2024.14.9 op een Y met hw4 hier
Je zet m tevoren in Wasstraat modus, dus ruim voordat je die band opgaat. Je kunt dan nog gewoon rijden, tot max 15 km/u. Dus dit kan al op de parkeerplaats buiten bijv. Op het moment dat je op de band gaat, rem indrukken en 'Rollen ingeschakeld' aanklikken zodat deze blauw wordt. En spiegels inklappen doe ik ook altijd.Sebazzz schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 06:58:
Ik begrijp nog niet helemaal wat de goede procedure is om 'm in wasstraatmodus te zetten. Je hebt zo'n lopende band bij de wasstraat. Als je eerst stil gaat staan dan gaat de auto op de rem, met alle gevolgen qua geluid en chargerijnige wasstraatmedewerker van dien. De laatste keer heb ik hem terwijl ik uitrol in neutraal gezet en via inertia op de band gerold. Dat werkte beter. Met de nieuwe update is neutraal naar het bedieningspaneel gegaan - dus dat is niet zo handig meer. Mis ik iets?
Mocht je een pook hebben dan vind ik in neutraal zetten fijner.The__Virus schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:21:
[...]
Je zet m tevoren in Wasstraat modus, dus ruim voordat je die band opgaat. Je kunt dan nog gewoon rijden, tot max 15 km/u. Dus dit kan al op de parkeerplaats buiten bijv. Op het moment dat je op de band gaat, rem indrukken en 'Rollen ingeschakeld' aanklikken zodat deze blauw wordt. En spiegels inklappen doe ik ook altijd.
Wasstraatmodus aan, band oprijden, pook een seconde naar boven houden. Klaar.
Geen gezeik met op de rem trappen terwijl je half op de band staat. Deed het eerst wel, tot ik de neutraal methode ontdekte.
https://wren.co/join/Devian
Denk niet dat ze zo lang blijven buurten op een SeC. Die van jou komt 'just in time' iets later op de vrachtwagen gok ik. Gefeliciteerd met je nieuwe auto alvast! Leukmaik73 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:44:
[...]
Daar zat vast die van mij bij.... Hoop de Y over 3/4 weken in ontvangst te mogen nemen.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Verwijderd
Toevallig ergens regio Amersfoort?tinusterror schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 06:55:
[...]
Waar ik heb laten tinten houden ze daar goed rekening mee. Ze plakken met een rol schilderstape waar folie aan vast zit net achter het rubber van je raam heel het binnen portier af. Het vocht wat vrij komt loopt over het folie van de deur af. RGB en bekleding blijft droog.
Totdat ooit je laadklep open gaatDevian schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:44:
[...]
Mocht je een pook hebben dan vind ik in neutraal zetten fijner.
Wasstraatmodus aan, band oprijden, pook een seconde naar boven houden. Klaar.
Geen gezeik met op de rem trappen terwijl je half op de band staat. Deed het eerst wel, tot ik de neutraal methode ontdekte.
Lijkt er op dat dit wordt opgelost met de nieuwe Cosmx batterij die 14.4 Volt spanning heeft. Volgens de service manual kan de MY met HW4 hier al van zijn voorzienmjvdzwet schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:06:
[...]
Ik heb in mijn koelbox een buck step down converter gebouwd om de 15V naar 12V te brengen.
https://a.aliexpress.com/_EwDpX9H
Zelf onze oude absorptiekoelbox in de kofferbak mee op vakantie gehad vorig jaar (13 urige rit), werkte prima. Dus de hogere spanning hoeft geen probleem te zijn, zelfs voor een oud beestje. Vaak staat er wel 14+V op bij een reguliere auto, bijv. als de accu wordt geladen/auto rijdt.pdidi schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:08:
[...]
Lijkt er op dat dit wordt opgelost met de nieuwe Cosmx batterij die 14.4 Volt spanning heeft. Volgens de service manual kan de MY met HW4 hier al van zijn voorzien
Héél veel koelboxen werken op 12v/24v.The__Virus schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:28:
[...]
Zelf onze oude absorptiekoelbox in de kofferbak mee op vakantie gehad vorig jaar (13 urige rit), werkte prima. Dus de hogere spanning hoeft geen probleem te zijn, zelfs voor een oud beestje. Vaak staat er wel 14+V op bij een reguliere auto, bijv. als de accu wordt geladen/auto rijdt.
Veel zijn natuurlijk ontworpen zodat ze ook in vrachtwagens werken (24v).
Volgens mij hoef je fysiek niks te schakelen, dus werken ze gewoon tussen die volledige range. Dus ook ~16 volt...
Sowieso zijn veel automotive 12v accesoires ontworpen om ook tot 16+ volt te blijven werken.
[ Voor 6% gewijzigd door Allewijn op 06-06-2024 09:36 ]
Die van mij niet, komt nog van voor 2000 maar werkt prima.Allewijn schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:34:
[...]
Héél veel koelboxen werken op 12v/24v.
Veel zijn natuurlijk ontworpen zodat ze ook in vrachtwagens werken (24v).
Volgens mij hoef je fysiek niks te schakelen, dus werken ze gewoon tussen die volledige range. Dus ook ~16 volt...
Sowieso zijn veel automotive 12v accesoires ontworpen om ook tot 16+ volt te blijven werken.
I stand corrected, MY staan er inderdaad een paar te koop, maar voor 48k slijten ze die niet imo.Armo schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 00:49:
[...]
Wat heeft highland ermee te maken? Ik heb een MY LR![]()
Inruilen is lekker makkelijk maar je geeft bij inruilen vaak duizenden euro's cado aan de verkoper naar mijn mening.
Weet niet waar die korting van 3k vandaan kwam, maar stel de nieuwprijs/waarde is 55k, rij je weg is er nog 50k over, dan 2% per maand eraf kom ik op 41k na 10 maanden.
38k aanbod ter inruil is wellicht karig, maar de tussenpersoon moet natuurlijk (garantie)risico indekken.
Heb precies hetzelfde, zelfde auto, zelfde km stand. Ga vanmiddag daarvoor naar SeC. Eerste keer konden ze de trilling er niet helemaal uitkrijgen, banden in druk verlaagd, die moest ik na 100km weer op druk brengen. Was heel stuk beter maar lijkt nu weer iets meer te trillen dus hoop dat het na dit bezoek opgelost word. Heb ook wel eens gelezen dat in sommige gevallen uiteindelijk nieuwe banden zijn gemonteerd.ChromeFR schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:59:
[...]
Ik heb net voor het eerst een wat langere rit gemaakt en dan merk ik bij 100+ km/u helaas toch wel een ietwat irritante trilling in het stuur. Staat nu zo'n 6000 km de teller (M3H SR). Is in het begin al keer bij SeC geweest, ze hebben toen de wielen gebalanceerd. Helaas dus nog steeds aanwezig. Iemand inmiddels een oplossing?
Ik heb maar weer een service request gedaan iig..
M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450
Waarom zou de laadklep open gaan? Wasstraatmodus staat aan?The__Virus schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:06:
[...]
Totdat ooit je laadklep open gaat. Het kan natuurlijk goed gaan, maar alle instellingen die worden toegepast geven mij wel een wat veiliger gevoel. Anderzijds snap ik je punt: het blijft altijd een beetje stressen om hem goed op rollen te zetten.
https://wren.co/join/Devian
Uhm, als het alarm afgaat. Dus met alle toeters en bellenHenvar schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:14:
[...]
En wat wordt dan gedefinieerd als een alarm event? Als men heel dicht op de auto staat of als men de auto aanraakt?
Heel dicht op de auto staan zal (gelukkig) geen alarm triggeren.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eGuKtB6ecQu46V9SABfmMgnz.jpg?f=user_large)
https://www.tesla.com/own...AE-AF07-2FDC0EB64663.html
Hi,
Weten jullie of er ook een mogelijkheid is om de weergave van de snelheid (linksboven) kleiner te krijgen na de nieuwe update?
Tekstgrootte in mijn Tesla staat op 'standaard'.
Weten jullie of er ook een mogelijkheid is om de weergave van de snelheid (linksboven) kleiner te krijgen na de nieuwe update?
Aah ik las verkeerd. Dan snap ik je aanpak iddDevian schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:07:
[...]
Waarom zou de laadklep open gaan? Wasstraatmodus staat aan?
Hier net zo inderdaad. Vlak voordat ik de wasstraat in ga zet ik 'm in wasstraat mode. Dan staat zo'n mannetje eerst m'n auto af te spuiten, dus tijd zat. Daarna rustig richting de band rollen, even kort de rem erop en 'm op rollen zetten en de spiegels inklappen. Geen probleem hoor.The__Virus schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:21:
[...]
Je zet m tevoren in Wasstraat modus, dus ruim voordat je die band opgaat. Je kunt dan nog gewoon rijden, tot max 15 km/u. Dus dit kan al op de parkeerplaats buiten bijv. Op het moment dat je op de band gaat, rem indrukken en 'Rollen ingeschakeld' aanklikken zodat deze blauw wordt. En spiegels inklappen doe ik ook altijd.
Edit:
Zelfs m'n vrouw durft 't
[ Voor 5% gewijzigd door InZane op 06-06-2024 11:00 ]
Ik weet dat dit niet hier thuishoort, maar ik kende deze nog niet. Zeer leuk om te zien welke SC in "ontwikkeling" zijn:
LigeTRy in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"
Zie bv dat de geplande oplevering van de SC in Almere al vlot nadert.

[ Voor 14% gewijzigd door DanielAlm op 06-06-2024 12:43 ]
Ik ben van plan om dat vanmiddag eens te testen door mijn bumper een flinke schop te geven.Henvar schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:14:
[...]
En wat wordt dan gedefinieerd als een alarm event? Als men heel dicht op de auto staat of als men de auto aanraakt?
Ik heb camera detectie standaard uit staan. In een straat waar 2x per minuut iemand langs de auto loopt is dat geen doen
Keep it cool
Ik vraag me af of er IETS in de UI aan zoveel wetgeving onderhevig is als de weergave van de snelheid. Ik denk niet dat het ooit een optie zal worden om dit aan te passenPSP123 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:38:
Hi,
Keep it cool
Wasstraat modus doet ook nog wat zaken meer zoals het uitzetten van de ruitenwissers en het dichtzetten van de luchtinlaat van de airco meen ik.
"Tesla's Car Wash Mode closes all of the car's windows, locks its charge port, and disables functions including the rain-sensing wipers, walk-away door locking, parking-sensor chimes, and Tesla's Sentry Mode."
"Tesla's Car Wash Mode closes all of the car's windows, locks its charge port, and disables functions including the rain-sensing wipers, walk-away door locking, parking-sensor chimes, and Tesla's Sentry Mode."
[img]http://card.mygamercard.net/cylinder/ZSPaulus.png[/img]
Ik ben al enige tijd aan het Googlen maar krijg het maar niet gevonden...
Mijn tesla-account is gekoppeld aan mijn prive e-mail. Mijn agenda in de auto dus ook. Nu ben ik op zoek naar een goede manier om in de auto ook mijn werkagenda te synchroniseren. Als ik mijn werkagenda koppel aan mijn Google-agenda dan doet ie eenmalig de download en nieuwe entries en aanpassingen veranderen dan niet mee. Iemand die de tip hiervoor heeft?
Mijn tesla-account is gekoppeld aan mijn prive e-mail. Mijn agenda in de auto dus ook. Nu ben ik op zoek naar een goede manier om in de auto ook mijn werkagenda te synchroniseren. Als ik mijn werkagenda koppel aan mijn Google-agenda dan doet ie eenmalig de download en nieuwe entries en aanpassingen veranderen dan niet mee. Iemand die de tip hiervoor heeft?
Ik heb letterlijk in Tilburg naast mijn Tesla de betaling voldaan. Had namelijk geen factuur/betaalverzoek oid ontvangen terwijl ik van te voren nog gebeld had van is het nu allemaal ok? Was overigens wel voorbereid, lees mijn betaallimiet opgehoogd.. Anders had ik nog eens 4 uur moeten wachten..SimondeG schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:23:
Aanstaande vrijdag kan ik mijn nieuwe Tesla ophalen, maar ik wacht nog altijd op een inruilofferte en heb dus nog niet betaald. Iemand ervaring met een relatief late betaling voor de levering? Advies is 3 dagen voor levering te betalen, maar dat is al verstreken. Als ik morgen geen inruilofferte heb, dan overweeg ik inruil maar te annuleren en te betalen. Iemand anders die 1 dag voor levering of wellicht zelfs op de dag van de levering pas heeft betaald en hoe dat ging?
Ik snap het ding niet zo, de modus zit op de auto, waarom zou je het dan niet gebruiken. Werkt perfect en je weet zeker dat alles netjes vergrendeld wordt etc.zspaulus schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:22:
Wasstraat modus doet ook nog wat zaken meer zoals het uitzetten van de ruitenwissers en het dichtzetten van de luchtinlaat van de airco meen ik.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Ja irritant is het hè! Ben benieuwd wat zij als oplossing aandragen... Weet je toevallig naar hoeveel bar de banden teruggebracht werden? Dan kan ik dat ook eens proberen.japie514 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:54:
[...]
Heb precies hetzelfde, zelfde auto, zelfde km stand. Ga vanmiddag daarvoor naar SeC. Eerste keer konden ze de trilling er niet helemaal uitkrijgen, banden in druk verlaagd, die moest ik na 100km weer op druk brengen. Was heel stuk beter maar lijkt nu weer iets meer te trillen dus hoop dat het na dit bezoek opgelost word. Heb ook wel eens gelezen dat in sommige gevallen uiteindelijk nieuwe banden zijn gemonteerd.
Zeker interessant. 54 SCers tussen Lille en Parijs bijvoorbeeld. Hard nodig, maar meteen ook 54 stalls. Wauw.DanielAlm schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:11:
Ik weet dat dit niet hier thuishoort, maar ik kende deze nog niet. Zeer leuk om te zien welke SC in "ontwikkeling" zijn:
Look behind you! A three headed monkey!
Dit issue had ik in het begin ook, maar heb gemerkt dat het wat tijd kost voordat agenda-items aangepast en/of gesynchroniseerd worden. Je kan de app handmatig een trap geven om te verversen, maar dat werkt niet altijd even robuust.sanger1981 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:44:
Ik ben al enige tijd aan het Googlen maar krijg het maar niet gevonden...
In mijn Outlook heb ik binnen de Sharing Permissions mijn Gmail toegevoegd, dus ik geef expliciet toestemming vanaf de bron. Ik weet niet precies wat de sychronisatie voorwaarden of tijden zijn van Outlook of Google, maar updates zouden in ieder geval binnen 15-30 minuten wel zichtbaar moeten zijn.
Het uit en aanzetten van de Calendar Sync in de Tesla app wil ook nog wel eens helpen

[ Voor 5% gewijzigd door Jochemp op 06-06-2024 14:41 ]
It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
Even ook op de Franse Facebook van Supercharger Fans gezeten. De werkzaamheden gaan hard. Half mei werden de palen geplaatst volgens een bericht:MrScratch schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:58:
[...]
Zeker interessant. 54 SCers tussen Lille en Parijs bijvoorbeeld. Hard nodig, maar meteen ook 54 stalls. Wauw.

Dus wellicht snel open, zal kwestie van weken zijn, waarschijnlijk wel voor het hoogseizoen.
[ Voor 23% gewijzigd door The__Virus op 06-06-2024 15:11 ]
Dat heb ik ook al geprobeerd maar dat kan ik niet doen vanuit mijn zakelijke mail, daar kan ik geen externe adressen toevoegen (in dit geval een gmail adres). Of begrijp ik je verkeerd?Jochemp schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:40:
[...]
Dit issue had ik in het begin ook, maar heb gemerkt dat het wat tijd kost voordat agenda-items aangepast en/of gesynchroniseerd worden. Je kan de app handmatig een trap geven om te verversen, maar dat werkt niet altijd even robuust.
In mijn Outlook heb ik binnen de Sharing Permissions mijn Gmail toegevoegd, dus ik geef expliciet toestemming vanaf de bron. Ik weet niet precies wat de sychronisatie voorwaarden of tijden zijn van Outlook of Google, maar updates zouden in ieder geval binnen 15-30 minuten wel zichtbaar moeten zijn.
Het uit en aanzetten van de Calendar Sync in de Tesla app wil ook nog wel eens helpen
Bijvoorbeeld om ondanks een beperking, toch de auto wat makkelijker te kunnen parkeren.Korvaag schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:56:
Serieuze vraag en niet lullig bedoeld: waarom gebruiken mensen autopark?
Meer concreet : bij mijn vrouw zijn de nekwervels vastgezet. Ze rijdt met extra binnen- en buitenspiegels. Zodoende kan ze nog zelfstandig van huis. Wij hebben geen autopark, maar het zou voor haar zeker welkom zijn.
Mogelijk zijn er meerdere mensen die goede argumenten hebben om ‘autopark’ te verwelkomen.
Ik hoop met mijn antwoord uw vraag naar tevredenheid te hebben beantwoord.
Ik was 1 dag te vroeg bij Tesla, ze geven net door dat ze de Model 3 Performance op locatie hebben staan.
Morgen even kijken, rijden mag pas vanaf de 13e.
Morgen even kijken, rijden mag pas vanaf de 13e.

M3P 24'
Heel flauw kunnen we ook terugvragen waarom iemand dan nog überhaupt een auto heeft. Je kunt immers ook fietsen...Megat schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:47:
[...]
Bijvoorbeeld om ondanks een beperking, toch de auto wat makkelijker te kunnen parkeren.
Meer concreet : bij mijn vrouw zijn de nekwervels vastgezet. Ze rijdt met extra binnen- en buitenspiegels. Zodoende kan ze nog zelfstandig van huis. Wij hebben geen autopark, maar het zou voor haar zeker welkom zijn.
Mogelijk zijn er meerdere mensen die goede argumenten hebben om ‘autopark’ te verwelkomen.
In mijn optiek is er helemaal geen verantwoording voor nodig. Gemak dient de mens... En ik vind het heel mooi dat je vrouw door dit soort technologie meer mobiliteit heeft.
Wat een gedoe om ff de wasstraat in te rijden, technologie kan ook doorschieten.InZane schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:49:
[...]
Hier net zo inderdaad. Vlak voordat ik de wasstraat in ga zet ik 'm in wasstraat mode. Dan staat zo'n mannetje eerst m'n auto af te spuiten, dus tijd zat. Daarna rustig richting de band rollen, even kort de rem erop en 'm op rollen zetten en de spiegels inklappen. Geen probleem hoor.
Edit:
Zelfs m'n vrouw durft 'tIk moest 't de eerste keer wel ff voordoen.
Dank voor je reactie, heb je ook het idee dat dit groter wordt getoond tov voor de update?Valentijn schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:07:
[...]
Ik vraag me af of er IETS in de UI aan zoveel wetgeving onderhevig is als de weergave van de snelheid. Ik denk niet dat het ooit een optie zal worden om dit aan te passen
Mensen, een domme vraag. Waarom stopt mijn tesla met laden op 78 procent bij een openbare paal? Doet het voor 3 min goed en stopt dan. Zegt dan laadapparatuur niet klaar of zo. Weet niet goed wat ik verkeerd doe 🤣
Heb je je laadlimiet op 80% staan? Of woon je in zo'n gemeente die tussen 17u en 21u de laadpaalen uitzet?Davidrrr schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:54:
Mensen, een domme vraag. Waarom stopt mijn tesla met laden op 78 procent bij een openbare paal? Doet het voor 3 min goed en stopt dan. Zegt dan laadapparatuur niet klaar of zo. Weet niet goed wat ik verkeerd doe 🤣
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Die opmerking klinkt ongeinformeerd. Het is juist logisch dat het erop zit, zodat allerlei automatiseringen zoals automatische ruitenwissers en sensoren inactief blijven. Op mijn vorige auto moest ik aan de automatiseringen zelf denken, en door de sensoren was het een groot *piep* je gaat NU BOTSEN feest.ramrodwillem schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:45:
[...]
Wat een gedoe om ff de wasstraat in te rijden, technologie kan ook doorschieten.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik vind de UI update mooi, maar in de fullscreen road-view vind ik de navigatie eigenlijk nét te klein om bruikbaar te zijn - zelfs voor woonwerk verkeer. Kan dat half transparante kaartje niet iets groter?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ha nee op 100. En waar moet dat schuifje eronder op staan? Staat nu op (standaard?) 16aOekol schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:55:
[...]
Heb je je laadlimiet op 80% staan? Of woon je in zo'n gemeente die tussen 17u en 21u de laadpaalen uitzet?
Ja gewoon op z'n hoogst zetten. Je kan daar bijv op vakantie locaties je ampère lager zetten als je denkt dat de stroom faciliteiten 't niet trekken. Als je dat doet zal die uiteraard ook langzamer laden.Davidrrr schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:07:
[...]
Ha nee op 100. En waar moet dat schuifje eronder op staan? Staat nu op (standaard?) 16a
Eens. Rij sinds update 100% op fullscreen en hoop dat ze het rechts bovenin wellicht iets verder naar onderen trekken. Ik wil soms net even wat verder vooruit naar de situatie kijken.Sebazzz schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:59:
Ik vind de UI update mooi, maar in de fullscreen road-view vind ik de navigatie eigenlijk nét te klein om bruikbaar te zijn - zelfs voor woonwerk verkeer. Kan dat half transparante kaartje niet iets groter?
Denk het niet, vaak wordt die een week van te voren vervoerd.maik73 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:44:
[...]
Daar zat vast die van mij bij.... Hoop de Y over 3/4 weken in ontvangst te mogen nemen.
Of als je een aso bent die de laadpaal bezet wilt houden maar niet wilt dat anderen denken dat jij de laadpaal bezet houdt - tactisch traag ladenOekol schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:11:
[...]
Ja gewoon op z'n hoogst zetten. Je kan daar bijv op vakantie locaties je ampère lager zetten als je denkt dat de stroom faciliteiten 't niet trekken.
Wit en zwart
Goed punt. Had ik nog niet over nagedacht. Kwam zelf niet verder dan: het werkt matig dus waarom zou je het willen gebruiken. Thanks.Megat schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:47:
[...]
Bijvoorbeeld om ondanks een beperking, toch de auto wat makkelijker te kunnen parkeren.
UNOX: The worst operating system
Als ik mij goed herinner was het teruggezet naar 1.9 bar. Ben vanmiddag naar SeC geweest, kreeg van SeC, terwijl ik onderweg was, een telefoontje dat het kan zijn dat ze het niet op kunnen lossen en als het niet opgelost is dat ik dan nog een service verzoek in Amsterdam zou kunnen overwegen. Daar hebben ze betere apparatuur met meer mogelijkheden.ChromeFR schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:55:
[...]
Ja irritant is het hè! Ben benieuwd wat zij als oplossing aandragen... Weet je toevallig naar hoeveel bar de banden teruggebracht werden? Dan kan ik dat ook eens proberen.
Lijkt wel weer wat beter maar nog steeds een lichte trilling vooral merkbaar als je wat druk op het stuur zet / iets van richting veranderd. Nouja, kijk het nog even aan en dan misschien toch een keer naar Amsterdam.
M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450
Ik zal niet ontkennen dat ik dat ook wel eens gedaan heb. In my defense: ik begin altijd om 7:00 op kantoor dus dan is ie bij het middaguur wel vol. Ik wil voorkomen dat ik eruit zie als iemand die hem om 10:00 aankoppelt en dan om 11:00 klaar is met laden.Sebazzz schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:14:
[...]
Of als je een aso bent die de laadpaal bezet wilt houden maar niet wilt dat anderen denken dat jij de laadpaal bezet houdt - tactisch traag laden
UNOX: The worst operating system
Jij bent mijKorvaag schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:36:
[...]
Ik zal niet ontkennen dat ik dat ook wel eens gedaan heb. In my defense: ik begin altijd om 7:00 op kantoor dus dan is ie bij het middaguur wel vol. Ik wil voorkomen dat ik eruit zie als iemand die hem om 10:00 aankoppelt en dan om 11:00 klaar is met laden.
Inmiddels inruil aanbod geaccepteerd en betaald, dus kan morgen de model 3 gaan halen. Behoorlijk hyped 😝beyazz06 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:46:
[...]
Ik heb letterlijk in Tilburg naast mijn Tesla de betaling voldaan. Had namelijk geen factuur/betaalverzoek oid ontvangen terwijl ik van te voren nog gebeld had van is het nu allemaal ok? Was overigens wel voorbereid, lees mijn betaallimiet opgehoogd.. Anders had ik nog eens 4 uur moeten wachten..
Het is nog wel zichtbaar in het menu onderdeel waar wifi wordt ingesteld.connos schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:18:
Sinds versie 2024.14 zie ik het LTE teken niet meer in het scherm. Heb wel premium connectivity. Wat zou de gedachte hierachter zijn?
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
:strip_exif()/f/image/VMnb9QZRhZfnnkpyNxMejFnZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Nieuwe wieldoppen van Aliexpress in "plaid style" voor de standaard 18" wielen
Er zit een Tesla dopje bij, die moeten er nog op.
[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 06-06-2024 20:35 ]
Mixed Reality dev
Vandaag voor het eerst in een Tesla gereden. Had een proefrit met een MY gepland. Het one-pedal rijden wende bijzonder snel, was ik echt verbaasd over.
Wat me nogal stoorde was het visualiseren van elke tegenligger op de snelweg. Weet iemand of dat uit kan? Leek af en toe wel een stroboscoop in mijn ooghoek.
Wat me nogal stoorde was het visualiseren van elke tegenligger op de snelweg. Weet iemand of dat uit kan? Leek af en toe wel een stroboscoop in mijn ooghoek.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ziet er super leuk uit!Menesis schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:32:
[Afbeelding]
Nieuwe wieldoppen van Aliexpress in "plaid style" voor de standaard 18" wielen![]()
Life is too short to drive boring cars
Die visualisatie kun je inderdaad uitzetten.Ethirty schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:35:
Vandaag voor het eerst in een Tesla gereden. Had een proefrit met een MY gepland. Het one-pedal rijden wende bijzonder snel, was ik echt verbaasd over.
Hoe heet de optie om dit uit te schakelen?bilgy_no1 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:02:
[...]
Die visualisatie kun je inderdaad uitzetten.
Na twee lange dagen reizen met de model Y aangekomen in Italië, op de camping een muurtje in dode hoek (en ik was moe). Enorme klap en schade met gevolg, en dan moet de vakantie nog beginnen
Alles gelijk gemeld, kan 2 september, lekker optijd NOT, terecht voor schade herstel.
Nu zit ik alleen met het volgende, er zit door de deuk een gapend gat aan de zijkant. Komende maanden de wasstraat maar even vermijden, maar hoe zit het met regen?
Dit loopt er aan de onderkant aan die zijde gewoon uit toch, onder de kunststof bumper?
Alles gelijk gemeld, kan 2 september, lekker optijd NOT, terecht voor schade herstel.
Nu zit ik alleen met het volgende, er zit door de deuk een gapend gat aan de zijkant. Komende maanden de wasstraat maar even vermijden, maar hoe zit het met regen?
Dit loopt er aan de onderkant aan die zijde gewoon uit toch, onder de kunststof bumper?
:strip_exif()/f/image/QCXSLin8KeZx47bD9pSnwFCz.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou moe... Ik ben het even gaan checken en kan die instelling niet meer vinden. Maar ik weet zeker dat ik het ooit aan heb gezet in het menu van de auto. Dat heette "visualisatie FSD" of zoiets. Maar goed, dat was 1,5 jaar geleden ongeveer...
Misschien stilletjes verwijderd met een van de laatste updates?
Zonde, maar kan gebeuren. Niet de vakantie door laten verpesten. Water valt volgens mij gewoon naar benedenNetsrek schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:18:
Na twee lange dagen reizen met de model Y aangekomen in Italië, op de camping een muurtje in dode hoek (en ik was moe). Enorme klap en schade met gevolg, en dan moet de vakantie nog beginnen![]()
![]()
[Afbeelding]
Ouch... Balen zeg!Netsrek schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:18:
Na twee lange dagen reizen met de model Y aangekomen in Italië, op de camping een muurtje in dode hoek (en ik was moe). Enorme klap en schade met gevolg, en dan moet de vakantie nog beginnen![]()
![]()
[Afbeelding]
Lijkt daar niet echt regengevoelig, maar je kunt wellicht zwarte duct tape gebruiken om het af te plakken. Ziet er niet echt uit, maar dicht het wel af...
Bedoelde je dit:bilgy_no1 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:23:
[...]
Nou moe... Ik ben het even gaan checken en kan die instelling niet meer vinden. Maar ik weet zeker dat ik het ooit aan heb gezet in het menu van de auto. Dat heette "visualisatie FSD" of zoiets. Maar goed, dat was 1,5 jaar geleden ongeveer...
/f/image/YEENaGHdK2H5L51DMKYHkSi4.png?f=fotoalbum_large)
Nou ja ik trek die conclusie ook, want velen praten over de drukte op het scherm hier. En niemand noemt de optie om uit te schakelen, ik denk dat het niet kan? Anders had het hier toch voorbij gekomen?bilgy_no1 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:23:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 06-06-2024 21:42 ]
Precies. Zo heb ik het ooit aangezet, maar in dat menu vind ik die optie niet meer terug.
Tegenliggers op de snelweg zijn inderdaad weinig interessant en vliegen als een gek aan de rand van het scherm voorbij. Aardig nutteloos als je het mij vraagt. Dat je tegenliggers op een normale weg laat zien is wel logisch.
Duidelijkheid over de penalty reset (ervan uitgaande dat het naast FSD ook voor AP geldt) 2024.15.5
One Autopilot Strikeout will be forgiven for each 7-day period in which you do not receive any Strikeouts. Each time you receive a Strikeout, this timer will restart.
En helaas blijft het tegensturen (voorlopig) toch nog nodig naast "Vision-based attention monitoring", maar wellicht minder in ideale camera omstandigheden.
Outside of these circumstances, the driver monitoring system will continue to rely on a combination of torque-based (steering yoke) and vision-based monitoring to detect driver attentiveness.
One Autopilot Strikeout will be forgiven for each 7-day period in which you do not receive any Strikeouts. Each time you receive a Strikeout, this timer will restart.
En helaas blijft het tegensturen (voorlopig) toch nog nodig naast "Vision-based attention monitoring", maar wellicht minder in ideale camera omstandigheden.
Outside of these circumstances, the driver monitoring system will continue to rely on a combination of torque-based (steering yoke) and vision-based monitoring to detect driver attentiveness.
:strip_exif()/f/image/tFs7BCKeXtZb13vd4bRpJPaq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Maurice- op 06-06-2024 22:36 ]
Heel irritant. Was een 'hou het stuur vast' piepje gewend in de E-niro. Tesla piept veel, maar niet in dit geval, dat blauwe geknipper mis ik om dat ik op de weg let, dus na m'n tweede lange rit al een penalty. En best irritant dat het uitschakelt tot einde rit. Waarom?
Omdat de EU vereist dat alle veiligheidssystemen atandaard aanstaan en bij elke start van de auto weer aan staan
Dat is heel wat anders. Ik heb het over het feit dat ap juist uit blijft. Zou het logisch vinden als ik het gewoon weer kan activeren met de daarbij horende randvoorwaarden, ook tijdens de rit.Caelorum schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 01:51:
Omdat de EU vereist dat alle veiligheidssystemen atandaard aanstaan en bij elke start van de auto weer aan staan
Ik weet niet hoe lang je de auto al rijdt, maar als je voor jezelf een goede houding weet te vinden dan heb je zelden last van die meldingen.GVR schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:41:
Heel irritant. Was een 'hou het stuur vast' piepje gewend in de E-niro. Tesla piept veel, maar niet in dit geval, dat blauwe geknipper mis ik om dat ik op de weg let, dus na m'n tweede lange rit al een penalty. En best irritant dat het uitschakelt tot einde rit. Waarom?
Ik heb alles zo ingesteld dat ik met zowel mijn linker- als rechterarm kan leunen op de deur of middensteun. Alleen het laten hangen van mijn hand op het stuur geeft al voldoende tegendruk om zelden tot nooit meldingen te krijgen.
Deze meldingen zijn in basis natuurlijk bedoeld voor mensen die denken dat ze naast auto rijden nog andere dingen kunnen doen. Daar is de penalty dus voor.
4 dagen! 😉. Ja zo rij ik ook maar het zal inderdaad ook wennen zijn.Mitchl89 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 07:15:
[...]
Ik weet niet hoe lang je de auto al rijdt, maar als je voor jezelf een goede houding weet te vinden dan heb je zelden last van die meldingen.
Ik heb alles zo ingesteld dat ik met zowel mijn linker- als rechterarm kan leunen op de deur of middensteun. Alleen het laten hangen van mijn hand op het stuur geeft al voldoende tegendruk om zelden tot nooit meldingen te krijgen.
Deze meldingen zijn in basis natuurlijk bedoeld voor mensen die denken dat ze naast auto rijden nog andere dingen kunnen doen. Daar is de penalty dus voor.
Ok, er is een document met richtlijnen voor rijhulpsystemen die ik hier al eens eerder heb gepost. Daarin staan dus ook zaken als tijdelijk uitzetten, enz. Het is niet dat Tesla dit allemaal zelf bedacht heeft. Dit komt uit EU richtlijnen die weer gebasseerd zijn op wat VN dingen.GVR schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 06:50:
[...]
Dat is heel wat anders. Ik heb het over het feit dat ap juist uit blijft. Zou het logisch vinden als ik het gewoon weer kan activeren met de daarbij horende randvoorwaarden, ook tijdens de rit.
De reden dat het overigens afwijkt van andere fabrikanten is dat fabrikanten opties krijgen in de richtlijnen. Tesla heeft daar anders in gekozen ivm hun visie, dan de meeste.
[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 07-06-2024 07:52 ]
Die heb ik ook onder m’n winterwielen. Echt wel mooi en lijkt bijna 19 inch omdat die over de velg heen valt.Menesis schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:32:
[Afbeelding]
Nieuwe wieldoppen van Aliexpress in "plaid style" voor de standaard 18" wielen![]()
Wat voor zomerwielen heb je dan?CosmicTX schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 07:56:
[...]
Die heb ik ook onder m’n winterwielen. Echt wel mooi en lijkt bijna 19 inch omdat die over de velg heen valt.
Mixed Reality dev
Het stuur in de Niro is aanraakgevoelig in de Tesla is dat niet zo, die reageert op kracht. Dat is in begin even wennen, want hoeveel kracht moet je uitoefenen om geen piep te krijgen en bij hoeveel kracht trek je hem uit de autostuur mode.GVR schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:41:
Dat is allemaal even wennen. Overigens zie je eerst de blauwe gloed, daarna een piep met rood stuur en handen, daarna de uitschakeling. Na uitschakeling op een lange rit duik je even een afrit op of een benzinestation (kom je daar ook nog eens) zet de auto stil, schakel de auto uit, daarna kun je weer door en werkt de AP weer.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Herkenbare bypass, ik kan de bovenstaande stappen welke ik ook uitvoer nog niet plotten op het nieuwe penalty systeem, iemand die wel deze nieuwe software heeft en het kan toelichten?bert pit schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:02:
[...]
Dat is allemaal even wennen. Overigens zie je eerst de blauwe gloed, daarna een piep met rood stuur en handen, daarna de uitschakeling. Na uitschakeling op een lange rit duik je even een afrit op of een benzinestation (kom je daar ook nog eens) zet de auto stil, schakel de auto uit, daarna kun je weer door en werkt de AP weer.
De standaard 19 inch sportvelgen. Er is een bedrijf Mayde dat 19 inch wielcovers die eruit zien als de sportvelgen in het zwart levert. Zat er naar te kijken omdat ik zwart toch iets stoerder vind dan zilver en goedkoper dan spuiten maar twijfel nog haha.
Als het systeem zich zelf uitschakelt omdat je niet oplet of het stuur niet vast hebt, krijg je 1 strike. Door de auto in park te zetten en daarna weer in drive, kun je autopilot terug gebruiken.stormfly schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:16:
[...]
Herkenbare bypass, ik kan de bovenstaande stappen welke ik ook uitvoer nog niet plotten op het nieuwe penalty systeem, iemand die wel deze nieuwe software heeft en het kan toelichten?
Als je 5 strikes hebt, kan je auto pilot niet meer gebruiken voor 1 week.
In de nieuwe update wordt je iedere week 1 strike vergeven, zodat je nooit gesuspend wordt wanneer je sporadisch eens een strike krijgt.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Klinkt wel als een beter systeem. Ik heb laatst bewust 2 strikes gecreëerd. Dat was op de dag voordat ik twee weken - met het vliegtuig - op vakantie ging. Alleen maar om de strike counter te resettenBroodro0ster schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:12:
[...]
Als het systeem zich zelf uitschakelt omdat je niet oplet of het stuur niet vast hebt, krijg je 1 strike. Door de auto in park te zetten en daarna weer in drive, kun je autopilot terug gebruiken.
Als je 5 strikes hebt, kan je auto pilot niet meer gebruiken voor 1 week.
In de nieuwe update wordt je iedere week 1 strike vergeven, zodat je nooit gesuspend wordt wanneer je sporadisch eens een strike krijgt.
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Inderdaad, dat vind ik ook. Ik heb nog maar 1 strike verzameld op 10 maand tijd, maar voor hetzelfde geld heb je 4 strikes verzameld over 2 jaar en vertrek je net op vakantie. Dan is het balen als je er dan nog eentje krijgt.The Druid schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:40:
[...]
Klinkt wel als een beter systeem. Ik heb laatst bewust 2 strikes gecreëerd. Dat was op de dag voordat ik twee weken - met het vliegtuig - op vakantie ging. Alleen maar om de strike counter te resetten
In het nieuwe systeem zal je dus niet snel zwaar bestraft worden als je maar af en toe eens een strike oploopt.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Ai balen en serieuze schade. Heb je zelf al rond gebeld bij Tesla Approved body shops of ze niet eerder plek hebben? Staat bij Tesla hele lijst online waar je heen zou kunnen, desnoods wat verder weg maar wel eerder klaar.Netsrek schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:18:
![]()
[Afbeelding]
Auuwwch dit is wel pijnlijk om naar te kijken.Netsrek schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:18:
![]()
[Afbeelding]
Ik heb sinds ik de M3 rijd eigenlijk altijd geen vertrouwen gehad in de "vision systemen" en als ik actheruit inparkeer spiegel ik ook alsof ik nog een oude bak rijd zonder parkeersensoren.
Mijn vorige auto (en ook nog een huurauto van vorige week) stopt abrupt (emergency braking via abs systeem) net voor het moment wanneer je echt iets dreigt aan te raken. Ik zou willen dat Tesla ook zo een soort functie zou hebben.
:strip_exif()/f/image/0T9ldQIWA1fsAEyyt0ibr1yz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jsEbD5mJnRUpN4atNvMuRfFs.jpg?f=fotoalbum_large)
Net weer even langs Tesla gereden om de Performance te bekijken. Dat ziet er nog wel even een tandje dikker uit. Het onderscheid tussen de andere 2 uitvoeringen is nu wel duidelijk zichtbaar.
Stoelen zitten heel nice. De 13e is de officiële Nederlandse lancering en dan pas mogen ze de weg op. Apart, want volgens mij krijgen voor die tijd sommige mensen hun Performance al.
De 14e in ieder geval even een rondje rijden.
M3P 24'
hier in singapore al beschikbaar maar door belastingen is prijsverschil gewoon niet te verantwoorden haha. Is $50k extra en road tax in 6k per jaar. Moeilijk te verantwoorden.Vissa66 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Net weer even langs Tesla gereden om de Performance te bekijken. Dat ziet er nog wel even een tandje dikker uit. Het onderscheid tussen de andere 2 uitvoeringen is nu wel duidelijk zichtbaar.![]()
Stoelen zitten heel nice. De 13e is de officiële Nederlandse lancering en dan pas mogen ze de weg op. Apart, want volgens mij krijgen voor die tijd sommige mensen hun Performance al.![]()
super nice. Kan niet wachten. Maar volgens mij is er niemand hier de em voor de 14e krijgt (voor zover ik voorbij heb zien komen in het leverings topic)Vissa66 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Net weer even langs Tesla gereden om de Performance te bekijken. Dat ziet er nog wel even een tandje dikker uit. Het onderscheid tussen de andere 2 uitvoeringen is nu wel duidelijk zichtbaar.![]()
Stoelen zitten heel nice. De 13e is de officiële Nederlandse lancering en dan pas mogen ze de weg op. Apart, want volgens mij krijgen voor die tijd sommige mensen hun Performance al.![]()
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Er staan er 4 in NL zo te zien maar nog niet op de weg. Zullen de demo's zijn. Vind de oude velgen mooier maar is kwestie van smaak.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
vind de 20" waar ik de 19"van heb op mijn LR uit 2019 het mooiste. Liefst antraciet. Die turbine die daarna kwam vind ik ongekend lelijk.Inspired schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:06:
Er staan er 4 in NL zo te zien maar nog niet op de weg. Zullen de demo's zijn. Vind de oude velgen mooier maar is kwestie van smaak.
De nieuwste versie vind ik met die kapjes beetje in between. Zonder de kapjes vind ik ze echt heel erg mooi.
Kunnen die kapjes nu er wel of niet af?anti elppa schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:15:
[...]
vind de 20" waar ik de 19"van heb op mijn LR uit 2019 het mooiste. Liefst antraciet. Die turbine die daarna kwam vind ik ongekend lelijk.
De nieuwste versie vind ik met die kapjes beetje in between. Zonder de kapjes vind ik ze echt heel erg mooi.
voor zover ik overal lees wel. Maar eerst zien dan geloven. Gok dat we het volgende week wel weten
Goede tip, helaas ben ik gebonden aan reparatie bedrijven die vanuit het lease bedrijf zijn voorgeschreven.Alexander1984 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:48:
[...]
Ai balen en serieuze schade. Heb je zelf al rond gebeld bij Tesla Approved body shops of ze niet eerder plek hebben? Staat bij Tesla hele lijst online waar je heen zou kunnen, desnoods wat verder weg maar wel eerder klaar.
Dan maar paar maanden zo rondrijden. Belangrijkste is dat hij het nog doet
Ik heb 5 jaar in de e-Niro gereden en deze had zeker geen aanraakgevoelige sensor. Net als de tesla gaf deze een melding wanneer je het stuur niet iets bewoog.bert pit schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:02:
[...]
Het stuur in de Niro is aanraakgevoelig in de Tesla is dat niet zo, die reageert op kracht. Dat is in begin even wennen, want hoeveel kracht moet je uitoefenen om geen piep te krijgen en bij hoeveel kracht trek je hem uit de autostuur mode.
Deel 2 ben ik het overigens helemaal mee eens het is een kwestie van wennen.
Ja, wellicht komt er nog iemand met andere kapjes om de gaten af te dekken. Tenminste, lijkt me anders niet super.anti elppa schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:23:
[...]
voor zover ik overal lees wel. Maar eerst zien dan geloven. Gok dat we het volgende week wel weten
:fill(white):strip_exif()/f/image/CDvbxVykS01XFiE6lPkILvXy.png?f=user_large)
ja maar zover ik lees zitten die gaten achter de kleine kapjes. Die zou ik dan gewoon laten zitten, vind die niet lelijk. Ik wil (als het kan) zsm de grote kapjes eruit trekkenInspired schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:03:
[...]
Ja, wellicht komt er nog iemand met andere kapjes om de gaten af te dekken. Tenminste, lijkt me anders niet super.
[Afbeelding]
Nut van die gaten ontgaat me ook even. Helemaal als die dan voor de kleine kapjes zijn.anti elppa schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:15:
[...]
ja maar zover ik lees zitten die gaten achter de kleine kapjes. Die zou ik dan gewoon laten zitten, vind die niet lelijk. Ik wil (als het kan) zsm de grote kapjes eruit trekken
Er lijkt ook wel een losse set met alleen lage kapjes te komen zo te zien;
:fill(white):strip_exif()/f/image/huK47CKv5hOvgI8Ubg61E7ia.png?f=user_large)
Ook nog een optie mocht het anders net niet mooi zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door Inspired op 07-06-2024 13:21 ]
Balen zo op vakantie! Maar je komt er gewoon mee thuis gelukkig.Netsrek schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:39:
[...]
Goede tip, helaas ben ik gebonden aan reparatie bedrijven die vanuit het lease bedrijf zijn voorgeschreven.
Dan maar paar maanden zo rondrijden. Belangrijkste is dat hij het nog doet
Let op dat scherpe delen niet toegestaan zijn. Oom agent is daar ook niet blij mee als ze dat zien. Dus aftapen indien nodig. En dat kun je ook als argument gebruiken om sneller geholpen te worden wellicht.
Kun je de LM niet wat laten bespoedigen? Ze krijgen voldoende geld om betere service te mogen verlenen.
Dat is 100% zeker zo. Kijk maar eens goed:Inspired schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:19:
[...]
Nut van die gaten ontgaat me ook even. Helemaal als die dan voor de kleine kapjes zijn.
Er lijkt ook wel een losse set met alleen lage kapjes te komen zo te zien;
[Afbeelding]
Ook nog een optie mocht het anders net niet mooi zijn.
:fill(white):strip_exif()/f/image/xZuJ2h7TMuQQKES8R3r1uLi2.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/HozpaDGI22sEZ6AZLSFGvV3I.png?f=user_large)
Ben bang dat wanneer Tesla dat gaat implementeren je regelmatig te tanden uit je dashboard kan peuteren.Bobo221 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:08:
[...]
Auuwwch dit is wel pijnlijk om naar te kijken.
Ik heb sinds ik de M3 rijd eigenlijk altijd geen vertrouwen gehad in de "vision systemen" en als ik actheruit inparkeer spiegel ik ook alsof ik nog een oude bak rijd zonder parkeersensoren.
Mijn vorige auto (en ook nog een huurauto van vorige week) stopt abrupt (emergency braking via abs systeem) net voor het moment wanneer je echt iets dreigt aan te raken. Ik zou willen dat Tesla ook zo een soort functie zou hebben.
Heb dat momenteel wel op mijn Polestar en ik kan je zeggen: dat gaat meteen uit zodra ik ga parkeren. Er hoeft maar een vlieg voorbij te komen of een fietser langs te rijden op 1.5 meter afstand en de auto gaat al in de ankers.Bobo221 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:08:
[...]
Auuwwch dit is wel pijnlijk om naar te kijken.
Dan vertrouw ik liever op een systeem waarvan je weet dat het niet feilloos werkt en je oplet.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.