Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 344 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.899 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:42
Ethirty schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:08:
Heb al diverse bronnen geprobeert te verkennen, maar veel van de tests, videos en blogs spreken over de range van de Y LR. Kan iemand wat zinnigs zeggen over de daadwerkelijke range van de Y RWD en is het voor de incidentele langere rit of vakantiebestemming interessanter om de RWD LR te overwegen?

Het prijsverschil in de lease is nog best aanzienlijk, maar wij hebben geen regeling voor ander vakantievervoer en een auto huren voor vakantie is ook niet gratis.
In deze video zie je wat mogelijk is.

YouTube: Beyond Expectations: Tesla Model Y RWD Long Range 2024 Surpasses WLT...

Mijn eigen conclusie: Er zit dezelfde batterij in als de AWD LR dus zal hij ongeveer dezelfde range hebben. Iets meer vanwege de single motor.

Ik heb voor de RWD LR gekozen want goedkoper in de lease dan de AWD.

Long range is voor mijn belangrijk omdat ik regelmatig ritten van 300 600 km doe en die in de winter dan ook kan rijden zonder te laden of zonder gedoe. De long range kan ook sneller laden, maar de vraag is hoe effectief dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger7435
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-09 22:37
Ik heb sinds 3 dagen de melding (MYLR23):

VCFRONT_a463
Voorbakvergrendelingssensor vereist onderhoud

Hierdoor gaat nu al een paar dagen het auto alarm af tussen 04 en 05 in de ochtend 😬
Ik dacht dat ik het alarm had uitgeschakeld maar misschien is dat gekoppeld per profiel want afgelopen nacht ging hij weer.

Inmiddels een service verzoek ingeschoten bij Tesla. Die geven aan: “Helaas is er momenteel niet iets wat u direct kunt doen om dit te voorkomen. Ik zet het punt meteen door naar ons technisch team voor verder onderzoek en we houden u op de hoogte van de voortgang.”

Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:59

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

https://www.notateslaapp....ger-leaderboards-and-more
2024.20

Adaptive Headlights

New updates to Adaptive Headlights are arriving for European cars with matrix headlights. The new update allows the headlights to adapt to curves in the road ahead of you, enabling better illumination. Having the adaptive headlights work for curves is the second major update for matrix headlights. Update 2024.8 added adaptive high-beam support, letting your high beams stay on longer by turning off select LEDs in the headlights.
Ik ben erg benieuwd; de laatste update met de adaptive headlights vind ik prima werken. Mee in de bocht zou een mooi extra zijn wat dat betreft. Maar ik ben benieuwd of dit niet voor situaties gaat zorgen waarbij de auto spontaan op rechte wegen, de tegenligger vol in het gezicht gaat schijnen :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Na wat reviews van de facelift te hebben gezien, vraag ik me af; hoe zit het met de veiligheid van de PDNR als het scherm vastloopt? Wat in zeldzame gevallen bij vorige modellen wel eens scheen te gebeuren. (Was de reset niet de twee knoppen op het stuur in gedrukt houden?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Ronwiel schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:41:
Na wat reviews van de facelift te hebben gezien, vraag ik me af; hoe zit het met de veiligheid van de PDNR als het scherm vastloopt? Wat in zeldzame gevallen bij vorige modellen wel eens scheen te gebeuren. (Was de reset niet de twee knoppen op het stuur in gedrukt houden?)
zitten op het dak nog knopjes die werken als scherm vast zit. Net boven je binnenspiegel zitten ze

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
Sinds 2 weken in het bezit van een nieuwe model 3 in het wit. Zag het direct al dat er kleur verschil zit in de bijrijders deur t.o.v de rest van de body. Ik heb er een service afspraak voor staan. Ben benieuwdAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w12wOuX1tmX6eX8QkGB9by3mBGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kd1zkK7lKzrNu7XBkhgYEOSP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaVyc0qlvU4P0b3k87AZYhehfyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bddJfWcnQ2GdgBnC44MnTkmX.jpg?f=fotoalbum_large of jullie weten of dit binnen tolerantie valt of dat er iets aan gedaan gaat worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 22:22
Notna schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:39:
https://www.notateslaapp....ger-leaderboards-and-more

[...]

Ik ben erg benieuwd; de laatste update met de adaptive headlights vind ik prima werken. Mee in de bocht zou been mooi extra zijn wat dat betreft. Maar ik ben benieuwd of dit niet voor situaties gaat zorgen waarbij de auto spontaan op rechte wegen, de tegenligger vol in het gezicht gaat schijnen :+
Ik zet het hier bij elke rit uit. Zit nog wel op de .8.9 release overigens. Zolang dat domme ding 's nachts op een A2 het grote licht gaat aanzetten dan is het klaar. Vier portalen voor je zat achterlichten. Rijbaan andere kant verderop genoeg voorlampen en het maakt hem niets uit.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 22:22
Oekol schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:15:
[...]

Met de MY RWD moet je rekenen op 1 a 2 extra stops per dag dat je rijdt gemiddeld richting je vakantie adres. Bijv met meer dan 10 uur sturen op een dag. Voor die ene keer vakantie met de auto vind ik de meerprijs niet waard.
Ik heb de keuze nog simpeler gemaakt. Ik heb met ABRP en m'n oude Tesla een planning gemaakt naar een skigebied. Ben met die oude Tesla al zo'n 4 keer op en neer gereden naar Zuid-Frankrijk dus ruim ervaring mee. Daarna met ABRP een planning gemaakt voor de nieuwe SR RWD. Dit heb ik op verschillende momenten gedaan. Afhankelijk van het moment van de dag en drukte bij laders was de SR RWD net iets sneller of net iets trager dan de oude AWD LR. Wel inderdaad meer stops in totaal. De vakanties met de AWD LR had ik niet het idee dat het sneller hoefde. Sterker nog, sommige stukken waren me aan de lange kant om aan 1 stuk te rijden, dus daarom voor de SR RWD gegaan. Die 1-2 extra stops zijn alleen maar fijn.

Uiteraard zou je met een nieuwe AWD of RWD LR weer een stukje sneller zijn dan de oude AWD LR of een nieuwe SR RWD, maar nogmaals: mijn ervaring was dat ik met de huidige manier van rijden al vaak langer aan het laden was dan eigenlijk 'moest' omdat je toch even naar het toilet wilt, wat eten etc. Persoonlijk zou ik alleen een LR nemen (welke versie dan ook) als je de range nodig hebt om zonder te laden op en neer te rijden naar [wat je dagelijkse rit dan ook is].

Just my 2 cents :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 00:34
Ronwiel schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:41:
Er zijn ook fysieke knoppen op het plafond waar je leeslichtjes zitten geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:24
tinusterror schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:52:
Sinds 2 weken in het bezit van een nieuwe model 3 in het wit. Zag het direct al dat er kleur verschil zit in de bijrijders deur t.o.v de rest van de body. Ik heb er een service afspraak voor staan. Ben benieuwd[Afbeelding]

[Afbeelding] of jullie weten of dit binnen tolerantie valt of dat er iets aan gedaan gaat worden?
Als je 200 meter van je auto af staat en het lijkt enigszins op een Tesla valt het voor Tesla binnen de tolerantie.

Ik geef je een kleine kans van slagen als dit binnen 120km gemeld is? Anders is het zonde van de tijd om naar de service afspraak te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 18:44
schumi1986 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:35:
[...]

Als je 200 meter van je auto af staat en het lijkt enigszins op een Tesla valt het voor Tesla binnen de tolerantie.

Ik geef je een kleine kans van slagen als dit binnen 120km gemeld is? Anders is het zonde van de tijd om naar de service afspraak te gaan.
Ik weet dat jij een zeer slechte ervaring hebt gehad, maar je presenteert het nu als een feit en dat is het natuurlijk totaal niet.
Mijn ervaring is juist dat ze dingen prima oplossen, uiteraard ben ik daarbij vriendelijk en duidelijk.

@tinusterror, lijkt me vrij duidelijk dat die deur vervangen is (misschien had de originele deur schade bij transport?). Dit zullen ze moeten (laten) overspuiten en 'blenden' met de rest. Is het een lease of koop? Anders kan je ook de LM altijd nog vragen dit verder af te handelen, maar zoals gezegd, dit lijkt me vrij duidelijk dat dit niet ok is en dus opgelost moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 19:06

ScreamGT

joejoe

Ethirty schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:08:
Heb al diverse bronnen geprobeert te verkennen, maar veel van de tests, videos en blogs spreken over de range van de Y LR. Kan iemand wat zinnigs zeggen over de daadwerkelijke range van de Y RWD en is het voor de incidentele langere rit of vakantiebestemming interessanter om de RWD LR te overwegen?

Het prijsverschil in de lease is nog best aanzienlijk, maar wij hebben geen regeling voor ander vakantievervoer en een auto huren voor vakantie is ook niet gratis.
Ik ben in de winter naar Polen gereden met de Y RWD en moet zeggen dat het prima te doen is. Ja, je moet goed vooruit plannen… vooral in Polen. Soms reden we naar het boerenland en daar kon je het schudden met laden.

De rit via de Autobahn was echt goed te doen. Om de twee uur laden bij superchargers ging prima, ongeveer 25 min wachten en weer rijden. In totaal 5x moeten laden (heenreis).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:33

Ethirty

Who...me?

Bedankt voor alle reacties omtrent de range van de MY RWD/RWD LR. Ik ga nog eens goed naar onze wensen kijken en dan een knoop doorhakken. :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06
Smobbo schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:41:
[...]

Ik weet dat jij een zeer slechte ervaring hebt gehad, maar je presenteert het nu als een feit en dat is het natuurlijk totaal niet.
Mijn ervaring is juist dat ze dingen prima oplossen, uiteraard ben ik daarbij vriendelijk en duidelijk.

@tinusterror, lijkt me vrij duidelijk dat die deur vervangen is (misschien had de originele deur schade bij transport?). Dit zullen ze moeten (laten) overspuiten en 'blenden' met de rest. Is het een lease of koop? Anders kan je ook de LM altijd nog vragen dit verder af te handelen, maar zoals gezegd, dit lijkt me vrij duidelijk dat dit niet ok is en dus opgelost moet worden.
Zoiets zou goed kunnen inderdaad. Kunnen ze dat zien bij Tesla als ik hiernaar vraag? Het is lease. Heb zelf een serviceafspraak ingeschoten. Mocht ik er niet uitkomen kan ik het altijd nog via de lease proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:32
Ethirty schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:04:
Bedankt voor alle reacties omtrent de range van de MY RWD/RWD LR. Ik ga nog eens goed naar onze wensen kijken en dan een knoop doorhakken. :)
Ik heb ook voor de keuze gestaan. Via de zakelijke lease scheelde de RWD uit mijn hoofd €120 netto p/m ten opzichte van de LR AWD.
Dagelijks rij ik 120km, eens in de maand 500km op een dag. En met een niet al te grote caravan eens per jaar naar zuid europa.
Al met kon ik voor mezelf die €120 netto p/m niet verantwoorden, dus een RWD. Ik laad wel thuis, dus iedere ochtend stap ik in met 400km bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
Ensinker schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:23:
[...]

Ik heb ook voor de keuze gestaan. Via de zakelijke lease scheelde de RWD uit mijn hoofd €120 netto p/m ten opzichte van de LR AWD.
Dagelijks rij ik 120km, eens in de maand 500km op een dag. En met een niet al te grote caravan eens per jaar naar zuid europa.
Al met kon ik voor mezelf die €120 netto p/m niet verantwoorden, dus een RWD. Ik laad wel thuis, dus iedere ochtend stap ik in met 400km bereik.
Die 120 euro verschil kwam dan waarschijnlijk ook doordat het leasebudget niet voldoende was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat is ook de AWD versie, die is nóg weer een beetje duurder dan de RWD LR.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ensinker
  • Laatst online: 06:32
Tomas_ schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:39:
[...]

Die 120 euro verschil kwam dan waarschijnlijk ook doordat het leasebudget niet voldoende was?
Zeker, wij hebben niet de beste regeling. En de LR RWD was er toen nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-08-2024
Vraagje over zonwering voor onze Model Y:

Wie heeft ervaring met losse zonwering voor het panoramadak? Nu het warmer wordt en met de zomervakantie in het verschiet denk ik eraan om dit aan te schaffen. Er wordt het e.e.a. aangeboden bij de diverse Tesla-shops en ook Tesla zelf verkoopt het.

-Scheelt het veel in temperatuur?
-Blijft het mooi zitten?
-Origineel Tesla of bij een andere aanbieder? (Tesla maakt ze vast niet zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
caroden schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:06:

Wie heeft ervaring met losse zonwering voor het panoramadak? Nu het warmer wordt en met de zomervakantie in het verschiet denk ik eraan om dit aan te schaffen. Er wordt het e.e.a. aangeboden bij de diverse Tesla-shops en ook Tesla zelf verkoopt het.

-Blijft het mooi zitten?
Dit kun je beter in de accessoires topic vragen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 23-09 16:21
Eerste user review zo te zien staat online, alle resultaten 0-60 MPH

Chill mode 76% -> 7.39
Standard 75% -> 3.82
Insane 77% -> 3.04
Track mode / 74% -> 3.15 (slip start)

[ Voor 31% gewijzigd door sarlo op 28-05-2024 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:19
sarlo schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:15:
Eerste user review zo te zien staat online, alle resultaten 0-60 MPH

Chill mode 76% -> 7.39
Standard 75% -> 3.82
Insane 77% -> 3.04
Track mode / 74% -> 3.15 (slip start)

[YouTube: NEW Model 3 Performance: Real World Testing]
Niet geheel representatief voor de Europese markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 23-09 16:21
turkeyhakan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:26:
[...]

Dat kan wel zijn, maar het geeft wel een beeld van wat je kunt verwachten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

Sinds 2 weken in het bezit van een nieuwe model 3 in het wit. Zag het direct al dat er kleur verschil zit in de bijrijders deur t.o.v de rest van de body. Ik heb er een service afspraak voor staan. Ben benieuwd[Afbeelding]

[Afbeelding] of jullie weten of dit binnen tolerantie valt of dat er iets aan gedaan gaat worden?
Er mag geen kleurverschil in zitten. Het lijkt er op dat een beschadigde deur achteraf vervangen is door een deur uit een andere verf batch. Prima, maar dan moet de auto wel opnieuw gespoten worden.

Ik heb een goede ervaring met Tesla service, maar dit is een kwestie van poot stijf houden.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
turkeyhakan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:26:
[...]

Er staat ook een video online met de Europese versie.

7.6 sec op chill mode
4.09 op standard mode
3.23 op insane mode

Er zit zo te zien dus zo'n 2 tiende verschil tussen de US en de Chinese versie. Edit: O wacht, die US tijden zijn 0-60, bovenstaande Europese tijden zijn 0-100. Dan zit er nagenoeg geen verschil tussen de US en Chinese versie wat dat betreft. :) Max 1 tiende.

[ Voor 46% gewijzigd door Vissa66 op 28-05-2024 12:03 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Nu online

bert pit

asdasd

caroden schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:06:

-Blijft het mooi zitten?
Ik heb deze inmiddels geplaatst, ook in de MY. Mijn eerste bestelling bij Ali. Het scherm blijft mooi zitten en lijkt me wel te helpen, alleen heb ik de laatste weken weinig lange ritten in de zon gehad.

https://nl.aliexpress.com/item/1005006699248034.html

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Vissa66 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:50:
[...]

Er staat ook een video online met de Europese versie.

7.6 sec op chill mode
4.09 op standard mode
3.23 op insane mode

Er zit zo te zien dus zo'n 2 tiende verschil tussen de US en de Chinese versie. Edit: O wacht, die US tijden zijn 0-60, bovenstaande Europese tijden zijn 0-100. Dan zit er nagenoeg geen verschil tussen de US en Chinese versie wat dat betreft. :) Max 1 tiende.
Er zit ook ongeveer 1 tiende verschil inderdaad tussen US en EU/China, waarmee het verschil 3,1 vs 3,3 (oud model) niet heel groot is wat mij betreft..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
turkeyhakan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:10:
[...]

Er zit ook ongeveer 1 tiende verschil inderdaad tussen US en EU/China, waarmee het verschil 3,1 vs 3,3 (oud model) niet heel groot is wat mij betreft..
Verwaarloosbaar. Ik heb oude modellen ook rond de 3.1 zien doen. Het is even wachten op de 1/4 mile tijden, de US versie doet 11 sec rond en dat is wel flink sneller dan het uitgaande model. :) Dan zit de winst vooral boven de 100.

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
turkeyhakan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:10:
[...]

Ja slechts 6% idd.

Maar mn issue met de huidige M3P is niet zozeer hoe snel hij kan.
Meer
1. Consistentie; nou ja eigenlijk moet de batterij warm, motor koud, en dan ook op hoge SoC wil ie max power geven. Als de nieuwe niet zo gevoelig is op al deze factoren, zou het wel top zijn
2. Verschil in batterij, ik zie dat waarschijnlijk de EU versie met LG 79kWh is. En volgens wat bronnen kan deze pack eigenlijk minder max vermogen opleveren. In de huidige gen P betekent het ook echt mindere performance. Als ze met de nieuwe highland P toch zelfde bereiken zowel met LG en Pana batterij dan zie ik wel de meerwaarde.
3. Umph op hoge snelheden. Dit is wel wat je het meeste mist in de M3P, een auto met 500pk+ wat toch snel 2-300pk voelt boven 150km/h. Ach ja, het is nog steeds snel, maar zou fijn zijn als dit ook verbeterd is.

[ Voor 10% gewijzigd door SirLct op 28-05-2024 12:17 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
SirLct schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:15:
[...]

Ja slechts 6% idd.

Maar mn issue met de huidige M3P is niet zozeer hoe snel hij kan.
Meer
1. Consistentie; nou ja eigenlijk moet de batterij warm, motor koud, en dan ook op hoge SoC wil ie max power geven. Als de nieuwe niet zo gevoelig is op al deze factoren, zou het wel top zijn
2. Verschil in batterij, ik zie dat waarschijnlijk de EU versie met LG 79kWh is. En volgens wat bronnen kan deze pack eigenlijk minder max vermogen opleveren. In de huidige gen P betekent het ook echt mindere performance. Als ze met de nieuwe highland P toch zelfde bereiken zowel met LG en Pana batterij dan zie ik wel de meerwaarde.
3. Umph op hoge snelheden. Dit is wel wat je het meeste mist in de M3P, een auto met 500pk+ wat toch snel 200pk voelt boven 150km/h. Ach ja, het is nog steeds snel, maar zou fijn zijn als dit ook verbeterd is.
Denk dat voornamelijk de nieuwe rear drive unit voor een verschil gaat zorgen, inderdaad boven de 100 km/h.

Ik zou de M3P boven de 150 km/h absoluut geen auto van 200pk willen noemen hoor.

Ik was laatst in Duitsland en er reed een (super gave, nieuwe) Porsche 911 voor mij die haast had. Ik heb Sentry beelden :D Maar ik stond echt versteld van hoe goed ik hem kon bijhouden (hij liep uiteraard wel uit, vooral na 230 km/h).

Maar wat een slechte remmen heeft een Tesla, gevaarlijk gewoon op hoge snelheden. Als je in Duitsland wat sneller wilt rijden, adviseer ik iedereen om Track Mode van te voren aan te zetten. Want dan kun je opeens enorm goed afremmen op de elektromotoren.

[ Voor 8% gewijzigd door turkeyhakan op 28-05-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:30

Dit is in ieder geval niet normaal, dus grote kans dat ze dit gaan repareren. Af fabriek kan dit kleurverschil er niet zomaar ontstaan lijkt mij, wellicht tijdens transport wat lakschade gehad en zijn er wat panelen gespoten. Dit zou je vrij eenvoudig kunnen zien als je een lakdiktemeter hebt of iemand in de buurt weet met een lakdiktemeter.

Bij mij persoonlijk heb ik bij aflevering wat schade gezien aan de rand van de bestuurdersportier en daar hebben ze bij aflevering ter plaatse een nieuwe deur ingehangen en zelfs die is in exact dezelfde kleur (nog geen half uurtje op gewacht). Ik had aangegeven de auto anders te weigeren omdat ik geen lak- en lakdikte verschillen wil hebben op een nieuwe auto, dat hielp waarschijnlijk, omdat zijn eerste reactie was dat dit goed bij te spuiten was....

[ Voor 7% gewijzigd door EvolutionX op 28-05-2024 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 10:12
turkeyhakan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:20:
[...]

Maar wat een slechte remmen heeft een Tesla, gevaarlijk gewoon op hoge snelheden. Als je in Duitsland wat sneller wilt rijden, adviseer ik iedereen om Track Mode van te voren aan te zetten. Want dan kun je opeens enorm goed afremmen op de elektromotoren.
Goede tip, ik zal het eens testen, hoewel ik dacht dat je in track mode alleen voor minder regen kan kiezen en niet voor meer.
Want het lijkt inderdaad dat in normale modus er minder regen is bij hoge snelheid. Persoonlijk heb ik het liefst max regen bij stroom loslaten. Als 200km/u gaat is het niet ff chill cruisen maar wil je snelle respons en maximale ondersteuning voor de remmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
bert pit schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:57:
[...]

Ik heb deze inmiddels geplaatst, ook in de MY. Mijn eerste bestelling bij Ali. Het scherm blijft mooi zitten en lijkt me wel te helpen, alleen heb ik de laatste weken weinig lange ritten in de zon gehad.

Bedankt, ik ben benieuwd hoe het op de lange termijn is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
The_Woesh schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:41:
[...]

Goede tip, ik zal het eens testen, hoewel ik dacht dat je in track mode alleen voor minder regen kan kiezen en niet voor meer.
Want het lijkt inderdaad dat in normmale modus er minder regen is bij hooge snelheid. Persoonlijk heb ik het liefst max regen bij stroom loslaten. Als 200km/u gaat is het niet ff chill cruisen maar wil je snelle respons en maximale ondersteuning voor de remmen
Je kunt regen op 100% zetten in Track Mode en dan heb je je remmen zelfs niet meer nodig :D

[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 28-05-2024 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:30
Andere mensen ook problemen met het openen van de Apple Podcasts sinds de update? De app blijft de melding geven "Laden mislukt"? Gebruik deze liever dan spotify.

[ Voor 5% gewijzigd door TukkerTweaker op 28-05-2024 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
TukkerTweaker schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:56:
Andere mensen ook problemen met het openen van de Apple Podcasts sinds de update? De app blijft de melding geven "Laden mislukt"? Gebruik deze liever dan spotify.
Ik heb dit issue met Apple Music de laatste paar dagen. Een soft reset (beide knoppen op het stuur ingedrukt houden tot je een T ziet en dan loslaten) heeft dit probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caroden
NiroNiro schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:06:
[...]

Dit kun je beter in de accessoires topic vragen denk ik.
Dank je! Ik ga mijn vraag daar stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
The_Woesh schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:41:
[...]

Want het lijkt inderdaad dat in normmale modus er minder regen is bij hooge snelheid. Persoonlijk heb ik het liefst max regen bij stroom loslaten. Als 200km/u gaat is het niet ff chill cruisen maar wil je snelle respons en maximale ondersteuning voor de remmen
Ja de meeste mensen passen de regen in trackmode om zo veel mogelijk op engine braking a-la ICE te laten lijken om zoveel mogelijk controle te hebben vooral voor de bocht. Dat betekent vaak regen naar beneden. Maar wat hakan zei, je kan het idd op 100% zetten en dan regent ie echt behoorlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 28-05-2024 13:11 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:20:
[...]

Denk dat voornamelijk de nieuwe rear drive unit voor een verschil gaat zorgen, inderdaad boven de 100 km/h.

Ik zou de M3P boven de 150 km/h absoluut geen auto van 200pk willen noemen hoor.

Ik was laatst in Duitsland en er reed een (super gave, nieuwe) Porsche 911 voor mij die haast had. Ik heb Sentry beelden :D Maar ik stond echt versteld van hoe goed ik hem kon bijhouden (hij liep uiteraard wel uit, vooral na 230 km/h).

Obv eerste resultaten is er weinig verschil boven de 100. Had dat ook niet echt verwacht overigens.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Inspired schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:41:
[...]

Obv eerste resultaten is er weinig verschil boven de 100. Had dat ook niet echt verwacht overigens.
Heb je een bron? Ben wel reuze benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:05:
[...]

Heb je een bron? Ben wel reuze benieuwd!
1/4 mile doet hij 11,03 over. De oude P doet hem in 11,4 oid. Grootste verschil zit in de 0-100.

https://x.com/d11o89/status/1794350940629393414/photo/2

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 16:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

bert pit schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:57:
[...]

Heb je dan echt last van de zon door het panoramadak?

Ik vindt het glas eigenlijk dusdanig donker dat je er maar slecht door heen kan kijken. Maargoed, ik heb dus ook geen last van de zon daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:17:
[...]

Ik vindt het glas eigenlijk dusdanig donker dat je er maar slecht door heen kan kijken. Maargoed, ik heb dus ook geen last van de zon daardoor.
Van de zon geen last, maar het scheelt wel een aantal graden als je auto in de zon staat te bakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Laatst online: 08:20
TukkerTweaker schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:56:
Andere mensen ook problemen met het openen van de Apple Podcasts sinds de update?
Kan ik niet zeggen, luister geen podcasts. Maar wel gemerkt dat sinds "de update" (2024.14.3) ik telkens die 538-herrie van m'n meisje te horen krijg als mijn bestuurdersprofiel gekozen wordt. Misschien was het al eerder, maar hij wisselt dus niet (meer) goed naar Spotify als ik instap. Hopelijk komt er een fix.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

SpikeHome schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:21:
[...]

Van de zon geen last, maar het scheelt wel een aantal graden als je auto in de zon staat te bakken
Maar die snap ik dus ook niet, want de airco blaast dat in een paar minuten koud. En je kan dat ook op afstand alvast aanzetten.

Je mooie panoramadak dichtplakken vindt ik het niet waard voor die minimale winst. Als je misschien in Spanje woont zou ik het nog begrijpen, in Nederland zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
[...]

ja snap er ook niets van. Rijd al bijna 5 jaar in een 3, en zelfs aan de middellandse zee totaal geen last van warmte door het dak. Nu heb ik wel de achterruiten en het dak achter laten blinderen, maar dat zou niet uit moeten maken bij het deel boven je hoofd als je achter het stuur zit.

Enige wat ik wel merk, is dat als het echt koud is, dus -10 ofzo, dat het dan echt koud is vanaf boven.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Nu online

bert pit

asdasd

[...]

Niet zozeer last van de zon maar meer van de warmte. En bij mijn trip richting Portugal wil ik die warmte zoveel als mogelijk buiten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 23-09 16:00
bert pit schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:20:
[...]

Niet zozeer last van de zon maar meer van de warmte. En bij mijn trip richting Portugal wil ik die warmte zoveel als mogelijk buiten houden.
Heb je die trip al eens eerder gemaakt? Wij vorig jaar zonder accessoires geen last gehad van het weer. Wel als we uit stapten. Of is het je te doen om eventueel zuiniger te kunnen rijden doordat je minder moet koelen?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfontein75
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-09 18:19
Ik draai sinds een paar dagen de nieuwste update 2024.14.8. Sinds dat moment:
- werkt Automatic Emergency Breaking niet (foutmelding in display)
- gaat de richtingaanwijzer niet meer automatisch uit zodra ik voorgesorteerd sta (staat wel zo ingesteld)
- werkt Waarschuwing slaperigheid bestuurder niet (foutmelding in display)
- zie ik geen belijning meer in de display zoals strepen op de weg en parkeervakken
- werkt de cruise control niet meer

Zou dit allemaal direct aan de update te linken zijn? Zijn er meer mensen die dezelfde issues ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
mfontein75 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:36:
- gaat de richtingaanwijzer niet meer automatisch uit zodra ik voorgesorteerd sta (staat wel zo ingesteld)
- zie ik geen belijning meer in de display zoals strepen op de weg en parkeervakken

Zou dit allemaal direct aan de update te linken zijn? Zijn er meer mensen die dezelfde issues ervaren?
Dat zou goed kunnen. Al wel een reset met de knoppen op 't stuur gedaan neem ik aan? Na een update is dat altijd goed om te doen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:23
Oekol schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:39:
[...]
Dat zou goed kunnen. Al wel een reset met de knoppen op 't stuur gedaan neem ik aan? Na een update is dat altijd goed om te doen.
Je advies is vast gebaseerd op ervaring maar ik vind het een vreemd (engineer zijnde).
Lijkt me toch dat de Tesla computers bij een software update zelf ook herstarten om de nieuwe firmware te installeren (vanuit een bootloader oid). Dan zou een extra herstart door de gebruiker overvloedig zijn.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfontein75
Oekol schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:39:
[...]

Ja, heb ik gedaan, zonder enig resultaat helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
mfontein75 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:56:
[...]

Mogelijk is de software niet goed geïnstalleerd. Wat je in deze kunt doen (zorg dat je een stabiele wifi verbinding hebt just in case of):

1) Support ticket indienen en vragen voor een re-install (pushen ze dezelfde firmware opnieuw)

2) Via het service menu zelf een software re-install aanklikken (op eigen risico)

[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 28-05-2024 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 14:44
Geldt een demo-auto van Tesla met < 300km als occasion of nieuw voor de subsidie? Je krijg zo'n 1000 euro korting, maar dat is ook precies de lagere subsidie. Al maakt dat voor auto's met een nieuwprijs boven 45K natuurlijk niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:26
kwaazaar schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:23:
Geldt een demo-auto van Tesla met < 300km als occasion of nieuw voor de subsidie? Je krijg zo'n 1000 euro korting, maar dat is ook precies de lagere subsidie. Al maakt dat voor auto's met een nieuwprijs boven 45K natuurlijk niet meer uit.
Occasion, als deze al op kenteken staat. Waarschijnlijk staat hij dan al op kenteken op naam van Tesla zelf als eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
mfontein75 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:56:
[...]

Je kan de auto nog uitschakelen in het veiligheid menu. (zorg dat de deur en ramen open zijn).

Als dit niet werkt kan je de auto uitschakelen, dan de 12V loshalen en daarna de hoogspanningsstuurconnector onder de achterbank aan de passagierskant.

Dan 5 a 10 minuten wachten.
Hoogspanning weer aansluiten, 12v aansluiten.
Wachten tot de auto is opgestart dan een reset met beide knoppen.

Altijd de ramen en deuren openhouden bij een power OFF.

Onder de achterbank zitten 2 clipjes die opzij of ingedrukt moeten worden om de bank te ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heeft waarschijnlijk een half jaar 'aan' in de showroom gestaan, en het interieur is grondig getest door alle bezoekers. Weet je zeker dat het je 1000eu waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
SpikeHome schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:21:
[...]

Ja, precies. De zon valt wel mee maar ik vrees vooral voor de warmte als we naar Kroatië gaan, deze zomer/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caroden
anti elppa schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:33:
[...]

ja snap er ook niets van. Rijd al bijna 5 jaar in een 3, en zelfs aan de middellandse zee totaal geen last van warmte door het dak. Nu heb ik wel de achterruiten en het dak achter laten blinderen, maar dat zou niet uit moeten maken bij het deel boven je hoofd als je achter het stuur zit.

Enige wat ik wel merk, is dat als het echt koud is, dus -10 ofzo, dat het dan echt koud is vanaf boven.
Thanks! Nuttig om te weten dat het dus niet per se een probleem is qua warmte.

Ik denk dat ik ze toch maar aanschaf en als het niet echt helpt of als het een onding is dan staat het na de zomer weer op Marktplaats. Iemand al interesse 8) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:30
Als er bij de voertuig details een kenteken staat gaat het om een occasion qua subsidie. Indien niet, is de kans groot dat hij nog niet op kenteken is gezet en krijg je de volledige SEPP. Ik zou even bellen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfontein75
turkeyhakan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:00:
[...]

Mogelijk is de software niet goed geïnstalleerd. Wat je in deze kunt doen (zorg dat je een stabiele wifi verbinding hebt just in case of):

1) Support ticket indienen en vragen voor een re-install (pushen ze dezelfde firmware opnieuw)

2) Via het service menu zelf een software re-install aanklikken (op eigen risico)
Ga ik proberen, dank je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
caroden schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:41:
[...]

Ja, precies. De zon valt wel mee maar ik vrees vooral voor de warmte als we naar Kroatië gaan, deze zomer/
Al meerdere trips naar 35-40 graden gedaan, nul last van het dak. Directe zon met rijden heb je echt geen last van en qua hitte werkt voorkoelen top, maar ook als je hem in de zon zet en het vergeet met 35 graden is de auto zo afgekoeld. Niet te druk over maken. Nóg donkerder maken kan altijd nog, maar is in mijn optiek echt niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabaaltje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 15:35
RaRo74 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:26:
Waarom zit er eigenlijk een extra plaat/houder achter de Tesla kentekenplaathouder?
Mooi is anders.

Als het niet echt een functie heeft van de week er maar eens afklussen.
Bijkomende voordeel, ik vermoed dat ik dan mYn eigen kentekenplaat met de achtercamera niet meer zie :*)

[Afbeelding]
En? Heb je de houder er nog af gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ben benieuwd naar het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Nu online

bert pit

asdasd

Oekol schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:27:
[...]

Heb je die trip al eens eerder gemaakt? Wij vorig jaar zonder accessoires geen last gehad van het weer. Wel als we uit stapten. Of is het je te doen om eventueel zuiniger te kunnen rijden doordat je minder moet koelen?
Vorig jaar in midden Italië geweest. Ook erg warm, vandaar dit probeersel om het hoofd iets koeler te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
bert pit schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:59:
[...]

Vorig jaar in midden Italië geweest. Ook erg warm, vandaar dit probeersel om het hoofd iets koeler te houden.
Snap 't. Ik heb zitten proberen om de AC gericht naar het glas te doen boven je. Koude lucht zakt toch. Uiteindelijk vond ik 't fijnst als die soort van half in m'n gezicht de koude lucht blies. Maar wij deden ook van te voren de auto koelen, alvorens wij zelf en de kinderen plaats namen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Nu online

bert pit

asdasd

Oekol schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:08:
[...]

Snap 't. Ik heb zitten proberen om de AC gericht naar het glas te doen boven je. Koude lucht zakt toch. Uiteindelijk vond ik 't fijnst als die soort van half in m'n gezicht de koude lucht blies. Maar wij deden ook van te voren de auto koelen, alvorens wij zelf en de kinderen plaats namen.
Dat doen wij ook, een paar minuten koelen scheelt al een hele hoop. En ik hoop dat door het scherm de stoelen minder heet worden als je instapt. Maar goed, we gaan het zien en ik breng verslag uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

anti elppa schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:33:
[...]

Als ik even zo snel scan, lijkt het erop dat Model Y eigenaren wel last er van hebben. Ik rij in een 3 zoals jou.
Wellicht dat de vorm van de 3 er niet zo last van heeft dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HN-pUPHx1B3GdryQg5LICDowhs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Ghck6Hfc4MoCNaE2YFB9jA9.jpg?f=fotoalbum_large

Guilty :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 23-09 21:23
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:48:
[...]

Als ik even zo snel scan, lijkt het erop dat Model Y eigenaren wel last er van hebben. Ik rij in een 3 zoals jou.
Ik heb een model Y en laatst met de hete dagen heb ik er speciaal op gelet. Het viel mij juist op dat ik er totaal geen last van had. Ik had juist "horror" verhalen gelezen dat het niet uit te houden zou zijn, maar ik had zo iets van "wat l*ullen ze nu". Misschien als je geen luchtstroom van bijvoorbeeld de airco hebt zal er best een warme laag lucht ontstaan, maar bij een luchtstroom kan dat niet blijven hangen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10:02
bilgy_no1 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:15:
[...]

Heb je in de auto de juiste banden geselecteerd na de bandenwissel? Kan wellicht nog verschil uitmaken.

Dit ook nog als vraag/opmerking naar @Alexander1984
Die 418 km geldt voor de 19" wielen met aero-doppen. 20" wielen hebben een lagere WLTP en EPA geloof ik. Ik weet alleen niet wat daarvan het cijfer in het display zou moeten zijn.
Staat ingesteld op Gemini velg, net weer naar 100% geladen. Deze week wat langere ritten en kijken wat die daarna doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

BigSmurf schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:30:
[...]
Al meerdere trips naar 35-40 graden gedaan, nul last van het dak. Directe zon met rijden heb je echt geen last van en qua hitte werkt voorkoelen top, maar ook als je hem in de zon zet en het vergeet met 35 graden is de auto zo afgekoeld. Niet te druk over maken. Nóg donkerder maken kan altijd nog, maar is in mijn optiek echt niet nodig. :)
grappig. ik heb precies tegenoverstelde met 1.89 m. zit ik vrij dicht op het dak. In de zomer voel ik de zon op mijn hoofd branden. ik heb op Amazon zo’n mat besteld die je onder het raam klikt en wat een verschil.

koeler als je in de volle zon rijdt
de auto warmt minder snel op geparkeerd
de stoelen zijn niet idioot warm als je erin stapt.

ik vind het de drie tientjes ofzo best wel waard.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:48:
[...]

Ik heb vorige zomer in de volle zon in St. Tropez rondgereden met de MY, zelfs nog 2 uur aan het strand geparkeerd gestaan met de zwarte auto en echt geen moment last gehad van het glazen dak & hitte. En aangezien ik coupe tondeuse heb zit er ook geen beschermende laag haar tussen. Het is echt geen issue.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 23-09 21:23
Toch raar dat zo veel mensen zo veel andere ervaringen hebben, of het nu de warmte door het glazen dak, de ruiten wissers of AP is. De een verkoopt z'n auto erom en de andere is super tevreden en alles er tussen in.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:37
Ja, je zou bijna denken dat niet iedereen dezelfde verhouding tussen boven- en onderlichaam heeft, en ook niet iedereen exact hetzelfde in de auto zit/ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:59
Caelorum schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:19:
Ja, je zou bijna denken dat niet iedereen dezelfde verhouding tussen boven- en onderlichaam heeft, en ook niet iedereen exact hetzelfde in de auto zit/ligt.
Precies...ikzelf met mijn 1.90m lengte en 75kg gewicht heb er totaal geen last van in MY. Maar ik heb genoeg passagiers gehad die na een ritje van half uur zweetplekken achterlaten terwijl de airco op 19 graden staat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvdPlas
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-07 20:42
mfontein75 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:36:

Ik heb exact dezelfde problemen. Inmiddels een service aanvraag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
EvdPlas schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:12:
[...]

Ik heb exact dezelfde problemen. Inmiddels een service aanvraag gedaan.
Mag ik vragen welk model Tesla het hier betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
mjvdzwet schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:18:
[...]

M3 2024 RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Dus de auto's waarbij het mensen in dit topic opviel dat die auto de vorige keer geen (dan wel veel minder) de nieuwe update kregen, i.t.t. MS, MX en MY. Wellicht voor een reden dus.

Heb er nooit last van gehad en zoals al eerder benoemd hier vraag ik mij ook ten zeerste af of geavanceerd wel echt eerder z'n update krijgt. Toch doen dit soort berichten mij wel steeds meer naar een stable release neigen en af te stappen van geavanceerd. Meer ook omdat Tesla niet aan installeren van oude updates doet voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oekol schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:49:
[...]

Dus de auto's waarbij het mensen in dit topic opviel dat die auto de vorige keer geen (dan wel veel minder) de nieuwe update kregen, i.t.t. MS, MX en MY. Wellicht voor een reden dus.

Heb er nooit last van gehad en zoals al eerder benoemd hier vraag ik mij ook ten zeerste af of geavanceerd wel echt eerder z'n update krijgt. Toch doen dit soort berichten mij wel steeds meer naar een stable release neigen en af te stappen van geavanceerd. Meer ook omdat Tesla niet aan installeren van oude updates doet voor zover ik weet.
Volgens mij kun je inderdaad geen oudere software versie geïnstalleerd krijgen als je eenmaal over bent naar een nieuwe versie. Ze doen hooguit een reinstall.

Ik zit hier nog op 2024.8.9, los van dat mijn auto voor heel veel zaken afremt ben ik op zich wel tevreden. Adaptieve High Beam is echt top. Recent een lange tijd in het donker gereden op de snelweg en het werkt echt fantastisch. Straks met 2024.20.x krijgen wij (met de oude Matrix koplampen) ook bochtensupport! Geldt zo ver ik weet niet voor de M3 2024.

PS: ik zit eraan te denken om de camera's opnieuw te kalibreren, omdat mijn auto sinds delivery day echt voor heel veel zaken abrupt afremt. De dag dat ik hem mocht ophalen regende het, dus mogelijk zijn de camera's niet goed gekalibreerd.. kan dit kwaad?

[ Voor 9% gewijzigd door turkeyhakan op 29-05-2024 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
tomic schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:22:
[...]

grappig. ik heb precies tegenoverstelde met 1.89 m. zit ik vrij dicht op het dak. In de zomer voel ik de zon op mijn hoofd branden. ik heb op Amazon zo’n mat besteld die je onder het raam klikt en wat een verschil.

koeler als je in de volle zon rijdt
de auto warmt minder snel op geparkeerd
de stoelen zijn niet idioot warm als je erin stapt.

ik vind het de drie tientjes ofzo best wel waard.
Daar verbaas ik me echt over. Ik ben nog een paar centimeter langer dan jij en heb het ook jaar rond altijd warm, maar ik ervaar dat dus echt niet zo. Terwijl ik recent een huurauto had met een glazen dak zonder blindering/warmtewering en daarin zat ik wel binnen 5 minuten te zweten.

Maar als zo'n mat/extra blindering werkt, dan zijn er dus legio oplossingen voor als je er wel last van hebt. Zéker geen reden om de auto te laten staan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
turkeyhakan schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:52:
[...]
Ik zit eraan te denken om de camera's opnieuw te kalibreren, omdat mijn auto sinds delivery day echt voor heel veel zaken abrupt afremt. De dag dat ik hem mocht ophalen regende het, dus mogelijk zijn de camera's niet goed gekalibreerd.. kan dit kwaad?
Via het service menu is ooit mijn auto in overleg een fabrieksinstall gedaan en toen moesten de camera's ook weer opnieuw inleren. Je zou met het service nummer van tesla kunnen bellen die in de app staat. Met de vraag of je dit zelf mag uitvoeren, capabele mensen heb ik tot nu toe aan de lijn gehad die veel dingen op afstand kunnen uitlezen. Ga er vanuit dat ze voor zoiets simpels iets zeggen als: 'eigenlijk moet de SeC dit doen meneer, maar het kan eigenlijk geen kwaad'.

[ Voor 9% gewijzigd door Oekol op 29-05-2024 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oekol schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:11:
[...]

Via het service menu is ooit mijn auto in overleg een fabrieksinstall gedaan en toen moesten de camera's ook weer opnieuw inleren. Je zou met het service nummer van tesla kunnen bellen die in de app staat. Met de vraag of je dit zelf mag uitvoeren, capabele mensen heb ik tot nu toe aan de lijn gehad die veel dingen op afstand kunnen uitlezen. Ga er vanuit dat ze voor zoiets simpels iets zeggen als: 'eigenlijk moet de SeC dit doen meneer, maar het kan eigenlijk geen kwaad'.
Camera's kun je onder het kopje service zelf kalibreren, ik heb het niet over het service menu van de monteurs.

Zie ook: https://www.tesla.com/own...camera%20en%20sensor%20op.

[ Voor 10% gewijzigd door turkeyhakan op 29-05-2024 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
turkeyhakan schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:13:
[...]

Camera's kun je onder het kopje service zelf kalibreren, ik heb het niet over het service menu van de monteurs.
O die :9

Nee, daar ga je weer een x aantal kilometer moeten rijden voordat hij weer opnieuw kalibreert. Letterlijk toen je wegreed bij Tesla gebeurde hetzelfde. Kan geen kwaad en in jou geval wellicht op een zonnige dag juist profijt opleveren.

Bij mij was die van SeC naar huis (vrijwel alleen snelweg, zoals de manual omschrijft met meerdere rijstroken) gekalibreerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Oekol op 29-05-2024 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oekol schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:15:
[...]

O die :9

Nee, daar ga je weer een x aantal kilometer moeten rijden voordat hij weer opnieuw kalibreert. Letterlijk toen je wegreed bij Tesla gebeurde hetzelfde. Kan geen kwaad en in jou geval wellicht op een zonnige dag juist profijt opleveren.
Denk exact het laatste! Even op een zonnige dag de auto maar wassen en de snelweg maar op gaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Oekol schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:49:
[...]

In m'n poll leek die instelling toch wel invloed te hebben (met het beperkte aantal respondenten O-) ) en de privacy instellingen niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Maurice- op 29-05-2024 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Dan wacht ik even met updaten (als hij wordt aangeboden), gezien ik bijna oo roadtrip ga.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
mjvdzwet schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:20:
[...]

Dan wacht ik even met updaten (als hij wordt aangeboden), gezien ik bijna oo roadtrip ga.

Dank.
Dat lijkt mij sowieso een goed idee als je afhankelijk bent van je auto. Anderzijds, het gaat in heel veel gevallen altijd goed. Ikzelf heb nog nooit een probleem gehad in de afgelopen 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvdPlas
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-07 20:42
mjvdzwet schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:18:
[...]

Model 3 RWD 2023 (Highland)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 23-09 18:44
Armo schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:55:
[...]

Precies...ikzelf met mijn 1.90m lengte en 75kg gewicht heb er totaal geen last van in MY. Maar ik heb genoeg passagiers gehad die na een ritje van half uur zweetplekken achterlaten terwijl de airco op 19 graden staat ;)
Kan ook aan je rijstijl liggen :+ (grapje)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ethirty schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:04:
Even als mosterd na de maaltijd: op een rit van 950 km 2x moeten laden, grote delen 170 km/h gereden, top 214 km/h. Veel zuiniger dan verwacht. (MY RWD)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
daemonix schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:41:
[...]

Even als mosterd na de maaltijd: op een rit van 950 km 2x moeten laden, grote delen 170 km/h gereden, top 214 km/h. Veel zuiniger dan verwacht. (MY RWD)
2 keer moeten laden met die snelheden? Je bent met 100% vertrokken neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 19:06

ScreamGT

joejoe

daemonix schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:41:
[...]

Wacht even. Dit betreft een Model Y RWD met max range van 450km (WLTP)?

Dat is 475km per lading. En je geeft aan 170 grote delen te hebben gereden? Als ik in Nl doorrijdt met 130/140 schiet mijn (ieders) range in rap tempo omlaag. Stel je rijdt minimaal 150kmph dan heb je wellicht een max range van 300km mits de condities goed zijn. En volgens mij is dit al ruim genomen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:48
ScreamGT schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:51:
[...]

Dat is 475km per lading. En je geeft aan 170 grote delen te hebben gereden? Als ik in Nl doorrijdt met 130/140 schiet mijn (ieders) range in rap tempo omlaag. Stel je rijdt minimaal 150kmph dan heb je wellicht een max range van 300km mits de condities goed zijn. En volgens mij is dit al ruim genomen…
het heeft recent heel hard gewaaid ;P Of misschien reed hij/zij wel bergafwaarts? ;P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 10:59
ScreamGT schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:51:
[...]

Potentieel dus 3 volle accu’s. En die hoge snelheid is natuurlijk geen gemiddelde.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

2x laden is (gemiddeld) 316km per lading - er van uit gaand dat hij met 100% vertrok en dat niet als laden heeft meegeteld.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:47:
[...]

2 keer moeten laden met die snelheden? Je bent met 100% vertrokken neem ik aan.
Uiteraard niet, want bergaf. Met 85% geladen en ja, ook file gehad. Niet overal heel hard kunnen rijden dus in Duitsland. En inderdaad, als je uit de bergen komt win je veel terug, we vertrokken vanaf 1300 m, en het eerste stuk kon niet hard (want 1 baans weg in de bergen), vanaf Stuttgart wel op de file na, net na de 1e keer laden. Die eerste 85% tel ik niet als snelladen (want dat was het niet).

[ Voor 5% gewijzigd door daemonix op 29-05-2024 13:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:44
haha en zo nuanceert het verhaal vanzelf na wat doorvragen :9

[ Voor 3% gewijzigd door Fishbeast op 29-05-2024 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Fishbeast schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:40:
haha en zo nuanceert het verhaal vanzelf na wat doorvragen :9
Valt wel mee, de laatste leg kwamen we met 14% thuis aan, dat was wel het stuk waar we zo hard hebben gereden.

Pagina: 1 ... 344 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: