Slimanti elppa schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:20:
[...]
Ja en over 4 maanden loopt ie uit de lease, en koop em wellicht prive over, dus laat nu nog ff wat dingetjes doen. Geen zin om daar straks zelf voor te dokken

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Slimanti elppa schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:20:
[...]
Ja en over 4 maanden loopt ie uit de lease, en koop em wellicht prive over, dus laat nu nog ff wat dingetjes doen. Geen zin om daar straks zelf voor te dokken
Verwijderd
Volgens mij als je je vinger ingedrukt houdt bij de passagiersstoel vent, dan gaat die uit.Armo schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:15:
[...]
Luchtstroom voor alleen passagier uitzetten kan zover ik weet niet. Je kunt wel luchtstroom voor passagier en bestuurder uitzetten als je de boel op handmatig zet. Dan zet je luchtstroom voor uit maar blijft airco/verwarming wel aan.
[Streamable: unnamed]
Zo gaat het bij mij ook (M3H)Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:28:
[...]
Volgens mij als je je vinger ingedrukt houdt bij de passagiersstoel vent, dan gaat die uit.
[ Voor 16% gewijzigd door schumi1986 op 30-05-2024 17:00 ]
Wat bedoel je precies met "passagiersstoel vent"?Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:28:
[...]
Volgens mij als je je vinger ingedrukt houdt bij de passagiersstoel vent, dan gaat die uit.
Wat heeft wegenwacht hiermee te maken? Je kan toch Tesla zelf bellen die veel meer kan? Wat ook blijkt na je editschumi1986 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:58:
[Afbeelding]
Gelukkig gebeurde dit niet op de snelweg en kon ik nog net in een woonwijk parkeren.. Bijna een lange reis voor de boeg, goede reminder om Wegenwacht te nemen.
Tesla pechhulp gebeld en nu het volledig uitschakelen van de auto kon ik weer verder. Storing van de stuurbekrachtiging blijkbaar.. bijzonder dat de auto zichzelf daarvoor uit gaat schakelen tijdens het rijden.
Omdat je in het buitenland meer hebt aan de wegenwacht als aan Tesla indien de auto afgesleept moet worden.Armo schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:12:
[...]
Wat heeft wegenwacht hiermee te maken? Je kan toch Tesla zelf bellen die veel meer kan? Wat ook blijkt na je edit![]()
Btw, ik dacht dat je je tesla zsm ging verkopen en never nooit een tesla meer zou kopen?
Jeetje wat een bericht! Die heb ik nog niet eerder voorbij zien komen. Hoeveel tijd is er in dat geval om te stoppen? Ik neem aan dat hij pas uitgaat als je hem in park zet?schumi1986 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:58:
[Afbeelding]
Gelukkig gebeurde dit niet op de snelweg en kon ik nog net in een woonwijk parkeren.. Bijna een lange reis voor de boeg, goede reminder om Wegenwacht te nemen.
Tesla pechhulp gebeld en nu het volledig uitschakelen van de auto kon ik weer verder. Storing van de stuurbekrachtiging blijkbaar.. bijzonder dat de auto zichzelf daarvoor uit gaat schakelen tijdens het rijden.
Ik kon vrijwel direct de afslag naar een woonwijk nemen en vrijwel direct deed het stroompedaal niets meer en rolde de auto alleen nog maar uit. Ik kon de auto niet meer ik park zetten. De auto bleef wel gewoon aan alleen kon ik geen kant meer op.OrganicIron schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:30:
[...]
Jeetje wat een bericht! Die heb ik nog niet eerder voorbij zien komen. Hoeveel tijd is er in dat geval om te stoppen? Ik neem aan dat hij pas uitgaat als je hem in park zet?
Ja precies, als…schumi1986 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:24:
[...]
Omdat je in het buitenland meer hebt aan de wegenwacht als aan Tesla indien de auto afgesleept moet worden.
Andere auto is besteld maak je geen zorgen.
Ik zeg ook niet dat ik vandaag wegenwacht nodig had gehad, ben prima geholpen zelfs. Ik geef alleen aan dat ik binnenkort een verre trip heb (naar het buitenland) en dat het dan handig is om Wegenwacht te hebben.Armo schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:56:
[...]
Ja precies, als…
Als je in jou geval wegenwacht had gebeld ipv tesla dan kon je zomaar uur of 2 (pech in woonwijk = geen spoed) op wegenwacht wachten en die zouden je wagen naar een service center gaan slepen terwijl tesla je binnen no time (voor nu) weer op weg heeft geholpen.
Wegenwacht kan soms handig zijn maar om nou te zeggen dat je wegenwacht moet hebben met een tesla die nog in garantie valt en road assist heeft is onzin.
Je kan ook pechhulp afsluiten bij de meeste reisverzekeringen.schumi1986 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 18:05:
[...]
Ik zeg ook niet dat ik vandaag wegenwacht nodig had gehad, ben prima geholpen zelfs. Ik geef alleen aan dat ik binnenkort een verre trip heb (naar het buitenland) en dat het dan handig is om Wegenwacht te hebben.
Aan Tesla road assist heb je natuurlijk niet zoveel als je in het buitenland langs de weg staat en de auto moet afgesleept worden. Afslepen zal Tesla misschien wel regelen maar de rest mag je zelf uitzoeken en met Wegenwacht is dat een ander verhaal.
Hoe meer ik online zoek, vind ik dat dit alleen bij de Model 3 Highland een optie is. Model Y kan (op dit moment) niet uit..Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:28:
[...]
Heb jij al iets gehoord van Tesla? Ik heb een service verzoek op dinsdag 28-5 in gediend, nog niets gehoord tot nu toe…EvdPlas schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:12:
[...]
Ik heb exact dezelfde problemen. Inmiddels een service aanvraag gedaan.
Je hebt wel echt veel ‘geluk’ met jouw Tesla of nietschumi1986 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:58:
[Afbeelding]
3960wp SE | Model Y RWD
Ik kreeg dat ook maar de auto stond gewoon aan een lader in Tilburg. Kreeg m nagenoeg vol mee. Ik kreeg wel de eerste laadsessie gratis.BPTBPTBPT schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:53:
[Afbeelding]
Krijg deze een dag voor het ophalen. Ik kan hier nergens meer info over vinden (dat auto's maximaal 50% opgeladen mogen zijn). Wie heeft een link?
Sectorafspraken, dus geen wettelijke. Dit zal ongetwijfeld een verzekeringsdingetje zijn. Die zullen risico willen beperken op een schip met 500 BEV voertuigen en aangezien Tesla ze enorm hard doorpushed naar de koper hebben ze geen tijd de auto bij te laden.BPTBPTBPT schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:53:
[Afbeelding]
Krijg deze een dag voor het ophalen. Ik kan hier nergens meer info over vinden (dat auto's maximaal 50% opgeladen mogen zijn). Wie heeft een link?
[..]in the unlikely event of an incident, accident, or emergency on board, which may be directly or indirectly
related to any type of Vehicle or Ships machinery, Fire is a major concern.
Preventative actions to mitigate the chance of fire elements, heat, fuel, and energy release are of upmost
focus for the safety of our Crew, Vessels and your cargo.
UECC recommend, but not limited to, the following Minimum and Maximum SOC values for your EVs
High voltage battery during the Marine Transport.
Minimum and Maximum SOC percentage as 20% and 50% respectively.
Vehicles with SOC rating in kW/h, to have values within the respective 20%-50% charge range.
Vehicles showing only a Full to Empty measurement gauge to have a level indicating between the 20%-
50% range.[...]
[ Voor 46% gewijzigd door Caelorum op 30-05-2024 20:01 ]
Dit is alleen tijdens het vervoer voordat de overdracht naar jou is. Jij mag gewoon laden en krijgt een paar gratis SC kms ;-).BPTBPTBPT schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:53:
[Afbeelding]
https://wren.co/join/Devian
Haha Ik en Tesla zijn geen perfecte match iddXrypta schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:54:
[...]
Je hebt wel echt veel ‘geluk’ met jouw Tesla of niet!
Wel zwaar zuur weer, hopelijk met je volgende wagen meer succes…!
Met dergelijke problemen, denk ik dat weinig mensen een match zijnschumi1986 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:27:
[...]
Haha Ik en Tesla zijn geen perfecte match idd
3960wp SE | Model Y RWD
Las het van de week ook al voor de vakantieganger die een pontje mee wil pakken naar bepaalde (ei)landen.BPTBPTBPT schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:53:
[Afbeelding]
Wel een beetje discriminatie. Dus een MY RWD mag ~24 kWh meenemen geladen. Een klein autootje met een 30 kWh batterij maximaal 12 kWh en een een of andere onzuinige auto met een batterij van 100 kWh mag een whopping 40 kWh mee. Oneerlijk!NightHawk4 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:58:
[...]
Las het van de week ook al voor de vakantieganger die een pontje mee wil pakken naar bepaalde (ei)landen.
Maximale batterijpercentage op de veerboot.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
25 inderdaad - merk zelf dat ik dan ook veel beter tegen die 30+ buiten kan. Of de 25+ binnen in huis of op kantoor waar geen airco aanwezig is.Maasluip schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:40:
[...]
Dat verhaaltje hoor ik ook wel vaker maar ik begrijp er niks van. De tijden dat het niet warmer dan 25 werd zijn al lang voorbij, dus als het 30, 35, soms wel 40 graden wordt, dan zet je de airco op 25, 30 of 35?
Echt niet.
Het glazen dak zorgt wel in de winter soms voor een aangenaam klimaat als de zon schijnt. Heb al vaker gehad dat het buiten 5-10 graden met flinke zon is en dat je dan in de auto zit en de verwarming hoeft niet aan.
Die warmte is dan natuurlijk vrij snel weer weg als je gaat rijden.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Hier ook bijna altijd op percentage. Ik gebruik het alleen om het verloop van de degradatie grofweg te zien. Meer niet.anti elppa schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:59:
[...]
Snap überhaupt niet dat er mensen zijn die naar de GOM kijken. Getal veranderd alle kanten op. Heb na 5 jaar model 3 van alles voorbij zien komen. Bij mij staat ie dus ook 99.9% vd tijd op %. Die km's heb je helemaal niets aan. Ook niet om je degradatie te bepalen. Hadden gewoon die km optie er überhaupt niet eens in moeten stoppen. Had hoop stompzinnige discussies gescheeld
Given that Tesla’s software can detect and display other vehicles using turn signals, it is also possible that they could detect other vehicles using wipers or use other cameras to see rain on the vehicle, such as the B-pillar cameras, to increase the system’s confidence that a wipe is required.
[ Voor 71% gewijzigd door Oekol op 30-05-2024 21:34 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Had je verminderd vermogen? Kreeg je een timer dat je aan de kant moest gaan staan? Of is dit gewoon "ga zo snel mogelijk uit het verkeer"?schumi1986 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:58:
[Afbeelding]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Wat heb je besteld? Gefeliciteerd!schumi1986 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:24:
[...]
Omdat je in het buitenland meer hebt aan de wegenwacht als aan Tesla indien de auto afgesleept moet worden.
Andere auto is besteld maak je geen zorgen.
Durf niet te zeggen of ik verminderd vermogen had, heb het i.i.g. niet gemerkt verder geen aftel timer o.i.d alleen een hard alarm en het bericht dat de auto uitgeschakeld ging worden. Ik schrok ervan omdat ik geen idee had waar ik zou stilvallen. Na 50 meter de woonwijk ingedraaid en daar merkte ik meteen al dat de auto uitrolde in plaats van afremde op de motor en toen merkte ik ook dat het stroompedaal niet meer werkte. Gelukkig kon ik ergens veilig langs de weg gaan staan.Sebazzz schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:40:
[...]
Had je verminderd vermogen? Kreeg je een timer dat je aan de kant moest gaan staan? Of is dit gewoon "ga zo snel mogelijk uit het verkeer"?
Een BMW M3 touring. Bedankt
[ Voor 11% gewijzigd door schumi1986 op 30-05-2024 22:07 ]
Nope. Nog niets gehoord. Heb wel nog wel een herstart geprobeerd (rempedaal indrukken en de 2 knoppen op het stuur). Dit hielp ook niet. Vandaag na een wasstraatbezoek had ik de foutmelding niet meer. Dus even fingers crossed.mfontein75 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:19:
[...]
Heb jij al iets gehoord van Tesla? Ik heb een service verzoek op dinsdag 28-5 in gediend, nog niets gehoord tot nu toe…
Dus die foutmelding was ineens weg..? Vreemd, ik blijf hem in elk geval houden. Idem wat betreft snelheidscamera-waarschuwing, die is ook sinds de nieuwe versie niet meer actiefEvdPlas schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:46:
[...]
Nope. Nog niets gehoord. Heb wel nog wel een herstart geprobeerd (rempedaal indrukken en de 2 knoppen op het stuur). Dit hielp ook niet. Vandaag na een wasstraatbezoek had ik de foutmelding niet meer. Dus even fingers crossed.
Mijn ervaring is toch echt dat Tesla netjes vervangend vervoer regelt als het garantie is. Dat was bijvoorbeeld toen in 2020 na een update mijn auto het niet meer deed omdat na een diagnose bleek dat een van de motoren het niet meer deed.schumi1986 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 18:05:
[...]Afslepen zal Tesla misschien wel regelen maar de rest mag je zelf uitzoeken en met Wegenwacht is dat een ander verhaal.
Als ze brandgevaarlijker zouden zijn, dan zouden specifieke maatregelen genomen moeten worden. De reden dat brandende auto's in parkeergarages doorgaans weinig schade berokkenen is omdat ze allemaal een behoorlijke tussenruimte hebben. Terwijl op zo'n veerboot alles hutje mutje staat.NightHawk4 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:58:
[...]
Las het van de week ook al voor de vakantieganger die een pontje mee wil pakken naar bepaalde (ei)landen.
Maximale batterijpercentage op de veerboot.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Als het afgesleept moet worden dan zal Tesla de eerste 800km zonder kosten afslepen.schumi1986 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 18:05:
[...]
Aan Tesla road assist heb je natuurlijk niet zoveel als je in het buitenland langs de weg staat en de auto moet afgesleept worden. Afslepen zal Tesla misschien wel regelen maar de rest mag je zelf uitzoeken en met Wegenwacht is dat een ander verhaal.
Zelf ook wel goede ervaringen met tesla service wat dat betreft maar dat was in Nederland.MoonRaven schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:32:
[...]
Mijn ervaring is toch echt dat Tesla netjes vervangend vervoer regelt als het garantie is. Dat was bijvoorbeeld toen in 2020 na een update mijn auto het niet meer deed omdat na een diagnose bleek dat een van de motoren het niet meer deed.
En dat was toen iedereen Tesla zat was omdat de service zo slecht was.
Je zou denken dat Tesla na al het gedoe met wipers afgelopen jaren een regensensor zou plaatsen op bijvoorbeeld de M3 refresh maar Elon is helaas te eigenwijs en blijft erin geloven dat hij het zonder een sensor kan oplossen met alle (negatieve) gevolgen van dien.Oekol schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:20:
Pure speculatie: we gaan met de camera's kijken of andere auto's de ruitenwissers aanhebben
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Armo op 31-05-2024 02:41 ]
Precies en dan speculeren ze over een bumper camera a la CT in HW5 en een tweede interieurcamera die naar voren wijst. Camera's zijn blijkbaar nog goedkoper dan een kleine sensorArmo schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 02:39:
[...]
Je zou denken dat Tesla na al het gedoe met wipers afgelopen jaren een regensensor zou plaatsen op bijvoorbeeld de M3 refresh maar Elon is helaas te eigenwijs en blijft erin geloven dat hij het zonder een sensor kan oplossen met alle (negatieve) gevolgen van dien.
Misschien dat ze daar ook direct nuttige / belangrijke FSD informatie mee kunnen ophalen.Oekol schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 06:33:
[...]
Precies en dan speculeren ze over een bumper camera a la CT in HW5 en een tweede interieurcamera die naar voren wijst. Camera's zijn blijkbaar nog goedkoper dan een kleine sensor
Met software 2024.14.3 zie ik heel vaak knipperlichten op het scherm die er in het echt niet zijn.Oekol schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:20:
Wipe woensdag is geweest, maar dit beschrijft wel goed waarom het zo'n belachelijk hit and miss systeem is geworden:
https://www.notateslaapp....hy-there-isnt-an-easy-fix
[Afbeelding]
Pure speculatie: we gaan met de camera's kijken of andere auto's de ruitenwissers aanhebben
[...]
Absoluut niet dezelfde ervaring. Ook niet in 2020, toen hebben ze m’n auto gewoon vrolijk een maand langs de kant van de weg laten staan omdat de 12V batterij kapot was. Geen vervangend vervoer, niksMoonRaven schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:32:
[...]
Mijn ervaring is toch echt dat Tesla netjes vervangend vervoer regelt als het garantie is. Dat was bijvoorbeeld toen in 2020 na een update mijn auto het niet meer deed omdat na een diagnose bleek dat een van de motoren het niet meer deed.
En dat was toen iedereen Tesla zat was omdat de service zo slecht was.
[ Voor 17% gewijzigd door JohanB op 31-05-2024 07:40 ]
[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 31-05-2024 08:10 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ja, veel uitleg voor een simpel probleem: ze proberen met een hamer een schroef los te draaien. Hoe vaak ik wel niet de ruitenwissers moet aanpassen omdat ze niet doen wat ze moeten doen, gewoon meerdere keren per rit. Komt natuurlijk ook door die belachelijke link van "AP aan = ruitenwissers auto".Oekol schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:20:
Wipe woensdag is geweest, maar dit beschrijft wel goed waarom het zo'n belachelijk hit and miss systeem is geworden:
Signatures zijn voor boomers.
Heb deze melding ook al een paar gehad met mijn M3 2024. Ik merk geen verschil en de melding is meestal ook onmiddellijk wegLigeTRy schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:59:
Gister op mijn M3 2024 op de snelweg ineens: "Stuurbekrachting verminderd GTW_w074". De waarschuwing staat nu niet meer onder actieve meldingen, betekent het dan dat nu alles weer goed werkt?
Pas toen ik de melding kreeg ben ik erop gaan letten hoeveel moeite ik moest doen om het stuur te draaien dus kan niet zeggen of er verschil in zit vergeleken met voor de melding.
Ik heb m'n MY sinds 8 mei, nu twee keer bij tesla geladen, maar nog geen rekening gezien en er zijn overigens ook geen km's van de 150 gratis af gegaan... Ben benieuwd of de rekeningen ooit nog gaan komen.tweakerpip schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:55:
[...]
Ik kreeg dat ook maar de auto stond gewoon aan een lader in Tilburg. Kreeg m nagenoeg vol mee. Ik kreeg wel de eerste laadsessie gratis.
PH-MRK request startup
Kan zijn dat de rekening direct naar de tankpas via de LM gaat. Zo gaat dat bij mij wel tenminste. (LP met Travelcard laadpas) Ik kan eventueel de sessie na verloop van tijd wel zien op de Travelcard sessies.Mrkoekie schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:26:
[...]
Ik heb m'n MY sinds 8 mei, nu twee keer bij tesla geladen, maar nog geen rekening gezien en er zijn overigens ook geen km's van de 150 gratis af gegaan... Ben benieuwd of de rekeningen ooit nog gaan komen.
LM gebeld, maar die zagen ook geen onbetaalde oplaadmomenten.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Vreemd verhaal, ziet een regensensor wel de hele ruit danOekol schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:20:
[Afbeelding]
[...]
Nee, maar die werkt op basis van lichtinval. Hoe meer druppels, hoe minder licht en hoe harder hij dan gaat wissen. Op basis van de opzet nu met Tesla Vision is dat ook de zon de camera kan verblinden en dat hij denkt te moeten gaan wissen. Denk dat het het grote verschil is?jip_86 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:02:
[...]
Vreemd verhaal, ziet een regensensor wel de hele ruit dan![]()
Volgens mij kunnen ze gewoon trainen door elke keer een foto door te sturen als gebruikers handmatig de ruitenwissers triggeren of settings veranderen. Dan krijg je vanzelf wel een enorme dataset met situaties en wat te doen.
Your car’s sensors can tell it is raining by measuring how many rain drops are on the windshield. The sensor detects the light reflected back internally by the windshield glass, so if there were more raindrops on the windshield, the less light would be reflected back to the sensor.
Here’s how your car windshield rain sensors work: The vehicle senses how much rain is on the windshield, speeding up the windshield wipers according to the amount of rain it detects. The sensor itself is mounted on a special bracket behind the vehicle’s rearview mirror and wired through the roof.
die heb ik dus gebeld en die zagen dus ook niets staan. Als het naar de LM gaat dan zouden die dat toch moeten kunnen opdreunen?Inspired schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:37:
[...]
Kan zijn dat de rekening direct naar de tankpas via de LM gaat. Zo gaat dat bij mij wel tenminste. (LP met Travelcard laadpas) Ik kan eventueel de sessie na verloop van tijd wel zien op de Travelcard sessies.
PH-MRK request startup
Lijkt mij vooral niet helpen dat het focuspunt van de camera's veel verder licht. De ruit, en wat er op zit, is dan nooit correct in focus. Dat lijkt mij een enorm lastig scenario om waterdruppels (transparant) op glas (transparant) te herkennen.Oekol schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:20:
[Afbeelding]
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door Caayn op 31-05-2024 11:12 ]
In de Tesla app zie ik ze ook niet. Wel dus op de Travelcard overzichten.Mrkoekie schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:03:
[...]
die heb ik dus gebeld en die zagen dus ook niets staan. Als het naar de LM gaat dan zouden die dat toch moeten kunnen opdreunen?
Ik zie de sessies overigens ook niet in de app staan bij opladen-geschiedenis...
Tja, het is nogal een open deuren artikel.Maasluip schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:17:
[...]
Ja, veel uitleg voor een simpel probleem: ze proberen met een hamer een schroef los te draaien. Hoe vaak ik wel niet de ruitenwissers moet aanpassen omdat ze niet doen wat ze moeten doen, gewoon meerdere keren per rit. Komt natuurlijk ook door die belachelijke link van "AP aan = ruitenwissers auto".
De vooruit camera is lijkt mij wel voldoende hoor. Die is veel hoger en meer naar voren dan je zelf met je hoofd bij kan en dus ziet hij veel meer dan je denkt. Daarnaast maakt tesla vision een 3D omgeving rondom de auto. Als een object verdwijnt in de dode hoek van de camera doordat de auto naar voren beweegt dan was dat object daarvoor wel zichtbaar en blijft deze dus in de 3d omgeving bestaan.InZane schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:52:
[...]
Tja, het is nogal een open deuren artikel.
Tesla had de regensensor moeten laten zitten. En als je besluit niet meer aan parkeersensoren te doen, zorg dan in godsnaam voor een camera die wél goed voor de auto kan kijken
Ja, ik weet hoe hoog ie is en ik weet dat ie een 3D omgeving maakt, ik heb zelf een MY waar ik dagelijk in rij, dus je vertelt mij niks nieuws ofzo. Maar ga maar eens op YT zoeken naar hoe goed 't werkt.The_Woesh schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:27:
[...]
De vooruit camera is lijkt mij wel voldoende hoor. Die is veel hoger en meer naar voren dan je zelf met je hoofd bij kan en dus ziet hij veel meer dan je denkt. Daarnaast maakt tesla vision een 3D omgeving rondom de auto. Als een object verdwijnt in de dode hoek van de camera doordat de auto naar voren beweegt dan was dat object daarvoor wel zichtbaar en blijft deze dus in de 3d omgeving bestaan.
[ Voor 8% gewijzigd door InZane op 31-05-2024 12:38 ]
In de praktijk werkt het voor mij even goed als de parkeersensors die ik in mijn vorige auto's had.InZane schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:36:
[...]
Ja, ik weet hoe hoog ie is en ik weet dat ie een 3D omgeving maakt, ik heb zelf een MY waar ik dagelijk in rij, dus je vertelt mij niks nieuws ofzo. Maar ga maar eens op YT zoeken naar hoe goed 't werkt.
Is hier volgens mij ook al vaker voorbij gekomen.
Achteruit inparkeren - wat ik 9 van de 10 keer doe - is geen probleem. Hier thuis parkeer ik altijd megastrak op de centimeter. Voor de zijkant en achterkant van de auto gaat dat prima, maar wat ie aan de voorkant aangeeft is heel wisselend (en sommige, vooral lage objecten worden soms geheel niet gezien), dus daar kun je precies niks mee eigenlijk.dimocash schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:02:
[...]
In de praktijk werkt het voor mij even goed als de parkeersensors die ik in mijn vorige auto's had.
Wellicht dat het op de M3H anders werkt, geen idee.
De regencamera is een ramp vs de regensensoren, maar de parkeercamera's heb ik geen problemen mee.
[ Voor 3% gewijzigd door InZane op 31-05-2024 13:35 ]
BEdankt nog!Caelorum schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:57:
[...]
Sectorafspraken, dus geen wettelijke. Dit zal ongetwijfeld een verzekeringsdingetje zijn. Die zullen risico willen beperken op een schip met 500 BEV voertuigen en aangezien Tesla ze enorm hard doorpushed naar de koper hebben ze geen tijd de auto bij te laden.
Heb een document voor je gevonden: https://www.uecc.com/medi...-vehicle-guideline-v1.pdf
[...]
Iets te vroeg gejuicht. Vanmorgen alles weer op tilt. Afwachten wanneer Tesla Service in de lucht komt.mfontein75 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:56:
[...]
Dus die foutmelding was ineens weg..? Vreemd, ik blijf hem in elk geval houden. Idem wat betreft snelheidscamera-waarschuwing, die is ook sinds de nieuwe versie niet meer actief
Aha, ik parkeer ook alleen achteruit, of file fileparkeren, wellicht dat ik het daarom als goed ervaar.InZane schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:34:
[...]
Achteruit inparkeren - wat ik 9 van de 10 keer doe - is geen probleem. Hier thuis parkeer ik altijd megastrak op de centimeter. Voor de zijkant en achterkant van de auto gaat dat prima, maar wat ie aan de voorkant aangeeft is heel wisselend (en sommige, vooral lage objecten worden soms geheel niet gezien), dus daar kun je precies niks mee eigenlijk.
Verder prima auto hoor en dat die parkeersensoren weg zijn vind ik ook niet erg, maar er had m.i. gewoon een 'bumpercamera' aan de voorkant moeten zitten. Gelukkig lijkt Tesla dat in de toekomst op te gaan lossen bij nieuwere modellen, maar daar heb ik natuurlijk niks aan
ik parkeer 90% achteruit in en dat gaat perfect. Vooruit in parkeren krijg je een gevoel voor. Je weet inmiddels wel hoeveel iets uit het zicht van de "Motorkap" mag verdwijnen.dimocash schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:29:
[...]
Aha, ik parkeer ook alleen achteruit, of file fileparkeren, wellicht dat ik het daarom als goed ervaar.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Zie mijn post van nov. 2023. Weliswaar in Nederland. Lekke band langs provinciale weg. Keurig en snel geholpen door Tesla,JohanB schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 07:31:
[...]
Geloof dat Tesla je ook niet helpt bij een klapband (hier weleens iemand die nul op z’n rekest kreeg). Dus wegenwacht zeker aan te raden
Probeer ik ook altijd. Zo is wegrijden ook weer makkelijker/sneller.winwiz schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:15:
[...]
ik parkeer 90% achteruit in en dat gaat perfect. Vooruit in parkeren krijg je een gevoel voor. Je weet inmiddels wel hoeveel iets uit het zicht van de "Motorkap" mag verdwijnen.
Volgens mij is er in de EU niks veranderd aan de FSD?Psycho_Mantis schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:19:
[...]
Had echt gehoopt dat het met deze release erin zou zitten, omdat dit de eerste versie zou zijn die gemerged is met FSD 12.
[...]
Idd al verschillende keren gehad. Als ik iemand zie afkomen langs rechts dan ga ik ofwel naar links ofwel voet op het pedaal.Corvi schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:53:
Vandaag op de snelweg op AP remde de auto toen er iemand vlak achter mij vanaf de invoegstrook ging invoegen. Heb dat al eens eerder gehad en ik rijd met de voet op het pedaal om meteen te kunnen ingrijpen.
Tot nu toe een onbegrijpelijke actie.
Echter nu had ik de indruk dat de invoegende auto mij wilde inhalen om voor mij in te voegen.
Omdat de invoegende auto die met een hogere snelheid aankomt rechts lijkt in te halen, zou het zo maar kunnen dat het afremmen bedoeld is om ruimte aan de voorzijde te maken voor het invoegen.
Zijn er meer mensen die dit zo ervaren?
[ Voor 3% gewijzigd door EvolutionX op 31-05-2024 18:23 ]
Ze hebben mij net een bericht gestuurd om de exacte momenten dat de foutmeldingen gebeurden door te geven zodat ze kunnen inloggen en de betreffende foutcodes kunnen uitlezenEvdPlas schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:56:
[...]
Iets te vroeg gejuicht. Vanmorgen alles weer op tilt. Afwachten wanneer Tesla Service in de lucht komt.
Uit welk jaar is je auto ? Kan je de bekleding in de kofferbak en van de deurpanelen makkelijk demonteren en er weer fatsoenlijk opkrijgen ?EvolutionX schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 18:10:
Gisteren weer een stapje verder gegaan in geluidsisolatie. De Tesla is nu al behoorlijk stil, maar nog wat extra geluidsisolatie kan nooit kwaadOp MP 5 velletjes zelfklevende akoestische vellen gekocht voor slechts 3 euro per vel. Ik heb geen foto's gemaakt maar heb deze vellen geplakt op niet zichtbare plaatsen in de kofferbak, onder de achterbank, achter de zijwangen van de achterbank en achter de achterste deurpanelen (de voorste deurpanelen had ik nog geen tijd voor).
Naast de extra deurrubbers is dit ook zeker een aanrader en ik denk dat het hierna wel klaar is, het enige wat ik nu nog hoor bij hobbelige wegen is wat lichte contact geluiden van het vegan leer en af en toe wat geluid bij de ruiten.
Verder is de auto stil en hopelijk blijft het zo, ben wel echt tevreden met de extra geluidsdemping / het verhelpen van de (amper aanwezige maar toch irritante) rateltjes die er zaten toen ik de auto nieuw afgeleverd kreeg! De akoestische vellen zijn overigens best zwaar, dus het voegt wel wat gewicht toe aan de auto.
[Afbeelding]
Héél tof! Dat kan ik erg waarderen.EvolutionX schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 18:10:
Gisteren weer een stapje verder gegaan in geluidsisolatie. De Tesla is nu al behoorlijk stil, maar nog wat extra geluidsisolatie kan nooit kwaadOp MP 5 velletjes zelfklevende akoestische vellen gekocht voor slechts 3 euro per vel. Ik heb geen foto's gemaakt maar heb deze vellen geplakt op niet zichtbare plaatsen in de kofferbak, onder de achterbank, achter de zijwangen van de achterbank en achter de achterste deurpanelen (de voorste deurpanelen had ik nog geen tijd voor).
Naast de extra deurrubbers is dit ook zeker een aanrader en ik denk dat het hierna wel klaar is, het enige wat ik nu nog hoor bij hobbelige wegen is wat lichte contact geluiden van het vegan leer en af en toe wat geluid bij de ruiten.
Verder is de auto stil en hopelijk blijft het zo, ben wel echt tevreden met de extra geluidsdemping / het verhelpen van de (amper aanwezige maar toch irritante) rateltjes die er zaten toen ik de auto nieuw afgeleverd kreeg! De akoestische vellen zijn overigens best zwaar, dus het voegt wel wat gewicht toe aan de auto.
[Afbeelding]
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Nee zo werkt een regensensor niet, die gebruikt de veranderende brekingsindex van het licht op de ruit wanneer er wel of geen water op de buitenkant zit.Oekol schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:07:
[...]
Nee, maar die werkt op basis van lichtinval. Hoe meer druppels, hoe minder licht en hoe harder hij dan gaat wissen.
Netjes inderdaad, het valt ook allemaal wel erg mee.Armo schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 02:00:
Over degradatie gesproken...Vandaag 27k km aangetikt met mijn MY LR van aug '23.
Volgens teslamate nog geen 3% degradatie en dat vind ik best wel netjes.
[Afbeelding]
In het begin bijna alleen maar AC opgeladen maar laatste 3-4 maanden ook veel DC ivm aantrekkelijke prijzen (22-24 cent) bij SuC en omdat ik veel lange ritten maak.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Je moet nog even instellen "Vergrendelen bij weglopen".BPTBPTBPT schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 19:12:
Vandaag voor het eerst in de Y gereden. Ik heb meteen van mijn telefoon een sleutel gemaakt. Later ook even getest en ik kon zonder de "echte" sleutel, dus alleen met mijn telefoon, de auto ontgrendelen en rijden. Mooi!
Zojuist liep ik er weer naar toe en... nee hoor, de deur gaat niet open. Ik heb de echte sleutel opgehaald, kon toen wel ontgrendelen. Ik zag dat de bluetooth verbinding weg was. Deze kan niet opnieuw worden gemaakt. Iemand een idee wat dat kan zijn? Ik heb een iphone 15.
Laatste vraag: ik heb de auto in P staan, ben uit de auto gelopen. Deze is vervolgens niet vanzelf ontgrendeld. Beetje vreemd. Hij staat nu dus gewoon niet op slot. HOe doe ik dat? En waarom gaat dat niet (meer) vanzelf?
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Vreemd, want eerder werkte het vergrendelen wel vanzelf. BEdankt voor de tips, ik zal het eens nakijken.Taro schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:00:
[...]
Je moet nog even instellen "Vergrendelen bij weglopen".
Wat betreft de verbinding: Je moet de app niet sluiten en deze moet op de achtergrond actief blijven.
Als ik het goed begrijp gebruik je nu de sleutelkaart. Dan moet je volgens mij de auto ook afsluiten met de sleutelkaart.BPTBPTBPT schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 19:12:
Vandaag voor het eerst in de Y gereden. Ik heb meteen van mijn telefoon een sleutel gemaakt. Later ook even getest en ik kon zonder de "echte" sleutel, dus alleen met mijn telefoon, de auto ontgrendelen en rijden. Mooi!
Zojuist liep ik er weer naar toe en... nee hoor, de deur gaat niet open. Ik heb de echte sleutel opgehaald, kon toen wel ontgrendelen. Ik zag dat de bluetooth verbinding weg was. Deze kan niet opnieuw worden gemaakt. Iemand een idee wat dat kan zijn? Ik heb een iphone 15.
Laatste vraag: ik heb de auto in P staan, ben uit de auto gelopen. Deze is vervolgens niet vanzelf ontgrendeld. Beetje vreemd. Hij staat nu dus gewoon niet op slot. HOe doe ik dat? En waarom gaat dat niet (meer) vanzelf?
M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450
Ziet er ook goed uit. Die van mij schommelt ook, tussen de 2.8% en 3.3%Taro schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 19:55:
[...]
Netjes inderdaad, het valt ook allemaal wel erg mee.
Hier bijna hetzelfde aantal km's (26.197) sinds maart 2023 en op dit moment staat er 3,1% degradatie, maar dat wisselt wekelijks tussen hoog in de 2% range en laag in de 3% range. Range staat nog op 531.3 km.
[Afbeelding]
En de projected range staat in deze weergave met 522 km nog 2 km boven de 520 km projected range toen ik de auto ophaalde:
[Afbeelding]
Alleen in de vakanties DC geladen, verder altijd thuis AC.
Edit: Heb jij een ander accupack? Berlijn model ofzo?
[ Voor 89% gewijzigd door We Are Borg op 31-05-2024 21:51 ]
Ah, ok, aangezien je accucapaciteit en km's lager lijken te zijn dan bij mijn Shanghai versie.
Dat klopt inderdaad, openen met sleutelkaart = sluiten met sleutelkaart.japie514 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:11:
[...]
Dan moet je volgens mij de auto ook afsluiten met de sleutelkaart.
Heb ik sinds 2024.14.3 ook af en toe. Power cycle van de iPhone 15 verhelpt het bij mij.BPTBPTBPT schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 19:12:
Vergrendeld bedoel je denk ik? Als je met het pasje de auto opent gaat ie niet vanzelf op slot.Laatste vraag: ik heb de auto in P staan, ben uit de auto gelopen. Deze is vervolgens niet vanzelf ontgrendeld. Beetje vreemd. Hij staat nu dus gewoon niet op slot. HOe doe ik dat? En waarom gaat dat niet (meer) vanzelf?
Ik kreeg 14.9 ook net gepusht. Staat nu te downloaden. Goed te horen dat bij jou de problemen verholpen zijn. Geeft weer wat vertrouwen.mfontein75 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 21:14:
2024.14.9 staat erop, kleine proefrit gemaakt maar de cruise control doet het weer😎. Ik zag ook weer weg belijning dus het lijkt erop dat het weer hersteld is.
Wel een goed idee, maar voor zover ik kan zien moet je wel voor een jaar afsluiten (circa 150 Euro), daarna per maand opzegbaar. Toch maar even gedaan, we maken veel kilometers. Dank voor de tip.Armo schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 02:33:
[...]
Maar als je behoefte hebt aan zekerheid tijdens vakantie in het buitenland dan moet ik @schumi1986 gelijk geven. Je kan beter voor een korte periode (voor paar tientjes) wegenwacht nemen om potentiële gezeik te voorkomen.
[ Voor 6% gewijzigd door bert pit op 31-05-2024 23:23 ]
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
check ook even of de iPhone de locatie rechten op altijd staat. Bij de iPhone van mijn vrouw schakelt dat kreng constant terug naar bij openen app. En kan ze alleen instappen als ze de app opstart.noo schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:50:
[...]
Heb ik sinds 2024.14.3 ook af en toe. Power cycle van de iPhone 15 verhelpt het bij mij.
[...]
Vergrendeld bedoel je denk ik? Als je met het pasje de auto opent gaat ie niet vanzelf op slot.
Dat zou goed kunnen en dat is veel geld maar als je in het buitenland stil staat en alles zelf moet betalen dan ben je veel meer dan 150 euro kwijt natuurlijk.bert pit schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:39:
[...]
Wel een goed idee, maar voor zover ik kan zien moet je wel voor een jaar afsluiten (circa 150 Euro), daarna per maand opzegbaar. Toch maar even gedaan, we maken veel kilometers. Dank voor de tip.
Nog nooit meegemaakt dat die instelling zomaar wijzigt op een iPhone.tspawn schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 23:22:
[...]
Bij de iPhone van mijn vrouw schakelt dat kreng constant terug naar bij openen app. En kan ze alleen instappen als ze de app opstart.
Ik heb hier ook regelmatig problemen mee dan kan ik niet meer openen terwijl tesla app gewoon aanstaat zodra ik ontgrendel met kaart dan is telefoon wel gewoon verbonden met bluetooth gezien contacten zie.noo schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:50:
[...]
Heb ik sinds 2024.14.3 ook af en toe. Power cycle van de iPhone 15 verhelpt het bij mij.
[...]
Vergrendeld bedoel je denk ik? Als je met het pasje de auto opent gaat ie niet vanzelf op slot.
Nee, hij zet gewoon onder app rechten de toestemming terug, heeft dus niks met de app draaiende of niet te maken.Armo schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 23:45:
[...]
Nog nooit meegemaakt dat die instelling zomaar wijzigt op een iPhone.
Laat je vrouw de Tesla app wel actief? Veel mensen hebben de neiging om de apps compleet af te sluiten (naar boven smipen) omdat ze dan denken dat hun telefoon batterij langer meegaat.
Geloof dat je zelfs een melding krijgt wanneer je de tesla app compleet wil afsluiten maar ervaring leert (eigen vrouw) dat die meldingen niet eens gelezen worden...
[ Voor 4% gewijzigd door tspawn op 01-06-2024 01:25 ]
Bij welke 2024.14.x heb jij dit met jouw Android toestel?mklcln schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 23:53:
[...]
Ik heb hier ook regelmatig problemen mee dan kan ik niet meer openen terwijl tesla app gewoon aanstaat zodra ik ontgrendel met kaart dan is telefoon wel gewoon verbonden met bluetooth gezien contacten zie.
Sinds de laatste 2024.14 heb ik daar last van. Android toestel overigens
Dat klopt dus, er is helaas niks veranderd.DaCoTa schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:39:
[...]
Volgens mij is er in de EU niks veranderd aan de FSD?
Ben je al wijzer geworden of er een trekhaak (achteraf?) kan worden geplaatst op de M3P Highland? En of de M3P Highland trekgewicht op kenteken krijgt?sarlo schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:34:
[...]
Ben zelf nog steeds in conclaaf met Tesla/LM over het plaatsen van een trekhaak op de M3P Highland, daar het in Duitsland dus wel kan, zal de waarheid doorgeven zodra ik meer weet, zodat dit ook in de startpost kan
Ook het trekhaak gewicht van de MY klopt niet, zie onderstaand (copy/paste vanaf de website van Tesla):
[...]
Location services staat voor de Tesla app op 'Always' en dat verandert bij mij niet als ik het probleem ervaar.tspawn schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 23:22:
[...]
check ook even of de iPhone de locatie rechten op altijd staat. Bij de iPhone van mijn vrouw schakelt dat kreng constant terug naar bij openen app. En kan ze alleen instappen als ze de app opstart.
Exact mijn issue, maar dan op Android ipv iOS. Wijst dan eerder op een Tesla probleem dan een telefoon probleem.mklcln schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 23:53:
[...]
Ik heb hier ook regelmatig problemen mee dan kan ik niet meer openen terwijl tesla app gewoon aanstaat zodra ik ontgrendel met kaart dan is telefoon wel gewoon verbonden met bluetooth gezien contacten zie.
Sinds de laatste 2024.14 heb ik daar last van. Android toestel overigens
Beide zijn een andere functie, dus je kan prima bluetooth verbinding hebben voor muziek / contacten / calender, maar ontgrendelen is andere functionaliteit.noo schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 08:03:
[...]
[...]
Exact mijn issue, maar dan op Android ipv iOS. Wijst dan eerder op een Tesla probleem dan een telefoon probleem.
Dit is toch al bekend? Tot 500kg trekken en kan gewoon via Tesla achteraf.Forumbezoeker schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 07:51:
[...]
Ben je al wijzer geworden of er een trekhaak (achteraf?) kan worden geplaatst op de M3P Highland? En of de M3P Highland trekgewicht op kenteken krijgt?
Ik zit zelf in de situatie dat mijn familiehok (VW ID.4) binnenkort mag inruilen en nu eindelijk weer iets voor mezelf kan bestellen. De kinderwagen is de deur uit. De M3 is wat krapjes, met trekhaak is er de optie om een fietsendrager, bagagebox of karretje mee te sleuren. Zonder trekhaak moet ik toch uitwijken naar wat anders. Ben zelf na het zien van een aantal reviews wel overtuigd dat de M3P de heel veel driving fun voor zijn geld biedt.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq