LeBrun schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:04:
Ik heb een MY LR besteld en volg het topic nu een paar weken en wordt toch een klein beetje zenuwachtig van de klachten over ruitenwissers en andere ergernissen. Het platform is 4 jaar oud en ik vermoed dat ze inmiddels wel aan de grens zitten van wat ze met software updates kunnen oplossen.
Misschien niet de juiste vraag voor een Tesla topic, maar zouden jullie vandaag voor een elektrische familie SUV nog steeds voor een MY LR kiezen? (privé aankoop, geen lease) Of zijn er inmiddels alternatieven in dezelfde prijsklasse die wat volwassener zijn in de rijervaring en het comfort?
ik vertaal hem ff naar model 3. Ik heb bijna 5 jaar in een M3 gereden en kies na best wat proef ritjes toch weer voor model 3. De concurrentie is echt stuk dichterbij gekomen sinds 2019, maar mist gewoon toch nog heel erg veel. Zeker met highland zijn veel zaken stuk beter geworden.
Zaken wat ik een no brainer vind, en gewoon extreem dom is van tesla die missen in de highland:
1 goede ruitenwissers (was op 2019 model al ruk, is nog steeds ruk)
2 verwijderen parkeersensoren (achteruitgang tov 2019 model)
3 verwijderen stalks (achteruitgang tov 2019).
Verder veel zaken veel beter geworden, oa geluidsniveau, wegligging, stoelen, bouwkwaliteit enz
tov andere merken vind ik tesla mbt de volgende zaken gewoon top:
range, laadsnelheid, SC netwerk, prijs, compleet, software updates, vrijwel nooit meer naar garage, 0-100, wegligging.
En vind het verschil tov andere merken op sommige punten echt heel groot.
Dus afgezien van de 3 grote aandachts punten, staat tesla bij mij toch nog steeds op eenzame hoogte. ZEker als je prijs erin mee neemt