Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 367 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.596 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:44
henkNL schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:06:
Afgelopen zondag is mijn Premium connectivity afgelopen.
Ik wilde kijken of het te doen is met de hotspot van m'n telefoon.

Nu is het zo dat de auto soms wel, maar vaker ook niet mijn hotspot oppakt.
Als hij niet vanzelf verbindt, moet ik in de auto het schuifje bij wifi weer op 'aan' zetten, soms pakt hij de verbinding wel.

'Verbinding behouden in drive' staat aangevinkt

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Probeer inmiddels met Tasker een taak aan te maken op basis van bluetooth verbinding hotspot aan/uit..
Ik snap de logica ook nog niet helemaal. Hier gaat automatisch de hotspot aan na verbinding met Bluetooth. Alleen lijkt de auto niet te onthouden dat ik wifi aan wil hebben dus vaak moet ik tijdens het rijden de wifi aan zetten alleen soms snapt hij het wel en staat de wifi wel aan.

Snap de opmerking van sommige wel hoor. Maar ik word persoonlijk niet zo blij van weer een abonnement. Qua data stelt het ook weinig voor tenzij je hele Netflix series achterin aan het kijken bent.

[ Voor 9% gewijzigd door SL65 op 25-06-2024 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
De komende tijd sentry mode thuis maar aan. Kwam gisterochtend bij de auto en er was zand op gegooid. Ook bij de ramen en zat er aan bestuurderskant tussen de deur en de ramen.

Heb wel m'n vizier op buurtkinderen en die reageerde ook wel opvallend toen ik ze vroeg of ze wellicht wisten of iemand zand gegooid had.

Gisteravond de auto met hoge druk afgespoten en voordeel is dat die nu wel weer schoon is en glimt ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-09 15:49
SL65 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:20:
[...]

Ik snap de logica ook nog niet helemaal. Hier gaat automatisch de hotspot aan na verbinding met Bluetooth. Alleen lijkt de auto niet te onthouden dat ik wifi aan wil hebben dus vaak moet ik tijdens het rijden de wifi aan zetten alleen soms snapt hij het wel en staat de wifi wel aan.

Snap de opmerking van sommige wel hoor. Maar ik word persoonlijk niet zo blij van weer een abonnement. Qua data stelt het ook weinig voor tenzij je hele Netflix series achterin aan het kijken bent.
Wifi setting kan niet permanent aan helaas, als je een verbinding hebt (met het vinkje) voordat je de auto in drive zet blijft hij aan. Voor mij was dat in de praktijk een paar seconden wachten voordat je weg gaat, anders gaat wifi weer uit en moet je deze handmatig aanzetten.

Na al het geklooi maar besloten om premium connectivity te nemen, al vind ik eigenlijk dat het downloaden van de updates er ook in zou moeten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andrehj schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:02:
[...]

Raampjes een uurtje open zetten en daarna pas de airco aan?
Edit: Nog zuiniger: De auto verplaatsen naar de schaduw, en dan een uurtje de ramen open?
Kan je de ramen verder open zetten dan de stand ‘ventileren’? Want als je je raam open zet en de auto sluit dan gaan de ramen ook automatisch dicht. Of bedoelde je de ventileren stand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 21:30

Sebazzz

3dp

Willen jullie in je Tesla browser eens naar brugopen.nl gaan? Zijn de tijdens ook zo raar (en in 12-uurs formaat)? Het lijkt wel alsof de browser PST als timezone doorgeeft :/

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimBony
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19-09 20:07
Sebazzz schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:54:
Willen jullie in je Tesla browser eens naar brugopen.nl gaan? Zijn de tijdens ook zo raar (en in 12-uurs formaat)? Het lijkt wel alsof de browser PST als timezone doorgeeft :/
Klopt, ik ben daar ook al met persoonlijk Homey dashboard tegenaan gelopen.
Tot nu toe nog niet kunnen omzeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 08:44
geraroz schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:35:
[...]

Wifi setting kan niet permanent aan helaas, als je een verbinding hebt (met het vinkje) voordat je de auto in drive zet blijft hij aan. Voor mij was dat in de praktijk een paar seconden wachten voordat je weg gaat, anders gaat wifi weer uit en moet je deze handmatig aanzetten.

Na al het geklooi maar besloten om premium connectivity te nemen, al vind ik eigenlijk dat het downloaden van de updates er ook in zou moeten zitten
Ik ga dat eens testen. Dus de wifi kan niet standaard aan bedoel je? Had het idee dat de auto soms direct de link met de hotspot legde maar vaak ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door SL65 op 25-06-2024 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9qoJtXw-51Gy_Fl-jVLJ3VTECI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uw0VZDa7fAmWdyo7Mv7H4onc.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand waarom ze auto's met 10km labelen als demo? Ik pikte de mijne op met 40km, en die was ook nieuw

Keep it cool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Valentijn schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:18:
[Afbeelding]

Weet iemand waarom ze auto's met 10km labelen als demo? Ik pikte de mijne op met 40km, en die was ook nieuw
Ik vermoed dat hij dan in een showroom gestaan heeft en er dus mensen in zijn gaan zitten etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Barse87 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:39:
Sinds een paar maanden maak ik gebruik van Slim Laden van Engie (mijn energieleverancier).

Levert mij €0,03 per kwh op…

Maar de laatste tijd valt mij op dat het laden wordt onderbroken op de piekmomenten zoals nu en weer verder gaat wanneer er minder van het net gevraagd wordt.

Nu vraag ik mij af, kan het kwaad dat de laadsessie meerdere keren wordt onderbroken om na een tijdje weer verder te gaan?
Loop ik hierdoor niet meer kans dat er onbalans ontstaat in de accucellen? (Betreft een ‘23 model 3 met LFP)

Ander nadeel is ook dat ik soms mijn laaddoel/vertrektijd niet haal of juist andersom dat de accu ergens in de nacht al volgeladen is terwijl mijn laaddoel/vertrektijd pas op 8:30u staat.
Ik ben ermee gestopt, via de TESSIE app kwam ik erachter dat bij één (totale) laadsessie het opladen maar liefst 24(!) keer onderbroken werd ; voor de accu niet zo'n probleem maar voor de omvormer wel natuurlijk. Het is zelfs zeer in-efficient laden.... ik kwam uit op 91% waar ik normaal rond de 94-95% zit. Wellicht kun je zelf ook eens monitoren, ik schrok me een hoedje ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 20:03
Ik pikte de mijne op met 40km, en die was ook nieuw
Auto met 40km op de teller is naar mijn mening niet nieuw. Nieuwe auto's moeten hooguit paar km op de teller hebben. Zelfs 10km is te veel voor fabriek uit rijden, boot op/af rijden en vrachtwagen op/af rijden.
Mijn voorraadmodel MY uit Berlijn had 1km op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:52:
[...]

Auto met 40km op de teller is naar mijn mening niet nieuw. Nieuwe auto's moeten hooguit paar km op de teller hebben. Zelfs 10km is te veel voor fabriek uit rijden, boot op/af rijden en vrachtwagen op/af rijden.
Mijn voorraadmodel MY uit Berlijn had 1km op de teller.
Ik heb eigenlijk niet gekeken hoeveel mijne had. Op de factuur stond 30km. Schijnt vrij normaal te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hamer schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 20:55:
[...]

Wat is het verschil qua kofferbakruimte? Momenteel heeft mijn Volvo iets van 419L kofferbakruimte.
Heb ‘t idee dat zelfs de 3 ruimer is achter de 2e rij stoelen.

Heb morgen een proefrit.
Het verschil tussen de 3 en de Y is in praktische termen best groot. De 3 heeft een sedanklep, de Y is een hatchback. Dat betekent dat je met de laatste alles veel makkelijker kunt in- en uitladen. Dat staat nog los van het aanzienlijke verschil in totaal volume.

De C40 is ook een hatchback, dus als je wel eens iets groters achterin legt is dat soms praktischer dan in de Model 3. Ook al heeft die laatste in absolute termen meer liters.

Voor mij (plus gezin) viel de Model 3 daarom al meteen af. De model Y is een ruimtemonster wat het reizen met het gezin veel aangenamer maakt.

Verder zit je in de Model 3 lager (zowel als bestuurder in de auto als de hoogte boven het wegdek) en is het op de achterbank minder comfortabel (knieën staan meer omhoog, voeten niet makkelijk wegschuiven onder voorstoelen, minder hoofdruimte).

Ik vind deze auto's dus niet zo uitwisselbaar; ze dienen echt een andere doelgroep. Bedenk dus goed welke het best bij jou past. Voldoende ruimte als je die nodig hebt voor je gezin of hobby is in mijn optiek belangrijker dan een schermpje achterin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:00:
[...]

Ik heb eigenlijk niet gekeken hoeveel mijne had. Op de factuur stond 30km. Schijnt vrij normaal te zijn.
Oh, dan zal dat wel. Heb ik wellicht "geluk" gehad en dacht dat het zo hoort :>

Edit: Net even mijn factuur bekeken en ik zie ook Kilometerstand 30 KM staan maar in mijn geval klopt dat niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Armo op 25-06-2024 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:36
Armo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:12:
[...]

Oh, dan zal dat wel. Heb ik wellicht "geluk" gehad en dacht dat het zo hoort :>

Edit: Net even mijn factuur bekeken en ik zie ook Kilometerstand 30 KM staan maar in mijn geval klopt dat niet.
De M3 gaat in Shanghai eerst over een testbaan en rijdt daarna een groot stuk van parkeerterrein naar de boot. In Zeebrugge en Tilburg komt er ook nog wat bij. Goed te zien op de YT filmpjes van Wuwa. Bij mij stond er 27 km op.

[ Voor 6% gewijzigd door Maurice- op 25-06-2024 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 20:15
[Afbeelding]

Mijne was ook aangemerkt als demo, maar was 100% nieuw en heeft nergens in een showroom gestaan. Volgens de medewerker komt dat omdat ze dan bedoeld zijn om als demo te gaan fungeren, maar als je hem al koopt voordat hij überhaupt op locatie is krijg je gewoon een nieuwe auto.

De KM stand klopt vaak niet helemaal of wordt misschien uit de duim gezogen. Tijdens het bestellen stond deze op 10km, op de factuur 30km, bij afhalen toch op 10km. :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:24
Vroeger werden auto's met brandstofmotoren vaak geleverd met 20+ km. De dealer maakte vaak nog even een rondje in het kader van allerlei checks. Of de auto is in de fabriek getest en komt dan al met bijv. 30 km op de teller. Dat kan.

Mijn 3 en Y zijn beiden met respectievelijk 2 km en 1 km afgeleverd. De één komt uit China en de ander uit Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07:41

Als hij niet vanzelf verbindt, moet ik in de auto het schuifje bij wifi weer op 'aan' zetten, soms pakt hij de verbinding wel.

Probeer inmiddels met Tasker een taak aan te maken op basis van bluetooth verbinding hotspot aan/uit..
Ik had ditzelfde probleem. Super irritant, want ik heb nog een (gratis van werkgever) simkaart in een 4g modempje over, dus dit ligt standaard in de auto en altijd aan.

Probleem was uiteindelijk dat de auto thuis met de "thuis"wifi verbind, en als je dan wegrijdt dan is de verbinding pleite en pakt hij niet noodzakelijk de hotspot op.

Thuisverbinding verwijdert in de settings en nu werkt het 100% van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18-09 16:26
Smobbo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:20:
[...]

Op naam werkt idd niet, dan navigeert hij gewoon naar een POI wat toevallig een snellader blijkt te zijn. Alleen als je op de kaart in zoomt en op het icoontje klikt of via het bliksemschichtje de lader als locatie kiest gaat hij voorverwarmen.
Dat maakt het overigens wel omslachtig om andere laadlocaties te gebruiken ipv de Tesla SuC.

De heenweg ging overigens prima. Bereik was een dikke 380km volgens de planner en denk dat ik dat wel gehaald had ook als ik niet eerder een sanitaire stop en dus meteen laadstop had gemaakt. Terug was het weer een stuk minder nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 21-09 13:52
sanger1981 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 07:42:
[...]

Dat maakt het overigens wel omslachtig om andere laadlocaties te gebruiken ipv de Tesla SuC.

De heenweg ging overigens prima. Bereik was een dikke 380km volgens de planner en denk dat ik dat wel gehaald had ook als ik niet eerder een sanitaire stop en dus meteen laadstop had gemaakt. Terug was het weer een stuk minder nauwkeurig.
Idd, maar gelukkig zijn de SuC’s vrijwel altijd ook een betere optie (meer laadpunten, werken vrijwel altijd allemaal, etc). Je wordt door Tesla gewoon met hele sterke voorkeur alleen over hun netwerk gestuurd, afgelopen 5 jaar hier prima ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
Smobbo schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 07:55:
[...]

Idd, maar gelukkig zijn de SuC’s vrijwel altijd ook een betere optie (meer laadpunten, werken vrijwel altijd allemaal, etc). Je wordt door Tesla gewoon met hele sterke voorkeur alleen over hun netwerk gestuurd, afgelopen 5 jaar hier prima ervaringen mee.
Klopt, maar helaas werkt het via de werkgever vaak anders (shell recharge pas)

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
still_the_same schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:01:
Vandaag toch besloten FSD op mijn Model Y te bestellen. Tijdens een van de proefritten kan ik me herinnneren dat er een FSD beta menu was in de autopilot sectie. Nu zie ik die niet. Is dat omdat ik ongeduldig ben of omdat het veranderd is?
Welke functies verwacht je in Nederland (Europa) met FSD te krijgen?

Gezien FSD (zoals in de USA) hier regelgevingstechnisch niet is toegestaan en dus ook niet beschikbaar is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 22:12
Even op moeten wachten, maar SuC Almere is open. oOo

[ Voor 44% gewijzigd door DanielAlm op 26-06-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XelaRetak schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 07:30:
[...]

Ik had ditzelfde probleem. Super irritant, want ik heb nog een (gratis van werkgever) simkaart in een 4g modempje over, dus dit ligt standaard in de auto en altijd aan.

Probleem was uiteindelijk dat de auto thuis met de "thuis"wifi verbind, en als je dan wegrijdt dan is de verbinding pleite en pakt hij niet noodzakelijk de hotspot op.

Het lijkt er dus op dat de auto enkel naar een wifi hotspot gaat zoeken in geparkeerde toestand, en als een bestaande verbinding verbreekt tijdens het rijden (wegrijden van huis bv) die niet gaat verbinden met een andere.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
Tommie12 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:00:
[...]

Het lijkt er dus op dat de auto enkel naar een wifi hotspot gaat zoeken in geparkeerde toestand, en als een bestaande verbinding verbreekt tijdens het rijden (wegrijden van huis bv) die niet gaat verbinden met een andere.
Daar lijkt het wel op. Ik zal nog eens wat tests uitvoeren, maar het grootste verschil tussen mijn setup (hotspot altijd aan & in de auto) en andere setups (telefoon hotspot, aanzetten bij het wegrijden) kan ook nog wel invloed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

Peter_1975 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:51:
Vandaag Tesla M3H in de volle zon gezeten. 65 graden binnen. Het kost 1% accu om alles te koelen. Kan het nog zuiniger? Hitte cabine protection is bewust niet ingeschakeld. Eerst was het 22 graden ingesteld, nu 24 graden. Airco doet uitstekend. De scrolwieltjes op de stuur bleven vrij lang heet.
Ik heb inmiddels zo'n zonnescherm. Dat zorgt ervoor dat de volle zon nauwelijks op de stoelen en rest van het interieur schijnt. Deze worden dus minder heet en het koelen gaat dan ook sneller.
In zuid Europa wordt vaak een zilverkleurig scherm achter de voorruit gebruikt met hetzelfde effect.

[ Voor 7% gewijzigd door bert pit op 26-06-2024 09:21 ]

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 21:56
Barse87 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:39:
Sinds een paar maanden maak ik gebruik van Slim Laden van Engie (mijn energieleverancier).

Levert mij €0,03 per kwh op…

Maar de laatste tijd valt mij op dat het laden wordt onderbroken op de piekmomenten zoals nu en weer verder gaat wanneer er minder van het net gevraagd wordt.

Nu vraag ik mij af, kan het kwaad dat de laadsessie meerdere keren wordt onderbroken om na een tijdje weer verder te gaan?
Loop ik hierdoor niet meer kans dat er onbalans ontstaat in de accucellen? (Betreft een ‘23 model 3 met LFP)

Ander nadeel is ook dat ik soms mijn laaddoel/vertrektijd niet haal of juist andersom dat de accu ergens in de nacht al volgeladen is terwijl mijn laaddoel/vertrektijd pas op 8:30u staat.
Ik ben er ook mee getopt, in de nacht werkte het prima, ook vaak in 1 sessie door, maar in weekend niet goed, en paar weken geleden ook gedoe om hem een keer overdag te laten laden, toen het nodig was voor een rit. De app lag er toen uit bij Engie en kon het niet meer uitzetten waardoor ik niet thuis kon laden. Uiteindelijk toen maar helemaal gewist en kon ik weer laden, Jammer van die 3 ct maar leverde in meen 2 maanden €20 op dus geen groot verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:11
jheerink14 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:21:
[...]

Ik ben er ook mee getopt, in de nacht werkte het prima, ook vaak in 1 sessie door, maar in weekend niet goed, en paar weken geleden ook gedoe om hem een keer overdag te laten laden, toen het nodig was voor een rit. De app lag er toen uit bij Engie en kon het niet meer uitzetten waardoor ik niet thuis kon laden. Uiteindelijk toen maar helemaal gewist en kon ik weer laden, Jammer van die 3 ct maar leverde in meen 2 maanden €20 op dus geen groot verlies.
Ja inderdaad, het zou mij op jaarbasis ook hooguit €90 opleveren. Ik heb het ook maar uitgezet…

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 01:44
DanielAlm schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:59:
Even op moeten wachten, maar SC Almere is open. oOo
aha fijn!
niet dat ik het vaak zal gebruiken, woon er redelijk dichtbij, maar kan best een keer van pas komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barse87 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:25:
[...]

Ja inderdaad, het zou mij op jaarbasis ook hooguit €90 opleveren. Ik heb het ook maar uitgezet…
Ik vind 90€ op een jaar toch niet slecht als je daar bijna niks voor moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk559
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-01 11:33
Weet iemand of je 20.000 km gratis superchargen krijgt als je deze maand een demo model voorraad Tesla ophaalt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:36
DanielAlm schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:59:
Even op moeten wachten, maar SC Almere is open. oOo
SuC, geen SC neem ik aan O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ik merk toch dat ik wel een beetje FOMO gevoel heb door het bericht op de Tesla site dat per 1 juli de prijzen omhoog gaan. Ik heb interesse in een model 3 LR of performance, maar wilde dat pas eind van het jaar doen anders moet ik waarschijnlijk subsidie terugbetalen omdat ik de auto nog geen 3 jaar heb.

Maar goed, het is ook jammer dat ze niet aangeven wat de nieuwe prijzen gaan worden, want dan zou ik kunnen overwegen om alsnog de subsidie terug te betalen indien de nieuwe prijzen een stuk hoger zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-09 22:09
klerk559 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:40:
Weet iemand of je 20.000 km gratis superchargen krijgt als je deze maand een demo model voorraad Tesla ophaalt ?
Ja, mijn vader heeft er vorige week eentje besteld en we gaan hem zaterdag ophalen. De verkoper zei dat hij de gratis kilometers krijgt als hij deze maand nog werd opgehaald.
En zo staat het ook op de website. Neem een Tesla in ontvangst voor eind juni en krijg gratis supercharge kilometers.

[ Voor 13% gewijzigd door Broodro0ster op 26-06-2024 09:55 ]

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bones schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:49:
Ik merk toch dat ik wel een beetje FOMO gevoel heb door het bericht op de Tesla site dat per 1 juli de prijzen omhoog gaan. Ik heb interesse in een model 3 LR of performance, maar wilde dat pas eind van het jaar doen anders moet ik waarschijnlijk subsidie terugbetalen omdat ik de auto nog geen 3 jaar heb.

Maar goed, het is ook jammer dat ze niet aangeven wat de nieuwe prijzen gaan worden, want dan zou ik kunnen overwegen om alsnog de subsidie terug te betalen indien de nieuwe prijzen een stuk hoger zijn.
Geen garanties natuurlijk, maar ik zou me geen grote zorgen maken.
Er is op dit moment geen tekort, de verkoop loopt niet zo goed, dus zijn er gewoon steeds tijdelijke acties die elkaar af lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk559
Broodro0ster schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:52:
[...]

Ja, mijn vader heeft er vorige week eentje besteld en we gaan hem zaterdag ophalen. De verkoper zei dat hij de gratis kilometers krijgt als hij deze maand nog werd opgehaald.
En zo staat het ook op de website. Neem een Tesla in ontvangst voor eind juni en krijg gratis supercharge kilometers.
De reden waarom ik het vraag is omdat er nu in de voorwaarden staat dat het niet geldt op gebruikte auto's. En een demo model heeft km erop staan, dus is al gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klerk559 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:19:
[...]

De reden waarom ik het vraag is omdat er nu in de voorwaarden staat dat het niet geldt op gebruikte auto's. En een demo model heeft km erop staan, dus is al gebruikt.
Telt volgens mij wel als "nieuw"
Het geld alleen niet als je er eentje koopt van de "Certified occassions" pagina.

Ze laten niet voor niks de 20k km deal zien op https://www.tesla.com/nl_...geby=plh&zip=3841&range=0

"Geldig voor door uzelf geconfigureerde en reeds geconfigureerde voertuigen, onder voorbehoud van levering vanaf 7 juni 2024 tot uiterlijk 30 juni 2024."

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2024 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:56
bones schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:49:

Die fomo is precies wat ze willen. Ze willen met dit soort berichten en gratis SC km's nog ff de sales voor Q2 boosten.

Daar bovenop, volgens mij staat er nu geen 1 M3P meer op voorraad. Dus die krijg je nu toch niet meer geregeld voor levering in juni.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk559
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:23:
[...]

Telt volgens mij wel als "nieuw"
Het geld alleen niet als je er eentje koopt van de "Certified occassions" pagina.

Ze laten niet voor niks de 20k km deal zien op https://www.tesla.com/nl_...geby=plh&zip=3841&range=0

"Geldig voor door uzelf geconfigureerde en reeds geconfigureerde voertuigen, onder voorbehoud van levering vanaf 7 juni 2024 tot uiterlijk 30 juni 2024."
Dankjewel voor de informatie. Ik vind het alleen raar waarom ze dan " Certified occasions of gebruikte voertuigen " apart benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klerk559 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:32:
[...]

Dankjewel voor de informatie. Ik vind het alleen raar waarom ze dan " Certified occasions of gebruikte voertuigen " apart benoemen.
Edit: Ik zie wat je bedoelt in de voorwaarden inderdaad! Beetje vaag, belletje doen?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
Smobbo schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 07:55:
[...]

Mee eens dat het goede laadpunten zijn. Maar persoonlijk stop ik liever iets vaker en korter dan na 350+ km een uur te moeten laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 12:42

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

sanger1981 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:58:
[...]

Mee eens dat het goede laadpunten zijn. Maar persoonlijk stop ik liever iets vaker en korter dan na 350+ km een uur te moeten laden.
Een uur laden is wel heel lang als je maar tot 80% gaat. Overigens stop ik ook na 200/250 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

peerke 1960 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:01:
[...]

Een uur laden is wel heel lang als je maar tot 80% gaat. Overigens stop ik ook na 200/250 km.
Als je naar 100% wilt, wat aangeraden is bij de LFP batterij (1x per week op z'n minst volgens de manual) sta je er wel een uurtje kan ik je vertellen :+

80% zit je zo aan inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2024 12:15 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 11:26
Ik ben zo blij als een kind met mijn nieuwe model 3, als 'petrol-head' zijnde was het best een verandering. Maar wat ik echt opmerkelijk vind is dat de reacties zo ver uiteen liggen. Mensen dicht in mijn omgeving vinden hem net als ik prachtig. Maar uit andere hoeken... "Goeie daily, lekker rustig" tot aan "uhhhh what's that brother" memes" en "hij is in ieder geval mooier dan de oude".. Of ze beginnen over Elon 8)7

Niet dat ik me er ook maar iets van aantrek, maar wat lokt het veel uit :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

T-Blizzard schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:19:
Ik ben zo blij als een kind met mijn nieuwe model 3, als 'petrol-head' zijnde was het best een verandering. Maar wat ik echt opmerkelijk vind is dat de reacties zo ver uiteen liggen. Mensen dicht in mijn omgeving vinden hem net als ik prachtig. Maar uit andere hoeken... "Goeie daily, lekker rustig" tot aan "uhhhh what's that brother" memes" en "hij is in ieder geval mooier dan de oude".. Of ze beginnen over Elon 8)7

Oh en "Die dingen vliegen allemaal in brand, ze moeten ze weren uit ondergrondse garages" :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLct
  • Laatst online: 10:25
T-Blizzard schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:19:

Ik vind het wel grappig inderdaad. Ik gebruik de reacties van mensen als een soort graadmeter. De reactie zegt veel over een persoon. Hoe open-minded of close-minded ze zijn, Hoe ze naar de wereld kijken. Wat voor opvoeding en achtergrond ze hebben. Best wel leuk eigenlijk. Vaak is het een confirmatie van bepaalde beeld je heb over een persoon, maar soms ook heel anders (zowel positief en negatief).

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct

XelaRetak schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 07:30:
[...]

Dit is unconfirmed - las ik ergens op reddit...
Maar je kan proberen om zowel de modem en je thuis wifi zelfde naam te geven. De auto denkt dat ie gewoon van een AP naar andere AP moet switchen. Ik zou zeggen, baadt het niet, dan schaadt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:49
sanger1981 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 07:42:
[...]

Ja dat is het een beetje het probleem. Je wordt geforceerd om SuC te gebruiken, terwijl ik dat vaak helaas veel minder vind (ver van de weg, rare industrie terreinen, geen gebruik “tank”pas etc). Vanuit Tesla begrijp ik het wel, vanuit de gebruiker is het wel echt minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
SirLct schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:45:
[...]

[...]

Dit is unconfirmed - las ik ergens op reddit...
Maar je kan proberen om zowel de modem en je thuis wifi zelfde naam te geven. De auto denkt dat ie gewoon van een AP naar andere AP moet switchen. Ik zou zeggen, baadt het niet, dan schaadt het niet.
Mwah, dan gaat er weer vanalles anders aan wifi apparaten ook op je mobiele wifi, dat moet je niet willen, in mijn geval in ieder geval zeker niet wenselijk.

Bij mij staat de auto-wifi dus ook 24/7 aan, en dan zouden mn beveiligingscamera's, wifi-verlichting bijv ook overgaan als ze de auto dicht bij hebben,

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
Gisteren heeft vriendin een ongeluk gehad met mijn 2 dochters in de auto. De kinderen mankeert gelukkig niks en vriendin heeft vooral pijn met wat blauwe plekken. Een K*T persoon (zacht gezegd) is door rood gereden en met zeker 70km per uur tegen onze auto aangereden.
Politie zei dat ze geluk hebben gehad dat ze in een degelijke auto zaten want het kon anders gelopen zijn. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBlSzEbfM0ynK5QHbUYGeyvTuds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qdPe8feB6ppbwW4ZYyerwP5f.jpg?f=fotoalbum_large

Met beelden: DIK DIK DOOR ROOD

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
ElonDusk schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:04:
Gisteren heeft vriendin een ongeluk gehad met mijn 2 dochters in de auto. De kinderen mankeert gelukkig niks en vriendin heeft vooral pijn met wat blauwe plekken. Een K*T persoon (zacht gezegd) is door rood gereden en met zeker 70km per uur tegen onze auto aangereden.
Politie zei dat ze geluk hebben gehad dat ze in een degelijke auto zaten want het kon anders gelopen zijn. [Afbeelding]

[Streamable: IMG_5301 (1)]
Das een flinke klap. Blij dat iedereen er goed vanaf is gekomen.

Dikke mazzel ook dat het op de neus van de auto was. Als je vriendin een metertje verder was geweest had het heel anders kunnen aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmateurVinoloog
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08:41
Politie zei dat ze geluk hebben gehad dat ze in een degelijke auto zaten want het kon anders gelopen zijn. [Afbeelding]

Holy cow. Da's een flinke smak. In ieder geval onomstotelijk bewijs dat je in je recht staat.

[ Voor 3% gewijzigd door AmateurVinoloog op 26-06-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa

holyshit wat een klapper zeg!!! Fijn dat ze er zo goed uitgekomen zijn. Maar wat een gek zeg, die heeft gok ik gewoon liggen pitten in de auto als je zo bruut door rood rijd. Dat was niet nog ff vlug erdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
klerk559 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:40:
Yes, ik heb de 20k kilometers gekregen op een ,,demo'' wat helemaal geen demo is geweest. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-09 18:17

Dan ben je echt blij het veiligheidsconcept wat Tesla hanteert op crash safety en hun ontwerp wat zeker gelijk of beter is dan Volvo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 08:56

Ja, die kruising ken ik maar al te goed. Het is soms net een racebaan daar. Jammer van de auto, gelukkig redelijk goed afgelopen voor de inzittenden. Fijn dat je de beelden hebt zodat je 1000% bewijs hebt dat de ander flink door rood ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct

HOLY MOLY wat een flinke klap. Gelukkig zijn de kinderen ongedeerd en dat je vriendin met enkel pijn/ blauwe plekken vanaf gekomen, Want wat is het een flinke klap zeg. Banden ervanaf gevlogen.
Hopelijk snelle afhandeling van de schade en verzekering etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-Blizzard

Damnnnn wat een klap, dan heb je opeens een hoop ellende door een ander. Dan mag je nog van geluk spreken dat ze niks hebben. Je kan er dan wel zonder kleerscheuren uitstappen, maar in het koppie kan het alsnog een hele tijd blijven hangen weet ik uit ervaring. Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 10:10

Pff wat een klap!

Verwen ze maar lekker de komende weken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 21:27

Bij BNDeStem hebben ze je filmpje nog niet gezien, daar staat dat het nog onbekend is https://www.bndestem.nl/b...ittende-gewond~ab1d71612/

overigens staat daar ook "de inzittende van de andere auto een man, een vrouw en 2 kinderen" :X

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baco-
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
Hi allemaal,

Is er toevallig iemand in de buurt van Huizen, Baarn, Almere of omstreken met ook een nieuwe Tesla Model 3 Performance?

Ik heb een vreemd zoemend geluid bij het linker voorwiel boven de 125km/h (wat ik niet bij mijn 2 voorgaande model 3 auto's had).

Ik ben heel benieuwd of dit een Performance model dingetje is OF dat er gewoon iets mis is....

Tesla service is extreem bijdehand aan het doen en hier ga ik heel slecht op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUTMtLq7jNmzle8VkBOGtmTjRAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2ux8ro6GnM1KdL6lbczpj7W.jpg?f=fotoalbum_large

Is er iemand die ik 5 minuten kan laten meerijden om te kijken of hij dit geluid herkent bij zijn m3p? Als dit niet zo is mag Tesla kiezen of ze de auto terugnemen (zit binnen de 14 dagen) of dat ze gewoon kijken wat er mis is zoals het hoort....

Alvast bedankt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElonDusk
-Jaap-io schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:37:
[...]

Bij BNDeStem hebben ze je filmpje nog niet gezien, daar staat dat het nog onbekend is https://www.bndestem.nl/b...ittende-gewond~ab1d71612/

overigens staat daar ook "de inzittende van de andere auto een man, een vrouw en 2 kinderen" :X
Ja ik was iets later aangekomen en blijkbaar dachten ze dat ik zelf ook in de auto heb gezeten

Model 3

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• T-Blizzard
SirLct schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:41:
[...]

Ik vind het wel grappig inderdaad. Ik gebruik de reacties van mensen als een soort graadmeter. De reactie zegt veel over een persoon. Hoe open-minded of close-minded ze zijn, Hoe ze naar de wereld kijken. Wat voor opvoeding en achtergrond ze hebben. Best wel leuk eigenlijk. Vaak is het een confirmatie van bepaalde beeld je heb over een persoon, maar soms ook heel anders (zowel positief en negatief).
Nou ik ben zelf niet zo van het verdedigen van materiële zaken. Mijn auto historie echt gaat alle kanten op (Citroen, Opel, Mazda, Hyundai Seat.. etc). Net zoals Android is hier op de werkvloer ook 'bah' is. Als software ontwikkelaar kan ik echt alles waarderen, zo ook aan die model 3, kan er best lekker op nerd'en :+.

Beauty is… in the eye of the beholder, en ondanks opmerkingen als 'je ziet ze op elke straathoek' heb ik op kantoor al 4 keer bij het raam gestaan om even naar 'haar' te kijken O+. Alles is maar zo gewoon geworden, als 40'er heb ik veel technische vooruitgang voorbij zien komen. Dat je nu gewoon even een film kan kijken in je auto, of een spelletje kan spelen of straks FSD. Dan denk ik maar terug aan KnightRider op mijn kleine beeldbuis toen ik jong was :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanger1981
peerke 1960 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:01:
[...]

Hij wilt hem dan dus doortrekken naar 95-100% zodat je de volgende geplande SuC haalt.

Vanmorgen even getest na de reset, de Fastned aanklikken op de kaart doet het nu in ieder geval wel weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Heftig....
Heel blij dat er geen gewonden gevallen zijn.
Kan je merken dat je auto zelf geremd heeft, of was die kansloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981

Zo, wat een klapper..... Gelukkig dat het nog enigzins goed afgelopen lijkt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
Tommie12 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:48:
[...]

Heftig....
Heel blij dat er geen gewonden gevallen zijn.
Kan je merken dat je auto zelf geremd heeft, of was die kansloos?
Ze kan zich niet meer herinneren. Of de auto of zij nog iets van een actie hadden ondernomen. Ging allemaal te snel en daarna alleen maar paniek en gehuil van de kinderen

Model 3

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ElonDusk schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:52:
[...]

Ze kan zich niet meer herinneren. Of de auto of zij nog iets van een actie hadden ondernomen. Ging allemaal te snel en daarna alleen maar paniek en gehuil van de kinderen
Mogelijk kan dat ergens uitgelezen worden, maar hier irrelevant. De schuld staat onomstotelijk vast.

Verwen die schatten maar wat, en zorg dat je vriendin/vrouw terug snel achter het stuur kruipt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-09 12:50

ChUcKiE

Dus........

Wat een klap, hopelijk ook op langere termijn zonder al te veel kleerscheuren en nare (bijvoorbeeld hoofdpijn) verschijnselen.
Bizar ook dat er (minimnaal) drie auto's doorrijden 8)7

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 21:30

Sebazzz

3dp

ChUcKiE schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:01:
[...]

Wat een klap, hopelijk ook op langere termijn zonder al te veel kleerscheuren en nare (bijvoorbeeld hoofdpijn) verschijnselen.
Bizar ook dat er (minimnaal) drie auto's doorrijden 8)7
Even dat rollende wiel ontwijken want places to be |:(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:13
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:15:
Als je naar 100% wilt, wat aangeraden is bij de LFP batterij (1x per week op z'n minst volgens de manual) sta je er wel een uurtje kan ik je vertellen :+
Dat 1x per week naar 100% is toch een vreemd verhaal. Want Jan-Modaal rijdt maar ca 10.000 km per jaar. Dat is gemiddeld ca 200 km per week. Dat betekent dus:
  1. Dat ie z'n auto onnodig vaak op moet laden en
  2. Dat ie bij elke laadbeurt naar de 100% moet.
Ik vraag me af hoe met dit bij Tesla voor zich ziet.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo

Zeker dik door rood. Zeker 6-7 sec op rood en toch doorrijden op zulke snelheden! Gelijk rijbewijs inleveren naar mijn mening.

Zijn er ook beelden van zij camera’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andrehj schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:05:
[...]

Dat 1x per week naar 100% is toch een vreemd verhaal. Want Jan-Modaal rijdt maar ca 10.000 km per jaar. Dat is gemiddeld ca 200 km per week. Dat betekent dus:
Wist je dat er mensen zijn die verdrinken in water van gemiddeld 50cm diep...

Je gemiddelde is waarschijnlijk ook te laag ingeschat, en bovendien hoger bij recente auto's.

Tesla beschikt over zo veel meer data dan jij en ik om dat advies te formuleren, dus ik geloof ze wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baco-
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-11-2024

Zooo wat een klap, gelukkig is iedereen naar omstandigheden okey…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 26-06-2024 14:32 . Reden: Niet de plek en zeker niet het moment ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06

Ze zullen vast spoedig geholpen zijn door omstanders, maar als ik dan allemaal auto's zie doorrijden is dat echt precies niet hoe ikzelf zou reageren en maakt mij geïrriteerd. Heel heftig.

Gelukkig is het vooral materiële schade. Wat anderen ook zeggen, de vrouwen maar wat extra aandacht geven om het leed te verzachten. Die zullen enorm geschokt zijn.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Tommie12 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:08:
Je gemiddelde is waarschijnlijk ook te laag ingeschat, en bovendien hoger bij recente auto's.
Je hebt gelijk, het is 10.800 km volgens het CBS. Maar daar verandert de conclusie niet van. (208 km per week is nog steeds ca 200 km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andrehj schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:14:
[...]

Je hebt gelijk, het is 10.800 km volgens het CBS. Maar daar verandert de conclusie niet van. (208 km per week is nog steeds ca 200 km).
OT: dat is dus het cijfer voor particulieren. Voor bedrijfsauto's is het meer dan het dubbele, en ik verwacht bovengemiddeld meer Tesla's bij de bedrijfsauto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:38
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 26-06-2024 14:33 . Reden: Iets teveel offtopic + originele post is ook weg ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tesla zegt dat je de auto gewoon altijd moet pluggen wanneer het mogelijk is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2avgVdLuMlm36AkjL5GVA_XFpM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ipJ6KpnnLtf6FzzNqTxM9g9W.png?f=user_large

Zelf doe ik dat niet, meer omdat ik te lui ben dan dat ik denk dat het zoveel invloed heeft op de batterij.
Ik rij zelf nog geen 200km per week maar laad de batterij wel gewoon wekelijks op naar 100%
Kom dus eigenlijk zelden onder de 60%

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2024 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
[...]

Precies dit vraag ik me ook af. Wij rijden zo'n 10k km per jaar, leuk zo'n advies maar voor ons helemaal niet haalbaar. Ook even een dag van tevoren laden bij de publieke laadpaal op de hoek betekent de auto parkeren met 100% SoC. Dat lijkt me ook niet gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:34
[...]

Niet, Jan Modaal rijdt namelijk in een Volkswagen Golf.
Kevinns schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:27:
[...]

Precies dit vraag ik me ook af. Wij rijden zo'n 10k km per jaar, leuk zo'n advies maar voor ons helemaal niet haalbaar. Ook even een dag van tevoren laden bij de publieke laadpaal op de hoek betekent de auto parkeren met 100% SoC. Dat lijkt me ook niet gunstig.
Je laadt naar 100% om het pack te balanceren en het percentage realistischer in te schatten. Bij LFP kan dat alleen op 100%, omdat het voltage gelijk is over een hele grote state of charge range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk559
Vissa66 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:14:
[...]

Yes, ik heb de 20k kilometers gekregen op een ,,demo'' wat helemaal geen demo is geweest. :)
Dankjewel! Dat klinkt hoopgevend. Kan je eventueel bewijs daarvan naar mij mailen zonder je persoonsgegevens , mochten ze moeilijk gaan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 01:44

Wow.....wat een idioot!
Ik zie vaak wel een nieuwsartikel nav een verkeersongeval wanneer mensen keihard door rood rijden, maar als je zo die bewegende beelden erbij ziet....
Heftig.

Beterschap aan je partner, die heeft wel een engeltje op haar schouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-07 17:42
bert pit schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 19:41:
[...]

Zeker, een tik op je scherm, onderste van de 4 icoontjes in het nieuwe schermpje selecteren. Daarna zie je een groter scherm met bovenin drie type laders die je ook kan selecteren.
Wist ik niet! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Pierz schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:32:
[...]

Je laadt naar 100% om het pack te balanceren en het percentage realistischer in te schatten. Bij LFP kan dat alleen op 100%, omdat het voltage gelijk is over een hele grote state of charge range.
Ik snap waarom je naar 100% moet laden, maar dan zegt men ook dat het goed is om 'm af en toe verder leeg te rijden om het BMS te kalibreren. En ook nog dat het niet goed is om de auto langere tijd met een hoge SoC te parkeren. In mijn geval is het dan het een of het ander. Daar zouden ze ook best een advies over kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 08-08 09:26
klerk559 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:32:
[...]

SEPP subsidie voor een nieuwe auto kan alleen als de tenaamstelling, eerste toelating en eerste inschrijving op dezelfde dag zijn.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk559
justice strike schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:40:
[...]

SEPP subsidie voor een nieuwe auto kan alleen als de tenaamstelling, eerste toelating en eerste inschrijving op dezelfde dag zijn.
Hey,

Bedankt voor je antwoord en hulp.
Mijn vraag gaat niet over de subsidie maar over de 20.000 km gratis super chargen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 08-08 09:26
klerk559 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:47:
[...]

Hey,

Bedankt voor je antwoord en hulp.
Mijn vraag gaat niet over de subsidie maar over de 20.000 km gratis super chargen.
ah ja... logisch, je had volgens mij al sepp subsidie aangevraagd.

overigens hoef je die alleen maar pro rato terug te betalen.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 09:23
Even een beginnersvraag…nemen jullie de sleutelkaart altijd mee of kun je echt vertrouwen op de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:36
AMDman schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:05:
Even een beginnersvraag…nemen jullie de sleutelkaart altijd mee of kun je echt vertrouwen op de app?
Ik heb hem altijd bij me.
1 keer gehad dat ineens de phone key het niet meer deed (in 2,5 jaar tijd).

[ Voor 3% gewijzigd door Sluuz op 26-06-2024 15:06 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-09 20:42
Altijd bij me. Je telefoon kan ook defect raken/zwaar beschadigen, dan heb je echt je kaartje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
JBL-freak schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:07:
[...]

Altijd bij me. Je telefoon kan ook defect raken/zwaar beschadigen, dan heb je echt je kaartje nodig.
backup telefoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Ik heb 2 telefoons. Dat is al genoeg zekerheid. In 5 jaar tijd dus ook nooit maar 1 issue gehad.

En ook online kan ik me maar 1 verhaal uit 2019 herinneren waar iemand in een dikke file de auto in park gezet had zodat zijn kinderen een spelletje konden spelen.....waarna zijn iphone uitviel en hij dus nooit meer weg kon rijden.....en een nieuwe file creeerde......tot wegslepen aan toe, want geen kaart bij zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 09:23
anti elppa schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:12:
[...]

Ik heb 2 telefoons. Dat is al genoeg zekerheid. In 5 jaar tijd dus ook nooit maar 1 issue gehad.

En ook online kan ik me maar 1 verhaal uit 2019 herinneren waar iemand in een dikke file de auto in park gezet had zodat zijn kinderen een spelletje konden spelen.....waarna zijn iphone uitviel en hij dus nooit meer weg kon rijden.....en een nieuwe file creeerde......tot wegslepen aan toe, want geen kaart bij zich.
Ok klinkt alsof dat dus gewoon super werkt. Je neemt normaal gesproken ook geen reserve sleutel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:04
Die ligt hier al 4 jaar in de la en komt er alleen uit als ik naar de bandenboer moet of als ik op vakantie ga. Backup plan voor als m'n telefoon kwijtraakt/uitvalt is m'n vrouw bellen (telefoon is altijd wel ergens te lenen) en vragen of ze op afstand de auto start zodat ik naar huis kan rijden. Maar die heb ik nog nooit hoeven gebruiken, telefoon/app werkt 100% van de tijd.

P.S. Android app kan zelfs de NFC chip gebruiken om van je telefoon een sleutelkaart te maken als de app ooit echt down is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Ik bewaar de kaart in mijn portemonnee en die heb ik meestal wel bij me. Tot nu toe (bijna een jaar) heb ik het 1x nodig gehad omdat de batterij van mijn telefoon leeg was. Voor de rest nooit nodig gehad. De app werkt gewoon altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 07:53
Telesto schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:18:
[...]
.

P.S. Android app kan zelfs de NFC chip gebruiken om van je telefoon een sleutelkaart te maken als de app ooit echt down is.
Ben heel benieuwd hoe je dit dan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
klerk559 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:34:
[...]

Dankjewel! Dat klinkt hoopgevend. Kan je eventueel bewijs daarvan naar mij mailen zonder je persoonsgegevens , mochten ze moeilijk gaan doen?
Heb even gekeken maar op de factuur wordt niet gesproken over een demo, enkel op de website stond de auto aangemerkt als zijnde demo toen ik hem bestelde. Zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07Ig2CZFSm4NY5pHl0ct44nkvfs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TqUvR0AUxOGtpFvIlCmhAvjR.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een sleutelkaart weegt 5g, dus die sleur ik overal mee.

En ja, al 1 keer moeten gebruiken. Telefoon was slecht geladen, en ik was bij een klant. Na dat bezoek werd ik gebeld en ik had niet in de gaten dat de telefoon bijna leeg was. Na het gesprek... is de telefoon uit gevallen.
Het duurde even voor ik besefte dat ik de kaart mee had.

Ik was toen wel blij met de kaart. Ook mijn vrouw heeft de kaart altijd mee.

Pagina: 1 ... 367 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: