Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 356 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.945 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimondeG
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-09 22:12
Vraagje: Ik wil binnenkort voor de eerste keer door de wasstraat met mijn nieuwe model 3 en weet dat ik daarvoor Car Wash Mode & Freeroll moet gebruiken. Het voel alleen wat gek om wanneer ik de “band” op rij op de rem te moeten trappen voordat ik Freeroll gebruik, zeker als de “band” me net op dat moment ook naar voren wil trekken.

Iemand hier een tip over op welk moment te remmen en naar free roll te gaan of gewoon direct doen als ik op de “band” ben gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:24
turkeyhakan schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:22:
Ben ook benieuwd of adaptive high beam beschikbaar is hier in NL (nog niet in de auto gekeken).
Bij mij wel.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:20
SimondeG schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:30:
Vraagje: Ik wil binnenkort voor de eerste keer door de wasstraat met mijn nieuwe model 3 en weet dat ik daarvoor Car Wash Mode & Freeroll moet gebruiken. Het voel alleen wat gek om wanneer ik de “band” op rij op de rem te moeten trappen voordat ik Freeroll gebruik, zeker als de “band” me net op dat moment ook naar voren wil trekken.

Iemand hier een tip over op welk moment te remmen en naar free roll te gaan of gewoon direct doen als ik op de “band” ben gereden?
Als je neutraal bedoelt dan kan je dat gewoon met de pook doen. Als je de nieuw model 3 hebt kan je dat op het scherm doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Korvaag schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:39:
[...]

Dan is nog steeds de vraag hoe ik dit nu dan wegkrijg :) Want de poep is wel weg nu, er zit alleen nog een matte afdruk in de lak:

[Afbeelding]

Hier is het extreem zichtbaar doordat ik bewust de TL-balk 'erin' heb gefotografeerd, maar zonder balk is het ook gewoon zichtbaar.
Er zijn bepaalde vogels die inderdaad hele taaie flatsen produceren. Door de car wash is dan echt e een slechte keuze. Het trekt er normaliter niet binnen een paar uur in. Je ziet de krassen van de car wash in die plek zitten.

Het beste is om het met veel water, mogelijk wat zeep of reiniger te verwijderen zonder hard te poetsen. Geduld en veel water om het zo goed mogelijk op te lossen en dan weg te spoelen.

Nat maken, sprayen met reiniger, even in laten trekken, dan wegspoelen. Herhalen zo vaak als nodig. En pas als de plek weg is evt door de wasstraat of de auto verder wassen.

Voor nu kun je dit alsnog proberen met auto reiniger spray of wax zoals door anderen gesuggereerd. Mocht het niet werken dan laten polijsten bij een detailer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 16:00
turkeyhakan schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:22:
Vannacht 2024.20.1 geïnstalleerd. Ben wel benieuwd wat dit met de range doet. Heb ook het idee dat de prestaties iets minder zijn geworden met 2024.14.8. Herkennen de P eigenaren dit?

Ben ook benieuwd of adaptive high beam beschikbaar is hier in NL (nog niet in de auto gekeken).
Je bedoelt met die bochten? Ja dat zit er in in deze update. Nog niet in actie gezien maar toen ik 'm installeerde stond er weer een blauw rondje en was er tekst bijgevoegd bij de optie die je moet aanzetten.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 22:22
bilgy_no1 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:17:
[...]

Er zijn bepaalde vogels die inderdaad hele taaie flatsen produceren. Door de car wash is dan echt e een slechte keuze. Het trekt er normaliter niet binnen een paar uur in. Je ziet de krassen van de car wash in die plek zitten.

Het beste is om het met veel water, mogelijk wat zeep of reiniger te verwijderen zonder hard te poetsen. Geduld en veel water om het zo goed mogelijk op te lossen en dan weg te spoelen.

Nat maken, sprayen met reiniger, even in laten trekken, dan wegspoelen. Herhalen zo vaak als nodig. En pas als de plek weg is evt door de wasstraat of de auto verder wassen.

Voor nu kun je dit alsnog proberen met auto reiniger spray of wax zoals door anderen gesuggereerd. Mocht het niet werken dan laten polijsten bij een detailer.
Paar krassen komen helaas ook van m'n microvezeldoek. Schone doek maar blijkbaar zat er toch nog ergens wat verontreiniging :(

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:30

Remmen op het moment dat de medewerker of het stoplicht zegt dat je moet stoppen, en dan freeroll aanzetten. Je kan car wash mode voor het oprijden al aanzetten, zolang je maar onder de 15 km/h blijft.

Zelf heb ik dit nog nooit zo gedaan, de wasstraat waar ik normaal heen ga, geeft me genoeg tijd voordat de band de auto oppakt om nog even freeroll aan te zetten als ik al op de band sta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 22:22

Freeroll is met name voor als je zelf uitstapt. Je kan gewoon op de band gaan staan, rem in en dan met de knop in het dak (zegmaar) de auto in N zetten en dan rem los. Eigenlijk hetzelfde wat je vroeger met de pook deed.

Vandaag nog gedaan :+

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimondeG
Korvaag schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:42:
[...]

Freeroll is met name voor als je zelf uitstapt. Je kan gewoon op de band gaan staan, rem in en dan met de knop in het dak (zegmaar) de auto in N zetten en dan rem los. Eigenlijk hetzelfde wat je vroeger met de pook deed.

Vandaag nog gedaan :+
Dat is in feite hetzelfde als rem + freeroll op scherm indrukken toch? Vroeg me vooral af wat er gebeurt als je de rem indrukt op het moment dat je net op de band staat en deze de auto al de wasstraat in wil trekken. Schiet deze dan onder de autoband vandaag omdat deze vanwege rem geblokkeerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:45
SimondeG schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:02:
[...]

Dat is in feite hetzelfde als rem + freeroll op scherm indrukken toch? Vroeg me vooral af wat er gebeurt als je de rem indrukt op het moment dat je net op de band staat en deze de auto al de wasstraat in wil trekken. Schiet deze dan onder de autoband vandaag omdat deze vanwege rem geblokkeerd is?
Dat is idd gewoon hetzelfde. Ik vind op het scherm drukken wel makkelijk, maar is net wat je prettig vindt.
Als je precies vlak voor een roller in de band zit dan schiet die inderdaad onder je band door (daarom is het ook een roller en geen vierkant blok ofzo) en schuif je mee bij de volgende die langskomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SimondeG
Smobbo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:10:
[...]

Dat is idd gewoon hetzelfde. Ik vind op het scherm drukken wel makkelijk, maar is net wat je prettig vindt.
Als je precies vlak voor een roller in de band zit dan schiet die inderdaad onder je band door (daarom is het ook een roller en geen vierkant blok ofzo) en schuif je mee bij de volgende die langskomt.
Thanks, zie overal beren op de weg nu de tesla nog gloednieuw is maar dit stelt me wel gerust 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14:42
beyazz06 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:36:
[...]

Ben nu wel benieuwd hoe je bij de "back-end" geraakt 😄
Als je het linkje volgt dan staat er de manier om in het service menu te komen. Wel super dat de weliswaar engelstalige handleiding zo te vinden is met alle onderwerpen voor monteurs en hele stappenplannen vanuit Tesla. Dan zou je zeggen iedere monteur kan er aan sleutelen door goede de stappen te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:03
Oekol schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:17:
[...]

Je bedoelt met die bochten? Ja dat zit er in in deze update. Nog niet in actie gezien maar toen ik 'm installeerde stond er weer een blauw rondje en was er tekst bijgevoegd bij de optie die je moet aanzetten.
Net m'n eerste rit in het donker op 20.1. Wat voornamelijk zichtbaar is zijn de 2 hoofdblokjes die normaal op ongeveer 20 meter voor je op elkaar liggen nu bij het sturen uit elkaar gaan. De zichtbaarheid in de bocht nam daarmee nou niet echt toe :9

(Niet mijn foto maar om de blokjes te duiden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpQWy3EBEVNgNKPZmB7QLQabyCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/grfhIedrbiqtuEqqpkLG0s7C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Maurice- schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:50:
[...]

Net m'n eerste rit in het donker op 20.1. Wat voornamelijk zichtbaar is zijn de 2 hoofdblokjes die normaal op ongeveer 20 meter voor je op elkaar liggen nu bij het sturen uit elkaar gaan. De zichtbaarheid in de bocht nam daarmee nou niet echt toe :9

(Niet mijn foto maar om de blokjes te duiden)
[Afbeelding]
Ben benieuwd. Als ik naar huis rij, rijd ik een straat in en heb ik direct een huis waar ik op af rij en deze blokjes altijd zie onder de ramen. Daarna twee bochten. Maar tja wanneer ik toch in 't donker weer rijden ga, gaat wellicht nog wel ff duren.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 10:12
Vanochtend om 4:30 weggereden met een verse instal van 2024.20.1. Ik merkte gelijk op het woonerf met veel bochten dat het licht meedraaid. Daarna op de N weg weinig gemerkt. Het is leuk, wss wel een beetje nuttig dat ik een kliko oid eerder opmerk maar geen gamechanger.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:51
nadat de ruitenwisser horrorshow iets minder was laatste maand, is ie na de laatste update weer 2000% aanwezig. Gisteren 300km gereden en heb de blaren op mijn vinger van het knopje indrukken. Ongekende bagger. Snap eigenlijk ook niet waarom ik na 5 jaar nog hoop heb dat ze dit met software oplossen. Blijf erbij, gebruik gewoon normale sensors, bewezen techniek, kost geen drol en elke fiat panda heeft dat werkend tegenwoordig. Eigenlijk hetzelfde als de parkeer sensoren. Gelukkig kan ik nu nog ff 3 maanden genieten van die dingen voor ik ook aan de volgende horrorshow met vision mag beginnen.
Dat is nu wel beetje de slogan van tesla, "oplossingen" bedenken voor zaken die geen problemen waren.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
anti elppa schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 06:27:
nadat de ruitenwisser horrorshow iets minder was laatste maand, is ie na de laatste update weer 2000% aanwezig. Gisteren 300km gereden en heb de blaren op mijn vinger van het knopje indrukken. Ongekende bagger. Snap eigenlijk ook niet waarom ik na 5 jaar nog hoop heb dat ze dit met software oplossen. Blijf erbij, gebruik gewoon normale sensors, bewezen techniek, kost geen drol en elke fiat panda heeft dat werkend tegenwoordig. Eigenlijk hetzelfde als de parkeer sensoren. Gelukkig kan ik nu nog ff 3 maanden genieten van die dingen voor ik ook aan de volgende horrorshow met vision mag beginnen.
Dat is nu wel beetje de slogan van tesla, "oplossingen" bedenken voor zaken die geen problemen waren.
Mag ik vragen welke versie en welk model Tesla?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
mjvdzwet schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 06:33:
[...]

Mag ik vragen welke versie en welk model Tesla?
M3 LR Eind 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
SimondeG schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:13:
[...]

Thanks, zie overal beren op de weg nu de tesla nog gloednieuw is maar dit stelt me wel gerust 😝
Ik denk als je remt dat ook alleen je voorremmen 'aangrijpen', maar die wielen staan juist op de band. Als de achterwielen dan nog gewoon kunnen rollen is het ook helemaal niet erg dat de auto je de bank optrekt. Pas na enkele seconden zal dan die rol tegen je voorband aankomen. Tenminste zo stel ik het me voor als ik in de auto zit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Mee eens !
Gisteren gereden met een Y en afgezien van de prima rijkwaliteit viel de automatische regenfunctie meteen door de mand.
Flink wat regen op de ruit en gewoon NIKS doen. Net als in 1991 moest ik hem dan maar in een vaste interval stand zetten.
Erg teleurstellend anno 2024 in een 2024 productie model.

"ja maar dat kunnen ze wel met een software update aanpassen" hoorde ik verkoper zeggen na mijn opmerking.
Vertelde hem dat het al jaren een issue is en als het met software op te lossen was dan hadden ze het inmiddels al gedaan, kortom dit gaat NOOIT 100% opgelost worden met puur en alleen vision.

Best een dingetje in een regenachtig Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:14
Bomberman71 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:15:
[...]

Mee eens !
Gisteren gereden met een Y en afgezien van de prima rijkwaliteit viel de automatische regenfunctie meteen door de mand.
Flink wat regen op de ruit en gewoon NIKS doen. Net als in 1991 moest ik hem dan maar in een vaste interval stand zetten.
Erg teleurstellend anno 2024 in een 2024 productie model.

"ja maar dat kunnen ze wel met een software update aanpassen" hoorde ik verkoper zeggen na mijn opmerking.
Vertelde hem dat het al jaren een issue is en als het met software op te lossen was dan hadden ze het inmiddels al gedaan, kortom dit gaat NOOIT 100% opgelost worden met puur en alleen vision.

Best een dingetje in een regenachtig Nederland.
Gisteren prima dag gehad met de regenbuien in een M3H. Soms wel eens op standje paniek, maar om mij heen zag ik dat ook bij BMW, VW en Renault auto's. Ik heb echt niets te klagen, reageert het soms net iets te laat, druk ik even op het knopje om het te starten - wat ik ook moet in andere auto's met regensensoren - het is nooit perfect (een regensensor ziet ook maar een zeer klein deel van de ruit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:30
Heinemancp schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:42:
[...]

Gisteren prima dag gehad met de regenbuien in een M3H. Soms wel eens op standje paniek, maar om mij heen zag ik dat ook bij BMW, VW en Renault auto's. Ik heb echt niets te klagen, reageert het soms net iets te laat, druk ik even op het knopje om het te starten - wat ik ook moet in andere auto's met regensensoren - het is nooit perfect (een regensensor ziet ook maar een zeer klein deel van de ruit)
Het grootste issue voor mij is dat dit krasjes op de ruit veroorzaakt. In het begin zal dit niet op vallen, maar als dit maar vaak genoeg gebeurt ga je dit op den duur (zeker in de volle zon) zien.

Ik heb dan ook in 10 maanden tijd al 2x mijn ruitenvloeistof moeten bijvullen omdat ik de voorruit altijd probeer schoon te houden. (naast alle detail / wasbeurten) |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 21:23
Ik heb gisteren maar 260 km gereden maar ik mag zeggen dat de wissers het prima deden. Al bij het eerste miezeren gingen ze netjes aan en bleven in een goed tempo gaan totdat de regen stopte. Veel beter dan bij mijn vorige auto met "echte" regensensor. Ik ben er dik tevreden over. Y eind 2023 HW3

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Oekol
Wiper Wednesday. Heb net even gekeken welke dag het is maar het klopt. Vandaag bashen we massaal op de wipers. Verenig u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 16:21
Gisteren even bij Tesla in Tilburg geweest, er was net een medewerker een M3P aan het ophalen vanuit Rotterdam, die a.s. donderdag te zien is tussen 14:00 - 18:00. Dus voor de mensen die tijd en zin hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
winwiz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:19:
[...]

Ik heb gisteren maar 260 km gereden maar ik mag zeggen dat de wissers het prima deden. Al bij het eerste miezeren gingen ze netjes aan en bleven in het goed tempo gaan totdat de regen stopte. Veel beter dan bij mijn vorige auto met "echte" regensensor. Ik ben er dik tevreden over. Y eind 2023 HW3
nouja heb voor mijn m3 10 jaar in duitse auto's gereden, en dat werkte perfect. 9,5 score. Die dingen in de tesla zijn gewoon een ramp. Scoort echt gewoon een 2, soms na een update een keer een 4.
Vandaag geen druppel gehad in 110km......maar wel 8x idiote ghost whipes, waarna ik (omdat de rook er bijna af kwam) de boel maar handmatig uitzette. Vervolgens zette ik het dan 5min later weer op auto. Dan ging het 5min goed, om vervolgens weer helemaal loos te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-09 23:07

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Toch wel opvallend. De ene persoon vervloekt de ruitenwissers en de andere vindt het allemaal prima.
Rara
peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00
Als het toch wiper woensdag is dan doe ik ook een duit in het zakje.
Ik gebruik de sexy buttons die ik altijd de wipers naar "off" laat zetten zodra ik acc of ap gebruik.
Maar na update 14.8 (vanochtend ook 20.1 gekregen maar nog geen regen gehad) merkte ik dat de ruitenwissers toch weer aan gaan.

Van mij mag de ruitenwissers altijd op "off" blijven tot ik er zelf voor kies om hem op "auto" of een andere stand te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door SpikeHome op 12-06-2024 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ugh, mijn service afspraak 2x verzet. 3e keer komt monteur en heeft hij foute onderdelen bij.

Afspraak verzet naar service center. Krijg ik vandaag, de dag van te voren, een push notification en SMS dat er een service bericht klaar staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yy9jfiNE7dzzLebwqF5e7SAdSIk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TpW8PkOq5ZGVhEHtPmdwTq85.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XffwrlAYih5ujlanxyJTzLx0p80=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FOiIsyokMz2EpmO5K6dEE6kr.jpg?f=fotoalbum_tile

Dus ik zenuwachtig de app snel openen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2r6Wcm6rxt3jvFyY7HpThrBwj8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L32iCMv215gZA419uP5rpFBG.jpg?f=fotoalbum_large

Ugh! Beklag ingediend dat het echt niet okay is op deze manier reclame te pushen voor een betaalde dienst, op een manier dat de klant notifications niet kan uitzetten (want kritieke dienst).

Onze auto is 1,5 jaar oud en Tesla laat ons al 2 maand met kapotte zijruit rondrijden. 🫠

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Heinemancp schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:42:
[...]

Ik heb echt niets te klagen, reageert het soms net iets te laat, druk ik even op het knopje om het te starten - wat ik ook moet in andere auto's met regensensoren - het is nooit perfect (een regensensor ziet ook maar een zeer klein deel van de ruit)
Ik weet het niet, we hebben thuis een 2003 Merc, een 2020 Renault en een 2024 Polestar maar daar hoef ik echt bijna nooit handmatig de ruitenwissers aan te zetten hoor. De merc doet het niet zo lekker bij miezer maar dat is dan ook een bak van 20 jaar.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:36
EvolutionX schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:54:
[...]
Ik heb dan ook in 10 maanden tijd al 2x mijn ruitenvloeistof moeten bijvullen omdat ik de voorruit altijd probeer schoon te houden. (naast alle detail / wasbeurten) |:(
Ik heb in 8 maanden één keer ruitenvloeistof bijgevuld en hij is 2 keer door de wasstraat geweest :+

Om verder nog even ontopic te blijven: Ja, de ruitenwissers heb ik in jaren niet zo slecht gehad (MY '23).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-09 11:57
Ik krijg deze reactie van Tesla:

Goedemorgen meneer xxx,

De 20.000 km gratis supercharge is oneindig geldig. Iedereen die een auto ophaalt voor het einde van het kwartaal komt in aanmerking. let op, de gratis super charge kan pas vanaf juli gebruikt worden.

met vriendelijke groet,

*naam medewerker*
Tesla Delivery

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:54
Omdat het woensdag is:
Ook hier niet super tevreden met de ruitenwissers. Bij korte buien werkt het ok / goed genoeg, al mag het wel wat sneller reageren.
Nu reed ik gisteren door verschillende buiten heen waar de buien steeds afwisselen tussen zacht, wat harder, keihard. In willekeurige volgorde. Ik moest regelmatig zelf de wissers weer starten omdat ik niets meer zag vanwege de trage reactie. Later maar handmatig op snel gezet. Het wordt wel gevaarlijk als er een stortbui begint en je wissers niet snel genoeg beginnen.

Oplossing is dus alsnog zelf hier rekening mee houden en ouderwets handmatig je wissers te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matteo1992
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-07-2024
Knip

[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 27-06-2024 09:32 . Reden: Duitse linkdrop ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:20
peerke 1960 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:44:
Toch wel opvallend. De ene persoon vervloekt de ruitenwissers en de andere vindt het allemaal prima.
Rara
peter
Omdat de oplossing inconsistent is. Het is teveel afhankelijk van dat de auto perfect schoon is, dat de condities vallen binnen het bereik, dat de sensor goed afgesteld is vanuit de fabriek, enz. Zaken die met 99 van de 100 andere auto's op de weg gewoonweg al opgelost zijn. En allemaal zodat Tesla niet 1 kabeltje hoeft te trekken en een sensor van een euro of twee hoeft in te bouwen.

Ik rijd nu 4.5 jaar in een model 3 en ik heb simpelweg dat ding nog nooit langer dan 2 maanden fatsoenlijk zien werken. Het is ook echt een enorm erger punt, vooral als die weer eens midden in de zomer met 30 graden super spastisch gaat lopen wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 14:44
william89 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:00:
Ik krijg deze reactie van Tesla:

Goedemorgen meneer xxx,

De 20.000 km gratis supercharge is oneindig geldig. Iedereen die een auto ophaalt voor het einde van het kwartaal komt in aanmerking. let op, de gratis super charge kan pas vanaf juli gebruikt worden.

met vriendelijke groet,

*naam medewerker*
Tesla Delivery
Welke locatie meldt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Laatst online: 23-09 16:44
Ik heb een vraagje over autopilot, waar ik het antwoord niet goed kan vinden en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/ideeen:
Ik rij zo goed als alles met cruise control. Dit deed ik in mijn vorige auto ook al, alleen had die geen lane-assist/autosturen.
Ik heb mijn MY nu een week en heel veel schik mee, echter merk ik dat het automatisch sturen in de stad niet goed werkt of gewoon niet praktisch is. Nu kan ik in de boordcomputer autosturen niet zomaar aanzetten (moet eerst in de p-stand, dus als ik de snelweg op draai kan ik hem niet even activeren), dus ik ben benieuwd of er misschien een instelling/bediening is die ik nog niet ontdekt heb om alleen de cuise control aan te zetten óf ook autosturen. Want, autosturen op de snelweg vind ik wel echt heerlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Mijn Wiper Wednesday bijdrage: al heel lang geen last meer gehad van wissen bij zonnig weer. Sinds 2024.14.9 is het dagelijks weer feest!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:23
peerke 1960 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:44:
Rara
peter
Waarschijnlijk omdat de een 40.000km per jaar rijdt en de ander naar de supermarkt en terug.

Dat Elon zijn gebruikers liever opzadelt met wissers die onvoldoende werken, dan €2 te investeren in een regensensor betekent:
  • A. hij gaat voor het geld en wat de gebruiker ervaart interesseert hem niet
  • (denk ik niet anders bleef ie niet updates uitbrengen)[/li]
  • B. er zit een duur patent op de regensensor
  • C. hij is te trots om toe te geven dat hij fout zat, en andere autobouwers goed
Zelfde verhaal parkeersensoren, al kosten die vast iets meer geld. Hoe dan ook, het zijn basisfuncties die gewoon moeten werken. Je hoeft niet bij alles het wiel opnieuw uit te vinden. En als je dat toch wilt doen dan zet je die nieuwe techniek pas in als het 100% werkt.

[ Voor 55% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 12-06-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
Fishbeast schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:22:
Ik heb een vraagje over autopilot, waar ik het antwoord niet goed kan vinden en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/ideeen:
Ik rij zo goed als alles met cruise control. Dit deed ik in mijn vorige auto ook al, alleen had die geen lane-assist/autosturen.
Ik heb mijn MY nu een week en heel veel schik mee, echter merk ik dat het automatisch sturen in de stad niet goed werkt of gewoon niet praktisch is. Nu kan ik in de boordcomputer autosturen niet zomaar aanzetten (moet eerst in de p-stand, dus als ik de snelweg op draai kan ik hem niet even activeren), dus ik ben benieuwd of er misschien een instelling/bediening is die ik nog niet ontdekt heb om alleen de cuise control aan te zetten óf ook autosturen. Want, autosturen op de snelweg vind ik wel echt heerlijk.
in de instellingen kan je autosteer activeren met 2x aan je hendel trekken.
als je dit aan hebt staan is 1x aan je hendel trekken "gewoon" cruise controll (tacc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Zou als ik jou was eerst wat snelwegkilometers op Autopilot maken voordat je bedenkt het veilig in de stad te kunnen gebruiken (lees: niet, en daar is het ook niet voor bedoeld).
fRiEtJeSaTe schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:23:
[...]

Waarschijnlijk omdat de een 40.000km per jaar rijdt en de ander naar de supermarkt en terug.

Dat Elon zijn gebruikers liever opzadelt met wissers die onvoldoende werken, dan €2 te investeren in een regensensor betekent:
  • C. hij is te trots om toe te geven dat hij fout zat, en andere autobouwers goed
Zelfde verhaal parkeersensoren, al kosten die vast iets meer geld. Hoe dan ook, het zijn basisfuncties die gewoon moeten werken. Je hoeft niet bij alles het wiel opnieuw uit te vinden. En als je dat toch wilt doen dan zet je die nieuwe techniek pas in als het 100% werkt.
Parkeersensoren begrijp ik nog, scheelt bekabeling van en naar de bumpers, dan heb je het niet over een paar euro meer. De regensensor zal inderdaad een patentdingetje zijn of geen toegang tot de aansturing en dat is juist waar Tesla zo goed in is, continu verbeteren ipv continu overleggen met Bosch wat je wel en niet mag met je eigen product.

[ Voor 37% gewijzigd door Maurice- op 12-06-2024 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
sk1nny666 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:25:
[...]

in de instellingen kan je autosteer activeren met 2x aan je hendel trekken.
als je dit aan hebt staan is 1x aan je hendel trekken "gewoon" cruise controll (tacc)
oh, ik heb wat geprobeerd, maar ik ga hier nog eens naar kijken, want dit had ik nog niet ontdekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marski69
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 14:10
sarlo schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:29:
Gisteren even bij Tesla in Tilburg geweest, er was net een medewerker een M3P aan het ophalen vanuit Rotterdam, die a.s. donderdag te zien is tussen 14:00 - 18:00. Dus voor de mensen die tijd en zin hebben ;)
Dat is dan de "nieuwe" accu techniek die de M3H SR en de nieuwe
Model Y Juniper zo'n 700km ver laten komen.
Bron: https://www.notebookcheck...-batterijen.641404.0.html

Wat kun je zien aan een M3P model 3 t.o.v. een andere highland, (behalve performance) niks toch?
Enige misschien is tesla factory Shanghai.
Tesla's die daar van de band rollen hebben zeer goede afwerking heb ik begrepen.
Alhoewel ik denk dat tesla factory Berlin het ook aardig doet.

Stiekem was ik hierop aan het wachten.
Bijna geen accu degradatie en 700km actieradius het wachten waard denk ik zo:)
Had bijna de Model 3 SR Highland besteld omdat ze gooide met 20.000km.
Heb toch liever een M3P batterij....
Iemand een idee wanneer deze beschikbaar zullen zijn?
In het eerdere artikel zou dat al op de markt moeten zijn:)
Mijn vermoeden is augustus of september ergens.

[ Voor 16% gewijzigd door Marski69 op 12-06-2024 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
Maurice- schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:55:
[...]

Zou als ik jou was eerst wat snelwegkilometers op Autopilot maken voordat je bedenkt het veilig in de stad te kunnen gebruiken (lees: niet, en daar is het ook niet voor bedoeld).
Ik denk dat jij met Autopilot 'cruise control + auto sturen' bedoelt?

Ik zie geen probleem in het gebruik van de (adaptive) cruise control in de stad, ik doe al jaren niet anders. Automatisch sturen werkt niet goed genoeg en wil ik dus niet hoeven gebruiken. Tot nu toe heb ik nog niet uitgevonden hoe ik de auto sturen mogelijkheid geactiveerd kan hebben, en alleen cruise control gebruiken.
Maar, @sk1nny666 heeft een hint gegeven hoe het zou moeten werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
SirLenncelot schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:56:
[...]

Ik weet het niet, we hebben thuis een 2003 Merc, een 2020 Renault en een 2024 Polestar maar daar hoef ik echt bijna nooit handmatig de ruitenwissers aan te zetten hoor. De merc doet het niet zo lekker bij miezer maar dat is dan ook een bak van 20 jaar.
Ik begrijp het beklag maar dat blijft anekdotisch qua vergelijk. Ik had tot vorige maand een BMW E93 (totaal 5jaar maar 30.000km) waar het bijna feilloos werkte, op de G31 die ik 1 jaar had (70.000km) werkte het meestal (80%) goed, enkel probleem bij miezeren en bij de G21 waar ik nu mee rij (40.000km) is het rampzalig slecht, blijft uit of gaan full speed en het is werkelijk onbruikbaar. Bij een Passat B8 die ik twee jaar had (120.000km mee gereden) was de auto stand ok in 66% van de regenbuien, terwijl een Seat Leon St 5F (160.000km) het beter deed, vergelijkbaar met de Audi’s die ik ook even heb mogen leasen.
Bij een Hyundai tucson (90.000km op 1 jaar) werkte het nooit en reed ik enkel in handmatige stand.

Mijn vergelijk is even anekdotisch, Daarmee wil ik alleen maar aangeven dat we moeten ophouden met de doen alsof Tesla de enige is die dit niet goed voor elkaar krijgt. Het moet beter en is wrsl een combinatie van slecht (gekalibreerde?) sensor, de aerodynamische vorm van de auto en niet optimale software voor onze streek, maar het blijft bij veel merken hit or miss. De wax van de wasstraat en de staat van bevuiling (vb wanneer we met Sahara zand overspoeld worden) beïnvloeden het in mijn ogen evenzeer, en daar komt dus de aërodynamica van de auto nogmaals in the picture.

[ Voor 7% gewijzigd door road rebel op 12-06-2024 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
De Financial Times geeft in een artikel aan dat er een importheffing komt van 25% voor auto’s uit China, daar valt de model 3 ook onder. Ik vraag me af wat voor effect dit heeft op de prijs in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
Marski69 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:10:
[...]

Wat kun je zien aan een M3P model 3 t.o.v. een andere highland, (behalve performance) niks toch?

Stiekem was ik hierop aan het wachten.
Had bijna de Model 3 SR Highland besteld omdat ze gooide met 20.000km.
Heb toch liever een M3P batterij....
Iemand een idee wanneer deze beschikbaar zullen zijn?
In het eerdere artikel zou dat al op de markt moeten zijn:)
Mijn vermoeden is augustus of september ergens.
De Model 3 Performance heeft nog gewoon een NCM batterij als ik ev-database moet geloven.
De bumpers en velgen van de M3P zijn anders tov normale M3H bumpers, en interieur is ook iets anders, o.a. de stoelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3pNWKycKUvibH9zDKC4I455DcqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kCjJaSsjhqvIr7PjN2cEelUE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RoBRY6Wyh_6olOK7_jdAEIu8iNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iL2Pf9m0u99Gh5PHDftNMS38.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Nycrea op 12-06-2024 10:23 ]

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:27
Hebben jullie ook dat op Autopilot elke keer hier afremt naar 60 km/h? Ik kan gewoon niet begrijpen wat het probleem is hier, het maakt ook niet uit welke rijstrook het is. Bloedirritant, aangezien ik er dagelijks overheen rijdt. Andere kant op richting het zuiden is geen probleem.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 15:50
road rebel schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:13:
[...]

Ik begrijp het beklag maar dat blijft anekdotisch qua vergelijk. Ik had tot vorige maand een BMW E93 (totaal 5jaar maar 30.000km) waar het bijna feilloos werkte, op de G31 die ik 1 jaar had (70.000km) werkte het meestal (80%) goed, enkel probleem bij miezeren en bij de G21 waar ik nu mee rij (40.000km) is het rampzalig slecht, blijft uit of gaan full speed en het is werkelijk onbruikbaar. Bij een Passat B8 die ik twee jaar had (120.000km mee gereden) was de auto stand ok in 66% van de regenbuien, terwijl een Seat Leon St 5F (160.000km) het beter deed, vergelijkbaar met de Audi’s die ik ook even heb mogen leasen.
Bij een Hyundai tucson (90.000km op 1 jaar) werkte het nooit en reed ik enkel in handmatige stand.

Mijn vergelijk is even anekdotisch, Daarmee wil ik alleen maar aangeven dat we moeten ophouden met de doen alsof Tesla de enige is die dit niet goed voor elkaar krijgt. Het moet beter en is wrsl een combinatie van slecht (gekalibreerde?) sensor, de aerodynamische vorm van de auto en niet optimale software voor onze streek, maar het blijft bij veel merken hit or miss.
Hier ook momenteel nog een 5F en eigenlijk in 98% van de gevallen goed, denk er niet eens over na. Die sensor kost nog geen 15,-... Ik had liever US sensoren en een regensensor gehad ten kost van dat scherm achterin maar wie ben ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Fishbeast schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:12:
[...]

Ik denk dat jij met Autopilot 'cruise control + auto sturen' bedoelt?

Ik zie geen probleem in het gebruik van de (adaptive) cruise control in de stad, ik doe al jaren niet anders. Automatisch sturen werkt niet goed genoeg en wil ik dus niet hoeven gebruiken. Tot nu toe heb ik nog niet uitgevonden hoe ik de auto sturen mogelijkheid geactiveerd kan hebben, en alleen cruise control gebruiken.
Maar, @sk1nny666 heeft een hint gegeven hoe het zou moeten werken.
Inderdaad, met AP bedoel ik automatisch sturen. Wanneer je met z'n allen dezelfde kant op stuurt is het gedrag bij vlagen al wisselvallig, laat staan als je tegemoetkomend verkeer en fietsers te maken krijgt. Het is geen Full Self Driving zoals in de VS maar hier met gecodeerde regels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
TACC en AP zijn niet voor in de stad zoals al opgemerkt, alleen voor op de snelweg. Als je geluk hebt en er is een middenstreep dan werkt het op niet-snelwegen ook. Sowieso heeft AP een inleertijd, en een week is te kort daarvoor. ;)

Verder is het bijzonder dat je de auto eerst naar P moet zetten. Ik neem aan dat je AP met 1 klik inschakelt? Er is een optie om dat naar een dubbele klik te zetten, dan is de eerste klik TACC (cruise control met automatisch afstand houden) en een dubbele klik AP.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
Marski69 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:10:
[...]

Weet het niet, maar het artikel komt uit 2022. Volgens mij gaat het hier om de batterij die nu in de MY SR zit....

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
Maurice- schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:22:
[...]

Inderdaad, met AP bedoel ik automatisch sturen.
Check. Dit wil ik dus niet gebruiken in de stad, want dat werkt niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
daemonix schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:24:
[...]

TACC en AP zijn niet voor in de stad zoals al opgemerkt, alleen voor op de snelweg.
TACC werkt gewoon prima in de stad, dus die volg ik niet. Of is het gewoon een algemene disclaimer die bij TACC komt, voor Tesla om zich in te dekken...?
Verder is het bijzonder dat je de auto eerst naar P moet zetten.
ik heb dus nog niet de optie ontdekt om AP afzonderlijk van TACC in te schakelen. Hopelijk werkt de eerder genoemde tip :)
Wat ik nu dus doe: bij het instappen bepaal ik of ik snelweg ga rijden op deze rit, en schakel dan via het display in het menu auto sturen aan. Totdat ik op de snelweg rijd, gebruik ik geen TACC of AP, want dat werkt niet goed in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:07
deltananie schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:17:
De Financial Times geeft in een artikel aan dat er een importheffing komt van 25% voor auto’s uit China, daar valt de model 3 ook onder. Ik vraag me af wat voor effect dit heeft op de prijs in Nederland.
Het is nu 10%, dus een 15% verhoging is het huidige plan. Voorlopig is het een plan en moet de hele EU erover gaan stemmen. Er zijn al lidstaten die tegen een verhoging zijn dus het is nog maar de vraag of dit doorgaat. Het zal daarbij niet voor eind dit jaar bekend worden gemaakt dus het duurt sowieso nog even, mocht het doorgaan. :)

Edit: Dat zegt Tweaker.net, bij FT zeggen ze dat alles al beklonken is en per 1 Juli ingaat. Waarheid ligt ergens in het midden dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Vissa66 op 12-06-2024 11:25 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Maurice- schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:55:
[...]

De regensensor zal inderdaad een patentdingetje zijn of geen toegang tot de aansturing en dat is juist waar Tesla zo goed in is, continu verbeteren ipv continu overleggen met Bosch wat je wel en niet mag met je eigen product.
verbeteren? daar zeg je wat. Na 115k km en bijna 5 jaar model kan ik je melden dat het amper verbeterd is. De ene update gaat het beetje voorruit, om vervolgens 1 update later 6 stappen terug te gaan. Rinse and repeat. Gisteren en vandaag was zo dramatisch, dat het zelfs slechter is dan 5 jaar terug toen ik de auto in ontvangst nam. Tesla is ondertussen het 10000 voudige kwijt aan software ontwikkel kosten dan gewoon 1 sensortje van paar cent plaatsen. En het werkt nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Fishbeast schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:39:
[...]

TACC werkt gewoon prima in de stad, dus die volg ik niet. Of is het gewoon een algemene disclaimer die bij TACC komt, voor Tesla om zich in te dekken...?
Porbeer TACC maar eens te gebruiken op een weg zonder middenstreep. Paniek alom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
daemonix schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:55:
[...]

Porbeer TACC maar eens te gebruiken op een weg zonder middenstreep. Paniek alom.
Zoals op een 60km weg? 2 van die onderbroken lijnen langs het fietspad?
In de stad nog geen last gehad van paniekvoetbal van de TACC, wel af en toe een tegenligger die 'ie eng vindt, maar prima; voet op het pedaal en hij negeert het... dat ging in m'n vorige auto (VAG) niet anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Fishbeast schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:58:
[...]

Zoals op een 60km weg? 2 van die onderbroken lijnen langs het fietspad?
In de stad nog geen last gehad van paniekvoetbal van de TACC, wel af en toe een tegenligger die 'ie eng vindt, maar prima; voet op het pedaal en hij negeert het... dat ging in m'n vorige auto (VAG) niet anders...
Precies. Ook wegen zonder lijnen zoals op industrieterreinen. Paniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
daemonix schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:59:
[...]

Nog niet gezien, ik ga die situatie eens opzoeken. Wel vreemd overigens: TACC zou helemaal geen belijning nodig moeten hebben om z'n werk te doen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marski69
sarlo schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:29:
Begin onze verwarring te begrijpen:)
Je bedoelde een Model 3 Performance oftewel M3P.

M3P staat ook voor de nieuwe CATL batterijen waar ze al een tijdje mee bezig zijn.
En zeer waarschijnlijk nu in massaproductie gaan om in de nieuwe SR tesla's gebruikt te gaan worden.
https://cnevpost.com/2024...nstalled-in-tesla-report/
En naar mijn weten zijn deze M3P batterijen nog NIET in gebruik genomen.
Mijn voorkeur voor een Tesla is niet de snelheid van de auto zelf maar meer
het economische aspect, de range en het eventuele snellere laden van de accu.
Naar mijn weten is de M3P CATL accu nog in geen enkele Tesla terug te vinden.
De huidige Model 3 SR heeft een LFP accu. (ook van CATL)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Fishbeast schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:00:
[...]

Nog niet gezien, ik ga die situatie eens opzoeken. Wel vreemd overigens: TACC zou helemaal geen belijning nodig moeten hebben om z'n werk te doen, toch?
Lmgtfy.
Traffic-Aware Cruise Control determines when there is a vehicle in front of you in the same lane.

[ Voor 6% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 12-06-2024 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
De Europese Commissie informeert Chinese fabrikanten woensdag dat de importtarieven op hun elektrische auto's volgende maand stijgen naar maximaal 25 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsuls
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:29
Even voor de zekerheid: klopt het echt dat je met een Model Y geen mogelijkheid hebt om de TACC (opnieuw) aan te zetten op de vorig ingestelde snelheid?
Bijvoorbeeld: ik rij 83 km/u via TACC. Om de één of andere reden (bv. rotonde) moet ik zelf even wat remmen, waardoor de TACC uitschakelt. Kan ik nu niet meteen terug de TACC terug aanzetten op die 83 km/u?
Volgens de handleiding van de model S kan het daar wel, door de hendel naar je toe te trekken. Maar dat werkt niet voor de Model Y, en in de handleiding van de Model Y kan ik niets over deze functie terugvinden.
Bij gebrek aan deze functie moet ik dan telkens opnieuw manueel versnellen naar de gewenste snelheid, en dan opnieuw TACC aanzetten (en eventueel nog met het scrolwieltje aan het stuur prutsen om de snelheid helemaal juist te hebben).
Zelfs mijn 8 jaar oude Passat heeft een "RES" knopje om snel adaptive cruise control terug aan te zetten met de vorig ingestelde snelheid, ik zou het wel heel slecht vinden als de Tesla Model Y dit niet heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
fRiEtJeSaTe schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:13:
[...]

Lmgtfy.
Traffic-Aware Cruise Control determines when there is a vehicle in front of you in the same lane.
geen strepen == 1 lane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Geen strepen = geen lane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
dsuls schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:14:
Even voor de zekerheid: klopt het echt dat je met een Model Y geen mogelijkheid hebt om de TACC (opnieuw) aan te zetten op de vorig ingestelde snelheid?
Bijvoorbeeld: ik rij 83 km/u via TACC. Om de één of andere reden (bv. rotonde) moet ik zelf even wat remmen, waardoor de TACC uitschakelt. Kan ik nu niet meteen terug de TACC terug aanzetten op die 83 km/u?
Volgens de handleiding van de model S kan het daar wel, door de hendel naar je toe te trekken. Maar dat werkt niet voor de Model Y, en in de handleiding van de Model Y kan ik niets over deze functie terugvinden.
Bij gebrek aan deze functie moet ik dan telkens opnieuw manueel versnellen naar de gewenste snelheid, en dan opnieuw TACC aanzetten (en eventueel nog met het scrolwieltje aan het stuur prutsen om de snelheid helemaal juist te hebben).
Zelfs mijn 8 jaar oude Passat heeft een "RES" knopje om snel adaptive cruise control terug aan te zetten met de vorig ingestelde snelheid, ik zou het wel heel slecht vinden als de Tesla Model Y dit niet heeft!
Nee dit kan vzviw niet, je kan wel aanzetten dat hij automatisch de max snelheid ipv de huidige snelheid pakt als je CC aanzet, inclusief een optionele configureerbare offset tov die snelheid.

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dsuls
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:29
Nycrea schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:17:
[...]

Nee dit kan vzviw niet, je kan wel aanzetten dat hij automatisch de max snelheid ipv de huidige snelheid pakt als je CC aanzet, inclusief een optionele configureerbare offset tov die snelheid.
Heel slecht van Tesla, aangezien Model S dit wel heeft, en "oude" auto's met adaptive cruise control dit ook hebben.
Die max snelheid gebruiken doe ik liever niet, omdat de snelheidslimieten die mijn Model Y mij toont vaak niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
dsuls schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:19:
[...]

Heel slecht van Tesla, aangezien Model S dit wel heeft, en "oude" auto's met adaptive cruise control dit ook hebben.
Die max snelheid gebruiken doe ik liever niet, omdat de snelheidslimieten die mijn Model Y mij toont vaak niet kloppen.
Tja, ze maken veel keuzes aan de minimalistische kant, bijv ook de stalks niet meer in nieuwe modellen. Die vind ik zelf meer irritant, deze missende cruise control optie heb ik persoonlijk geen last van, maar als je dat wel gewend bent is het inderdaad steeds een irritatie. Verder is het zo'n fijne auto dat ik me neerleg bij de features en keuzes en er aan probeer te wennen.

Overigens heeft de nieuwe Model S geen stalks, dus het naar je toe trekken zal daar niet kunnen. Ik denk dat deze optie dus ook uit de nieuwe model S verdwenen is, maar ik heb er nog niet naar gezocht.

[ Voor 12% gewijzigd door Nycrea op 12-06-2024 11:25 ]

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:50
Wellicht. De auto remt dan erg vaak bij tegenliggers. Niet fatsoenlijk mee te rijden. Dit vind ik een enorm minpunt aan de implementatie van ACC van Tesla. Andere merken doen dat, al jaren, veel beter. Het systeem denkt veel meer te kunnen dan het eigenlijk kan. Waardoor de auto irritante of zelfs gevaarlijke dingen doet zoals abrupt remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

RvV

Marski69 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:07:
[...]

Begin onze verwarring te begrijpen:)
Je bedoelde een Model 3 Performance oftewel M3P.

M3P staat ook voor de nieuwe CATL batterijen waar ze al een tijdje mee bezig zijn.
En zeer waarschijnlijk nu in massaproductie gaan om in de nieuwe SR tesla's gebruikt te gaan worden.
https://cnevpost.com/2024...nstalled-in-tesla-report/
En naar mijn weten zijn deze M3P batterijen nog NIET in gebruik genomen.
Mijn voorkeur voor een Tesla is niet de snelheid van de auto zelf maar meer
het economische aspect, de range en het eventuele snellere laden van de accu.
Naar mijn weten is de M3P CATL accu nog in geen enkele Tesla terug te vinden.
De huidige Model 3 SR heeft een LFP accu. (ook van CATL)
Met accus blijft het altijd bij speculeren/gokken op wat de toekomst gaat brengen. Dat de energiedichtheid zal toenemen is geen verrassing. Het zou mij alleen niet verbazen dat ze dat simpelweg gebruiken om kleinere/lichtere accu's te maken met een zelfde capaciteit die dan goedkoper zijn. Wie zit er te wachten op meer capaciteit in een SR? De mensen die meer range nodig hebben pakken maar de LR. :+

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Heb je ooit een nieuwe voorruit gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Ik ben me aan het orienteren voor een M3 occasion. Eisen, LR AWD, maximaal 125.000km op de teller.
Nu zie ik op de Tesla site en Marktplaats regelmatig wat leuks voorbij komen. Ze spoelen duidelijk de markt op, met eind dit jaar het verwachte hoogtepunt.

Wat zijn de voordelen om de auto rechtstreeks bij Tesla aan te schaffen vs. bij een normale dealer (die ook een jaar garantie biedt)?
- Enhanced Autopilot

Nadeel:
- Geen inruil mogelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 12-06-2024 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
DaCoTa schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:30:
[...]

Heb je ooit een nieuwe voorruit gekregen?
nee is nog origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:09

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Is er niet gewoon iets mis met je auto/ruit/cam? Want na 50k+ km herken ik je issue niet. Bij miezer of nat wegdek zonder regen, moet ik wel eens drukken maar niet dat ik blaren krijg.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marski69
RvV schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:30:
[...]

Met accus blijft het altijd bij speculeren/gokken op wat de toekomst gaat brengen. Dat de energiedichtheid zal toenemen is geen verrassing. Het zou mij alleen niet verbazen dat ze dat simpelweg gebruiken om kleinere/lichtere accu's te maken met een zelfde capaciteit die dan goedkoper zijn. Wie zit er te wachten op meer capaciteit in een SR? De mensen die meer range nodig hebben pakken maar de LR. :+
Als je oplet zitten er meer voordelen aan dan gaan voor een duurdere auto met meer range.
De L3P accu heeft meer cycles dan de huidige Nickel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7F-GQ9qAivBttw4BRKBi8qHgtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sidl2Y9MsbyuHLTQTChD2RRe.jpg?f=fotoalbum_large
Eigenlijk is L3P het beste van 2 werelden en hang het er een beetje tussen in qua voordelen.
Dit betreft, range, Degradatie van accu, Cycles en ik kan het nergens vinden maar ik denk ook dat de upgrade naar L3P accu de laadtijd ten goede gaat komen.
L3P gaat de komende jaren aanvoeren qua accu techniek voor mainstream Tesla's.
We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
DaMightyWackO schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:38:
[...]

Is er niet gewoon iets mis met je auto/ruit/cam? Want na 50k+ km herken ik je issue niet. Bij miezer of nat wegdek zonder regen, moet ik wel eens drukken maar niet dat ik blaren krijg.
Gok van niet. Iedereen die ik ken met m3 in mijn omgeving heeft zelfde ellende. Over 3 maanden krijg ik een nieuwe m3p. Benieuwd of dat beter is. Ben bang van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:18
daemonix schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:55:
[...]

Ik gebruik tacc zelfs in mijn wijk waar je 30 mag. Nog nooit problemen mee gehad.
AP heb ik er nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ligt het aan mij of zijn de Supercharger tarieven niet meer in de app te raadplegen?

Ik open de app, druk op de drie hamburger streepjes rechtsboven. Dan onderin op “Uw andere elektrisch voertuig opladen”.

Dan komt de kaart met chargers, maar als ik op een charger klik gebeurt er verder niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:10
Wolly schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:55:
Ligt het aan mij of zijn de Supercharger tarieven niet meer in de app te raadplegen?

Ik open de app, druk op de drie hamburger streepjes rechtsboven. Dan onderin op “Uw andere elektrisch voertuig opladen”.

Dan komt de kaart met chargers, maar als ik op een charger klik gebeurt er verder niets.
Werkt hier gewoon op iOS. Mogelijk heeft je app een update nodig.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:31
Ik heb een MY LR besteld en volg het topic nu een paar weken en wordt toch een klein beetje zenuwachtig van de klachten over ruitenwissers en andere ergernissen. Het platform is 4 jaar oud en ik vermoed dat ze inmiddels wel aan de grens zitten van wat ze met software updates kunnen oplossen.

Misschien niet de juiste vraag voor een Tesla topic, maar zouden jullie vandaag voor een elektrische familie SUV nog steeds voor een MY LR kiezen? (privé aankoop, geen lease) Of zijn er inmiddels alternatieven in dezelfde prijsklasse die wat volwassener zijn in de rijervaring en het comfort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
LeBrun schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:04:
Ik heb een MY LR besteld en volg het topic nu een paar weken en wordt toch een klein beetje zenuwachtig van de klachten over ruitenwissers en andere ergernissen. Het platform is 4 jaar oud en ik vermoed dat ze inmiddels wel aan de grens zitten van wat ze met software updates kunnen oplossen.

Misschien niet de juiste vraag voor een Tesla topic, maar zouden jullie vandaag voor een elektrische familie SUV nog steeds voor een MY LR kiezen? (privé aankoop, geen lease) Of zijn er inmiddels alternatieven in dezelfde prijsklasse die wat volwassener zijn in de rijervaring en het comfort?
Kort antwoord: nee.
Lang antwoord: Nee die zijn er niet, zeker niet voor die prijs.

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:10

Misschien niet de juiste vraag voor een Tesla topic, maar zouden jullie vandaag voor een elektrische familie SUV nog steeds voor een MY LR kiezen? Of zijn er inmiddels alternatieven in dezelfde prijsklasse die wat volwassener zijn in de rijervaring en het comfort?
Zeker, ik rijd zelf de M3 Highland long range en kan eigenlijk geen zaken opnoemen waar ik me aan erger, ruitenwissers is volgens mij in de laatste updates ook sterk verbeterd, ik heb er namelijk geen last meer van. Op alle fronten een zeer goede auto, zeker als je het vergelijkt met auto's in dezelfde prijsklasse.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa

ik vertaal hem ff naar model 3. Ik heb bijna 5 jaar in een M3 gereden en kies na best wat proef ritjes toch weer voor model 3. De concurrentie is echt stuk dichterbij gekomen sinds 2019, maar mist gewoon toch nog heel erg veel. Zeker met highland zijn veel zaken stuk beter geworden.
Zaken wat ik een no brainer vind, en gewoon extreem dom is van tesla die missen in de highland:
1 goede ruitenwissers (was op 2019 model al ruk, is nog steeds ruk)
2 verwijderen parkeersensoren (achteruitgang tov 2019 model)
3 verwijderen stalks (achteruitgang tov 2019).

Verder veel zaken veel beter geworden, oa geluidsniveau, wegligging, stoelen, bouwkwaliteit enz

tov andere merken vind ik tesla mbt de volgende zaken gewoon top:
range, laadsnelheid, SC netwerk, prijs, compleet, software updates, vrijwel nooit meer naar garage, 0-100, wegligging.
En vind het verschil tov andere merken op sommige punten echt heel groot.
Dus afgezien van de 3 grote aandachts punten, staat tesla bij mij toch nog steeds op eenzame hoogte. ZEker als je prijs erin mee neemt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09 14:26

Niet al te druk over maken, alle auto's hebben voor en nadelen maar ik kan wel zeggen dat ik nooit weer terug ga naar VW of BMW.
Gewoon genieten van je nieuwe auto. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:31
Goed om te horen! Ergens weet je dat online vaak gaat over die 1% punten die niet perfect zijn, maar het geeft toch een gekleurd beeld. Ik kwam namelijk zelf ook tot de conclusie dat je voor 50.000 Euro geen completere nieuwe elektrische SUV kon vinden.

Ik zou liefst voor een M3H LR gaan, maar met twee kleine kinderen denk ik dat ik de extra ruimte op langere ritten ga missen. Ook is mijn vader erg slecht ter been en zal de hogere instap voor hem een stuk prettiger zijn (vermoed ik))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Idanue schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:16:
[...]

Niet al te druk over maken, alle auto's hebben voor en nadelen maar ik kan wel zeggen dat ik nooit weer terug ga naar VW of BMW.
Gewoon genieten van je nieuwe auto. :Y
eens. Ook nu uitgebreid gereden in de ID7, viel echt gewoon stevig tegen. En in het verleden genoeg ellende gehad met andere VAG mobielen.

Mijn huidige m3 is op de bandenwissel en apk afgelopen jaar nog nooit in een garage geweest. Heerlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13:54
\\

Ja.
Ja en de XPENG G6 lijkt een goed vergelijkbaar alternatief.
https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/test-xpeng-g6/

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:56
Sinds vanochtend 2024.20.1 op m'n M3 2024. wat mij opvalt binnen de trajectcontroles, dat als ik de gehele trajectcontrole op een constante snelheid rij (TACC zonder voorganger) de gemiddelde snelheid die weergegeven wordt 2 a 3 km/h lager is dan de ingestelde snelheid. Dit op 3 trajecten getest.

Je zou toch verwachten dat deze gelijk zijn. misschien pakt TACC/snelheidsmeter je wielrotatiesnelheid en de trajectmeting de GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57

Je kunt jong gebruikte auto's vinden die wel concurreren met een nieuwe Model 3 of Model Y ,
maar dus ook enkel relevant voor iemand die zelf cash koopt.

Een Peugeot E-3008 eventueel.
Als je echter appels met appels (incl alle opties) vergelijkt zal er altijd een prijsverschil zijn in het voordeel van Tesla.

Maar het is ook een kwestie van smaak: je moet van het minimalistische houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
LigeTRy schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:23:
Sinds vanochtend 2024.20.1 op m'n M3 2024. wat mij opvalt binnen de trajectcontroles, dat als ik de gehele trajectcontrole op een constante snelheid rij (TACC zonder voorganger) de gemiddelde snelheid die weergegeven wordt 2 a 3 km/h lager is dan de ingestelde snelheid. Dit op 3 trajecten getest.

Je zou toch verwachten dat deze gelijk zijn. misschien pakt TACC/snelheidsmeter je wielrotatiesnelheid en de trajectmeting de GPS?
Ik heb 't met flitsmeister er naast getest en die kwamen inderdaad op hetzelfde uit. Vertrouw 't alsnog niet 100% maar viel me toen wel op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Marski69 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:45:
[...]

Als je oplet zitten er meer voordelen aan dan gaan voor een duurdere auto met meer range.
De L3P accu heeft meer cycles dan de huidige Nickel.
[Afbeelding]
Eigenlijk is L3P het beste van 2 werelden en hang het er een beetje tussen in qua voordelen.
Dit betreft, range, Degradatie van accu, Cycles en ik kan het nergens vinden maar ik denk ook dat de upgrade naar L3P accu de laadtijd ten goede gaat komen.
L3P gaat de komende jaren aanvoeren qua accu techniek voor mainstream Tesla's.
We gaan het zien.
Volgens het Typegoedkeuringsnummer e4*2007/46*1293*36 zit in de Model 3 Performance dezelfde LG accu als in de Model 3 Long Range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:09
RaRo74 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:22:
[...]

Ja.
Ja en de XPENG G6 lijkt een goed vergelijkbaar alternatief.
https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/test-xpeng-g6/
Is dat niet de auto die nog geen snellader navigatie ondersteund? En dan mogelijk ook geen accu temperatuurregeling tijdens de rit voor optimaal snelladen.

Ben geen Tesla fanboy na het afwegen van de Enyaq en de Ford Explorer EV. Wel de conclusie getrokken dat Tesla veel biedt aan zorgeloos rijden met zo min mogelijk oponthoud. Alleen had het interieur na 3 jaar een facelift moeten ondergaan om de auto niet zo gedateerd te laten zijn. Nu lijkt hij teveel op mijn M3.

Met een interieur facelift had ik hem met een grote glimlach besteld als vervanger van mijn M3 2019. Nu met een gematigde glimlach, blauw RWD Y LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
LigeTRy schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:23:

Klinkt logisch. De afwijking tov GPS is op de teller van mijn MY LR zo'n 2-3km

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 16:58
fRiEtJeSaTe schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:23:
[...]

Uiteindelijk hoor je de mensen die klagen het meest.Ik heb inmiddels 3 M3's gehad en bij geen 1 heb ik issues gehad met de ruitenwissers. Ik rij +- 30K per jaar. Soms meer, soms minder. Rij nu een 2022 model, geen issues. Doet het altijd. Bij miezer regen wilt hij het soms niet doen maar dan tik ik 1x op mijn ruitenwisser hendel en vanaf dan is hij wakker maar dat gebeurt 1x per blauwe maandag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fishbeast
daemonix schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:59:
[...]

zojuist langskomen, niets aan de hand...

Wat betreft activering auto pilot: Ik had deze instelling dus helemaal over het hoofd gezien: (Activering Autopilot)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfnMOLmYAZi-yTXp_oVcbhr3Yzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxbGtTNU6EC4Mfojpb4ANF9J.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door Fishbeast op 12-06-2024 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Ok, misschien toch een keer een blik werpen op de binnenkant van de voorruit, achter de kap van de achteruitkijkspiegel. Daar zat bij mij stof wat heel lang nachtmerrie wissergedrag opleverde. Kap er een keer afgehaald met een pry tool en ruit goed schoongemaakt aan de binnenkant en nu 98% beter. Heel af en toe bij een wisseling van zon naar schaduw nog 1 enkele wisser, verder geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marski69
pdidi schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:45:
[...]

Volgens het Typegoedkeuringsnummer e4*2007/46*1293*36 zit in de Model 3 Performance dezelfde LG accu als in de Model 3 Long Range
Ik begrijp je antwoord niet helemaal?
Je hebt het over Nickel accu auto's LR & Performance

En ik over LFP en L3P accu's die in "goedkoopste" SR mainstream Tesla's te vinden zijn of nog moeten komen. 66 kWh M3P battery

[ Voor 3% gewijzigd door Marski69 op 12-06-2024 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

De klagers zijn altijd wat stelliger dan de mensen die wel tevreden zijn. In mijn ervaring werken de wissers in de auto stand best prima. Af en toe een nudge geven met het knopje op de hendel vind ik acceptabel. Als je dat doet komt er nu ook een menuutje op het scherm dat je met het linker scroll wheel op het stuur kunt gebruiken om snel een andere stand te selecteren. Het probleem is echt niet zo groot.

Ik zou zelf nog steeds voor de Model Y kiezen. Qua bereik, snel onderweg (vlot laden), ruimte, efficiëntie, complete uitrusting, software support, is er volgens mij nog niets wat echt in de buurt komt.

Ik heb voor de Model Y een jaar lang gereden in een Ioniq 5 (complete uitrusting) en ben nog altijd blij dat ik heb gewisseld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Khayma schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:10:
[...]
Uiteindelijk hoor je de mensen die klagen het meest.Ik heb inmiddels 3 M3's gehad en bij geen 1 heb ik issues gehad met de ruitenwissers. Ik rij +- 30K per jaar. Soms meer, soms minder. Rij nu een 2022 model, geen issues. Doet het altijd. Bij miezer regen wilt hij het soms niet doen maar dan tik ik 1x op mijn ruitenwisser hendel en vanaf dan is hij wakker maar dat gebeurt 1x per blauwe maandag.
Het is een algemeen bekend probleem dat nooit is opgelost. Laten we het ajb niet afdoen als zijnde beroepsklagers. Ik kan de klok erop gelijk zetten, laag staand zonnetje en we gaan vanzelf weer wissen. Daarnaast maakt Elon het onnodig irritant, want bij iedere Autopilot inschakeling gaan de ruitenwissers vanzelf weer aan. Als ze dan wel nodig zijn ervaar ik maar weinig momenten waarbij de wissers op het juiste tempo wissen. Het is meestal standje overdrive bij weinig regen, en te langzaam bij harde regen. Of veels te laat overschakelen. Dan wacht ik geduldig tot het echt gevaarlijk begint te worden, en schakel ik uiteindelijk toch maar weer handmatig in.

[ Voor 14% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 12-06-2024 13:23 ]

Pagina: 1 ... 356 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: