Keramische coating beschermt ook inderdaad niet tegen grotere krassen en zeker niet tegen steenslag inderdaad. Moet je eerder naar PPF kijken.RvV schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 19:26:
[...]
Nou, ik ben benieuwd hoe jouw ervaringen zijn over een tijdje (6-12mnd). Ik heb 2 laagjes Gyeon MOHS erop zitten en ik moet zeggen dat het best een tegenvaller is. Dat zou ook een jaar of 5 moeten blijven hangen en zit er nu pas krap een half jaar op.
-Bescherming tegen micro krasjes: Check, dat werkt wel aardig.
-Bescherming tegen grotere krassen: Nope, er is een hond tegenaan gaan staan, toch een flinke bak met krassen erop.
-Bescherming tegen steenslag: Helemaal niets, maar dat wist ik al.
-Druppels lopen eraf. Leuk maar na een week door de regen en bagger gereden te hebben, dan blijft nog steeds een hoop zand aan de zijkanten hangen waardoor je niet eens kan ziet of hij gecoat is of niet. Die waterafstotende werking is er alleen maar als hij helemaal schoon is.
Veel mensen denken dat je met keramische coating niet hoeft te wassen en simpelweg alles er af kan spuiten maar dat is niet waar. Je moet een keramische coating juist onderhouden met een weekly wasbeurtje anders hoopt het zich al snel op inderdaad.