Ik zeg niet dat het probleem er niet is bij sommige maar doen alsof ELKE model 3 dit probleem heeft is niet zo. De problemen die jij nu beschrijft herken ik letterlijk nietfRiEtJeSaTe schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:21:
[...]
Het is een algemeen bekend probleem dat nooit is opgelost. Laten we het ajb niet afdoen als zijnde beroepsklagers. Ik kan de klok erop gelijk zetten, laag staand zonnetje en we gaan vanzelf weer wissen. Daarnaast maakt Elon het onnodig irritant, want bij iedere Autopilot inschakeling gaan de ruitenwissers vanzelf weer aan. Als ze dan wel nodig zijn ervaar ik maar weinig momenten waarbij de wissers op het juiste tempo wissen. Het is meestal standje overdrive bij weinig regen, en te langzaam bij harde regen. Of veels te laat overschakelen.
Interessant, mijn mijn Y RWD is er geen verschil tussen de snelheidsmeter en GPS snelheid.coelho schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:02:
[...]
Klinkt logisch. De afwijking tov GPS is op de teller van mijn MY LR zo'n 2-3km
Ik zie zo niet dat ze aan de grenzen zitten van hun platform. Ik rijd nu ruim 5 jaar, eerst een 3 en nu een Y, en ze blijven gewoon gestaag doorgaan met verbeteringen uitrollen via software. Het grote voordeel van de Tesla is dat ze (vrijwel alle?) firmware van alle componenten in eigen beheer hebben, dus ze kunnen alles updaten.LeBrun schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:04:
Ik heb een MY LR besteld en volg het topic nu een paar weken en wordt toch een klein beetje zenuwachtig van de klachten over ruitenwissers en andere ergernissen. Het platform is 4 jaar oud en ik vermoed dat ze inmiddels wel aan de grens zitten van wat ze met software updates kunnen oplossen.
En ja, de ruitenwissers zitten er af en toe naast, maar voor mij is dat niet zo'n probleem. Heel af en toe nog een fantoom wisser, en soms het knopje indrukken om hem wat eerder op gang te krijgen. Kan het beter, ja, zeker, maar op het geheel is het voor mij zo'n klein puntje dat ik het niet de moeite waard vind om me daar aan te ergeren. Ik heb wel betere dingen te doen om mijn energie daaraan te besteden.
Dat gezegd hebbende, ik heb ook een tijd met een echt vervelende wisser gereden - wat dus inmiddels is opgelost - en dat kan het rijplezier inderdaad behoorlijk verstieren, zeker omdat dat gebeurde toen het nog gekoppeld aan de autopilot zat. Dus ja, de software kan soms een boel negatieve invloed hebben, maar mijn ervaring is dat het toch uiteindelijk wel opgelost gaat worden.
Ja ik zou zo weer een Model Y doen. Nee, geen idee wat de alternatieven zijn.Misschien niet de juiste vraag voor een Tesla topic, maar zouden jullie vandaag voor een elektrische familie SUV nog steeds voor een MY LR kiezen? (privé aankoop, geen lease) Of zijn er inmiddels alternatieven in dezelfde prijsklasse die wat volwassener zijn in de rijervaring en het comfort?
Rij daar elke week dus zal er eens op letten. Pas een week in bezit van model Y en weet niet of ik AP aan had staan op het moment dat ik daar reed.pretpik schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:19:
Hebben jullie ook dat op Autopilot elke keer hier afremt naar 60 km/h? Ik kan gewoon niet begrijpen wat het probleem is hier, het maakt ook niet uit welke rijstrook het is. Bloedirritant, aangezien ik er dagelijks overheen rijdt. Andere kant op richting het zuiden is geen probleem.
Mag ik zo vrij zijn te vragen waarom je voor de LR kiest? Als particulier €10k (ofwel bijna een kwart) meer betalen dan de RWD.. Poeh.LeBrun schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:04:
Ik heb een MY LR besteld en volg het topic nu een paar weken en wordt toch een klein beetje zenuwachtig van de klachten over ruitenwissers en andere ergernissen. Het platform is 4 jaar oud en ik vermoed dat ze inmiddels wel aan de grens zitten van wat ze met software updates kunnen oplossen.
Misschien niet de juiste vraag voor een Tesla topic, maar zouden jullie vandaag voor een elektrische familie SUV nog steeds voor een MY LR kiezen? (privé aankoop, geen lease) Of zijn er inmiddels alternatieven in dezelfde prijsklasse die wat volwassener zijn in de rijervaring en het comfort?
Ervaren anderen ook dat je op een Intel Atom Tesla niet fatsoenlijk films kunt kijken? Bij mij heeft ie last van framedrops en andere haperingen (via LTE en via Wifi op een fatsoenlijke verbinding)
Mixed Reality dev
Tijdens 5 jaar M3 snapte ik de klagers over de ruitenwisser nooit zo, maar ik moet zeggen dat ik het de laatste paar maanden slechter vind geworden. Een maand geleden in Frankrijk regelmatig regen gehad en moest doorlopend zelf corrigeren. Dat heb ik vroeger vrijwel nooit gehad.LeBrun schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:04:
Misschien niet de juiste vraag voor een Tesla topic, maar zouden jullie vandaag voor een elektrische familie SUV nog steeds voor een MY LR kiezen? (privé aankoop, geen lease) Of zijn er inmiddels alternatieven in dezelfde prijsklasse die wat volwassener zijn in de rijervaring en het comfort?
Desondanks na 5 jaar een 2019 M3 gereden te hebben een MY LR besteld. Prijs-uitrusting-beleving is gewoon erg goed. Hoewel ik de ruimte niet nodig heb (volwassen kinderen) toch voor de MY gegaan, vanwege de hogere zit en omdat ik bij de M3H vond dat ik dat al 5 jaar had gehad. De MY is dan net een fractie 'anders'. Ik heb ook naar alternatieven gekeken: Audi, VW, Volvo, maar ik werd van allemaal niet heel enthousiast. Het feit dat Tesla zich blijft ontwikkelen met software updates vind ik toch wel erg leuk. Ik hoop mijn nieuwe MY binnen 3 weken op te halen.
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
En range maakt echt niet zoveel uit omdat de lfp accu van de SR vaak tot 100% wordt geladen. Interieur is hetzelfde . Je hebt alleen wat minder power en geen 4wheel driveMaurice- schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:03:
[...]
Mag ik zo vrij zijn te vragen waarom je voor de LR kiest? Als particulier €10k (ofwel bijna een kwart) meer betalen dan de RWD.. Poeh.
Groet, Pter
Het is onze eerste EV. En we hebben een slechte ervaring met een geleende ID4 voor een lange autovakantie naar Frankrijk. (korte samenvatting: defecte laadpalen en range anxiety) Het was een hele klus om mijn vriendin daarna nog te overtuigen om voor volledige elektrisch te gaan. De mogelijkheid om hem tot 100% op te laden en +/- 600 km te kunnen rijden was een goed argument dat we ons daar geen zorgen over zouden moeten maken.Maurice- schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:03:
[...]
Mag ik zo vrij zijn te vragen waarom je voor de LR kiest? Als particulier €10k (ofwel bijna een kwart) meer betalen dan de RWD.. Poeh.
Ah, was eigenlijk een reply op je eerdere post voordat de spraakverwarring over M3P duidelijk was. Overigens is er nog geen goedgekeurde Europeese Typegoedkeuringsnummer aangekondigd waarin de nieuwe M3P/LFMP accu's worden vermeldMarski69 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:14:
[...]
Ik begrijp je antwoord niet helemaal?
Je hebt het over Nickel accu auto's LR & Performance
En ik over LFP en L3P accu's die in "goedkoopste" SR mainstream Tesla's te vinden zijn of nog moeten komen. 66 kWh M3P battery
Ik heb vorige week mijn bedrijfswagen mogen bestellen, mijn werkgever stelde een Y LR Rwd voor en ik had ja gezegd met een blauwe kleur.peerke 1960 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:33:
[...]
En range maakt echt niet zoveel uit omdat de lfp accu van de SR vaak tot 100% wordt geladen. Interieur is hetzelfde . Je hebt alleen wat minder power en geen 4wheel drive
Groet, Pter
Echter na een beetje google werk (en een telefoontje naar tesla voor de zekerheid) bleek in de lr rwd en de lr awd een verschil te zitten qua bv speakers.
Toch snel mijn wagen laten aanpassen naar een awd lr (moest ik wel een witte kiezen om binnen budget te blijven).
Betere speakers>kleur en "meer bereik" voor mij, aangezien ik gemiddeld 3 uur (verspreid over de dag, dus genoeg laadmogelijkheden) zit heb ik toch graag deftige speakers
In mijn M3 2019 HW2.5 gaat dat de laatste maanden erg slecht inderdaad. Of dat een Atom processor is, laat ik aan jou om te oordelen.Menesis schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:11:
Ervaren anderen ook dat je op een Intel Atom Tesla niet fatsoenlijk films kunt kijken? Bij mij heeft ie last van framedrops en andere haperingen (via LTE en via Wifi op een fatsoenlijke verbinding)
Alle varianten van de Y hebben dezelfde speakers. Voor model 3 is dat verschillend. Dat is ook de reden dat ik een RWD long range heb gekozen. Die heeft de meeste range van alle modellen.huCks schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:56:
[...]
Ik heb vorige week mijn bedrijfswagen mogen bestellen, mijn werkgever stelde een Y LR Rwd voor en ik had ja gezegd met een blauwe kleur.
Echter na een beetje google werk (en een telefoontje naar tesla voor de zekerheid) bleek in de lr rwd en de lr awd een verschil te zitten qua bv speakers.
Toch snel mijn wagen laten aanpassen naar een awd lr (moest ik wel een witte kiezen om binnen budget te blijven).
Betere speakers>kleur en "meer bereik" voor mij, aangezien ik gemiddeld 3 uur (verspreid over de dag, dus genoeg laadmogelijkheden) zit heb ik toch graag deftige speakers
[ Voor 5% gewijzigd door Tomas_ op 12-06-2024 15:05 ]
MY RWD en MY LR hebben juist dezelfde speakers (Premium audiosysteem – 13 speakers, 1 subwoofer, 2 versterkers en Immersive Sound).huCks schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:56:
[...]
Ik heb vorige week mijn bedrijfswagen mogen bestellen, mijn werkgever stelde een Y LR Rwd voor en ik had ja gezegd met een blauwe kleur.
M3 RWD en M3 LR hebben wel anders speakers in het voordeel van de LR..
Enige verschil zijn de mistlampen voor.... Speaker config in elke Y is hetzelfdehuCks schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:56:
[...]
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Wellicht omdat ik de 20" wielen heb (al scheelt het in omtrek meer dan 2%, dus dat is geen volledige verklaring tov de standaard 19" + dat wielmaat volgens mij ook in de settings opgegeven wordt.connos schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:45:
[...]
Interessant, mijn mijn Y RWD is er geen verschil tussen de snelheidsmeter en GPS snelheid.
Dat is toch algemeen bekend dat een Model Y alle varianten hetzelfde zijn... belletje naar Tesla en die geven zo'n antwoord tjahuCks schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:56:
[...]
Serieus?
Fantastisch dat zelfs tesla het dan fout heeft...
Ik heb speciaal om zeker te zijn gebeld naar tesla België en hiernaar gevraagd.
De medewerker moest het zelf opzoeken maar kwam terug met de info dat enkel de awd de premium speakers heeft 😂
De medewerker moest het zelf opzoeken maar kwam terug met de info dat enkel de awd de premium speakers heeft 😂
Dan heeft de medewerker vast bij de 3 gekeken en niet bij de Y. Of, je weet maar nooit bij Tesla, er is toch iets veranderd.huCks schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:23:
Serieus?
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Achjah, heb nu dan maar de sneller 0-100 tijd zal in maar denken?😛daemonix schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:24:
[...]
Dan heeft de medewerker vast bij de 3 gekeken en niet bij de Y. Of, je weet maar nooit bij Tesla, er is toch iets veranderd.
Dat is leuk voor een paar keer, totdat je iemand plat rijdt die nog door rood rijdt bij het verkeerslicht.huCks schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:26:
[...]
Achjah, heb nu dan maar de sneller 0-100 tijd zal in maar denken?😛
Zo is het! Genieten moet je! Ook handig bij invoegen op de snelweg of als er weer eens zo'n petje met idiote uitlaatpijp naast je bij het stoplicht staat te grommenhuCks schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:26:
[...]
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
In aanvulling op ruitenwisser discussie (waar ik ook niet heel tevreden over ben) moet ik zeggen dat mijn MYP van sept23 (2024.14.9) zijn dimlicht niet (of heel laat) automatisch aanzet in een regenbui. Dan zet ik hem handmatig op aan, maar dan blijft hij branden als ik de auto verlaat.
Is dat herkenbaar?
Is dat herkenbaar?
Ook in Belgie heeft de MY RWD Premium Audio (in de US inderdaad niet)huCks schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:23:
Serieus?
:fill(white):strip_exif()/f/image/beJxkBXpfBIvVbzTvKRt0Jt2.png?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door pdidi op 12-06-2024 15:34 ]
en dat voor de volle 0.9 seconden!huCks schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:26:
[...]
Kgoh jah, het is niet dat ik aan de schoolpoort sprintjes ga trekken heh...daemonix schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:27:
[...]
Dat is leuk voor een paar keer, totdat je iemand plat rijdt die nog door rood rijdt bij het verkeerslicht.
En ik kom van een kia ev6 gt line, die op papier even snel is als een model y awd, maar in meerdere reviews 4.4seconden naar 100 gaat.
Dus zwaar wennen zal het wel niet zijn.
Hah, die pagina had ik niet gevonden.pdidi schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:33:
[...]
Ook in Belgie heeft de MY RWD Premium Audio (in de US inderdaad niet)
[Afbeelding]
Ik had voornamelijk Reddit en andere websites gevonden waar er stond dat het er niet in zat, maar dus voor de zekerheid naar tesla gebeld, maar daar waren ze dus ook fout
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
Een vlaams gezegde er even tussen gooien.
Nee ja die seconden gaat het inderdaad niet maken 😂
Wat zijn dan eigenlijk de effectieve verschillen tussen de lr awd en lr rwd (in de benelux)?
Want ik zocht een goede vergelijking maar vond niet snel een (moest snel gebeuren want werkgever ging de wagen bestellen)
[quote]huCks schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:48:
[...]
Kgoh jah, het is niet dat ik aan de schoolpoort sprintjes ga trekken heh...
En ik kom van een kia ev6 gt line, die op papier even snel is als een model y awd, maar in meerdere reviews 4.4seconden naar 100 gaat.
Enige reden waarom de kia vervangen wordt door de model y
?
[...]
Enige reden waarom de kia vervangen wordt door de model y
Veranderd van werkgever dus ik mocht opnieuw kiezen.Decal1981 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:52:
[quote]huCks schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:48:
[...]
Enige reden waarom de kia vervangen wordt door de model y?
En de ev6 was niet iets te klein qua kofferruimte voor ons.
Elke zondag als ik naar de voetbal ging stak de koffer goed vol met men sportzak, de dochter haar buggy/verschoontas/loopfietsje/WeetIkVeelWatEen2JarigKindAllemaalMeeSleurt.
De tesla bood meer ruimte.
Ik wou een ev9, maar die is ruim 300-400€duurder per maand.
Opzich buiten de koffer was ik zeer gelukkig met de ev6.
En sinds men Y besteld is twijfel ik nog elke dag of ik de juiste keuze heb gemaakt (voornamelijk als ik hier alle klachten lees, maarja in het ev6 topic was het niet perse beter 😂)
Range en laadsnelheid. De laadsnelheid is afhankelijk van het type batterij, waarbij de BYD blade sneller kan laden dan de CATL. Zie DaCoTa in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"huCks schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:48:
[...]
Wat zijn dan eigenlijk de effectieve verschillen tussen de lr awd en lr rwd (in de benelux)?
Want ik zocht een goede vergelijking maar vond niet snel een (moest snel gebeuren want werkgever ging de wagen bestellen)
Effectief op een hele dag rijden zal het ergens tussen een half uur en een uur reistijd schelen denk ik.
Laat maar, niet goed gelezen.
Ze hebben beide dezelfde batterij hoor, alleen de 'gewone' RWD heeft BYD mogelijkerwijs.DaCoTa schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:04:
[...]
Range en laadsnelheid. De laadsnelheid is afhankelijk van het type batterij, waarbij de BYD blade sneller kan laden dan de CATL. Zie DaCoTa in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"
Effectief op een hele dag rijden zal het ergens tussen een half uur en een uur reistijd schelen denk ik.
Mistlampen voor ontbreken bij de RWD.DaCoTa schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:04:
[...]
Range en laadsnelheid. De laadsnelheid is afhankelijk van het type batterij, waarbij de BYD blade sneller kan laden dan de CATL. Zie DaCoTa in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"
En de PK’s plus hoe hard je door de bocht kan rijden uiteraard ivm AWD.
RWD is iets lichter.
De term AWD is genuanceerd. De voorwielen worden alleen aangedreven bij versnellen voor zover ik heb begrepen, voor continue snelheid worden alleen de achterwielen aangedreven. Het is geen permanente vierwiel aandrijving.Tomas_ schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:10:
[...]
Mistlampen voor ontbreken bij de RWD.
En de PK’s plus hoe hard je door de bocht kan rijden uiteraard ivm AWD.
RWD is iets lichter.
[ Voor 4% gewijzigd door daemonix op 12-06-2024 16:18 ]
Tenzij je grip verliest, dan grijpt de ESP in met ondersteuning van de voorwielen is mijn ervaring.daemonix schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:18:
[...]
De term AWD is genuanceerd. De voorwielen worden alleen aangedreven bij versnellen voor zover ik heb begrepen, voor continue snelheid worden alleen de achterwielen aangedreven. Het is geen permanente vierwiel aandrijving.
Dat wordt versnellen in de bochten dus met de awd!daemonix schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:18:
[...]
De term AWD is genuanceerd. De voorwielen worden alleen aangedreven bij versnellen voor zover ik heb begrepen, voor continue snelheid worden alleen de achterwielen aangedreven. Het is geen permanente vierwiel aandrijving.
-daemonix schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:06:
[...]
Ze hebben beide dezelfde batterij hoor, alleen de 'gewone' RWD heeft BYD mogelijkerwijs.
[ Voor 35% gewijzigd door DaCoTa op 12-06-2024 16:35 ]
Heel simpel gezegd is de LR RWD gewoon een LR maar dan zonder de front motor. Oh en mistlampen voor ontbreken. Daar betaal je dan voor de AWD 3k extra voor.huCks schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:48:
[...]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik heb na 51k km op dezelfde banden maar eens een service verzoek ingediend bij Tesla om de banden om te wisselen of te vervangen van mijn 3 LR. Gelijk gevraagd of er nog onderhoud gedaan moet worden.
Nu krijg ik bericht van Tesla dat ik de auto kan komen brengen, en dat het maximaal 4 uur kan duren. Ik kan geen leen auto krijgen omdat dit blijkbaar maar "slechts" 4 uur duurt.
Ze geven aan dat ik daar kan werken en dat ze koffie hebben, maar ja het is mijn vrije dag dus daar 4 uur niksen zie ik ook niet zitten.
Iemand ervaring of dit gangbaar is bij Tesla? Bij alle andere merken die ik hiervoor gereden heb kon je gewoon tegen betaling een leen auto krijgen.
Nu krijg ik bericht van Tesla dat ik de auto kan komen brengen, en dat het maximaal 4 uur kan duren. Ik kan geen leen auto krijgen omdat dit blijkbaar maar "slechts" 4 uur duurt.
Ze geven aan dat ik daar kan werken en dat ze koffie hebben, maar ja het is mijn vrije dag dus daar 4 uur niksen zie ik ook niet zitten.
Iemand ervaring of dit gangbaar is bij Tesla? Bij alle andere merken die ik hiervoor gereden heb kon je gewoon tegen betaling een leen auto krijgen.
Ja precies, hij past het alleen toe wanneer het nodig is.daemonix schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:18:
[...]
Kgoh ja, ik heb er geen 3k extra voor moete neerleggen, enkel de gratis witte kleur moeten kiezen.Ethirty schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:39:
[...]
Heel simpel gezegd is de LR RWD gewoon een LR maar dan zonder de front motor. Oh en mistlampen voor ontbreken. Daar betaal je dan voor de AWD 3k extra voor.
En aangezien ik sowieso al aan het twijfelen was tussen blauw en wit (waarbij ik wit het mooiste vindt, blauw de 2de mooiste kleur vindt en de enige reden dat ik geen wit zou gekozen hebben was omdat je die het vaakste ziet) was het geen straf om een witte te nemen.
Je wil niet weten hoe vaak ik al op mijn rem heb moeten trappen, omdat een ander nog door rood rijdt en jou daar niet zo snel verwacht.daemonix schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:27:
[...]
Dat is leuk voor een paar keer, totdat je iemand plat rijdt die nog door rood rijdt bij het verkeerslicht.
Hetzelfde geldt ook voor snel optrekken en een baan opschuiven, degene voor je verwacht niet dat wanneer diegene een baan naar links opschuift jij daar al zit, dit laatste doe ik daarom alleen nog maar wanneer ik zeker weet dat de ander mij zag.

Vreemd want toen wij de AWD en RWD achter elkaar reden vonden we toch echt de AWD soepeler sturen (ja de instellingen zelfs aangepast en gecheckt), vooral met lage snelheid keren en draaien.daemonix schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:18:
[...]
Mijn ervaring, als je erom vraagt en aanbiedt te willen betalen je 'm alsnog gratis krijgt. Maar inderdaad, die lounges zijn ook prima voor een paar uur. En een bandenwissel + filter zal niet meer dan 45 minuten kosten.bones schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:42:
Ik heb na 51k km op dezelfde banden maar eens een service verzoek ingediend bij Tesla om de banden om te wisselen of te vervangen van mijn 3 LR. Gelijk gevraagd of er nog onderhoud gedaan moet worden.
Volgens https://www.teslarati.com...a-made-electric-vehicles/ komt er voor Tesla een 21% extra heffing voor auto's uit China. De M3 dus voor ons gaat duurder worden, wellicht dus duurder dan de Y.
Of ze gaan weer amerikaanse M3's naar EU sturen.
Of ze gaan weer amerikaanse M3's naar EU sturen.
[ Voor 9% gewijzigd door The_Woesh op 12-06-2024 17:30 ]
De auto heeft meer gewicht voorin zitten ivm de motor van pak en beet 150 kilo. Dat kan nog uitmaken.NightHawk4 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:56:
[...]
Vreemd want toen wij de AWD en RWD achter elkaar reden vonden we toch echt de AWD soepeler sturen (ja de instellingen zelfs aangepast en gecheckt), vooral met lage snelheid keren en draaien.
Maar de motor voor is niet zo efficient als de motor achter als je aan het cruisen bent, en de motor achter is meer dan voldoende om de auto in beweging te houden, dus daarom wordt de motor voor "uit" gezet tijdens het rijden op bijv. de snelweg.
Het zijn overigens twee verschillende type motoren, waarbij die voor dus beter is met optrekken, maar die achter efficienter is bij het gewoon blijven rijden.
[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 12-06-2024 17:41 ]
Is het iemand al gelukt om Sentry notificaties op de mobiel te krijgen?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Knip, wordt al snel offtopic
[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 12-06-2024 18:40 ]
Wat viel er tegen in de id7, staat nog op mn shortlist, volgende week rijden denk ik..anti elppa schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:21:
[...]
eens. Ook nu uitgebreid gereden in de ID7, viel echt gewoon stevig tegen. En in het verleden genoeg ellende gehad met andere VAG mobielen.
Mijn huidige m3 is op de bandenwissel en apk afgelopen jaar nog nooit in een garage geweest. Heerlijk
Als ik hoor hoeveel mensen "om de haverklap" naar een SeC moeten dan valt dat wel mee?
Ik denk dat je met elke nieuwe auto normaal gesproken in 4 jaar tijd maar 1-2x naar de dealer moet..?
komt ie (tov de model 3 highland)mitsumark schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:10:
[...]
Wat viel er tegen in de id7, staat nog op mn shortlist, volgende week rijden denk ik..
Als ik hoor hoeveel mensen "om de haverklap" naar een SeC moeten dan valt dat wel mee?
Ik denk dat je met elke nieuwe auto normaal gesproken in 4 jaar tijd maar 1-2x naar de dealer moet..?
trager
langzamer laden
slechte remmen
enorm zwaar
veel te hoog
best prijzig nog steeds
slecht stuurgedrag
geen SC netwerk
geen 1 pedal drive
auto pilot van VW vind ik echt helemaal niets
geen 4 wiel aandrijving
geen scherm achterin
geluid vind ik minder mooi
is minder zuinig
geen dodehoek camera
app is bij tesla veel beter
geen service met met rangers
sommige updates niet OTA maar nog steeds naar dealer
software stuk beter dan andere ID modellen maar absoluut niet op niveau tesla.
Mis vast nog wat dingen. Gok dat als je 60 plus bent veel punten voor lief neemt of juist beter vind. Maar als je nog wat jonger bent is het gewoon een bejaarde bak met ditto rijgedrag.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Oei. Ik moet blijkbaar verkeerd hebben gekozen, als 60-plusser met een Tesla hier. Had dat dus een ID.7 moeten zijn ?anti elppa schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:40:
[...]
komt ie (tov de model 3 highland)
...
Mis vast nog wat dingen. Gok dat als je 60 plus bent veel punten voor lief neemt of juist beter vind. Maar als je nog wat jonger bent is het gewoon een bejaarde bak met ditto rijgedrag.
Ik dénk het niét !
Model 3 LR (model 2023)
haha not so seriousflupp schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:35:
[...]
Oei. Ik moet blijkbaar verkeerd hebben gekozen, als 60-plusser met een Tesla hier. Had dat dus een ID.7 moeten zijn ?
Ik dénk het niét !
[ Voor 13% gewijzigd door anti elppa op 12-06-2024 21:20 ]
In mijn geval zeer zeker, ook al heb ik een RWD maar dat maakt qua auto op zich niet uit. Ruitenwissers -> Prima. TACC / AP --> Prima. Je moet wel reëel blijven met zoiets. Als een auto links voor je of rechts voor op een snelweg nogal op de streep rijdt of min of meer slingert kan hij wel eens (flink) in de ankers gaan. (Heb dat 3 of 4 keer meegemaakt) Je kunt het zien als een schrik reactie. Na die paar maanden dat ik hem rijdt zie je dat aankomen en houd je je voet bij het stroompedaal om hem op te vangen. Ik heb dit liever dan dat hij als een auto met oogkleppen op stug door rijdt en er iemand onverwachts in je zijkant zit. Geen AP strikes gehad. Je moet het wel erg bond maken om die te krijgen. Je krijgt genoeg waarschuwingen voordat je een strike krijgt. De blauwe waarschuwing boven in het beeld zie je ook in je "peripheral vision" zonder echt naar het scherm te kijken.LeBrun schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:04:
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Nee helemaal eens. Ben wel rond gaan kijken. Had de hoop dat old auto wat in de buurt gekomen zou zijn....maar helaas. Dus was de keus erg simpel.revolution-nl schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:42:
[...]
Niet iedereen zoekt hetzelfde in een auto
Genoeg mensen in mijn omgeving die interieur afwerking, traditionele ergonomie met knoppen en een infotainment systeem uit het jaar kruik juist waarderen en NIETS hebben met de software GUI apps en OTA.
Ik zoek dat wel in een auto, en daarom heb ik ter vervanging van mijn 2019 Model 3 amper gekeken bij legacy auto maar eigenlijk direct een nieuwe higland besteld #nobrainer
Ik had afgelopen week een Mach-E mee, manmanman... het is echt ongelooflijk... dat mensen zo ding kopen, wat is de GUI, ergonomie en aandrijflijn (gaspedaal response, re-gen etc, SLECHT![]()
In dan is het vergelijk tussen een 2024 EV en een EV uit 2019, waarbij je zou denken dat software van het 2024 model uit 2019 komt en vice-versa
De mach-e.....idd wat een ongekend droevig hok is dat. Op eigenlijk alle fronten.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 07:20
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Testritje maken in een andere tesla misschien?bones schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:42:
Vandaag met onze dochter en baby van Heemskerk naar Sittard heen en weer gereden met onze Model Y Dual Motor. Gewoon max 103 op de teller. Heen, wind mee, 139 Wh/km, terug 150 Wh/km. Bijna alles op Autopilot. Ging perfect. Geen phantom brakes.
Op de terugweg geladen in DenBosch ook omdat de baby gevoed moest worden. Ik had het misschien gehaald zonder laden ( met 90% gestart). Trajectcontrole gaf bij mij de GPS snelheid aan, zelfde als Flitsmeister, 1km minder dan teller. Ruitenwissers deden het redelijk tot goed. Gisterenavond weer enorm genoten van de adaptive matrix lichten. Soms lijkt het of in dimlichtstand er ook aanpassingen zijn. Als ik zonder voorligger rijd zie ik een fel lichtbeeld op de plaats waar een voorligger kan rijden. Als er een auto voor me rijdt is dat lichtbeeld lager en milder. Grappig.
Op de terugweg geladen in DenBosch ook omdat de baby gevoed moest worden. Ik had het misschien gehaald zonder laden ( met 90% gestart). Trajectcontrole gaf bij mij de GPS snelheid aan, zelfde als Flitsmeister, 1km minder dan teller. Ruitenwissers deden het redelijk tot goed. Gisterenavond weer enorm genoten van de adaptive matrix lichten. Soms lijkt het of in dimlichtstand er ook aanpassingen zijn. Als ik zonder voorligger rijd zie ik een fel lichtbeeld op de plaats waar een voorligger kan rijden. Als er een auto voor me rijdt is dat lichtbeeld lager en milder. Grappig.
Aangezien ik gisteren 2024.20.1 mocht installeren; Nieuwe ronde nieuwe kansen..
Vandaag weer paar lange ritten (450km totaal) gedaan en na elke nieuwe update geef ik de "auto stand" van ruitenwissers weer een kans. Normaal gesproken staat die altijd uit bij mij en regel ik de boel liever handmattig want tja..
Wow! Ze deden het echt goed. Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen over tesla ruitenwissers
Vandaag weer paar lange ritten (450km totaal) gedaan en na elke nieuwe update geef ik de "auto stand" van ruitenwissers weer een kans. Normaal gesproken staat die altijd uit bij mij en regel ik de boel liever handmattig want tja..
Wow! Ze deden het echt goed. Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen over tesla ruitenwissers
Copy/paste van eerdere reactie van mij hier;Sebazzz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:55:
Is het iemand al gelukt om Sentry notificaties op de mobiel te krijgen?
Je krijgt alleen een melding als het alarm aan gaat. Daar is niets nieuws aan maar wat wel nieuw is, is dat je nu de opname kan bekijken op je telefoon. Het gaat dus alleen om alarm event opnames en niet alle centry mode opnames.
Je weet echt niet van ophouden of wel? Elke keer offtopic reacties aanwakkeren en tesla afzeiken terwijl je zelf geen ervaring hebt met tesla. Erg kinderachtig gedrag hoor.mitsumark schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:10:
[...]
Wat viel er tegen in de id7, staat nog op mn shortlist, volgende week rijden denk ik..
Jammer dat je mijn vragen zo opvat.Armo schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 00:06:
[...]
Je weet echt niet van ophouden of wel? Elke keer offtopic reacties aanwakkeren en tesla afzeiken terwijl je zelf geen ervaring hebt met tesla. Erg kinderachtig gedrag hoor.
Ik ben gewoon aan het orienteren op mijn nieuwe auto en wil zoveel mogelijk vragen stellen aan mensen die er al 1 hebben, en waarom dan juist die ipv de concurrent, is dat gek?
Zeker voor iets dat, in mijn geval, net zoveel kost per maand als een huis...
Model Y staat nog op mn shortlist (van een stuk of 8 auto's), maar dan bij voorkeur Juniper omdat Highland imo zoveel beter is dan de oude M3 en ik dezelfde verbeteringen verwacht.
PS, ik heb het gevoel andersom, dat andere auto's/merken worden afgezeken, in sommige gevallen zonder enige argumentatie (al zullen er zeker redenen zijn, die worden alleen vaak niet genoemd, hoe moet een potentiele koper dan aan zijn informatie komen?)
Vragen? Welke vragen heb je het over? Je stelt geen echte vragen, je maakt ongegronde statements.mitsumark schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 00:27:
[...]
Jammer dat je mijn vragen zo opvat.
Ik ben gewoon aan het orienteren op mijn nieuwe auto en wil zoveel mogelijk vragen stellen aan mensen die er al 1 hebben, en waarom dan juist die ipv de concurrent, is dat gek?
Model Y staat nog op mn shortlist (van een stuk of 8 auto's), maar dan bij voorkeur Juniper omdat Highland imo zoveel beter is dan de oude M3 en ik dezelfde verbeteringen verwacht.
PS, ik heb het gevoel andersom, dat andere auto's/merken worden afgezeken, in sommige gevallen zonder enige argumentatie (al zullen er zeker redenen zijn, die worden alleen vaak niet genoemd, hoe moet een potentiele koper dan aan zijn informatie komen?)
Ik heb al verschillende keren inhoudelijk gereageerd op je zogenaamde vragen maar je reageert daar niet op.
Vervolgens zie ik je reageren op andere reacties waarbij je negatief kan uiten met onzin zoals ""om de haverklap naar een SeC".
Ga lekker een xpong ping of hoe het ook heet bestellen want tesla is niets voor jou
Zie dat grote gele vlak hieronder, puntje 3 van 'Let op:'mitsumark schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 00:27:
[...]
[BEV] Het Elektrische auto's topic - deel 5Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
[ Voor 3% gewijzigd door noo op 13-06-2024 07:43 ]
Gisteren is de 2024.20.1 update geïnstalleerd.
Nu lijkt gelukkig die buiten luidspreker weer een normaal volume te hebben
EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)
Wist je dat je het volume van de buitenspeaker kunt aanpassen? Ik wil nog wel eens muziek afspelen voor de gein en je kunt dan met het scroll wieletje het geluid harder zetten.henkNL schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:45:
Gisteren is de 2024.20.1 update geïnstalleerd.
Geldt natuurlijk niet voor de lock sound.
Ik zit nu met de MY LR in Portugal. Een zeer ontspannen roadtrip langs wijnhuizen golfbanen en grote steden. De combinatie van de rijeigenschappen, efficientie, range, ruimte en concept met integratie van route en laden, geeft een bijzonder goede en relaxte rij ervaring. In Spanje hebben we een paar uur regen gehad, geen centje pijn hoor.LeBrun schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:04:
Het enige wat mij tegenvalt is de stoel. Die staat voor mij een centimeter teveel naar rechts en is smal, waardoor de bekleding van delinker schuine kant van de de zitting altijd dubbel vouwt. Bovendien vind ik de bekleding een beetje niveau “luckey leather”. Voor de rest als je hoge eisen stelt aan de lak: kijk even in dit topic hoe je dat kunt beschermen. Ik heb in 15 maanden meer steenslag schade op de motorkap dan bij andere auto’s in 5 jaar. Die lak en stoel doen andere merken beter.
Maar nu dus lekker ontspannen op reis met twee grote koffers achterin en twee golftassen. Ruimte zat om nog wat doosjes wijn in de trunk te leggen en nog wat losse spullen in de frunk. Wat een ruimtewonder.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Dat kan ook, gewoon een extra verzoek inschieten mbt een leenauto..bones schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:42:
Welk topic?bert pit schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:25:
[...]
.. Bovendien vind ik de bekleding een beetje niveau “luckey leather”. Voor de rest als je hoge eisen stelt aan de lak: kijk even in dit topic hoe je dat kunt beschermen. ..
Ongegronde statements zijn "nooit meer vw of bmw" en "id7 viel tegen" zonder enige verdere uitleg, daar kan ik toch over doorvragen of niet? Ik overweeg die auto's namelijk nog wel.Armo schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 03:24:
Vragen? Welke vragen heb je het over? Je stelt geen echte vragen, je maakt ongegronde statements.
De enige reactie waar ik niet meer op had gereageerd gaat over je statement dat tesla beter scoort op veiligheid dan andere merken met radar, dit heb ik nog niet kunnen verifieren (je levert ook geen bewijs) en dat tesla ai gebruikt in de vision systemen (en andere merken dus niet), dit heb ik ook nog niet kunnen opzoeken.Ik heb al verschillende keren inhoudelijk gereageerd op je zogenaamde vragen maar je reageert daar niet op.
Excuus dat ik geen tijd heb (op vakantie, op de telefoon) om overal op in te gaan.
Dat is wat ik meeneem uit dit topic.Vervolgens zie ik je reageren op andere reacties waarbij je negatief kan uiten met onzin zoals ""om de haverklap naar een SeC".
Velen schrijven dat het fijn is om "nooit" meer naar een dealer te hoeven.
Echter mijn aanname is dat ze een oude ICE vergelijken met een nieuwe EV, dat heeft weinig met tesla te maken.
Een nieuwe EV van merk x hoeft ook niet vaak naar de dealer.
Daarnaast lees ik dat minstens net zoveel mensen, zeker in het eerste jaar, toch vaak naar de SeC moeten vanwege "problemen".
Ja, mensen met problemen melden dat vaker, maar dat kan ik zelf vergelijken met andere topics.
Dat baseer je op jouw interpretatie van mijn interesse.Ga lekker een xpong ping of hoe het ook heet bestellen want tesla is niets voor jou
Misschien doe ik dat wel, maar die kans is op dit moment 12,5%.
[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 13-06-2024 10:29 ]
De informatie en gebruikers zijn daar veel minder dan in de aparte topics zoals deze.noo schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:43:
[...]
Zie dat grote gele vlak hieronder, puntje 3 van 'Let op:'
[...]
[BEV] Het Elektrische auto's topic - deel 5
Veel mensen die de knoop al hebben doorgehakt komen er niet (meer), behalve tommie
In enkele van die andere auto topics is het ook toegestaan/gedoogd om te vergelijken, alleen hardlopende topics zoals deze niet blijkbaar.
Zonder enige uitleg? Ik heb nog nooit zo’n uitgebreide (negatieve) lijst gezien als van de id 7 iets verder terug.mitsumark schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:07:
[...]
Ongegronde statements zijn "nooit meer vw of bmw" en "id7 viel tegen" zonder enige verdere uitleg, daar kan ik toch over doorvragen of niet? Ik overweeg die auto's namelijk nog wel.
[...]
Maar zoals eerder vermeld moet je die discussie niet hier voeren maar in het algemene EV topic. Staat ook in de warning
@mitsumark Overigens gezien jou BMW avatar zou ik gaan voor de Juniper update aangezien die geen knipperlicht pookje heeft“ Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals:
[ Voor 28% gewijzigd door Tomas_ op 13-06-2024 10:35 ]
Die lijst kwam later, maar stel ik zeer op prijs, perfect om te vergelijken.Tomas_ schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:30:
[...]
Zonder enige uitleg? Ik heb nog nooit zo’n uitgebreide (negatieve) lijst gezien als van de id 7 iets verder terug.
Ja, point taken, wordt hier niet op prijs gesteld.Maar zoals eerder vermeld moet je die discussie niet hier voeren maar in het algemene EV topic. Staat ook in de warning
“ Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: , zie ook de lijst hieronder”
Je kan beter terecht bij flupp in "[BEV] Het Elektrische auto's topic - deel 5"mitsumark schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 00:27:
[...]
Hier zijn toch alleen maar model 3/y fanboys, daar is het neutral.
Life is too short to drive boring cars
Dinsdag een error melding VCFRONT_a447.
en helemaal geen airco of verwarming meer.
dus netjes een afspraak gemaakt voor aankomende dinsdag.
krijg ik net een berichtje dat er onderdelen besteld zijn en dat die niet op tijd binnen zullen zijn en de afspraak is verzet naar 8 Juli.
ik vind dit wel heel erg lang om zonder airco rond te rijden, als het straks wel weer wat warmer word is het niet te doen in de MY.
iemand hier verder ervaring mee?
krijg ik net een berichtje dat er onderdelen besteld zijn en dat die niet op tijd binnen zullen zijn en de afspraak is verzet naar 8 Juli.
ik vind dit wel heel erg lang om zonder airco rond te rijden, als het straks wel weer wat warmer word is het niet te doen in de MY.
Ik ga een model Y aanschaffen en twijfel nogal welke versie het gaat worden.
Denken jullie dat het verschil in prijs bij de LR versies het echt waard is?
Eigenlijk overweeg ik zelfs de performance versie die ik wel echt mooier vind om te zien maar het enorme prijsverschil vind ik dan wel weer moeilijk te rechtvaardigen.
Eigenlijk overweeg ik zelfs de performance versie die ik wel echt mooier vind om te zien maar het enorme prijsverschil vind ik dan wel weer moeilijk te rechtvaardigen.
Wellicht vragen of een andere SeC het wel op voorraad heeft en daar naartoe rijden?sk1nny666 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:16:
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Brengt het geen schade toe aan het accupakket? Die gebruikt ook de warmtepomp om het pakket te koelen indien noodzakelijk.sk1nny666 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:16:
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
:strip_exif()/f/image/iBqgUpUNJzsLpiUwtalAUSoA.jpg?f=fotoalbum_large)
Op 7 juni heb in mijn Tesla opgehaald en op 10 juni kreeg ik dit bericht dat ik 20.000 gratis kilometers krijg, maar deze staan nog niet op mijn account. Iemand anders hier die eerste de Tesla heeft opgehaald, later pas bericht kreeg over de 20.000 gratis kilometers en deze wel al op zijn of haar Tesla account heeft staan?
En hoe zitten die nieuwe sportstoelen in de Performance versie?sarlo schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:36:
Net even kunnen proefzitten in de nieuwe performance
Tesla website: "De nieuwe voorstoelen zijn voorzien van versterkte wangen en bieden een lagere, meer betrokken rijpositie. Bovendien beschikken ze over verwarming en ventilatie, voor nog meer comfort onderweg." https://www.tesla.com/nl_nl/model3-performance
Ben niet echt een fan van de velgen! Wel een mooie achterbumper (en spoiler) en voorbumper!sarlo schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:36:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn 2 maanden oude M3H heeft een kleine rammel als ik op niet-asfalt rijd.
Het dashboard maakt geluid, en het lijkt te stoppen als ik mijn hand op die stoffen strook leg.
Heeft iemand iets vergelijkbaars en dit zelf op kunnen lossen?
Het dashboard maakt geluid, en het lijkt te stoppen als ik mijn hand op die stoffen strook leg.
Heel erg goed! Heb en m3 gehad en nu een Polestar inclusief pilot pakket (en dus de betere stoelen incl zitvlak verlening) en de m3p stoelen zijn echt beter qua ondersteuningmkrmr schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:49:
[...]
En hoe zitten die nieuwe sportstoelen in de Performance versie?
Tesla website: "De nieuwe voorstoelen zijn voorzien van versterkte wangen en bieden een lagere, meer betrokken rijpositie. Bovendien beschikken ze over verwarming en ventilatie, voor nog meer comfort onderweg." https://www.tesla.com/nl_nl/model3-performance
Is dit in het aflevercentrum? Was dit echt een showroom auto of gaan er morgen platen op en met de eigenaar mee? Ben benieuwd of ze dus zomaar jan en alleman in je auto laten zitten voor aflevering hahasarlo schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:36:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dit is een demo auto die in het sales center komt te staanBaco- schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:58:
[...]
Is dit in het aflevercentrum? Was dit echt een showroom auto of gaan er morgen platen op en met de eigenaar mee? Ben benieuwd of ze dus zomaar jan en alleman in je auto laten zitten voor aflevering haha
ik heb nu een afspraak kunnen maken voor de 24e met als risico dat die verzet kan worden als de onderdelen er dan nog niet zijn.Oekol schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:28:
[...]
Wellicht vragen of een andere SeC het wel op voorraad heeft en daar naartoe rijden?
dat denk ik niet. melding is verderpretpik schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:33:
[...]
Brengt het geen schade toe aan het accupakket? Die gebruikt ook de warmtepomp om het pakket te koelen indien noodzakelijk.
Cabin climate control system requires service.
dus ik ga er van uit de het accu gedeelte nog wel werkt.
Ah top :-)sarlo schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:01:
[...]
Dit is een demo auto die in het sales center komt te staan
Hier heb ik vanaf het begin (eind oktober 2023) al last van. Gelukkig niet constant, maar alleen bij hobbels soms hoorbaar. Is inderdaad dat stoffen stuk trim op het dashboard. Omdat ik destijds toch voor wat puntjes bij het SC was, heb ik dit ook laten oplossen. Ze zeggen er een stukje foam tussen gepropt te hebben maar dat heeft weinig effect gehad. Omdat ik niet voor m'n hobby in een SC zit te wachten, heb ik er verder geen werk meer van gemaakt.s3n schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:53:
Mijn 2 maanden oude M3H heeft een kleine rammel als ik op niet-asfalt rijd.
En zo te zien is dit Tilburg T2, Asteriastraat. Foei, daar mag je eigenlijk geen foto's maken.sarlo schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:01:
[...]
Dit is een demo auto die in het sales center komt te staan
Punctuality is the politeness of kings
Heeft iemand al de autopark functie gebruikt met alleen Vision in Nederland?
Of is deze hier nog niet beschikbaar?
Ik rijd een Model Y performance uit 03/2023 met EAP
Maar hoeveel rondjes ik ook rijd langs parkeerplaatsen en parkeervakken, op mijn scherm lijken de parkeervakken niet herkend te worden, en ik zie ook niet dat ik een vak kan kiezen zoals ik online op filmpjes zie
Ik rijd een Model Y performance uit 03/2023 met EAP
Maar hoeveel rondjes ik ook rijd langs parkeerplaatsen en parkeervakken, op mijn scherm lijken de parkeervakken niet herkend te worden, en ik zie ook niet dat ik een vak kan kiezen zoals ik online op filmpjes zie
Verwijderd
Afaik nog niet beschikbaar in Nederland.Timdekraker schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:16:
Heeft iemand al de autopark functie gebruikt met alleen Vision in Nederland?
Wat is je dagelijkse afstand en hoe vaak rijd je 500+ km in een jaar? Verder kunnen we niet in je portemonnee kijken.AMDman schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:22:
Ik ga een model Y aanschaffen en twijfel nogal welke versie het gaat worden.
die worden begin juli bijgeschrevenSimondeG schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:38:
[Afbeelding]
Op 7 juni heb in mijn Tesla opgehaald en op 10 juni kreeg ik dit bericht dat ik 20.000 gratis kilometers krijg, maar deze staan nog niet op mijn account. Iemand anders hier die eerste de Tesla heeft opgehaald, later pas bericht kreeg over de 20.000 gratis kilometers en deze wel al op zijn of haar Tesla account heeft staan?
Dankje, dat dacht ik ook te doen: Stroffen strip eraf, viltje eronder en weer terug.LuXFluX schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:11:
[...]
Hier heb ik vanaf het begin (eind oktober 2023) al last van. Gelukkig niet constant, maar alleen bij hobbels soms hoorbaar. Is inderdaad dat stoffen stuk trim op het dashboard. Omdat ik destijds toch voor wat puntjes bij het SC was, heb ik dit ook laten oplossen. Ze zeggen er een stukje foam tussen gepropt te hebben maar dat heeft weinig effect gehad. Omdat ik niet voor m'n hobby in een SC zit te wachten, heb ik er verder geen werk meer van gemaakt.
Zal eens kijken of je die strip er zelf makkelijk af kan krijgen
En dan vooral naar de kilometers in de winter. Ik rij regelmatig enkele reis 300 km, en dan is een LR wel fijn. Laden op locatie en in een ruk terug. Dan komt een RWD net iets tekort.DaCoTa schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:30:
[...]
Wat is je dagelijkse afstand en hoe vaak rijd je 500+ km in een jaar? Verder kunnen we niet in je portemonnee kijken.
Die 600km ga je niet halen, wordt eerder 500km, maar dat is toch best flink.LeBrun schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:48:
[...]
Het is onze eerste EV. En we hebben een slechte ervaring met een geleende ID4 voor een lange autovakantie naar Frankrijk. (korte samenvatting: defecte laadpalen en range anxiety) Het was een hele klus om mijn vriendin daarna nog te overtuigen om voor volledige elektrisch te gaan. De mogelijkheid om hem tot 100% op te laden en +/- 600 km te kunnen rijden was een goed argument dat we ons daar geen zorgen over zouden moeten maken.
Er is geen blaas bij ons in de auto die 500 haalt. en het rijdt ook nog eens rustiger/veiliger als je elke X uur eventjes stoptBomberman71 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:52:
[...]
Die 600km ga je niet halen, wordt eerder 500km, maar dat is toch best flink.
Helemaal juist. In de VS en Canada is het anders. Daar heeft de RWD een downgrade vanwege minder verbruik om de cijfertjes daar te halen (zijn ze strenger op).hsb85 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:01:
[...]
MY RWD en MY LR hebben juist dezelfde speakers (Premium audiosysteem – 13 speakers, 1 subwoofer, 2 versterkers en Immersive Sound).
M3 RWD en M3 LR hebben wel anders speakers in het voordeel van de LR..
De Y's uit China en Berlijn hebben het nog wel en ik kan je verklappen dat het een feestje is.
Heb een test gedaan met een muzieknummer waar vrijwel alle standaard audio in auto's gewoon falen en de instapper Y haalde het !!!
Helemaal waar .... Veel plezier en mooie keuze.LigeTRy schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:53:
[...]
Er is geen blaas bij ons in de auto die 500 haalt. en het rijdt ook nog eens rustiger/veiliger als je elke X uur eventjes stopt
Ik ben met de Model 3 Standard Range Plus naar Italie gereden en afgelopen jaar nog naar Kroatie. Was allemaal prima te doen, zeker met het supercharger netwerk van Tesla. In september ga ik naar Zweden en verwacht door eerdere ervaringe ook daar niet zoveel problemen mee. Kortom, als je het bereik van de Long Range niet echt nodig hebt kan je prima met een Standard Range uit de voeten. Tenzij je graag een nog wat snellere auto wilt rijden. Voor de rest zitten er, afgezien van vermogen en iets andere velgen bij de P, geen verschillen tussen de Model Y versies voor zover ik weet.LeBrun schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:48:
[...]
Het is onze eerste EV. En we hebben een slechte ervaring met een geleende ID4 voor een lange autovakantie naar Frankrijk. (korte samenvatting: defecte laadpalen en range anxiety) Het was een hele klus om mijn vriendin daarna nog te overtuigen om voor volledige elektrisch te gaan. De mogelijkheid om hem tot 100% op te laden en +/- 600 km te kunnen rijden was een goed argument dat we ons daar geen zorgen over zouden moeten maken.
Bij de Model 3 is het anders, daar heb je bij de LR ook betere audio, snellere auto etc.
Een tester op YouTube haalde 629, 624 maar uiteraard in goede omstandigheden (MY RWD LR).Bomberman71 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:52:
[...]
Die 600km ga je niet halen, wordt eerder 500km, maar dat is toch best flink.
Link naar video
Wat voor mij een toegevoegde waarde is van een long range accu, is de restcapaciteit van je accu als je een lange rit hebt gedaan. Of je komt met een RWD bijna leeg aan of met een LR met 40%. Dat vind ik een voordeel.
Je bent dan flexibeler om nog overal naar toe te kunnen of korter te laden voor de terugreis. Er is dan minder laadstress.
[ Voor 6% gewijzigd door Tomas_ op 13-06-2024 13:23 ]
Af fabriek had ik ook VCFRONT errors, volgens mij de 451 ofzo. Niet dat ik er last van had, maar er horen geen actieve alarmen te zijn in een gloednieuwe auto.sk1nny666 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:16:
Er is een paar keer een ranger langs geweest die het niet kon oplossen. Daarna een afspraak gemaakt in Tilburg om de VCFRONT te vervangen. Ik denk een week of 2 later dat hij vervangen is en daarna nooit meer alarmen gezien.
Y'24
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.