Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 364 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.739 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
NiroNiro schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:00:
[...]

Beetje offtopic misschien: dat is best vervelend. Raar dat ze auto's moeten inleveren, 4 stuks zelfs.. wat zal de achterliggende reden zijn...
tja zeg het maar.
misschien aan vervanging toe? teveel km's.

maar blijkbaar krijgen ze nog geen nieuwe auto's.

gelukkig een leenauto kunnen regelen via de lease, maar zit ik dus wel weer met zorgen dat er iemand mee kan als ik de auto bij de garage in moet leveren zodat ik ook weer thuis kan komen.
Pierz schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:17:
[...]

Ik weet niet of je in de buurt woont of werkt, maar ze hebben ook elektrische leen fietsen. Tot nu toe ben ik wel tevreden over Groningen.
ow geen idee ik hebben ze mij niet als optie gegeven.
zal ze eens vragen want dan ben ik niet afhankelijk van iemand anders om de auto daar te krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door sk1nny666 op 21-06-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
sk1nny666 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:17:
[...]

tja zeg het maar.
misschien aan vervanging toe? teveel km's.

maar blijkbaar krijgen ze nog geen nieuwe auto's.

gelukkig een leenauto kunnen regelen via de lease, maar zit ik dus wel weer met zorgen dat er iemand mee kan als ik de auto bij de garage in moet leveren zodat ik ook weer thuis kan komen.

[...]

ow geen idee ik hebben ze mij niet als optie gegeven.
zal ze eens vragen want dan ben ik niet afhankelijk van iemand anders om de auto daar te krijgen.
Je leasemaatschappij kan toch zorgen dat de leenauto daar wordt neergezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
NiroNiro schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:24:
[...]

Je leasemaatschappij kan toch zorgen dat de leenauto daar wordt neergezet?
ze hebben net gebeld, en inderdaad de leenauto word daar neergezet.

dat kan natuurlijk ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
kx22 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:31:
Hmm, een tijdje geleden gingen 2e hands Tesla's enorm snel dalen in prijzen. Ondanks dat er nu steeds meer uit de lease komt...zijn de prijzen toch wel stabiel.
Allemaal rond de 22-24k voor eentje onder de 100k km.

Iemand enig idee of ze allemaal worden geexporteerd?
Ja, export kan je echt wel vanuit gaan.
Het is heel simpel, vraag en aanbod en het sentiment voor EV's is nu niet eens optimaal.
Als de prijzen nu dus stabiel zijn en er vreselijk veel uit de lease komen betekent het dat een flink deel het land verlaat.
EV's zijn geen fijne auto's om lang mee te zitten als handelaar, dus als er heel veel aanbod was ging die prijs echt omlaag.

Zal wellicht vanaf sept/okt gaan gebeuren of men moet flink wat exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22-09 16:31
Oke, audio / muziekweergave is een grote hobby van me. En ik probeer nu te achterhalen hoeveel speakers er in mijn MY RWD 2024 zitten... Zelfs hier op dit forum zijn er verschillende antwoorden te lezen, zelfs met verwijzingen naar de Tesla site. Maar ook bij de Tesla site is dit niet (meer) te lezen, of ik zoek niet goed genoeg...? Ook niet in de handleiding van de MY.

In de USA zijn de specs qua speakers/amps en subs gewijzigd, maar of dit nou ook voor de Berlijn MY modellen geldt krijg ik niet bevestigd, noch ontkend.

Je kunt wel roostertjes gaan tellen maar ook in het dashboard zitten speakers... En van mijn 2019 SR+ weet ik dat niet achter ieder roostertje een speaker zat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 08:05
Deze week mijn M3 uit 2019 opgehaald. Blij mee!

2 vragen die ik heb zijn de volgende (heb het topic doorgespit maar niet hele concrete antwoorden gevonden:

1. Zijn er mensen die ook een trekhaak erachter hebben en een winkeladapter gebruiken om de 19 PIN's aansluiting achter de auto te krijgen ivm eronder? Ik las dat je anders het risico kunt lopen dat de kabel van de aanhanger/fietsendrager makkelijk kan beschadigen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUTYgTx9tUFU-CPXL21bBSel2SY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/THtFV5Mh6NmztgATToF96IDl.jpg?f=user_large

2. Mijn bestaande (Mobicool MB40) compressorkoelbox past net niet in de kofferbak. Zijn er M3 rijders die ook een compressorkoelbox hebben en een advies hebben wat wel past?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-09 18:17
JBL-freak schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:34:
Oke, audio / muziekweergave is een grote hobby van me. En ik probeer nu te achterhalen hoeveel speakers er in mijn MY RWD 2024 zitten... Zelfs hier op dit forum zijn er verschillende antwoorden te lezen, zelfs met verwijzingen naar de Tesla site. Maar ook bij de Tesla site is dit niet (meer) te lezen, of ik zoek niet goed genoeg...? Ook niet in de handleiding van de MY.

In de USA zijn de specs qua speakers/amps en subs gewijzigd, maar of dit nou ook voor de Berlijn MY modellen geldt krijg ik niet bevestigd, noch ontkend.

Je kunt wel roostertjes gaan tellen maar ook in het dashboard zitten speakers... En van mijn 2019 SR+ weet ik dat niet achter ieder roostertje een speaker zat ;-)
Kijk eens, handleiding waar alles zit zo ongeveer en ook hoe je erbij komt.
Handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71

Je M3 Highland heeft 9 speakers, 0 subs.

1x flinke mid/low in de voordeur (dreunt er prima op los) 2 stuks
1x tweeter binnenkant spiegel 2 stuks
1x kleine speaker (mid/high ?) in de achterdeur 2 stuks
1x speaker in dash midden 1 stuks
2x tweeter dash 2 stuks

2+2+2+1+2 maakt 9

Niet slecht en zelfs een prima systeem te noemen voor 90% van de mensen.
Maar voor mij persoonlijke iets te mager, ik mis achterin een 'soundstage' zeg maar.
Merk je goed als je met de fader het geluid naar achteren gaat verplaatsen, dan is er nauwelijks 'iemand thuis'.

Persoonlijk zou ik uiteindelijk er wel mee aan de slag gaan zodra er een kit is om een sub toe te voegen en 2/4 speakers in de hoedenplank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
RaRo74 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:40:
[...]

[...]

Zijn dit alleen Tesla rijders of iedere andere EV merk/berijder die een Tesla abonnement heeft?

Krijg je de pin in de Tesla app of op het beeldscherm in de auto? Met dat laatste zie je idd geen andere merken terug in de lounge.
Superchargers als deze zijn tesla exclusive. De laders zullen ook niet werken met een ander merk. Pincode is logischerwijs dan ook niet beschikbaar

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22-09 16:31
Bomberman71 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:55:
[...]

Je M3 Highland heeft 9 speakers, 0 subs.

1x flinke mid/low in de voordeur (dreunt er prima op los) 2 stuks
1x tweeter binnenkant spiegel 2 stuks
1x kleine speaker (mid/high ?) in de achterdeur 2 stuks
3x speaker in dash, links/midden/rechts 3 stuks

2+2+2+3 maakt 9

Niet slecht en zelfs een prima systeem te noemen voor 90% van de mensen.
Maar voor mij persoonlijke iets te mager, ik mis achterin een 'soundstage' zeg maar.
Merk je goed als je met de fader het geluid naar achteren gaat verplaatsen, dan is er nauwelijks 'iemand thuis'.

Persoonlijk zou ik uiteindelijk er wel mee aan de slag gaan zodra er een kit is om een sub toe te voegen en 2/4 speakers in de hoedenplank.
Ik heb een Model Y... Of refereer je aan m'n 'oude' SR+? Die had idd geen sub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 16:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g6oqtnEv9jw4LqhTUu9GRqds0sY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8mlidjA1ebDx8sKdMv4NrRuv.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag is dan eindelijk de trekhaak eronder gemonteerd. Top aan-huis service zo: vanwege de aard van mijn beroep kan ik gewoon thuiswerken, dus erg comfortabel zo. Geen gedoe met halen/brengen en leenauto's etc.
Hij was met een minuut of 20 weer klaar :)

Wel gemiste kans om er niet even een kenteken bij te leveren, daar werd bij mijn voorgaande auto's wel aan gedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 16:33
stormfly schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:40:
[...]

Tja dat vroeg hij expliciet, misschien omdat toen de bulk is uitgeleverd? Ik werk niet bij Tesla ik maak slechts een vertaling van de vragen die op mij afkwamen. Mijn auto is van november en zou wel recht hebben op de actie.

[...]

Het gaat om de berijders account, als die het zelfde blijft (je app login) dan krijg je de diensten vanzelf toegewezen.

Tesla heeft het mailtje nu doorgestuurd en in tegenstelling tot het telefoon gesprek hebben ze nu het volgende geschreven. Echt een Amerikaans bedrijf, aan de telefoon lijkt alles mogelijk tot ze het moesten vastleggen zwart op wit dan ontstaat er grijze mist ;-)

***members only***

***members only***
Ik heb dit ook nog even nagevraagd en kreeg per mail de reactie dat ‘wanneer de nieuwe auto met hetzelfde e-mailadres wordt geregistreerd bij Tesla’ deze deal inderdaad van toepassing is. Inclusief de cadeaubon voor de shop.

Nou heb ik deze mail zelf nooit gehad, en weet ik ook niet waar mijn werkgever de volgende leaseauto gaat bestellen. Dus dat is even lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:54
Fishbeast schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:11:
Wel gemiste kans om er niet even een kenteken bij te leveren, daar werd bij mijn voorgaande auto's wel aan gedacht...
Vinden ze denk ik teveel moeite. Destijds ook geprobeerd maar helaas en zelf online ergens besteld.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
JBL-freak schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:01:
[...]

Model YAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWZsGhgQkIq3zPQycPmofchRTlo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hAd2pv9TrrV76AH7QyiefIuq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Tomas_ schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:54:
[...]
Op je scherm. Op het SUC icoontje tikken als je er bent
Inspired schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:01:
[...]
Iedereen kan naar binnen in principe. Pin code staat gewoon in de app.
Valentijn schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:55:
[...]
Superchargers als deze zijn tesla exclusive. De laders zullen ook niet werken met een ander merk. Pincode is logischerwijs dan ook niet beschikbaar
Ik geloof niet dat jullie het met elkaar eens zijn ;)

De Tesla lounges die ik tot nu aangetroffen heb was de deur namelijk niet afgesloten.
Daarbij weet ik niet of ze opgesteld waren voor iedereen maar iedereen kon er wel naar binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74

Volgens mijn onderzoekje 15 stuks :*)

RaRo74 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71
JBL-freak schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:01:
[...]

Oops, mijn fout.
Dacht dat het om een nieuwe M3 ging.

De MY heeft het dikke systeem in de Chineze en Berlijn versie, ook de RWD versie.
Heeft 14 speakers voor zover ik weet, zeker als ik de tekening mag geloven

Dezelfde setup als de de M3 maar dan met nog 4x extra speakers (geloof 2x mid en 2x tweeters) waarvan 2 (mid speakers) in de binnenkant achterklep en 2x tweeter boven binnenkant A stijlen.
En 1x Sub in de zijkant achterbak (rechts geloof ik).

In de USA en CA hebben de Y RWD modellen inmiddels een downgraded systeem. Men zegt vanwege het besparen op energie om de claims qua range te kunnen halen.
Vooralsnog hebben de China en Berlijn versies nog wel de dikke audio setup, en die is prima. Ik was impressed tijdens de proefrit.

[ Voor 29% gewijzigd door Bomberman71 op 21-06-2024 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 00:34
[Afbeelding]

Vandaag is dan eindelijk de trekhaak eronder gemonteerd. Top aan-huis service zo: vanwege de aard van mijn beroep kan ik gewoon thuiswerken, dus erg comfortabel zo. Geen gedoe met halen/brengen en leenauto's etc.

Heb je ook een foto van het resultaat? Hoe maken ze dat gat in de bumper? Wel heel chill dat ze dat maar 20min kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 16:02
WeeMau89 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:42:
[...]

Heb je ook een foto van het resultaat? Hoe maken ze dat gat in de bumper? Wel heel chill dat ze dat maar 20min kost.
Dat gat heeft iedere Tesla Model Y al standaard. ;)

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 00:34
adjego schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:48:
[...]

Dat gat heeft iedere Tesla Model Y al standaard. ;)
Oh, nooit opgevallen. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:56
Hier de gelukkige nieuwe eigenaar van een M3H LR. Na 500km direct een lekker Amsterdams stoeprandje te pakken...met als gevolg een vrij brede (niet diepe) veeg/kras op de Nova velg rechtsvoor. Flink balen.

Ik had voor de grap even een service request ingeschoten bij Tesla. Die quoten mij nu 800 euro om het te fixen... Heeft iemand nog suggesties voor een beter alternatief? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:17
DiscoNootje schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:51:
Hier de gelukkige nieuwe eigenaar van een M3H LR. Na 500km direct een lekker Amsterdams stoeprandje te pakken...met als gevolg een vrij brede (niet diepe) veeg/kras op de Nova velg rechtsvoor. Flink balen.

Ik had voor de grap even een service request ingeschoten bij Tesla. Die quoten mij nu 800 euro om het te fixen... Heeft iemand nog suggesties voor een beter alternatief? :)
Tja een kras, even wegpoetsen.. en valt het teveel op een lakstift regelen en zelf aanstippen? Ik zou er zelf niet te wakker van liggen, het gaat toch gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 16:02
WeeMau89 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:50:
[...]

Oh, nooit opgevallen. Thanks.
Zit wel een kapje voor ;)

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RaRo74 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:28:
[...]

[...]

[...]

Ik geloof niet dat jullie het met elkaar eens zijn ;)

De Tesla lounges die ik tot nu aangetroffen heb was de deur namelijk niet afgesloten.
Daarbij weet ik niet of ze opgesteld waren voor iedereen maar iedereen kon er wel naar binnen.
Nou ja, @Tomas_ heeft wel gelijk dat de PIN code ook op het scherm te vinden is. Verder is de locatie gewoon open voor non-Tesla's dus @Valentijn heeft geen gelijk. De PIN code is dus ook gewoon te vinden in de app, ook voor non-Tesla rijders. Ook een zwerver kan een account aanmaken bij Tesla en dan de deur openen mocht hij dat willen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:17

Lekker laten zitten en welkom bij de club! Echt elke, elke, letterlijk elke Model 3 heeft krassen op de velg. Dat hoort er gewoon bij :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984

Join the club hier ook met de Y net meegemaakt. Ik heb lakstift van 2Befair gekocht in de juiste kleur maar moet je even kijken denk dat de oude 3 Velg en nieuwe Nova velg qua kleur gelijk zijn alleen design anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 12:47
Mrk87 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:40:
Deze week mijn M3 uit 2019 opgehaald. Blij mee!

2 vragen die ik heb zijn de volgende (heb het topic doorgespit maar niet hele concrete antwoorden gevonden:

1. Zijn er mensen die ook een trekhaak erachter hebben en een winkeladapter gebruiken om de 19 PIN's aansluiting achter de auto te krijgen ivm eronder? Ik las dat je anders het risico kunt lopen dat de kabel van de aanhanger/fietsendrager makkelijk kan beschadigen

[Afbeelding]

2. Mijn bestaande (Mobicool MB40) compressorkoelbox past net niet in de kofferbak. Zijn er M3 rijders die ook een compressorkoelbox hebben en een advies hebben wat wel past?
Ik heb zo’n adapter. Erg handig. Zonder kan ook, de kabel schuurt niet over de grond ofzo. Alleen het erin draaien is krap en doordat je dan aan de onderkant bezig ben moest ik echt op m’n rug liggen en kijken hoe hij er precies in moest. Dat doe ik nu bij start vakantie 1x om die adapter erin te doen. Toch handig.

Overigens is het gewoon een 3D print ding, niets bijzonders. Alleen duur, want ‘voor tesla’ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:52
Mrk87 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:40:
Hier hadden we een soort gelijk probleem, wij hebben nu deze, die past wel.
https://www.dewitschijnde...ife-40-compressor-koelbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Caelorum schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:02:
[...]

Lekker laten zitten en welkom bij de club! Echt elke, elke, letterlijk elke Model 3 heeft krassen op de velg. Dat hoort er gewoon bij :D
Je zou toch zeggen dat ze het keer gaan aanpassen die uitstekende velgen.. bedoel gewoon een bandwang met velg beschermer is toch veel makkelijker. Maar ja zal wel typisch Tesla zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 22:35
Er moet een bredere band op de velg en dan is hij beter beschermd. Iemand hier op het forum heeft dat gedaan en foto's daarvan geplaatst.

Zie hier:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/78605896

[ Voor 21% gewijzigd door Gommert69 op 21-06-2024 16:32 ]

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:17
Mijn vorige model 3 had een bredere band, ging prima.. nadeel, maakt wat meer geluid, en is iets minder zuinig.
Voordeel, je kan helemaal los met file parkeren, bochten te kort nemen.. etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieDG
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-03 16:41
Naar aanleiding van de verwachte prijsverhoging net mijn M3 besteld. Nog op voorraad dus vrijdag rijden.
Super dat het nog zo snel kan. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:06
Recci schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:17:
[...]

Ik heb dit ook nog even nagevraagd en kreeg per mail de reactie dat ‘wanneer de nieuwe auto met hetzelfde e-mailadres wordt geregistreerd bij Tesla’ deze deal inderdaad van toepassing is. Inclusief de cadeaubon voor de shop.

Nou heb ik deze mail zelf nooit gehad, en weet ik ook niet waar mijn werkgever de volgende leaseauto gaat bestellen. Dus dat is even lastig
Het gaat om het berijder email adres, ik zie nu mijn huidige en mijn toekomstige Tesla in de Tesla app staan. Daarmee trek ik de voorzichtige conclusie dat het voor mij goed is verlopen. Als je nog bij dezelfde werkgever werkt dan moet het goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 16:33
stormfly schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:30:
[...]

Het gaat om het berijder email adres, ik zie nu mijn huidige en mijn toekomstige Tesla in de Tesla app staan. Daarmee trek ik de voorzichtige conclusie dat het voor mij goed is verlopen. Als je nog bij dezelfde werkgever werkt dan moet het goed gaan.
Super! Ja, werk ik inderdaad nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:46
[Afbeelding]

ja dat is wel fijn dat ze dat zo doen bij Tesla.

Bekende straat trouwens, ook ooit nog eens gewoond :P

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
  • Laatst online: 23:12
Mijn Tesla toont mijn sinds een dag of twee op de verkeerde locatie op de gps. Hij toont me enkele 100m verder.
Kan je dit makkelijk oplossen. Reset met de twee bollen lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:11
Twilkie schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:15:
Mijn Tesla toont mijn sinds een dag of twee op de verkeerde locatie op de gps. Hij toont me enkele 100m verder.
Die van mij ook… Die denkt dat hij in Krimml staat, terwijl we toch echt in Gerlos zijn. Morgen maar eens bellen en om een gps-reset vragen als ‘ie er morgen nog niks van snapt.

Hier in de bergen stopt hij overigens snel met hard regenerend remmen. Dan komt dat groene tekentje in beeld als je nog onder de 80% batterij zit. Dat had ik eigenlijk pas verwacht als hij op 100% zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
Rogar schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:35:
[...]

Die van mij ook… Die denkt dat hij in Krimml staat, terwijl we toch echt in Gerlos zijn. Morgen maar eens bellen en om een gps-reset vragen als ‘ie er morgen nog niks van snapt.

Hier in de bergen stopt hij overigens snel met hard regenerend remmen. Dan komt dat groene tekentje in beeld als je nog onder de 80% batterij zit. Dat had ik eigenlijk pas verwacht als hij op 100% zou zitten.
Dan ben ik toch niet de enige. Misschien een algemeen probleem voor het moment. Ik had al een ticket aangemaakt in de app. Kan je ook bellen voor zo een reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Twilkie schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:41:
[...]

Dan ben ik toch niet de enige. Misschien een algemeen probleem voor het moment. Ik had al een ticket aangemaakt in de app. Kan je ook bellen voor zo een reset?
Ja, als ‘t goed is wel. Er staat ergens een post over hoe dat moet, kan ‘m nu zo snel niet vinden 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
De GPS is hier gelukkig in orde en ik betwijfel of Tesla daarin specifiek iets op afstand kan resetten? Heb dat in het verleden ook weleens gehad, maar was na een paar dagen weer in orde, toch iets met een offset ergens ofzo.

Zie wel de afgelopen dagen in Teslamate allemaal Russische straatnamen (Ik zal maar niet speculeren over de achterliggende reden...) dwars door onze straat heen, heel apart, bij anderen ook het geval?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd met de auto!

Is poeder coating geen optie? Als het niet diep is moet dat lukken toch?

Denk dat ik mijn Nova’s op den duur zwart ga coaten. Had begrepen dat het ongeveer 100€ per velg zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enot
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-06 22:29
kx22 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:31:
Hmm, een tijdje geleden gingen 2e hands Tesla's enorm snel dalen in prijzen. Ondanks dat er nu steeds meer uit de lease komt...zijn de prijzen toch wel stabiel.
Allemaal rond de 22-24k voor eentje onder de 100k km.

Iemand enig idee of ze allemaal worden geexporteerd?
prijzen voor gebruikte m3 zijn inderdaad stabiel laatste maand ofzo. In 2019 m3 waren in 4 batches afgeleverd.
maart ( totaal rond 3000 autos), september, november en december. Ik zal tot eind vd jaar wachten voor beste prijs want juist rond kerstperiode was grootste batch afgeleverd
Tot september prijzen gaan zeker niet dalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-09 16:45
Twilkie schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:15:
Ik had dit een paar weken geleden ook, heel irritant. Ook reset geprobeerd, maar dat helpt inderdaad niet. Na een paar uur, auto stond geparkeerd, was het opeens weer over. Even geduld dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 12:42

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Tomas_ schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 07:46:
[...]

Het verbaasd mij eerder dat je hier zo op reageert. Laten we eerlijk zijn, de sfeer bij SUC’s is toch totaal anders als bij tankstations. Wat een rotzooi slingert daar en dan die wc’s. En wanneer je dan een makkelijk planbare lange reis langs SUC’s hebt gemaakt en je komt een schone mooi ingerichte lounge tegen…
Geen EV leverancier kan daar na al die jaren nog steeds niet aan tippen.
Dan heb je me niet begrepen. Ik vind de SUCs prima plekken. Schoon rustig, vaak een bak koffie en een schone toilet. Ging me meer om andere meningen die bovenstaande wat ridiculiseren.
Ik gebruikte het woord bijzonder in de letterlijke zin. Zo een Lounge is, in de positieve zin, ook bijzonder. Dit geeft de verwarring, zal me wat duidelijker verwoorden.

Groeten, Peter

[ Voor 10% gewijzigd door peerke 1960 op 21-06-2024 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:35
Heb 'n bug gevonden dat wanneer je een podcast luistert en door wilt spoelen op 't stuur dat die naar ander nummer gaat ipv 15 sec doorspoelen. Als je op 't scherm doorspoelt en daarna op je stuur doet werkt 't wel. Kan je dit überhaupt ergens melden?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:51

Oef en ook nog eens op een Nova velg, bij de photon velgen kun je nog een setje wheelcovers kopen die ook over de velgrand vallen. Maar voor Nova velgen is dat lastig helaas. Aangezien de kras oppervlakkig is kun je hem wellicht voor een groot gedeelte wegpolijsten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:39
Twilkie schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:41:
[...]

Probeer eens een "power-off reset" uit te voeren;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZznc05OlFbslvZCYRLTpoXRqts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ayus07kRDLv6mro4R57ltbZS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
Armo schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:54:
[...]

Probeer eens een "power-off reset" uit te voeren;

[Afbeelding]
Ik had de reset al geprobeerd, maar wel geen twee minuten gewacht. Dadelijk eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
Twilkie schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:55:
[...]

Ik had de reset al geprobeerd, maar wel geen twee minuten gewacht. Dadelijk eens proberen.
Laat even weten of het werkte.

Ik heb de mijne nu maar in slaap gelaten (sentry uit). Geen idee of dat zo werkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 16:00
WeeMau89 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:42:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEwwTbD-AmdFkKE47EycbLAlvcA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8O3VX33FfWU9aSz69Rx72Rt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phDLCkO4sFO7NNTNvlqcaosM5Ls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mnaMm4U309Fa28jz4HeCPYo2.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals anderen al aan hebben gegeven zit er gewoon een klepje in de bumper dat je er uit kan wippen. Als je de trekhaak eraf haalt zou je dat weer dicht kunnen maken als je dat per se wil. Ik heb de trekhaak meerdere keren per week nodig, dus blijft er permanent op zitten; mij teveel gedoe.
Ik heb de fietsendragerbeugel er ook alweer op gemonteerd, en het kenteken is besteld 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:00
EvolutionX schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:41:
[...]

.., bij de photon velgen kun je nog een setje wheelcovers kopen die ook over de velgrand vallen.
oh handig. heb je een tip voor fijne hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
Rogar schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 21:01:
[...]

Ik heb de mijne nu maar in slaap gelaten (sentry uit). Geen idee of dat zo werkt?
Neen, dat was jammer genoeg niet de oplossing.
Ik heb eenmaal zelfs 10 minuten gewacht.
Het vreemde is dat hij precies ook nooit helemaal uitgaat.
Ik blijf licht gezoem horen. Ik heb de model 3 Highland en ook de led strip en mijn stuur blijven verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
iemand ervaring met een zoem dat vanachter het scherm komt van een model Y (SR)? Sinds vandaag hoor ik het en kan me niet heugen dat ik dat eerder heb gehoord. Je hoort het goed met muziek en airco uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Twilkie schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 22:20:
[...]

Ik blijf licht gezoem horen. Ik heb de model 3 Highland en ook de led strip en mijn stuur blijven verlicht.
Dan lijkt die procedure helaas niet te werken op M3H want in mijn MY wordt het dan muisstil, alles gaat uit.

PS: je hebt wel de deuren dicht gedaan toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
Armo schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:03:
[...]

Dan lijkt die procedure helaas niet te werken op M3H want in mijn MY wordt het dan muisstil, alles gaat uit.

PS: je hebt wel de deuren dicht gedaan toch? :+
Ja. Deuren dicht.
Park modus, dan heb ik zelfs één keer wel en één keer niet lock gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Twilkie schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 22:20:
[...]

Je moet niet de knoppen op 't stuur indrukken hé. Via 't menu moet je.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Twilkie schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:09:
[...]

Ja. Deuren dicht.
Park modus, dan heb ik zelfs één keer wel en één keer niet lock gedrukt.
Het scherm gaat wel uit en blijft uit totdat je zelf actie (rempedaal indrukken bijvoorbeeld) onderneemt? Zo hoort het namelijk te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31
Gisteren in Duitsland.
Ca 280km gereden vanaf 100%, met stukken aan 150-170 en een piek van 200.
Genavigeerd naar de supercharger in Moers. Pas de laatste 20-30 km begon die voor te verwarmen. Aangekomen met 9%.
Moers heeft enkel 150 kW laders en ik was helemaal alleen. Toch niet meer dan 116kW gezien.
Koffie, toilet en we zaten zo terug aan 71% wat voldoende was om thuis te geraken.

Maar waarom slechts 115kW?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Tommie12 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 07:50:
Gisteren in Duitsland.
Genavigeerd naar de supercharger in Moers. Pas de laatste 20-30 km begon die voor te verwarmen. Aangekomen met 9%.
Moers heeft enkel 150 kW laders en ik was helemaal alleen. Toch niet meer dan 116kW gezien.
Koffie, toilet en we zaten zo terug aan 71% wat voldoende was om thuis te geraken.

ligt aan de lader. Ik merk na 5 jaar tesla dat er nogal vaak iets mis is met SUC's. Eerlijk gezegd kom ik er allen nog maar als er echt niets anders in de buurt is, of als ik bv een rit van 600km + moet maken en geen zin heb in uitzoeken.
Ik ben ze tegengekomen waar je alleen staat en je met een accu van 6% voorverwarmd en alleen op een stall en dan maar 38kW krijgen (M3LR). Brussel airport bv, wat een klote SUC is dat zeg. En zo ben ik er velen tegen gekomen.
Moet wel bekennen dat ik nu dus ook al zeker 14 maanden geen SUC meer gebruikt heb, dus wellicht is het allemaal weer wat beter. En ik merk ook dat de issue die ik had vaak niet in NL waren maar altijd in frankrijk, belgie en duitsland waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Tommie12 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 07:50:
Gisteren in Duitsland.

Was je accupakket niet inmiddels te warm? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
NiroNiro schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 22:47:
iemand ervaring met een zoem dat vanachter het scherm komt van een model Y (SR)? Sinds vandaag hoor ik het en kan me niet heugen dat ik dat eerder heb gehoord. Je hoort het goed met muziek en airco uit.
Ik denk dat ik het gevonden heb op reddit. Heb een service request ingeschoten. Kan over 2 weken terecht. Hoop niet dat het erger wordt in de tussentijd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:06
NiroNiro schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:07:
[...]

Ik denk dat ik het gevonden heb op reddit. Heb een service request ingeschoten. Kan over 2 weken terecht. Hoop niet dat het erger wordt in de tussentijd…
Kunnen ze dat niet bij je thuis oplossen, vaak kan dat team eerder een bezoek brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 12:42

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Ik heb het ook, ben er mee naar Tesla geweest. Niet opgelost. Wel een rekening van tegen de 50 euro voor een diagnose. Deze rekening is uiteindelijk gecanceld omdat ik dit verre van reeël vond.
Ik zie het nog even aan en wanneer het aanhoudt, cq erger wordt schiet ik er weer een request in nu ik duidelijker heb wat het probleem is met dank aan @Stormfly

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:26
Nu al twee keer gehad dat bij een Supercharger de auto niet harder wil laden dan 35kW. Verplaatsen naar een andere paal levert wel gewoon 160kW op. Gaan er gewoon steeds meer palen stuk of is dat een M3H ding met sommige palen. Ik ben er nog niet achter maar had het met de 2019LR nooit.

@anti elppa ja zoiets heb ik dus ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Korvaag op 22-06-2024 10:12 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Korvaag schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:11:
Nu al twee keer gehad dat bij een Supercharger de auto niet harder wil laden dan 35kW. Verplaatsen naar een andere paal levert wel gewoon 160kW op. Gaan er gewoon steeds meer palen stuk of is dat een M3H ding met sommige palen. Ik ben er nog niet achter maar had het met de 2019LR nooit.

Ik heb het met een 2019LR. En als ik stalls wissel en de 2e stall heeft het ook ben ik er klaar mee. Heb dat dan weer nooit bij bv fastnet. Ik ga dus eigenlijk 99% vd keren naar fastnet of shell recharge. Daar heb ik namelijk nog nooit problemen gehad.
Sowieso is dat stal sharing bij de oude V2 locaties bagger. Sta je dan met 65-70kW te pruttelen. Gelukkig meer en meer V3 en straks V4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
Oekol schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:12:
[...]

Je moet niet de knoppen op 't stuur indrukken hé. Via 't menu moet je.
Dat is wat ze een soft reset noemen. Dat heb ik ook geprobeerd, dat is ook niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
Armo schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:16:
[...]

Het scherm gaat wel uit en blijft uit totdat je zelf actie (rempedaal indrukken bijvoorbeeld) onderneemt? Zo hoort het namelijk te gaan.
Ja scherm gaat uit maar je blijft ligt elektronica gezoem horen.
Mijn led strip en stuur blijven verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
anti elppa schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:21:
[...]

Ik heb het met een 2019LR. En als ik stalls wissel en de 2e stall heeft het ook ben ik er klaar mee. Heb dat dan weer nooit bij bv fastnet. Ik ga dus eigenlijk 99% vd keren naar fastnet of shell recharge. Daar heb ik namelijk nog nooit problemen gehad.
Sowieso is dat stal sharing bij de oude V2 locaties bagger. Sta je dan met 65-70kW te pruttelen. Gelukkig meer en meer V3 en straks V4
Laatste keer dat ik bij een V2 heb geladen kan ik me niet meer herinneren. Maar 'goed' om te lezen dat het iig niet aan de auto lijkt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:02

bert pit

asdasd

Navigatie vraag: hoe zie je de ETA van de eindbestemming al er op de route superchargers zijn. Ik zie in mijn scherm alleen de ETA van de eerstvolgende supercharger.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
bert pit schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:43:
Navigatie vraag: hoe zie je de ETA van de eindbestemming al er op de route superchargers zijn. Ik zie in mijn scherm alleen de ETA van de eerstvolgende supercharger.
Naar beneden scrollen in de lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:28

Had ik laatst met M3H voor het eerst bij SuC Zaventem (echt niet aan te bevelen, niets te doen daar), dacht dat het lag aan de drukte. SuCs hebben vermogen en koeling nodig, mogelijk door de drukte niet genoeg beschikbaar?

Niet bedacht om te wisselen, andere Tesla's bleven ook lang staan dus leek er niet op dat het daar veel sneller ging.

Met mijn niet Tesla had ik het ook wel eens, verschrikkelijk laag vermogen. Vooral tijdens piekuren. Jammer dat de rede niet gewoon gedeeld wordt, lijkt me niet zo moeilijk. Iets van: "wegens drukte zeer laag vermogen" als je de SuC selecteert - dan kan je nog kiezen ergens anders te laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:58
Bakkerty schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:10:
Voor de mensen die ook een rammel vanuit rechts achter hebben. Model Y…
Ik heb het kunnen traceren en kunnen fixen met een simpel rubber stootdopje.

Doe er je voordeel mee ;)

https://youtu.be/CFz0E0g0Ra4?si=gwRxHC69LBUoGxLi
Mega bedankt. 3x bij Tesla geweest voor het irritante gerammel en 3x niet opgelost. Een simpel stukje stoelpoot vilt op deze plek heeft het voor mij opgelost. Het is na bijna 1 jaar na aankoop ein-de-lijk lekker stil in mijn model Y O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
De superchargers hebben een enorme batterij staan waar ze tijdelijk extra vermogen uit kunnen halen. Van wat ik heb begrepen zinn het 1MWh accus per 4 aansluitingen. Genoeg voor ~16 auto's volladen dus. Mocht het lang druk zijn, zal die wel helemaal leeg raken en dan deel je met alle andere auto's de netaansluiting. Die aansluitingen zullen ongetwijfeld wataver uitgevoerd zijn. Stel dat het 500kW is en er staan 10 autos dan zit je al tegen max 50kW per auto te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:50

Sebazzz

3dp

De 2024.20.3 update gehad, waarvoor ik overigens even moest rebooten omdat ie weigerde met wifi te verbinden.

Die release notes zijn wel creatief. Voordat je update installeert staat er "bugfixes en verbeteringen", onschuldig dus, en nadat de update geinstalleerd is krijg je de echte release notes met een beschrijving over veranderingen aan het autopilot-penalty systeem :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Caelorum schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:11:
De superchargers hebben een enorme batterij staan waar ze tijdelijk extra vermogen uit kunnen halen. Van wat ik heb begrepen zinn het 1MWh accus per 4 aansluitingen. Genoeg voor ~16 auto's volladen dus. Mocht het lang druk zijn, zal die wel helemaal leeg raken en dan deel je met alle andere auto's de netaansluiting. Die aansluitingen zullen ongetwijfeld wataver uitgevoerd zijn. Stel dat het 500kW is en er staan 10 autos dan zit je al tegen max 50kW per auto te kijken.
Een “enorme batterij” heb ik nergens gezien. Doorgaans zal de 1 op 4 overboeking prima zijn maar bij 90%+ bezetting kun je best minder krijgen. 6 RWDs met BYD en je zit al aan 1MW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:27
Inspired schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:28:
[...]

Een “enorme batterij” heb ik nergens gezien. Doorgaans zal de 1 op 4 overboeking prima zijn maar bij 90%+ bezetting kun je best minder krijgen. 6 RWDs met BYD en je zit al aan 1MW.
Die powerpacks zien er zo uit. Niet erg opvallend dus.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zNIXzbtzmelwl4t-wk0Ao27_eg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hw4sF0wQbDw5M5LFbXKvA2LQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Maurice- schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:31:
[...]

Die powerpacks zien er zo uit. Niet erg opvallend dus.[Afbeelding]
Ziet er niet als Europa uit volgens mij? Ik heb die nog nergens gezien iig. Dus het is zeker niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Heinemancp schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:55:
[...]

Had ik laatst met M3H voor het eerst bij SuC Zaventem (echt niet aan te bevelen, niets te doen daar), dacht dat het lag aan de drukte. SuCs hebben vermogen en koeling nodig, mogelijk door de drukte niet genoeg beschikbaar?

Niet bedacht om te wisselen, andere Tesla's bleven ook lang staan dus leek er niet op dat het daar veel sneller ging.

Met mijn niet Tesla had ik het ook wel eens, verschrikkelijk laag vermogen. Vooral tijdens piekuren. Jammer dat de rede niet gewoon gedeeld wordt, lijkt me niet zo moeilijk. Iets van: "wegens drukte zeer laag vermogen" als je de SuC selecteert - dan kan je nog kiezen ergens anders te laden.
ja die bedoelde ik, terwijl die locatie echt nog niet heel oud is volgens mij. Wat een drama daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:09
Heinemancp schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:55:
[...]
Model Y 2023
Eergisteren geladen in Uden, 172 kW voor €0,24 per kW. Er waren 4 of 5 stalls in gebruik.
We laden ook regelmatig bij Asteria in Venray en ook daar steeds een goed laadvermogen tegen een prijs van €0,22 of €0,24. Bij de SuC geen gedoe met pasjes of codes. Stekker erin en hup daar gaat hij.
Bij de baas betalen we €0,28 en dan met een max. laadvermogen van 11 kW. ( laag vermogen maakt niet uit, omdat we er meestal meerdere uren moeten zijn).
Wij hebben dus absoluut geen klagen over de SuperChargers, maar zijn er hartstikke tevreden over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:34
schumi1986 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:11:
[...]

Mega bedankt. 3x bij Tesla geweest voor het irritante gerammel en 3x niet opgelost. Een simpel stukje stoelpoot vilt op deze plek heeft het voor mij opgelost. Het is na bijna 1 jaar na aankoop ein-de-lijk lekker stil in mijn model Y O+
Oh, dit menen jullie toch niet! Ik ben ook destijds 4 keer bij Tesla geweest/zij bij mij en ze hebben het niet kunnen oplossen! Ik moest het maar accepteren.

De laatste keer dat de Mobile medewerker zo hardhandig te werk ging heb ik mijn auto dezelfde avond nog te koop gezet en na een week verkocht. Geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Inspired schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:34:
[...]
Ziet er niet als Europa uit volgens mij? Ik heb die nog nergens gezien iig. Dus het is zeker niet standaard.
Zie bijv https://maps.app.goo.gl/DqDB9wPwR1SxpymR8?g_st=ac
Ze staan er wel, maar wat naar de zijkant. Het zal ook liggen aan de netaansluiting die gerealiseerd is. In principe worden ze als buffer toegevoegd om de pieken op te vangen zodat de superchargers het blijven doen en er het een nog duurdere aansluiting moet worden gerealiseerd. Al zullen ze dat vast wel doen als er ruimte is op het net.

Hmm het linkje doet het hier niet.. nouja, supercharger Hengelo heeft ze bijv. AFAIK hebben alle v3 superchargers ze.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 22-06-2024 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twilkie
Rogar schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 21:01:
[...]

Zoals eerder gezegd was dat niet de oplossing

Deze ochtend proberen bellen naar Tesla service, maar die zitten blijkbaar enkel tijdens ja kantoor uren in België.

Dan maar een factory reset geprobeerd, dat werkte meteen!
En in principe ben je snel terug waar je was.
Al de settings zitten in je profiel in de cloud, enkel Spotify en dergelijke moet je opnieuw aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:14:
[...]

Zie bijv https://maps.app.goo.gl/DqDB9wPwR1SxpymR8?g_st=ac
Ze staan er wel, maar wat naar de zijkant. Het zal ook liggen aan de netaansluiting die gerealiseerd is. In principe worden ze als buffer toegevoegd om de pieken op te vangen zodat de superchargers het blijven doen en er het een nog duurdere aansluiting moet worden gerealiseerd. Al zullen ze dat vast wel doen als er ruimte is op het net.

Hmm het linkje doet het hier niet.. nouja, supercharger Hengelo heeft ze bijv. AFAIK hebben alle v3 superchargers ze.
Dat zijn geen batterijen afaik maar gewooon de standaard cabinets. 1 per 4 aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Rogar schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:35:
[...]

Een nachtje slaap zonder sentry heeft de gps weer gefixed gelukkig 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Twilkie schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:16:
[...]

Zoals eerder gezegd was dat niet de oplossing

Deze ochtend proberen bellen naar Tesla service, maar die zitten blijkbaar enkel tijdens ja kantoor uren in België.

Dan maar een factory reset geprobeerd, dat werkte meteen!
En in principe ben je snel terug waar je was.
Al de settings zitten in je profiel in de cloud, enkel Spotify en dergelijke moet je opnieuw aanmelden.
Goed om te weten dat dat ook werkt 😅. Ik had blijkbaar geluk met een goede nachtrust 😇😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 14:20
Ik heb het ook wel eens gezien, eerder op oudere superchargers inderdaad. Meestal werkt wisselen van paal wel. Heb het 1x gehad bij een volledig bezette supercharger waarbij iedereen op (dacht ik) 50 of 60 kW bleef plakken. Ik heb toen een paar minuten geladen om de volgende supercharger te halen en daar verder te laden. Dit was dacht ik bij Erlangen.

Heb inmiddels geleerd om even te checken of de laadsnelheid oppakt voordat je wegloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:11:
[...]

Kunnen ze dat niet bij je thuis oplossen, vaak kan dat team eerder een bezoek brengen.
No idea. Ik heb service verzoek ingeschoten en kreeg geen optie voor een ranger. Is mn eerste dus weet niet hoe dat werkt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Net ook een rit gemaakt met de model 3 performance. Zo heee what a car! In bochten en rechtuit gewoon “insane” inderdaad! Enige vond ik wel de banden wat lawaai maken. Weet niet of dat een Pirelli eigenschap is of dat het komt door de bandenmaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Inspired schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:27:
[...]
Dat zijn geen batterijen afaik maar gewooon de standaard cabinets. 1 per 4 aansluitingen.
Van wat ik heb begrepen zitten de accus daarin verwerkt voor peak shaving, maar er is weinig over bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
Inspired schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:27:
[...]

Eerste kastje is wel dergelijk een megapack. Wel een oudere versie geloof ik.
Volgens mij heeft tesla ondertussen nieuwe kastjes die anders eruit ziet en geïnstalleerd worden bij V4 SuC's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIOG2E0bJHCbJBynX2yzkAUH1D8=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/0QdYNgBjDd4iBckz67Cx1w8R.webp?f=fotoalbum_large

Bron,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Armo schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 14:47:
[...]

Volgens mij heeft tesla ondertussen nieuwe kastjes die anders eruit ziet en geïnstalleerd worden bij V4 SuC's.

[Afbeelding]

Bron,
Welk eerste kastje in Hengelo is een megapack? Een megapack bestaat ook uit veel meer kasten. Er zouden best wat accu’s in kunnen zitten maar daar ga je op piekmomenten weinig mee uithalen.

Je bron gaat ook om een systeem in de US om huzien mee te voeden. Heeft weinig met SuC locaties te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 22-06-2024 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Armo schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 14:47:
[...]

[Afbeelding]

Bron,
Die link gaat helemaal niet over Supercharger sites, maar over grid storage.

Wat er mogelijk aan de hand is met dat laadvermogen is dat Tesla op sommige momenten wellicht het vermogen moet knijpen ivm netbalans. Je ziet dat nu ook wel eens met andere palen die op bepaalde momenten het laden onderbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
DaCoTa schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:48:
[...]

Ik heb het ook wel eens gezien, eerder op oudere superchargers inderdaad. Meestal werkt wisselen van paal wel. Heb het 1x gehad bij een volledig bezette supercharger waarbij iedereen op (dacht ik) 50 of 60 kW bleef plakken. Ik heb toen een paar minuten geladen om de volgende supercharger te halen en daar verder te laden. Dit was dacht ik bij Erlangen.

Heb inmiddels geleerd om even te checken of de laadsnelheid oppakt voordat je wegloopt.
De ene keer was het bij een gloednieuwe V4 charger :) 1 andere auto aan het laden. Verzetten gaf ook daar direct 150kW.

[ Voor 5% gewijzigd door Korvaag op 22-06-2024 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 14:26:
[...]

Van wat ik heb begrepen zitten de accus daarin verwerkt voor peak shaving, maar er is weinig over bekend.
Mja. Weining bekend als in nul bewijs. :) Op het label van het cabinet staat ook niks over opslag. Ik zie ook even niet wat een paar kWh uit zou maken bij drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Inspired schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:16:
[...]

Welk eerste kastje in Hengelo is een megapack? Een megapack bestaat ook uit veel meer kasten. En zouden best wat accu’s in kunnen zitten maar daar ga je op piekmomenten weinig mee uithalen.

Je bron gaat ook om een systeem in de US om huzien mee te voeden. Heeft weinig met SuC locaties te maken.
“Mijn” bron kon je zien dat hetzelfde kastje een kast van powerpack is ipv een cabinet zonder accu’s. En die kastjes worden ook gebruikt bij SuC locaties dus heeft wel wat met SuC te maken maar welke locaties precies weet ik niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T271h8jXOQh9Q-whut0AbKG3gH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tp1xDi1pCrfSvEDhmlfIUFjr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Armo schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:43:
[...]

“Mijn” bron kon je zien dat hetzelfde kastje een kast van powerpack is ipv een cabinet zonder accu’s. En die kastjes worden ook gebruikt bij SuC locaties dus heeft wel wat met SuC te maken maar welke locaties precies weet ik niet.

[Afbeelding]
De kasten zelf zijn idd gelijk. Wil niet zeggen dat er accu’s inzitten. Het is gewoon 1 cabinet per 4 stalls. Dat is bij v3 zo en bij v4 ook zo. In Hengelo staan gewoon 4 kasten omdat er 16 stalls zijn. In Enschede bij v4 staan er 3 omdat er 12 stalls zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
Inspired schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:50:
[...]

De kasten zelf zijn idd gelijk. Wil niet zeggen dat er accu’s inzitten. Het is gewoon 1 cabinet per 4 stalls. Dat is bij v3 zo en bij v4 ook zo. In Hengelo staan gewoon 4 kasten omdat er 16 stalls zijn. In Enschede bij v4 staan er 3 omdat er 12 stalls zijn.
Dat jij en ik het niet gezien hebben betekent het niet dat het niet bestaat ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFh6zoVg6Eaw1eczJHMB-adXPGE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KaWD9G2sIUalPpgCiablFJHG.jpg?f=user_large

https://twitter.com/Tesla...tatus/1656585187570925569

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:27
Armo schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 17:32:
[...]

Dat jij en ik het niet gezien hebben betekent het niet dat het niet bestaat ;)

[Afbeelding]

https://twitter.com/Tesla...tatus/1656585187570925569
Benieuwd met welk excuus hij nu komt bij bron #6. Vermoeiend eigenwijs gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-07 17:42
Ik kom er nu voor het eerst achter dat sentry mode best veel batterij slurpt.
Even benieuwd: wie heeft al echt eens profijt gehad van deze functie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
BPTBPTBPT schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 20:27:
Ik kom er nu voor het eerst achter dat sentry mode best veel batterij slurpt.
Even benieuwd: wie heeft al echt eens profijt gehad van deze functie?
Tijdje geleden was aangekondigd dat Sentry een update zou krijgen waardoor het 40 procent minder energie zou verbruiken. Daar keek ik wel naar uit (want nu gebruik ik het om die rede niet).
Maar helaas niks meer over gehoord...

https://www.notateslaapp....-to-slash-power-use-by-40
Pagina: 1 ... 364 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: