Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 341 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.674.843 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-05 11:16
World Citizen schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 23:23:
Ik ben onlangs begonnen aan zelf wrappen, en het valt echt enorm mee.

Ik zou adviseren om op Ali goedkope wrap folie te kopen en gewoon eens iets te wrappen. Al doe je het op een vaas of iets geks. Je bent dan 3 euro kwijt en hebt er eens mee gespeeld. (voorwaarden dat je een fohn in huis hebt).

Ik heb nu wat chrome strips gedaan, het chrome van de spiegels en wil nu de chrome strip achter op de klep doen (model S).

Ik heb in een hobbyruimte een oud keukenkastje hangen, en heb dat ook meteen gewrapt. Het is echt super simpel en heel erg vergevingsgezins. Je kunt op je gemak kijken en proberen. Je kunt er een uur over doen en langzaam stukje voor stukje glad strijken. Kijk ook 3 youtube filmpjes en ik weet zeker dat je denkt, "Dat viel inderdaad mee, dit is niet heel gek moeilijk".

Je moet gewoon de eerste 2x keer even doorgaan ook al gaat het fout. Aan het einde trek je het er af en pak je een nieuw stuk. Al je ervaring van het eerste stuk neem je mee. Voor die paar euro moet je er vanuit gaan dat je alles weer eraf trekt om het nog een keer iets beter te proberen. Na 3/4x heb je hem door.

Dan koop je vervolgens ppf folie ergens, en probeer je het eens.

Chrome delete op een Model S kost 750euro.
Een uitgesneden op maat doe het zelf set kost 250 euro.
Ik heb het nu zelf gedaan voor 12 euro en 2 zondagen.
Zo netjes man, heb ooit geprobeerd op spiegel maar kwam achter dat ik toch echt 2 linkerhanden heb.
Achteraf had ik het ook kunnen weten, want de man van de wrap bedrijf zei dat spiegel toch een van de moeilijkste is.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 19:09

World Citizen

FreeReef.nl

SirLct schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 00:37:
[...]

Zo netjes man, heb ooit geprobeerd op spiegel maar kwam achter dat ik toch echt 2 linkerhanden heb.
Achteraf had ik het ook kunnen weten, want de man van de wrap bedrijf zei dat spiegel toch een van de moeilijkste is.
Ja spiegels zou ik niet als eerste proberen :) . Maar de Tesla letters op de chrome strip aan de achterkant van een S zouden zelfs Femme doen twijfelen. Ik overweeg dat ook Pro te laten doen als het met niet lukt.

Tijd nemen is belangrijk. Knip een stuk uit, plak het ergens vast en werk dan op je dooie gemak verder en verder.

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-05 00:30
MoonRaven schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 00:30:
Oef, ik zag vandaag dat de prijzen van derde partij apps/diensten omhoog zijn gegaan (in mijn geval Tessie). Tesla gaat een betaalde versie van de API aanbieden. Tessie is van 4.99 naar 12.99 per maand gegaan (voorheen 5 voertuigen, nu 1 voertuig). Ik heb zelf een jaar geleden een levenslange sub genomen voor Tessie, toen was het nog 199 dollar, nu 499 (nog steeds een terugverdientijd na 40 maanden, met de nieuwe prijzen vs oude lifetime is het 15 maanden ipv 40). De dev heeft aangegeven dat dit gehonoreerd zal worden, al kost het hem geld.

Ik vraag mij dan ook af hoe het zal zijn met Teslamate e.d.
Teslamate is min of meer fucked: https://github.com/teslam...discussioncomment-9427407
De management samenvatting is dat de grote contributers geen auto hebben die ondersteund wordt door de relevante nieuwe API's en dat het opzetten van toegang tot de nieuwe API's van moeilijk tot.zeer moeilijk is voor de gemiddelde gebruiker.

Oh en specifiek voor de mensen hier. MCU2 (dus de Intel variant) is nog niet ondersteund op de nieuwe api en driver accounts ook nog niet. Je moet dus eigenaar van een relatief nieuwe Tesla zijn. MCU1 (oude model s enz) gaat sowieso niet ondersteund worden door de nieuwe API van Tesla.

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 23-05-2024 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 09:14
Bij mijn Y RWD voelt het stuur soms apart als ik naar full lock draai als ik stil sta of bij lage snelheid ( parkeren). Kan het moeilijk beschrijven. Maar het voelt alsof de auto niet gelukkig is als je full lock draait. Het voelt aan alsof het een harde stop is ipv wat zachter zoals met men X1 vroeger.

Iemand hier ook ervaring mee? Of iets wat moet nagezien worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 18:29
Sinds een maand een M3H, super blij mee, mijn passagiers hebben echter moeite om de juiste knop te gebruiken om de deur vanuit binnen open te maken. Diverse malen gehad dat voordat ik kon vertellen dat je op dat knopje moet drukken, er al aan de hendel getrokken is... echt al 5 keer gebeurt deze maand.

Hoe voorkomen jullie dat?

ik zal zelf te denken aan een zwarte sticker over de hendel heen, zodat je de naden niet kan zien waardoor het lijkt alsof het de normale hendel is.
Of een "emergency only" sticker op de noodhendel te plakken...
Ben er nog niet uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MadMan68
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 16:16
Heinemancp schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 07:27:
Sinds een maand een M3H, super blij mee, mijn passagiers hebben echter moeite om de juiste knop te gebruiken om de deur vanuit binnen open te maken. Diverse malen gehad dat voordat ik kon vertellen dat je op dat knopje moet drukken, er al aan de hendel getrokken is... echt al 5 keer gebeurt deze maand.

ik zal zelf te denken aan een zwarte sticker over de hendel heen, zodat je de naden niet kan zien waardoor het lijkt alsof het de normale hendel is.
Ben er nog niet uit.
Op het moment dat er iemand instapt die nog niet bij me hebt gezeten of waarvan ik weet dat ze het toch niet onthouden (schoonmoeder) zeg ik even dat ze aleen het knopje mogen gebruiken dat ze anders nooit meer mee mogen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 18:15
Armo schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 23:20:
[...]

Is dat niet een beetje overdreven? Ben wel benieuwd hoe je charging curves eruit zien :)

Wat mij trouwens opvalt is dat veel mensen denken dat je overal powersharing hebt. Zo ben ik vaak met scheve gezichten aangekeken bij V3/V4 SuC's als ik naast een andere auto inplug ipv een plekje overslaan.
Haha, 1x gehad dat iemand al ‘licht geïrriteerd’ aan kwam lopen bij een v3 waar ik naast hem ging staan. Toen ben ik nog voor hij er was even enthousiast aan m’n vrouw uit gaan leggen dat je nu met die v3’s eindelijk gewoon naast elkaar kan staan. Hij hoorde het volgens mij, want liep door naar z’n auto, rommelde wat, en liep weer weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 18:15
Heinemancp schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 07:27:

Ben er nog niet uit.
Bij het instappen wijs ik ze altijd even op het knopje. Dat is bij de m3h eigenlijk handiger, de vorige had geen icoontje op het knopje :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 18:51
Dutchlimits schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:15:
[...]

Mijn M3H stuur kraakt niet maar zit een soort tik in soms. Best irritant.
Heb ik volgens mij ook. Het is echt een heel klein tikje, maar je voelt het met name bij stilstand omdat het zo licht is. Kraken doet het hier ook iets. Dat is dat plastic insert ding onderaan. Daar een beetje mee wrikken en het is weg. Kan daar ook nog wel eens wat op spuiten.

De stoelkraak heb ik nog niet weten te pinpointen. Misschien dat ik daar toch ook zelf wat siliconen in spray (rails/frame).

Zodra m'n trekhaak is gemonteerd (6 juni) gaat er bij mij een reparatieverzoek komen voor het beter monteren van het bestuurdersportier plus portier rechtsachter. Misschien kunnen ze dat bij montage trekhaak ook meteen even meenemen.

Fijne auto die M3H, maar zeker niet vrij van issues.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 12:21
Caelorum schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 01:04:
[...]

Teslamate is min of meer fucked: https://github.com/teslam...discussioncomment-9427407
De management samenvatting is dat de grote contributers geen auto hebben die ondersteund wordt door de relevante nieuwe API's en dat het opzetten van toegang tot de nieuwe API's van moeilijk tot.zeer moeilijk is voor de gemiddelde gebruiker.

Oh en specifiek voor de mensen hier. MCU2 (dus de Intel variant) is nog niet ondersteund op de nieuwe api en driver accounts ook nog niet. Je moet dus eigenaar van een relatief nieuwe Tesla zijn. MCU1 (oude model s enz) gaat sowieso niet ondersteund worden door de nieuwe API van Tesla.
Dat is best wel teleurstellend, voor nu werkt het nog hoe lang nog wordt dus afwachten. Baal d'r wel van want ik vind het enorm leuk om lange termijn in te zien hoe de auto performt.
De ticket doorlezen zie ik best wel diverse ideeen om het toch wel werkend te houden eventueel met behulp van externe (commerciële) proxy diensten. Op zich zou ik daar zelfs wel wat geld voor over hebben. Ben zeer benieuwd waar dat heen gaat.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smobbo schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:53:
[...]

Afhankelijk van de persoon kan je soms prima even een praatje maken en ze hier op wijzen. Het is voor hun natuurlijk ook handig om te kiezen voor de snellere laadmogelijkheid.
Er zitten overigens ook genoeg mensen bij die zo chagrijnig kijken dat ik het gesprek niet aan ga ;)
Precies dit. Even een praatje om het uit te leggen helpt al enorm. En het is ook in het voordeel van de andere rijder.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehad dat iemand zo chagrijnig keek dat het me beter leek om ze niet aan te spreken...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:24
Nemen jullie dan geen "defect" kaartje mee om aan de andere kant te hangen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 31-05 18:10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hommer
  • Laatst online: 31-05 12:21
Smobbo schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:53:
[...]

Afhankelijk van de persoon kan je soms prima even een praatje maken en ze hier op wijzen. Het is voor hun natuurlijk ook handig om te kiezen voor de snellere laadmogelijkheid.
Er zitten overigens ook genoeg mensen bij die zo chagrijnig kijken dat ik het gesprek niet aan ga ;)
Ik heb ook wel een paak keer mensen aangesproken hierop, gewoon puur met de boodschap 'Wist je dat....' zonder vervelend te worden. De meeste mensen weten het helemaal niet. Na de uitleg verzette tot nu toe iedereen die ik aansprak zijn auto heel snel omdat ze begrijpen dat het ook hun eigen belang is.
En als ze niet verplaatsen kun je dat zelf ook gewoon doen als je er blijkbaar veel waarde aan hecht.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 18:18
Baco- schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:17:
[...]

Er zaten bugs in 2024.14.6 daarom is de uitrol gestopt…

2024.14.7 is de fix en deze is sinds een paar dagen aan het uitrollen in Amerika, al zie ik sinds vanmorgen ook wat meer auto’s in Europa dus hij komt eraan 👍🏻

https://www.teslafi.com/firmware.php
Ik kijk net, maar zie wel in germany allemaal X en S, geen 3 of Y. Of die worden morgen uitgerold of het is wachten op een nieuwere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19:51
Ik laad geregeld bij SuC's, gisteren moest ik toevallig in Tilburg laden, dus naar van der Valk gereden. Ben gewend dat je dan door de slagbomen moet, echter toen ik uitreed moest ik gewoon € 7,50 aftikken. Lijkt me toch dat als je bijvoorbeeld binnen een x aantal minuten daar weg bent geen parkeerkosten hoeft te betalen, daar zullen toch afspraken over gemaakt zijn. Anders wordt het laden wel een duur grapje alsnog.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:29
Davidas schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:53:
Ik laad geregeld bij SuC's, gisteren moest ik toevallig in Tilburg laden, dus naar van der Valk gereden. Ben gewend dat je dan door de slagbomen moet, echter toen ik uitreed moest ik gewoon € 7,50 aftikken. Lijkt me toch dat als je bijvoorbeeld binnen een x aantal minuten daar weg bent geen parkeerkosten hoeft te betalen, daar zullen toch afspraken over gemaakt zijn. Anders wordt het laden wel een duur grapje alsnog.
Je moet daar inderdaad even naar binnen om je ticket te valideren en gratis uit te kunnen rijden. Is wat omslachtig.
Zie: https://www.google.nl/map...1tmn_cmhh?hl=en&entry=ttu

[ Voor 29% gewijzigd door The__Virus op 23-05-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
MadMan68 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 07:29:
[...]

Op het moment dat er iemand instapt die nog niet bij me hebt gezeten of waarvan ik weet dat ze het toch niet onthouden (schoonmoeder) zeg ik even dat ze aleen het knopje mogen gebruiken dat ze anders nooit meer mee mogen rijden.
Maakt dit dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik heb vorige week een M3P uit 2019 gekocht, maar heb nog geen winterset. Heeft er iemand tips, buiten Marktplaats, hoe je het best een (tweedehands) set kan vinden? Mijn zomerset zijn de 20" Stiletto Gunpowder Grey, dus die haal ik het liefst ook voor mijn winterset. Alleen de velgen kosten bij Tesland al €1240,- per velg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 23:48

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

De hendel is de noodrelease voor de deur en doet het raam niet naar beneden (?) bij het openen van de deur. De kans bestaat dat je dus het glas breekt wanneer je op deze manier de deur opent.

https://www.tesla.com/own...86-9C9C-10F4A276AB8B.html

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 19:10
Caelorum schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 01:04:
[...]
Ah... Ik had helemaal niet stil gestaan bij dat ik MCU2 heb.. 2021 Klinkt voor mij nog nieuw genoeg.. Hopelijk zal de support blijven..

Wel vreemd, ik ben wel overgegaan naar de Next-Gen connection met een virtual key. Dus het lijkt mij dat het blijft werken.

[ Voor 10% gewijzigd door MoonRaven op 23-05-2024 10:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:32
Notna schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:24:
[...]
De hendel is de noodrelease voor de deur en doet het raam niet naar beneden (?) bij het openen van de deur. De kans bestaat dat je dus het glas breekt wanneer je op deze manier de deur opent.

Het raam gaat wel naar beneden, maar als je de deur mechanisch opent terwijl je de deur open duwt, kan je met het glas tegen de rand aan komen omdat het niet snel genoeg naar beneden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Notna schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:24:
[...]

Bij mijn model Y 2024 was dat niet het geval, raam gaat ook wat naar beneden. Iets nieuw dan in de laatste modellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Laatst online: 30-05 19:10
k995 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:49:
[...]

Bij mijn model Y 2024 was dat niet het geval, raam gaat ook wat naar beneden. Iets nieuw dan in de laatste modellen?
Voor zover ik mij kan herinneren is dat in een van de updates in het afgelopen jaar aangepast.

Edit: ik heb de updates net snel doorgenomen en ik kan het niet vinden... Bij een update gaan de ramen wel wat naar beneden zodat je er uit kan.

[ Voor 18% gewijzigd door MoonRaven op 23-05-2024 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 23:48

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

DaCoTa schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:47:
[...]

Het raam gaat wel naar beneden, maar als je de deur mechanisch opent terwijl je de deur open duwt, kan je met het glas tegen de rand aan komen omdat het niet snel genoeg naar beneden gaat.
Ah, dat was het, thanks!

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Zie Topicwarning: "of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe". Deze posts zijn dus ook verdwenen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Awoodentree schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:13:
Ik heb vorige week een M3P uit 2019 gekocht, maar heb nog geen winterset. Heeft er iemand tips, buiten Marktplaats, hoe je het best een (tweedehands) set kan vinden? Mijn zomerset zijn de 20" Stiletto Gunpowder Grey, dus die haal ik het liefst ook voor mijn winterset. Alleen de velgen kosten bij Tesland al €1240,- per velg..
Ik spotte vorige week een volledige winterset op de tesla standaard 18 inch velgen voor 500 op ebay kleinanzeigen.

Wellicht geen 22 inch, maar voor het prijsverschil zou ik er niet langer over nadenken

[ Voor 8% gewijzigd door Valentijn op 23-05-2024 11:37 ]

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
Bakkerty schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:25:
[Afbeelding]
Ik zag dit toevallig op streetview op Google maps bij de supercharger in Uden.
Doet me denken aan de verhalen hierboven.
Is het erg sociaal….? Ik vindt van niet. Het is niet erg druk. Maar als het verder vol had gestaan had ik toch even z’n shirtje weghaalt.
De man zit zelf nog wel in z’n auto.
Waar zou het leggen van shirtjes bij moeten helpen? 8)7

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
MoonRaven schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:52:
[...]

Voor zover ik mij kan herinneren is dat in een van de updates in het afgelopen jaar aangepast.

Edit: ik heb de updates net snel doorgenomen en ik kan het niet vinden... Bij een update gaan de ramen wel wat naar beneden zodat je er uit kan.
Twee jaar geleden volgens mij al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
Zou je me wellicht kunnen uitleggen hoe het zit met software branches?

Je zou denken dat 2024.14 een opvolger is van 2024.8, maar zie dat er in 2024.9.5 nieuwe features zitten (zoals betere interior cam monitoring), maar die zitten niet in 2024.14.

Klopt het dat 2024.9 een doorontwikkeling is van 2024.8, en er parallel teams aan werken, waardoor de features van 2024.9 in de opvolger van 2024.14 zullen komen?

Keep it cool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Valentijn schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:39:
[...]
Klopt het dat 2024.9 een doorontwikkeling is van 2024.8, en er parallel teams aan werken, waardoor de features van 2024.9 in de opvolger van 2024.14 zullen komen?
In ieder geval parallele branches. Wat ergens ook wel logisch is want ze hebben ook FSD in de VS, welke echt niet met alleen maar een feature toggle uit staat. In het verleden hebben ze wat zooi moeten backporten naar ons plebs in Europa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matteo1992
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-07-2024
mauricefoldes schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:34:
M’n M3LR toch even voorzien van andere doppen, maakt hem net wat meer af zo. 🙌🏽[Afbeelding]
Mag ik weten hoe snel je van Yeslak krijgt, ik kijk naar deze petten van Yeslak, ik heb eerder van Ali gekocht, het duurde 45 dagen voordat het aankwam, en het artikel kwam beschadigd aan, dus ik wil het risico niet nog een keer nemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojan
  • Laatst online: 07:19
Kun je gerust met de thuislader laden als er regen wordt verwacht en de onderste 2 dc poorten dus niet beschermd zijn. Ik kan hier niets over vinden in de handleiding, maar wil geen risico op kortsluiting hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
turbojan schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:51:
Kun je gerust met de thuislader laden als er regen wordt verwacht en de onderste 2 dc poorten dus niet beschermd zijn. Ik kan hier niets over vinden in de handleiding, maar wil geen risico op kortsluiting hebben.
Ja, net zoals je in de straat aan de laadpaal kan staan in de regen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
[...]

Je zou denken dat 2024.14 een opvolger is van 2024.8, maar zie dat er in 2024.9.5 nieuwe features zitten (zoals betere interior cam monitoring), maar die zitten niet in 2024.14.

Op 2024.9.5 zit FSD 12.4.. waarschijnlijk heeft FSD 12.4 zo lang geduurd dat dze nu pas uitkomt terwijl 2024.14 al uitgebracht was. FSD zal wel voor meer testen en finetunen nodig hebben, en tijdens dat process kunnen ze geen nieuwe features toevoegen aan de branch om alle variabelen gelijk te houden.
Je moet het dus zo zien:
2024.14 heeft de meeste feature
2024.9 heeft de laatste FSD. de Interieur cam monitoring waar jij het over hebt is wss onderdeel van FSD 12.4.
Hoop dat het duidelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02:02
Goedemorgen,

Binnen de garantie had ik keer mijn achterste draagarm laten vervangen. Piepte toen na een jaar.

Nu buiten de garantie piept het aan de voorkant. Langsgeweest en waarschijnlijk nieuwe draagarm en iets met nok(veer)?. Echter bij kostenraming is het 2295 euro!

Nu lees ik hier op forums dat het niet zo duur is. Foutje van tesla?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:51
[...]

Dat heeft te maken met dat 2024.9 nu de laatste FSD versie heeft in USA. Het cijfer achter de punt is de week dus hoe hoger hoe nieuwer. Uiteindelijk gaat dat wel weer gelijk lopen, maar je ziet nu sinds ze FSD uit de bèta hebben getrokken en het nu 'supervised' heet dat er aparte updates zijn voor niet FSD landen en FSD landen.

De interieur camera waar je het over hebt is een update in de FSD 12.4 waarbij je minder het stuur hoeft aan te raken (de 'nag') en de camera je in de gaten houdt of je oplet. Dat geldt ook alleen nu nog maar voor de FSD update.

Zie de illustratie hier beneden en lees vooral hier en hier meer info hoe het werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1Zf2gREodrbt310mRAHbfWPeGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AibJhRZ0DUPvU9tY9TmVXXX7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Oekol op 23-05-2024 12:08 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Oekol schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:06:
[...]
Zie de illustratie hier beneden en lees vooral hier en hier meer info hoe het werkt.

[Afbeelding]
Met de kanttekening dat volgens dat plaatje nieuwere releases wel altijd alles meenemen van vorige releases, en dat is dus niet zo. Feitelijk zijn er nu sowieso minstens twee release/master branches waar de releases vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 15:14

Bob

turbojan schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:51:
Al die pinnen, zowel type 2 AC als de DC pinnen, zijn niet zomaar verbonden en daar staat dus standaard geen spanning op. Zou wel handig zijn, poortje openwrikken en 400 V DC aftappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:44
Zensu schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:05:
Goedemorgen,

Binnen de garantie had ik keer mijn achterste draagarm laten vervangen. Piepte toen na een jaar.

Nu buiten de garantie piept het aan de voorkant. Langsgeweest en waarschijnlijk nieuwe draagarm en iets met nok(veer)?. Echter bij kostenraming is het 2295 euro!

Nu lees ik hier op forums dat het niet zo duur is. Foutje van tesla?
Piepende of krakende geluiden zijn in bijna alle gevallen de draagarmen. Zojuist even gekeken die van mij zijn vrij recent vervangen (in de garantie). Op de factuur staat een bedrag van 82.64 Euro per stuk. Daar komt dan nog de uitlijning van 130 Euro bij. Nokveer zegt mij zo snel niets, maar dat is wel een heel stevig bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-05 13:38
Awoodentree schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:13:
Als de velgen die je wilt zo duur zijn, kan je ook overwegen om alleen winterbanden te nemen, en dan steeds de banden op de velg te wisselen.

Kost wel wat, maar goed, als je winterset anders 4x1240,- +4x banden kost... Kan je heel vaak banden wisselen voordat het financieel een slecht idee was. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Caelorum schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:13:
[...]

Met de kanttekening dat volgens dat plaatje nieuwere releases wel altijd alles meenemen van vorige releases, en dat is dus niet zo. Feitelijk zijn er nu sowieso minstens twee release/master branches waar de releases vandaan komen.
Klopt dat geef ik ook aan in 't bericht. Je hebt nu een FSD stroom en een niet FSD stroom. Waarbij je moet denken aan FSD landen vs geen FSD landen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02:02
Dutchy88 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:21:
[...]

Piepende of krakende geluiden zijn in bijna alle gevallen de draagarmen. Zojuist even gekeken die van mij zijn vrij recent vervangen (in de garantie). Op de factuur staat een bedrag van 82.64 Euro per stuk. Daar komt dan nog de uitlijning van 130 Euro bij. Nokveer zegt mij zo snel niets, maar dat is wel een heel stevig bedrag.
Ja erg duur. Even normale autongarages navragen ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 11:13

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Ethirty schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:34:
[...]

Nieuwe Superb PHEV staat ook op de lijst, maar het prijsverschil elke maand is navenant. Trekhaak is vooral voor kleine aanhanger, wellicht een vouwwagen maar zeker geen caravan. Als het al zwaarder wordt dan alleen lokaal verkeer.
Dit zijn mijn ervaringen met een Model Y RWD en vouwwagen op vakantie.

In de zomervakantie naar de Vogezen geweest en drie keer gestopt (Maastricht, Arlon, Metz) en één keer extra in Epinal om op bestemming niet gelijk te hoeven laden. Telkens ongeveer 1,5 uur tussen de stops van een minuut of 20 a 30. Meestal konden we weer door voordat we zelf zover waren.

Reken maar op ongeveer een kwart meer verbruik op de snelweg met een vouwwagen erachter.

[ Voor 3% gewijzigd door styno op 23-05-2024 14:21 ]

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• styno

styno

The__Virus schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:57:
[...]

Je moet daar inderdaad even naar binnen om je ticket te valideren en gratis uit te kunnen rijden. Is wat omslachtig.
Zie: https://www.google.nl/map...1tmn_cmhh?hl=en&entry=ttu
Zo werkt het uit eigen ervaring ook bij V/d Valk in Sliedrecht (zelf ticket scannen op de balie rechts na de ingang) en via de receptie in Verviers (Belgie).

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan68
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 16:16
Tot nu toe wel, moet zeggen dat ik de MY pas 2 maanden heb, de tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvleij
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 30-05 09:35
jojost1 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:11:
[...]

Ik geloof zelfs dat het in de auto vermeld staat onder ‘Tips voor Superchargen’ oid :) hoop dat het bij veel mensen dan dus toch wel bekend is. Ik dacht zelfs dat die tips proactief vol in beeld komen de eerste keer dat je aan een Supercharger hangt.
(Maar misschien schat ik de gemiddelde bestuurder te hoog in en tikken ze dat venster gewoon meteen weg)
Maar die meldingen zijn eigenlijk niet super duidelijk denk ik, blijkbaar. Viel mij bv op in Eemnes van het weekend dat er een aantal laders als "buiten bedrijf" stonden als je in de kaart op de locatie klikte. Grappig genoeg sloot ik mijn eigen auto juist op zo'n buiten bedrijf lader aan, omdat je in de zon dat onverlichte logo niet kan zien zeg maar. Maar nadat ik mijn auto aan een werkende SuC aangesloten had waren we zomaar een stuk of 5 aankomende Teslas die hem ook probeerden. Een paar gewaarschuwd, maar er was geen beginnen aan eigenlijk. Die melding (EN de uitleg over v2 vs vs3/4) is dus schijnbaar niet duidelijk genoeg voor de meeste mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:42

Bever!

3

Menesis schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:59:
Vraagje: Model3 LR 2021 heeft twee motoren, één van 158 kW en één van 208 kW. Als je vol "gas" geeft, betekent dit dan dat de accu 158 kW + 208 kW = 366 kW (+nog wat extra vanwege verliezen) aanlevert? Dat zijn wel grote getallen..
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 15:28
Davidas schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:53:
Je kunt bij VD Valk in Tilburg binnen je kaartje scannen als je je auto hebt geladen en dan betaal je niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• styno

styno

sarlo schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:49:
[...]

Je kunt bij VD Valk in Tilburg binnen je kaartje scannen als je je auto hebt geladen en dan betaal je niets.
Als ik me niet vergis hing er zelfs een briefje bij de poort waar dat op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 31-05 11:04
Anoniem: 525104 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 23:18:
[...]

Zeker een goed punt inderdaad. Ben het nog aan het overwegen. Wou in eerste instantie gaan voor keramische coating en belande toen ineens in PPF artikelen en vergelijkingen ;)
Je hebt hele mooie kant en klaar setjes die motorkap en voorbumper beschermen en wat op maat al gesneden is. Ik heb het gedaan en prima, de zijschermen niet maar voor de prijs voor 250 ook de zijkanten erbij en dan ben je heel eind beschermd en stukken goedkoper dan het laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 08:31
Ik overweeg om een model Y LR RWD private te leasen welke partij kunnen jullie hiervoor aanraden? Wil wel een nieuwe auto dus geen occasion vanwege range. Rij zelf al 8 jaar elektrisch maar nog geen Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:27
Vaevictis_ schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:45:
Ik overweeg om een model Y LR RWD private te leasen welke partij kunnen jullie hiervoor aanraden? Wil wel een nieuwe auto dus geen occasion vanwege range. Rij zelf al 8 jaar elektrisch maar nog geen Tesla.
De LR RWD is nog maar pas op de markt, dus die zal je niet tweedehands vinden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Laatst online: 31-05 11:11

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Tommie12 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:52:
[...]

De LR RWD is nog maar pas op de markt, dus die zal je niet tweedehands vinden.
Gelukkig zoekt hij ook geen okaassjonnetje :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Alexander1984 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:11:
[...]

Je hebt hele mooie kant en klaar setjes die motorkap en voorbumper beschermen en wat op maat al gesneden is. Ik heb het gedaan en prima, de zijschermen niet maar voor de prijs voor 250 ook de zijkanten erbij en dan ben je heel eind beschermd en stukken goedkoper dan het laten doen.
Ja? Was dat een beetje te doen? Ik zag al verschillende kits voorbij komen maar goed. Je moet volgens mij ook je lak goed preppen van te voren, ook als je auto net nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 31-05 11:04
Anoniem: 525104 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:12:
[...]

Ja? Was dat een beetje te doen? Ik zag al verschillende kits voorbij komen maar goed. Je moet volgens mij ook je lak goed preppen van te voren, ook als je auto net nieuw is.
Ja was goed te doen, even goed ontvetten en zeer goed nat maken en er onder uit drukken en dan zit het goed. Ach en klein lucht belletje of imperfectie soms omdat het eerste keer is heb ik voor lief genomen, gaat erom minder steenslag en als ik het keer er af haal dat de auto in goede staat nog is.
2BFair lakstift in juiste kleur erbij mocht er toch nog ergens pitje komen wat heus zal gaan gebeuren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-05 06:57
Afgelopen week naar Polen gereden voor vakantie met de Model Y - RWD. Ge-wel-dige auto.
2 volwassenen, 1 baby van 11M en 1 kind van 2.5 jaar.

2409 km
508 kWh

Plussen:

- Wat gaat er een bak met zooi in die auto, echt niet normaal. Alleen al die ruimte onder de laadvloer kan je al meerdere schoenen en andere meuk kwijt.
- Auto pilot op de autobahn _O_
- Snel laden gaat echt als een kogel, niet normaal. Elke snellader haalde de >170 kW. Onze gemiddelde stop was ongeveer 45-60 minuten in verband met luiers, hapjes etc., de kinderen zijn duidelijk de bottleneck. Dus we hebben eigenlijk altijd de auto tot 100% snelgeladen, sterker nog ik moest meestal terug naar de auto om hem weg te zetten :')
- Ionity is koning qua locatie en snelheid.
- Nooit hoeven wachten op laden
- Tesla navigatie is echt fantastisch, werkt zeer makkelijk (laadstops toevoegen of verwijderen etc.)

Minpunten:

- Er zijn nauwelijks Tesla chargers in Polen. Als die er zijn zitten ze midden in de stad (waar je dus niks aan heb omdat je 30 minuten moet gaan omrijden). Hierdoor heb je niks aan de Tesla navigatie in Polen. Andere snellaadstations staan soms NIET in de Tesla navi, maar kan je met ABRP wel prima vinden. Bijvoorbeeld Ionity Poznan ontbreekt compleet, terwijl dit de beste optie is.
- Waarom kan die cruise control niet harder dan 150 km/h, wat is dit voor **** bullshit
- Gemiddelde efficiency 211 Wh/km op 1400 km. Autobahn is cruise control op 150 km/h. Als de kinderen eruit moesten vaak +- 180 km/h gereden om de batterij leeg te trekken voor de volgende laadstop. :+
- Kind van 11M is rampzalig, die is het spuug zat na een paar uur in die stoel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-05 07:15
Lollercopter schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:45:
- Waarom kan die cruise control niet harder dan 150 km/h, wat is dit voor **** bullshit
Ter bescherming van jezelf, inzittende en medeweggebruikers?

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-05 06:57
RaRo74 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:50:
[...]

Ik heb nog nooit een auto gehad waar een limitatie op de cruise control snelheid zat, maar in de praktijk geeft je toch handmatig gas bij hoge snelheid.
Eigenlijk is het toch wel logisch dan, zeker als er nog een adaptief element in zit wat niet goed meer kan inschatten wat er gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:03
RaRo74 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:50:
[...]

Ik dacht dat het, sinds Vision, 140 Kmh was? Of is dat bij Autopilot en bij TACC 150 Kmh? Voor Vison was het 150Kmh
Ik heb regelmatig een "strafstop" moeten maken omdat ik rijdend op Autopilot 135 Kmh even gas gaf om een achterligger voor te blijven en dan ging boven de 140 Kmh de autopilot eraf en niet meer aan tot ik gestopt was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Mackeessie schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:10:
[...]

Ik dacht dat het, sinds Vision, 140 Kmh was? Of is dat bij Autopilot en bij TACC 150 Kmh? Voor Vison was het 150Kmh
Ik heb regelmatig een "strafstop" moeten maken omdat ik rijdend op Autopilot 135 Kmh even gas gaf om een achterligger voor te blijven en dan ging boven de 140 Kmh de autopilot eraf en niet meer aan tot ik gestopt was.
AP 140 en TACC 150 is het nu. Overigens is die strafstop er nu af als je per ongeluk inhaalt en boven de 140km/u uit komt. AP gaat piepen als een gek er komt een error en daarna kan je weer aanzetten zonder te hoeven stoppen kwam ik laatst achter. Tenzij het een echte error was. Kwam overigens niet bij de max 5 strikes bijgeschreven, dus dat is ook positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 31-05 11:39
Oekol schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:23:
[...]

AP 140 en TACC 150 is het nu. Overigens is die strafstop er nu af als je per ongeluk inhaalt en boven de 140km/u uit komt. AP gaat piepen als een gek er komt een error en daarna kan je weer aanzetten zonder te hoeven stoppen kwam ik laatst achter. Tenzij het een echte error was. Kwam overigens niet bij de max 5 strikes bijgeschreven, dus dat is ook positief.
Viel me ook al op. Een paar keer een dot gas gegeven met schrik omdat ik net boven een 140km/u kwam. Fijn dat dit weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Oekol schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:49:
[...]
Klopt dat geef ik ook aan in 't bericht. Je hebt nu een FSD stroom en een niet FSD stroom. Waarbij je moet denken aan FSD landen vs geen FSD landen.
yes, en ik geef alleen maar aan dat die artikelen wat achterlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Soort van. Bijv. bij stoplicht pakt die eerst de achterste motor. En dat heeft alles met de verschillende karakteristieken van de twee motoren te maken. De voorste is namelijk een inductie motor en de achterste een IPMSynRM motor.
En de power output en torque zijn anders van die twee motoren. Zou je ze beide vol aanzetten gaat je auto rare dingen doen, dus worden ze gelimiteerd door de software in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Lollercopter schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:45:
[...]
- Kind van 11M is rampzalig, die is het spuug zat na een paar uur in die stoel.
Haha ja, wij hanteren een max van 6 uur reizen op 1 dag met kinderen onder de 4. Is anders echt kansloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:13

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

styno schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:36:
[...]

Zo werkt het uit eigen ervaring ook bij V/d Valk in Sliedrecht (zelf ticket scannen op de balie rechts na de ingang) en via de receptie in Verviers (Belgie).
V/d valk schiedam ook. Vindt het ook echt heel irritant als ik met mijn zoontje van 1,5 jaar ben, die kan ik helemaal uit de stoel vissen om hem mee naar binnen te nemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-05 17:58
Psycho_Mantis schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:20:
[...]

V/d valk schiedam ook. Vindt het ook echt heel irritant als ik met mijn zoontje van 1,5 jaar ben, die kan ik helemaal uit de stoel vissen om hem mee naar binnen te nemen.
Daar is de Dog Mode toch voor? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Caelorum schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:55:
[...]

yes, en ik geef alleen maar aan dat die artikelen wat achterlopen.
Zonder meer waar. Komende uit 2021 hebben ze nog wel relevantie gelukkig qua hoe het werkt intern bij ze. En denk zelfs dat het wel weer relevant is over een tijd. Dan zal alles wel weer teruggaan naar 1. Dit lijkt me ook gedoe en elke keer als er weer een nieuwe uitrol is, is het nu vaak de FSD uitrol omdat daar duidelijk nu meer focus op ligt. Met de uitspraken van Elon Musk dat de toekomst de software is ook wel te begrijpen helaas voor ons.
Caelorum schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:18:
[...]

Haha ja, wij hanteren een max van 6 uur reizen op 1 dag met kinderen onder de 4. Is anders echt kansloos.
Kansloos absoluut. Soms lukt 1 uur al niet eens maar dat zijn fases. We komen hier net uit een fase dat je moet stoeien met de jongste van 1 om in haar stoel te krijgen. Nu weer niks aan de hand en stil. Einde dit jaar gaan we de randjes van het acceptabele opzoeken. In twee dagen naar Portugal rijden ipv drie verleden jaar. Dus ze moeten het volhouden tot Bordeaux. Komt vast goed en anders kan je heel goed achterin tussen de twee stoelen zitten hebben we vorig jaar gemerkt ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol
stefxx schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:32:
[...]

Exact werkt ook goed als je ff snel een supermarkt in moet rennen voor iets en de kleine ligt achter in de auto te slapen. Dogmode aan, telefoon aan met camera en snel naar de zelfscankassa. Tip: vertel het naderhand niet aan je vrouw als je thuiskomt. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmicTX
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-05 07:51
Psycho_Mantis schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:20:
[...]

Bij v/d valk Ridderkerk rij je door slagboom naar binnen en na zelfs meer dan een uur kan je gewoon uitrijden op kenteken. Hoef je gelukkig niet speciaal naar binnen voor een kaartje. En uiteraard betaal je niks. Echt relaxed. Neem aan dat ze dit ook op andere locaties gaan invoeren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 06:39
CosmicTX schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:53:
[...]

Bij v/d valk Ridderkerk rij je door slagboom naar binnen en na zelfs meer dan een uur kan je gewoon uitrijden op kenteken. Hoef je gelukkig niet speciaal naar binnen voor een kaartje. En uiteraard betaal je niks. Echt relaxed. Neem aan dat ze dit ook op andere locaties gaan invoeren toch?
Bij Breukelen is dat precies zo.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:13

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

stefxx schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:32:
[...]

Ik vindt maar niks om m’n kind achter te laten in de auto, dus doe dat dan ook niet.
Maar dat mag ieder zelf weten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnTz0r
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 29-05 18:04
AnTz0r schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:57:
Misschien zoek ik niet goed, maar ik kan niet snel ervaringen vinden rond aftermarket leer inbouwen op Tesla's [mbr]snip[/]

Ik weet nog niet of mijn leasemaatschappij daar akkoord mee zou gaan, maar ben wel benieuwd of er ervaringen mee zijn.
Offerte gekregen, kost zo'n 1800 euro en is voor mij daarmee een zeer competitief alternatief met de white interior optie: betere kwaliteit en meer kleuren/personalisatie. Over de inbouwkwaliteit kan ik niets zeggen.

Maar helaas, de leasemaatschappij heeft het afgeschoten. Ik doe morgen nog een poging bij het inbouwbedrijf, misschien hebben die de juiste ingang bij de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-05 16:58

bert pit

asdasd

AnTz0r schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:47:
[...]

Offerte gekregen, kost zo'n 1800 euro en is voor mij daarmee een zeer competitief alternatief met de white interior optie: betere kwaliteit en meer kleuren/personalisatie. Over de inbouwkwaliteit kan ik niets zeggen.

Maar helaas, de leasemaatschappij heeft het afgeschoten. Ik doe morgen nog een poging bij het inbouwbedrijf, misschien hebben die de juiste ingang bij de leasemaatschappij.
En wat krijg je dan, leer of kunstleer? En betreft het alles wat nu kunstleer is, of alleen de twee voorstoelen? Ik zou ook graag echt leer in de auto willen, vandaar de vraag.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabaaltje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 15:35
Kleine technische vraag:

Waar wijzig ik de telefoonsleutel status "verbonden" of "niet verbonden" die continue als melding op m'n Android telefoon tevoorschijn komt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6PC-iUmIbMM2px6_udoKN5V2MBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKZujZsjLkgbgmoTvkP9jh2Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
bert pit schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:54:
[...]

En wat krijg je dan, leer of kunstleer? En betreft het alles wat nu kunstleer is, of alleen de twee voorstoelen? Ik zou ook graag echt leer in de auto willen, vandaar de vraag.
Zag laatst een post op FB voorbij komen waarbij iemand zijn MY ook met leder had laten bekleden en daarbij gelijk de zitting had laten verlengen!
Staat véél mooier en zit denk ik ook echt beter. Mis langere zittingen echt (en ik ben zelf helemaal niet lang). In mijn vorige autos waren ze verstelbaar. Was echt fijn.
Deze heeft dan wel vergeten de bijrijder ook gelijk te verlengen... Dat is dan een gemiste kans. Maar verder erg fraai!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eF3mzLqcM3oL4YC1WrLRKE7rntU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fg3NZUMcwXHAdBH1DFcNX5NK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-05 17:30

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Voor de mensen die op een M3P aan het wachten zijn:

Een van de eerste geleverde MP3 in de USA. Zie ook de shorts op zijn kanaal. die auto vliegt vanaf stilstand :o

[ Voor 20% gewijzigd door spartacusNLD op 23-05-2024 21:09 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Warduss
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-05 10:54
kabaaltje schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:40:
Kleine technische vraag:

Waar wijzig ik de telefoonsleutel status "verbonden" of "niet verbonden" die continue als melding op m'n Android telefoon tevoorschijn komt?

[Afbeelding]
Onder settings, apps, tesla app, notifications en dan kan je phone key status uitvinken. Werd er zelf ook helemaal krankjorum van dat die melding continu naar voren kwam. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:01
spartacusNLD schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:06:

[YouTube: 2024 Tesla Model 3 Performance Highland 1st US Delivery!! Walk around, delivery delay rumors, & more]

Een van de eerste geleverde MP3 in de USA. Zie ook de shorts op zijn kanaal. die auto vliegt vanaf stilstand :o
Ook deze auto heeft de unieke Tesla polijst behandeling gekregen zo te zien. Helemaal vol met hologrammen/marring :+

Blijft toch wel echt bizar om te zien hoe Tesla zijn auto’s aflevert aan klanten.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi1986 op 23-05-2024 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-05 00:09
schumi1986 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:21:
[...]

Ook deze auto heeft de unieke Tesla polijst behandeling gekregen zo te zien. Helemaal vol met hologrammen/marring :+

Blijft toch wel echt bizar hoe Tesla zijn auto’s aflevert aan klanten.
Als er ooit nog een nieuwe Tesla komt zal dat mijn eis ook worden: alleen ongewassen met de stickers er nog op. Er is hier volgens mij tot op heden in ieder geval 1 iemand geweest die 'm zo heeft kunnen afhalen, een witte Y? Vervolgens kon hij/zij dan volgens Tilburg geen beroep meer doen op garantie lakdefecten binnen de 200 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Laatst online: 14-05 19:38
Ik kreeg vandaag een mailtje van Tesla dat de rente op de model y verlaagd is, van 6% naar 4,49%. Je zou kunnen overwegen om hem via tesla te financieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53
Allewijn schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:53:
[...]

Zag laatst een post op FB voorbij komen waarbij iemand zijn MY ook met leder had laten bekleden en daarbij gelijk de zitting had laten verlengen!
Staat véél mooier en zit denk ik ook echt beter. Mis langere zittingen echt (en ik ben zelf helemaal niet lang). In mijn vorige autos waren ze verstelbaar. Was echt fijn.
Deze heeft dan wel vergeten de bijrijder ook gelijk te verlengen... Dat is dan een gemiste kans. Maar verder erg fraai!

[Afbeelding]
Afgezien van de kleur is dit wel netjes gedaan (heeft wel wat weg van Volvo stoelen) 👍, ipv de meerprijs voor een wit interieur kun je wellicht ook voor echt leer gaan in een aangepaste kleur. Vind het idd wel echt zonde dat hier de bestuurdersstoel wel verlengd is en de bijrijdersstoel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etienne
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-07-2024
WeeMau89 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:00:
[...]

Ik kreeg vandaag een mailtje van Tesla dat de rente op de model y verlaagd is, van 6% naar 4,49%. Je zou kunnen overwegen om hem via tesla te financieren?
Klopt het dat het maar voor 1 dag is? Ik zie staan aanbieding geldig van 23 mei 2024 tot 24 mei 2024 met levering voor 30 juni 2024.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
WeeMau89 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:00:
[...]

Ik wacht wel op de 0,99% rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 31-05 18:10
Rente is nog erg hoog als je naar het veel hogere renteniveau kijkt in de VS. Maar die 0.99 is dan ook enorm laag daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 00:24
Vaevictis_ schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:23:
[...]

Ik wacht wel op de 0,99% rente.
Of de 4-8k korting in de maanden voor Juniper, of toch de Juniper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
mitsumark schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:44:
[...]

Of de 4-8k korting in de maanden voor Juniper, of toch de Juniper...
Geen idee waar dit over gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-05 14:15
Vaevictis_ schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 06:38:
[...]

Geen idee waar dit over gaat.
Model Y refresh heeft codename Juniper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:09
spartacusNLD schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:06:

[YouTube: 2024 Tesla Model 3 Performance Highland 1st US Delivery!! Walk around, delivery delay rumors, & more]

USA heeft natuurlijk iets andere specs, maar snel is het wel 👍🏼👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-05 12:29
FastForwardNL schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 06:48:
[...]

Model Y refresh heeft codename Juniper.
Is er al iets meer bekend of een gerucht wanneer deze in de verkoop gaan?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bert pit
  • Laatst online: 31-05 16:58

bert pit

asdasd

micmulder schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 07:56:
[...]

Is er al iets meer bekend of een gerucht wanneer deze in de verkoop gaan?
Jazeker, het ene gerucht is eind dit jaar, het andere gerucht is volgend jaar.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
Alweer een nieuwe Spring Update patch met bug fixes.

Update 2024.14.8 - Release Notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Davidas schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:25:

En zojuist uitgerold naar een MYP in Norway, made in germany. Grote kans dat .8 dus ook naar 3 & Y in Europa uitgerold gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Laatst online: 31-05 15:36
Ik heb hem via Athlon. Tja de meeste hebben keurmerk private lease, dus de afkoop en contract voorwaarden zijn voor 95% hetzelfde. Dan concurreren ze op aanvullende voorwaarden en dienstverlening. Ik vond Athlon verder prima, snel mail contact. Contract was snel rond en al met al in +/- 6 wkn rijden. Dus vanaf aanvraag, zelf contract doornemen, documenten aanleveren etc. Dus ik vond het proces best lekker gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
The_Woesh schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:58:
[...]

En zojuist uitgerold naar een MYP in Norway, made in germany. Grote kans dat .8 dus ook naar 3 & Y in Europa uitgerold gaat worden.
Ze kunnen het bijna Summer Update gaan noemen. :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Valentijn
Davidas schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:05:
[...]

Ze kunnen het bijna Summer Update gaan noemen. :+
als ik voor iedere keer dat ik teslafi checkte een euro kreeg... Reed ik denk ik een model X plaid :+

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:56

Damian

Insane Obtrusion

Allewijn schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:53:
[...]

[Afbeelding]
Sodeknetter wat lelijk en zonde :(

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricefoldes
  • Laatst online: 27-05 17:06
Matteo1992 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:50:
[...]

Mag ik weten hoe snel je van Yeslak krijgt, ik kijk naar deze petten van Yeslak, ik heb eerder van Ali gekocht, het duurde 45 dagen voordat het aankwam, en het artikel kwam beschadigd aan, dus ik wil het risico niet nog een keer nemen :(
28 April besteld, 30 April verzonden en 7 Mei had ik ze binnen.
Bij mij waren ze per stuk goed verpakt en onbeschadigd aangekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• styno

styno

Psycho_Mantis schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:19:
[...]

Ik vindt maar niks om m’n kind achter te laten in de auto, dus doe dat dan ook niet.
Maar dat mag ieder zelf weten natuurlijk.
Nog even wachten en ze kijken je de auto uit bij het snelladen zodat ze spelletjes kunnen spelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekol
Davidas schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:25:

Zie een undocumented change die ik nog niet tegen ben gekomen (wellicht gemist in de .7).
Staan er nu namelijk overal bij bij de undocumented changes, maar herkende ze niet. De onderste wel al eerder van gelezen, bovenste niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zGlcAmj.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/izFtVqQ.png

Pagina: 1 ... 341 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: