Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 342 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.677.431 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 07:43
M'n auto zegt al een tijdje in de app dat er een software update is, maar als ik op release notes klik staat bij de hoogste versienummer al "currently installed" :?

Gisteren trouwens mijn eerste ervaring met mobile service. Wat een mooi systeem eigenlijk! Netjes geimplementeerd vind ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Menesis op 24-05-2024 11:52 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:16
Oekol schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:06:
[...]

Zie een undocumented change die ik nog niet tegen ben gekomen (wellicht gemist in de .7).
Staan er nu namelijk overal bij bij de undocumented changes, maar herkende ze niet. De onderste wel al eerder van gelezen, bovenste niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In 14.8 zitten heel veel updates voor de Cybertruck. Wellicht dus niet voor elke Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 19:10
CosmicTX schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:53:
[...]

Bij v/d valk Ridderkerk rij je door slagboom naar binnen en na zelfs meer dan een uur kan je gewoon uitrijden op kenteken. Hoef je gelukkig niet speciaal naar binnen voor een kaartje. En uiteraard betaal je niks. Echt relaxed. Neem aan dat ze dit ook op andere locaties gaan invoeren toch?
Zeker fijn daar, het laden in Ridderkerk is veel te duur aan de publieke laadpalen, dus ik sta daar vaker. Meestal ook niet te druk. Ik hoop ook zeker dat dit bij elke v.d. Valk geimplementeerd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:08

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Davidas schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:05:
[...]

Ze kunnen het bijna Summer Update gaan noemen. :+
Ik zit al 3 weken op 2024.14.3, ben ik 1 van de weinigen dan die deze update heeft gehad?

Zit ook een bug in dat auto lane change vaak niet werkt. Best wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06 17:48
Caelorum schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:18:
[...]

Haha ja, wij hanteren een max van 6 uur reizen op 1 dag met kinderen onder de 4. Is anders echt kansloos.
Wisselen van plek en wat vermaak meenemen verlengt het. Ik heb afgelopen december nog 12 uur gereden naar Milaan met 2 kids (4 en 5). In het verleden ook verder weggeweest. Zo ben ik vorig jaar van Madrid naar Amsterdam in 1 ruk gereden met de kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-06 14:50
Allewijn schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:53:
[...]

Zag laatst een post op FB voorbij komen waarbij iemand zijn MY ook met leder had laten bekleden en daarbij gelijk de zitting had laten verlengen!
Staat véél mooier en zit denk ik ook echt beter. Mis langere zittingen echt (en ik ben zelf helemaal niet lang). In mijn vorige autos waren ze verstelbaar. Was echt fijn.
Deze heeft dan wel vergeten de bijrijder ook gelijk te verlengen... Dat is dan een gemiste kans. Maar verder erg fraai!

[Afbeelding]
Oef....kleur weet ik niet zo, langere zittingen zou wel echt een grote uitkomst zijn inderdaad. Nu echt verre van ideaal zelfs voor mijn lengte van ~1,90

[ Voor 3% gewijzigd door JohanB op 24-05-2024 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:23:
[...]

Ik zit al 3 weken op 2024.14.3, ben ik 1 van de weinigen dan die deze update heeft gehad?

Als ik de berichten op reddit zo lees zijn er inderdaad weinig die het gekregen hebben, en nog veel bugs.

Afgelopen week de auto ergens donker geparkeerd, en vond het toen wel jammer dat er geen 'approach me' verlichting is die aangaat als de telefoon in de buurt van de auto komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Cyleo schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:30:
[...]

Als ik de berichten op reddit zo lees zijn er inderdaad weinig die het gekregen hebben, en nog veel bugs.

Afgelopen week de auto ergens donker geparkeerd, en vond het toen wel jammer dat er geen 'approach me' verlichting is die aangaat als de telefoon in de buurt van de auto komt.
Kan je wel via de app doen. Lichten knipperen of laten toeteren (dat is wel heftig als je er naast staat). Maar op basis van Bluetooth zou het slecht werken ben ik bang. Dan gaan ze vaak aan bij mensen op de oprit etc.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:30
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:23:
[...]

Jij hebt EAP dan? Zit zelf ook op die versie, merk weinig van bugs. Vind het tot nu toe beter dan de vorige versie waar ik op zat. Sommige bugs zijn minder geworden of nog hetzelfde, maar het valt erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:40
Is er al iets bekend over de nieuwe Y (highland update voor de Y)? Excuus als deze vraag al is gesteld, maar heb al tijden niet meer in het topic gekeken. Ben mogelijk van plan toch maar een Y te kopen. Merk dat ik niet helemaal content ben met onze tweede benzine auto. Eigenlijk meer het hele gedoe eromheen (onderhoud, tanken etc...). Dus als ik voor nieuw ga dan een Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:15

RvV

STIMPPYYY schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:16:
Is er al iets bekend over de nieuwe Y (highland update voor de Y)? Excuus als deze vraag al is gesteld, maar heb al tijden niet meer in het topic gekeken. Ben mogelijk van plan toch maar een Y te kopen. Merk dat ik niet helemaal content ben met onze tweede benzine auto. Eigenlijk meer het hele gedoe eromheen (onderhoud, tanken etc...). Dus als ik voor nieuw ga dan een Tesla.
Haha, volgens mij kwam het vanmorgen nog voorbij.
Mogelijk eind van dit jaar of anders volgend jaar. (Waarbij Tesla zelf aangeeft dat het niet dit jaar gaat zijn)
Verdere details en wijzigingen zijn nog niet bekend.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Niets officieels.... volgens mij zijn de verwachtingen nog steeds begin 2025 voor de Model Y update (Juniper).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:40
Bedankt. Dan weet ik even genoeg. Blijft nu wel interessant met de subsidiepot die nog beschikbaar is. Overigens weet ik niet of je op hetzelfde huishouden twee keer een EV kan kopen met subsidie. In iedergeval niet dezelfde persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Ik ben aan het orienteren op een nieuw auto en wil bij voorkeur een EV. Maar ik zit in een rolstoel en zoek daarom een EV met een flinke kofferbak om de rolstoel mee te kunnen nemen en ook de mogelijkheid van een trekhaak (ivm een aanhangwagen voor vakantie). De model Y lijkt mij een auto die aan mijn eisen voldoet en een 'betaalbare' keuze is (VW ID.7 Tourer zou ook kunnen, maar die is een stukje prijziger). Enige punt waar ik mijn bedenkingen over heb is de hoogte van de stoelen.
Kan iemand mij vertellen wat de zithoogte is van de voorstoelen in de laagste stand, vanaf de straat gemeten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:57
Voor de Belgen, de 3 en de Y zijn nu 39.990 (- 5k indien je in aanmerking komt voor de premie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:47
LameDog schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:31:
Ik ben aan het orienteren op een nieuw auto en wil bij voorkeur een EV. Maar ik zit in een rolstoel en zoek daarom een EV met een flinke kofferbak om de rolstoel mee te kunnen nemen en ook de mogelijkheid van een trekhaak (ivm een aanhangwagen voor vakantie). De model Y lijkt mij een auto die aan mijn eisen voldoet en een 'betaalbare' keuze is (VW ID.7 Tourer zou ook kunnen, maar die is een stukje prijziger). Enige punt waar ik mijn bedenkingen over heb is de hoogte van de stoelen.
Kan iemand mij vertellen wat de zithoogte is van de voorstoelen in de laagste stand, vanaf de straat gemeten?
Instaphoogte voor is 70cm volgens Autoweek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23:24
Ja en nu kopen krijg je ook meer dan prima auto mee! Ik wou zelf ook wachten op de Juniper maar dat gaat me toch te lang duren en eigenlijk stiekem wel blij met lekker hendels nog en nu instappen is vanaf nu ook besparen zeker als je van oude diesel komt. Huidige Y eigenlijk nog steeds erg goed, en ander stripje en stoelen zijn leuk maar niet de game changer. Mocht er nog wel een versie komen met gigantische verbeteringen kan je hem altijd weer verkopen en overstappen, de restwaardes van Tesla lijken vrij hoog te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
maharens schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:35:
[...]

Instaphoogte voor is 70cm volgens Autoweek
Dat heb ik gezien inderdaad, maar ik vraag mij af of dat ook de laagste stand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

The__Virus schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:12:
[...]

Jij hebt EAP dan? Zit zelf ook op die versie, merk weinig van bugs. Vind het tot nu toe beter dan de vorige versie waar ik op zat. Sommige bugs zijn minder geworden of nog hetzelfde, maar het valt erg mee.
Yes, ik heb EAP. Daar zitten dan ook de meeste bugs in voor mijn gevoel.
Zit ook met smart te wachten tot autopark hier beschikbaar komt, want die zit er bij 2024.14.3 niet in. Heb nog de hoop dat hij bij een hogere versie wel erin zit i.v.m. dat FSD 12 pas in een hogere versie is gemerged.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Direct even gemeten. Bij het voorste puntje van de bestuurdersstoel kom ik op ±70cm uit en bij het achterste punt(waar de rugleuning start) meet ik ±61.5cm.

Gemeten met de stoel op zijn absoluut laagste punt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:54
Pieterve schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:31:
Voor de Belgen, de 3 en de Y zijn nu 39.990 (- 5k indien je in aanmerking komt voor de premie)
Scherpe prijzen daar weer zeg, voor nog geen 35k incl subsidie een Model Y. Ik zie dat dit voor zowel wit als zwart is, effectief gezien dus meer korting voor de zwarte kleur. Zijn wel weer voorraad acties, ben benieuwd of er ook weer voorraad acties komen in NL...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYZZEkf8sMtEOZbFKMOISavWCRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Vi43pjJDSp6HyBgcbXiCDa4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door EvolutionX op 24-05-2024 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-06 19:39
Wordt HW4 al standaard geleverd vanuit Berlijn op de Model Y, of is die alleen nog beschikbaar buiten Europa?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 15:55

World Citizen

FreeReef.nl

Autopark is al wel actief toch.
Ik zit met een S op 2024.14.6 en heb het.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCPd5RigboQxVC-EagyEJgTHMDs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xl3JR1eV9FzvUH3wFYvM5CoD.jpg?f=user_large

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 23:15

RvV

OrganicIron schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:53:
Wordt HW4 al standaard geleverd vanuit Berlijn op de Model Y, of is die alleen nog beschikbaar buiten Europa?
Ja, een VIN met 444xxx en hoger zou HW4 zijn. Sinds een week ongeveer. Er is overigens geen garantie als je er nu een zou bestellen dat je ook daadwerkelijk een auto met 444xxx of hoger krijgt.

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
World Citizen schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:00:

[Afbeelding]
Autopark voor auto's zonder parkeersensoren gaat 't om. Die krijgen het terug en volgens mij auto's met sensoren krijgen vision park er bij als optie. Die kunnen dus gaan kiezen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 525104

[Afbeelding]
Heeft iedereen deze functie of is dit voor enhanced autopilot?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Anoniem: 525104 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:41:
[...]

Heeft iedereen deze functie of is dit voor enhanced autopilot?
Alleen met EAP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ah nog ongeveer 3 maanden dus :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

[Afbeelding]
Komt dat niet door dat jou Model S nog USS heeft?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:28
Ik ben aan het orienteren op een nieuw auto en wil bij voorkeur een EV. Maar ik zit in een rolstoel en zoek daarom een EV met een flinke kofferbak om de rolstoel mee te kunnen nemen en ook de mogelijkheid van een trekhaak (ivm een aanhangwagen voor vakantie). De model Y lijkt mij een auto die aan mijn eisen voldoet en een 'betaalbare' keuze is. Enige punt waar ik mijn bedenkingen over heb is de hoogte van de stoelen.
Als ik u iets zou mogen adviseren zou dat zijn : Neem alles wat u nodig hebt mee naar een Tesla vestiging en ga ermee proefrijden. Als u vooraf een afspraak maakt, krijgt u extra tijd, zodat u ook kunt proberen hoe u uw hulpmiddelen mee zou kunnen nemen. Voor ons was ook belangrijk, hoe de zetels zitten, dit qua steun maar ook de ( elektrische ) verstelmogelijkheden.
De zetels zijn voor te verwarmen, wat echt een luxe is bij wat lagere temperaturen of kil weer.
De achterklep is op het smalste deel 100 cm en tussen de wielkasten 95 cm. Onze rolstoel kan er in zonder de wielen te demonteren.
Andere zaken die ons bijzonder aanspraken zijn : de achterklep kan elektrisch open en dicht, bovendien te bedienen vanaf het scherm en de app. De stoelen zijn elektrisch verstelbaar, zowel in hoogte als horizontaal, alsook de leuning.
De rugleuningen van de achterstoelen zijn elektrisch om te klappen vanaf de kofferklep, als je meer bergruimte nodig hebt.
Nadeel vinden wij dat het een serieus grote auto is, die zeker in de stad of in parkeergarages niet altijd even makkelijk een plaatsje kan vinden. Afgezien hiervan is het een praktische en fijn rijdende auto, vol met snufjes - zonder meerpijs - die het rijden veraangenamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 15:55

World Citizen

FreeReef.nl

Oekol schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 18:25:
[...]

Autopark voor auto's zonder parkeersensoren gaat 't om. Die krijgen het terug en volgens mij auto's met sensoren krijgen vision park er bij als optie. Die kunnen dus gaan kiezen.
Ahhh, excuus. Dan bemoei ik me er niet mee :)

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostdz
  • Laatst online: 21-02 20:05
EvolutionX schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:45:
[...]

Scherpe prijzen daar weer zeg, voor nog geen 35k incl subsidie een Model Y. Ik zie dat dit voor zowel wit als zwart is, effectief gezien dus meer korting voor de zwarte kleur. Zijn wel weer voorraad acties, ben benieuwd of er ook weer voorraad acties komen in NL...

[Afbeelding]
Pfff ja idd! Als ze dit in NL zouden doen en er gaat nog €3k subsidie af, dan klik ik ook gelijk vanavond nog hoor :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Ze zitten nu in een 6 weken cyclus. Na 2024.8.x, 2024.14.x is nu voor het eerst 2024.20.x gevonden.

Elon heeft vorige week gezegd dat FSD 12.4 'next week' uit kwam. Dat lijkt deze dan te zijn. Dan stappen ze met de FSD updates af van de 2024.3.x updates. FSD 12.4 is gefocust op het volgende te verbeteren: 5 tot 10x meer afstand gereden per ingreep dan in de huidige build.

Hoewel het voor ons voor nu weinig (tot helemaal niks) uit maakt is het wel rete interessant want dat is voor ons ook de toekomst.

[ Voor 13% gewijzigd door Oekol op 24-05-2024 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Laatst online: 07-06 00:17
EvolutionX schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:45:
[...]

[Afbeelding]
Leuke prijzen inderdaad. Je moet er wel snel bij zijn met voorraad modellen.
De zwarte versie is niet meer beschikbaar zie ik.

De zwarte kleur is overigens al een tijdje zonder meerprijs te bestellen bij MY.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:43
Ben eergisteren langs geweest bij een Tesla store in Seattle om de Amerikaanse FSD te testen. Ikzelf heb in NL de EAP omdat FSD eigenlijk helemaal niets extras bied (behalve groen licht en stopborden herkenning) maar wilde met het oog op de toekomst toch even kijken of FSD iets interessants kan zijn O-)

De medewerker daar ging met mij mee en nadat ik de auto handmatig uit de garage had gereden heb ik de autopilot aangezet. Vervolgens heeft de auto 30 minuten autonoom rondgereden zonder dat ik hoefde in te grijpen. In de garage de auto zelf laten inparkeren en klaar. Ik had mijn twijfels over FSD maar die zijn nu wel zo goed als weg. De auto reed super natuurlijk en was zelfs rap weg bij stoplichten e.d. Het enige puntje zou zijn met het wisselen van rijbaan dat de richtingaanwijzer lang aan staat voordat de auto daadwerkelijk aan de actie begint wat voor andere bestuurders wat lastiger in te schatten is.

Ben heel benieuwd wat FSD gaat doen in Nederland/Europa, maar zodra die er aan zit te komen ga ik zeker even kijken of ik de autopilot upgrade naar FSD :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:54
Armo schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 00:56:
[...]

Leuke prijzen inderdaad. Je moet er wel snel bij zijn met voorraad modellen.
De zwarte versie is niet meer beschikbaar zie ik.

De zwarte kleur is overigens al een tijdje zonder meerprijs te bestellen bij MY.
Ah, je hebt gelijk idd :) Maar waarom is de zwarte variant duurder dan de witte? Als ik kijk bij de andere voorraad modellen, staat er bij de witte variant € 45.980 en bij de zwarte variant € 47.280, qua opties zie ik verder geen verschil?

Edit: Ik zie dat er in België wel een meerprijs is voor zwart bij de MY, verwarrend... :P

[ Voor 7% gewijzigd door EvolutionX op 25-05-2024 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LameDog
Megat schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:58:
[...]

Als ik u iets zou mogen adviseren zou dat zijn : ...
Dank voor je uitgebreide advies! Ik wil juist een grote auto ter vervanging van mijn Superb station. Maar voor mij is het belangrijkste aandachtspunt of ik vanuit mijn rolstoel de transfer kan maken naar de auto. Dat aarzel ik erg over, maar ik denk dat ik maar een keer langs een Tesla vestiging rij om t te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:06
MoonRaven schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 00:30:
Oef, ik zag vandaag dat de prijzen van derde partij apps/diensten omhoog zijn gegaan (in mijn geval Tessie). Tesla gaat een betaalde versie van de API aanbieden. Tessie is van 4.99 naar 12.99 per maand gegaan (voorheen 5 voertuigen, nu 1 voertuig). Ik heb zelf een jaar geleden een levenslange sub genomen voor Tessie, toen was het nog 199 dollar, nu 499 (nog steeds een terugverdientijd na 40 maanden, met de nieuwe prijzen vs oude lifetime is het 15 maanden ipv 40). De dev heeft aangegeven dat dit gehonoreerd zal worden, al kost het hem geld.

Ik vraag mij dan ook af hoe het zal zijn met Teslamate e.d.
Ik had een jaar abo op Tessie die gisteren is afgelopen. Dit was 50 euro voor een jaar, maar is nu verhoogd naar 180 per jaar. Het is leuk om de statistieken bij te houden, maar dit begint te gek te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat niet door schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 09:57:
[...]

Ik had een jaar abo op Tessie die gisteren is afgelopen. Dit was 50 euro voor een jaar, maar is nu verhoogd naar 180 per jaar. Het is leuk om de statistieken bij te houden, maar dit begint te gek te worden.
Ik draai TeslaMate nog maar stop daar wellicht ook wel eens mee. Doe er he-le-maal niks mee. Meeste kun je in de auto ook wel zien. Zou mijn iig geen 180 per jaar waard zijn.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:32
Tja als ze er geld voor gaan vragen is dat voor mij nog een reden geen Tesla te overwegen als aanschaf.
Ik rij nu een model 3 SR+ in de lease, maar een volgende auto wordt aanschaf. Met alle ontwikkelingen die gaande zijn heb ik inmiddels zwaar twijfels of een model Y wel zo goed aansluit op mijn huidige wensen.

Al blijf ik maar een beetje pingpongen tussen een Model Y kopen of een Scenic E-Tech. Maar dat is voor een ander topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 25-05-2024 10:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Armo
LameDog schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 09:48:
[...]

Dank voor je uitgebreide advies! Ik wil juist een grote auto ter vervanging van mijn Superb station. Maar voor mij is het belangrijkste aandachtspunt of ik vanuit mijn rolstoel de transfer kan maken naar de auto. Dat aarzel ik erg over, maar ik denk dat ik maar een keer langs een Tesla vestiging rij om t te proberen!
Zoek op YouTube op "wheelchair tesla y". Voor rolstoel gebruikers zijn er allerlei hulpmiddelen zoals een lift en zelfs een robotarm om de rolstoel in de kofferbak te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
EvolutionX schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 08:38:
[...]

Ah, je hebt gelijk idd :) Maar waarom is de zwarte variant duurder dan de witte? Als ik kijk bij de andere voorraad modellen, staat er bij de witte variant € 45.980 en bij de zwarte variant € 47.280, qua opties zie ik verder geen verschil?

Edit: Ik zie dat er in België wel een meerprijs is voor zwart bij de MY, verwarrend... :P
Tja, het blijft tesla he. Logica is prijsstelling is soms ver te zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
peerke 1960 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:28:
Range die tesla aangeeft bij een Y bij 100% bij een LFP accu is 418/419 km. (EPA). Uiteraard bij geen degeneratie.
Peter
Ik heb nu tot 100% geladen maar komt die maar tot 393 km.. nog geen 1000 km gereden en heeft net uur gedaan om helemaal vol te laden/kaliberen de laatste %.

Wat zeggen jullie hiervan? CATL batterij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Alexander1984 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:10:
[...]

Ik heb nu tot 100% geladen maar komt die maar tot 393 km.. nog geen 1000 km gereden en heeft net uur gedaan om helemaal vol te laden/kaliberen de laatste %.

Zet 'm op % en ga lekker genieten van de auto zou ik zeggen. Heb al maanden niet naar de km gekeken en behandel het als m'n telefoon. Onder de 20%? Hang ik 'm er aan. Heb echt zeer zelden dat ik niet uitkom met de kilometers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alexander1984 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:10:
[...]

Kan niemand wat zinnigs over zeggen denk ik. BMS kan van slag zijn maar er je zult ook niet de eerste zijn die capaciteit mist door een paar cellen die niet meer 100 zijn. Je kunt een paar keer de accu tot een 20% leeg rijden, paar uur laten staan, en dan weer naar 100% opladen. Kan zijn dat de range terug komt. Kan ook zijn dat het nog minder gaat zijn. Gewoon scherm op procenten zetten en er verder niet teveel naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Inspired schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:12:
[...]

Kan niemand wat zinnigs over zeggen denk ik. BMS kan van slag zijn maar er je zult ook niet de eerste zijn die capaciteit mist door een paar cellen die niet meer 100 zijn. Je kunt een paar keer de accu tot een 20% leeg rijden, paar uur laten staan, en dan weer naar 100% opladen. Kan zijn dat de range terug komt. Kan ook zijn dat het nog minder gaat zijn. Gewoon scherm op procenten zetten en er verder niet teveel naar kijken.
Is net nieuwe auto met nog geen 1000 km op de teller... Een keer tot 14% gegaan en daarna gelijk aan de paal en nu tweede keer vol geladen naar 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alexander1984 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:15:
[...]

Is net nieuwe auto met nog geen 1000 km op de teller... Een keer tot 14% gegaan en daarna gelijk aan de paal en nu tweede keer vol geladen naar 100%.
Mja, hoeveel had hij bij ophalen @100%? Een pack bestaat uit een paar duizend cellen. Het wil niet zeggen dat elke nieuwe auto een 100% goed pack heeft. En het kan dus ook zomeer dat het BMS het niet goed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Inspired schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:18:
[...]

Mja, hoeveel had hij bij ophalen @100%? Een pack bestaat uit een paar duizend cellen. Het wil niet zeggen dat elke nieuwe auto een 100% goed pack heeft. En het kan dus ook zomeer dat het BMS het niet goed heeft.
Ophalen was 80% vol, toen een keer naar 100% geladen vanaf 60%. Alleen vrij vlot toen die 100% was gaan rijden. Nu de tweede keer naar 100% en tussendoor keer twee keer naar 80% geladen omdat die anders tijden lang op 100% zou staan of 97% (ritjes van 3% woon werk). En nu net 100% geladen.

Kan zijn dat die nog even keer naar 100% moet op korte termijn zodat die nog keer kan caliberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:29
Oekol schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:12:
[...]

Zet 'm op % en ga lekker genieten van de auto zou ik zeggen. Heb al maanden niet naar de km gekeken en behandel het als m'n telefoon. Onder de 20%? Hang ik 'm er aan. Heb echt zeer zelden dat ik niet uitkom met de kilometers. :)
Same al is de grens hier 40%. Ik kan thuis niet laden dus moet aan een openbare paal. Die willen nog wel eens vol zijn hier dus ik begin mijn 'zoektocht' bij 40% :) De hoeveelheid kms die aangegeven wordt is niet meer dan een indicatie en kan varieren en zal me daarom ook worst zijn. Een accu is een accu en dat is nou eenmaal niet zwart/wit.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Korvaag schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:30:
[...]

Same al is de grens hier 40%. Ik kan thuis niet laden dus moet aan een openbare paal. Die willen nog wel eens vol zijn hier dus ik begin mijn 'zoektocht' bij 40% :) De hoeveelheid kms die aangegeven wordt is niet meer dan een indicatie en kan varieren en zal me daarom ook worst zijn. Een accu is een accu en dat is nou eenmaal niet zwart/wit.
Ja precies, en hier wellicht wat te weinig tot 100% geladen de laatste twee week. Denk laat hem beetje op 80 a 90% omdat je weinig ritjes maakt of bijladen tot dat %.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:29
Alexander1984 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:38:
[...]

Ja precies, en hier wellicht wat te weinig tot 100% geladen de laatste twee week. Denk laat hem beetje op 80 a 90% omdat je weinig ritjes maakt of bijladen tot dat %.
Het inschatten van de state of charge is bij LFP lastiger dan bij de reguliere accu's. Dat betekent inderdaad dat als je niet altijd tot 100% laadt het BMS soms wat anders kan weergeven. Geloof dat in de handleiding en app staat dat je eens per week tot 100% moet laden met de LFP accu. Ik geloof het wel. Als ik laad op werk in Apeldoorn dan gaat ie naar 100% en alles tussendoor is afhankelijk van hoe lang ik aan de paal sta. Vroeg of laat gaat ie wel weer een keer naar 100%. Als het BMS daar een issue mee heeft, heeft ie pech. Had ie maar geen BMS moeten worden.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
Kwam er net nog achter dat de laapaal ontgrendeld bij stoppen met laden, dus dan geeft die ook geen stroom meer als die 100% vol is/wellicht nog staat te caliberen of nog wat stroom pakt. Dat maar snel aangepast in de instellingen van de paal, dan trekt de auto gewoon stroom uit de paal wanneer nodig of voor koelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Korvaag schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:30:
[...]

Snap ik! Kwam er van de week achter dat wij in een gemeente wonen die niet alleen zegt het beste jongetje van de klas te willen zijn maar dat ook zo goed als is.

Heb op loopafstand zo veel opties, dat ik het mij kan permitteren. Sterker nog, er is een snellader om de hoek, SuC om de hoek en waar ik sport iets van 12 tot 16 AC laders en iets van 6 DC laders. Ik moet echt m'n best doen om 't mis te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-06 18:41
Heeft iemand van jullie ook last van die geur in een nieuwe Tesla? Ik heb recent een proefrit gedaan en die ‘new car smell’ gaf me hoofdpijn. Het zullen wel die vluchtige stoffen zijn die uitdampen, maar hoe snel zijn die bij jullie vervlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
De mYne is bijna 5 maanden en zelfs nu ruik ik het nog wel eens.
Niet dat ik er last van heb.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:18
Nieuwe feature update. 2024.20

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35

Maximus

There is no substitute

Blijf het geklungel met 2024.14 maar zeer bijzonder vinden. Wellicht slaan veel auto’s de .14 over 😉

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:56
Belecthor schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:27:
Heeft iemand van jullie ook last van die geur in een nieuwe Tesla? Ik heb recent een proefrit gedaan en die ‘new car smell’ gaf me hoofdpijn. Het zullen wel die vluchtige stoffen zijn die uitdampen, maar hoe snel zijn die bij jullie vervlogen?
Bizar, ik heb het zelfs nooit opgemerkt.
Maar de mijne komt uit Shanghai, dus misschien was die al uitgedampt op de boot.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Lol beach buggy racen bij de supercharger tegen andere daar lokaal. Benieuwd of dat überhaupt actief gedaan wordt. Wellicht leuk tegen vrienden, maar hoe vaak sta je met vrienden bij de SuC? Of gaan we dan beach buggy competities organiseren net zoals die lightshows? Haha.

Verder een update aan de adaptieve koplampen is altijd goed. En met warm weer met iets minder lawaai de auto op temp houden lijkt me ook niet verkeerd. Niks mis mee met deze update als wij deze krijgen, want ergens deze week of begin volgende week zou die FSD 12.4 update moeten verschijnen voor onze buren aan de andere kant van de sloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Oekol schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:19:
[...]

Lol beach buggy racen bij de supercharger tegen andere daar lokaal. Benieuwd of dat überhaupt actief gedaan wordt. Wellicht leuk tegen vrienden, maar hoe vaak sta je met vrienden bij de SuC? Of gaan we dan beach buggy competities organiseren net zoals die lightshows? Haha.
Volgens mij is er gewoon een highscore board per supercharger locatie. Dus niet zo zeer realtime tegen elkaar. Maar had wel geinig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-06 09:26
Maximus schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:29:
[...]

Blijf het geklungel met 2024.14 maar zeer bijzonder vinden. Wellicht slaan veel auto’s de .14 over 😉
Wou net hetzelfde zeggen.
Enorm veel nieuwe updates op korte tijd, maar geen enkele lijkt volledig uit te rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:22:
[...]

Volgens mij is er gewoon een highscore board per supercharger locatie. Dus niet zo zeer realtime tegen elkaar. Maar had wel geinig geweest.
Klinkt wel meer logisch denk ik. Zag onderstaand bericht snel langskomen op X maar mijn Duits is slecht. Dus het bericht wel laten vertalen naar Duits maar de screenshot niet eens geprobeerd.

Maar als ik nu m'n best eens doe om 't te begrijpen lijkt het echt om een offline leader board te gaan inderdaad. Alsnog suf :D

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 25-05-2024 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:32
Oekol schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:19:
[...]

Verder een update aan de adaptieve koplampen is altijd goed. En met warm weer met iets minder lawaai de auto op temp houden lijkt me ook niet verkeerd. Niks mis mee met deze update als wij deze krijgen, want ergens deze week of begin volgende week zou die FSD 12.4 update moeten verschijnen voor onze buren aan de andere kant van de sloot.
Kijk even goed naar het model dat er bij staatm veel van die dingen die je noemt zijn enkel voor de cybertruck.

*Edit* laat maar.. ze hebben de pagina aangepast en meer modellen toegevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 25-05-2024 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
zwasie schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:28:
[...]

Wou net hetzelfde zeggen.
Enorm veel nieuwe updates op korte tijd, maar geen enkele lijkt volledig uit te rollen.
Ik heb zelf 2024.14.6 en ik snap dat er updates blijven uitrollen. Zelfs met deze versie heb ik dat als ik een raam naar boven laat gaan (een keer helemaal indrukken en dan loslaten), dat het dan weer naar beneden wil gaan. Dit gebeurt ook niet elke keer. Het enige wat dan werkt is het ingedrukt houden. Vreemd probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:30
Maximus schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:29:
[...]

https://www.notateslaapp....4-3-25-and-what-to-expect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFoxMan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:59
MoonRaven schreef op zondag 26 mei 2024 @ 00:18:
[...]

Ik heb zelf 2024.14.6 en ik snap dat er updates blijven uitrollen. Zelfs met deze versie heb ik dat als ik een raam naar boven laat gaan (een keer helemaal indrukken en dan loslaten), dat het dan weer naar beneden wil gaan. Dit gebeurt ook niet elke keer. Het enige wat dan werkt is het ingedrukt houden. Vreemd probleem.
Klinkt als een probleem met de calibratie. Heb je dit al geprobeerd: https://service.tesla.com...2B-8A71-FDE0F7B0734E.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35

Maximus

There is no substitute

Deze ken ik inderdaad; 't gaat mij meer om het enorm knullige proces. Snel nieuwe iteraties uitbrengen i.p.v. gevoelsmatig 'echt' het probleem oplossen en dan door gaan.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:27
Maximus schreef op zondag 26 mei 2024 @ 07:31:
[...]

Deze ken ik inderdaad; 't gaat mij meer om het enorm knullige proces. Snel nieuwe iteraties uitbrengen i.p.v. gevoelsmatig 'echt' het probleem oplossen en dan door gaan.
Daarom heb ik mijn updatevoorkeur weer op Standaard ingesteld. Al die kleine bug fixes versies laat ik aan me voorbij gaan op die manier. Zit nog op 2024.8.9 en geen nieuwe aangeboden gekregen. Helemaal tegen mijn Tweakers hart in ;) Want als de auto een update voorstelt, dan kan ik het weer niet laten om zsm te installeren. Vandaar de keuze voor Standaard.

Dus als je je stoort aan het "agile" proces qua updates. Laat 'm op Standaard staan of zet 'm daar weer op terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06 17:58
GekkeRipper schreef op zondag 26 mei 2024 @ 07:49:
[...]

Daarom heb ik mijn updatevoorkeur weer op Standaard ingesteld. Al die kleine bug fixes versies laat ik aan me voorbij gaan op die manier. Zit nog op 2024.8.9 en geen nieuwe aangeboden gekregen. Helemaal tegen mijn Tweakers hart in ;) Want als de auto een update voorstelt, dan kan ik het weer niet laten om zsm te installeren. Vandaar de keuze voor Standaard.

Dus als je je stoort aan het "agile" proces qua updates. Laat 'm op Standaard staan of zet 'm daar weer op terug.
Ik weet niet of standaard vs advanced iets toevoegd. Ik heb mijn M3 nu 11 maanden en wel geteld 2x een update als een van de eerste gehad, maar dat was nog in 2023. Ik zit nu ook nog op 8 en dat al 46 dagen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWUrYVXoaUflD-nMYosEcOTVb4k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mlAnD5pBVZ7uLjKx5Pih599.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkeRipper schreef op zondag 26 mei 2024 @ 07:49:
[...]

Die knop doet afaik geen kont. :+ Wellicht als je FSD hebt maar anders niet. Mijne staat niet op standaard en ik ben ook altijd laat. Heb nu ook gewoon nog 8.9. Rollout gaat obv VIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Nu ben ik, na bijna 5.000 km, nog best een leek op Tesla bediening gebied, maar gister nacht stap ik in de auto. Voorruit moest ontwasemd worden; ik dus de standaard ontwasem functie aangezet.. Verwarming ging vol blazen, maar er gebeurde bar weinig :? Het duurde behoorlijk lang voordat het ruit "helder/schoon" was + er bleven aan de binnenkant druppels hangen..

Nu vraag ik mij dus af, doe ik nou iets fout, was iets eenmaligs dat het niet lekker ging.. i dont know, maar als ik in de winter elke ochtend zolang moet gaan wachten (zo een 10 min. als het niet meer was)... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
beyazz06 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:09:
Nu ben ik, na bijna 5.000 km, nog best een leek op Tesla bediening gebied, maar gister nacht stap ik in de auto. Voorruit moest ontwasemd worden; ik dus de standaard ontwasem functie aangezet.. Verwarming ging vol blazen, maar er gebeurde bar weinig :? Het duurde behoorlijk lang voordat het ruit "helder/schoon" was + er bleven aan de binnenkant druppels hangen..

Nu vraag ik mij dus af, doe ik nou iets fout, was iets eenmaligs dat het niet lekker ging.. i dont know, maar als ik in de winter elke ochtend zolang moet gaan wachten (zo een 10 min. als het niet meer was)... :X
In deze periode heb ik nog nooit echt moeten ontwasemen.
Ofwel heb je een lek zodat er water binnen komt, of er ligt natte kledij of zo in je auto. Kijk eens goed naar de tapijten en in je koffer of daar geen water binnen komt.

De enige keer dat ik echt moest ontwasemen was als we met 4 tijdens een regenbij instapten met allemaal natte jassen. En ook toen was het in een minuut weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Tommie12 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:14:
[...]

In deze periode heb ik nog nooit echt moeten ontwasemen.
Ofwel heb je een lek zodat er water binnen komt, of er ligt natte kledij of zo in je auto. Kijk eens goed naar de tapijten en in je koffer of daar geen water binnen komt.

De enige keer dat ik echt moest ontwasemen was als we met 4 tijdens een regenbij instapten met allemaal natte jassen. En ook toen was het in een minuut weer in orde.
Er ligt/lag in principe niets in de auto dat nat is/was.. Beetje vreemd dus, zal de komende dagen kijken of het zich gaat reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanhetwerk
  • Laatst online: 04:37
Kun je de draadloze telefoonoplader (model y) ook permanent uitzetten/uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Heeft hier iemand ervaring met het ontvangen van updates als de auto beperkt bereik heeft ivm een ondergrondse parkeergarage? Mijn MY heeft in de garage vrij weinig bereik en ik kan hem niet met een wifi punt verbinden. Hij staat vrijwel altijd in de garage en over het algemeen sta ik niet erg lang ergens anders geparkeerd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
hollandje schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:27:
Heeft hier iemand ervaring met het ontvangen van updates als de auto beperkt bereik heeft ivm een ondergrondse parkeergarage? Mijn MY heeft in de garage vrij weinig bereik en ik kan hem niet met een wifi punt verbinden. Hij staat vrijwel altijd in de garage en over het algemeen sta ik niet erg lang ergens anders geparkeerd :X
Beperkt bereik is hij ziet de wifi wel en verbind met 1 streepje? Dan gaat 't wel lukken. Ik heb amper 1 streepje wiifi op het werk en na een dag werken is 't gedownload. Ziet hij 't wifi netwerk niet is het uiteraard onbegonnen werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
aanhetwerk schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:26:
Kun je de draadloze telefoonoplader (model y) ook permanent uitzetten/uitschakelen?
Ja. Kabeltje er uit trekken. Staat op internet wel hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Oekol schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:29:
[...]

Beperkt bereik is hij ziet de wifi wel en verbind met 1 streepje? Dan gaat 't wel lukken. Ik heb amper 1 streepje wiifi op het werk en na een dag werken is 't gedownload. Ziet hij 't wifi netwerk niet is het uiteraard onbegonnen werk.
Haha niet eens, beperkt bereik als in 4g. Privé staat die in een Q-Park onder het water dus echt maar 1 streepje 4g. En ik werk vanuit huis, dus geen werk wifi |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-06 10:26
hollandje schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:35:
[...]

Haha niet eens, beperkt bereik als in 4g. Privé staat die in een Q-Park onder het water dus echt maar 1 streepje 4g. En ik werk vanuit huis, dus geen werk wifi |:(
Hotspot van mobiel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:42

bert pit

asdasd

Controleer de volgende keer of de airco aanstaat. Bij mij is de ruit altijd binnen enkele ogenblikken droog.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:24
Gisteren gereden in de nieuwe Y van een kennis, hij heeft "mijn" auto gekocht (zoals ik hem graag zou willem, Y, midnight cherry red en zwarte 20" wielen).
Echt mooi ding en zo ruim van binnen :o
Wel vond ik hem traag in vergelijking tot mn 2019 3.
Ik ben echt geen racer maar is toch wel een stap terug. Wanneer ik de Y wil gaan aanschaffen toch maar eens overwegen om toch misschien een LR te kopen. Keuzes keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
beyazz06 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:21:
[...]

Er ligt/lag in principe niets in de auto dat nat is/was.. Beetje vreemd dus, zal de komende dagen kijken of het zich gaat reproduceren.
Dan zou ook je airco defect kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:52

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

ybos schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:27:
Gisteren gereden in de nieuwe Y van een kennis, hij heeft "mijn" auto gekocht (zoals ik hem graag zou willem, Y, midnight cherry red en zwarte 20" wielen).
Echt mooi ding en zo ruim van binnen :o
Wel vond ik hem traag in vergelijking tot mn 2019 3.
Ik ben echt geen racer maar is toch wel een stap terug. Wanneer ik de Y wil gaan aanschaffen toch maar eens overwegen om toch misschien een LR te kopen. Keuzes keuzes...
Ff wachten met aanschaffen tot de SEPP is afgelopen en Juniper komt. Dan kun je de LR prima rechtvaardigen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
hollandje schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:35:
[...]

Als je al een hotspot maakt van je 4g 1 streepje wacht je langer dan als je naar een plek rijdt met openbare wifi. Of vaak bij (schoon) ouders langs met wifi :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Eerste 2 Model 3 Highland Performance staan op kenteken. Hier en hier de details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pdidi schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:34:
Eerste 2 Model 3 Highland Performance staan op kenteken. Hier en hier de details
Beide geïmporteerd? Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 14:59
628pk op kenteken, dan zijn ze nog flink geknepen of liegt Tesla over het vermogen? :P

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:24
Met gewichten van bijna 2 ton begint het toch kalm aan tijd te worden voor rekeningrijden :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 09-06 21:45

Aan de binnenkant horen geen druppels te hangen…
Vooruit ontwasemen heeft overigens 2 standen. Aan is het icoon oranje omlijnd, turbo stand (dubbel klik) is het vakje ook oranje ingekleurd.

Ik verwarm/koel eigenlijk altijd voor, dus wachten komt vrijwel nooit voor. Als ik het in de winter eens vergeet dan is de turbo stand ook echt turbo en kan je binnen no time op pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamaka
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23-05 18:56
Is er al een Model Y met HW4 gespot inmiddels in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 14:59
Anoniem: 525104 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:57:
[...]
Beide geïmporteerd? Hoe zit dat?
Schip is nog onderweg naar Zeebrugge, dus het zijn 2 modellen die ergens anders vandaan getoverd zijn.

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Vissa66 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 18:06:
[...]

Schip is nog onderweg naar Zeebrugge, dus het zijn 2 modellen die ergens anders vandaan getoverd zijn.
Zodra de toelatingsdatum is vastgesteld verdwijnt normaal gesproken de import status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvermeul
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-03 16:32
Lamaka schreef op zondag 26 mei 2024 @ 18:01:
Is er al een Model Y met HW4 gespot inmiddels in Nederland?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Als het goed is hebben VINs hoger dan 443XX HW4 aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
TheFoxMan schreef op zondag 26 mei 2024 @ 07:07:
[...]

Klinkt als een probleem met de calibratie. Heb je dit al geprobeerd: https://service.tesla.com...2B-8A71-FDE0F7B0734E.html
Hmm wellicht is dat het geweest, ik heb het probleem vandaag niet meer gehad. Wel had ik met een vorige update dat mijn stoel bij easy entry niet meer helemaal naar achteren ging, als ik een ander profiel en weer easy entry selecteerde wel. Soms rare issues in de software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Vissa66 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:59:
[...]

628pk op kenteken, dan zijn ze nog flink geknepen of liegt Tesla over het vermogen? :P
Precies omgekeerd.Tesla meldt zelf een piekvermogen van 460pk. Geen idee hoe zich dat verhoudt tot het netto maximumvermogen van 628pk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
pdidi schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:34:
[...]

Precies omgekeerd.Tesla meldt zelf een piekvermogen van 460pk. Geen idee hoe zich dat verhoudt tot het netto maximumvermogen van 628pk
460 kW = 626.7 PK O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
ybos schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:40:
[...]

Met gewichten van bijna 2 ton begint het toch kalm aan tijd te worden voor rekeningrijden :X :+
We betalen genoeg taks en wegentax ik verwacht voor dat bedrag dat ik en heel het land jaarlijks betaald gewoon goede wegen, ongeacht het gewicht van een wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Tommie12 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:40:
[...]

Dan zou ook je airco defect kunnen zijn.
Airco lijkt niet defect, koelt iig prima.
Smobbo schreef op zondag 26 mei 2024 @ 16:25:
[...]
Aan de binnenkant horen geen druppels te hangen…
Vooruit ontwasemen heeft overigens 2 standen. Aan is het icoon oranje omlijnd, turbo stand (dubbel klik) is het vakje ook oranje ingekleurd.

Ik verwarm/koel eigenlijk altijd voor, dus wachten komt vrijwel nooit voor. Als ik het in de winter eens vergeet dan is de turbo stand ook echt turbo en kan je binnen no time op pad.
Dat (druppels aan de binnenkant) was voor mij ook de trigger.

Heb overigens beide standen uitgeprobeerd; in stand 2 leek ie op heel laag standje te blazen.. Terwijl in turbo je m behoorlijk hoort blazen.

Had persoonlijk niet verwacht dat ik gisteren zou moeten ontwasemen..
bert pit schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:04:
[...]

Controleer de volgende keer of de airco aanstaat. Bij mij is de ruit altijd binnen enkele ogenblikken droog.
Uuh, het is een automatische programma/instelling die zelf eea aanzet.. Zoals de airco... Of doe jij het handmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Laatst online: 10-06 17:18
beyazz06 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 22:57:
[...]

Airco lijkt niet defect, koelt iig prima.

[...]

Dat (druppels aan de binnenkant) was voor mij ook de trigger.

Heb overigens beide standen uitgeprobeerd; in stand 2 leek ie op heel laag standje te blazen.. Terwijl in turbo je m behoorlijk hoort blazen.

Had persoonlijk niet verwacht dat ik gisteren zou moeten ontwasemen..
[...]

Uuh, het is een automatische programma/instelling die zelf eea aanzet.. Zoals de airco... Of doe jij het handmatig?
Geen lekkage? Eventueel in de kuip in je kofferbak water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jupinator
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06:39
peerke 1960 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:46:
[...]

Ff wachten met aanschaffen tot de SEPP is afgelopen en Juniper komt. Dan kun je de LR prima rechtvaardigen :)
Wat is het voordeel van wachten tot de SEPP afgelopen is dan? De auto is dan toch 2950 euro duurder ?
Pagina: 1 ... 342 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: