Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 349 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.702.136 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baco-
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
Vissa66 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:21:
[...]

Een M3P koop je niet om je zorgen te maken over de range toch? :*)
Hehe true, al zet ik hem wel op standaard als het me 100+km zou schelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
  • Laatst online: 30-07 15:19
Sebazzz schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:42:
[...]

NPO plus ook. Beide gebruiken Widevine CDM als DRM.
Alleen bij stilstand. Rijdend stopt Ziggo in ieder geval met streamen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-09 18:17
roelst1 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:28:
Ik heb vandaag eindelijk de update naar 2024.14.8 uitgevoerd in mijn M3, maar daarmee zijn de tijdsafhankelijke snelheidslimieten (100 tussen 6:00 en 19:00) verdwenen. Ik zie op de Nederlandse snelwegen dus alleen nog maar het limiet dat tussen 19:00 en 6:00 geldt.

In de release notes kan ik hier niks over vinden en na een paar minuten zoeken heb ik er ook geen instelling over gezien. Weet iemand hier of het gaat om een bug, of een bewuste feature rollback?
Dat is Tesla: vooruitziende blik, de nieuwe regering gaat de 100 limiet van overdag afschaffen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Rboots schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:21:
[...]

Ik heb dit ook, zowel in de vorige als de nieuwe software (14.8).
Dit is best wel irritant.... Iemand een oplossing? je zou verwachten dat juist met de trailer mode de auto weet dat er iets dicht op de bumper zit...
Hier ook 14.8 en vandaag met fietsendrager gereden. De bug is minder irritant dan voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kritischelezer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-06 22:59
DM57 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:50:
[...]

Alleen bij stilstand. Rijdend stopt Ziggo in ieder geval met streamen
kpn streaming geeft ook een foutmelding, als er van de P naar de D geschakeld wordt, dus niet tijdens het rijden tv kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:20
Baco- schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:30:
[...]

Zeker, ik zou hem zelf lekker in Chill zetten tot je in de mood bent om een beetje sportief te rijden. :*)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 23:39
Zelfs aangekondigd op Twitter. Waarschijnlijk omdat Noord-Amerika nu de adaptieve grootlicht koplampen krijgt. Benieuwd of die ook voor ons is uiteindelijk, lijkt er nu op van niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Oekol op 04-06-2024 06:37 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:59
Ingmar7 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:43:
[...]

Yep, veel harder inderdaad, zullen buren ook fijn vinden >:)
Ja inderdaad. Ik had een Windows 10 afsluit deuntje ingesteld, vind ik grappig. Nu schrok ik me de pleuris vannacht, en de buren vast ook. Ik heb nog niet kunnen kijken, maar kan dit ook zachter gezet worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
Hoi! Vorige week mijn Y geleverd gekregen. Vraag: als ik Enhanced AutoP koop en ik zet autopilot aan op een snelweg, als ik dan van baan wissel ((handmatig met knipperlicht)) en weer terug. Blijft lane assist/autopilot dan aan?

Vind het irritant dat je dan telkens ((zonder eap)) je laneassist moet aanzetten. M

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54
knights16 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 07:50:
Hoi! Vorige week mijn Y geleverd gekregen. Vraag: als ik Enhanced AutoP koop en ik zet autopilot aan op een snelweg, als ik dan van baan wissel ((handmatig met knipperlicht)) en weer terug. Blijft lane assist/autopilot dan aan?

Vind het irritant dat je dan telkens ((zonder eap)) je laneassist moet aanzetten. M
Als je EAP de baanwissel laat doen wel ja. Als je zelf de baanwissel doet (en autopilot effectief gezien dus onderbreekt) dan valt ie terug naar TACC en moet je AP weer enablen. Het is hiervoor wel vereist dat je AP op '2 keer trekken aan de hendel' laat staan. Als je de optie gebruikt om het met 1 keer trekken aan te zetten gaat ook TACC uit bij een handmatige actie.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Je kunt ook naar de s3xy commander kijken. Als het je puur om aanzetten van autosteer gaat is dat een stuk voordeliger. En werkt wellicht ook nog prettiger.

https://enhauto.com/commander & Tesla Model 3 & Y Accessoires

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 04-06-2024 08:02 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13

RvV

Met EAP zet je de knipper aan, draai een beetje aan het stuur en dan start hij zelf de baanwissel. In de nieuwe baan zet hij de knipper weer uit en AP blijft actief.
Ik vond het zelf prima werken als er geen verkeer op de weg is. :X
Het is enorm irritant met EAP te rijden in druk verkeer omdat de baanwissels erg houterig zijn en vaak worden afgebroken omdat de auto weer ergens van schrikt. Want tegen de tijd dat hij gaat wisselen is het gat alweer dichtgereden..dat soort dingen. Ik zou het niet eens meer gebruiken als ik het nu op de auto zou hebben.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-09 07:49
[...]

Klopt ik heb mij performance ook gewoon op “chill”, oa. om die reden.

[ Voor 22% gewijzigd door JohanB op 04-06-2024 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat valt wel mee. Tenzij je om de kilometer een 0-100 sprint doet. Met je rechtervoet kun je het prima doseren. Als het je om range gaat had je geen P moeten nemen. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:48
Vandaag beslissen MY RWD LR en dan in grijs of blauw? Standaard velgen.

Waarom is die mooie kleur zo duur 🫰

Jullie tips? Er speelt een gedachte dat de RWD LR een overname kandidaat is over 5 jaar. Dan is grijs wel erg mooi, zonder de sportvelgen valt dat effect wel grotendeels weg waardoor ik weer naar blauw neig.

Dan toch maar blauw op basis van de kosten. Wit of zwart zie je zo vaak dat wil de vrouw niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 22:14
stormfly schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:33:

Jullie tips? Er speelt een gedachte dat de RWD LR een overname kandidaat is over 5 jaar. Dan is grijs wel erg mooi, zonder de sportvelgen valt dat effect wel grotendeels weg waardoor ik weer naar blauw neig.

Dan toch maar blauw op basis van de kosten. Wit of zwart zie je zo vaak dat wil de vrouw niet.
Ik rijd nu op vakantie rond met de blauwe en krijg er regelmatig complimenten over. Ook bij de tesla laadpalen. Stijlvolle kleur. Blijft een kwestie van smaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:59

Gewoon de kleur kiezen die je mooi vindt. Je kan hem over 5 jaar natuurlijk ook nog in een andere kleur wrappen.
Ik heb een blauwe, want ik vind de wit, zwart, grijze muizen te saai. Tegelijkertijd rijden er massa's mensen met wat mij vrouw 'kliko-grijs' noemt rond en vinden dat juist weer prachtig :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
RvV schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:03:
[...]

Met EAP zet je de knipper aan, draai een beetje aan het stuur en dan start hij zelf de baanwissel. In de nieuwe baan zet hij de knipper weer uit en AP blijft actief.
Ik vond het zelf prima werken als er geen verkeer op de weg is. :X
Het is enorm irritant met EAP te rijden in druk verkeer omdat de baanwissels erg houterig zijn en vaak worden afgebroken omdat de auto weer ergens van schrikt. Want tegen de tijd dat hij gaat wisselen is het gat alweer dichtgereden..dat soort dingen. Ik zou het niet eens meer gebruiken als ik het nu op de auto zou hebben.
Iedereen zo z'n ding. Ik wissel zelden zelf meer van baan en alleen maar via de EAP. Als het zo druk is dat EAP geen baanwissel kan doen heeft een baanwissel ook nauwelijks zin qua winst. Dan hang ik gewoon lekker met 100 km/uur in een rijtje auto's ipv 110 km/uur op de linkerstrook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
TimFelten schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 07:13:
[...]

Ja inderdaad. Ik had een Windows 10 afsluit deuntje ingesteld, vind ik grappig. Nu schrok ik me de pleuris vannacht, en de buren vast ook. Ik heb nog niet kunnen kijken, maar kan dit ook zachter gezet worden?
Je kan het niet zachter zetten.
Je zal dus zelf de sample in een audioeditor zachter moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:23
mjvdzwet schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:01:
[...]

Je kan het niet zachter zetten.
Je zal dus zelf de sample in een audioeditor zachter moeten maken.
Het zachter zetten in een audio editor heeft helaas ook maar (beperkt) effect, aangezie de software het geluidsniveau blijkbaar normaliseert of iets dergelijks. Bij mij komt het geluid er nog net zo hard uit 8)7

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

Je vraag is best persoonlijk, maar volgens mij weet je al wat je wilt (blauw). Jammer dat de zwarte wieldoppen hier nog niet worden geleverd anders had je grijs kunnen doen met zwarte wieldoppen, dat scheelt weer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55

Prijzen nog gelijk? Bij mij waren die ineens een stuk hoger. 1e maandag van de maand passen ze die aan kennelijk >:)
Ik zie de grijze juist enorm vaak rijden de laatste tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou persoonlijk de kleur doen die jij het mooist vindt, grijs dus. Velgen kan je altijd nog later upgraden en de bestaande velg gebruiken voor winterbanden eventueel. Of marktplaats :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
NiroNiro schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:45:
[...]

Je vraag is best persoonlijk, maar volgens mij weet je al wat je wilt (blauw). Jammer dat de zwarte wieldoppen hier nog niet worden geleverd anders had je grijs kunnen doen met zwarte wieldoppen, dat scheelt weer wat.
Goede tip!

Is er een foto van de nieuwe wieldop beschikbaar, en waar halen jullie deze frontrow news info welke website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Davidrrr schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:50:
[...]

Prijzen nog gelijk? Bij mij waren die ineens een stuk hoger. 1e maandag van de maand passen ze die aan kennelijk >:)
Ik zie de grijze juist enorm vaak rijden de laatste tijd.
Ik heb nog geen prijswijziging gezien? Ik bedoel:

blauw 1300
grijs 2600
Smobbo schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:53:
[...]

Tegelijkertijd rijden er massa's mensen met wat mij vrouw 'kliko-grijs' noemt rond en vinden dat juist weer prachtig :+
Nou ja de M3 kleur grijs is inderdaad ook in mijn ogen klikogrijs, echter de huidige MY grijs is wel wat luxer qua uitstraling ;-) Alleen ik denk dat ik te gierig ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:07:
[...]

[...]

Nou ja de M3 kleur grijs is inderdaad ook in mijn ogen klikogrijs, echter de huidige MY grijs is wel wat luxer qua uitstraling ;-) Alleen ik denk dat ik te gierig ben...
De oude M3 bedoel je dan denk ik? Stealth Grey is echt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:13:
[...]

De oude M3 bedoel je dan denk ik? Stealth Grey is echt _/-\o_
Daar noem je watL

Stealth Grey = M3
QuickSilver = MY

Het zou voor mij om de MY gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:22:
[...]

Daar noem je watL

Stealth Grey = M3
QuickSilver = MY

Het zou voor mij om de MY gaan.
Ja weet ik, maar ik reageer voornamelijk op "Nou ja de M3 kleur grijs is inderdaad ook in mijn ogen klikogrijs,"

Vandaar! Ik vind QuickSilver wel echt een hele mooie kleur voor een Y maar dan wel met de 20" velgen.
Staat in de straat verderop wel een blauwe Y met wat carbon accentjes geïnstalleerd. Ziet er ook helemaal niet verkeerd uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:25:
[...]

Ja weet ik, maar ik reageer voornamelijk op "Nou ja de M3 kleur grijs is inderdaad ook in mijn ogen klikogrijs,"
Ik ben er niet helemaal op ingelezen maar volgens mij is er ook nog een oudere M3 (zeker oude model) waar hij echt kliko grijs is. De nieuwe grijs is wel heel mooi bij de M3H.
Vandaar! Ik vind QuickSilver wel echt een hele mooie kleur voor een Y maar dan wel met de 20" velgen.
Staat in de straat verderop wel een blauwe Y met wat carbon accentjes geïnstalleerd. Ziet er ook helemaal niet verkeerd uit!
Ja die conclusie trok ik ook, silver moeten eigenlijk die 20inch velgen bij. Denk dat het blauw met de standaard velgen wordt en dan later nog een keer een betaalbare wieldop bestellen in zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:04:
[...]

Goede tip!

Is er een foto van de nieuwe wieldop beschikbaar, en waar halen jullie deze frontrow news info welke website?
als je in dit draadje zoekt, kom je het wel tegen. Check anders de Amerikaanse Tesla website.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-09 14:42

Blauw is echt super kleur en wat vriendelijker ogend vaak, prima met standaard Gemini velg/aerocover qua contrast en anders makkelijk paar zwarte wieldoppen erop als je dat mooier vindt staan. Wellicht dat blauw rijders wat meer privé kopers zijn? Bij Tesla hier lokaal leveren ze hem zeer zelden in het blauw omdat alle leaserijders voor de gratis kleur gaan was hun verhaal. Dus kwam niet vaak voor met leveren een blauwe terwijl dat stiekem echt meer een sprekende kleur is naast natuurlijk Midnight Cherry maar ai wat is die duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Alexander1984 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:37:
[...]

Blauw is echt super kleur en wat vriendelijker ogend vaak, prima met standaard Gemini velg/aerocover qua contrast en anders makkelijk paar zwarte wieldoppen erop als je dat mooier vindt staan. Wellicht dat blauw rijders wat meer privé kopers zijn? Bij Tesla hier lokaal leveren ze hem zeer zelden in het blauw omdat alle leaserijders voor de gratis kleur gaan was hun verhaal. Dus kwam niet vaak voor met leveren een blauwe terwijl dat stiekem echt meer een sprekende kleur is naast natuurlijk Midnight Cherry maar ai wat is die duur.
Ja als je dan toch een commonsense auto rijdt, dan kan je met het kleurtje anders dan wit en zwart nog wat onderscheid toevoegen. Begrijp de leaserijders wel als zakelijke leaserijder, die 20e per maand verdampt natuurlijk als loze investering en 40e per maand is erg fors voor een luxe kleur. Dat is leasen in het algemeen, een desinvestering van prive gelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Jochemp schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:41:
[...]

Het zachter zetten in een audio editor heeft helaas ook maar (beperkt) effect, aangezie de software het geluidsniveau blijkbaar normaliseert of iets dergelijks. Bij mij komt het geluid er nog net zo hard uit 8)7
Ik heb hem bij mij genormaliseerd naar 25%.
Je kan eventueel bijvoorbeeld een 20Hz of 20kHz stukje toevoegen, heel kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:51
Gewoon de optie uitzetten. :Y Wat is de toegevoegde waarde van deze functie?

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 23:13
Wat zijn jullie ervaringen met flitsers/trajectcontroles die Tesla zelf meldt op het scherm?

Ik heb nu geen Premium Connectivity, en gebruik voor filters (en andere meldingen) op dit moment Flitsmeister, maar die hebben een koers ingezet om steeds meer basisfuncties achter een betaald abonnement te zetten.

Dit zou een extra argument zijn om Premium Connectivity aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
endless90 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:42:
Wat zijn jullie ervaringen met flitsers/trajectcontroles die Tesla zelf meldt op het scherm?

Ik heb nu geen Premium Connectivity, en gebruik voor filters (en andere meldingen) op dit moment Flitsmeister, maar die hebben een koers ingezet om steeds meer basisfuncties achter een betaald abonnement te zetten.

Vaste flitsers. Mobiele flitsers zitten niet in de Tesla. Dus dat is helaas al een argument om er iets naast te moeten blijven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Net nog even gebeld met Tesla ze hebben inderdaad een actie waarbij je als najaar 2019 Model 3 rijder weer gratis premium connectivity krijgt voor de komende lease periode, als je weer kiest voor Tesla. Er zijn hierover mailings uitgestuurd alleen bij mij is deze mail denk ik achtergehouden door de leasemaatschappij, die gaf telefonisch aan niet zo'n fan te zijn van Tesla qua restwaarde.

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 04-06-2024 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Laatst online: 24-09 17:54
Waarom alleen 'najaar'?

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:42
stormfly schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:18:
Net nog even gebeld met Tesla ze hebben inderdaad een actie waarbij je als najaar 2019 Model 3 rijder weer gratis premium connectivity krijgt voor de komende lease periode, als je weer kiest voor Tesla. Er zijn hierover mailings uitgestuurd alleen bij mij is deze mail denk ik achtergehouden door de leasemaatschappij, die gaf telefonisch aan niet zo'n fan te zijn van Tesla qua restwaarde.
mmm thanks. Daar zou ik dan ook recht op hebben. De M3P is in bestelling. Zou mooi zijn als ik dat 10tje per maand niet meer hoef af te tikken

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:24
KeesPimelmees schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:43:
[...]

Vaste flitsers. Mobiele flitsers zitten niet in de Tesla. Dus dat is helaas al een argument om er iets naast te moeten blijven gebruiken.
Overigens moet je wel een route in je navigatie hebben staan anders krijg je geen melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Tja dat vroeg hij expliciet, misschien omdat toen de bulk is uitgeleverd? Ik werk niet bij Tesla ik maak slechts een vertaling van de vragen die op mij afkwamen. Mijn auto is van november en zou wel recht hebben op de actie.
anti elppa schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:26:
[...]

mmm thanks. Daar zou ik dan ook recht op hebben. De M3P is in bestelling. Zou mooi zijn als ik dat 10tje per maand niet meer hoef af te tikken
Het gaat om de berijders account, als die het zelfde blijft (je app login) dan krijg je de diensten vanzelf toegewezen.

Tesla heeft het mailtje nu doorgestuurd en in tegenstelling tot het telefoon gesprek hebben ze nu het volgende geschreven. Echt een Amerikaans bedrijf, aan de telefoon lijkt alles mogelijk tot ze het moesten vastleggen zwart op wit dan ontstaat er grijze mist ;-)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:44
In de linker flank van de bestuurderstoel zitten nu na 15k km / half jaar al flinke rimpels en dat bij een bezetting van ergens in de 80 kilo.
Ik zit er niet echt op en draai er alleen overheen bij het uitstappen.

Hoe is dat bij jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewP6XqAgCSbRjAEKa2G-cdyAWUQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VPbCyVlgkQzVtUR3TAeFglQ2.jpg?f=user_large

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Laatst online: 24-09 17:54
stormfly schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:40:
[...]

Tja dat vroeg hij expliciet, misschien omdat toen de bulk is uitgeleverd? Ik werk niet bij Tesla ik maak slechts een vertaling van de vragen die op mij afkwamen.

[...]
Ik heb wel 15.000 credits aan loyaliteitstegoed in mijn App staan vanwege bestellen MY na mijn 2019 M3, maar dit is volgens mij niet voor premium connectivity in te zetten.

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:21

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Gommert69 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:50:
[...]

Ik heb wel 15.000 credits aan loyaliteitstegoed in mijn App staan vanwege bestellen MY na mijn 2019 M3, maar dit is volgens mij niet voor premium connectivity in te zetten.
niet meer (of nog niet). Het programma is stil gezet in afwachting van de (her)introductie van een nieuw referall / loyaliteits systeem.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Hieke schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:41:
Dat ik weet dat ie op slot gaat. Ik heb bij de vorige een kapotte stoelsensor gehad waardoor de auto meer dan 1 nacht gewoon open heeft gestaan. Ik moest bij het weglopen altijd omdraaien, wachten/kijken of ie op slot ging (of in de app controleren). Nu hoor ik een geluidje bij het weglopen en weet ik genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Korvaag schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:52:
[...]

Dat ik weet dat ie op slot gaat. Ik heb bij de vorige een kapotte stoelsensor gehad waardoor de auto meer dan 1 nacht gewoon open heeft gestaan. Ik moest bij het weglopen altijd omdraaien, wachten/kijken of ie op slot ging (of in de app controleren). Nu hoor ik een geluidje bij het weglopen en weet ik genoeg.
Ik hoor dat aan de inklappende buitenspiegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:01
RaRo74 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:47:
In de linker flank van de bestuurderstoel zitten nu na 15k km / half jaar al flinke rimpels en dat bij een bezetting van ergens in de 80 kilo.

Hoe is dat bij jullie?

[Afbeelding]
Al vanaf een maand of twee. Het wordt niet meer erger dus ik laat het zo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Korvaag
noo schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:55:
[...]

Ik hoor dat aan de inklappende buitenspiegels.
Ik thuis niet want dan ben ik de hoek al om en bij verschillende klanten is het teveel herrie om me heen om dat te horen. Ik ben dus erg blij met de rubber duck sound :P Bijkomend voordeel is dat ik altijd moet lachen als de auto op slot gaat :+

Ik ben een simpel mens...

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:25
Winter ook, want de mijne is in december 2019 geleverd en ik heb de mail ook gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7d2wUR_oZqZDssdS0mjwAbgC3E0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JvaII2kPPid1dOOaEeYqoXoY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Caelorum op 04-06-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 15:26
KeesPimelmees schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:43:
[...]

Of je rechtervoet een beetje onder controle houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Samoerai schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:23:
[...]

Daar koop je geen M3P voor :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Nu online
Samoerai schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:23:
[...]

Ja of met de trein gaan... Nuttig, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:08
endless90 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:42:

Vandaag voor het eerst een traject controle gezien in de navigatie. Nadeel is wel dat je een route gepland moet hebben, anders werkt het blijkbaar niet. (niet getest) Ik laat mijn FM two lekker zitten ;)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Laatst online: 08:32
Zojuist eerste 120km erop met de "nieuwe update" (M3 2024 RWD). paar dingetjes die misschien al besproken zijn, maar anders:

- TACC werkt echt een stuk beter, hij remt een stuk minder abrupt als een auto voor je langzamer rijdt (ik rij altijd op afstand 2)
- Trajectcontrole icm gemiddelde snelheid is echt top. Al schrok ik even van het nieuwe bliepje (en het 'einde trajectcontrole bliepje komt 300m voor het einde?)
- Ik vind de spotify/media knoppen fijner/overzichtelijker
- De grotere snelheidsindicator is fijn

Wat minder fijn:
- Lock sound is echt rete hard, mijn auto staat altijd in een ondergrondse garage, maar denk dat ze het op straat nog horen. Ik denk dat ik het volume met Audacity zelf wat omlaag haal, maar het zou fijn zijn als hier eein optie voor is.
- De visualisatie is nog nuttelozer geworden. Tegenliggend verkeer aan de andere kant van de vangrail is totaal niet interessant en het resulteert in flikkerende auto's/vrachtwagens op het scherm. 0 toegevoegde waarde en alleen maar afleiding. idem voor remlichten
- ik vond de horizontale power bar fijner, maar dat zal wennen zijn :)
- Ik hoopte/dacht dat phantom wipes verleden tijd waren, maar na 100km kreeg ik er toch een voor m'n kiezen.

Al met al een prima iteratie, niets baanbrekends, maar er wordt in ieder geval niet stilgezeten.

Wat me opviel is dat er langs de A12 bij Woerden een nieuwe vd valk uit de grond getrokken wordt, hopelijk met een aantal mooie v4 stalls erbij :)

[ Voor 5% gewijzigd door LigeTRy op 04-06-2024 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 15:26
Psycho_Mantis schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:43:
[...]

Gratis matrix koplampen? Die heb je gewoon betaald hoor ;)

Nee, het is gewoon slordig om dingen te verkopen die maar half werken. Goed dat ze het eindelijk geregeld hebben zou ik eerder zeggen.

Nog steeds ben ik erg blij met mijn Tesla hoor, maar dit vindt nou net een min-punt van Tesla. Veel is allemaal “coming soon”.
Als je nu gewoon de auto koopt 'as is' zonder naar beloftes of toekomstige opties te kijken wordt je niet teleurgesteld en kun je alleen maar blij zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:56

Hoe is dat bij jullie?

[Afbeelding]
Apart, hier ruim 200k en nog geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
turkeyhakan schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:46:
Waar ik vorige week nog 2 a 3 km meer range had dan delivery day heb ik nu 7 km minder. Bijzonder, die 2024.14.8 heeft effect gehad
Wat had je dan eerst voor range (MY RWD toch?) en nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Hoe is dat bij jullie?

[Afbeelding]
Ik heb zo'n identieke foto hier eerder voorbij zien komen. Blijkt een stikfout van Tesla te zijn waardoor dit gebeurd. Aanmelden en proberen onder garantie te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:54

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

LigeTRy schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:29:
- Ik hoopte/dacht dat phantom wipes verleden tijd waren, maar na 100km kreeg ik er toch een voor m'n kiezen.
Na 100 km pas :F Elke rit. Ik geef hem twee wipes en dan gaat hij weer uit.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan68
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 13:31
Wat me opviel is dat er langs de A12 bij Woerden een nieuwe vd valk uit de grond getrokken wordt, hopelijk met een aantal mooie v4 stalls erbij :)
Laten we het inderdaad hopen, hoef ik niet zo ver meer te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:36

Hoe is dat bij jullie?

[Afbeelding]
Idem! Dat is het enige wat Pre '21 beter was. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:30
ybos schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:44:
[...]

Apart, hier ruim 200k en nog geen last van.
Off topic... Ik dacht te lezen: 200kg en nog geen last... :X

On topic: ik heb er na 5k km nog geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:44
Rogar schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:11:
[...]
Off topic... Ik dacht te lezen: 200kg en nog geen last... :X
Ik ook in eerste instantie 8)7

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:18
Allewijn schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:52:
[...]

Wat had je dan eerst voor range (MY RWD toch?) en nu?
M3P 499 km. Was vorige week nog 502 km en nu 493 km.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:20
Morgen even bij Tesla Rotterdam achter het stuur kruipen van de M3LR. Als het bevalt durf ik de M3P wel te bestellen. :)

Ben benieuwd, van 10+ jaar in benzine hot hatches naar misschien de eerste EV. :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:44
Caelorum schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:05:
[...]

Winter ook, want de mijne is in december 2019 geleverd en ik heb de mail ook gezien.

[Afbeelding]
November 2019, Athlon, geen mail gehad! Wel interessant. Maar ben nog steeds in dubio over een Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
Hieke schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:41:
Dat lukt bij mij na de update opeens ook niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ingmar7 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:45:
[...]

Dat lukt bij mij na de update opeens ook niet…
Huh? Bij mij staat het gewoon uit. Voor de update al overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
  • Laatst online: 31-08 23:45
Is er een optie om de oude settings te krijgen voor de knipperlichten?..
Vind ze behoorlijk irritant werken sinds de nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kritischelezer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-06 22:59
jesse111 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:27:
Kun je omschrijven wat er anders/irritant is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
jesse111 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:27:
Wat wil je veranderen, links en rechts wisselen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
kritischelezer schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:32:
[...]

Kun je omschrijven wat er anders/irritant is?
Hij blijft maar aan staan in plaats van 3x knipperen tot je van baan gewisseld bent. Op een rotonde nu meerdere keren gehad dat 'ie aan bleef staan na het verlaten van de rotonde. Ook een aantal keer gehad dat ik wilde afslaan en dat ie dan na 1x knipperen al afslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vechtdal
  • Laatst online: 25-03 12:53
jesse111 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:42:
[...]

Hij blijft maar aan staan in plaats van 3x knipperen tot je van baan gewisseld bent. Op een rotonde nu meerdere keren gehad dat 'ie aan bleef staan na het verlaten van de rotonde. Ook een aantal keer gehad dat ik wilde afslaan en dat ie dan na 1x knipperen al afslaat.
Al een reset geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
jesse111 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:42:
[...]

Had je toevallig voorheen die slim-knipper functie uitstaan en nu aan na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-07 17:42
Een paar vragen, misschien kan iemand me helpen.

1) Het scherm van mijn Y knippert. In P-stand: ongeveer elke 2 seconde wordt het scherm een fractie van een seconde iets zwakker en komt dan meteen terug. HEt ziet er een beetje cheap uit, zonde. Iemand een oplossing?
2) De auto wordt niet vergrendeld bij het weglopen wanneer ik de sleutelkaart gebruik. Ik zou toch niets meer hoeven doen? Ik voldoe aan de eisen. Bij het weglopen met de telefoon als sleutel vergrendelt ie wel vanzelf.
3) Bij het rijden met autopilot (adaptieve cruise control) remt de auto vaak plotseling. Dit heb ik in drie dagen al zeker 8 keer meegemaakt. Vaak in een bocht, bij een tegenligger. Het is zeer vervelend en onveilig ivm verkeer achter me. Is hier wat aan te doen?
4) De auto stuurt niet (meer) bij als ik "per ongeluk" over de wegbelijning ga. Ik heb dat wel insgesteld ("assistenf"). Op dag één toen ik de auto in ontvangst nam en naar huis reed werkte dat wel. Nu niet meer en ik begrijp niet waar dat aan ligt. De camera's zijn niet (bijzonder ) vuil, de auto toont de wegbelijning wel op het linkerdeel van het scherm. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:51:
[...]

Huh? Bij mij staat het gewoon uit. Voor de update al overigens.
Ik heb ‘m aan maar is nu grayed out, dus kan het niet uitzetten. Zal eens even resetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:39

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

BPTBPTBPT schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:55:

2) De auto wordt niet vergrendeld bij het weglopen wanneer ik de sleutelkaart gebruik. Ik zou toch niets meer hoeven doen? Ik voldoe aan de eisen. Bij het weglopen met de telefoon als sleutel vergrendelt ie wel vanzelf.
De sleutelpas is slechts een simpele RFID kaart. Die heeft geen zendertje oid.
Als je hem wilt sluiten met de sleutelkaart, dan moet je hem scannen op de B-stijl aan de bestuurderskant.

Wat jij wilt kan alleen met de telefoonsleutel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:02

Bij ontgrendelen met de sleutelkaart moet je die tegen de deurstijl houden, hoe zou de auto moeten weten dat je wegloopt als hij de kaart alleen zo dichtbij kan herkennen? Het werkt als NFC de N staat voor 'Near'

De telefoon kan een veel krachtiger signaal sturen (daar heeft hij een accu voor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Dat is precies hoe het hoort te werken:
In tegenstelling tot de telefoonsleutel en sleutels, ondersteunt de sleutelkaart niet het automatisch vergrendelen en ontgrendelen. Indien uw telefoonsleutel een lege batterij heeft, of zoekgeraakt of gestolen is, kunt u uw sleutelkaart gebruiken om de Model Y te ontgrendelen, te starten en te vergrendelen.
https://www.tesla.com/own...8F-9492-CACF301304D2.html

Of begrijp ik je nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Korvaag schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:05:
[...]
Of begrijp ik je nu verkeerd?
Excuus...

"Portieren en bagageruimten kunnen automatisch worden vergrendeld wanneer u wegloopt en de telefoonsleutel of gekoppelde sleutel bij u draagt. Tik op Bediening > Vergrendelingen > Wegloopvergrendeling om deze functie in of uit te schakelen."

Het staat er wel, maar het heeft inderdaad nog nooit zo gewerkt en in jouw stuk staat het ook, maar niet het stuk waar hij naar linkt.

Of nouja, sleutel is dus niet sleutelkaart, maar dat moet je maar net weten.

[ Voor 52% gewijzigd door Caelorum op 04-06-2024 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:05:
[...]

De sleutelpas is slechts een simpele RFID kaart. Die heeft geen zendertje oid.
Als je hem wilt sluiten met de sleutelkaart, dan moet je hem scannen op de B-stijl aan de bestuurderskant.

Wat jij wilt kan alleen met de telefoonsleutel.
Duidelijk! Ik meende dat het wel met de kaart kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-09 22:34

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Ik neem aan dat je de reset al een keer hebt uitgeprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse111
Caelorum schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:44:
[...]

Had je toevallig voorheen die slim-knipper functie uitstaan en nu aan na de update?
Zal morgen eens kijken of dit nu aan staat, had dit voorheen inderdaad niet aan staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

1) Het scherm van mijn Y knippert. In P-stand: ongeveer elke 2 seconde wordt het scherm een fractie van een seconde iets zwakker en komt dan meteen terug. HEt ziet er een beetje cheap uit, zonde. Iemand een oplossing?
3) Bij het rijden met autopilot (adaptieve cruise control) remt de auto vaak plotseling. Dit heb ik in drie dagen al zeker 8 keer meegemaakt. Vaak in een bocht, bij een tegenligger. Het is zeer vervelend en onveilig ivm verkeer achter me. Is hier wat aan te doen?
4) De auto stuurt niet (meer) bij als ik "per ongeluk" over de wegbelijning ga. Ik heb dat wel insgesteld ("assistenf"). Op dag één toen ik de auto in ontvangst nam en naar huis reed werkte dat wel. Nu niet meer en ik begrijp niet waar dat aan ligt. De camera's zijn niet (bijzonder ) vuil, de auto toont de wegbelijning wel op het linkerdeel van het scherm. Iemand een idee?
1. Knipperend scherm? Klinkt niet als een normaal iets. Ik herken het ook niet van mijn auto. Als het blijft voorkomen misschien even een service verzoek indienen.
2. Is al beantwoord door anderen
3. Hangt een beetje van het soort weg af. Als dat een weg zonder middenstreep is, dan is het een bekend verschijnsel. 'Autosteer' is officieel voor snelwegen, hoewel het op veel wegen ook prima werkt.

De auto kan soms ook de snelheid verlagen als de bocht wat scherp is. Dat heeft ook te maken met bepaalde maximale g-krachten die gelden vanuit de regelgeving voor stuurhulpsystemen.

Soms ook leest de auto de toegestane snelheid niet juist en gaat daarom afremmen. En soms is er ook niet echt duidelijk een aanwijsbare reden.

Het is ook een beetje een kwestie van wennen aan het systeem (inschatten in welke situaties het goed of juist minder werkt) en ook de rechtervoet paraat hebben op het pedaal om een beetje stroom bij te geven wanneer nodig.

4. Hij stuurt naar mijn ervaring ook niet altijd bij. Geen idee waar dat aan ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
bilgy_no1 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:42:
[...]

1. Knipperend scherm? Klinkt niet als een normaal iets. Ik herken het ook niet van mijn auto. Als het blijft voorkomen misschien even een service verzoek indienen.
2. Is al beantwoord door anderen
3. Hangt een beetje van het soort weg af. Als dat een weg zonder middenstreep is, dan is het een bekend verschijnsel. 'Autosteer' is officieel voor snelwegen, hoewel het op veel wegen ook prima werkt.

De auto kan soms ook de snelheid verlagen als de bocht wat scherp is. Dat heeft ook te maken met bepaalde maximale g-krachten die gelden vanuit de regelgeving voor stuurhulpsystemen.

Soms ook leest de auto de toegestane snelheid niet juist en gaat daarom afremmen. En soms is er ook niet echt duidelijk een aanwijsbare reden.

Het is ook een beetje een kwestie van wennen aan het systeem (inschatten in welke situaties het goed of juist minder werkt) en ook de rechtervoet paraat hebben op het pedaal om een beetje stroom bij te geven wanneer nodig.

4. Hij stuurt naar mijn ervaring ook niet altijd bij. Geen idee waar dat aan ligt...
Dank voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 10:59

De auto doet iets als jij niks hebt gedaan. Als je het stuur beweegt gaat de auto ervan uit dat je controle hebt. Tenminste, ik krijg alleen waarschuwingen als ik mijn stuur niet bewogen heb. Wellicht dat dat nu ook gecombineerd wordt met de cabin camera informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online

Ik neem aan dat je dan TACC aan hebt ZONDER autosteer aan? Ik heb dat ook en ik begreep hier dat het geen simpele TACC is zoals een ander merk dat heeft maar dat het wat mitsen en maren aan verbonden heeft. Ik kan zelf ook nog niet zeggen wanneer het wel of niet werkt 🤨. Bij mijn vorige auto was dat gewoon heel simpel boven de 60km/h gaat deze aan. Zal nog wat moeten testen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:09
Knipperend scherm , komt dat niet door auto brightness ? Dat heb ik daarom uitgezet

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wonderen zijn de wereld nog niet uit!

https://www.notateslaapp....an-park-in-smaller-spaces
As part of the 2024.14 update, Tesla is now adjusting the Auto Wipers’ sensitivity if the driver presses the wiper button (causing a single wipe) while the wipers are set to Auto.

Tesla outlines the feature in the manual stating: “Pressing the wiper button while the wipers are set to Auto temporarily increases the sensitivity of the wipers.”
Mind=blown

We roepen het pas een jaar of 2, maar dat mag de pret niet drukken. Toch ? oOo (en als dat echt schijnt te werken, wellicht er maar gewoon een optie van maken met het scrollwiel/in het menu? )

[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 04-06-2024 23:47 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:44:

[...]

Mind=blown

We roepen het pas een jaar of 2, maar dat mag de pret niet drukken. Toch ? oOo
Ach, gelukkig hebben wij die in Nederland zelden nodig :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Notna schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:44:

[...]

Mind=blown

We roepen het pas een jaar of 2, maar dat mag de pret niet drukken. Toch ? oOo
Ja, ergens toch wel mooi... Ik heb in vorige auto's veel meer gedoe gehad met slecht functionerende auto-wipers, maar daar wist ik 1 ding zeker: het wordt nooit beter.

Bij Tesla is hetnme over het algemeen erg meegevallen. Pas sinds een update van december (die verbetering zou brengen) vond ik hem af en toe te traag reageren op miezer. Maar goed, als het nu beter wordt met een update, vind ik dat toch wel mooi eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:50
DaCoTa schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:46:
[...]

De auto doet iets als jij niks hebt gedaan. Als je het stuur beweegt gaat de auto ervan uit dat je controle hebt. Tenminste, ik krijg alleen waarschuwingen als ik mijn stuur niet bewogen heb. Wellicht dat dat nu ook gecombineerd wordt met de cabin camera informatie?
Ik rij quasi elke dag over zo'n wegen waar ik buiten de lijnen moet rijden voor tegenliggers te ontwijken.
Enkel als ik vertraag én instuur, krijg ik geen melding/tegensturing. Anders krijg ik altijd melding, of ik nu stuur of gewoon rechtdoor rij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:27

World Citizen

FreeReef.nl

Bij dat onderwerp zou het ook nog wel handig zijn dat je een soort "file" modus hebt. Bij werkzaamheden of file in Duitsland zou ik liever zien dat je hem iets meer links of rechts in je rijbaan kan laten rijden. Nu reed ik constant als enigste in het midden van de baan bij file.

Op zich goed te doen als je de achterruitrijcamera even aanzet, maar het ziet er zo dom uit. Net alsof "die Nederlander" weer eens niet weet dat je ruimte moet houden voor noodvoertuigen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:47
Even een kort vraagje. Ik zit op de laatste versie 2024.14.9 maar heb geen autopark ?
Volgens alle info die ik vind zouden we die wel moeten hebben.
Iemand een idee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 23:39
KloyenZ schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 07:52:
Even een kort vraagje. Ik zit op de laatste versie 2024.14.9 maar heb geen autopark ?
Volgens alle info die ik vind zouden we die wel moeten hebben.
Iemand een idee ?
Autopark zit in de FSD 12 update van Noord Amerika. Die hebben wij (nog) niet in NL.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Laatst online: 08:32
edit: nieuwe reacties niet geladen, was al beantwoord :)

[ Voor 96% gewijzigd door LigeTRy op 05-06-2024 08:08 . Reden: nieuwe reacties niet geladen, was al beantwoord :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:01
The__Virus schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:51:
[...]

Volgens mij pas vanaf 2024.20 en die is en wordt nog niet uitgerold. Ik sta sinds die update, november ofzo, nu op 4... Waarvan 3x vrij plots en onverwacht dat het gebeurde. Alleen de laatste keer was het iets logischer, maar eigenlijk ook vrij stom: over een heel lange rit, meer dan 3 uur achtereen, heb je nu eenmaal meer kans dat je vaker wordt gewaarschuwd. En dat is dus ook funest...
Schaamteloze zelfquote. Ik leerde recent dat je in het menu 'Autopilot' kunt zien hoeveel keer hij nog waarschuwt voordat deze langere tijd uitschakelt door het niet opvolgende van de waarschuwingen/afgeleid te zijn.
Deze staat weer op 5 bij mij, dus hij is blijkbaar gereset. Wellicht met de laatste updateronde van 2024.14. Op zich ook wel terecht: 4x een uitschakeling gehad in een half jaar en deze werden maar niet weggehaald. Maar goed nieuws voor mij in elk geval, aangezien ik over 2 weken op vakantie ga. Ik zat te twijfelen om het dan maar te forceren en de pijn nu te pakken, zodat ik rustig met AP kilometers kan maken naar Zuid-Frankrijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Maar hoe dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:46

bert pit

asdasd

NiroNiro schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:10:
[...]

Ik neem aan dat je dan TACC aan hebt ZONDER autosteer aan? Ik heb dat ook en ik begreep hier dat het geen simpele TACC is zoals een ander merk dat heeft maar dat het wat mitsen en maren aan verbonden heeft. Ik kan zelf ook nog niet zeggen wanneer het wel of niet werkt 🤨. Bij mijn vorige auto was dat gewoon heel simpel boven de 60km/h gaat deze aan. Zal nog wat moeten testen denk ik.
Bij Tesla kun je de AP in stilstand activeren. Handig in een file, want dat werkt best goed.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14:54

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

The__Virus schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:26:
[...]

Schaamteloze zelfquote. Ik leerde recent dat je in het menu 'Autopilot' kunt zien hoeveel keer hij nog waarschuwt voordat deze langere tijd uitschakelt door het niet opvolgende van de waarschuwingen/afgeleid te zijn.
Deze staat weer op 5 bij mij, dus hij is blijkbaar gereset. Wellicht met de laatste updateronde van 2024.14. Op zich ook wel terecht: 4x een uitschakeling gehad in een half jaar en deze werden maar niet weggehaald. Maar goed nieuws voor mij in elk geval, aangezien ik over 2 weken op vakantie ga. Ik zat te twijfelen om het dan maar te forceren en de pijn nu te pakken, zodat ik rustig met AP kilometers kan maken naar Zuid-Frankrijk :+
Ik hoor twee berichten:
1) strikes worden gereset na een week
2) strikes worden gereset na een update

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1 ... 349 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: