Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 358 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.666.410 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:08
hsb85 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:01:
[...]
MY RWD en MY LR hebben juist dezelfde speakers (Premium audiosysteem – 13 speakers, 1 subwoofer, 2 versterkers en Immersive Sound).
15 speakers totaal toch? Geen 13.

Te weten 3 front tweeters, 3 front mids, 2 front woofers, 2 front immersive speakers, 4 full range rear speakers en 1 subwoofer = 15 :*)

[ Voor 8% gewijzigd door RaRo74 op 13-06-2024 13:11 ]

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:09
sk1nny666 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:16:
Dinsdag een error melding VCFRONT_a447.
en helemaal geen airco of verwarming meer.

dus netjes een afspraak gemaakt voor aankomende dinsdag.
krijg ik net een berichtje dat er onderdelen besteld zijn en dat die niet op tijd binnen zullen zijn en de afspraak is verzet naar 8 Juli.

ik vind dit wel heel erg lang om zonder airco rond te rijden, als het straks wel weer wat warmer word is het niet te doen in de MY.

iemand hier verder ervaring mee?
Je hebt een Y RWD?

Heb je deze melding gekregen na de update naar 2024.20.1 ? In die update is namelijk iets aangepast aan de wijze van werking airco. Mogelijk is de update niet goed gegaan? Reinstall aanvragen?

[ Voor 14% gewijzigd door turkeyhakan op 13-06-2024 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:11
RvV schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:11:
[...]

Af fabriek had ik ook VCFRONT errors, volgens mij de 451 ofzo. Niet dat ik er last van had, maar er horen geen actieve alarmen te zijn in een gloednieuwe auto.
Er is een paar keer een ranger langs geweest die het niet kon oplossen. Daarna een afspraak gemaakt in Tilburg om de VCFRONT te vervangen. Ik denk een week of 2 later dat hij vervangen is en daarna nooit meer alarmen gezien.
ik had al even contact gehad.
en begreep dat er een aantal onderdelen zijn besteld om te vervangen waaronder de compressor.
ik dacht dat de warmtepomp voor cabine en accu gedeeld was.
maar goed zal wel goed komen.

zou ik mogelijk nog iets meer kunnen zien in het service menu?
zal later vandaag eens kijken nog niet eerder in het service menu gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:43
RaRo74 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:11:
[...]

15 speakers totaal toch? Geen 13.

Te weten 3 front tweeters, 3 front mids, 2 front woofers, 2 front immersive speakers, 4 full range rear speakers en 1 subwoofer = 15 :*)
Ik haalde die quote van de tesla website zelf. Geen idee hoe je dat moet optellen, maar die subwoofer benoemen ze wel apart, dus dan is het 13 vs 14, weet niet welke het verschil tussen die dan is.

Ik heb zelf ook een M3 RWD, de speakers interesseren mij nauwelijks (luister eigenlijk alleen naar podcasts in de auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
hsb85 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:24:
[...]
Geen idee hoe je dat moet optellen, maar die subwoofer benoemen ze wel apart, dus dan is het 13 vs 14,
3+3+2+2+4+1=15 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:09

RvV

sk1nny666 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:22:
[...]

ik had al even contact gehad.
en begreep dat er een aantal onderdelen zijn besteld om te vervangen waaronder de compressor.
ik dacht dat de warmtepomp voor cabine en accu gedeeld was.
maar goed zal wel goed komen.

zou ik mogelijk nog iets meer kunnen zien in het service menu?
zal later vandaag eens kijken nog niet eerder in het service menu gekeken.
Je zal er vast wel het een en ander kunnen zien maar je kunt daar toch niet veel mee. In zo'n geval moet je maar hopen dat de service afdeling het snel voor je gaat oplossen.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-04 15:05
Ik vond het geluid in een model Y RWD nogal galmen. Niet zo gek met al dat glas natuurlijk. In de model 3 viel me dat niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:43
klopt, maar die laatste +1 (de subwoofer) staat apart in hun ding, dus het het 3+3+2+2+4 = 14 versus 13.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Ik lees net op de website het volgende voor de m3.

De prijs van Model 3 zal waarschijnlijk per 1 juli 2024 stijgen als gevolg van te verwachten invoerrechten.

Wij verwachten dat wij per 1 juli 2024 de prijs van Model 3 moeten verhogen. Dit is te wijten aan het feit dat per die datum waarschijnlijk extra invoerrechten zullen gelden voor in China geproduceerde elektrische voertuigen die in de EU worden verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 17:02
dreamscape schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:15:
[...]

En zo te zien is dit Tilburg T2, Asteriastraat. Foei, daar mag je eigenlijk geen foto's maken. ;)
Klopt en heb het specifiek gevraagd ;) zolang er maar geen kenteken op de foto stond (jongen van Tesla keek letterlijk mee terwijl ik de fotos nam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 30-04 14:57
deltananie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:34:

De prijs van Model 3 zal waarschijnlijk per 1 juli 2024 stijgen als gevolg van te verwachten invoerrechten.

Wij verwachten dat wij per 1 juli 2024 de prijs van Model 3 moeten verhogen. Dit is te wijten aan het feit dat per die datum waarschijnlijk extra invoerrechten zullen gelden voor in China geproduceerde elektrische voertuigen die in de EU worden verkocht.
Ben benieuwd hoeveel er netto bijkomt, 20% is op hun invoerprijs dus wat absorberen ze zelf en wat rekenen ze door naar de klant. Hij zal vast niet duurder worden dan de Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimondeG
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:52
hsb85 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:32:
[...]

die worden begin juli bijgeschreven
Oké, nog even geduld dan. Hoop wel dat ze langer dan 6-12 maanden geldig zijn. Las ergens dat ze beperkt geldig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
sarlo schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:39:
[...]

Klopt en heb het specifiek gevraagd ;) zolang er maar geen kenteken op de foto stond (jongen van Tesla keek letterlijk mee terwijl ik de fotos nam).
Dan keek die bij de tweede foto niet zo goed mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-04 20:27

Er staat ook dat als je hem voor eind van de maand geleverd krijgt je nog verzekerd bent van de oude prijs.

Dus als ik morgen een M3P bestel voor de huidige prijs en hem niet deze maand geleverd krijg gooien ze de verhoging er als nog bovenop als ik het goed begrijp.

Dat zou heel erg jammer zijn.....

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sappa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-04 11:42
Vissa66 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:41:
[...]

Er staat ook dat als je hem voor eind van de maand geleverd krijgt je nog verzekerd bent van de oude prijs.

Dus als ik morgen een M3P bestel voor de huidige prijs en hem niet deze maand geleverd krijg gooien ze de verhoging er als nog bovenop als ik het goed begrijp.

Dat zou heel erg jammer zijn.....
Snel bestellen dus ;) krijg je ook nog die 20k free supercharging. Dit en de verhoging van invoertarief en heeft mij iig over de streep getrokken gisteren. Levering tussen 20-27 juni. Zouden er nog genoeg moeten staan in Utrecht, aldus Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Sappa schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:44:
[...]

Snel bestellen dus ;) krijg je ook nog die 20k free supercharging. Dit en de verhoging van invoertarief en heeft mij iig over de streep getrokken gisteren. Levering tussen 20-27 juni. Zouden er nog genoeg moeten staan in Utrecht, aldus Tesla.
Ik ga morgen proefrijden en wil morgen de knoop doorhakken. Annuleren kan volgens mij nog tot vlak voor levering van de auto? Dan ben ik in het ergste geval 500 kwijt.

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Nu online
Zojuist een Private Lease aanvraag gedaan voor de Model 3. Bewust gekozen voor levering in november, als opvolger van een andere auto.

Zou ik nog iets merken van de mogelijke prijsverhoging per 1 juli? Ik ga dit weekend de paperassen in orde maken en ben heel benieuwd of de overeenkomst die ik daarna krijg, hetzelfde maandbedrag heeft als bij de aanvraag. Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:59
Tomas_ schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:08:
[...]

Een tester op YouTube haalde 629, 624 maar uiteraard in goede omstandigheden (MY RWD LR).
Link naar video

Wat voor mij een toegevoegde waarde is van een long range accu, is de restcapaciteit van je accu als je een lange rit hebt gedaan. Of je komt met een RWD bijna leeg aan of met een LR met 40%. Dat vind ik een voordeel.
Je bent dan flexibeler om nog overal naar toe te kunnen of korter te laden voor de terugreis. Er is dan minder laadstress.
Klopt exact de reden dat ik de komende 5 jaar voor een LR heb gekozen ipv de huidige SR+. Het comfort op vakanties neemt voor ons toe als we niet de hele dag te hoeven “laadpaal hunten”.

In Nederland is een LR wat mij betreft niet nodig maar wel fijn als het er toch is. Ook met het oog op overname van de auto over 5 jaar.

Financieel gezien: is de vakantieauto regeling bij ons gestopt. Die 60e is nu 82e per maand voor een LR geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-04 11:42
Vissa66 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:45:
[...]

Ik ga morgen proefrijden en wil morgen de knoop doorhakken. Annuleren kan volgens mij nog tot vlak voor levering van de auto? Dan ben ik in het ergste geval 500 kwijt.
Sowieso 14 dagen bedenktijd met koop op afstand. Weet niet of dat echter ook zo is als je een proefrit hebt gemaakt. Anyway zou je met evt morgen bestellen makkelijk het einde van de maand halen met een voorraad model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 17-03 09:43
JeroenVerweij schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:51:
Zojuist een Private Lease aanvraag gedaan voor de Model 3. Bewust gekozen voor levering in november, als opvolger van een andere auto.

Zou ik nog iets merken van de mogelijke prijsverhoging per 1 juli? Ik ga dit weekend de paperassen in orde maken en ben heel benieuwd of de overeenkomst die ik daarna krijg, hetzelfde maandbedrag heeft als bij de aanvraag. Wat denken jullie?
Dat ligt aan je contract en wanneer de auto daadwerkelijk besteld wordt. Sommige contracten sluiten prijsstijgingen tussen aanvraag en levering uit, dat wil zeggen dat het doorberekend wordt. Maar dat kan ook afgekocht worden bij zakelijke leasecontracten, dus mogelijk bij private lease ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik twijfel om de 1800eu uit te geven voor de BOOST...

Ik heb een Model 3 LR 2021; die 99.9% van zijn tijd op Chill staat. Maar soms moet je even iemand voorbij, of is het gewoon prettig om plankgas het verschil te maken.

Het gevoel dat er nog een Boost in de auto zit .... wat vooral meer koppel geeft; wat nu al een machtig gevoel is .. (bijna tegen het onprettige aan) ..... *unlocken, en vliegen met dat ding!

Heeft iemand hier de boost gekocht? En zoja - epic?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-04 13:06

franklin

denkt teveel...

Blasterxp schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:58:

Ik heb een Model 3 LR 2021; die 99.9% van zijn tijd op Chill staat. Maar soms moet je even iemand voorbij, of is het gewoon prettig om plankgas het verschil te maken.

Het gevoel dat er nog een Boost in de auto zit .... wat vooral meer koppel geeft; wat nu al een machtig gevoel is .. (bijna tegen het onprettige aan) ..... *unlocken, en vliegen met dat ding!

je zou ook de commander van de s3xy buttons kunnen overwegen, daarmee kun je instellen dat als je je acceleratie pedaal onderin trapt dat je auto vanuit chill naar sport schakelt (en daarna bv. na gebruik van rempedaal weer terug naar chill) zie bv. YouTube: Your Tesla reaching its max power in seconds? Yeeees, please 😍! 😎 Ou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Nu online
Caelorum schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:58:
[...]

Dat ligt aan je contract en wanneer de auto daadwerkelijk besteld wordt. Sommige contracten sluiten prijsstijgingen tussen aanvraag en levering uit, dat wil zeggen dat het doorberekend wordt. Maar dat kan ook afgekocht worden bij zakelijke leasecontracten, dus mogelijk bij private lease ook nog wel.
Ik ga het extra goed doorlezen zodra ik het heb :) Wat nog wel een dingetje kan worden is de catalogusprijs en dus subsidie. De aanvraag is namelijk voor een M3 met Enhanced Autopilot. Met de huidige prijzen nét onder de 45k grens maar met levering in november gaat dat wellicht er overheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
franklin schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:02:
[...]

je zou ook de commander van de s3xy buttons kunnen overwegen, daarmee kun je instellen dat als je je acceleratie pedaal onderin trapt dat je auto vanuit chill naar sport schakelt (en daarna bv. na gebruik van rempedaal weer terug naar chill) zie bv. YouTube: Your Tesla reaching its max power in seconds? Yeeees, please 😍! 😎 Ou...
Nee, dat is het niet. Leuk dat je commander pushed, maar dat is een gare addon. Ik heb het over de officiele boost package van Tesla waarbij je je garantie houdt, en geen zorgen hebt voor komende software updates.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:36

Boost zorgt in elk geval voor meer coil whine wanneer je dat vermogen aanspreekt. En ik denk niet dat ie iets toevoegt als je in Chill rijdt. Ik rijd altijd in standaard (MY) en als je daarmee onvoldoende vermogen zou hebben om iemand even voorbij te gaan, dan had je de actie überhaupt niet moeten uitvoeren :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:23

Het gevoel dat er nog een Boost in de auto zit ....

Hier in de MYLR meteen na aankoop boost gekocht. Precies dat gevoel dat je een auto hebt waar meer vermogen inzit zonder dat je dat kunt aanspreken vond ik raar. Het was sowieso een enorme hoeveelheid geld dat ik bij aanschaf moest betalen, ik zag die 1800€ extra gewoon als onderdeel ervan.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 18:59
Blasterxp schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:16:
[...]

Nee, dat is het niet. Leuk dat je commander pushed, maar dat is een gare addon. Ik heb het over de officiele boost package van Tesla waarbij je je garantie houdt, en geen zorgen hebt voor komende software updates.
De boost functie zorgt gewoon voor meer vermogen in de normale modus. Als je continu in 'chill' rijdt dan helpt dat daar niets mee.
Dat is juist hetgeen wat ze bij enhauto doen, ze emuleren als je het pedaal helemaal in trapt dat jij op het scherm op het knopje drukt om te wisselen van chill naar normaal (of heet dat sport)?

Overigens behoud je gewoon garantie met de commander, het is gewoon een kastje wat je in de odb poort plugt, geen software die je installeert oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 15:20
DaCoTa schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:30:
[...]

Wat is je dagelijkse afstand en hoe vaak rijd je 500+ km in een jaar? Verder kunnen we niet in je portemonnee kijken.
Nou ja, het budget is niet echt het probleem maar ik vraag me meer af of ik de meerprijs acceptabel vind voor de paar voordeeltjes.

Voor mijn gevoel heeft de performance mooiere wielen en een vleugeltje. Kost dan ca. 5K.

Een LR is voor mij geen twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 27-04 12:59
AMDman schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:51:
[...]
Nou ja, het budget is niet echt het probleem maar ik vraag me meer af of ik de meerprijs acceptabel vind voor de paar voordeeltjes.

Voor mijn gevoel heeft de performance mooiere wielen en een vleugeltje. Kost dan ca. 5K.

Ah, tweede keer vandaag niet goed gelezen. Je keuze is de LR of P.

Ik had de keuze niet, er was toen alleen nog de LR, maar denk niet dat ik voor de P was gegaan. Heb wel FSD gedaan, we rijden redelijk vaak lange afstanden en ben daar - ondanks dat het een knee-capped versie is - nog steeds erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Man ik rij in 2019 m3 standard range plus en die gaan al in 5,3s naar de 100. Dat doe je 10 keer en dan ook niet meer. (het is wel een relatief snelle met geloof ik nog 302pk). Hoeveel sneller wil je nog gaan?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-05 19:38

Ik ken je probleem wel, maar ik denk niet dat Boost daarbij helpt helaas. Ik zet m soms idd in Normal voor een inhaalactie, vooral als het berg op gaat (dat komt nog wel eens voor in Noorwegen).

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-04 00:38
Menesis schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:19:
[...]
Ik ken je probleem wel, maar ik denk niet dat Boost daarbij helpt helaas. Ik zet m soms idd in Normal voor een inhaalactie, vooral als het berg op gaat (dat komt nog wel eens voor in Noorwegen).
Heb je dat probleem ook als je in de normale stand rijdt ipv chill? Als je in normaal de tussentijdse acceleratie wel bevredigend vindt, is inderdaad de SEXY Commander een oplossing zoals al eerder vermeld is. Dan kan je instellen bij welke stand van het pedaal hij overgaat van chill naar normaal ( of sport). En door ,instelbaar, het rempedaal in te trappen gaat hij weer terug naar Chill. Bijkomstig voordeel van de Commander is dat je ook andere dingen kunt instellen zoals continous Autopilot ( vind ik ideaal) of je door handles te gebruiken om je frunk of laadkabel te inlokken. Zo'n commander kost € 200,- stuk minder dan de Boost functie.
Ik begreep dat de Boost functie vooral invloed heeft op 0-100 acceleratie, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-04 07:45
Zojuist bevestiging dat mijn M3H besteld is :D nu 2 maandjes wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-03 20:11
AMDman schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:51:
[...]

De performance heeft ook andere remmen en dempers geloof ik. Ligt iets stugger op de weg. Overigens zijn de velgen 21” en beschadigen mega snel. Was laatst bij de een SeC en daar had letterlijk elke P dikke velg schade rondom.

Wij zijn uiteindelijk voor LR gegaan met 20”; trekhaak en in het blauw. Mocht je de snelheid willen, kun je altijd overwegen de Boost te kopen a 1800euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
dunn0w schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:28:
Al rekening gehouden met de import heffing 😇

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-03 11:55
Wie weet of er een manier is om de belijningswaarschuwingen (Rijstrook overschrijdingspreventie) permanent uit te schakelen? Ik weet dat het voor de huidige rit kan, maar dan schakelt hij 'm bij de volgende rit weer in.
Heb m liever permanent uit, wordt gek van die sirene elke keer dat je maar iets te dicht aan de rand rijdt...

[ Voor 5% gewijzigd door thezahir op 13-06-2024 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Waarom geen voorraadmodel? Dan krijg je de 20k charging en 100% zeker geen prijsverhoging.
dunn0w schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:28:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:45

Sebazzz

3dp

ZeRoC00L schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:09:
[...]

Al rekening gehouden met de import heffing 😇
Dat is voor Chinese-merk auto's - niet auto's die in China worden gemaakt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymAoc1QEHrmzZY3g-8eNRmo-9tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wmqlwPGzKEIy5IvTNX3noS2v.jpg?f=fotoalbum_large

Kleine teaser:
Vandaag kreeg mijn MY bij ANGELWAX een cosmetische behandeling (ik help zelf ook mee).
Helemaal rondom gepolijst en geprepareerd.
Morgen komt er een Angelwax Nebula keramische coating op. Één van de beste coatings die bestaat.
Loopt het vuil en water er zometeen af als een Tefal-pannetje oOo

De MY is circa 3 maandjes oud nu. De lak stond er bizar goed bij. Eigenlijk geen enkele swirl. Viel iedereen op hoe goed deze de fabriek had verlaten.
Nu was ik hem ook iedere week met de hand en drogen gebeurd door osmose water waar ik thuis een briljant systeem met 100L buffervat voor heb gemaakt.
Daardoor heb ik de MY nog nooit met een droogdoek aan hoeven raken (dus nul extra micro krasjes). Dat scheelt ook.
Wel had hij bij achterdeuren al een paar steenslagen. Daar staan de heupen van de Y berucht om.
Deze volledig gevuld, geschuurd en gepolijst. Zijn weer compleet verdwenen. Daarna ppf op die zijkanten gezet.
Morgen volgen de laatste stappen en dan de coating.
Het parelmoer wit zal gaan knallen!
Ook de plastic zwarte delen zijn in een eigen afzonderlijke daar voor geschikte coating gezet worden.
Ik hou jullie op de hoogte van het eindresultaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Allewijn op 13-06-2024 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-05 22:54
Sebazzz schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:22:
[...]

Geld ook voor de Model 3, althans volgens de Tesla website...

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

[...]

Dat is niet waar.

Volvo ex30, Model 3 en nog wat komen zeker aan de beurt. Tesla heeft wel gevraagd of ze een uitzondering mogen zijn omdat ze in verhouding minimale subsidies ontvangen hebben vanuit China. Moet nog blijken;)

Bron: https://www.autoweek.nl/a...20Model%203%20in%20elkaar.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 13-06-2024 18:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruppert
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 02-02 18:58

Begin steeds meer te twijfelen om tot de aanschaf over te gaan. Het lijkt nu wel het ideale moment. Nu is er ook nog subsidie, plus die gratis SC kilometers. Kans dat er nog een gunstiger moment komt lijkt me vrij klein na dit bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
thezahir schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:14:
Wie weet of er een manier is om de belijningswaarschuwingen (Rijstrook overschrijdingspreventie) permanent uit te schakelen? Ik weet dat het voor de huidige rit kan, maar dan schakelt hij 'm bij de volgende rit weer in.
Heb m liever permanent uit, wordt gek van die sirene elke keer dat je maar iets te dicht aan de rand rijdt...
Dat gaat vanzelf minder worden doordat je meer en meer van de lijnen en tussen de lijnen gaat rijden om die sirene te vermijden. Ik spreek uit ervaring en maak nog maar heel weinig mee dat welke merk auto dan ook gaat piepen vanwege lijnoverschrijding omdat ik schijnbaar uit de buurt van weglijnen weet te blijven.

Het werkt dus en techniek zorgt ervoor dat je binnen de lijntjes kleurt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinoo027
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-04 16:58
LuXFluX schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:11:
[...]

Hier heb ik vanaf het begin (eind oktober 2023) al last van. Gelukkig niet constant, maar alleen bij hobbels soms hoorbaar. Is inderdaad dat stoffen stuk trim op het dashboard. Omdat ik destijds toch voor wat puntjes bij het SC was, heb ik dit ook laten oplossen. Ze zeggen er een stukje foam tussen gepropt te hebben maar dat heeft weinig effect gehad. Omdat ik niet voor m'n hobby in een SC zit te wachten, heb ik er verder geen werk meer van gemaakt.
Heb ik ook vanaf begin op de M3H last van gehad, zie mijn eerdere post. Laatste maanden (6000km verder) echter nauwelijks nog aanwezig, spontaan nagenoeg verdwenen. Zit inderdaad in li hoek van dashboard. Voor de 'oude' M3 op youtube wel aantal oplossingen voor te vinden, maar dashboard van de M3H is ietsje anders opgebouwd, dus was er zelf nog niet aan begonnen, en ook huiverig voor het geweld bij SeC. Maar nu dus bijna weg.. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
[...]

Voor alles uit China, merk maakt niet uit, zie ook Tesla website ondertussen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lX0z_mrjj5uS3LoDWGDz_b9_4k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0VhnRpK3yj3cxgEhX8AGKW9f.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-04 07:45
deltananie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:15:
Waarom geen voorraadmodel? Dan krijg je de 20k charging en 100% zeker geen prijsverhoging.

[...]
Gaat via de zaak via LeasePlan tegenwoordig Ayvens.
Hopen dat de prijswijziging niet voor tesla gaat gelden.. we wachten het af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:00

bert pit

asdasd

AMDman schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:22:
Ik ga een model Y aanschaffen en twijfel nogal welke versie het gaat worden.
Denken jullie dat het verschil in prijs bij de LR versies het echt waard is?
Eigenlijk overweeg ik zelfs de performance versie die ik wel echt mooier vind om te zien maar het enorme prijsverschil vind ik dan wel weer moeilijk te rechtvaardigen.
Voor mij was de afweging onze jaarlijkse wintersport. Ik zou nooit met achterwielaandrijving op gladde wegen willen rijden en moet daar wel vaak overheen. Bovendien ben ik zo iemand die achteraf nooit spijt heeft van een hogere investering, maar wel spijt van bijvoorbeeld iets minder range of opties.
Nu maken wij veel km’s maar eerlijk is eerlijk in 90% van de tijd heb je het niet nodig en is een RWD ook een prima keus.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 15:39
[...]

Tesla krijgt ook een heffing. 21%, op de auto's die daar gemaakt zijn.

Zou ook gek zijn, want dan zetten de Chinezen een Europees bedrijf op met dito merk en dan kunnen ze vrolijk zonder heffing doorgaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:00

bert pit

asdasd

LeBrun schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:48:
[...]

Het is onze eerste EV. En we hebben een slechte ervaring met een geleende ID4 voor een lange autovakantie naar Frankrijk. (korte samenvatting: defecte laadpalen en range anxiety) Het was een hele klus om mijn vriendin daarna nog te overtuigen om voor volledige elektrisch te gaan. De mogelijkheid om hem tot 100% op te laden en +/- 600 km te kunnen rijden was een goed argument dat we ons daar geen zorgen over zouden moeten maken.
Hier blinkt de Tesla uit omdat je je route ingeeft op een lange rit en dan worden de superchargers vanzelf geselecteerd. Daar hoef je niets aan te doen. Ik ben net volstrekt zonder enige laadplanning in Portugal aangekomen.
Mocht je toch van stress houden, dan kun je natuurlijk ook een ander laadnetwerk gebruiken ;)

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:31
Mooi filmpje over laad snelheden van diverse auto’s.
Tesla y is dan maar . . . . Zelf kijken😁

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-04 21:49

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

bert pit schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 19:24:
[...]

Voor mij was de afweging onze jaarlijkse wintersport. Ik zou nooit met achterwielaandrijving op gladde wegen willen rijden en moet daar wel vaak overheen. Bovendien ben ik zo iemand die achteraf nooit spijt heeft van een hogere investering, maar wel spijt van bijvoorbeeld iets minder range of opties.
Nu maken wij veel km’s maar eerlijk is eerlijk in 90% van de tijd heb je het niet nodig en is een RWD ook een prima keus.
Omdat ik de MY RDW prive gekocht heb was dit geen discussie. Het verschil financieel met de LR is te groot.
Ik kom uit een trage diesel dus 8 seconde in de chill mode is snel genoeg. Range geen probleem door de superchargers. Twee keer in Frankrijk geweest de afgelopen maanden en geen problemen gehad. In Nederland is de 3 tot 400 km range ruim voldoende. Op wintersport ga ik niet dus 4wheeldrive is geen noodzakelijke optie. Interieur en exterieur zijn ( praktisch) hetzelfde. Ik ben tevreden.
Groeten, Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 15:39
SpikeHome schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 20:23:
[YouTube: The Fastest Charging Car - Wie wint de test?]
Niet dat ik Tesla wil verdedigen maar kan je dit hier ook "scoren" door een hogere laadsnelheid mogelijk te maken ten kosten van de degradatie en levensduur van de accu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-03 15:33
Ik rij inmiddels ruim 4,5 jaar met veel plezier in mijn M3 SR via de zaak. Paar mankementen mee gehad. Zo moest de 12v accu een keer vervangen worden, mijn LTE chip (nieuwe hapert af en toe ook). Maar service was altijd top en komt men voor de deur vervangen. Ik herken wel echt de verhalen rondom de ruitenwissers, ik vind het echt drama. Ik moet ze altijd handmatig aanzetten omdat de wissers automatisch te laat aanspringen. Tenslotte merk ik nu wel wat piep geluiden in de vering lijkt het.

Al met al, ben ik toch een tevreden M3 rijder. De auto rijdt allereerst heerlijk. SC netwerk is echt geweldig en ondanks kleinere range al paar keer mooie lange vakantie mee gedaan. En ik ben in die 4,5 jaar ook pas een keer bij een volle SC aan komen rijden. Gelukkig stond er toen een Allego paal die ik ook kon pakken. Ik vind m soms wat conservatief qua aangeven van de eerstvolgende SC, zeker als je met 40% aan komt. Ik heb het een aantal keren getest en vaak haal je de eerstvolgende SC ook nog wel. Ik zal het niet hebben over die ene keer dat we dat risico namen van de volgende en door verkeerde afslag met 2km bij supercharger aankwamen in Frankrijk :P.

Nu sta ik voor de keuze om een nieuwe leaseauto te bestellen aangezien mijn contract in november afloopt. Ik overweeg de Model Y RWD LR te bestellen want ik heb inmiddels een dochter van 10 maanden en de extra ruimte is wel gewenst. De extra range is ook gewenst omdat ik het in de winter net niet red om op een volle accu naar Eindhoven vanuit Amsterdam op en neer te gaan. Het liefst zou ik dan de Juniper willen en als die net als de nieuwe M3 bij de SR versie naar 515-540 WLTP gaat zou dat perfect zijn en ook weer wat geld in de bijtelling schelen. Maar aangezien de geruchten gaan dat die niet voor einde kalenderjaar aangekondigd gaat worden twijfel ik wel.

Dus nu overweeg ik mssn toch om de nieuwe M3 te bestellen. De ene keer voor vakantie dat ik die extra ruimte nodig heb kan ik ook een dakkoffer nemen. En met die importheffingen kan ik de nieuwe M3 beter snel bestellen. Of heeft Ayvens na bestelling nog de mogelijkheid om de leasetarieven aan te passen? Ga ik even bij ze navragen. En aangezien die in november geleverd gaat worden, zal de bijtelling dan op de dan geldende catalogusprijs van toepassing zijn?

Overigens ga ik zaterdag nog even kijken bij de Cupra Tavascan. Dat is de enige die nog een kleine kans heeft om ook gekozen te worden. Met name om dat het 'wat anders' is. Want het is wel de duurste optie van de drie.

[ Voor 13% gewijzigd door Jurbatov op 13-06-2024 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Jurbatov schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 20:42:

Overigens ga ik zaterdag nog even kijken bij de Cupra Tavascan. Dat is de enige die nog een kleine kans heeft om ook gekozen te worden. Met name om dat het 'wat anders' is. Want het is wel de duurste optie van de drie.
Deze auto wordt toevallig ook in China gemaakt, dus zal ook stijgen in prijs, nog verder. :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurbatov
Vissa66 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 20:49:
[...]

Deze auto wordt toevallig ook in China gemaakt, dus zal ook stijgen in prijs, nog verder. :P
Verrek, je hebt gelijk. Wist ik niet! Zal het zaterdag wel ff navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:45
Het zijn niet alleen geruchten, musk zelf heeft gezegd geen nieuwe y in 2024.
En volgens mij staan de leasetermijnen vast als je akkoord hebt gegeven en gekregen. Ik denk alleen je evt bijtelling niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 18:59
pinoo027 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 19:03:
[...]

Heb ik ook vanaf begin op de M3H last van gehad, zie mijn eerdere post. Laatste maanden (6000km verder) echter nauwelijks nog aanwezig, spontaan nagenoeg verdwenen. Zit inderdaad in li hoek van dashboard. Voor de 'oude' M3 op youtube wel aantal oplossingen voor te vinden, maar dashboard van de M3H is ietsje anders opgebouwd, dus was er zelf nog niet aan begonnen, en ook huiverig voor het geweld bij SeC. Maar nu dus bijna weg.. _/-\o_
Bij mij ook vanaf iets van 1500km ofzo. Een keer een klap erop geven en het is weer weg. Eens kijken hoe lang het weg blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
The_Woesh schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 20:39:
[...]

Niet dat ik Tesla wil verdedigen maar kan je dit hier ook "scoren" door een hogere laadsnelheid mogelijk te maken ten kosten van de degradatie en levensduur van de accu?
Over het algemeen scoren ze dit met 800V, niet een hogere stroom, dus degradatie zal wel meevallen.
Maargoed, de Y vergelijken met sportauto's van dubbel geld is natuurlijk niet eerlijk. Directe concurrenten laden ongeveer even snel als de Y, soms iets sneller, soms iets langzamer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:52
Leuke vergelijking mét en zonder adaptieve bochtenverlichting.

https://x.com/teslanewswire/status/1800971725951390199?s=61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:39
Oef ik had verwacht dat ze er wel iets beter uit zouden komen. Dit bungelt wel heel erg onderaan in elk van de 3 lijstjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:04

Ethirty

Who...me?

Het was mij op basis van diverse filmpjes al wel een beetje duidelijk geworden dat Tesla vooral hoog scoort in het begin van het laden bij een (vrijwel) lege accu maar daarna flink afneemt. De grafiek lijkt dat ook wel een beetje aan te tonen.

Wel raar dat ze auto's met zo'n uiteenlopende prijsrange met elkaar vergelijken.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:30
Oh als hier iets voor bestaat ben ik ook zeker geïnteresseerd! Bij mijn vorige auto had ik aangeleerd dit na het starten met een knopje uit te zetten, bij de MY moet je dit in het menu doen. In de praktijk al rijdend waardoor de functie het er bij mij ironisch genoeg niet veiliger op maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:45
RaRo74 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:56:
[...]

Dat gaat vanzelf minder worden doordat je meer en meer van de lijnen en tussen de lijnen gaat rijden om die sirene te vermijden. Ik spreek uit ervaring en maak nog maar heel weinig mee dat welke merk auto dan ook gaat piepen vanwege lijnoverschrijding omdat ik schijnbaar uit de buurt van weglijnen weet te blijven.

Ik rij nu nog in een Mercedes die je corrigeert aan de hand van een korte abrupte remingreep. Als je rechts over een doorgetrokken lijn dreigt te gaan, worden de wielen linker wielen dus kort geremd zodat je weer terug komt en wakker schrikt. Dat is allerminst comfortabel kan ik je vertellen en de eerste keren schrik je je rot.

Ik had twee opties: vechten tegen het systeem en het elke keer uitschakelen. Of aan laten staan en gewoon beter rijden. Ik heb dat laatste gedaan en heb er dus geen last meer van. Het zit nu zo in mijn systeem dat ik alleen een ingreep krijg als ik echt niet op zit te letten, wat dus eigenlijk nooit meer gebeurt.

Heb al twee proefritten achter de rug gegad, met een M3H en met een MY, over de snelweg rond Rotterdam, en niet één keer heeft dat ding gepiept. Omdat ik er onbewust goed op let gewoon in de rijstrook te blijven.

Als je blijft vechten tegen het systeem leer je het nooit en heb je er elke dag last van. Ik heb er geen last meer van in ieder geval. En als mijn bestelde MY wordt geleverd zal het dus gewoon aan blijven staan.

(Inmiddels doet Mercedes ook gewoon ingrepen via het stuurwiel en dus niet meer via de remmen, mocht je je dat nog afvragen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Ethirty schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:21:
Het was mij op basis van diverse filmpjes al wel een beetje duidelijk geworden dat Tesla vooral hoog scoort in het begin van het laden bij een (vrijwel) lege accu maar daarna flink afneemt. De grafiek lijkt dat ook wel een beetje aan te tonen.

Wel raar dat ze auto's met zo'n uiteenlopende prijsrange met elkaar vergelijken.
Is het de BYD accu? Kan ik ergens zien hoe snel dat ding blijft laden bij mij?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:41

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Ach alles voor de clicks of niet? Dan kan Wouter met een Porsche Taycan Turbo S van meer dan 2 ton op wintersport....

Beide Lotussen meer dan een ton, Xpeng en Hyundai 72-74k en zelfs de KIA EV9 is met 68 mille nog steeds 30% duurder dan een MY LR.

Je kan ook een test doen om te kijken hoeveel kratten bier je mee kan nemen in die auto's >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 15:09

Fjeze

AllesPerfect!

Jurbatov schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 20:42:
Ik rij inmiddels ruim 4,5 jaar met veel plezier in mijn M3 SR via de zaak. Paar mankementen mee gehad. Zo moest de 12v accu een keer vervangen worden, mijn LTE chip (nieuwe hapert af en toe ook). Maar service was altijd top en komt men voor de deur vervangen. Ik herken wel echt de verhalen rondom de ruitenwissers, ik vind het echt drama. Ik moet ze altijd handmatig aanzetten omdat de wissers automatisch te laat aanspringen. Tenslotte merk ik nu wel wat piep geluiden in de vering lijkt het.

Al met al, ben ik toch een tevreden M3 rijder. De auto rijdt allereerst heerlijk. SC netwerk is echt geweldig en ondanks kleinere range al paar keer mooie lange vakantie mee gedaan. En ik ben in die 4,5 jaar ook pas een keer bij een volle SC aan komen rijden. Gelukkig stond er toen een Allego paal die ik ook kon pakken. Ik vind m soms wat conservatief qua aangeven van de eerstvolgende SC, zeker als je met 40% aan komt. Ik heb het een aantal keren getest en vaak haal je de eerstvolgende SC ook nog wel. Ik zal het niet hebben over die ene keer dat we dat risico namen van de volgende en door verkeerde afslag met 2km bij supercharger aankwamen in Frankrijk :P.

Nu sta ik voor de keuze om een nieuwe leaseauto te bestellen aangezien mijn contract in november afloopt. Ik overweeg de Model Y RWD LR te bestellen want ik heb inmiddels een dochter van 10 maanden en de extra ruimte is wel gewenst. De extra range is ook gewenst omdat ik het in de winter net niet red om op een volle accu naar Eindhoven vanuit Amsterdam op en neer te gaan. Het liefst zou ik dan de Juniper willen en als die net als de nieuwe M3 bij de SR versie naar 515-540 WLTP gaat zou dat perfect zijn en ook weer wat geld in de bijtelling schelen. Maar aangezien de geruchten gaan dat die niet voor einde kalenderjaar aangekondigd gaat worden twijfel ik wel.

Dus nu overweeg ik mssn toch om de nieuwe M3 te bestellen. De ene keer voor vakantie dat ik die extra ruimte nodig heb kan ik ook een dakkoffer nemen. En met die importheffingen kan ik de nieuwe M3 beter snel bestellen. Of heeft Ayvens na bestelling nog de mogelijkheid om de leasetarieven aan te passen? Ga ik even bij ze navragen. En aangezien die in november geleverd gaat worden, zal de bijtelling dan op de dan geldende catalogusprijs van toepassing zijn?

Die extra ruimte is niet alleen voor vakantie handig. Vergeet even niet hoe vaak je de kinderwagen mee neemt (hier minimaal wekelijks dat die mee de auto in gaat) keer een camping bedje. Of andere dingen als je keer dagje of weekendje weg gaat.
En weet natuurlijk niet hoe je eventuele wensen zijn in de toekomst met bijvoorbeeld een 2e kleine. Maar echt de ruimte komt vaker van pas dan je nu denkt. Weet ik uit ervaring.
Ik rij een model Y. 2 kids (2 en 6), en de ruimte komt heel regelmatig goed van pas.

Uiteraard is dit persoonlijk, maar dit is mijn ervaring.

Fly or Die

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dvermeul
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 16:32
Nog wat meer info over HW3, HW4 en HW5:
- HW4 hardware draait nu nog in HW3 emulatie modus; eind dit jaar gaat er getraind worden op HW4
- HW3 heeft nog een lange weg te gaan voor dat de limiet van HW3 wordt bereikt
- HW4 heeft camera's met 4-5x betere resolutie dan HW3
- HW4 is 3-8x beter dan HW3, afhankelijk van hoe je het berekent
- HW4 zal het ongeveer 5x beter doen dan HW3
- HW5 komt over ongeveer 18 maanden
- HW5 is ongeveer 10x beter dan HW4
Aldus Elon Musk tijdens de annual stockholder meeting aangaande HW3,4,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Wel eind 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 01-05 21:34
Tja. Je kunt ook gewoon zoals anderen ook zeggen je rijstijl aanpassen. Dat gepingpong tussen de lijnen zorgt dat mijn auto telkens op de rem gaat op de snelweg omdat iemand te dicht bij de lijn rijdt.

Heb het vooral bij auto's die vrachtwagens inhalen. Mensen gaan dan nog net niet in de rijstrook helemaal links rijden. Bange poeperds:+

Overigens als je er last van hebt op een vent weg dan snap ik je wel. Hier heb ik wel het idee dat wanneer je zelf in 't midden rijdt en de auto ziet dat er een auto aankomt ik geen ruk aan 't stuur krijg. Die krijg ik wel wanneer ik daar blijf rijden terwijl ik gewoon midden op de weg rijden kan.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Nice. Dit filmpje kwam ik gisteren tegen en toen refreshte mijn pagina. Kon 'm daarna niet meer vinden. Dank :Y

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Fjeze schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 00:02:
[...]

Die extra ruimte is niet alleen voor vakantie handig. Vergeet even niet hoe vaak je de kinderwagen mee neemt (hier minimaal wekelijks dat die mee de auto in gaat) keer een camping bedje. Of andere dingen als je keer dagje of weekendje weg gaat.
En weet natuurlijk niet hoe je eventuele wensen zijn in de toekomst met bijvoorbeeld een 2e kleine. Maar echt de ruimte komt vaker van pas dan je nu denkt. Weet ik uit ervaring.
Ik rij een model Y. 2 kids (2 en 6), en de ruimte komt heel regelmatig goed van pas.

Een keer? Er liggen twee buggy's standaard achterin. Kan nog steeds makkelijk bij de op laadkabel die onder de bodem ligt. Als in 0 last van. Voorin ligt standaard een campingbedje (lag eerst zo'n witte ikea stoel). Alles zonder last van te hebben. Geweldige auto :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:59
dvermeul schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 01:00:
Nog wat meer info over HW3, HW4 en HW5:
- HW4 hardware draait nu nog in HW3 emulatie modus; eind dit jaar gaat er getraind worden op HW4
- HW3 heeft nog een lange weg te gaan voor dat de limiet van HW3 wordt bereikt
- HW4 heeft camera's met 4-5x betere resolutie dan HW3
- HW4 is 3-8x beter dan HW3, afhankelijk van hoe je het berekent
- HW4 zal het ongeveer 5x beter doen dan HW3
- HW5 komt over ongeveer 18 maanden
- HW5 is ongeveer 10x beter dan HW4
Aldus Elon Musk tijdens de annual stockholder meeting aangaande HW3,4,5.
En waar staat de HW2.5 van mijn lease karretje in deze ranking🤣. Die loopt wel tegen zijn max. Films kijken tijdens super chargen lukt niet meer ivm hakkelen.

De Y uit Berlijn heeft HW 4 nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 15:09

Fjeze

AllesPerfect!

Oekol schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 06:49:
[...]

Een keer? Er liggen twee buggy's standaard achterin. Kan nog steeds makkelijk bij de op laadkabel die onder de bodem ligt. Als in 0 last van. Voorin ligt standaard een campingbedje (lag eerst zo'n witte ikea stoel). Alles zonder last van te hebben. Geweldige auto :9
Model Y of Model 3?
Wij gebruiken voor de jongste nog de grote kinderwagen met het zit stoeltje, die neemt wel stuk meer ruimte in dan een buggy maar is prima als het past qua ruimte.
De oudste gebruikt geen buggy of iets meer, dus altijd maar 1 bij.

Maar inderdaad ik vind het een heerlijke auto qua, ook zeker qua ruimte.

Ik heb de laadkabel eigenlijk altijd voorin liggen.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Bijzonder, 230 kW bij een FastNed lader, met een Tesla? Ik kom niet hoger dan 190 kW.. (bij een 300 kW lader).

PS: klopt helemaal niets van dat FastNed bij nieuwe stations 400 kW laders plaatst. Er zijn er hier in de buurt recent (max 2-3 maanden geleden) nog nieuwe stations aangelegd. Allemaal 300 kW laders.

[ Voor 18% gewijzigd door turkeyhakan op 14-06-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Nu online
JeroenVerweij schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:02:
[...]

Ik ga het extra goed doorlezen zodra ik het heb :) Wat nog wel een dingetje kan worden is de catalogusprijs en dus subsidie. De aanvraag is namelijk voor een M3 met Enhanced Autopilot. Met de huidige prijzen nét onder de 45k grens maar met levering in november gaat dat wellicht er overheen?
Ik heb nog eens zitten kijken en rekenen. Als ik de M3 kaal Private Lease, zonder Enhanced Autopilot, heeft dat een aantal voordelen:
- De catalogusprijs is 40.990 en heb dus een grotere marge om bij levering in november nog onder de 45k de blijven (ivm subsidie), ivm de aanstaande prijsverhogingen
- Bij een Private Lease contract zou Enhanced Autopilot 72x65 euro kosten, ofwel 880 euro duurder dan zelf los aanschaffen

Weten jullie of het mogelijk is om Enhanced Autopilot ook bij een Private Lease contract zelf aan te schaffen na levering van de auto? Gaat om lease via ANWB/Ayvens.

Uiteraard bel ik ANWB/Ayvens later vandaag even, maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen hiermee.

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenVerweij op 14-06-2024 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:23
JeroenVerweij schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:47:
[...]

Ik heb nog eens zitten kijken en rekenen. Als ik de M3 kaal Private Lease, zonder Enhanced Autopilot, heeft dat een aantal voordelen:
- De catalogusprijs is 40.990 en heb dus een grotere marge om bij levering in november nog onder de 45k de blijven (ivm subsidie), ivm de aanstaande prijsverhogingen
- Bij een Private Lease contract zou Enhanced Autopilot 72x65 euro kosten, ofwel 880 euro duurder dan zelf los aanschaffen

Weten jullie of het mogelijk is om Enhanced Autopilot ook bij een Private Lease contract zelf aan te schaffen na levering van de auto? Gaat om lease via ANWB/Ayvens
Waarom wil je EAP?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Nu online
95% van onze kilometers zijn snelweg kilometers. Met name Auto Lane Change lijkt ons heerlijk (naast niet elke keer bij baanwissels AP opnieuw aanzetten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurbatov
Fjeze schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 00:02:
[...]

Mmm thanks voor je inzicht, helpt wel. Aan andere kant denk ik het is idd maar echt paar keer per jaar max. En je bespaart toch wel aardig wat bijtelling. Daar kan je makkelijk dakkoffer van kopen en hou je nog veel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:39
RaRo74 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:56:
[...]

Er zijn natuurlijk wel wat voorwaarden aan. Vaak genoeg piept hij ook wanneer je niet in de buurt van de lijn bent, misschien omdat ie het niet goed herkent. Ook moet je op veel 60 wegen over de lijn als er een tegenligger komt

Afschrijven op rijgedrag is dus een beetje stupide zonder context

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 13:09

RvV

JeroenVerweij schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:50:
[...]

95% van onze kilometers zijn snelweg kilometers. Met name Auto Lane Change lijkt ons heerlijk (naast niet elke keer bij baanwissels AP opnieuw aanzetten)
Ik zou eerst even kijken of je bij iemand met EAP een keer kunt testen. Zelf heb ik de 3 maanden trial gehad en nu die verlopen is, mis ik het totaal niet. Sterker nog, ik ergerde mezelf groen en geel aan die mislukte baanwissels. Ik heb nog mazzel gehad dat ik niet van de weg ben geplukt voor een blaastest.
Okok, op een verlaten snelweg doet hij het prima. Meestal zit ik tijdens de spits op de weg en dan is het gewoon te druk om lekker te werken.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:22
Precies. Vergelijk dan dezelfde prijsrange, of zet de prijs erbij in de eindlijst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L-VIS
  • Laatst online: 01-05 15:26
Plenkske schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:03:
[...]

Precies. Vergelijk dan dezelfde prijsrange, of zet de prijs erbij in de eindlijst.
Het gaat niet om de auto's, het is een promo reclamefilmpje van Fastned. Vanuit die optiek wil je natuurlijk wel die lotus erbij. En ach, het is ook gewoon vermaak en geenzins een wetenschappelijke test...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Nu online
RvV schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:01:
[...]

Ik zou eerst even kijken of je bij iemand met EAP een keer kunt testen. Zelf heb ik de 3 maanden trial gehad en nu die verlopen is, mis ik het totaal niet. Sterker nog, ik ergerde mezelf groen en geel aan die mislukte baanwissels. Ik heb nog mazzel gehad dat ik niet van de weg ben geplukt voor een blaastest.
Okok, op een verlaten snelweg doet hij het prima. Meestal zit ik tijdens de spits op de weg en dan is het gewoon te druk om lekker te werken.
Dank voor je reactie! Onze snelweg km zijn nagenoeg uitsluitend in het weekend, wanneer het een stuk rustiger op de weg is. Je bericht zet mij echter wel aan het denken om het nog eens écht goed uit te zoeken.

Helaas heb ik niemand in mijn omgeving met een tesla met EAP waar ik kan testen.

Maar terug naar mijn vraag: weet iemand of het bij Private Lease ook mogelijk is om EAP na levering zelf aan te schaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corvi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-01 12:38
JeroenVerweij schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:50:
[...]

Ik had 3 maanden EAP gratis erbij.
Over het algemeen bij rustig verkeer werkt het, maar als je vaak in de spits rijdt heb je er niks aan. Veel te traag met wisselen. Ik heb de S3XY knob en AP gaat automatisch weer aan.
Met alleen de S3XY commander en de app moet je dit ook kunnen instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:23
Corvi schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:06:
[...]

Over het algemeen bij rustig verkeer werkt het, maar als je vaak in de spits rijdt heb je er niks aan. Veel te traag met wisselen. Ik heb de S3XY knob en AP gaat automatisch weer aan.
Idem hier.. Volgens mij geeft geen EAP maar wel een commander de ervaring die @JeroenVerweij zoekt.

EAP is op dit moment te duur voor wat het geeft.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Nu online
Corvi schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:06:
[...]

Goede tips! Dank voor het meedenken, wordt gewaardeerd. Even snel gekeken en zou nog een hoop geld schelen ook. Ik ga verder onderzoeken en de bestelling aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
JohanB schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:00:
[...]

Er zijn natuurlijk wel wat voorwaarden aan. Vaak genoeg piept hij ook wanneer je niet in de buurt van de lijn bent, misschien omdat ie het niet goed herkent. Ook moet je op veel 60 wegen over de lijn als er een tegenligger komt

Afschrijven op rijgedrag is dus een beetje stupide zonder context
In dat geval rij ik in een hele andere Tesla omdat ik dit niet herken. Geen last van op een enkele keer na en zelfs dan is het goed verklaarbaar(eigen fout of doelbewust).
Misschien een keer na laten kijken door Tesla?

Maar ik ben heel blij met dit soort systemen vooral voor weggegebruikers die niet binnen de lijntjes kunnen kleuren en of denken ergens anders mee bezig te zijn tijdens het autorijden waardoor ik nog steeds te vaak door (vracht)auto's belaagd wordt die onbedoeld mijn kant op komen terwijl ik aan het inhalen ben.
Naast een sirene en haptische waarschuwing is een stroomschok misschien nog wel efficiënter >:)

Blij dus dat de minder goede chauffeurs gecorrigeerd worden :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Fjeze schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:19:
[...]

Model Y of Model 3?
Wij gebruiken voor de jongste nog de grote kinderwagen met het zit stoeltje, die neemt wel stuk meer ruimte in dan een buggy maar is prima als het past qua ruimte.
De oudste gebruikt geen buggy of iets meer, dus altijd maar 1 bij.

Maar inderdaad ik vind het een heerlijke auto qua, ook zeker qua ruimte.

Ik heb de laadkabel eigenlijk altijd voorin liggen.
In een MY. We hebben twee van die Easywalker Miley en Miley2 buggys die mee het vliegtuig in mogen.
Wielen naar achteren en dan kan het voorste gedeelte gewoon omhoog waar ik de laadkabel onder heb liggen.

Heb de laadkabel achterin liggen omdat ik daar toch naast sta qua laadpaal en de laadpas altijd op de hoedenplank leg dus de achterklep gaat sowieso altijd open als ik er naar toe loop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matteo1992
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-07-2024
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 27-06-2024 09:33 . Reden: Duitse linkdrop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-04 15:05
Matteo1992 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:27:
Tesla hat in der Nacht zum Dienstag eine OEM-Luftmatratze in seinem Online-Store vorgestellt. Die aufblasbare Matratze ist so konzipiert, dass sie bequem über die umgeklappten Rücksitze und den Kofferraum des Model Y passt. Der Preis für die aufblasbare Matratze liegt bei 225 USD/$310 CAD.
https://www.yeslak.com/bl...-air-mattress-for-camping
Was direct uitverkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 07:07
Nou mijn auto weggebracht voor eerste onderhoud (banden roteren en remvloeistof checken). Vantevoren gevraagd om een leenauto en aangegeven dat ik er voor wil betalen.

In de app stuurt de medewerker mij een link voor een testrit te boeken. Dit gedaan en nu lever ik de auto in en geeft de medewerker aan dat ik de demo auto slechts een uur mee mag.
Vervolgens vraag ik of ze geen andere huur auto hebben maar dat hebben ze blijkbaar niet.

Moet hier nu 4 uur wachten op een banden rotatie (wat in praktijk 15 min werk is). Service is ver te zoeken bij Tesla helaas. Gelukkig hoef je maar 1x in de zoveel jaar naar ze toe maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 30-04 14:57
bones schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:09:
Nou mijn auto weggebracht voor eerste onderhoud (banden roteren en remvloeistof checken). Vantevoren gevraagd om een leenauto en aangegeven dat ik er voor wil betalen.

In de app stuurt de medewerker mij een link voor een testrit te boeken. Dit gedaan en nu lever ik de auto in en geeft de medewerker aan dat ik de demo auto slechts een uur mee mag.
Vervolgens vraag ik of ze geen andere huur auto hebben maar dat hebben ze blijkbaar niet.

Moet hier nu 4 uur wachten op een banden rotatie (wat in praktijk 15 min werk is). Service is ver te zoeken bij Tesla helaas. Gelukkig hoef je maar 1x in de zoveel jaar naar ze toe maar toch.
Als ze er gelijk mee aan de slag gaan is het toch veel sneller klaar? Er staat maximaal 4 uur voor maar je reserveert een tijdslot en als ze er dan gelijk mee starten zou je zeggen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-04 16:43
De vraag is natuurlijk of het ook echt 4 uur gaat duren. Kan ook binnen 30 min klaar zijn

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:18
Alexander1984 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:11:
[...]

Als ze er gelijk mee aan de slag gaan is het toch veel sneller klaar? Er staat maximaal 4 uur voor maar je reserveert een tijdslot en als ze er dan gelijk mee starten zou je zeggen. :?
Ook mijn ervaring. Ze spreken over "tot 4 uur" en "langer dan 4 uur". Bij mij gingen ze alle keren direct mee aan de slag (dat zie je ook in de app, deuren open en dicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 07:07
Gommert69 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:12:
De vraag is natuurlijk of het ook echt 4 uur gaat duren. Kan ook binnen 30 min klaar zijn
Ja ik heb dit net gevraagd aan de medewerker, omdat banden rotatie maar 15 min is in praktijk, zegt ie dat ze 4 uur reserveren omdat ze in die periode aan meerdere auto’s kunnen werken blijkbaar. Dus het is niet zeker dat ze direct starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
JeroenVerweij schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:14:
[...]

Goede tips! Dank voor het meedenken, wordt gewaardeerd. Even snel gekeken en zou nog een hoop geld schelen ook. Ik ga verder onderzoeken en de bestelling aanpassen
Let er wel op dat je voor de S3XY-knop moet sleutelen aan je (private lease) auto. Dat zou ik persoonlijk niet doen, maar wie ben ik :)

Ik heb een proefrit gemaakt in een Model Y met EAP, maar ik vond het ook te langzaam, zelfs op een hele rustige A12. Ik zou er het geld echt niet aan uitgeven, en eerlijk gezegd zou ik ook geen Tesla private leasen... maar goed, wie ben ik (wederom) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 27-04 12:59
Heb even dat stukje gekeken, vraag me af of ze pre-conditioning meegenomen hebben. En gezien de prijs, ga ik niet snel bij een FastNed staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Nu online
InZane schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:54:
[...]

Let er wel op dat je voor de S3XY-knop moet sleutelen aan je (private lease) auto. Dat zou ik persoonlijk niet doen, maar wie ben ik :)

Ik heb een proefrit gemaakt in een Model Y met EAP, maar ik vond het ook te langzaam, zelfs op een hele rustige A12. Ik zou er het geld echt niet aan uitgeven, en eerlijk gezegd zou ik ook geen Tesla private leasen... maar goed, wie ben ik (wederom) :)
Dank. Wij hebben voor morgen nog een proefrit staan. Hebben al eerder een proefrit gemaakt maar morgen gaan we specifiek voor de EAP.

En de keuze voor private lease wordt weloverwogen genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
bones schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:09:

Welkom bij Tesla! Ze maken mooie auto’s. Maar zodra er maar iets is, mag je je hart vasthouden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 525104

turkeyhakan schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:02:
[...]

Welkom bij Tesla! Ze maken mooie auto’s. Maar zodra er maar iets is, mag je je hart vasthouden.
Je hart vasthouden omdat je geen leen auto krijgt?
Snowflakes tegenwoordig :+
Pagina: 1 ... 358 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: