Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.699.969 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

Schwarz schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:52:
B stijl camera staat veel horizontaler gericht dan ik verwachtte. 360 parking cam lijkt me in de toekomst onmogelijk als software update helaas.
Als je de 'bird's eye view' camera van andere auto's kent, dan zijn er enkele bij, die het wegdek onder de auto ook laten zien. Er is daar geen camera, dat doen ze natuurlijk met projectie van wat eerder zichtbaar was. Dus met low-poly 3D-objecten, en projectie van wat de camera gezien had, is er wel een oplossing te verzinnen.

Hier een plaatje van een Nio ET7, die over een aantal objecten gereden is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixtOhJNjCZPXgTjjLcx3c0cttPQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0GQevM5WCYnwTWyKlna9DX0d.png?f=fotoalbum_large

Uit een aflevering van AT Zimmermann

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:20
Zojuist de nieuwe software update geïnstalleerd. Helaas geen ruitenwisserupdate of ingrijpende veranderingen. Wel geinig om nu alle cameras te kunnen bekijken. B stijl camera staat veel horizontaler gericht dan ik verwachtte. 360 parking cam lijkt me in de toekomst onmogelijk als software update helaas.[Afbeelding]
Inderdaad, had het ook niet verwacht dat die zo recht gericht staat eigenlijk. Dacht ook even blijf te zijn met grotere tekst nu in NL, maar denk dat doordat het laatst in een update al dikgedrukt is geworden nu met grotere lettertype te wordt voor mijn gevoel. Heb 'm weer terug gezet op standaard.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe-el2
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20-07 22:09
NMA schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 16:24:
Beste mensen, ik heb een vraag.

Bij het open doen van het linker achterportier van mijn M3 (RWD 2023) zag ik aan de binnenzijde van de carrosserie wat ondiepe krassen zitten. Bij inspectie van mijn rechter achterportier bleken ze hier ook (op dezelfde plaats) te zitten.

[Afbeelding]

Ik heb even aan de deuren gekeken of ik daar iets zie dat voor de krassen kan zorgen maar dat lijkt er niet te zijn. De rubbers die er zitten zijn schoon en glad. Het lijkt dus of de deur daar iets klemt of iets dergelijks.

Is dit normaal of moet ik even langs Telsa om de portieren opnieuw af te laten stellen?
Kan het zijn dat je gordels er tegenaan komen met het uitstappen? Of klem hebben gezeten?

Heb wel vaker dit soort schade gezien bij andere auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisK-Delft
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-08 21:54
Zojuist de nieuwe software update geïnstalleerd. Helaas geen ruitenwisserupdate of ingrijpende veranderingen. Wel geinig om nu alle cameras te kunnen bekijken. B stijl camera staat veel horizontaler gericht dan ik verwachtte. 360 parking cam lijkt me in de toekomst onmogelijk als software update helaas.[Afbeelding]
Heb wel het gevoel dat sinds de 2023.20.4.1 update ik meer auto's zie op de autopilot weergave en deze ook "stabieler" in beeld blijven, het beeld lijkt ook iets verder uitgezoomd. Herkennen andere dit ook? Lijkt er dan toch iets van de FSD in verwerkt te zitten wat bepaald wat er om de auto gebeurd? Autopilot zelf werkt nog het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2024

NMA

pe-el2 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 19:17:
[...]

Kan het zijn dat je gordels er tegenaan komen met het uitstappen? Of klem hebben gezeten?

Heb wel vaker dit soort schade gezien bij andere auto's.
Ik dacht eerst aan schade a.g.v. de schooltassen van de kinderen maar dan is het wel heel toevallig dat het bij beide portieren op dezelfde plek is.

Klem zitten van de riemen zoals jij suggereert zou ook goed mogelijk zijn. De kinderen zijn de enigen die achterin zitten en de achterportieren gebruiken. Die apen krijgen het meest onvoorstelbare nog voor elkaar dus een riem tussen de deur is zeker mogelijk.

Ik dacht ook nog even aan zand dat tussen de deur en de carrosserie ia gekomen. Het is de laatste weken erg droog geweest en de auto was dus vrij stoffig. Ik kan mij voorstellen dat bij het schoonmaken van de buitenzijde er wat zand/stof/etc. tussen de deuren en de rubbers gekomen is.

Ik ga de krassen even met Maguiers scratch removal wegpoetsen en dan eens kijken of ze terugkomen als de portieren gebruikt worden. Als ze terugkomen zal ik een service verzoek bij Tesla indienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online

djbarney

XBL: DeejayBarney

NMA schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 20:13:
[...]

Ik dacht eerst aan schade a.g.v. de schooltassen van de kinderen maar dan is het wel heel toevallig dat het bij beide portieren op dezelfde plek is.

Klem zitten van de riemen zoals jij suggereert zou ook goed mogelijk zijn. De kinderen zijn de enigen die achterin zitten en de achterportieren gebruiken. Die apen krijgen het meest onvoorstelbare nog voor elkaar dus een riem tussen de deur is zeker mogelijk.

Ik dacht ook nog even aan zand dat tussen de deur en de carrosserie ia gekomen. Het is de laatste weken erg droog geweest en de auto was dus vrij stoffig. Ik kan mij voorstellen dat bij het schoonmaken van de buitenzijde er wat zand/stof/etc. tussen de deuren en de rubbers gekomen is.

Ik ga de krassen even met Maguiers scratch removal wegpoetsen en dan eens kijken of ze terugkomen als de portieren gebruikt worden. Als ze terugkomen zal ik een service verzoek bij Tesla indienen.
Anders wellicht een idee om een a4tje dubbel te vouwen en er een stuk carbonpapier tussen te steken, dit met een plakbandje op z'n plek houden en dan de deur een paar keer openen en sluiten. Als de deur bij het openen dan op enige manier het metaal raakt dan krijg je netjes een afdruk er van op je papier, en kan je daarmee inderdaad naar 't tesla service center om dit te laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA

NMA

djbarney schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:17:
[...]

Anders wellicht een idee om een a4tje dubbel te vouwen en er een stuk carbonpapier tussen te steken, dit met een plakbandje op z'n plek houden en dan de deur een paar keer openen en sluiten. Als de deur bij het openen dan op enige manier het metaal raakt dan krijg je netjes een afdruk er van op je papier, en kan je daarmee inderdaad naar 't tesla service center om dit te laten fixen.
Dat is een goede. Eens kijken of ik nog ergens carbonpapier kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Kwam vanmorgen een cherry red model y tegen. Zag er niet eens zo verkeerd uit maar rood is 't niet. Gaat richting bruin toe of zo. Bijzondere kleur.

We gaan ze dus wel meer tegenkomen eindelijk. Wel een toevoeging aan het kleurenpallet op de weg

[ Voor 25% gewijzigd door Oekol op 18-06-2023 10:06 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
De nieuwe update doorgevoerd, WTF bij het rebooten hetzelfde probleem als een x-weken geleden.

Auto geeft weer 0% acculading aan (was 72%). Weer eens bms probleem....

De Tesla is an sich een fijne auto, maar dit is nu al de 2e keer dat me dit overkomt. Hopen dat ik maandag bij sec Eindhoven terecht kan. Ben op zijn zacht gezegd not amused.

Ik ga kijken welke opties ik heb, maar ik overweeg om over te stappen naar een IX3 (blijf toch BMW adept).

Auto is nog geen 3 maanden oud en nu voor de 3e keer al in de ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Willianv schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:29:
De nieuwe update doorgevoerd, WTF bij het rebooten hetzelfde probleem als een x-weken geleden.

De Tesla is an sich een fijne auto, maar dit is nu al de 2e keer dat me dit overkomt. Hopen dat ik maandag bij sec Eindhoven terecht kan. Ben op zijn zacht gezegd not amused.

Ik ga kijken welke opties ik heb, maar ik overweeg om over te stappen naar een IX3 (blijf toch BMW adept).

Zo’n omgebouwde ICE als de IX3 blijft een teleurstelling. Kijk dan naar de IX maar mooi vind ik die niet. En die Swarovski bedieningselementen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kien.kien
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-04-2024
Hoi allemaal, ik lees al een tijdje mee sinds mijn oog is gevallen op een MY LP om m’n tijdelijke voorloopauto te vervangen. Snel mijn ervaring tot nu toe: 18 mei keuze aan lm doorgegeven, 20 mei fiat gekregen en besteld. Afgelopen vrijdag sms met kenteken en VIN. Zaterdag mailtje naar Delivery met als antwoord: 20 juni op te halen in Tilburg. Helaas is mijn agenda vol en wordt het een week opgeschoven. Tot nu toe een pijnloos proces en soepel proces. Kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterinDen Haag
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-08 12:11
Gister de nieuwe software update uitgevoerd.
Verliep probleemloos. Tot vanmorgen.
Na openen van de auto bleef het scherm zwart. Aanraken had geen effect.
Even gewacht en toen maar de reset uitgevoerd. Had na de reset weer beeld, maar geen aanraakgevoeligheid.
Ik kon pin to drive niet intoetsen. Na nog een reset werkte het scherm weer naar behoren en kon ik wegrijden.
Ik weet niet of er een relatie is met de update. Iemand anders problemen ervaren na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
@PeterinDen Haag ja, ik..... zie mijn post van een paar berichten eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 16:38

ScreamGT

joejoe

Ik wacht nog wel even met deze update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Tja. Zo zijn er vast ook wel maandagmorgen modellen van een BMW IX3 te vinden. Er lijkt iets mis te zijn met je accu/BMS. Dit is gewoon pech, en dat kun je met elk merk hebben.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
@Inspired ja, ik weet het... maar het vertrouwen in de auto is er niet meer. En als ik geen vertrouwen meer heb...

Tel daarbij op de beroerde service van Tesla... het zou me zomaar kunnen doen besluiten om iets anders te kopen.

Maar ik ga eerst morgen maar even afwachten. Er kan natuurlijk altijd iets mis gaan en dan gaat het er over hoe men het oplost. Maar dit is nu al de 2e keer. Ik ben bang dat het ook niet de laatste keer is dat het me gaat overkomen.

Een nieuw accupack/bms zou het probleem waarschijnlijk helemaal oplossen, maar Tesla wil hier niet aan. (begrijp ik vanuit hun standpunt ook nog wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA

NMA

Vandaag klaagde de kinderen over dat de portieren lastiger open te krijgen zijn. Ik heb het ook even geprobeerd en ze lijken inderdaad een beetje te klemmen. Dat zou dus ook die krasjes in de carrosserie verklaren.

Ik kan mij niet herinneren dat ik hier in het voorjaar last van had. Zou dit dan door uitzetting als gevolg van het warme weer komen? Ik zal het eens in de ochtend proberen.

Ik heb in ieder geval een service afspraak gemaakt. Hopelijk is het een kwestie van de deuren opnieuw afstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Willianv schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:45:
@Inspired ja, ik weet het... maar het vertrouwen in de auto is er niet meer. En als ik geen vertrouwen meer heb...

Tel daarbij op de beroerde service van Tesla... het zou me zomaar kunnen doen besluiten om iets anders te kopen.

Maar ik ga eerst morgen maar even afwachten. Er kan natuurlijk altijd iets mis gaan en dan gaat het er over hoe men het oplost. Maar dit is nu al de 2e keer. Ik ben bang dat het ook niet de laatste keer is dat het me gaat overkomen.

Een nieuw accupack/bms zou het probleem waarschijnlijk helemaal oplossen, maar Tesla wil hier niet aan. (begrijp ik vanuit hun standpunt ook nog wel).
Snap ik. Ook is Tesla Service gemiddeld genomen zeker minder dan menig ander merk.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
DaCoTa schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 10:23:
[...]

90%, niet 80%

Ligt er idd aan hoe vaak je >500km per dag gaat rijden. Daarboven gaat de grotere batterypack tellen. (Meer dan 1x laden zeg maar).

Het andere zou kunnen zijn als je dagelijks korte ritjes maakt, hoe vaak in de week je naar de laadpaal moet. Met een LR kun je dan mss een dag later laden. Afstand en bezetting van laadpalen in de buurt gaat hier weer meetellen.
Wat een ander voordeel is van een groter accupack, is dat je ook extra kunt profiteren van lage stroomprijzen. Als je hier dmv dynamische tarieven op kunt sturen kan je de gemiddelde prijs flink drukken en dan is het fijn om extra veel te kunnen laden als de prijs erg laag is, of je zelfs geld terugkrijgt voor stroom. In mijn geval kan ik met de LR 3x heen en weer naar mijn werk op 1 lading en volstaat het om alleen in het weekend in de goedkoopste uren te laden. Met de RWD zou ik ook doordeweeks moeten hebben laden in gemiddeld gezien duurdere uren. Dit is natuurlijk niet dé reden om voor een LR te kiezen, maar een snelle rekensom voor mijn situatie komt hierdoor toch neer op een paar tientjes per maand lagere energiekosten.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:12
Taro schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:58:
[...]

Wat een ander voordeel is van een groter accupack, is dat je ook extra kunt profiteren van lage stroomprijzen. Als je hier dmv dynamische tarieven op kunt sturen kan je de gemiddelde prijs flink drukken en dan is het fijn om extra veel te kunnen laden als de prijs erg laag is, of je zelfs geld terugkrijgt voor stroom. In mijn geval kan ik met de LR 3x heen en weer naar mijn werk op 1 lading en volstaat het om alleen in het weekend in de goedkoopste uren te laden. Met de RWD zou ik ook doordeweeks moeten hebben laden in gemiddeld gezien duurdere uren. Dit is natuurlijk niet dé reden om voor een LR te kiezen, maar een snelle rekensom voor mijn situatie komt hierdoor toch neer op een paar tientjes per maand lagere energiekosten.
ook vergeleken met midden in de nacht laden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
hsb85 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:48:
[...]

ook vergeleken met midden in de nacht laden?
Jazeker, de auto laadt vandaag bijv. de komende 2 uren voor 18-19 ct/kWh, vanavond/vannacht ligt dat tussen de 28-32 ct/kWh met dynamische tarieven. Dit jaar zit ik gemiddeld onder de 20 ct/kWh met laden. Heb je nog ouderwets piek/dal, dan is het afhankelijk van je contract, maar vermoed toch al snel >10 ct/kWh duurder tov de laagste dynamische tarieven. Natuurlijk wordt dat richting de winter weer anders, maar ook dan is de zondagmiddag vaak goedkoper dan de rest van de week.

Ik heb laatst de auto in het weekend volgegooid en kreeg daarbij geld toe, heb de hele week gratis++ gereden (los van afschrijving uiteraard). Met een RWD had ik bijv. donderdagavond/nacht alsnog weer +-25 kWh moeten bijladen voor 25-35 ct/kWh. Die ene week heeft het hebben van de LR ipv RWD mij dus los van overige kosten die bij de LR hoger zijn, +-15 Euro aan energiekosten gescheeld.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
ScreamGT schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:35:
Ik wacht nog wel even met deze update.
Je zult hier natuurlijk alleen de negatieve verhalen lezen net zoals reviews. Heb de update gedaan en geen enkel probleem. Heb wel eens gehad dat er scherm zwart bleef (was niet in combi met een update) en dat die wat langer nodig had om wakker te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Oekol schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:18:
[...]

Je zult hier natuurlijk alleen de negatieve verhalen lezen net zoals reviews. Heb de update gedaan en geen enkel probleem. Heb wel eens gehad dat er scherm zwart bleef (was niet in combi met een update) en dat die wat langer nodig had om wakker te worden.
Update is hier ook zonder problemen gegaan, ik zou mij ook niet tegen laten houden door dergelijke berichten. Helaas gaat het hier en daar weleens mis, maar dat zijn echt uitzonderingen op een groot geheel waar het updateproces prima verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yulunga
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:37
Taro schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:58:
[...]

..maar ja, in dat geval zou je beter een compleet overzicht van de maandlasten moeten maken. LR is naar ik verwacht wat duurder in de verzekering dan een RWD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
yulunga schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:39:
[...]

..maar ja, in dat geval zou je beter een compleet overzicht van de maandlasten moeten maken. LR is naar ik verwacht wat duurder in de verzekering dan een RWD :)
Nee, want zoals ik al aangaf is dat geen reden (voor mij geweest) om voor de LR te gaan. Het is een mooie bijkomstigheid als je toch al voor de LR wilde gaan.

In mijn geval is de verzekering van een RWD hetzelfde als een LR (Univé). Ik was ook voor dezelfde banden/velgen gegaan, dus ook daar geen verschil in kosten. Wat bij de LR duurder is:
  • Aanschaf/afschrijving
  • Toekomstige wegenbelasting ivm extra gewicht
  • Energieverbruik
Ik heb om meerdere redenen voor de LR tov RWD gekozen, waar het voorbeeld hierboven er geen van was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsb85
Taro schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:58:
[...]

Jazeker, de auto laadt vandaag bijv. de komende 2 uren voor 18-19 ct/kWh, vanavond/vannacht ligt dat tussen de 28-32 ct/kWh met dynamische tarieven. Dit jaar zit ik gemiddeld onder de 20 ct/kWh met laden. Heb je nog ouderwets piek/dal, dan is het afhankelijk van je contract, maar vermoed toch al snel >10 ct/kWh duurder tov de laagste dynamische tarieven. Natuurlijk wordt dat richting de winter weer anders, maar ook dan is de zondagmiddag vaak goedkoper dan de rest van de week.

Ik heb laatst de auto in het weekend volgegooid en kreeg daarbij geld toe, heb de hele week gratis++ gereden (los van afschrijving uiteraard). Met een RWD had ik bijv. donderdagavond/nacht alsnog weer +-25 kWh moeten bijladen voor 25-35 ct/kWh. Die ene week heeft het hebben van de LR ipv RWD mij dus los van overige kosten die bij de LR hoger zijn, +-15 Euro aan energiekosten gescheeld.
enige verschil dat het dus wel sowieso 5 jaar duurt voordat je ook de extra kosten van LR er dan uit hebt (bij een RWD LR van EUR 4.000 extra) tot 10 jaar (bij een AWD LR van EUR 8.000 extra)

( EUR 4.000 / EUR 15 per week / 52 weken = 5,12 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:58:
[...]

In principe kan dit een voordeel zijn, maar dit vind ik wel een beetje kort door de bocht hoor.

Zo zeg je dat je met de RWD 25 kWh extra had moeten laden, maar het verschil in bruikbare capaciteit is eerder 17,5 kWh. Dat klopt dus al niet.

Bovendien wordt je op de goedkoopste momenten beperkt door hoeveel je in een uur naar binnen kunt krijgen. Voor zowel LR als RWD is dit maximaal 11 kWh op AC. Het hangt dus af van het prijsverloop op een dag of het echt wezenlijk uitmaakt.

Belangrijker is of je überhaupt de mogelijkheid hebt om de auto thuis op eigen stroom op te laden op de gunstigste tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
hsb85 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:48:
[...]

enige verschil dat het dus wel sowieso 5 jaar duurt voordat je ook de extra kosten van LR er dan uit hebt (bij een RWD LR van EUR 4.000 extra) tot 10 jaar (bij een AWD LR van EUR 8.000 extra)

Klopt, daarom is het zoals ik aangaf vooral een mooie bijkomstigheid. Het moet niet de enige reden zijn dat je voor een LR gaat. Je moet bijv. al voor de extra range of AWD willen gaan, dan is het leuk meegenomen. Maar als een RWD 100% aan je eisen en wensen voldoet, dan moet je daar ook gewoon voor gaan. Aan de andere kant kan je dus het verschil tussen een RWD en LR wel aanzienlijk verkleinen door hier gebruik van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
Taro schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:52:
[...]

Klopt, daarom is het zoals ik aangaf vooral een mooie bijkomstigheid. Het moet niet de enige reden zijn dat je voor een LR gaat. Je moet bijv. al voor de extra range of AWD willen gaan, dan is het leuk meegenomen. Maar als een RWD 100% aan je eisen en wensen voldoet, dan moet je daar ook gewoon voor gaan. Aan de andere kant kan je dus het verschil tussen een RWD en LR wel aanzienlijk verkleinen door hier gebruik van te maken.
helemaal waar, zeker als je hier ook je hobby van maakt 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00

Waarschijnlijk nog gewoon hetzelfde probleem als de vorige keer, maar geen goede diagnose gesteld.

(Dat zeg ik als voormalig autotechnisch specialist personenauto’s)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
hsb85 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:48:
[...]

Maar dan ga je er wel van uit dat je bij inruil hetzelfde voor beide auto's krijgt. Of rij je ze helemaal af?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
bilgy_no1 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:51:
[...]

In principe kan dit een voordeel zijn, maar dit vind ik wel een beetje kort door de bocht hoor.
Ik heb om eerlijk te zijn ook geen zin meer om hier bij ieder bericht een volledige disclaimer te plaatsen.
Zo zeg je dat je met de RWD 25 kWh extra had moeten laden, maar het verschil in bruikbare capaciteit is eerder 17,5 kWh. Dat klopt dus al niet.
Nee, in mijn geval. De LR laad ik standaard tot 90% en en ik heb 22-25 kWh nodig voor een hele dag heen+terugreis incl. standbyverbruik.
Bovendien wordt je op de goedkoopste momenten beperkt door hoeveel je in een uur naar binnen kunt krijgen. Voor zowel LR als RWD is dit maximaal 11 kWh op AC. Het hangt dus af van het prijsverloop op een dag of het echt wezenlijk uitmaakt.
Klopt.
Belangrijker is of je überhaupt de mogelijkheid hebt om de auto thuis op eigen stroom op te laden op de gunstigste tijden.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Willianv schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:45:

Bij wat “grotere” potentieel dure reparaties is mijn ervaring dat Tesla service pas bij óf na de 3e keer terugkomen met je probleem hun centen uit willen geven tbv garantie.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 21:23
Na 43.887km is helaas mijn M3 dan ook aan de beurt. Krakende ophanging. Zucht.

Service-afspraak aangevraagd. Nu afwachten wanneer ik terecht kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 15:00
Vandaag moeten ervaren dat een portier openen tijdens update een ruitje kan kosten. Moest wat uit de auto pakken (Model Y RWD). En de ramen gingen niet naar beneden bij het ontgrendelen. Dat resulteerde direct in een gebroken ruit en allemaal glassplinters in de auto. Service gebeld en ze gaan kijken of die op locatie of bij service center gemaakt moet worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjQ8xj0kUEE-FT22SG4OC_6BWzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QSONgrNrt8cNgGMcTaL9JByG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door captain007 op 18-06-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterinDen Haag
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-08 12:11
Taro schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:38:
[...]

Update is hier ook zonder problemen gegaan, ik zou mij ook niet tegen laten houden door dergelijke berichten.....
Dergelijke berichten?
Ik heb de auto iets meer dan drie weken. Dan overkomt mij, na de update, dit. Ik zeg zelf dat ik niet weet of het met de update te maken heeft.
Ik stel gewoon een vraag. Dacht dat dat onder andere de bedoeling van dit forum was.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
PeterinDen Haag schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:51:
[...]

Dergelijke berichten?
Ik heb de auto iets meer dan drie weken. Dan overkomt mij, na de update, dit. Ik zeg zelf dat ik niet weet of het met de update te maken heeft.
Ik stel gewoon een vraag. Dacht dat dat onder andere de bedoeling van dit forum was.....
Met "dergelijke berichten" bedoel ik niets negatiefs. Ik bedoel meer: De berichten dat er iets mis gaat. Volgens mij is "dergelijke" geen woord met een negatieve lading, vat het dus ook vooral niet als zodanig op.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 13:39
Oekol schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:05:
Kwam vanmorgen een cherry red model y tegen. Zag er niet eens zo verkeerd uit maar rood is 't niet. Gaat richting bruin toe of zo. Bijzondere kleur.

We gaan ze dus wel meer tegenkomen eindelijk. Wel een toevoeging aan het kleurenpallet op de weg
Ik heb die kleur, Midnight Cherry Red, nu 3 weken, heel veel positieve reacties. Vooral in de zon. Wij zijn er nu mee naar Italië gereden en hier ook allemaal positieve reacties. Auto ziet er chique uit. Ik ben er erg blij mee.
Met de Model Y ook, na 4 jaar Model 3. Vooral de ruimte, 5e deur, hoge instap en zit bevallen ons erg goed. Wij zijn "op leeftijd, 69" en ook een Renault Espace gewend. Ook een stuk stiller en comfortabeler geveerd. Wel wat acceleratie betreft wat minder fel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lycaon
  • Laatst online: 13-09 22:55
Gisteren mijn Model Y opgehaald. Ervaring m.b.t. het afleveren was mèh, maar wat een fenomenale wagen.

Route terug naar huis gepland en tussendoor gestopt bij ‘n SuperCharger (batterij werd met slechts 21% afgeleverd). Hele prettige en soepele ervaring.
Voornamelijk met één pedaal gereden, wat ‘n rust.

Vooralsnog alleen maar blij.

Één ding vroeg ik me wel af… Als ik net instap en de muziek volledig uitschakel, hoor ik een zacht zoemend geluid. Klinkt dat bekend? En waarvoor dient dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cw2wT8BrM4K64zKaa-ohQOnC6VY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Khx65jwTGYouD0WFBnNTeLJ8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Lycaon op 18-06-2023 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 13:39
Lycaon schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:03:
Gisteren mijn Model Y opgehaald. Ervaring m.b.t. het afleveren was mèh, maar wat een fenomenale wagen.

Route terug naar huis gepland en tussendoor gestopt bij ‘n SuperCharger (batterij werd met slechts 21% afgeleverd). Hele prettige en soepele ervaring.

Één ding vroeg ik me wel af… Als ik net instap en de muziek volledig uitschakel, hoor ik een zacht zoemend geluid. Klinkt dat bekend? En waarvoor dient dat?

[Afbeelding]
Bekende vraag: auto koelt na rijden diverse systemen en blaast de airco droog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
Lycaon schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:03:

[Afbeelding]
Dat is normaal inderdaad. En er zijn er nog veel meer geluiden. Hier in de manual zijn ze beschreven met voice clips. Enjoy :D

https://www.tesla.com/own...E6-8B19-9FDABE018787.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 20:35
Oekol schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:30:
[...]

Dat is normaal inderdaad. En er zijn er nog veel meer geluiden. Hier in de manual zijn ze beschreven met voice clips. Enjoy :D

https://www.tesla.com/own...E6-8B19-9FDABE018787.html
Dit geluid heb ik ook gehoord in mijn LR:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qG5fw4MQZolC4Es7-K1KsmiExLc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sFH4utKzJbGp1tWBR4zkxgRQ.png?f=user_large

:X

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Recent met de SR+ naar Italië geweest en daar zo’n 2000km gereden (tot zo’n 100km boven Rome gekomen, totaal +- 4000km). Even snel de plus en minpunten op een rijtje gezet, ook voor mezelf leuk om eens op te schrijven.

Positief
- Superchargers. Heerlijk! Eigenlijk alles ermee gedaan. Goedkoopst (gemiddeld zo’n €0,45/kwh) en prima locaties met veelal een hotel met goede koffie, een gele M of een groot winkelcentrum. Ik zou echt ongelukkig worden als ik afhankelijk was van andere aanbieders. Sowieso weinig lokale AC laadpalen in Italië en dan vooral bij hotels en tankstations. DC op Autostrade is prima, maar wel weinig stalls van wat ik heb gezien. V.w.b SuC’s wel ruk dat je van de tol afmoet altijd, kost je daardoor altijd wat meer tijd dan je wil. Moet wat te zeuren houden.
- Comfort. Heenreis in 2 dagen (heerlijk rustig, lunchen tussendoor, zo irritant als je de auto al moet verplaatsen voor je klaar bent :) ), terugreis in 1 dag (16 uur). Altijd vermogen, lekker stil, stoelen houden zich goed, ook op mindere wegen comfortabel genoeg.
- Verbruik. Gemiddeld 152w/km over de hele trip en lekker doorgetrapt waar het kon. Duitsland ook gewoon stukken 170-180. Niet continu natuurlijk, maar het voordeel van de kleinere accu en hoge laadsnelheid bij bijna leeg is dat je de stops zo kan plannen dat je vaker stopt, maar korter. Vrijwel alles <15% aankomst en dan naar maximaal 80%. Zou een LR makkelijker zijn? Misschien soms wel als je nét even verder wil rijden of met meer % aan wil komen op bestemming, maar ik heb het geen seconde gemist.
- Rijden in de bergen. Alles voelt vlak, ook de 20% hellingspercentages. Ideaal. LFP accu is wel in het nadeel bij regenereren bij hoge percentages, jammer dat de rem dan niet automatisch bijpakt. Bij <60% is alles one pedal en profiteer je maximaal.

Minpunten
- Autopilot. Totaal onbruikbaar in Italië. Aantal phantom brakes op de Autostrade zit ruim boven de 50, zowel op TACC als AP. Van enkel een schrikmomentje (135 naar 128 bv.) tot 5x toe gewoon vol in de ankers (130 naar 60-70) voor niks of ineens doodleuk een oude gele lijn van werkzaamheden gebruiken waardoor je bijna de vangrail ingaat, wat vervolgens weer leidt tot toeters en bellen voor stuuringreep (ondanks dat ik alert was). Durfde met klevers en op oudere stukken gewoon niet meer erop te vertrouwen, reed continu met de voet boven het pedaal om gas bij te kunnen geven en je medepassagiers gaan klagen. Lokale wegen sowieso niet bruikbaar, elke wielrenner waar je ruim omheen kan remt de TACC voor, alle toeters en bellen gaan elke 2 minuten af als de wegen ook maar iets bochtig zijn of bij veel verkeer op smallere wegen. Ik heb gevloekt om een normale cruise control om de vele wegwerkzaamheden door te komen en de 50-stukken met flitspalen zoals ik dat vroeger deed. Aanfluiting.
- Navigatie i.c.m SuC’s. Sowieso duurt het 10 minuten of langer voordat de auto een route met meerdere SuC’s heeft gecalculeerd en dat doet hij ook nog eens totaal inëfficiënt (alsof je zo min mogelijk wil stoppen, veelal 40-50 minuten laden tot bijna vol) en met rare routes. Met ABRP erbij gaat het wel prima, elk laadpunt even opnieuw calculeren en de volgende SuC handmatig erin zetten.
- Internet in de auto ontzettend matig. Veel plekken op Edge, dus geen Spotify en trage navigatie. Grensovergangen al helemaal drama. Dit waar de telefoons allang 4/5G hadden.

Al met al prima tevreden, maar de AP is wel echt een ergernis geweest. Nooit gedacht dat ik die domme cruise control zo zou missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35
BigSmurf schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:26:
Recent met de SR+ naar Italië geweest en daar zo’n 2000km gereden (tot zo’n 100km boven Rome gekomen, totaal +- 4000km). Even snel de plus en minpunten op een rijtje gezet, ook voor mezelf leuk om eens op te schrijven.

Positief
- Superchargers. Heerlijk! Eigenlijk alles ermee gedaan. Goedkoopst (gemiddeld zo’n €0,45/kwh) en prima locaties met veelal een hotel met goede koffie, een gele M of een groot winkelcentrum. Ik zou echt ongelukkig worden als ik afhankelijk was van andere aanbieders. Sowieso weinig lokale AC laadpalen in Italië en dan vooral bij hotels en tankstations. DC op Autostrade is prima, maar wel weinig stalls van wat ik heb gezien. V.w.b SuC’s wel ruk dat je van de tol afmoet altijd, kost je daardoor altijd wat meer tijd dan je wil. Moet wat te zeuren houden.
- Comfort. Heenreis in 2 dagen (heerlijk rustig, lunchen tussendoor, zo irritant als je de auto al moet verplaatsen voor je klaar bent :) ), terugreis in 1 dag (16 uur). Altijd vermogen, lekker stil, stoelen houden zich goed, ook op mindere wegen comfortabel genoeg.
- Verbruik. Gemiddeld 152w/km over de hele trip en lekker doorgetrapt waar het kon. Duitsland ook gewoon stukken 170-180. Niet continu natuurlijk, maar het voordeel van de kleinere accu en hoge laadsnelheid bij bijna leeg is dat je de stops zo kan plannen dat je vaker stopt, maar korter. Vrijwel alles <15% aankomst en dan naar maximaal 80%. Zou een LR makkelijker zijn? Misschien soms wel als je nét even verder wil rijden of met meer % aan wil komen op bestemming, maar ik heb het geen seconde gemist.
- Rijden in de bergen. Alles voelt vlak, ook de 20% hellingspercentages. Ideaal. LFP accu is wel in het nadeel bij regenereren bij hoge percentages, jammer dat de rem dan niet automatisch bijpakt. Bij <60% is alles one pedal en profiteer je maximaal.

Minpunten
- Autopilot. Totaal onbruikbaar in Italië. Aantal phantom brakes op de Autostrade zit ruim boven de 50, zowel op TACC als AP. Van enkel een schrikmomentje (135 naar 128 bv.) tot 5x toe gewoon vol in de ankers (130 naar 60-70) voor niks of ineens doodleuk een oude gele lijn van werkzaamheden gebruiken waardoor je bijna de vangrail ingaat, wat vervolgens weer leidt tot toeters en bellen voor stuuringreep (ondanks dat ik alert was). Durfde met klevers en op oudere stukken gewoon niet meer erop te vertrouwen, reed continu met de voet boven het pedaal om gas bij te kunnen geven en je medepassagiers gaan klagen. Lokale wegen sowieso niet bruikbaar, elke wielrenner waar je ruim omheen kan remt de TACC voor, alle toeters en bellen gaan elke 2 minuten af als de wegen ook maar iets bochtig zijn of bij veel verkeer op smallere wegen. Ik heb gevloekt om een normale cruise control om de vele wegwerkzaamheden door te komen en de 50-stukken met flitspalen zoals ik dat vroeger deed. Aanfluiting.
- Navigatie i.c.m SuC’s. Sowieso duurt het 10 minuten of langer voordat de auto een route met meerdere SuC’s heeft gecalculeerd en dat doet hij ook nog eens totaal inëfficiënt (alsof je zo min mogelijk wil stoppen, veelal 40-50 minuten laden tot bijna vol) en met rare routes. Met ABRP erbij gaat het wel prima, elk laadpunt even opnieuw calculeren en de volgende SuC handmatig erin zetten.
- Internet in de auto ontzettend matig. Veel plekken op Edge, dus geen Spotify en trage navigatie. Grensovergangen al helemaal drama. Dit waar de telefoons allang 4/5G hadden.

Al met al prima tevreden, maar de AP is wel echt een ergernis geweest. Nooit gedacht dat ik die domme cruise control zo zou missen.
Leuk verslag!

Wel grappig dat ik met AP geen/weinig problemen had. Alleen gebruikt op autostrada of tol-wegen (t/m Toscane)

Navigatie issues herken ik ook niet. Duurt idd wel even voordat je weer 4G hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12-09 12:58
captain007 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:50:
Vandaag moeten ervaren dat een portier openen tijdens update een ruitje kan kosten. Moest wat uit de auto pakken (Model Y RWD). En de ramen gingen niet naar beneden bij het ontgrendelen. Dat resulteerde direct in een gebroken ruit en allemaal glassplinters in de auto. Service gebeld en ze gaan kijken of die op locatie of bij service center gemaakt moet worden.

[Afbeelding]
Wow bizar!
Ik heb toch al elke winter wel een keer de deur op moeten trekken terwijl het raam muurvast zit en het gaat elke keer goed :o !
Ook dichtgooien tegen de chromerand (oud model van de model 3) heb ik al mogen ervaren :+

Ik neem aan dat dit onder garantie hersteld wordt, want dit zou niet zomaar moeten gebeuren. Dan is er al iets mis met die ruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

[Afbeelding]
Nou, dat wordt lachen in de winter zou ik zeggen. Je ruiten zijn dan vastgevroren en die gaan echt niet naar beneden als je de deur opentrekt (als hij niet is vastgevroren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:41
Smobbo schreef op zondag 18 juni 2023 @ 21:51:
[...]

Wow bizar!
Ik heb toch al elke winter wel een keer de deur op moeten trekken terwijl het raam muurvast zit en het gaat elke keer goed :o !
Ook dichtgooien tegen de chromerand (oud model van de model 3) heb ik al mogen ervaren :+

Ik neem aan dat dit onder garantie hersteld wordt, want dit zou niet zomaar moeten gebeuren. Dan is er al iets mis met die ruit!
Voordeeltje van de oude model 3. Geen gelaagd dubbel glas in de ramen, dus ze geven wat meer mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:58

[Afbeelding]
Zwaar belabberd!
Mijn eerste ervaring met een Tesla was met de achterdeur van een 2019 M3. Ik liep erop af strekte mijn arm uit - en de achterruit ging iets naar beneden - en weer naar boven toen ik mij arm terugtrok.
Geek als ik ben herhaalde ik de beweging nog een aantal keer, wat de ruit op en neer liet gaan.
Vind het niet het mooiste stukje Tesla techniek maar lees nooit dat het faalt.

Dit voorbeeld is wel verontrustend, ik hoop niet dat er ergens in de kleine lettertjes staat dat je de deur niet mag openen tijdens een update.

Koppel terug hoe dit afloopt svp.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:41
Het faalt vaak genoeg hoor. Ook wel eens na een update gehad dat de auto de ramen niet omlaag deed tot een restart. En uiteraard in de winter als de ramen vastgevroren zijn en ik vergeten ben de auto voor te verwarmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 11:44
Minpunten
- Autopilot. Totaal onbruikbaar in Italië. Aantal phantom brakes op de Autostrade zit ruim boven de 50, zowel op TACC als AP. Van enkel een schrikmomentje (135 naar 128 bv.) tot 5x toe gewoon vol in de ankers (130 naar 60-70) voor niks of ineens doodleuk een oude gele lijn van werkzaamheden gebruiken waardoor je bijna de vangrail ingaat, wat vervolgens weer leidt tot toeters en bellen voor stuuringreep (ondanks dat ik alert was). Durfde met klevers en op oudere stukken gewoon niet meer erop te vertrouwen, reed continu met de voet boven het pedaal om gas bij te kunnen geven en je medepassagiers gaan klagen. Ik heb gevloekt om een normale cruise control om de vele wegwerkzaamheden door te komen en de 50-stukken met flitspalen zoals ik dat vroeger deed. Aanfluiting.
Echt een deal-breaker.
Je hoort natuurlijk wel eens dat het niet perfect is, maar dit is gewoon terug naar de dealer, geef maar terug als het werkt.
Kan zelfs alleen om jouw review al boos worden.

Sterker nog, ik twijfel meer of nu een tesla kopen wel verstandig is, wetende dat mijn vrouw er niet in kan rijden op deze manier..

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 19-06-2023 00:25 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:00

Positief

Minpunten

Ik snap niet hoe ervaringen zo kunnen verschillen.
Afgelopen donderdag op vrijdag naar Slovenië gereden met de Y.

Alles op autopilot gedaan. Zelfs de Duitse wegwerkzaamheden gingen goed. Heerlijk systeem, 0 fantom brakes.

Bij de tijdelijke gele belijning wel even extra opletten.. Als hij een auto volgt gaat het best goed. Zodra hij in zn eentje is heeft hij er wel moeite mee en wil hij wel eens de verkeerde belijning pakken.

Voor de rest ging het super.

1150km in 13h!
Verbruik volgens mij rond de 200wh/km met trekhaakkoffer en max snelheid op vmax met limiet op 130.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYIgDnGokpbAmzvwFuEfYn5BmUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4JhWolgfFMY60xXTRzUcIuuF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oe0brPBxFthQ3BnluOTsGvpuDmY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AzB5H8BRRF8zQLnCRHHzIFlb.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xMUUb0t6Fu8-EBXhMxLULv6JfQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dWUSMzQL2ORG5Ia1nCCLwEtl.webp?f=fotoalbum_large

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekol
mitsumark schreef op maandag 19 juni 2023 @ 00:22:
[...]
Sterker nog, ik twijfel meer of nu een tesla kopen wel verstandig is, wetende dat mijn vrouw er niet in kan rijden op deze manier..
Inderdaad niet doen dan. Als je er nu al zo in staat kan echt alleen maar tegen vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 09:33

Bever!

3

Tja tegelijkertijd is 10 minuten een route laden mij nog nooit gebeurd zelfs op een oude 2019.. phantoms idem met zo’n intensiteit. Zou hier toch een serviceverzoek voor inschieten hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 12:54
-snip-
Vorig jaar met de Model 3 SR+ naar het Gardameer gereden. En gelukkig niet de problemen die jij hebt ervaren. TACC en Autosteer voornamelijk op de snelwegen gebruikt en geen enkele phantom brake gehad. Misschien dat ik TACC/Autosteer sneller uitzet in geval van wegwerkzaamheden, dat zijn toch situaties waar die niet goed mee om kan gaan. Autosteer op andere wegen dan snelwegen geeft soms ook issues dus afhankelijk van de situatie gebruik ik dat soms wel en soms niet (handleiding is daar ook vrij specifiek in: alleen snelwegen bij autosteer).

Al met al had ik een prima ervaring. Vervelend dat het bij jou anders is gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 21:46
Bever! schreef op maandag 19 juni 2023 @ 07:26:
Tja tegelijkertijd is 10 minuten een route laden mij nog nooit gebeurd zelfs op een oude 2019.. phantoms idem met zo’n intensiteit. Zou hier toch een serviceverzoek voor inschieten hoor
Mjah dit lijkt mij meer een bijkomstigheid van oude HW. Heb wel eens de huidige Ryzen in mijn Y direct naast een M3 LR uit 2019 gehouden, de browser is daar gewoon onbruikbaar en de nieuwe Ryzen chip doet het gewoon vloeiend. Net als de tripplanner. Afgelopen trip naar Frankrijk echt 0 last van gehad, tegenovergestelde zelfs. Hij heeft me enorm veel rust gegeven en vertrouwen in de auto doen winnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Devian schreef op maandag 19 juni 2023 @ 06:33:
[...]

Ik snap niet hoe ervaringen zo kunnen verschillen.
Afgelopen donderdag op vrijdag naar Slovenië gereden met de Y.

Alles op autopilot gedaan. Zelfs de Duitse wegwerkzaamheden gingen goed. Heerlijk systeem, 0 fantom brakes.

Bij de tijdelijke gele belijning wel even extra opletten.. Als hij een auto volgt gaat het best goed. Zodra hij in zn eentje is heeft hij er wel moeite mee en wil hij wel eens de verkeerde belijning pakken.

Voor de rest ging het super.

1150km in 13h!
Verbruik volgens mij rond de 200wh/km met trekhaakkoffer en max snelheid op vmax met limiet op 130.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtige omgevingen, heerlijk! Soortgelijke ervaringen in mijn tripje naar Frankrijk dus, hoewel de SuC's daar niet zo mooi geplaatst zijn maar de eindbestemming gelukkig wel. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQC3VbI6V-I-8mCODlR4Q_W4YMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVSb1ApRAkv0HD70YpKzF5me.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mitsumark schreef op maandag 19 juni 2023 @ 00:22:
[...]
Echt een deal-breaker.
Je hoort natuurlijk wel eens dat het niet perfect is, maar dit is gewoon terug naar de dealer, geef maar terug als het werkt.
Kan zelfs alleen om jouw review al boos worden.

Je weet dat nog niet. Er zijn zat mensen die een prima ervaring hebben met AP functies zoals Autosteer. En zelfs in antwoord op de slechte ervaring in Italië iemand anders die antwoordt dat hij wel een prima ervaring had daar.

Maar het is ook persoonlijk. Zelf rijd ik bijna altijd op AP, maar mijn vrouw wil nog niet eens een simpele cruise control gebruiken.

Het kost wel even tijd om te wennen aan een nieuwe manier van rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Heath schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:03:
[...]

Mjah dit lijkt mij meer een bijkomstigheid van oude HW. Heb wel eens de huidige Ryzen in mijn Y direct naast een M3 LR uit 2019 gehouden, de browser is daar gewoon onbruikbaar en de nieuwe Ryzen chip doet het gewoon vloeiend. Net als de tripplanner. Afgelopen trip naar Frankrijk echt 0 last van gehad, tegenovergestelde zelfs. Hij heeft me enorm veel rust gegeven en vertrouwen in de auto doen winnen. :)
Denk dat je dan HW 2.5 bedoelt. Hoewel bij mij (HW 3) de browser niet de snelste is (iphone niveau oid), werkt dat verder prima. Evenals de navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:44
Voor wat het waard is; ik merk dat AP het (een stuk) beter doet als mijn ruiten en camera's schoon zijn. Ook de 'pogingen' om de ruit schoon te krijgen met de ruitenwissers als er veel dode vliegen op zitten (daar gebruik ik zelden de sproeiers voor) zijn tenenkrommend. Zou fijn zijn als het anders zou werken. Ik overweeg nu om die s3xy button commander te bestellen om dit op te lossen. Hoe lang wil je je hier ook aan storen als je het met 250 -300 euro kan afkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Laatst online: 21-05 22:37
Eddos schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:37:
Voor wat het waard is; ik merk dat AP het (een stuk) beter doet als mijn ruiten en camera's schoon zijn. Ook de 'pogingen' om de ruit schoon te krijgen met de ruitenwissers als er veel dode vliegen op zitten (daar gebruik ik zelden de sproeiers voor) zijn tenenkrommend. Zou fijn zijn als het anders zou werken. Ik overweeg nu om die s3xy button commander te bestellen om dit op te lossen. Hoe lang wil je je hier ook aan storen als je het met 250 -300 euro kan afkopen ;)
Kun je met Sexy buttons alleen de wissers uitzetten dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 11:44
bilgy_no1 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:22:
[...]

Je weet dat nog niet. Er zijn zat mensen die een prima ervaring hebben met AP functies zoals Autosteer. En zelfs in antwoord op de slechte ervaring in Italië iemand anders die antwoordt dat hij wel een prima ervaring had daar.

Maar het is ook persoonlijk. Zelf rijd ik bijna altijd op AP, maar mijn vrouw wil nog niet eens een simpele cruise control gebruiken.

Het kost wel even tijd om te wennen aan een nieuwe manier van rijden.
Het is persoonlijk inderdaad. Ik kan zo af en toe een phantom brake wel handelen. Mijn vrouw however..
In m'n huidige auto was een uurtje zonder CC al "vermoeiend", haar huidige auto heeft ook adaptive CC.
Een phantom brake zou waarschijnlijk in paniek uitmonden met alle gevolgen van dien.

Maargoed, het lijkt erop dat zijn auto gewoon niet goed is, gevalletje retour afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
Misschien gevalletje auto extreem vies? Kan me voorstellen dat Tesla Vision wel faalt met een vieze auto..
Overigens wel echt een minpunt aan die aanpak :)

[ Voor 19% gewijzigd door Makkelijk op 19-06-2023 09:52 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Ik snap het zelf ook niet. In Nederland nog nooit gehad op deze manier, sterker nog, ik heb in het verleden vaak genoeg de AP verdedigd hier als mensen dit soort ervaringen hadden.

Wat mij het meest ergerde was vooral het niet fatsoenlijk kunnen gebruiken bij wegwerkzaamheden en op de 50-70-90 wegen. Ik wil gewoon 92 waar 90 rijden en focussen op andere elementen van de rit (sturen, andere weggebruikers, de omgeving). Dat kon met een normale CC altijd prima, maar de AP remt hij bij elke scheet en het ergste: die achterlijke alarmbellen voor stuurcorrecties als je een wielrenner inhaalt of op een smal wegdeel even een streep over moet. “Zet die AP alsjeblieft uit” heb ik te vaak gehoord naast me.

Ik ga het de komende 2 weken in Nederland even aankijken. Als het hier nu ook zo is, dan ga ik even bij een SC langs. Zo niet, dan laat ik het lekker. Ik denk eerlijk gezegd dat het hier prima gaat weer, want in Duitsland en Oostenrijk ook nergens last van gehad.
Makkelijk schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:51:
Misschien gevalletje auto extreem vies? Kan me voorstellen dat Tesla Vision wel faalt met een vieze auto..
Overigens wel echt een minpunt aan die aanpak :)
Dit zou allicht een deel van de oorzaak kunnen zijn, maar dat vind ik stiekem misschien nog wel erger als dat zo zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
STIMPPYYY schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:24:
[...]

Denk dat je dan HW 2.5 bedoelt. Hoewel bij mij (HW 3) de browser niet de snelste is (iphone niveau oid), werkt dat verder prima. Evenals de navigatie.
Klopt, het model dat ik aanhaal heeft inderdaadr 2.5HW. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:55
BigSmurf schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:03:
Ik snap het zelf ook niet. In Nederland nog nooit gehad op deze manier, sterker nog, ik heb in het verleden vaak genoeg de AP verdedigd hier als mensen dit soort ervaringen hadden.

Wat mij het meest ergerde was vooral het niet fatsoenlijk kunnen gebruiken bij wegwerkzaamheden en op de 50-70-90 wegen. Ik wil gewoon 92 waar 90 rijden en focussen op andere elementen van de rit (sturen, andere weggebruikers, de omgeving). Dat kon met een normale CC altijd prima, maar de AP remt hij bij elke scheet en het ergste: die achterlijke alarmbellen voor stuurcorrecties als je een wielrenner inhaalt of op een smal wegdeel even een streep over moet. “Zet die AP alsjeblieft uit” heb ik te vaak gehoord naast me.

Ik ga het de komende 2 weken in Nederland even aankijken. Als het hier nu ook zo is, dan ga ik even bij een SC langs. Zo niet, dan laat ik het lekker. Ik denk eerlijk gezegd dat het hier prima gaat weer, want in Duitsland en Oostenrijk ook nergens last van gehad.

[...]
Dit zou allicht een deel van de oorzaak kunnen zijn, maar dat vind ik stiekem misschien nog wel erger als dat zo zou zijn.
Die alarmbellen zijn echt ellende, vooral met kids die liggen te slapen. Ik test nu met de instelling op Assistent, de alarmbellen lijken hier achterwege te blijven en in plaats daarvan geeft de auto een weerstandje terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY

[...]
Inderdaad die alarmbellen, holy cr*p wat irritant 8)7 .

Het hele systeem van AP/TACC is niet foul-proof. Je leert ermee rijden. In 4,5 jaar tijd ben ik inmiddels wel onbewust-bekwaam, maar niet omdat het nu super goed werkt. Soms een zegen, soms vloeken.

Ik kan mij best voorstellen dat mensen dat geduld/vertrouwen niet hebben om eraan te beginnen. Ik rijd nog steeds structureel met mijn voet boven het gaspedaal op TACC/AP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

[...]
Herkenbaar, mijn MY is de eerste auto waarbij ik van mijn vriendin geen gebruik mag maken van de cruise control.

Verder zijn de alarmbellen (ookals je zonder cruise rijdt) enorm vervelend en bizar dat ze zo ingericht zijn. Bij mijn vorige auto kreeg ik gewoon een notificatie in het display en ging het stuur trillen (wat perfect werkte, ik had het door maar bijrijders hadden er geen last van) maar Tesla vindt het nodig om de hele auto wakker te schudden bij ieder minuscuul dingetje. Met "Joe mode" aan is het nog steeds luid en storend voor iedereen. Helemaal leuk als je een kind hebt slapen in de auto... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
r0bb schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:07:
[...]

Die alarmbellen zijn echt ellende, vooral met kids die liggen te slapen. Ik test nu met de instelling op Assistent, de alarmbellen lijken hier achterwege te blijven en in plaats daarvan geeft de auto een weerstandje terug.
Dit is nieuw voor mij. Assistent? Klinkt als precies wat ik (en degenen onder jouw reactie volgens mij ook) wil: gewoon een trilling of een zacht piepje. Waar zit dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Releases
  • Laatst online: 12-09 16:35

Releases

Ja maar!

r0bb schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:07:
[...]

Is Joe Mode daarvoor niet in het leven geroepen om die meldingen wat te dempen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Caayn schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:12:
[...]
Herkenbaar, mijn MY is de eerste auto waarbij ik van mijn vriendin geen gebruik mag maken van de cruise control.

Verder zijn de alarmbellen (ookals je zonder cruise rijdt) enorm vervelend en bizar dat ze zo ingericht zijn. Bij mijn vorige auto kreeg ik gewoon een notificatie in het display en ging het stuur trillen (wat perfect werkte, ik had het door maar bijrijders hadden er geen last van) maar Tesla vindt het nodig om de hele auto wakker te schudden bij ieder minuscuul dingetje. Met "Joe mode" aan is het nog steeds luid en storend voor iedereen. Helemaal leuk als je een kind hebt slapen in de auto... |:(
Kindjes slapen met Joe mode gewoon door alles heen hier, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
10 min om route te berekenen?! Ik heb soms als grap een bestemming super ver ingezet en duurt nooit langer dan 1 minuut? Internet aan de grens is wel een issue, duurt te lang idd, soms helpt resetten wel (beide knopje lang drukken, ja ook tijdens rijden), dan pakt ie de dichtbijzijnde netwerk.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Releases schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:17:
[...]

Is Joe Mode daarvoor niet in het leven geroepen om die meldingen wat te dempen?
Ik rij zonder kinderen ook op Joe Mode, maar de alarmbellen bij een “noodingreep” voor het verlaten van je rijstrook hoor je ook dan nog steeds 20km verderop. En juist dat kan je niet permanent uitzetten, alleen per rit.

Ik heb net even snel gekeken: ik heb die rijstrookassistentie op “uit” staan. Zou “assistent” de noodingreep toeters ook verminderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wolly schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:18:
[...]

Kindjes slapen met Joe mode gewoon door alles heen hier, geen enkel probleem.
Joe mode doet niets aan de meldingen die de auto maakt als hij vindt dat je iets verkeerd doet. Emergency brakes, te dicht bij de lijnen, dan gaat gewoon een keihard alarm af.
Ik heb het ook als ik met de familie in de auto rij. Vindt de auto dat hij ergens voor moet remmen, alarm erbij, duw je in een reflex op het gas (te hard) "WTF is dat!". Moet je weer gaan uitleggen dat die auto eigenlijk helemaal niet zo geweldig is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:27
Ik vind Joe mode nog best luid, dat mag echt zachter.

Mijn aanvankelijke verwachting van de rij hulp systemen was best hoog maar met regelmaat mis ik de eenvoudige adaptive cruise control van mijn vorige Seat Leon. Daar kon ik inmiddels mee lezen en schrijven maar met de MY RWD is het altijd maar afwachten wat hij doet. Spontaan inhouden, cruise snelheid onaangekondigd aanpassen en daarnaartoe vertragen, die eerder genoemde piepjes en boinkjes bij van alles. Voor mij voelt het echt als een stap terug, een “dom” systeem wat slim probeert te doen maar daar niet in slaagt.

Auto verder bevalt goed, heerlijk ruim, comfortabel, vlot zat, erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:44
deblaauwesigaar schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:39:
[...]

Kun je met Sexy buttons alleen de wissers uitzetten dan ?
Hier staat van wel:
https://teslamotorsclub.c...ract-ocean.245552/page-29
Maar misschien kunnen anderen hier (die de button commander al hebben) dat nog bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
SirLct schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:23:
[...]

10 min om route te berekenen?! Ik heb soms als grap een bestemming super ver ingezet en duurt nooit langer dan 1 minuut? Internet aan de grens is wel een issue, duurt te lang idd, soms helpt resetten wel (beide knopje lang drukken, ja ook tijdens rijden), dan pakt ie de dichtbijzijnde netwerk.
Ook bij vertrek uit Nederland. Zat al ruim op de snelweg toen alles geladen was. Dat is zeker 10 minuten. Misschien toch een service verzoek doen voor het internetbereik van de auto ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
BigSmurf schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:29:
[...]
Ook bij vertrek uit Nederland. Zat al ruim op de snelweg toen alles geladen was. Dat is zeker 10 minuten. Misschien toch een service verzoek doen voor het internetbereik van de auto ofzo?
Yep 10 minuten is echt bizaar lang. Ik heb niet een Ryzen (gewoon oude Intel) en duurt nooit langer dan 1 min.
Weet niet of het kan, maar mss speedtest.net openen via de browser? Voor het zelfde heb je een foutieve 4G antenne oid.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r0bb
BigSmurf schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:14:
[...]
Dit is nieuw voor mij. Assistent? Klinkt als precies wat ik (en degenen onder jouw reactie volgens mij ook) wil: gewoon een trilling of een zacht piepje. Waar zit dit?
Ik ben nu niet bij mijn auto maar volgens mij is het deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pik16DEUDcHuH9qevwRW3NcSqq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/284alImXgHrLqzvpq8UlKhVR.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij stond die op Waarschuwingen en sinds ik het op Assistent heb gezet lijkt het minder te piepen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Eddos schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:29:
[...]

Hier staat van wel:
https://teslamotorsclub.c...ract-ocean.245552/page-29
Maar misschien kunnen anderen hier (die de button commander al hebben) dat nog bevestigen.
Ja, die functie zit erin sinds een recente update.

En eerlijk gezegd vind ik het die EUR200 die ik heb betaald voor 8 buttons alleen al waard door de knop om Autosteer Aan/Uit te zetten ipv die stengel te gebruiken...

Ook de Smart Actions met de deurgrepen zijn handig: voordeur lang vasthouden om de frunk te openen, achterdeur lang vasthouden om de laadpoort te ontgrendelen. Knopje voor de glove box, knopjes achter voor de ventilatie Aan/uit en Stoelverwarming Aan/Uit... Super handig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben mij aan het oriënteren voor een Model Y RWD met 20" velgen, en vroeg mij af wat gebruikservaringen zijn qua reductie in range van mensen hier? Of beter de vraag: wat is het +/- verbruik bij dit soort temperaturen gebaseerd op jouw rijgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik heb laatste versie 2023.12.9 geinstalleerd en merk dat wanneer ik uitzoom op de kaart hij niet meer automatisch, na x aantal seconden, terugspringt naar het navi-pijltje.

Herkent iemand dit? Vind het best irritant eigenlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
STIMPPYYY schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:37:
Ik heb laatste versie 2023.12.9 geinstalleerd en merk dat wanneer ik uitzoom op de kaart hij niet meer automatisch, na x aantal seconden, terugspringt naar het navi-pijltje.

Herkent iemand dit? Vind het best irritant eigenlijk
Oh ik vind juist dat ie soms te snel automatisch inzoomt terwijl ik iets aan het zoeken ben :9

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:13
m.eddy schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:26:
[...]

Zwaar belabberd!
Mijn eerste ervaring met een Tesla was met de achterdeur van een 2019 M3. Ik liep erop af strekte mijn arm uit - en de achterruit ging iets naar beneden - en weer naar boven toen ik mij arm terugtrok.
Geek als ik ben herhaalde ik de beweging nog een aantal keer, wat de ruit op en neer liet gaan.
Vind het niet het mooiste stukje Tesla techniek maar lees nooit dat het faalt.

Dit voorbeeld is wel verontrustend, ik hoop niet dat er ergens in de kleine lettertjes staat dat je de deur niet mag openen tijdens een update.

Koppel terug hoe dit afloopt svp.

Succes!
Ik heb precies hetzelfde probleem ervaren, tijdens de softwareupdate de bestuurdersdeur open gedaan en het raam schoof omhoog :( en ik trok net snel genoeg de deur open zodat de ruit langs de zwarte sierrand schuurde. Echter door dit WTF?! akkefietje van schrik de deur losgelaten zodat de deur weer terugviel en de ruit tegen de sierrand aantikte en daar een krasje heeft veroorzaakt :(
Ruit is gelukkig heel gebleven en heeft verder geen schade, krasje gecamoufleerd met watervaste zwarte stift...

Maar ik wist niet dat je dus tijdens een software update je deuren niet mag opendoen. Staat zeker vast wel ergens in de kleine lettertjes? In iedergeval weer een leermoment voor de volgende keer...

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
ElonDusk schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:41:
[...]

Oh ik vind juist dat ie soms te snel automatisch inzoomt terwijl ik iets aan het zoeken ben :9
Ja eens hoor, maar nu gaat hij helemaal niet meer terug. Dan heb ik liever hoe het was eerlijk gezegd :). Maar wellicht is het een bug of alleen bij mij, dus vandaar de vraag of iemand het herkent.

[ Voor 12% gewijzigd door STIMPPYYY op 19-06-2023 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Chonn schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:45:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem ervaren, tijdens de softwareupdate de bestuurdersdeur open gedaan en het raam schoof omhoog :( en ik trok net de snel genoeg de deur open zodat deze langs de zwartes ierrand schuurde. Echter door dit WTF?! akkefietje van schrik de deur losgelaten zodat de deur weer terugviel en de ruit tegen de sierrand aantikte en daar een krasje heeft veroorzaakt :(
Ruit is gelukkig heel gebleven en heeft verder geen schade, krasje gecamoufleerd met watervaste zwarte stift...

Maar ik wist niet dat je dus tijdens een software update je deuren niet mag opendoen. Staat zeker vast wel ergens in de kleine lettertjes? In iedergeval weer een leermoment voor de volgende keer...
In de gewone lettertjes zelfs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTGdssdqSqdhz1HTQeHEQtv8Wm4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bGebxaXE4B3R2JZ8GYoaRUuk.png?f=fotoalbum_large
https://www.tesla.com/own...08-B2FD-AFD12C2D6EE1.html

[ Voor 3% gewijzigd door noo op 19-06-2023 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.eddy
Ok check, dat houdt dus in dat je de software update via de app moet starten?
Want je kunt de auto niet meer verlaten (is ook "gebruiken") nadat ie gestart is.
Tevens wat pilonnen om de auto plaatsen zodat niemand het in zijn hoofd haalt de deur te openen. :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• STIMPPYYY
m.eddy schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:14:
[...]

Want je kunt de auto niet meer verlaten (is ook "gebruiken") nadat ie gestart is.
Tevens wat pilonnen om de auto plaatsen zodat niemand het in zijn hoofd haalt de deur te openen. :D
Je krijgt gewoon een melding dat de update na 2 minuten begint. Of je vervolgens zelf kiest erin te blijven zitten (gebruiken hoeft dan niet) is aan jou natuurlijk. Maar goed, nutteloze discussie dit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• captain007
m.eddy schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:14:
[...]

Gebruiken is in dit geval dan blijkbaar ook een deur openen. Ik snap dat je er niet in kan rijden, maar het is mijn inziens gewoon een ontwerpfout dat je ramen kan slopen. Als dat wel een probleem is zorg dan dat de deur niet geopend kan worden als de software die verantwoordelijk is voor het omlaag doen van de ramen is uitgeschakeld. Dit is gewoon gevaarlijk, zeker omdat er ook glassplinters in het interieur zijn gekomen.

In elk geval staat ie nu bij het service center in Duiven en hebben we een loaner mee. Onderdelen zijn niet op voorraad dus dat duurt in elk geval een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
captain007 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:29:
[...]

Gebruiken is in dit geval dan blijkbaar ook een deur openen. Ik snap dat je er niet in kan rijden, maar het is mijn inziens gewoon een ontwerpfout dat je ramen kan slopen. Als dat wel een probleem is zorg dan dat de deur niet geopend kan worden als de software die verantwoordelijk is voor het omlaag doen van de ramen is uitgeschakeld. Dit is gewoon gevaarlijk, zeker omdat er ook glassplinters in het interieur zijn gekomen.

In elk geval staat ie nu bij het service center in Duiven en hebben we een loaner mee. Onderdelen zijn niet op voorraad dus dat duurt in elk geval een paar dagen.
Eensch dat is een ontwerpfout. Mooi dat ie gemaakt wordt. Hebben ze nog wat over de procedure geroepen? Ze hebben zich aardig ingedekt met die niet zo kleine lettertjes namelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captain007
m.eddy schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:34:
[...]
Eensch dat is een ontwerpfout. Mooi dat ie gemaakt wordt. Hebben ze nog wat over de procedure geroepen? Ze hebben zich aardig ingedekt met die niet zo kleine lettertjes namelijk...
Voor zover we nu weten onder garantie. Althans dat is ons daar verteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
r0bb schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:32:
[...]

[Afbeelding]

Bij mij stond die op Waarschuwingen en sinds ik het op Assistent heb gezet lijkt het minder te piepen.
Gewoon helemaal uitzetten joh. Het redt je in de praktijk toch niet en je kunt het ook niet gebruiken om tussen de lijnen te pingpongen want na 3 foutjes wordt hij toch al uitgezet :P.

Ik heb inmiddels alles wel uitstaan. Ik ben ook redelijk gestopt met het missen van cruise control. Op de snelweg werkt AP prima van op tot afrit. TACC gebruiken wij nooit want die gedraagt zich zeer oncomfortabel en onvoorspelbaar.

Als er ooit een "klassieke" CC komt die vooral niet vooruit kijkt dan zou ik heel blij zijn, maar ik zou er niet op rekenen.

[ Voor 20% gewijzigd door Makkelijk op 19-06-2023 12:11 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
r0bb schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:32:
[...]

[Afbeelding]

Oh, maar die staat hier al uit. De alarmbellen zijn van de noodingreep bij het verlaten van je rijstrook, die functie heeft gewoon extreem ADHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0On
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-05 19:27
Ik heb hier meerdere berichten gelezen over mooie kortingen aan het einde van het kwartaal.
Nu zie ik op het moment wel wat demo/showroom modellen met een korting.
Is dit wat jullie bedoelen met die mooie kortingen of moet ik nog 1 of 2 weken geduld hebben en komen die kortingen pas echt aan het einde van Juni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-09 19:40
Is er een manier om het voorverwarmen van een batterij te forceren terwijl er geen snelladers in de buurt zijn?
Gisteren ben ik naar een snellader geweest die niet in de navigatie stond (er staan echt véél laders niet in de navigatie, die nochtans al jaren bestaan :( ).
En normaal navigeer ik dan naar een random lader die wel aanwezig is in de navigatie om zo toch het voorverwarmen te triggeren.
Maar nu waren alle snelladers in de navigatie zodanig ver weg dat er niets gebeurde qua voorverwarmen. En bij traagladers wordt er denk ik sowieso al niet voorverwarmd.

Dus uiteindelijk bij de snellader aangekomen en meteen melding gekregen dat de batterij opgewarmd wordt voor optimale laadomstandigheden.
Heel vervelend om daardoor tijd te moeten verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08 18:57
this schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:55:
Is er een manier om het voorverwarmen van een batterij te forceren terwijl er geen snelladers in de buurt zijn?
Gisteren ben ik naar een snellader geweest die niet in de navigatie stond (er staan echt véél laders niet in de navigatie, die nochtans al jaren bestaan :( ).
En normaal navigeer ik dan naar een random lader die wel aanwezig is in de navigatie om zo toch het voorverwarmen te triggeren.
Maar nu waren alle snelladers in de navigatie zodanig ver weg dat er niets gebeurde qua voorverwarmen. En bij traagladers wordt er denk ik sowieso al niet voorverwarmd.

Dus uiteindelijk bij de snellader aangekomen en meteen melding gekregen dat de batterij opgewarmd wordt voor optimale laadomstandigheden.
Heel vervelend om daardoor tijd te moeten verliezen.
Dat kan alleen icm SEXY buttons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:53
Ik rij nu sinds een aantal maanden een Model Y, naar volle tevredenheid. Er is echter 1 dingen wat mij mateloos irriteert: als ik gebruik maak van de adaptive cruise control of de autopilot, dan gaan de ruitenwissers aan. Geen idee hoe ik dit kan verhelpen. De eerste maand ongeveer had ik dit niet, daarna is het ontstaan. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lycaon
  • Laatst online: 13-09 22:55
Tompouce schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:59:
Ik rij nu sinds een aantal maanden een Model Y, naar volle tevredenheid. Er is echter 1 dingen wat mij mateloos irriteert: als ik gebruik maak van de adaptive cruise control of de autopilot, dan gaan de ruitenwissers aan. Geen idee hoe ik dit kan verhelpen. De eerste maand ongeveer had ik dit niet, daarna is het ontstaan. Iemand een idee?
Camera's goed schoonmaken en wachten op een update.

Elon Musk heeft het probleem erkend en gemeld dat gewerkt wordt aan een oplossing....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:53
Lycaon schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:00:
[...]

Camera's goed schoonmaken en wachten op een update.

Elon Musk heeft het probleem erkend en gemeld dat gewerkt wordt aan een oplossing....
Ik heb de camera's al 15 keer (letterlijk) schoongemaakt :'( maar goed om te horen dat ze werken aan een oplossing, dit is echt enorm vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
BigSmurf schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:37:
[...]
Oh, maar die staat hier al uit. De alarmbellen zijn van de noodingreep bij het verlaten van je rijstrook, die functie heeft gewoon extreem ADHD.
Mja ik weet dus niet zeker, maar ik merk bij Uit dus nog steeds alarmbellen en bij Assistant in mijn beleving dus niet. Maargoed dat ben ik nu dus aan het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

elmo1

Kona Electric jan-2019

b0On schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:52:
Ik heb hier meerdere berichten gelezen over mooie kortingen aan het einde van het kwartaal.
Nu zie ik op het moment wel wat demo/showroom modellen met een korting.
Is dit wat jullie bedoelen met die mooie kortingen of moet ik nog 1 of 2 weken geduld hebben en komen die kortingen pas echt aan het einde van Juni?
Wachten op einde kwartaal en dan liefst laatste week scheelde eind maart duizenden euro's op nieuwe auto's ipv demo's een AWD kon je voor minder dan 50k op kop tikken.
Pagina: 1 ... 35 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: