Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 352 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.702.218 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:31

CyBeRSPiN

sinds 2001

Notna schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:14:
Zo, de Model Y weer wat liefde gegeven. Laatste keer was in november vorig jaar :X :+

[Afbeelding]
Jij durft, nu stel je hem dus rechtstreeks bloot aan alle elementen ipv er een laagje vuil als bescherming op te laten zitten :P
Autowassen is hier ook categorie "niet urgent - niet belangrijk" uit de Eisenhower Matrix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:45
Notna schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:14:
Zo, de Model Y weer wat liefde gegeven. Laatste keer was in november vorig jaar :X :+

[Afbeelding]
Altijd mooi als hij er zo bij staat te glimmen!

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
EDIT: antwoord is al gegeven hier...

[ Voor 91% gewijzigd door NiroNiro op 07-06-2024 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabre77
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 17-09 10:46
Bobo221 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:08:
[...]

Auuwwch dit is wel pijnlijk om naar te kijken.

Ik heb sinds ik de M3 rijd eigenlijk altijd geen vertrouwen gehad in de "vision systemen" en als ik actheruit inparkeer spiegel ik ook alsof ik nog een oude bak rijd zonder parkeersensoren.

Mijn vorige auto (en ook nog een huurauto van vorige week) stopt abrupt (emergency braking via abs systeem) net voor het moment wanneer je echt iets dreigt aan te raken. Ik zou willen dat Tesla ook zo een soort functie zou hebben.
Bijna elke 'domme' auto heeft dit tegenwoordig! Zo jammer dat Tesla gestopt is met de parkeersensoren. Één keer niet helemaal scherp zijn en je rijdt schade. Bij was het ook eerst boem en dan hoorde je de stop plingel van de Tesla.. bedankt hé. Mijn oude Seat Leon kon je bijna vol gas achteruit rijden, dat ding stopte gewoon voordat je de muur raakte. dat zijn hulpsystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
Sabre77 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:45:
[...]

Bijna elke 'domme' auto heeft dit tegenwoordig! Zo jammer dat Tesla gestopt is met de parkeersensoren. Één keer niet helemaal scherp zijn en je rijdt schade. Bij was het ook eerst boem en dan hoorde je de stop plingel van de Tesla.. bedankt hé. Mijn oude Seat Leon kon je bijna vol gas achteruit rijden, dat ding stopte gewoon voordat je de muur raakte. dat zijn hulpsystemen.
Jep echt achterlijk van tesla. Ik geniet nog maar ff van mijn oude M3 met stalks, sensoren enz

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:35
[...]Zo jammer dat Tesla gestopt is met de parkeersensoren. Één keer niet helemaal scherp zijn en je rijdt schade. Bij was het ook eerst boem en dan hoorde je de stop plingel van de Tesla.
Als het echt zo’n probleem is, zou het dan misschien een oplossing zijn om er een after market setje parkeersensorenop te monteren? Voor zover als ik mij kan herinneren, kostte het destijds nog geen €200,- op mijn Renault Scenic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:41
Vandaag weer een schrikmoment met de M Y met software .14.8. In de bocht met wat flink schaduw ging de auto vol op de rem. Dit was echt heel heel eng. Ik was in de veronderstelling dat dit alleen met AP gebeurde??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunshin3
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-09 16:12
warsame schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:18:
Vandaag weer een schrikmoment met de M Y met software .14.8. In de bocht met wat flink schaduw ging de auto vol op de rem. Dit was echt heel heel eng. Ik was in de veronderstelling dat dit alleen met AP gebeurde??
Nee dat is ook bij TACC, ze kunnen het beter SACC gaan noemen (Surrounding aware cruise control) ik heb nu 6K km een MY. Er zijn weinig dingen die ik niet goed vind aan de auto, maar TACC en dat remmen om echt helemaal niets staat wel met stip op 1 bij mijn irritaties, verder alle veiligheidshulpmiddelen op 2 (lees: piepjes bij van alles en nog wat) zoals de rijbaanoverschrijding (maar bij de middenstreep doet ie dat niet), denken dat je het stuur niet vast hebt, denken dat je tegen een voorligger gaat botsen (of nog erger denken dat je tegen een auto die in een bocht staat of een file geparkeerde auto gaat botsen) godallemachtig wat is dat allemaal irritant.

Voor de rest super auto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 13:48
sarlo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:02:
[...]

Heb dat momenteel wel op mijn Polestar en ik kan je zeggen: dat gaat meteen uit zodra ik ga parkeren. Er hoeft maar een vlieg voorbij te komen of een fietser langs te rijden op 1.5 meter afstand en de auto gaat al in de ankers.

Dan vertrouw ik liever op een systeem waarvan je weet dat het niet feilloos werkt en je oplet.
Ik heb hiervoor 4 jaar lang een bmw x3 gereden en ik heb nog nooit een ghost brake gehad in 120.000 km. Sterker nog dit systeem heeft mij 2 keer behoedt van flinke schade door mijn eigen onoplettendheid. Bij mij zou het in ieder geval een welkome toevoeging zijn.
[...]

Ja dit snap ik ook niet. Stalkless kan ik mee leven en is een kwestie van wennen, dit had ik dan ook na 2 dagen onder de knie. Maar parkeersensoren verwijderen en vervangen door een onbetrouwbaar systeem voor je gebruikers zal ik nooit begrijpen (wel vanuit een manufacturering/ supplychain/ financial aspect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 14:01
Ik heb het (toen 14.3) zelfs gehad zonder TACC/AP aan: ik wilde een parkeerplaats opdraaien. Bij de ingang stond langs de weg een auto stil. Hij dacht dat ik er tegenaan ofzo zou gaan rijden, vermoed dat ie dacht dat die auto reed ofzo. Volle noodstop op een druk kruispunt. Gelukkig niemand die me heeft aangereden, maar schrok enorm. En dat is niet de eerste keer helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:51
Sunshin3 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:23:
[...]

Nee dat is ook bij TACC, ze kunnen het beter SACC gaan noemen (Surrounding aware cruise control) ik heb nu 6K km een MY. Er zijn weinig dingen die ik niet goed vind aan de auto, maar TACC en dat remmen om echt helemaal niets staat wel met stip op 1 bij mijn irritaties, verder alle veiligheidshulpmiddelen op 2 (lees: piepjes bij van alles en nog wat) zoals de rijbaanoverschrijding (maar bij de middenstreep doet ie dat niet), denken dat je het stuur niet vast hebt, denken dat je tegen een voorligger gaat botsen (of nog erger denken dat je tegen een auto die in een bocht staat of een file geparkeerde auto gaat botsen) godallemachtig wat is dat allemaal irritant.

Voor de rest super auto :D
Ha, hier exact zo, alleen heb ik er inmiddels 13k+ km op staan.

Ik rij sowieso alleen maar met TACC, want van AP word ik nog gekker. TACC weet zich over het algemeen wel redelijk te gedragen.. als je maar alert bent op zaken waar het mis kan gaan, zoals het keihard afremmen bij uitvoegstroken (oplossing: TACC ruim van tevoren uitzetten als je van plan bent om uit te voegen).
Die rijbaanoverschreiding mag van mij helemaal deaud. Dat paniekerige gepiep als je te dicht bij de streep komt :/ Datzelfde paniekerige gepiep als er iemand voor je afremt om een drempeltje over te gaan, of een fietser die heel misschien wel over gaat steken.
Ook al eens keer op de snelweg gehad dat ik net iemand in had gehaald en weer terug ging naar rechts en dat er op dat moment ook iemand op de naastliggende uitvoegstrook reed. Dat resulteerde in een keiharde en onterechte remactie en een bijna dood ervaring.
Verder ook wel een paar keer random remacties gehad op de snelweg, god weet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
PSP123 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:53:
[...]

Dank voor je reactie, heb je ook het idee dat dit groter wordt getoond tov voor de update?
Yes

De veranderingen per update kan je zien op notateslaapp.com

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:27

Ethirty

Who...me?

Ik ga het de komende jaren wel ervaren, maar dit soort dingen is precies waarom ik een aversie heb en had om een Tesla te gaan rijden. Maar BEV/ruimte/prijs is het momenteel voor ons gewoon de beste (lees enige keuze) die we overwogen.

Gooi er gewoon een paar bewezen sensoren in die daadwerkelijk iets méten ipv visueel berekenen en inschatten.

Verder mogen van mij al die piep-systemen heel snel weer uit de EU-regelgeving. 80% van de wegen hier in de buurt zijn van het type dat je over een streep moet om elkaar te passeren 8)7

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:17

bert pit

asdasd

hantheman schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:42:
[...]

Ik heb 5 jaar in de e-Niro gereden en deze had zeker geen aanraakgevoelige sensor. Net als de tesla gaf deze een melding wanneer je het stuur niet iets bewoog.

Deel 2 ben ik het overigens helemaal mee eens het is een kwestie van wennen.
Ik had het 2017 model, ook 5 jaar in gereden en die had een stuur waar je alleen je hand op moest houden. In de Kia Niro wordt een techniek gebruikt om te detecteren of de bestuurder de handen aan het stuur heeft, genaamd "Hands-On Detection" (HOD). Dit systeem werkt door middel van sensoren in het stuurwiel die subtiele elektrische signalen of weerstand meten om te bepalen of de bestuurder het stuur vasthoudt.
Tesla daarentegen heeft alleen een draaimomentsensor. Dat is het verschil. Uiteraard gecombineerd met de cameradetectie.
Ik vind de Tesla wel veel strakker sturen op de AP en ook de mogelijkheid om vanaf 0kmh de AP aan te zetten is heel handig.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
The__Virus schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:35:
[...]

Ik heb het (toen 14.3) zelfs gehad zonder TACC/AP aan: ik wilde een parkeerplaats opdraaien. Bij de ingang stond langs de weg een auto stil. Hij dacht dat ik er tegenaan ofzo zou gaan rijden, vermoed dat ie dacht dat die auto reed ofzo. Volle noodstop op een druk kruispunt. Gelukkig niemand die me heeft aangereden, maar schrok enorm. En dat is niet de eerste keer helaas.
Ik had ook geen TACC/AP aan. Daarom was ik zo verbaasd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ironisch genoeg is de eerder door mij vermelde issue van 'spook auto's op een parkeerplek, in een bocht' opgelost met de 2024.14.9 update; in de .8 update ging het nog steeds fout.

Maar ik heb dit gedrag al een jaar geleden (remmen door schaduw) gehad, zonder AP. En je schrikt je helemaal lam idd :X . Vooral omdat het in de UK gebeurde en je dan toch al extra moet opletten :X

Heuj, 2024.20.1 is gespot met *mogelijk* ('Unknown for the Netherlands') adaptive headlights in de bochten (en nog wat andere updates mbt cabine verkoeling, batterij optimalisaties mbt SuC-en).

Ik rij helaas niet zoveel in het donker, dus het zal wel pas oktober zijn voor ik het kan testen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 07-06-2024 18:11 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 10:28
Zojuist ontvangen via mail;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_vOJ1FS_ttVTqCIbt1kS3Kd72o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hcgJjXKmp0eQKCmvmMJ5H0E9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zLJBwfzbE13x1Q0RuID2QYlBp-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMHaM9UmUuoHuEe4BYSh0J6O.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Armo op 07-06-2024 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

Ja, dus dat is op voorraadmodellen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31
In de praktijk heb je het dan zeker over 22k km. Nice!

Maarrr... is er een verloopdatum aan de km's? Via het referralprogramma is het een half jaar. Dan moet je flink je best doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 13:18
Die mail ontving ik ook. Wat is dat aan waarde, iets van 1500 euro bij huidige gemiddelde stroomtarieven/gebruik?

En is dat inderdaad alleen op voorraad, of ook op nieuw te configureren. Dat staat wel in de mail, en als ze de levertijd van 2/3 weken zoals die op de site staat halen, zou het moeten lukken.

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:38
Brum schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:27:
Die mail ontving ik ook. Wat is dat aan waarde, iets van 1500 euro bij huidige gemiddelde stroomtarieven/gebruik?

En is dat inderdaad alleen op voorraad, of ook op nieuw te configureren. Dat staat wel in de mail, en als ze de levertijd van 2/3 weken zoals die op de site staat halen, zou het moeten lukken.
Met de huidige prijs 0,22-0,24ct ongeveer 750-800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Maurice- schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:24:
[...]

In de praktijk heb je het dan zeker over 22k km. Nice!

Maarrr... is er een verloopdatum aan de km's? Via het referralprogramma is het een half jaar. Dan moet je flink je best doen.
Sterker nog, vroeger (2023) rekende Tesla met een verbruik van 250 Wh/km. Dus dan kunnen 20k kilometers zomaar 32k kilometers worden als je een zuinige rijder bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
Notna schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:09:
[...]

Ironisch genoeg is de eerder door mij vermelde issue van 'spook auto's op een parkeerplek, in een bocht' opgelost met de 2024.14.9 update; in de .8 update ging het nog steeds fout.

Maar ik heb dit gedrag al een jaar geleden (remmen door schaduw) gehad, zonder AP. En je schrikt je helemaal lam idd :X . Vooral omdat het in de UK gebeurde en je dan toch al extra moet opletten :X

Heuj, 2024.20.1 is gespot met *mogelijk* ('Unknown for the Netherlands') adaptive headlights in de bochten (en nog wat andere updates mbt cabine verkoeling, batterij optimalisaties mbt SuC-en).

Ik rij helaas niet zoveel in het donker, dus het zal wel pas oktober zijn voor ik het kan testen :+
Dan is er misschien nog hoop. Ik heb vandaag 14.9 binnen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Ethirty schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:18:
Ik ga het de komende jaren wel ervaren, maar dit soort dingen is precies waarom ik een aversie heb en had om een Tesla te gaan rijden. Maar BEV/ruimte/prijs is het momenteel voor ons gewoon de beste (lees enige keuze) die we overwogen.

Gooi er gewoon een paar bewezen sensoren in die daadwerkelijk iets méten ipv visueel berekenen en inschatten.

Verder mogen van mij al die piep-systemen heel snel weer uit de EU-regelgeving. 80% van de wegen hier in de buurt zijn van het type dat je over een streep moet om elkaar te passeren 8)7
Ik begrijp het gepiep (😎) van sommige mensen over AP etc hier niet zo goed. Ik rijd bijna altijd op AP en dat naar grote tevredenheid. Ik vind het erg ontspannen rijden. Ja, soms wat afremmen, maar ik herken de situaties waar dit voor kan komen inmiddels aardig goed en word zelden overvallen door een keiharde remactie.

Kanttekening: ik zet het niet aan op van die rare 60 km wegen, maar daar kom ik dus amper.

Het Vision parkeren vind ik inmiddels erg goed werken. De omgeving wordt heel goed in beeld gebracht. Ik verbaasde me gisteren nog over dat mijn voortuin aan de andere kant van de stoep (ruim 5 meter breed) ook heel goed in beeld was (zelfs achter de heg). Ik vertrouw er nog niet blind op, maar dat deed ik ook niet met sensoren. Ik vind het prima en mis de sensoren niet.

Mensen lijken hier te denken dat ultrasone parkeersensoren feilloos zijn en dat is gewoon niet zo.

Dan wordt er soms beweerd dat door het gebrek aan sensoren phantom braking vaker voorkomt, maar dat is om meerdere redenen onzin... USS doen namelijk niets voor het rijden op een snelweg. En daarnaast kwam phantom braking ook al voor toen USS en radar er nog wel op zaten.

Ook radar is niet feilloos en werkt onder bepaalde omstandigheden gewoon niet of niet betrouwbaar, bijv met extreme regen of sneeuw. Maar met mijn Vision Only MY heb ik in echt heel heftige buien gereden en AP bleef gewoon functioneren. De auto zag de lijnen en andere auto's beter dan ik...

Ik vind wel dat andere systemen soms wat makkelijker zijn in de bediening. Die Dubbelklik op de stengel en het gebrek aan een Resume knop zijn opgelost met de S3XY buttons. Zonder die accessoire vond ik het systeem wat minder prettig in gebruik. Het andere is het gepriegel met de maximumsnelheid en dat de auto soms de snelheid niet juist/prettig aanpast. Dat zie ik graag beter, maar daar doen sensoren of radar ook helemaal niets aan.

Er is dus een leercurve en voor mij ging dat vrij vlot. Ik heb een vrij rustige rijstijl en daar past dit soort systemen goed bij. Ik kan me voorstellen dat anderen vanuit een andere rijstijl of verwachting komen en dan wat meer last hebben om te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:35
Tesla vision werkt prima, maar ik vertrouw het niet voor de volle 100%.

Bij mijn ford focus weet je gewoon dat je blind naar achteren kan stekenen en als de piepers continu gaan dan zit je er bijna op. Met die achter camera kan ik dat ook goed zien trouwens, maar vooraan is tricky. Maargoed als je een beetje bestuurder ben dan weet je wel hoe lang je neus is toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 17:21
Lollercopter schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:23:
Tesla vision werkt prima, maar ik vertrouw het niet voor de volle 100%.

Bij mijn ford focus weet je gewoon dat je blind naar achteren kan stekenen en als de piepers continu gaan dan zit je er bijna op. Met die achter camera kan ik dat ook goed zien trouwens, maar vooraan is tricky. Maargoed als je een beetje bestuurder ben dan weet je wel hoe lang je neus is toch.
Als je Vision vergelijkt met een jaar terug dan is het verschil bizar groot.

Had toen in het begin gelijk de piepjes uitgezet, zovaak bleerde het onterecht. En nu? Vrijwel nooit meer.

Ik lijken de indicaties nu vrijwel feilloos, zowel voor als achter. Wereld van verschil en wat verbeteren ze veel en snel via updates!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:50
bilgy_no1 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:11:
[...]
Er is dus een leercurve en voor mij ging dat vrij vlot. Ik heb een vrij rustige rijstijl en daar past dit soort systemen goed bij. Ik kan me voorstellen dat anderen vanuit een andere rijstijl of verwachting komen en dan wat meer last hebben om te wennen.
Precies dat en zo ervaar ik het exact ook.

Pas je rijstijl aan, accepteer het of stap af van Tesla.
Denk je dat het niet aan je eigen rijstijl ligt maar aan Tesla? Vraag jezelf af waarom andere er geen of minder last van hebben 8)

Inmiddels kan ik al voorzien wanneer de mYne ingrijpt al dan niet met een geluid- en of visueel signaal.
Iets te snel en te kort op je voorganger aan komen rijden.
Over strepen gaan.
Net iets te hard aan komen rijden waar fietsers op het punt staan over te steken.
Enzovoort en allemaal goed voorspelbaar.

Ofwel, ik maak zelden toeters en bellen mee of ik moet het forceren.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:00
Ook radar is niet feilloos en werkt onder bepaalde omstandigheden gewoon niet of niet betrouwbaar, bijv met extreme regen of sneeuw. Maar met mijn Vision Only MY heb ik in echt heel heftige buien gereden en AP bleef gewoon functioneren. De auto zag de lijnen en andere auto's beter dan ik...
Als er iets moeite heeft met slecht zicht is het een vision systeem.
Mijn auto (geen tesla) met radar detecteert al voorliggers voordat ik zelfs mistlichten zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:59
Vissa66 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:17:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Net weer even langs Tesla gereden om de Performance te bekijken. Dat ziet er nog wel even een tandje dikker uit. Het onderscheid tussen de andere 2 uitvoeringen is nu wel duidelijk zichtbaar. :9

Stoelen zitten heel nice. De 13e is de officiële Nederlandse lancering en dan pas mogen ze de weg op. Apart, want volgens mij krijgen voor die tijd sommige mensen hun Performance al. :+

De 14e in ieder geval even een rondje rijden. :)
Als ik zeg dat ik hem niet zo mooi vind is dat dan gek? Heel Aziatische....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Heb best wat kms gemaakt met de Volvo pilot (vorige auto V60) en nu 3300KM met de M-Y

Radar is niet alles hoor, de Volvo liep altijd in op de voorligger en ging dan vol in de ankers, heel irritant.

De Tesla remt veel geleidelijker. Houdt goed afstand en loopt meer "menselijk" in.

Wel is de Volvo pilot qua stuurinputs minder gevoelig.

Het enige wat me stoort is dat TACC soms snelheidsborden ziet die niet kloppen op het moment en dat je dan (veel) te langzaam gaat.

Zo had ik 1x dat ie 30 op een ventweggetje had gezien terwijl ik op de doorgaande weg 80 mocht. Dat ik dacht wtf is dit? Mijn achterliggers incluis 8)7

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
mitsumark schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:55:
[...]

Mijn auto (geen tesla) met radar detecteert al voorliggers voordat ik zelfs mistlichten zie.
En welke auto is dat als ik vragen mag? Ik ben namelijk benieuwd hoe jou (met radar) auto scoort op veiligheid gebied vergeleken met tesla's met een vision systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:27
De voorbode van een prijsverlaging ? Zie december 2022. Toen kreeg je er ook vanaf 17 december zomaar ineens 10000 km supercharging bij. Op 1 januari ging de prijs fors omlaag (en was de actie voorbij).

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Armo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:37:
[...]

En welke auto is dat als ik vragen mag? Ik ben namelijk benieuwd hoe jou (met radar) auto scoort op veiligheid gebied vergeleken met tesla's met een vision systeem.
Altijd bijzonder dat mensen zonder Tesla zich geroepen voelen om te posten in Tesla topics, valt me bij andere fora ook al op :+

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
flupp schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:42:
[...]

De voorbode van een prijsverlaging ? Zie december 2022. Toen kreeg je er ook vanaf 17 december zomaar ineens 10000 km supercharging bij. Op 1 januari ging de prijs fors omlaag (en was de actie voorbij).
Dec 2022 heb ik niet meegemaakt, ben sinds vorig jaar tesla rijden en daarvoor niet echt gevolgd.

Maar zou goed kunnen kloppen wat je zegt want in jan 2023 werden de prijzen flink verlaagd en in januari van dit jaar ook dus dat zou betekenen dat tesla al 3 jaar op rij in dec/jan de prijzen verlaagd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
Dani86 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:47:
[...]

Altijd bijzonder dat mensen zonder Tesla zich geroepen voelen om te posten in Tesla topics, valt me bij andere fora ook al op :+
Altijd bijzonder dat niet tesla rijders nooit (kritische) vragen mogen stellen voordat ze er 1 kopen.
Valt me bij andere merken/modellen minder op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Armo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:37:
Is een bmw 3 serie 2012 (die aan vervanging toe is), maar dat lijkt me niet zo relevant want er zitten simpelweg minder veiligheids systemen op, dus zal de score wel minder zijn.
Betekent niet dat de radar slecht(er) werkt.
Waar het mij om gaat is dat het systeem doet wat ik verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
mitsumark schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 00:07:
[...]

Is een bmw 3 serie 2012 (die aan vervanging toe is), maar dat lijkt me niet zo relevant want er zitten simpelweg minder veiligheids systemen op, dus zal de score wel minder zijn.
Betekent niet dat de radar slecht(er) werkt.
Waar het mij om gaat is dat het systeem doet wat ik verwacht.
Hoe verklaar je dan dat veel meest recente auto's met radar, camera's, en hetzelfde veiligheidssystemen minder scoren vergeleken met tasla's met vision systeem?

Radar heeft zoals je zei betere zicht in slecht weer maar tesla gebruikt AI in zijn vision systeem en is ver voorruit in software vergeleken met concurrentie. Hierdoor scoren ze beter op veiligheid en dat is toch de doel?

In de toekomst, als de auto's echt autonoom kunnen rijden wordt het zeer waarschijnlijk een combi van radar-vision. Tesla gelooft (of vind het te duur) dat ze het zonder radar kunnen maar dat gaat ze met de huidige kwaliteit camera's niet lukken denk ik.

Btw, natuurlijk mag je als niet tesla eigenaar posten hier maar hou er wel rekening mee dat mensen vaak alleen posten als ze iets te klagen hebben. Mensen die tevreden zijn posten veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 00:07
mitsumark schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 00:02:
[...]

Altijd bijzonder dat niet tesla rijders nooit (kritische) vragen mogen stellen voordat ze er 1 kopen.
Maar heb je daar echt 10 pagina's voor nodig? >:)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 20:27

Ethirty

Who...me?

[...]

Ik begrijp het gepiep (😎) van sommige mensen over AP etc hier niet zo goed. Ik rijd bijna altijd op AP en dat naar grote tevredenheid. Ik vind het erg ontspannen rijden. Ja, soms wat afremmen, maar ik herken de situaties waar dit voor kan komen inmiddels aardig goed en word zelden overvallen door een keiharde remactie.

Kanttekening: ik zet het niet aan op van die rare 60 km wegen, maar daar kom ik dus amper.
Het punt over het gepiep was juist ook zonder TACC of AP aan. Waarschuwen voor geparkeerde auto's, passeren van auto's op een weg zonder middenstreep. Situaties die duidelijk een heel stuk Europeser zijn, dan waar de software rekening mee houdt.

De regels dat dat moet zijn Europees, maar de software gaat daar hopelijk in de toekomst beter mee om dan nu. Juist Tesla zou daarin onderscheid moeten kunnen maken tov de traditionelere systemen. Mijn gevoel is dat juist die oude systemen nu wat minder gevoelig zijn en minder false positives maken.
Oekol schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 00:30:
[...]

Maar heb je daar echt 10 pagina's voor nodig? >:)
Wel meer, je moet eerst door 9 pagina's fanboyism scrollen :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 23:26
Goedemorgen allemaal!

Heb gister tot mijn grote verdiet schade gereden aan de bumper van onze nieuwe m3 uit maart🙁

Net even langs een autoschade hersteller geweest waar ik wel is eerder ben geweest met een vorige auto. De kosten zijn 500 euro voor de hele voorbumper overspuiten, dus valt me mee.

Even ter bevestiging: er zitten helemaal geen sensoren meer in de bumper bij de highland toch? Ze moeten waarschijnlijk een paar plekjes even plamuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:46

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Zijn er meer mensen die een recent overname aanbod hebben gehad van de LM, mijn 2019 loopt in Juli uit de lease en gaat zeer waarschijnlijk onze tweede auto vervangen.

De LM vraag 18.000 euro voor de SR+ met 134k km, dit ijkt mij een mooi aanbod.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:46

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

ADutchGuy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:45:
Hallo, nu het toch over trekhaken gaat: mijn M3 uit 2019 heeft een trekhaak maar de verlichtings connector (13 polig) wijst recht naar beneden. De 7 polige connector van de aanhanger steekt dan dus ook recht naar beneden, samen met het verloopje van 13 naar 7 polig. Dan sleept de kabel wel haast over de grond, zeker bij een drempel oid.

Ik heb als workaround een haakse connector (13 polig male naar female) online gevonden, ik weet niet of link naar de shop hier is toegestaan dus die laat ik weg. Maar dan heb ik twee verloopjes achter elkaar en dat ding vind ik voor ca €80 wel vrij prijzig. Heeft iemand hier ervaring mee en is er een betere, betaalbaarder oplossing?
Ik heb de haakse connector, het is echt een verrademing, zeker met de caravan en wat langere trajecten waar je bij het laden soms toch af en aan moet koppelen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sWcENDx.jpeg

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:51
Voor mijn tesla had ik 3 andere auto’s gehad met acc.
De eerste een golf 1,2 uit 2015 was een van de eerste met acc dat werkte goed op soms flinke rem acties na als auto’s gingen invoegen ofzo maar daar was ik wel aangewend en kon daar zeer goed op anticiperen door het gas pedaal lichtjes druk uit te oefenen, .
Daarna een golf gti met acc en die was van 2016 en daarbij werkte de acc veel beter ook geen rare rem acties meer en zoals al gemeld bij mist remde de auto en ik zag niet waarom, na echt remmen was het niet verminderde de snelheid iets later bleek dat er een ongeluk was gebeurd en dat was echt een paar 100m verder.
Daarna een Octavia vRS van 2021 daar werkte de acc zeer goed vond ik.
Echter bij alle 3 de auto gingen ze op 60km wegen met 1 rijbaan rare dingen doen met fietsers en tegenliggers.
Maar ik heb ook nooit ghostbreaking gehad, alle acties waren te verklaren.
Met de tesla heb ik nu in bijna een jaar tijd 2x een ghostbreak gehad.
Wel vind ik dat er vaak veel te snel ingegrepen word, en vooral het gepiep als ik vlak langs de lijn rijd, wat ik normaal altijd deed, rechterbaan tegen de rechterlijn, linkerkant linkerlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
revolution-nl schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:53:
Zijn er meer mensen die een recent overname aanbod hebben gehad van de LM, mijn 2019 loopt in Juli uit de lease en gaat zeer waarschijnlijk onze tweede auto vervangen.

De LM vraag 18.000 euro voor de SR+ met 134k km, dit ijkt mij een mooi aanbod.
Nee maar heb er wel zelf om gevraagd. Krijg prijs eind juni (3 maanden voor einde contract).

18k is zeker netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
flupp schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 23:42:
[...]

Ik denk een voorbode voor de refresh Model Y. Iedereen denkt dat ie pas in 2025 komt, maar dat zou ik ook zeggen als ik Tesla was en dan ineens is ie er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-09 22:34

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

mitsumark schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 00:02:
[...]

Is een aanname, van mij mag je :)
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-07 17:42
Vraagje van een Tesla beginner.

Hoe ga je het makkelijkst weer rijden na het laden?

Deze moet ik even toelichten. Nu doe ik het als volgt:
  • Ik loop naar de auto die klaar is met laden.
  • Als ik er ben pak ik mijn telefoon en unlock die.
  • Ik start de Tesla app.
  • Ik navigeer in de app naar de knop "ontgrendel laadpoort". en klik er op
  • Ik open de achterklep via de fysieke knop
Dan komt natuurlijk nog het stukje met de kabel losmaken, in de achterbak gooien, etc.
Echter vind ik de opgesomde handelingen best bewerkelijk en heb het gevoel dat ik iets mis. Hoe kan dit makkelijker? Het liefst zou ik willen dat als ik aan kom lopen, de laadpoort automatisch ontgrendeld wordt. De achterklep zelf openen vind ik niet zon probleem (alhoewel die ook wel vanzelf open mag gaan, ik moet de laadkabel toch ergens kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
BPTBPTBPT schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:21:

• Ik start de Tesla app.
Dan komt natuurlijk nog het stukje met de kabel losmaken, in de achterbak gooien, etc.
Echter vind ik de opgesomde handelingen best bewerkelijk en heb het gevoel dat ik iets mis. Hoe kan dit makkelijker? Het liefst zou ik willen dat als ik aan kom lopen, de laadpoort automatisch ontgrendeld wordt. De achterklep zelf openen vind ik niet zon probleem (alhoewel die ook wel vanzelf open mag gaan, ik moet de laadkabel toch ergens kwijt).
Gaat het om laden bij openbare laadpalen ot eigen laadpaal?

Bij mij (openbare laadpaal) gaat het als volgt;

- laadpas tegen laadpaal, laadpoort (zowel auto als laadpaal) wordt ontgrendeld
- achterbak open met fysieke knop en kabel erin gooien
- instappen en wegrijden

Mijn telefoon blijft in mijn broekzak. Als je je telefoon als sleutel gebruikt dan is de auto ontgrendeld als je in de buurt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Ik start de Tesla app.
Als je de app niet op de achtergrond sluit blijft je mobiel altijd als sleutel werken, ik zou daar eens mee beginnen. Dan hoef je vervolgens alleen je pasje voor de laadpaal te houden en dan ontgrendelt de auto automatisch en hoef je dat ook niet in de app te selecteren. Althans, als je bij een publieke laadpaal staat of thuis laadt via leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonjour
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-08 17:44
en de achterklep opent na de laatste update ook handsfree! Wel even instellen menu bij Ontgrendelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 16:09

• Ik start de Tesla app.
Shortcuts aanmaken van de tesla app op je telefoon? Met iPhone kan ik shortcuts aanmaken voor de Tesla. Deze kan ik vervolgens ook weer gebruiken op mijn Apple Watch.

Ik heb echter gewoon de tesla widget op mijn hoofdscherm. Aanklikken dan ben je er zo.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 10:21
bonjour schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:34:
en de achterklep opent na de laatste update ook handsfree! Wel even instellen menu bij Ontgrendelen.
* M3H only ;) (zeg ik helaas, als Y rijder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09 14:26
zie topicwarning

[ Voor 82% gewijzigd door We Are Borg op 08-06-2024 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:06

• Ik start de Tesla app.
Ik heb een tesla app (betaald) op mijn applewatch. Daarmee unlock ik thuis terwijl ik naar mijn auto loop de auto waarmee hij ook meteen de laadkabel unlocked. Werkt erg makkelijk.

Dit is tevens ook de reden waarom ik weer een Tesla heb besteld. Anders heb ik de app voor niets gekocht natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
In Duitsland nu €6.000 korting op alle Y's uit voorraad!
https://www.tesla.com/de_.../my?arrangeby=plh&range=0
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ruOagzXnHzQsjNNGXPobAil_4Z0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fgW2Gu93xv1d0DOk2HBZLGol.jpg?f=fotoalbum_large

¹ Gültig für vorkonfigurierte Model Y Fahrzeuge, vorbehaltlich der Lieferung bis einschließlich 30. Juni 2024. Wenn die Lieferung nicht bis zu diesem Datum erfolgt, wird die Tesla Umweltprämie nicht auf Ihre Bestellung angewendet. Tesla haftet nicht für den Fall, dass die Auslieferung Ihres Fahrzeugs, aus welchem Grund auch immer, nicht bis einschließlich 30. Juni 2024 erfolgen kann und Sie nicht in der Lage sind, von dieser Aktion zu profitieren. Zertifizierte Gebrauchtfahrzeuge und andere Gebrauchtfahrzeuge sind von diesem Angebot ausgeschlossen. Die Tesla Umweltprämie kann nicht mit anderen Angeboten oder Finanzangeboten kombiniert werden, wie z. B. dem 0%- oder 1,99%-Zinsangebot für die Finanzierung bestimmter Model Y-Fahrzeuge. Falls Sie einen Antrag stellen und solche Förder- oder Finanzierungsangebote erhalten, greift die Tesla Umweltprämie nicht.

[ Voor 106% gewijzigd door Maurice- op 08-06-2024 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
Tomas_ schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:54:
[...]

Ik heb een tesla app (betaald) op mijn applewatch. Daarmee unlock ik thuis terwijl ik naar mijn auto loop de auto waarmee hij ook meteen de laadkabel unlocked. Werkt erg makkelijk.

Dit is tevens ook de reden waarom ik weer een Tesla heb besteld. Anders heb ik de app voor niets gekocht natuurlijk.
LOL. Heb alleen geen Apple watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:17

• Ik start de Tesla app.
Achterklep open, laadpas pakken (die leg ik achterin als hij aan het laden is), laadpas tegen paal, kabel uit paal, daardoor laat de auto ook los, kabel uit auto, oprollen, achterin leggen, achterklep dicht. Geen telefoon nodig, 10 seconden max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
It's happening. Hold your horses :Y

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

• Ik start de Tesla app.
Dit gaat over openbaarladen bij mij:

- als ik kom aanlopen achterklep open met app of gewoon met hand (telefoon is sleutel)
- laadpas pakken die ik op de bagageklep laat liggen
- pas tegen laadpaal en kabel uit auto halen en op de EVHOOK leggen
- EVhook uit de laadpaal halen en in 1x in de achterbak laadruimte leggen (onder de vloer).

Wegrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Smurf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:58
Volgens mij vooralsnog alleen bij de M3H toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

Het is overigens irritant dat in iOS shortcuts er geen actie is voor laadpoort ontgrendelen. Ik gebruik namelijk de frunk, dus het zou voor mij ideaal zijn als ik de frunk kan openen en de laadpoort kan ontgrendelen in één actie.
DaCoTa schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:06:
[...]

Achterklep open, laadpas pakken (die leg ik achterin als hij aan het laden is), laadpas tegen paal, kabel uit paal, daardoor laat de auto ook los, kabel uit auto, oprollen, achterin leggen, achterklep dicht. Geen telefoon nodig, 10 seconden max.
Bij mij gaat de kabel niet los als ik hem uit de paal haal volgens mij. Dat zou ook niet logisch zijn, want als de paal uit gaat door een storing of wat dan ook kan iemand je laadkabel meenemen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Sebazzz schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:23:
Het is overigens irritant dat in iOS shortcuts er geen actie is voor laadpoort ontgrendelen. Ik gebruik namelijk de frunk, dus het zou voor mij ideaal zijn als ik de frunk kan openen en de laadpoort kan ontgrendelen in één actie.

[...]

Bij mij gaat de kabel niet los als ik hem uit de paal haal volgens mij. Dat zou ook niet logisch zijn, want als de paal uit gaat door een storing of wat dan ook kan iemand je laadkabel meenemen.
Klopt. De kabel komt los omdat de auto open is en hij de laadsessie afsluit op de paal. Niet omdat hij de sessie sluit aan de paal. Want dan zouden er inderdaad veel kabels gestolen worden met storingen gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Maurice- schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:05:
*knip*
Volgens mij gaan de verkopen in Duitsland niet zo goed. Zeker na het afschaffen van overheid subsidie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 15:59

• Ik start de Tesla app.
Om ook maar een duit in het zakje te doen:

3 opties:
Ik druk bij de kapstok op m’n flic knopje en de laadpoort is ontgrendeld als ik op de oprit naast de auto sta. Ik hang de vaste kabel terug, stap in en rij weg.

Alternatief:
Ik kom aanlopen en hou de deurklink linksachter 4 seconden vast. Laadpoort ontgrendelt (dankzij sexy commander van enhauto), kabel hang ik terug (vaste kabel aan huis).

Publieke paal:
Deurklink linksvoor hou ik 4 seconden op, frunk gaat open (wederom dankzij de commander van Enhauto). Laadpas langs paal, hierdoor ontgrendeld de laadpoort ook gelijk (auto is open, dus dan gaat dit gelijk goed). Kabel eruit en in frunk. Frunk dicht en wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960

peerke 1960

MMmmm, ik kan niks vinden in het menu ( vergrendeling) tav het handsfree openen van je laadklep.
Volgens mij heb ik de laatste update, peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
peerke 1960 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:45:
[...]

MMmmm, ik kan niks vinden in het menu ( vergrendeling) tav het handsfree openen van je laadklep.
Volgens mij heb ik de laatste update, peter
Alleen voor de model 3 highland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:24
Armo schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:29:
[...]

Volgens mij gaan de verkopen in Duitsland niet zo goed. Zeker na het afschaffen van overheid subsidie.
Icm sluiting van de fabriek en toegenomen concurrentie denk ik eerder dat de langverwachte update eraan zit te komen.

Maar dat is misschien ook wensdenken omdat ik dan een nieuwe Y als opvolger van de 3 kan gaan rijden in t najaar ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Her-man
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-07-2024
mitsumark schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:55:
[...]

Dan zou ik je aanraden om toch eens met een vision only Tesla mee te rijden in een heftige regenbui en veel opspattend water. Kijk dan mee via de camera’s. Wat direct opvalt dat de camera’s blijkbaar beter zicht hebben en minder last van al dat water. Zelf was ik best verbaasd. M’n verwachting was dat AP/TACC in die omstandigheden (veel) minder zouden werken. Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Her-man schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:53:
[...]

Dan zou ik je aanraden om toch eens met een vision only Tesla mee te rijden in een heftige regenbui en veel opspattend water. Kijk dan mee via de camera’s. Wat direct opvalt dat de camera’s blijkbaar beter zicht hebben en minder last van al dat water. Zelf was ik best verbaasd. M’n verwachting was dat AP/TACC in die omstandigheden (veel) minder zouden werken. Niet dus.
Minder last van water/mist dan een auto met radar? Want daar gaat het om.
Helaas is de kans op een stortbui tijdens een proefrit nihil, dus zelf geen ervaring met een vision only auto, wel weet ik dat mijn auto met radar 0,0 last ervan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rverheij
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-09 12:00
Iemand een idee hoe het zit met een reeds gekochte auto waarvan de levering volgt voor de einddatum van de actie. Ik mis de “koop moet gesloten zijn vanaf datum 7-6-2024”. Zou een mooi extraatje zijn. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostdz
  • Laatst online: 23-09 14:58
Maurice- schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:05:
https://www.tesla.com/de_.../my?arrangeby=plh&range=0
[Afbeelding]

¹ Gültig für vorkonfigurierte Model Y Fahrzeuge, vorbehaltlich der Lieferung bis einschließlich 30. Juni 2024. Wenn die Lieferung nicht bis zu diesem Datum erfolgt, wird die Tesla Umweltprämie nicht auf Ihre Bestellung angewendet. Tesla haftet nicht für den Fall, dass die Auslieferung Ihres Fahrzeugs, aus welchem Grund auch immer, nicht bis einschließlich 30. Juni 2024 erfolgen kann und Sie nicht in der Lage sind, von dieser Aktion zu profitieren. Zertifizierte Gebrauchtfahrzeuge und andere Gebrauchtfahrzeuge sind von diesem Angebot ausgeschlossen. Die Tesla Umweltprämie kann nicht mit anderen Angeboten oder Finanzangeboten kombiniert werden, wie z. B. dem 0%- oder 1,99%-Zinsangebot für die Finanzierung bestimmter Model Y-Fahrzeuge. Falls Sie einen Antrag stellen und solche Förder- oder Finanzierungsangebote erhalten, greift die Tesla Umweltprämie nicht.
Mogen ze hier ook wel doen >:)
België kent ook de voorraadauto's voor €39.990 vanwege subsidie aldaar..
Voor €39.990 minus SEPP stap ik ook graag in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09 14:26
Hoe zijn jullie ervaring met de nieuwe update die betere adaptive headlights beloofd?
Ik heb hem net binnen en ga vanavond even testen als het donker is.

I had het al eerder gepost maar schijnbaar mag je hier geen firmware nummers posten want dan word je post verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960

peerke 1960

Vraagje, Bij de S is het goed te doen om je accupakket te laten repareren. Kost wel wel een duit. Ik heb ergens gelezen dat de accupakketten bij de M3 en MY zodanig zijn geconstrueerd zijn ( lees verlijmd), dat dit amper mogelijk is. Nu is dit voorlopig niet aan de orde of tesla moet failliet gaan, echter ik wil het wel weten. Wie heeft hier kennis van?
Thxs, peter

[ Voor 3% gewijzigd door peerke 1960 op 08-06-2024 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
peerke 1960 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 16:17:
Vraagje, Bij de S is het goed te doen om je accupakket te laten repareren. Kost wel wel een duit. Ik heb ergens gelezen dat de accupakketten bij de M3 en MY zodanig zijn geconstrueerd zijn ( lees verlijmd), dat dit amper mogelijk is. Nu is dit voorlopig niet aan de orde of tesla moet failliet gaan, echter ik wil het wel weten. Wie heeft hier kennis van?
Thxs, peter
Ze doen het zelf ook in het lokale SeC dus zo ingewikkeld zal het niet zijn. Daarnaast, waarom zouden ze het zo ontwerpen? Zorgt alleen maar voor hogere kosten bij garantiewerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Idanue schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:32:
Hoe zijn jullie ervaring met de nieuwe update die betere adaptive headlights beloofd?
Ik heb hem net binnen en ga vanavond even testen als het donker is.

I had het al eerder gepost maar schijnbaar mag je hier geen firmware nummers posten want dan word je post verwijderd.
Ik had het toevallig gisteravond eens aan, maar ik vind het best onrustig. Hij past continu de verlichting aan op de omstandigheden (wat natuurlijk goed is), maar bij veel verkeersborden reageerde hij dus al op de reflectie…
Achja, ik gebruik groot licht vrijwel nooit, dus voor mij verder geen belangrijke functie.

(Je mag hier overigens prima je firmware versie noemen, maar enkel noemen dat je versie Z hebt met functie Y voegt niets toe. Wellicht daarom verwijderd?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:06
Oekol schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:07:
[...]

It's happening. Hold your horses :Y
Auto moet geleverd zijn voor 30 juni.
Kwartaalomzetstuwing (4 x woordwaarde)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ALF99
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-03 07:24
Na lang vergelijken ( q4/Id4 of 5/ enyaq/mustang) voor een nieuwe Leasewagen heb ik sinds een week een nieuwe model Y zwart , long range awd, met de 20 inch induction velgen.
Superblij met deze keuze, rijdt er nu een week mee, en vind hem zelf echt mooi om te zien en kan tot nu toe niet zeggen dat er iets tegenvalt, alle verhalen over Tesla en de kwaliteit van bouwen en interieur zijn mijn insziens dan inmiddels ook wel achterhaald.
Ik heb hiervoor diverse vw's een audi een seat en 2x een peugeot in de lease gehad dus toch aardig wat vergelijkingsmateriaal en de tesla is zeker niet minder qua interieur.
Alleen nu komt de vakantie periode er aan en vraag ik mij af of jullie ervaring hebben met dakdragers op de Y?
En zo ja welke , de originele Tesla of Farrad
Ik ben er een beetje huiverig voor dat ik het dak beschadig, of valt dit reuze mee? Ik hoor graag jullie ervaringen.
Thx

NB ZO 12xRec Twinpeak 365

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Om nog maar keer terug te komen op die velgen van de performance. Op usa fora komen nu veel foto's lang dat de kapjes er idd uit kunnen.
Erg mooi!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73snJyGT1iH1mb_YBXL0fU2Coqg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/erCkH6OqxOIoG9OqkvCvTn1S.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GuGZh5-2wF-0L5J4CCoYokyDvZo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/A4kakvV084C5vOPRz30kdmy3.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Zat op 2024.14.8 en was bekend met dat er een nieuwere (.9) aankwam met bug fixes. Kreeg dus ook een update voorgeschoteld en toen ik keek was het gewoon de 2024.20.1.

Hoopte namelijk dat het een 'bug' oplost waarbij alles van de toybox met een zwarte achtergrond weer wordt gegeven bij mij. Dat was altijd een lichte achtergrond en vind 't echt lelijk nu. Fingers crossed.

Deze update heeft oa preheaten bij een SuC en hoop ook andere snelladers verbeterd. Ben benieuwd.

De bochten verlichting gaat nog wel even duren voordat we 'echt' dat kunnen testen ben ik bang. Al sluit ik het niet uit dat ik een rondje ga rijden als 't donker is :+
This release includes various improvements that optimize your vehicle's performance in hot weather. The A/C cools down the cabin faster, and your vehicle better regulates the HV Battery temperature for enhanced Supercharger performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:38
anti elppa schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:27:
Om nog maar keer terug te komen op die velgen van de performance. Op usa fora komen nu veel foto's lang dat de kapjes er idd uit kunnen.
Erg mooi!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er niet slecht uit inderdaad, beetje experimenteren. 8)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Laatst online: 20:37
Sebazzz schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:23:
Het is overigens irritant dat in iOS shortcuts er geen actie is voor laadpoort ontgrendelen.
Die is er zeker wel (ik gebruik hem ook): "open laadcontact"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBFJAw4K5nITwNnSgEgYuZ25zkQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u3e8nzwj9l4KR3ocLiW9Lqzp.jpg?f=fotoalbum_large

Nog steeds weinig progressie in Groningen - Hoogkerk aangaande de nieuwe superchargers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm

• Ik start de Tesla app.
Voor een paar cent een NFC-sticker kopen en daar een serie opdrachten aan koppelen. Bij mij gebeurt na het aantiken van de sticker als ik het huis uit ga het volgende:
- de LED-floodlight van de oprit gaat aan (afhankelijk van het tijdstip)
- de auto wordt ontgrendeld
- de achterklep gaat open
- de laadpoort wordt ontgrendeld.

Zodrag mijn telefoon verbinding maakt met de "carkit" gaat er een timer lopen en schakelt na 1 minuut de opritlamp uit en wordt de wifi van de telefoon uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
anti elppa schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:27:
Erg mooi!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De vraag is toch nog vooral of die kleine kapjes (o.a. waar de nippel in zit) er ook af kunnen en of hier dan die gekke gaatjes onder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
WhoDoYaThinkIAm schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:58:
[...]

Die is er zeker wel (ik gebruik hem ook): "open laadcontact"
Dat is wat anders dan ontgrendel laadkabel. Mensen zonder eigen laadpaal zonder autorisatie snappen die niet.

Tesla unlocked als enige merk niet de kabel als de auto van het slot gaat als de laadsessie niet beëindigt is.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Smobbo schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:55:
[...]

De vraag is toch nog vooral of die kleine kapjes (o.a. waar de nippel in zit) er ook af kunnen en of hier dan die gekke gaatjes onder zitten.
Die gaatjes zitten er volgens mij wel onder ja. Maar mij gaat het vooral om die grote kappen. En die kunnen gelukkig weg. Die kleine stoor ik me niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
_eLMo_ schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:00:
[...]

Dat is wat anders dan ontgrendel laadkabel. Mensen zonder eigen laadpaal zonder autorisatie snappen die niet.

Tesla unlocked als enige merk niet de kabel als de auto van het slot gaat als de laadsessie niet beëindigt is.
Nee hoor, test het maar. Ik heb een eigen laadpaal zonder pasjes en zo. Hij ontgrendelt de kabel met deze opdracht. Dus ik snap het wel en jij niet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADutchGuy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:59
revolution-nl schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:04:
[...]

Ik heb de haakse connector, het is echt een verrademing, zeker met de caravan en wat langere trajecten waar je bij het laden soms toch af en aan moet koppelen.

[Afbeelding]
Kan ik me goed voorstellen, ik heb er van de week onder mogen liggen om trekhaak en connector te monteren, daar zit je niet op te wachten om dat driemaal daags te doen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:38
Smobbo schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:55:
[...]

Die kleine kapjes zitten in de velgen geklikt, daar komen gaten onder vandaan zoals eerdere foto's laten zien van de velgen zonder alle kappen. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowinG
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 22:31
IK heb eigenlijk ook een vraagje. Wij hebben nu de model Y net een maandje. Alleen is er dinsdag iemand flink achterin gereden. Auto zit behoorlijk in elkaar achter.

Nu hebben we hem naar een Tesla certified schadeherstel laten brengen (die ook ondersteund wordt door de verzekeringsmaatschappij).
Ik ga er vanuit dat hij weer als nieuw terugkomt, maar ik vraag me: moet ik rekening houden met waardeverlies?
De auto heeft nu dus een schadeverleden en omdat hij dus zo jong is (< maand bij aanrijding en 1616km op de telller) ben ik bang dat als we hem weer willen verkopen ooit, we toch minder terugkrijgen.
Wat raden jullie om te doen in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Jos84 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:03:
[Afbeelding]

Nog steeds weinig progressie in Groningen - Hoogkerk aangaande de nieuwe superchargers.
Viel mij ook al op. Normaal worden die dingen binnen no time uit de grond gestampt. Zijn er issues bekend (infra)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Ik heb sinds ik de tesla heb meegekregen enkele keren per dag deze fout:
UI_112 storing USB apparaat. Verwijder apparaat uit USB poort. Iemand idee wat dat is? Ik heb niks anders gebruikt dan hoe ik de auto meekreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
FlowinG schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:45:
IK heb eigenlijk ook een vraagje. Wij hebben nu de model Y net een maandje. Alleen is er dinsdag iemand flink achterin gereden. Auto zit behoorlijk in elkaar achter.

Nu hebben we hem naar een Tesla certified schadeherstel laten brengen (die ook ondersteund wordt door de verzekeringsmaatschappij).
Ik ga er vanuit dat hij weer als nieuw terugkomt, maar ik vraag me: moet ik rekening houden met waardeverlies?
De auto heeft nu dus een schadeverleden en omdat hij dus zo jong is (< maand bij aanrijding en 1616km op de telller) ben ik bang dat als we hem weer willen verkopen ooit, we toch minder terugkrijgen.
Wat raden jullie om te doen in dit geval?
Via je verzekeraar de waardevermindering claimen bij de tegenpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
Ik wil graag een bestuurder toevoegen, die mijn auto ook met de telefoonsleutel (de Tesla app) kan openen. In de app van de nieuwe bestuurder staat dat ik toestemming moet geven en een bestuurder moet toevoegen in mijn eigen Tesla app. Dat zou moeten via
Beveiliging En Bestuurders > Bestuurder toevoegen

Ik heb die optie niet in mijn app. Alleen "Beveiliging" en kan daar geen bestuurder toevoegen. Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BPTBPTBPT schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:19:
Ik wil graag een bestuurder toevoegen, die mijn auto ook met de telefoonsleutel (de Tesla app) kan openen. In de app van de nieuwe bestuurder staat dat ik toestemming moet geven en een bestuurder moet toevoegen in mijn eigen Tesla app. Dat zou moeten via

Ik heb die optie niet in mijn app. Alleen "Beveiliging" en kan daar geen bestuurder toevoegen. Wat te doen?
Heb je eigen auto of via leasemaatschappij (zakelijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:25:
[...]

Heb je eigen auto of via leasemaatschappij (zakelijk)?
Zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de meeste gevallen moet de leasemaatschappij dat dan doen want zij zijn eigenaar van de auto. In mijn geval moest mijn vriendin een apart tesla account aanmaken en gaf ik haar e-mailadres door als nieuwe gebruiker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:29:
[...]

In de meeste gevallen moet de leasemaatschappij dat dan doen want zij zijn eigenaar van de auto. In mijn geval moest mijn vriendin een apart tesla account aanmaken en gaf ik haar e-mailadres door als nieuwe gebruiker.
Dank voor de tip, ik ga et navragen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
WhoDoYaThinkIAm schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:04:
[...]

Nee hoor, test het maar. Ik heb een eigen laadpaal zonder pasjes en zo. Hij ontgrendelt de kabel met deze opdracht. Dus ik snap het wel en jij niet... :)
What the flying f…. Je hebt gelijk! Hier zat ik al een jaar op te wachten, dit werkte zeker weten een half jaar geleden nog niet zo.

Je zou ook verwachten dat de shortcut “open laadcontact” het zelfde doet als de “open laadpoort” knop in Tesla. Waar heb je anders “sluit laadcontact” ook voor?

Maar blijkbaar doet deze shortcut wat ANDERS dan de app, en doet hij _zowel_ open laadpoort als ontgrendel laadkabel! 🤣

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
BPTBPTBPT schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:19:

Wij hebben ook een zakelijke lease auto. Mijn vrouw logt in met mijn emailadres. Wat is de toegevoegde waarde dan? Zij heeft de app ook op haar telefoon en kan de auto openen. In de auto een profiel voor gaar aangemaakt. Waarom zou ik dit ook moeten aanvragen? Thanks.
Pagina: 1 ... 352 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: