Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 348 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.702.103 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toevallig meer mensen die TeslaSolarCharge gebruiken? Sinds de laatste update lijkt hij zelf niet meer te starten met laden. Weet ff niet of het nu door de update komt of door mijn install.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:48
Armo schreef op zondag 2 juni 2024 @ 20:02:
[...]

Regen balk is (helaas) verplaatst naar linker kant.
Wie dat bedacht heeft..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:28
Geen flauw idee…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fH-4FT3Vh63XVzokDmGh2glkXXU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3oS0eqsoLFgLT7mxqSyqKsqP.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 21:54
Ik wil binnenkort een Model 3 (2019) met trekhaak aanschaffen. De auto die ik op het oog heb, heeft een trekgewicht op kenteken. Maar de trekhaak is nooit geïnstalleerd en kwijt. De plek waar je de verticaal afneembare trekhaak in stopt, zal zeker nog wel aanwezig zijn.

Volgens mij kan ik via een site als https://www.burghoftrekhaken.nl/trekhaak-sets-en-bekabeling/westfalia-trekhaak-kogel/westfalia-afneembare-trekhaak-kogel-907296601001 een losse trekhaakkogel aanschaffen. Maar ik weet niet of Tesla een standaard Westfalia trekhaak meeleverde, of een bijzondere one-off die je nergens achter af kunnen aanschaffen.
Zou een van jullie kijken wat er op het typeplaatje van de trekhaakbalk staat? Zoals dit voorbeeld? Dan kan ik navragen of die na te bestellen is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZfcHskhhJhIYxxRXWyKxCu_S88=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iOjrFopo6ipQOoNVnKuorP3d.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:21

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Voor de rest ziet de update er trouwens wel heel goed uit! Vandaag binnen komen vallen :) De laatste wave is voornamelijk naar model 3's gekomen volgens X

Totaal niet gerelateerd hieran: Tidal klink wel echt een heel stuk beter dan Spotify. Voor 2 euro kan je het 60 dagen proberen.. Maar na 30 min thuis luisteren met een degelijk setje PC speakers en nu net in de Tesla ben ik denk ik wel al om. :

Ik wist natuurlijk dat Tidal bestond, maar ik dacht altijd.. daar staat niets op. Ondertussen is die biblotheek voor 99% gelijk aan mijn spotify. En er bestaan zelfs apps om te te syncen _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door spartacusNLD op 02-06-2024 22:04 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
spartacusNLD schreef op zondag 2 juni 2024 @ 21:51:
[...]

Voor de rest ziet de update er trouwens wel heel goed uit! Vandaag binnen komen vallen :) De laatste wave is specifiek naar model 3's gekomen volgens X

Totaal niet gerelateerd hieran: Tidal klink wel echt een heel stuk beter dan Spotify. Voor 2 euro kan je het 60 dagen proberen.. Maar na 30 min thuis luisteren met een degelijk setje PC speakers en nu net in de Tesla ben ik denk ik wel al om. :)
Waar heb je dat gelezen? Zit nog altijd te wachten namelijk, neem toch aan dat het niet lang meer duurt.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Davidas schreef op zondag 2 juni 2024 @ 21:56:
[...]

Waar heb je dat gelezen? Zit nog altijd te wachten namelijk, neem toch aan dat het niet lang meer duurt.
https://x.com/TeslaNewswire/status/1797340461503295880

En op TeslaFi zie je dat deze zojuist ook op een hele hoop model 3's is geinstalleerd. Dus dat lijkt het wel te bevestigen.

[ Voor 18% gewijzigd door spartacusNLD op 02-06-2024 21:58 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 23:39
[...]

Totaal niet gerelateerd hieran: Tidal klink wel echt een heel stuk beter dan Spotify. Voor 2 euro kan je het 60 dagen proberen.. Maar na 30 min thuis luisteren met een degelijk setje PC speakers en nu net in de Tesla ben ik denk ik wel al om. :)
Het verschil is gigantisch als je de bitrate met elkaar vergelijkt als je op de wifi zit. Op LTE als je aan het rijden bent is dit niet meer zo een groot verschil kun je lezen op reddit, tesla forums etc. Nr 1 is tidal daarna Spotify en daarna Apple music. Maaaar Apple music heeft een aac codec die niet 1 op 1 vergelijkt met die andere twee (lees: lagere bitrate is niet per se slechtere kwaliteit).

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
pretpik schreef op zondag 2 juni 2024 @ 15:52:
Hebben jullie ook sinds 2024.14.8 dat DAB niet meer terug komt na verlies in een tunnel?

Ik rijd een tunnel in, radio springt over naar FM maar gaat niet meer terug naar DAB. Moet dan handmatig van kanaal wisselen om weer op DAB te raken.
Ik heb dit ook in 2024.14.3... Krijg zojuist 2024.14.9 binnen... ik hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Oekol schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:06:
[...]

Het verschil is gigantisch als je de bitrate met elkaar vergelijkt als je op de wifi zit. Op LTE als je aan het rijden bent is dit niet meer zo een groot verschil kun je lezen op reddit, tesla forums etc. Nr 1 is tidal daarna Spotify en daarna Apple music. Maaaar Apple music heeft een aac codec die niet 1 op 1 vergelijkt met die andere twee (lees: lagere bitrate is niet per se slechtere kwaliteit).
Fack :9 Dan maar een drive kopen en tidal downloaden :+ first world problems

Edit: volgens forums lost dat het ''probleem'' ook niet op. Gelukkig nog 59 dagen om te testen dus :)

Zat ik nou net op Wifi op de stoep te luisteren idd. Dinsdag maar eens tijdens de huis <-> werk rit vergelijken. Op het werk ook testen met mijn S23U + Sony WH-1000XM5

[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 02-06-2024 22:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 14:38
Dag mensen, is er iets tegen te doen dat wanneer de achterpassagier (aka mijn kinderen) zijwaarts op de middenstoel leunen, dat dan meteen de stoelriemdetectie van die middelste stoel irritant gaat piepen omdat hij denkt dat de imaginaire middelste passagier z'n riem niet omheeft?
Echt heel vervelend voor ons allemaal.

[ Voor 18% gewijzigd door thezahir op 02-06-2024 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb zojuist 2024.14.9 binnengekregen maar ik was onder de veronderstelling dat autopark in de update zat? Ik zie het alleen niet in de settings terugkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:20:
Ook ik heb zojuist 2024.14.9 binnengekregen maar ik was onder de veronderstelling dat autopark in de update zat? Ik zie het alleen niet in de settings terugkomen.
Zit er niet in, alleen auto's met FSD 12.x. (Amerika)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 16:19
thezahir schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:19:
Dag mensen, is er iets tegen te doen dat wanneer de achterpassagier (aka mijn kinderen) zijwaarts op de middenstoel leunen, dat dan meteen de stoelriemdetectie van die middelste stoel irritant gaat piepen omdat hij denkt dat de imaginaire middelste passagier z'n riem niet omheeft?
We merken dit sinds twee weken nu ook, de oudste leunt af en toe naar het midden om mee op het scherm te kijken en het piepen begint. Ik vind het wel meevallen, maar heb de Joe Mode aan staan, wellicht maakt dat verschil. Andere oplossingen heb ik nog niet, behalve haar in het midden zetten of corrigeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:23
Vandaag voor het eerst sinds de 2024.14.8 update weer eens de paardentrailer er achter gehad.
Gelukkig is de auto die je continu strak achtervolgde verdwenen. Grootste deel van de tijd in ieder geval, nu verschijnt er echter zo nu en dan even kort een vrachtwagen vlak achter je ;(

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Riem van de middelste stoel in de gordel doen.

Zit niet op onderstaande te wachten. Maar wellicht dat t dat oplost ook.
https://www.notateslaapp....sensors-to-address-recall

[ Voor 17% gewijzigd door Oekol op 02-06-2024 22:39 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Hebben jullie ook sinds 2024.14.8 dat DAB niet meer terug komt na verlies in een tunnel?

Ik rijd een tunnel in, radio springt over naar FM maar gaat niet meer terug naar DAB. Moet dan handmatig van kanaal wisselen om weer op DAB te raken.
Net getest met 2024.14.9, als je een zender kiest die niet op de FM bestaat kiesr hij netjes DAB, echter bv Sky Radio dan kiest hij FM en springt nu helemaal niet meer naar DAB. Dus nog brakker dan in de 2014.14.3 versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Guido7619 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:59:
Vandaag de laatste update geinstalleerd. Zie nu dat je de ruiterwisserstand kunt selecteren met het scrollwieltje. Geniaal. De sexy knob is grotendeels overbodig geworden.
Dat werkt mooi, tenzij je het volume van de audio wil bedienen.... Heb nu al een aantal keren gehad dat ik het volume wilde aanpassen nadat ik handmatig de ruitenwisser had aangezet omdat die er weer niets van bakte, er niks gebeurde en ik daarna op het scherm zag dat ik tussen de verschillende ruitenwisserstanden aan het wisselen was :N

Wat mij betreft dus geen verbetering.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:32
Bekijk VCTparts Gordel clip alarmstopper set van 2 stuks op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
spartacusNLD schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:07:
[...]

Fack :9 Dan maar een drive kopen en tidal downloaden :+ first world problems

Edit: volgens forums lost dat het ''probleem'' ook niet op. Gelukkig nog 59 dagen om te testen dus :)

Zat ik nou net op Wifi op de stoep te luisteren idd. Dinsdag maar eens tijdens de huis <-> werk rit vergelijken. Op het werk ook testen met mijn S23U + Sony WH-1000XM5
Het is de beste van de drie. Overigens weet ik niet hoe goed de app van Tidal is tov Spotify die net een update heeft gehad in de 2024.14 update.

Hier is een onderzoek waar die man het stilstaan verbonden met z'n wifi deed. Hij gaf aan dat het rijdend niet lukt tenzij je de auto geroot hebt. Andere gaven aan dat al rijdend tidal echt een stuk slechter is(dan stilstaand, niet dan Spotify of apple) . Overigens is een andere optie dan offline downloaden op een USB maar daar heb je tidal natuurlijk niet voor nodig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:46

bert pit

asdasd

Hmm iemand was me voor.

[ Voor 8% gewijzigd door bert pit op 02-06-2024 22:53 ]

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:32
Tomas_ schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:48:
[...]

Bekijk VCTparts Gordel clip alarmstopper set van 2 stuks op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
En deze op Ali voor 1,27,-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygJCae2Ym7m1P8AuaWggRsodjsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IpylJMF8MWn5o6g75PThadqN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Oekol schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:32:
[...]

Riem van de middelste stoel in de gordel doen.
Ik doe dat expres niet. Zodra ik dat piepen hoor weet ik dat ik naar achter moet snauwen dat rechtop moeten zitten...

Mijn zoontje weet dat inmiddels en blijft goed zitten, maar laatst een vriendinnetje mee die zo scheef hing. Ik geef ze dan liever een kleine lezing over veilig gordel gebruik dan dat ik na een noodrem te maken heb met onnodig zwaar gewonde kinderen.

@thezahir gewoon opvoeden is dus de beste oplossing...

[ Voor 5% gewijzigd door bilgy_no1 op 02-06-2024 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Laatst online: 08:34
Taro schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:39:
[...]

Dat werkt mooi, tenzij je het volume van de audio wil bedienen.... Heb nu al een aantal keren gehad dat ik het volume wilde aanpassen nadat ik handmatig de ruitenwisser had aangezet omdat die er weer niets van bakte, er niks gebeurde en ik daarna op het scherm zag dat ik tussen de verschillende ruitenwisserstanden aan het wisselen was :N

Wat mij betreft dus geen verbetering.
Die knop kon je toch al heel lang zelf instellen? Volgens mij heb ik dit al 2 jaar zo.

Edit: ben in de war met erop drukken denk ik

[ Voor 3% gewijzigd door wootahH op 02-06-2024 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
[...]

Voor de rest ziet de update er trouwens wel heel goed uit! Vandaag binnen komen vallen :) De laatste wave is voornamelijk naar model 3's gekomen volgens X

Totaal niet gerelateerd hieran: Tidal klink wel echt een heel stuk beter dan Spotify. Voor 2 euro kan je het 60 dagen proberen.. Maar na 30 min thuis luisteren met een degelijk setje PC speakers en nu net in de Tesla ben ik denk ik wel al om. :

Ik wist natuurlijk dat Tidal bestond, maar ik dacht altijd.. daar staat niets op. Ondertussen is die biblotheek voor 99% gelijk aan mijn spotify. En er bestaan zelfs apps om te te syncen _/-\o_
En: Tidal is veel eerlijker naar artiesten toe. Kan iedereen aanbevelen om Spotify om te zetten! Al is het niet om de eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:32

Heb gisteren 2024.14.9 geïnstalleerd gekregen (M3H) en vanochtend na tunnel weer terug naar DAB geschakeld binnen enkele seconden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:31
Mijn MY LR RWD in cherry red is besteld, vin: XP7YGCES2RB435349

Weten jullie dan genoeg om te zeggen of ik HW4 krijg?

En als dat niet zo is, kan ik dan bij Tesla aangeven dat ik wacht op een volgend voertuig? (En is dat het waard?)

Ik heb uiteraard veel zin om de auto te rijden, maar als ik met een paar weken wachten nieuwere hardware krijg doe ik dat graag :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:35
Middenarmsteun naar beneden doen. Dan leunen ze daar op en piept er niets.
Zo’n gordel vastklik ding heeft als nadeel dat de auto denkt dat er altijd iemand zit, dus als je alleen op pad gaat dan staat de koeling achter ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
LeBrun schreef op maandag 3 juni 2024 @ 07:21:

En als dat niet zo is, kan ik dan bij Tesla aangeven dat ik wacht op een volgend voertuig? (En is dat het waard?)

Ik heb uiteraard veel zin om de auto te rijden, maar als ik met een paar weken wachten nieuwere hardware krijg doe ik dat graag :-)
Dat kunnen ze in het leveringen-topic zo zien dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
bilgy_no1 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 23:28:
[...]

Ik doe dat expres niet. Zodra ik dat piepen hoor weet ik dat ik naar achter moet snauwen dat rechtop moeten zitten...

Mijn zoontje weet dat inmiddels en blijft goed zitten, maar laatst een vriendinnetje mee die zo scheef hing. Ik geef ze dan liever een kleine lezing over veilig gordel gebruik dan dat ik na een noodrem te maken heb met onnodig zwaar gewonde kinderen.

@thezahir gewoon opvoeden is dus de beste oplossing...
Denk dat wij andere leeftijd kinderen hebben. :D Die van mij moet ik zelf in de gordel doen en trek ik zelf aan. Maar voor als ik rommel heb liggen op de middelste doe ik wel de riem er in, anders word je gek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
[quote]LeBrun schreef op maandag 3 juni 2024 @ 07:21:

[/quote

Byd accu want 7e teken een E en r4436 uit mijn hoofd is zeker hw4. Zal erom spannen. Als dit nog steeds de regel is. Ik vermoed dat dat als je meer gangbare combinaties (kleur etc) kiest je meer kans hebt op hogere vins.

[ Voor 39% gewijzigd door Davidrrr op 03-06-2024 07:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

RvV

Volgens mij pas vanaf 443xxx of 445xxx. Verder boeit het niet zo veel. Je krijgt iets betere camera's (als je beter camera beeld wilt, dan heb je er meer aan dat je de lens wat vaker wast) en misschien dat de auto in de toekomst een iets hogere restwaarde heeft. Maar tegen die tijd is er vast een HW6 of HW7. :+

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:59
mjvdzwet schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:35:
[...]

Net getest met 2024.14.9, als je een zender kiest die niet op de FM bestaat kiesr hij netjes DAB, echter bv Sky Radio dan kiest hij FM en springt nu helemaal niet meer naar DAB. Dus nog brakker dan in de 2014.14.3 versie.
Heb je ook een Model Y?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 12:15

Als het om lease gaat zou het mij niet zoveel uitmaken, maar wanneer het een prive aanschaf is zou ik zeker HW4 willen. Je bent nu zo dichtbij. Ook al zijn de verschillen niet groot, HW4 is gewoon beter dan 3, toekomstbestendiger en het gaat straks ook vast uitmaken met de restwaarde. Als je een lease wagen hebt die je over 5 jaar toch weer in moet leveren maakt dat niet zoveel uit, maar prive zou ik wel het nieuwste willen. Ik heb mijn Y begin dit jaar prive besteld, toen wist ik dat het eraan zat te komen maar de vraag was wanneer. Dat vond ik maanden wachten niet waard en daarom toen gewoon besteld. Maar nu is het een kwestie van dagen/weken, zo lang had ik wel willen wachten.

[ Voor 14% gewijzigd door Criminelis op 03-06-2024 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:31
Criminelis schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:07:
[...]

Als het om lease gaat zou het mij niet zoveel uitmaken, maar wanneer het een prive aanschaf is zou ik zeker HW4 willen. Je bent nu zo dichtbij. Ook al zijn de verschillen niet groot, HW4 is gewoon beter dan 3, toekomstbestendiger en het gaat straks ook vast uitmaken met de restwaarde. Als je een lease wagen hebt die je over 5 jaar toch weer in moet leveren maakt dat niet zoveel uit, maar prive zou ik wel het nieuwste willen. Ik heb mijn Y begin dit jaar prive besteld, toen wist ik dat het eraan zat te komen maar de vraag was wanneer. Dat vond ik maanden wachten niet waard en daarom toen gewoon besteld. Maar nu is het een kwestie van dagen/weken, zo lang had ik wel willen wachten.
Het is een prive aankoop. Ik snap je overwegingen en denk er ook zo over. Heb je bij Tesla de mogelijkheid om te wachten tot er een model beschikbaar komt met HW4? Of heb je als je te vroeg besteld gewoon 'pech'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Ik denk dat tesla zegt annuleer maar en bestel opnieuw. Als dat nog kan en je binnen de 14 dagen zit. Wat gebeurt er als je niet komt opdagen eigenlijk? Wordt de auto dan vergeven aan een ander en sluit je achteraan weer aan of blijft die daar staan tot je hem ophaalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
Ik heb de armsteun met bekerhouders gewoon standaard uitgeklapt staan om dit te voorkomen.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:26
Welke versie kaart van de navigatie is actueel momenteel?
heb het idee dat die bij mij al lang niet meer geupdate is.
Of hoe vaak krijg je een navi update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvermeul
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 16:32

Nagenoeg zeker dat dit een HW3 is gezien het VIN nummer. Mee eens wat hier gezegd wordt over lease/prive en de kleur. Ik heb zelf een prive MY RWD wit met VIN 446XXX in bestelling staan (besteld op 25 mei) en dat is een HW4. Ik zou Tesla bellen en zeggen dat je graag een HW4 wilt en of het mogelijk is dat je een nieuwere VIN krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
SpikeHome schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:46:
Navi updates komen onregelmatig. Ik heb er sinds oktober pas 1 of 2 gehad zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Is dat niet 2024.8.xxx ?

En gebeurt minder regelmatig dan software updates.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjans
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 10:42
arjans schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:54:
Vraagje. Ik was heel blij met de nieuwe integratie met Audible, maar ik ben er nu achter gekomen dat de synchronisatie van de afspeelpositie alleen maar werkt van telefoon naar auto, maar niet terug. Als ik in de auto geluisterd heb en op mijn telefoon verder wil, moet ik met de hand gaan zoeken waar ik gebleven was.
Iemand die dit herkent en evt ook een oplossing weet?
Toevallig iemand die dit probleem herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:25
Smobbo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 07:21:
[...]

Middenarmsteun naar beneden doen. Dan leunen ze daar op en piept er niets.
Zo’n gordel vastklik ding heeft als nadeel dat de auto denkt dat er altijd iemand zit, dus als je alleen op pad gaat dan staat de koeling achter ook aan.
Ik dacht dat het op druk op de zitting ging en niet gordel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Caelorum schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:41:
[...]

Ik dacht dat het op druk op de zitting ging en niet gordel?
Oeh, daar zeg je me wat! Dat zou idd zo maar kunnen!
Dan heb ik niets gezegd :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
pretpik schreef op maandag 3 juni 2024 @ 07:58:
[...]

Heb je ook een Model Y?
Nee, een M3H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Laatst online: 23-09 16:44
Taro schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 19:55:
[...]
Hier bijna hetzelfde aantal km's (26.197) sinds maart 2023 en op dit moment staat er 3,1% degradatie, maar dat wisselt wekelijks tussen hoog in de 2% range en laag in de 3% range. Range staat nog op 531.3 km.
Hoe kom je aan deze mooie data? Ik zie dat het grafana is, maar waar trek je het uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Smurf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:19
Fishbeast schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:05:
[...]

Hoe kom je aan deze mooie data? Ik zie dat het grafana is, maar waar trek je het uit?
Dit is TeslaMate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Laatst online: 23-09 16:44
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:47
Allewijn schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:15:
[...]

Ook ik ben in mijn vorige Audi's de in lengte te stellen zitvlak delen/S-Line en RS schaal stoelen gewend geweest.
Ik ervaar de MY stoelen als kort. Niet te kort. Maar minder fijn dan ff net wat dieper.
Je kan ze altijd nog verlengen.
Ik zag laatst iemand die zijn interieur helemaal heeft laten overtrekken met echt leder en gelijk zijn bestuurdersstoel had verlengd (had hij eigenlijk wel voor het mooie ook de bijrijdersstoel moeten verlengen, maar zo zie je wel mooi het verschil). Erg fraai:

[Afbeelding]
Enig idee waar hij dit heeft laten doen?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18-09 20:05
Devian schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:14:
[...]

Had ergens anders gezien dat dit door https://www.lederinbouwnederland.nl/site/home
Is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Devian schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:14:
[...]

Ik weet nog dat het een Facebook post was van een Belg in de FB Nederland & België Tesla community.
Was door een Belgisch bedrijf gebeurd, maar kan de post/info even niet meer terug vinden.
Als je het echt wil weten kan je de foto nog eens daar posten met de vraag wie dat was...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Devian schreef op zondag 2 juni 2024 @ 11:11:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Auto weer wat liefde gegeven. Vorige maand een handwas en ceramische coating. Vandaag even door de wasstraat, wat geen probleem is met de XPel Stealth PPF. 20k gereden nu en nog geen krasje in de lak!
Nice! Mooi aangepast allemaal! Hier ook een wasbeurt gegeven!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RNRbuW9o7QgHPn-Ysze7icfVF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jZPZ157bTpzzy4SwAs6ylKIe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchl89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 13:30
Sinds een paar dagen heb ik ook de spring update met de nieuwe UI. Op zich ziet het er moderner en gelikter uit. Voordat ik 'm kreeg dacht ik dat ik bekende wegen vooral met fullscreen visualisatie zou rijden, met de map klein in de rechter boven hoek. In de praktijk heb je hier mijns inziens geen klap aan. In de praktijk blijft het een wit vlak waar auto's op zweven en het komt mij heel ongeordend over. Alsof ik de auto's aan de andere kant van de vangrail op de snelweg wil zien... Auto's verderop en in zijstraten kun je totaal niet plaatsen in de ruimte omdat er geen belijning, stoepen, etc. weergegeven worden.

Iemand enig idee waarom de FSD visualisaties niet gewoon standaard zijn? Ik neem aan dat alle auto's hetzelfde zien en kunnen verwerken. Ik begrijp dat de auto voor de FSD visualisaties een deel met de camera's doet, maar ook afhankelijk is van map data. Mijn aanname is dat de map data in Nederland (en grote delen van Europa) best op orde is. Bestaat er een kans dat we hier ooit de FSD visualisaties krijgen zonder FSD aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:51
Ja dit, had hetzelfde probleem. Steek je in de middelste stoelgordel.

https://amzn.eu/d/23SRKF6

[ Voor 3% gewijzigd door cwegh op 03-06-2024 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gvg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-09 07:17

gvg

Moons schreef op zondag 2 juni 2024 @ 21:49:
Ik wil binnenkort een Model 3 (2019) met trekhaak aanschaffen. De auto die ik op het oog heb, heeft een trekgewicht op kenteken. Maar de trekhaak is nooit geïnstalleerd en kwijt. De plek waar je de verticaal afneembare trekhaak in stopt, zal zeker nog wel aanwezig zijn.

Volgens mij kan ik via een site als https://www.burghoftrekhaken.nl/trekhaak-sets-en-bekabeling/westfalia-trekhaak-kogel/westfalia-afneembare-trekhaak-kogel-907296601001 een losse trekhaakkogel aanschaffen. Maar ik weet niet of Tesla een standaard Westfalia trekhaak meeleverde, of een bijzondere one-off die je nergens achter af kunnen aanschaffen.
Zou een van jullie kijken wat er op het typeplaatje van de trekhaakbalk staat? Zoals dit voorbeeld? Dan kan ik navragen of die na te bestellen is. [Afbeelding]
Volgens mij heb je vrij weinig aan dat typeplaatje. Hierbij foto's van mijn typeplaatje, trekhaak en het label van de opbergtas waarin de trekhaak zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WlALWGaj46hoh582QLDl-SALQHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tq7ejz4vKMqOCaohXQ16J8kp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zH-MpfBoQmABzA6jEoZiUjbhjGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hAkFQfRypkeBzG964kabPzPR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5njrpQ4UQD51gfWgK7IeTQJVbC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kSl4ndxh9FdLKWWDvkSTd4AV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:59
Volgens mij loopt kaarten op een 3 maanden schema, tenzij het weer veranderd is: DaCoTa in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Zie ook https://teslascope.com/software/navigation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortadelo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 00:15
Nosch schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:47:
[...]

Ergens in deel 1, heeft iemand ooit een link gepost van een variant die goed zou passen. Die heb ik ook gekocht, maar eerlijk gezegd nog niet nodig gehad. Link teruggevonden:
https://www.allesvoorjeau...-van-13-naar-7-polig.html
Deze past precies (my). Zonder te hoeven zagen/multitoolen aan je bumper. Dank hiervoor. Overigens bij obelink besteld voor 4,95

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
Nou ik heb sinds vandaag ook de 2024.14 update in mijn M3H.
Wel grappig om te merken dat die visualisaties steeds meer in beeld komen, terwijl dit naar mijn idee alleen leuk is voor YouTubers die het FSD pakket in de VS willen laten zien. In dat opzicht was v10 met iets van 25% van het scherm voor de visualisatie toch het prettigst!

Daarbij viel me overigens op dat de weergave van remlichten en knipperlichten echt ontzettend vaak verkeerd is. Sommige auto's met reguliere verlichting aan lijken elke paar seconden te remmen en ik reed achter een Audi A3 die volgens de visualisatie steeds rechtsaf wou gaan slaan terwijl dat toch echt niet aangegeven werd...
Al met al is die visualisatie vooral afleidende rommeligheid die niets toevoegt, als je aan het rijden bent heb je toch geen tijd om te kijken of de vrachtwagen die in tegengestelde richting op de snelweg rijdt wel goed weergegeven wordt :+

Het gebruik van 'melkglas' bij de overlays is wel mooi (y) !
Het streepje onderin de navigatie om te laten zien hoe ver je bent voegt echt niets toe, ik rij altijd al op 'overzicht hele route'. Vooral een rommelige toevoeging.

Jammer dat de gemiddelde snelheid voor trajectcontroles (nog?) niet werkt, hij geeft alleen een piepje om aan te geven dat je een trajectcontrole tegenkomt (wat wel handig is).

Het handen vrij openen van de achterbak is wel geinig, lijkt ook best goed/snel te werken. Eens kijken of ik voortaan mijn tas daar in ga doen ipv achter mijn eigen stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inspired schreef op zondag 2 juni 2024 @ 20:17:
Toevallig meer mensen die TeslaSolarCharge gebruiken? Sinds de laatste update lijkt hij zelf niet meer te starten met laden. Weet ff niet of het nu door de update komt of door mijn install.
Even een upgrade van TeslaMate & TeslaSolarCharge gedaan en hij werkt weer. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PKhWL8OjyLJXibrfchj2EDHVLM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/stP2fpnz9aQC9vu8lyoMOLtf.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Laatst online: 12:26
DaCoTa schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:02:
[...]

Volgens mij loopt kaarten op een 3 maanden schema, tenzij het weer veranderd is: DaCoTa in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

Tnx, volgens de site zit ik nog op 2023.44.30.9 van 27 Januari, dan zal die hopelijk snel komen voordat we op vakantie gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-09 17:37
Ik ben niet goed thuis in de technische snufjes van m’n auto. De nieuwste versie van de software zou moeten komen met waarschuwingen voor verkeerscamera’s. Er staat in de release notes bij dat dit premium connectivity vereist. Nu heb ik de Tesla verbonden met de hotspot van m’n telefoon om onderweg spotify te kunnen luisteren. Klopt het dat die functies die connectiviteit vereisen toch nog niet werken zonder dat premium abonnement? Dat zou wel jammer zijn, want ik zit niet te wachten op een extra mobiel abonnement via Tesla wanneer ik al onbeperkt data heb op m’n telefoon. Of mis ik iets?

[ Voor 19% gewijzigd door tweakerpip op 03-06-2024 12:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
tweakerpip schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:24:
Ik ben niet goed thuis in de technische snufjes van m’n auto. De nieuwste versie van de software zou moeten komen met waarschuwingen voor verkeerscamera’s. Er staat in de release notes bij dat dit premium connectivity vereist. Nu heb ik de Tesla verbonden met de hotspot van m’n telefoon om onderweg spotify te kunnen luisteren. Klopt het dat die functies die connectiviteit vereisen toch nog niet werken zonder dat premium abonnement? Dat zou wel jammer zijn, want ik zit niet te wachten op een extra mobiel abonnement via Tesla wanneer ik al onbeperkt data heb op m’n telefoon. Of mis ik iets?
Er staat dat je premium moet hebben en dat heb je niet. Dan is het simpel toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-09 17:37
Inspired schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:28:
[...]

Er staat dat je premium moet hebben en dat heb je niet. Dan is het simpel toch? :)
Ja, ik snap dat het er staat. Dat staat op de website ook als vereiste om spotify te kunnen gebruiken. Maar dat werkt wel via m’n hotspot van m’n telefoon. Om die reden vroeg ik het voor de zekerheid hier nog maar even. Ik zie technisch namelijk niet echt een reden waarom het niet zou werken via een andere netwerkverbinding.

Oh, terwijl ik op de Tesla site zat te zoeken naar informatie hierover kwam ik het volgende tegen in een FAQ:
“ What vehicles will continue to receive Standard Connectivity at no cost?
All new Tesla vehicles ordered on or before July 20, 2022, will have Standard Connectivity features at no cost for the lifetime of the vehicle (excluding retrofits or upgrades required for any features or services externally supplied to the vehicle – e.g. telecommunications network). As additional features and services become available in the future, you will have the opportunity to upgrade your connectivity plan.”

Daar staat volgens mij dat auto’s van de afgelopen 2 jaar geen aanspraak kunnen maken op standaard connectiviteit. Iemand als iets gehoord van Tesla over wanneer ze hiervoor geld gaan vragen en hoeveel dat gaat zijn?

[ Voor 65% gewijzigd door tweakerpip op 03-06-2024 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgerkracht
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 17:25
tweakerpip schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:32:
[...]

Ja, ik snap dat het er staat. Dat staat op de website ook als vereiste om spotify te kunnen gebruiken. Maar dat werkt wel via m’n hotspot van m’n telefoon. Om die reden vroeg ik het voor de zekerheid hier nog maar even. Ik zie technisch namelijk niet echt een reden waarom het niet zou werken via een andere netwerkverbinding.

Oh, terwijl ik op de Tesla site zat te zoeken naar informatie hierover kwam ik het volgende tegen in een FAQ:
All new Tesla vehicles ordered on or before July 20, 2022, will have Standard Connectivity features at no cost for the lifetime of the vehicle (excluding retrofits or upgrades required for any features or services externally supplied to the vehicle – e.g. telecommunications network). As additional features and services become available in the future, you will have the opportunity to upgrade your connectivity plan.”

Daar staat volgens mij dat auto’s van de afgelopen 2 jaar geen aanspraak kunnen maken op standaard connectiviteit. Iemand als iets gehoord van Tesla over wanneer ze hiervoor geld gaan vragen en hoeveel dat gaat zijn?
Spotify werkt waarschijnlijk wel via je Hotspot omdat dat naar een Spotity server (niet Tesla) gaat.
Andere services gaan naar een Tesla server, dus die ziet dan dat je geen Premium abonnement hebt en dus is die functionaliteit niet beschikbaar.
Maar dit is een gokje van me.

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gommert69
  • Laatst online: 24-09 17:54
Smobbo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:13:
Het streepje onderin de navigatie om te laten zien hoe ver je bent voegt echt niets toe, ik rij altijd al op 'overzicht hele route'. Vooral een rommelige toevoeging.
Dat vind ik dan weer reuze handig. Het maakt me duidelijk wat ik nog aan verkeersproblemen onderweg ga tegenkomen en waarom de verwachte aankomsttijd is zoals hij wordt weergegeven..

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Gommert69 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:44:
[...]

Dat vind ik dan weer reuze handig. Het maakt me duidelijk wat ik nog aan verkeersproblemen onderweg ga tegenkomen en waarom de verwachte aankomsttijd is zoals hij wordt weergegeven..
Tja, dat zie ik ook al op de grote kaart aangezien ik het overzicht altijd aan heb staan. Dat kleine lijntje geeft dan eigenlijk minder informatie (waar nu precies die file staat) dan wat ik al op de kaart zie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Smobbo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:13:
Jammer dat de gemiddelde snelheid voor trajectcontroles (nog?) niet werkt, hij geeft alleen een piepje om aan te geven dat je een trajectcontrole tegenkomt (wat wel handig is).
Dat is wel gek. In mijn MY heb ik nu al twee verschillende trajectcontroles gehad en die werkten beide. Het piepen bij vaste punten gaat ook goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
[...]

Er is ook geen technische reden dat het niet werkt, maar een commerciële reden. Ze willen graag dat je 10 euro per maand betaald voor dit soort functies ;) .

Als ik me niet vergis is standaard connectiviteit sowieso voor de eerste 8 jaar gratis, daarna afhankelijk van wat ze tegen die tijd bedacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Oekol schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:47:
[...]

Dat is wel gek. In mijn MY heb ik nu al twee verschillende trajectcontroles gehad en die werkten beide. Het piepen bij vaste punten gaat ook goed.
Echt? Huh, bij mij piept hij alleen, maar laat niet zien wat mijn gemiddelde snelheid is en hoe lang het traject nog duurt.
Vanochtend zowel het traject A12 thv Utrecht (oost-west) als A2 Utrecht richting A'dam gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Smobbo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:48:
[...]

Echt? Huh, bij mij piept hij alleen, maar laat niet zien wat mijn gemiddelde snelheid is en hoe lang het traject nog duurt.
Vanochtend zowel het traject A12 thv Utrecht (oost-west) als A2 Utrecht richting A'dam gereden.
Je hebt wel de 3D rijrichting aan op het scherm? Als je gehele route aan hebt staan hoor je alleen maar piepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
maharens schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:51:
[...]

Je hebt wel de 3D rijrichting aan op het scherm? Als je gehele route aan hebt staan hoor je alleen maar piepjes.
Ik heb hem wel een paar keer overgezet naar 3D, aangezien hij dan ook boven in bij de navigatie de tekst over trajectcontrole laat zien, maar dat deed ik steeds nadat ik de piepjes hoorde.
Vanmiddag op de terug weg zet ik hem bij vertrek op de ingezoomde stand, eens kijken of dat het is (zou irritant zijn overigens)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:32
maharens schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:51:
[...]

Werkt gemiddelde over trajectcontrole alleen in 3D? ik zit op 2D, noord altijd boven en had deze morgen (met premium connectivity) ook geen gemiddelde snelheid realiseer ik mij nu. Combi met 3D vind ik dan wel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Smobbo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:48:
[...]

Ik heb op de N230 bij Utrecht en op de A12 bij Westraven een trajectcontrole en beide doet hij het.
Rij wel altijd met bestemming in de navigatie. Is dat wellicht het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Oekol schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:53:
[...]

Ik heb op de N230 bij Utrecht en op de A12 bij Westraven een trajectcontrole en beide doet hij het.
Rij wel altijd met bestemming in de navigatie. Is dat wellicht het verschil?
Ik rij ook altijd met bestemming in de navigatie, maar dus op overzicht en niet ingezoomd.
Straks maar eens wat variabelen testen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Smobbo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:55:
[...]

Ik rij ook altijd met bestemming in de navigatie, maar dus op overzicht en niet ingezoomd.
Ik heb tot nu toe gereden met navigatie rechts boven in de hoek en de visualisatie helemaal groot.
Hoewel ik het afleidend vond van meet af aan, wilde ik het wel een kans geven. Vind het nu al wel weer meevallen en vind de navigatie klein bovenin wel wat hebben. Is weer even wat nieuws, rij altijd met sateliet view aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
DaCoTa schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:02:
[...]

Klopt dus niet 100%, want ik heb al (voor zover ik weet) geruime tijd EU-2024.8.
Die staat niet op die site...
[...]

Staat waarschijnlijk op dezelfde pagina, bij een andere vraag.
Maar standaard connectivity 'krijg' je 8 jaar. Wat er daarna gebeurt is nog niet duidelijk, omdat nog geen één auto dit gehaald heeft.
Maar wellicht is dan alleen premium mogelijk om de connectiviteit te behouden
Alle Tesla certified occasions die na 20 juli 2022 zijn aangeschaft, beschikken over Standard Connectivity voor de resterende duur van de periode van acht jaar die inging op de dag dat uw voertuig nieuw werd geleverd door Tesla of de dag dat het in gebruik werd genomen (bijvoorbeeld als het voertuig is gebruikt als demonstratie- of servicevoertuig), afhankelijk wat het eerst van toepassing is. Als er in de toekomst extra functies en services beschikbaar komen, krijgt u de mogelijkheid om uw connectiviteitsabonnement te upgraden.

[ Voor 66% gewijzigd door ZeRoC00L op 03-06-2024 13:10 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Rij nu inmiddels een paar maandjes in de nieuwe Model 3 LR en moet zeggen dat het uitstekend bevalt.
Was een hele stap om van ICE (BMW diesel) naar Elektrisch te gaan , maar ik zou niet meer terug gaan.

Cruise control en ruitenwissers zijn soms wat stoeien, soms is er minder verbinding waardoor je geen Spotify hebt en natuurlijk het Carplay/Android auto... misschien komt het ooit nog.
Heb ook al een aantal langere ritten erop zitten naar klanten ver weg (600-1000km per dag) en dat is eigenlijk geen probleem met 1 of 2 tussenstops aan een snellader. Als je thuis kunt laden, vertrek je - bij wijze van spreken - altijd met een "volle tank" - het snelladen is dan meer om wat bij te vullen.

Wat ik nog wat mis, is dat de grote tankstations aan de snelweg niet altijd snelladers hebben, waardoor je soms op de parkeerplaats van één of andere bouwmarkt of een grauw industrieterrein belandt om je auto op te laden - niet altijd even prettig als je wilt lunchen.

Vraag me wel af hoe de bekende premium merken zich staande gaan houden bij al het geweld van de nieuwe BEV challengers die toch zeer compleet geleverde auto's aanbieden tegen soms hele aantrekkelijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-09 14:42
Qurius schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:47:
Rij nu inmiddels een paar maandjes in de nieuwe Model 3 LR en moet zeggen dat het uitstekend bevalt.
Was een hele stap om van ICE (BMW diesel) naar Elektrisch te gaan , maar ik zou niet meer terug gaan.

Cruise control en ruitenwissers zijn soms wat stoeien, soms is er minder verbinding waardoor je geen Spotify hebt en natuurlijk het Carplay/Android auto... misschien komt het ooit nog.
Heb ook al een aantal langere ritten erop zitten naar klanten ver weg (600-1000km per dag) en dat is eigenlijk geen probleem met 1 of 2 tussenstops aan een snellader. Als je thuis kunt laden, vertrek je - bij wijze van spreken - altijd met een "volle tank" - het snelladen is dan meer om wat bij te vullen.

Wat ik nog wat mis, is dat de grote tankstations aan de snelweg niet altijd snelladers hebben, waardoor je soms op de parkeerplaats van één of andere bouwmarkt of een grauw industrieterrein belandt om je auto op te laden - niet altijd even prettig als je wilt lunchen.

Vraag me wel af hoe de bekende premium merken zich staande gaan houden bij al het geweld van de nieuwe BEV challengers die toch zeer compleet geleverde auto's aanbieden tegen soms hele aantrekkelijke prijzen.
Weer een BMW klant minder, ben benieuwd hoe BMW zijn verlies gaat compenseren met name de 3 serie diesel rijders die veelal overstappen op een Tesla 3 of Y. Jammer voor hun dat er geen betaalbare 3 serie station elektrisch is maar dat je gelijk vast zit aan een I4 waar je niet normaal achterin kan zitten. Alleen maar goed voor Tesla natuurlijk :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:21
Smobbo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:45:
[...]

Tja, dat zie ik ook al op de grote kaart aangezien ik het overzicht altijd aan heb staan. Dat kleine lijntje geeft dan eigenlijk minder informatie (waar nu precies die file staat) dan wat ik al op de kaart zie...
Toch fijn dat iedereen zijn eigen keuzes daarin kan maken en ik dus bv niet rijd met het "hele overzicht" en die balk onderin handig vind. Gisteren vertrokken van de kust voor een ritje van anderhalfuur en ik zag in een oogopslag zo dat ik af en toe file zal hebben onderweg terwijl gewoon mijn kaart ingezoomd is. ;)

Edit: ik denk dat het vrij algemeen is dat wagens "dubbele" informatie tonen en dat je dus op X of Y manier iets kan terugvinden. Maar de combo is toch altijd leuk.

[ Voor 11% gewijzigd door jmignolet op 03-06-2024 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kritischelezer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-06 22:59
Guido7619 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:59:
Vandaag de laatste update geinstalleerd. Zie nu dat je de ruiterwisserstand kunt selecteren met het scrollwieltje. Geniaal. De sexy knob is grotendeels overbodig geworden.

Stiekem hadden de ruitenwissers uit zichzelf goed moeten functioneren natuurlijk.

Klopt het dat de zwarte en groene balk bovenin nu niet meer zichtbaar is zodat je kunt zien hoeveel regen je hebt?
Ja dat klopt, maar die balk is nu verticaal geworden, helemaal aan de linker kant

balk om de totale navigatie te overzien onderin het scherm (als je een route hebt ingesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 20:59
Ik twijfel een beetje of mijn vraag hier of in het Tesla Model 3 & Y Accessoires topic thuis hoort, ik doe het hier maar :)

Ik rij een Tesla Model Y. Nu heb ik zojuist een nieuwe hondenaanhanger aangeschaft. Hierin zit een mechanische ventilatie die ook (hoort) te werken als de auto stil staat. Maar je raadt het al; hij doet het niet.

Nu heb ik wel het één en ander gelezen, en daarbij ook Tesla gebeld. Het blijkt dus dat op de Tesla alleen de lichten zijn aangesloten op de 13-polige stekker. Continue stroom (pin 9?) is niet aangesloten.

Nu mijn uiteindelijke vraag: weet iemand of er aftermarket hier iets aan te doen valt? Tesla zelf heeft daar geen trek in. Als dat niet te verhelpen is, zal ik aan de slag moeten met een accu/zonnepaneel kitje ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Apiekool schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:18:
Ik twijfel een beetje of mijn vraag hier of in het Tesla Model 3 & Y Accessoires topic thuis hoort, ik doe het hier maar :)

Ik rij een Tesla Model Y. Nu heb ik zojuist een nieuwe hondenaanhanger aangeschaft. Hierin zit een mechanische ventilatie die ook (hoort) te werken als de auto stil staat. Maar je raadt het al; hij doet het niet.

Nu heb ik wel het één en ander gelezen, en daarbij ook Tesla gebeld. Het blijkt dus dat op de Tesla alleen de lichten zijn aangesloten op de 13-polige stekker. Continue stroom (pin 9?) is niet aangesloten.

Nu mijn uiteindelijke vraag: weet iemand of er aftermarket hier iets aan te doen valt? Tesla zelf heeft daar geen trek in. Als dat niet te verhelpen is, zal ik aan de slag moeten met een accu/zonnepaneel kitje ben ik bang.
Dat is ook het probleem als je een caravan hebt idd. Pin 9 en 10 doen het niet volgens mij. Heeft iets te maken met de 16V accu geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
[...]

Om hier nog even op terug te komen.
Ingezoomd werkt het wel. Als ik daarna uitzoom tijdens de trajectcontrole blijft hij ook werken.

Komende tijd verder testen.

Is iemand anders het ook opgevallen dat het ‘op slot’ geluid veel harder geworden is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Door dit bericht kwam ik er achter dat als je op overzicht zet en naar rechts swiped voor hele scherm vol met die visualisatie (en rechts klein navigatie) dat de hele trip rechts boven beschikbaar is. Ziet er mooi uit.

Ook heb ik even de parallelweg op de galecopperbrug voor je geprobeerd, daar had ik ook trajectcontrole. Dus nu op 3 verschillende trajecten prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Smobbo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:51:
[...]
Is iemand anders het ook opgevallen dat het ‘op slot’ geluid veel harder geworden is?
Kan maar zo dan wanneer je 'Joe mode' aan en daarna weer uit zet het weer normaal is. Heb ook 'ns gehad na 'n update dat het geluid zo zacht was dat het niet meer te horen was. Even aan / uit en het was weer normaal.

Ah lees nu nog een keer. Ik dacht als je handmatig je auto op slot deed geluid in de auto. Niet locken van de auto. Ik heb 'opgeladen' was me nog niet opgevallen.

[ Voor 16% gewijzigd door Oekol op 03-06-2024 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-09 18:17
Smobbo schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:51:
[...]

Yep, veel harder inderdaad, zullen buren ook fijn vinden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ingmar7 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:43:
[...]

Yep, veel harder inderdaad, zullen buren ook fijn vinden >:)
Die ging bij mij na 3x al uit. Heb een kind van 1 die ongeveer boven de carport slaapt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostMasterNL
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSNVde2_hKYmD2R3d0uouQbCVJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhQ0C9LbQoyGo9x85pukVbiC.jpg?f=fotoalbum_large

Hallo. Kan iemand mij uitleggen waarom ik meer energie afneem (zie rechts “energie van sessie” rechts op afbeelding) dan daadwerkelijk geladen (linksboven op de afbeelding) bij een Supercharger locatie. Ik dacht dat je alleen betaald voor de energie die je daadwerkelijk laadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Laatst online: 24-09 17:54
Is die tekst rechts niet van je voorlaatste sessie?

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:41
JoostMasterNL schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:01:
[Afbeelding]

Hallo. Kan iemand mij uitleggen waarom ik meer energie afneem (zie rechts “energie van sessie” rechts op afbeelding) dan daadwerkelijk geladen (linksboven op de afbeelding) bij een Supercharger locatie. Ik dacht dat je alleen betaald voor de energie die je daadwerkelijk laadt?
Verlies door conditionering van je accu en klimaat in de auto als je bent blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:02
[Afbeelding]

Laadefficientie is nooit 100%. Links zie je wat de auto aan energie in de batterij heeft geladen. Rechts de hoeveelheid energie geleverd door de lader. Dat is hoger vanwege efficiency verlies (laadkabels worden warm e.d.), het verbruik van de auto tijdens het laden en het conditioneren van de batterij tijdens het laden. Dit is overigens bij alle laadpalen het geval, zowel AC als DC. 100% efficient energietransport bestaat helaas niet, want natuurkunde ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-09 12:15
Op Reddit een post met daarin mogelijk de eerste tekenen van een LR RWD M3H: https://www.reddit.com/r/...on_of_model_3_on_its_way/

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/new-version-of-model-3-on-its-way-v0-w6z1vc7vsd4d1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=cd898da8236e7577c85b0d4625eba4d35951c5d9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:25
De Highland versie bedoel je. Want een LR RWD rijden er al genoeg van in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 20:54
Ik heb vandaag eindelijk de update naar 2024.14.8 uitgevoerd in mijn M3, maar daarmee zijn de tijdsafhankelijke snelheidslimieten (100 tussen 6:00 en 19:00) verdwenen. Ik zie op de Nederlandse snelwegen dus alleen nog maar het limiet dat tussen 19:00 en 6:00 geldt.

In de release notes kan ik hier niks over vinden en na een paar minuten zoeken heb ik er ook geen instelling over gezien. Weet iemand hier of het gaat om een bug, of een bewuste feature rollback?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

Morpheus2003 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:17:
Misschien weten velen dit al maar kwam er net achter dat Ziggo Go gewoon werkt via de browser in de auto. Incl. geluid 😍
NPO plus ook. Beide gebruiken Widevine CDM als DRM.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Waar ik vorige week nog 2 a 3 km meer range had dan delivery day heb ik nu 7 km minder. Bijzonder, die 2024.14.8 heeft effect gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:28
[Afbeelding]

Laadverlies. Gemiddeld 10%.

Hier goede leesvoer erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baco-
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RddqPtn4sAD4rcDS5KqD2tC1Hao=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5nucmTRUP1AGjSg5NZ6hXhoD.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OboGRfuiopFnQrFvKNup-VEyDc4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iMLwwHBzQacg2gimPrnTW40U.png?f=fotoalbum_large

Zag net dit plaatje op een ander forum... ben benieuwd hoeveel invloed de "Insane" modus gaat hebben op het bereik van de M3P...

[ Voor 33% gewijzigd door Baco- op 03-06-2024 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rboots
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-09-2024
hommer schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:28:
Vandaag voor het eerst sinds de 2024.14.8 update weer eens de paardentrailer er achter gehad.
Gelukkig is de auto die je continu strak achtervolgde verdwenen. Grootste deel van de tijd in ieder geval, nu verschijnt er echter zo nu en dan even kort een vrachtwagen vlak achter je ;(
Ik heb dit ook, zowel in de vorige als de nieuwe software (14.8).
Dit is best wel irritant.... Iemand een oplossing? je zou verwachten dat juist met de trailer mode de auto weet dat er iets dicht op de bumper zit...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:20
Baco- schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:03:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zag net dit plaatje op een ander forum... ben benieuwd hoeveel invloed de "Insane" modus gaat hebben op het bereik van de M3P...
Een M3P koop je niet om je zorgen te maken over de range toch? :*)

M3P 24'

Pagina: 1 ... 348 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: