Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 360 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.863 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pe-el2
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-09 16:04
Joostdz schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 17:52:
[...]

Toevallig dit weekend een beetje hetzelfde zitten overdenken... Zelfs zonder SEPP nog wel aantrekkelijk, scheelt alsnog 3k met NL.
Mijn vriendin heeft familie in België, dus zou evt wat kunnen regelen door Belg een bestelling te laten doen en dan de volgende dag zelf importeren via RDW. Lijkt me niet dat ik dan nogmaals BTW moet betalen als ik dat al in een ander EU land heb betaald?
SEPP is ook niet mogelijk bij particulieren onderling, één van de voorwaarden is dat je de auto nieuw/danwel 2e hands bij erkend autobedrijf koopt (staat ergens een lijst op RVO).
Je moet dus WEL nogmaals BTW betalen als de auto nieuw is. (Jonger dan 6mnd en minder dan 6000km) dus je betaald 39990 in België en dan nogmaals de BTW in NL a 21% over het aankoopbedrag.
Precies zoals beschreven in het stukje 2 posts hierboven.

Er zijn importbedrijven die kunt inschakelen hiervoor (ook als particulier) om die te omzeilen.
Voordeel is dat je dan wel SEPP kan aanvragen.
Nadeel is dat de importfee bij die bedrijven ongeveer net zoveel is als de SEPP.
Wel heb je de 6K voordeel.
Onderaan de streep zo'n 3k voordeel.

Je moet voor jezelf beslissen of al die rompslomp het je waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
In Letland en Litouwen zijn ze nog een heel stuk goedkoper.

Nuja er zou eigenlijk meer arbitrage mogelijkheid moeten zijn, gezien de auto's in CN voor lage bedragen over de toonbank gaan. Dus er is wel degelijk lucht.

BTW is 21% , transport zal +- €1000 zijn met combi vrachtwagen, dus kom je voor de SR op €30 ex btw.

Zou je zo de taal kunnen veranderen en in NL of BE beroep kunnen doen op de garantie ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Lygn4k4WwcKPnx6Vh5kbmLbd_I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yVMIjKeVujYfEARcnjjkTLoI.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Qurius op 15-06-2024 19:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:00
Qurius schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 19:31:

Nuja er zou eigenlijk meer arbitrage mogelijkheid moeten zijn, gezien de auto's in CN voor lage bedragen over de toonbank gaan. Dus er is wel degelijk lucht.

BTW is 21% , transport zal +- €1000 zijn met combi vrachtwagen, dus kom je voor de SR op €30 ex btw.

Zou je zo de taal kunnen veranderen en in NL of BE beroep kunnen doen op de garantie ?

[Afbeelding]
In die landen kan je ook nog wel cash betalen zonder raar aangekeken te worden als je 40k uit een koffer haalt. Zou gewoon heenrijden, laat even weten hoe 't gegaan is d:)b

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:46

RvV

[Afbeelding]
Hoezo 30k ex btw? Die ex btw prijs die daar staat is toch 35k?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldstultiens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 16:09
Hoi allen,

Het viel me op dat de chime voor omdoen van de gordel sinds vandaag veel zachter is dan andere chimes in de auto (stoplicht chime etc.). Het betreft een 2024 M3 op de laatste software 2024.20.1. Even terugkijkend op het forum zie ik dat dit wel eens eerder is voorgekomen, en dat het met aan/uitzetten van Joe mode wel eens opgelost is. Is er iemand anders die dit ook gemerkt heeft met deze SW versie?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-09 18:46
Vandaag voor een proefrit van de Model 3 naar Tesla Utrecht. We kwamen voor de standaard RWD, om vooral EAP nog eens te proberen. Onderweg naar Tesla, zagen we de Model 3 Performance naast ons rijden. Ik grapte nog tegen mijn vriendin dat het wel leuk zou zijn om die te rijden.

Eenmaal aangekomen bij Tesla, stond ons een leuke verrassing te wachten, want de Model 3 Performance die we onderweg zagen was net terug en voor ons beschikbaar! Die kregen we dan ook mee. Wat een beest die bak, ongelooflijk. We hebben genoten van de rit!

Om nog wat extra info te krijgen over de auto, bood de Tesla medewerker aan nog een stukje samen met ons te rijden toen wij weer terugkwamen van onze proefrit. Hij trapje hem in de allersnelste modus nog even in en we werden nog harder achterin onze stoelen gedrukt 😂 Leuk om een stukje samen met hem te rijden en zo nog wat extra info over de auto te krijgen.

Hoewel de proefrit geweldig was, is de Performance voor ons wel een beetje overkill. Dus we gaan voor de standaard Model 3 RWD. Ook echt een hele mooie auto en een vette upgrade ten opzichte van onze huidige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathij5
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-06 22:44
Zijn er mensen bekend met de regels voor de Finance Lease regeling bij Tesla?
Welke beoordeling wordt er gedaan? Moeten er cijfers overlegd worden? Hoe beoordelen ze startende ondernemers die 1-2 jr ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 06:54

Met documentatie kosten 35.870 in Letland idd. Ervan uit gaande dat de belasting tarieven ongeveer gelijk zijn. En je de SEPP wegstreept tegenover het import bedrijf. (2000,- maar wellicht minder). Valt mij op dat EAP en FSD ook goedkoper zijn daar.

Hoe dan ook is een import auto voor de verkoop ooit ook minder waard, dus iets om rekening mee te houden.

Met de huidige actie scheelt het dan zo’n 2 tot 3 k (supercharger actie is zo’n 800-1000,- waard)

De garantie van Tesla is volgens mij in elk land geldig (genoeg importbedrijven die adverteren met de x aantal resterende jaren tesla garantie), taal lijkt me ook geen probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Sappa op 16-06-2024 21:21 . Reden: komt nog btw bij dus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
Mathij5 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 19:57:
Zijn er mensen bekend met de regels voor de Finance Lease regeling bij Tesla?
Welke beoordeling wordt er gedaan? Moeten er cijfers overlegd worden? Hoe beoordelen ze startende ondernemers die 1-2 jr ondernemen.
Tesla doet hier zelf niets, je wordt getoetst door de geldverstrekker. Er zijn standaard berekeningen die los gelaten worden op je inkomen. Die zullen vast voor een startend ondernemer strenger zijn. Het is gewoon een lening die je aangaat, net als een lening voor elk ander iets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pe-el2

[Afbeelding]
Die prijs is ex tax!
En dan de btw in NL er nogmaals overheen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUZDXaqTk3OvL4O_nO3q8gnLTWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o4YiKKfArSLtoh84wwV4wyBh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
ronaldstultiens schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 19:54:
Hoi allen,

Het viel me op dat de chime voor omdoen van de gordel sinds vandaag veel zachter is dan andere chimes in de auto (stoplicht chime etc.). Het betreft een 2024 M3 op de laatste software 2024.20.1. Even terugkijkend op het forum zie ik dat dit wel eens eerder is voorgekomen, en dat het met aan/uitzetten van Joe mode wel eens opgelost is. Is er iemand anders die dit ook gemerkt heeft met deze SW versie?
Bij mij stond 't afgelopen week ineens weer keihard. Joe mode uit aan en was weer normaal.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:38
Hoi allen,

Heb het ook op deze software versie, m3 lr 2019. Vind et wel prima zo. Is ook vaker gebeurd na een update in het verleden

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
pe-el2 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 18:26:
[...]

Je moet dus WEL nogmaals BTW betalen als de auto nieuw is. (Jonger dan 6mnd en minder dan 6000km) dus je betaald 39990 in België en dan nogmaals de BTW in NL a 21% over het aankoopbedrag.
Precies zoals beschreven in het stukje 2 posts hierboven.
Neen klopt niet helemaal, je hoeft bij intracommunautaire aankoop slechts één maal BTW af te dragen, in land van registratie.

In jouw geval koop je m dus voor export (ex btw) en moet je btw na invoer betalen in Nederland, samen met eventuele rijtaksen.
Je hebt ook douane kosten (in BE een administratieve vergoeding) en auto moet in eigen land weliswaar gekeurd worden (in BE paar tientjes). Let ook dat je invoer platen met tijdelijke verzekering moet huren.

Om een tesla uit Frankrijk te halen naar België kostte het ca 800€ en een paar weken , wat begin 2024 wel uitkwam omdat een 3LR na alle rompslomp ca. 2000€ goedkoper was (en je hebt in FR geen 980€ dossierkosten). Maar tegenwoordig is België inderdaad een van de goedkopere landen (zeker op voorraad SE modellen in zwart of wit), Frankrijk is nog 1000€ goedkoper (maar let op BTW regime is lager dus het heeft een vertekend beeld, na geregeld komt het om hetzelfde uit, op een duurder model kan je hoogsten een paar honderd euro besparen tov BE prijzen).

[ Voor 9% gewijzigd door road rebel op 15-06-2024 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Racingblue schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:38:
Vraagje: hoeveel is ongeveer de kilometer stand die op een nieuwe tesla staat bij afhaling?
Bij de tesla van m’n vrouw was het 11km, app/bon zei 24km.

[ Voor 4% gewijzigd door road rebel op 15-06-2024 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe-el2
road rebel schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:38:
[...]

Neen, je hoeft bij intracommunautaire aankoop slechts één maal BTW af te dragen, bij auto land van registratie. In jouw geval koop je m dus voor export (ex btw) en moet je btw na invoer betalen in Nederland, samen met eventuele rijtaksen.
Je hebt ook douane kosten en auto moet in eigen land gekeurd worden. Let ook dat je invoer platen met tijdelijke verzekering moet huren.

Om een tesla uit Frankrijk te halen naar België kostte het ca 800€ begin 2024 wel uitkwam omdat een 3LR na alle rompslomp ca. 2000€ goedkoper was (en je hebt in FR geen 980€ dossierkosten). Maar tegenwoordig is België inderdaad een van de goedkopere landen (zeker op voorraad SE modellen in zwart of wit), Frankrijk is nog 1000€ goedkoper (maar let op BTW regime is lager dus het heeft een vertekend beeld).
Klopt!
Zakelijk is het dus maar 1x btw betalen.

Privé aankoop: WEL 2x, tenzij je gebruik je maakt van een import bedrijf die hem wel op die manier voor je kan aankopen. Alleen betaal je daar dus ook voor. Die je weer kan compenseren met SEPP subsidie (Mits je daar nog recht op hebt en de auto onder de 45k fiscale waarde blijft.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• road rebel
Fout.

“U betaalt alleen btw in het land waar u de auto inschrijft. “

“Heeft u tweemaal btw betaald, zowel in het land waar u de auto koopt als in het land waar u hem inschrijft, dan heeft u recht op een teruggave. Regel dit eerst met de verkoper, of, als tweede stap, met de belastingdienst van het land waar u de auto koopt.”

“Deze pagina bevat informatie over de btw-regels voor particulieren die een auto kopen of verkopen. ”

https://europa.eu/youreur...dex_nl.htm#business-new-1

Voor Tesla Frankrijk was dat geen enkel probleem om export regeling te doen, zal wel niet anders zijn als je als Nederlander België benadert.

[ Voor 52% gewijzigd door road rebel op 15-06-2024 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe-el2
road rebel schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:47:
Fout.

“U betaalt alleen btw in het land waar u de auto inschrijft. “

“Heeft u tweemaal btw betaald, zowel in het land waar u de auto koopt als in het land waar u hem inschrijft, dan heeft u recht op een teruggave. Regel dit eerst met de verkoper, of, als tweede stap, met de belastingdienst van het land waar u de auto koopt.”

“Deze pagina bevat informatie over de btw-regels voor particulieren die een auto kopen of verkopen. ”

https://europa.eu/youreur...dex_nl.htm#business-new-1

Voor Tesla Frankrijk was dat geen enkel probleem om export regeling te doen, zal wel niet anders zijn als je als Nederlander België benadert.
Oke, dan bedoelde we beide hetzelfde 😊
De voorbeelden van mij waren voor Duitsland dan.

Nu we weten dat je als particulier ook een auto voor 0% btw kan aankopen voor export.
Kan je de auto Zelf ophalen (oplegger oid)
Dan Via een autobedrijfje laten importeren (enkel het papieren gedeelte laten regelen) en zodoende kan je alsnog gebruik maken van de SEPP, omdat je hem op papier van een autobedrijf koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:11
Rees schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 14:16:
[...]

[...]

Nou, ik heb gewoon de op de dag van levering betaald zonder problemen. Eerst rustig alles inspecteren en vervolgens via de bankieren app het geld overgemaakt (uiteraard tevoren daglimiet aangepast). Ze vroegen wel om een bewijs van betaling, dus had de afschrift gemaild naar hen. Daarna mocht ik de auto meenemen nadat zij hem op naam gezet hadden.
Dan is dat veranderd, in mijn tijd (maart 2023) waren er strenge voorwaarden :9 . Was ook een gek einde kwartaal met een enorme prijsverlaging voor de 3 en Y. Lange rijen voor de deur, er werden 300+ auto's per dag uitgeleverd in Tilburg.

Uw factuur is toegevoegd aan uw Tesla-account.

Gelieve alle betalingen te voldoen voorafgaand aan de levering.

Vriendelijk verzoek om uw reserveringsnummer RN*** bij de bankoverschrijving te vermelden zodat deze correct verwerkt kan worden. Om uw auto te kunnen leveren hebben wij een betalingsbewijs nodig van alle overschrijvingen, te uploaden in uw account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:30
Maurice- schreef op zondag 16 juni 2024 @ 01:02:
[...]

Dan is dat veranderd, in mijn tijd (maart 2023) waren er strenge voorwaarden :9 . Was ook een gek einde kwartaal met een enorme prijsverlaging voor de 3 en Y. Lange rijen voor de deur, er werden 300+ auto's per dag uitgeleverd in Tilburg.

Uw factuur is toegevoegd aan uw Tesla-account.

Gelieve alle betalingen te voldoen voorafgaand aan de levering.

Vriendelijk verzoek om uw reserveringsnummer RN*** bij de bankoverschrijving te vermelden zodat deze correct verwerkt kan worden. Om uw auto te kunnen leveren hebben wij een betalingsbewijs nodig van alle overschrijvingen, te uploaden in uw account.
Rare gang van zaken, een auto overschrijven en meegeven op basis van een bewijs op delivery day. Ik ga er van uit dat ze controleren of het is bijgeschreven.

Ik moest het ook een paar dagen voor levering in orde maken.

[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 16-06-2024 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Laatst online: 20:10

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Ik heb mn model 3 performance particulier in Belgie gekocht. Deze komt uit 2020 en had 9000km op de teller. Ben met de trein erheen gegaan en met de kentekenplaten van de verkoper ruim 200km naar huis gereden. Kenteken platen terug gestuurd, afspraak gemaakt bij de rdw. Langs de rdw gereden, wachten op kenteken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Tweakarim schreef op zondag 16 juni 2024 @ 08:53:
Ben met de trein erheen gegaan en met de kentekenplaten van de verkoper ruim 200km naar huis gereden. Kenteken platen terug gestuurd, afspraak gemaakt bij de rdw. Langs de rdw gereden, wachten op kenteken en klaar.
Met het kenteken van de verkoper naar de RDW gereden? Mag dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Laatst online: 20:10

Tweakarim

PSN: Karimineel3

turkeyhakan schreef op zondag 16 juni 2024 @ 09:02:
[...]

Naar de rdw gewoon met eendagskenteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMan68
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 13:31
Hoi allen,

Ik vind hem wel lekker rustig, goed te horen maar niet erg indringend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SpireZ schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 16:51:
[...]

Bedankt voor het uitzoekwerk, dit was precies wat ik zocht. Denk dat ik de MY acties maar even in NL afwacht, die zullen binnenkort ook wel komen lijkt mij met de Juniper in aantocht (en gezien de prijzen in andere EU landen)
Elon heeft zelf nog bevestigd dat Juniper dit jaar niet komt, dus zo erg is die niet op aantocht. Denk eerder dat Tesla voor het eerst sinds corona meer last heeft van concurrentie en ze aan het over produceren zijn (aanname).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
turkeyhakan schreef op zondag 16 juni 2024 @ 09:02:
[...]

Neen, maar je mag wel transit/export platen in België aanschaffen en een verzekering voor 1dag/1week/1maqnd afsluiten, dit is hoe het hoort als je zelf een auto invoert.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 15:50
So I pulled te the trigger… Witte SR 3 besteld gisteren. Nou is het waarschijnlijk niet ieders cup of tea… Maar ik vind een verlaagde model 3 wel echt heel mooi. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwwHTPNx4-NngEdRv0xN2Kx6v-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FtS71Z8WsIffTvmmh6YHQeCY.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn dit soort aanpassingen (andere veren, coilovers) wel te doen zonder in problemen te komen met garantie (ervaringen)? Anders is 4 jaar wel lang 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:55
T-Blizzard schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:28:
So I pulled te the trigger… Witte SR 3 besteld gisteren. Nou is het waarschijnlijk niet ieders cup of tea… Maar ik vind een verlaagde model 3 wel echt heel mooi. [Afbeelding]

Zijn dit soort aanpassingen (andere veren, coilovers) wel te doen zonder in problemen te komen met garantie (ervaringen)? Anders is 4 jaar wel lang 😂
Zo’n wit model vraagt ook om witte doppen, die wielen op de foto passen niet vind ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HlubGnVURVUr-WqU7SFs5wP27g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WozfJ9P4RA5b4m1BRxB2PJIF.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Jazeker, die heeft HW4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
stormfly schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:17:
[...]

En waar staat de HW2.5 van mijn lease karretje in deze ranking🤣. Die loopt wel tegen zijn max. Films kijken tijdens super chargen lukt niet meer ivm hakkelen.

De Y uit Berlijn heeft HW 4 nu?
Een Y uit 2024 die je nu koopt komt uit Berlijn en heeft als het goed is HW4.
Zal morgen zelf bij tesla even voor je naar de camera's kijken en dat controleren.

Wacht - Uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
So I pulled te the trigger… Witte SR 3 besteld gisteren. Nou is het waarschijnlijk niet ieders cup of tea… Maar ik vind een verlaagde model 3 wel echt heel mooi. [Afbeelding]

Volgens mij heeft @bokkow met z'n mooie groene M3 wel wat issues gehad met Tesla die dingen gooide op aanpassingen aan de auto waardoor de garantie niet meer geldig was dacht ik.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mfontein75
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-09 18:19

Om je een idee te geven hoe een witte Highland er uit ziet zonder en met Eibach veren (verlaging ca. 2,5 cm) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhFfMD6oZ4LslZI8GAPUXKdgvwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8RPLFq2a2C3gtQOwcz8DHsj.jpg?f=fotoalbum_large

En het rijdt ook lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:44
turkeyhakan schreef op zondag 16 juni 2024 @ 06:50:
[...]

Rare gang van zaken, een auto overschrijven en meegeven op basis van een bewijs op delivery day. Ik ga er van uit dat ze controleren of het is bijgeschreven.

Ik moest het ook een paar dagen voor levering in orde maken.
Dat was het ook wel. Mijn Y is ook uit die tijd en toen werd echt alles uit de kast getrokken om voor het eind van het kwartaal de verkopen te boosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71
Oekol schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:38:
[...]

Volgens mij heeft @bokkow met z'n mooie groene M3 wel wat issues gehad met Tesla die dingen gooide op aanpassingen aan de auto waardoor de garantie niet meer geldig was dacht ik.
Pas daar mee op !
Verlaging betekent ook dat het accupakket lager bij de grond komt. Als je dan eens wat zou hebben met de accu en ze zien krassen aan de onderkant (die kan je dan sneller hebben met verlaging) dan zouden ze zomaar vervelend kunnen doen met een reparatie van 15K euro ....

Is ook weleens geflikt met mensen die door het verkeerd krikken een deukje hadden in de accubehuizing en Tesla niet thuis gaf na issues met de accu.

Moet je niet willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:21
Erzonder eigenlijk ook :*) 8)

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:07

bert pit

asdasd

Ik zou me kunnen voorstellen dat het risico dat je de batterij beschadigt groter is bij een verlaagde auto. Aangezien een beschadigde batterij de kans op brand verhoogt zou ik nooit verlagen. Ook zou ik de verzekeringspolis erop naslaan. Want zo’n fik kan grote gevolgen hebben.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Bomberman71 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:44:
[...]

Pas daar mee op !
Verlaging betekent ook dat het accupakket lager bij de grond komt. Als je dan eens wat zou hebben met de accu en ze zien krassen aan de onderkant (die kan je dan sneller hebben met verlaging) dan zouden ze zomaar vervelend kunnen doen met een reparatie van 15K euro ....

Is ook weleens geflikt met mensen die door het verkeerd krikken een deukje hadden in de accubehuizing en Tesla niet thuis gaf na issues met de accu.

Moet je niet willen.
Je quote de verkeerde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-07 15:19
Als mijn vrouw in de auto blijven zitten terwijl ik uitstap en ik mijn mobiel meeneem dan gaat waarschijnlijk het alarm af. Zij heeft ook een account op haar mobiel. Wordt deze dan automatisch overgenomen (= geen alarm…) of moet ik mijn keycard in de auto laten liggen ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:44
mfontein75 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:08:
[...]

Om je een idee te geven hoe een witte Highland er uit ziet zonder en met Eibach veren (verlaging ca. 2,5 cm) :
[Afbeelding]

En het rijdt ook lekker!
Ik blijf dit soort verlagingen toch raar vinden. Voor de verlaging is de ruimte tussen wiel en auto rondom gelijk en na de verlaging is het aan de zijkant van het wiel ruimer dan erboven.
Het ziet er voor mij altijd uit alsof de auto vol met veel te dikke mensen zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
[...]

[Afbeelding]

En het rijdt ook lekker!
Ja maakt echt een verschil qua looks! Heel nice . Mijn huidige auto heeft zelfs nog een uitstekende frontsplitter 3,5 CM verlaagd met Eibach. Maar heb nog nooit iets geraakt oid. Het is niet slepend over de grond zoals met airride 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 18:44
DM57 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:59:
Als mijn vrouw in de auto blijven zitten terwijl ik uitstap en ik mijn mobiel meeneem dan gaat waarschijnlijk het alarm af. Zij heeft ook een account op haar mobiel. Wordt deze dan automatisch overgenomen (= geen alarm…) of moet ik mijn keycard in de auto laten liggen ?
Kampeermodus of ‘airco aanhouden’ aanzetten werkt altijd goed (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-09 11:09
Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:34:
[...]

Elon heeft zelf nog bevestigd dat Juniper dit jaar niet komt, dus zo erg is die niet op aantocht. Denk eerder dat Tesla voor het eerst sinds corona meer last heeft van concurrentie en ze aan het over produceren zijn (aanname).
Dat zou ik ook zeggen als ik te veel voorraad had staan. Maar los daarvan hoop ik stiekem ook nog op een prijsverlaging van +-2k. Gelijk aan de verhoging van een maand geleden. Dat maakt het net even wat aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recci schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:24:
[...]

Dat zou ik ook zeggen als ik te veel voorraad had staan. Maar los daarvan hoop ik stiekem ook nog op een prijsverlaging van +-2k. Gelijk aan de verhoging van een maand geleden. Dat maakt het net even wat aantrekkelijker.
Hadden we inmiddels wel meer gelekte content gezien hoor ;)
Die verhoging was voor mij de reden om voor de 3 te gaan ipv de Y.

De Y was een logischere keuze geweest voor ons, maar ik vond de model 3 mooier en zeker met dat vernieuwde interieur had ik toch meer oog voor de 3. Toen kwam de verhoging en viel de zwarte Model Y + velgen buiten de SEPP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Smobbo schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:00:
[...]
Kampeermodus of ‘airco aanhouden’ aanzetten werkt altijd goed (y)
Wij doen de autodeur gewoon net niet helemaal dicht. Zeg maar het eerste klikje wel. Dan zit de deur toch "dicht", maar registreerd de auto dat nog niet als dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:25
bert pit schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:54:
[...]

Ik zou me kunnen voorstellen dat het risico dat je de batterij beschadigt groter is bij een verlaagde auto. Aangezien een beschadigde batterij de kans op brand verhoogt zou ik nooit verlagen. Ook zou ik de verzekeringspolis erop naslaan. Want zo’n fik kan grote gevolgen hebben.
Of juist een lager risico omdat voorwerpen op de weg minder ruimte hebben om onder de auto te komen.

Maar heeft de batterij niet een 18 mm aluminium beschermplaat met daarboven nog een titaniumplaat ter bescherming?
Wanneer dit daadwerkelijk 18 mm is dan is de kans zeer klein dat je de cellen ooit gaat beschadigen vanaf de onderkant wanneer je over een voorwerp glijdt met de bodemplaat.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 18:39
[...]

[Afbeelding]

En het rijdt ook lekker!
Blijft zeker mooi. Maar dat "rijdt ook lekker" geloof ik niet echt tenzij je het over rijden in bochten en rotondes hebt.

Voor mijn MY heb ik altijd in verlaagde (VAG) auto's gereden en elke keer gaf ik de voorkeur aan looks ipv comfort. Maar na een tijdje met MY te gereden te hebben dacht ik nee, geen verlaagde auto meer voor mij. Stugheid wil ik niet meer, wil niet meer bijna stil staan voor sommige drempels (Nijmegen) en wil indien nodig gewoon de stoep op kunnen rijden zonder de boel onderaan kapot te rijden.

Of ik word te oud :+

Bijna 10 jaar lang met deze rondgereden. Eerst met H&R veren daarna met Weitec schroefset verlaagd (nadat de schokdempers naar de klote waren)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOKP_5QOh3ZTSdXfYZuuWJO3PVw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SKdDhlOS1HC2pc8mpfwM1N1s.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Armo op 17-06-2024 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Met een account op haar mobiel bedoel je dat wanneer zij alleen naar de auto loopt de auto ook open gaat? Dan is er geen probleem. Dit doe ik zo vaak eventjes bij een tankstation drinken halen en iedereen blijft in de auto zitten bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-09 07:31
Er wordt niets overgenomen, aangezien haar mobiel ook al de hele tijd aanwezig is. Het enige dat gebeurt is dat jouw mobiel verdwijnt en daarmee wellicht de prioriteitsmobiel.
Dus zolang haar app actief is en de bluetooth aanstaat, zal er geen probleem zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-Blizzard
Armo schreef op maandag 17 juni 2024 @ 00:10:
[...]

Blijft zeker mooi. Maar dat "rijdt ook lekker" geloof ik niet echt tenzij je het over rijden in bochten en rotondes hebt.

Voor mijn MY heb ik altijd in verlaagde (VAG) auto's gereden en elke keer gaf ik de voorkeur aan looks ipv comfort. Maar na een tijdje met MY te gereden te hebben dacht ik nee, geen verlaagde auto meer voor mij. Stugheid wil ik niet meer, wil niet meer bijna stil staan voor sommige drempels (Nijmegen) en wil indien nodig gewoon de stoep op kunnen rijden zonder de boel onderaan kapot te rijden.

Of ik word te oud :+

Bijna 10 jaar lang met deze rondgereden. Eerst met H&R veren daarna met Weitec schroefset verlaagd (nadat de schokdempers naar de klote waren)
[Afbeelding]
Ja beetje off topic maar ook hier momenteel nog een VAG Ik heb momenteel nergens last van qua drempels. Comfort met oude velgen is hetzelfde. De 19” wielen maken veel meer verschil. Maar goed ik ben ook een 40’er inmiddels 😆 Maar het oog wel veel mooier, ook op de 3. Daarom wel benieuwd naar de ervaringen. Met Eibach zitten de wielen net wat mooier in de wielkasten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVGMvTh5qR0_O99g6usZBj75tLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpbmhtqbpLbx3SoNXfoRZY5C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 22:16

Ethirty

Who...me?

Het zou fijn zijn als autofabrikanten gewoon die wielkasten optisch wat kleiner maakt. Die offroad look van de meeste auto's is nooit mooi geweest :D

Ik zou er rekening mee houden dat áls Tesla ooit moeilijk doet om je verlaging, je ook niet hoeft te rekenen op de leasemaatschappij. Dat zou best in de papieren kunnen lopen.

Dat gezegd hebbende, ik heb ook leaseauto's in contract laten verlagen en daarna daarbuiten. Kan me niet voorstellen dat een verenset nou zo enorm gevaarlijk is. Een performance is toch standaard ook lager dan de normale versies?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:22
T-Blizzard schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:38:
[...]

Ja beetje off topic maar ook hier momenteel nog een VAG Ik heb momenteel nergens last van qua drempels. Comfort met oude velgen is hetzelfde. De 19” wielen maken veel meer verschil. Maar goed ik ben ook een 40’er inmiddels 😆 Maar het oog wel veel mooier, ook op de 3. Daarom wel benieuwd naar de ervaringen. Met Eibach zitten de wielen net wat mooier in de wielkasten.[Afbeelding]
Ziet er goed uit! En ik denk dat je veel plezier gaat hebben om de SR straks te modificeren naar smaak.
Het is jammer dat mijne een lease is, anders had ik het ook al verlaagd.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:47
Oekol schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:38:
[...]

@T-Blizzard 🙋🏼‍♂️, gefeliciteerd met de aankoop!

Mijn 2021 Performance is goed verlaagd mag ik met recht zeggen denk ik. Er zit een KW V3 coilover schroefset onder en daarmee is ie ongeveer 2,5 cm lager. Het effect op rijden was ook geweldig, het is een sportieve auto en ik wil zelf zo min mogelijk deining over drempels. Hij gaat daar nu dan ook stug overheen maar vanwege instelbare hardheid is het zeker niet oncomfortabel. Daarnaast heb ik m recent nog verder aan laten pakken; Mountainpass Performance anti-swaybars er onder, inserts bij voorste draagarmen en solid ball bearings. Laatste twee voor nog meer stuurgevoel en swaybars om nog vlakker door bochten te gaan.

Ik durf wel te zeggen dat de Highland Performance met verbeterd onderstel "ain't got nothing on me" :+

Over garantie; pijnpunt van de voorste draagarmen gaan ze niet moeilijk doen als die ooit aan de beurt zijn. maar je krijgt geen garantie op onderstel natuurlijk. Batterij en aandrijflijn blijft ongewijzigde garantie. Mijne is inderdaad gewrapt en afhankelijk van het service center kunnen ze moeilijk doen over issues met verlichting of trim; "DaT IS lOs GeWEEst", ik begreep dat ze in Tilburg daar meer negatief in staan dan bijvoorbeeld Eindhoven.

Dan over batterij dichterbij de grond; het moet echt een freakcident zijn wil je de batterij van onderuit stuk maken. Daar gaat 2,5cm niks aan veranderen. Tevens; Performance Model 3's zijn standaard al lager en die raken bij scherpe drempels onderzijde, dat is trouwens zelden/nooit echt de batterij maar rockerpanels aan de zijdes: laagste deel van de auto. Mijn heeft vorig jaar o.a. 15000km door Europa gereden met wisselende kwaliteit wegen maar nog geen krasje op de (dikke) bodemplaat.

Allemaal eigen risico maar als jij het mooi vindt en je kunt het opbrengen hiervan bewust te zijn; gewoon doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Js3VCvVK1Ub4rJra8bFcD-DM2tY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XkUYh37hgJaK6WIk5PxsUMo7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9o5hF756teOaz_wS0bcXViIt64Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dM30cASJXqpITBmmxgV3zKKU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door bokkow op 17-06-2024 09:38 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
Ethirty schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:07:
Het zou fijn zijn als autofabrikanten gewoon die wielkasten optisch wat kleiner maakt. Die offroad look van de meeste auto's is nooit mooi geweest :D

Ik zou er rekening mee houden dat áls Tesla ooit moeilijk doet om je verlaging, je ook niet hoeft te rekenen op de leasemaatschappij. Dat zou best in de papieren kunnen lopen.

Dat gezegd hebbende, ik heb ook leaseauto's in contract laten verlagen en daarna daarbuiten. Kan me niet voorstellen dat een verenset nou zo enorm gevaarlijk is. Een performance is toch standaard ook lager dan de normale versies?
Privé aanschaf dus gelukkig geen problemen met de lease. De performance ziet er ook al een stuk beter uit ook al hebben we het dan maar over 10mm. Persoonlijk vind ik die 4x4 look echt niet mooi en gelukkig heb ik nooit wat stuk gereden en drempels neem ik net als voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 15:10
Mooie wrap! Welke kleur is dat juist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Blizzard
bokkow schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:30:
[...]

@T-Blizzard 🙋🏼‍♂️, gefeliciteerd met de aankoop!

Mijn 2021 Performance is goed verlaagd mag ik met recht zeggen denk ik. Er zit een KW V3 coilover schroefset onder en daarmee is ie ongeveer 2,5 cm lager. Het effect op rijden was ook geweldig, het is een sportieve auto en ik wil zelf zo min mogelijk deining over drempels. Hij gaat daar nu dan ook stug overheen maar vanwege instelbare hardheid is het zeker niet oncomfortabel. Daarnaast heb ik m recent nog verder aan laten pakken; Mountainpass Performance anti-swaybars er onder, inserts bij voorste draagarmen en solid ball bearings. Laatste twee voor nog meer stuurgevoel en swaybars om nog vlakker door bochten te gaan.

Ik durf wel te zeggen dat de Highland Performance met verbeterd onderstel "ain't got nothing on me" :+

Over garantie; pijnpunt van de voorste draagarmen gaan ze niet moeilijk doen als die ooit aan de beurt zijn. maar je krijgt geen garantie op onderstel natuurlijk. Batterij en aandrijflijn blijft ongewijzigde garantie. Mijne is inderdaad gewrapt en afhankelijk van het service center kunnen ze moeilijk doen over issues met verlichting of trim; "DaT IS lOs GeWEEst", ik begreep dat ze in Tilburg daar meer negatief in staan dan bijvoorbeeld Eindhoven.

Dan over batterij dichterbij de grond; het moet echt een freakcident zijn wil je de batterij van onderuit stuk maken. Daar gaat 2,5cm niks aan veranderen. Tevens; Performance Model 3's zijn standaard al lager en die raken bij scherpe drempels onderzijde, dat is trouwens zelden/nooit echt de batterij maar rockerpanels aan de zijdes: laagste deel van de auto. Mijn heeft vorig jaar o.a. 15000km door Europa gereden met wisselende kwaliteit wegen maar nog geen krasje op de (dikke) bodemplaat.

Allemaal eigen risico maar als jij het mooi vindt en je kunt het opbrengen hiervan bewust te zijn; gewoon doen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks, good to know! Dit wordt gewoon een SR, wel getwijfel over een performance van een paar jaar oud.. Maar de nieuwe opties hebben me toch over de streep getrokken. Ook al zei mijn auto hart wat anders. Maar goed zelfs met een wat tragere auto is in een lekkere doordraaier een beetje op de bandjes leunen leuk :+ Dan maakt het iets lagere zwaartepunt zeker verschil.

Wat een gave wrap by the way O+ !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

T-Blizzard schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:49:
[...]

Thanks, good to know! Dit wordt gewoon een SR, wel getwijfel over een performance van een paar jaar oud.. Maar de nieuwe opties hebben me toch over de streep getrokken. Ook al zei mijn auto hart wat anders. Maar goed zelfs met een wat tragere auto is in een lekkere doordraaier een beetje op de bandjes leunen leuk :+ Dan maakt het iets lagere zwaartepunt zeker verschil.

De Standard RWD is ook niet bepaald traag hoor ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bokkow
gvrsnor schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:43:
[...]

Mooie wrap! Welke kleur is dat juist?
Uit angst dat ik m daarna meer ga zien zeg ik alleen; het ligt dicht bij Sage Green van Volvo :D

Ik weet van een Model 3 Highland ergens in het noorden van het land die nu dezelfde kleur heeft, duidelijke afspraken moeten maken over wie waar wanneer mag rijden :+
T-Blizzard schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:49:
[...]

"Gewoon" een SR is nog steeds sneller dan 90% van de auto's in Nederland, zeker niet behelpen 8)

Mochten jullie meer willen zien van mijn auto, dat kan hier: YouTube: Mijn Auto: Tesla Model 3 Performance van Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:44
Voor degenen die recent hun 3 of Y hebben verzekerd: waar kregen jullie de beste prijs? Als ik via Independer zoek, dan kom ik op ABN AMRO uit, voor circa 100 pm voor de 3 RWD.

(ik weet dat dit vaker besproken is, maar verzekeringsprijzen en aanbieders veranderen continue)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
kwaazaar schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:10:
Voor degenen die recent hun 3 of Y hebben verzekerd: waar kregen jullie de beste prijs? Als ik via Independer zoek, dan kom ik op ABN AMRO uit, voor circa 100 pm voor de 3 RWD.

(ik weet dat dit vaker besproken is, maar verzekeringsprijzen en aanbieders veranderen continue)
Probeer AON eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:46

RvV

Een tijdje geleden ben ik overgestapt van Unive (met de BMW 335D) naar ABN AMRO met de model Y RWD. Nu betaal ik iets van 58 per maand wat ik best netjes vind. Ook handig: panoramadak is inclusief en 3 jaar nieuwwaarde regeling.

Y'24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:11
bokkow schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:03:
[...]

Uit angst dat ik m daarna meer ga zien zeg ik alleen; het ligt dicht bij Sage Green van Volvo :D

Ik weet van een Model 3 Highland ergens in het noorden van het land die nu dezelfde kleur heeft, duidelijke afspraken moeten maken over wie waar wanneer mag rijden :+

[...]
Dus eerst belast je de community met het doorhakken van de kleuren-knoop en nu mogen anderen niet dezelfde wrap kiezen? :+ Foei.

Als ik nu een M3 '24 had zou ik zeker voor deze gaan :9~
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36xevxcDx-W8ejmhLgV-28NHPrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qzopqx1mikEC4ZFiAIh8LFUO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-09 11:09
[...]

Deze toevallig? 😂
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7ZZLRv-bY67bAG-uu7z0NuD0Qo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMF2gKT8IiAiyuCLeEPXpvW8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Recci op 17-06-2024 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwaazaar
121 pm. Uiteindelijk varieert het door schadevrije jaren (5 in mijn geval), leeftijd, woonplaats, etc. Pakt bij AON dus niet goed uit voor mij.

Overigens is Unive volgens Independer 114 euro, maar direct op hun site slechts 98. Zit nu ook bij Unive, dus vooralsnog lijkt het handig om die aan te houden. Ook handig dat m'n huidige auto gratis nog 14dg verzekerd blijft.

Overigens, wat wrappen betreft: vergoed de verzekeraar dat ook bij zelf veroorzaakte schades?

[ Voor 8% gewijzigd door kwaazaar op 17-06-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Maurice- schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:18:
[...]

Dus eerst belast je de community met het doorhakken van de kleuren-knoop en nu mogen anderen niet dezelfde wrap kiezen? :+ Foei.

Als ik nu een M3 '24 had zou ik zeker voor deze gaan :9~
[Afbeelding]
Ja klopt!

Ook gaaf! Sowieso een bijzonder kleurtje passend bij de auto kan ik altijd wel waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:41
[...]

[...]

"Gewoon" een SR is nog steeds sneller dan 90% van de auto's in Nederland, zeker niet behelpen 8)

Mochten jullie meer willen zien van mijn auto, dat kan hier: YouTube: Mijn Auto: Tesla Model 3 Performance van Jeroen
Mooie wrap maar wat kost dat nou zo,n wrap als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie wraps!

Ik zit zelf nog een beetje te twijfelen of ik een wrap zou doen of niet.
Las ergens dat wit ook niet aangeraden is om te wrappen, of dat klopt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
ramrodwillem schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:30:
[...]

Mooie wrap maar wat kost dat nou zo,n wrap als ik vragen mag?
Dat kan sterk variëren in wat je gedaan wilt hebben en met welk materiaal maar laten we zeggen tussen 2500-5000,- Nee, het is niet goedkoop. Overigens hoop ik de volgende auto in een vette kleur te kopen en die dan met PPF te wrappen, kost ongeveer net zo veel.

(Porsche Taycan Sport Turismo, Nato Olive 😍)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:31:
Mooie wraps!

Ik zit zelf nog een beetje te twijfelen of ik een wrap zou doen of niet.
Las ergens dat wit ook niet aangeraden is om te wrappen, of dat klopt weet ik niet.
Dat hoorde ik dan weer van zwart uit <2020. Maar ook daarop zou ik het aandurven, kwaliteit spullen en mensen die netjes werken. Ook verwijderen is een precies werkje mocht dat ooit het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:41
Ok, thx , €2500 vindt ik nog wel te overwegen maar €5000 vindt ik dan weer over de top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
ramrodwillem schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:36:
Ok, thx , €2500 vindt ik nog wel te overwegen maar €5000 vindt ik dan weer over de top
Gewoon bij een gerenomeerde wrapper in de buurt naar binnen lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Zit er nou vocht (of water?) in lamp RA?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sappa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 06:54

Bij Veldsink hadden ze het over 70,- pm voor de nieuwe 3 rwd (11jr no claim). Dat is all-risk.
Als het nummerbord bekend is van de week weet ik het definitief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
kwaazaar schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:28:
[...]

...

Overigens, wat wrappen betreft: vergoed de verzekeraar dat ook bij zelf veroorzaakte schades?
Ja, accessoires en gewoon een factuur van he. Zelf veroorzaakt dan wel in geval van all-risk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
turkeyhakan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:43:
[...]

Zit er nou vocht (of water?) in lamp RA?
Ja, ook de Highland is dit een dingetje. Maar dat is in principe bij alle auto in enige mate met LED verlichting. Als je dat filmpje van mij kijkt zie je zelfs bij die dikke Lambo nog vocht in de achterlichten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bokkow schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:36:
[...]

Dat hoorde ik dan weer van zwart uit <2020. Maar ook daarop zou ik het aandurven, kwaliteit spullen en mensen die netjes werken. Ook verwijderen is een precies werkje mocht dat ooit het geval zijn.
Ja, Het idee was eigenlijk om hem mischien geel te wrappen zoals;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a608BHKNJAReCF-7z6UrLXp5JRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2G4uKufIyb9OOM4wEsfwgpMy.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik vind mijn witte M3 ook wel heel mooi! Lijnen komen er goed uit zo vind ik :+
Dus, wellicht enkel keramisch coaten ipv wrap. Scheelt ook weer in kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
bokkow schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:45:
[...]

Ja, ook de Highland is dit een dingetje. Maar dat is in principe bij alle auto in enige mate met LED verlichting. Als je dat filmpje van mij kijkt zie je zelfs bij die dikke Lambo nog vocht in de achterlichten...
Vocht kan ik begrijpen, maar als er waterdruppels in zitten niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 09:34
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:51:
[...]

Ja, Het idee was eigenlijk om hem mischien geel te wrappen zoals;
[Afbeelding]

Maar ik vind mijn witte M3 ook wel heel mooi! Lijnen komen er goed uit zo vind ik :+
Dus, wellicht enkel keramisch coaten ipv wrap. Scheelt ook weer in kosten.
Nu we toch plaatjes aan het posten zijn, deze 2 kwam ik tegen in Las Vegas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsUSDgp51AMmK7e4Gn1_lkF453k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HTKzcvoJ3WrGJJTdPyppfh6g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swmJe3VKoPQCoFVRE8kA8qspZH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NyoNATbVQk7T4HzRPOl7A9WR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
die gele vind ik wel nice. Jammer van dat stift op de banden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
kwaazaar schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:28:
[...]

121 pm. Uiteindelijk varieert het door schadevrije jaren (5 in mijn geval), leeftijd, woonplaats, etc. Pakt bij AON dus niet goed uit voor mij.

Overigens is Unive volgens Independer 114 euro, maar direct op hun site slechts 98. Zit nu ook bij Unive, dus vooralsnog lijkt het handig om die aan te houden. Ook handig dat m'n huidige auto gratis nog 14dg verzekerd blijft.

Ach meen je, verschilt echt per persoon dus. AON was tijdje terug goedkoper dan de goedkoopste bij Independer, maar alleen voor een bepaalde use case dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
maharens schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:26:
[...]

Ach meen je, verschilt echt per persoon dus. AON was tijdje terug goedkoper dan de goedkoopste bij Independer, maar alleen voor een bepaalde use case dus.
Het verschilt altijd per persoon en regio, zakelijk of privé, etc. Daarom is die steeds herhaalde vraag over "welke verzekering moet ik nemen" steeds zo nutteloos... Net als het antwoord "ik betaal €xxx per maand bij maatschappij YYY"...

Enige relevante voor mensen is om te weten waar we op moeten letten qua voorwaarden die de Model 3 of Y betreffen:

- valt panoramadak onder de glasverzekering of niet
- zijn er voorwaarden aan een volgsysteem (ANWB geloof ik)

Dat soort zaken.

De precieze prijs moeten mensen echt zelf voor gaan shoppen via sites of hun adviseur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
bilgy_no1 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:18:
[...]

Daarom is die steeds herhaalde vraag over "welke verzekering moet ik nemen" steeds zo nutteloos...
Ik vind het nog steeds nuttig om te horen welke maatschappijen uberhaupt nuttig zijn om te checken. Er zijn zoveel aanbieders, die ken ik zelf simpelweg allemaal niet. Ik had dus nooit aan AON gedacht.
ANWB ben ik lid van, maar was ik ook even vergeten (150 pm 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij kwamen Univé en ANWB beide op zo een 75€ uit voor een m3h met zo een 9 schadevrije jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Bomberman71 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:37:
[...]

Een Y uit 2024 die je nu koopt komt uit Berlijn en heeft als het goed is HW4.
Zal morgen zelf bij tesla even voor je naar de camera's kijken en dat controleren.

Wacht - Uit
Even gekeken en ik had het fout.
2024 Model Y Berlin heeft gewoon HW3.

Model 3 Highland heeft wel HW4.

Ben fysiek wezen kijken bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kwaazaar schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:29:
[...]

Ik vind het nog steeds nuttig om te horen welke maatschappijen uberhaupt nuttig zijn om te checken. Er zijn zoveel aanbieders, die ken ik zelf simpelweg allemaal niet. Ik had dus nooit aan AON gedacht.
ANWB ben ik lid van, maar was ik ook even vergeten (150 pm 8)7 )
Alleen is dit het Tesla Model 3 en Model Y topic. Niet het 'vergelijk autoverzekeringen topic'...

Nuttige accessoires zijn al ondergebracht in een speciaal topic om het hier behapbaar te houden. Misschien is het ook nuttig om een 'Model 3/Y Verzekeringen topic' te starten. Of om gewoon in de Topic Start een lijstje op te nemen met zaken om op te letten bij de verzekering.

Dit alles niet om naar te doen en fijn als je bent geholpen zo. Het gaat mij er meer om dat mensen doeltreffender kunnen worden geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Bomberman71 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:36:
[...]

Wellicht heb je oude stock gezien bij Tesla. Paar weken terug kwamen berichten hier voorbij dat HW4 nu ook uit Berlijn komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bomberman71
NiroNiro schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:39:
[...]

Wellicht heb je oude stock gezien bij Tesla. Paar weken terug kwamen berichten hier voorbij dat HW4 nu ook uit Berlijn komt.
Zou kunnen. Heb de demo auto's vegeleken en had eigenlijk bij de nieuwe aankomst (net van de truck met plastic nog op de stoelen) moeten kijken.

Het is vrij simpel. De HW4 side camera's hebben 'rode oogjes' als je naar de camera lens kijkt en erboven zit de zijknipper als een soort van wenkbrauw die korter is.

Bij HW3 heb je niet die rode lens en is die zijknipper (wenkbrauw) duidelijk langer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1m4YExSiTASf1Hy6URZLfW3cPnE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N70n7xMY4PCWIns1CeKDkldE.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvermeul
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 16:32
Bomberman71 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:36:
[...]

MY uit Berlijn heeft sinds half mei ongeveer HW4 (ik heb zelf een MY van 16 mei met HW4). Dus geproduceerd voor half mei HW3, na half mei HW4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostdz
  • Laatst online: 14:58
Zijn er tweakers met specifiek ervaring met (deels) huurkoop? Ik kan op de Tesla site nergens specifieke voorwaarden zien.. kun je bijvoorbeeld tussentijds extra aflossen of alvast een deel van het eindbedrag betalen, waarmee dan je maandbedrag lager zou kunnen worden (minder interest)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Joostdz schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:19:
Zijn er tweakers met specifiek ervaring met (deels) huurkoop? Ik kan op de Tesla site nergens specifieke voorwaarden zien.. kun je bijvoorbeeld tussentijds extra aflossen of alvast een deel van het eindbedrag betalen, waarmee dan je maandbedrag lager zou kunnen worden (minder interest)?
Voor de laatste deel van je vraag kun je als het goed is een bedrag invoeren zodat je maandbedrag wat lager wordt. EDIT: dit is niet zo duidelijk, maar je kunt in het veld clicken en dat bedrag aanpassen.

Over tussentijds aflossen weet ik zo niet...

[ Voor 7% gewijzigd door NiroNiro op 17-06-2024 13:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 20:02
Bij findio kun je tussentijds extra aflossen en tussentijds aflossen. Ik heb Findio afgesloten als huurkoop en binnen een maand weer volledig kostenloos afgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71
Geen ervaring, maar wel research gedaan.
Je kunt het beste het bedrag dat je wilt financieren middels een PL doen bij de verstrekker naar keuze.
Tesla besteed het uit aan 2 bedrijven (zoals in de kleine letters staat) en wat research leverde op dat de klanten erg ontevreden zijn over die bedrijven.
Ook na het extra aflossen bleven bedragen hetzelfde en zijn nauwelijks bereikbaar.

Muv bij de Model Y RDW (4.49% !) maakt nu geen fluit uit waar je gaat want de goedkopere leningen komen op hetzelfde uit qua bedragen, oftewel als het niet gaat om een Model Y zou ik niet direct de lening via hun laten lopen.

Je kunt pas verder bij Tesla met hun verstrekker details nadat je de auto besteld hebt en die 500 euro aanbetaling hebt gedaan. Mocht de lening niet doorgaan (afgewezen) dan krijg je dat terug en kan je dus weer op je geld wachten, niet handig.

Kortom, ik zou bij een offerte aanvragen daar waar je het beste gevoel en laagste kosten hebt. Als hun hem goedkeuren dan de Tesla bestellen, kiezen voor contant betalen en die 500 euro aanbetalen.
Doorgaans heb je binnen 1-4 dagen het leenbedrag op je rekening staan.

Voor de aflevering krijg je dan de details mbt de betaling (sommigen deden dat vlak voor het ophalen las ik)
en dan heb je ruimschoots je centen klaar staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:31
dvermeul schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:06:
[...]

MY uit Berlijn heeft sinds half mei ongeveer HW4 (ik heb zelf een MY van 16 mei met HW4). Dus geproduceerd voor half mei HW3, na half mei HW4.
Dit klopt! Het lijkt nu 50/50 voor MY en HW4. Ik haal maandag mijn MY LR op met VIN: XP7YGCER5RB457665

Dat zou volgens alles wat ik online kan vinden HW4 moeten zijn, maar Tesla wilde er geen uitspraak over doen. Kan me voorstellen dat ze niet willen dat kopers gaan cherrypicken om een HW4 model te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdz
  • Laatst online: 14:58
Bomberman71 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:29:
[...]

Geen ervaring, maar wel research gedaan.
Je kunt het beste het bedrag dat je wilt financieren middels een PL doen bij de verstrekker naar keuze.
Tesla besteed het uit aan 2 bedrijven (zoals in de kleine letters staat) en wat research leverde op dat de klanten erg ontevreden zijn over die bedrijven.
Ook na het extra aflossen bleven bedragen hetzelfde en zijn nauwelijks bereikbaar.

Muv bij de Model Y RDW (4.49% !) maakt nu geen fluit uit waar je gaat want de goedkopere leningen komen op hetzelfde uit qua bedragen, oftewel als het niet gaat om een Model Y zou ik niet direct de lening via hun laten lopen.

Je kunt pas verder bij Tesla met hun verstrekker details nadat je de auto besteld hebt en die 500 euro aanbetaling hebt gedaan. Mocht de lening niet doorgaan (afgewezen) dan krijg je dat terug en kan je dus weer op je geld wachten, niet handig.

Kortom, ik zou bij een offerte aanvragen daar waar je het beste gevoel en laagste kosten hebt. Als hun hem goedkeuren dan de Tesla bestellen, kiezen voor contant betalen en die 500 euro aanbetalen.
Doorgaans heb je binnen 1-4 dagen het leenbedrag op je rekening staan.

Voor de aflevering krijg je dan de details mbt de betaling (sommigen deden dat vlak voor het ophalen las ik)
en dan heb je ruimschoots je centen klaar staan.
Dank voor de antwoorden, zou inderdaad wel om een Model Y RWD gaan :+ dus wel aantrekkelijk met de huidige lagere rente...
Heb wel beetje zitten spelen met de aanbetaling, looptijd en eindbetaling, maar goed om wat ervaringen te horen. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joostdz schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:49:
[...]

Dank voor de antwoorden, zou inderdaad wel om een Model Y RWD gaan :+ dus wel aantrekkelijk met de huidige lagere rente...
Heb wel beetje zitten spelen met de aanbetaling, looptijd en eindbetaling, maar goed om wat ervaringen te horen. _/-\o_
Ik kan je niets vertellen over de service aangezien ik er zelf ook pas net een lening heb lopen(Findio that is), maar tussentijds aflossen is geen probleem is mij verteld (Staat uiteraard ook in de voorwaarde). Wat ik wel kan vertellen is dat het proces echt heel vlot ging. Een stuk vlotter dan een kennis van mij die gebruik gemaakt had van Freo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-07 08:25
Even een verhaal kwijt.

Sinds eind september heb ik een MYP. over het algemeen zeer tevreden over maar er zijn een paar kleine puntjes die Tesla nog niet heeft op kunnen lossen. In eerste instantie spoorde de auto niet. Ik heb dit helaas niet binnen de 160km vermeld en dus vroeg Tesla €380,- voor een uitlijning. Uiteindelijk heb ik het door een onafhankelijke partij laten doen voor een stuk minder. Het was daarmee ook opgelost.

Een ander issue dat er was, had te maken met de remmen. Deze maakte, vooral bij nat en koud weer, een raar tikkend geluid wanneer er geremd werd <10 kmh. De auto is daar 2 keer voor bij Tesla geweest maar niet kunnen oplossen. Waarbij ze de tweede keer de ophanging op moment hebben gedraaid. Toen is er wel aangegeven dat het een bekend probleem was en te maken had met de Performance remmen. Na deze Service afspraak is de auto gaan trillen op bepaalde snelheden (>115kmh). Hierna heb ik nieuwe banden laten monteren en zijn alle wielen gebalanceerd maar het probleem is er niet mee opgelost.

Na een nieuwe Service afspraak gemaakt te hebben voor het trillen en nogmaals aangegeven te hebben dat de remmen echt niet goed klonken heeft Tesla uit coulance de voorbanden gebalanceerd. Voor de remmen was er inmiddels een fix dmv plaatjes/ opvulling tussen de remblokken en de zuigers te plaatsen. dat laatste probleem is daarmee opgelost, het trillen echter nog steeds niet. Nu komt er een nieuwe Service afspraak waarbij ze ook een leenauto hebben toegewezen en de auto, zoals het er nu uitziet in de planning, de hele dag houden om een inspectie te doen.

Geen vraag, meer even mijn verhaal kwijt. Ik ben vooral blij dat er nu serieus naar gekeken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Dit staat hem wel goed zeg. Fantastische kleur. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:44
El Polo Diablo schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:33:
Even een verhaal kwijt.

Sinds eind september heb ik een MYP. over het algemeen zeer tevreden over maar er zijn een paar kleine puntjes die Tesla nog niet heeft op kunnen lossen. In eerste instantie spoorde de auto niet. Ik heb dit helaas niet binnen de 160km vermeld en dus vroeg Tesla €380,- voor een uitlijning. Uiteindelijk heb ik het door een onafhankelijke partij laten doen voor een stuk minder. Het was daarmee ook opgelost.

Een ander issue dat er was, had te maken met de remmen. Deze maakte, vooral bij nat en koud weer, een raar tikkend geluid wanneer er geremd werd <10 kmh. De auto is daar 2 keer voor bij Tesla geweest maar niet kunnen oplossen. Waarbij ze de tweede keer de ophanging op moment hebben gedraaid. Toen is er wel aangegeven dat het een bekend probleem was en te maken had met de Performance remmen. Na deze Service afspraak is de auto gaan trillen op bepaalde snelheden (>115kmh). Hierna heb ik nieuwe banden laten monteren en zijn alle wielen gebalanceerd maar het probleem is er niet mee opgelost.

Na een nieuwe Service afspraak gemaakt te hebben voor het trillen en nogmaals aangegeven te hebben dat de remmen echt niet goed klonken heeft Tesla uit coulance de voorbanden gebalanceerd. Voor de remmen was er inmiddels een fix dmv plaatjes/ opvulling tussen de remblokken en de zuigers te plaatsen. dat laatste probleem is daarmee opgelost, het trillen echter nog steeds niet. Nu komt er een nieuwe Service afspraak waarbij ze ook een leenauto hebben toegewezen en de auto, zoals het er nu uitziet in de planning, de hele dag houden om een inspectie te doen.

Geen vraag, meer even mijn verhaal kwijt. Ik ben vooral blij dat er nu serieus naar gekeken wordt.
Ik heb een M3P en vergelijkbare problemen mbt het trillen van de auto. Trillen trad op rond 100kmu. Ik rijd niet vaak snelweg. Dus na 9000km laten balanceren. Deels zelf betaald, was het daar niet mee eens maar goed die paar tientjes... Probleem leek opgelost. Afgelopen twee weken echter veel Autobahn gereden. Op hogere snelheden (boven 140) trilt de boel nog steeds. Zowel in het stuur als de auto. Doet mij vermoeden dat er nog steeds onbalans is in de wielen. Ik denk dat wederom balanceren het probleem niet op gaat lossen. Ik vrees dat de banden te vlak zijn vanaf dag 0. Ik vrees ook dat Tesla dit niet gaat constateren want die gaan niet zo snel rijden omdat dat in Nederland niet mag. Moeilijk...

Ik vind de M3P op deze manier behoorlijk tegenvallen op hoge snelheden. Het trillen is echt storend. Tevens heb ik veel windgeruis. Het komt volgens mij van het raam linksvoor, rechtsachter en bij bovenkant voorruit. Een lege Autobahn is helaas geen pretje. Daar baal ik wel van.

Is luid windgeruis boven de 140 een bekend probleem bij de M3?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Ik heb elders gelezen dat sommigen last van trillingen hadden doordat de foam aan de binnenkant van de band los is gaan laten, misschien is dit ook jouw probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
GekkeRipper schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:17:
[...]

Ik heb een M3P en vergelijkbare problemen mbt het trillen van de auto. Trillen trad op rond 100kmu. Ik rijd niet vaak snelweg. Dus na 9000km laten balanceren. Deels zelf betaald, was het daar niet mee eens maar goed die paar tientjes... Probleem leek opgelost. Afgelopen twee weken echter veel Autobahn gereden. Op hogere snelheden (boven 140) trilt de boel nog steeds. Zowel in het stuur als de auto. Doet mij vermoeden dat er nog steeds onbalans is in de wielen. Ik denk dat wederom balanceren het probleem niet op gaat lossen. Ik vrees dat de banden te vlak zijn vanaf dag 0. Ik vrees ook dat Tesla dit niet gaat constateren want die gaan niet zo snel rijden omdat dat in Nederland niet mag. Moeilijk...

Ik vind de M3P op deze manier behoorlijk tegenvallen op hoge snelheden. Het trillen is echt storend. Tevens heb ik veel windgeruis. Het komt volgens mij van het raam linksvoor, rechtsachter en bij bovenkant voorruit. Een lege Autobahn is helaas geen pretje. Daar baal ik wel van.

Is luid windgeruis boven de 140 een bekend probleem bij de M3?
Ik heb ook last van windgeruis waar het panorama dak samen komt. Je rijdt tenslotte wel met een EV dus de wind hoor je dan extra goed. Ik let er niet meer op.. als het maar niet gaat fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 09:23
heel veel verzekeraars vragen om Alarm klasse 3? Ik kan hier bij Tesla eigenlijk niets over vinden. Ik verwacht binnenkort mijn nieuwe MY

Weet iemand hoe het zit qua alarm?
Pagina: 1 ... 360 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: