Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 347 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.702.069 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:50
Inspired schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 08:53:
[...]

Dit is toch al bekend? Tot 500kg trekken en kan gewoon via Tesla achteraf.

https://shop.tesla.com/nl_nl/product/trekhaakpakket-model_3
Dat was 1000kg bij de vorige model 3 met alle wielconfiguraties?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pe-el2
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-09 16:04
Hierbij een tip:

De inruil prijzen waren bij tesla altijd heel slecht.
Nu was ik er van de week om wat kleine dingen op te lossen aan mijn model Y. (Factuur 0,= 👌🏼)
Dan loop je toch door de showroom en ga je wat praten. Deze beste meneer vertelde dus dat tesla sinds een aantal weken met een andere inkoop partij werken en de opdracht heeft meegekregen betere inruilprijzen te moeten hanteren.

Proef op de som genomen door mijn collega die zijn Model 3, 2019, 107k km 19 inch en FSD aan heeft geboden om het te controleren.
Aanbod was 22.000 euro.
FSD is geen meerwaarde voor ze. Die halen ze er toch af zodra die ingenomen wordt. Alle 2ehands auto's krijgen Enhanced van tesla.

Ik zie ze online staan voor 24950 (met FSD) bij handelaren, dus de inruilprijs is 'm.i. Idd verbeterd. Ik zag een tijdje terug hier veel lagere prijzen doorgegeven worden door partijen zoals wij kopen auto's of anwb enz..

Mocht dit al zijn doorgeven door iemand dan kan dit bericht als niet verzonden beschouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:04
pe-el2 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:31:
Hierbij een tip:

Nu was ik er van de week om wat kleine dingen op te lossen aan mijn model Y. (Factuur 0,= 👌🏼)
Dan loop je toch door de showroom en ga je wat praten. Deze beste meneer vertelde dus dat tesla sinds een aantal weken met een andere inkoop partij werken en de opdracht heeft meegekregen betere inruilprijzen te moeten hanteren.

Proef op de som genomen door mijn collega die zijn Model 3, 2019, 107k km 19 inch en FSD aan heeft geboden om het te controleren.
Aanbod was 22.000 euro.
FSD is geen meerwaarde voor ze. Die halen ze er toch af zodra die ingenomen wordt. Alle 2ehands auto's krijgen Enhanced van tesla.

Ik zie ze online staan voor 24950 (met FSD) bij handelaren, dus de inruilprijs is 'm.i. Idd verbeterd. Ik zag een tijdje terug hier veel lagere prijzen doorgegeven worden door partijen zoals wij kopen auto's of anwb enz..

Mocht dit al zijn doorgeven door iemand dan kan dit bericht als niet verzonden beschouwd worden.
wacht nog maar ff tot de bulk uit de lease komt vanaf september 2024. Volgens mij stuk of 22.000 model 3 komen er dan in 4 maanden tijd op de markt. Ik hoop die van mij, M3 20219, LR, 19, trekhaak, getinte ramen, acc boost (zelf betaald trouwens) 115k km, voor zeker niet meer dan 22k euro mee te krijgen. Maar we zullen zien

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 16:21
Forumbezoeker schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 07:51:
[...]

Ben je al wijzer geworden of er een trekhaak (achteraf?) kan worden geplaatst op de M3P Highland? En of de M3P Highland trekgewicht op kenteken krijgt?

Ik zit zelf in de situatie dat mijn familiehok (VW ID.4) binnenkort mag inruilen en nu eindelijk weer iets voor mezelf kan bestellen. De kinderwagen is de deur uit. De M3 is wat krapjes, met trekhaak is er de optie om een fietsendrager, bagagebox of karretje mee te sleuren. Zonder trekhaak moet ik toch uitwijken naar wat anders. Ben zelf na het zien van een aantal reviews wel overtuigd dat de M3P de heel veel driving fun voor zijn geld biedt.
Kan achteraf en max 500kg trekgewicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:24:
[...]

Dat was 1000kg bij de vorige model 3 met alle wielconfiguraties?
Nee. Standaard geen trekgewicht zonder trekhaak en op de P was het sowieso niet mogelijk.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:55
bert pit schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:39:
[...]
AMWB Wegenwacht lidmaatschap
Wel een goed idee, maar voor zover ik kan zien moet je wel voor een jaar afsluiten (circa 150 Euro), Toch maar even gedaan, we maken veel kilometers. Dank voor de tip.
Als je in de misère zit met je auto - al is het thuis maar om de hoek - ben je blij als je er met het betalen van €150,- weer vanaf bent. Zo is het bij ons tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Inspired schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:15:
[...]

Nee. Standaard geen trekgewicht zonder trekhaak en op de P was het sowieso niet mogelijk.
Hmm ik bedoelde meer als ik nu een M3 2019 rij met 1000kg en ik haal een M3H morgen dan is het 500kg geworden voor de standaard modellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baco-
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
stormfly schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:37:
[...]

Hmm ik bedoelde meer als ik nu een M3 2019 rij met 1000kg en ik haal een M3H morgen dan is het 500kg geworden voor de standaard modellen?
Zover ik weet:

Standaard op de highland ongeremd 750KG en 1000KG geremd.
Op de highland performance beide 500KG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Ethirty

Who...me?

jip_86 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:02:
[...]

Vreemd verhaal, ziet een regensensor wel de hele ruit dan :?
Volgens mij kunnen ze gewoon trainen door elke keer een foto door te sturen als gebruikers handmatig de ruitenwissers triggeren of settings veranderen. Dan krijg je vanzelf wel een enorme dataset met situaties en wat te doen.
Precies, die regensensor ziet ook geen enkele van die post it’s . Hele rare test. En ja, ook met een regensensor achter je binnenspiegel duurt het een tijdje voor de regen gedetecteerd wordt en zorgt een insect voor een ghost wipe.

Weet je wat autofabrikanten daartegen bedacht hebben? Een fysieke schakelaar :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:53
Oekol schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:20:
Wipe woensdag is geweest, maar dit beschrijft wel goed waarom het zo'n belachelijk hit and miss systeem is geworden:

https://www.notateslaapp....hy-there-isnt-an-easy-fix

[Afbeelding]

Pure speculatie: we gaan met de camera's kijken of andere auto's de ruitenwissers aanhebben _O-
Toch denk ik dat auto's , maar zeker tesla's onderling, met elkaar kunnen communiceren of de ruitenwisser aan staat.
Kijk je naar de auto's binnen een straal van 100 of 200 meter, en neem het (percentage) mee in je algoritme.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
mitsumark schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:21:
[...]

Toch denk ik dat auto's , maar zeker tesla's onderling, met elkaar kunnen communiceren of de ruitenwisser aan staat.
Kijk je naar de auto's binnen een straal van 100 of 200 meter, en neem het (percentage) mee in je algoritme.
Dan hebben alle Tesla's binnenkort permanent de ruitenwissers aan :X
Is een soort virus dat elkaar dan aansteekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:53
ybos schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:25:
[...]

Dan hebben alle Tesla's binnenkort permanent de ruitenwissers aan :X
Is een soort virus dat elkaar dan aansteekt :+
Waarom denk je dat dat de uitkomst zou zijn van het algoritme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:05

wtu

Wellicht al gemeld, maar hoorde net bij Tesla Utrecht dat er voor vaste zakelijke klanten (lease) er een actie is dat je bij nieuwe Tesla 4jr/5jr premium connectivity + 150euro tegoed voor webshop krijgt. Dit ivm afschaffen referralprogramma.
Dus alleen als je al een tesla had en er nu weer een besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
wtu schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:39:
Wellicht al gemeld, maar hoorde net bij Tesla Utrecht dat er voor vaste zakelijke klanten (lease) er een actie is dat je bij nieuwe Tesla 4jr/5jr premium connectivity + 150euro tegoed voor webshop krijgt. Dit ivm afschaffen referralprpgramma.
Dus alleen als je al een tesla had en er nu weer een besteld.
Mooie tip en dan alleen als je via Tesla zelf least of ook als je een andere Nederlands LM kiest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:15
Hierbij een tip:

Aanbod was 22.000 euro.

Voor mijn M3P uit 2019 met 90.000 op de teller gaven ze nog 30k.

Merkte ook toen ik recent eens informeerde of ik hem kon inwisselen voor een nieuwe S dat je prima kon onderhandelen aan de telefoon.

Maar thx voor de tip zal binnenkort nog eens opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Baco- schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:58:
[...]

Zover ik weet:

Standaard op de highland ongeremd 750KG en 1000KG geremd.
Op de highland performance beide 500KG
Ja je hebt gelijk ze schrijven "achterwielaandrijving" ik las het met focus op RWD, overheen gelezen.

Voorzie uw Model 3 van een sterke stalen trekhaak met een eenvoudig afneembare kogel waarmee tot 1000 kg kan worden getrokken met Model 3 met All-Wheel Drive of achterwielaandrijving en tot 500 kg met Model 3 Performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:05

wtu

stormfly schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:56:
[...]

Mooie tip en dan alleen als je via Tesla zelf least of ook als je een andere Nederlands LM kiest ?
Volgens mij onafhankelijk van waar je least, maar zou je even moeten navragen voor de zekerheid (niet over gesproken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
mitsumark schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:21:
[...]

De happy flow is inderdaad zo simpel, in de praktijk zijn er echter veel meer voorbeelden te bedenken waarbij dit nadelige effecten heeft. Denk bijv. aan een file van een paar km lang waar er net een bui langskomt ;)

Nee, iedere auto moet zichzelf kunnen voorzien en alles moet goed werken met zowel andere Tesla's in de buurt als alleen andere auto's in de buurt.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Was zojuist even boodschappen aan het doen, moest iets uitwijken voor een andere auto die de parkeerplaats anders niet af kon, hoorde een schrapend geluid, RIP 20" velg :(

Wat is dat toch balen, maar goed, zal wel een keer een nieuwe set met winter-/zomerbanden aanschaffen en uiteindelijk met de 4 mooiste velgen van de 8 weer de zomer in gaan. Een iets bredere maat 20" banden past volgens mij ook voor de MY LR zag ik hier toch laatst langskomen? Hopelijk blijven ze dan wat langer netjes, al weer ik dat dat in de praktijk waarschijnlijk niet het geval zal zijn.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Heinemancp schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 08:50:
[...]

Beide zijn een andere functie, dus je kan prima bluetooth verbinding hebben voor muziek / contacten / calender, maar ontgrendelen is andere functionaliteit.
Klopt, maar dat beweert toch ook niemand?

Mijn hypothese ("Wijst dan eerder") is gebaseerd op:
  • Twee personen, een op iOS een op Android, ervaren dezelfde symptomen: phone key werkt plots niet meer, maar reguliere bluetooth nog wel.
  • Beide hebben dit probleem sinds 2024.14.
  • Phone key is Tesla functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:58
Hierbij een tip:

Aanbod was 22.000 euro.

Inderdaad! 4 maanden geleden kreeg ik €22.000 geboden op m'n M3RWD '23 toen met 13k op de teller, nu €27.600 met 18k. Niet slecht (relatief, alsnog een afschrijving van €1300 per maand :+)

Er zijn hier volgens mij gelukkige particuliere kopers die 'm net voor de 2024 update hebben gekocht voor €35.000, min €1000 subsidie het eerste jaar zou je dus redelijk voordeliger kunnen upgraden.

[ Voor 7% gewijzigd door Maurice- op 01-06-2024 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 23:39
Zo blij met de nieuwe update. Gisteren voor 't eerst gebruikt toen ik naar huis reed en de vaste flitspalen deed die een melding. Bij trajectcontrole kreeg ik de gemiddelde snelheid. Zoals gehoopt een goeie toevoeging nu Flitsmeister het uit de gratis variant heeft gesloopt. Alle auto's die je nu ziet is aan de ene kant indrukwekkend maar verder mega afleidend.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:31
Ik ga waarschijnlijk een model Y LR bestellen. Zien jullie een reden om online te bestellen t.o.v. een versie die al klaar staat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Oekol schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:12:
Zo blij met de nieuwe update. Gisteren voor 't eerst gebruikt toen ik naar huis reed en de vaste flitspalen deed die een melding. Bij trajectcontrole kreeg ik de gemiddelde snelheid. Zoals gehoopt een goeie toevoeging nu Flitsmeister het uit de gratis variant heeft gesloopt. Alle auto's die je nu ziet is aan de ene kant indrukwekkend maar verder mega afleidend.
Nou inderdaad, de hoeveelheid voertuigen/het gekrioel aan de andere kant van een (snel)weg is echt mega afleidend en een nutteloze toevoeging/weergave.
Van mij zou het niet hoeven...

Voorbeeldje (en het beweegt dus allemaal continue)...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kn93AfvjKkegdPl1pLKMDCPpy90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EnuHPk9mCntuEI6KBko09SKK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Allewijn schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:20:
[...]

Nou inderdaad, de hoeveelheid voertuigen/het gekrioel aan de andere kant van een (snel)weg is echt mega afleidend en een nutteloze toevoeging/weergave.

[Afbeelding]
Welke versie is dat dan? Ik zit op 14.8. Maar zie amper verschillen tov laatste grote update van 2 jaar terug. Km teller is bij mij wat groter en muziek balkje links onder is iets strakker. Oja en gas geven, regen, en laden balkje zitten links verticaal ipv boven horizontaal. Extreem suffe update vergeleken met vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 18:49
anti elppa schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:30:
[...]

Welke versie is dat dan? Ik zit op 14.8. Maar zie amper verschillen tov laatste grote update van 2 jaar terug. Km teller is bij mij wat groter en muziek balkje links onder is iets strakker. Oja en gas geven, regen, en laden balkje zitten links verticaal ipv boven horizontaal. Extreem suffe update vergeleken met vroeger.
Zelfde versie, maar als je tijdens het rijden de linkerbalk van de kaart naar rechts swiped, krijg je de visualisatie full screen. Vind het zelf ook niet echt van toegevoegde waarde, kan genoeg zien in de "kleine" modus.

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:58
noo schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:02:
[...]

Klopt, maar dat beweert toch ook niemand?

Mijn hypothese ("Wijst dan eerder") is gebaseerd op:
  • Twee personen, een op iOS een op Android, ervaren dezelfde symptomen: phone key werkt plots niet meer, maar reguliere bluetooth nog wel.
  • Beide hebben dit probleem sinds 2024.14.
  • Phone key is Tesla functionaliteit.
Ik heb ook problemen met het ontgrendelen na de update.. (IOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Jochemp schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:34:
[...]

Zelfde versie, maar als je tijdens het rijden de linkerbalk van de kaart naar rechts swiped, krijg je de visualisatie full screen. Vind het zelf ook niet echt van toegevoegde waarde, kan genoeg zien in de "kleine" modus.
Mmm oke. Grootste bagger update ever dan. Jammer. Visualisatie had ik überhaupt al uit staan. 0,0 toegevoegde waarde. Geen haar op mijn hoofd dat ik dat juist in het groot wil zien.
Waar zijn de echte dikke updates van vroeger??? :/
3 grote updates terug, gok ergens in 2020, had je muziek en verbruik in 2 losse schermpjes. Had dat graag nog eens terug gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door anti elppa op 01-06-2024 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Holtrop
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 18:11
14.8 de traject controle geeft heel netjes je gemiddelde snelheid aan en de afstand tot de laatste meetpaal. Getest tussen Drachten en Appelscha

Pieter Holtrop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:19

RvV

Ik ben nog niet echt enthousiast over die nieuwe update. Hebben jullie ook al gehad dat je wagen absurde noodstops maakt tot in de ABS? Soms remt er een auto omdat hij/zij ineens wilt afslaan, nou prima, ik rem langzaam af en komt daarmee wel dichterbij want mijn voorganger is gestopt. Dan ineens een aantal meter voor ik bij zijn achterbumper ben, dan stampt mijn Y ineens op de rem om strepen te trekken op het asfalt. Compleet belachelijk en ook nog eens gevaarlijk voor mijn achterliggers want die verwachten dat ook niet. Ik heb nu de forward collision alert maar even uit gezet. Ik hoop dat ik er dan vanaf ben.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 08:59
LeBrun schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:12:
Ik ga waarschijnlijk een model Y LR bestellen. Zien jullie een reden om online te bestellen t.o.v. een versie die al klaar staat?
Bedoel je "Vooral geconfigureerde voertuigen"? Die bestel je namelijk ook online en als je een voertuig kiest met de status "Onderweg - Binnenkort beschikbaar" of "Beschikbaar voor afhalen" dan krijg je gewoon een nieuwe voertuig en zijn er behalve de prijs geen verschillen met een niet-voorraad bestelling.
Sterker nog, gewone online bestellingen worden gematcht met voorraadmodellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Armo op 01-06-2024 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
[...]

Leuk om te zien wat de auto allemaal kan zien maar tijdens rijden aan laten heb je er niets aan behalve afleiding. Gewoon op "oude" weergave (half kaart) laten en je zal er geen last van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
[...]

Net ff geprobeerd. Heb ik dus niet. Kan tijdens het rijden (of stilstaan) swipen tot de gaten in het scherm vallen, gebeurt niets. Misschien omdat ik hw3 heb in model 3 2019.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 22:53
Misschien weten velen dit al maar kwam er net achter dat Ziggo Go gewoon werkt via de browser in de auto. Incl. geluid 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
Hoe kan het eigenlijk dat een RWD 77 km hogere wltp heeft? Echt een groot verschil

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Allewijn schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:20:
[...]

[Afbeelding]
Kijk een aantal weken tegen aan.
Alles wat nieuw is zijn we als mens niet gewend.
Waarom is dat een afleiding? Kijk je continue op je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:56
knights16 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 17:14:
Hoe kan het eigenlijk dat een RWD 77 km hogere wltp heeft? Echt een groot verschil
200 kilo ofzo minder aan motor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
lighting_ schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 17:15:
[...]

Kijk een aantal weken tegen aan.
Alles wat nieuw is zijn we als mens niet gewend.
Waarom is dat een afleiding? Kijk je continue op je scherm?
maar draai het eens om, wat voegt het toe? Ik heb wat ik bijvoorbeeld paar posts terug schreef wat de software paar jaar terug had, 2 losse stukken voor verbruik en muziek. Heb dat 10000x liever dan die onzinnige visuals waar je niets mee kan/aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
anti elppa schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 17:21:
[...]

maar draai het eens om, wat voegt het toe? Ik heb wat ik bijvoorbeeld paar posts terug schreef wat de software paar jaar terug had, 2 losse stukken voor verbruik en muziek. Heb dat 10000x liever dan die onzinnige visuals waar je niets mee kan/aan hebt
Zelf heb ik ook liever full screen webbrowser als je stil staat. Er zijn zoveel mensen zoveel wensen.
Voegt niks toe in jouw ogen maar is wat mij betreft ook niet storend. Als je vind dat het afleidt zou ik niet met jou meerijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
lighting_ schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 17:24:
[...]

Zelf heb ik ook liever full screen webbrowser als je stil staat. Er zijn zoveel mensen zoveel wensen.
Voegt niks toe in jouw ogen maar is wat mij betreft ook niet storend. Als je vind dat het afleidt zou ik niet met jou meerijden.
leid niet af, maar ik swipe nu dus af toe tussen muziek en verbruik....dat is weer 1 actie waarbij je op het scherm kijkt en niet op de weg. Dus liever 2 schermpjes ipv die onzinnige visuals

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
anti elppa schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 17:28:
[...]

leid niet af, maar ik swipe nu dus af toe tussen muziek en verbruik....dat is weer 1 actie waarbij je op het scherm kijkt en niet op de weg. Dus liever 2 schermpjes ipv die onzinnige visuals
Ik vond die cards met energie consumptie wel handig. Jammer dat het eruit gesloopt is.
Klagen heeft geen zin. Je hebt er toch geen invloed op. Tov concurrentie doet Tesla nog altijd beter.

[ Voor 4% gewijzigd door lighting_ op 01-06-2024 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
lighting_ schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 17:31:
[...]

Ik vond die cards met energie consumptie wel handig. Jammer dat het eruit gesloopt is.
Klagen heeft geen zin. Je hebt er toch geen invloed op.
ja dat was super. En toen 1 grote update daarna werd het pas erg.......moest je voor verbruik helemaal het hoofdmenu induiken bij trips......wat een ellende. Was dus blij 2 jaar terug dat het iig terug was op het hoofdscherm. Helaas dus nog wel gedeeld met muziek en bandenspanning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
anti elppa schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:12:
[...]

Net ff geprobeerd. Heb ik dus niet. Kan tijdens het rijden (of stilstaan) swipen tot de gaten in het scherm vallen, gebeurt niets. Misschien omdat ik hw3 heb in model 3 2019.
Precies. Je moet de ryzen processor hebben. Jij hebt een Intel dus heb je dit niet.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
lighting_ schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 17:24:
[...]

Zelf heb ik ook liever full screen webbrowser als je stil staat.
Dat zit er deze update ook in (wellicht wist je dat al).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Laatst online: 20:43
knights16 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 17:14:
Het is maar de helft 565 vs 600 met dezelfde 19" velgen. Zijn verder dezelfde wagens, alleen de motor op de vooras ontbreekt. Scheelt iets aan verbruik, snelheid en AWD features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
OrganicIron schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 18:20:
[...]

Het is maar de helft 565 vs 600 met dezelfde 19" velgen. Zijn verder dezelfde wagens, alleen de motor op de vooras ontbreekt. Scheelt iets aan verbruik, snelheid en AWD features.
Thanks. Het verschil is volgens de website 67 km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5t2f_EoxctGq3iPZ_tl7dlXD5VY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iFvkJFJKvbtd2FyyMRqK0uFV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door knights16 op 01-06-2024 18:27 ]

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Laatst online: 20:43
knights16 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 18:26:
[...]
Thanks. Op de site van Tesla staat wel iets anders trouwens:
De AWD geeft 533 bij 20" aan range, als je doorklikt zie je dat bij de velgkeuze. De 600 voor de RWD is op basis van de 19" velg. Volgens mij komt het omdat bij de AWD de 565 obv 19" een schatting is en de 533 officieel gemeten WLTP is. De RWD heeft officieel de 600 gemeten maar obv 19". Tesla logic.. 🤔 (kijk maar bij de kleine lettertjes als je bij beide versies de velgmaat aanpast, schatting vs gecertificeerd bereik)

[ Voor 3% gewijzigd door OrganicIron op 01-06-2024 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Morpheus2003 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:17:
Misschien weten velen dit al maar kwam er net achter dat Ziggo Go gewoon werkt via de browser in de auto. Incl. geluid 😍
Zeer interessant. Gewoon met de originele software? Ik ga volgende week voor het eerst aan een Tesla beginnen, model 3 Highland, en lijkt me me heerlijk om Roland Garros en straks Wimbledon onder het rijden te kunnen volgen zo nu en dan (veiligheid voorop natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@Jack1 de browser werkt niet tijdens het rijden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-09 17:54
Caelorum schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 18:42:
@Jack1 de browser werkt niet tijdens het rijden.
De browser werkt prima tijdens het rijden.

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:46
Knip, zie de topicwaarschuwing

[ Voor 75% gewijzigd door Taro op 01-06-2024 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 22:53
Jack1 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 18:35:
[...]

Zeer interessant. Gewoon met de originele software? Ik ga volgende week voor het eerst aan een Tesla beginnen, model 3 Highland, en lijkt me me heerlijk om Roland Garros en straks Wimbledon onder het rijden te kunnen volgen zo nu en dan (veiligheid voorop natuurlijk)
Yes, via de ingebouwde browser. Vanmiddag Rollan Garros gestart op Ziggo Sport en dat werkte prima. Of het tijden het rijden werkt, niet getest maar dat is natuurlijk niet veilig.

Veel plezier met je nieuwe Tesla!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oekol
Jack1 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 18:35:
[...]

Gelukkig is dat uitgeschakeld dat je dat niet kan doen. Blij toe. Je zou een kind maar omver rijden omdat je Roland Garros kijkt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Gommert69 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 18:42:
[...]

De browser werkt prima tijdens het rijden.
Klopt maar media is uitgeschakeld. Dus je kan geen filmpjes spelen. Netflix al rijdend lukt ook niet, via de browser noch de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-09 08:24
Lees online dat de prijs van de Model 3 en Y in Denemarken met 5000 is verlaagd! Wie weet volgen er meer landen.

Link: https://eletric-vehicles....-discounts-of-up-to-4400/

[ Voor 32% gewijzigd door Recci op 01-06-2024 20:36 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-07 17:42
Even een vraagje: ik wil graag een profiel aanmaken. In de Tesla OS staat dat ik dat in de mobiele app moet doen via "Beveilging en bestuurders".
Die optie heb ik neit op mijn app. Alleen Beveiliging maar daar kan ik niets met profielen of bestuurders.

Gisteren voor het eerst in tidal ingelogd. Dat gaat met en QR code die je scant met je telefoon, waar je vervolgens op moet inloggen. Dat ging de tweede keer goed en ik kon muziek luisteren.
Vandaag bij het starten van de Tesla weer op de Tidal knop geklikt. Ik kreeg weer de QR code.
Dat lijkt me niet handig. Iemand een idee wat er mis gaat? Kan het zijn dat ik eerst een profiel aan moet maken?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Armo
Morpheus2003 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:17:
Check https://moretheaterapps.com/

Webpagina special gemaakt voor tesla's.

Credit: BjörnTM van TMC forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recci schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:33:
Lees online dat de prijs van de Model 3 en Y in Denemarken met 5000 is verlaagd! Wie weet volgen er meer landen.
De Y is net met 1000€ omhoog gegaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
BPTBPTBPT schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:37:
Even een vraagje: ik wil graag een profiel aanmaken. In de Tesla OS staat dat ik dat in de mobiele app moet doen via "Beveilging en bestuurders".
Die optie heb ik neit op mijn app. Alleen Beveiliging maar daar kan ik niets met profielen of bestuurders.
Toevallig een leaseauto? Dan mogelijk even contact opnemen met LM.

Als de auto je eigendom is zie je alle opties, bij lease auto's ontbreken er nog weleens een aantal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-09 08:24
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 20:24:
[...]

De Y is net met 1000€ omhoog gegaan toch?
Anderhalve maand geleden met 2000,- omhoog inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:58
BPTBPTBPT schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:37:

Gisteren voor het eerst in tidal ingelogd. Dat gaat met en QR code die je scant met je telefoon, waar je vervolgens op moet inloggen. Dat ging de tweede keer goed en ik kon muziek luisteren.
Vandaag bij het starten van de Tesla weer op de Tidal knop geklikt. Ik kreeg weer de QR code.
Dat lijkt me niet handig. Iemand een idee wat er mis gaat? Kan het zijn dat ik eerst een profiel aan moet maken?
Je kan een online profiel aanmaken, maar bij een lease auto heb je hier normaliter maar 1 van. Je kan echter in de auto gewoon extra bestuurders/profielen toevoegen als lokale profielen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Smobbo schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 20:36:
[...]

Je kan een online profiel aanmaken, maar bij een lease auto heb je hier normaliter maar 1 van. Je kan echter in de auto gewoon extra bestuurders/profielen toevoegen als lokale profielen
Of na contact met de leasemaatschappij maken ze er nog 1 aan voor je partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
  • Laatst online: 30-07 15:19
Ik heb een andere Iphone (14plus) maar krijg na aanmelden in Tesla app de doorlink naar de”auth.tesla.com link waarmaar deze blijft blanco. App opnieuw geïnstalleerd , Iphone opnieuw opgestart etc maar geen mogelijkheid om verder te komen in Tesla app. Iemand een idee..?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2oYMPwIfUk6oMl7gvDbCK9ypFi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WfR029eKqksC23hr7IrOpuZ3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kritischelezer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-06 22:59
Recci schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:33:

Link: https://eletric-vehicles....-discounts-of-up-to-4400/
Heb een test gedaan op de Tesla site
configuratie: model Y performance in rode kleur,

NL: 61590 EURO
DK: 60293 EURO
BE: 61570 EURO
DE: 62590 EURO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:03
DM57 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:31:
Ik heb een andere Iphone (14plus) maar krijg na aanmelden in Tesla app de doorlink naar de”auth.tesla.com link waarmaar deze blijft blanco. App opnieuw geïnstalleerd , Iphone opnieuw opgestart etc maar geen mogelijkheid om verder te komen in Tesla app. Iemand een idee..?

[Afbeelding]
Probeer het eens zonder wifi en bijv via 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hierbij een tip:

Aanbod was 22.000 euro.

Dat is interessant als je een Tesla inruilt. Zou dit ook voor andere merken gelden? Daar zie je toch wel veel opmerkingen over van mensen hier, bijv: "ik wil mijn BMW inruilen, maar Tesla biedt heel laag".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anti elppa schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:41:
[...]

Mmm oke. Grootste bagger update ever dan. Jammer. Visualisatie had ik überhaupt al uit staan. 0,0 toegevoegde waarde. Geen haar op mijn hoofd dat ik dat juist in het groot wil zien.
Waar zijn de echte dikke updates van vroeger??? :/
3 grote updates terug, gok ergens in 2020, had je muziek en verbruik in 2 losse schermpjes. Had dat graag nog eens terug gehad.
Ben je de vorige update al vergeten? Best cool toch, dat je opeens gratis en voor niks adaptieve matrix koplampen hebt gekregen...

Maar ik moet ook wel zeggen dat die cosmetische updates voor mij eerder een teken zijn dat Tesla er nog wat meer mensen uit kan knikkeren... Kennelijk hebben de UI engineers nog veel teveel tijd over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
bilgy_no1 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 23:26:
[...]

Ben je de vorige update al vergeten? Best cool toch, dat je opeens gratis en voor niks adaptieve matrix koplampen hebt gekregen...

Maar ik moet ook wel zeggen dat die cosmetische updates voor mij eerder een teken zijn dat Tesla er nog wat meer mensen uit kan knikkeren... Kennelijk hebben de UI engineers nog veel teveel tijd over.
Ik vermoed dat zijn huidige auto geen adaptieve matrix koplampen ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Taro schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 23:29:
[...]

Ik vermoed dat zijn huidige auto geen adaptieve matrix koplampen ondersteunt.
Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:34

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Vraagje, m’n eitje maakt onder het rijden geregeld een hoog piepend geluid. Heel zacht overigens, ook niet continue en bij hogere snelheden. Ik denk de electromotor. Normaal? Thxs, Peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
Oekol schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 18:10:
[...]

Dat zit er deze update ook in (wellicht wist je dat al).
Dat wist ik niet. Maar nu wel.
Nu nog de button favorieten naar de bestuurders kant verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-09 10:23
peerke 1960 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 23:54:
Vraagje, m’n eitje maakt onder het rijden geregeld een hoog piepend geluid. Heel zacht overigens, ook niet continue en bij hogere snelheden. Ik denk de electromotor. Normaal? Thxs, Peter
Dat heb ik bij mijn model 3 ook. Tussen de 40 en 58 km/u ongeveer. Daar onder en daar boven is het weg. Tesla service zegt dat dit normaal is..
Heb dit bij al mijn vorige EVs niet gehad. Maar je went er aan :-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Het verborgen service menu van Tesla's.
Wat houdt het in, wat kan je er doen en wat is de toegevoegde waarde voor ons consumenten?

Hier een overzicht: https://www.notateslaapp....ccess-it-and-what-it-does

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:34

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Niets denk ik. Ik blijf er van af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

bilgy_no1 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 23:26:
[...]

Gratis matrix koplampen? Die heb je gewoon betaald hoor ;)

Nee, het is gewoon slordig om dingen te verkopen die maar half werken. Goed dat ze het eindelijk geregeld hebben zou ik eerder zeggen.

Nog steeds ben ik erg blij met mijn Tesla hoor, maar dit vindt nou net een min-punt van Tesla. Veel is allemaal “coming soon”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Psycho_Mantis schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:43:
[...]

Nee, het is gewoon slordig om dingen te verkopen die maar half werken. Goed dat ze het eindelijk geregeld hebben zou ik eerder zeggen.

Nog steeds ben ik erg blij met mijn Tesla hoor, maar dit vindt nou net een min-punt van Tesla. Veel is allemaal “coming soon”.
Ja, je betaalt ervoor, maar als je dat op dat moment niet weet is het toch anders. Naar mijn weten was dat toen ik de Y kocht niet iets dat in de specs stond en het was dus ook geen "Coming soon". Dan is het dus fijn, hoeven ze het in principe voor mij niet werkend te maken en voelt het wel als een gratis upgrade.

Sommige zaken kan je activeren met een abonnement, maar grote kans dat je ze indirect al wel betaald hebt. Je kent de kostprijs opbouw niet en het risico dat Tesla bereid is te lopen als niemand die betaalde upgrade daadwerkelijk afneemt.

Wat ze vaak doen is alle auto's zoveel mogelijk hetzelfde produceren, dat is soms/vaak goedkoper dan bij een deel iets niet inbouwen afhankelijk van de kostprijs. Daarna kan men het ook daadwerkelijk softwarematig ondersteunen en wordt het geactiveerd.

Aan de andere kant kreeg ik bijv. geen parkeersensoren, maar vermoed ik dat ik hetzelfde voor de auto heb betaald als de editie ervoor met sensoren.

Afijn, ik vind het allemaal prima, ben er blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-09 15:00
cacofant schreef op zondag 2 juni 2024 @ 07:45:
[...]

Dat heb ik bij mijn model 3 ook. Tussen de 40 en 58 km/u ongeveer. Daar onder en daar boven is het weg. Tesla service zegt dat dit normaal is..
Heb dit bij al mijn vorige EVs niet gehad. Maar je went er aan :-)
Je moet voor de gein eens even de zitting van de achterbank er uit halen en gaan rijden. Je hoort de achtermotor dan heel hard zoemen, zeker bij vol optrekken.
Het zachte aanhoudende hoge geluid heb ik bij constante snelheid, op exact 52 km/h. Wel geinig, beetje zoals de old skool turbogeluiden met open air intake en aangepaste downpipe 😎

Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tqm-dLA0kb3tPr9Yq70yXqmyOEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H9HSvz19CjZxohpCnvGrRt5y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86ThnZLO72lObMkq7CA0qEPcZGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOYtLF4FaSSAl768EPz8h9jU.jpg?f=fotoalbum_large

Auto weer wat liefde gegeven. Vorige maand een handwas en ceramische coating. Vandaag even door de wasstraat, wat geen probleem is met de XPel Stealth PPF. 20k gereden nu en nog geen krasje in de lak!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvermeul
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 16:32
dvermeul schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:25:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Als het goed is hebben VINs hoger dan 443XX HW4 aan boord.
Dit lijkt te kloppen. Alle MYs geproduceerd vanaf half mei met een VIN hoger dan 4436XX hebben HW4 aan boord. Ik heb zelf een MY RWD in bestelling staan met VIN 446XXX geproduceerd op 16 mei en die heeft HW4 volgens iemand die het kan opzoeken. Als ik de auto in ontvangst heb mogen nemen zal ik het hier nog wel bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
peerke 1960 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:18:
Niets denk ik. Ik blijf er van af.
Vind 't sowieso interessant om te kijken wat er allemaal in zit en wat 't kan. Van heel veel dingen kan je de 'health' status zien. Zolang je geen dingen gaat doen waarvan je niet weet wat 't doet kan er weinig mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:00
Oekol schreef op zondag 2 juni 2024 @ 07:56:
Het verborgen service menu van Tesla's.
Wat houdt het in, wat kan je er doen en wat is de toegevoegde waarde voor ons consumenten?

Hier een overzicht: https://www.notateslaapp....ccess-it-and-what-it-does
Niet veel nut voor een consument. Enige wat top zou zijn is een reset van de autopilot penalty, maar dat zit er volgens mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
The__Virus schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:37:
[...]

Niet veel nut voor een consument. Enige wat top zou zijn is een reset van de autopilot penalty, maar dat zit er volgens mij niet in.
In de nieuwe update vervalt er wekelijks 1 penalty. Dus dat is al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:00
Oekol schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:41:
[...]

In de nieuwe update vervalt er wekelijks 1 penalty. Dus dat is al opgelost.
Volgens mij pas vanaf 2024.20 en die is en wordt nog niet uitgerold. Ik sta sinds die update, november ofzo, nu op 4... Waarvan 3x vrij plots en onverwacht dat het gebeurde. Alleen de laatste keer was het iets logischer, maar eigenlijk ook vrij stom: over een heel lange rit, meer dan 3 uur achtereen, heb je nu eenmaal meer kans dat je vaker wordt gewaarschuwd. En dat is dus ook funest...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
The__Virus schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:51:
[...]

Volgens mij pas vanaf 2024.20 en die is en wordt nog niet uitgerold. Ik sta sinds die update, november ofzo, nu op 4... Waarvan 3x vrij plots en onverwacht dat het gebeurde. Alleen de laatste keer was het iets logischer, maar eigenlijk ook vrij stom: over een heel lange rit, meer dan 3 uur achtereen, heb je nu eenmaal meer kans dat je vaker wordt gewaarschuwd. En dat is dus ook funest...
gewoon die binnencamera afplakken, nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 16:30
Hebben jullie ook sinds 2024.14.8 dat DAB niet meer terug komt na verlies in een tunnel?

Ik rijd een tunnel in, radio springt over naar FM maar gaat niet meer terug naar DAB. Moet dan handmatig van kanaal wisselen om weer op DAB te raken.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
  • Laatst online: 30-07 15:19
Devian schreef op zondag 2 juni 2024 @ 11:11:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Auto weer wat liefde gegeven. Vorige maand een handwas en ceramische coating. Vandaag even door de wasstraat, wat geen probleem is met de XPel Stealth PPF. 20k gereden nu en nog geen krasje in de lak!
Heb je de originele witte bekleding of aftermarket ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:32
DM57 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 16:33:
[...]

Heb je de originele witte bekleding of aftermarket ?
Originele.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fluppe_v
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:07
peerke 1960 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 23:54:
Hier lang gezocht van waar het kwam. Het geluid kwam langs de gordel aansluitingen aan de passagierszijde in de cabine. Heb de ruimte rond de aansluitingen opgevuld met een mousse en geluid is weg. Leg als snelle test eens een dikke handdoek over de aansluitingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-09 21:09
anti elppa schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:57:
[...]

gewoon die binnencamera afplakken, nergens last van
Heeft het afplakken van de camera geen invloed op functies in de auto? Zo nee ga ik hem direct eventjes afplakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
hollandje schreef op zondag 2 juni 2024 @ 17:08:
[...]

Heeft het afplakken van de camera geen invloed op functies in de auto? Zo nee ga ik hem direct eventjes afplakken :)
ja heeft zeker invloed, namelijk op de functie waarom ik hem afgeplakt heb :P
Verder zou het kunnen zijn dat sentry en het alarm niet doen wat het moet doen.
Al merk ik nu wel dat ik geen last meer heb dat het alarm afgaat als er weer eens een mug door de auto vliegt (serieus keer of 10 gebeurd in 5 jaar). Gruwelijk irritant is dat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Dat van die vliegen en de auto is niet met de interieur camera, maar met de ultrasoon sensoren. Deze zitten in de spijler van het dak tussen de achter en voorste rij. (Bij de model 3).
En er is een keer een update geweest om iets aan dat probleem te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Caelorum schreef op zondag 2 juni 2024 @ 17:50:
Dat van die vliegen en de auto is niet met de interieur camera, maar met de ultrasoon sensoren. Deze zitten in de spijler van het dak tussen de achter en voorste rij. (Bij de model 3).
En er is een keer een update geweest om iets aan dat probleem te doen.
ah vandaar. Dacht dat het toevallig kwam door dat stukkie tape. Maar man man man wat was dat irritant. Had het op 1 avond 4x. Kon die mini mug niet vinden (was geen vlieg), toen maar besloten de auto open te laten snachts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Haha voorzomer 2020 was mooi. Denk dat ik wel 5x in 2 weken tijd in de macht naar buiten heb moeten gaan om die pokkevlieg te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:48
Devian schreef op zondag 2 juni 2024 @ 11:11:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Naar eigen smaak ingericht waarvoor hulde!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:58
anti elppa schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:02:
[...]

ah vandaar. Dacht dat het toevallig kwam door dat stukkie tape. Maar man man man wat was dat irritant. Had het op 1 avond 4x. Kon die mini mug niet vinden (was geen vlieg), toen maar besloten de auto open te laten snachts.
Gisteren hier weer raak. Zat ergens een vlieg waarschijnlijk maar niet te vinden. Na 3 keer alarm maar open gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-09 10:23
Open laten? Alarm kan toch ook uit?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06:56
Vandaag de laatste update geinstalleerd. Zie nu dat je de ruiterwisserstand kunt selecteren met het scrollwieltje. Geniaal. De sexy knob is grotendeels overbodig geworden.

Stiekem hadden de ruitenwissers uit zichzelf goed moeten functioneren natuurlijk.

Klopt het dat de zwarte en groene balk bovenin nu niet meer zichtbaar is zodat je kunt zien hoeveel regen je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Psycho_Mantis schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:43:
[...]

Nee hoor. Toen ik kocht (en eigenlijk geldt dit voor iedereen die voor begin dit jaar een Tesla kocht) stonden Matrix lichten niet in de spec lijst, zelfs niet onder de noemer 'coming soon'.

Dat de hardware in veel gevallen wel aanwezig was en er in de community allemaal geruchten waren doet er verder niets aan af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Armo
Guido7619 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:59:
Klopt het dat de zwarte en groene balk bovenin nu niet meer zichtbaar is zodat je kunt zien hoeveel regen je hebt?
Regen balk is (helaas) verplaatst naar linker kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Guido7619 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:59:
Vandaag de laatste update geinstalleerd. Zie nu dat je de ruiterwisserstand kunt selecteren met het scrollwieltje. Geniaal. De sexy knob is grotendeels overbodig geworden.

Stiekem hadden de ruitenwissers uit zichzelf goed moeten functioneren natuurlijk.

Deze staat nu in een verticaal strookje helemaal links op het scherm. Moest ook even zoeken...
Pagina: 1 ... 347 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: