Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 366 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.677.170 views

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 14:59
Keurig afgeleverd. Werdt niet moeilijk gedaan over het ter plekke betalen. Ze wilde de auto zelfs al op naam zetten en meegeven tot ik zei dat de betaling nog niet gedaan was. :+

Volle accu, geen swirl, krasje of defect kunnen vinden. 20.000km gratis superchargen is meteen geactiveerd. Was even een flinke rit naar Hengelo en weer terug, maar kon ik meteen mooi ervaren hoe de auto rijdt op lange stukken. Tot nu toe geen klagen! Al meerdere leuke reacties gehad op de auto.
👍
Het eerste dat gaat gebeuren is PPF, ramen tinten, detail/coating en de logo's zwart. Dan is hij zoals ik hem hebben wil. 8)

Ohh en die lak, wat een pareltje in het zonnetje. Echt heel erg mooi. Enorm blij dat ik voor Ultra Red ben gegaan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhTeSm3fXzIT9ggsUH--3fLKptY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNXAqBLvflMrheVpZHU4Jzpp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BAmM2boNqnfS9OzGH3CyLTNwNNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i2xd3WBsWl60pybQ8hLM16I4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Vissa66 op 24-06-2024 17:03 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Vissa66 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:28:
Keurig afgeleverd. Werdt niet moeilijk gedaan over het ter plekke betalen. Ze wilde de auto zelfs al op naam zetten en meegeven tot ik zei dat de betaling nog niet gedaan was. :+

Volle accu, geen swirl, krasje of defect kunnen vinden. Was even een flinke rit naar Hengelo en weer terug, maar kon ik meteen mooi ervaren hoe de auto rijdt op lange stukken. Tot nu toe geen klagen! Al meerdere leuke reacties gehad op de auto.
👍
Het eerste dat gaat gebeuren is PPF, ramen tinten, detail/coating en de logo's zwart. Dan is hij zoals ik hem hebben wil. 8)

Ohh en die lak, wat een pareltje in het zonnetje. Echt heel erg mooi. Enorm blij dat ik voor Ultra Red ben gegaan!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
super vette bak!!! geniet ervan

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online

Volle accu, geen swirl, krasje of defect kunnen vinden. Was even een flinke rit naar Hengelo en weer terug, maar kon ik meteen mooi ervaren hoe de auto rijdt op lange stukken. Tot nu toe geen klagen! Al meerdere leuke reacties gehad op de auto.
👍

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Veel veilige kilometers, en inderdaad, die kleur. <3

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
veel veilige km's toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:19
Anoniem: 525104 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:17:
[...]

Laadverlies is toch minimaal? Ik ben op het moment op 5a aan het laden (3.6 kW) zodat ik het voor 80% via de panelen kan doen. Dat de auto de hele dag staat te laden is geen probleem toch? Zou volgens mij zelfs beter zijn dan bijvoorbeeld altijd via een supercharger laden.
Knip, offtopic

Het kost je nu dus wat extra wegens minder efficiënt laden. Dan kan je je auto beter gewoon met 16A/11kW volgooien.

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 24-06-2024 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
RF1000 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:36:
[...]
Het kost je nu dus wat extra wegens minder efficiënt laden. Dan kan je je auto beter gewoon met 16A/11kW volgooien.
Ivm laadverliezen kan je inderdaad beter snel laden dan langzaam laden en voor de rest is dit hier offtopic.

[ Voor 21% gewijzigd door Taro op 24-06-2024 17:48 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vechtdal
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-03 12:53
Knip, offtopic

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 24-06-2024 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06 11:02
Inspired schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:10:
[...]

Dat kun je ook met de telefoon doen toch? Begreep ook dat de fob ook niet altijd werkt omdat deze ook BT is.
Ik heb ook de fob en nooit problemen mee. Vrouw doet het via gsm en die heeft wel af en toe kuren.
Enige waar ik kuren mee heb, is als de auto net automatisch sluit, en ik een seconde later de deur hendel grijp (fok iets vergeten in de auto) dan lijkt de auto even de kluts kwijt te zijn en moet ik de fob even tegen de deurstijl houden. Of enkele seconden wachten en dan pas aan de deurhendel trekken. En voor het op afstand openen van de koffer (met de handen vol boodschappen ) is de fob toch net iets praktischer dan GSM app. (Boodschappen tassen vasthouden en tegelijk knopje fob duwen is veel makkelijker dan dezelfde handen vol en dan via gsm of de kofferbak knop zelf proberen)
En gewoon, ik moest en zou een fysieke sleutel in de broekzak hebben, zoals vroegah. 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-06 23:10
Oscar356a schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:07:
Heeft er iemand ervaring met een aftermarket scherm(pje) achter het stuur?

Deze ondersteunen Carplay en/of Android Auto. Lijkt mij ideaal om Waze of FM op dat schermpje (mobiele controles) te hebben en de Tesla navigatie op het grote scherm.

Voorbeeld van zo'n schermpje:
https://www.greendrive-ac...arplay_android_auto_optie

Ik vraag mij alleen af hoe het zit met de audio.

Moest iemand hier ervaring mee hebben, let me know! 😊
Je kan beter verder hierin Tesla Model 3 & Y Accessoires
Er zijn aantal ervaringen en use-cases daar

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dani86 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:37:
[...]

Hmm, ik laad hem altijd op naar 100% (LFP). Maar dat is niet dagelijks, alleen als ik moet laden.

In de praktijk 1 á 2 per week, meestal als de batterij tussen de 10 en 20% zit.

Kan ik dan beter 1x per week naar bijv. 90% laden. Of is het OK zo
De fabel blijft hier maar voortleven... Er is geen enkel bewijs (in de vorm van overtuigende data) hier geleverd dat het beter voor een LFP batterij is om niet gewoon iedere keer tot 100% te laden.

Het advies van Tesla is toch duidelijk voor LFP: laat de laadlimiet op 100% staan. In jouw geval zou ik dus gewoon steeds tot 100% laden, alleen proberen in te pluggen voor je onder de 20% komt.

Ik heb een vergelijkbaar schema qua laden en heb alleen rare degradatie gezien als er eens niet goed tot 100% werd geladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oosy2701
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-01 16:28
Tommie12 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:47:
Er gebeurt iets bizar met de software updates.
De laatste dagen zie ik op Teslafi dat er een hoop auto’s ineens nog de 2023.44.30.25 krijgen. Dat schijnt te maken te hebben met FSD, en ik zie ook enkel auto’s in de VS deze krijgen.

Het aantal auto’s wat de 2024.8.3 krijgt is heel beperkt.
Nu weet ik dat Teslafi maar een beperkt deel van de vloot is, maar met 15k auto’s toch niet zo’n slecht staal.

Zouden er al grote bugs in de 2024.8 ontdekt zijn waardoor ze het proces vertragen?
Klopt, ik heb geen hotspot aanstaan op mn iphone. En toch was daar ineens 2023.44 gedownload. Ik wil de upload niet aangezien ik geen kleine kleuter ben.

Ben wel klaar met die bemoeizucht van Tesla. Als ze nu eerst eens een lichte chime geven als waarschuwing dat je even druk op t stuur moet uitoefenen. Komt mij te vaak voor dat ie uitschakelt terwijl ik gewoon op de weg let met mn hand op t stuur. Alleen maar visueel. (Heeft volvo en Mercedes toch echt wel 10x beter voor elkaar).

En die flauwekul over FSD, laat Elon eerst de autoverlichting en de ruitenwissers maar eens fixen ipv zn sterke verhalen.

Dus nee, een week strafbankje voor een auto die gewoon betaald is, no f#%%ing way. 2023.44 komt bij mij niet op de hardware

Maar iets zegt me die ie installatie gewoon gepushed zal gaan worden. Ook al klik ik de installatie-schedule nu steevast weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:29
Oosy2701 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 18:49:
[...]
En toch was daar ineens 2023.44 gedownload. Ik wil de upload niet aangezien ik geen kleine kleuter ben.
Waarom zou je dan een kleine kleuter zijn? Het is wel raar dat mensen nu 2033.44 krijgen, maar je kan niet downgraden dus daarmee zat je überhaupt nog op een hele oude build toch? Met welke reden?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Oosy2701 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 18:49:
[...]

Klopt, ik heb geen hotspot aanstaan op mn iphone. En toch was daar ineens 2023.44 gedownload. Ik wil de upload niet aangezien ik geen kleine kleuter ben.

Ben wel klaar met die bemoeizucht van Tesla. Als ze nu eerst eens een lichte chime geven als waarschuwing dat je even druk op t stuur moet uitoefenen. Komt mij te vaak voor dat ie uitschakelt terwijl ik gewoon op de weg let met mn hand op t stuur. Alleen maar visueel. (Heeft volvo en Mercedes toch echt wel 10x beter voor elkaar).

En die flauwekul over FSD, laat Elon eerst de autoverlichting en de ruitenwissers maar eens fixen ipv zn sterke verhalen.

Dus nee, een week strafbankje voor een auto die gewoon betaald is, no f#%%ing way. 2023.44 komt bij mij niet op de hardware

Maar iets zegt me die ie installatie gewoon gepushed zal gaan worden. Ook al klik ik de installatie-schedule nu steevast weg.
Mwah... Je klaagt anders wel heel erg over zaken die allang heel erg verbeterd zijn. Ik rijd bijvoorbeel bijna standaard op Autopilot en heb nog nooit op de strafbank gezeten.

Automatisch grootlicht is begin vorig jaar al enorm verbeterd en heeft nu de adaptieve functie erbij.

Ruitenwissers, ja misschien. Ook al heb ik daar eigenlijk weinig problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 19:18
Mijn tesla is besteld, dus nog niet met de gps kunnen spelen.
Maar kan je als he de navigatie instelt op bv zuid Frankrijk zelf tussenstops toevoegen en bv een bepaalde suc als "verplicht" instellen?

Bv als je gratis kan laden in de benelux, je de laatste suc voor de grens met Frankrijk "verplicht" gebruikt?

Ultieme "wens" zou zijn dat ik de navigatie kan instellen op zuid frankrijk, de laatste suc voor Frankrijk als verplichte suc kan instellen en bv enkele lpg laadstations als tussenstops invoeren

(Ik ga met 16 vrienden op vakantie, we zitten met mijn EV, 1 iemand met lpg en 2 met benzine)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-06 22:52
Goed, kleine voorbereiding-voor-vakantie issue. Zojuist geprobeerd om de dakkoffer op de auto te plaatsen, blijkt dat de koffer (Hapro trivor 640) zo lang is dat de klep niet meer volledig open kan. En met niet meer volledig bedoel ik bukken om spullen in/uit te laden. De ‘gleuven’ waar de haken van de dakkoffer uitkomen zijn nou eenmaal beperkt in formaat (te weinig bewegingsruimte) en de dakdragers zitten ook op een fixed point. Bij vorige auto’s, zonder panoramadak, kon ik die dakdragers gewoon schuiven naar de gewenste positie 😄

Ik zie het zo niet, maar is er een andere oplossing dan die achterklep handmatig stoppen als ‘ie bijna tegen de dakkoffer aanzit?

Plaatje bij het praatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyeuEifzjlVoLTVnqEPy-e_kvfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ia40yHlUNgEDnm9Ojkycwhkw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thierrymans
  • Laatst online: 09-06 13:22
Ebbao schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:04:
Goed, kleine voorbereiding-voor-vakantie issue. Zojuist geprobeerd om de dakkoffer op de auto te plaatsen, blijkt dat de koffer (Hapro trivor 640) zo lang is dat de klep niet meer volledig open kan. En met niet meer volledig bedoel ik bukken om spullen in/uit te laden. De ‘gleuven’ waar de haken van de dakkoffer uitkomen zijn nou eenmaal beperkt in formaat (te weinig bewegingsruimte) en de dakdragers zitten ook op een fixed point. Bij vorige auto’s, zonder panoramadak, kon ik die dakdragers gewoon schuiven naar de gewenste positie 😄

Ik zie het zo niet, maar is er een andere oplossing dan die achterklep handmatig stoppen als ‘ie bijna tegen de dakkoffer aanzit?

Plaatje bij het praatje:

[Afbeelding]
Je kan de klep handmatig stoppen op een gewenste hoogte. Zet hem op de hoogte die je wil en hou de knop in de klep ingedrukt tot je een chime hoort. Doe hem dan dicht en dan zou hij moeten stoppen op de hoogte die je hebt ingesteld als je hem weer opent.
Als je na je vakantie hem handmatig weer op zijn hoogst zet en hetzelfde doet, stopt hij daar weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Ebbao schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:04:

Plaatje bij het praatje:

[Afbeelding]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
huCks schreef op maandag 24 juni 2024 @ 18:58:
Maar kan je als he de navigatie instelt op bv zuid Frankrijk zelf tussenstops toevoegen en bv een bepaalde suc als "verplicht" instellen?

Bv als je gratis kan laden in de benelux, je de laatste suc voor de grens met Frankrijk "verplicht" gebruikt?

Ultieme "wens" zou zijn dat ik de navigatie kan instellen op zuid frankrijk, de laatste suc voor Frankrijk als verplichte suc kan instellen en bv enkele lpg laadstations als tussenstops invoeren

(Ik ga met 16 vrienden op vakantie, we zitten met mijn EV, 1 iemand met lpg en 2 met benzine)
Daarom is er A Better Route Planner...

Daar kun je alles helemaal naar je wensen plannen. In de auto zelf kun je bijv. de laatste Supercharger als bestemming instellen. Dan laat je daar tot 100% op en plan je vanaf daar weer verder naar je eindbestemming.

Je kunt overigens ook wel tussenstops toevoegen in de auto. Ik vind het zelf alleen prettiger om iets preciezer te kunnen plannen, bijvoorbeeld rond diner een supercharger waar een OK restaurant bij is ipv alleen fastfood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandabeer35
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 19:45
Wat is trouwens de functie van de knop in de Frunk? Je kunt de knop / lamp indrukken en hoor een chime - maar zie verder niets gebeuren…

MY 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-06 22:52
Dank Oekel en Thierrymans, dat scheelt weer 4 centrimer maar bovendien veel stress om op tijd op het knopje te drukken straks 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 00:17
Pandabeer35 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:25:
Wat is trouwens de functie van de knop in de Frunk? Je kunt de knop / lamp indrukken en hoor een chime - maar zie verder niets gebeuren…

MY 2024
Is voor openen van binnenuit bij noodsituatie. Staat overigens gewoon in de handleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:48
Ja, heb die ultra red nu al een paar keer gezien en ik vind ‘m echt heel gaaf. Ik heb zelf de Y met multi-coat red plus glascoating waar ik super blij mee ben maar deze ultra red heeft net een zwarte tint die er erg gaaf uit ziet :*) . Ben superbenieuwd hoe die van je er uit ziet na ppf + coating!

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Ebbao schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:27:
Dank Oekel en Thierrymans, dat scheelt weer 4 centrimer maar bovendien veel stress om op tijd op het knopje te drukken straks 😀
Ik zou het eerlijk gezegd alsnog niet vertrouwen _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 21:45
BJF005 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 18:06:
[...]

Ik heb ook de fob en nooit problemen mee. Vrouw doet het via gsm en die heeft wel af en toe kuren.
Enige waar ik kuren mee heb, is als de auto net automatisch sluit, en ik een seconde later de deur hendel grijp (fok iets vergeten in de auto) dan lijkt de auto even de kluts kwijt te zijn en moet ik de fob even tegen de deurstijl houden. Of enkele seconden wachten en dan pas aan de deurhendel trekken. En voor het op afstand openen van de koffer (met de handen vol boodschappen ) is de fob toch net iets praktischer dan GSM app. (Boodschappen tassen vasthouden en tegelijk knopje fob duwen is veel makkelijker dan dezelfde handen vol en dan via gsm of de kofferbak knop zelf proberen)
En gewoon, ik moest en zou een fysieke sleutel in de broekzak hebben, zoals vroegah. 😊
Bij m’n 2019 model 3 had ik wel eens dat ik even de handgreep vast moest houden voor de auto m’n telefoon herkende, maar ik moet zeggen dat in de highland icm een iPhone met UWB het echt vlekkeloos gaat. Gewoon een 100% score, ook zonder voorverwarmen en met sentry mode uit (dus de auto is dan echt aan het tukken).
Nu ook voor het eerst een paar keer met volle handen bij de achterklep gaan staan, die dan automatisch open gaat en ik merk dat dit toch stiekem echt handig is ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandabeer35
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 19:45
Armo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:30:
[...]

Is voor openen van binnenuit bij noodsituatie. Staat overigens gewoon in de handleiding.
Thnx - knap als je daarin kunt opsluiten… maar ja, je weet maar nooit waar mensen toe in staat zijn 🤣

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:12

bert pit

asdasd

Oscar356a schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:11:
[...]

Ik vind het gemak van de Tesla navigatie ook beter dan Waze. Ik zou Waze alleen willen gebruiken voor mobiele controles en traject controles.
Dit heb ik echt nodig met de Performance. ;)
Deze bookmarken in je browser en voordat je intrapt even kijken of er recente controles zijn:
https://teslawaze.azurewebsites.net/

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

bilgy_no1 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 18:47:
[...]

De fabel blijft hier maar voortleven... Er is geen enkel bewijs (in de vorm van overtuigende data) hier geleverd dat het beter voor een LFP batterij is om niet gewoon iedere keer tot 100% te laden.

Het advies van Tesla is toch duidelijk voor LFP: laat de laadlimiet op 100% staan. In jouw geval zou ik dus gewoon steeds tot 100% laden, alleen proberen in te pluggen voor je onder de 20% komt.

Ik heb een vergelijkbaar schema qua laden en heb alleen rare degradatie gezien als er eens niet goed tot 100% werd geladen.
Ik vermoed dat er nog te weinig bekend is over de LFP batterij om met zekerheid te kunnen stellen hoe de levensduur geoptimaliseerd kan worden. De LFP batterij wordt nog maar enkele jaren gebruikt. (Edit: in Tesla’s) In tegenstelling tot de Lithium Ion batterij.

Jeff Dahn is een vooraanstaand onderzoeker op het gebied van lithium-ion batterijen en werkt samen met Tesla via zijn onderzoeksgroep aan de Dalhousie University. Zijn werk richt zich op het verbeteren van de levensduur en prestaties van batterijen. Aan de hand van zijn onderzoek heeft Tesla pas vorig jaar het advies van 90% laden voor dagelijks gebruik veranderd naar 80% laden voor dagelijks gebruik. Je ziet dus dat voortschrijdend inzicht zaken kan veranderen. Dit type batterij wordt al sinds de eerste Model S gebruikt. We zijn nu 12 jaar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• still_the_same
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 21:43
Weet iemand hier wat het verschil in NL is met EAP en FSD omtrent navigatie met auto pilot? Ik begrijp heel goed dat het nog verre van werkt, maar was nieuwschierig of deze 2 het zelfde onderliggende model gebruiken voor navigatie met auto pilot of dat het andere modellen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:22
Taro schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:32:
[...]

Eenmaal per week 100% laden is waarschijnlijk voldoende om dat te voorkomen, dagelijks naar 100% laden is onnodig en slecht voor de accu.
Misschien dit nog eens lezen: review: De comeback van LFP - 'Inferieure', kobaltloze accu maakt opmars

Paar quotes:
- "Toch is LFP allesbehalve een nieuwe technologie"
- "Een praktisch voordeel is dat LFP-cellen op dagelijkse basis tot 100 procent mogen worden opgeladen. Dit wordt zelfs aangeraden door autofabrikanten."
- En dit is voor mij persoonlijk ook we belangrijk: "is goedkoper te produceren, vereist minder omstreden grondstoffen, zoals kobalt, en heeft dus een lagere milieu-impact"

Ja, het laad inderdaad wat langzamer. Maar een kleinere accu is ook sneller vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bert pit schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:23:
[...]

Ik vermoed dat er nog te weinig bekend is over de LFP batterij om met zekerheid te kunnen stellen hoe de levensduur geoptimaliseerd kan worden. De LFP batterij wordt nog maar enkele jaren gebruikt. In tegenstelling tot de Lithium Ion batterij.

Jeff Dahn is een vooraanstaand onderzoeker op het gebied van lithium-ion batterijen en werkt samen met Tesla via zijn onderzoeksgroep aan de Dalhousie University. Zijn werk richt zich op het verbeteren van de levensduur en prestaties van batterijen. Aan de hand van zijn onderzoek heeft Tesla pas vorig jaar het advies van 90% laden voor dagelijks gebruik veranderd naar 80% laden voor dagelijks gebruik. Je ziet dus dat voortschrijdend inzicht zaken kan veranderen. Dit type batterij wordt al sinds de eerste Model S gebruikt. We zijn nu 12 jaar verder.
LFP bestaat al een tijdje hoor en er zijn vast onderzoeken naar cycle life, aging, onbalans, etc. Echter, dat is dan meestal in een lab opstelling en niet per se met de exacte cellen die Tesla ook gebruikt.

Je haalt dat advies van Jef Dahn aan. Dat betreft dus NMC- of NCA cellen. Niet LFP. Je kunt het ook zo zien: Tesla werkt samen Dahn en ze hebben nav dat onderzoek het advies voor Nikkel chemistries aangepast. Maar ze hebben niet het advies voor LFP aangepast. Dan kun je daaruit ook concluderen dat er voor LFP geen winst te behalen is door niet iedere keer tot 100% te laden. Of zelfs dat het schadelijker is voor de batterij om dat niet te doen.

Ik blijf me verbazen over de stelligheid waarmee hier soms wordt gesuggereerd om niet het advies van de fabrikant op te volgen. Het zet niets vermoedende eigenaren gewoon op het verkeerde been in mijn optiek.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
stefxx schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:51:
[...]

Misschien dit nog eens lezen: review: De comeback van LFP - 'Inferieure', kobaltloze accu maakt opmars

Paar quotes:
- "Toch is LFP allesbehalve een nieuwe technologie"
- "Een praktisch voordeel is dat LFP-cellen op dagelijkse basis tot 100 procent mogen worden opgeladen. Dit wordt zelfs aangeraden door autofabrikanten."
- En dit is voor mij persoonlijk ook we belangrijk: "is goedkoper te produceren, vereist minder omstreden grondstoffen, zoals kobalt, en heeft dus een lagere milieu-impact"

Ja, het laad inderdaad wat langzamer. Maar een kleinere accu is ook sneller vol ;)
Misschien goed dat je je er even in verdiept waarom autofabrikanten 100% bij LFP aanraden, daar heb ik in dit, het vorige topic, maar ook in het Sessy thuisaccu (LFP) topic al veel berichten over geschreven.

TL;DR -> 100% is ook bij LFP slecht voor de accu, maar is nodig voor het BMS om de SoC goed te kunnen bepalen en afwijkingen daarin te voorkomen. Autofabrikanten hebben liever iets extra degradatie dan een driftende SoC.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Pandabeer35 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:52:
[...]

Thnx - knap als je daarin kunt opsluiten… maar ja, je weet maar nooit waar mensen toe in staat zijn 🤣
Stel jouw baby kruipt er in, dan hoopt Elon dat hst lichtje een hoge aantrekkingskracht heeft en de baby daar op drukt 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
still_the_same schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:35:
Weet iemand hier wat het verschil in NL is met EAP en FSD omtrent navigatie met auto pilot? Ik begrijp heel goed dat het nog verre van werkt, maar was nieuwschierig of deze 2 het zelfde onderliggende model gebruiken voor navigatie met auto pilot of dat het andere modellen zijn?
FSD, doet niets (nuttigs) in NL.
EAP, kan je van oprit naar afrit navigeren en automatisch van baan wisselen. Echter in het Nederlandse verkeer wordt dat ook geen succes.

Dus de opties niet nemen.
Eventueel, zie accessoires topic, een S3XY commander kopen om auto steer automatisch te heractiveren na een baan wissel... dat is echt wel super prettig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
bert pit schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:58:
[...]

Deze bookmarken in je browser en voordat je intrapt even kijken of er recente controles zijn:
Heb je link bekeken op de telefoon, maar is deze link: https://tesla.flitsmeister.nl/ niet een stuk overzichtelijker als je alleen de flitsers weten wilt?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:16

OT: nooit, maar dan ook nooit proberen om met 4 auto’s elkaar te volgen. Dat is superstresserend, je gaat elkaar inhalen en het wordt onveilig.
Je bent echt moe als je dat probeert.

Je bent op de vakantieplaats toch een week of langer bij elkaar in de buurt.
Gewoon ter plaatse af spreken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06 21:50
bert pit schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:58:
[...]

Oekol schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:20:
[...]

Heb je link bekeken op de telefoon, maar is deze link: https://tesla.flitsmeister.nl/ niet een stuk overzichtelijker als je alleen de flitsers weten wilt?
Handig die specifieke links voor de Tesla browser. Is er ergens een overzicht met meer links?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:49
Oekol schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:20:
Ik gebruik de flitsmeister pagina om even snel te kijken waar de flitsers staan op de snelwegen, en de Waze pagina in het buitenland en in NL waar ik bijvoorbeeld niet het N-weg nummer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Wat zijn er ervaringen met het witte interieur en de blauwe lak?
Als in, durability van het witte, of het een vlekken magneet is.
Qua lak, of hij net zo flinterdun is als de zwarte lak :')
Collega overweegt een M3 highland in die kleur combi te bestellen. Met beide geen ervaring.

[ Voor 28% gewijzigd door Valentijn op 24-06-2024 23:53 ]

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Valentijn schreef op maandag 24 juni 2024 @ 23:52:
Collega overweegt een M3 highland in die kleur combi te bestellen. Met beide geen ervaring.
Heb een M3P in die kleur in bestelling staan. Geen wit interieur.

Heb nu een witte M3LR uit 2019, en die lak is kogel vrij. Nog nooit zo'n harde lak gehad. Zelfs na 115k km bijna allemaal snelweg km's maar 2 kleine steenslag putjes. Krassen zitter er al helemaal niet op, en dat terwijl de helft van de was actie in een was straat gebeurt.

Ben dus ook wel benieuwd hoe "slecht" de blauwe kleur is. Weer wit vond ik te saai, en ik ben het zat dat je zo nu en dan alle zwarte drek eruit moet poetsen. Want dat is wel echt een heel dik nadeel van wit.....de auto wit houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 525104

anti elppa schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:12:
[...]

Heb een M3P in die kleur in bestelling staan. Geen wit interieur.

Heb nu een witte M3LR uit 2019, en die lak is kogel vrij. Nog nooit zo'n harde lak gehad. Zelfs na 115k km bijna allemaal snelweg km's maar 2 kleine steenslag putjes. Krassen zitter er al helemaal niet op, en dat terwijl de helft van de was actie in een was straat gebeurt.

Ben dus ook wel benieuwd hoe "slecht" de blauwe kleur is. Weer wit vond ik te saai, en ik ben het zat dat je zo nu en dan alle zwarte drek eruit moet poetsen. Want dat is wel echt een heel dik nadeel van wit.....de auto wit houden
Blauw is wel makkelijker schoon houden dan wit denk ik inderdaad, maar ik hou liever een auto wit dan een zwarte auto zwart :+

Met keramische coating valt het allemaal ook wel mee.

Leuk om te horen dat jij heel positief bent over de kwaliteit van de lak, het is een keer wat anders dan wat je online vooral tegenkomt!

Gisteren een offerte gekregen voor een wrap in de kleur ‘Satin key west’. Even over nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-06 15:04
connos schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:32:
[...]

Balen man! Heb je ook dit geprobeerd? Met de gratis versie kun je kijken of de files er nog op staan en met de betaalde de files terug halen. Wel een deep scan doen.
Ja ook geprobeerd. Er kwamen best wat files uit die verwijderd waren maar niet meer te recoveren helaas. Wat er wel terug te halen wat ging tot 2 uur terug. Helaas was dat pas om 19.30, de schade is ergens tussen 13.30 en 16.30 gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Anoniem: 525104 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:22:
[...]

Blauw is wel makkelijker schoon houden dan wit denk ik inderdaad, maar ik hou liever een auto wit dan een zwarte auto zwart :+

Met keramische coating valt het allemaal ook wel mee.

Leuk om te horen dat jij heel positief bent over de kwaliteit van de lak, het is een keer wat anders dan wat je online vooral tegenkomt!

Gisteren een offerte gekregen voor een wrap in de kleur ‘Satin key west’. Even over nadenken :)
Heb ook ooit een metalic zwarte audi gehad.......noooooit weer.

blauw heb ik nog nooit gehad, vond ik wel een keer leuk. Ook zitten twijfelen over de nieuwe rode kleur, maar denk dat ik daar snel op uitgekeken raak. En anders neem ik die over 5 jaar weer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11:44
Even checken of ik de enige ben....

Ik gebruik het niet heel vaak, maar afgelopen weekend dus wel. Als ik navigeer naar een Fastned dan ziet hij dit steevast niet meer als een oplaadpunt maar als een gewoon navigatiepunt, en gaat dus niet voorverwarmen. In de totale route blijft hij dan ook steeds Tesla SuC toevoegen omdat hij dan denkt dat ik het niet tot thuis ga redden.

Iemand anders dit ook al opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:57
sanger1981 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:08:
Even checken of ik de enige ben....

Ik gebruik het niet heel vaak, maar afgelopen weekend dus wel. Als ik navigeer naar een Fastned dan ziet hij dit steevast niet meer als een oplaadpunt maar als een gewoon navigatiepunt, en gaat dus niet voorverwarmen. In de totale route blijft hij dan ook steeds Tesla SuC toevoegen omdat hij dan denkt dat ik het niet tot thuis ga redden.

Iemand anders dit ook al opgemerkt?
Zoek je hier op naam naar of selecteer je echt dat poi icoontje met een bliksemschicht erin? Op die manier heeft het voor mij nog altijd gewerkt.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:04
Vraagje,

Mijn eigen auto, M3H is bij de schadehersteller en heb een 2021 M3 als leenauto gekregen.
Wat mij enorm opvalt is dat het een stuk warmer is
Ligt dat aan de auto of is het een M3 ding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adjego
dimocash schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:01:
Vraagje,

Mijn eigen auto, M3H is bij de schadehersteller en heb een 2021 M3 als leenauto gekregen.
Het is vandaag idd een stuk warmer ;)

Maar wat bedoel je precies met "een stuk warmer"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karsvdtuin
  • Laatst online: 06-06 13:24
dimocash schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:01:
Vraagje,

Dit is niet heel concreet...
Zijn de banden warmer? Is de accu warmer? Zijn de stoelen warmer? Of de gehele kabine warmer?
Is het stuurwiel warmer? Of puur de lucht uit het klimaatsysteem warmer? Of bedoel je dat het toevallig warmer is buiten nu je de m3 2021 bij je hebt? Want dat is puur toeval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
karsvdtuin schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:11:
[...]

Dit is niet heel concreet...
Zijn de banden warmer? Is de accu warmer? Zijn de stoelen warmer? Of de gehele kabine warmer?
Is het stuurwiel warmer? Of puur de lucht uit het klimaatsysteem warmer? Of bedoel je dat het toevallig warmer is buiten nu je de m3 2021 bij je hebt? Want dat is puur toeval...
Wat ik bedoel is dat het in de auto een stuk warmer is. Zelfs vroeg in de ochtend ben ik aan het zweten in de auto.
Klimaatsysteem staat op auto en 20,5, zoals ik het ook in de M3H heb.
Ja het is nu overdag warmer maar ik was een paar weken terug in Spanje met de M3H en toen was het nog wel wat warmer dan nu en vond ik het fijn dat het zo koel bleef in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego

Volle accu, geen swirl, krasje of defect kunnen vinden. 20.000km gratis superchargen is meteen geactiveerd. Was even een flinke rit naar Hengelo en weer terug, maar kon ik meteen mooi ervaren hoe de auto rijdt op lange stukken. Tot nu toe geen klagen! Al meerdere leuke reacties gehad op de auto.
👍

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tip voor de volgende keer Superchargen ;) Niet naast iemand parkeren als er meer plek is, en als er V3 (1 kabel met CCS) superchargers zijn, kies die want dan deel je de stalls niet. Bij een V2 (waar 2 kabels aanzitten) deel je de snelheid met de auto naast je. Met de V3 kun je ook voor jouw auto de 250KW halen, en een V2 doet maar max 150 KW.
dimocash schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:14:
[...]

Wat ik bedoel is dat het in de auto een stuk warmer is. Zelfs vroeg in de ochtend ben ik aan het zweten in de auto.
Ja het is nu overdag warmer maar ik was een paar weken terug in Spanje met de M3H en toen was het nog wel wat warmer dan nu en vond ik het fijn dat het zo koel bleef in de auto.
Heb je niet toevallig in je eigen auto "Cabin overheat protection" aanstaan?

[ Voor 14% gewijzigd door adjego op 25-06-2024 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Misschien is de airco in die oudere auto gewoon aan een servicebeurt toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 16:18
Ik had gisteren een interessante: Ik had geparkeerd in een ondergrondse garage, en merkte bij wegrijden dat de auto geen mobiel data signaal had. Bij het uitrijden van de parkeergarage en onderweg naar huis leek dit zich niet te herstellen. Is er een mogelijkheid om dit geforceerd te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Fishbeast schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:22:
Ik had gisteren een interessante: Ik had geparkeerd in een ondergrondse garage, en merkte bij wegrijden dat de auto geen mobiel data signaal had. Bij het uitrijden van de parkeergarage en onderweg naar huis leek dit zich niet te herstellen. Is er een mogelijkheid om dit geforceerd te doen?
Bij mij werkte het om een reset te doen (beide knoppen op het stuur ingedrukt houden tot je het Tesla logo in beeld ziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
bilgy_no1 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:19:
[...]

Misschien is de airco in die oudere auto gewoon aan een servicebeurt toe?
Hmm dat zou kunnen. Ik zal het aangeven bij het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsvdtuin
  • Laatst online: 06-06 13:24
[...]

Oké, ik heb de airco in mijn M3 2021-2023 eigenlijk altijd wel op 19 staan, soms zelfs 18,5 maar das meer als ik haast heb en de koelte wel fijn vind.
Heb je in je eigen model 3 toevallig het witte interieur gekozen? En wat overigens ook al aangegeven wordt door Bilgy.. misschien is de auto gewoon aan een airco service beurt toe.

Had het gisteren overigens ook vrij warm in de auto..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86sSmDZm2MoKlp7OTGqlum1mJss=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BR1UYRbX87zRuXUjLk2Qv6nr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
adjego schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:16:
[...]

Tip voor de volgende keer Superchargen ;) Niet naast iemand parkeren als er meer plek is, en als er V3 (1 kabel met CCS) superchargers zijn, kies die want dan deel je de stalls niet. Bij een V2 (waar 2 kabels aanzitten) deel je de snelheid met de auto naast je. Met de V3 kun je ook voor jouw auto de 250KW halen, en een V2 doet maar max 150 KW.
Op het moment dat ik aan kwam waren alle palen ,,bezet'', behalve de gedeelde palen dus ik moest me buurman even teleurstellen. :9

Bedankt voor de handige info! :*)

M3P 24'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol
Vissa66 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:03:
[...]

Op het moment dat ik aan kwam waren alle palen ,,bezet'', behalve de gedeelde palen dus ik moest me buurman even teleurstellen. :9

Bedankt voor de handige info! :*)
Misschien moet daar nog afspraken voor gemaakt worden. Pakken we dan de meest vieze auto? Of welke pakken we dan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 21:48
Zou handig zijn als je de SoC kan aflezen via 10 grote LEDs per paal. Kan je gaan pluggen bij diegene met de hoogste SoC omdat die al op een trager stuk van zijn laadcurve zit.

Overigens mijn eerste kennismaking met een Tesla SuC (Lummen, BE) was een teleurstelling. Sub 30% en kwam niet boven de 90kW. Dan stickertjes op de palen gezien en zag ik dat ze maar een 250-270A ofzo konden leveren, das natuurlijk zwaar onvoldoende om 150-200-250kW te zien. Vroeger altijd bij Shell/Total/Fastned (Alpitronic Hyperchargers) geladen en daar knalde de iX3 altijd zonder pardon naar 150kW (zijn max) indien voldoende lage SoC.
Tijdens een rondje lopen zag ik dat er 2 snellere palen in Lummen zijn, staat een bordje max 40 min bij maar die waren uiteraard beiden bezet. Hopelijk is dit niet standaard zo traag laden bij Tesla, want dan ga ik weinig hebben aan de 10k gratis SuC km's.

Verder bevalt de M3P wel. Morgen terug naar delivery/service Hasselt voor plaatsing van de trekhaak. Ze stelden voor dat het thuis kon, maar gezien de ganse bumper eraf moet, wil ik dat het in een gesloten garage gebeurt. Verder moeten ze nog een gefluit/hoogfrequent geruis oplossen aan de bestuurdersdeur.

Als lange persoon (1m95) vind ik de Model 3 wel een klein beetje krap. Mijn knie zit toch vaak tegen de linkeronderhoek van het scherm en ik kijk iets te veel tegen de zonneklep aan. Het went wel, maar komende van een hogere auto is het wel even wennen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06 19:12
Oekol schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:08:
[...]

Misschien moet daar nog afspraken voor gemaakt worden. Pakken we dan de meest vieze auto? Of welke pakken we dan :+
S'en met onbeperkt Superchargen, die druppelen toch als mannen met prostaatproblemen. Kentekenreeks NG- t/m NX-. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:49
fluppie007 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:47:

Overigens mijn eerste kennismaking met een Tesla SuC (Lummen, BE) was een teleurstelling. Sub 30% en kwam niet boven de 90kW. Dan stickertjes op de palen gezien en zag ik dat ze maar een 250-270A ofzo konden leveren, das natuurlijk zwaar onvoldoende om 150-200-250kW te zien. Vroeger altijd bij Shell/Total/Fastned (Alpitronic Hyperchargers) geladen en daar knalde de iX3 altijd zonder pardon naar 150kW (zijn max) indien voldoende lage SoC.
Tijdens een rondje lopen zag ik dat er 2 snellere palen in Lummen zijn, staat een bordje max 40 min bij maar die waren uiteraard beiden bezet. Hopelijk is dit niet standaard zo traag laden bij Tesla, want dan ga ik weinig hebben aan de 10k gratis SuC km's.
Grootste deel van Lummen is een oude V2 locatie, die zijn niet optimaal qua snelheden en je deelt de capaciteit met je directe buurman. Als het goed is staan er ook 4 V3 stalls (te herkennen doordat er maar 1 kabel aanzit ipv 2), daarmee zou het een stuk beter moeten gaan! Je kunt overigens in je navigatie bekijken of een locatie V2, V3 of V4 is, zeker met een P scheelt het wat laadsnelheid om vooral V3 en V4 locaties te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
dimocash schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:23:
[...]

Bij mij werkte het om een reset te doen (beide knoppen op het stuur ingedrukt houden tot je het Tesla logo in beeld ziet).
oh, dat is jammer, want daar wil ik dan wel voor stil staan. Ik had gehoopt dat dit vanaf het display kon oid.
Bedankt voor de tip in ieder geval :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Dat kan. In de praktijk werkt het als volgt:
- Druk de rechter roll button op je stuur in en roep ‘navigeer naar Marseille’. Alle stops worden nu toegevoegd, dit zijn de Tesla SuC’s.
- Tik op je scherm en je ziet 4 extra icoontjes.
- Druk op de icoon voor supercharges, die zie je op je scherm.
- Kies de gewenste net voor de grens uit en druk er op, er verschijnt een nieuw schermpje
- je ziet nu in dat nieuwe schermpje alle details van de supercharger, toets nogmaals op het omgekeerde druppeltje en hij navigeert er naar toe met behoud van de eindbestemming.
Hou er wel rekening mee dat aan de hand van je SoC de andere stops automatisch veranderen, dit afhankelijk van je instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimocash
Fishbeast schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:02:
[...]

oh, dat is jammer, want daar wil ik dan wel voor stil staan. Ik had gehoopt dat dit vanaf het display kon oid.
Bedankt voor de tip in ieder geval :)
Dit heb ik wel vaker tijdens het rijden gedaan.
Duurt max een minuut, maar alles blijft werken, alleen het scherm zie je dan niet.
Je hoeft er dus niet perse voor stil te staan, zoals bij een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
dimocash schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:11:
[...]

Dit heb ik wel vaker tijdens het rijden gedaan.
Duurt max een minuut, maar alles blijft werken, alleen het scherm zie je dan niet.
Je hoeft er dus niet perse voor stil te staan, zoals bij een software update.
maar, je navigatie en rijhulpmiddelen zijn dan wel onbeschikbaar gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:16
Valentijn schreef op maandag 24 juni 2024 @ 23:52:
Ik heb beiden.

Blauwe lak is toch kwetsbaar. Ik heb wel wat schade aan de randen van de deur.

Witte interieur is probleemloos.
Als je eens wat zweet in een nieuwe jeans heb je wel een blauwe zweem, maar met een sopje van dreft is dat zo weg.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Fishbeast schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:12:
[...]

Het scherm is niet beschikbaar. Volgens mij werkt autopilot of tacc wel, maar dat weet ik niet meer zeker.
Navigatie is niet zichtbaar, muziek wordt wel gewoon afgespeeld dus mijn aanname is dat gesproken navigatie wel beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fishbeast
dimocash schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:16:
[...]

Het scherm is niet beschikbaar. Volgens mij werkt autopilot of tacc wel, maar dat weet ik niet meer zeker.
Navigatie is niet zichtbaar, muziek wordt wel gewoon afgespeeld dus mijn aanname is dat gesproken navigatie wel beschikbaar is.
oh, interessant. Anyway mocht het nog eens gebeuren weet ik nu hoe ik het kan herstellen zonder de auto te moeten parkeren, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:00
Wellicht overbodig maar toch: https://www.notateslaapp.com. Vond met name het artikel over het testen van de batterij (in de app) en over de 'luchtledige' banden interessant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:18

EV rijden betekent stilstaan is laden. Als je bij andere stops gaat parkeren zonder te laden, kom je niet uit. Gewoon zelf rijden, dan is iedereen eerder op de bestemming.

En ja, je kan tijdens het rijden spelen met de laadstops. Kanttekening hierbij is: de automatisch ingevoegde laadstops kunnen worden aangepast door de Tesla als deze een andere route wil nemen ivm. files. Een zelf ingevoegde laadstop niet. Dus als je in Nederland al een laadsstop verplicht erin zet, gaat de auto er hoe dan ook langs, ook al staat die snelweg helemaal vast. Dus kan dus geen kwaad om bij dit soort wijzigingen af en toe de hele route naar de eindbestemming opnieuw te laten berekenen, zeker voordat je op grote kruispunten komt vanaf waar je verschillende opties hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar356a
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-01 16:57

Het eerste dat gaat gebeuren is PPF, ramen tinten, detail/coating en de logo's zwart. Dan is hij zoals ik hem hebben wil.
Zou je willen delen hoeveel de PPF, ramen tinten en detailing/coating bij jou zou kosten?

Ik heb een offerte gekregen (voor Model 3) van iemand in België.
Detailing/coating (coating blijft 3j): +- €995
Ramen tinten: +- €440
PPF (Voorbumper, frunk, spatborden en spiegels): +- €1995

De PPF lijkt mij redelijk duur, doe er €500 bij en je kan de hele auto laten wrappen...

Zou leuk zijn moest ik even kunnen vergelijken. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Oscar356a schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:26:
[...]

Zou je willen delen hoeveel de PPF, ramen tinten en detailing/coating bij jou zou kosten?

De PPF lijkt mij redelijk duur, doe er €500 bij en je kan de hele auto laten wrappen...

Vinyl wrappen gaat wel een stuk sneller (en dus minder uren) dan PPF.

995,- voor coaten is dan wel weer vrij goedkoop. Ik kreeg een offerte van 1350,- wel incl. glaswerk.
Ramen kon ik laten doen in Amersfoort voor 300 maar ik ben nog aan het twijfelen.
Lees dat veel mensen ellende krijgen met de RGB strip na het tinten van de ramen.

Oh btw, PPF was bij mij 1950 ex. btw voor enkel de front :+
Vond het persoonlijk niet waard.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 25-06-2024 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar356a
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-01 16:57
Anoniem: 525104 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:44:
[...]

995,- voor coaten is dan wel weer vrij goedkoop. Ik kreeg een offerte van 1350,- wel incl. glaswerk.
Ramen kon ik laten doen in Amersfoort voor 300 maar ik ben nog aan het twijfelen.
Lees dat veel mensen ellende krijgen met de RGB strip na het tinten van de ramen.

De prijs voor de coating vind ik ook zeer goed. Dit is de prijs voor een nieuwe wagen (ook incl glaswerk).
Als de auto niet nieuw is vragen ze €1245 incl.

Goed dat je begint over problemen met RGB. Kan je hier wat meer over vertellen?
Ik heb hier een maand geleden ook iets over zien voorbij komen in dit forum en daar werd dat er veel problemen staan op Reddit. Maar als ik zoek op "Tesla Model 3 rbg window tint" kan ik niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook niet zo snel even een link, maar heb er een stuk of 5-6 voorbij zien komen in relatief korte tijd op Reddit met vocht problemen bij de strip. Stuk voor stuk hadden ze getinte ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Fishbeast schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:12:
[...]

Je scherm is zwart maar TACC en AP werken gewoon. Alleen wel onveilig omdat je niet fysiek ziet dat ze werken. Als ik het rijdend doe, zorg ik dat ik AP aan heb. Dan voel ik dat hij me tussen de lijntjes houdt en anders gewoon even zelf die paar minuten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Anoniem: 525104 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:44:
[...]

Ik heb m’n ramen ook in Amersfoort laten tinten (bij V&H styling), ging daar prima. Ik begon ook over het risico op vocht in de ledstrip, maar hij gaf aan dit nog niet gehad te hebben, het water/vocht loopt ook niet over de deur zelf, maar er langs. Blij met het resultaat en idd iets van 300€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
adjego schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:55:
[...]

Zoek je hier op naam naar of selecteer je echt dat poi icoontje met een bliksemschicht erin? Op die manier heeft het voor mij nog altijd gewerkt.
Op naam, want in de lijst met laders via dat submenu kun je alleen binnen een bepaalde range vinden. Ik wilde bv. van Parijs naar huis en stoppen bij Fastned in Brecht. Omdat de afstand dan te groot is kun je niet via dat oplaadmenu naar Fastned daar navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
sanger1981 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:39:
[...]

Op naam, want in de lijst met laders via dat submenu kun je alleen binnen een bepaalde range vinden. Ik wilde bv. van Parijs naar huis en stoppen bij Fastned in Brecht. Omdat de afstand dan te groot is kun je niet via dat oplaadmenu naar Fastned daar navigeren.
Dan werkt het meestal niet als je op naam zoekt, maar je kunt toch je kaart uitzoomen en hem als lader selecteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanger1981
adjego schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:44:
[...]

Dan werkt het meestal niet als je op naam zoekt, maar je kunt toch je kaart uitzoomen en hem als lader selecteren?
Nee, dat had dus hetzelfde als resultaat gek genoeg. Voorheen kon dat dus inderdaad wel.

Zal hem vanavond wel even resetten en nog eens proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
ik had dat afgelopen zaterdag ook. Een Fastned gekozen op naam maar die ging niet voorverwarmen helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
NiroNiro schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:52:
ik had dat afgelopen zaterdag ook. Een Fastned gekozen op naam maar die ging niet voorverwarmen helaas...
Op naam werkt idd niet, dan navigeert hij gewoon naar een POI wat toevallig een snellader blijkt te zijn. Alleen als je op de kaart in zoomt en op het icoontje klikt of via het bliksemschichtje de lader als locatie kiest gaat hij voorverwarmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 23:40
(jarig!)
ik zie overigens dat in de opening post staat dat Elon Musk de founder is, maar het zijn 2 anderen:
Martin Eberhard
Marc Tarpenning

in 2003
zie ook: Wikipedia: Tesla, Inc..

misschien iets om mee te nemen in de post.

Overigens, is alles nu geregeld met de model 3. sentry mode vreet wel veel batterij... moet even kijken hoe ik dat kan verlagen.

Moet nog door alle instellingen heen lopen, maar voelt wel alsof ik net een nieuwe laptop heb gekocht (ipv een auto).... das niet perse een slechte verandering, maar wel merkwaardig.

[ Voor 36% gewijzigd door justice strike op 25-06-2024 16:47 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
Oscar356a schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:26:
[...]

Dit zijn nagenoeg exact dezelfde prijzen, alleen komt er bij mij nog wel 21% btw op die prijzen. Ik breng de auto morgen weg. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
justice strike schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:40:

Overigens, is alles nu geregeld met de model 3. sentry mode vreet wel veel batterij... moet even kijken hoe ik dat kan verlagen.
Makkelijkste optie is om het uit te zetten als je thuis of op werk bent. Dan eet het alleen batterij als je op "vreemde" plekken parkeert. Verder weinig aan te doen qua energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_1975
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-06 07:38
Vandaag Tesla M3H in de volle zon gezeten. 65 graden binnen. Het kost 1% accu om alles te koelen. Kan het nog zuiniger? Hitte cabine protection is bewust niet ingeschakeld. Eerst was het 22 graden ingesteld, nu 24 graden. Airco doet uitstekend. De scrolwieltjes op de stuur bleven vrij lang heet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:36
Peter_1975 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:51:
Vandaag Tesla M3H in de volle zon gezeten. 65 graden binnen. Het kost 1% accu om alles te koelen. Kan het nog zuiniger?
Raampjes een uurtje open zetten en daarna pas de airco aan?
Edit: Nog zuiniger: De auto verplaatsen naar de schaduw, en dan een uurtje de ramen open?

[ Voor 13% gewijzigd door Andrehj op 25-06-2024 18:05 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_1975
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-06 07:38
Andrehj schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:02:
[...]

Raampjes een uurtje open zetten en daarna pas de airco aan?
Edit: Nog zuiniger: De auto verplaatsen naar de schaduw, en dan een uurtje de ramen open?
Er iwas helaas geen schaduw en ranen open doen is geen optie want onbeheerd. Vertrektijd inplannen is beter optie. Dat deed ik altijd in de winter. Ik dacht dat het niet nodig voor zomer was. 1% is gelukkig niet veel. 5 km minder bereik. Zonder hitte haalde ik gem. 110 wh/km. Vandaag 120. Winter 135.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-05 16:40
Is er een optie om "alle" laadpalen te zien in het navigatiescherm? Vind het zo jammer dat ik steeds Chargemap erbij moet pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Sinds een paar maanden maak ik gebruik van Slim Laden van Engie (mijn energieleverancier).

Levert mij €0,03 per kwh op…

Maar de laatste tijd valt mij op dat het laden wordt onderbroken op de piekmomenten zoals nu en weer verder gaat wanneer er minder van het net gevraagd wordt.

Nu vraag ik mij af, kan het kwaad dat de laadsessie meerdere keren wordt onderbroken om na een tijdje weer verder te gaan?
Loop ik hierdoor niet meer kans dat er onbalans ontstaat in de accucellen? (Betreft een ‘23 model 3 met LFP)

Ander nadeel is ook dat ik soms mijn laaddoel/vertrektijd niet haal of juist andersom dat de accu ergens in de nacht al volgeladen is terwijl mijn laaddoel/vertrektijd pas op 8:30u staat.

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

BPTBPTBPT schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:34:
Is er een optie om "alle" laadpalen te zien in het navigatiescherm? Vind het zo jammer dat ik steeds Chargemap erbij moet pakken.
Zeker, een tik op je scherm, onderste van de 4 icoontjes in het nieuwe schermpje selecteren. Daarna zie je een groter scherm met bovenin drie type laders die je ook kan selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Barse87 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:39:
Sinds een paar maanden maak ik gebruik van Slim Laden van Engie (mijn energieleverancier).

Levert mij €0,03 per kwh op…

Maar de laatste tijd valt mij op dat het laden wordt onderbroken op de piekmomenten zoals nu en weer verder gaat wanneer er minder van het net gevraagd wordt.

Nu vraag ik mij af, kan het kwaad dat de laadsessie meerdere keren wordt onderbroken om na een tijdje weer verder te gaan?
Loop ik hierdoor niet meer kans dat er onbalans ontstaat in de accucellen? (Betreft een ‘23 model 3 met LFP)

Ander nadeel is ook dat ik soms mijn laaddoel/vertrektijd niet haal of juist andersom dat de accu ergens in de nacht al volgeladen is terwijl mijn laaddoel/vertrektijd pas op 8:30u staat.
Ik heb 1 keer gehad in een Rotterdamse parkeergarage dat het laden steeds werd onderbroken ivm verdelen van stroom over alle auto's. Uiteindelijk wel op 100% gekomen, maar toen was de indicated range (die je kunt switchen met percentage of kilometers) opeens van 414 naar 408 gezakt. Na weer een keer goed tot 100% laden werd het 413 en vanaf daar weer gelijkmatig. Ik heb daar nooit meer geladen.

Nu, pas een kilometer of 20.000 verder (en 45.000 in totaal) is de indicated range langzaam verder gezakt naar 408 (was oorspronkelijk 418).

Dus: een keer zo laden en daarna weer goed kalibreren lijkt niet echt kwaad te kunnen. Maar ik weet niet wat het doet als je altijd op die manier laadt. Tesla adviseert om de laadlimiet op 100% te houden en minstens 1 keer per week tot 100% te laden, zodat de batterij kan kalibreren. Ik denk dat het niet voor niets is.

De vraag is ook of de auto met dat slim laden van Engie wel steeds kan kalibreren. Ik denk dat daar de crux zit. In die garage twijfel ik daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-05 18:07
Een vraag, momenteel heb ik een C40 maar ik kan wat nieuws uitzoeken, de Tesla spreekt me qua specs gewoon erg aan.

Enkele vragen;
- Kan er een dakkoffer op de Model 3 of Model Y? Heb Thüle dakdragers, kan ik eventueel omruilen.
- Nu kiezen voor de Model 3 of nog even wachten tot de facelift Model Y uitkomt? Zo ja, wanneer komt deze (naar verwachting) in NL? Is dit al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hamer schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 20:34:
Een vraag, momenteel heb ik een C40 maar ik kan wat nieuws uitzoeken, de Tesla spreekt me qua specs gewoon erg aan.

Enkele vragen;
- Kan er een dakkoffer op de Model 3 of Model Y? Heb Thüle dakdragers, kan ik eventueel omruilen.
- Nu kiezen voor de Model 3 of nog even wachten tot de facelift Model Y uitkomt? Zo ja, wanneer komt deze (naar verwachting) in NL? Is dit al bekend?
- Ja kan op beide een dakkoffer op.
- Nee, niet bekend wanneer de Juniper uit komt. Musk heeft al meermaals gezegd dat het niet dit jaar gaat zijn en aangezien er tot op heden weinig gelekt is lijkt dat vrij realistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 06:35
Hamer schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 20:34:

Enkele vragen;
Heb je de extra ruimte van de Y nodig? Anders zou ik persoonlijk voor een 3 gaan vanwege de nieuwe hardware.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 19:19
Nou mijn witte M3 RWD staat ook voor de deur, ophalen stelde weinig voor maar dat maakt ook allemaal niet uit. Auto stond er prima bij, niks kunnen ontdekken. Privé een Tesla aanschaffen is bij bepaalde mensen nog wel een ding ben ik achter gekomen “saaie keuze”… “zou je dat nou wel doen?” Maar wow.. na een middag rijden kan ik niks anders zeggen dan fantastisch! Nog geen regen gehad natuurlijk 😇 Maar los van dat werkt alles zo goed, het scherm de app 👌🏻. Ik zie alleen de 20.000km nergens terug? Komen de vanzelf of moet ik daar achteraan? Het was een voorraad model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamer
Anoniem: 525104 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 20:36:
[...]

- Ja kan op beide een dakkoffer op.
- Nee, niet bekend wanneer de Juniper uit komt. Musk heeft al meermaals gezegd dat het niet dit jaar gaat zijn en aangezien er tot op heden weinig gelekt is lijkt dat vrij realistisch.
Thnx! Dan wordt de keuze waarschijnlijk al een stuk gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
SL65 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 20:51:
[...]

Heb je de extra ruimte van de Y nodig? Anders zou ik persoonlijk voor een 3 gaan vanwege de nieuwe hardware.
Wat is het verschil qua kofferbakruimte? Momenteel heeft mijn Volvo iets van 419L kofferbakruimte.
Heb ‘t idee dat zelfs de 3 ruimer is achter de 2e rij stoelen.

Heb morgen een proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• still_the_same
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 21:43
Vandaag toch besloten FSD op mijn Model Y te bestellen. Tijdens een van de proefritten kan ik me herinnneren dat er een FSD beta menu was in de autopilot sectie. Nu zie ik die niet. Is dat omdat ik ongeduldig ben of omdat het veranderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Afgelopen zondag is mijn Premium connectivity afgelopen.
Ik wilde kijken of het te doen is met de hotspot van m'n telefoon.

Nu is het zo dat de auto soms wel, maar vaker ook niet mijn hotspot oppakt.
Als hij niet vanzelf verbindt, moet ik in de auto het schuifje bij wifi weer op 'aan' zetten, soms pakt hij de verbinding wel.

'Verbinding behouden in drive' staat aangevinkt

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Probeer inmiddels met Tasker een taak aan te maken op basis van bluetooth verbinding hotspot aan/uit..

[ Voor 5% gewijzigd door henkNL op 25-06-2024 21:07 ]

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 06:35
Hamer schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 20:55:
[...]

Wat is het verschil qua kofferbakruimte? Momenteel heeft mijn Volvo iets van 419L kofferbakruimte.
Heb ‘t idee dat zelfs de 3 ruimer is achter de 2e rij stoelen.

Heb morgen een proefrit.
De 3 heeft 594 liter volgens de handleiding en de Y 854 liter (zonder neergeklapte achterbank). Qua infotainment ga je er sowieso op vooruit. Heb meermaals met een C40 gereden en ik vond de software zo ongelofelijk traag…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 18:57
henkNL schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:06:

Als hij niet vanzelf verbindt, moet ik in de auto het schuifje bij wifi weer op 'aan' zetten, soms pakt hij de verbinding wel.

'Verbinding behouden in drive' staat aangevinkt

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Probeer inmiddels met Tasker een taak aan te maken op basis van bluetooth verbinding hotspot aan/uit..
Geen idee waar het aan ligt, maar dit was ook mijn ervaring. Had nog de top gezien om je hotspot hetzelfde SSID te geven van je thuisnetwerk als je Tesla daar ook mee verbonden is zodat die beter met hotspot zou verbinden, maar geen succes.
Na een tijd klooien met uit en aanzetten van de wifi van de auto toch maar gezwicht en het premium connectivity abonnement genomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07:16
henkNL schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:06:

...
Al dat geklooi is het mij allemaal niet waard. Dit duurt totdat je één keer nét genoeg afgeleid bent en je ergens tegenaan knalt. Daarmee vergeleken zijn die 10€/maand een koopje.

Model 3 LR (model 2023)

Pagina: 1 ... 366 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: