Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 369 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.685.045 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-07 16:01
ybos schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:25:
[...]

Blauw is super.
Ik kom voor mijn werk ook op bouwplaatsen dus mijn auto is verre van schoon meestal.
Als ik hem dan een keertje was schrik ik altijd hoe mooi blauw hij daadwerkelijk is :+
Blauw is zeker super, echt heel andere auto dan in zwart of wit qua uitstraling al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:31
Silversurfer1 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:45:
[...]

Ik heb al tijdje geen portemonnee meer. Ook rijbewijs heb ik in de auto verstopt. Ik zeg niet waar ;)
Vakje onder in de armsteun :9 :+
stefxx schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:02:
Vandaag kan ik mijn Model 3 SR ophalen. Een ding waar ik nog niet uit ben...

We hebben 3 bestuurders in dit huis. Ik wil dat iedereen gewoon toegang heeft tot alle functies in de App en de auto. En dat ieder zijn eigen settings heeft.

Kan ik dan beter verschilende Tesla accounts gebruiken? Dat moet ik dan denk ik vragen aan de leasemaatschappij lees ik hier en daar.

Of is het voldoende als we allemaal hetzelfde (mijn) Tesla account gebruiken en werken met driver profiles in de auto zelf?

Indien het nog wat uitmaakt, we gebruiken allemaal een Android telefoon.
Hier privé MYLR voor iedereen een pasje en toeging dmv telefoon gemaakt.
Dus extra pasjes gekocht (gebruik zelf de keyfob (en ook pasje altijd mee)).

[ Voor 13% gewijzigd door SpikeHome op 27-06-2024 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:26
Wat is jullie manier om banen te wisselen als AP aan staat? Ik doe het nu als volgt maar vraag me af of het makkelijker kan

- Pedaal indrukken om ongeveer op dezelfde 'snelheid' te zitten als AP nu rijdt
- AP uit
- Knipperlicht, baan wisselen
- AP weer aan

Door stap zorg ik ervoor dat je niet ineens afremt als je AP eraf doet.

Door de AP 'heen sturen' vind ik erg schokkend rijden, en vooral mijn medepassagier :)

Is er een slimmere/handigere manier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jasper schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:17:
Wat is jullie manier om banen te wisselen als AP aan staat? Ik doe het nu als volgt maar vraag me af of het makkelijker kan

- Pedaal indrukken om ongeveer op dezelfde 'snelheid' te zitten als AP nu rijdt
- AP uit
- Knipperlicht, baan wisselen
- AP weer aan

Door stap zorg ik ervoor dat je niet ineens afremt als je AP eraf doet.

Door de AP 'heen sturen' vind ik erg schokkend rijden, en vooral mijn medepassagier :)

Is er een slimmere/handigere manier?
Knipperen en sturen. Weerstand is er dan zo goed als af. Deze manier is echt mega omslachtig. Dan zou ik lekker zelf sturen. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 27-06-2024 11:19 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:09

bert pit

asdasd

We hebben 3 bestuurders in dit huis. Ik wil dat iedereen gewoon toegang heeft tot alle functies in de App en de auto. En dat ieder zijn eigen settings heeft.

Kan ik dan beter verschilende Tesla accounts gebruiken? Dat moet ik dan denk ik vragen aan de leasemaatschappij lees ik hier en daar.

Of is het voldoende als we allemaal hetzelfde (mijn) Tesla account gebruiken en werken met driver profiles in de auto zelf?

De echte 'nerd' wil natuurlijk een account. Maar het is absoluut niet noodzakelijk. Mijn vrouw stapt in met haar telefoon met daarop mijn account, kiest op het scherm haar profiel, alles wordt goed gezet (stoel, stuur, spotify) en rijden maar. Mijn zoon rijdt niet vaak maar neemt de Teslapas mee en kiest ook bij het instappen zijn eigen profiel.

Werkt prima zo.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57

RvV

Volgens mij valt AP bij mij al uit als ik knipper en blijft hij dan wel de snelheid vasthouden. En na de inhaalactie kun je AP weer aanzetten.
(Jaja, ik weet het je moet die enh commander blabla nemen want dan hoeft dat ook niet..) Ik ben jullie alvast voor ;)

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:20
bert pit schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:20:
[...]

De echte 'nerd' wil natuurlijk een account. Maar het is absoluut niet noodzakelijk. Mijn vrouw stapt in met haar telefoon met daarop mijn account, kiest op het scherm haar profiel, alles wordt goed gezet (stoel, stuur, spotify) en rijden maar. Mijn zoon rijdt niet vaak maar neemt de Tesla pas mee en kiest ook bij het instappen zijn eigen profiel.
Ze kan ook nog haar profiel aan haar telefoon koppelen, dat scheelt weer een handeling 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bert pit schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:20:
[...]

De echte 'nerd' wil natuurlijk een account. Maar het is absoluut niet noodzakelijk. Mijn vrouw stapt in met haar telefoon met daarop mijn account, kiest op het scherm haar profiel, alles wordt goed gezet (stoel, stuur, spotify) en rijden maar. Mijn zoon rijdt niet vaak maar neemt de Teslapas mee en kiest ook bij het instappen zijn eigen profiel.

Werkt prima zo.
Ze kan gewoon de telefoon koppelen aan een profiel. Heeft ze niet een eigen Tesla account voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 10:28
SpikeHome schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:49:
[...]

[...]

Grappig feitje trouwens, je kunt 1 pas aan méérdere Tesla's koppelen. Je hoeft dus in het theoretische geval dat je er 3 hebt staan geen 9 passen te hebben als je gezin uit 3 mensen bestaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Rogar schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:21:
[...]

Ze kan ook nog haar profiel aan haar telefoon koppelen, dat scheelt weer een handeling 😇
Klopt dat hadden we eerst maar dat beviel niet omdat je dan de ene keer wel het profiel moest kiezen (als ik er als geprefeerde profiel naast zat) en de andere keer niet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-07 14:42

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Net de update 2024.20.6 geïnstalleerd, eindelijk autopark!

Gelijk even kunnen testen, ik ben erg onder de indruk.
Velen hebben de videos uit Amerika al gezien, het werkt hetzelfde. Geen gekke Europese beperkingen.

Gewoon vakje selecteren op het scherm en hij parkeert hem zo erin. Hij doet het sneller dan ik zelf zou doen en ook in 1 keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmateurVinoloog
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:46
Weet iemand of Dog Mode de boodschap in de lokale taal laat zien of is het altijd de taal van de gebruiker (even los van het gegeven dat Dog Mode mogelijk niet bruikbaar is op het moment door een bug)? Ik kan het niet echt vinden, anders moet ik maar 'ns wat blaadjes uitprinten voor in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Psycho_Mantis schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:48:

Velen hebben de videos uit Amerika al gezien, het werkt hetzelfde. Geen gekke Europese beperkingen.

Gewoon vakje selecteren op het scherm en hij parkeert hem zo erin. Hij doet het sneller dan ik zelf zou doen en ook in 1 keer goed.
Ben heel benieuwd! Heb nog 2 maandjes trial dus hoop dat ik hem dan heb. Mocht het goed werken is het voor mij wellicht een reden om te upgraden naar EAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:44
Psycho_Mantis schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:48:

Gek op dat soort functies. Als voorloper ooit op een BMW gehad en top functie in dramatische Italiaanse parkeergarages. Als het voor +-€800 te koop was zou ik het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Anoniem: 525104 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:00:
[...]

Ben heel benieuwd! Heb nog 2 maandjes trial dus hoop dat ik hem dan heb. Mocht het goed werken is het voor mij wellicht een reden om te upgraden naar EAP
Je zou eens de "beta" branch kunnen kiezen. Dan krijg je updates vaak wat eerder.

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-07 14:42

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Anoniem: 525104 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:00:
[...]

Zal ongetwijfeld niet heel lang duren tot je de update krijgt, maar bij Tesla weet je nooit precies wanneer. Mijn auto is duidelijk wel vooraan het rijtje, meestal ben ik wel een van de eerste die de update mag ontvangen.

Net autopark getest op een chaotische franse parkeerplaats vol ongeduldige mensen die langs je auto lopen, maar parkeren gaat prima, hij wacht netjes tot iemand voorbij is en gaat direct weer verder. Voorlopig is dit het dichtste bij wat wij gaan krijgen aan FSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-07 19:35
Ik merk dat de airco achterin niet aan gaat. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de daar ook lucht komt? Baby zit achterin in z’n stoeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-07 08:14
Silversurfer1 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 05:57:
[...]

Ik heb de card gewoon in de auto liggen. Ja als er ingebroken wordt kan ie wegrijden maar denk dat er niet vaak word ingebroken in een Tesla. En dan moet degene nog dat kaartje vinden en weten hoe het werkt.
Zet pin to drive aan en andere pin voor dashboardkastje. Kan de dief ook niet wegrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sappa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 22:55
Belecthor schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:27:
Heeft iemand van jullie ook last van die geur in een nieuwe Tesla? Ik heb recent een proefrit gedaan en die ‘new car smell’ gaf me hoofdpijn. Het zullen wel die vluchtige stoffen zijn die uitdampen, maar hoe snel zijn die bij jullie vervlogen?
Dit herken ik wel, merk het ook, vooral als het warm is (geweest) in de auto. Voc's zouden na zes maanden moeten stabiliseren. Heb er even uit interesse een Eve Home ingelegd om te kijken wat ie aangeeft kwa ppb waardes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-07 14:49

Ik weet niet of je al voldoende antwoord hebt gekregen onderhand?
Ik heb ook een auto in de lease en door de leasemaatschappij heb ik een extra bestuurder laten koppelen. Dit geval voor jouw dus 2 extra bestuurders.

Gewoon aangegeven persoonsgegevens doorgeven en een mail adres. over het algemeen doen ze niet moeilijk.
Onder dat doorgegeven mail adres maar je een tesla account aan en dan zie je dat de auto gekoppeld is.

2 losse bestuurders werkt makkelijker dan profielen vind ik. Mijn vriendin gebruikt hem iedere avond zowat. Als je dan instapt hoeft ze niet iedere keer van profiel te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-07 05:28
rolandd schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:36:
Iemand bekend met dit probleem? Spotify blijft hangen op "Laden"

Paar facts:
- MYLR AWD met software versie 2024.20.3
- Reboot uitgevoerd op het stuur (beide knoppen ingedrukt), hielp niet
- Geswitched van Spotify -> TuneIn -> Spotify -> Radio -> Spotify etc, hielp niet
- Auto heeft LTE mét bereik, want browser werkt, TuneIn werkt
- Auto heeft Premium connectivity enabled

Buggy software?

[Afbeelding]
Had ik gisteren ook (M3H LR), uitloggen en terug inloggen heeft het gefixt bij mij. Sindsdien werkt het terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-07 10:29
tinusterror schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:50:
[...]

Ik weet niet of je al voldoende antwoord hebt gekregen onderhand?
Ik heb ook een auto in de lease en door de leasemaatschappij heb ik een extra bestuurder laten koppelen. Dit geval voor jouw dus 2 extra bestuurders.

Gewoon aangegeven persoonsgegevens doorgeven en een mail adres. over het algemeen doen ze niet moeilijk.
Onder dat doorgegeven mail adres maar je een tesla account aan en dan zie je dat de auto gekoppeld is.

2 losse bestuurders werkt makkelijker dan profielen vind ik. Mijn vriendin gebruikt hem iedere avond zowat. Als je dan instapt hoeft ze niet iedere keer van profiel te wisselen.
zoals ook al eerder aangegeven, je kan profielen koppelen aan een telefoon.
dus mijn telefoon is gekoppeld aan mijn profiel.
telefoon van mijn vrouw aan haar profiel.
beide op "mijn" tesla account ingelogd.

ben niet meerdere tesla accounts voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-07 12:38
Sappa schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:41:
[...]

Dit herken ik wel, merk het ook, vooral als het warm is (geweest) in de auto. Voc's zouden na zes maanden moeten stabiliseren. Heb er even uit interesse een Eve Home ingelegd om te kijken wat ie aangeeft kwa ppb waardes.
Oh geinig. Ik hoor graag wat je resultaten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandd
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-04 14:09
road rebel schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:50:
[...]

Had ik gisteren ook (M3H LR), uitloggen en terug inloggen heeft het gefixt bij mij. Sindsdien werkt het terug.
@road rebel Waar kan je dan uitloggen? Volgens mij lukt dat alleen in het Spotify scherm toch? Maar die krijg ik juist niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-07 21:25
Weet iemand hoe het zit met de 20.000 Supercharge kilometers en verschillende accounts? Zijn de aan het voertuig gekoppeld? Ik zie ze in mijn app, maar mijn vrouw ziet ze voor dezelfde auto niet in haar app.

Stel dat zij alleen op pad is en gaat laden, gaan ze er dan af in mijn account? Of moet ze die gewoon zelf afrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:43
FlorisK-Delft schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:20:
[...]

Zojuist de update binnen gekregen! Inderdaad nu ook in Nederland beschikbaar, erg gaaf. Binnenkort uitproberen.

[Afbeelding]
Heb jij zelf EAP of FSD? Ik had namelijk toen de .20 update uberhaupt 1 dag uit was de dag er na direct gepushed. Nu kreeg ik vanmorgen de 'pas' .3 gepushed en had eigenlijk de .6 verwacht. Al kunnen ze die wellicht gericht naar de EAP klanten pushen, vandaar de vraag.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-07 21:13
mistermol schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:30:
Ik merk dat de airco achterin niet aan gaat. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de daar ook lucht komt? Baby zit achterin in z’n stoeltje.
Ja als je isofix gebruikt en geen gordel, pakt de sensor niet dat iemand erop zit. Je kan evt de gordel erin steken. Of handmatig via de scherm aanzetten.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
SirLct schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:08:
[...]

Ja als je isofix gebruikt en geen gordel, pakt de sensor niet dat iemand erop zit. Je kan evt de gordel erin steken. Of handmatig via de scherm aanzetten.
Ik kan dus niet vinden hoe ik het handmatig aan kan zetten via het scherm. Ik heb filmpjes gezocht op Youtube, maar ik kom er gewoon niet achter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
mistermol schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:12:
[...]

Ik kan dus niet vinden hoe ik het handmatig aan kan zetten via het scherm. Ik heb filmpjes gezocht op Youtube, maar ik kom er gewoon niet achter.
Click je eerst de rode circle hier, daarna zet het aan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CKAwKMP.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LeBrun schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:54:
Weet iemand hoe het zit met de 20.000 Supercharge kilometers en verschillende accounts? Zijn de aan het voertuig gekoppeld? Ik zie ze in mijn app, maar mijn vrouw ziet ze voor dezelfde auto niet in haar app.

Stel dat zij alleen op pad is en gaat laden, gaan ze er dan af in mijn account? Of moet ze die gewoon zelf afrekenen?
Zal alleen inzichtelijk zijn in hoofdaccount. Het laden gaat op VIN dus het zal wel gewoon van de 20k af gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-07 21:25
Inspired schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:19:
[...]

Zal alleen inzichtelijk zijn in hoofdaccount. Het laden gaat op VIN dus het zal wel gewoon van de 20k af gaan.
Goed om te weten, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
SpikeHome schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:49:
[...]

[...]

ik zou pasjes in het dashboard kastje doen en pin to open aanvinken. Lijkt dat andere geheime plekken niet zo geheim zijn als je op ali kijkt wat voor accessoires er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:10
SirLct schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:17:
[...]

[Afbeelding]
Is er ook een mogelijkheid om de ventilatie voor de passagier op de bijrijdersstoel uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
SirLct schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:17:
[...]

[Afbeelding]
Och, jeetje. Die knop op die pagina was zo doorzichtig dat ik er constant overheen heb gekeken. Dank! Nu weet ik de knop te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
PSP123 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:26:
[...]

Is er ook een mogelijkheid om de ventilatie voor de passagier op de bijrijdersstoel uit te zetten?
Niet dat ik weet. Ik zet m altijd helemaal naar links want het scherm aan de achterkant word bloedheet, koelt mooi een beetje mee op die manier.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Ik had een maand geleden ongeveer dezelfde vraag. Bij de Model 3 Highland is dit wel mogelijk, Model Y NIET. Voor de model 3 highland houdt de passagier zijn/haar vinger op de airflow en dan zou deze moeten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_bos
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-12-2024
Hi allen,

Ik ben in de race voor een tweedehands Model 3 LR 2019, maar vraag me nog twee dingen af:

- Ik dacht dat er maar ''1 versie'' was qua uitrusting, toch zie ik veel verschil in originele catalogus waardes, waar ligt dit aan?
- Ik begrijp dat autopilot en standard connectiviteit altijd inbegrepen zijn, maar klopt het dat je altijd een extra abonnement moet afsluiten voor FSD en/of premium connectiviteit?

Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
FSD moet je in 1 keer kopen en is voertuig gebonden dus als je een exemplaar vindt met FSD hoef je die niet zelf aan te schaffen... Premium connectivity kan per maand (op dit moment, 10 euro per maand..)

[ Voor 24% gewijzigd door NiroNiro op 27-06-2024 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:22
Even een domme vraag...

Net mijn M3 SR opgehaald. Rit naar huis was +/- 120 km, maar bij thuiskomst zegt hij nog steeds "Kalibratie in behandeling".

Heb ik mijn eerste service afspraak te pakken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:41
stefxx schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:12:
Even een domme vraag...

Net mijn M3 SR opgehaald. Rit naar huis was +/- 120 km, maar bij thuiskomst zegt hij nog steeds "Kalibratie in behandeling".

Heb ik mijn eerste service afspraak te pakken?
Geef het een paar ritten. Het was warm vandaag, mogelijk heeft dat effect.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx
Wel grappig trouwens dat mijn M3 geleverd is met software versie 2024.2.100, maar al tijdens de inspectie zag ik dat 2024.8.9 klaar stond. Bij thuiskomt WiFi gekoppeld en is nu gelijk aan het updaten.

Hopelijk komt 2024.20.x ook gelijk er achteraan...

Maar dat het dus per definitie een paar weken duurt voordat je je eerste software update krijgt is dus niet juist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

SirLct schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:08:
[...]

@mistermol
Ik denk eerder dat de stoelsensor niet detecteert dat er achter iemand op de stoel zit. Te weinig gewicht dus. Anders zou (bij isofix) continue het seatbelt geluidje afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:24
Update 2024.20.3 stond klaar en hij geeft aan dat het 45 (!!) minuten zal duren. Dat was eerst toch altijd 25 minuten?

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Sluuz schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 18:39:
Update 2024.20.3 stond klaar en hij geeft aan dat het 45 (!!) minuten zal duren. Dat was eerst toch altijd 25 minuten?
Laatste updates die ik heb gedaan waren allemaal ongeveer 45 min.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leiden071
  • Laatst online: 03-10-2024
Net mijn m3H opgepikt uit Utrecht. Wat een top auto!

Maar ik vroeg me alleen af of dit hoort… het lijkt erop dat er doppen missen? Dit is bij beide achterbanden. Vier maal in totaal.. Twee bij elke band.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KiV1CKNF0tKg257rYKmhxAd-vOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PtnrPRVhTPqYG9gilVduvvQ5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Leiden071 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 19:41:
Net mijn m3H opgepikt uit Utrecht. Wat een top auto!

Maar ik vroeg me alleen af of dit hoort… het lijkt erop dat er doppen missen? Dit is bij beide achterbanden. Vier maal in totaal.. Twee bij elke band.

[Afbeelding]
Dat viel bij mijn mijn mijn MY ook op. Zal bij ons wel extra opvallen omdat we de witte lak hebben.
Hoort helaas zo. Ik ben nu zoekende naar zwarte rubberen buisjes die aan één zijde dicht zijn in de juiste diameter, zodat ik die er over heen kan schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leiden071
  • Laatst online: 03-10-2024
Als je iets vindt hoor ik het graag. Ga ook even op zoek of ik maak t zwart. Valt het minder op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Leiden071 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 20:02:
Als je iets vindt hoor ik het graag. Ga ook even op zoek of ik maak t zwart. Valt het minder op.
Dit is denk ik wat we zoeken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZI9d448TnIQT0krU7ZMH0T9nxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUmVqZsI4OaqpE4jRxrNGabI.jpg?f=fotoalbum_large

Droagoct 100 stuks rubberen doppen voor uiteinden, 4 mm ID-pvc, afdekking voor ronde buisbouten, schroefdraadbescherming, zwart https://amzn.eu/d/0ah972K4

Heb je wel 100 stuks 7(8)7

Net opgemeten en ze zijn circa 6mm dik in de wielkuipen. Dus misschien niet precies bovenstaande link. Maar zoiets in ~6mm...

[ Voor 6% gewijzigd door Allewijn op 27-06-2024 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV

RvV

Allewijn schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 20:00:
[...]

Dat viel bij mijn mijn mijn MY ook op. Zal bij ons wel extra opvallen omdat we de witte lak hebben.
Hoort helaas zo. Ik ben nu zoekende naar zwarte rubberen buisjes die aan één zijde dicht zijn in de juiste diameter, zodat ik die er over heen kan schuiven.
Bij mij lijkt de bout een stuk korter en is helemaal zwart. Daarom valt het totaal niet op.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn20k
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-07 09:16
Iemand ervaringen met Tesla na een software update waardoor de auto het niet meer doet? Heb ik recht op vervangend vervoer?

Ik heb vanochtend de 2024.20.06 update geïnstalleerd op mijn Model Y LR 2023. Toen ik rond de lunch weg moest, wou de auto niet meer starten.

Ik zag hier in het forum nog geen meldingen.

Bellen met Tesla leert dat ze bezig zijn een patch te pushen maar dit duurt al ruim 8 uur. Bij het laatste telefoontje gaf men aan dat de patch nog niet is vrijgegeven. De auto staat nu vast in de parkeergarage van mijn werk.

Wij hebben de auto nodig en het enige waar Tesla meekomt is een eenmalige 80euro voucher voor Uber. Ze geven aan dat dit probleem niet voor vervangend vervoer in aanmerking komt vanuit Tesla road assistance.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9au7-Auo07qQo6rS4-kzvIBMjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FnXavgPD0Sx3LoKnk9Ejy9j7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HWbnYUNUkmg8sxoIcDiuH8TRMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5MtzTZxwmThhlcJiMi8aBB04.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-07 15:30
Allewijn schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 20:07:
[...]

Net opgemeten en ze zijn circa 6mm dik in de wielkuipen. Dus misschien niet precies bovenstaande link. Maar zoiets in ~6mm...
ZIjn jullie met dopjes uit deze link misschien geholpen ?
https://www.joom.com/nl/p...0ifA1lEAQYByABEgKcgPD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hongy
martijn20k schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 20:18:
Iemand ervaringen met Tesla na een software update waardoor de auto het niet meer doet? Heb ik recht op vervangend vervoer?

Ik heb vanochtend de 2024.20.06 update geïnstalleerd op mijn Model Y LR 2023. Toen ik rond de lunch weg moest, wou de auto niet meer starten.

Bellen met Tesla leert dat ze bezig zijn een patch te pushen maar dit duurt al ruim 8 uur. Bij het laatste telefoontje gaf men aan dat de patch nog niet is vrijgegeven. De auto staat nu vast in de parkeergarage van mijn werk.

Wij hebben de auto nodig en het enige waar Tesla meekomt is een eenmalige 80euro voucher voor Uber. Ze geven aan dat dit probleem niet voor vervangend vervoer in aanmerking komt vanuit Tesla road assistance.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn M3H is nu bezig met 2024.20.03 release update. Maar ik zal in de toekomst toch een paar dagen wachten met nieuwste release tot de kust veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:17

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat vervelend! Nog vervelender is de reactie van Tesla.

Probeer eens een software reinstall via het service menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

turkeyhakan schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 20:36:
[...]

Wat vervelend! Nog vervelender is de reactie van Tesla.

Probeer eens een software reinstall via het service menu?
Was ook mijn gedachte. Lijkt erop dat de update niet volledig is doorgevoerd in alle modules...voor wat ik er vanaf weet.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn20k
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-07 09:16
RvV schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 20:45:
[...]

Was ook mijn gedachte. Lijkt erop dat de update niet volledig is doorgevoerd in alle modules...voor wat ik er vanaf weet.
Ik zal dit morgenvroeg even proberen, al vrees ik dat dit niet helpt. Had Tesla al gevraagd wat ik zelf eventueel zou kunnen doen maar ze gaven aan niks + dat mobile service of afslepen naar een service center ook niks zou uithalen omdat zij ook moeten wachten op een software patch 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Thanks voor het meezoeken. Tof.
Ik ga ff de preciese lengte meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
Tommie12 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:12:
[...]

Geef het een paar ritten. Het was warm vandaag, mogelijk heeft dat effect.
Ik realiseer me net dat de GPS helemaal vast staat. Hij denkt dat hij in Barcelona staat... ik kan me voorstellen dat dat effect heeft op de calibratie?

Momenteel wordt de 2024.20.3 geinstalleerd. Als dat niet helpt misschien nog een volledige shutdown. En als de GPS dan nog niet werkt, een service call inschieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Ik ben op zoek naar wat tips betreft superchargen. Een supercharger station zit 3 minuten bij mijn huis vandaan, alleen kom ik daar dus met een koude batterij aan. Ik stond er ook met 21%, toen zag ik dat er onder de 20% werd aangeraden. Echter kwam het opladen nu niet boven de 37kw, wat natuurlijk niet opschiet. Heeft iemand misschien tips hoe ik dit kan aanpakken? Ik weet dat je via de navigatie gaat pre-heaten, maar die 3 minuten heb je natuurlijk niets aan. Kan ik dit slimmer aanpakken, zodat ik wel sneller kan opladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:04
Ik zie bij bestelling van een model Y FSD capability staan als optie, is dat meteen ook de volledige versie die (als die ooit in EU wordt vrijgegeven) ook hier gaat werken op level 5 autonomie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

mistermol schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:14:
Ik ben op zoek naar wat tips betreft superchargen. Een supercharger station zit 3 minuten bij mijn huis vandaan, alleen kom ik daar dus met een koude batterij aan. Ik stond er ook met 21%, toen zag ik dat er onder de 20% werd aangeraden. Echter kwam het opladen nu niet boven de 37kw, wat natuurlijk niet opschiet. Heeft iemand misschien tips hoe ik dit kan aanpakken? Ik weet dat je via de navigatie gaat pre-heaten, maar die 3 minuten heb je natuurlijk niets aan. Kan ik dit slimmer aanpakken, zodat ik wel sneller kan opladen?
Op weg (van werk) naar huis superchargen, dan heb je een warmere batterij (tenzij je op 5 minuten van je werk woont natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
noo schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:17:
[...]

Op weg van werk naar huis superchargen, dan heb je een warmere batterij (tenzij je op 5 minuten van je werk woont).
Ik werk in principe thuis, die ene dag in de week (als ik al ga), zal ik er dan in ieder geval voor gebruiken. Ik ben bezig met de laadpaal thuis, maar hoopte op een hack zodat ik ook zou kunnen superchargen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:45
Auto aan de stekker en naar huis lopen?
Dus als een openbare laadpaal gebruiken.

Edit: er is geen hack om voorverwarmen aan te zetten. Met Sexy buttons kan je wel in hun app voorverwarmen aanzetten maar zover ik weet moet de auto daarvoor aan zijn dus daar heb je waarschijnlijk weinig aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Armo op 27-06-2024 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-07 05:28
rolandd schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:09:
[...]

@road rebel Waar kan je dan uitloggen? Volgens mij lukt dat alleen in het Spotify scherm toch? Maar die krijg ik juist niet te zien.
Toen ik de auto stopte (ging mijn kinderen ophalen) en 30’ later terug starte, zag ik terug mijn account bolletje rechtsboven (de rest bleef laden) en door erop te duwen kon ik uitloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:53

Damian

Insane Obtrusion

Man man man wat heb ik een schijtervaring voorlopig met SC Duiven.

Tijdens het rijden een weekje terug in een dikke regenbui kwam ineens mijn linker ruitenwisserblad langsvliegen. Echter ging uiteraard de arm zonder blad op standje III vol gas door, dus ik heb een mooie kras in mijn ruit zitten nu. Reed in een woonwijk dus het blad nog van de weg kunnen vissen en lijkt gewoon volledig afgebroken te zijn.

Ik was toevallig in de buurt van het SC Duiven, dus meteen maar even langsgereden. Wat een ongeïnteresseerd volk zit daar achter de balie zeg. Je komt binnen, geen goedendag of welkom, blijven stom naar hun scherm staren terwijl ze je prima gezien hebben, volgens mij heet het geval Knip. Na een veel te lange tijd op norse toon de vraag wat ze voor me kunnen doen. Verhaal uitgelegd, prima, maak maar een afspraak. Dus ik geef aan dat het fijn en wellicht handig zou zijn als er meteen even naar gekeken wordt, gezien de wisser zo maar weer kan losraken. Na wat gemor en een half uur later kwam er, overigens nu wel een vriendelijk iemand, kijken naar de wisser. Hij nam de auto mee en ging er naar kijken. Uur later stond ie weer klaar. Zonder enig verhaal of opmerking. In de app stond vervolgens dat ze "iets" met de wisser gedaan hadden, maar geen onderdelen hadden. Nou stond er ook iets m.b.t. mijn coolant pump die niet goed zou zijn, iets wat ze geconstateerd hadden. Helemaal prima, vond hem al een raar geluid maken. Wegens het niet aanwezig zijn van onderdelen moest ik een nieuwe afspraak maken. De vraag of ik moest wachten op onderdelen o.i.d. werd al niet beantwoord in de app. Ik kreeg echt wel de melding dat ik de "schade" moest melden bij de leasemaatschappij. Schade? Ik neem toch echt aan dat het allemaal onder garantie valt... Auto is jaartje oud? De vraag welke schade is tot op heden niet beantwoord. Toen toch maar eens met ze gebeld, ze konden me niet helpen, maar zouden vragen aan SC Duiven of ze me een antwoord konden gaan geven. Na een dag nog geen antwoord, dus maar even met de LM gebeld dat ze hier wellicht even achteraan zouden moeten. Die gaven ook aan dat communiceren met Tesla onmogelijk is, en dat ik in de app moest aangeven dat het SC de LM moest gaan contacten om dit op te lossen. Ik bedoel mij kost het niets, maar vind lullig als de LM hier voor zou moeten gaan betalen, het is toch echt vervolgschade. Na weer 2 dagen uiteindelijk de melding gehad in de app dat ze contact hebben gehad met de LM en "dat het wel goed komt" als ik de afspraak maak.

Ben heel benieuwd. Hij staat voor aankomende dinsdag. Vervangend vervoer doet Tesla niet meer, dus daar mag de LM voor opdraaien :/

[ Voor 0% gewijzigd door Notna op 28-06-2024 08:03 . Reden: Naming en shaming doen we niet ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-07 18:46
Damian schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:36:

Tijdens het rijden een weekje terug in een dikke regenbui kwam ineens mijn linker ruitenwisserblad langsvliegen. Echter ging uiteraard de arm zonder blad op standje III vol gas door, dus ik heb een mooie kras in mijn ruit zitten nu. Reed in een woonwijk dus het blad nog van de weg kunnen vissen en lijkt gewoon volledig afgebroken te zijn.

Ik was toevallig in de buurt van het SC Duiven, dus meteen maar even langsgereden. Wat een ongeïnteresseerd volk zit daar achter de balie zeg. Je komt binnen, geen goedendag of welkom, blijven stom naar hun scherm staren terwijl ze je prima gezien hebben, volgens mij heet het geval knip. Na een veel te lange tijd op norse toon de vraag wat ze voor me kunnen doen. Verhaal uitgelegd, prima, maak maar een afspraak. Dus ik geef aan dat het fijn en wellicht handig zou zijn als er meteen even naar gekeken wordt, gezien de wisser zo maar weer kan losraken. Na wat gemor en een half uur later kwam er, overigens nu wel een vriendelijk iemand, kijken naar de wisser. Hij nam de auto mee en ging er naar kijken. Uur later stond ie weer klaar. Zonder enig verhaal of opmerking. In de app stond vervolgens dat ze "iets" met de wisser gedaan hadden, maar geen onderdelen hadden. Nou stond er ook iets m.b.t. mijn coolant pump die niet goed zou zijn, iets wat ze geconstateerd hadden. Helemaal prima, vond hem al een raar geluid maken. Wegens het niet aanwezig zijn van onderdelen moest ik een nieuwe afspraak maken. De vraag of ik moest wachten op onderdelen o.i.d. werd al niet beantwoord in de app. Ik kreeg echt wel de melding dat ik de "schade" moest melden bij de leasemaatschappij. Schade? Ik neem toch echt aan dat het allemaal onder garantie valt... Auto is jaartje oud? De vraag welke schade is tot op heden niet beantwoord. Toen toch maar eens met ze gebeld, ze konden me niet helpen, maar zouden vragen aan SC Duiven of ze me een antwoord konden gaan geven. Na een dag nog geen antwoord, dus maar even met de LM gebeld dat ze hier wellicht even achteraan zouden moeten. Die gaven ook aan dat communiceren met Tesla onmogelijk is, en dat ik in de app moest aangeven dat het SC de LM moest gaan contacten om dit op te lossen. Ik bedoel mij kost het niets, maar vind lullig als de LM hier voor zou moeten gaan betalen, het is toch echt vervolgschade. Na weer 2 dagen uiteindelijk de melding gehad in de app dat ze contact hebben gehad met de LM en "dat het wel goed komt" als ik de afspraak maak.

Ben heel benieuwd. Hij staat voor aankomende dinsdag. Vervangend vervoer doet Tesla niet meer, dus daar mag de LM voor opdraaien :/
Hier het tegenovergestelde in Groningen, Mijn M3P wou opeens niet meer laden dus na werk direct maar door gereden naar de dealer.
Mijn auto zou 3 weken daarna pas gerepareerd worden maar omdat ik niet meer kon laden kon ik de volgende dag een leen M3P ophalen zonder extra kosten. _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Notna op 28-06-2024 08:04 . Reden: quote edit ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-05 18:07
bilgy_no1 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:10:
[...]

Het verschil tussen de 3 en de Y is in praktische termen best groot. De 3 heeft een sedanklep, de Y is een hatchback. Dat betekent dat je met de laatste alles veel makkelijker kunt in- en uitladen. Dat staat nog los van het aanzienlijke verschil in totaal volume.

De C40 is ook een hatchback, dus als je wel eens iets groters achterin legt is dat soms praktischer dan in de Model 3. Ook al heeft die laatste in absolute termen meer liters.

Voor mij (plus gezin) viel de Model 3 daarom al meteen af. De model Y is een ruimtemonster wat het reizen met het gezin veel aangenamer maakt.

Verder zit je in de Model 3 lager (zowel als bestuurder in de auto als de hoogte boven het wegdek) en is het op de achterbank minder comfortabel (knieën staan meer omhoog, voeten niet makkelijk wegschuiven onder voorstoelen, minder hoofdruimte).

Ik vind deze auto's dus niet zo uitwisselbaar; ze dienen echt een andere doelgroep. Bedenk dus goed welke het best bij jou past. Voldoende ruimte als je die nodig hebt voor je gezin of hobby is in mijn optiek belangrijker dan een schermpje achterin.
De ruimte is zeker fijn! Heb zelf een dochter en m’n vriendin heeft 2 jonge kids. Echter wonen we niet samen en zal ‘t weinig voorkomen voorlopig dat we met z’n 5en ver reizen.
80% zit ik alleen in de auto. De 3 is al ruimer dan de C40…
Qua rijcomfort vind ik de Model 3 echt veel fijner, de stoel airco is echt top!
Wordt toch de 3 denk ik.. Tenzij de Juniper dit jaar nog gaat komen, maar dat geloof ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hamer schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:54:
[...]

De ruimte is zeker fijn! Heb zelf een dochter en m’n vriendin heeft 2 jonge kids. Echter wonen we niet samen en zal ‘t weinig voorkomen voorlopig dat we met z’n 5en ver reizen.
Wordt toch de 3 denk ik.. Tenzij de Juniper dit jaar nog gaat komen, maar dat geloof ik niet.
Precies. Als je die ruimte niet nodig hebt of maar sporadisch (en echt: met vijf past het ook wel in een drie zo nu en dan), dan zou ik zeker kiezen obv rijcomfort. Dan hoef je ook geen twijfel te hebben over de Model Y update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-07 11:22
Ik heb in mijn Y zowel Tidal als Apple Music niet als apps. Heeft iemand een tip hoe ik hier aan kom? Ik heb Premium Connectivity, maar kan de apps niet kiezen/vinden. Ik ben vooral benieuwd naar Tidal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07 09:33
RvV schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:21:
Volgens mij valt AP bij mij al uit als ik knipper en blijft hij dan wel de snelheid vasthouden. En na de inhaalactie kun je AP weer aanzetten.
(Jaja, ik weet het je moet die enh commander blabla nemen want dan hoeft dat ook niet..) Ik ben jullie alvast voor ;)
Ik heb 3 maand EAP gehad en dan werkt dat dus niet en moet je inderdaad hard insturen.
Nu ik weer gewoon AP heb is het inderdaad knipper aanzetten en dan is autosteer gewoon uit, veel beter!

Ben eigenlijk echt blij zonder EAP, behalve dat automatisch inparkeren dat lijkt me wel een toffe feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eisbar
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 30-06 12:12
Met dit weer zou je weinig extra heating nodig moeten hebben. In de winter gewone auto precondition warmt ook de batterij een beetje op als het koud is.

Ook zal de auto aan de lader verder gaan met opwarmen van de batterij. 37kw is absurd laag overigens. Dat zie ik alleen bij hele drukke v2 laders waar echt alle laders bezet zijn (oude type max 150kw shared over 2 stalls)

20% is geen magische grens. Kijk even op fastned voor de laad curve wat je mag verwachten. Bij mij zijn tesla laders nog stukje sneller dan andere ccs.

Idealiter ga je voortaan naar een v3 (of v4) lader die niet te druk is en let op de nummering zodat je met niet teveel auto’s op hetzelfde laadblok staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
  • Laatst online: 04-07 00:03
Oscar356a schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:28:
Sinds...

Het enige wat ik echt enorm hard mis is Waze, daar moet ik nog een oplossing voor zoeken.
Dat had ik in het begin maar Flitmeister (oude versie) met automatisch opstarten werkt prima en telefoon laadt dan ook sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dez1983
PhaeTom schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:10:
Ik heb in mijn Y zowel Tidal als Apple Music niet als apps. Heeft iemand een tip hoe ik hier aan kom? Ik heb Premium Connectivity, maar kan de apps niet kiezen/vinden. Ik ben vooral benieuwd naar Tidal.
Staat bij audio settings -> bronnen -> Tidal er niet meer tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
Het tijdstip plannen in de app? Of wordt de accu hiermee niet voor verwarmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
dez1983 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:36:
[...]

Het tijdstip plannen in de app? Of wordt de accu hiermee niet voor verwarmd.
Dat vroeg ik me ook af ja, alleen leek het mij in de app dat dat puur zou zijn voor het thuis opladen. Ik heb zelf nog geen idee hoe dit precies werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Eisbar schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:26:
[...]

Met dit weer zou je weinig extra heating nodig moeten hebben. In de winter gewone auto precondition warmt ook de batterij een beetje op als het koud is.

Ook zal de auto aan de lader verder gaan met opwarmen van de batterij. 37kw is absurd laag overigens. Dat zie ik alleen bij hele drukke v2 laders waar echt alle laders bezet zijn (oude type max 150kw shared over 2 stalls)

20% is geen magische grens. Kijk even op fastned voor de laad curve wat je mag verwachten. Bij mij zijn tesla laders nog stukje sneller dan andere ccs.

Idealiter ga je voortaan naar een v3 (of v4) lader die niet te druk is en let op de nummering zodat je met niet teveel auto’s op hetzelfde laadblok staat
Dan zal ik er de volgende keer eens op letten. Ik stond bij V3. 16 stalls, 3 bezet. Gisteren bij V4 kwam ik wel rond de 230kw. Snap niet wat er nu dan verkeerd ging. Wellicht was er iets met de charger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Oké, ja, ik denk dat er iets met de charger is. Ik heb even in Tessie gecheckt en zie 25 minuten lang een complete flat line met 35kw. 0% speling, gewoon constant. Ik was zelf een stukje lopen, dus merkte het later op. Sowieso m’n tweede keer opladen, dus ik moet alles nog een beetje door hebben. Maar nu weet ik dat dit in ieder geval niet hoort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:44

Ik was toevallig in de buurt van het SC Duiven, dus meteen maar even langsgereden. Wat een ongeïnteresseerd volk zit daar achter de balie zeg. Je komt binnen, geen goedendag of welkom, blijven stom naar hun scherm staren terwijl ze je prima gezien hebben, volgens mij heet het geval knip. Na een veel te lange tijd op norse toon de vraag wat ze voor me kunnen doen. Verhaal uitgelegd, prima, maak maar een afspraak. Dus ik geef aan dat het fijn en wellicht handig zou zijn als er meteen even naar gekeken wordt, gezien de wisser zo maar weer kan losraken. Na wat gemor en een half uur later kwam er, overigens nu wel een vriendelijk iemand, kijken naar de wisser. Hij nam de auto mee en ging er naar kijken. Uur later stond ie weer klaar. Zonder enig verhaal of opmerking. In de app stond vervolgens dat ze "iets" met de wisser gedaan hadden, maar geen onderdelen hadden. Nou stond er ook iets m.b.t. mijn coolant pump die niet goed zou zijn, iets wat ze geconstateerd hadden. Helemaal prima, vond hem al een raar geluid maken. Wegens het niet aanwezig zijn van onderdelen moest ik een nieuwe afspraak maken. De vraag of ik moest wachten op onderdelen o.i.d. werd al niet beantwoord in de app. Ik kreeg echt wel de melding dat ik de "schade" moest melden bij de leasemaatschappij. Schade? Ik neem toch echt aan dat het allemaal onder garantie valt... Auto is jaartje oud? De vraag welke schade is tot op heden niet beantwoord. Toen toch maar eens met ze gebeld, ze konden me niet helpen, maar zouden vragen aan SC Duiven of ze me een antwoord konden gaan geven. Na een dag nog geen antwoord, dus maar even met de LM gebeld dat ze hier wellicht even achteraan zouden moeten. Die gaven ook aan dat communiceren met Tesla onmogelijk is, en dat ik in de app moest aangeven dat het SC de LM moest gaan contacten om dit op te lossen. Ik bedoel mij kost het niets, maar vind lullig als de LM hier voor zou moeten gaan betalen, het is toch echt vervolgschade. Na weer 2 dagen uiteindelijk de melding gehad in de app dat ze contact hebben gehad met de LM en "dat het wel goed komt" als ik de afspraak maak.

Niet om het probleem te down-sizen maar bij m'n vorige Audi en BMW dealers hoefde ik ook niet te proberen zonder afspraak "even langs te rijden" om een volgeplande monteur naar een issue te laten kijken. (Toevallig van de week voor m'n vriendin een afspraak gemaakt bij MINI ivm defecte stuurbekrachtiging: eerste optie over 5 weken.) En ja, de meeste SC's zijn inmiddels contactloos, alles via de app. In Zwolle/Wezep is er helemaal niemand meer.

[ Voor 2% gewijzigd door Notna op 28-06-2024 08:04 . Reden: Quote knip ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlorisK-Delft
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-07 15:22
Oekol schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:56:
[...]

Heb jij zelf EAP of FSD? Ik had namelijk toen de .20 update uberhaupt 1 dag uit was de dag er na direct gepushed. Nu kreeg ik vanmorgen de 'pas' .3 gepushed en had eigenlijk de .6 verwacht. Al kunnen ze die wellicht gericht naar de EAP klanten pushen, vandaar de vraag.
FSD. 20.3 moest ik nog installeren op vakantie, nog niet gedaan ivm het enkel bugfixes bracht tov 20.1. Toen was deze update opeens veranderd naar 20.6, toch maar even de hotspot erbij gepakt. Werkt verrassend goed, in een krappe garage gaat hij sneller dan ik zelf zou doen. Wel even spannend / wennen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:45
Maurice- schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 23:51:
[...]

Niet om het probleem te down-sizen maar bij m'n vorige Audi en BMW dealers hoefde ik ook niet te proberen zonder afspraak "even langs te rijden" om een volgeplande monteur naar een issue te laten kijken. (Toevallig van de week voor m'n vriendin een afspraak gemaakt bij MINI ivm defecte stuurbekrachtiging: eerste optie over 5 weken.) En ja, de meeste SC's zijn inmiddels contactloos, alles via de app. In Zwolle/Wezep is er helemaal niemand meer.
Voor een noodgeval is er bij een fatsoenlijke dealer toch altijd wel wat tijd.. even snel een ander blad erop leggen en de klant geruststellen kost max. 30min.

Stuurbekrachtiging is natuurlijk een ander verhaal, met een beetje pech moet de gehele voorkant uitelkaar. En daar is prima mee zonder te rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Armo

*knip*
Tot nu toe 2 keer bij bij SC Duiven (op afspraak) geweest en beide keren goed geholpen.
Kreeg de 2de keer zelfs een leen MYP (heb zelf een MYLR) mee omdat ze niet zeker wisten of het voor sluitingstijd klaar zou zijn. Verteld dat ik de leenauto volgende dag pas terug ging brengen ook al zou mijn auto voor sluitingstijd klaar zijn en dat was geen enkel probleem. Uiteindelijk stond mijn auto om half 4 klaar maar heb het volgende dag pas opgehaald.

Valt me trouwens wel op dat mensen met slechte ervaringen bij SC's vaak LM auto's rijden. Maar kan natuurlijk ook aan het feit liggen dat er in verhouding meer Tesla's zakelijk worden gekocht.

Btw, ik snap je frustraties maar namen van tesla medewerkers vermelden is niet echt netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
schumi1986 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 00:36:
[...]

Voor een noodgeval is er bij een fatsoenlijke dealer toch altijd wel wat tijd.. even snel een ander blad erop leggen en de klant geruststellen kost max. 30min.
Klopt en dat heb ik ook zo jarenlang ervaren bij een welbekende vag dealer maar de laatste jaren werd het steeds minder. Werd steeds vaker weg gestuurd met de mededeling "kan geen kwaad om door te rijden, maak maar een afspraak"
Door personeelstekorten zijn er bij veel dealers tegenwoordig geen monteurs meer beschikbaar voor ad-hoc werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:58

World Citizen

FreeReef.nl

Ik ben het helemaal met je eens. Je had betere service moeten krijgen.

Maar ik ben het ook met Maurice eens. Ik heb bij andere merken nog veel slechtere service gehad.

Dat is een beetje het probleem. We verwachten van Telsa +10, maar in werkelijkheid is het +5. En dat is dan +5 tegenover alle andere merken.

Ik heb Hyundai, Toyota, BWM en Merc gerereden en ervaar de service van Tesla nu als abnormaal goed.
De punten die je aanhaalt ben ik het helemaal mee eens. Het -kan- en -moet- beter. Maar man man man., andere merken doen het echt nog veel slechter.

Uiteraard zijn mensen het daar niet mee eens en vinden andere merken veel beter, maar voor mij persoonlijk is tesla het beste wat ik heb gehad.

Zo berichte ik ze met eens slijtage aan een kunststof deel. In mijn aanvraag gaf ik al aan dat ik alles wilde betalen.
Maar nee, ik kreeg een afspraak voorgeschoteld, had niet veel meer in te brengen. en binnen notime stonden ze voor de deur om het te vervangen.
Geen complexe vragen bij de aanvraag, geen redenen waarom het mijn schuld was. Er stond ineens een monteur voor de deur die het heeft gefixt. Top!

[ Voor 0% gewijzigd door Notna op 28-06-2024 08:04 . Reden: quote knip ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-06 10:56

[Afbeelding]

[Afbeelding]
1 week oude M3P. Opeens werkt de camera, bestuurderskant die naar achterliggend verkeer kijkt, niet meer. Met als gevolg geen rijhulpsystemen meer, zelfs geen adaptive cruise. Ook sinds installatie van die 20.3 update. Heb ik al dik spijt van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:45
Armo schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 01:09:
[...]

Klopt en dat heb ik ook zo jarenlang ervaren bij een welbekende vag dealer maar de laatste jaren werd het steeds minder. Werd steeds vaker weg gestuurd met de mededeling "kan geen kwaad om door te rijden, maak maar een afspraak"
Door personeelstekorten zijn er bij veel dealers tegenwoordig geen monteurs meer beschikbaar voor ad-hoc werk.
Dat er bij een noodgeval niet direct even naar het probleem gekeken kan worden in een auto die binnen de garantie valt heb ik echt nog nooit meegemaakt maar goed ik heb geen recente kennis van VAG maar hoor daar ook niet al te beste verhalen over.

Ik blijf het vooral bijzonder vinden dat je bij Tesla geluk moet hebben van het humeur van de medewerker. Want als ik dit topic mag geloven zijn er dus mensen die heel goed geholpen worden en mensen die juist helemaal niet goed geholpen worden. Bijzonder dat ze niet een lijn lijken te trekken.

Marja we kopen nu eenmaal allemaal een bijzonder goedkope auto dus zoveel moeten we ook niet mogen verwachten hè :p

[ Voor 42% gewijzigd door schumi1986 op 28-06-2024 08:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
World Citizen schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 01:12:
[...]
Dat is een beetje het probleem. We verwachten van Telsa +10, maar in werkelijkheid is het +5. En dat is dan +5 tegenover alle andere merken.
We verwachten gewoon goede service en ik heb geen hogere verwachtingen dan een willekeurig andere merkdealer. Ik ben het niet eens met dat je Tesla als +5 categoriseert. Al helemaal niet tov andere merken.

Ja, misschien het aankoopproces. Maar service kun je naar fluiten, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:43

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gisteren kwam 2024.20.6.1 tevoorschijn en vannacht is 2024.20.6.2 ook opgepopt. Ga er vanuit dat zo'n SeC direct toegang heeft tot zoiets. Dan hoop ik voor je dat hij vandaag nog een nieuwe release er op gezet krijgt. Super vervelend!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23:49
Hongy schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:26:
[...]

ik zou pasjes in het dashboard kastje doen en pin to open aanvinken. Lijkt dat andere geheime plekken niet zo geheim zijn als je op ali kijkt wat voor accessoires er zijn.
Ja ook een goede. Het is in ieder geval niet het ‘geheime’ vakje in de armsteun ;) Er zijn tal van plekken waar je pasjes kunt verstoppen. Denk niet dat een dief, mocht ie al in de auto komen, tijd heeft om al die plekken te checken of daar eventueel een pas ligt. Volgens mij krijg je ook een berichtje als de auto open wordt gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23:49
fluppie007 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 01:35:
[...]

1 week oude M3P. Opeens werkt de camera, bestuurderskant die naar achterliggend verkeer kijkt, niet meer. Met als gevolg geen rijhulpsystemen meer, zelfs geen adaptive cruise. Ook sinds installatie van die 20.3 update. Heb ik al dik spijt van...
Heb je hem al gereboot? Twee knopjes op stuur indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandd
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-04 14:09
road rebel schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:33:
[...]

Toen ik de auto stopte (ging mijn kinderen ophalen) en 30’ later terug starte, zag ik terug mijn account bolletje rechtsboven (de rest bleef laden) en door erop te duwen kon ik uitloggen.
Dat is toch wat anders dan dit scherm verwacht ik. Ik heb geen optie om rechtsboven uit te loggen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPb_yzWhbAgwneBpXUwsrLqC7FI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xiuqCz8jjKszD0q4OwrrqrBi.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb deze auto een week. Maar ik denk dat ik mijn eerst service afspraak moet maken.
Gisteren nog heel veel gezocht. Alle opties die worden genoemd hebben geen effect. Dit ook nog geprobeerd van die opties:
- Taal veranderd naar Engels, geen effect
- Nieuw profiel maken, dan zou je de QR code moeten zien om in te loggen, niet het geval
- Wachtwoord van je SPotify account wijzigen, geen effect
- Ingelogde apparaten uitloggen in je Spotify account, geen effect
- Verbonden aan de hotspot van mijn telefoon, geen effect
- Reset met beide knoppen op het stuur, geen effect
- Auto uitschakelen in veiligheidsmenu, geen effect

En ja, ik heb gewoon Spotify premium. Alles werkt normaal op andere apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:41
rolandd schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:31:
[...]

Dat is toch wat anders dan dit scherm verwacht ik. Ik heb geen optie om rechtsboven uit te loggen:
[Afbeelding]

Ik heb deze auto een week. Maar ik denk dat ik mijn eerst service afspraak moet maken.
Gisteren nog heel veel gezocht. Alle opties die worden genoemd hebben geef effect. Dit ook nog geprobeerd van die opties:
- Taal veranderd naar Engels, geen effect
- Nieuw profiel maken, dan zou je de QR code moeten zien om in te loggen, niet het geval
- Wachtwoord van je SPotify account wijzigen, geen effect
- Ingelogde apparaten uitloggen in je Spotify account, geen effect
- Verbonden aan de hotspot van mijn telefoon, geen effect
- Reset met beide knoppen op het stuur, geen effect
- Auto uitschakelen in veiligheidsmenu, geen effect

En ja, ik heb gewoon Spotify premium. Alles werkt normaal op andere apparaten.
Er zijn ook problemen met podcasts.
Er zit gewoon een bug in de laatste software. Dat zetten ze wel recht.
Geef het een week, en misschien lukt het dan ineens wel.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 21:58
Hamer schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:54:
[...]

Ik zit in precies dezelfde situatie en ga morgen m'n model 3 ophalen. Die paar keer per jaar dat we met z'n 5-en rijden kun je op 1 hand tellen, dus dat wordt dan maar even behelpen (al valt dat relatief mee).

Tegenwoordig is de 3 ook weer goedkoper dan de Y en door het vernieuwde uiterlijk zal deze ook prijsvaster zijn. Zeker als de opvolger van de Y er is, dan schrijven de huidige Y's meteen een paar K extra af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
stefxx schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:07:
[...]

Ik realiseer me net dat de GPS helemaal vast staat. Hij denkt dat hij in Barcelona staat... ik kan me voorstellen dat dat effect heeft op de calibratie?

Momenteel wordt de 2024.20.3 geinstalleerd. Als dat niet helpt misschien nog een volledige shutdown. En als de GPS dan nog niet werkt, een service call inschieten?
Even geduld, je komt nu binnen een aantal posts al met vragen die vaak opgelost zijn met een reset (2 knoppen op je stuur ff indrukken) of gewoon de auto ff laten slapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 21:58
Om een verzekering af te sluiten moet ik een meldcode hebben. Krijg ik die bij aflevering pas? In de app zie ik die niet. Of kan ik gewoon de laatste 4 cijfers van de VIN nemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
kwaazaar schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:15:
Om een verzekering af te sluiten moet ik een meldcode hebben. Krijg ik die bij aflevering pas? In de app zie ik die niet. Of kan ik gewoon de laatste 4 cijfers van de VIN nemen?
Google: Meldcode autoverzekering,
Resultaat: Ja, laatste 4 cijfers van het VIN.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
[...]

Volgens mij op de rechter temp lang drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-07 12:03
turkeyhakan schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 03:15:
[...]

We verwachten gewoon goede service en ik heb geen hogere verwachtingen dan een willekeurig andere merkdealer. Ik ben het niet eens met dat je Tesla als +5 categoriseert. Al helemaal niet tov andere merken.

De ervaringen met service zijn altijd erg wisselend. Ik rij af en aan Tesla sinds 2019 en ik heb nooit slechte service gehad. Zowel toen ik het als auto van de zaak had als nu prive.

Tegenwoordig verwijzen ze je sneller naar de app, maar goed, daar zijn die afspraken ook voor in de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
turkeyhakan schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 03:15:
[...]

Misschien tijd voor een nieuwe poll?
Ervaringen zijn heel verschillend @Armo @Maurice- @World Citizen @MoonRaven

Poll: Hoe was je ervaring met Tesla Service Centre
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406636&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 29% gewijzigd door SirLct op 28-06-2024 15:58 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Omdat Flitsmeister onbetaald sinds een tijdje niet meer automatisch start als ik in MY stap, heb ik macrodroid geïnstalleerd.
Macro aangemaakt dat als bluetooth verbind, FM auto start. Dus zonder PRO abbo werkt alles weer fijn. Meldingen geluid netjes via hsp profiel altijd over speakers hoorbaar.

Er zijn nog véél meer toffe macros voor onze Tesla's te verzinnen. Zijn ook standaard sjablonen al beschikbaar:
Bijv hotspot aan en uit. Of ramen auto dicht. Frunk of trunk open via knopje op je Android watch etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WffH9OKUS1KThsOBsN2XGG16hDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LkUeQSahnzZtbiKqrWhKqrJz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Allewijn op 28-06-2024 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
MoonRaven schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:58:
[...]

De ervaringen met service zijn altijd erg wisselend. Ik rij af en aan Tesla sinds 2019 en ik heb nooit slechte service gehad. Zowel toen ik het als auto van de zaak had als nu prive.

Tegenwoordig verwijzen ze je sneller naar de app, maar goed, daar zijn die afspraken ook voor in de app.
Ooit eens een probleem gehad? Voor regulier onderhoud kan ik mij voorstellen dat het gewoon ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Allewijn schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:07:
Omdat Flitsmeister onbetaald sinds een tijdje niet meer automatisch start als ik in MY stap, heb ik macrodroid geïnstalleerd.
Macro aangemaakt dat als bluetooth verbind, FM auto start. Dus zonder PRO abbo werkt alles weer fijn. Meldingen geluid netjes via hsp profiel altijd over speakers hoorbaar.

Er zijn nog véél meer toffe macros voor onze Tesla's te verzinnen. Zijn ook standaard sjablonen al beschikbaar:
Bijv hotspot aan en uit. Of ramen auto dicht. Frunk of trunk open via knopje op je Android watch etc.

[Afbeelding]
Dit is toch geen Flitsmeister topic?
Pagina: 1 ... 369 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: