten?
Hoort de navigatie niet automagisch de supercharger in the plannen? Ik plannde net een rit in en hij navigeert meteen naar de eindbestemming.... met maar 4% batterij over. Mis ik iets of is dit een instelling die ik moet omzetten?
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Dubbel
[ Voor 96% gewijzigd door justice strike op 28-06-2024 16:41 ]
Ik had het ook M3H.rolandd schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:31:
[...]
Dat is toch wat anders dan dit scherm verwacht ik. Ik heb geen optie om rechtsboven uit te loggen:
[Afbeelding]
Ik heb deze auto een week. Maar ik denk dat ik mijn eerst service afspraak moet maken.
Gisteren nog heel veel gezocht. Alle opties die worden genoemd hebben geen effect. Dit ook nog geprobeerd van die opties:
- Taal veranderd naar Engels, geen effect
- Nieuw profiel maken, dan zou je de QR code moeten zien om in te loggen, niet het geval
- Wachtwoord van je SPotify account wijzigen, geen effect
- Ingelogde apparaten uitloggen in je Spotify account, geen effect
- Verbonden aan de hotspot van mijn telefoon, geen effect
- Reset met beide knoppen op het stuur, geen effect
- Auto uitschakelen in veiligheidsmenu, geen effect
En ja, ik heb gewoon Spotify premium. Alles werkt normaal op andere apparaten.
Geen Spotify premium in mijn geval maar Spotify had er geen zin meer in.
Enige oplossing na veel stoeien was het eerste profiel waarmee ik ook de voorwaarden van Spotify accepteert had.
Toen ik deze actief had werkte Spotify weer.
Switchen naar andere profielen> Geen Spotify meer...
Iets met profielen en voorwaarden:)
Gewoon gaan rijden. Hij gaat vanzelf piepen dat/als ie niet genoeg prik heeft. En dan komt het SuC voorstel vanzelf.justice strike schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:41:
Kort vraagje,
Top, dankjewel! Dan weet ik daar op moet letten. Als ik dat haal, kan ik dan het beste een andere stall proberen? Of opnieuw connecten met diezelfde charger?DaCoTa schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:44:
[...]
Ja, de 35kw is een bekende drempel. Zoals ik al eerder ook zei, altijd even blijven kijken of hij daar overheen gaat. Ik vermoed dat er dan een negotiation verkeerd gaat bij de laadpaal.
Onlangs bolide opgehaald in Utrecht. Aardige kerel die de delivery afhandelde, ging lekker vlot allemaal. 15mins later was ik onderweg.SirLct schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:03:
[Afbeelding]
Tsja geen strik en geen poespas, maar persoonlijk hecht ik daar toch geen waarde aan bij een auto. Als ze maar behulpzaam zijn en vriendelijk. Jammer dat dat niet altijd lukt dus.
Is een instelling in de navigatie.justice strike schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:41:
Kort vraagje,
Ik heb het slechter meegemaakt, met een Nissan Leaf. Had afspraak gemaakt voor ophalen auto, verkoper had geen tijd en liep naar nieuwe klanten toe die de showroom binnen kwamen. Hier de sleutel.NiroNiro schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:23:
hahahaha.. ik denk dat als je mensen vraagt die in de ochtend hun auto ophalen dat het weer een andere ervaring is dan mensen aan het eiden van de dag. Voor mij was het ook einde van de dag en het was best somber zeg maar... "Hij staat hier, kijk maar even, als je wat vindt dan hoor ik het wel, anders kun je hier wel tekenen en wordt die overgedragen..." Nog nooit meegemaakt op die manier hahaha...
Zonder uitleg of papieren vertrokken, matten waren nog niet binnen of ik volgende week vanuit Utrecht maar weer langs wilde komen in A'dam. Is dat een typische A'dam mentaliteit?
Nog 2 functies die ik gewoon niet kan vinden.
De speed limiter, dat was op bijna alle auto's een functie op het pookje van de cruise control. Die kan ik niet vinden bij Tesla. Alleen een globale speed limiter, maar dat is best een nutteloze functie
En de parkeer sensor en camera voor de voorbumper. Hoe kan ik die op het scherm krijgen? Ik krijg achter en de zijkanten wel op het scherm, maat ik weet gewoon niet hoe ik de voor camera en sensor kan instellen.
De speed limiter, dat was op bijna alle auto's een functie op het pookje van de cruise control. Die kan ik niet vinden bij Tesla. Alleen een globale speed limiter, maar dat is best een nutteloze functie
En de parkeer sensor en camera voor de voorbumper. Hoe kan ik die op het scherm krijgen? Ik krijg achter en de zijkanten wel op het scherm, maat ik weet gewoon niet hoe ik de voor camera en sensor kan instellen.
Er is geen limiter.justice strike schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 21:15:
Nog 2 functies die ik gewoon niet kan vinden.
En er is geen voorbumper camera of sensoren.
Ik zoek me rot naar een overzicht van de diverse model 3 performance types.
Volgens mij zijn er nu 3 releasedates. 2019, 2021 en 2024. klopt dat? Of zijn er meer versies?
en klopt het dat alle performance 3 versies in euro rond de 460 PK hebben ipv de 500+ in USA?
Volgens mij zijn er nu 3 releasedates. 2019, 2021 en 2024. klopt dat? Of zijn er meer versies?
en klopt het dat alle performance 3 versies in euro rond de 460 PK hebben ipv de 500+ in USA?
[ Voor 21% gewijzigd door TweakerVincent op 28-06-2024 21:55 ]
Dat isnvreemd... die limiter is echt standaard bij elke andere auto.mjvdzwet schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 21:26:
[...]
Er is geen limiter.
En er is geen voorbumper camera of sensoren.
En welke camera wordt er dan gebruikt voor sentry mode, dat is toch gewoon de voorcamera, hoe krijg ik die in beeld in de camera app tijdens het vooruit inparkeren?
Dat is de camera achter je binnenspiegel. Ik zie niet helemaal de toegevoegde waarde waarom je die op je scherm wil zien met inparkeren, aangezien je vrijwel hetzelfde ziet als bestuurder?justice strike schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 21:56:
[...]
Dat isnvreemd... die limiter is echt standaard bij elke andere auto.
En welke camera wordt er dan gebruikt voor sentry mode, dat is toch gewoon de voorcamera, hoe krijg ik die in beeld in de camera app tijdens het vooruit inparkeren?
Overigens gebruikt de auto die camera wél om een schatting te doen mbt parkeerruimte. Voorheen was dat met een sensor (USS); nu is dat Vision.
Dat is opzich toch logisch; je komt aan met een lading op je eindbestemming. Afaik kan je niet instellen dat je met X percentage thuiskomt (zoals bij bijv. ABRP). Dat gezegd hebbende; ik heb er nooit naar gezocht dus wellicht is het er wel.justice strike schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:41:
Kort vraagje,
Als je met 0 of negatieve lading aankomt, dan planned hij een lader in. Of je past de route aan met een extra stop (handmatig) voor de dichtsbijzijnde SuC.
[ Voor 45% gewijzigd door Notna op 28-06-2024 22:31 ]
En een deel stemt niet omdat je IP wordt gelogged door deze externe poll tool, dat icm andere polls op Tweakers geeft prachtige informatie over een IP-adres.SirLct schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:03:
[Afbeelding]
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Vraagje: Ik heb voor mijn vorige auto (Ioniq 5) een Yakima Flushbar dakdrager gekocht en nu ben ik op zoek naar de juiste fitting kit voor de Tesla Model Y. Heeft iemand enig idee? Ik vind alleen maar informatie over de K1228 maar die is teruggeroepen vanwege kans op brekend glas.
Kwa service heb je natuurlijk ook het probleem dat iedereen iets anders wilt.
Ik hoef niet met de deur open ontvangen te worden. Een luxe kop koffie, goed zitje en keurige verkoper in pak zal me een zorg zijn.
Ik drijf veel lekkerder op een foto maken van het probleem en dat in de app te gooien. Dan een afspraak te maken met een ranger en thuis verder te gaan werken.
Zo maakte ik een foto van het frame rond mijn scherm en kreeg 28 uur later een berichtje om een afspraak in te plannen. Die afspraak kwam, ik gaf hem de sleutel en ging verder werken. Een uurtje later kreeg ik de sleutel terug en was het klaar.
Als je liever in een luxe lounge deftige koffie zit te drinken onderwijl er wat knapen in pakken komen vragen of alles naar wens is, dan zul je de Tesla service ondermaats vinden.
Ieder zijn ding.
En, niet elke Tesla ervaring zal top zijn. Mensen blijven mensen dus soms kom je er een tegen die wat nors is.
Maar via de app mijn problemen regelen en geen tot weinig tijd kwijt zijn vind in persoonlijk subliem.
Ik vind dat zo geweldig dat het doorslaggevend zou kunnen zijn. Dat gehannes vroeger met afspraken en onderdelen en dagen tijd die eroverheen gaan ben ik met liefde kwijt.
Ik hoef niet met de deur open ontvangen te worden. Een luxe kop koffie, goed zitje en keurige verkoper in pak zal me een zorg zijn.
Ik drijf veel lekkerder op een foto maken van het probleem en dat in de app te gooien. Dan een afspraak te maken met een ranger en thuis verder te gaan werken.
Zo maakte ik een foto van het frame rond mijn scherm en kreeg 28 uur later een berichtje om een afspraak in te plannen. Die afspraak kwam, ik gaf hem de sleutel en ging verder werken. Een uurtje later kreeg ik de sleutel terug en was het klaar.
Als je liever in een luxe lounge deftige koffie zit te drinken onderwijl er wat knapen in pakken komen vragen of alles naar wens is, dan zul je de Tesla service ondermaats vinden.
Ieder zijn ding.
En, niet elke Tesla ervaring zal top zijn. Mensen blijven mensen dus soms kom je er een tegen die wat nors is.
Maar via de app mijn problemen regelen en geen tot weinig tijd kwijt zijn vind in persoonlijk subliem.
Ik vind dat zo geweldig dat het doorslaggevend zou kunnen zijn. Dat gehannes vroeger met afspraken en onderdelen en dagen tijd die eroverheen gaan ben ik met liefde kwijt.
[ Voor 7% gewijzigd door World Citizen op 29-06-2024 01:29 ]
FreeReef.nl
Tot in grote lijnen verwacht iedereen wel ongeveer hetzelfde wat betreft service. Dat bakje koffie en een net pak is natuurlijk niet waarom mensen negatieve ervaring(en) hebben.World Citizen schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 01:26:
Kwa service heb je natuurlijk ook het probleem dat iedereen iets anders wilt.
Ieder zijn ding.
Een paar simpele manieren om prima service te verlenen wat door iedereen gewaardeerd zal worden maar je bij Tesla niet aan het juiste adres bent ( mijn mening in 5 service bezoeken )
- de klant serieus nemen
- de klant zijn verhaal aanhoren
- indien je als bedrijf een foutje maakt, zorg er dan voor dat je eerlijk bent en het kenbaar maakt en niet de klant er zelf voor op laten draaien.
- afspraken nakomen
- had ik afspraken nakomen al genoemd?
Daarnaast heb ik tijdens het wachten in de lobby 2x meegemaakt dat er klanten zeer ontevreden de deur zijn uitgelopen en dat de medewerker die met zijn tablet in de lobby rond loopt nog niet 1 vraag fatsoenlijk kan beantwoorden om te zorgen dat de ontevredenheid deels weg genomen zou kunnen worden.
Over de rangers zijn veel mensen erg positief maar indien je dicht bij een SuC woont kun je daar geen afspraak voor maken.
Ik heb je berichtje over het hoofd gezien. Goed idee, maar hoe kan ik stemmen?SirLct schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:01:
[...]
Misschien tijd voor een nieuwe poll?
Ervaringen zijn heel verschillend @Armo @Maurice- @World Citizen @MoonRaven
Poll: Hoe was je ervaring met Tesla Service Centre
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
@schumi1986 je kan sowieso geen afspraak voor een ranger maken. Tesla bepaald of het een ranger wordt of een service center.
Ja en nee, kijk wat jij noemt moet gewoon de basis zijn. Maar die rode loper, behandeld worden als “koning” voelt toch ook wel lekker.schumi1986 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 01:59:
[...]
Tot in grote lijnen verwacht iedereen wel ongeveer hetzelfde wat betreft service. Dat bakje koffie en een net pak is natuurlijk niet waarom mensen negatieve ervaring(en) hebben.
Een paar simpele manieren om prima service te verlenen wat door iedereen gewaardeerd zal worden maar je bij Tesla niet aan het juiste adres bent ( mijn mening in 5 service bezoeken )
- de klant serieus nemen
- de klant zijn verhaal aanhoren
- indien je als bedrijf een foutje maakt, zorg er dan voor dat je eerlijk bent en het kenbaar maakt en niet de klant er zelf voor op laten draaien.
- afspraken nakomen
- had ik afspraken nakomen al genoemd?
Daarnaast heb ik tijdens het wachten in de lobby 2x meegemaakt dat er klanten zeer ontevreden de deur zijn uitgelopen en dat de medewerker die met zijn tablet in de lobby rond loopt nog niet 1 vraag fatsoenlijk kan beantwoorden om te zorgen dat de ontevredenheid deels weg genomen zou kunnen worden.
Over de rangers zijn veel mensen erg positief maar indien je dicht bij een SuC woont kun je daar geen afspraak voor maken.
Als ik het vergelijk met een tussenstop met de auto op vakantie. Ja, het doel is slapen, ontbijten en doorrijden. En toch kiezen we liever een luxe hotel, wat er een beetje goed uitziet, dan een goedkoop no-nonsense hotel.
Dat stapje extra voelt toch ook wel fijn.
Vroeger als ik bij de dealer kwam met afspraak:
“Goedemorgen meneer <achternaam>, wilt u een kopje koffie? Als u mij de sleutel geeft wijst mijn collega u even naar het vervangende vervoer”
Dat vervoer was altijd een aangename verrassing. Lekker dikke wagen van een hogere klasse.
Niet iedere dealer was hetzelfde, maar na enige tijd had je een beeld van welke dealer je je auto naar wegbracht.
Als je dan terugkwam, samen even de oplossingen doorlopen, of wat er is gedaan voor die dag.
Dat vond ik wel prettig. Bij Tesla is het fijn dat een ranger de kleine zaken bij je thuis kan oppakken, maar heel eerlijk, de meeste dingen moet je toch voor naar een service center.
Afgelopen half jaar kon de niet werkende gordel thuis worden opgelost, maar accu verwarming moest uiteraard bij Tesla en hij nu tegen rammelende vering aan. Komt na de vakantie wel een keer. Want dan ben ik hem weer een dag kwijt.
De opmerkingen van Duiven komen me wel een beetje bekend voor.
Kom je binnen en ze blijven blind naar het schem staren.
Als je ff zegt:
"Goedemorgen, ik maak even deze werkorder af en dan kom ik bij u"
Komt qua wachttijd op hetzelfde neer maar de ervaring is 100x beter
Als je ff zegt:

Je kunt op het scherm wat lijntjes uittekenen met waar je moet stoppen en hoe de wielen staan. En ja ik merk dat als ik achteruit rij ik precies kan zien waar je iets bijna raakt (ook an de voorkant). Hoe schakel ik dit in als ik voorruit rij?Notna schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 22:18:
[...]
Dat is de camera achter je binnenspiegel. Ik zie niet helemaal de toegevoegde waarde waarom je die op je scherm wil zien met inparkeren, aangezien je vrijwel hetzelfde ziet als bestuurder?
Overigens gebruikt de auto die camera wél om een schatting te doen mbt parkeerruimte. Voorheen was dat met een sensor (USS); nu is dat Vision.
Dus hij gaat alleen een supercharger zoeken als je negatief uitkomt? Niet veel marge als je toevallig wind tegen hebt oid.[...]
Dat is opzich toch logisch; je komt aan met een lading op je eindbestemming. Afaik kan je niet instellen dat je met X percentage thuiskomt (zoals bij bijv. ABRP). Dat gezegd hebbende; ik heb er nooit naar gezocht dus wellicht is het er wel.
Als je met 0 of negatieve lading aankomt, dan planned hij een lader in. Of je past de route aan met een extra stop (handmatig) voor de dichtsbijzijnde SuC.
[ Voor 34% gewijzigd door Notna op 29-06-2024 08:39 . Reden: Edit ipv quote, sorry ]
Oplossing: gas stevig intrappen 😅🤣justice strike schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 08:20:
[...]
[...]
Dus hij gaat alleen een supercharger zoeken als je negatief uitkomt? Niet veel marge als je toevallig wind tegen hebt oid.
Tegenwoordig kom je alleen deuren tegen die op slot zitten. Tenminste, hier in Hengelo. Alles moet via de app en als je mondeling wat toe wilt lichten dan moet je hopen dat iemand zin heeft een deur te openen. Ik neem het ze niet persoonlijk kwalijk hoor. Service kost geld en dus wil Elon er zo min mogelijk aan kwijt zijn. Nu met lease vind ik het prima. Ranger heb ik ook goede ervaringen mee. SeCs waardeloos en voor mij reden om privé iig niet een Tesla te kopen. De Golf van mijn vrouw hebben we in onderhoud bij een lokale toko en dat is elke keer weer een verademing. Gewoon een vriendelijk persoon achter de balie.ybos schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 08:17:
De opmerkingen van Duiven komen me wel een beetje bekend voor.
Als je ff zegt:
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Vaak moet je ook nog terug als je ergens naartoe gaat, wat ik dan dan doe is een bestemming toevoegen, dus ik maak mijn reis compleet via de Tesla navigatie. ipv alleen de eind bestemming altijd maar in te vullen.justice strike schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 08:20:
Dus hij gaat alleen een supercharger zoeken als je negatief uitkomt? Niet veel marge als je toevallig wind tegen hebt oid.
Dus als ik verwacht dag 1 naar A naar B te gaan, dag 2 van B naar C en dag 3 weer C naar B dan vul ik al die bestemmingen in, verwacht de navigatie dan tussen B en C niet te kunnen uitkomen dan gaat hij een keer laden tussen A en B.
En anders als je dat niet wilt doen dan druk je op het laad icoontje op de navigatie en BAM, daar zijn al die superchargers.
Het uitrekenen van je aankomst SoC is dynamisch en niet een vast gegeven. Als jij wind tegen hebt en je dus meer verbruikt dan vooraf geschat, weet de auto dat het niet uitkomt en je moet gaan laden (en dus stuurt deze je naar een SuC). Wederom, als jij die marge keap vindt voeg je zelf een laadstop toe.justice strike schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 08:20:
[...]
Je kunt op het scherm wat lijntjes uittekenen met waar je moet stoppen en hoe de wielen staan. En ja ik merk dat als ik achteruit rij ik precies kan zien waar je iets bijna raakt (ook an de voorkant). Hoe schakel ik dit in als ik voorruit rij?
[...]
Wat betreft de opmerkingen met de lijnen ben ik je even kwijt. Maar tbh parkeer ik 9 van de 10 keer achteruit in én let ik nooit op de sensoren (als in; niet nodig om goed te parkeren). Ik weet alleen dat mijn Model Y (met USS ) PDC lijnen heeft aan de voorkant; geen idee hoe dat met Vision werkt?
[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 29-06-2024 08:41 ]
Ik parkeer normaal ook achteruit in, er zijn soms wel momenten dat ik voorruit in moet parkeren en dan is pdc voorin wel handigNotna schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 08:40:
[...]
Het uitrekenen van je aankomst SoC is dynamisch en niet een vast gegeven. Als jij wind tegen hebt en je dus meer verbruikt dan vooraf geschat, weet de auto dat het niet uitkomt en je moet gaan laden (en dus stuurt deze je naar een SuC). Wederom, als jij die marge keap vindt voeg je zelf een laadstop toe.
Wat betreft de opmerkingen met de lijnen ben ik je even kwijt. Maar tbh parkeer ik 9 van de 10 keer achteruit in én let ik nooit op de sensoren (als in; niet nodig om goed te parkeren). Ik weet alleen dat mijn Model Y (met USS ) PDC lijnen heeft aan de voorkant; geen idee hoe dat met Vision werkt?
En als de auto het kan (want dat zie ik als je achteruit rij)
Dan snel ik niet waarom je hem niet kunt aanzetten voor het voorruit rijden.
[ Voor 7% gewijzigd door justice strike op 29-06-2024 08:49 ]
Hoort het onderwerp ook niet thuis in het algemene tesla topic?Taro schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:00:
[...]
En een deel stemt niet omdat je IP wordt gelogged door deze externe poll tool, dat icm andere polls op Tweakers geeft prachtige informatie over een IP-adres.
Dubbel
[ Voor 96% gewijzigd door justice strike op 29-06-2024 08:48 ]
Reisplanner:justice strike schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 21:16:
[...]
Weet je toevallig welke instelling dat is,?
/f/image/NITNr0c7mPgAjflP4aIdhCHs.png?f=fotoalbum_large)
Kan idd niet. Qua functies is het best basic. Werkt goed overigens maar als je iets meer wilt customizen zul je naar ABRP moeten.Tweak_ers schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:06:
[...]
Maar er zit toch geen instelling voor percentage te wijzigen?
Ik kan hem ook niet vinden in het menu.
Geen 3, maar een S hier en die doet standaard dit:
[Afbeelding]
Ik wil natuurlijk niet al bij 15-18% aan de lader. Vooral omdat de laadcurve van de S een stuk minder snel S dan die van de 3. (Zakt eerder in)
Je vergeet wel dat je bij een Tesla zo veel minder service nodig hebt dan bij een doorsnee VW.Inspired schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 08:28:
[...]
Tegenwoordig kom je alleen deuren tegen die op slot zitten. Tenminste, hier in Hengelo. Alles moet via de app en als je mondeling wat toe wilt lichten dan moet je hopen dat iemand zin heeft een deur te openen. Ik neem het ze niet persoonlijk kwalijk hoor. Service kost geld en dus wil Elon er zo min mogelijk aan kwijt zijn. Nu met lease vind ik het prima. Ranger heb ik ook goede ervaringen mee. SeCs waardeloos en voor mij reden om privé iig niet een Tesla te kopen. De Golf van mijn vrouw hebben we in onderhoud bij een lokale toko en dat is elke keer weer een verademing. Gewoon een vriendelijk persoon achter de balie.
Mijn auto heeft (buiten de bandencentrale) nog geen Werkplaats of ranger gezien op 35k in 14 maanden.
Bij elk van mijn voorgaande auto,s had ik al 1-2 keer een halve dag verscheten voor een halve emmer olie en een paar filters.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Mja. Dat valt wel mee. En in mijn geval heb ik met de Tesla’s meer service nodig gehad dan voorgaande Audi’s en Volvo’s.Tommie12 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:25:
[...]
Je vergeet wel dat je bij een Tesla zo veel minder service nodig hebt dan bij een doorsnee VW.
Mijn auto heeft (buiten de bandencentrale) nog geen Werkplaats of ranger gezien op 35k in 14 maanden.
Bij elk van mijn voorgaande auto,s had ik al 1-2 keer een halve dag verscheten voor een halve emmer olie en een paar filters.
Gisteren de highland opgehaald ter vervanging van mijn 2019 SR+, wat een enorm stap voorwaarts ten opzichten van de bouwkwaliteit en de volwassenheid en finesse van het onderstel.
Paar vraagjes:
Ik heb nu een 399km range bij 100% SoC, dat lijkt mij wat laag. (Ik heb Tessy al geactiveerd dus bij de eerst volgende laadbeurt weet ik het) Of komt dit door de config 19 inch nova?
Hebben jullie nog favoriete reinigingsmiddelen voor de witte bekleding?
Welke budget game controller kan via bluetooth koppelen met het Infotainment.
Thanks!

Over service wordt er veel gemopperd, maar ik vind het ideaal, snelle communicatie geen gedoe met doorschakelen en telefonistes, toen de superbottle defect en daardoor beperkt vermogen had kon ik bij het aanmaken van de het serviceverzoek direct de foutmelding bijvoegen, binnen een dag was de diagnose op afstand gebeurt en een paar dagen later kon ik terecht voor een nieuwe super-bottle. Ik noem dat gewoon TOP service.
Tegelijk kreeg ik gister wel een auto in ontvangst die niet zo schoon is zoals je graag zou willen, stickertje op de velgen, waterdruppels her en der op de lak. Direct een reden om haar metten goed te wassen en in de ceremic te zetten
Paar vraagjes:
Ik heb nu een 399km range bij 100% SoC, dat lijkt mij wat laag. (Ik heb Tessy al geactiveerd dus bij de eerst volgende laadbeurt weet ik het) Of komt dit door de config 19 inch nova?
Thanks!

Over service wordt er veel gemopperd, maar ik vind het ideaal, snelle communicatie geen gedoe met doorschakelen en telefonistes, toen de superbottle defect en daardoor beperkt vermogen had kon ik bij het aanmaken van de het serviceverzoek direct de foutmelding bijvoegen, binnen een dag was de diagnose op afstand gebeurt en een paar dagen later kon ik terecht voor een nieuwe super-bottle. Ik noem dat gewoon TOP service.
Tegelijk kreeg ik gister wel een auto in ontvangst die niet zo schoon is zoals je graag zou willen, stickertje op de velgen, waterdruppels her en der op de lak. Direct een reden om haar metten goed te wassen en in de ceremic te zetten

[ Voor 42% gewijzigd door revolution-nl op 29-06-2024 10:08 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Voorheen deed de wheel config niks qua EPA afaik. Maar goed, je kunt hem zo naar 18 inch zetten en kijken wat de range doet. Mijn Y Performance doet iiig niks obv de wheel config.revolution-nl schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:00:
Gisteren de highland opgehaald ter vervanging van mijn 2019 SR+, wat een enorm stap voorwaarts ten opzichten van de bouwkwaliteit en de volwassenheid en finesse van het onderstel.
Paar vraagjes:
Thanks!
[Afbeelding]
Okay, dit is inderdaad complex. Nav een reactie op deze post geleerd (en getest) dat AP uit gaat zodra je je blinker aan doetJasper schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:17:
Wat is jullie manier om banen te wisselen als AP aan staat? Ik doe het nu als volgt maar vraag me af of het makkelijker kan
- Pedaal indrukken om ongeveer op dezelfde 'snelheid' te zitten als AP nu rijdt
- AP uit
- Knipperlicht, baan wisselen
- AP weer aan
Door stap zorg ik ervoor dat je niet ineens afremt als je AP eraf doet.
Door de AP 'heen sturen' vind ik erg schokkend rijden, en vooral mijn medepassagier
Is er een slimmere/handigere manier?

Dat dacht ik dus ook! Net even getest en met 18 inch proton staat er netjes 438kmInspired schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:05:
[...]
Voorheen deed de wheel config niks qua EPA afaik. Maar goed, je kunt hem zo naar 18 inch zetten en kijken wat de range doet. Mijn Y Performance doet iiig niks obv de wheel config.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Ah. Dat is dan beter geworden.revolution-nl schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:53:
[...]
Dat dacht ik dus ook! Net even getest en met 18 inch proton staat er netjes 438km
Mijn nieuwe y heeft 393 staan bij 100 km. En heb 19 inch wielen. Is minder dan met de andere accu volgens mij. Toen ik hem meekreeg wat boven de 400 meen ik. Kan dat lager zijn geworden?
[ Voor 72% gewijzigd door Davidrrr op 29-06-2024 11:25 ]
393 is nu het nieuwe normaal voor recente afgeleverde auto's, door de andere meer nauwkeurige EPA range methode in de USA (Ipv WLTP) wat Tesla hanteert. Deze zijn strenger gaan rekenen of andere rekenmethode gekregen wat de range is dus die is lager qua weergave, ik had in het begin ook wat geeft die weinig weer maar dit klopt dus. Gewoon weer op % gaan zetten want aan de accu is niks veranderd.Davidrrr schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:21:
Mijn nieuwe y heeft 393 staan bij 100 km. En heb 19 inch wielen. Is minder dan met de andere accu volgens mij. Toen ik hem meekreeg wat boven de 400 meen ik. Kan dat lager zijn geworden?
Dus lager maar wellicht ook nauwkeuriger ten opzichte real world rijden, sommige auto's geven zeer optimistische WLTP range weer en valt het alleen maar tegen als je beetje vlot rijdt.
EPA rekenmethode, dus als het een SR RWD is klopt dit.revolution-nl schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:00:
Paar vraagjes:
Thanks!
[Afbeelding]
Hangt ook af van het gewicht van je rechtervoet. Als je minder zuinig rijdt zal die ook minder voorspellen. Ik heb nu een m3 SR oude versie met 18inch velgen en doppen. Die geeft 405km aan bij 100%. Dat zou bij de Highland ietsje meer moeten zijn onder dezelfde omstandigheden.Davidrrr schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:21:
Range weergave op vol 100% volgeladen houdt niet rekening met je voet of gebruik puur wat hij laat zien na laadbeurt en BMS calibratie wat dan zijn range is.gebruikershaes schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:31:
[...]
Hangt ook af van het gewicht van je rechtervoet. Als je minder zuinig rijdt zal die ook minder voorspellen. Ik heb nu een m3 SR oude versie met 18inch velgen en doppen. Die geeft 405km aan bij 100%. Dat zou bij de Highland ietsje meer moeten zijn onder dezelfde omstandigheden.
Dit klopt niet. Tesla laat alleen in de energie app zien wat het geschatte bereik is rekeninghoudend met de laatste x km. Bij het batterij icoontje staat het altijd in EPA. Daarom adviseert bijna iedereen op dit forum om het bij het batterijtje op procenten te laten staan. Wil je een realistische schatting zien, dan moet je de energie app openen. Ook bij het plannen in de navigatie houdt ie rekening met het realistische verbruik obv laatste x km en zaken als verkeersdrukte en hoogteverschillen.gebruikershaes schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:31:
[...]
Hangt ook af van het gewicht van je rechtervoet. Als je minder zuinig rijdt zal die ook minder voorspellen. Ik heb nu een m3 SR oude versie met 18inch velgen en doppen. Die geeft 405km aan bij 100%. Dat zou bij de Highland ietsje meer moeten zijn onder dezelfde omstandigheden.
Is dit zo ?Notna schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 08:40:
[...]
Het uitrekenen van je aankomst SoC is dynamisch en niet een vast gegeven. Als jij wind tegen hebt en je dus meer verbruikt dan vooraf geschat, weet de auto dat het niet uitkomt en je moet gaan laden (en dus stuurt deze je naar een SuC).
Ik meen al diverse keren gelezen of gezien te hebben ( onder andere op het Youtube kanaal van Bjorn Nyland) , dat de resterende actieradius statisch is. As ik het juist heb, wordt het in de accu resterende vermogen dus niet aangepast tijdens de rit.
Dat lijkt mij problematisch als ik dan in de file terechtkom of plankgas ga geven. Ik ben er eigenlijk altijd van uit gegaan dat het adaptief is.Megat schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:53:
[...]
Is dit zo ?
Ik meen al diverse keren gelezen of gezien te hebben ( onder andere op het Youtube kanaal van Bjorn Nyland) , dat de resterende actieradius statisch is. As ik het juist heb, wordt het in de accu resterende vermogen dus niet aangepast tijdens de rit.
Op mijn vakantie vorig jaar vanuit Noord Engeland kreeg ik in eerste instantie 15 SoC te zien. Naarmate ik meer bij eindbestemming kwam, werd dat steeds minder (tot grote schrik van mijn vrouw; ik had er vertrouwrn in
Zou interessant zijn om deze poll nog een keer te doen, maar dat opgesplitst op privé en leaserijders.SirLct schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:03:
[Afbeelding]
Zie mijn uitleg een post eerder.Megat schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:53:
[...]
Is dit zo ?
De keren dat het bij mij gebeurde ben ik direct bij een andere stall gaan staan. Ik heb nooit dezelfde stall nog een keer geprobeerd.mistermol schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:49:
[...]
Top, dankjewel! Dan weet ik daar op moet letten. Als ik dat haal, kan ik dan het beste een andere stall proberen? Of opnieuw connecten met diezelfde charger?
Laten we dan ook direct leeftijd en een verplichte verificatie of je überhaupt tesla rijdt. Straks hebben alle tegenstanders zonder een tesla zo slecht gestemdDaCoTa schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:08:
[...]
Zou interessant zijn om deze poll nog een keer te doen, maar dat opgesplitst op privé en leaserijders.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Als ik de reacties zo lees dan hecht een groot deel van de mensen waarde aan een menselijke behandeling. Goedemorgen meneer/mevrouw, kopje koffie, vervelend dat u problemen met de auto heeft, we lossen het op blabla. Misschien nog een wasbeurt (die gewoon doorbelast wordt). Ik heb daar geen oordeel over. Maar als je dat verwacht en je krijgt de kille Tesla behandeling, dan beïnvloedt dat je ervaring natuurlijk enorm. Dan staat Tesla al 1-0 achter. Denk dat Tesla zich daar in de vingers snijdt.DaCoTa schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:08:
[...]
Zou interessant zijn om deze poll nog een keer te doen, maar dat opgesplitst op privé en leaserijders.
Wat ik persoonlijk wel vervelend vind is dat de communicatie vaak in het Engels is. Dat ben ik niet gewend als dorpse jongen
[ Voor 8% gewijzigd door GekkeRipper op 29-06-2024 12:52 ]
Gelukkig nog maar 1 keer bij een Servicecenter geweest, maar ervaring was top. De bekende vlek op het dashboard.
Net overleg met de hoofd werkplaats gehad hoe ik het opgelost wou hebben, voordelen nadelen besproken en drie kwartier later weer onderweg.
SC Wezep
Ook ophalen in Utrecht was goed, dames waren vriendelijk, bij melden van de vlek hebben ze een afspraak in het systeem gezet, uitleg over autopilot gehad, dat de kalibratie van de cameras bij de eerste rit gebeurt. Niks te klagen.
Net overleg met de hoofd werkplaats gehad hoe ik het opgelost wou hebben, voordelen nadelen besproken en drie kwartier later weer onderweg.
SC Wezep
Ook ophalen in Utrecht was goed, dames waren vriendelijk, bij melden van de vlek hebben ze een afspraak in het systeem gezet, uitleg over autopilot gehad, dat de kalibratie van de cameras bij de eerste rit gebeurt. Niks te klagen.
Goedemorgen, koffie en twee minuten luisteren kost 5 euro, dat moet toch kunnen?GekkeRipper schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:51:
[...]
Als ik de reacties zo lees dan hecht een groot deel van de mensen waarde aan een menselijke behandeling. Goedemorgen meneer/mevrouw, kopje koffie, vervelend dat u problemen met de auto heeft, we lossen het op blabla. Misschien nog een wasbeurt (die gewoon doorbelast wordt). Ik heb daar geen oordeel over. Maar als je dat verwacht en je krijgt de kille Tesla behandeling, dan beïnvloedt dat je ervaring natuurlijk enorm. Dan staat Tesla al 1-0 achter. Denk dat Tesla zich daar in de vingers snijdt.
Wat ik persoonlijk wel vervelend vind is dat de communicatie vaak in het Engels is. Dat ben ik niet gewend als dorpse jongen
Alleen de training en ervaring voor "reading the air" kost wat, dat ontbreekt nogal eens denk ik, niet alleen bij Tesla en zeker niet bij iedere medewerker.
[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 29-06-2024 13:02 ]
Velgen en Tesla's zijn geen goede vrienden, ik denk niet dat en Tesla in staat is om bij te sturen van een klapband. Ik zou hem zeker vervangen, hoge temperaturen maakt het rubber zwakker, je wilt dit risico gewoon weg niet nemen.LeBrun schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:01:
Nog geen 500km op de teller en al onze eerste schade, erg jammer. We rijden morgen naar Zuid Frankrijk. Zouden jullie hiermee blijven rijden of de band vervangen?
[Afbeelding]
Hoe ziet het eruit als je "in" het losse flapje kijkt?
Vervangen, het is heet, die auto is zwaar. En als het in Frankrijk gebeurd de klap en ze hebben niet dezelfde band vervangen ze allebei, nog duurder (mits Lease boeit het niet)LeBrun schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:01:
Nog geen 500km op de teller en al onze eerste schade, erg jammer. We rijden morgen naar Zuid Frankrijk. Zouden jullie hiermee blijven rijden of de band vervangen?
[Afbeelding]
Velgschade is 1 ding, deze schade aan je band zou ik niet vertrouwen. Zeker niet als je op vakantie gaat.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
stormfly schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:09:
[...]
Hoe ziet het eruit als je "in" het losse flapje kijkt?
:strip_exif()/f/image/cClFMZ8vcmZ16jvVeqUCY9Db.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is een lang stuk, maar lijkt niet erg diep. Ik zie geen canvas eronder.
Mee langs een bandencentrale rijden en advies vragen? Maar zou het zeker checken, op vakantie met een klapband is niet leuk. Zeker niet als het lekker warm is, achter de vangrail staan smelten met je gezin.
Hmmm inderdaad, tis een beetje een afweging met een heel gezin zou ik het risico niet nemen op zo'n lange rit, single rider misschien weer wel.LeBrun schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:25:
[...]
[Afbeelding]
Je hebt gelijk ik zie ook geen canvas, misschien laten beoordelen door een bandenboer of je het flapje eraf kunt knippen?
Autopark is echt fenomenal. Net voor het eerst achteruit ingeparkeerd. Dit ging vlotter dan ik zelf zou doen.
Ah nice, ben benieuwd. Was nog weinig onder de indruk van de filmpjes met snelheid en benodigde ruimte. File parkeren ook al geprobeerd? De plekken hier in de buurt zijn net iets korter dan 5 meter en dan zou dit wel een uitkomst zijn voor mijn vrouwThe_Woesh schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:55:
Autopark is echt fenomenal. Net voor het eerst achteruit ingeparkeerd. Dit ging vlotter dan ik zelf zou doen.
Zou ik ook zeggen
Nee file parkeren moet ik nog proberen,. I
Net in de parkeergarage kon niet de diagonale parkeerplekken herkennen en wilde hij dus recht parkeren. Er zijn dus nog wat beperkingen.
Mijn afweging zou zijn: ik heb er geen verstand van, kan het dus niet goed beoordelen, heb geen reservewiel, gevolg bij een mogelijke klapband is groot, als dat zondag gebeurt, heb je mogelijk maandag pas een nieuwe band, kortom vervangen die handel.LeBrun schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:25:
[...]
[Afbeelding]
Wat Michelin erover zegt:
● Is de insnijding niet te diep, dan is er niet direct een groot risico. Deze insnijding kan echter wel groter worden, wat uw veiligheid in gevaar kan brengen.
https://www.michelin.nl/a...beschadiging-zijwand-band
● Is de insnijding niet te diep, dan is er niet direct een groot risico. Deze insnijding kan echter wel groter worden, wat uw veiligheid in gevaar kan brengen.
https://www.michelin.nl/a...beschadiging-zijwand-band
[ Voor 43% gewijzigd door tspawn op 29-06-2024 14:31 ]
Ik heb nu mijn Y LR bijna een jaar en sta voor de eerste grote vakantie.
Nu maak ik me daarover geen zorgen.
Maar wat mijn opvalt is dat de bc van tesla alleen het verbruik per km aangeeft maar dat is excl. airco en andere verbruikers.
Nu houd ik mijn kw’s die ik uit mijn lader krijg bij in spritmontor (dmv teslamate ook), dan komen er veel hoger kw’s per km uit.
Bij brandstof auto word wel alles in je verbruik mee geteld, want je gebruikt de benzine voor alles dus ook elektra opwek.
Dat zou tesla ( en andere ev’s) ook moeten doen.
Veel transparanter.
Maar wat mijn opvalt is dat de bc van tesla alleen het verbruik per km aangeeft maar dat is excl. airco en andere verbruikers.
Nu houd ik mijn kw’s die ik uit mijn lader krijg bij in spritmontor (dmv teslamate ook), dan komen er veel hoger kw’s per km uit.
Bij brandstof auto word wel alles in je verbruik mee geteld, want je gebruikt de benzine voor alles dus ook elektra opwek.
Veel transparanter.
Ik ben net even langs kwikfit geweest, hij heeft gekeken en het hoeft niet vervangen te worden. Op dat stuk is het wat dikker om te velg te beschermen (niet echt gelukt).
Zo lang het canvas niet te zien is hoeft geen niet vervangen te worden.
Kwam goed uit want hij had ze ook niet liggen..
mooi scheelt weer!LeBrun schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:43:
Ik ben net even langs kwikfit geweest, hij heeft gekeken en het hoeft niet vervangen te worden. Op dat stuk is het wat dikker om te velg te beschermen (niet echt gelukt).
Fijne vakantie!
Ik heb bijna 5 jaar Tesla gereden. Mobile service is prima, het aanmelden en alles daaromheen ook. Echter verschilt inderdaad de ervaring wel per keer dat je het Sec bezoekt. Maar in ieder geval werd er bij mij over garantie nooit moeilijk gedaan. Ook al ben ik er in het begin vaak geweest.GekkeRipper schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:51:
[...]
Als ik de reacties zo lees dan hecht een groot deel van de mensen waarde aan een menselijke behandeling. Goedemorgen meneer/mevrouw, kopje koffie, vervelend dat u problemen met de auto heeft, we lossen het op blabla. Misschien nog een wasbeurt (die gewoon doorbelast wordt). Ik heb daar geen oordeel over. Maar als je dat verwacht en je krijgt de kille Tesla behandeling, dan beïnvloedt dat je ervaring natuurlijk enorm. Dan staat Tesla al 1-0 achter. Denk dat Tesla zich daar in de vingers snijdt.
Ik rijd nu een MG en daar heb ik te maken met Van Mossel, geloof mij maar dan ben je echt heel veel beter af bij Tesla. Niet om het goed te praten, want ik ben het met je eens dat service bij voorkeur altijd dezelfde standaard hanteert.
Verder ben ik eigenlijk nooit ECHT goed geholpen, behalve dus mobile Tesla service en de lokale garages waar je nog wel waar voor je geld krijgt.
Zo simpel kan het zijn, thanks!dez1983 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:34:
[...]
Staat bij audio settings -> bronnen -> Tidal er niet meer tussen?
Volgens mij berekent de auto ook het gebruik van bv de airco mee. Ik heb de Teslogic app en die geeft aan wat er gebruikt wordt door bv de airco, de motoren etc. Net reed ik rustig ( in Italië ) bij 32 graden en de airco blies flink en het gebruik dat de auto aanwees was hoog en in Teslogic zag ik dat de airco veel stroom gebruikte, toen de airco minder deed ging ook het gebruik omlaag. Je ziet het ook na superchargen, dan gebruikt de Tesla veel meer stroom per km om de batterij te koelen. Ik zie ook via teslogic de temperatuur van de accu dan teruglopen tot die weer op normale temperatuur is en dan is het gebruik per km ook weer normaal.SpikeHome schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:29:
Ik heb nu mijn Y LR bijna een jaar en sta voor de eerste grote vakantie.
Veel transparanter.
En wat de lader produceert is altijd meer dan in de accu gaat door de laadverliezen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.