Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 353 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.702.229 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-07 17:42
Davidrrr schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:54:
[...]

Wij hebben ook een zakelijke lease auto. Mijn vrouw logt in met mijn emailadres. Wat is de toegevoegde waarde dan? Zij heeft de app ook op haar telefoon en kan de auto openen. In de auto een profiel voor gaar aangemaakt. Waarom zou ik dit ook moeten aanvragen? Thanks.
Dan gebruik je beide hetzelfde profiel. We willen die graag kunnen personaliseren (o.a. stoelstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:37
Davidrrr schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:54:
[...]

Wij hebben ook een zakelijke lease auto. Mijn vrouw logt in met mijn emailadres. Wat is de toegevoegde waarde dan? Zij heeft de app ook op haar telefoon en kan de auto openen. In de auto een profiel voor gaar aangemaakt. Waarom zou ik dit ook moeten aanvragen? Thanks.
Haar eigen profiel gelinkt aan haar telefoon. Scheelt een profiel selecteren 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
BPTBPTBPT schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:55:
[...]

Dan gebruik je beide hetzelfde profiel. We willen die graag kunnen personaliseren (o.a. stoelstand).
Je kan in de auto toch meerdere profielen maken. Daar kan je gewoon tussen switchen. Maar met je eigen account is het wel makkelijker dat je niet hoeft te switchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 00:34
[...]

Wie leasemaatschappij, ik had 2de bestuurder er in 10min inzitten.
En eigen account is super handig. Alle apps syncen namelijk met elk profiel. Als ik instap gaat mijn spotify account aan, bij mn vriendin die van haar. Zelfde voor stoelpositie etc,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Rogar schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:56:
[...]

Ja precies. Dus dat scheelt die ene handeling in de auto? Nou ja is een handeling >:)
Spotify hebben wij 1 account. Maar ik snap het.

[ Voor 7% gewijzigd door Davidrrr op 08-06-2024 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Davidrrr schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:57:
[...]

Ja precies. Dus dat scheelt die ene handeling in de auto? Nou ja is een handeling >:)
Yes en haar eigen spotify/apps enz. Verder niks geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluelion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 20:56
Armo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:11:
Zojuist ontvangen via mail;

[Afbeelding]

[Afbeelding]

... ontvangt u 20.000 kilometer gratis superchargen ...
Maurice- schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:24:
[...]

In de praktijk heb je het dan zeker over 22k km. Nice!
Weet iemand hoe die 20000 km bepaald worden? Is dat tot en met km stand 20.000 ? (staat nergens vermeld)

[ Voor 81% gewijzigd door bluelion op 08-06-2024 23:30 . Reden: correct quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:08
bluelion schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:24:
[...]

[...]

Weet iemand hoe die 20000 km bepaald worden? Is dat tot en met km stand 20.000 ? (staat nergens vermeld)
Nee dat zou ook heel gek zijn. Dan zou je als je AC laad jezelf tekort doen. Tesla rekent met een omrekenfactor, volgens mij is die 250Wh. In praktijk is die namelijk ruim. Ik heb 10.000 km gratis en ben naar Portugal gereden via superchargers. Intotaal 5555km en er is zo'n 3000km afgegaan. Heb nog ruim 7000km over. Dus we gaan dit jaar weer ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluelion
Oekol schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:37:
[...]

Nee dat zou ook heel gek zijn. Dan zou je als je AC laad jezelf tekort doen. Tesla rekent met een omrekenfactor, volgens mij is die 250Wh. In praktijk is die namelijk ruim. Ik heb 10.000 km gratis en ben naar Portugal gereden via superchargers. Intotaal 5555km en er is zo'n 3000km afgegaan. Heb nog ruim 7000km over. Dus we gaan dit jaar weer ;)
Dus het komt neer op een bepaald aantal kWh superchargen. Waarom ze dat niet vermelden? Is wel zo duidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door bluelion op 08-06-2024 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Ik zag een YouTube video van 2024.20 in werking. Helaas niet de bocht verlichting waarop ik had gehoopt. Als je in het aardedonker (zoals bijvoorbeeld een landweg in de provincie) en scherpe bocht maakt, stuur nog altijd in het onbekende. Ik heb wel eens met een zaklamp het raam uit geschenen om meer te kunnen zien

YouTube: Teslas adaptive Kurvenlicht ist da! v12(2024.20)

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
Gaven ze vorig jaar niet free lifetime supercharging Als je overstapte

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
bluelion schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:42:
[...]

Dus het komt neer op een bepaald aantal kWh superchargen. Waarom ze dat niet vermelden? Is wel zo duidelijk.
Ze zullen het vast ergens vermelden weet ff niet waar. Maar het is echt heel erg in voordeel van consument dus wees er vooral blij mee. Hoe zuiniger je rijdt hoe meer km je krijgt. En als je harder rijdt zit je nog steeds ruim onder het verbruik waar zij mee rekenen. Ik heb in het buitenland Vmax en een beetje er boven gereden dus stuk sneller dan de 100 die je hier mag en heb alsnog ruim 7000km over.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plagiaat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 17:01
bluelion schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:24:
[...]

[...]

2 jaar geldig.

[ Voor 56% gewijzigd door plagiaat op 09-06-2024 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 10:28
Valentijn schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:47:
[...]
Gaven ze vorig jaar niet free lifetime supercharging Als je overstapte
Nee, vorig jaar kreeg je 10k km gratis supercharging.

En was wel een periode dat je je lifetime supercharging van model S/X over kon zetten bij aanschaf van MY/M3.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:18
[...]
Dat kan gewoon. Mijn vrouw logt met mijn gegevens in. In de auto hebben we haar telefoon aan haar profiel in de auto gekoppeld en de mijne aan doe van mij. Als zij rijdt dat is die van haar automatisch geselecteerd, en als ik rijd die van mij. Er is dus geen apart tesla account nodig om aparte profielen te hebben...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31
Je eigen naam blurren maar die van de medewerker niet? Chique.

[ Voor 35% gewijzigd door Notna op 09-06-2024 07:54 . Reden: Plaatje uit quote reeds verwijderd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:38
Oud vs nieuw (Panasonic)

YouTube: 2024 vs 2021 Tesla Model 3 Performance - Drag Race

Nieuw (LG)

YouTube: Tesla Model 3 Performance Highland Ludicrous Europe LG Battery 0-100...

De LG is dus duidelijk langzamer als de Panasonic. Terwijl de LG dus nagenoeg niks sneller is dan het oude model.

Aan de ene kant jammer, aan de andere kant tijdens je dagelijkse ritjes ga je dit toch niet merken. :)

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 15:59
[...]

Rogar schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:56:
[...]

Euh, spotify, stoelstand, etc is gekoppeld aan een profiel in de auto. Profiel koppel je vervolgens aan een telefoon (of sleutel).

Wij hebben dus 1 account op 2 telefoons staan, maar de auto herkent gewoon welke telefoon er aan komt en stelt alles goed in. Daar hoef je niet voor op een profiel in de auto te klikken ofzo :)

[ Voor 10% gewijzigd door Smobbo op 09-06-2024 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Smobbo schreef op zondag 9 juni 2024 @ 07:19:
[...]

[...]

Euh, spotify, stoelstand, etc is gekoppeld aan een profiel in de auto. Profiel koppel je vervolgens aan een telefoon (of sleutel).

Wij hebben dus 1 account op 2 telefoons staan, maar de auto herkent gewoon welke telefoon er aan komt en stelt alles goed in. Daar hoef je niet voor op een profiel in de auto te klikken ofzo :)
Elke telefoon is aan een aparte sleutel (je pasje) gekoppeld. Daarmee kan je meerdere telefoons op een pasje zetten met een bepaald profiel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 20:12
Oekol schreef op zondag 9 juni 2024 @ 07:46:
[...]

Elke telefoon is aan een aparte sleutel (je pasje) gekoppeld. Daarmee kan je meerdere telefoons op een pasje zetten met een bepaald profiel.
Elke telefoon is een aparte sleutel. Niet gekoppeld aan een pas. Je kunt gewoon een X aantal pasjes, telefoons, keyfobs toevoegen en koppelen aan een profiel. Het account van de app doet er dan vervolgens niet meer toe. Want het profiel zit gekoppeld aan de sleutel (pas, telefoon, keyfob)

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:17

bert pit

asdasd

Nu ik tijdens onze langste roadtrip ooit vaak aan de supercharger sta, valt mij op dat het kabel ontgrendel knopje op de stekker van de V4 superchargers niet werkt. Op de oudere systemen werkt dit wel. Mis ik iets?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Aan de Highland rijders met 2024.14.9: doet deze feature het bij jullie?
- If you have no passengers in the back seat, the rear touchscreen now turns off when you shift out of Park, to reduce unnecessary energy use. (Models with rear screen)
Ik heb heel weinig mensen op de achterbank, dus als dat scherm uit kan: graag. Maar staat nog steeds aan als ik even om het hoekje gluur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-09 07:49
Edit: spuit elf, zoals hierboven. Profiel is gekoppeld aan telefoon, niet aan account

[ Voor 104% gewijzigd door JohanB op 09-06-2024 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Hmm dan zie ik ook t nut niet van een eigen account. Of er was iets met 2fa en dan heeft ze sowieso mijn code nodig. Misschien dat ik dat als “probleem” zag. Maar er is werkelijk nog nooit in een 2fa-code gevraagd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Gdzr schreef op zondag 9 juni 2024 @ 07:53:
[...]

Elke telefoon is een aparte sleutel. Niet gekoppeld aan een pas. Je kunt gewoon een X aantal pasjes, telefoons, keyfobs toevoegen en koppelen aan een profiel. Het account van de app doet er dan vervolgens niet meer toe. Want het profiel zit gekoppeld aan de sleutel (pas, telefoon, keyfob)
Help me dan ff. Waarom moet je in het installatie proces dan een pas aan je telefoon koppelen? Daar kan je dan wel weer meerdere telefoons koppelen maar in het process moet je een sleutel kaart koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
Oekol schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:18:
[...]

Help me dan ff. Waarom moet je in het installatie proces dan een pas aan je telefoon koppelen? Daar kan je dan wel weer meerdere telefoons koppelen maar in het process moet je een sleutel kaart koppelen?
Ik heb 2 telefoons, 2 passen en 1 sexycommander als sleutel staan en aan de passen en telefoons profielen toegewezen.
Bij mijn weten heb ik ook nooit telefoons aan passen gekoppeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Oekol schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:18:
[...]

Dat is security maatregel afaik. Anders kan iemand die ff in de auto zit zijn telefoon koppelen en toegang krijgen. De pas kun je dus ook gewoon aan een ander profiel koppelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 09-06-2024 08:27 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 22:44
Palthe schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:48:
[...]

Viel mij ook al op. Normaal worden die dingen binnen no time uit de grond gestampt. Zijn er issues bekend (infra)?
Ja, er zijn capaciteitsproblemen in Groningen..

https://dvhn.nl/economie/...-wachtlijst-28813226.html

[ Voor 14% gewijzigd door Blommie01 op 09-06-2024 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 07:48
TheZeroorez schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:10:

[...]

Ik heb heel weinig mensen op de achterbank, dus als dat scherm uit kan: graag. Maar staat nog steeds aan als ik even om het hoekje gluur.
Toen ik laatst naar een supercharger was gereden en mijn stoel helemaal achteruit had staan stond het achterscherm hier uit. Verder niet actief op gelet. Scherm gaat wel pas uit nadat je auto uit P is volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jos84 Is die locatie uberhaupt al confirmed voor een SuC? De bekende site heeft er nog niks over. (https://supercharge.info/changes)

En wat ik al eerder zei; dat zijn geen standaard Tesla varkensruggen afaik. En waarbij ze die bij v4's ook helemaal niet meer plaatsen volgens mij.

[ Voor 16% gewijzigd door Inspired op 09-06-2024 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Rogar schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:22:
[...]

Ik heb 2 telefoons, 2 passen en 1 sexycommander als sleutel staan en aan de passen en telefoons profielen toegewezen.
Bij mijn weten heb ik ook nooit telefoons aan passen gekoppeld.
Inspired schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:23:
[...]

Dat is security maatregel afaik. Anders kan iemand die ff in de auto zit zijn telefoon koppelen en toegang krijgen. De pas kun je dus ook gewoon aan een ander profiel koppelen.
Als je pas X op profiel X hebt staan, maar pas X voeg je ook toe aan profiel Y en je opent de auto zonder je mobiel bij de hebben van profiel Y (of X) vraag ik mij af welke stoel positie hij dan pakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Inspired schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:39:
@Jos84 Is die locatie uberhaupt al confirmed voor een SuC? De bekende site heeft er nog niks over. (https://supercharge.info/changes)

En wat ik al eerder zei; dat zijn geen standaard Tesla varkensruggen afaik. En waarbij ze die bij v4's ook helemaal niet meer plaatsen volgens mij.
Op de tesla website zelf staan er twee in de buurt van Groningen. Deze is ETA op 2024.

Nu ik daar weer kijk zie ik ook ineens een nieuwe tussen Hoogeveen en assen staan ter hoogte van Spier voor 2025.

Met deze disclaimer:
De timing en locatie kunnen veranderen
Nieuwe locaties toegevoegd en timing bijgewerkt per kwartaal

[ Voor 16% gewijzigd door Oekol op 09-06-2024 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online

[...]

Bij mijn M3H blijft het ook aan.
Ik heb wel USB apparatuur aangesloten op de connectors onder heet scherm. Dacht dat dit het misschien zou zijn... Alleen tijdens onze roadtrip nog geen zin gehad om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
mjvdzwet schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:56:
[...]

Bij mijn M3H blijft het ook aan.
Ik heb wel USB apparatuur aangesloten op de connectors onder heet scherm. Dacht dat dit het misschien zou zijn... Alleen tijdens onze roadtrip nog geen zin gehad om het te testen.
Ik heb geen USB aangesloten. Scherm blijft ook na uit P gaan aan inderdaad.

Heb wel het gevoel dat het scherm minder heet wordt dan voorheen. Maar kan ook het weer of de ritduur zijn misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluelion
Re: ontvangt u 20.000 kilometer gratis superchargen
Waar heb je dat gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:54:
[...]

Op de tesla website zelf staan er twee in de buurt van Groningen. Deze is ETA op 2024.

Nu ik daar weer kijk zie ik ook ineens een nieuwe tussen Hoogeveen en assen staan ter hoogte van Spier voor 2025.

Met deze disclaimer:

[...]
Ja, 1 + 1 is niet altijd 2. :) Ik zou zeggen dat deze locatie geen SuC gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Oekol schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:51:
[...]

[...]

Als je pas X op profiel X hebt staan, maar pas X voeg je ook toe aan profiel Y en je opent de auto zonder je mobiel bij de hebben van profiel Y (of X) vraag ik mij af welke stoel positie hij dan pakt.
Volgens mij kun je een key/pas maar aan 1 profiel koppelen toch? Dus als je pas X van profiel X naar Y zet zal het profiel Y zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:06
Rogar schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:16:
Hmm dan zie ik ook t nut niet van een eigen account. Of er was iets met 2fa en dan heeft ze sowieso mijn code nodig. Misschien dat ik dat als “probleem” zag. Maar er is werkelijk nog nooit in een 2fa-code gevraagd…
Die code gaat een keer gevraagd worden. Tip: je kunt “jouw” code exporteren/kopieren naar een andere telefoon via de authenticator app.

Sowieso een goed idee omdat je dan altijd een backup hebt. Ik heb al mijn codes ook op mijn ipad staan als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:06
Tomas_ schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:15:
[...]

Die code gaat een keer gevraagd worden. Tip: je kunt “jouw” code exporteren/kopieren naar een andere telefoon via de authenticator app. Dan heeft jouw vrouw hem ook.

Sowieso een goed idee omdat je dan altijd een backup hebt. Ik heb al mijn codes ook op mijn ipad staan als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Inspired schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:12:
[...]

Volgens mij kun je een key/pas maar aan 1 profiel koppelen toch? Dus als je pas X van profiel X naar Y zet zal het profiel Y zijn.
Dat dacht ik ook dat ik dat op 't begin zo heb moeten doen, maar dat werd tegen gesproken. Vandaar dat ik mij afvroeg wat er dan gebeurd als een pas op twee profielen staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
Oekol schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:21:
[...]

Dat dacht ik ook dat ik dat op 't begin zo heb moeten doen, maar dat werd tegen gesproken. Vandaar dat ik mij afvroeg wat er dan gebeurd als een pas op twee profielen staat.
Ok, nog 1 keer :)

Elke telefoon en elke pas kan aan 1 profiel gekoppeld zijn. Je kan meerdere profielen hebben en dus telefoon A kan aan profiel 1 gekoppeld zijn. Pas A aan profiel 2. Etc.

Als je een telefoon wilt toevoegen moet je met een pas bevestigen dat jij ook daadwerkelijk toegang hoort te hebben tot de auto. Anders kan letterlijk iedereen in de auto als je even niet oplet een telefoon sleutel toevoegen. Je bevestigd met de pas dus alleen dat je echt toegang hoort te hebben tot de auto. Er is GEEN koppeling tussen pas en telefoon sleutel. Het zijn na de koppeling twee individuele, afzonderlijke sleutels die elk aan andere profielen kunnen hangen als je dat wilt.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 09-06-2024 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Inspired schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:11:
[...]

Ja, 1 + 1 is niet altijd 2. :) Ik zou zeggen dat deze locatie geen SuC gaat worden.
Rij zelf vaak langs de 'te worden SuC' in Utrecht die een ETA heeft van 2025. Ze werken er elke dag dat lijkt echt een grote te worden, maar aan de andere kant nog 0 tekenen dat het überhaupt een snellader wordt en 2025 is nog lang natuurlijk. Kan me gewoon weinig bij voorstellen dat zoiets meer dan 6 maanden bouwen is. Helemaal met dat bericht laatst op X dat ze nu kant en klare stalls hebben die ze kunnen plaatsen leveren in 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-09 18:17
Valentijn schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:46:
Ik zag een YouTube video van 2024.20 in werking. Helaas niet de bocht verlichting waarop ik had gehoopt. Als je in het aardedonker (zoals bijvoorbeeld een landweg in de provincie) en scherpe bocht maakt, stuur nog altijd in het onbekende. Ik heb wel eens met een zaklamp het raam uit geschenen om meer te kunnen zien
In die situatie zou ik dan ook adaptive headlights gebruiken, werkt echt heel goed, je kan je zaklamp dan wel thuis laten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jams
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 20:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__27rLQEUMDU5GndLOsbXp-fkrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eyGJtSiakF87dwXWsaP4WXgs.jpg?f=fotoalbum_large

We wisten het al natuurlijk maar hij heeft het vandaag dus weer geroepen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
[...]

Gezien het feit dat veel mensen het verschil niet eens weten tussen kW en kWh denk ik dat 20.000 km lekkerder bekt in dit soort uitingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
Davidrrr schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:59:
Ik heb sinds ik de tesla heb meegekregen enkele keren per dag deze fout:
UI_112 storing USB apparaat. Verwijder apparaat uit USB poort. Iemand idee wat dat is? Ik heb niks anders gebruikt dan hoe ik de auto meekreeg.
Ik heb de Tessie app en dan kun je zien dat dit soort meldingen soms meer dan 100.000 keer voorkomen in de fleet. Daarmee is het een storing waar je niks mee hoeft te doen m.i.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:20
Oekol schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:26:
[...]

Rij zelf vaak langs de 'te worden SuC' in Utrecht die een ETA heeft van 2025. Ze werken er elke dag dat lijkt echt een grote te worden, maar aan de andere kant nog 0 tekenen dat het überhaupt een snellader wordt en 2025 is nog lang natuurlijk. Kan me gewoon weinig bij voorstellen dat zoiets meer dan 6 maanden bouwen is. Helemaal met dat bericht laatst op X dat ze nu kant en klare stalls hebben die ze kunnen plaatsen leveren in 3 dagen.
De hele supercharge afdeling is toch ontslagen door Elon? Kan dat de oorzaak zijn van de vertraging?

De grootste afhankelijkheid zal in het stroomnet zitten. Of daar voldoende capaciteit beschikbaar is.

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 09-06-2024 10:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
stormfly schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:21:
[...]

De hele supercharge afdeling is toch ontslagen door Elon? Kan dat de oorzaak zijn van de vertraging?

De grootste afhankelijkheid zal in het stroomnet zitten. Of daar voldoende capaciteit beschikbaar is.
Nee. Er wordt gewoon doorgebouwd. Hij heeft ook al laten weten dat er dit jaar voor 500 miljoen geïnvesteerd werd in het netwerk. Exclusief onderhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
stormfly schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:21:
[...]

Het is als aparte afdeling opgeheven en de mensen hebben plek in andere teams gekregen, maar dat wil niet zeggen dat het product niet meer ontwikkeld wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
Valentijn schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:46:

YouTube: Teslas adaptive Kurvenlicht ist da! v12(2024.20)
Hier moest ik hardop om lachen. Ik zie het al voor me, met je zaklamp. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
[...]

Omdat heel veel mensen die nog geen EV hebben geen idee hebben hoe je kWh's moet vertalen naar km's.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Inspired schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:39:

28 feb poste ik onderstaand:
Jos84 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:26:
Nieuwe Superchargers in the making in Groningen

[Afbeelding]
Dus verwacht mits er geen wijzigingen zijn dat het gewoon doorgaat. :?

Lijkt nog een tweede bij te komen??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7UHlwkkubyj_2FDqgXr1CYfIK3I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ItWeXOFGh66sJ3YoJAqi0w8D.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Jos84 op 09-06-2024 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
Een vraag over de firmware.
Momenteel heb ik v11.1, 2024.8.300.
Als ik wat google, zie ik veel nieuwere versies (bijv 2024.20.1). Toch heb ik niet een mogelijkheid om te updaten. Weet iemand hoe dat kan?
Wat ik ook mis is een overzicht van alle releases en releasenotes. Ik kom wel wat tegen op notateslaapp.com maar dat komt zeer rommelig op me over en het is ook niet officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 00:34
BPTBPTBPT schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:57:
Als ik wat google, zie ik veel nieuwere versies (bijv 2024.20.1). Toch heb ik niet een mogelijkheid om te updaten. Weet iemand hoe dat kan?
Wat ik ook mis is een overzicht van alle releases en releasenotes. Ik kom wel wat tegen op notateslaapp.com maar dat komt zeer rommelig op me over en het is ook niet officieel.
Firmware word in batches gepushed. Dit zal te maken hebben dat ze de servers niet overloaden met miljoenen updates tegelijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Jos84 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:22:
[...]

28 feb poste ik onderstaand:

[...]

Dus verwacht mits er geen wijzigingen zijn dat het gewoon doorgaat. :?

Lijkt nog een tweede bij te komen??

[Afbeelding]
Die 2e had ik ook eerder gezien, maar dit lijkt me een hele onrealistische plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Die vraag komt hier zeer vaak terug. Als je in de 'honderd' zit op het einde heb je een fabrieksupdate. Dus gok dat je net nieuwe auto hebt?

Het duurt gemiddeld 2 tot 8 weken tot je een nieuwe gepushed krijgt en met de rest meegaat met de updates. Kijken voor updates en wat ze hebben kan op teslafi, teslascope, NotATeslaApp bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 20:25

ScreamGT

joejoe

Zucht.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Gnn9W7q/2.jpg

Mega grote parkeerplaats hier thuis. En dan toch iemand die net naast mij parkeert en vol zijn portier in die van mij gooit. Uiteraard geen briefje of iets dergelijks achtergelaten.

Toevallig zag ik gisteren een auto super dicht op die van mij geparkeerd staan, vond ik al raar want de hele P was zo goed als vrij. Toen pas sentry aangezet, is wss dus al vlak na het inparkeren gebeurd want geen meldingen verder. :(

Weer 150 euro weg aan eigen risico. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 00:00
ScreamGT schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:00:
Zucht.

[Afbeelding]

Mega grote parkeerplaats hier thuis. En dan toch iemand die net naast mij parkeert en vol zijn portier in die van mij gooit. Uiteraard geen briefje of iets dergelijks achtergelaten.

Toevallig zag ik gisteren een auto super dicht op die van mij geparkeerd staan, vond ik al raar want de hele P was zo goed als vrij. Toen pas sentry aangezet, is wss dus al vlak na het inparkeren gebeurd want geen meldingen verder. :(

Erg zuur, daarom heb ik Sentry mode altijd standaard aanstaan.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:17
De officiele release notes kun je in de auto lezen, of via de app. Zoals hierboven: een nieuwe auto blijft meestal een aantal weken op de fabrieks-software draaien, om te kijken of er gekke dingen naar boven komen. Je wordt vanzelf meegenomen in de update molen, en dan nog is het de ene keer snel, de andere keer langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@BPTBPTBPT https://www.notateslaapp.com/software-updates/ is overigens wel accuraat. Maar inderdaad, verder moet je gewoon in de auto kijken als er een nieuwe update is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
DaCoTa schreef op zondag 9 juni 2024 @ 16:11:
[...]

De officiele release notes kun je in de auto lezen, of via de app. Zoals hierboven: een nieuwe auto blijft meestal een aantal weken op de fabrieks-software draaien, om te kijken of er gekke dingen naar boven komen. Je wordt vanzelf meegenomen in de update molen, en dan nog is het de ene keer snel, de andere keer langzaam.
Totale willekeur inderdaad. De vorige 3 updates kwam ik telkens exact 7 dagen nadat hij voor 't eerst bij iemand in de vloot geïnstalleerd was. De huidige 2024.20.1 update na 1 dag.

Ook privacy instellingen veranderen is al een keer naar voren gekomen dat dat volgens mij niet per se uitmaakt. Standaard vs geavanceerd wel iets. Maar niks is echt academisch onderbouwd laten we maar zeggen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxrJ-8RgmguiXeNx4mtmghHvJWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PLut2h79yDsLir5bRqqKOSh8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raka
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 07:35
bert pit schreef op zondag 9 juni 2024 @ 07:59:
Nu ik tijdens onze langste roadtrip ooit vaak aan de supercharger sta, valt mij op dat het kabel ontgrendel knopje op de stekker van de V4 superchargers niet werkt. Op de oudere systemen werkt dit wel. Mis ik iets?
Minder dan tien keer bij een v4 gestaan, maar knopje werkte nooit. Tikje op klepje dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:45
Davidas schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:58:
[...]
Erg zuur, daarom heb ik Sentry mode altijd standaard aanstaan.
dan heb je misschien de beelden, maar dan? Aangifte doen? Dan moet de politie de eigenaar van de auto benaderen…..Vraag me af of ze daar tijd insteken….

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Raka schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:07:
[...]

Minder dan tien keer bij een v4 gestaan, maar knopje werkte nooit. Tikje op klepje dus...
Drie van de vier keer bij een V4 werkte het knopje wel. Die ene keer dat ie niet werkte wilde de stekker na het laden ook niet in de houder blijven hangen. Na een tijdje kloten maar op de grond gelegd (en gemeld bij Tesla).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raka
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 07:35
Ah fijn om te weten dat het bij iemand heeft gewerkt. Ik zal het bij de volgende v4 nog iets harder proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Raka schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:08:
Ah fijn om te weten dat het bij iemand heeft gewerkt. Ik zal het bij de volgende v4 nog iets harder proberen.
Ik hield 'm ingedrukt, maar kwam er later achter dat je kort moet indrukken. Bij V3 en V4. Eerste keer Harderwijk lukte 't me bijv. niet, tweede keer wel wat betreft V4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 00:00
Gommert69 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:32:
[...]

dan heb je misschien de beelden, maar dan? Aangifte doen? Dan moet de politie de eigenaar van de auto benaderen…..Vraag me af of ze daar tijd insteken….
Niet geschoten is altijd mis. :)

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-09 14:42
ScreamGT schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:00:
Zucht.

[Afbeelding]

Ja dat is het rare, sta je ergens met alle ruimte en gaan ze precies naast je staan.. denk laat dat minimaal een auto er tussen als vrije ruimte. Maar ja dat is soort raar kudde gedrag, net zoals dat iedereen boven op elkaar parkeert bij de ingang van winkel of parkeergarage dat 1 verdieping tot de nok aan toe vol staat en een verdieping lager bijna niemand staat en je auto neerzet in alle ruimte. In Duitsland keer systeem gezien dat er lampjes boven ieder vak zaten, om en om vullen rood en groen en pas als het echt drukker wordt gaan pas de middenplekken in gebruik. Zo krijg je veel mooiere spreiding over de gehele garage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandabeer35
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 22:10
Oekol schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:37:
[...]

Ik hield 'm ingedrukt, maar kwam er later achter dat je kort moet indrukken. Bij V3 en V4. Eerste keer Harderwijk lukte 't me bijv. niet, tweede keer wel wat betreft V4.
Zal het morgenochtend hier nog even proberen… dus kort ingedrukt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Pandabeer35 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:25:
[...]

Zal het morgenochtend hier nog even proberen… dus kort ingedrukt…
Gewoon 1x klikken dus zeg maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-09 22:15
[...]

Ik heb ook al verscheidene keren gehad in Harderwijk dat die knop niks lijkt te doen. Lijkt alsof de knop ‘lam’ is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:16

[...]

Toevallig vandaag opgevallen dat dit niet werkt. Blijft aan, ook bij lege achterbank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 19:52
Heinemancp schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:35:
[...]

Toevallig vandaag opgevallen dat dit niet werkt. Blijft aan, ook bij lege achterbank
Werkt bij mij. Ook de v4 superchargers knopjes.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31
[...]

Voor mijn werk regelmatig te maken met schades door- en met bedrijfsvoertuigen. Het is gewoon mogelijk het Europees schadeformulier in te dienen bij je verzekeraar met enkel een kenteken van de tegenpartij. De tegenpartij krijgt dan via de eigen verzekeraar een melding van een externe claim met het verzoek een schadeformulier in te vullen. Daar is geen politie voor nodig en je kunt zelf het bewijs overleggen indien de tegenpartij niet meewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Harderwijk inmiddels 2x geprobeerd zonder succes hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRtAiPWFLKhN2pLomB_uk2lKLvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8a1v42wMKHka7nDIv7Jn6iYW.jpg?f=fotoalbum_large

Aankomende week de knoop doorhakken, voordat de Model 3 10%, 20% of misschien wel 30% duurder gaat worden.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2024 @ 20:51:
[...]

Harderwijk inmiddels 2x geprobeerd zonder succes hier.
Die ene keer dat ie bij mij niet werkte was ook in Harderwijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimBony
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 25-09 14:02
Maurice- schreef op zondag 9 juni 2024 @ 20:21:
[...]

Voor mijn werk regelmatig te maken met schades door- en met bedrijfsvoertuigen. Het is gewoon mogelijk het Europees schadeformulier in te dienen bij je verzekeraar met enkel een kenteken van de tegenpartij. De tegenpartij krijgt dan via de eigen verzekeraar een melding van een externe claim met het verzoek een schadeformulier in te vullen. Daar is geen politie voor nodig en je kunt zelf het bewijs overleggen indien de tegenpartij niet meewerkt.
Dat kan dan wel louter met een fysiek schadeformulier. Digitaal worden er persoonsgegevens van de tegenpartij verplicht gesteld waardoor de wizard vastloopt tijdens het invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:52
turkeyhakan schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:44:
[...]

M3P 499 km. Was vorige week nog 502 km en nu 493 km.
En nu zelfs 491 km! Dat is heel snel gegaan in 1 week…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Is dit niet alleen op de Chinese merken of op alle ev die geproduceerd worden in China?

Ik heb gelezen dat het 30% gaat worden
Vissa66 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:59:
[Afbeelding]

Aankomende week de knoop doorhakken, voordat de Model 3 10%, 20% of misschien wel 30% duurder gaat worden.

[ Voor 3% gewijzigd door deltananie op 09-06-2024 22:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
turkeyhakan schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:05:
[...]

En nu zelfs 491 km! Dat is heel snel gegaan in 1 week…
Zet hem op procenten joh :)
Dan ligt je focus er niet meer op en range in procenten werkt in de praktijk het duidelijkste qua wat je kan verwachten.
Denk niet dat je range echt ineens gedegradeerd is. Komt mogelijk ook door andere factoren of andere fw's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:11
Vissa66 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:59:
[Afbeelding]

Tesla is Chinees? 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Allewijn schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:19:
[...]

Zet hem op procenten joh :)
Dan ligt je focus er niet meer op en range in procenten werkt in de praktijk het duidelijkste qua wat je kan verwachten.
Denk niet dat je range echt ineens gedegradeerd is. Komt mogelijk ook door andere factoren of andere fw's.
Idd. GOM staren heeft echt 0,0 waarde. Op een grasveld liggen en wolken tellen en daar je range op baseren heeft net zoveel waarde.

Oplossing, idd gewoon op % zetten.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 25-09 15:59
Jasper schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:20:
[...]

Tesla is Chinees? 🤔
Ik denk dat @Vissa66 er op gokt dat Tesla de prijzen aan gaat passen als de concurrentie gedwongen omhoog moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Heinemancp schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:35:
[...]

Alsof ze meelezen. Vandaag scherm wel uit. Heb scherm laatst van de lock af gehaald, misschien doet dat iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
maharens schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:32:
[...]

Die 2e had ik ook eerder gezien, maar dit lijkt me een hele onrealistische plek.
Helemaal mee eens, je zou eerder denken dat het op de hoek geplaatst zou worden waar ze net een ruimte vrij gemaakt hebben.

Naja, zullen het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Smobbo schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:23:
[...]

Ik denk dat @Vissa66 er op gokt dat Tesla de prijzen aan gaat passen als de concurrentie gedwongen omhoog moet.
Ik ga ervanuit dat Tesla hier ook in meegenomen gaat worden, gezien de Model 3 in China wordt geproduceerd. Ongeacht of het merk niet of wel Chinees is. Zou een beetje krom zijn anders.

Als het niet zo blijkt te zijn, dikke prima natuurlijk. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Vissa66 op 09-06-2024 22:33 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 10:28
Smobbo schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:23:
[...]

De Chinese concurrentie heeft flinke marges (bijna 50%) hier in de EU en kan wel tegen een stootje. Zelfs 20% verhoging (nu 10%) kunnen ze aan en zullen ze zeer waarschijnlijk de verkoopprijzen niet verhogen.

Tesla heeft in China ook subsidie ontvangen van de Chinese overheid als ik me niet vergis en dat is het argument van Brussel om hoge importtarieven op te leggen dus grote kans dat Tesla’s die uit China komen ook de hogere importtarieven opgelegd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 10:12
Jasper schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:20:
[...]

Tesla is Chinees? 🤔
De model 3 in NL wordt in Shanghai gemaakt, dus ja die is Chinees en geld er dus importtarief.

Zal wat zijn anders. BYD even hoofdkantoor naar NL verplaatsen en ineens geen import heffing meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dat ook nog invloed hebben op de afschrijving van een m3h? Stel ze worden nieuw ineens met 20 a 30% duurder, schrijf ik dan het eerste jaar minimaal af straks? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:26

GVR

The_Woesh schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:36:
[...]

De model 3 in NL wordt in Shanghai gemaakt, dus ja die is Chinees en geld er dus importtarief.

Zal wat zijn anders. BYD even hoofdkantoor naar NL verplaatsen en ineens geen import heffing meer.
Ja, dan wel ineens in het thuisland, één derde marktaandeel in evs vorig jaar. Maar inderdaad, zo simpel zal het vast niet liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door GVR op 09-06-2024 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Als er vanuit China tegenmaatregelen gaan komen (al aangekondigd) zullen de Europese merken daar flink duurder worden en minder gekocht worden. Ik denk dat die merken dan eerder onder druk staan om hun huidige andere afzetmarkten beter te benutten, dus prijzen verlagen. En zal Tesla mee moeten. Importheffingen zijn voor niemand goed, vooral niet voor de producenten. Of ze houden de prijzen zoals ze zijn hier en verlagen evt de productie wat. De concurrentie wordt duurder dus ze kunnen de prijzen houden zoals ze zijn. Verdienen genoeg overigens.

[ Voor 20% gewijzigd door Davidrrr op 09-06-2024 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Vissa66 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:30:
[...]

Ik ga ervanuit dat Tesla hier ook in meegenomen gaat worden, gezien de Model 3 in China wordt geproduceerd. Ongeacht of het merk niet of wel Chinees is. Zou een beetje krom zijn anders.

Als het niet zo blijkt te zijn, dikke prima natuurlijk. :)
Geen idee hoe die heffing verwoord gaat worden, maar gok dat er een alinea in staat waarin auto’s uit de EU en USA zonder verdere restricties aan elkaar verkocht kunnen worden.

En als Tesla niet gedwongen wordt tot verhogen dmv een heffing waarom zouden ze dat dan doen? Dan wordt hun concurrentiepositie tov de Europese merken slechter.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
In het artikel stond geschreven dat de heffing in gaat per 4 juli. Gezien de model 3 geproduceerd en geïmporteerd wordt uit China valt dit waarschijnlijk ook binnen de nieuwe importheffing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
En gaat het dan ook gelden voor auto’s van Europese merken die daar geproduceerd worden?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:17

bert pit

asdasd

noo schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:02:
[...]

Die ene keer dat ie bij mij niet werkte was ook in Harderwijk...
Het gaat mij vooral om het ontkoppelen na de bak koffie. Je hebt de melding op je telefoon, loopt terug en wil weg. Bij de drie V4 superchargers moest ik de auto in om de stekker af te koppelen ipv met het knopje op de stekker.
ik ga nog wel even proberen wat Oekol zegt: kort indrukken.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davidrrr schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:41:
Als er vanuit China tegenmaatregelen gaan komen (al aangekondigd) zullen de Europese merken daar flink duurder worden en minder gekocht worden. Ik denk dat die merken dan eerder onder druk staan om hun huidige andere afzetmarkten beter te benutten, dus prijzen verlagen. En zal Tesla mee moeten. Importheffingen zijn voor niemand goed, vooral niet voor de producenten. Of ze houden de prijzen zoals ze zijn hier en verlagen evt de productie wat. De concurrentie wordt duurder dus ze kunnen de prijzen houden zoals ze zijn. Verdienen genoeg overigens.
De niet-Chinesese merken mochten de Chinese markt alleen op door joint ventures aan te gaan met Chinese fabrikanten en lokaal te produceren. Daar zal dus niet zo snel een heffing op komen. China zal wel iets bedenken tegen strategische Europese exportproducten zoals camembert en bratwurst.

Eigenlijk zou Europa dat moeten doen: prima BYD om hier te verkopen, maar dan moet je een JV starten met een Europese fabrikant, hier de fabriek bouwen en dat ook voor de batterijen.

Importheffingen zijn uiteindelijk niet goed voor de kopers en in dit geval gaan de luie directeuren hier achterover hangen en zeuren dat ze meer tijd nodig hebben om langer de fossiele auto's te mogen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
Ingmar7 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:38:
[...]

In die situatie zou ik dan ook adaptive headlights gebruiken, werkt echt heel goed, je kan je zaklamp dan wel thuis laten.
Die schijnen niet zo haaks als echte bochtverlichting

Keep it cool

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

En of ze dat doen! Was niet eens een aangifte voor nodig maar gewoon een formulier op de website van de politie.

Ik heb namelijk eenzelfde soort schade gehad doordat iemand anders z’n deur tegen mijn MY gooide. Op basis van de sentry beelden was dit duidelijk te zien en er was gelukkig ook een kenteken van het voertuig van de dader zichtbaar.

Politie heeft contact opgenomen met de eigenaar en verzocht contact met mij op te nemen om een schadeformulier in te vullen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 10-06-2024 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:15
bilgy_no1 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:43:
[...]

Ja, zoals anderen aangeven: even zelf in ABRP plannen. Je kunt dan de Supercharger die hij voorstelt invoeren in je navigatie als volgende bestemming en dan gaat hij ook voorverwarmen.

Mijn ervaring is overigens dat de laadtijd die de Tesla navigatie aangeeft heel erg conservatief is.

Tip: ABRP kun je ook in de browser van de Tesla openen. Dan heb je die route er ook naast als referentie en hoef je niet met je telefoon in de weer.

En inderdaad: malle planningen om na 20 minuten al te gaan laden kun je gewoon negeren. Tenzij je in een omgeving met heel weinig Superchargers bent...

Verder niet teveel stressen over laad- en reistijd. Waarschijnlijk is de auto sneller klaar dan je denkt en moet je opeens je koffie achterover gieten om weer door te gaan rijden...
Ik heb de laatste dagen wat geexperimenteerd met ABRP in de browser.

De eerste keer dat je die opent staat je auto op de juiste plaats, maar blijkbaar wordt de locatie nadien niet bijgewerkt (ja, ik geef de browser constant toegang tot de locatie).
Zou dat aan aBRP liggen, of aan Tesla?
Nog iemand die dit al geprobeerd heeft en waar het wel of niet lukt?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1 ... 353 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: