Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 368 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.502 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
AMDman schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:17:
[...]

Ok klinkt alsof dat dus gewoon super werkt. Je neemt normaal gesproken ook geen reserve sleutel mee.
Mijn vrouw had laatst een klap band en moest afgesleept worden.
Gelukkig had ze haar pas mee anders kon ze geen "sleutel" overhandigen en was het heel onhandig geweest.

dus ja pas bij je hebben!
want in zoon geval wil je denk ik niet je telefoon afgeven.

[ Voor 6% gewijzigd door sk1nny666 op 26-06-2024 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 22:45
sk1nny666 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:43:
[...]

Mijn vrouw had laatst een klap band en moest afgesleept worden.
Gelukkig had ze haar pas mee anders kon ze geen "sleutel" overhandigen en was het heel onhandig geweest.

dus ja pas bij je hebben!
want in zoon geval wil je denk ik niet je telefoon afgeven.
Je kan altijd via je app iemand toegang geven om in je auto te rijden. Maar echt handig is het niet nee ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:44
AMDman schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:05:
Even een beginnersvraag…nemen jullie de sleutelkaart altijd mee of kun je echt vertrouwen op de app?
Heb de kaart in mijn portemonnee maar loop niet standaard met mijn portemonnee.
Het is mij nog nooit overkomen dat de phonekey niet functioneerde. Ik durf er wel op te vertrouwen om zonder te vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:34
Oekol schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:49:
[...]

Je kan altijd via je app iemand toegang geven om in je auto te rijden. Maar echt handig is het niet nee ;)
Dat kan ik niet omdat mijn auto geleased is.

Nu heb ik eens een dag gewisseld met mijn baas, maar toen heb ik op zijn telefoon ingelogd met mijn data. Dat doe je alleen als je die persoon perfect kent.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Tommie12 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:56:
[...]

Dat kan ik niet omdat mijn auto geleased is.

Nu heb ik eens een dag gewisseld met mijn baas, maar toen heb ik op zijn telefoon ingelogd met mijn data. Dat doe je alleen als je die persoon perfect kent.
Zeker? Ik heb ook een lease en alhoewel ik het nog nooit geprobeerd heb ging ik er vanuit dat als ik bij bediening kijk ik een icoontje met 'start' zie in de balk er onder. Ging er altijd vanuit dat dit dat bewuste knopje was om de auto op afstand te starten en zodat iemand er mee weg kan rijden.

Volgens reddit is dit ook daadwerkelijk het geval.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Oekol schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:07:
[...]

Zeker? Ik heb ook een lease en alhoewel ik het nog nooit geprobeerd heb ging ik er vanuit dat als ik bij bediening kijk ik een icoontje met 'start' zie in de balk er onder. Ging er altijd vanuit dat dit dat bewuste knopje was om de auto op afstand te starten en zodat iemand er mee weg kan rijden.

Ja, ik kan de auto op afstand open doen en starten, maar ik kan geen gebruiker toe voegen.
Mijn vrouw is gewoon ingelogd op mijn account in the app met haar telefoon, en dan gaat de deur open en kan ze rijden.

Maar als ik een pechverhelper een 'sleutel' wil geven, dan ga ik niet mijn paswoord aan hem geven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sk1nny666
Oekol schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:07:
[...]

maar auto word afgesleept.
komt op locatie moeten ze je bellen om de auto te starten om hem van de sleepwagen te krijgen.
en dan elke keer als als ze de auto moeten verplaatsen word je weer gebeld. lijkt mij niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Tommie12 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:11:
[...]

Ja, ik kan de auto op afstand open doen en starten, maar ik kan geen gebruiker toe voegen.
Mijn vrouw is gewoon ingelogd op mijn account in the app met haar telefoon, en dan gaat de deur open en kan ze rijden.

Maar als ik een pechverhelper een 'sleutel' wil geven, dan ga ik niet mijn paswoord aan hem geven...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LaNLtig.png

Dit heb je niet bij 'bediening' staat in je app? Ik namelijk wel, dus ik kan dit wel gebruiken op die manier.
Tenzij hij een foutmelding moet geven als ik het probeer, maar nogmaals nog nooit geprobeerd. Kan het wel een keer gaan proberen. Via deze knop gaat er een timer aflopen van 2 minuten en in die 2 minuten kan iemand wegrijden en vanaf het moment dat de auto geparkeerd is gaat het weer op 'lock'.

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 26-06-2024 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Oekol schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:14:
[...]

[Afbeelding]

Dit heb je niet bij 'bediening' staat in je app? Ik namelijk wel, dus ik kan dit wel gebruiken op die manier.
Tenzij hij een foutmelding moet geven als ik het probeer, maar nogmaals nog nooit geprobeerd. Kan het wel een keer gaan proberen. Via deze knop gaat er een timer aflopen van 2 minuten en in die 2 minuten kan iemand wegrijden en vanaf het moment dat de auto geparkeerd is gaat het weer op 'lock'.
Ja, dat werkt, maar op dat moment moet de andere al in de auto zitten en direct weg rijden.
Na een rit is het gedaan, en moet je dat opnieuw doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
sk1nny666 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:13:
[...]

maar auto word afgesleept.
komt op locatie moeten ze je bellen om de auto te starten om hem van de sleepwagen te krijgen.
en dan elke keer als als ze de auto moeten verplaatsen word je weer gebeld. lijkt mij niet echt handig.
Ik heb ook nergens in het bericht gezet dat het handig was :D
[...]
Maar echt handig is het niet nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Tommie12 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:16:
[...]

Ja, dat werkt, maar op dat moment moet de andere al in de auto zitten en direct weg rijden.
Klopt, maar dat is voor een lease en niet lease rijder toch hetzelfde? Niemand gaat hem toevoegen als bestuurder lijkt me. Dus in dat voorbeeld is de enige echte goede oplossing sowieso de fysieke key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
Ik ben vandaag voor het eerst bij een supercharger geweest, hoe lang duurt het meestal voordat je de transactie ziet in de app? Ik heb de auto opgeladen om 13:00 vandaag maar kan niets vinden in de app. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 08:06
mistermol schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:26:
Ik ben vandaag voor het eerst bij een supercharger geweest, hoe lang duurt het meestal voordat je de transactie ziet in de app? Ik heb de auto opgeladen om 13:00 vandaag maar kan niets vinden in de app. Is dat normaal?
Is waarschijnlijk van je gratis km gegaan?

Bij lease zie je het ook niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 17:36
Sinds kort rijd ik ook (via de zakelijke lease) een MY. Overgenomen van een collega dus hij was al lekker ingereden met 7500km.
Nu ben ik aan het twijfelen over premium connectivity, maar daar had ik nog een vraag over in het kader van bug of feature.

Ik heb nu standard connectivity, en verbind dan de auto af en toe met mijn hotspot om Spotify te kunnen gebruiken.
Maar klopt het dat als de auto verbonden is met wifi de spraakcommando’s niet werken en er ook geen actuele routeplanning meer plaatsvindt?

Ik heb nu 1x gehad dat ik tijdens het luisteren van een podcast via spotify wel spraakcommando’s kon uitvoeren en de melding dat actuele routeplanning niet mogelijk was uitbleef.

Maar ik vroeg me af of ik nu iets verkeerd doe, of dat die ene keer dat het wel werkte zoals ik hoop eerder een bug was dan een feature…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
Oekol schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:18:
[...]

Klopt, maar dat is voor een lease en niet lease rijder toch hetzelfde? Niemand gaat hem toevoegen als bestuurder lijkt me. Dus in dat voorbeeld is de enige echte goede oplossing sowieso de fysieke key.
toch wel, je kan zelf een chauffeur toevoegen aan je auto/account, en je kan die er nadien ook uit gooien.
Bij mijn auto kan alleen de LM dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
Tomas_ schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:30:
[...]

Is waarschijnlijk van je gratis km gegaan?

Bij lease zie je het ook niet altijd
Daar staat ook alles op 0. Wellicht dat het even duurt. Ik zal wat geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:01
Ik heb deze week een Highland besteld. Weet iemand of de 'Mobile connector' (230v lader) bij de koop in zit? Ik kan dit nergens lezen en de Tesla medewerker aan de telefoon was er een beetje vaag over.

Knip

[ Voor 21% gewijzigd door Notna op 26-06-2024 17:05 . Reden: Geen verkapte verkoopposts, ook niet zonder link ;) ]

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

pewill schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:04:
Ik heb deze week een Highland besteld. Weet iemand of de 'Mobile connector' (230v lader) bij de koop in zit? Ik kan dit nergens lezen en de Tesla medewerker aan de telefoon was er een beetje vaag over.

Knip
In Nederland blijft de mobiele lader bij de koop zitten. Voor zover ik weet is het eruit halen van de lader alleen van toepassing in de US (en moet deze dus apart worden aangeschaft).

Op de US website staat het ook expliciet vermeld bij het bestllen; op de NL site is dit niet te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgQFr8id8Q4YJxYQPFOD3Fke6Tw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uX1Yt9RXgmg4mUkPvoQyCg2C.png?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door Notna op 26-06-2024 17:08 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewill
  • Laatst online: 05-09 12:01
Notna schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:06:
[...]

In Nederland blijft de mobiele lader bij de koop zitten. Voor zover ik weet is het eruit halen van de lader alleen van toepassing in de US (en moet deze dus apart worden aangeschaft).

Op de US website staat het ook expliciet vermeld bij het bestllen; op de NL site is dit niet te vinden.

[Afbeelding]
Dat is fijn, die gebruik ik toch met regelmaat :)

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_1975
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:49
bert pit schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:12:
[...]

Ik heb inmiddels zo'n zonnescherm. Dat zorgt ervoor dat de volle zon nauwelijks op de stoelen en rest van het interieur schijnt. Deze worden dus minder heet en het koelen gaat dan ook sneller.
In zuid Europa wordt vaak een zilverkleurig scherm achter de voorruit gebruikt met hetzelfde effect.
Vandaag auto omgedraaid. Het werd 48 graden. De zon viel niet op voorruit. Dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44
Baco- schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:44:
Hi allemaal,

Is er toevallig iemand in de buurt van Huizen, Baarn, Almere of omstreken met ook een nieuwe Tesla Model 3 Performance?

Ik heb een vreemd zoemend geluid bij het linker voorwiel boven de 125km/h (wat ik niet bij mijn 2 voorgaande model 3 auto's had).

Ik ben heel benieuwd of dit een Performance model dingetje is OF dat er gewoon iets mis is....

Tesla service is extreem bijdehand aan het doen en hier ga ik heel slecht op:

[Afbeelding]

Is er iemand die ik 5 minuten kan laten meerijden om te kijken of hij dit geluid herkent bij zijn m3p? Als dit niet zo is mag Tesla kiezen of ze de auto terugnemen (zit binnen de 14 dagen) of dat ze gewoon kijken wat er mis is zoals het hoort....

Alvast bedankt
Ik heb vandaag proefgereden met een Model 3 Performance en ik heb hetzelfde gehoord. Er zit een brom in komend van links voor zo het leek. Echt wel pas rond 125 km/u en het gebrom lijkt een beetje herhalend te gaan. Geen continue geluid maar herhalend.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
dunn0w schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:22:
[...]

Ben heel benieuwd hoe je dit dan kan doen?
Heb zelf helaas geen android meer en verschilt ook per merk. Dit staat er over in de handleiding van Tesla:

Sommige smartphones met NFC-functie kunnen worden gebruikt om uw auto te vergrendelen/ontgrendelen, net als bij het gebruik van een sleutelkaart. Zorg ervoor dat de mobiele Tesla-app correct is gekoppeld aan uw auto en schakel de NFC-functie in op uw telefoon. Zodra de functie is ingeschakeld, houd u de telefoon bij de portierstijl aan bestuurderszijde om het portier te vergrendelen of ontgrendelen. Raadpleeg de instructies op uw smartphone voor specifieke informatie over deze handeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:39
[...]

Als je eigenaar bent ja..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:39
Baco- schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:44:
Hi allemaal,

Is er toevallig iemand in de buurt van Huizen, Baarn, Almere of omstreken met ook een nieuwe Tesla Model 3 Performance?

Ik heb een vreemd zoemend geluid bij het linker voorwiel boven de 125km/h (wat ik niet bij mijn 2 voorgaande model 3 auto's had).

Ik ben heel benieuwd of dit een Performance model dingetje is OF dat er gewoon iets mis is....

Tesla service is extreem bijdehand aan het doen en hier ga ik heel slecht op:

[Afbeelding]

Is er iemand die ik 5 minuten kan laten meerijden om te kijken of hij dit geluid herkent bij zijn m3p? Als dit niet zo is mag Tesla kiezen of ze de auto terugnemen (zit binnen de 14 dagen) of dat ze gewoon kijken wat er mis is zoals het hoort....

Alvast bedankt
8)7 8)7 _O- _O-

En welkom bij Tesla! Ik zou een serviceverzoek indienen in Duitsland.

@schumi1986 ik denk dat jij dit ook wel kunt waarderen 8)

[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 27-06-2024 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Auto van een collega van mij filmde onlangs hoe een paar dieven een tesla opendeden en er mee wegreden. Jullie idee hoe dat zo makkelijk kon? Was geen hak of breekwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Na dit bericht is 't al verder gegaan maar dat kan dus ook als je lease bak hebt. Of het handig is is een tweede. Een extra profiel toevoegen kan niet. Maar iemand van afstand toestemming geven om te gaan rijden in jouw auto of je lease auto kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Davidrrr schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:54:
Auto van een collega van mij filmde onlangs hoe een paar dieven een tesla opendeden en er mee wegreden. Jullie idee hoe dat zo makkelijk kon? Was geen hak of breekwerk.
Pasje gestolen, of een replay attack o.i.d.
Kan zo veel dingen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_1975
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:49
Slonzo schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:56:
[...]

Pasje gestolen, of een replay attack o.i.d.
Kan zo veel dingen zijn...
Ik gebruik pincode. De dieven kunnen niks. misschien alleen inventaris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:15
adjego schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:28:
[...]

Ik heb vandaag proefgereden met een Model 3 Performance en ik heb hetzelfde gehoord. Er zit een brom in komend van links voor zo het leek. Echt wel pas rond 125 km/u en het gebrom lijkt een beetje herhalend te gaan. Geen continue geluid maar herhalend.
Hoor ik ook op mijn nieuwe M3P, vanaf 110km/u verschijnt dat geluid. Als iedereen met een M3P dat hoort dan zal het er wel bijhoren. :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Peter_1975 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:17:
[...]

Vandaag auto omgedraaid. Het werd 48 graden. De zon viel niet op voorruit. Dat scheelt.
48? Das niks. MYne vandaag 61 graden.
Benieuwd wat dat in Zuid Frankrijk haalt.
Maar op afstand airco aan en binnen paar minuutjes een bericht binnen dat auto al 20 graden was. Dus nul probleem.
Cabin overheat protection staat uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWGvJKJ9f5Edl3W5icDseVHIDeU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dnAPkoE5lvN5IohAjKjh4zPJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Peter_1975 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:58:
[...]

Ik gebruik pincode. De dieven kunnen niks. misschien alleen inventaris.
Ja doe ik ook. Maar wil voorkomen dat men überhaupt erin kan. Ik ben daarom wat huiverig voor die bluetooth verbinding. Sta best vaak in een garage namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Allewijn schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:07:
[...]

48? Das niks. MYne vandaag 61 graden.
Benieuwd wat dat in Zuid Frankrijk haalt.
Maar op afstand airco aan en binnen paar minuutjes een bericht binnen dat auto al 20 graden was. Dus nul probleem.
Cabin overheat protection staat uit.
[Afbeelding]
Bij mij vanmiddag. Is nog wit ook, en ramen getint.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyV1wdPPNnn8TXh-oKvijyGUJxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0DwAPYBaWwOysI18o2qivYum.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door anti elppa op 26-06-2024 18:20 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:15
Ik kwam met mijn witte tot 60 graden vandaag maar aangezien hij binnen een paar minuten afgekoeld is maakt me dat niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baco-
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
adjego schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:28:
[...]

Ah bedankt voor de info! Misschien is het dus toch iets "normaals"... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• still_the_same
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 22:47
mjvdzwet schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:08:
[...]

Welke functies verwacht je in Nederland (Europa) met FSD te krijgen?

Gezien FSD (zoals in de USA) hier regelgevingstechnisch niet is toegestaan en dus ook niet beschikbaar is.
Naar ik begrepen heb gebruikt het systeem een beter/nieuwer model op de snelweg tov ap en eap.

Daarnaast ben ik hardcore nerd en wil ik op de eerste rij zitten mocht het wel gebeuren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
dunn0w schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:22:
[...]

Ben heel benieuwd hoe je dit dan kan doen?
Heel simpel: je telefoon tegen de B-stijl houden van de auto met je scherm aan. Zelfde plek als hoe je je kaart er tegen aan houdt.

[ Voor 9% gewijzigd door Oekol op 26-06-2024 19:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:42

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Zijn er meer mensen die een lichte brom horen in de Y. et is een hogere toon die lijkt te komen uit de monitor. Wanneer je op de voet van de monitor drukt verandert het geluid enigzinds. Je hoort het wanneer de ventilatie/AC uit is evenals de muziek uiteraard.Rijgeluide overstmmen de brom. Het is een geluid wat ik ken van oude tv’s.
22 juni schreef @NiroNiro niro er al over.

[ Voor 6% gewijzigd door peerke 1960 op 26-06-2024 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andrehj schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:14:
[...]

Je hebt gelijk, het is 10.800 km volgens het CBS. Maar daar verandert de conclusie niet van. (208 km per week is nog steeds ca 200 km).
Na 200 km rijden staat de auto ongeveer op 35-50% (rekening houdend met winter - zomer, sneller - langzamer).

Dat leent zich dus perfect om 1x per week de auto op te laden tot 100%.

Maar goed. Ik denk dat veel auto's die maar weinig kilometers rijden heel andere modellen zijn: Citroen C1 of C3, VW Up, dat soort autootjes. Een auto van €45.000 is niet zo voor de hand liggend voor de plaatselijke boodschappen en een keer in de week 's avonds naar de klaverjasclub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:42

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

bilgy_no1 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 19:37:
[...]

Na 200 km rijden staat de auto ongeveer op 35-50% (rekening houdend met winter - zomer, sneller - langzamer).

Dat leent zich dus perfect om 1x per week de auto op te laden tot 100%.

Maar goed. Ik denk dat veel auto's die maar weinig kilometers rijden heel andere modellen zijn: Citroen C1 of C3, VW Up, dat soort autootjes. Een auto van €45.000 is niet zo voor de hand liggend voor de plaatselijke boodschappen en een keer in de week 's avonds naar de klaverjasclub.
En dan nog, wat let je om je auto weer 100 % op te laden wanneer je nog 60% lading hebt? ( ga uit van thuis opladen met een LFP accu). Doe ik ook wanneer ik in een week weinig rij.
Groet, peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:06
Nou ik had dus EAP (enhanced auto pilot voor diegenen die "net" meelezen) meegekocht, na een weekje rijden vind ik het serieus tegenvallen.
Iemand een idee of ik dat nog kan annuleren? Echt 0 meerwaarde, dat lane switchen is in "mad max" modus zelfs megatraag en bij druk verkeer doet die het niet omdat er teveel verkeer langs je heen rijdt en het plekje te krap is.

Ik kom van een iX3 met driving assistant pro en dat vond ik toch echt wel veel fijner rijden. De Tesla kan meer, maar vanaf je maar een klein beetje meestuurt dan springt die uit. Echt superlastig. Voor bij baanvak wissels wordt ik er helemaal onnozel van. Zo erg dat ik hem momenteel in "adaptive cruise" modus heb gezet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
still_the_same schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 19:06:
[...]

Naar ik begrepen heb gebruikt het systeem een beter/nieuwer model op de snelweg tov ap en eap.

Daarnaast ben ik hardcore nerd en wil ik op de eerste rij zitten mocht het wel gebeuren :)
Het model is nog hetzelfde, ik zou het ook leuk vinden als we het Amerikaanse model krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eslat
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-09 09:42
Vissa66 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:06:
[...]

Hoor ik ook op mijn nieuwe M3P, vanaf 110km/u verschijnt dat geluid. Als iedereen met een M3P dat hoort dan zal het er wel bijhoren. :P
Heb precies hetzelfde bij m’n nieuwe M3P. Vanaf 110-115 km per uur een brommend geluid. Irritant. Heb een service afspraak gemaakt. M’n M3 LR 2019 had dit niet..

Tesla Model 3 performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
fluppie007 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:06:
Nou ik had dus EAP (enhanced auto pilot voor diegenen die "net" meelezen) meegekocht, na een weekje rijden vind ik het serieus tegenvallen.
Iemand een idee of ik dat nog kan annuleren? Echt 0 meerwaarde, dat lane switchen is in "mad max" modus zelfs megatraag en bij druk verkeer doet die het niet omdat er teveel verkeer langs je heen rijdt en het plekje te krap is.

Ik kom van een iX3 met driving assistant pro en dat vond ik toch echt wel veel fijner rijden. De Tesla kan meer, maar vanaf je maar een klein beetje meestuurt dan springt die uit. Echt superlastig. Voor bij baanvak wissels wordt ik er helemaal onnozel van. Zo erg dat ik hem momenteel in "adaptive cruise" modus heb gezet...
Heel snel melden bij Tesla. Hoe langer je wacht hoe minder kans op geld terug. Geen idee of ze het doen. Misschien kun je je beroepen op de wet koop op afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-09 20:42
S-te-fan schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:31:

Ik heb nu standard connectivity, en verbind dan de auto af en toe met mijn hotspot om Spotify te kunnen gebruiken.
Je kunt Sporify of welk andere streamingdienst vanaf je foon streamen. Het is dan mogelijk om in je playlist te bladeren. Vooruit en achteruit.
Je kunt geen playlist kiezen, dat moet je even op je foon doen.

Ik kan er prima mee leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:56
S-te-fan schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:31:
Sinds kort rijd ik ook (via de zakelijke lease) een MY. Overgenomen van een collega dus hij was al lekker ingereden met 7500km.
Nu ben ik aan het twijfelen over premium connectivity, maar daar had ik nog een vraag over in het kader van bug of feature.

Maar klopt het dat als de auto verbonden is met wifi de spraakcommando’s niet werken en er ook geen actuele routeplanning meer plaatsvindt?

Ik heb nu 1x gehad dat ik tijdens het luisteren van een podcast via spotify wel spraakcommando’s kon uitvoeren en de melding dat actuele routeplanning niet mogelijk was uitbleef.

Maar ik vroeg me af of ik nu iets verkeerd doe, of dat die ene keer dat het wel werkte zoals ik hoop eerder een bug was dan een feature…
Even checken welke APN je ingesteld hebt bij je mobiele netwerkaanbieder. Als je bijvoorbeeld op het KPN-netwerk als APN "internet" instelt, werken deze functies niet goed. Stel je "portalmmm.nl" in dan wel. Dat schijnt te maken te hebben met het toewijzen van een IPV6 of IPV4-ipadres, las ik ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:52
maik73 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:04:
[...]

Klopt, maar helaas werkt het via de werkgever vaak anders (shell recharge pas)
Dan maar declareren achteraf? Voor mij is snelwegladen alleen in de vakantie nodig, dus dan valt het nog wel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
sanger1981 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:58:
[...]

Mee eens dat het goede laadpunten zijn. Maar persoonlijk stop ik liever iets vaker en korter dan na 350+ km een uur te moeten laden.
Geen idee welk model jij hebt, maar een uur laden is mij nog nooit gelukt ;) .
Je kan natuurlijk een extra stop tussendoor toevoegen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

peerke 1960 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 19:47:
[...]

En dan nog, wat let je om je auto weer 100 % op te laden wanneer je nog 60% lading hebt? ( ga uit van thuis opladen met een LFP accu). Doe ik ook wanneer ik in een week weinig rij.
Groet, peter
Denk dat mensen het ook te serieus nemen.
Ik laad mijn model 3 gerust op tot 100% ook als hij nog boven de 60% zit.

Tesla zegt 1x per week naar 100% dus dat is precies wat ik doe. En zoals eerder gezegd, als hij niet zo happy is dan had ie geen batterij moeten zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
Goed nieuws voor mensen met EAP en FSD.
Lijkt er op dat autopark hier dan ook komt?

Yes zie nu dat hij bij de Duitse buren geïnstalleerd wordt op X. Dat is mooi!

[ Voor 33% gewijzigd door Oekol op 26-06-2024 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eippahc
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:19
ElonDusk schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:04:
Gisteren heeft vriendin een ongeluk gehad met mijn 2 dochters in de auto. De kinderen mankeert gelukkig niks en vriendin heeft vooral pijn met wat blauwe plekken. Een K*T persoon (zacht gezegd) is door rood gereden en met zeker 70km per uur tegen onze auto aangereden.
Politie zei dat ze geluk hebben gehad dat ze in een degelijke auto zaten want het kon anders gelopen zijn. [Afbeelding]

Met beelden: DIK DIK DOOR ROOD
[Streamable: IMG_5301 (1)]
Heftig, gelukkig komt iedereen er redelijk goed vanaf. Helaas voor jullie maar prettig voor ons dat de Tesla hier goed scoort op gebied van veiligheid

P.s. Dit filmpje is ook op Dumpert gedeeld |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oekol schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:09:

[Embed]
Vet! Heb nog tot halverwege augustus EAP en zou dit graag nog even testen. Beter komt hij ff snel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• still_the_same
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 22:47
mjvdzwet schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:06:
[...]

Het model is nog hetzelfde, ik zou het ook leuk vinden als we het Amerikaanse model krijgen.
Wat ik gelezen had, iets meer detail dan ;)
- AP gebruikt een 6 jaar oud model +/-
- EAP gebruikt dat zelfde model voor autopilot navigatie
- Bij FSD gebruikt autopilot navigatie FSD 11
In de US gebruikt het FSD 11 op de snelweg en 12 in de stad.

Maarrrrrr, disclaimer, dit las ik op internet ;)

Vooral ben ik benieuwd, na aanschaf, waarom zie ik niet de 3e optie in mijn autopilot menu, die zag ik wel bij de proefrit. Al is het maar om te zien dat ik teveel geld heb uitgegeven op hoop dat het ooit gat komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:15
Eslat schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:08:
[...]

Heb precies hetzelfde bij m’n nieuwe M3P. Vanaf 110-115 km per uur een brommend geluid. Irritant. Heb een service afspraak gemaakt. M’n M3 LR 2019 had dit niet..
Ben benieuwd wat eruit komt. Houdt ons op de hoogte. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 12:15
Ik kan nog niet de juiste dubbelklik van het scroll wiel vinden om AP aan te zetten in mijn M3H. Vaak gaat dan TACC uit.

Een langere of kortere pauze tussen de dubbelklik doet dan soms niets.

Iemand een idee wat de juiste pauze/snelheid moet zijn om te dubbelklikken op de scroll wiel om AP na een baanwissel weer aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:06
Dacht eens te snuffelen in de service mode. Bank 1 failing? Huh. Nog iemand dit op een 1 week oude Tesla 🙈?.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1uCV6Cb3-5GR6HL5ztc8RMaSaXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MsTvo1MkYcI0crNPPHTltGaN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
Nieuwe update inzake opschorting autopilot. Het zal wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
Hongy schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:00:
Ik kan nog niet de juiste dubbelklik van het scroll wiel vinden om AP aan te zetten in mijn M3H. Vaak gaat dan TACC uit.

Iemand een idee wat de juiste pauze/snelheid moet zijn om te dubbelklikken op de scroll wiel om AP na een baanwissel weer aan te zetten?
Ik gebruik dat scroll wieltje heel weinig, is toch onprettig om op te drukken. Daarbij viel me wel op dat hij de dubbele klik niet altijd goed registreert.
Het ritme is ‘gewoon’ een dubbele klik zoals bij een computermuis ;) .

Overigens is de veel comfortabelere oplossing de sexy button en commander. 1 knopje links achterop het stuur om gelijk TACC+AP aan te zetten en continuous autopilot voor op de snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Davidrrr schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:26:
Nieuwe update inzake opschorting autopilot. Het zal wel
Waar heb je 't over? Er is niks verandert daarin? Dat zat sowieso al in de 2024.20.x range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:05
fluppie007 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:17:
Dacht eens te snuffelen in de service mode. Bank 1 failing? Huh. Nog iemand dit op een 1 week oude Tesla 🙈?.

[Afbeelding]
Ik heb zelf nog nooit in dat menu gekeken, ziet er uit dat ze de storage redundant hebben uitgevoerd.
Ik zou even na een nachtje nog eens kijken wellicht probeert ie zichzelf te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
  • Laatst online: 18-08 09:23
Stel je rijdt 80 en schakelst autopilot in, hoe kunnen dan makkelijk een paar kilometertjes op plussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:42
Kevinns schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:39:
[...]

Ik snap waarom je naar 100% moet laden, maar dan zegt men ook dat het goed is om 'm af en toe verder leeg te rijden om het BMS te kalibreren. En ook nog dat het niet goed is om de auto langere tijd met een hoge SoC te parkeren. In mijn geval is het dan het een of het ander. Daar zouden ze ook best een advies over kunnen geven.
Gewoon laden en daarna rijden. Je kan het starten of eindtijd vh laden plannen in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kritischelezer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-06 22:59
AMDman schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:44:
Stel je rijdt 80 en schakelst autopilot in, hoe kunnen dan makkelijk een paar kilometertjes op plussen?
Rechter stuurknop omhoog scrollen,zo doe ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 06:54
Hongy schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:00:

Instellen als enkele klik kan ook, dat werkt goed hier (m3h)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

GVR

Rechter scrollwieltje?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlorisK-Delft
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-08 21:54
Oekol schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:09:

[Embed]
Zojuist de update binnen gekregen! Inderdaad nu ook in Nederland beschikbaar, erg gaaf. Binnenkort uitproberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kt_qo3Q4QlH0mcCWuoUx-_H1xHo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MhBQss4vPEsOsX3RBczEHE6n.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zie topicwarning

[ Voor 85% gewijzigd door We Are Borg op 27-06-2024 06:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
eippahc schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:12:
[...]

P.s. Dit filmpje is ook op Dumpert gedeeld |:(
Dat is weer jammer. Aan de reacties is weer te zien hoeveel mensen vooroordelen hebben (over Tesla’s)

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05:44
Tommie12 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:16:
[...]

Ik heb de card gewoon in de auto liggen. Ja als er ingebroken wordt kan ie wegrijden maar denk dat er niet vaak word ingebroken in een Tesla. En dan moet degene nog dat kaartje vinden en weten hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 15:06
FlorisK-Delft schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:20:
[...]

Zojuist de update binnen gekregen! Inderdaad nu ook in Nederland beschikbaar, erg gaaf. Binnenkort uitproberen.

[Afbeelding]
Heb je FSD? Ik zie zelf ook de update maar hier wordt alleen gesproken over bug fixes (auto zonder FSD). Ging er al vanuit dat het niet standaard erop zou komen, maar ja had toch leuk geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door SL65 op 27-06-2024 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmateurVinoloog
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18-09 15:38
Sappa schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:53:
[...]

Waar kun je dat instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
SL65 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:15:
[...]

Heb je FSD? Ik zie zelf ook de update maar hier wordt alleen gesproken over bug fixes (auto zonder FSD). Ging er al vanuit dat het niet standaard erop zou komen, maar ja had toch leuk geweest.
Dit staat toch duidelijk op de Tesla website.
Voor auto park heb je minimaal de EAP upgrade nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
mjvdzwet schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:29:
[...]

Dit staat toch duidelijk op de Tesla website.
Voor auto park heb je minimaal de EAP upgrade nodig.
Oké. Ben benieuwd naar de ervaringen in Europa. Leuke feature in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL65
Onder bediening / autopilot

[ Voor 35% gewijzigd door SL65 op 27-06-2024 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Ik heb geen eap/fsd, nooit tijdelijk getest ook, maar zie in app geen optie om dat (per maand?) af te kunnen nemen.

Is dat omdat ik lease rij en de lm dit moet activeren? En dus niet a la connectivity zelf extra af te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmateurVinoloog
SL65 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:53:
[...]

Onder bediening / autopilot
Ah ik zie het al; ik had alleen TACC aan, je moet ook Autosteer aanhebben voor die functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 12:15
Sappa schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:53:
[...]

Met een enkele klik als ik dan van rijstrook wissel dan gaat AP uit en schiet die niet terug naar TACC. Maar ik ga nog wel een keer die setting proberen.

Of overwegen om alleen de sexy commander te halen om continuous AP te krijgen. Die extra buttons vind ik niet zo relevant voor de functies die je kan programmeren op die buttons.

Vind AP op zich niet zoveel meer toevoegen dan TACC als AP je alleen in het midden van de baan houdt.
Bij een baanwissel moet je sowieso sturen en je moet toch wat druk op het stuur uitoefenen om die waarschuwingen te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 11:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

boefje79 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:56:
Ik heb geen eap/fsd, nooit tijdelijk getest ook, maar zie in app geen optie om dat (per maand?) af te kunnen nemen.

Is dat omdat ik lease rij en de lm dit moet activeren? En dus niet a la connectivity zelf extra af te nemen?
EAP/FSD is een optie die je moet kopen in één keer; die kan niet per maand worden afgenomen. Ik geloof dat dit wél in de US kan, maar dat kan ik ook verkeerd onthouden hebben.

Dat verklaart wellicht ook waarom je het met een geleasde auto niet als optie krijgt; daar zal je wellicht de LM voor moeten inschakelen :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
boefje79 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:56:

Via LM idd. Ik zie helemaal niets bij aankopen in de Tesla app. Loopt via hun ‘hoofdaccount’ van de auto. Ellende. 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:35

bert pit

asdasd

Rechter scroll wieltje. Per ‘tandje’ is +1km, een flinke slinger op het wieltje is +5km.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tommie12
Silversurfer1 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 05:57:
[...]

Ik heb de card gewoon in de auto liggen. Ja als er ingebroken wordt kan ie wegrijden maar denk dat er niet vaak word ingebroken in een Tesla. En dan moet degene nog dat kaartje vinden en weten hoe het werkt.
Veel succes met de verzekering als jij diefstal gaat aangeven, en via Tesla kan men zien dat er gewoon met de kaart is weggereden.
Je kan dan thuis geen braaksporen aantonen, en dus wordt dat grove nalatigheid en de verzekering stuurt je wandelen.

Een laadkaart laat ik in de auto liggen, want dat is tientjeswerk, maar een sleutel(kaart)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05:44
Tommie12 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:40:
[...]

Veel succes met de verzekering als jij diefstal gaat aangeven, en via Tesla kan men zien dat er gewoon met de kaart is weggereden.
Je kan dan thuis geen braaksporen aantonen, en dus wordt dat grove nalatigheid en de verzekering stuurt je wandelen.

Een laadkaart laat ik in de auto liggen, want dat is tientjeswerk, maar een sleutel(kaart)?
Ja true maar wie steelt er nu een Tesla. Op de app kun je zo zien waar die rijdt.

Ik heb al tijdje geen portemonnee meer. Ook rijbewijs heb ik in de auto verstopt. Ik zeg niet waar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Silversurfer1 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:45:
[...]

Ja true maar wie steelt er nu een Tesla. Op de app kun je zo zien waar die rijdt.

Ik heb al tijdje geen portemonnee meer. Ook rijbewijs heb ik in de auto verstopt. Ik zeg niet waar ;)
Ooit gehoord over de verkoop van auto's in onderdelen....
Ze rijden de auto weg, een paar km verder gaat die een depanneur op, dan maken ze de telematica defect en rijden de auto naar een loods waar die in onderdelen uit elkaar gehaald wordt.
Gezien de moeilijkheid om onderdelen te vinden gaan die vlot weg voor een goede prijs.

Dat gebeurt natuurlijk niet alleen met Tesla, maar ook met andere merken. Een complete auto intact verkopen wordt binnen europa vrijwel ondoenbaar onwille van de tracking die nu bijna standaard zit in elke auto. Er zit altijd een sim in voor de noodoproep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 19:17

Ethirty

Who...me?

FlorisK-Delft schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:20:
[...]

[Afbeelding]
Dit zal al op mijn Skoda 10 jaar geleden. Ik heb het welgeteld 2x gebruikt, 1x om te proberen en 1x om aan iemand te showen. Zelf parkeer ik 2x zo snel en nauwkeuriger.

Hoop dat de Tesla implementatie een stuk beter is dan toen, anders is het echt de meerprijs niet waard.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
Vandaag kan ik mijn Model 3 SR ophalen. Een ding waar ik nog niet uit ben...

We hebben 3 bestuurders in dit huis. Ik wil dat iedereen gewoon toegang heeft tot alle functies in de App en de auto. En dat ieder zijn eigen settings heeft.

Kan ik dan beter verschilende Tesla accounts gebruiken? Dat moet ik dan denk ik vragen aan de leasemaatschappij lees ik hier en daar.

Of is het voldoende als we allemaal hetzelfde (mijn) Tesla account gebruiken en werken met driver profiles in de auto zelf?

Indien het nog wat uitmaakt, we gebruiken allemaal een Android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
https://teslamotorsclub.c...try-mode-on.301230/page-2

Volgens deze bijdrage zou de 12V outlet in de koffer enkel blijven werken als de auto in Camp mode staat (dog mode volstaat niet).

Ik heb al geprobeerd met Sentry en Dog mode, maar dat werkt niet.

Is dit dan de enigste manier om een electrische koelbox koud te houden gedurende langere termijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmateurVinoloog
stefxx schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:02:

We hebben 3 bestuurders in dit huis. Ik wil dat iedereen gewoon toegang heeft tot alle functies in de App en de auto. En dat ieder zijn eigen settings heeft.

Kan ik dan beter verschilende Tesla accounts gebruiken? Dat moet ik dan denk ik vragen aan de leasemaatschappij lees ik hier en daar.

Of is het voldoende als we allemaal hetzelfde (mijn) Tesla account gebruiken en werken met driver profiles in de auto zelf?

Je kunt bestuurders uitnodigen. https://www.tesla.com/support/how-add-or-remove-drivers . Die kunnen zich dan aanmelden en met hun app met de auto werken.

Het fijnste is als iedereen z'n eigen profiel heeft en dat koppelt aan z'n telefoonsleutel (stom genoeg doet ie dat niet automatisch :x).

Ah, ik zie dat je lease bent; dan zal het waarschijnlijk de lease maatschappij zijn die dat moet doen :p.

[ Voor 5% gewijzigd door AmateurVinoloog op 27-06-2024 09:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sk1nny666
AmateurVinoloog schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:05:
[...]

Je kunt bestuurders uitnodigen. https://www.tesla.com/support/how-add-or-remove-drivers . Die kunnen zich dan aanmelden en met hun app met de auto werken.

Het fijnste is als iedereen z'n eigen profiel heeft en dat koppelt aan z'n telefoonsleutel (stom genoeg doet ie dat niet automatisch :x).
alleen zal dit niet werken met een lease auto.

inloggen met hetzelfde tesla account en werken met driver profile werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-09 20:42
Knip

[ Voor 94% gewijzigd door Notna op 27-06-2024 10:47 . Reden: Zie topicwarning mbt updates ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:26
Tommie12 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:02:
https://teslamotorsclub.c...try-mode-on.301230/page-2

Volgens deze bijdrage zou de 12V outlet in de koffer enkel blijven werken als de auto in Camp mode staat (dog mode volstaat niet).

Ik heb al geprobeerd met Sentry en Dog mode, maar dat werkt niet.

Is dit dan de enigste manier om een electrische koelbox koud te houden gedurende langere termijn?
Maar een paar posts verder zegt hij dat het in zijn Model Y wel werkt. Welke auto heb jij?
Power is available whenever the vehicle is considered "awake". The vehicle may be awake for many reasons. For example, when using features such as Summon, or when features such as Cabin Overheat Protection, Keep Climate On, Dog Mode, Camp Mode, Sentry Mode, etc. are enabled. The vehicle is also awake whenever the low voltage battery is being charged or is in use, during high voltage charging, when the vehicle is communicating with the mobile app, etc. Leaving an accessory plugged in does not deplete the low voltage battery.
Volgens de handleiding zou het wel in die andere modi moeten lukken, die tekst is hetzelfde voor de 3 en X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matteo1992
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-07-2024
Knip

[ Voor 93% gewijzigd door Notna op 27-06-2024 09:31 . Reden: Blijven we dit nou doen? ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
turkeyhakan schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:49:
[...]

8)7 8)7 _O- _O-

En welkom bij Tesla! Ik zou een serviceverzoek indienen in Duitsland.

@schumi1986 ik denk dat jij dit ook wel kunt waarderen 8)
Hahaha Tesla Service op zijn best :+

Ik heb ook nog heel wat bijzondere gesprekken in mijn app staan van Tesla Service, doet het altijd goed bij mensen die aan mij vragen hoe Tesla bevalt :P

Blijft bijzonder hoe Tesla zijn kopers laat geloven heel behulpzaam te zijn met alles maar zodra je met de auto het pand hebt verlaten en te maken krijgt met Tesla Sevice de vlag er ineens heel anders bij hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baco-
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
schumi1986 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:30:
[...]

Hahaha Tesla Service op zijn best :+

Ik heb ook nog heel wat bijzondere gesprekken in mijn app staan van Tesla Service, doet het altijd goed bij mensen die aan mij vragen hoe Tesla bevalt :P

Blijft bijzonder hoe Tesla zijn kopers laat geloven heel behulpzaam te zijn met alles maar zodra je met de auto het pand hebt verlaten en te maken krijgt met Tesla Sevice de vlag er ineens heel anders bij hangt.
Haha ja het is echt niet te doen... ik zou ook echt niet zo mijn werk willen doen op die afdeling.. volgens mij word je daar echt een heel zuur persoon... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandd
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-04 14:09
Iemand bekend met dit probleem? Spotify blijft hangen op "Laden"

Paar facts:
- MYLR AWD met software versie 2024.20.3
- Reboot uitgevoerd op het stuur (beide knoppen ingedrukt), hielp niet
- Geswitched van Spotify -> TuneIn -> Spotify -> Radio -> Spotify etc, hielp niet
- Auto heeft LTE mét bereik, want browser werkt, TuneIn werkt
- Auto heeft Premium connectivity enabled

Buggy software?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4oqP_-DsQavCOxCVcALDYsmwyTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9ZxkFFIoEP6CkzaHQLYzbRE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 17:36
@JBL-freak Oh ik wist niet eens dat dat kon, maar dat is een goeie tip. Al wil ik vaak pas spotify gaan luisteren als ik al onderweg ben. En dat lukt dan niet meer handsfree.

@WhoDoYaThinkIAm dat was de truc! en dat verklaart ook de toevallige keer dat het wel gewerkt heeft. Op mijn privételefoon stond het juist ingesteld, en de 99% van de keer gebruikte werktelefoon stond het niet juist ingesteld.

Nu kan ik gewoon weer tegen mn auto praten terwijl ik spotify luister!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri_berg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 09:54
rolandd schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:36:

Paar facts:
- Geswitched van Spotify -> TuneIn -> Spotify -> Radio -> Spotify etc, hielp niet

Buggy software?

[Afbeelding]
Hmmzzz geen idee maar je triggert mij wel t.a.v. een probleem dat ik ondervind.

Wanneer je rijdt en degene in de bijrijdersstoel de webbrowser gebruikt dan laadt deze bij mij 2 tot 3 opgevraagde pagina's goed maar daarna blijft hij hangen. Komt er steevast een DNS melding en meestal na 2 tot 5 minuten eindelijk weer de opgevraagde pagina. Daarna zelfde riedeltje.

Op die momenten heb ik Tune-in of spotify actief en kaarten weergave op satteliet. Oftewel er wordt wel wat data over de LTE lijn gestuurd. Kan het zijn dat het ergens daardoor vastloopt? Hebben anderen dit probleem ook (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Eddos schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:27:
[...]

Maar een paar posts verder zegt hij dat het in zijn Model Y wel werkt. Welke auto heb jij?

[...]

Volgens de handleiding zou het wel in die andere modi moeten lukken, die tekst is hetzelfde voor de 3 en X.
Ik heb de Y LR geleverd in April 2023 uit Shanghai.

Je refereert naar een post, maar ik merk dat het met sentry en dog mode niet werkt, en dat komt ook later terug in die chain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
rolandd schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:36:

Paar facts:

Buggy software?

[Afbeelding]
Ik heb het met Podcasts, en ook na een reset werkt het niet altijd.
Wat meest stoort is dat de player vergeet waar die was na een vastloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18-09 16:26
Smobbo schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:46:
[...]

Geen idee welk model jij hebt, maar een uur laden is mij nog nooit gelukt ;) .
Je kan natuurlijk een extra stop tussendoor toevoegen :)
De Model Y RWD :)

Ik mis wel echt dat je persoonlijke settings in die navigatie kunt meegeven. Bv. ook een percentage voor aankomst, bij minder dan X% al naar een lader sturen etc.

Maar het is wel een luxeprobleem uiteindelijk natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18-09 16:26
stefxx schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:02:

Ik heb het gevraagd aan de leasemij en toen voor alle gebruikers een apart account gekregen. Ik vind dat perfect werken maar heb met de andere optie geen ervaring :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:08
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:22:
[...]

Blauw is wel makkelijker schoon houden dan wit denk ik inderdaad, maar ik hou liever een auto wit dan een zwarte auto zwart :+

Met keramische coating valt het allemaal ook wel mee.

Leuk om te horen dat jij heel positief bent over de kwaliteit van de lak, het is een keer wat anders dan wat je online vooral tegenkomt!

Gisteren een offerte gekregen voor een wrap in de kleur ‘Satin key west’. Even over nadenken :)
Blauw is super.
Ik kom voor mijn werk ook op bouwplaatsen dus mijn auto is verre van schoon meestal.
Als ik hem dan een keertje was schrik ik altijd hoe mooi blauw hij daadwerkelijk is :+
Pagina: 1 ... 368 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: