Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 361 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.819 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:01
GekkeRipper schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:17:
[...]

Ik heb een M3P en vergelijkbare problemen mbt het trillen van de auto. Trillen trad op rond 100kmu. Ik rijd niet vaak snelweg. Dus na 9000km laten balanceren. Deels zelf betaald, was het daar niet mee eens maar goed die paar tientjes... Probleem leek opgelost. Afgelopen twee weken echter veel Autobahn gereden. Op hogere snelheden (boven 140) trilt de boel nog steeds. Zowel in het stuur als de auto. Doet mij vermoeden dat er nog steeds onbalans is in de wielen. Ik denk dat wederom balanceren het probleem niet op gaat lossen. Ik vrees dat de banden te vlak zijn vanaf dag 0. Ik vrees ook dat Tesla dit niet gaat constateren want die gaan niet zo snel rijden omdat dat in Nederland niet mag. Moeilijk...

Ik vind de M3P op deze manier behoorlijk tegenvallen op hoge snelheden. Het trillen is echt storend. Tevens heb ik veel windgeruis. Het komt volgens mij van het raam linksvoor, rechtsachter en bij bovenkant voorruit. Een lege Autobahn is helaas geen pretje. Daar baal ik wel van.

Is luid windgeruis boven de 140 een bekend probleem bij de M3?
Heb je de M3P highland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:47
AMDman schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:50:
heel veel verzekeraars vragen om Alarm klasse 3? Ik kan hier bij Tesla eigenlijk niets over vinden. Ik verwacht binnenkort mijn nieuwe MY

Weet iemand hoe het zit qua alarm?
Misschien kan je verzekeraar hier wat mee:

https://www.tesla.com/nl_...-safety-security-features

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:01
[...]

Ik heb een M3P en vergelijkbare problemen mbt het trillen van de auto. Trillen trad op rond 100kmu. Ik rijd niet vaak snelweg. Dus na 9000km laten balanceren. Deels zelf betaald, was het daar niet mee eens maar goed die paar tientjes... Probleem leek opgelost. Afgelopen twee weken echter veel Autobahn gereden. Op hogere snelheden (boven 140) trilt de boel nog steeds. Zowel in het stuur als de auto. Doet mij vermoeden dat er nog steeds onbalans is in de wielen. Ik denk dat wederom balanceren het probleem niet op gaat lossen. Ik vrees dat de banden te vlak zijn vanaf dag 0. Ik vrees ook dat Tesla dit niet gaat constateren want die gaan niet zo snel rijden omdat dat in Nederland niet mag. Moeilijk...

Ik vind de M3P op deze manier behoorlijk tegenvallen op hoge snelheden. Het trillen is echt storend. Tevens heb ik veel windgeruis. Het komt volgens mij van het raam linksvoor, rechtsachter en bij bovenkant voorruit. Een lege Autobahn is helaas geen pretje. Daar baal ik wel van.

@El Polo Diablo @GekkeRipper

Dont quote me on this, maar ik heb ergens gelezen dat de hoge koppel zomaar de boosdoener kan zijn.
Dat betekent dus met te hard optrekken (vooral als de banden net gemonteerd zijn) kan je zomaar de banden van de velgen minuscuul verschuiven. Balanceren doen ze natuurlijk met loods plaatsen op juiste plekken, nou ik geloof niet dat de banden zover verschuift (hoe dan met de ventiel bijv) maar als je op alle 4 verschuiving hebben, dan is trillen geen gekke resultaat. En normaal gesproken moet het natuurlijk geen issue zijn maar de koppel van de M3P/MYP is niet bepaald weinig. Nogmaals, dont quote me, want toen ik het zag dacht ik ook bull$hit maar ik had ook een paar keer last van trilling na bandenwissel (heb ook M3P). Het is een leaseauto dus ik ging gewoon terug naar de garage en daarna opgelost. Sinds dat artikel probeer ik dan de eerste dagen rustig optrekken. En guess what, geen trilling. Het kan puur toeval zijn natuurlijk.

Andere bekende oorzaak is de foam van de tesla banden die (deels) los komen. Die kan ook trillingen veroorzaken.

[ Voor 6% gewijzigd door SirLct op 17-06-2024 16:43 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

heel veel verzekeraars vragen om Alarm klasse 3? Ik kan hier bij Tesla eigenlijk niets over vinden. Ik verwacht binnenkort mijn nieuwe MY

Vooral even kijken welke verzekeraar hier niet moeilijk over doet (lees: niets vermeld in de polis over de specifieke alarmklasse). Na tips in dit topic ben ik zelf uitgekomen op ABN Amro. Veel partijen wilden mijn MY LR AWD inderdaad niet verzekeren vanwege de cataloguswaarde.

Mocht je een RWD hebben is dit volgens mij een minder groot probleem, gezien die onder de 50k zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 19:57
Kan er ook een trekhaak onder de nieuwe M3H Performance?
In de configurator kun je hem niet toevoegen maar op https://shop.tesla.com/nl_nl/product/trekhaakpakket-model_3 lijkt ie wel aangeboden te worden:
Voorzie uw Model 3 van een sterke stalen trekhaak met een eenvoudig afneembare kogel waarmee tot 1000 kg kan worden getrokken met Model 3 met All-Wheel Drive of achterwielaandrijving en tot 500 kg met Model 3 Performance.
Geschikt voor Model 3 geproduceerd vanaf 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baco-
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
Frie2 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:54:
Kan er ook een trekhaak onder de nieuwe M3H Performance?
In de configurator kun je hem niet toevoegen maar op https://shop.tesla.com/nl_nl/product/trekhaakpakket-model_3 lijkt ie wel aangeboden te worden:

[...]

[...]
Yes kan, deze heeft idd goedkeuring tot 500kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-07 15:19
this schreef op maandag 17 juni 2024 @ 06:50:
[...]

Er wordt niets overgenomen, aangezien haar mobiel ook al de hele tijd aanwezig is. Het enige dat gebeurt is dat jouw mobiel verdwijnt en daarmee wellicht de prioriteitsmobiel.
Dus zolang haar app actief is en de bluetooth aanstaat, zal er geen probleem zijn.
Ok, dan zou het goed moeten gaan 😁 Allen bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:19
SirLct schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:40:
[...]

@El Polo Diablo @GekkeRipper

Dont quote me on this, maar ik heb ergens gelezen dat de hoge koppel zomaar de boosdoener kan zijn.
Dat betekent dus met te hard optrekken (vooral als de banden net gemonteerd zijn) kan je zomaar de banden van de velgen minuscuul verschuiven. Balanceren doen ze natuurlijk met loods plaatsen op juiste plekken, nou ik geloof niet dat de banden zover verschuift (hoe dan met de ventiel bijv) maar als je op alle 4 verschuiving hebben, dan is trillen geen gekke resultaat. En normaal gesproken moet het natuurlijk geen issue zijn maar de koppel van de M3P/MYP is niet bepaald weinig. Nogmaals, dont quote me, want toen ik het zag dacht ik ook bull$hit maar ik had ook een paar keer last van trilling na bandenwissel (heb ook M3P). Het is een leaseauto dus ik ging gewoon terug naar de garage en daarna opgelost. Sinds dat artikel probeer ik dan de eerste dagen rustig optrekken. En guess what, geen trilling. Het kan puur toeval zijn natuurlijk.

Andere bekende oorzaak is de foam van de tesla banden die (deels) los komen. Die kan ook trillingen veroorzaken.
Ik zal het onthouden. Baadt het niet schaadt niet.

Wat ook kan, is dat ze de eerste keren simpelweg niet precies genoeg gebalanceerd hebben in jouw geval. Balanceren hoeft volgens de voorschriften niet op exact 0 uit te komen. Veel mensen geven er niks om als het een beetje trilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
turkeyhakan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:40:
[...]

Ik heb ook last van windgeruis waar het panorama dak samen komt. Je rijdt tenslotte wel met een EV dus de wind hoor je dan extra goed. Ik let er niet meer op.. als het maar niet gaat fluiten.
Mwah als je met een ICE even de koppeling intrapt hoor je de motor ook niet meer. Dan kun je goed vergelijken. Ik vind het volume aan windgeruis abnormaal voor een D segmenter. Zeker een "performance" uitvoering. Erg lastig uit te leggen via internet natuurlijk. Ik maak sowieso een service verzoek aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
NiroNiro schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:40:
Ik heb elders gelezen dat sommigen last van trillingen hadden doordat de foam aan de binnenkant van de band los is gaan laten, misschien is dit ook jouw probleem?
Even googelen leert dat dit wel vaker voorkomt inderdaad. Bedankt voor de tip! Als ik ooit nieuwe banden moet kopen dan wordt het zonder foam denk ik.

Maar het is bij mij niet van het ene op het andere moment ontstaan. Ook zijn ze dus onlangs gebalanceerd en zit er een normale hoeveelheid lood op. Ik vermoed dat het foam dus niet het probleem is. Dit is zeker alleen te controleren door de band van de velg te halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQcOnGQBf-je2C1LDKTY_edoaq0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g62Kvi0tI9lpAXlOt8obEVPz.jpg?f=user_large
Auw 😢

Maar goed, je de ander moeten zien 🤣
Dat metalen paaltje stond ook een beetje scheef

[ Voor 16% gewijzigd door -Jaap-io op 17-06-2024 20:11 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de2xnis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-03 08:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Dcqg7dNsZXJthWkNKH3alwweRY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Lt0DpXebJLptdvL3mKKYtYE.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens heb je het goed als je je aan dit soort details kunt storen. Maar hebben meer mensen last van het pijltje van de navigatie die niet in het midden van de weg gevisualiseerd is? 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:00
-Jaap-io schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:10:
[Afbeelding]
Auw 😢

Gefeliciteerd.. Maar niet met deze schade, zonde :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:00
de2xnis schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:17:
[Afbeelding]

Volgens heb je het goed als je je aan dit soort details kunt storen. Maar hebben meer mensen last van het pijltje van de navigatie die niet in het midden van de weg gevisualiseerd is? 🙂
Haha ja irritant he. Heb me er bij neergelegd

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

[Afbeelding]

Was mij nog niet opgevallen. Maar nu ga ik er ook last van hebben nu ik het weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter

Heb je de zoekfunctie al gebruikt zoals de eerste zin in de topicwaarschuwing verzoekt eerst te doen? Deze vraag komt hier regelmatig langs...

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:55
-Jaap-io schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:10:
[Afbeelding]
Auw 😢

Oef.. Camera en hulpsystemen hielpen niet goed genoeg dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:06
Jasper schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:03:
[...]

Oef.. Camera en hulpsystemen hielpen niet goed genoeg dus?
Nope, daarom let ik er eigenlijk niet meer zo op 🫢 maar was meer bezig met de auto’s naast me… en stond stil voor ik op de camera keek 😔

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Jurbatov schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 20:42:

Dus nu overweeg ik mssn toch om de nieuwe M3 te bestellen. De ene keer voor vakantie dat ik die extra ruimte nodig heb kan ik ook een dakkoffer nemen. En met die importheffingen kan ik de nieuwe M3 beter snel bestellen. Of heeft Ayvens na bestelling nog de mogelijkheid om de leasetarieven aan te passen? Ga ik even bij ze navragen. En aangezien die in november geleverd gaat worden, zal de bijtelling dan op de dan geldende catalogusprijs van toepassing zijn?

Overigens ga ik zaterdag nog even kijken bij de Cupra Tavascan. Dat is de enige die nog een kleine kans heeft om ook gekozen te worden. Met name om dat het 'wat anders' is. Want het is wel de duurste optie van de drie.
Is duidelijk of die importsubsidie ook tesla gaat impacten? Je zou verwachten dat de NOS of populistische websites zoals autoblog wel reppen over hoe duur een M3 gaat zijn

Chinese elektrische auto's mogelijk duurder, hoge EU-heffingen op komst - https://nos.nl/l/2524225

Doet me vermoeden dat het nog niet definitief is

[ Voor 44% gewijzigd door Valentijn op 18-06-2024 07:20 ]

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:59
[Afbeelding]

Ik begrijp de keuze niet waarom ze opeens de tijd helemaal naar rechts hebben moeten verplaatsen in FSD view. Net zoals het bereik van LTE. Die is ook weer verborgen. Ook de power meter, heb je niets meer aan...

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 18-06-2024 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Valentijn schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 07:16:
[...]

Is duidelijk of die importsubsidie ook tesla gaat impacten? Je zou verwachten dat de NOS of populistische websites zoals autoblog wel reppen over hoe duur een M3 gaat zijn

Chinese elektrische auto's mogelijk duurder, hoge EU-heffingen op komst - https://nos.nl/l/2524225

https://www.autoweek.nl/a...ijk-duurder-in-nederland/

De vraag is wat de kale kostprijs is waarover de importheffingen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:36
Valentijn schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 07:16:
[...]

Is ook niet definitief. Heb ook contact gehad met de LM (meerdere personen gesproken) en die zeggen dat de kans klein is dat het voor niet chinese merken ook daadwerkelijk al ingaat begin juli. Tesla creëert iig weer wat fomo door die tekst op de website te zetten om de Q2 cijfers weer wat te boosten.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
mjvdzwet schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 07:44:
[...]

https://www.autoweek.nl/a...ijk-duurder-in-nederland/

De vraag is wat de kale kostprijs is waarover de importheffingen vallen.
"waarschijnlijk". En dat woordje speelt iedereen mee op dit moment. En de bron van die tekst is.....jawel de Tesla website

[ Voor 6% gewijzigd door anti elppa op 18-06-2024 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Verwarrend want je leest ook over het feit dat ze aan het nadenken zijn per april 2024 bestelde auto's hiermee te belasten en dat dit allang bekend is bij fabrikanten. Dus met terugwerkende kracht. Dat kunnen ze nog doen na de zomer als ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Davidrrr schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 07:48:
Verwarrend want je leest ook over het feit dat ze aan het nadenken zijn per april 2024 bestelde auto's hiermee te belasten en dat dit allang bekend is bij fabrikanten. Dus met terugwerkende kracht. Dat kunnen ze nog doen na de zomer als ze willen.
gok niet dat dat stand houd voor een rechter. En reken maar dat die lease clubs helemaal los gaan

[ Voor 6% gewijzigd door anti elppa op 18-06-2024 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjonnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:26
[...]

Hier helaas precies hetzelfde. Betreft een 2024 LR. Bij mij hebben ze al meerdere keren gebalanceerd, en al een keer 4 nieuwe banden erop gelegd. Dit heeft bij snelheden onder de 130 km/h het trillen verminderd, maar dat is nog niet helemaal weg. Op hogere snelheden (lees: autobahn) ervaar ik nog steeds hetzelfde als jij.

De voorlopige conclusie van Tesla is dat dit met de drive unit achter te maken kan hebben. Dit concludeerden ze uit metingen in de auto tijdens het rijden. Om die reden staat hij nu al 3 weken in service voor het plaatsen van een nieuwe achtermotor. Als het goed is, is dat nu klaar en hoor ik vandaag meer over of dit de daadwerkelijke fix was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 22-09 09:14
[Afbeelding]

Nee joh dat is een uit de hand gelopen parallax compensatie

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Davidrrr schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 07:48:
Dit zal meer gelden voor auto's die nog ergens op voorraad staan. Anders gaat elk merk nu nog ff boten vol auto's in de EU afleveren. Ik geloof even niet dat ze bij al afgeleverde auto's nog een naheffing gaan sturen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeri_berg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 10:57
[Afbeelding]

Ik vind het meer storend dat het blauwe balkje nu door de tijdsweergave loopt. Al menig keer niet goed kunnen zien wat de tijd precies is. Waarom ze deze niet midden in het beeld ipv rechts hebben uitgelijnd is mij echt een raadsel. Witruimte zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnicolaes
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb net een voorraadmodel model Y besteld, maar heb begrepen dat ieder model op voorraad HW3 heeft en de HW4 versie enkel voor volledig nieuwe bestelde Tesla's is. Iemand ervaring of HW4 de moeite waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:32

Notna

Where are you?®

jnicolaes schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:52:
Ik heb net een voorraadmodel model Y besteld, maar heb begrepen dat ieder model op voorraad HW3 heeft en de HW4 versie enkel voor volledig nieuwe bestelde Tesla's is. Iemand ervaring of HW4 de moeite waard is?
Kijkende naar dit artikel, zijn er wel wat voordelen

https://www.notateslaapp....t-compares-to-hardware-40

Het is nu wellicht niet van toepassing, maar van wat ik hier zie gaat het binnenkort wel wat voor veranderingen zorgen. Maar het lijkt vooralsnog vooral op FSD gebied en autonomie te zijn. Ik zie voornamelijk voordelen in dat de camera's meer kunnen zien tzt bij fidelity parking.
Hardware 4’s cameras are approximately 4-5x better in terms of resolution and fidelity than hardware 3, and hardware 4.0 is about 3-5x faster and powerful in inference capabilities. These are some pretty significant numbers, and Musk said he expects hardware 4.0 to eventually be about 5x better than hardware 3.0.
Het is vooral wat meer futureproof. Zo zie je nu al dat HW 2.5/3 met Intel processoren, bepaalde updates niet krijgen door het gebrek aan rekenvermogen. Ik zie dat met de Ryzen CPU niet zo snel gebeuren, overigens.

[ Voor 51% gewijzigd door Notna op 18-06-2024 09:58 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
Volgens mij is voorraad niet perse 'oude HW3 voorraad' bij Tesla. Er komen gewoon non-stop vrachtwagens deze kant op, daarmee wordt de 'voorraad' gevuld. Ik heb namelijk een volledig nieuwe Tesla besteld, maar die komt hebben ze in Nederland nog op voorraad staan. Mij lijkt dat je bij voorraad-modellen ook uit diezelfde pool graait. Het is natuurlijk altijd mogelijk dat ze hier wel verschillen in hebben, dat er 2 pools zijn met oudere en nieuwe modellen, maar geen idee of dat echt zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnicolaes
mistermol schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:01:
[...]

Volgens mij is voorraad niet perse 'oude HW3 voorraad' bij Tesla. Er komen gewoon non-stop vrachtwagens deze kant op, daarmee wordt de 'voorraad' gevuld. Ik heb namelijk een volledig nieuwe Tesla besteld, maar die komt hebben ze in Nederland nog op voorraad staan. Mij lijkt dat je bij voorraad-modellen ook uit diezelfde pool graait. Het is natuurlijk altijd mogelijk dat ze hier wel verschillen in hebben, dat er 2 pools zijn met oudere en nieuwe modellen, maar geen idee of dat echt zo is.
Ja, ik heb met Tesla Tilburg gebeld en die gaven aan dat mijn VIN maar ook andere voorraadmodelen die ze hebben HW3 hebben.
Notna schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:55:
[...]

Kijkende naar dit artikel, zijn er wel wat voordelen

https://www.notateslaapp....t-compares-to-hardware-40

Het is nu wellicht niet van toepassing, maar van wat ik hier zie gaat het binnenkort wel wat voor veranderingen zorgen. Maar het lijkt vooralsnog vooral op FSD gebied en autonomie te zijn. Ik zie voornamelijk voordelen in dat de camera's meer kunnen zien tzt bij fidelity parking.

[...]

Het is vooral wat meer futureproof. Zo zie je nu al dat HW 2.5/3 met Intel processoren, bepaalde updates niet krijgen door het gebrek aan rekenvermogen. Ik zie dat met de Ryzen CPU niet zo snel gebeuren, overigens.
Ben niet zo geinteresseerd in FSD, maar betere camera's en fidelity parking klinkt wel handig.

Ik kan evt. eentje bestellen ipv van een voorraadmodel pakken en heb dan wss wel HW4, maar dan verlies ik de gratis 20.000KM supercharging (t.w.v. 800-1000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:23

RvV

jnicolaes schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:06:
[...]

Ja, ik heb met Tesla Tilburg gebeld en die gaven aan dat mijn VIN maar ook andere voorraadmodelen die ze hebben HW3 hebben.

[...]

Ben niet zo geinteresseerd in FSD, maar betere camera's en fidelity parking klinkt wel handig.

Ik kan evt. eentje bestellen ipv van een voorraadmodel pakken en heb dan wss wel HW4, maar dan verlies ik de gratis 20.000KM supercharging (t.w.v. 800-1000).
Fidelity parking heb je ook met HW3, en volgens mij is er iemand die een youtube filmpje heeft gemaakt dat er niet bijzonder veel verschil zat tussen 3 en 4 met het inparkeren etc.. Het beeld op je scherm is wel beter, dat is een feit. Niet dat de HW3 camera's echt slecht zijn hoor. Je kijkt het beeld niet op een 65" 4K tv.
Ik heb liever een schone HW3 camera tov een vuile HW4 camera.

Lastig als je die keuze moet maken tussen HW4 of 20k km supercharging.

[ Voor 3% gewijzigd door RvV op 18-06-2024 10:22 ]

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 09:23
RvV schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:21:
[...]

Fidelity parking heb je ook met HW3, en volgens mij is er iemand die een youtube filmpje heeft gemaakt dat er niet bijzonder veel verschil zat tussen 3 en 4 met het inparkeren etc.. Het beeld op je scherm is wel beter, dat is een feit. Niet dat de HW3 camera's echt slecht zijn hoor. Je kijkt het beeld niet op een 65" 4K tv.

Lijkt me toch dat ze hoe dan ook de voorraad eerst op maken, ook als je een nieuwe bestelt zal deze m.i. gewoon uit de voorraad komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

AMDman schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:23:
[...]

Lijkt me toch dat ze hoe dan ook de voorraad eerst op maken, ook als je een nieuwe bestelt zal deze m.i. gewoon uit de voorraad komen.
Of je moet specifiek vragen om een recent VIN met HW4 omdat het anders een dealbreaker is. Bij mij waren ze niet zo moeilijk wat dat betreft met de accu keuze.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:38
RvV schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:21:
[...]

Logisch dat je het verschil nog niet ziet, want Tesla heeft zelf aangegeven dat HW4 nog in een soort HW3 compatibility mode draait. Dat verschil ga je over een jaar wel ziet, net zoals je nu het verschil echt begint te zien tussen de Intel en AMD processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvermeul
  • Laatst online: 20-03 16:32
Aan de VIN zou je het moeten kunnen aflezen (maar is geen garantie). Heb je al een VIN nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnicolaes
dvermeul schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:07:
[...]

Aan de VIN zou je het moeten kunnen aflezen (maar is geen garantie). Heb je al een VIN nummer?
Yes, die heb ik. Heb met Tesla Delivery contact en die gaven aan dat die HW3 was en dat alle voorraadmodelen nog HW3 hebben. Volgens mij doel je op he seqentienummer van de VIN. Ik weet niet precies vanaf welke range HW4 beschikbaar is, heb daar nog niet echt "vanaf" nummer kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:56

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Grofweg gezegd heeft alles met een VIN hoger dan 4436XX tot nu toe nog HW4 gehad. Er zijn er ook met een lager VIN hier in het topic met HW4, maar dat lijken uitzonderingen. Mijn 4496XX heeft in ieder geval HW4, en ondanks dat we geen idee hebben wat het oplevert, ben ik daar toch wel blij mee gezien ik er weer minimaal 5 jaar mee vooruit moet.

[ Voor 33% gewijzigd door --MeAngry-- op 18-06-2024 11:28 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnicolaes
--MeAngry-- schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:26:
Grofweg gezegd heeft alles met een VIN hoger dan 4436XX tot nu toe nog HW4 gehad. Er zijn er ook met een lager VIN hier in het topic met HW4, maar dat lijken uitzonderingen. Mijn 4496XX heeft in ieder geval HW4, en ondanks dat we geen idee hebben wat het oplevert, ben ik daar toch wel blij mee gezien ik er weer minimaal 5 jaar mee vooruit moet.
Mijn VIN zit in 4168**. Lijkt een oud beestje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvermeul
jnicolaes schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:47:
[...]

Klopt, kans is heel groot dat dit een HW3 is. Is de auto voor prive of is het lease (zakelijk)? Als het prive is en je bent van plan om er lang (meer dan 5 jaar?) mee te gaan rijden, dan kun je overwegen om niet een voorraad model te pakken zodat je dan ws HW4 hebt. Maar of die nu nog voor het eind vd maand geleverd kan worden (zodat je de 20.000km mee pikt) is natuurlijk niet zeker. Lastige keuze.

Overigens is HW3 nog lang niet uitgerangeerd. Alles wat je nu ziet aan FSD (in Amerika, op bijv YT), is allemaal op HW3 gebaseerd. HW4 draait nog in HW3 emulatie modus zoals al eerder gezegd en pas aan het einde van dit jaar gaat Tesla beginnen met trainen op HW4 basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:56

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Even iets anders trouwens, mijn nieuwe MY heeft software versie 2024.8.300, ik kan er echt nergens iets over vinden, behalve dat hij niet heel breed uitgerold is. Het lijkt echt een versie te zijn specifiek voor nieuwe auto's die niet meteen naar de latere minor and major versies door upgraden.
Het aparte is dat er wel kleine verbeteringen in zijn doorgevoerd die ik terug zie in release notes van 2024.14.xx, zoals de auto wipers, richtingaanwijzers en de nieuwe indelingen van de knoppen op het scherm.

Benieuwd wanneer ik mee mag op de nieuwe versies, want de nieuwe visualisaties lijken me sowieso fijn.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:02:
Even iets anders trouwens, mijn nieuwe MY heeft software versie 2024.8.300, ik kan er echt nergens iets over vinden, behalve dat hij niet heel breed uitgerold is. Het lijkt echt een versie te zijn specifiek voor nieuwe auto's die niet meteen naar de latere minor and major versies door upgraden.
Het aparte is dat er wel kleine verbeteringen in zijn doorgevoerd die ik terug zie in release notes van 2024.14.xx, zoals de auto wipers, richtingaanwijzers en de nieuwe indelingen van de knoppen op het scherm.

Benieuwd wanneer ik mee mag op de nieuwe versies, want de nieuwe visualisaties lijken me sowieso fijn.
Alle versies met een honderdtal op het einde zijn versies die enkel vanuit de fabriek geïnstalleerd worden. Het kan eventjes duren voordat jouw auto meegenomen wordt in de updates. Hier heb je helaas geen invloed op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
The_Woesh schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:31:
[...]

Ja het lijkt erop dat je om .20 te krijgen altijd eerst .14 moet hebben. Ik gok dat je over 1 week naar .20 gaat. (tenzij ze dan al de volgende aan het uitrollen zijn)

[Afbeelding]
Goeie gok. Gister 20.1 binnengehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
[...]

Ik heb de mijne dus nieuw besteld, maar staat op 'voorraad'. VIN is 458XXX, wat dus in principe HW4 zou moeten zijn. Dus wel combinatie van 'voorraad' en HW4, in principe. Tenzij er dus een nieuwere en oudere voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
[...]

Ik had VIN 418 en er zat HW4 op en een BYD accu in. Die vin zegt dus niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister006
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 16:00
Davidrrr schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:11:
[...]

Ik had VIN 418 en er zat HW4 op en een BYD accu in. Die vin zegt dus niet alles.
En hoe kun je dan (fysiek) checken of je HW4 hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
mister006 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:13:
[...]

Check hier in dit topic, genoeg foto's, gister nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
mister006 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:13:
[...]

Je kunt toch even Googlen, los van dat dit topic ook een zoekfunctie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Davidrrr schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:11:
[...]

Huh, dat zou wel bijzonder zijn? Dan is je auto ook van april terwijl ze pas half mei zijn begonnen met HW4.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
mijn bestelling is blijkbaar ook geplaatst door Ayvens.

Ga van een 2019 LR naar een Highland SR. Ben benieuwd of ik erg teleurgesteld ga zijn met de performance en range van de SR :')

Subwoofer ga ik niet zo missen denk ik. Luister tegenwoordig veel podcasts.

[ Voor 19% gewijzigd door mcetweaker op 18-06-2024 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gommert69
  • Laatst online: 18-09 22:35
Ben je niet gaan proefrijden dan?

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
mistermol schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 07:43:
[...]

Volgens mij is dat incorrect. Bij Tesla hier vertelden ze dat ze het heel vaak achteraf doen ivm bijtelling op zakelijke lease auto’s. Lijkt me heel sterk dat je dan alleen maar een fietsendrager kan gebruiken.

Er zijn dus mensen die fabriek-af de trekhaak bestellen maar hem pas later krijgen.
Klopt inderdaad. Bij mij is de trekhaak ook later geïnstalleerd. Dit kwamen ze gewoon aan huis doen trouwens.

Dat je 'm alleen maar als fietsendrager mag gebruiken is incorrect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Nu online
Jasper schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 07:18:
[...]

Met achteraf montage mag je enkel een fietsdrager plaatsen.
Dat is incorrect!

Ik mag gewoon 1600kg trekken.

[ Voor 7% gewijzigd door InZane op 18-06-2024 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:52
InZane schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:18:
[...]

Klopt inderdaad. Bij mij is de trekhaak ook later geïnstalleerd. Dit kwamen ze gewoon aan huis doen trouwens.

Dat je 'm alleen maar als fietsendrager mag gebruiken is incorrect!
Dit gold wel voor het model voor de Highland. Die krijgt geen standaard trekgewicht op het kentekenbewijs en is ook niet achteraf aan te laten passen, want Tesla geeft daar geen toestemming voor. Trekgewicht zit wel standaard bij de Highland en de Model Y.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Nu online
adjego schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:21:
[...]

Dit gold wel voor het model voor de Highland. Die krijgt geen standaard trekgewicht op het kentekenbewijs en is ook niet achteraf aan te laten passen, want Tesla geeft daar geen toestemming voor. Trekgewicht zit wel standaard bij de Highland en de Model Y.
Dat klopt dan weer wel. De 'oude' M3 heeft geen trekgewicht op 't kentekenbewijs inderdaad. De M3H en MY hebben dat standaard wel. Uit mijn hoofd 1300kg voor de M3H en 1600kg voor de MY.

[ Voor 5% gewijzigd door InZane op 18-06-2024 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rees
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 10:55
Iemand aanraders waar te kijken voor 20” velgen voor de M3H SR? Zijn er bepaalde merken en/of leveranciers die goed zijn?

Qua banden kom ik na wat research op de Michelin Pilot Sport 4S zomerbanden. Die wil ik gaan afwisselen met all season banden, winterbanden lijkt me wat overkill voor die ene keer wintersport per jaar. Of vinden jullie de combi zomer en all season banden gek?
Gedachte is dat het niet vaak onder de 7 graden zal zijn en daarom all season beter zou zijn dan winterbanden (mijn conclusie na eerdere berichten hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvermeul
RvV schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:22:
[...]

Huh, dat zou wel bijzonder zijn? Dan is je auto ook van april terwijl ze pas half mei zijn begonnen met HW4.
Dat vond ik ook al. Maar aan de foto's te zien is het echt HW4. Dit is kennelijk de uitzondering die de regel bevestigd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Laatst online: 12:01
Rees schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:26:
Iemand aanraders waar te kijken voor 20” velgen voor de M3H SR? Zijn er bepaalde merken en/of leveranciers die goed zijn?

Qua banden kom ik na wat research op de Michelin Pilot Sport 4S zomerbanden. Die wil ik gaan afwisselen met all season banden, winterbanden lijkt me wat overkill voor die ene keer wintersport per jaar. Of vinden jullie de combi zomer en all season banden gek?
Gedachte is dat het niet vaak onder de 7 graden zal zijn en daarom all season beter zou zijn dan winterbanden (mijn conclusie na eerdere berichten hier).
PS4S is wat overkill voor normale rijomstandigheden. PS4 of PS5 is wat normaler. En eigenlijk als je geen track/ bochtenwerk/ bergenpassen doen, dan voldoen ook non high-performance A-merk banden.
Opzich klinkt jouw combi wel logisch. Je wil de echte winterbanden ook niet te snel verslijten met onze milde winter. Michelin CrossClimate2 is wel koning betr all-seasons.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:44
[...]
Dit is ook nog niet helemaal correct. Alleen de eerste Model 3's hebben geen trekgewicht. Zodra de trekhaak kit bij Tesla beschikbaar kwam, kregen alle Model 3's een trekgewicht omdat op dat moment de typegoedkeuring veranderde.
I was mistaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:29
DaCoTa schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:47:
[...]

Dit is ook nog niet helemaal correct. Alleen de eerste Model 3's hebben geen trekgewicht. Zodra de trekhaak kit bij Tesla beschikbaar kwam, kregen alle Model 3's een trekgewicht omdat op dat moment de typegoedkeuring veranderde.
M3 van maart 2023 :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjLKdPv_mlwM5ysW3W8Iyd8rvLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TglWcopg6AGSqBLR5vywVxAb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaCoTa schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:47:
[...]

De oude Model 3 heeft nooit standaard een trekgewicht gekregen als er niet meteen een trekhaak op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:44
Inspired schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:59:
[...]
De oude Model 3 heeft nooit standaard een trekgewicht gekregen als er niet meteen een trekhaak op zat.
Eh, ben ik dan in de war? Er is toch een Model 3 trekhaak pakket geweest voor de pre-highland? Of vergis ik me nu met de Model Y?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DaCoTa schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:05:
[...]

Eh, ben ik dan in de war? Er is toch een Model 3 trekhaak pakket geweest voor de pre-highland? Of vergis ik me nu met de Model Y?
Was de Model Y idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:29
In Duitsland kun je de YAWD en YP tot 30 juni weer met 0% rente financieren. Dan rijd je dus een AWD voor de eindprijs van een LRRWD (en als je het bedrag wel hebt maar tussentijds spaarrente vangt voor de prijs van een RWD). Jammer dat dat in Nederland niet is/mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Gommert69 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:32:
Ben je niet gaan proefrijden dan?
Jawel, maar denk dat je het pas echt ervaart over langere tijd en zeker het verschil in range is in een half uur lastig te bepalen.

Was afgelopen zomer in Wales met weinig oplaadpunten en dan geeft de LR het idee dat je wel even zonder kan. Moet dat nog ervaren met de SR. Maar wat vaker tot 100% opladen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:44
Maurice- schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:25:
In Duitsland kun je de YAWD en YP tot 30 juni weer met 0% rente financieren. Dan rijd je dus een AWD voor de eindprijs van een LRRWD (en als je het bedrag wel hebt maar tussentijds spaarrente vangt voor de prijs van een RWD). Jammer dat dat in Nederland niet is/mag.
Waarom zou dat niet mogen hier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:29
Zag vandaag een GBB-XX-X Model 3 Performance (HL) rijden in Arnhem, hij wist niet dat ie in een race zat bij het stoplicht, hij legde het af in ieder geval 😏

Ik ben natuurlijk bevooroordeeld maar het nieuwe wieldesign is niet mijn ding, vind het voorgaande design meer body hebben ofzo.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:38
kwaazaar schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:56:
[...]

Waarom zou dat niet mogen hier?
0% rente mag niet meer van de Hoge Raad. AFM

https://www.becam.nl/blog/autolening-0-rente/

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 18-06-2024 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
bjonnie schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:49:
[...]

Hier helaas precies hetzelfde. Betreft een 2024 LR. Bij mij hebben ze al meerdere keren gebalanceerd, en al een keer 4 nieuwe banden erop gelegd. Dit heeft bij snelheden onder de 130 km/h het trillen verminderd, maar dat is nog niet helemaal weg. Op hogere snelheden (lees: autobahn) ervaar ik nog steeds hetzelfde als jij.

De voorlopige conclusie van Tesla is dat dit met de drive unit achter te maken kan hebben. Dit concludeerden ze uit metingen in de auto tijdens het rijden. Om die reden staat hij nu al 3 weken in service voor het plaatsen van een nieuwe achtermotor. Als het goed is, is dat nu klaar en hoor ik vandaag meer over of dit de daadwerkelijke fix was.
Dat is niet niks. Ben benieuwd naar de uitkomst.

Ik voelde de trillingen zowel in het stuur als de rest van de auto. Je ziet het stuur verticaal trillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:45

Sebazzz

3dp

[...]

Klopt, 750kg en 1000kg ongeremd en geremd respectievelijk voor Model 3 2024 zonder bijgeleverde trekhaak.

[ Voor 5% gewijzigd door Sebazzz op 18-06-2024 18:56 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADutchGuy
  • Laatst online: 10:41
Sebazzz schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:56:
[...]

Klopt, 750kg en 1000kg ongeremd en geremd respectievelijk voor Model 3 2024 zonder bijgeleverde trekhaak.
Voor de 2019 model 3 zijn volgens mij 3 varianten:
  1. Geen trekgewicht (BB1N)
  2. 750 ongeremd, 910 geremd (BB1T)
  3. 750 ongeremd, 1000 geremd (BB1T1)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:19
bokkow schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:02:
Zag vandaag een GBB-XX-X Model 3 Performance (HL) rijden in Arnhem, hij wist niet dat ie in een race zat bij het stoplicht, hij legde het af in ieder geval 😏

Ik ben natuurlijk bevooroordeeld maar het nieuwe wieldesign is niet mijn ding, vind het voorgaande design meer body hebben ofzo.
Vind juist het vorige model wat oudbollig worden. Zonder de grote aero kappen vind ik het een best te versmaden design. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OeO0CPAQaT8kpIXKI1QmSVeuphE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6KHyiPBIBTyfqzCnrGxJ5NCY.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
bokkow schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:02:

Jij gewonnen neem ik aan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
[...]

Ik ben heel erg benieuwd of het straks is opgelost.

Bij mij zijn ook de 4 banden vervangen, maar ook op de autobahn nog enige trilling voelbaar. M3H RWD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:29
turkeyhakan schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:00:
[...]

Jij gewonnen neem ik aan!!
😎 bad boys, bad boys

@Vissa66 ja ok, zonder aerocappen beter, kunnen die laatste 5 “kappen” ook los?

Hoe het ook zij, uberturbine vind ik vetter, gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde :D

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:50
Knip, zie de topicwaarschuwing ivm updates

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 18-06-2024 21:30 ]

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net een rit van 530 km grotendeels door Duitsland, vertrooken in België in stromende regen.

2 probleempjes:
- ik schakel het mistlicht in, en het schakelt zichtzelf terug uit. Het regende heel hevig en was niet donker. Ik heb de indruk dat als je dan door een tunnel of onder langere brug rijdt, de lichten aan en daarna terug uit gaan, en daarbij zouden dan de mistlichten uit gezet worden. Zou dit een gevolg zijn van de update 14 of 20?

- ik ben aan 50 door een behoorlijke plas gereden. Water spoot zowat een meter hoog. En bij een eerste stop merkte ik dat er een wieldeksel weg was. Zou het daarvan komen? Anders is het dit we gestolen. Rechtsvoor zie je niet elke keer natuurlijk

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
[...]

Hier VIN : 4260xx. Ook al oud helaas

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 18:39
Joostdz schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:19:
Zijn er tweakers met specifiek ervaring met (deels) huurkoop? Ik kan op de Tesla site nergens specifieke voorwaarden zien.. kun je bijvoorbeeld tussentijds extra aflossen of alvast een deel van het eindbedrag betalen, waarmee dan je maandbedrag lager zou kunnen worden (minder interest)?
Aurelium schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:26:
[...]

Bij findio kun je tussentijds extra aflossen en tussentijds aflossen. Ik heb Findio afgesloten als huurkoop en binnen een maand weer volledig kostenloos afgelost.
Wat een waardeloze partij is dat gebleken zeg. Ik heb een huurkoop contract lopen via Findio.
Eind januari kreeg ik een mail waarin ze aankondigen te ze gaan fuseren met Auto Finance. Hierdoor was tot eind maart tussentijds extra aflossen niet mogelijk werd er gezegd want ze moesten "hun systemen aanpassen".
Tot op de dag van vandaag is tussentijds extra aflossen niet mogelijk en ze weten ook niet wanneer het wel mogelijk is. Ze willen ook niet mee werken met handmatige tussentijds overschrijvingen om toch nog extra te kunnen aflossen.

Verder ben ik al 6 weken bezig om een rekeningnummer gewijzigd te krijgen. Na 3 herinneringen reageren ze nu niet meer op mail.

[ Voor 17% gewijzigd door Armo op 18-06-2024 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
maik73 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:35:
[...]

Hier VIN : 4260xx. Ook al oud helaas
Is van mei denk ik? Bij koop wat anders dan lease, denk dat je niks merkt van HW4. En over 5 jaar zit je op AI7 of zo. Ik heb toch echt HW4 met lagere vin. Maar heb Y RWD SR wit op wit.
Geen idee of dat bij bepaalde types meer zegt of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:58:
[...]

[...]

Wat een waardeloze partij is dat gebleken zeg. Ik heb een huurkoop contract lopen via Findio.
Eind januari kreeg ik een mail waarin ze aankondigen te ze gaan fuseren met Auto Finance. Hierdoor was tot eind maart tussentijds extra aflossen niet mogelijk werd er gezegd want ze moesten "hun systemen aanpassen".
Tot op de dag van vandaag is tussentijds extra aflossen niet mogelijk en ze weten ook niet wanneer het wel mogelijk is. Ze willen ook niet mee werken met handmatige tussentijds overschrijvingen om toch nog extra te kunnen aflossen.

Verder ben ik al 6 weken bezig om een rekeningnummer gewijzigd te krijgen. Na 3 herinneringen reageren ze nu niet meer op mail.
Huh? Er staat inderdaad dat extra aflossen niet mogelijk is via een functie maar je kan wel handmatig "extra" overmaken staat er als je daar vervolgens op klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
Davidrrr schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:00:
[...]

Is van mei denk ik? Bij koop wat anders dan lease, denk dat je niks merkt van HW4. En over 5 jaar zit je op AI7 of zo. Ik heb toch echt HW4 met lagere vin. Maar heb Y RWD SR wit op wit.
Geen idee of dat bij bepaalde types meer zegt of minder.
Het is idd lease, dus is niet anders…. Maar ik heb m nog niet dus kan het nog niet controleren…. Nog een goede week wachten. #moeilijk

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:14
RvV schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:24:
[...]

Of je moet specifiek vragen om een recent VIN met HW4 omdat het anders een dealbreaker is. Bij mij waren ze niet zo moeilijk wat dat betreft met de accu keuze.
In welke hoedanigheid kan je een accu kiezen, en welke types/voordelen biedt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07:31
Maurice- schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:25:
In België kan dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 12:42

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

stormfly schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:08:
[...]

In welke hoedanigheid kan je een accu kiezen, en welke types/voordelen biedt dat?
BYD of het CATL pakket bij een LFP accu
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peerke 1960 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:25:
[...]

BYD of het CATL pakket bij een LFP accu
Peter
Zit daar eigenlijk nog verschil in? Volgens mij heb ik een CATL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:30:
[...]

Zit daar eigenlijk nog verschil in? Volgens mij heb ik een CATL.
Exact dat is wat ik mij ook afvraag, tnx @peerke 1960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Staat wel genoeg over in dit forum. Byd wat kleinere range (bij mij zie ik rond de 395 staan bij 100 procent) maar schijnt langere tijd sneller te laden dus sneller opgeladen daar waar de andere op een eerder punt verval krijgt in laadsnelheid. En wellicht nog wat verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:04:
[...]

Huh? Er staat inderdaad dat extra aflossen niet mogelijk is via een functie maar je kan wel handmatig "extra" overmaken staat er als je daar vervolgens op klikt.
Heb je het zelf geprobeerd?

Dat heb ik namelijk wel zien staan en in mei gevraagd hoe dat precies werkt (welke rekeningnr, welke referentie/kenmerk).

Antwoord die ik terug kreeg;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqrN4ZKnekEXhrIg2Gfy3RO1ilc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q318M8Z26UJ97dcnvX1ave76.jpg?f=user_large

Heb gereageerd met screenshots en al maar kreeg helaas (weer) geen reactie meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
maik73 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:06:
[...]

Het is idd lease, dus is niet anders…. Maar ik heb m nog niet dus kan het nog niet controleren…. Nog een goede week wachten. #moeilijk
Volgens mij ga je niks merken van de verschillen de komende jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 12:42

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Wat ik lees laadt een BYD aan een snellader sneller op. Mijn CATL start bij 170 kW en zakt vervolgens snel in naar uiteindelijk 60 kW. (10/80% lading). De BYD blijft langer sneller laden, heeft een betere laadcurve. Scheelt een 5 minuten op een sessie of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:54:
[...]

Heb je het zelf geprobeerd?

Dat heb ik namelijk wel zien staan en in mei gevraagd hoe dat precies werkt (welke rekeningnr, welke referentie/kenmerk).

Antwoord die ik terug kreeg;
[Afbeelding]

Heb gereageerd met screenshots en al maar kreeg helaas (weer) geen reactie meer terug.
Oei dat is wel zorgelijk. Ben benieuwd hoe ze hier mee weg komen aangezien er letterlijk in je overeenkomst staat dat je op elk moment tussentijds kan en mag (boetevrij)aflossen.

Ik was namelijk wel van plan om 30% extra af te lossen dit jaar. Beetje balen dit.
peerke 1960 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:55:
Wat ik lees laadt een BYD aan een snellader sneller op. Mijn CATL start bij 170 kW en zakt vervolgens snel in naar uiteindelijk 60 kW. (10/80% lading). De BYD blijft langer sneller laden, heeft een betere laadcurve. Scheelt een 5 minuten op een sessie of zo.
Ah thanks! Tot nu toe heb ik nog nooit hoger gehaald dan 75 kW bij de supercharger in Harderwijk. Ik woon kennelijk te dichtbij om de batterij echt warm te krijgen. Komt dan ook steeds een melding dat ik hem eerder moet voorverwarmen, maar helaas kan dat volgens mij niet via de app.

Nu heb ik gewoon een laadpaal thuis en ga ik eigenlijk niet meer (op vakanties na straks) naar een supercharger

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2024 23:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Armo
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:59:
[...]

Oei dat is wel zorgelijk. Ben benieuwd hoe ze hier mee weg komen aangezien er letterlijk in je overeenkomst staat dat je op elk moment tussentijds kan en mag (boetevrij)aflossen.

Ik was namelijk wel van plan om 30% extra af te lossen dit jaar. Beetje balen dit.
Ik geef ze nog tot juli de tijd dan ga ik mijn rechtsbijstand inschakelen en kijken wat ze hiermee kunnen want volgens mij is dit gewoon contractbreuk. Ik heb gelukkig wel flink af kunnen lossen voordat ze gingen fuseren dus heb nog minder dan 10k te gaan maar dan nog, waarom onnodig meer aan rente betalen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zullen we het weer over de Model 3 & Y hebben ipv fusies en bijbehorende problemen bij financieringsmaatschappijen?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

[...]

Gisteren op de autobahn ook trillingen waargenomen, maar dat was eigenlijk boven de 170. Moet ik me zorgen maken?

Model Y RWD

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:43:
[...]

Exact dat is wat ik mij ook afvraag, tnx @peerke 1960
Je vroeg ook naar of je hier keuze in hebt. Dat lijkt niet echt het geval te zijn. Je bestelt een RWD (niet de LR RWD) en krijgt geleverd met de BYD of CATL batterij.

Er zijn wel mensen die uit de 'Snel Leverbaar' voorraad hebben gekocht en specifiek hebben gevraagd naar een auto met een bepaalde VIN-code die samenhangt met de batterij die hun voorkeur heeft. Indien er genoeg voorraad is wordt dat kennelijk wel gehonoreerd. Je krijgt dan een offerte met al het specifieke VIN nummer van de auto erin.

Maar bij het plaatsen van een gewone bestelling via de website heb je dus zelf geen keuze in wat je geleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matteo1992
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-07-2024
Knip

[ Voor 94% gewijzigd door Notna op 19-06-2024 07:59 . Reden: Linkdrop + Duits: Dat kan beter, zeker aangezien dit al de 2de keer is ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 12:47
Tommie12 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:33:
Net een rit van 530 km grotendeels door Duitsland, vertrooken in België in stromende regen.

2 probleempjes:
- ik schakel het mistlicht in, en het schakelt zichtzelf terug uit. Het regende heel hevig en was niet donker. Ik heb de indruk dat als je dan door een tunnel of onder langere brug rijdt, de lichten aan en daarna terug uit gaan, en daarbij zouden dan de mistlichten uit gezet worden. Zou dit een gevolg zijn van de update 14 of 20?

- ik ben aan 50 door een behoorlijke plas gereden. Water spoot zowat een meter hoog. En bij een eerste stop merkte ik dat er een wieldeksel weg was. Zou het daarvan komen? Anders is het dit we gestolen. Rechtsvoor zie je niet elke keer natuurlijk
Mistlicht hoort in de regen uit te blijven, geeft extra reflectie en is daardoor hinderlijk. Dat deed de auto dus goed :+

Zo’n aero cap gaat er niet zomaar af, maar misschien zat hij op 1 punt niet goed vastgeklikt (zag ik toevallig gisteren bij een andere model 3 ook), dan zou er water achter kunnen komen?
Pagina: 1 ... 361 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: