Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 350 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.702.162 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 06:48
Bij laatste update toont hij nu ook je draaicirkel als je vooruit rijdt en lijkt de vision een stuk acurater in parkeergarages. Bijna perfect nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 21:51
Maasluip schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:15:
[...]

Ik hoor twee berichten:
1) strikes worden gereset na een week
2) strikes worden gereset na een update
Beide kunnen waar zijn. Na de update kan er uitgerekend worden hoeveel weken geleden je laatste strike was. Dus als je het meer dan 5 weken geleden is en je doet de update, dan sta je op 0.

Of je begint altijd op 0 bij een release. Geen flauw idee. Maar het kan beide waar zijn, dat is mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

GVR

World Citizen schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 07:52:
Bij dat onderwerp zou het ook nog wel handig zijn dat je een soort "file" modus hebt. Bij werkzaamheden of file in Duitsland zou ik liever zien dat je hem iets meer links of rechts in je rijbaan kan laten rijden. Nu reed ik constant als enigste in het midden van de baan bij file.

Op zich goed te doen als je de achterruitrijcamera even aanzet, maar het ziet er zo dom uit. Net alsof "die Nederlander" weer eens niet weet dat je ruimte moet houden voor noodvoertuigen.
+1!
In mijn vorige auto (Kia E-Niro) duwde ik structureel de auto wat naar de zijkant, niet alleen voor hulpvoertuigen maar ook voor motoren handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:01
Maasluip schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:15:
[...]

Ik hoor twee berichten:
1) strikes worden gereset na een week
2) strikes worden gereset na een update
1) Dat klopt. Vanaf 2024.20 zal het elke week een strike eraf gehaald worden. Dat was tot nu toe niet het geval. Die update is echter nog niet uitgerold. Statistisch gezien zal ik dan nooit aan de grens van 5 komen, ik zal dan zeer waarschijnlijk niet boven de '1' uitkomen. Zeker nu het ook minder streng is geworden.
2) De reset na de update weet ik niet zeker. Het zou ook op specifiek moment zijn gedaan door Tesla. Wel weet ik dat ik 3 weken terug nog op 4 'strikes' stond, omdat ik toen de laatste kreeg. Dat was m.i. ook de eerste keer 'terecht'. De nag is minder gevoelig geworden dan eerder, met name m.b.t. je ogen is deze minder streng geworden is mijn ervaring.

In de USA is deze 5 'strikes wet' er al langer en werd deze teller periodiek gereset, maar ook niet altijd heel consistent.

[ Voor 8% gewijzigd door The__Virus op 05-06-2024 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The__Virus schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:26:
[...]

Schaamteloze zelfquote. Ik leerde recent dat je in het menu 'Autopilot' kunt zien hoeveel keer hij nog waarschuwt voordat deze langere tijd uitschakelt door het niet opvolgende van de waarschuwingen/afgeleid te zijn.
Deze staat weer op 5 bij mij, dus hij is blijkbaar gereset. Wellicht met de laatste updateronde van 2024.14. Op zich ook wel terecht: 4x een uitschakeling gehad in een half jaar en deze werden maar niet weggehaald. Maar goed nieuws voor mij in elk geval, aangezien ik over 2 weken op vakantie ga. Ik zat te twijfelen om het dan maar te forceren en de pijn nu te pakken, zodat ik rustig met AP kilometers kan maken naar Zuid-Frankrijk :+
Ik snap echt niet hoe je zoveel en zo vaak een gele kaart krijgt...

Ik rijd toch best veel en bijna altijd met AP aan, maar heb er nog nooit een te pakken gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:48
Ik krijg steeds minder vertrouwen in de routes die tesla uitrekent. Ik had hier al veel eerder mijn vraagtekens bij maar omdat dit altijd in het buitenland gebeurde in een voor mij onbekend terrein liet ik het maar erbij zitten.

Vandaag op mijn vaste route naar werk kwam Tesla met het volgende op de proppen zonder enige aanleiding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVjqxW9PZZL_jk-XX0xo0kriI1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p9ivtZOUniCniRR4pMaHYd5y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 23:39
jvvv schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:24:
Bij laatste update toont hij nu ook je draaicirkel als je vooruit rijdt en lijkt de vision een stuk acurater in parkeergarages. Bijna perfect nu.
Wel he?! :9

Ik zei het nog tegen mijn vrouw, die strepen aan de voorkant als je de wielen beweegt was eerder niet toch?
Vind dat ook echt een top toevoeging.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matteo1992
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-07-2024
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 05-06-2024 10:25 . Reden: Nederlands (of Engels) is hier nog altijd de voertaal. En meer dan een linkdrop is dit niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:51
En waarom in het Duits? :?

[ Voor 49% gewijzigd door Notna op 05-06-2024 10:25 . Reden: Quote knip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:27
InZane schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:21:
[...]

En waarom in het Duits? :?
>Tesla heeft een gedetailleerde update: In softwareversie 2024.14.3 heeft Tesla een nieuw besturingssysteem, inclusief een kabelradarsysteem waarin de nieuwe ingebouwde sensoren zijn verwerkt en naast de intelligentie ook voor de veiligheid zorgt. Deze veranderingen omvatten de inzet van Tesla, technologische beperkingen en veranderingen met betrekking tot veiligheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
Bobo221 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:00:
Ik krijg steeds minder vertrouwen in de routes die tesla uitrekent. Ik had hier al veel eerder mijn vraagtekens bij maar omdat dit altijd in het buitenland gebeurde in een voor mij onbekend terrein liet ik het maar erbij zitten.

Vandaag op mijn vaste route naar werk kwam Tesla met het volgende op de proppen zonder enige aanleiding:

[Afbeelding]
Ben je misschien vandaag of binnenkort jarig? Hij gaat via een feestwinkel.
AI is erg inventief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:25

[Afbeelding]
In verhouding tot de andere bekende partijen doet hij inderdaad af en toe erg vreemde dingen.

Ik heb vlakbij mijn huis ook een rare situatie. Ik heb een vrij korte afslag richting mijn wijk met een wat ongebruikelijke verkeerssituatie waar je vanaf de rechterbaan via een heel kort uitvoegstrookje moet afslaan over de andere weghelft heen. (maar zeker niet ingewikkeld), deze afslag neemt hij nooit, hij laat me 300 meter doorrijden, keren op een ander kruispunt (waar dit eigenlijk dan weer niet kan), en terug rijden om af te slaan. Bijzonder, Google Maps, Apple Maps en Waze doen het allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

GVR

En tesla heeft niet de mogelijkheid om kaartcorrecties door te geven zoals dat bij bijvoorbeeld Waze wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:01
bilgy_no1 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:55:
[...]

Ik snap echt niet hoe je zoveel en zo vaak een gele kaart krijgt...

Ik rijd toch best veel en bijna altijd met AP aan, maar heb er nog nooit een te pakken gehad...
Ik dus ook niet. Ik draag veel een zonnebril en had eerder dat ie blijkbaar melding gaf dat ik moest kijken naar de weg. Het waren echt out-of-the-blue meldingen voor me, opeens en vaak piepen zonder aanleiding. Mijn rijstijl is in dat half jaar niet veranderd, maar de gevoeligheid wel. De laatste was wat flauw: ik reed 3.5 uur achtereen en toen een paar keer een piep gehad, had ik blijkbaar de blauwe melding niet door. Dat gebeurt iedereen wel eens en over zo'n afstand is de kans dan veel groter dat je net die 4x ofzo krijgt en ie dus uitschakelt. Dat was de eerste keer dat ik m kon verklaren.
De keren daarvoor geen idee. Hij klaagde toen heel sneldat ik niet op de weg lette, maar echt al na een paar seconde kijken naar de navigatie bijv. Gewoon op mijn reguliere woon-werk route. Dat is nu allang niet meer zo. Maar die oude strikes stonden wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:01
The__Virus schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:56:
[...]

Ik dus ook niet. Ik draag veel een zonnebril en had eerder dat ie blijkbaar melding gaf dat ik moest kijken naar de weg. Het waren echt out-of-the-blue meldingen voor me, opeens en vaak piepen zonder aanleiding. Mijn rijstijl is in dat half jaar niet veranderd, maar de gevoeligheid wel. De laatste was wat flauw: ik reed 3.5 uur achtereen en toen een paar keer een piep gehad, had ik blijkbaar de blauwe melding niet door. Dat gebeurt iedereen wel eens en over zo'n afstand is de kans dan veel groter dat je net die 4x ofzo krijgt en ie dus uitschakelt. Dat was de eerste keer dat ik m kon verklaren.
De keren daarvoor geen idee. Hij klaagde toen heel sneldat ik niet op de weg lette, maar echt al na een paar seconde kijken naar de navigatie bijv. Gewoon op mijn reguliere woon-werk route. Dat is nu allang niet meer zo. Maar die oude strikes stonden wel.
Plak die lens dan gewoon af. Heb je nooit meer ergens last van. Ik rijd al 3 maanden op die manier rond.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchl89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 13:30
Ik weet niet of er hier meer mensen zijn die via MHC Mobility leasen, maar ik heb onlangs de vraag gesteld over het verrekenen van Supercharger kosten via hen (dus niet via werkgever). Ik werd hierover gisteren teruggebeld met de mededeling dat ze hier op dit moment mee bezig zijn en het systeem naar verwachting volgende week online gaan zetten.

Uiteraard moeten werkgevers nog wel akkoord gaan met deze werkwijze maar gezien de relatief lage kosten van Superchargers (t.o.v. de concurrentie) zou ik niet weten waarom een werkgever niet akkoord zou gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:41

[Afbeelding]
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat er ergens was gemeld dat dit stuk snelweg afgesloten zou zijn. Heb je op dat moment gekeken wat google maps weergaf?

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchl89

[Afbeelding]
Ik merk dit sinds kort ook. Ik breng iedere woensdag mijn dochter naar mijn schoonouders. Sinds kort valt het me op dat de auto een andere route dan voorheen pakt in het dorp waar mijn schoonouders wonen, zonder enige reden. Er zijn geen wegen afgezet, er is geen verkeer en de route die de auto aangeeft lijkt ook nog eens meer tijd te kosten (meer bochten, kruisingen, etc.). Als ik de route negeer blijft de auto me steeds terugsturen naar zijn voorgestelde route. Heel raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Luuk84 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:34:
[...]

In verhouding tot de andere bekende partijen doet hij inderdaad af en toe erg vreemde dingen.

Bijzonder, Google Maps, Apple Maps en Waze doen het allemaal wel goed.
Als eens Tom Tom gebruikt om te kijken of die deze gekke dingen ook doet? Internet denkt dat Tesla de routing koopt van hen namelijk.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri_berg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:41
Mitchl89 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:01:
Ik weet niet of er hier meer mensen zijn die via MHC Mobility leasen, maar ik heb onlangs de vraag gesteld over het verrekenen van Supercharger kosten via hen (dus niet via werkgever). Ik werd hierover gisteren teruggebeld met de mededeling dat ze hier op dit moment mee bezig zijn en het systeem naar verwachting volgende week online gaan zetten.

Uiteraard moeten werkgevers nog wel akkoord gaan met deze werkwijze maar gezien de relatief lage kosten van Superchargers (t.o.v. de concurrentie) zou ik niet weten waarom een werkgever niet akkoord zou gaan...
Dit zou heeeeeeel fijn zijn.
Buiten het comfort en gemak van de Tesla chargers economisch ook veel interessanter voor de werkgever (want lagere kosten). Maar wat voor een systeem gaan ze dan online zetten? Is het niet een kwestie van de laadpas (MTC) geschikt maken als betaalwijze in je Tesla account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
bert pit schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:41:
[...]

Bij Tesla kun je de AP in stilstand activeren. Handig in een file, want dat werkt best goed.
uhhh volgens mij slaat je reactie op een andere post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:40

ChUcKiE

Dus........

ChUcKiE schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:53:
[...]

Ik heb even een filmpje gemaakt voor de duidelijkheid want het begint steeds vervelender te worden. Iemand hier ook al eens last van gehad? Service request inschieten?

https://youtube.com/shorts/fClDEwQNO6g?si=TBiw66-Ee9kkw0t2
Uiteindelijk een service request ingeschoten en gepland (3 weken later) en vanmorgen stond de monteur op de stoep. Hij heeft een klepsteun vervangen en de klep werkt weer perfect! max 15 minuten werk. Hij attendeerde me direct op wat vocht in een van de achterlichten met het advies (nu de auto nog netjes in garantie zit) daar ook een service request voor in te schieten, dan kwam hij deze binnenkort wel weer een keer vervangen.

Topervaring dus!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchl89
joeri_berg schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:06:
[...]

Dit zou heeeeeeel fijn zijn.
Buiten het comfort en gemak van de Tesla chargers economisch ook veel interessanter voor de werkgever (want lagere kosten). Maar wat voor een systeem gaan ze dan online zetten? Is het niet een kwestie van de laadpas (MTC) geschikt maken als betaalwijze in je Tesla account?
Wat voor systeem ze exact gebruiken durf ik je niet te zeggen, dat wist de vrouw me ook niet te vertellen. Ze gaf wel aan dat ze zelf iets opgetuigd hebben omdat het met MTC te lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:59
Mitchl89 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:01:

Oeh, laat je even weten wanneer dit rond is (of dat je dat merkt)? Dan ga ik hier intern ook even nagaan of dit voor ons ook zo gaat werken (y) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[Afbeelding]
Ja, heb ik ook wel eens. Zelfs mijn eerste rit met een (geleende) Tesla zag ik op mijn GPS tracklog dat ik ergens in Wallonië van de autosnelweg af ging, een stuk N-wegen nam en later weer de autosnelweg op ging.

Dan denkt de navigatie dat er vertraging is daar, of een blokkade.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:25
Oekol schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:04:
[...]

Als eens Tom Tom gebruikt om te kijken of die deze gekke dingen ook doet? Internet denkt dat Tesla de routing koopt van hen namelijk.
Nee, ik heb helaas geen TomTom. Overigens valt dan nog te bezien of ze zelf niet wat vogelen met de routing. Irritant is het in ieder geval wel, zeker omdat je volgens mij, geen wijzigingen kan doorsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Luuk84 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:23:
[...]

Nee, ik heb helaas geen TomTom. Overigens valt dan nog te bezien of ze zelf niet wat vogelen met de routing. Irritant is het in ieder geval wel, zeker omdat je volgens mij, geen wijzigingen kan doorsturen?
Klopt via Tesla niet (zover ik weet), maar heb al vaak gelezen dat mensen 't wilde onderzoeken door wijzigingen bij TomTom aan te geven. Daar schijnt het wel te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:06
joeri_berg schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:06:
[...]
Maar wat voor een systeem gaan ze dan online zetten? Is het niet een kwestie van de laadpas (MTC) geschikt maken als betaalwijze in je Tesla account?
Nee, Tesla werkt daar niet aan mee. Wat Tesla doet is een export leveren aan de LMs. Zij kunnen dat dan geautomatiseerd administratief verwerken in hun systemen.

En dan tegenwoordig zal die export via https://developer.tesla.com/docs/fleet-api#charging_invoice lopen denk ik

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 05-06-2024 11:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 14:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-01 12:38
Ik gebruik google maps als hoofdnavigatie op mijn S24 achter het stuur. Los van de soms wat vreemde navigatie keuze van Tesla vind het irritant dat de toegestane snelheid heel vaak niet klopt. In maps wordt dit wel correct weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan mij niet voorstellen. Was al bevestigd dat het niet dit jaar werd en er zijn veel te weinig beelden gelekt :)

Ben ik overigens de enige die het schakelen van de Highland/S/X iets minder fijn vind werken sinds de update? De park stand zit nu ook in het midden in plaats van bovenin, net wat minder toegankelijk imo.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U797_9Pqb6iNFKb2IkcisMaPWIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2gXVcZouKsqnuTKm4kUMXcI.jpg?f=fotoalbum_large

Net even wezen rijden in de Model 3 LR. Wat rijdt dat top zeg! Stil, comfortabel en heel erg vlot. Wat verplaatst die auto zich snel, pfohh. Ben nu wel erg benieuwd naar de Performance. :D

Volgende week maandag heeft Tesla Rotterdam hem staan zeiden ze. Dan toch nog even terug voordat ik hem definitief bestel.

Wat een verademing is het infotainment systeem als je het huidige VAG systeem gewend bent. Enorm overzichtelijk en extreem snel. Tijdens de proefrit miste ik de stalks eigenlijk helemaal niet. Het op de knopjes drukken voor de richtingaanwijzers is helemaal niet zo raar als dat ik had gedacht. Dat gaat vrij snel wennen. :)

Het ziet er allemaal ook wel vrij strak uit, materialen zijn oke en netjes, het is in ieder geval een hele verbetering ten opzichte van het oude model.

Ik ben wel enthousiast geworden. Volgende week de Performance nog even ervaren en dan op de bestelknop drukken. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Vissa66 op 05-06-2024 13:13 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-09 18:17
Oekol schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:04:
[...]

Mijn ervaring zegt anders. Heb hiervoor tomtom gebruikt, die zat er eigenlijk nooit naast qua routing. Ik denk niet dat ze het 1op 1 overnemen. Ook zeker niet qua wegafsluiting, was altijd spot on. Tesla routing is ook prima hoor, maar doet soms wel eens vreemde dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik hem zo zie heb ik wel een beetje spijt dat ik voor wit gegaan ben :) Twijfelde tussen rood, blauw en wit maar vond de rode in de schaduw een beetje meh. Nu ik hem steeds vaker zie heb ik toch wel een beetje spijt :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-09 18:17
Vissa66 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:58:
[Afbeelding]

Wat een verademing is het infotainment systeem als je het huidige VAG systeem gewend bent. Enorm overzichtelijk en extreem snel. Tijdens de proefrit miste ik de stalks eigenlijk helemaal niet. Het op de knopjes drukken voor de richtingaanwijzers is helemaal niet zo raar als dat ik had gedacht. Dat gaat vrij snel wennen. :
De meeste mensen die zeuren over het ontbreken van stalks hebben er weinig ervaring mee. Het went snel, ook rotondes. Ik rijd nu half jaar stalkless en begin me af te vragen waarom we eigenlijk nog zo lang met die gekke stokjes aan het stuur hebben gereden. :+ ik zou niet meer terug willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:59
Ingmar7 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:20:
[...]

De meeste mensen die zeuren over het ontbreken van stalks hebben er weinig ervaring mee. Het went snel, ook rotondes. Ik rijd nu half jaar stalkless en begin me af te vragen waarom we eigenlijk nog zo lang met die gekke stokjes aan het stuur hebben gereden. :+ ik zou niet meer terug willen.
Ben het grotendeels met je eens, behalve op momenten dat ik wat sneller 2 banen wil wisselen en dit in 2 (korte) stappen doe. Dan wil het knopje wel eens niet reageren.
verder dikke prima, de eerste 6 rotondes een paar fantoombewegingen gedaan, maar daarna niet meer gehad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adjego
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:20:
[...]

Als ik hem zo zie heb ik wel een beetje spijt dat ik voor wit gegaan ben :) Twijfelde tussen rood, blauw en wit maar vond de rode in de schaduw een beetje meh. Nu ik hem steeds vaker zie heb ik toch wel een beetje spijt :+
Rood wordt echt mijn volgende <3 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Laatst online: 15:09
Sinds versie 2024.14 zie ik het LTE teken niet meer in het scherm. Heb wel premium connectivity. Wat zou de gedachte hierachter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 20:09

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

connos schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:18:
Sinds versie 2024.14 zie ik het LTE teken niet meer in het scherm. Heb wel premium connectivity. Wat zou de gedachte hierachter zijn?
Weet je het zeker? Die iconen zijn naar linksboven (van de kaart) verplaatst namelijk dus ik was ze ook even kwijt in eerste instantie :$

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
TimFelten schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:36:
[...]

Ben het grotendeels met je eens, behalve op momenten dat ik wat sneller 2 banen wil wisselen en dit in 2 (korte) stappen doe. Dan wil het knopje wel eens niet reageren.
verder dikke prima, de eerste 6 rotondes een paar fantoombewegingen gedaan, maar daarna niet meer gehad
Dat banen wisselen werkt met de stalks ook matig. Komt door “automatisch annuleren” van het knipperlicht. Optioneel op stalks, ik vermoed verplicht op stuurknoppen?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• connos
  • Laatst online: 15:09
Notna schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:20:
[...]
Weet je het zeker? Die iconen zijn naar linksboven (van de kaart) verplaatst namelijk dus ik was ze ook even kwijt in eerste instantie :$
Het staat er heel even, maar in Drive is het foetsie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmGk_LTC7dsZz3ighslmKgO538s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ePGA5LEyglncAb4CiXOGGgZj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
connos schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:18:
connos schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:28:
[...]

Het staat er heel even, maar in Drive is het foetsie.
[Afbeelding]
Die is hiervoor inderdaad even terug geweest bovenin rechts maar daarvoor was hij ook een tijd weggeweest. Ik verwacht dat als je het menu opent, hij bovenin rechts zichtbaar is. Geen idee om hem niet weer te geven. Misschien wordt hij alleen weergegeven als er een probleem mee is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:20:
[...]

Rood staat op nummer 1 bij mij. Wel toevallig dat dit demo model precies rood was dus dat heb ik meteen goed kunnen zien. :P

Ik denk dat de Performance ook goed zal smoelen in het rood met alle zwarte accenten / velgen. 8)

M3P 24'

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19:13
Vissa66 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:52:
[...]

Rood staat op nummer 1 bij mij. Wel toevallig dat dit demo model precies rood was dus dat heb ik meteen goed kunnen zien. :P

Ik denk dat de Performance ook goed zal smoelen in het rood met alle zwarte accenten / velgen. 8)
Geen performance, maar toch. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCiaS0yR27HIoBdMRFHb-9lUVzI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LXD90FB4c0rWbIvHyEitnyqO.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Ik dacht dat je nu via de app alerts kreeg als sentry mode werd getriggerd maar tot nu toe helemaal niks ondanks dat ik events heb als ik instap. Moet ik nog ergens een vinkje aanzetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Henvar op 05-06-2024 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 15:26
Henvar schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:01:
Ik dacht dat je nu via de app alerts kreeg als sentry mode werd getriggerd maar tot nu toe helemaal niks ondanks dat ik events heb als ik instap. Moet ik nog ergens een vinkje aanzetten?
Als ik het goed lees, alleen op de iPhone? Ik krijg de meldingen in ieder geval ook niet op mijn Samsung

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:44
TimFelten schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:36:
[...]

Als je snel wisselt blijft de knipper aan staan tot je op je nieuwe (laatste) baan bent. Ik ervaarde exact hetzelfde omdat je dan ervanuit ging dat 'ie uit was na de 1e wissel en je hem dan zelf weer aan wilt zetten voor de volgende. Maar in feite is hij aangebleven en zet je hem juist uit bij de wissel naar de laatste baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je Premium Connectivity ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Pareltje hoor!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9MYEfefOiH3zMFyCQTQmD5c-nQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WeiPeFRAjvMNMmhSXbK2DeHu.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de mijne zo, wit met Nova velgen!:)
Ga binnenkort even kijken om de ramen achter te tinten maar spannend is het wel als ik Reddit zo zie.. Veel mensen die het hebben laten tinten hebben nu problemen met de RGB strip

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2024 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Niet online
Samoerai schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:32:
[...]

Als ik het goed lees, alleen op de iPhone? Ik krijg de meldingen in ieder geval ook niet op mijn Samsung
Ik heb een iPhone
ZeRoC00L schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:40:
[...]

Heb je Premium Connectivity ?
Yep

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Gisterochtend stapte ik in de auto en kreeg direct een bandenspanningsmelding, 1 band op 2.6 en de andere 3 op 2.8 bar. Wel vertrokken, onderweg even een parkeerplaats opgezocht en de banden gecontroleerd maar niets gevonden. Tijdens de rit gingen er 3 naar 2.9 en de ander naar 2.7, dus werd gelukkig niet minder.

Wilde zojuist even met de Xiaomi accupomp tot 2.8 gaan verhogen en de band nogmaals gecontroleerd. Kwam helaas een spijker tegen....

Direct maar even een scriptje gemaakt in Home Assistant die eenmaal per uur de bandenspanning controleert en mij een bericht stuurt als 1 of meerdere banden buiten de optimale range vallen.

Mogelijk wordt de waarde van de TPMS sensor bij stilstand of tijdens lang slapen niet altijd goed weergegeven, maar aangezien ik gisteren bij het instappen al een melding kreeg ga ik gewoon eens kijken of dit werkt. Als ik het script nu draai krijg ik in ieder geval een mooie notificatie, fijn die Tesla plugin voor Home Assistant :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lNbI8ofs7-1DLjr08rIkX5JY4Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/grJEBwtR6X1zshJXAB5Cc8Rc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrSTdlu7ZgXAUFK-DkNML9CKNdc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vdXRF1DBbAjbQGFb0akeOlkP.png?f=user_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:57
Maakt die niet je auto wakker tijdens elk polletje? Vanwege extra verbruik (150/200 w) voordat de auto na een half uurtje/uurtje weer in slaap valt, ben ik altijd een beetje voorzichtig met dat soort tooltjes.

Heb ooit een gekke storing gehad waarbij heel af en toe de volledige regen wegviel. Volgens Tesla was dat vanwege het feit dat de auto al een maand niet geslapen had (ik draaide een tooltje). Na het uitschakelen van het tooltje is het probleem inderdaad verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-09 22:34

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Taro schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:07:
Gisterochtend stapte ik in de auto en kreeg direct een bandenspanningsmelding, 1 band op 2.6 en de andere 3 op 2.8 bar. Wel vertrokken, onderweg even een parkeerplaats opgezocht en de banden gecontroleerd maar niets gevonden. Tijdens de rit gingen er 3 naar 2.9 en de ander naar 2.7, dus werd gelukkig niet minder.

Wilde zojuist even met de Xiaomi accupomp tot 2.8 gaan verhogen en de band nogmaals gecontroleerd. Kwam helaas een spijker tegen....

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik hoop dat de spijker in het loopvlak zit. Drie weken geleden bij mij niet.Schroef zat aardig aan de zijkant. Dan bemerk je dat de Tesla banden niet goedkoop zijn.
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Telesto schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:39:
Maakt die niet je auto wakker tijdens elk polletje? Vanwege extra verbruik (150/200 w) voordat de auto na een half uurtje/uurtje weer in slaap valt, ben ik altijd een beetje voorzichtig met dat soort tooltjes.

Heb ooit een gekke storing gehad waarbij heel af en toe de volledige regen wegviel. Volgens Tesla was dat vanwege het feit dat de auto al een maand niet geslapen had (ik draaide een tooltje). Na het uitschakelen van het tooltje is het probleem inderdaad verdwenen.
Nee, deze Tesla plugin (https://github.com/alandtse/tesla) voor Home Assistant haalt alleen data op als de auto wakker is en inmiddels denk ik al >2 jaar in gebruik, werkt prima. Ook TeslaMate in gebruik, doet hetzelfde.

De states zien er zo uit, overigens was "Offline" voorheen "Sleep", maar afijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywa17MQUUfKuZJm4P9dALIZiMPU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J1StpH2AG5gaW72eJXYSVt09.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
peerke 1960 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:54:
[...]

Ik hoop dat de spijker in het loopvlak zit. Drie weken geleden bij mij niet.Schroef zat aardig aan de zijkant. Dan bemerk je dat de Tesla banden niet goedkoop zijn.
Peter
Altijd kunstig hoe iets dat vlak op de weg ligt als een soort magneet rechtstreeks de band in wordt getrokken...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZgthRhJEb_yiV52Ro3eDvsZJL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lhx82WWqMPWeeDwXkS5yyDKV.jpg?f=fotoalbum_large

Ze zullen mogelijk wel een prop voorstellen, maar weet dat het advies is de band te laten vervangen. Ik heb nog ff bedenktijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimondeG
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-09 22:12
Aanstaande vrijdag kan ik mijn nieuwe Tesla ophalen, maar ik wacht nog altijd op een inruilofferte en heb dus nog niet betaald. Iemand ervaring met een relatief late betaling voor de levering? Advies is 3 dagen voor levering te betalen, maar dat is al verstreken. Als ik morgen geen inruilofferte heb, dan overweeg ik inruil maar te annuleren en te betalen. Iemand anders die 1 dag voor levering of wellicht zelfs op de dag van de levering pas heeft betaald en hoe dat ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
SimondeG schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:23:
Aanstaande vrijdag kan ik mijn nieuwe Tesla ophalen, maar ik wacht nog altijd op een inruilofferte en heb dus nog niet betaald. Iemand ervaring met een relatief late betaling voor de levering? Advies is 3 dagen voor levering te betalen, maar dat is al verstreken. Als ik morgen geen inruilofferte heb, dan overweeg ik inruil maar te annuleren en te betalen. Iemand anders die 1 dag voor levering of wellicht zelfs op de dag van de levering pas heeft betaald en hoe dat ging?
waar komt die inruil offerte dan vandaan? wel bijzonder namelijk dat je daar zo lang op moet wachten. Of heb je gewoon erg laat die offerte aangevraagd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SimondeG
anti elppa schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:30:
[...]

waar komt die inruil offerte dan vandaan? wel bijzonder namelijk dat je daar zo lang op moet wachten. Of heb je gewoon erg laat die offerte aangevraagd?
Laat aangevraagd idd, eind vorige week. Al aantal keer telefonisch contact gezocht met Tesla, maar komen niet verder dan dat ze afdeling die daarover gaat zullen vragen en een aanbod uit te brengen. Zou normaal binnen 48 uur gebeuren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
SimondeG schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:35:
[...]

Laat aangevraagd idd, eind vorige week. Al aantal keer telefonisch contact gezocht met Tesla, maar komen niet verder dan dat ze afdeling die daarover gaat zullen vragen en een aanbod uit te brengen. Zou normaal binnen 48 uur gebeuren…
ah oke. duidelijk. Ik krijg als het goed is over 3 weken een aanbod van de LM voor mijn oude M3 LR. 3 maanden voor ik de nieuwe M3P krijg. Ga dan die oude wellicht prive rijden zodat ik geen bijtelling hoef te dokken voor de P (alleen zakelijk rijden dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Laatst online: 10:28
pe-el2 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:31:
Hierbij een tip:

De inruil prijzen waren bij tesla altijd heel slecht.
Nu was ik er van de week om wat kleine dingen op te lossen aan mijn model Y. (Factuur 0,= 👌🏼)
Dan loop je toch door de showroom en ga je wat praten. Deze beste meneer vertelde dus dat tesla sinds een aantal weken met een andere inkoop partij werken en de opdracht heeft meegekregen betere inruilprijzen te moeten hanteren.

Proef op de som genomen door mijn collega die zijn Model 3, 2019, 107k km 19 inch en FSD aan heeft geboden om het te controleren.
Aanbod was 22.000 euro.
FSD is geen meerwaarde voor ze. Die halen ze er toch af zodra die ingenomen wordt. Alle 2ehands auto's krijgen Enhanced van tesla.

Ik zie ze online staan voor 24950 (met FSD) bij handelaren, dus de inruilprijs is 'm.i. Idd verbeterd. Ik zag een tijdje terug hier veel lagere prijzen doorgegeven worden door partijen zoals wij kopen auto's of anwb enz..

Mocht dit al zijn doorgeven door iemand dan kan dit bericht als niet verzonden beschouwd worden.
Nav je bericht heb ik mijn MY LR van aug '23 met 27k km op de teller, (Acceleration Boost, trekhaak) ter inruil aangeboden. Kreeg vandaag een "aanbod" ; € 37.800 :O

Totaal geen plannen om hem weg te doen, ben er zeer blij mee dus was puur uit nieuwsgierigheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:01
@Taro
Er is een reden dat bv bij de motor je de spijker vaak in de achterband hebt zitten. Met de voorband rij je eroverheen. Het ding krijgt een zwiep en wordt overeind gedrukt. De achterband rijdt er vervolgens overheen als ie dus niet meer ligt -> prik.

Zal je zien dat ie bij jou in je voorband zit, maar dan is er vaak een voorganger overheen gereden :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Korvaag schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:47:
@Taro
Er is een reden dat bv bij de motor je de spijker vaak in de achterband hebt zitten. Met de voorband rij je eroverheen. Het ding krijgt een zwiep en wordt overeind gedrukt. De achterband rijdt er vervolgens overheen als ie dus niet meer ligt -> prik.

Zal je zien dat ie bij jou in je voorband zit, maar dan is er vaak een voorganger overheen gereden :)
Zit rechts achter, dus je kunt maar zo gelijk hebben d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:20
DaCoTa schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:46:
[...]

De auto doet iets als jij niks hebt gedaan. Als je het stuur beweegt gaat de auto ervan uit dat je controle hebt. Tenminste, ik krijg alleen waarschuwingen als ik mijn stuur niet bewogen heb. Wellicht dat dat nu ook gecombineerd wordt met de cabin camera informatie?
Ik heb ook het vermoeden dat de camera nu meekijkt of je je stuur vasthoudt. Want als ik de camera (half) afdek dan moet ik vaker het stuur bewegen. Ik weet eigenlijk 99% zeker dat de camera nu meekijkt met het vasthouden van het stuur. Krijg bijna geen meldingen meer (mist camera onafgedekt is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugx
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-08 09:32
pauldaytona schreef op zondag 4 februari 2024 @ 23:12:
[...]

Ik heb even in de handleiding van de 3 en y gekeken, Tesla ondersteunt contacten 9-13 van een 13 polige connector niet. Op 9-13 zit in Europa een 12 volt aansluiting voor het contactslot en een 12 volt aansluiting die alleen spanning heeft als contact aanstaat. Ook is er nog een contact waarmee de auto makkelijk weet of er een aanhnager angesloten is. In europa wordt er met caravans rondgereden, waar bv een koelkast inzit die mensen graag koud hebben als ze aankomen met fris bier en kaas. Dat kan dus met de aansluitingen 9-13, die tesla niet heeft.
Maar ik zag ook in een manual dat auto's met een loodaccu als laagspanningsaccu wel een vaste 12 volt hebben. Maar auto's met een lithium laagspanningsaccu niet. Die nieuwere dus. Of misschien fabrieksafhankelijk. Via Controls > Software > Additional Vehicle Information kan je zien wat voor laagspanningaccu erin zit.
https://www.tesla.com/own...40-97FA-341E27E3B4D8.html Het klopt dat in de handleiding staat dat er geen ondersteuning is voor de pinnen 9 tm 13, zie sub "elektrische aansluitingen". Tot mijn verbazing bevat de kabelboom wel 13 aders, en zijn alle pinnen aangesloten, dus ook de pinnen 9 tm 13. Helaas zit er toch echt geen spanning op de pinnen 9 en 10 ten opzichte van massa. Foto opengeschroefde female connector naast de trekhaak: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrLffDfpff4ExNUSI0jI7zYISf0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qReuIrhJo6BNDFMc1CakMYvY.png?f=fotoalbum_large
Pinout voor de liefhebbers: https://masta.nl/blog/post/13-polige-stekker

Ik heb dus zo'n lithium laagspanningsaccu, in de model Y van 2024, want er staat 15,4V op de "12V sigaretten plug" in de kofferbak. Graag zou ik een koelbox in de aanhanger van continue stroom voorzien.

Heeft iemand ervaring waar die draden van de trekhaak uitkomen? In welk gedeelte in de kofferbak onder de bekleding misschien?

Want de pinnen 9 en 10 zijn met een dikke oranje draad aangesloten, dus die zijn dan niet aangesloten verderop in de auto of niet aangestuurd vanuit de software. En ik zou toch denken dat je die kabels naar de trekhaak (pin 9 en 13) dan handmatig aan kan sluiten op de +15,4V van "12V sigaretten plug", dan heb je namelijk 12A * 15,4V = ca 185 W beschikbaar, wat meer dan voldoende is voor een 85 W koelbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:30
Samoerai schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:32:
[...]

iPhone hier , maar ook geen meldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
ChromeFR schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:08:
[...]

Ik heb ook het vermoeden dat de camera nu meekijkt of je je stuur vasthoudt. Want als ik de camera (half) afdek dan moet ik vaker het stuur bewegen. Ik weet eigenlijk 99% zeker dat de camera nu meekijkt met het vasthouden van het stuur. Krijg bijna geen meldingen meer (mist camera onafgedekt is).
Tel eens hoeveel sec er tussen zit wanneer je weer een waarschuwing (input moet geven) krijgt? Bij mij 15 seconden met cameraschuif dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

KloyenZ schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 07:52:
Even een kort vraagje. Ik zit op de laatste versie 2024.14.9 maar heb geen autopark ?
Volgens alle info die ik vind zouden we die wel moeten hebben.
Iemand een idee ?
Ik heb EAP en zit hier ook met smart op te wachten. Maarja, alleen bij Tesla weten ze wanneer het komt.
Verder snap ik niet zo goed waarom wel in Amerika maar niet hier. De oude USS autopark mag hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:01
Serieuze vraag en niet lullig bedoeld: waarom gebruiken mensen autopark? In de oude software was het ook matig en kon je er eigenlijk niets mee. Zelf zet je het ding 3x sneller wel recht in een vak. Dit even afgezien van het feit dat als Tesla iets belooft dat het er in zit, het uiteraard gewoon moet werken.

Ik was zo niet onder de indruk van dat autopark. De Ford van m'n ouders van 10 jaar oud deed het beter.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
Hugx schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:35:
Heeft iemand ervaring waar die draden van de trekhaak uitkomen? In welk gedeelte in de kofferbak onder de bekleding misschien?
Nee, die komen achter de bumper uit. Op de stalen balk van de trekhaak zit ook de stekker waarmee deze is aangesloten op de kabelboom van de achterkant van de auto:
https://service.tesla.com...3E-BE16-15FEB67ADC3A.html

Als je daar een continu plus op wilt aansluiten, zul je in het bedradingsschema moeten kijken waar je die kunt aftappen.

Overigens, als je die stekkerdoos nu toch open hebt: misschien moet je even een boormachine erbij pakken. Die stekkerdoos hangt ondersteboven en er kan vocht in terecht komen dat dan niet weg kan. Die instructie in stap 3 van de installatieprocedure staat er pas sinds kort bij...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Hugx schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:35:
[...]

https://www.tesla.com/own...40-97FA-341E27E3B4D8.html Het klopt dat in de handleiding staat dat er geen ondersteuning is voor de pinnen 9 tm 13, zie sub "elektrische aansluitingen". Tot mijn verbazing bevat de kabelboom wel 13 aders, en zijn alle pinnen aangesloten, dus ook de pinnen 9 tm 13. Helaas zit er toch echt geen spanning op de pinnen 9 en 10 ten opzichte van massa. Foto opengeschroefde female connector naast de trekhaak: [Afbeelding]
Pinout voor de liefhebbers: https://masta.nl/blog/post/13-polige-stekker

Ik heb dus zo'n lithium laagspanningsaccu, in de model Y van 2024, want er staat 15,4V op de "12V sigaretten plug" in de kofferbak. Graag zou ik een koelbox in de aanhanger van continue stroom voorzien.

Want de pinnen 9 en 10 zijn met een dikke oranje draad aangesloten, dus die zijn dan niet aangesloten verderop in de auto of niet aangestuurd vanuit de software. En ik zou toch denken dat je die kabels naar de trekhaak (pin 9 en 13) dan handmatig aan kan sluiten op de +15,4V van "12V sigaretten plug", dan heb je namelijk 12A * 15,4V = ca 185 W beschikbaar, wat meer dan voldoende is voor een 85 W koelbox.
Ik heb in mijn koelbox een buck step down converter gebouwd om de 15V naar 12V te brengen.

https://a.aliexpress.com/_EwDpX9H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctoRTW
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 08:37
SimondeG schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:23:
Ik heb 3 weken terug mijn M3 SR+ uit 2019 ingeruild voor een MY LR RWD, die was blijkbaar op voorraad want ik kreeg gelijk een VIN en mocht hem 5 dagen later ophalen. Inruil aangevraagd en kreeg de offerte de dag voordat ik de MY zou ophalen, toen gelijk betaald en dat was voor de contactpersoon bij Tesla Utrecht ook meteen inzichtelijk. Liep echt vlekkeloos ondanks dat het wat last minute was, hij vertelde dat dat wel vaker gebeurde en ze er inmiddels goed op ingespeeld zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
Je krijgt alleen een melding als het alarm aan gaat. Daar is niets nieuws aan maar wat wel nieuw is, is dat je nu de opname kan bekijken op je telefoon. Het gaat dus alleen om alarm event opnames en niet alle centry mode opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Korvaag schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:56:
Serieuze vraag en niet lullig bedoeld: waarom gebruiken mensen autopark? In de oude software was het ook matig en kon je er eigenlijk niets mee. Zelf zet je het ding 3x sneller wel recht in een vak. Dit even afgezien van het feit dat als Tesla iets belooft dat het er in zit, het uiteraard gewoon moet werken.

Ik was zo niet onder de indruk van dat autopark. De Ford van m'n ouders van 10 jaar oud deed het beter.
Autopark met tesla's nieuwe FSD update werkt best goed (check youtube). Maar nog steeds niet zo snel vergeleken met bestuurders zoals jij en ik. Maar er zijn genoeg bestuurd(s)ters die gewoon niet kunnen parkeren en voor die mensen kan ik me voorstellen dat het een goede optie is :)
En voor mensen die willen zeggen "kijk wat mijn auto kan" :+

[ Voor 3% gewijzigd door Armo op 05-06-2024 22:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Armo schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:41:
[...]

Autopark met tesla's nieuwe FSD update werkt best goed (check youtube). Maar nog steeds niet zo snel vergeleken met bestuurders zoals jij en ik. Maar er zijn genoeg bestuurd(s)ters die gewoon niet kunnen parkeren en voor die mensen kan ik me voorstellen dat het een goede optie is :)
En voor mensen die willen zeggen "kijk wat mijn auto kan" :+
Nou dat dus. Mijn vriendin vindt het parkeren met de model 3 op bepaalde plekken best spannend of het wel lukt :P dan is zo een autopark imo perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:44
Armo schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:28:
[...]

Nav je bericht heb ik mijn MY LR van aug '23 met 27k km op de teller, (Acceleration Boost, trekhaak) ter inruil aangeboden. Kreeg vandaag een "aanbod" ; € 37.800 :O

Totaal geen plannen om hem weg te doen, ben er zeer blij mee dus was puur uit nieuwsgierigheid.
Wat koste die nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADutchGuy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-09 18:46
Hallo, nu het toch over trekhaken gaat: mijn M3 uit 2019 heeft een trekhaak maar de verlichtings connector (13 polig) wijst recht naar beneden. De 7 polige connector van de aanhanger steekt dan dus ook recht naar beneden, samen met het verloopje van 13 naar 7 polig. Dan sleept de kabel wel haast over de grond, zeker bij een drempel oid.

Ik heb als workaround een haakse connector (13 polig male naar female) online gevonden, ik weet niet of link naar de shop hier is toegestaan dus die laat ik weg. Maar dan heb ik twee verloopjes achter elkaar en dat ding vind ik voor ca €80 wel vrij prijzig. Heeft iemand hier ervaring mee en is er een betere, betaalbaarder oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
ADutchGuy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:45:
Hallo, nu het toch over trekhaken gaat: mijn M3 uit 2019 heeft een trekhaak maar de verlichtings connector (13 polig) wijst recht naar beneden. De 7 polige connector van de aanhanger steekt dan dus ook recht naar beneden, samen met het verloopje van 13 naar 7 polig. Dan sleept de kabel wel haast over de grond, zeker bij een drempel oid.

Ik heb als workaround een haakse connector (13 polig male naar female) online gevonden, ik weet niet of link naar de shop hier is toegestaan dus die laat ik weg. Maar dan heb ik twee verloopjes achter elkaar en dat ding vind ik voor ca €80 wel vrij prijzig. Heeft iemand hier ervaring mee en is er een betere, betaalbaarder oplossing?
Ja linkjes zijn toegestaan.

Een 7 polige stekker verwijderen en een 13 polige monteren op je aanhanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
ADutchGuy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:45:

Ik heb dezelfde config, maar mijn kabel raakt de grond nooit. Ook niet bij een drempel. Welk deel van de kabel bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
€ 52522 betaald zonder Acceleration Boost. Was een voorraad voertuig met € 3320 korting en €500 refferal korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armo schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:27:
[...]

€ 52522 betaald zonder Acceleration Boost. Was een voorraad voertuig met € 3320 korting en €500 refferal korting.
Zo dat is dan wel een flinke “afschrijving” in een jaar inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimondeG
DoctoRTW schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:26:
[...]

Ik heb 3 weken terug mijn M3 SR+ uit 2019 ingeruild voor een MY LR RWD, die was blijkbaar op voorraad want ik kreeg gelijk een VIN en mocht hem 5 dagen later ophalen. Inruil aangevraagd en kreeg de offerte de dag voordat ik de MY zou ophalen, toen gelijk betaald en dat was voor de contactpersoon bij Tesla Utrecht ook meteen inzichtelijk. Liep echt vlekkeloos ondanks dat het wat last minute was, hij vertelde dat dat wel vaker gebeurde en ze er inmiddels goed op ingespeeld zijn
Klinkt goed. Hoop morgen dan inruilaanbod te krijgen. Heb backup bij wijkopenautos.nl want heb momenteel toch gedateerde auto (alfa Romeo mito uit 2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:06
ChromeFR schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:08:
[...]
Beelden van de interieur camera zijn bekend. In ieder geval op het 2019/2020 model kan het stuur niet gezien worden.
Zie bijv. https://teslamotorsclub.c...88-jpg.975557/?id=7826132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:20
pegasuspiet schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:40:
Heb sinds 2 maanden de nieuwe Highland en ben zeer tevreden.

Echter op het duitse forum : TFF-forum.de lees ik veel berichten die last hebben van trillingen.
Vooral trillingen op het stuur, bij sommige zo erg dat het vermoeiend word is bij een wat langere rit.
(https://tff-forum.de/t/ru...eren-highland/319482/1007)

Bij veel klagers zijn de wielen opnieuw gebalanceerd, banden vervangen en zelfs andere wielen monteert
maar dit alles blijkt niet te helpen.
Ook het youtube-kanaal : Nextmove schenkt er aandacht aan : YouTube: nextnews: Reku-Test, VW ID.Buzz GTX, Dacia Spring, Vibrationen Tesla...

Tesla neemt de klachten serieus maar hebben (nog) geen oplossing.
Hoeveel auto's het betreft is natuurlijk moeilijk te zeggen want niet iedereen zit op een forum.

Vraag me af of hier mensen zijn op dit forum die hier ook last van hebben want ik ben dit hier nog niet tegen
gekomen maar wellicht heb ik het gemist want er worden hier veel berichten geplaatst.
Ik heb net voor het eerst een wat langere rit gemaakt en dan merk ik bij 100+ km/u helaas toch wel een ietwat irritante trilling in het stuur. Staat nu zo'n 6000 km de teller (M3H SR). Is in het begin al keer bij SeC geweest, ze hebben toen de wielen gebalanceerd. Helaas dus nog steeds aanwezig. Iemand inmiddels een oplossing?

Ik heb maar weer een service request gedaan iig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:58
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:40:
[...]

Uh nee, dat is normaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
ChromeFR schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:59:
[...]

Ik heb net voor het eerst een wat langere rit gemaakt en dan merk ik bij 100+ km/u helaas toch wel een ietwat irritante trilling in het stuur. Staat nu zo'n 6000 km de teller (M3H SR). Is in het begin al keer bij SeC geweest, ze hebben toen de wielen gebalanceerd. Helaas dus nog steeds aanwezig. Iemand inmiddels een oplossing?

Ik heb maar weer een service request gedaan iig..
Bij mijn M3H zijn na het mislukte balanceren alle 4 de banden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:40:
[...]
Wel als je hem bij tesla inruilt. Zegt niets over de dagwaarde. Die ligt meer tussen de 45-50k als je een beetje rondkijkt op gaspedaal/marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:58
Armo schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 00:21:
[...]

Wel als je hem bij tesla inruilt. Zegt niets over de dagwaarde. Die ligt meer tussen de 45-50k als je een beetje rondkijkt op gaspedaal/marktplaats.
Er staat geen enkele '23, pre highland, LR te koop op marktplaats, vraagprijs op MP zegt tevens ook weinig over de dagwaarde.
Als je wegrijdt ben je 10% kwijt, van de overige 47k gaat er met zoveel kilometers 2% per maand vanaf en kom je "gewoon" op 38k, realistishe inruilprijs dus.
Op MP kun je altijd 45k vragen en kijken wat de gek geeft, maar boven de 40k inruilen is niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
mitsumark schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 00:28:
[...]

Er staat geen enkele '23, pre highland, LR te koop op marktplaats, vraagprijs op MP zegt tevens ook weinig over de dagwaarde.
Als je wegrijdt ben je 10% kwijt, van de overige 47k gaat er met zoveel kilometers 2% per maand vanaf en kom je "gewoon" op 38k, realistishe inruilprijs dus.
Op MP kun je altijd 45k vragen en kijken wat de gek geeft, maar boven de 40k inruilen is niet realistisch.
Wat heeft highland ermee te maken? Ik heb een MY LR ;)

Inruilen is lekker makkelijk maar je geeft bij inruilen vaak duizenden euro's cado aan de verkoper naar mijn mening.

Om een voorbeeld te noemen, mijn vorige auto, een RAV4 kreeg ik 8k als hoogste bod bij inruilen en via partijen zoals wijkopenautos,nl enz. Uiteindelijk voor 12,5k verkocht via marktplaats. Ja, de RAV stond nog voor de deur toen ik de tesla aangeschaft had en ik heb 1.5 maand dubbele verzekering en wegenbelasting betaald maar achteraf wel 4.5k meer overgehouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Laatst online: 23-09 06:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7w6CsqvSfClecoRJSrh0xHsnDA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MlgIQWWNaDY8L6DS4OxuDn71.jpg?f=fotoalbum_large

Na laatste update werken die cameras echt wel beter. Nu kan je echt wel zeer krap tegen muurtjes rijden. Ook is de 3d een pak beter.
* jvvv happy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:41:
[...]

Pareltje hoor!

[Afbeelding]

Ik heb de mijne zo, wit met Nova velgen!:)
Ga binnenkort even kijken om de ramen achter te tinten maar spannend is het wel als ik Reddit zo zie.. Veel mensen die het hebben laten tinten hebben nu problemen met de RGB strip
Waar ik heb laten tinten houden ze daar goed rekening mee. Ze plakken met een rol schilderstape waar folie aan vast zit net achter het rubber van je raam heel het binnen portier af. Het vocht wat vrij komt loopt over het folie van de deur af. RGB en bekleding blijft droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

Ik begrijp nog niet helemaal wat de goede procedure is om 'm in wasstraatmodus te zetten. Je hebt zo'n lopende band bij de wasstraat. Als je eerst stil gaat staan dan gaat de auto op de rem, met alle gevolgen qua geluid en chargerijnige wasstraatmedewerker van dien. De laatste keer heb ik hem terwijl ik uitrol in neutraal gezet en via inertia op de band gerold. Dat werkte beter. Met de nieuwe update is neutraal naar het bedieningspaneel gegaan - dus dat is niet zo handig meer. Mis ik iets? :?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Caelorum schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:54:
[...]

Beelden van de interieur camera zijn bekend. In ieder geval op het 2019/2020 model kan het stuur niet gezien worden.
Zie bijv. https://teslamotorsclub.c...88-jpg.975557/?id=7826132
Je kan het zelf ook prima testen. Als je in elke tesla naar service tab gaat en klikt op camera voorbeeld kan je op interieurcamera klikken. Dan zie je wat de auto ziet en of het kan dat hij ook je stuur in de gaten houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADutchGuy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-09 18:46
stormfly schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:53:
[...]

Ja linkjes zijn toegestaan.

Een 7 polige stekker verwijderen en een 13 polige monteren op je aanhanger?
Ik denk inderdaad dat dat de netste oplossing.

@Tomas_ het is echt de kabel vanaf de dissel, misschien moet ik die een klein stukje opbinden zodat hij wat minder naar beneden hangt

Bedankt voor het meedenken allebei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Niet online
Armo schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:35:
[...]

Je krijgt alleen een melding als het alarm aan gaat. Daar is niets nieuws aan maar wat wel nieuw is, is dat je nu de opname kan bekijken op je telefoon. Het gaat dus alleen om alarm event opnames en niet alle centry mode opnames.
En wat wordt dan gedefinieerd als een alarm event? Als men heel dicht op de auto staat of als men de auto aanraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tomas_ schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:02:
[...]

Ik heb dezelfde config, maar mijn kabel raakt de grond nooit. Ook niet bij een drempel. Welk deel van de kabel bedoel je?
Het luistert echt heel nauw.
Heb het geprobeerd met een 13->7 convertorstekkr ertussen. Eerste drempel stuk.
Heb het geprobeerd met een 13->7 convertor kabeltje ertussen. 13 polige plug te lang, plug stuk.

De 13 polige stekker die ik aan mijn fietsendrager heb gemonteerd is iets korter, daar gaat het gelukkig nog altijd goed mee.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ADutchGuy schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:12:
[...]

Ik denk inderdaad dat dat de netste oplossing.

@Tomas_ het is echt de kabel vanaf de dissel, misschien moet ik die een klein stukje opbinden zodat hij wat minder naar beneden hangt

Bedankt voor het meedenken allebei!
Ik heb het ook hoor mijn M3 2019 hangt erg laag, en met de vouwwagen inclusief de standaard 13polige stekker raakt hij af en toe de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSmunt
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-09 19:33
jvvv schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 05:07:
[Afbeelding]

Na laatste update werken die cameras echt wel beter. Nu kan je echt wel zeer krap tegen muurtjes rijden. Ook is de 3d een pak beter.
* jvvv happy
Welke versie heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:32
Ik heb zojuist wat nieuwe Y’s gezien met allen HW4 (op een vrachtwagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
turkeyhakan schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:42:
Daar zat vast die van mij bij :) .... Hoop de Y over 3/4 weken in ontvangst te mogen nemen.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:31
turkeyhakan schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:42:
Welke kleur waren ze?
Pagina: 1 ... 350 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: