Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 365 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.720 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:49
Maurice- schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 20:20:
[...]

Benieuwd met welk excuus hij nu komt bij bron #6. Vermoeiend eigenwijs gedoe.
Erg onnodig op de man. Ook hier zijn het compleet andere cabinets op de foto’s en ik herken dit van geen enkele Europese SuC die ik gezien heb (of specifiek het Hengelo verhaal)

Voor: “de supercharges hebben een enorme batterij van 1 MWh per 4 chargers” heb ik tot nu toe heel matig bewijs gezien. Een paar uitzonderingen in de US daar gelaten

[ Voor 22% gewijzigd door JohanB op 22-06-2024 21:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:39
Op de man spelen is nergens voor nodig inderdaad. Daarnaast laten we het ermee kapen voordat mods (terecht) in gaan grijpen voor off-topic discussie.

Het algemene tesla topic is meer geschikt voor deze SuC discussie :)

[ Voor 19% gewijzigd door Armo op 22-06-2024 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe-el2
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-09 16:04
Ik heb een model Y RWD 03-2023.

Als het regent hoor ik stromend water bij de achterklep tijdens het rijden.
Best irritant.
Helemaal als de radio uit staat.
Net alsof er langzaam water door een doucheputje weg stroomt.

Herkend iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Laatst online: 10-09 16:55
BPTBPTBPT schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 20:27:
Ik kom er nu voor het eerst achter dat sentry mode best veel batterij slurpt.
Even benieuwd: wie heeft al echt eens profijt gehad van deze functie?
Ik doe er niks mee eigenlijk 🤣

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Sentry mode altijd aan en thuis "excluded". Collega van mij heeft er zeker wel wat aan gehad. Parkeerschade bij de AH en de beste bestuurder ging eerst uitgebreid zijn auto bekijken en daarna de auto ergens anders parkeren :+ Stond vol in beeld + kenteken. Politie heeft er wel werk van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 10:10
JohanB schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 21:26:
[...]

Erg onnodig op de man. Ook hier zijn het compleet andere cabinets op de foto’s en ik herken dit van geen enkele Europese SuC die ik gezien heb (of specifiek het Hengelo verhaal)

Voor: “de supercharges hebben een enorme batterij van 1 MWh per 4 chargers” heb ik tot nu toe heel matig bewijs gezien. Een paar uitzonderingen in de US daar gelaten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNiKHsYjy9HienybKif_XkUWEGA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BFzAPvfuvTVJIty6QUE9sHDL.png?f=fotoalbum_large

Volgens mij zijn dit ze, maar kan ook maar zo zijn dat het omvormers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar0
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-09 08:29
bjonnie schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:49:
[...]

Hier helaas precies hetzelfde. Betreft een 2024 LR. Bij mij hebben ze al meerdere keren gebalanceerd, en al een keer 4 nieuwe banden erop gelegd. Dit heeft bij snelheden onder de 130 km/h het trillen verminderd, maar dat is nog niet helemaal weg. Op hogere snelheden (lees: autobahn) ervaar ik nog steeds hetzelfde als jij.

De voorlopige conclusie van Tesla is dat dit met de drive unit achter te maken kan hebben. Dit concludeerden ze uit metingen in de auto tijdens het rijden. Om die reden staat hij nu al 3 weken in service voor het plaatsen van een nieuwe achtermotor. Als het goed is, is dat nu klaar en hoor ik vandaag meer over of dit de daadwerkelijke fix was.
Is het probleem inmiddels opgelost? Ik zelf ervaar het zelfde probleem met mijn m3 2024 rwd. Hiervoor ben ik al 4 keer terug geweest voor het vervangen van de achter banden en balanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:17
Mijn koplampen draaien niet mee, adaptive headlights staat aan. Herkennen jullie dit?

Acties:
  • +5 Henk 'm!
tspawn schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 22:50:
[...]

[Afbeelding]

Volgens mij zijn dit ze, maar kan ook maar zo zijn dat het omvormers zijn.
Volgens mij Ijn dat gewoon de kasten waar de trafo's, elektronica voor het laden en de koeling in zitten.

Een megapack is veel groter dan dat. Je ziet alleen al op die foto 17 stalls staan en dat terrein loopt duidelijk nog door. Dat zijn dus zeker 20+ stalls bij elkaar. Dat vereist best wat hardware om het allemaal te laten werken en dat zit in die kasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:15
turkeyhakan schreef op zondag 23 juni 2024 @ 00:08:
Mijn koplampen draaien niet mee, adaptive headlights staat aan. Herkennen jullie dit?
Op een YouTube filmpje zag ik dat het enkel op de gewone verlichting was.
Vermoedelijk omdat de dynamische verlichting al zo breed gaat?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Laatst online: 18:39
turkeyhakan schreef op zondag 23 juni 2024 @ 00:08:
Adaptive headlights draaien helaas niet mee. De matrix leds in de koplampen kunnen aan en uit afhankelijk van wat er voor je gedetecteerd wordt maar ze draaien niet mee in de bocht als je dat bedoeld.

Met 2024.20.x update wordt er ook rekening gehouden in de bochten wat adaptive headlights betreft maar dat is dus puur softwaremattig leds aan/uit, ze draaien niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:31
bilgy_no1 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 01:09:
[...]

Volgens mij Ijn dat gewoon de kasten waar de trafo's, elektronica voor het laden en de koeling in zitten.

Een megapack is veel groter dan dat. Je ziet alleen al op die foto 17 stalls staan en dat terrein loopt duidelijk nog door. Dat zijn dus zeker 20+ stalls bij elkaar. Dat vereist best wat hardware om het allemaal te laten werken en dat zit in die kasten.
Een megapack bevat dan ook 3.9MWh aan energie. Genoeg om 78 auto's volledig op te laden. Zoveel gaan ze uiteraard nooit plaatsen. Ik heb racks gezien zo groot als 1 zo'n kastje die genoeg vermogen hebben om pieken mee op te vangen voor een supercharger. Zouden ze de onderste halve meter er mee vullen in elk van die kastjes kan je op drukke momenten wellicht net genoeg leveren om iedereen snel op te laden. Dat doe je dan 1x en dan is het wel weer afgelopen voor de dag, totdat het rustig genoeg is om de accus weer op te laden.

Het is ook heel logisch om dat te doen, want je betaald als grootzakelijke verbruiker voor het maximale vermogen dat je hebt verbruikt in een maand. Als je die piek kan afvangen, of beter gezegd een lagere aansluiting realiseerde en die piek lokaal verzorgd, dan scheelt dat serieus geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Vannacht de M3H weer opgeladen.
De accu was zo'n 40% bij aanvang en was ingesteld om tot 80% te laden.

Ik heb ingesteld dat hij om 0.00 uur mocht beginnen met een laadstroom van 5A (het laagste).

Vanmorgen om circa 6.30 was hij netjes vol.

Is er iets op tegen om de accu voornamelijk met de laagste stroom (5A) op te laden?
Of is dit juist beter...

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:35
henkNL schreef op zondag 23 juni 2024 @ 08:44:

Ik heb ingesteld dat hij om 0.00 uur mocht beginnen met een laadstroom van 5A (het laagste).

Is er iets op tegen om de accu voornamelijk met de laagste stroom (5A) op te laden?
Of is dit juist beter...
Hoe lager de ampère hoe meer laadverlies dus je gebruikt iets meer stroom. Iets anders dan dat (je houdt een laadplek voor een ander bezet, tenzij je eigen laadplek) is er niet echt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Of is dit juist beter...
Waarom 80% als ik vragen mag, met een. M3H?
Edit: sorry kan natuurlijk een LR zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Palthe op 23-06-2024 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Palthe schreef op zondag 23 juni 2024 @ 08:50:
[...]

Waarom 80% als ik vragen mag, met een. M3H?
Ergens wat gewenning, deed ik met mijn vorige EV ook, tenzij ik ver weg moet.

Anderzijds schijnt tot 80% laden (en af en toe 100) beter te zijn voor de accu...

Edit: geen LR

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:13
henkNL schreef op zondag 23 juni 2024 @ 08:51:
[...]

Ergens wat gewenning, deed ik met mijn vorige EV ook, tenzij ik ver weg moet.

Anderzijds schijnt tot 80% laden (en af en toe 100) beter te zijn voor de accu...

Edit: geen LR
Dat hangt van het accupakket af toch? LFP of NMC Heeft de nieuwe M3H niet een LFP accu die juist vaak / altijd naar 100% moet om het BMS in sync te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 23 juni 2024 @ 08:57:
[...]

Dat hangt van het accupakket af toch? LFP of NMC Heeft de nieuwe M3H niet een LFP accu die juist vaak / altijd naar 100% moet om het BMS in sync te houden?
Tnx, dat ga ik even nakijken :)

Edit; een LFP accu dus..

[ Voor 3% gewijzigd door henkNL op 23-06-2024 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

[...]

Vandaar mijn vraag en ook zijn antwoord. Niet altijd naar 100, maar eens in de week wordt aangeraden, met LFP idd vanwege BMS. Maar ik laad met mijn M3H altijd naar 100%. Vaak komt dat wel neer op "altijd", rijdt ongeveer 2500 km per maand dus 2x per week opladen. Na 14000 km merk ik niets van degradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:30
Zijn er mensen met een Apple Watch die gebruik maken van een Siri spraakopdracht om de achterklep (of andere functies) te bedienen?

Ik heb een opdracht voor het openen van de achterklep van mijn Model Y gekoppeld aan mijn action button op mijn IPhone en op mijn Watch Ultra. Dat werkt perfect alleen werkt de voice command via mijn telefoon wel maar via mijn Apple Watch niet. Als ik hey Siri “open Tesla Achterbak” zeg dan zegt Siri, geen van je accessoires kan dit doen.

Dus via de IPhone werkt het wel maar via de Apple Watch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 08:56
schumi1986 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:29:
Zijn er mensen met een Apple Watch die gebruik maken van een Siri spraakopdracht om de achterklep (of andere functies) te bedienen?

Ik heb een opdracht voor het openen van de achterklep van mijn Model Y gekoppeld aan mijn action button op mijn IPhone en op mijn Watch Ultra. Dat werkt perfect alleen werkt de voice command via mijn telefoon wel maar via mijn Apple Watch niet. Als ik hey Siri “open Tesla Achterbak” zeg dan zegt Siri, geen van je accessoires kan dit doen.

Probeer het eens op een hele gekke irrelevante zin. ‘Broodje pindakaas’ ofzo. Gewoon eens om te kijken of je Watch niet via andere apps die spraakopdracht probeert te verwerken. Zinnen als ‘Open xyz’ en ‘zet xyz aan’ kunnen nog weleens moeilijk doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
schumi1986 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:29:

Via de Apple Watch werkt het ook. Je moet bij het aanmaken van een opdracht wel “Toon op Apple Watch” aanvinken.

https://www.iculture.nl/t...0op%20Apple%20Watch%20aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:24
[...]

Heeft de nieuwe M3P ook een LFP accu? :)

Edit: NMC voor de LR en Performance zie ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Vissa66 op 23-06-2024 10:23 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
De eerste MY's staan inmiddels al weer op kenteken met de nieuwe typegoedkeuringsnummers E4*2007/46*1293*37 en E4*2018/858*00135*11. Iemand al kunnen achterhalen wat er nieuw is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 22:29:
Ik heb Sentry mode altijd aan en thuis "excluded". Collega van mij heeft er zeker wel wat aan gehad. Parkeerschade bij de AH en de beste bestuurder ging eerst uitgebreid zijn auto bekijken en daarna de auto ergens anders parkeren :+ Stond vol in beeld + kenteken. Politie heeft er wel werk van gemaakt.
Ik heb het nu, inclusief de optie cameradetectie, ook maar op deze manier aan gezet.
Dus overal behalve veilige oprit thuis (daar hangen genoeg gevel cameras rondom van veel betere kwaliteit).

Zou nml ook graag beeld hebben als ik weer eens de dupe ben van bijv een parkeerschade.

Eens kijken hoe veel energie dit kost, of het me dat waard is en hopen dat die 40 procent minder update snel komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Vissa66 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:18:
[...]

Heeft de nieuwe M3P ook een LFP accu? :)

Edit: NMC voor de LR en Performance zie ik.
LFP heeft voor dezelfde capaciteit iets meer ruimte nodig en kent als nadeel dat het vermogen wat lager is. Een standard range model heeft een kleinere accucapaciteit dus meer ruimte beschikbaar en heeft daarnaast ook een lager vermogen, mooie combi voor LFP dus.

Aangezien andere merken meer kWh's kunnen opslaan én ook hogere vermogens met LFP kunnen realiseren vermoed ik dat Tesla spoedig wel met LR & P modellen op basis van LFP gaat komen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-08 12:11
Caelorum schreef op zondag 23 juni 2024 @ 08:19:
[...]

Een megapack bevat dan ook 3.9MWh aan energie. Genoeg om 78 auto's volledig op te laden. Zoveel gaan ze uiteraard nooit plaatsen. Ik heb racks gezien zo groot als 1 zo'n kastje die genoeg vermogen hebben om pieken mee op te vangen voor een supercharger. Zouden ze de onderste halve meter er mee vullen in elk van die kastjes kan je op drukke momenten wellicht net genoeg leveren om iedereen snel op te laden. Dat doe je dan 1x en dan is het wel weer afgelopen voor de dag, totdat het rustig genoeg is om de accus weer op te laden.

Het is ook heel logisch om dat te doen, want je betaald als grootzakelijke verbruiker voor het maximale vermogen dat je hebt verbruikt in een maand. Als je die piek kan afvangen, of beter gezegd een lagere aansluiting realiseerde en die piek lokaal verzorgd, dan scheelt dat serieus geld.
Je zou verwachten (en hopen) dat megapacks wel geleidelijk overal zullen verschijnen bij superchargers.
Gaat zeker helpen bij het optimaal gebruik maken van zon en wind en met eenzelfde netaansluiting meer laadpalen. Bij Tesla hebben ze het grote voordeel dat ze de de spullen zelf fabriceren/op de plank hebben liggen.

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Superchargers icm wel/geen megapacks past beter in het algemene Tesla topic.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
pdidi schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:37:
De eerste MY's staan inmiddels al weer op kenteken met de nieuwe typegoedkeuringsnummers E4*2007/46*1293*37 en E4*2018/858*00135*11. Iemand al kunnen achterhalen wat er nieuw is?
Zou er iets nieuws moeten zijn met die nummers? Ik haal dinsdag mijn *37 op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

pdidi schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:37:
Zie https://tff-forum.de/t/wi...che-veraenderungen/100784

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:50

Sebazzz

3dp

Allewijn schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:39:
[...]

Eens kijken hoe veel energie dit kost, of het me dat waard is en hopen dat die 40 procent minder update snel komt.
Het is op zijn minst interessant. Ik heb al een paar keer een buurjongetje op camera (fileparkeren in de straat) die altijd op 5 millimeter afstand van de auto's op de stoep loopt :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Thanks, btw SBR staat waarschijnlijk voor Seat Belt Reminder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31

Of is dit juist beter...
Niks tegen, ik doe het ook en heb afgewogen dat iets meer laden uit de eigen PV ruim compenseert voor het beetje extra laadverlies.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 07:53
https://www.bnr.nl/nieuws...-niet-tot-prijsstijgingen

Weet iemand hoe het zit als je hem al besteld hebt en later dan Juni geleverd krijgt via de LM .. geld dat het bedrag als bestel datum of ben ik zo gezegt de l*l

[ Voor 19% gewijzigd door dunn0w op 23-06-2024 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• still_the_same
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:14
Vandaag voor het earst gereden met mijn Tesla Y op een langer stukje snelweg met navigatie met autopilot. Bij Den Haag moest ik 80 gaan rijden. Om een of andere reden zag mijn tesla het wel, maar ging niet omlaag. De max bleef de max (103). Dit terwijl de instelling is om de weg snelheid te nemen.

Doe ik iets verkeerd? Ik kan het met de hand fixen, maar dat lijkt me niet de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:17
-edit- beter lezen voor je reageert ;-)

[ Voor 125% gewijzigd door Tomas_ op 23-06-2024 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 18:35
still_the_same schreef op zondag 23 juni 2024 @ 20:56:
Vandaag voor het earst gereden met mijn Tesla Y op een langer stukje snelweg met navigatie met autopilot. Bij Den Haag moest ik 80 gaan rijden. Om een of andere reden zag mijn tesla het wel, maar ging niet omlaag. De max bleef de max (103). Dit terwijl de instelling is om de weg snelheid te nemen.

Doe ik iets verkeerd? Ik kan het met de hand fixen, maar dat lijkt me niet de bedoeling?
Weet niet welke instelling je hebt (huidige snelheid of die ander) maar je kunt als hij het bord wel goed ziet twee dingen sowieso doen om die snelheid te gaan rijden:

- op het icoontje klikken van de snelheid
- je stalk naar beneden gedrukt houden

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:49
still_the_same schreef op zondag 23 juni 2024 @ 20:56:

Daar is geen instelling voor, voor zover ik weet. Er is alleen een instelling voor het bepalen van de snelheid als je de CC aanzet. (Huidige snelheid of maximale snelheid). In beide standen zal hij soms wel, soms niet de borden snelheid overnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
dunn0w schreef op zondag 23 juni 2024 @ 20:37:
https://www.bnr.nl/nieuws...-niet-tot-prijsstijgingen

Weet iemand hoe het zit als je hem al besteld hebt en later dan Juni geleverd krijgt via de LM .. geld dat het bedrag als bestel datum of ben ik zo gezegt de l*l
zeer slecht artikel. Het is namelijk helemaal nog niet duidelijk of tesla de prijzen gaat verhogen.

Op de tesla website staat alleen dat er een kans bestaat. Meer niet. Reden zal redelijk zeker zijn om Fud te creeeren en de Q2 cijfers wat aan te wakkeren. Zeker icm de 20000km suc deal

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Laatst online: 10-09 16:55
Dat die heffingen er komen lijkt mij overduidelijk. Die plannen lopen al zo lang en ik kan geen reden bedenken waarom ze dat niet door zouden zetten. Tesla zou deze extra heffingen zelf kunnen halen uit hij winst maar ik denk niet dat dat op de lange termijn een haalbare kaart is. Ik zie niet in waarom dit niet het nieuwe normaal wordt net zoals bv in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonjour
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-08 17:44

Of is dit juist beter...
Deze snap ik niet; bij 5A laad je met ongeveer 1kwh, dus in de 6,5 uur dat je geladen hebt ruim 10% van de accu bijgeladen. Bij lange na niet van 40 naar 80%?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
bonjour schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:21:
[...]

Deze snap ik niet; bij 5A laad je met ongeveer 1kwh, dus in de 6,5 uur dat je geladen hebt ruim 10% van de accu bijgeladen. Bij lange na niet van 40 naar 80%?
Waarschijnlijk 3 fasen -> 3 x 5A x 6,5 uur x 230V = 22 kWh, bij een SR kom je dan wel op +-40%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Palthe schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:02:
[...]

Vandaar mijn vraag en ook zijn antwoord. Niet altijd naar 100, maar eens in de week wordt aangeraden, met LFP idd vanwege BMS. Maar ik laad met mijn M3H altijd naar 100%. Vaak komt dat wel neer op "altijd", rijdt ongeveer 2500 km per maand dus 2x per week opladen. Na 14000 km merk ik niets van degradatie.
Met LFP kun je beter altijd naar 100% laden. Dit omdat bij 100% het voltage pas verder oploopt. Het BMS "weet" dan de batterij vol zit.
Doe je dit niet dan raakt het BMS op een gegeven moment de kluts kwijt.

De techniek kan het hebben.

Is de M3 altijd CATL LFP trouwens?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 22:35

Ethirty

Who...me?

bonjour schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:21:
[...]

5A 3 fase is bijna 3,5kW laden? Dat keer 6,5u is ongeveer 23kWh.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Dani86 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:30:
[...]

Met LFP kun je beter altijd naar 100% laden. Dit omdat bij 100% het voltage pas verder oploopt. Het BMS "weet" dan de batterij vol zit.

Eenmaal per week 100% laden is waarschijnlijk voldoende om dat te voorkomen, dagelijks naar 100% laden is onnodig en slecht voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Taro schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:32:
[...]

Eenmaal per week 100% laden is waarschijnlijk voldoende om dat te voorkomen, dagelijks naar 100% laden is onnodig en slecht voor de accu.
Hmm, ik laad hem altijd op naar 100% (LFP). Maar dat is niet dagelijks, alleen als ik moet laden.

In de praktijk 1 á 2 per week, meestal als de batterij tussen de 10 en 20% zit.

Kan ik dan beter 1x per week naar bijv. 90% laden. Of is het OK zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Dani86 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:37:
[...]

Hmm, ik laad hem altijd op naar 100% (LFP). Maar dat is niet dagelijks, alleen als ik moet laden.

1-2x per week klinkt prima, je kunt natuurlijk altijd een keer 80% ipv 100% laden, maar daar zou ik niet teveel tijd aan besteden. 7x per week 100% zou ik sowieso niet doen, maar max 2x is waarschijnlijk niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:18
Dani86 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:30:
[...]

Ik hoor dit vaak, maar is dat een probleem?
Ik kan er doorgaans mee leven om alleen te weten dat de accu ongeveer 20-30% is, dat ie exact 26,8436% is lijkt me niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:43
mitsumark schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:43:
[...]

Ik hoor dit vaak, maar is dat een probleem?
Ik kan er doorgaans mee leven om alleen te weten dat de accu ongeveer 20-30% is, dat ie exact 26,8436% is lijkt me niet relevant.
Onbalans in cellen schijnen erdoor te kunnen diepontladen met alle schade van dien. Dus niet alleen voor de percentage betrouwbaarheid. Ik zet 'm ook 1 keer per week op 100%, ze zullen het niet voor niets adviseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rij zo weinig dat ik maar 1x per week laad. Dus 1x per week naar 100%.

Betwijfel of dit goed is, aangezien ik dan nooit onder de 50% kom. Volgens mij is de accu het “gelukkigst” tussen de 50 en 60% en dat is hij bij mij echt zelden. Daaronder al helemaal niet. Maar ach. Had het maar geen batterij moeten zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Taro schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:43:
[...]

1-2x per week klinkt prima, je kunt natuurlijk altijd een keer 80% ipv 100% laden, maar daar zou ik niet teveel tijd aan besteden. 7x per week 100% zou ik sowieso niet doen, maar max 2x is waarschijnlijk niet zo'n probleem.
Dan blijf ik het gewoon zo doen.

En het aantal keer laden ligt aan hoeveel KM ik moet rijden per week, dit ligt eraan waar ik afspraken voor de zaak heb. Het moet wel bruikbaar blijven :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:26
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:53:
...
Maar ach. Had het maar geen batterij moeten zijn :+
Dat.. en hoe ik het probeer te plannen (werkt niet altijd) is dat ik bij een klant tot 100% laad. Als ik dan weer naar huis rij kom ik tussen de 80 en 90 % thuis waardoor de auto niet langdurig op 100% lading blijft staan. Slechts van zeg 12:00 - 16:00 (ik begin vrij vroeg). Genoeg voor balanceren cellen en niet lang genoeg voor issues verwacht ik.

Lukt niet altijd, maargoed, zoals je terecht zegt: had het maar geen batterij moeten worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Korvaag op 23-06-2024 22:57 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:53:

Betwijfel of dit goed is, aangezien ik dan nooit onder de 50% kom. Volgens mij is de accu het “gelukkigst” tussen de 50 en 60% en dat is hij bij mij echt zelden. Daaronder al helemaal niet. Maar ach. Had het maar geen batterij moeten zijn :+
En wat als je hem altijd "leeg" rijdt naar zeg maar 10%?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:18
Maurice- schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:47:
Onbalans in cellen schijnen erdoor te kunnen diepontladen met alle schade van dien. Dus niet alleen voor de percentage betrouwbaarheid. Ik zet 'm ook 1 keer per week op 100%, ze zullen het niet voor niets adviseren.
Tja, met 60-100km per week kom ik straks nooit onder de 80%, lijkt me ook niet de bedoeling.
Ik hou m dan liever tussen 50 en 80%, lijkt me alsnog beter.
Eigenlijk is ie gemaakt voor 300-400km per week :)

Tesla adviseert het denk ik meer omdat LFP degradatie toch wel goed genoeg is, en ze liever geen klachten willen over "onbetrouwbare" range cijfers op het scherm, niet omdat het daadwerkelijk beter is voor de auto.
https://www.autoevolution...teries-to-100-187075.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
@mitsumark
Ik heb geen eigen laadpaal. Omdat je op zoveel punten prima kunt laden, ga ik altijd pas laden rond 40% accu. Daarboven heeft het voor mij weinig zin. Hoewel het een vrij idiote eenheid is, rij ik per uur ongeveer 15% accu weg met 100 km/uur. Dat varieert natuurlijk met temperatuur, maar even een natte-vinger inschatting. Betekent dat ik met 40% nog steeds op en neer naar een klant kan als ik overhoopt niet kan laden (m'n klanten zitten op ongeveer een uur enkele reis). Ik heb in de drie jaar dat ik nu Tesla rij nog maar 1x een supercharger nodig gehad met woon-werkverkeer omdat ik thuis twee dagen achtereen niet kon laden en bij de klant toevallig ook niet. Prima.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dani86 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:57:
[...]

En wat als je hem altijd "leeg" rijdt naar zeg maar 10%?
Geen idee. Tesla raad elke week minstens 1x naar 100% dus dat doe ik ook maar gewoon.

Ik zou natuurlijk ook eens in de 2 weken kunnen laden, dan haal ik die 10% nog niet maar kom ik wel in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 12:42

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

mitsumark schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:58:
[...]

Tja, met 60-100km per week kom ik straks nooit onder de 80%, lijkt me ook niet de bedoeling.
Ik hou m dan liever tussen 50 en 80%, lijkt me alsnog beter.
Eigenlijk is ie gemaakt voor 300-400km per week :)

Tesla adviseert het denk ik meer omdat LFP degradatie toch wel goed genoeg is, en ze liever geen klachten willen over "onbetrouwbare" range cijfers op het scherm, niet omdat het daadwerkelijk beter is voor de auto.
https://www.autoevolution...teries-to-100-187075.html
Ik laad een keer per week op tot 100% en dan zorg ik ervoor dat deze status max een paar uur duurt. Wat ik heb gezien aan data over degeneratie en individuele ( anekdotische) verhalen van gebruikers is de degeneratie dan minimaal. Het risico dat je batterij het begeeft door een andere oorzaak is volgens mij groter.
Ik heb nu ruim 7000 km op de teller staan en wat betreft max. rijbereik zie ik geen verandering ( voor wat het waard is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Laatst online: 15:09
Ik ben mij aan het oriënteren op een MY LR RWD. Ik heb vorige week een testrit gemaakt bij Tesla, maar uit één vraag kom ik niet uit.

Volgens de Tesla heer heeft de standaard autopilot geen autosteer meer. Standaard AP zou alleen nog TACC bevatten en een waarschuwing als je uit je rijbaan dreigt te gaan (land assist). Voor autosteer moet je tenminste EAP nemen. Op internet en in filmpjes lijk ik toch echt andere dingen te zien, namelijk dat standaard EAP ook autosteer heeft en dat EAP o.a. het rijbaan wisselen toevoegt (bron: https://www.tesla.com/nl_NL/support/autopilot)

De Tesla medewerker was echter zeer stellig, dus ik begin nu toch te twijfelen. Is dit recentelijk gewijzigd voor nieuwe auto's?

Acties:
  • +5 Henk 'm!
BounceCloud schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:01:
Ik ben mij aan het oriënteren op een MY LR RWD. Ik heb vorige week een testrit gemaakt bij Tesla, maar uit één vraag kom ik niet uit.

Volgens de Tesla heer heeft de standaard autopilot geen autosteer meer. Standaard AP zou alleen nog TACC bevatten en een waarschuwing als je uit je rijbaan dreigt te gaan (land assist). Voor autosteer moet je tenminste EAP nemen. Op internet en in filmpjes lijk ik toch echt andere dingen te zien, namelijk dat standaard EAP ook autosteer heeft en dat EAP o.a. het rijbaan wisselen toevoegt (bron: https://www.tesla.com/nl_NL/support/autopilot)

De Tesla medewerker was echter zeer stellig, dus ik begin nu toch te twijfelen. Is dit recentelijk gewijzigd voor nieuwe auto's?
Complete onzin. :) Wellicht proberen ze zo nog wat EAP te slijten.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Vraagje: hebben meer mensen met firmware versie 2024.20.1 last van dat de deuren niet openen bij gebruik van Phone Key? Ik moet heel regelmatig mijn telefoon erbij pakken en dan op unlock drukken. De ene keer werkt het wel de andere keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-09 15:40

twu

turkeyhakan schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:36:
Vraagje: hebben meer mensen met firmware versie 2024.20.1 last van dat de deuren niet openen bij gebruik van Phone Key? Ik moet heel regelmatig mijn telefoon erbij pakken en dan op unlock drukken. De ene keer werkt het wel de andere keer niet.
Ja dat heb ik inderdaad ook. Wat soms helpt is om de app opnieuw op te starten (iPhone). Maarja, dan sta ik daar voor de deur telkens met mijn mobiel te swipen terwijl dat soms niet handig uitpakt met boodschappen. Heeft iemand misschien hier een betere oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:38
Nog geen problemen gehad tot nu toe op Android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oscar356a
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-01 16:57
Sinds zaterdag ben ik de trotse eigenaar van (mijn eerste Tesla) M3H Performance.

Ik heb lang getwijfeld over de kleur, maar ik ben enorm blij dat ik toch voor het rood ben gegaan.

Na de eerste 100km was er een deeltje van mijn wieldop losgekomen. Dit kon ik er relatief makkelijk terug in "slaan".

Gisteren heb ik 300km gereden. Nu zijn er 3 deeltjes dat loshangen en die ik er niet terug in krijg. Het lijkt ook alsof deze los/verkeerd hangende deeltjes krassen geven op de velg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCSn4ty5zb-X6Gi9yX1O4QYv4ew=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qrckNzSVUli2AHBk79WWoFdO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpAhTvsAVbdOr4ZC4b5c2gYfF28=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ppVfFcKClJBfD8Wgf3LkjdLt.png?f=fotoalbum_large

Hoe werken service aanvragen eigenlijk? Moest ik nu graag iemand van Tesla ter plaatsen hebben om de wieldoppen te bekijken, moet ik hier dan voor betalen of valt dit onder garantie?

Is het normaal dat de voor en achtercamera een veel lagere kwaliteit hebben dan de camera's aan de zijkant?

Moest ik deze wagen moeten omschrijven in 1 woord: R A K E T, echt niet normaal! 😁

Het enige wat ik echt enorm hard mis is Waze, daar moet ik nog een oplossing voor zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:07
Niet met firmware 2024.20.1 an sich, maar wel met eerdere firmwares heel sporadisch: denk nu drie keer dat ik sinds sept '22 de auto in mijn bezit heb. Maar als het gebeurd, lukt het rijden ook niet meer en moet ik de Tesla-pas gebruiken om überhaupt weg te kunnen. Unlocken door het klikken op de unlock-knop in de Tesla app lukt nog wel maar mijn telefoon wordt niet meer als key gezien. Bluetooth opnieuw verbinden, de Tesla app herstarten e.d. werkt ook niet. In mijn geval moet ik mijn telefoon helemaal uit en weer aanzetten. Ik schrijf de problemen toe aan mijn telefoon en zie in ieder geen reden om contact met Tesla te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:20
Oscar356a schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:28:
Sinds zaterdag ben ik de trotse eigenaar van (mijn eerste Tesla) M3H Performance.

Ik heb lang getwijfeld over de kleur, maar ik ben enorm blij dat ik toch voor het rood ben gegaan.

Na de eerste 100km was er een deeltje van mijn wieldop losgekomen. Dit kon ik er relatief makkelijk terug in "slaan".

Gisteren heb ik 300km gereden. Nu zijn er 3 deeltjes dat loshangen en die ik er niet terug in krijg. Het lijkt ook alsof deze los/verkeerd hangende deeltjes krassen geven op de velg.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe werken service aanvragen eigenlijk? Moest ik nu graag iemand van Tesla ter plaatsen hebben om de wieldoppen te bekijken, moet ik hier dan voor betalen of valt dit onder garantie?

Is het normaal dat de voor en achtercamera een veel lagere kwaliteit hebben dan de camera's aan de zijkant?

Moest ik deze wagen moeten omschrijven in 1 woord: R A K E T, echt niet normaal! 😁

Het enige wat ik echt enorm hard mis is Waze, daar moet ik nog een oplossing voor zoeken.
Dit mag niet gebeuren, als er zo'n stuk uit vliegt is het gevaarlijk. Service request in de app doen, dit valt onder garantie. Dan zie je in de app 0€ staan. Mocht er wel een bedrag staan dan even bellen. Je moet altijd accorderen dus je krijgt zowiezo geen verrassing achteraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Welke telefoon heb je? Iphone 14 pro max hier en tot nu toe gaat het elke keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
NiroNiro schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:23:
[...]

Welke telefoon heb je? Iphone 14 pro max hier en tot nu toe gaat het elke keer goed.
iPhone 14 Pro. Heb je een M3 2024?

Ik heb er een uit 2023, zonder UWB dus.

[ Voor 9% gewijzigd door turkeyhakan op 24-06-2024 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:20
[...]
Of is dit juist beter...
Ik zet alleen de stroom lager als ik het stopcontact niet helemaal vertrouw. Lager is minder efficiënt, zowel met laadverliezen als ook dat de auto dan ook gewoon aan staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:14:
[...]

Ik zet alleen de stroom lager als ik het stopcontact niet helemaal vertrouw. Lager is minder efficiënt, zowel met laadverliezen als ook dat de auto dan ook gewoon aan staat.
Laadverlies is toch minimaal? Ik ben op het moment op 5a aan het laden (3.6 kW) zodat ik het voor 80% via de panelen kan doen. Dat de auto de hele dag staat te laden is geen probleem toch? Zou volgens mij zelfs beter zijn dan bijvoorbeeld altijd via een supercharger laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:17:
[...]

Laadverlies is toch minimaal? Ik ben op het moment op 5a aan het laden (3.6 kW) zodat ik het voor 80% via de panelen kan doen. Dat de auto de hele dag staat te laden is geen probleem toch? Zou volgens mij zelfs beter zijn dan bijvoorbeeld altijd via een supercharger laden.
Op 5A is het verlies best hoog, met 15A (wat jij nu doet) valt het wel mee idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-09 18:17
Dani86 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:37:
[...]

10 a 20% is naar mijn gevoel/mening wel vrij laat om te gaan laden. Kan prima als je lange rit hebt en naar SU moet en dan met 15% aankomt maar voor normaal thuisladen zou ik hem wel boven de 20% gaan houden te lage ontlading houden ze ook niet zo van. Waarom niet even keer vaker er aan? Je kan ook altijd even keer tussenlading doen van 40 naar 70% wat ik zelf vaak doe. Dan hou je mooi de dagelijkse ritjes in die range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
twu schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:48:
[...]

Ja dat heb ik inderdaad ook. Wat soms helpt is om de app opnieuw op te starten (iPhone). Maarja, dan sta ik daar voor de deur telkens met mijn mobiel te swipen terwijl dat soms niet handig uitpakt met boodschappen. Heeft iemand misschien hier een betere oplossing voor?
De Tesla Keyfob, ideaal en je komt aanlopen en tikt hem alvast even open of kofferbak op afstand al open zetten en weer sluiten zonder de hendel aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
turkeyhakan schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:53:
[...]

ik heb een model Y RWD 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-09 15:40

twu

turkeyhakan schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:53:
[...]

Ik heb ook een iPhone 14 Pro, maar dan MY 2024 RWD.

Misschien heeft het met de iPhone te maken, maar ik had dat hiervoor (vorige firmwares) ook al. Heb je locatievoorziening altijd aanstaan voor de Tesla App?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alexander1984 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:31:
[...]

De Tesla Keyfob, ideaal en je komt aanlopen en tikt hem alvast even open of kofferbak op afstand al open zetten en weer sluiten zonder de hendel aan te raken.
Dat kun je ook met de telefoon doen toch? Begreep ook dat de fob ook niet altijd werkt omdat deze ook BT is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decal1981
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-12-2024
Iemand hier die homelink gebruikt, zit waarschijnlijk standaard niet ingebouwd in nieuwe modellen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:02

bert pit

asdasd

Oscar356a schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:28:

Ik was ook fan van Waze en ik gebruik het nog wel eens om mijn vertrektijd te plannen op aan lange rit. Maar het gemak van de geintegreerde navigatie met stembediening en de kwaliteit ervan is prima.

Ook de bediening met een long press op de rechterknop op het stuur en daarna roep je:"navigeer naar bordeaux". Je ziet meteen alle laadstops. Ook kun je een adres of zelfs GPS coördinaten naar de Tesla app sturen via een andere app en dan vervolgens dit doorsturen naar de auto, ongekend makkelijk.

[ Voor 38% gewijzigd door bert pit op 24-06-2024 13:05 ]

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
twu schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:41:
[...]
Heb je locatievoorziening altijd aanstaan voor de Tesla App?
Uiteraard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Decal1981 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:00:
Iemand hier die homelink gebruikt, zit waarschijnlijk standaard niet ingebouwd in nieuwe modellen ?
HomeLink is ergens in 2019 al een optie geworden. https://shop.tesla.com/nl...matische-garagedeuropener

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decal1981
Had ik ook gezien maar vond het vreemd dat er staat artikel niet in voorraad, daarmee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
Decal1981 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:00:
Ik gebruik het zelf niet (ik heb geen garage :P) maar het is inderdaad een optie om in te laten bouwen. In de Tesla shop is 'ie inderdaad praktisch nooit op voorraad, wat irritant is.

Maar ik zou met zo'n vraag in ieder geval even langs een Tesla Service Center gaan, misschien kunnen die meer voor je betekenen? En anders, probeer 2ehands eens. Ik heb meerdere occasions gezien waar er eentje ingebouwd was, terwijl er waarschijnlijk een hoop kopers zijn die er geen een nodig hebben.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-07 08:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuKb8Rpsz3KKA5hI0_2YD0mlQzQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1MHrQRj8uPeSbg5eyL0eC6sJ.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas helaas helaas. Donderdag aan het einde van de werkdag zo de auto teruggevonden op de parkeerplaats. Geen briefje, geen camera’s op het terrein en Sentry heeft niks opgenomen (behalve iedereen die tijdens de lunch voorbij liep). Te laat erachter gekomen dat je in zo’n geval het beste de USB stick kan verwijden omdat alles van de afgelopen 1-2 uur wordt opgeslagen maar zonder event niet wordt weergegeven door Sentry. Daar kwam ik dus pas achter een paar uur later na wat gegoogle.

Tip dus voor als iemand dit overkomt en Sentry niks heeft geregistreerd. Direct USB stick verwijderen en via pc filmpjes doorzoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
El Polo Diablo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:49:

Tip dus voor als iemand dit overkomt en Sentry niks heeft geregistreerd. Direct USB stick verwijderen en via pc filmpjes doorzoeken
Aaaahhh, dat is balen! Zonde.

Maar bedankt voor de tip en succes met de afwikkeling

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oscar356a
bert pit schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:04:
[...]

Ik was ook fan van Waze en ik gebruik het nog wel eens om mijn vertrektijd te plannen op aan lange rit. Maar het gemak van de geintegreerde navigatie met stembediening en de kwaliteit ervan is prima.

Ook de bediening met een long press op de rechterknop op het stuur en daarna roep je:"navigeer naar bordeaux". Je ziet meteen alle laadstops. Ook kun je een adres of zelfs GPS coördinaten naar de Tesla app sturen via een andere app en dan vervolgens dit doorsturen naar de auto, ongekend makkelijk.
Ik vind het gemak van de Tesla navigatie ook beter dan Waze. Ik zou Waze alleen willen gebruiken voor mobiele controles en traject controles.
Dit heb ik echt nodig met de Performance. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar356a schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:11:
[...]

Ik vind het gemak van de Tesla navigatie ook beter dan Waze. Ik zou Waze alleen willen gebruiken voor mobiele controles en traject controles.
Dit heb ik echt nodig met de Performance. ;)
Traject controles en vaste flitsers zitten er nu standaard in toch?
Heb het zelf nog niet getest.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2024 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:23
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:14:
[...]

Traject controles en vaste flitsers zitten er nu standaard in toch?
Heb het zelf nog niet getest.
Alleen wanneer je een route in hebt gesteld.
De mobiele flitsers mis je dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
bert pit schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:04:
[...]

Je kan met de tesla app ook je ritten inplannen op exact dezelfde manier als Waze, kijk maar ins in de app - navigatie -> ipv vertrekken, aankomen selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
killerbie schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:25:
[...]

Je kan met de tesla app ook je ritten inplannen op exact dezelfde manier als Waze, kijk maar ins in de app - navigatie -> ipv vertrekken, aankomen selecteren
En als je bij je agenda afspraken het adres erbij zet neemt hij die ook over, automatisch. Wat betreft de flitsers en trajectcontroles kan je Flitsmeister aanzetten. Trajectcontroles doet de autonavigatie ook netjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:46
[Afbeelding]

Helaas helaas helaas. Donderdag aan het einde van de werkdag zo de auto teruggevonden op de parkeerplaats. Geen briefje, geen camera’s op het terrein en Sentry heeft niks opgenomen (behalve iedereen die tijdens de lunch voorbij liep). Te laat erachter gekomen dat je in zo’n geval het beste de USB stick kan verwijden omdat alles van de afgelopen 1-2 uur wordt opgeslagen maar zonder event niet wordt weergegeven door Sentry. Daar kwam ik dus pas achter een paar uur later na wat gegoogle.

Balen man! Heb je ook dit geprobeerd? Met de gratis versie kun je kijken of de files er nog op staan en met de betaalde de files terug halen. Wel een deep scan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 20:58
connos schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:32:
[...]

Balen man! Heb je ook dit geprobeerd? Met de gratis versie kun je kijken of de files er nog op staan en met de betaalde de files terug halen.
Dat zet me aan het denken, als je meer vrije opslag hebt op de stick/HD, kun je dan ook langer terug in de tijd?

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 20:58
[Afbeelding]

Erg balen ja. Zoiets heb ik ook laatst gehad...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Mackeessie schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:30:
[...]

En als je bij je agenda afspraken het adres erbij zet neemt hij die ook over, automatisch. Wat betreft de flitsers en trajectcontroles kan je Flitsmeister aanzetten. Trajectcontroles doet de autonavigatie ook netjes.
Ik betaal sinds een boeten 2 maand geleden 9,99, zover ik heb kunnen opmerken zitten alle vaste flitspalen er in, en in vlaandere zijn dat er VEEL

*Heb een flitsboete gehad binnen een trajectontrole die ze dus hebben opgedeeld in 2 trajecten (3palen, geen 4)... 3 boetes over één traject waarbij de website van de vlaamse overheid om het te betwisten niet eens werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decal1981
killerbie schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:58:
[...]

Ik betaal sinds een boeten 2 maand geleden 9,99, zover ik heb kunnen opmerken zitten alle vaste flitspalen er in, en in vlaandere zijn dat er VEEL

*Heb een flitsboete gehad binnen een trajectontrole die ze dus hebben opgedeeld in 2 trajecten (3palen, geen 4)... 3 boetes over één traject waarbij de website van de vlaamse overheid om het te betwisten niet eens werkte
Krijg je de flitsmelding dan enkel als je een route in de navigatie gebruikt of krijg je ook zo melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar356a
Mackeessie schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:30:
[...]

Het probleem is dat ik Spotify van de auto gebruik. Ik zou de melding over mobiele controle over de audio van de auto willen ontvangen.

Is het mogelijk om audio van Spotify + navigatie van de auto te krijgen en meldingen van Waze of Flitsmeister door de audio van de auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbie
Decal1981 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:11:
[...]

Krijg je de flitsmelding dan enkel als je een route in de navigatie gebruikt of krijg je ook zo melding?
Ik krijg een geluidje te horen van zodra ik de max snelheid bereid op dat stukje rijbaan, het snelheidspictogram gaat dan ook 'pulseren', dat doet het ook zonder betalend abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Inspired schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:10:
[...]

Dat kun je ook met de telefoon doen toch? Begreep ook dat de fob ook niet altijd werkt omdat deze ook BT is.
De Fob werkt bij mij eigenlijk altijd, als je maar in de buurt bent en zit een batterij in dus hij versterkt wel en twee keer klikken en de kofferbak staat al open voor je er bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:17
Oscar356a schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:22:
[...]

Het probleem is dat ik Spotify van de auto gebruik. Ik zou de melding over mobiele controle over de audio van de auto willen ontvangen.

Is het mogelijk om audio van Spotify + navigatie van de auto te krijgen en meldingen van Waze of Flitsmeister door de audio van de auto?
Werkt bij mij gewoon. instelling geluid bij flitsmeister: Bluetooth via HFP.
Tenminste hij belt je in feite op via bluetooth waardoor de muziek onderbroken wordt.

Ik ga dit overigens uitzetten. Wanneer ik bij de A1 rij bij werkzaamheden tussen deventer en Apeldoorn geeft hij om de drie minuten een melding waardoor ik podcasts telkens moet terugspoelen. Heel iritant.

Iki kies er nu voor om bluetooth uit te zetten en de speaker van de iphone te gebruiken met de optie volume 100% zodat het hoorbaar is.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomas_ op 24-06-2024 15:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:23
Tomas_ schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:35:
[...]

Werkt bij mij gewoon. instelling geluid bij flitsmeister: Bluetooth via HFP.

Ik ga dit overigens uitzetten. Wanneer ik bij de A1 rij bij werkzaamheden tussen deventer en Apeldoorn geeft hij om de drie minuten een melding waardoor ik podcasts telkens moet terugspoelen. Heel iritant.
Ja FM dwingt je nu naar de betaalde versie, anders hoor je iedere paar minuten en soms wel vaker, meldingen die je voorheen kon uitschakelen.

Zelf gebruik ik FM steeds minder en vertrouw meer op Waze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar356a
Heeft er iemand ervaring met een aftermarket scherm(pje) achter het stuur?

Deze ondersteunen Carplay en/of Android Auto. Lijkt mij ideaal om Waze of FM op dat schermpje (mobiele controles) te hebben en de Tesla navigatie op het grote scherm.

Voorbeeld van zo'n schermpje:
https://www.greendrive-ac...arplay_android_auto_optie

Ik vraag mij alleen af hoe het zit met de audio.

Moest iemand hier ervaring mee hebben, let me know! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oscar356a schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:07:
Heeft er iemand ervaring met een aftermarket scherm(pje) achter het stuur?

Deze ondersteunen Carplay en/of Android Auto. Lijkt mij ideaal om Waze of FM op dat schermpje (mobiele controles) te hebben en de Tesla navigatie op het grote scherm.

Voorbeeld van zo'n schermpje:
https://www.greendrive-ac...arplay_android_auto_optie

Ik vraag mij alleen af hoe het zit met de audio.

Moest iemand hier ervaring mee hebben, let me know! 😊
Geen ervaring, ik heb een Brodit houder op die positie en mijn telefoon erin. Werkt voor mij prima en had weinig zin in de installatie van zo'n schermpje.

Pagina: 1 ... 365 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: