Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 355 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.702.060 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruppert
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 02-02 18:58
MikelS1986 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:16:
Zojuist een terugkoppeling over de 20.000 kilometers gekregen. [Afbeelding]
Ik blijf het toch een beetje vreemd vinden dat er zoveel wisselende berichten zijn hierover, als je het omzet naar euro's dan hebben die 20.000 km's toch een behoorlijke waarde. Mochten ze onbeperkt houdbaar zijn dan is het een zeer interessante aanbieding, maar als ze vervallen na 6 maanden dan totaal niet. Waarom geeft Tesla daar niet gewoon duidelijkheid over. Het kan toch niet zo zijn dat ik uit moet gaan van een "appje" van een medewerker, en dat Tesla over een paar maanden besluit dat ze toch maar 6 maanden houdbaar blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
Maurice- schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:08:
[...]

Inderdaad. De sterkste Audi Q4 45 Quattro is nu leverbaar met €7000 korting en daardoor het goedkoopste model.
Had ik destijds ook naar gekeken, maar heb niet de illusie om een paar, bij Tesla standaard, opties aan te vinken want dan zit je zomaar op 60k+

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:34

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Idanue schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:54:
[...]

Maakt niet uit, ziet er beter uit als hout. :Y
Phoe….Geef mij maar een boompje O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:58
The Druid schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:45:
[...]

Had ik destijds ook naar gekeken, maar heb niet de illusie om een paar, bij Tesla standaard, opties aan te vinken want dan zit je zomaar op 60k+
I know, hiervoor zelf particulier gehad, maar het ging om de prijstransparantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos123456
  • Laatst online: 08-10-2024
Wie heeft er ervaring met de "full self driving capability" optie op een Model 3 uit begin 2019? De computer zou hiervoor geupgraded moeten worden van HW2.5 naar HW3.
Heeft iemand dit laten doen?
Wat werkt er dan van de spring update?
Werken de nieuwe visualisaties?
Werkt de uitgebreide full screen autopilot view?
Ik ben heel benieuwd wat de ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 08:56

Bob

Sebazzz schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:23:
Oei, het lijkt erop dat Tesla al delen van de Tesla Owners API offline aan het halen is. Ik krijg geen batterijpercentage meer binnen in Home Assistant. :/
Hier komt het nog gewoon binnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gk_l51XMPDsP8XaKOGNOQ7ZrKsY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VK1YE5A1GjiKkK5IeJjy8KoU.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

Bob schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:13:
[...]

Hier komt het nog gewoon binnen.
[Afbeelding]
Leeftijd van voertuig kan uitmaken; ik heb een 2024 M3.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
T-Blizzard schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:11:
[...]

Gewoon nooit meer weg doen :+ Als ik in zou gaan op mijn inruil bod heb ik 9K afgeschreven in 4 jaar. :X

Stiekem hoop ik dat ze nog een beetje gaan stunten met prijs van M3H
9K in 4 jaar?
En jij vind dat véél???
Waar kan ik tekenen?
Slechts 2250 euro afschrijving per jaar. Dat is heeeeel goed op een nieuwe auto (wat voor auto dan ook).
Als ik 4 jaar in mijn nieuwe gekochte MY zou mogen rijden en hem dan in kan leveren voor maar 9K minder dan aanschaf dan lach ik de krullen uit mijn broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikelS1986
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11-2024
Ruppert schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:15:
[...]

Ik blijf het toch een beetje vreemd vinden dat er zoveel wisselende berichten zijn hierover, als je het omzet naar euro's dan hebben die 20.000 km's toch een behoorlijke waarde. Mochten ze onbeperkt houdbaar zijn dan is het een zeer interessante aanbieding, maar als ze vervallen na 6 maanden dan totaal niet. Waarom geeft Tesla daar niet gewoon duidelijkheid over. Het kan toch niet zo zijn dat ik uit moet gaan van een "appje" van een medewerker, en dat Tesla over een paar maanden besluit dat ze toch maar 6 maanden houdbaar blijven?
Eens, vond ik ook en heb er ook direct op gereageerd.

Overigens, wordt een trekhaak altijd later pas geleverd? Hij zat niet in of op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:34

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Je kunt de trekhaak ook af fabriek bij tesla bestellen. Ivm de SEPP doen veel mensen dat niet omdat je dan boven de subsidiegrens komt bij de basis Tesla’s .
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:58
Jos123456 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:59:
Wie heeft er ervaring met de "full self driving capability" optie op een Model 3 uit begin 2019? De computer zou hiervoor geupgraded moeten worden van HW2.5 naar HW3.
Je moet even nazoeken of de FSD computer wel dezelfde is als de infotainment computer.
Die visualisaties etc uit de spring update werken volledig op een ryzen en maar deels op een Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos123456
Smobbo schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:58:
[...]

Je moet even nazoeken of de FSD computer wel dezelfde is als de infotainment computer.
Die visualisaties etc uit de spring update werken volledig op een ryzen en maar deels op een Intel.
Thanks. Dus de AMD Ryzen moet erin gezet worden. En zouden ze dat bij Tesla telefonisch kunnen vertellen denk je? Dan bel ik ze morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:56
Jos123456 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:16:
[...]
Thanks. Dus de AMD Ryzen moet erin gezet worden. En zouden ze dat bij Tesla telefonisch kunnen vertellen denk je? Dan bel ik ze morgen.
Betwijfel het. Je kan beter naar een service center bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos123456
Top. Doe ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikelS1986
  • Laatst online: 16-11-2024
peerke 1960 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:44:
Je kunt de trekhaak ook af fabriek bij tesla bestellen. Ivm de SEPP doen veel mensen dat niet omdat je dan boven de subsidiegrens komt bij de basis Tesla’s .
Peter
Ik heb hem inclusief besteld maar niet gekregen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:17
coelho schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:21:
Weet iemand of het mogelijk is om een powerbank te laden in een geparkeerde Tesla? Ik ga over een paar weken een lang weekend weg naar een plek met beperkte stroomvoorziening, en het zou ideaal zijn om twee powerbanks af te wisselen. Overigens zijn ze 20.000 mah. is dat ook in kWh uit te drukken? Hoeveel batterij zou het me kosten (ervan uit gaande dat het kan)?
De Tesla heeft helaas geen 12v aan laten modus.

Ik doe regelmatig hetzelfde op een ferry om een compressor diepvries aan te houden. Kampeermodus aan, airco fan op laagste stand, circuleren, scherm uit. Dan handmatig op slot zetten. Deze stand verbruikt het minst maar toch nog best wel wat. Auto staat er van 18.00u tot 9.00u op en is dan 16% kwijt. Je powerbank trekt waarschijnlijk bijna niets. Focus je op zo snel mogelijk je powerbank kunnen opladen zodat je auto niet onnodig percentages kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:11
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:46:
[...]

Ik doe regelmatig hetzelfde op een ferry om een compressor diepvries aan te houden. Kampeermodus aan, airco fan op laagste stand, circuleren, scherm uit. Dan handmatig op slot zetten. Deze stand verbruikt het minst maar toch nog best wel wat. Auto staat er van 18.00u tot 9.00u op en is dan 16% kwijt. Je powerbank trekt waarschijnlijk bijna niets. Focus je op zo snel mogelijk je powerbank kunnen opladen zodat je auto niet onnodig percentages kwijt raakt.
De Model Y heeft in de kofferbak een 12V outlet die als het goed is gewoon blijft werken als de auto op slot is.

Bovendien blijven alle Tesla’s stroom leveren naar in ieder geval de USB aansluiting in het dashboard kastje als Sentry Mode aan staat. Dus je zou mogelijk nog met een hub kunnen werken. Of de USB C aansluiting in de middenconsole ook nog stroom blijft leveren weet ik niet zeker. Zouden jullie kunnen testen.

Dus je reactie is wel erg kort door de bocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 14:38
[...]

Ik heb onlangs deze 20 liter compressor koelbox gekocht, welke netjes in de subtrunk past. (https://m.vevor.nl/auto-k...-boot-etc--p_010666753619)

Bedoeld om tijdens langere (road)trips te gebruiken.
Vraag daarover: als ik de subtrunk normaal afsluit met de plank, is dat niet slecht voor de box in het kader van warmte niet goed meer kwijt kunnen? Is het in dat geval beter om de plank met een kier er op te leggen? Er komt tijdens dit soort trips natuurlijk ook nog andere bagage in de kofferbak te liggen dus helemaal geen plank gebruiken is dan wat lastig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-RXwKmlQ-kPOon0I4NomTwdk_k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DJounI3givwKagRlxPv5pjLb.jpg?f=user_large

Ik weet dat er ook een custom (precies op maat passende) koelkast voor een Tesla subtrunk bestaat waarbij volgens mij de plank ook nog kan worden gebruikt. Je zou verwachten dat het bedrijf dat deze gemaakt had, dit wel doorgerekend zou hebben?

Mijn gedachte is: omdat bij mijn box rondom veel meer ruimte is, ventileert hij z'n warmte ook veel makkelijker. Alleen, met de plank er bovenop kan de temperatuur in de subtrunk alsnog vrij hoog worden wat nadelig is voor de compressorpomp?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Kd5dyOIQ4h_c1phRbjGnPjUYWM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nYi4TYdg0OGaz1CpukBPLWXq.jpg?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door thezahir op 11-06-2024 05:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
MikelS1986 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:44:
[...]

Ik heb hem inclusief besteld maar niet gekregen…
Niet gemeld? Zou me niets verbazen als het een service afspraak achteraf is. Heb hem ook met trekhaak besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:57
Bassie1992 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:14:
Hoi allen,

Wat zijn jullie ervaringen met de model 3 als gezinsauto. Ik heb nu een kleine van 12 weken, waarbij de mogelijkheid aanwezig is dat er op ten duur nog een kindje bij komt. Het leasecontract loopt namelijk 5 jaar.

De model Y kan ik helaas niet kiezen, aangezien mijn leasemaatschappij de restwaarde heel laag in schat (een audi q4 e-tron welke 7.000 euro duurder is kan ik bijvoorbeeld wel kiezen).

Bij mijn vorige werk toen ik nog kinderloos was reed ik de model 3 (modeljaar 2023) wat me goed beviel. Ik denk niet dat er in zijn prijsklasse een echte concurrentie is. Het aantal liters bagageruimte is ook best fors, maar gezien de kleine opening van de kofferbak niet altijd even praktisch.

Daarnaast ga ik natuurlijk niet wekelijks op vakantie met kinderen, dus die 1 of 2x per jaar dat het krap is, neem je dan wellicht voor lief.

Ik ga woensdag een proefrit maken in Xpeng G6, maar ik ben wat huiverig voor een relatief onbekend Chinees merk. Met mijn Tesla rijervaring is een hoge standaard gelegd.
Ik heb 2 kleine kindjes van onder de 3 jaar, dus nog met heel veel materiaal die elke keer mee moet. En 2 van die gigantische maxi cosi's.
Qua ruimte lukt het eigenlijk allemaal wel perfect.
Grootste ergernis is het lage dak. En als je groot bent, ga je wel wat inboeten op ruimte voorin, zodat je kindjes achterin hun benen niet te ver moeten optrekken omdat ze met de voeten tegen de rugleuning van de voorste stoelen zit.
Maar met beide nadelen kan ik wel leven. Al ga ik er wel op letten bij mijn volgende wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
thezahir schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 05:00:
[...]

Ik heb onlangs deze 20 liter compressor koelbox gekocht, welke netjes in de subtrunk past. (https://m.vevor.nl/auto-k...-boot-etc--p_010666753619)

Vraag daarover: als ik de subtrunk normaal afsluit met de plank, is dat niet slecht voor de box in het kader van warmte niet goed meer kwijt kunnen? Is het in dat geval beter om de plank met een kier er op te leggen? Er komt tijdens dit soort trips natuurlijk ook nog andere bagage in de kofferbak te liggen dus helemaal geen plank gebruiken is dan wat lastig.

[Afbeelding]

Ik weet dat er ook een custom (precies op maat passende) koelkast voor een Tesla subtrunk bestaat waarbij volgens mij de plank ook nog kan worden gebruikt. Je zou verwachten dat het bedrijf dat deze gemaakt had, dit wel doorgerekend zou hebben?

Mijn gedachte is: omdat bij mijn box rondom veel meer ruimte is, ventileert hij z'n warmte ook veel makkelijker. Alleen, met de plank er bovenop kan de temperatuur in de subtrunk alsnog vrij hoog worden wat nadelig is voor de compressorpomp?

[Afbeelding]
Ik heb destijds met mijn Y ook dezelfde vraag gehad, ik zou de klep niet sluiten vanwege ventilatie. Die koelboxen genereren nogal wat warmte en je wilt niet voor verassingen komen te staan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
[...]

In mijn M3H heb ik de volgende opties:
- Sentry mode aan (met of zonder camera's)
- Opladen
- Kampeer/dog/temperatuur behoud modus (zet de temperatuur op de omgevingstemperatuur of 20/21. Niet heel koud, want dan gaat de auto daarheen koelen)

Ik gebruik meestal de behoud modus en stel de temperatuur een graad of 2 boven de omgeving in als het koud is buiten de auto. Als het vriest dan een lage temperatuur aanhouden is het warm dan 20/21 aanhouden.

Het voordeel van de behoud modus is dat de auto verder gewoon op slot gaat als je wegloopt.

De temperatuur niet te veel laten afwijken wat de auto zou worden om energie verspilling te voorkomen.

Boeit de omgevingstemperatuur voor de koelbox niet, dan Sentry modus zonder camera's.
Ik gebruik dit voor mijn medicijnkoeler die 4 graden moet aanhouden, maar maximaal 15 graden onder de omgevingstemperatuur komt. Dus ik moet de cabine temperatuur regelen.

[ Voor 15% gewijzigd door mjvdzwet op 11-06-2024 08:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
turkeyhakan schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 01:58:
[...]

De Model Y heeft in de kofferbak een 12V outlet die als het goed is gewoon blijft werken als de auto op slot is.

Bovendien blijven alle Tesla’s stroom leveren naar in ieder geval de USB aansluiting in het dashboard kastje als Sentry Mode aan staat. Dus je zou mogelijk nog met een hub kunnen werken. Of de USB C aansluiting in de middenconsole ook nog stroom blijft leveren weet ik niet zeker. Zouden jullie kunnen testen.

Dus je reactie is wel erg kort door de bocht.
Hoezo kort door de bocht? Ik leg uit welke modus het minste stroom gebruikt. Sentry mode gebruikt nog veel meer stroom dan camp mode (ong. 250w). Daarnaast is Sentry mode niet handig wanneer het alarm uit moet staan (ferry).

De 12v aansluiting in de kofferbak van de Model Y schakelt ook uit, staat gewoon de handleiding.

Hier een handige referentie:
https://teslatap.com/articles/accessory-power-guide-12v-5v/

[ Voor 9% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 11-06-2024 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
turkeyhakan schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 07:37:
[...]

Ik heb destijds met mijn Y ook dezelfde vraag gehad, ik zou de klep niet sluiten vanwege ventilatie. Die koelboxen genereren nogal wat warmte en je wilt niet voor verassingen komen te staan..
Je kunt ook de stoelen neer klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:22:
[...]

Je kunt ook de stoelen neer klappen.
De klep van de opbergruimte in de bagageruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:44
BPTBPTBPT schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:21:
Vraagje van een Tesla beginner.

Hoe ga je het makkelijkst weer rijden na het laden?

Deze moet ik even toelichten. Nu doe ik het als volgt:
  • Ik loop naar de auto die klaar is met laden.
  • Als ik er ben pak ik mijn telefoon en unlock die.
  • Ik start de Tesla app.
  • Ik navigeer in de app naar de knop "ontgrendel laadpoort". en klik er op
  • Ik open de achterklep via de fysieke knop
Dan komt natuurlijk nog het stukje met de kabel losmaken, in de achterbak gooien, etc.
Echter vind ik de opgesomde handelingen best bewerkelijk en heb het gevoel dat ik iets mis. Hoe kan dit makkelijker? Het liefst zou ik willen dat als ik aan kom lopen, de laadpoort automatisch ontgrendeld wordt. De achterklep zelf openen vind ik niet zon probleem (alhoewel die ook wel vanzelf open mag gaan, ik moet de laadkabel toch ergens kwijt).
Hier ook een beginner, maar misschien is mijn situatie gewoon heel makkelijk, maar ik doe het als volgt: Ik ontgrendel de laadpoort van de tesla via de app of telefoon widget, en de paal doet vervolgens hetzelfde.
Dan kan ik de kabel eruit halen en opbergen en vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Laatst online: 24-09 12:58

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Bassie1992 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:14:
Hoi allen,

Wat zijn jullie ervaringen met de model 3 als gezinsauto. Ik heb nu een kleine van 12 weken, waarbij de mogelijkheid aanwezig is dat er op ten duur nog een kindje bij komt. Het leasecontract loopt namelijk 5 jaar.

De model Y kan ik helaas niet kiezen, aangezien mijn leasemaatschappij de restwaarde heel laag in schat (een audi q4 e-tron welke 7.000 euro duurder is kan ik bijvoorbeeld wel kiezen).

Bij mijn vorige werk toen ik nog kinderloos was reed ik de model 3 (modeljaar 2023) wat me goed beviel. Ik denk niet dat er in zijn prijsklasse een echte concurrentie is. Het aantal liters bagageruimte is ook best fors, maar gezien de kleine opening van de kofferbak niet altijd even praktisch.

Daarnaast ga ik natuurlijk niet wekelijks op vakantie met kinderen, dus die 1 of 2x per jaar dat het krap is, neem je dan wellicht voor lief.

Ik ga woensdag een proefrit maken in Xpeng G6, maar ik ben wat huiverig voor een relatief onbekend Chinees merk. Met mijn Tesla rijervaring is een hoge standaard gelegd.
2020 is de tweede erbij gekomen en eigenlijk hebben wij (ook bij vakanties) nooit het gevoel gehad dat het behelpen was, zorg er wel voor dat je de kinderwagen goed door de laadopening kan. Qua bagage kom je mede door de diepe laadbodem en de frunk eigenlijk altijd wel uit de voeten.

Het is niet voor niets dat er gewoon weer een nieuwe M3H in beselling staat 8)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Vannacht 2024.20.1 geïnstalleerd. Ben wel benieuwd wat dit met de range doet. Heb ook het idee dat de prestaties iets minder zijn geworden met 2024.14.8. Herkennen de P eigenaren dit?

Ben ook benieuwd of adaptive high beam beschikbaar is hier in NL (nog niet in de auto gekeken).

[ Voor 8% gewijzigd door turkeyhakan op 11-06-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:44
mitsumark schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:42:
[...]

En hoe deed de ruitenwisser het? :9

Trillen is normaal eerste paar 100km, gaat het niet over dan kun je service verzoek inschieten .
Gisteren ook voor het eerst in de regen gereden en ik vind die ruitenwissers wel een beetje een grap. Zeker die aan de bijrijderskant. Die doet niet heel veel meer als je wat harder rijdt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ik start de Tesla app.
Dan komt natuurlijk nog het stukje met de kabel losmaken, in de achterbak gooien, etc.
Echter vind ik de opgesomde handelingen best bewerkelijk en heb het gevoel dat ik iets mis. Hoe kan dit makkelijker? Het liefst zou ik willen dat als ik aan kom lopen, de laadpoort automatisch ontgrendeld wordt. De achterklep zelf openen vind ik niet zon probleem (alhoewel die ook wel vanzelf open mag gaan, ik moet de laadkabel toch ergens kwijt).
Zo gaat het bij mij:
  • Ik loop naar de auto als die klaar is met laden
  • Ik houd de hendel van de achterpoort een paar tellen open
De kabel is dan ontgrendeld en ik kan hem oprollen en wegbergen. "Hoe werkt deze magie" hoor ik je vragen... Hint: ga eens kijken in het gerelateerde topic dat in de topic waarschuwing op deze pagina staat:

"Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic."

Een openbaar laadpunt ontgrendelt door het pasje langs de rfid lezer te halen. Meestal ontgrendelt tegelijkertijd de laadpoort van de auto ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
thezahir schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 05:00:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom zou je dat die koelbox in de subtrunk willen hebben? Je omschrijft zelf al het nadeel van het afvoeren van de warmte. Maar je zegt ook dat er andere bagage in de koffer komt op dat soort reizen. Als je dan onderweg een koud drankje wilt pakken ligt dat er ook nog allemaal bovenop...

Je kunt die subtrunk dus ook volstouwen met spullen die je niet onderweg nodig hebt, maar pas op je bestemming. Dan zet je de koelbox gewoon in de koffer. Zo doe ik het in elk geval.

Het is ook een van mijn bezwaren tegen die speciaal gemaakte koelbox voor in de subtrunk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 14:44
Tesla Rotterdam over de gratis SuC kilometers, zojuist bevestigd per email: "Je kunt de kilometers maximaal 2 jaar gebruiken."

[ Voor 13% gewijzigd door kwaazaar op 11-06-2024 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 14:00
kwaazaar schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:01:
Tesla Rotterdam over de gratis SuC kilometers, zojuist bevestigd per email: "Je kunt de kilometers maximaal 2 jaar gebruiken."
Gisteren via Tesla Hengelo: "De kilometers zijn onbeperkt houd baar. Dit was 2 jaar maar we hebben het gezien de vele kilometers onbeperkt gemaakt"

Op de website staat alleen de voorwaarde dat het vervalt bij wijzigen van eigenaar. Geen einddatum of duur.

Het probleem hier is dat er geen single point of truth is"", behalve wat er op de website staat.

[ Voor 21% gewijzigd door Tomas_ op 11-06-2024 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 21:16

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik kreeg gisteren ook een e-mail van Tesla met 20.000 SC kilometers. Dit terwijl mijn Model Y gepland staat om half september uitgeleverd te gaan worden, dan loopt het contract van mijn huidige Model 3 af. Ik dacht dat voorwaarde levering voor einde Q2 was, dus ik snap niet goed waarom ik deze mail krijg.

Fingers crossed dat het doorgezet wordt, maar echt veel maakt het voor mij niet uit aangezien ik onbeperkt laden in europa heb op het leasecontract.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-08 12:11
Heb de laatste tijd een aantal meldingen als ik in de auto stap:
Emergency braking niet beschikbaar; Waarschuwing voor slaperigheid niet beschikbaar; Waarschuwing over de lijn rijden niet beschikbaar.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:14
MrScratch schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:14:
Ik kreeg gisteren ook een e-mail van Tesla met 20.000 SC kilometers. Dit terwijl mijn Model Y gepland staat om half september uitgeleverd te gaan worden, dan loopt het contract van mijn huidige Model 3 af. Ik dacht dat voorwaarde levering voor einde Q2 was, dus ik snap niet goed waarom ik deze mail krijg.

Fingers crossed dat het doorgezet wordt, maar echt veel maakt het voor mij niet uit aangezien ik onbeperkt laden in europa heb op het leasecontract.
die krijg je niet. Ik kreeg die mail ook (zelfde situatie als jij), en er staat heel duidelijk in de mail dat je de auto voor 30 juni geleverd moet krijgen. Ander heb je er geen recht op

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:13
japie514 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:19:
Heb de laatste tijd een aantal meldingen als ik in de auto stap:
Emergency braking niet beschikbaar; Waarschuwing voor slaperigheid niet beschikbaar; Waarschuwing over de lijn rijden niet beschikbaar.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Die krijg ik ook en mijn auto is supersmerig. Waarschijnlijk zit er vuil op 1 van de camera's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
turkeyhakan schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:33:
[...]
De klep van de opbergruimte in de bagageruimte.
Excuus overheen gelezen. Persoonlijk snap ik de subtrunk koelboxen sowieso niet, de warmte kan niet weg.
Bij vakantie naar prijzige landen vul ik de subtrunk wel eens met boodschappen (eerst stuk bouwplastic erin voor evt. lekkage), maar dit kan alleen met houdbare producten. Bij lange stukken rijden voel je dat alles flink warm is geworden van de aandrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

• Ik start de Tesla app.
Hier mijn routine 's ochtends.

Loop de deur uit, sleutels in de hand. ( moet toch de deur op slot doen)
Ontgrendel de laadpoort met de laadkaart aan de sleutelbos
Loop naar de auto, gooi me spullen voorin. (telefoon in de zak dus deur gaat gewoon direct open)
Druk op " frunk open"
Terug naar de laadpaal, kabel is intussen ontgrendeld aan beide zijde.

pak de kabel en gooi hem voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:43
[...]

Deze mogelijkheid is er niet helaas. Dit hangt namelijk samen met de loodaccu (12v) vs de li-on accu (16v). Deze ombouw bestaat niet. Neem je FSD op een 2019 Tesla Model 3 wordt er netjes HW3.0 ingebouwd maar je MCU wordt niet vervangen.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-09 12:57

• Ik start de Tesla app.
Fishbeast schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:13:
[...]

Hier ook een beginner, maar misschien is mijn situatie gewoon heel makkelijk, maar ik doe het als volgt: Ik ontgrendel de laadpoort van de tesla via de app of telefoon widget, en de paal doet vervolgens hetzelfde.
Zonder S3XY button is deze de "beste" manier om zonder app te doen (volgorde is belangrijk!):

1. Je loopt naar je auto
2. Ontgrendel de auto met je telefoon id zak (deur of kofferbak - net waar je de kabel kwijt wil)
3. Dan je pasje op de paal.
4. Paal ontgrendeld -> Laadpoort automatisch ontgrendeld.
5. Kabel beidekanten loshalen en opbergen.
Klaar.

Met de frunk is lastig idd want die moet je openmaken via de app - dus alsnog telefoon uit zak.

[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 11-06-2024 10:54 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Fishbeast schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:13:
[...]

Dat werkt niet bij alle palen. Wat ik meestal doe is de achterklep open zetten, daar moet toch de kabel in bij mij. Dan stop ik de laadsessie op de laadpaal met mijn pasje, waarmee de auto ook de kabel ontgrendeld (alleen als er een deur open is AFAIK) en dan trek ik em aan beide kanten eruit en pleur heb door de opening de achterbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum

Uitgeleverd door Tesla of door de LM? Want de LM wil nog wel eens die dingen gewoon op een parkeerterrein zetten in afwachting van uitlevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe

Ik heb 'm ook ontvangen en een M3 eind dec. op stapel staan. Dit is gewoon een marketing mail en heeft niets met 'jouw' Tesla te maken. Het is bedoeld om nieuwe kopers over de streep te trekken een voorraad model aan te schaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 11-06-2024 11:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijnhijink
  • Laatst online: 23-09 20:25
Inderdaad, als je eerst een deur of achterklep opent gaat de laadpoort al van het slot af.
ik open meestal mijn bestuurdersdeur, leg m'n tas in de auto, en haal dan mijn pas langs de lader. kan ik beide stekkers lostrekken en achterin het zijvak leggen. klep dicht en instappen. laadpoort sluit vanzelf.

Ik heb overigens ook het vervelende probleem dat spotify podcasts een veel lager geluidsniveau hebben dan de radio, dus als ik switch moet ik altijd het volume bijstellen, is daar een remedie voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:39
Tombason schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:54:
Afgelopen vrijdag mijn oude model 3 SR+ ingeleverd en de nieuwe long range opgehaald in Tilburg.

Tot nu toe een fantastische rijervaring! Gelijk de doppen van Ali er op gezet.

[Afbeelding]
Wel echt een plaatje zo O+ Mijn huidige Seat heeft Eibach verlagingsveren... Als ik dan de wheelgap achter zie denk ik dat ik persoonlijk er wel weer onder zou willen hebbben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:14
Jos123456 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:59:
Ik had een 2019 Model 3, en inderdaad de ombouw naar HW3 laten doen, auto was 2 dagen in het service center, maar ik was 1 van de eerste die het deed, dus was toen nog een nieuwe operatie.

De spring update zal zonder de nieuwe grote weergave zijn, want Intel. Full screen autopilot view is vziw alleen met de U.S. FSD, niet hier in Europa? Ik heb nu een Model Y, maar nog steeds Intel, dus dat laatste weet ik niet.

[ Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 11-06-2024 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 21:14
[...]
Intel kan niet geupdate worden naar AMD. HW2.5 kan wel naar HW3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
DaCoTa schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:19:
[...]

Ik had een 2019 Model 3, en inderdaad de ombouw naar HW3 laten doen. De spring update zal zonder de nieuwe grote weergave zijn, want Intel. Full screen autopilot view is vziw alleen met de U.S. FSD, niet hier in Europa? Ik heb nu een Model Y, maar nog steeds Intel, dus dat laatste weet ik niet.
In de EU heb je met 2024.14 + AMD Ryzen ook fullscreen visualisaties, echter is hij niet zo uitgebreid als in de VS met FSD. Wel is hij uitgebreider/gedetailleerder/stabieler dan voor 2024.14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
Rogar schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:25:
[...]

Die krijg ik ook en mijn auto is supersmerig. Waarschijnlijk zit er vuil op 1 van de camera's.
De mijne is best wel schoon en voor de zekerheid nog even met een doekje langs de camera's gegaan. Toch blijf ik de meldingen krijgen 'emergency braking niet beschikbaar enz.. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
japie514 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:59:
[...]

De mijne is best wel schoon en voor de zekerheid nog even met een doekje langs de camera's gegaan. Toch blijf ik de meldingen krijgen 'emergency braking niet beschikbaar enz.. :?
Ik zie het ook in het scherm verschijnen zodra ik instap. al gaat het ook snel weer weg. glitch denk?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 21:23
kwaazaar schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:01:
Dan hebben we dus al 4 of 5 officiele antwoorden?
  • Weet niet
  • 0.5 jaar
  • 1 jaar
  • 2 jaar
  • onbeperkt

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

tinusterror schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:04:
[...]

Ik zie het ook in het scherm verschijnen zodra ik instap. al gaat het ook snel weer weg. glitch denk?
Ik krijg ook die melding over slaperigheid bij het instappen en daarna is het meteen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
winwiz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:13:
[...]

Dan hebben we dus al 4 of 5 officiele antwoorden?
  • Weet niet
  • 0.5 jaar
  • 1 jaar
  • 2 jaar
  • onbeperkt
Goeie communicatie.... Voor iemand zoals ik (8500 KM jaar) is het best interessant als het 1 van de 2 laatste opties is. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:55
tinusterror schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:04:
[...]

Ik vermoed geen glitch. De check zit gewoon te vroeg in het proces. Voorheen had je dat ook na reset van de computer met de SOS-module. Kreeg je de melding dat het niet beschikbaar was omdat ie het gewoon te vroeg controleerde. Verdween dan ook na een x aantal seconden. Ze moeten gewoon een delay inbouwen voor deze meldingen en niet te vroeg checken of de functionaliteit beschikbaar is.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 21:33

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:14:
[...]

Ik krijg ook die melding over slaperigheid bij het instappen en daarna is het meteen weg.
Hier idem.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 08:59
T-Blizzard schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:13:
[...]

Wel echt een plaatje zo O+ Mijn huidige Seat heeft Eibach verlagingsveren... Als ik dan de wheelgap achter zie denk ik dat ik persoonlijk er wel weer onder zou willen hebbben.
Alleen veren vervangen zou ik sterk afraden bij een auto die bijna 2 ton weegt. Tenzij je aan lopende band schokdempers wilt vervangen op eigen kosten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Armo
Gisteren 2024.20.1 gepusht gekregen. Krijg net vrouw aan de lijn; mag ik nu overdag 130 rijden??
Nee schat, wat tesla aangeeft is geen regel, gewoon boorden op de weg hanteren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:22

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ruppert schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:15:
[...]

Op de website staat:
Als u via Tesla hebt deelgenomen aan een eerder referral-programma, beschikt u mogelijk over gratis Supercharging-tegoeden. U kunt beschikbare gratis Supercharging-tegoeden en hun vervaldatum zien in de Tesla-app.

Als u tussen 15 december 2022 en 12 januari 2023 een nieuw Tesla-voertuig geleverd heeft gekregen, beschikt u mogelijk over 10.000 kilometer aan gratis Supercharging-tegoed.

Let op: deze tegoeden vervallen twee jaar na uw leverdatum en zijn niet overdraagbaar aan een ander voertuig of een ander eigenaar.

Open de Tesla-app en tik op 'Specificaties en garantie' om te controleren of u gratis en onbeperkt toegang hebt tot Supercharging.
Dus ik zou van 2 jaar uitgaan als er niets anders vermeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
Armo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:11:
[...]

Alleen veren vervangen zou ik sterk afraden bij een auto die bijna 2 ton weegt. Tenzij je aan lopende band schokdempers wilt vervangen op eigen kosten.
Ik moet nog eens goed duiken in de materie en voornamelijk ervaringen, er zijn inmiddels meerdere aanbieders van veren en coilovers. Ben al gewend met een frontlip en verlaging te rijden en standaard staat zo'n model 3 redelijk hoog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gr75j_WPqR5mEPeh53PSDBy_luU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LCXnvbyBNIECK08GyNV7EoQA.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Echter in de app staat toch duidelijk een einddatum.

Tesla Tilburg geeft aan dat er geen einddatum zit op de km’s.
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:21:
[...]

Op de website staat:

[...]

Dus ik zou van 2 jaar uitgaan als er niets anders vermeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvleij
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-09 13:24
Sebazzz schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:23:
Oei, het lijkt erop dat Tesla al delen van de Tesla Owners API offline aan het halen is. Ik krijg geen batterijpercentage meer binnen in Home Assistant. :/
Ja hier ook, ik gebruikte teslamate. Sinds 10-juni in de avond werkt het niet meer. Echter, kwam ik er vandaag achter dat mijn app (en die van mijn vrouw, aparte user) ook niet meer werkt. That's weird, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
rvleij schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:34:
[...]

Ja hier ook, ik gebruikte teslamate. Sinds 10-juni in de avond werkt het niet meer. Echter, kwam ik er vandaag achter dat mijn app (en die van mijn vrouw, aparte user) ook niet meer werkt. That's weird, right?
Hier werkt teslamate (1.28.0-dev) (nog) prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
rvleij schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:34:
[...]
Nou...
Ze hebben aangekondigd dat mensen die toch misbruik maken van de api een account lock krijgen. Dus ehmm... Wie weet een test?

Ik neem aan dat je in teslamate niet een 429 krijgt, maar een 403 of 401?

Want de 429 kan komen doordat ze limieten hebben verlaagd en je mogelijk daar tegenaan loopt.

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 11-06-2024 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-09 14:42
Even korte technische vraag:
Als je een Model Y uitlijnt (stuur staat wat scheef naar rechts). Moet er dan ook nog wat qua settings aangepast worden in de Tesla zelf? Ivm autopilot sturen etc. Ik neem aan dat hij de wielstand meet bij de wielen zelf en niet bij het stuur om hem netjes tussen de lijntjes te houden? Het is puur even stuur recht in het interieur en aanpassen want hij rijdt verder keurig en soepel.

Ik kan hem laten uitlijnen bij Tesla zelf maar de lokale garage wat sneller en goede apparatuur en die nemen er even de tijd voor en kan je meekijken dat het netjes gebeurt. En gelijk er op wachten en klaar en weer mee nemen met 10 min rijden ipv 2x 40 min rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
deltananie schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:33:
Echter in de app staat toch duidelijk een einddatum.

Tesla Tilburg geeft aan dat er geen einddatum zit op de km’s.

[...]
Rotterdam geeft nu aan: "Er is inderdaad een foutje geweest dit gaan ze aanpassen. Het gratis laden is dus 20000km over max 2 jaar."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Alexander1984 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:11:
Als je een Model Y uitlijnt (stuur staat wat scheef naar rechts). Moet er dan ook nog wat qua settings aangepast worden in de Tesla zelf? Ivm autopilot sturen etc. Ik neem aan dat hij de wielstand meet bij de wielen zelf en niet bij het stuur om hem netjes tussen de lijntjes te houden? Het is puur even stuur recht in het interieur en aanpassen want hij rijdt verder keurig en soepel.

Ik kan hem laten uitlijnen bij Tesla zelf maar de lokale garage wat sneller en goede apparatuur en die nemen er even de tijd voor en kan je meekijken dat het netjes gebeurt. En gelijk er op wachten en klaar en weer mee nemen met 10 min rijden ipv 2x 40 min rijden.
Ik heb laatst bij Tesla meegekeken, die kijken (ook) softwarematig naar de offset en passen op basis daarvan de boel aan.. Geen idee hoe/wat dat doet als een bandenboer de uitlijning doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortadelo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 00:15
jesse111 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:27:
Is er een optie om de oude settings te krijgen voor de knipperlichten?..
Vind ze behoorlijk irritant werken sinds de nieuwe update.
Ik vind het ook irritant geworden. Korte tikje hoort de knipperlicht 3x te knipperen, maar merk vaak ie gewoon blijft knipperen. Vooral met rotondes . Als ik gelijk de eerste afslag moet hebben. Komt niks aan maar doe dan toch even een tikje voor de knipperlicht en blijft vervolgens vrolijk door knipperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluelion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:56
Caelorum schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:21:
[...]

Ben ik het helemaal met je eens. Alleen in een Tesla is het NIET gebasseerd op recent verbruik, maar een vaste omrekenformule vanuit resterend accucapaciteit naar EPA range.
Dat is dan wel erg jammer.

Op dat vlak hebben vele ICE boordcomputers het beter voor elkaar.

Die % weergave vergelijk ik dan met het aloude brandstof metertje, die op zo'n 50km resterend een lampje laat branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:55

Het is puur even stuur recht in het interieur en aanpassen want hij rijdt verder keurig en soepel.
Een medetweaker heeft een poosje geleden een foto geplaatst hier, van de stuurwielplaatsing. Het stuurwiel verwijderen en 1 tandje naar links plaatsen gaat niet, er zit namelijk 1 dubbele spiebaan in. Het stuurwiel kan dus maar op 1 manier op de stuurkolom geplaatst worden. Rechtzetten van het stuur zal dus uitsluitend met verstelling van de spoorstangen kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:14:
[...]

Heb nog even gecontroleerd door op het belletje te drukken in het bedieningsscherm. Geen actieve meldingen dus het is geen echt probleem. Soms krijg ik de ene melding de andere keer een andere, soms niks. Maar niets om me zorgen over te maken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 24-09 12:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

bluelion schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:13:
[...]

Dat is dan wel erg jammer.

Op dat vlak hebben vele ICE boordcomputers het beter voor elkaar.

Die % weergave vergelijk ik dan met het aloude brandstof metertje, die op zo'n 50km resterend een lampje laat branden.
Dat cijfertje wel. Maar geen enkele ICE boordcomputer of brandstofmeter kan tippen aan de prognose die Tesla doet als je een route plant. Dat klopt doorgaans best wel goed.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluelion
[...]
Als software engineer zijnde, lijkt mij het bijzonder sterk dat de stuurservo positie geherkalibreerd moet worden. Het achterliggende regelsysteem van het sturen moet gewoonweg adaptief zijn. Het is een gesloten regelsysteem tussen de vision inputs en stuurservo actuator output. Dus na het uitlijnen leert het onmiddellijk wat rechtuit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluelion
Maasluip schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:24:
Dat cijfertje wel. Maar geen enkele ICE boordcomputer of brandstofmeter kan tippen aan de prognose die Tesla doet als je een route plant. Dat klopt doorgaans best wel goed.
Dat zou betekenen dat intern wel een goed gemiddeld verbruik bijgehouden wordt. Waarom dat niet tonen, ipv een EPA (/WLTP) verbruik?

Is op EDB2 die informatie wel beschikbaar ?
Laten die console scherm add-ons wel exactere reikwijdte zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Eerst grote flats vogelpoep op m'n lak. Direct door de wasstraat gehaald en daarna zelf nog zeiknat gemaakt. Helaas is de matte waas niet weg te krijgen. Poep heeft er maximaal 4 uur opgezeten. Iemand een suggestie hoe ik dit weg kan krijgen? Bizar dat het ZO snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korvaag schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:36:
Eerst grote flats vogelpoep op m'n lak. Direct door de wasstraat gehaald en daarna zelf nog zeiknat gemaakt. Helaas is de matte waas niet weg te krijgen. Poep heeft er maximaal 4 uur opgezeten. Iemand een suggestie hoe ik dit weg kan krijgen? Bizar dat het ZO snel gaat.
Met een hele lichte polish zou dat wel moeten lukken lijkt mij? Check even het detailing topic anders.
Mag ik vragen welke kleur je Tesla is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:41:
[...]

Met een hele lichte polish zou dat wel moeten lukken lijkt mij? Check even het detailing topic anders.
Mag ik vragen welke kleur je Tesla is?
De momenteel iets minder prachtige blauwe metallic kleur :)

Ik vrees dat dit zulke agressieve shit is geweest dat het al door de clearcoat heen is :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 24-09 12:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

bluelion schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:35:
[...]

Dat zou betekenen dat intern wel een goed gemiddeld verbruik bijgehouden wordt. Waarom dat niet tonen, ipv een EPA (/WLTP) verbruik?

Is op EDB2 die informatie wel beschikbaar ?
Laten die console scherm add-ons wel exactere reikwijdte zien?
Het werkelijke verbruik fluctueert natuurlijk. Je kunt het daadwerkelijke bereik zien op basis van de laatste 10, 25 of 50 km in het energiescherm onder de tab van het verbruik.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:19

RvV

Ik zou de DAP (of ander fatsoenlijk polijst apparaat) erop zetten met een fijne korrel en eens kijken wat dat doet. Anders eens vragen in het detail topic.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korvaag schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:42:
[...]

De momenteel iets minder prachtige blauwe metallic kleur :)

Ik vrees dat dit zulke agressieve shit is geweest dat het al door de clearcoat heen is :(
Dat lijkt mij sterk. Ik zou het gewoon proberen met een lichte polish, kan mij haast niet voorstellen dat het nu al volledig ingebrand zou zijn. De zon is daar in juni (:+) nog niet sterk genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:45:
[...]

Dat lijkt mij sterk. Ik zou het gewoon proberen met een lichte polish, kan mij haast niet voorstellen dat het nu al volledig ingebrand zou zijn. De zon is daar in juni (:+) nog niet sterk genoeg voor.
Lijkt mij ook.. Maar mocht het daadwerkelijk door het vogelpoep gekomen zijn, dan zou ik in geval van @Korvaag eerder denken aan een slecht gehechte/gespoten lak ofwel navraag doen bij Tesla..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
beyazz06 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:57:
[...]

Lijkt mij ook.. Maar mocht het daadwerkelijk door het vogelpoep gekomen zijn, dan zou ik in geval van @Korvaag eerder denken aan een slecht gehechte/gespoten lak ofwel navraag doen bij Tesla..
Het is zeker weten door de vogelpoep gekomen. Auto was prima in orde. Het is nu een matte plek waar de poep heeft gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Korvaag schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:02:
[...]

Het is zeker weten door de vogelpoep gekomen. Auto was prima in orde. Het is nu een matte plek waar de poep heeft gezeten.
Op blauwe lak is het goed te zien is mijn ervaring. Had ik ook met mijn Polo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimondeG
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-09 22:12
Iemand hier last (gehad) van hele kleine geelachtige stipjes in de lak van een (nieuwe witte) tesla die met de vinger niet zijn weg te krijgen? Is dit vliegroest? Hoe dit het best te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
  • Laatst online: 08-09 14:38
bilgy_no1 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:44:
[...]

Waarom zou je dat die koelbox in de subtrunk willen hebben? Je omschrijft zelf al het nadeel van het afvoeren van de warmte. Maar je zegt ook dat er andere bagage in de koffer komt op dat soort reizen. Als je dan onderweg een koud drankje wilt pakken ligt dat er ook nog allemaal bovenop...

Je kunt die subtrunk dus ook volstouwen met spullen die je niet onderweg nodig hebt, maar pas op je bestemming. Dan zet je de koelbox gewoon in de koffer. Zo doe ik het in elk geval.

Het is ook een van mijn bezwaren tegen die speciaal gemaakte koelbox voor in de subtrunk.
Mijn argument om 'm in de subtrunk te hebben, is dat ie daar niet 'rondslingert'. Zo'n gladde plastic box heeft al snel de neiging om te gaan schuiven en (bij niet-volle kofferbak) te kunnen kantelen, wat je natuurlijk niet wil met vloeibare waren erin. Lekker uit het zicht en stabiel weggeborgen dus.
Maar heb even zitten kijken: door de afdekplank van de subtrunk 5 cm naar achter te schuiven, krijg je vooraan een mooie kier wat voldoende ventilatiemogelijkheid geeft. En ik heb een mud-mat erover liggen, waardoor de kofferbakvloer toch nog redelijk vlak ligt, handig voor de overige bagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
bluelion schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:28:
[...]

Als software engineer zijnde, lijkt mij het bijzonder sterk dat de stuurservo positie geherkalibreerd moet worden. Het achterliggende regelsysteem van het sturen moet gewoonweg adaptief zijn. Het is een gesloten regelsysteem tussen de vision inputs en stuurservo actuator output. Dus na het uitlijnen leert het onmiddellijk wat rechtuit is.
Ik kwam dit tegen in de Tesla handleiding, waarvoor zou dit zijn? Na hele uitlijn procedure. Als ik de filmpjes zie kan je hem inleren wat nu weer recht is, zal eens kijken op hoeveel offset die nu staat.
https://service.tesla.com...B2-817E-C17E7545DE3A.html
On the vehicle touchscreen, touch Service Mode (spanner icon).
Touch Chassis (damper icon) and then touch Alignment & Tires.
Touch Clear Offset, and then touch Run.
Touch Controls (vehicle icon), Service Mode and then touch Exit Service Mode.
Remove the wheel chocks.

[ Voor 5% gewijzigd door Alexander1984 op 11-06-2024 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Korvaag schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:02:
[...]

Je hebt ook autowas die je er simpelweg opspuit. Even paar minuten laten zitten en daarna poetsen. Zou genoeg moeten zijn. Mijn 12j oude BMW heb ik ook pas nog in de was gezet. Die zag er echt weer als nieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
SimondeG schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:28:
Iemand hier last (gehad) van hele kleine geelachtige stipjes in de lak van een (nieuwe witte) tesla die met de vinger niet zijn weg te krijgen? Is dit vliegroest? Hoe dit het best te verwijderen?
Ik heb dit ook op mijn witte M3H.

Ik gebruik een Maguire klei setje en detailing spray.
Dan gaat het er heel makkelijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
beyazz06 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:17:
[...]

Ik heb laatst bij Tesla meegekeken, die kijken (ook) softwarematig naar de offset en passen op basis daarvan de boel aan.. Geen idee hoe/wat dat doet als een bandenboer de uitlijning doet?
Dank voor je input, het is ook makkelijk zelf te doen zag ik nu (lokale garage kan zo erin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-09 14:43
SimondeG schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:28:
Beetje Carpro IronX erop spuiten bij het wassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluelion
Wees gerust, in die 4 uur brand de lak echt niet in.

In vogelpoep zit naast zuur ook vaak zand. Door naar de wasstraat te gaan, kan het zand uitgeveegd worden wat krassen veroorzaakt. Beter is een milde water straal gebruiken; als je geen tuinslang hebt, dan kan plantenspuit of gewoon een waterflesje helpen. Dat lost het zuur op en rest van de poep komt los uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluelion
Alexander1984 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:34:
Ik kwam dit tegen in de Tesla handleiding, waarvoor zou dit zijn? Na hele uitlijn procedure. Als ik de filmpjes zie kan je hem inleren wat nu weer recht is, zal eens kijken op hoeveel offset die nu staat.
https://service.tesla.com...B2-817E-C17E7545DE3A.html
On the vehicle touchscreen, touch Service Mode (spanner icon).
Touch Chassis (damper icon) and then touch Alignment & Tires.
Touch Clear Offset, and then touch Run.
Touch Controls (vehicle icon), Service Mode and then touch Exit Service Mode.
Remove the wheel chocks.
In die procedure staat de auto op de brug; er wordt niet gecalibreerd. De "Clear Offset" laat m.i. de omloop verschillen van de ABS sensors van de wielen opnieuw inleren.

[ Voor 198% gewijzigd door bluelion op 11-06-2024 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
bluelion schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:21:
[...]

Wees gerust, in die 4 uur brand de lak echt niet in.

In vogelpoep zit naast zuur ook vaak zand. Door naar de wasstraat te gaan, kan het zand uitgeveegd worden wat krassen veroorzaakt. Beter is een milde water straal gebruiken; als je geen tuinslang hebt, dan kan plantenspuit of gewoon een waterflesje helpen. Dat lost het zuur op en rest van de poep komt los uiteindelijk.
Dan is nog steeds de vraag hoe ik dit nu dan wegkrijg :) Want de poep is wel weg nu, er zit alleen nog een matte afdruk in de lak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JgxQdKUlePlaVvpfu4i-HRBQpSU=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/HN0jiQtmGuxZgleWaIFOC6VU.png?f=fotoalbum_small

Hier is het extreem zichtbaar doordat ik bewust de TL-balk 'erin' heb gefotografeerd, maar zonder balk is het ook gewoon zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluelion
Dat is een heel speciale vogel geweest ;)

Dan zal polijsten, zoals eerder gesuggereerd, de enige remedie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
mortadelo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:54:
[...]

Ik vind het ook irritant geworden. Korte tikje hoort de knipperlicht 3x te knipperen, maar merk vaak ie gewoon blijft knipperen. Vooral met rotondes . Als ik gelijk de eerste afslag moet hebben. Komt niks aan maar doe dan toch even een tikje voor de knipperlicht en blijft vervolgens vrolijk door knipperen
Bij een kort tikje blijft hij knipperen tot hij weer in het rechte spoor zit. Soms bij kleine stuurbewegingen , flauwe bocht na rotonde, blijft hij inderdaad wel eens hangen. Vroeger was het na 3x knipperen, nu tot je weer rechtuit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
bluelion schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:26:
[...]

In die procedure staat de auto op de brug; er wordt niet gecalibreerd. De "Clear Offset" laat m.i. de omloop verschillen van de ABS sensors van de wielen opnieuw inleren.
Nou dit is de procedure na de de afstelling op de brug, dan leer je hem weer in wat het midden is zo lees ik het. Dan staan de wielen en het stuur recht en dan leer je hem dat opnieuw in. Als je stuur recht zet en wieluitlijning aanpast zou je offset ook opnieuw moeten inleren, omdat hij eerst ander punt had wat "recht was" zie voorbeeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vy3qNlOGbu4wX_13NKYp_jG3f90=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/b8SHAt0QGntAjXXUGZkXhsub.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

[...]

Knipperlicht-niet-op-je-stuur problemen :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Alexander1984 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:57:
[...]

Dank voor je input, het is ook makkelijk zelf te doen zag ik nu (lokale garage kan zo erin).
Ben nu wel benieuwd hoe je bij de "back-end" geraakt 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08 23:45
[...]

Je moet in de instellingen even de slim-knipper functie uitzetten. Voorheen stond deze uit bij mij maar na een update staat deze automatisch aan. Heel irritant, maar het is wel snel uitgeschakeld. Nu werkt het weer zoals ik gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvleij
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-09 13:24
Caelorum schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:08:
[...]

Nou...
Ze hebben aangekondigd dat mensen die toch misbruik maken van de api een account lock krijgen. Dus ehmm... Wie weet een test?

Ik neem aan dat je in teslamate niet een 429 krijgt, maar een 403 of 401?

Want de 429 kan komen doordat ze limieten hebben verlaagd en je mogelijk daar tegenaan loopt.
Ik kreeg eerder een 408, wat zou betekenen dat de auto niet bereikbaar is. Maar dat was hij ook niet voor de app. Na verloop van tijd (nadat ik Teslamate uitgezet had) werkte alles weer en wat de auto aan het laden.

Weird, het lijkt minder stabiel te werken dan eerst maar ik weet niet of het Teslamate is of iets anders wat voor issues zorgt nu, Iemand anders vertelde dat zijn drives niet volledig of foutief in teslamate komen, dus er is wel iets. Ik draai nu 1.29.1, ik heb hem weer aangezet, kijken of de data morgen binnenkomt.

Anders maar gewoon 150 euro per jaar voor Tessie ofzo, toch wel lachen al die data.
Pagina: 1 ... 355 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: