Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 359 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.878 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 14:06
JeroenVerweij schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:47:
[...]

Ik heb nog eens zitten kijken en rekenen. Als ik de M3 kaal Private Lease, zonder Enhanced Autopilot, heeft dat een aantal voordelen:
- De catalogusprijs is 40.990 en heb dus een grotere marge om bij levering in november nog onder de 45k de blijven (ivm subsidie), ivm de aanstaande prijsverhogingen
- Bij een Private Lease contract zou Enhanced Autopilot 72x65 euro kosten, ofwel 880 euro duurder dan zelf los aanschaffen

Weten jullie of het mogelijk is om Enhanced Autopilot ook bij een Private Lease contract zelf aan te schaffen na levering van de auto? Gaat om lease via ANWB/Ayvens.

Uiteraard bel ik ANWB/Ayvens later vandaag even, maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen hiermee.
@JeroenVerweij Laat Enhanced Autopilot achterwege. Ik heb het ook meegenomen is de lease maar het voegt niets toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:19
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:04:
[...]

Je hart vasthouden omdat je geen leen auto krijgt?
Snowflakes tegenwoordig :+
Hoe lang rijdt je al Tesla en heb je met een SeC te maken gehad?

Er is altijd wel wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:56
JeroenVerweij schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:59:
[...]

Dank. Wij hebben voor morgen nog een proefrit staan. Hebben al eerder een proefrit gemaakt maar morgen gaan we specifiek voor de EAP.

En de keuze voor private lease wordt weloverwogen genomen ;)
Ik vind het zelf geen toegevoegde waarde. liever een andere kleur op de auto voor dat geld. Autorijden is op zijn minst zelf sturen vind ik anders kan je net zo goed een chauffeur/bus/trein vliegtuig nemen.

En niet alle opties van EAP werken of gaan werken op korte termijn als ik hoor dat Summon alleen op USS sensoren werkt en niet op Vision.

Wat voor leuks houd je anders over als EAP/FSD aan het autorijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Gisteren, precies een maand na afhalen van de Model Y RDW SR, kreeg deze de eerste update binnen. Het is de 2024.14.9 geworden. Geinig hoe dat gaat met je eerste update, blijf je toch kijken of het al klaar is zodat je naar de nieuwe toevoegingen kunt gaan kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 10:12
NiroNiro schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:23:
Gisteren, precies een maand na afhalen van de Model Y RDW SR, kreeg deze de eerste update binnen. Het is de 2024.14.9 geworden. Geinig hoe dat gaat met je eerste update, blijf je toch kijken of het al klaar is zodat je naar de nieuwe toevoegingen kunt gaan kijken.
Ja het lijkt erop dat je om .20 te krijgen altijd eerst .14 moet hebben. Ik gok dat je over 1 week naar .20 gaat. (tenzij ze dan al de volgende aan het uitrollen zijn)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vx8qTYBA0Ycwd1UzAUarYzLmoQQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nhNOKzdgioonjLwVp49HUSOz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 14:38
NiroNiro schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:23:
ik hier ook (nu pas!) !
Benieuwd: hoeveel GB (of downloadtijd) was het bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:57
The_Woesh schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:31:
[...]

Ja het lijkt erop dat je om .20 te krijgen altijd eerst .14 moet hebben. Ik gok dat je over 1 week naar .20 gaat. (tenzij ze dan al de volgende aan het uitrollen zijn)

[Afbeelding]
Mijn auto hangt al maanden op 2024.8.9, geen idee waarom het zolang duurt voordat ik de spring update krijg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOshjfBqB2VvaHdvH2-B2X23KlU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TonxT2VyyIez4JijPACJbY3T.png?f=user_large

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
thezahir schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:33:
[...]

ik hier ook (nu pas!) !
Benieuwd: hoeveel GB (of downloadtijd) was het bij jou?
Ik heb daar niet op gelet eerlijk gezegd. Duurde wel zo'n 40 minuten de install...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 15:44
stormfly schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:17:
[...]
En waar staat de HW2.5 van mijn lease karretje in deze ranking🤣. Die loopt wel tegen zijn max. Films kijken tijdens super chargen lukt niet meer ivm hakkelen.

De Y uit Berlijn heeft HW 4 nu?
De HW2.5/3/4/5 gaat over de camera's en autopilot hardware. Films kijken (en alles op het scherm) is de media computer, en dat is de Intel Atom of AMD Ryzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 14:44
DaCoTa schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:58:
[...]

De HW2.5/3/4/5 gaat over de camera's en autopilot hardware. Films kijken (en alles op het scherm) is de media computer, en dat is de Intel Atom of AMD Ryzen.
Heeft de M3H HW4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Davidas schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:35:
[...]

Mijn auto hangt al maanden op 2024.8.9, geen idee waarom het zolang duurt voordat ik de spring update krijg.

[Afbeelding]
Even service verzoek inschieten, kan zijn dat je auto niet opgenomen is in de release cycle. Kans is groot dat ze dan een update doorduwen en je afspraak cancellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:57
DaCoTa schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:02:
[...]

Even service verzoek inschieten, kan zijn dat je auto niet opgenomen is in de release cycle. Kans is groot dat ze dan een update doorduwen en je afspraak cancellen.
Dankjewel, ga ik gelijk doen. :)

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
JeroenVerweij schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:50:
[...]
95% van onze kilometers zijn snelweg kilometers. Met name Auto Lane Change lijkt ons heerlijk (naast niet elke keer bij baanwissels AP opnieuw aanzetten)
Dit kan ik beamen. Zeker als je vaak 800-1000km ritten maakt, is het een hele fijne toevoeging.

Net als alle dingen van de auto, je moet een beetje leren wat de auto fijn vind. Je kan met auto lane change inderdaad niet snel in een gaatje duiken, je moet hem aangeven, auto gaat 3x knipperen en dan begint de baanwissel als er ruimte is. Als er geen ruimte is en langer moet wachten, moet hij bij de 5e of 6e knipper met de wielen over de lijn zijn, anders wordt de manouvre gecancelled. Je leert vanzelf wanneer je een baanwissel moet initieren om hem door de auto uit te laten voeren. Ik rijd zelf vrijwel altijd op autopilot, als er lijnen zijn en de snelheid > 50km/h is en gebruik de auto lange change voor het overgrote deel van de baanwissels.

Maargoed, of je het het geld waard vind, is aan jezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Corvi schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:06:
[...]

Ik had 3 maanden EAP gratis erbij.
Over het algemeen bij rustig verkeer werkt het, maar als je vaak in de spits rijdt heb je er niks aan. Veel te traag met wisselen. Ik heb de S3XY knob en AP gaat automatisch weer aan.
Met alleen de S3XY commander en de app moet je dit ook kunnen instellen.
Exact dit, waarbij ik ook nog een commander knop links achter mijn stuur gehangen heb, zodat ik met mijn linker middelvinger (elleboog op de raamsteun) kan enkel- of dubbelklikken om CC of AP aan/uit te kunnen zetten.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:25
turkeyhakan schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:06:
[...]

Er is altijd wel wat.
Ik ben ook op dat vlak zo blij met Tesla.
Met mijn vorige EV stond ik een paar keer per jaar bij de garage 4 uur te wachten op een software update. En dat jaar na jaar 8)7 8)7 8)7

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helnas
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-06 01:48
Hey,

Ik ga morgen proefrijden in een model 3 long range uit 2019. Zijn er nog specifieke dingen waar ik moet opletten tijdens een proefrit of tijdens bezichtiging? Lees hier en daar wel dat vering een zwak punt is, de range geeft 480 km aan bij volledig opgeladen, dus dat zit wel goed qua accu dan denk ik. Ik ben van plan om van 20 tot 80 max opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-09 11:09
Helnas schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:13:
Hey,

Ik ga morgen proefrijden in een model 3 long range uit 2019. Zijn er nog specifieke dingen waar ik moet opletten tijdens een proefrit of tijdens bezichtiging? Lees hier en daar wel dat vering een zwak punt is, de range geeft 480 km aan bij volledig opgeladen, dus dat zit wel goed qua accu dan denk ik. Ik ben van plan om van 20 tot 80 max opladen.
Afgaand op mijn eigen model 3 uit 2019
Panel gaps, krakende ophanging voor, foam in de zijkanten van de zitting van de bestuurdersstoel, afbladderen van het chrome aan de onderkant van de deurhendels, uitlijning van de motorkap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Hey,

Batterij heeft 8j/160K km garantie. Indien meer dan 160K gereden, dan zou ik dat in de prijs flink willen terugzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Recci schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:18:
[...]

Afgaand op mijn eigen model 3 uit 2019
Panel gaps, krakende ophanging voor, foam in de zijkanten van de zitting van de bestuurdersstoel, afbladderen van het chrome aan de onderkant van de deurhendels, uitlijning van de motorkap
Veel dezelfde zaken hier, krakende ophanging voor hebben ze bij mij gelukkig wel aangepakt.
Maar inderdaad goed opletten op ruis en geluid want die rubbers uit 2019 waren echt ruk.

Geen warmtepomp wat in een LR minder scheelt maar toch.

Ik wil onze leasebak in ieder geval niet overnemen als LM met een voorstel komt. :X

Misschien toch ook met een nieuwer model gana proefrijden om het verschil te zien/merken?

[ Voor 13% gewijzigd door NightHawk4 op 14-06-2024 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06-2024
Timdekraker schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:16:
Heeft iemand al de autopark functie gebruikt met alleen Vision in Nederland?

Of is deze hier nog niet beschikbaar?

Ik rijd een Model Y performance uit 03/2023 met EAP

Maar hoeveel rondjes ik ook rijd langs parkeerplaatsen en parkeervakken, op mijn scherm lijken de parkeervakken niet herkend te worden, en ik zie ook niet dat ik een vak kan kiezen zoals ik online op filmpjes zie
Ik rij een MY LR uit juli 2023 zonder extra software en zie nu het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZfEbIkcbH0fjOFk6fzwlA56Kfo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fsuo9RilGInBHoaKEdcvOc3S.jpg?f=fotoalbum_large

Bedoel je dit? Werkt niet altijd maar met inparkeren sportschool ziet de auto de parkeervakken Foto is trouwens van een andere p-plaats.

Edit: ik zie dat dit autopark wel zou kunnen met EAP, dat henb ik niet. Sorry, was al blij met de lijntjes :+

[ Voor 4% gewijzigd door zwoelie op 14-06-2024 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Timdekraker schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:16:
Heeft iemand al de autopark functie gebruikt met alleen Vision in Nederland?

Of is deze hier nog niet beschikbaar?

Ik rijd een Model Y performance uit 03/2023 met EAP

Maar hoeveel rondjes ik ook rijd langs parkeerplaatsen en parkeervakken, op mijn scherm lijken de parkeervakken niet herkend te worden, en ik zie ook niet dat ik een vak kan kiezen zoals ik online op filmpjes zie
Nee, helaas het is er nog niet voor Vision auto’s.
Ik heb ook EAP en autopark is niet mogelijk.

Waar het blijft en waarom we het niet hebben, weet ik ook niet. Je zou zeggen dat regelgeving geen probleem moet zijn voor deze functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:15

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Hey,

Het meeste is wel genoemd.

Aanvulling vocht in de acherlichten, daarnaast is er een recall geweest voor de kabel die naar de kofferbak lijdt, deze kan doorslijten.

Bij Tesla heb je geen vaste onderhoudsinterval, het kan dus zijn dat de interieursfilters en wissers aan de beurt zijn, als de draagarmen al vervangen zijn is de kans groot de uitlijning niet meer in orde is. Zijn ze nog niet vervangen dan komen ze zeker aan de beurt. Volgens mij kan je de onderhoudshistorie bij Tesla uitvragen.

Is een 2019 perse slecht, nee! Maar er kan wel kwaliteitsverschil zitten tussen de exemplaren.
Wij nemen onze 2019 - SR+ wel over uit de lease :)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
turkeyhakan schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:06:
[...]

Er is altijd wel wat.
Gewoon niet heen gaan. Ik heb 1x er iets moeten doen ivm een laadkabel die mistte. Daarna zijn ze 2x op de oprit geweest en ben ik ~5/6x bij een bandenboer geweest om de banden te wisselen. Auto is nu 4.5 jaar oud en gaat over een klein half jaar weer ingeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
Caelorum schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:28:
[...]

Gewoon niet heen gaan. Ik heb 1x er iets moeten doen ivm een laadkabel die mistte. Daarna zijn ze 2x op de oprit geweest en ben ik ~5/6x bij een bandenboer geweest om de banden te wisselen. Auto is nu 4.5 jaar oud en gaat over een klein half jaar weer ingeleverd worden.
tja die keus heb je niet altijd.
ik ben heel benieuwd hoe mijn issue opgepakt gaat worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Bij de 2019 modellen vragen of de draagarmen reeds zijn vervangen en/of de kabelboom van de achterklep al is vervangen (garantie). Voor de rest kan er weinig mis gaan. Panel gaps niet naar kijken, daar kijkt toch alleen je buurman naar om wat te kunnen mopperen op je nieuwe auto, lekker laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 09:56
zwoelie schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:34:
[...]

Ik rij een MY LR uit juli 2023 zonder extra software en zie nu het volgende:
[Afbeelding]

Bedoel je dit? Werkt niet altijd maar met inparkeren sportschool ziet de auto de parkeervakken Foto is trouwens van een andere p-plaats.

Edit: ik zie dat dit autopark wel zou kunnen met EAP, dat henb ik niet. Sorry, was al blij met de lijntjes :+
Offtopic: maar hoe verander je de kleur van je Tesla op het scherm?
Die van mij geeft al te lang een verkeerde kleur aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:26
zeeg schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:50:
[...]

Offtopic: maar hoe verander je de kleur van je Tesla op het scherm?
Die van mij geeft al te lang een verkeerde kleur aan.
Zit verstopt in de toybox

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-09 18:17
revolution-nl schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:22:
[...]

Het meeste is wel genoemd.

Aanvulling vocht in de acherlichten, daarnaast is er een recall geweest voor de kabel die naar de kofferbak lijdt, deze kan doorslijten.

Bij Tesla heb je geen vaste onderhoudsinterval, het kan dus zijn dat de interieursfilters en wissers aan de beurt zijn, als de draagarmen al vervangen zijn is de kans groot de uitlijning niet meer in orde is. Zijn ze nog niet vervangen dan komen ze zeker aan de beurt. Volgens mij kan je de onderhoudshistorie bij Tesla uitvragen.

Is een 2019 perse slecht, nee! Maar er kan wel kwaliteitsverschil zitten tussen de exemplaren.
Wij nemen onze 2019 - SR+ wel over uit de lease :)
Krijg je beetje scherpe prijs dan? Ben benieuwd hoe "goedkoop" ze straks worden eind dit jaar als er 20 a 30.000 de markt op komen. Leuk als tweede auto bijvoorbeeld voor weinig als het echt naar de 15.000 toe zakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Laatst online: 19:15

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Alexander1984 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:51:
[...]

Krijg je beetje scherpe prijs dan? Ben benieuwd hoe "goedkoop" ze straks worden eind dit jaar als er 20 a 30.000 de markt op komen. Leuk als tweede auto bijvoorbeeld voor weinig als het echt naar de 15.000 toe zakt.
18k is de overname prijs, met 135k op de klok. Hij gaat bij ons ook dienen als tweede auto, de eerste auto wordt een nieuwe 3 8)

Ik heb de auto nieuw afgehaald in de haven, en het kennen van de gehele historie is mij behoorlijk wat waard. Als je echt in de markt ben voor iets "nieuws" tweedehands zou ik inderdaad nog een paar maandjes wachten.

[ Voor 18% gewijzigd door revolution-nl op 14-06-2024 15:56 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
revolution-nl schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:52:
[...]

18k is de overname prijs, met 135k op de klok. Hij gaat bij ons ook dienen als tweede auto, de eerste auto wordt een nieuwe 3 8)

Ik heb de auto nieuw afgehaald in de haven, en het kennen van de gehele historie is mij behoorlijk wat waard.
Geen straf de 3 als tweede auto! En dan nieuwe 3 in de lease weer. Netjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:10

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Sinds de laatste software update geeft mn 2e kleine scherm niet het juiste percentage van de accu meer weer (97%) ipv de daadwerkelijke percentage. Iemand een idee hoe dat te resetten?
Ook blijft nu de gordel melding van de bestuurder piepen terwijl de wagen in P stand staat. Is dit nu een feature?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mb9PpelYgrqznV29fDwaIzJSBZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RJ64Juegq20jQo25EFEJptZK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Tweakarim schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:56:
Sinds de laatste software update geeft mn 2e kleine scherm niet het juiste percentage van de accu meer weer (97%) ipv de daadwerkelijke percentage. Iemand een idee hoe dat te resetten?
Ook blijft nu de gordel melding van de bestuurder piepen terwijl de wagen in P stand staat. Is dit nu een feature?

[Afbeelding]
Even alles resetten? En dan kijken wat die weergeeft. Knoppen op het stuur ingedrukt houden staat wel ergens op internet.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:07

bert pit

asdasd

Bijna raak. Eergisteren wilde ik inhalen op de snelweg en zag te laat dat er een auto naast me zat. Ik heb blijkbaar niet goed opgelet. Het Tesla systeem zag het wel en stuurde de auto direct terug in de rechterbeen. Zo werd dus een ongeluk voorkomen.

We klagen wel eens over al die veiligheidssystemen, piepjes en dergelijke maar op het moment dat het nodig is werkt het wel. Het was even schrikken, maar paar duizend euro schade of erger werd voorkomen.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 18:39
@bert pit , heb ik helaas ook een keer meegemaakt. Auto stuurde gelijk terug met alle toeters en bellen.

Ook een keer meegemaakt dat ik op een druk parkeerplaats achteruit wilde rijden zonder eerst te kijken (want ik had echt nog geen sec eerder wel gekeken) maar de auto reageerde totaal niet op de gaspedaal. Dacht zelf dat er iets stuk was maar toen ik op de scherm keek zag ik dat er een auto achter me stond.

[ Voor 6% gewijzigd door Armo op 14-06-2024 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:35
Weet iemand of er nog iets van een FSD/EAP trial wordt weg gegeven bij het ophalen van een nieuwe Tesla?

A.s. donderdag ga ik mijn nieuwe M3P ophalen maar ik ben eigenlijk helemaal vergeten om EAP erbij te bestellen. Vrij kort daarop moet ik heen en weer naar Zuid-Frankrijk, toch wel lekker om dan in ieder geval EAP te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helnas
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-06 01:48
Auto heeft 160k gelopen en staat voor 21k tekoop. Ik had al met een y en nieuwe 3 proefgereden. Vanwaar komt het idee dat over een paar maanden de prijs van gebruikte teslas hard gaat zakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-09 08:55
Krijg je notificaties voor bandenwissel op het scherm eigenlijk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:51
Helnas schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:50:
Auto heeft 160k gelopen en staat voor 21k tekoop. Ik had al met een y en nieuwe 3 proefgereden. Vanwaar komt het idee dat over een paar maanden de prijs van gebruikte teslas hard gaat zakken?
In het najaar van 2019 is er een eindsprint geweest om nog een 4% M3 te bemachtigen. Ik denk dat ze bedoelen dat als al die auto’s van de eindsprint op de markt komen er verzadiging kan optreden. Wat de prijs kan doen dalen.

Degene die in 2019 op de kade zijn geweest teren op good old memories 🤭 aangaande het aantal auto’s en de lange wachttijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kroton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:53
Helnas schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:50:
Vanuit het idee dat er in 2019 heel veel M3's de lease in zijn gegaan, die dit jaar terugkomen. Met de prijsdalingen van de M3 in de tussentijd zijn ze ook 2e-hands minder waard geworden en als er dan ook nog een keer veel tegelijk beschikbaar komen, dan liggen prijsdalingen voor de hand. .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:09
Vandaag op pad geweest met de nieuwe Model 3 Performance. Wat een apparaat.

Toch qua onderstel nog comfortabel genoeg als daily, ondanks de 20' wielen en platte bandjes. Zelfs op de Sport stand was het nog oke.

Ben er alleen nog niet uit wat betreft de stoelen. In de Long range zaten ze perfect en comfortabel. Bij deze sportstoelen lever je wel in op comfort. Ze grijpen je lekker vast, maar na 1 uur rijden had ik gewoon last van mijn rug. Ik zie nu wat Europese reviews verschijnen en daar komt ook naar voren dat het qua comfort inleveren is, zonde.

Prestaties zijn bijna misselijkmakend op de Insane stand, maar wel vermakelijk. :+

De stoelen is wel een ding, gezien het een daily driver is. Misschien moet ik de juiste stand nog zien te vinden, maar voor nu was het niet echt oke. Anders was het een instant buy geweest. :)

Heel lang heb ik niet om erover na te denken, gezien de prijsverhogingen. Ik kon er nu nog 1 bemachtigen binnen 2 weken met 20k supercharging kilometers. Voorraad is heel laag, dus het moet asap beslist worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Vissa66 op 14-06-2024 18:33 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22
Andere mensen last van het feit dat het display achterin de M3H nooit uitgaat? Dat zou moeten sinds de vorige firmware, maar het is niet het geval. Ik heb al een paar keer gereset (en ook als suggestie van een google opdracht in P en met de USB-SSD eruit). Tis ook niet dat ie wat detecteert op de achterbank verder. Het scherm gaat alleen gewoon nooit uit. Iemand een oplossing?

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Vissa66 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:03:

Toch qua onderstel nog comfortabel genoeg als daily, ondanks de 20' wielen en platte bandjes. Zelfs op de Sport stand was het nog oke.

Ben er alleen nog niet uit wat betreft de stoelen. In de Long range zaten ze perfect en comfortabel. Bij deze sportstoelen lever je wel in op comfort. Ze grijpen je lekker vast, maar na 1 uur rijden had ik gewoon last van mijn rug. Ik zie nu wat Europese reviews verschijnen en daar komt ook naar voren dat het qua comfort inleveren is, zonde.

Prestaties zijn bijna misselijkmakend op de Insane stand, maar wel vermakelijk. :+

De stoelen is wel een ding, gezien het een daily driver is. Misschien moet ik de juiste stand nog zien te vinden, maar voor nu was het niet echt oke. Anders was het een instant buy geweest. :)

Heel lang heb ik niet om erover na te denken, gezien de prijsverhogingen. Ik kon er nu nog 1 bemachtigen binnen 2 weken met 20k supercharging kilometers. Voorraad is heel laag, dus het moet asap beslist worden.
Interessant! Is gewoon te testrijden nu? Weet je wat precies de regel is voor de 20k gratis? Bestel datum voor 1 juli? Of levering?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
Riccardo schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:52:
[...]

Interessant! Is gewoon te testrijden nu? Weet je wat precies de regel is voor de 20k gratis? Bestel datum voor 1 juli? Of levering?
Zeker, bij Tesla Rotterdam geweest. Daar is hij de hele dag in te plannen.

Die 20k kilometers is echt alleen bij levering voor Juli. Dus vanaf 1 Juli niet meer.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:13
[...]Ik heb 1x er iets moeten doen ivm een laadkabel die mistte. Daarna zijn ze 2x op de oprit geweest en ben ik ~5/6x bij een bandenboer geweest om de banden te wisselen. Auto is nu 4.5 jaar oud en gaat over een klein half jaar weer ingeleverd worden.
Mag ik vragen wat de km. stand ongeveer is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
[...]

same here. Auto is 57 maanden oud (bijna 5 jaar), 115k km gelopen, nog nooit in een sec geweest. Elk jaar alleen banden wissel (kwikfit), 1x apk vorig jaar en gelijk nieuwe ruitenwissers, interieur filter en remmen check (ook kwikfit).
Recent 2x een ranger op de oprit gehad. 1x voor terug roep actie kabel achterklep, en 1x vervangen deur hendel links achter ivm los chroom en af en toe blijven hangen.
Echt extreem goed als je het mij vraagt. Heb dit iig nog nooit bij andere merken zo bizar goed gehad.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
stormfly schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:00:
[...]

In het najaar van 2019 is er een eindsprint geweest om nog een 4% M3 te bemachtigen. Ik denk dat ze bedoelen dat als al die auto’s van de eindsprint op de markt komen er verzadiging kan optreden. Wat de prijs kan doen dalen.

Degene die in 2019 op de kade zijn geweest teren op good old memories 🤭 aangaande het aantal auto’s en de lange wachttijden.
hahaha ja die kade heb ik mooie herinneringen aan.

Ik ga er ook echt wel vanuit dat de prijzen nog wel wat gaan zakken vanaf augustus september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Tweakarim schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:56:

[Afbeelding]
Dit is volgens mij een aftermarket schermpje toch?

Mijn aftermarket achterbank schermpje kan ook de accu percentage niet meer uitlezen sinds software v12.
Dus helaas heeft Tesla de canbus info gewijzigd. Alleen op te lossen met een software update van de leverancier van het schermpje. Echter kan je bij die chinese zooi waarschijnlijk geen update verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Megat schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 19:32:
[...]

Mag ik vragen wat de km. stand ongeveer is ?
123.316 precies.

Als je voor onderhoudshistorie wilt... Nou wat ik nog wel had achterwege gelaten is 2x autotaalglas. 1x voorruit doordat een auto voor me de vluchtstrook opreed. En 1x achterruit doordat ik de laadkabel tegen glas aantikte bij het uit de achterbak halen.

Ohja en 1x dat ze dus op de oprit waren, was vanwege vocht in de achterlichten (apk afkeurpunt) en toen hebben ze ook gelijk iets met de hoezen ergens gedaan, omdat ze anders weer delen konden gaan vervangen. Ze hebben ook iets met de kabelboom in de achterklep gedaan ofzo. Geen idee, mag Tesla lekker zelf uitzoeken wat ze preventief vervangen.

[ Voor 70% gewijzigd door Caelorum op 14-06-2024 20:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Herfst 2019, zo romantisch had ik nog nooit een auto in ontvangst genomen. Ergens naar een grauw havengebied rijden, melden in een rode tent bij een student met een iPad, hij staat ergens in laan 5, plek 24, veel plezier. :+

Ik denk ook dat de prijs hard omlaag gaat, vanaf september 2019 is de eindsprint begonnen en zijn er in 2019 30.000 op naam gegaan waarvan de helft alleen in november en december. Er zullen een hoop het land verlaten, maar toch ook een hoop verkocht moeten worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kwaazaar
Vissa66 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:54:
[...]

Die 20k kilometers is echt alleen bij levering voor Juli. Dus vanaf 1 Juli niet meer.
Heb vandaag een model 3 RWD besteld. 🥳

In Wezep zeiden ze dat er geen einddatum meer aan de 20K km zit. Dat was aanvankelijk 2j, maar die beperking was er vanaf gehaald. We gaan het zien.

Ik zou mn auto deze maand nog moeten krijgen. Heerlijk zulke korte levertijden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvermeul
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 16:32
kwaazaar schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:35:
[...]

Heb vandaag een model 3 RWD besteld. 🥳

In Wezep zeiden ze dat er geen einddatum meer aan de 20K km zit. Dat was aanvankelijk 2j, maar die beperking was er vanaf gehaald. We gaan het zien.

Ik zou mn auto deze maand nog moeten krijgen. Heerlijk zulke korte levertijden!
Ik zou rekening houden met 3 jaar. Van de week mijn MY RWD opgehaald en in de app staat als verloopdatum juni 2027. En dit al van meerdere gehoord die deze week een auto in ontvangst hebben mogen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:25
Korvaag schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:47:
Andere mensen last van het feit dat het display achterin de M3H nooit uitgaat? Dat zou moeten sinds de vorige firmware, maar het is niet het geval. Ik heb al een paar keer gereset (en ook als suggestie van een google opdracht in P en met de USB-SSD eruit). Tis ook niet dat ie wat detecteert op de achterbank verder. Het scherm gaat alleen gewoon nooit uit. Iemand een oplossing?
Dacht het ook, maar gaat deze week wel gewoon uit! Wel update .20.2 geïnstalleerd, terwijl het vanaf 14.9 al zou moeten werken - maar bleef aan.
(M3H '24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:33
dvermeul schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:33:
[...]

Ik zou rekening houden met 3 jaar. Van de week mijn MY RWD opgehaald en in de app staat als verloopdatum juni 2027. En dit al van meerdere gehoord die deze week een auto in ontvangst hebben mogen nemen.
Vandaag in Duiven gevraagd. Oneindig geldig was het antwoord. Dit was van het management in NL gekomen. Eerdere beperkingen waren foutief en worden, of zijn al, opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnicolaes
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik zit eraan te denken om een tesla voorraad model te kopen. Echter de kleurcombinatie die ik wil, icm met een trekhaak is niet op voorraad. Kan ik deze door tesla er gewoon achteraf erop laten zetten? Zo ja, is er een verschil met de configuratie af fabriek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22
Heinemancp schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:49:
[...]

Dacht het ook, maar gaat deze week wel gewoon uit! Wel update .20.2 geïnstalleerd, terwijl het vanaf 14.9 al zou moeten werken - maar bleef aan.
(M3H '24)
Ik zit op .1

Zal deze update eens afwachten :) wellicht werkt het bij mij dan ook.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 16:00
Heinemancp schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:49:
[...]

(M3H '24)
Wat doet die 2024.20.2 verder dan? Zie op NotATeslaApp en teslafi de 20.1 als laatste. Lees en zie nergens iets over die versie?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
jnicolaes schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 06:25:
Ik zit eraan te denken om een tesla voorraad model te kopen. Echter de kleurcombinatie die ik wil, icm met een trekhaak is niet op voorraad. Kan ik deze door tesla er gewoon achteraf erop laten zetten? Zo ja, is er een verschil met de configuratie af fabriek?
Trekhaak kan gewoon achteraf. Sterker nog, ik lees hier ook dat mensen die hem met trekhaak bestellen later terug moeten komen voor installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:44
Korvaag schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 06:38:
[...]

Ik zit op .1

Zal deze update eens afwachten :) wellicht werkt het bij mij dan ook.
Ik zit op 20.1 en bij mij gaat het scherm gewoon uit. Als je in de auto stapt staat het scherm aan, maar de airco achter nog niet.
Als ik dan wegrij gaat het scherm vanzelf uit, ik denk na een seconde of 5-10 ofzo?

Als de kinderen achterin gaan zitten gaat de ventilatie pas aan als ze de gordel om doen, dat is volgens mij ook anders dan bij de oude (ventilatie ging daar aan als iemand ging zitten dacht ik…), maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
jnicolaes schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 06:25:
Met achteraf montage mag je enkel een fietsdrager plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Jasper schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 07:18:
[...]

Volgens mij is dat iets van 2019 en niet meer van tegenwoordig? Heb er namelijk niks over gehoord of gaat het over een M3?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:27
Tesla heeft in de configurator momenteel een waarschuwing staan dat klanten rekening moeten houden met een verhoogde prijs voor leveringen na 1 juli.
De prijs van Model 3 zal waarschijnlijk per 1 juli 2024 stijgen als gevolg van te verwachten invoerrechten.
Als u de auto nog in juni afgeleverd krijgt, bent u verzekerd van de huidige prijs
https://www.tesla.com/nl_nl/model3/design#overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
[...]

Volgens mij is dat incorrect. Bij Tesla hier vertelden ze dat ze het heel vaak achteraf doen ivm bijtelling op zakelijke lease auto’s. Lijkt me heel sterk dat je dan alleen maar een fietsendrager kan gebruiken.

Er zijn dus mensen die fabriek-af de trekhaak bestellen maar hem pas later krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door mistermol op 15-06-2024 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnicolaes
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-12-2024
mistermol schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 07:43:
[...]

Volgens mij is dat incorrect. Bij Tesla hier vertelden ze dat ze het heel vaak achteraf doen ivm bijtelling op zakelijke lease auto’s. Lijkt me heel sterk dat je dan alleen maar een fietsendrager kan gebruiken.

Er zijn dus mensen die fabriek-af de trekhaak bestellen maar hem pas later krijgen.
Ik heb deze pagina gevonden: https://shop.tesla.com/nl_nl/product/trekhaakpakket-model-y

Daar staat dit vermeld: Opmerking: de upgrade van het trekhaakpakket voor Model Y ondersteunt geen extra uitgang voor een aanhangwagen

Misschien dat dar de reden is? Anders heb je geen licht op je aanhangwagen, maar fietsdragers hebben toch ook vaak een lichtaansluiting?

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 15-06-2024 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

jnicolaes schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 07:47:
[...]

Ik heb deze pagina gevonden: https://shop.tesla.com/nl_nl/product/trekhaakpakket-model-y

Daar staat dit vermeld: Opmerking: de upgrade van het trekhaakpakket voor Model Y ondersteunt geen extra uitgang voor een aanhangwagen

Misschien dat dar de reden is? Anders heb je geen licht op je aanhangwagen, maar fietsdragers hebben toch ook vaak een lichtaansluiting?
Extra impliceert 2de. Immers staat in de tekst er boven dat er gewoon een 13 pins aansluiting voor een aanhanger bij zit.

Maar het staat er wel vreemd.

Excuses voor de edit; ging iets mis toen ik wilde quoten :$

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 15-06-2024 07:59 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
TheBrut3 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 07:33:
Tesla heeft in de configurator momenteel een waarschuwing staan dat klanten rekening moeten houden met een verhoogde prijs voor leveringen na 1 juli.

[...]

https://www.tesla.com/nl_nl/model3/design#overview
ja is de afgelopen dagen al zo, uitgebreid langs gekomen hier en in het leveringen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Heeft iemand hier ervaring met Demo auto's van Tesla?

De auto is niet gebruikt om te rijden, want kilometerstand is 10km op de teller maar heeft waarschijnlijk ergens in een showroom gestaan.

Mag je een Tesla op dag van aflevering nog weigeren? Mocht de auto bijvoorbeeld (te)veel krassen of iets dergelijks hebben.

Paar kleine krasjes kan ik wel mee leven, want de auto gaat toch meteen naar de detailer. Maar als het te gek is dan wil ik wel de optie hebben hem niet te kopen. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Vissa66 op 15-06-2024 08:17 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 09:34
Vissa66 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 08:13:

De auto is niet gebruikt om te rijden, want kilometerstand is 10km op de teller maar heeft waarschijnlijk ergens in een showroom gestaan.

Mag je een Tesla op dag van aflevering nog weigeren? Mocht de auto bijvoorbeeld (te)veel krassen of iets dergelijks hebben.

Paar kleine krasjes kan ik wel mee leven, want de auto gaat toch meteen naar de detailer. Maar als het te gek is dan wil ik wel de optie hebben hem niet te kopen. :P
Kun je niet bellen en vragen waar hij staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Vissa66 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 08:13:

Ja, die mag je weigeren.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Tomas_ schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 08:28:
[...]

Kun je niet bellen en vragen waar hij staat?
Hij is net van de boot af in Zeebrugge, dus niet te bekijken (nog)
Taro schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 08:28:
[...]

Ja, die mag je weigeren.
Thanks! :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 12:44
Weet iemand of de trekhaak va de oude model 3 ook op de nieuwe past? Wil er een tweede hands kopen, scheelt weer een hoop centen als het lukt. Daar ij, hoe zet het met de Electra? De trekhaak wordt zonder stopcontact geleverd (of laten ze die gewoon niet zien op de site?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rotje333 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:41:
Weet iemand of er nog iets van een FSD/EAP trial wordt weg gegeven bij het ophalen van een nieuwe Tesla?

A.s. donderdag ga ik mijn nieuwe M3P ophalen maar ik ben eigenlijk helemaal vergeten om EAP erbij te bestellen. Vrij kort daarop moet ik heen en weer naar Zuid-Frankrijk, toch wel lekker om dan in ieder geval EAP te hebben.
Je krijgt 20.000 km gratis Supercharger bij levering in juni. Dan kun je dus een stuk of 8x op en neer naar Z-Frankrijk zonder te betalen bij de Supercharger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
justice strike schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:12:
Weet iemand of de trekhaak va de oude model 3 ook op de nieuwe past? Wil er een tweede hands kopen, scheelt weer een hoop centen als het lukt. Daar ij, hoe zet het met de Electra? De trekhaak wordt zonder stopcontact geleverd (of laten ze die gewoon niet zien op de site?
Hoe wil je dat doen met elektra en bevestiging op de auto? Dat is niet iets wat je zo uit een andere auto stript en even overzet, naast de haak zelf moet de auto er natuurlijk wel op voorbereid zijn/worden.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Taro schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:23:
[...]

Hoe wil je dat doen met elektra en bevestiging op de auto? Dat is niet iets wat je zo uit een andere auto stript en even overzet, naast de haak zelf moet de auto er natuurlijk wel op voorbereid zijn/worden.
Ja dat is dus de vraag, zit er al een 13 pin stekker waar je de lichten op kunt aansluiten, of moet er nog een harnas bijkomen.

En natuurlijk of die trekhaak van de oude model 3 ook op de nieuwe past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
jnicolaes schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 07:47:
[...]

Voor zowel de Y als de refresh 3 geldt dat het gewicht nu 'hoort' bij de auto, dus achteraf plaatsing is mogelijk. Voor de oude 3 moest je die af-fabriek bestellen. Met die uitgang bedoelen ze dat er geen constant stroom is zodat je geen licht en ook geen stroom voor de koelkast hebt aangezien je dit op de meeste auto's namelijk wel gewoon hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
justice strike schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:27:
[...]

Ja dat is dus de vraag, zit er al een 13 pin stekker waar je de lichten op kunt aansluiten, of moet er nog een harnas bijkomen.

En natuurlijk of die trekhaak van de oude model 3 ook op de nieuwe past
De voorbereiding neem je OF bij de bestelling al af bij Tesla OF laat je er later opzetten, maar je kunt niet alleen de haak overzetten en hopen dat de rest al gratis op de auto zit en voor je is voorbereid. Dus nee, dat zit er niet standaard op, tenzij de auto incl. trekhaak is besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-09 16:45
[...]

Ligt aan het model, bv vanaf oktober2023 (highland) mag je met een M3 ook gewicht trekken met achterafmontage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Ingmar7 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:04:
[...]

Ligt aan het model, bv vanaf oktober2023 (highland) mag je met een M3 ook gewicht trekken met achterafmontage.
Super, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Laatst online: 11-09 12:06
Vissa66 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:03:

Argh, ik hoop dat het toevallig jouw rug is >:).
Ik heb dus een M3P gereserveerd/besteld en had een geplande testrit woe 12/06, alleen bij het toekomen waren er nog geen P versies dus hebben ze mij met een RWD op pad gestuurd...
Teleurstellende ervaring dat ze je niet even inlichten. Het rijden zelf was fijn en de stilte met 140 km/h kon me echt bekoren. Wel keek ik met mijn 1m95 tegen het zonneklepje aan. Dus was achteraf toch ah twijfelen om te annuleren.
Na een paar dagen "rijpen" mezelf wijsgemaakt dat ik niet te veel met de huidige iX3 moet vergelijken en gewoon eens de Tesla moet proberen. Maar nu ik jouw post lees dan twijfel ik wel een beetje of het slim was om het eindbedrag gestort te hebben...
Hopelijk kan mijn rug er mee leven, want ik tik toch wel een 30 000 km per jaar af en doe al eens A'pen-Lux heen en terug op een dag. En de E411 staat niet echt bekend als de beste snelweg :+.
Voorlopig is het donderdag 20/06 levering, dan zal ik het echt weten zeker 8)7?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vissa66
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6_I55UF6d7Zy5h-nWEEGvdPTGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMdjp1VMJVL6qE7Xqopj9DMu.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist de order geplaatst voor de M3P. 🙂

Een van de acties in de app is het betalen van de auto, ik neem aan dat dit ook gewoon op dag van levering kan? :) Wil hem liever niet van te voren betalen, pas als ik hem gezien heb en definitief akkoord ben.

[ Voor 20% gewijzigd door Vissa66 op 15-06-2024 11:36 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:11
Vissa66 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:12:
[Afbeelding]

Zojuist de order geplaatst voor de M3P. 🙂

Een van de acties in de app is het betalen van de auto, ik neem aan dat dit ook gewoon op dag van levering kan? :) Wil hem liever niet van te voren betalen, pas als ik hem gezien heb en definitief akkoord ben.
Je moet wel betalen voor afhalen. Als je binnenkomt zetten ze 'm op naam voordat je naar binnen mag. En eind kwartaal zijn ze rancuneus genoeg om 'm aan een ander te "geven" als ze dan zeker zijn van levering.

[ Voor 7% gewijzigd door Maurice- op 15-06-2024 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikelS1986
  • Laatst online: 16-11-2024
dvermeul schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:33:
[...]

Dit is inderdaad de afgelopen dagen aangepast. Bij mij stond eerst eind 2024, is nu juni 2027 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:40
Ben net te laat met bestellen van de model 3 performance voor deze maand, plots moest ik snel beslissen en 1 avondje erover denken was al te lang... Ze gaan nu uitzoeken wat er nog onderweg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingblue
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 27-11-2024
Vraagje: hoeveel is ongeveer de kilometer stand die op een nieuwe tesla staat bij afhaling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 11:40

Damian

Insane Obtrusion

Racingblue schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:38:
Vraagje: hoeveel is ongeveer de kilometer stand die op een nieuwe tesla staat bij afhaling?
Bij mij was het 12 oid.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:13
Op de bon staat soms een wat hogere stand dan die welke je aantreft op de dag van aflevering.
Op de bon stond 128 km en toen we hem ophaalden 14.
Volgens de service medewerker ( vorig jaar september voor een Model Y ) schommelt de daadwerkelijke stand bij aflevering tussen de 7 en ongeveer 25 km.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol
Wat betreft bestellingen en leveringen hebben we een ander mooi topic op tweakers: Het grote Tesla Levering topic #2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingblue
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 27-11-2024
Megat schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:49:
[...]

Op de bon staat soms een wat hogere stand dan die welke je aantreft op de dag van aflevering.
Op de bon stond 128 km en toen we hem ophaalden 14.
Volgens de service medewerker ( vorig jaar september voor een Model Y ) schommelt de daadwerkelijke stand bij aflevering tussen de 7 en ongeveer 25 km.
Ah oké thanks!
Op de bon staat 30km en leek me eigenlijk meer dan gemiddeld. We zullen het wel zien dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Voor zij die het interesseert: heb destijds getwijfeld over de M3 LR en M3P (highlandl).

Utieindelijk voor de LR gegaan en nog geen seconde spijt gehad. De M3P maakt hebberig, maar de LR is op geen enkele manier een langzame auto.

In duitsland eens achter een recente 911 aan gezeten en enkel de 200kmh limiet was een beperkende factor.

Verder een auto die het aan niets ontbreekt voor dagelijks gebruik.

In het verleden met 'performance' modellen als daily driver onderweg geweest en na de eerste fase van liefde en lust komt de realiteit om de hoek met gebrek aan comfort / hoog verbruik / schreuwerige looks.... Etc.

Maar dit is enkel mijn persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:20
Ik kwam jouw comment van een half jaar geleden tegen, ben zelf aan het oriënteren om privé over te stappen naar een elektrische auto.

Inmiddels komen ze langzaamaan wel voor <20k te koop. En dan koop je er een met <180.000 km en bij een autobedrijf. Veel advertenties staan er niet lang op, ik snap dat ze voor dat bedrag gewild zijn.

Gezien het feit dat veruit het grootste deel van de (lease) Model 3's uit 2019 in het laatste kwartaal op kenteken zijn gezet, zie ik de tweedehands prijzen nog behoorlijk onder druk komen staan in het tweede deel van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Maurice- schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:42:
[...]

Je moet wel betalen voor afhalen. Als je binnenkomt zetten ze 'm op naam voordat je naar binnen mag. En eind kwartaal zijn ze rancuneus genoeg om 'm aan een ander te "geven" als ze dan zeker zijn van levering.
Maandag nog eens over bellen met de verkoopmanager, want als dat niet anders kan dan wordt het geen Tesla voor mij helaas. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ZXRY schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:12:
[...]

Ik kwam jouw comment van een half jaar geleden tegen, ben zelf aan het oriënteren om privé over te stappen naar een elektrische auto.

Inmiddels komen ze langzaamaan wel voor <20k te koop. En dan koop je er een met <180.000 km en bij een autobedrijf. Veel advertenties staan er niet lang op, ik snap dat ze voor dat bedrag gewild zijn.

Gezien het feit dat veruit het grootste deel van de (lease) Model 3's uit 2019 in het laatste kwartaal op kenteken zijn gezet, zie ik de tweedehands prijzen nog behoorlijk onder druk komen staan in het tweede deel van dit jaar.
Inruil M3 2019LR AWD FSD 90k km was 19k incl.btw bij Tesla.

Denk dat je binnenkort voor een appel en een ei er één kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:19
Mijn Y had 1 km en mijn 3 had volgens mij 3 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Taro schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:55:
[...]

De voorbereiding neem je OF bij de bestelling al af bij Tesla OF laat je er later opzetten, maar je kunt niet alleen de haak overzetten en hopen dat de rest al gratis op de auto zit en voor je is voorbereid. Dus nee, dat zit er niet standaard op, tenzij de auto incl. trekhaak is besteld.
Ik begrijp dan niet waarom ze in de handleiding daar niets over zeggen. Ook waarom het tow pakket ook daar geen woord over rept.

https://service.tesla.com...C9-BD59-F2181BD5FE1A.html

Maar ik zie wel dat er software en een connector in het pakket zitten (alleen niet op de foto)

[ Voor 7% gewijzigd door justice strike op 15-06-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpireZ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 06:38
Zijn er toevallig ook mensen met ervaring met het importeren van een nieuwe Tesla uit België of Duitsland? Lijkt nu wel interessant met de de huidige acties op voorraadmodellen daar en er zijn sites die aangeven dat je dan ook nog in aanmerking kunt komen voor de SEPP in NL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rees
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 10:55
Maurice- schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:42:
[...]

Vissa66 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:32:
[...]

Maandag nog eens over bellen met de verkoopmanager, want als dat niet anders kan dan wordt het geen Tesla voor mij helaas. :)
Nou, ik heb gewoon de op de dag van levering betaald zonder problemen. Eerst rustig alles inspecteren en vervolgens via de bankieren app het geld overgemaakt (uiteraard tevoren daglimiet aangepast). Ze vroegen wel om een bewijs van betaling, dus had de afschrift gemaild naar hen. Daarna mocht ik de auto meenemen nadat zij hem op naam gezet hadden.

[ Voor 15% gewijzigd door Rees op 15-06-2024 14:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:20
Wolly schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:39:
[...]

Inruil M3 2019LR AWD FSD 90k km was 19k incl.btw bij Tesla.

Denk dat je binnenkort voor een appel en een ei er één kan kopen.
Hopelijk blijven de meeste Model 3's in het land, en niet massaal voor de export zoals bij de bijtellingsvriendelijke (plug-in) hybride auto's is gebeurd.

Mij lijkt een Model 3 tweedehands straks een no-brainer, zelfs als je geen eigen laadpaal hebt. Het bereik is voor veel mensen genoeg om 1-2x per week ergens te hoeven snelladen, mocht je op werk of thuis geen enkele laadmogelijkheid hebben.

Voor 16-17k koop je tegenwoordig een Golf met 1.0 of een Focus met EcoBoost (lees: EcoBoom) motor. Dan krijg je met een Model 3 een stuk meer waar voor je geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Bij mij 5 (y).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pe-el2
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-09 16:04
SpireZ schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 14:14:
Zijn er toevallig ook mensen met ervaring met het importeren van een nieuwe Tesla uit België of Duitsland? Lijkt nu wel interessant met de de huidige acties op voorraadmodellen daar en er zijn sites die aangeven dat je dan ook nog in aanmerking kunt komen voor de SEPP in NL.
Zelf geen ervaring, maar toevallig van de week beetje uit proberen te zoeken..

Particulier:
Auto wordt gezien als "nieuw" voor de belastingdienst als de auto jonger als 6mnd oud is EN minder dan 6000km heeft gereden.
Dan moet je bij invoer alsnog BTW betalen.
Dus eigenlijk dubbel (land van aanschaf en in NL weer)

Zakelijk:
U kunt dubbele BTW heffing voorkomen door de auto netto aan te schaffen in Duitsland. Dit is tegen een 0% BTW tarief en noemt men een intracommunautaire verwerving. U hoeft dan alleen de BTW in Nederland af te dragen (houdt wel rekening met het afwijkende BTW tarief in Nederland, 21% t.o.v. 19% in Duitsland). Dit is echter alleen mogelijk indien u in Duitsland een geldig BTW-nummer en een zogeheten “verklaring van hoedanigheid” kunt overleggen. Wij raden u daarom aan een voor de Belastingdienst voor de BTW “nieuwe” importauto alleen aan te schaffen indien het een BTW auto betreft (dit geldt voor de meeste jonge auto's bij dealerbedrijven). Alleen een bedrijf kan u de importauto netto leveren en alleen als u een BTW nummer heeft (en de auto dus zakelijk aanschaft).

Er zijn ook bedrijven die voor een particulier en zakelijk persoon zo'n verklaring hebben en dan hoef je alleen in NL weer BTW te betalen. In Duitsland is de BTW 19% en in NL 21% (2% duurder dus) + de kosten voor zo'n importbedrijf (service) +/- 2800 euro. Die service kosten kan je weer compenseren door de subsidie (als je bijvoorbeeld een Witte Y RWD neemt met zwarte bekleding)

Zocht u zo'n antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpireZ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 06:38
pe-el2 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 15:58:
[...]

Zelf geen ervaring, maar toevallig van de week beetje uit proberen te zoeken..

Particulier:
Auto wordt gezien als "nieuw" voor de belastingdienst als de auto jonger als 6mnd oud is EN minder dan 6000km heeft gereden.
Dan moet je bij invoer alsnog BTW betalen.
Dus eigenlijk dubbel (land van aanschaf en in NL weer)

Zakelijk:
U kunt dubbele BTW heffing voorkomen door de auto netto aan te schaffen in Duitsland. Dit is tegen een 0% BTW tarief en noemt men een intracommunautaire verwerving. U hoeft dan alleen de BTW in Nederland af te dragen (houdt wel rekening met het afwijkende BTW tarief in Nederland, 21% t.o.v. 19% in Duitsland). Dit is echter alleen mogelijk indien u in Duitsland een geldig BTW-nummer en een zogeheten “verklaring van hoedanigheid” kunt overleggen. Wij raden u daarom aan een voor de Belastingdienst voor de BTW “nieuwe” importauto alleen aan te schaffen indien het een BTW auto betreft (dit geldt voor de meeste jonge auto's bij dealerbedrijven). Alleen een bedrijf kan u de importauto netto leveren en alleen als u een BTW nummer heeft (en de auto dus zakelijk aanschaft).

Er zijn ook bedrijven die voor een particulier en zakelijk persoon zo'n verklaring hebben en dan hoef je alleen in NL weer BTW te betalen. In Duitsland is de BTW 19% en in NL 21% (2% duurder dus) + de kosten voor zo'n importbedrijf (service) +/- 2800 euro. Die service kosten kan je weer compenseren door de subsidie (als je bijvoorbeeld een Witte Y RWD neemt met zwarte bekleding)

Zocht u zo'n antwoord?
Bedankt voor het uitzoekwerk, dit was precies wat ik zocht. Denk dat ik de MY acties maar even in NL afwacht, die zullen binnenkort ook wel komen lijkt mij met de Juniper in aantocht (en gezien de prijzen in andere EU landen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 14:58
SpireZ schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 14:14:
Toevallig dit weekend een beetje hetzelfde zitten overdenken... Zelfs zonder SEPP nog wel aantrekkelijk, scheelt alsnog 3k met NL.
Mijn vriendin heeft familie in België, dus zou evt wat kunnen regelen door Belg een bestelling te laten doen en dan de volgende dag zelf importeren via RDW. Lijkt me niet dat ik dan nogmaals BTW moet betalen als ik dat al in een ander EU land heb betaald?
SEPP is ook niet mogelijk bij particulieren onderling, één van de voorwaarden is dat je de auto nieuw/danwel 2e hands bij erkend autobedrijf koopt (staat ergens een lijst op RVO).
Pagina: 1 ... 359 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: