Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 363 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.790 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

RvV schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 19:26:
[...]

Nou, ik ben benieuwd hoe jouw ervaringen zijn over een tijdje (6-12mnd). Ik heb 2 laagjes Gyeon MOHS erop zitten en ik moet zeggen dat het best een tegenvaller is. Dat zou ook een jaar of 5 moeten blijven hangen en zit er nu pas krap een half jaar op.

-Bescherming tegen micro krasjes: Check, dat werkt wel aardig.
-Bescherming tegen grotere krassen: Nope, er is een hond tegenaan gaan staan, toch een flinke bak met krassen erop.
-Bescherming tegen steenslag: Helemaal niets, maar dat wist ik al.

-Druppels lopen eraf. Leuk maar na een week door de regen en bagger gereden te hebben, dan blijft nog steeds een hoop zand aan de zijkanten hangen waardoor je niet eens kan ziet of hij gecoat is of niet. Die waterafstotende werking is er alleen maar als hij helemaal schoon is. :?
Keramische coating beschermt ook inderdaad niet tegen grotere krassen en zeker niet tegen steenslag inderdaad. Moet je eerder naar PPF kijken.

Veel mensen denken dat je met keramische coating niet hoeft te wassen en simpelweg alles er af kan spuiten maar dat is niet waar. Je moet een keramische coating juist onderhouden met een weekly wasbeurtje anders hoopt het zich al snel op inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
RvV schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 19:26:
[...]

Nou, ik ben benieuwd hoe jouw ervaringen zijn over een tijdje (6-12mnd). Ik heb 2 laagjes Gyeon MOHS erop zitten en ik moet zeggen dat het best een tegenvaller is. Dat zou ook een jaar of 5 moeten blijven hangen en zit er nu pas krap een half jaar op.

-Bescherming tegen micro krasjes: Check, dat werkt wel aardig.
-Bescherming tegen grotere krassen: Nope, er is een hond tegenaan gaan staan, toch een flinke bak met krassen erop.
-Bescherming tegen steenslag: Helemaal niets, maar dat wist ik al.
-Druppels lopen eraf. Leuk maar na een week door de regen en bagger gereden te hebben, dan blijft nog steeds een hoop zand aan de zijkanten hangen waardoor je niet eens kan ziet of hij gecoat is of niet. Die waterafstotende werking is er alleen maar als hij helemaal schoon is. :?
Wat vervelend dat Mohs Evo je niet zo goed bevalt als gehoopt. deze Gyeon blijft ook alleen 5jr actief als er 3(!!) lagen aangebracht worden lees ik.

Ik ga het meemaken met deze Nebula. Hopende op betere/langere goede ervaringen.
De auto van de buurman staat iig al 2+ jaar in deze Nebula coating en werkt nog iedere dag verbluffend goed. Ook vuil spoelt er instant af als je bijv eerst even foamed. Dat het niet beschermt tegen (grotere) krassen begrijp ik uiteraard. Het is maar een coating. Geen PPF.
Daarom de heupen van de MY wel in PPF gezet. Met daarover de coating.
Ik heb iig de matchende grafeen shampoo en qed er bij voor extra boost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:10
Ik weet niet of ik hiervoor in het juiste topic ben, maar, heeft iemand zijn Tesla gekoppeld aan Home Assistant, en zo ja, hoe? Ik zou graag de auto in Home Assistant zien, maar ik weet niet of dat een mogelijkheid is.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 18:39
Dit is exact diegene die ik geïnstalleerd heb.
Prima zelf te installeren en mijn aanbod staat nog om te helpen als iemand dat wil.

Demo en installatie video's zijn erg karig / onduidelijk voor toch > € 300 aan stalks.
Maar alles ziet er goed uit en werkt helemaal top.

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 19:57
Toch nog een hele klus.
Op die video zie je de stuurhuis kap mee bewegen bij gebruik van de stalks. Een beetje oenig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-08 12:11
Stetho schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:00:
[...]

Dit is exact diegene die ik geïnstalleerd heb.
Prima zelf te installeren en mijn aanbod staat nog om te helpen als iemand dat wil.

Demo en installatie video's zijn erg karig / onduidelijk voor toch > € 300 aan stalks.
Maar alles ziet er goed uit en werkt helemaal top.
Goed te horen dat jij er al ervaring mee hebt en het installeren goed te doen is.
Mooi klusje voor een vrije dag.
Lijkt inderdaad of de beschermkap wat beweegt als je de stalks bedient. Is dat bij jou ook het geval?

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
japie514 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:30:
[...]

Goed te horen dat jij er al ervaring mee hebt en het installeren goed te doen is.
Mooi klusje voor een vrije dag.
Lijkt inderdaad of de beschermkap wat beweegt als je de stalks bedient. Is dat bij jou ook het geval?
Dat is zo als de bouten van het stuurhuis (af fabriek) niet strak genoeg aangedraaid zijn.
Was eerder gepost en na het strakker aandraaien zat het gewoon goed vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:55
Just_A_User schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:00:
Ik weet niet of ik hiervoor in het juiste topic ben, maar, heeft iemand zijn Tesla gekoppeld aan Home Assistant, en zo ja, hoe? Ik zou graag de auto in Home Assistant zien, maar ik weet niet of dat een mogelijkheid is.
Zelf nog geen ervaring mee, maar wel deze gebookmarked voor later: https://github.com/alandtse/tesla

Laat weten of je er wat mee kan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:38
Smobbo schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:15:
Ik vind het eigenlijk best verrassend dat zoveel mensen in chill modus rijden...
Je kan toch gewoon het pedaal een beetje indrukken in plaats van 0 of 100%?
Hoe doen jullie dat met beheerst regeneratief remmen? Dat is toch ook het pedaal een beetje minder indrukken en vervolgens (indien je totaal stil wil komen te staan) helemaal los? Anders gaat dat toch ook te abrupt?

Nu ongeveer 140k km gereden en los van 1 ritje om chill modus te testen nooit gedacht dat de auto te snel/wild rijdt...
Niemand deze opmerking zien maken, maar Chill mode is zuiniger in de winter:
U kunt de efficiëntie van de interieurverwarming verbeteren door een lagere acceleratiemodus te selecteren. Het warmtepompsysteem kan dan meer warmte aan de batterij onttrekken om efficiënt het interieur te verwarmen, in plaats van ervoor te zorgen dat de batterij de hoogste acceleratie kan blijven leveren. Dit draagt bij aan maximale efficiëntie bij het rijden bij lage temperaturen. Als u vervolgens een hogere acceleratiemodus selecteert, heeft de batterij tijd nodig om warm te worden voordat de hogere acceleratie beschikbaar is.
Bron: https://www.tesla.com/own...ED-A7E0-508FFA60C530.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Jasper schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:54:
[...]

Zelf nog geen ervaring mee, maar wel deze gebookmarked voor later: https://github.com/alandtse/tesla

Laat weten of je er wat mee kan!
Dat is de juiste/beste, gebruik die al enige tijd. Wel benieuwd hoe lang die nog blijft werken, Tesla is bezig met de API's dicht te zetten.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Taro schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:15:
[...]

Dat is de juiste/beste, gebruik die al enige tijd. Wel benieuwd hoe lang die nog blijft werken, Tesla is bezig met de API's dicht te zetten.
Nou, dat icm dat je een of ingewikkelde truc moet toepassen waarvan ik niet zeker ben of dat kan maakt dat ik het nog niet gedaan heb. Maar ik had deze inderdaad ook al gevonden.

Maar ik wil niks bedienen, ik wil alleen maar het verbruik uitlezen dat naar de auto gaat eigenlijk. Omdat ik zakelijk lease is de laadbox niet toegankelijk voor me, het enige wat ik kan/ga kunnen is inloggen op een portal waar ik wel data kan zien, daarom dacht ik makkelijker de accu van de auto uit te lezen, maar dat lijkt dus nog niet zo eenvoudig te zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:31
Just_A_User schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:00:
Velen van ons gebruiken ook teslamate, iets meer installatiewerk, maar leuke dashboards + alle data wordt in een mqtt server gezet, waarvan de kans groot is dat je die al hebt en weet hoe je er data uit moet halen. zelf heb ik de volgende card gemaakt:

LigeTRy in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

en voor de 'hoe?':

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikelS1986
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11-2024
Armo schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:37:
[...]

Check https://moretheaterapps.com/

Webpagina special gemaakt voor tesla's.

Credit: BjörnTM van TMC forum.
Iemand enig idee of dit niet nog werkt? Bij mij werkt alles om tot aan de app te komen maar beeld krijgen lukt helaas niet.
LigeTRy schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:03:
[...]

Zit ook op de RWD's, ik rij niet anders meer. Dat snelle optrekken vond ik alleen de eerste week leuk :P
Dit heb ik tijdens de rit van Tesla Utrecht naar huis al uitgezet :*)
Valentijn schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:00:
[...]

Zo kreeg ik onderweg naar de nürburgring Supercharger herhaaldelijk de melding dat er al andere auto's onderweg waren en het dus druk zou zijn. Deze genegeerd en wat bleek, alles was vol bij aankomst. Eventjes moeten wachten dus.

Over mooie Supercharger ervaringen gesproken: deze winter was ik onderweg naar de ginzling suc. Bij aankomst verscheen op het scherm de pin code voor de verwarmende (tesla exclusive) lounge met banken, automaat en WC's. [Afbeelding]
Heeeel nice! Ik vind sowieso dat snellaadstations een vergeten kindje aan het worden zijn. Elk tankstation heeft een emmertje met water (of wat er voor door moet gaan) en enkele faciliteiten. Eigenlijk raar dat dit niet beter wordt georganiseerd door partijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
LigeTRy schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:37:
[...]

Velen van ons gebruiken ook teslamate, iets meer installatiewerk, maar leuke dashboards + alle data wordt in een mqtt server gezet, waarvan de kans groot is dat je die al hebt en weet hoe je er data uit moet halen. zelf heb ik de volgende card gemaakt:

en voor de 'hoe?':

Oef dat ziet er gelikt uit maar zo'n tweaker ben ik niet, dus die mqtt server heb ik niet dus nee, ik weet ook niet hoe ik daar data uit zou moeten halen als ik het al werkend zou krijgen.

Maar verdomme dat ziet er gelikt uit...maar ik ben vooral geïnteresseerd in het laden / hoeveelheid stroom die naar de auto gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:30
Just_A_User schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:53:
[...]

Oef dat ziet er gelikt uit maar zo'n tweaker ben ik niet, dus die mqtt server heb ik niet dus nee, ik weet ook niet hoe ik daar data uit zou moeten halen als ik het al werkend zou krijgen.

Maar verdomme dat ziet er gelikt uit...maar ik ben vooral geïnteresseerd in het laden / hoeveelheid stroom die naar de auto gaat.
Teslamate laat hele mooie laad statistieken zien.

Overigens heb ik de tesla aan Homey gekoppeld.
Vroeger we ha gebruikt en domoticz, maar was klaar met prutsen dus Homey al enkele jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22-09 12:47
[...]

Zou je dan niet makkelijker aan de andere kant kunnen gaan kijken? Dus in je meterkast wat er van daaruit naar de auto gaat? Daar zijn volgens mij heel veel opties voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 18:39
[...]
maar ik ben vooral geïnteresseerd in het laden / hoeveelheid stroom die naar de auto gaat.
Oplaadstatistieken in de tesla app zelf geeft dat goed aan. Alleen laadverlies data zie je daar uiteraard niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Smobbo schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:03:
[...]

Zou je dan niet makkelijker aan de andere kant kunnen gaan kijken? Dus in je meterkast wat er van daaruit naar de auto gaat? Daar zijn volgens mij heel veel opties voor.
Precies, kijken wat er in de meterkast naar buiten gaat, zeker voor je kosten.
Want 10Kwh uit de kast is NIET 10kwh in de auto. Afhankelijk van je laadsnelheid is er soms best wel wat verlies en dat kan met lage snelheid 5 tot 10% verlies zijn en dat zijn best wel wat Kwh's op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Smobbo schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:03:
[...]

Nou, ik heb al een homewizard p1 meter, maar de laadpaal is gesloten en daar kan ik niet bij. Het enige wat ik kan is inloggen in een portal en daar de data bekijken maar dan heb ik het dus niet in HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Martijn2511 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:30:
[...]

… Waar het mij om gaat is dat als ik op Wifi zit (hotspot van iphone 15 PM) spraakbesturing en live verkeersinfo niet meer werken (maar apple music, podcasts, software downloads wel), en zodra ik de verbinding met de hotspot verbreek is het precies andersom zeg maar.
Hier hetzelfde: geen premium conn. en hotspot aan is standaard de melding: Route zonder verkeersinfo" melding en geen spraakherkenning.

Niemand anders last van?
Bug of feature?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yourney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:00
tomic schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:31:
[...]

Hier hetzelfde: geen premium conn. en hotspot aan is standaard de melding: Route zonder verkeersinfo" melding en geen spraakherkenning.

Niemand anders last van?
Bug of feature?
Hier idem, kan niet anders dan feature om richting premium connectivity te pushen/pesten zijn….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
yourney schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:35:
[...]
Hier idem, kan niet anders dan feature om richting premium connectivity te pushen/pesten zijn….
Live verkeersinformatie is altijd onderdeel van premium connectivity geweest. Als je die nu wel krijgt onder bepaalde omstandigheden zonder het af te nemen is dat een bug, waar je profijt van hebt.

Zie ook deze pagina https://www.tesla.com/nl_nl/support/connectivity
Let overigens goed op de sterretjes en het woord "momenteel".

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 20-06-2024 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07:53
MikelS1986 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:45:
[...]

Iemand enig idee of dit niet nog werkt? Bij mij werkt alles om tot aan de app te komen maar beeld krijgen lukt helaas niet.

[...]
Werkt bij de mYne en gisteren nog getest :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourney
Caelorum schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:37:
[...]

Live verkeersinformatie is altijd onderdeel van premium connectivity geweest. Als je die nu wel krijgt onder bepaalde omstandigheden zonder het af te nemen is dat een bug, waar je profijt van hebt.

Zie ook deze pagina https://www.tesla.com/nl_nl/support/connectivity
Let overigens goed op de sterretjes en het woord "momenteel".
Volgens mij verwar je verkeers “informatie “met “verkeersweergave”. Die laatste had ik idd ook toen ik nog premium had, de drukke plekken worden dan gearceerd op de kaart. De verkeersinformatie is meer dat hij files ontwijkt of tijdelijk afgesloten wegen vermijd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:02
cwegh schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:55:
[...]

Niemand deze opmerking zien maken, maar Chill mode is zuiniger in de winter:

[...]

Als je constant het pedaal tot aan de bodem intrapt, zal het vast zuiniger zijn ja.

Ik peins er niet over om Chill mode te gebruiken, want ik wil gewoon genoeg vermogen beschikbaar hebben als ik dat eens nodig heb of wil.
Voluit wegrijden doe ik toch bijna nooit. Wat is er nou leuk aan hard rechtuit rijden? Of er moet toevallig een Polootje met een petje naast me bij de verkeerslichten (vorige week) een beetje irritant doen. Dan trap ik 'm bij groen wel ff in hoor >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 09:14
InZane schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:09:
[...]

.... Of er moet toevallig een Polootje met een petje naast me bij de verkeerslichten (vorige week) een beetje irritant doen. Dan trap ik 'm bij groen wel ff in hoor >:)
Mag ook een willekeurig ander, vooral Duits, merk zijn die ongeduldig langzaam vooruit kruipt. Die mag mijn uitlaat zi.... ohh wacht... die heb ik niet :)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:31
InZane schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:09:
[...]

Als je constant het pedaal tot aan de bodem intrapt, zal het vast zuiniger zijn ja.

Ik peins er niet over om Chill mode te gebruiken, want ik wil gewoon genoeg vermogen beschikbaar hebben als ik dat eens nodig heb of wil.
Voluit wegrijden doe ik toch bijna nooit. Wat is er nou leuk aan hard rechtuit rijden? Of er moet toevallig een Polootje met een petje naast me bij de verkeerslichten (vorige week) een beetje irritant doen. Dan trap ik 'm bij groen wel ff in hoor >:)
Ik vermoed dat je dat sprintje ook wel redt in chill mode :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:02
LeBrun schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:00:
[...]

Ik vermoed dat je dat sprintje ook wel redt in chill mode :P
Hehehe, ja dat denk ik ook wel. De meeste VW's staan nou niet echt bekend als strepentrekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
[...]

Niemand anders last van?
Bug of feature?
Die melding krijg ik ook, heb spraak nog niet getest maar heb wel premium connectivity en spotify doet het wel gewoon..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Valentijn schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:00:
[...]

Zo kreeg ik onderweg naar de nürburgring Supercharger herhaaldelijk de melding dat er al andere auto's onderweg waren en het dus druk zou zijn. Deze genegeerd en wat bleek, alles was vol bij aankomst. Eventjes moeten wachten dus.

Over mooie Supercharger ervaringen gesproken: deze winter was ik onderweg naar de ginzling suc. Bij aankomst verscheen op het scherm de pin code voor de verwarmende (tesla exclusive) lounge met banken, automaat en WC's. [Afbeelding]
Wat gaaf!
Waar ligt deze suc precies? Ginzling? Kan ik op google niet vinden.
En waar bestaan de SuC's met een lounge in EU?
Hoe kan je die zoeken? Is er een overzicht? Wil ik ook wel eens ervaren...
Zie er via YouTube eentje in Zürich. Mooi!

Sowieso zijn mijn ervaringen met SuC's (tijdens vakantie ritten) tot nu toe zeer positief. Tot nu toe lagen ze telkens vlakbij snelwegen en bij fraaie hotels waar je ongegeneerd even binnen mag lopen. Mooie gratis toiletten ipv smerige betaalde benzinepomp stinkers, goede bakjes koffie etc. En met mijn fijne Blade accu was mijn langste laadsessie naar Zwitserland 14 minuutjes. Dat was telkens nog sneller dan dat ik/we zelf klaar waren met kijken op de A-klasse locaties.

[ Voor 3% gewijzigd door Allewijn op 20-06-2024 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikelS1986
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11-2024
RaRo74 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:47:
[...]

Werkt bij de mYne en gisteren nog getest :*)
Toevallig enig idee of jij settings hebt aangepast om het te laten functioneren of heb ik gewoon dikke pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
yourney schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:58:
[...]
Volgens mij verwar je verkeers “informatie “met “verkeersweergave”. Die laatste had ik idd ook toen ik nog premium had, de drukke plekken worden dan gearceerd op de kaart. De verkeersinformatie is meer dat hij files ontwijkt of tijdelijk afgesloten wegen vermijd
Ah ok, ja voor routeplanning zou die het wel mee moeten nemen, maar dat is ook vooral omdat dat op de server van Tesla gebeurd en niet lokaal in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Allewijn schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:22:
[...]

Wat gaaf!
Hemsbach (DE) heeft een Lounge

Zit boven bij de minituner Gigamot, vanuit de Lounge kijk je de werkplaats in.

Prima koffie ook daar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
cwegh schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:55:
[...]
Als u vervolgens een hogere acceleratiemodus selecteert, heeft de batterij tijd nodig om warm te worden voordat de hogere acceleratie beschikbaar is.
[...]

Betekent dit dan ook dat de kickdown ingesteld via de S3XY commander geen hogere acceleratie levert bij lagere temperaturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:31
bert pit schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:57:
[...]

Ik heb deze inmiddels geplaatst, ook in de MY. Mijn eerste bestelling bij Ali. Het scherm blijft mooi zitten en lijkt me wel te helpen, alleen heb ik de laatste weken weinig lange ritten in de zon gehad.

https://nl.aliexpress.com/item/1005006699248034.html
Ik overweeg deze ook i.v.m. een (hopelijk) slapende peuter achterin op weg naar onze vakantiebestemming. Werkt het goed om te verduisteren? En heb je grey of black genomen? Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
DvD77 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:50:
Nu het eindelijk weer een beetje warmer wordt merk ik dat de stoelkoeling echt weinig tot niks toevoegt … net half uurtje van alles geprobeerd maar echt koelte voel ik niet. Ik hoor wel de ventilator draaien als ik de koel intensiteit aanpas maar thats it. Meer mensen dezelfde ervaring ?
Hm, ik voelde toch wel enige krimp in de machinekamer bij aanzetten koeling :-P

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

yourney schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:58:
[...]

Precies dit. Maargoed; ik gebruik het momenteel zo:
- geen hotspot en premium con. Audio via usb en bluetooth
- hotspot voor youtube/disney+ voor wachtsessies
- premium connectivity voor vakanties ed.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wouwal
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 18-07 22:55
[...]

Niemand anders last van?
Bug of feature?
Heb je toevallig een Youfone abonnement? Kwam erachter dat dit probleem bij mij alleen met Youfone speelde, met een andere (e)sim in dezelfde telefoon niet.

Oplossing bleek bij de Youfone-internetinstellingen op je telefoon het APN-adres veranderen van ‘internet’ in ‘portalmmm.nl’.

Sindsdien werken live verkeersinfo en spraakbesturing bij mij ook weer via hotspot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

wouwal schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:35:
[...]

Heb je toevallig een Youfone abonnement? Kwam erachter dat dit probleem bij mij alleen met Youfone speelde, met een andere (e)sim in dezelfde telefoon niet.

Oplossing bleek bij de Youfone-internetinstellingen op je telefoon het APN-adres veranderen van ‘internet’ in ‘portalmmm.nl’.

Sindsdien werken live verkeersinfo en spraakbesturing bij mij ook weer via hotspot :)
Wat raar, maar dat verklaard misschien wel waarom de engineer bij SEC het probleem niet kon reproduceren.
Ik heb overigens full-blown KPN van mn werk. Maar ga het even proberen met een andere provider / sim/ telefoon. Kijken of dat werkt.
dank voor je inzicht! 8)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:13
Als de auto na bestelling een kenteken heeft toegewezen gekregen, hoe lang duurt het dan nog voor je de levering kunt inplannen?

Overigens staat nu dit op de site:
De gratis Supercharging-kilometers vervallen drie jaar na de toekenningsdatum

[ Voor 34% gewijzigd door kwaazaar op 20-06-2024 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmateurVinoloog
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-09 12:01
kwaazaar schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:26:
Als de auto na bestelling een kenteken heeft toegewezen gekregen, hoe lang duurt het dan nog voor je de levering kunt inplannen?
Niet lang! Ik kon dezelfde dag nog aangeven wanneer ik 'm wilde ontvangen.

Ik had vorige week vrijdag besteld, dinsdag gebeld om te kijken wat nog op voorraad stond, en ik kan 'm morgen ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
kwaazaar schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:26:

Overigens staat nu dit op de site:
[...]
Hier ook vandaag kenteken ontvangen..... kan nooit lang meer duren :D

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
AmateurVinoloog schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:28:
[...]

Niet lang! Ik kon dezelfde dag nog aangeven wanneer ik 'm wilde ontvangen.

Ik had vorige week vrijdag besteld, dinsdag gebeld om te kijken wat nog op voorraad stond, en ik kan 'm morgen ophalen
Ik heb de 14e besteld, heeft kenteken sinds gisteren, maar kan nog geen ophaalafspraak inplannen. Als ik hem maar voor einde van de maand op m'n naam heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmateurVinoloog
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-09 12:01
kwaazaar schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:36:
[...]

Ik heb de 14e besteld, heeft kenteken sinds gisteren, maar kan nog geen ophaalafspraak inplannen. Als ik hem maar voor einde van de maand op m'n naam heb.
Misschien ff bellen met het delivery centre? Staat er al wel een datumrange? Want ik heb 'm ook de 14e besteld ('s avonds) en heb dinsdagochtend maar 'ns gebeld, omdat een auto met trekhaak niet leverbaar was voor het eind van de maand (for what it's worth). Ik kon toen een andere auto die al in Zeebrugge stond kiezen, dezelfde middag kon ik kiezen wanneer ik deze geleverd wilde (ook nadat het kenteken verscheen).

[ Voor 3% gewijzigd door AmateurVinoloog op 20-06-2024 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
AmateurVinoloog schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:40:
[...]

Misschien ff bellen met het delivery centre? Staat er al wel een datumrange? Want ik heb 'm ook de 14e besteld ('s avonds) en heb dinsdagochtend maar 'ns gebeld, omdat een auto met trekhaak niet leverbaar was voor het eind van de maand (for what it's worth). Ik kon toen een andere auto die al in Zeebrugge stond kiezen, dezelfde middag kon ik kiezen wanneer ik deze geleverd wilde (ook nadat het kenteken verscheen).
22-26 juni staat er. Zonet gebeld, maar auto blijkt nog in Zeebrugge te staan. Ze gingen uitzoeken nu waarom er nog geen transport geboekt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-01 12:38
pdidi schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:56:
[...]

Betekent dit dan ook dat de kickdown ingesteld via de S3XY commander geen hogere acceleratie levert bij lagere temperaturen?
Zoals ik het ervaar is er een duidelijke verschil. Ook als ik nog niet zo lang, zeg 10 minuten, onderweg ben.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Vanochtend, op een stukje snelweg van pak hem beet 130km in totaal 4x autotrailer gezien, vol met tesla's.
3x vol met model 3's (meeste in het wit natuurlijk), en 1x met Y's.

A28 richting A'foort, 2x A27 richting het noorden vanuit brabant, 1x A58 richting brabant.

Het zal wel storm lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
MikelS1986 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:45:
[...]

Toevallig enig idee of jij settings hebt aangepast om het te laten functioneren of heb ik gewoon dikke pech.
De link volgen en het werkte bij de mYne direct. Niets aan hoeven passen :*)
Uiteraard geen beeld en geluid tijdens het rijden en alleen in de P stand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:53

bert pit

asdasd

LeBrun schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:02:
[...]

Ik overweeg deze ook i.v.m. een (hopelijk) slapende peuter achterin op weg naar onze vakantiebestemming. Werkt het goed om te verduisteren? En heb je grey of black genomen? Alvast bedankt!
Het houdt de zon tegen en de stoelbekleding wordt niet heet in de zon. Ik heb de grijze.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 21:21
ADutchGuy schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 19:04:
[...]

Had je dit nog aangevraagd? Wat moet dat kosten als ik vragen mag?
Nee, nog niet gedaan :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:09
Dinsdag eens goed kunnen doorduwen in Duitsland.
Ik kon een aantal minuten de 200 aan houden, en volgens de grafiek zou het verbruik daar rond de 600 Wh/km gelegen hebben, en dat kan wel kloppen, het zou betekenen dat ik dan 120 kW nodig heb om die snelheden aan te houden….

Maar wat ligt de auto stabiel op de weg. Echt een heel stabiel gevoel.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:11
Tommie12 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:57:
Ik kon een aantal minuten de 200 aan houden, en volgens de grafiek zou het verbruik daar rond de 600 Wh/km gelegen hebben, en dat kan wel kloppen, het zou betekenen dat ik dan 120 kW nodig heb om die snelheden aan te houden….

Geen trillingen dus? Hoe ervaar je het windgeruis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
GekkeRipper schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:52:
[...]

Geen trillingen dus? Hoe ervaar je het windgeruis?
Niks trillingen en windgeruis is prima. Ja, bij 200 hoor je wel iets…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:11
Tommie12 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:53:
[...]

Niks trillingen en windgeruis is prima. Ja, bij 200 hoor je wel iets…
Zo kan het dus ook. Sterkt mij meer dat het niet hoort bij mijn M3P. Goed om te horen! Geniet ervan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Valentijn
  • Laatst online: 30-04 16:38
Allewijn schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:22:
[...]

Wat gaaf!
Excuses. Foutje van mijn kant. Ginzling was de eindbestemming, de Supercharger was in bregenz.

Ik en mijn vriendin waren allebei ziek toen we vertrokken, maar nog wel capabel om te rijden. Toen we Savonds laat Oostenrijk in reden waren we minder ziek, maar fysiek en mentaal dood op. We moesten nog een klein stukje.. Nog even doorzetten... Nog één stop...

Om daar dan vervolgens midden in de nacht aan te komen en verrast te worden met de lounge was echt een verademing. De meest wholesome ervaring die ik met elektrische rijden heb gehad in 4 jaar. Ja, ladepark Hilden is ook gaaf, maar dit was echt wel op een ander niveau.

Van de Supercharger staan de nodige foto's op internet, maar ik denk dat dit beeld mijn beschrijving het meeste kleur geeft.

Dr is geen merk op deze planeet wat een klantervaring zo goed in de vingers heeft als Tesla. Hoe gek is het dan ook om de auto te vergelijken puur op prijs of verbruik. Naast het feit dat de gemiddelde tesla daarin de competitie verslaat, is het in mijn optiek nog zo veel meer, als je eenmaal lid bent van de club.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIXlptBBXjRJyUw1EE0Wi0pH7mw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BJRZf6l3AlzQ45HpSXrIah5c.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Valentijn op 20-06-2024 20:22 ]

Keep it cool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 09:23
Heeft iemand ervaring met de pechhulp van Tesla? Voldoet deze of is het raadzaam ook nog iets bij de ANWB te regelen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 10:15
Valentijn schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:19:
[...]

Excuses. Foutje van mijn kant. Ginzling was de eindbestemming, de Supercharger was in bregenz.

Ik en mijn vriendin waren allebei ziek toen we vertrokken, maar nog wel capabel om te rijden. Toen we Savonds laat Oostenrijk in reden waren we minder ziek, maar fysiek en mentaal dood op. We moesten nog een klein stukje.. Nog even doorzetten... Nog één stop...

Om daar dan vervolgens midden in de nacht aan te komen en verrast te worden met de lounge was echt een verademing. De meest wholesome ervaring die ik met elektrische rijden heb gehad in 4 jaar. Ja, ladepark Hilden is ook gaaf, maar dit was echt wel op een ander niveau.

Van de Supercharger staan de nodige foto's op internet, maar ik denk dat dit beeld mijn beschrijving het meeste kleur geeft.

Dr is geen merk op deze planeet wat een klantervaring zo goed in de vingers heeft als Tesla. Hoe gek is het dan ook om de auto te vergelijken puur op prijs of verbruik. Naast het feit dat de gemiddelde tesla daarin de competitie verslaat, is het in mijn optiek nog zo veel meer, als je eenmaal lid bent van de club.

[Afbeelding]
Een lounge? Volgens mij is het gewoon een ruimte met twee simpele tafeltjes en een koffie/snoep automaat. Een normaal tankstation heeft meer te bieden.

Begrijp me niet verkeerd. We hebben zowel een model 3 als Y op de oprit staan. Tesla rijdt prima. Maar om een wachtruimte bij een laadplek nou een “meest wholesome ervaring” te noemen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valentijn
Sunri5e schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 22:54:
[...]

Een lounge? Volgens mij is het gewoon een ruimte met twee simpele tafeltjes en een koffie/snoep automaat. Een normaal tankstation heeft meer te bieden.

Begrijp me niet verkeerd. We hebben zowel een model 3 als Y op de oprit staan. Tesla rijdt prima. Maar om een wachtruimte bij een laadplek nou een “meest wholesome ervaring” te noemen…
Bij de gemiddelde tankstation sta je in een niet verwarmde, openbare ruimte waarin alle meubelen zijn weggehaald om zwervers tegen te gaan. Betalen om naar een gore WC te gaan.

Laten we zeggen dat het hier het tegenovergestelde was. En qua wholesome had ik het over 'oplaad ervaringen'

Keep it cool

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fluppie007
  • Laatst online: 11-09 12:06
Vandaag de M3 Performance in ontvangst genomen. Grappig bakje.

Ook al wat met de Track Mode zitten spelen en als je een mapje TeslaTrackMode op je USB stick (voor dashcam beelden) zet dan logt die ook een berg data (28 kolommen) in een CSV filetje.
Geeft ons gelijk inzicht dat er +- 400kW peak power (75% SoC) ter beschikking is en dat 100-200 9.467s duurt, 100 tot 250 duurt het ietsjes langer namelijk 21.567s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqadNG3PWcCvUgp20PI-PgNrlXc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bvE35yWQWZZ9xlPboqz2yTUW.png?f=fotoalbum_large

Trekhaak besteld, plaatsen ze normaal volgende week.
Mensen bij de aflevering zeiden van een PPF bescherming te overwegen, de zwarte Tesla lak is niet de beste, zo schijnt.

Geleverd met 10 000 + 150 SC km's gratis. SoC bij ontvangst was rond de 30% geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 12:44
Ik zit even te zoeken naar ervaringen met verzekeren van de tesla (specifiek de scm clausule)

Weet iemand of het klopt dat je bij abn geen scm nodig hebt bij een personen auto onder 50.000 euro. Ik lees namelijk dat erboven scm 3 nodig is (maar lees nergens dat daaronder niets nodig is)

Het is me een beetje onduidelijk en ik wil eigenlijk ook niet apart een extra system inbouwen.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
fluppie007 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 23:11:

Ook al wat met de Track Mode zitten spelen en als je een mapje TeslaTrackMode op je USB stick (voor dashcam beelden) zet dan logt die ook een berg data (28 kolommen) in een CSV filetje.
Geeft ons gelijk inzicht dat er +- 400kW peak power (75% SoC) ter beschikking is en dat 100-200 9.467s duurt, 100 tot 250 duurt het ietsjes langer namelijk 21.567s

[Afbeelding]

Mensen bij de aflevering zeiden van een PPF bescherming te overwegen, de zwarte Tesla lak is niet de beste, zo schijnt.

Geleverd met 10 000 + 150 SC km's gratis. SoC bij ontvangst was rond de 30% geloof ik.
Nice. De zwarte lak is inderdaad single coat en erg dun. Met 30dkm op de klok heb ik al een stuk of 15 pitjes op de motorkap

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Valentijn schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 23:10:
[...]
Bij de gemiddelde tankstation sta je in een niet verwarmde, openbare ruimte waarin alle meubelen zijn weggehaald om zwervers tegen te gaan. Betalen om naar een gore WC te gaan.

Laten we zeggen dat het hier het tegenovergestelde was. En qua wholesome had ik het over 'oplaad ervaringen'
In Nederland ja, buitenland niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 18:39
justice strike schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 00:01:
Ik zit even te zoeken naar ervaringen met verzekeren van de tesla (specifiek de scm clausule)

Weet iemand of het klopt dat je bij abn geen scm nodig hebt bij een personen auto onder 50.000 euro. Ik lees namelijk dat erboven scm 3 nodig is (maar lees nergens dat daaronder niets nodig is)

Het is me een beetje onduidelijk en ik wil eigenlijk ook niet apart een extra system inbouwen.
Als er aangegeven wordt dat je SCM klasse 3 nodig hebt voor personenauto's met een cataloguswaarde vanaf € 50.000 dan kan je toch vanuit gaan dat je het niet nodig hebt als je onder de 50k zit?
Worst case scenario heb je bij diefstal een eigen risico van 2.5%.

Mijn MY met cataloguswaarde boven de 50K is bij ABN verzekerd en ik heb bewust voor gekozen om geen extra alarm systemen in te laten bouwen. Vind het onzin om geld uit te geven om een systeem in te laten bouwen puur voor een certificaat. Die 2.5% (+/-€1375 in mijn geval ) neem ik wel voor lief.
Zo vaak worden tesla ook weer niet gestolen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 12:42

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

[...]

Van mij mag je. Het is ook bijzonder zoals je het beschrijft. en….. het is jouw mening. Zoveel hoofden zoveel zinnen.
Groet Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Laatst online: 12-09 10:49
Tommie12 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:57:

600Wh/km lijkt me inclusief acceleratie of niet vlak terrein. Heb zelf ook al wat kansen gehad om de max(203kmh) aan te tikken in Duitsland . Volgens TeslaMate ~328Wh/km voor een Model 3 Highland

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7o5iU21vWWA65nzBlCCcjA55LjQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GkzBMsY3rKIEJDIzF6M76zgb.png?f=fotoalbum_large

Matcht ook met de average van de EnergieMonitor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rrsOjMASVQ4eOykhiAxnLoEPQxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UbDCYce9X5pUIdTyizzdC7j1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:34
peerke 1960 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 07:00:
[...]

Van mij mag je. Het is ook bijzonder zoals je het beschrijft. en….. het is jouw mening. Zoveel hoofden zoveel zinnen.
Groet Peter
Het verbaasd mij eerder dat je hier zo op reageert. Laten we eerlijk zijn, de sfeer bij SUC’s is toch totaal anders als bij tankstations. Wat een rotzooi slingert daar en dan die wc’s. En wanneer je dan een makkelijk planbare lange reis langs SUC’s hebt gemaakt en je komt een schone mooi ingerichte lounge tegen…
Geen EV leverancier kan daar na al die jaren nog steeds niet aan tippen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:59
AMDman schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:50:
Heeft iemand ervaring met de pechhulp van Tesla? Voldoet deze of is het raadzaam ook nog iets bij de ANWB te regelen?
Sluit aub zelf pechhulp af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Laatst online: 09:31
AlphaBlack_NL schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 07:31:
[...]

600Wh/km lijkt me inclusief acceleratie of niet vlak terrein. Heb zelf ook al wat kansen gehad om de max(203kmh) aan te tikken in Duitsland . Volgens TeslaMate ~328Wh/km voor een Model 3 Highland

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ligt er ook aan of je m 'doortrekt' op die range of er een tijd stabiel op blijft rijden, dat heeft enorme impact op de verbruikscijfers. Tijdens mijn trip in duitsland heb ik 128km 180 gereden op 248 wh/km. Al met al echt prima cijfers om lekker door te kachelen (en vaak bij te laden :+ )

In een ander topic had ik ook een keer mijn verbruik gepost na een ritje Oostenrijk (M3 2024 RWD):
LigeTRy in "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die 600Wh was toch over een paar km, en een Y is natuurlijk minder aero dan een 3, maar toch is het verschil te groot om dat als normaal te beschouwen...

Volgens mijn bierviltjes berekening kon het kloppen.
Snelheid x2 is aerodynamische weerstand x4
Bij 100km/h verbruik ik zo'n 150Wh/km, en bij 200 is het dus 600Wh.
(ik ga er even grof door omdat ik ook rolweerstand moet nemen, maar geheel onlogisch is het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]
Zit dit ergens in Teslamate verstopt of is dit een eigen graph?

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:15
Hmm, een tijdje geleden gingen 2e hands Tesla's enorm snel dalen in prijzen. Ondanks dat er nu steeds meer uit de lease komt...zijn de prijzen toch wel stabiel.
Allemaal rond de 22-24k voor eentje onder de 100k km.

Iemand enig idee of ze allemaal worden geexporteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
kx22 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:31:
Hmm, een tijdje geleden gingen 2e hands Tesla's enorm snel dalen in prijzen. Ondanks dat er nu steeds meer uit de lease komt...zijn de prijzen toch wel stabiel.
Allemaal rond de 22-24k voor eentje onder de 100k km.

Iemand enig idee of ze allemaal worden geexporteerd?
Er stond vandaag nog een artikel in een belgische krant dat de prijzen in vrije val zijn.
Ik denk dat die 22-24k utopisch is, en dat er wel zaakjes te doen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
adjego schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:29:
[...]

Zit dit ergens in Teslamate verstopt of is dit een eigen graph?
CustomGraph die je kan toevoegen met plusje rechtsboven en dan Import Dashboard.

https://github.com/jhered...ashboards/SpeedRates.json

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Tommie12 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:26:
[...]

Die 600Wh was toch over een paar km, en een Y is natuurlijk minder aero dan een 3, maar toch is het verschil te groot om dat als normaal te beschouwen...

Volgens mijn bierviltjes berekening kon het kloppen.
Snelheid x2 is aerodynamische weerstand x4
Bij 100km/h verbruik ik zo'n 150Wh/km, en bij 200 is het dus 600Wh.
(ik ga er even grof door omdat ik ook rolweerstand moet nemen, maar geheel onlogisch is het niet).
Klopt aerodynamische weerstand x4, dus vermogen ook x4 maar je overbrugt wel 2x zoveel kilometers in dezelfde tijd. Dus theoretisch is je verbruik per km maar 2x zo hoog.

Maar in de praktijk hoger omdat je ook meer warmteverliezen in de aandrijflijn zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
AlphaBlack_NL schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:49:
[...]

Klopt aerodynamische weerstand x4, dus vermogen ook x4 maar je overbrugt wel 2x zoveel kilometers in dezelfde tijd. Dus theoretisch is je verbruik per km maar 2x zo hoog.

Maar in de praktijk hoger omdat je ook meer warmteverliezen in de aandrijflijn zal hebben.
idd, kleine denkfout. Vermogen voor aero is idd x4, maar de afstand was ik vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Ik heb sinds de laatste update dat m’n podcasts via Spotify elke keer als ik de auto instap vanaf het begin starten. Hij onthoudt niet waar je bent gebleven, heel irritant. Meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LevKovacs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 11:57
Ik rijd nu sinds 3 weken in een Tesla Model 3 (2024). Nu merk ik een trilling in het stuur, en een geluid alsof de banden gecupt zijn bij een snelheid tussen de 70 en 90 km/h. Er staat inmiddels zo'n 2100 kilometer op de teller. Verder staat de auto staat op de 19" velgen met de af fabriek Hankook iON evo banden.

Afgelopen week met de auto bij Euromaster geweest. Daar hebben ze de balans(10gr) en uitlijning(hij stond lekker scheef....) gecorrigeerd. Helaas was niet dit de oplossing.

Ik ben van plan om een service melding te maken bij Tesla. Maar, ben even benieuwd of er iemand in dit topic is die dit ook heeft gemerkt. Slechte banden wellicht?

[ Voor 5% gewijzigd door LevKovacs op 21-06-2024 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:19
fluppie007 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 23:11:

[Afbeelding]

Dat is een serieus stuk trager als de US versie. 9.5 sec is zeer matig, de Panasonic zit onder de <8 sec. Niet echt snel boven de 100 dus helaas.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:53
Vissa66 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:16:
[...]

Dat is een serieus stuk trager als de US versie. 9.5 sec is zeer matig, de Panasonic zit onder de <8 sec. Niet echt snel boven de 100 dus helaas.
75% soc helpt ook niet mee, en geen idee of de accu op temperatuur was. Want dat is ie iig niet na 1 sprintje.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 21:28

RvV

BigSmurf schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:08:
Ik heb sinds de laatste update dat m’n podcasts via Spotify elke keer als ik de auto instap vanaf het begin starten. Hij onthoudt niet waar je bent gebleven, heel irritant. Meer mensen die dit ervaren?
Nee, dat niet. Wel dat spotify regelmatig blijft hangen en dat je dan een keer moet switchen tussen spotify>radio>spotify om het weer te fixen. Dat is al vanaf de eerste dag dat ik hem heb.

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:53
RvV schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:26:
[...]

Nee, dat niet. Wel dat spotify regelmatig blijft hangen en dat je dan een keer moet switchen tussen spotify>radio>spotify om het weer te fixen. Dat is al vanaf de eerste dag dat ik hem heb.
dit idd. En dat is al ongeveer een jaar aan de gang. Rete irritant. Melding is dan fout bij laden

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
BigSmurf schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:08:
Ik heb iets gelijkaardig met Podcasts. Soms stopt de podcast, en bij herstarten weet die niet meer waar ik was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Sunri5e schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 22:54:
[...]

Ik ben het met @Valentijn eens hoor. Dit mag je echt wel een 'lounge' noemen.
Niet zo denigrerend over 'alleen een ruimte met simpele tafeltjes en koffie'.
Er is zoals Valentijn ook zegt écht geen ander merk die middels hun SuC netwerk zo enorm veel toevoegd aan de beleving. Dit is echt van een ander caliber dan een FastNed achtig plekje.
Nu zijn toiletten in sommigen EU landen idd soms beter dan in NL bij benzinepompen/snellaadstations, maar zo'n lounge biedt véél meer. Daar wil je, zelfs midden in de nacht, toch graag binnen lopen!
Ik zie tafeltennis, ik zie vertier voor de kids, ik zie lekkere stoelen, spelcomputer, stilte plekken voor laptops, usb laders, modern ingericht, frisse toiletten, etc:
YouTube: 1st Tesla Supercharger Lounge in Europe! | Biggest Supercharger in S...

En ongenodigden kunnen niet naar binnen zonder Tesla pincode. Tis ook nog eens 'gratis' hè...

Chapeau voor Tesla. Toevoeging aan beleving.
Sluit aan bij mijn uiterst positieve laad ervaringen + aanverwante hotel faciliteiten op de A-klasse SuC locaties.

Persoonlijk zou ik graag zo'n lounge aandoen op mijn trips... Zit ik daar denk ik sowieso lekkerder aan mijn koffie, met mede Tesla rijders (andere sfeer!), terwijl mijn Tesla staat te laden voor maar ~30 cent per kWh zonder gehannes met laadpasjes.

Maar voor degenen die vinden dat een tankstation (betaald) meer te bieden heeft dan het out-of-the-box Lounge concept van Tesla: lekker doen. Gelukkig is er keus en vrijheid. En kan je gelijk voor (meer dan) het dubbele aan kWh kosten laden bij een externe partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Allewijn schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:30:
[...]
En ongenodigden kunnen niet naar binnen zonder Tesla pincode. Tis ook nog eens 'gratis' hè...
Allewijn schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:30:
[...]
... Zit ik daar denk ik sowieso lekkerder aan mijn koffie, met mede Tesla rijders (andere sfeer!),
Zijn dit alleen Tesla rijders of iedere andere EV merk/berijder die een Tesla abonnement heeft?

Krijg je de pin in de Tesla app of op het beeldscherm in de auto? Met dat laatste zie je idd geen andere merken terug in de lounge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 10:15
[...]

Mijn ervaring bij een tankstation is dat je er lekkere verse broodjes en sapjes kunt kopen. Lekker warm is het er ook en de wc’s zijn er nog ver het algemeen schoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:34
RaRo74 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:40:
[...]

[...]

Zijn dit alleen Tesla rijders of iedere andere EV merk/berijder die een Tesla abonnement heeft?

Krijg je de pin in de Tesla app of op het beeldscherm in de auto? Met dat laatste zie je idd geen andere merken terug in de lounge.
Op je scherm. Op het SUC icoontje tikken als je er bent

[ Voor 5% gewijzigd door Tomas_ op 21-06-2024 09:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RaRo74 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:40:
[...]

[...]

Iedereen kan naar binnen in principe. Pin code staat gewoon in de app.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-08 12:11
LevKovacs schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:10:
Ik rijd nu sinds 3 weken in een Tesla Model 3 (2024). Nu merk ik een trilling in het stuur, en een geluid alsof de banden gecupt zijn bij een snelheid tussen de 70 en 90 km/h. Er staat inmiddels zo'n 2100 kilometer op de teller. Verder staat de auto staat op de 19" velgen met de af fabriek Hankook iON evo banden.

Afgelopen week met de auto bij Euromaster geweest. Daar hebben ze de balans(10gr) en uitlijning(hij stond lekker scheef....) gecorrigeerd. Helaas was niet dit de oplossing.

Ik ben van plan om een service melding te maken bij Tesla. Maar, ben even benieuwd of er iemand in dit topic is die dit ook heeft gemerkt. Slechte banden wellicht?
Dit komt vaker voor en op dit forum is daar aardig wat over te vinden. Tesla zal zijn best doen om dit op te lossen. Weet alleen niet hoe ze kijken naar de werkzaamheden van Euromaster en misschien iets aan de late kant om het nu te melden maar ik zou zeker een service verzoek indienen.

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Laatst online: 10:58
Ik heb gisteren een MY RWD opgehaald in Tilburg. Geen opties, helemaal basic, VIN 450XXX.
Aan de camera's in de voorspatborden te zien uitgerust met Hardware 4.

De auto is vorige week maandag besteld door de leasemij en die dinsdag kreeg ik al de link om de afleverafspraak te maken. Het gaat rete snel.

Idd staat de auto op software 2024.8.300. In m'n app stond gisteren de hele dag dat er een software update beschikbaar was, maar toen ik na alle feestritten overdag 's-avonds eindelijk de auto aan WiFi kon koppelen: melding weg... De app geeft niets meer aan en de auto zelf vindt 't ook nog prima. We wachten het maar af, maar omdat mijn vorige M3 al de laatste software had, voelt 't wel een beetje als een stap terug.

Ik kom uit een M3 SR+ uit 2019 en ondanks dat heel veel hetzelfde is, rijdt het toch best anders... Relaxter lijkt het wel. Ondanks dat de chill mode weer uit staat

Het valt mij op dat je bij de stuurmodus niet meer kunt kiezen uit 'sport', dat heet nu 'zwaar'?

Anyway, weer een superfijne auto, de M3 SR+ is de vijf jaar dat ik 'm had probleemloos geweest. Op twee aanrijdingen (stilstaan voor een stoplicht en van achter aangereden worden... 2x...), een gebarsten achterruit (ws. eigen schuld met inladen) en een kabelbreuk naar de achterklep toe, na.
155.000 km gereden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s6AbcckKb4fIgav8vCiycBpNEWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0B7CJA1qk0kC0VfKCyZBRxRh.jpg?f=fotoalbum_large
(ik zie niet veel foto's in dit topic, maar kon niet laten er een plaatje bij te doen)

[ Voor 0% gewijzigd door JBL-freak op 21-06-2024 11:25 . Reden: lelijke zin aangepast ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Decal1981
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-12-2024
Hallo iedereen
Mij even aan het inlezen op het forum hier, sedert vandaag een M3P besteld (Belgie), voorzien eind juli denk ik. Na de testrit gisteravond niet lang getwijfeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:22
JBL-freak schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:18:
Ik heb gisteren een MY RWD opgehaald in Tilburg. Geen opties, helemaal basic, VIN 450XXX.
Aan de camera's in de voorspatborden te zien uitgerust met Hardware 4.

De auto is vorige week maandag besteld door de leasemij en die dinsdag kreeg ik al de link om de afleverafspraak te maken. Het gaat rete snel.

Idd staat de auto op software 2024.8.300. In m'n app stond gisteren de hele dag dat er een software update beschikbaar was, maar toen ik na alle feestritten overdag 's-avonds eindelijk de auto aan WiFi kon koppelen: melding weg... De app geeft niets meer aan en de auto zelf vindt 't ook nog prima. We wachten het maar af, maar omdat mijn vorige M3 al de laatste software had, voelt 't wel een beetje als een stap terug.

Ik kom uit een M3 SR+ uit 2019 en ondanks dat heel veel hetzelfde is, rijdt het toch best anders... Relaxter lijkt het wel. Ondanks dat de chill mode weer uit staat

Het valt mij op dat je bij de stuurmodus niet meer kunt kiezen uit 'sport', dat heet nu 'zwaar'?

Anyway, weer een superfijne auto, de M3 SR+ is de vijf jaar dat ik 'm had probleemloos geweest. Op twee aanrijdingen (stilstaan voor een stoplicht en van achter aangereden worden... 2x...), een gebarsten achterruit (ws. eigen schuld met inladen) en een kabelbreuk naar de achterklep toe, na.
155.000 km gereden.

[Afbeelding]
(ik zie niet veel foto's in dit topic, maar kon niet laten er een plaatje bij te doen)
Kwa stuurmodus is zwaar inderdaad het oude sportief. En licht is het oude comfort.

Jouw SR+ uit 2019 was sneller in optrekken dan de Model Y RWD. Volgens mij is het verschil zo'n 2 seconden naar 100, dus dat voel je wel (+-5 vs 7 seconden)

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Laatst online: 10:58
Broodro0ster schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:42:
[...]
Jouw SR+ uit 2019 was sneller in optrekken dan de Model Y RWD. Volgens mij is het verschil zo'n 2 seconden naar 100, dus dat voel je wel (+-5 vs 7 seconden)
Ja dat klopt. Bij aflevering was de SR+ 5.9 sec en na een software update schijnt dat zelfs 5,5 geworden te zijn, maar dat verschil heb ik nooit kunnen merken.
De MY RWD is idd nu 6,9 sec.

Ach... rap zat voor mij :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:52
Van de week heb ik erg goede ervaring met het service center in Barendrecht.
Nu heb ik sinds eind 2023 een vernieuwde Model 3 long range en er zaten wat vervelende kraakjes in de auto.

Kraak 1: Hoedenplank, bij bepaalde bas frequenties en drempels knarst hij een beetje.

Kraak 2: De armsteun in het midden van de auto is een behoorlijk kraak festijn.

Kraak 3: De bestuurders stoel zit een kraak precies op de hoogte van het schouderblad. Vervelend omdat je daar dus met je oren dichtbij zit.

De service monteur haalde me even op en hij erkende dat dat allemaal dus niet hoort, ook wel fijn dat je niet gek word aangekeken. En hij melde dat hij ongeveer 2 uur bezig zou zijn.

Ik mocht een fiets lenen en had hier ook gebruik van gemaakt, lekker een rondje door Rotterdam gefietst, na 2 uur fietsen terug in het service center, auto nog niet klaar.. das jammer.
Het loopt wat uit, na dat ik een bak koffie had getapt kwam de medewerker na mij toe dat ik een loaner krijg, het was allemaal toch wel veel meer werk dan ze hadden verwacht.
De loaner was een model Y performance, dus dat was even genieten!

De volgende dag zijn ze nog de halve dag aan de auto bezig geweest, ik heb hem nu terug en hij is volledig kraakvrij!! Ze zijn echt de extra mile gegaan.
In de app kan je de auto een beetje in de gaten houden en het is ook niet dat ze niks hebben gedaan, dan stond die deur weer open, dan de andere dan de kofferbak.. dus ze zijn wel echt actief 1 1/2 dag bezig geweest.

Wel had ik nog even geklaagd over de hoeveelheid steenslag die nu al zichtbaar is op de lak. (kleur is ultra red)
Maar dat is iets waar ze dus nu nog niks mee doen, en ze hadden ook nog niemand anders gehoord die last had van overmatig steenslag.
Dat is dan maar iets waar ik mee moet leven, achteraf had ik moeten PPF'en en niet ceramic coaten..

Maar all in all service center bezoek een ruime voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fluppie007
  • Laatst online: 11-09 12:06
Vissa66 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:16:
[...]

Dat gevoel had ik ook. Het is een snelle auto, maar ik had ook nog meer punch boven de 100 verwacht. Maar het is zeker niet slecht hoor :).

Hier een stukje ruwe data wanneer ik hem op z'n staart trapte van 80 km/h tot 95 km/h:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0R_kTGm7WHTlW1Ppsbot_esv30=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vHa5KaoEJFIlbGw570e5ta6E.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:19
Gyrolion schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:56:
Van de week heb ik erg goede ervaring met het service center in Barendrecht.
Nu heb ik sinds eind 2023 een vernieuwde Model 3 long range en er zaten wat vervelende kraakjes in de auto.

Kraak 1: Hoedenplank, bij bepaalde bas frequenties en drempels knarst hij een beetje.

Kraak 2: De armsteun in het midden van de auto is een behoorlijk kraak festijn.

Kraak 3: De bestuurders stoel zit een kraak precies op de hoogte van het schouderblad. Vervelend omdat je daar dus met je oren dichtbij zit.

De service monteur haalde me even op en hij erkende dat dat allemaal dus niet hoort, ook wel fijn dat je niet gek word aangekeken. En hij melde dat hij ongeveer 2 uur bezig zou zijn.

Ik mocht een fiets lenen en had hier ook gebruik van gemaakt, lekker een rondje door Rotterdam gefietst, na 2 uur fietsen terug in het service center, auto nog niet klaar.. das jammer.
Het loopt wat uit, na dat ik een bak koffie had getapt kwam de medewerker na mij toe dat ik een loaner krijg, het was allemaal toch wel veel meer werk dan ze hadden verwacht.
De loaner was een model Y performance, dus dat was even genieten!

De volgende dag zijn ze nog de halve dag aan de auto bezig geweest, ik heb hem nu terug en hij is volledig kraakvrij!! Ze zijn echt de extra mile gegaan.
In de app kan je de auto een beetje in de gaten houden en het is ook niet dat ze niks hebben gedaan, dan stond die deur weer open, dan de andere dan de kofferbak.. dus ze zijn wel echt actief 1 1/2 dag bezig geweest.

Wel had ik nog even geklaagd over de hoeveelheid steenslag die nu al zichtbaar is op de lak. (kleur is ultra red)
Maar dat is iets waar ze dus nu nog niks mee doen, en ze hadden ook nog niemand anders gehoord die last had van overmatig steenslag.
Dat is dan maar iets waar ik mee moet leven, achteraf had ik moeten PPF'en en niet ceramic coaten..

Maar all in all service center bezoek een ruime voldoende.
Dat hebben ze netjes opgelost. Klinkt goed. :)

Ik ga zodra de auto geleverd is echt direct een afspraak maken voor PPF. Dat is even een kleine uitgave maar daar heb je denk ik veel plezier van. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
maandag heb ik een afspraak staan in Groningen om de AC te laten vervangen/repareren.
maar nu dus te horen gekregen dat vervangend vervoer niet mogenlijk is want ze hebben 4 van hun auto's moeten inleveren. leuk om dat het probleem van je klanten te maken.

de 13e had ik nog contact gehad en toen was een leenauto geen probleem.

gelukkig kan ik dan nog iets regelen met de lease maar handig is het niet.

tot nu toe nog niet echt tevreden over de service.
hopen dat het werk wat ze moeten uitvoeren wel goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yourney
wouwal schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:35:
[...]

Awesome, geprobeerd en het werkt! Dank! Erg fijn dat het “gehannes” nu verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
sk1nny666 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:26:
....
maar nu dus te horen gekregen dat vervangend vervoer niet mogenlijk is want ze hebben 4 van hun auto's moeten inleveren....
Beetje offtopic misschien: dat is best vervelend. Raar dat ze auto's moeten inleveren, 4 stuks zelfs.. wat zal de achterliggende reden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34
sk1nny666 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:26:
maandag heb ik een afspraak staan in Groningen om de AC te laten vervangen/repareren.
maar nu dus te horen gekregen dat vervangend vervoer niet mogenlijk is want ze hebben 4 van hun auto's moeten inleveren. leuk om dat het probleem van je klanten te maken.

de 13e had ik nog contact gehad en toen was een leenauto geen probleem.

gelukkig kan ik dan nog iets regelen met de lease maar handig is het niet.

tot nu toe nog niet echt tevreden over de service.
hopen dat het werk wat ze moeten uitvoeren wel goed gaat.
Ik weet niet of je in de buurt woont of werkt, maar ze hebben ook elektrische leen fietsen. Tot nu toe ben ik wel tevreden over Groningen.
Pagina: 1 ... 363 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: