Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 337 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.737 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:26
Valentinoa88 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:11:
Goede avond,

Eerste post hier. Ik lees regelmatig mee.

Mijn kids zijn de afgelopen week met zonnebrand crème op hun lijfjes de auto in gegaan en kwam er achter dat dit wel enkele vlekken heeft achter gelaten. Betreft Naif zonnebrand crème. Wat vettigere substantie.

Mensen schoonmaaktips voor de auto? Voor de mensen die het leuk vinden, betreft een cherry red model y.

Alvast bedankt!
Ik heb gisteren eindelijk de witte vingerafdrukken van schmink kunnen verwijderen. (Natuurlijk niet helemaal hetzelfde als zonnecrème, maar verdomt moeilijk om weg te krijgen)
Na eerdere pogingen met milde producten heb ik CarPro Inside gebruikt en daarmee heb ik eindelijk alles kunnen verwijderen zonder het interieur te 'beschadigen'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 12:47
Goede avond,

Mijn kids zijn de afgelopen week met zonnebrand crème op hun lijfjes de auto in gegaan en kwam er achter dat dit wel enkele vlekken heeft achter gelaten. Betreft Naif zonnebrand crème. Wat vettigere substantie.

Mensen schoonmaaktips voor de auto? Voor de mensen die het leuk vinden, betreft een cherry red model y.

Alvast bedankt!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Billendoekjes/snoetepoetsers. Daar heb ik 5 jaar lang m’n interieur perfect mee gehouden. Met de nieuwe wel iets lastiger ivm de gaatjes in het nepleer :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:39
Bobo221 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:20:
Mijn telefoon ligt al zeker een uur naast mij onaangeraakt op mijn bureau en ik krijg zojuist een melding vanuit de Tesla app: Uw achterbak staat open

Ik maar Sentry mode ingeschakeld om de live beelden te bekijken en mijn achterbak staat inderdaad open 8)7

Hoe dan? De auto staat geparkeerd in een parkeergarage onderin het gebouw en ik heb de Tesla app niet geopend in de laatste paar uur?

Meer mensen dit ooit meegemaakt?
Ook 2 keer meegemaakt in half jaar tijd. Beide keren was het nadat ik thuis was kreeg ik na 10 min ofzo melding dat de achterbak open staat terwijl ik die niet eens open heb gehad.

Mijn eigen conclusie was net als @Oekol dat het via de telefoon widgets iets fout was gegaan. Heb de widgets verwijderd/aangepast en sindsdien niet meer voorgekomen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:35
Armo schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:25:
[...]

Ook 2 keer meegemaakt in half jaar tijd. Beide keren was het nadat ik thuis was kreeg ik na 10 min ofzo melding dat de achterbak open staat terwijl ik die niet eens open heb gehad.

Mijn eigen conclusie was net als @Oekol dat het via de telefoon widgets iets fout was gegaan. Heb de widgets verwijderd/aangepast en sindsdien niet meer voorgekomen gelukkig.
Ik had/heb de rare gewoonte om wel eens te kijken hoeveel % er bij was gekomen (en wilde niet de app openen dus drukte telkens op die cijfers, want dan refreshed die). Totaal nutteloos maargoed. Kwam er ineens een collega boven, je achterklep staat open.... Toen moest het dat wel zijn.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinoa88
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-06-2024
Iedereen bedankt voor de reacties. Wordt zeer gewaardeerd. Billendoekjes op water basis al geprobeerd en gaven geen effect.

Ik ga me even verdiepen in de Gyeon Q²M Interior Detailer en de carpro inside.

Nogmaals dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Valentinoa88 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:54:
Iedereen bedankt voor de reacties. Wordt zeer gewaardeerd. Billendoekjes op water basis al geprobeerd en gaven geen effect.

Ik ga me even verdiepen in de Gyeon Q²M Interior Detailer en de carpro inside.

Nogmaals dank!!
Laat even weten waar je straks succes mee had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24
Smobbo schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:15:
[...]

Billendoekjes/snoetepoetsers. Daar heb ik 5 jaar lang m’n interieur perfect mee gehouden. Met de nieuwe wel iets lastiger ivm de gaatjes in het nepleer :o
Nog tips voor de gaatjes? Afgelopen weekend ook even lekker gepoetst maar die gaatjes gaan precies pluisjes inzitten die je er lastig uitkrijgt :)

Ik zat aan zo’n paardenhaarborstel te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:34
Bobo221 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:20:
Mijn telefoon ligt al zeker een uur naast mij onaangeraakt op mijn bureau en ik krijg zojuist een melding vanuit de Tesla app: Uw achterbak staat open

Ik maar Sentry mode ingeschakeld om de live beelden te bekijken en mijn achterbak staat inderdaad open 8)7

Hoe dan? De auto staat geparkeerd in een parkeergarage onderin het gebouw en ik heb de Tesla app niet geopend in de laatste paar uur?

Meer mensen dit ooit meegemaakt?
Heb je snelkoppelingen/widgets? Mogelijk per ongeluk aangeraakt in je broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-09 16:32
Volgens dit overzicht heeft er nog geen enkele Model 3 Highland de 2024.14.x Spring Update. Wat zou hier de reden van kunnen zijn? :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GtFD3FVGHCNlIP69BSzwc7zrzcE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uw2qx3sNFecZ5IhVk4rCzCS5.png?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:39
hantheman schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:14:
[...]

Nog tips voor de gaatjes? Afgelopen weekend ook even lekker gepoetst maar die gaatjes gaan precies pluisjes inzitten die je er lastig uitkrijgt :)

Ik heb goede ervaringen met deze set van Colourlock. Is niet goedkoop maar wel goed spul dat veilig gebruikt kan worden op kunstleer.

Heb zelf geen stoelen met gaatjes maar kan me voorstellen dat de bijgeleverde borstel goed van pas komen bij stoelen met gaatjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18-09 20:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQWC4IFRQV9_v_MS2cFUGjaEIzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJX8klqbNLZEjveUvkWDI3nH.jpg?f=fotoalbum_large

Zag deze foto van de week ergens langskomen. Iemand creatief geweest met folie en een MYH gemaakt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kritischelezer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-06 22:59
Bobo221 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:36:
[...]

Ja het is een ondergrondse parkeergarage dus bereik is inderdaad dramatisch. Het grappige is dat het bereik van de Tesla in de parkeergarage sterker is dan mijn iPhone.
De antenne van de Tesla, zit in de rechter spiegel en is groter dan die van je Iphone. Daarnaast kan het een andere provider zijn.
Hier een leuk overzicht van de vele antennes die je Tesla heeft
https://teslatap.com/articles/antenna-expose/ en klik het model welk je wilt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
The__Virus schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:36:
Mijn MY uit 23 piept wat als een oude kar over slecht asfalt bij lage snelheden. Net je of je een oude kinderwagen een beetje schudt. Ik hoorde het toevallig omdat ik eens met ramen open reed. Anderen bekend mee? Zinvol om te melden? Het stoort me niet maar klinkt knullig.
Dit viel mij onlangs op. Bij langzaam rijden met het raam open hoor je gepiep. Klinkt inderdaad wat knullig. Valt ook extra op omdat je verder niks hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Schwarz schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:46:
[Afbeelding]

Zag deze foto van de week ergens langskomen. Iemand creatief geweest met folie en een MYH gemaakt :+
Kan je gewoon laten plaatsen: https://www.tesland.com/nl/tesla-trunk-text/

Bestaat al wel even. De hele reden dat dit nu op de highland voluit wordt geschreven is omdat er mensen dit aftermarket gingen doen op hun oude modellen. Ik vindt sowieso dat de chrome logo's op de huidige tesla's (ook de highlands) allemaal zwart zouden moeten zijn. #mattblackeverything

[ Voor 19% gewijzigd door spartacusNLD op 16-05-2024 20:53 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
spartacusNLD schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:52:
[...]

Kan je gewoon laten plaatsen: https://www.tesland.com/nl/tesla-trunk-text/

Bestaat al wel even. De hele reden dat dit nu op de highland voluit wordt geschreven is omdat er mensen dit aftermarket gingen doen op hun oude modellen.
Kijk ook nog eens naar de achterlichten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Schwarz schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:53:
[...]

Kijk ook nog eens naar de achterlichten ;)
oh wat.. helemaal niet gezien :o

Ja dat lijkt wel gewoon tape hahah :P

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 16-05-2024 20:54 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvdPlas
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-07 20:42
Goede avond,

Alvast bedankt!
Ik gebruik hiervoor een (kleine) stoomcleaner. Vet verdwijnt als sneeuw voor de zon. Ook vuil in de gaatjes van de geperforeerde bekleding krijg je hiermee schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinoa88
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-06-2024
EvdPlas schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:57:
[...]

Ik gebruik hiervoor een (kleine) stoomcleaner. Vet verdwijnt als sneeuw voor de zon. Ook vuil in de gaatjes van de geperforeerde bekleding krijg je hiermee schoon.
Top. Wat voor merk of type gebruik je? Benieuwd naar je ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvdPlas
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-07 20:42
Valentinoa88 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:01:
[...]

Top. Wat voor merk of type gebruik je? Benieuwd naar je ervaring.
Ik heb ooit een goedkopertje volgens mij bij de Action of Lidl gekocht. Paar Euro en doet wat die moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:36
Schwarz schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:48:
[...]

Dit viel mij onlangs op. Bij langzaam rijden met het raam open hoor je gepiep. Klinkt inderdaad wat knullig. Valt ook extra op omdat je verder niks hoort
Ja precies dat. Serviceverzoek geeft een kostenindicatie van 124eu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugx
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-08 09:32
Myrdhin schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:36:
[...]

Als je een klein beetje druk op het stuur geeft in de richting waar je heen wilt en dan je knipperlicht gebruikt wordt AP automatisch uitgeschakeld. Alleen knipperlicht aanzetten is niet voldoende. Je hoeft overigens het knipperlicht dan maar half in te drukken (korte knipper, tenzij je knipperlicht uit bij volledige baanwissel aan hebt staan).
Klopt zo werkt het !
Armo schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:32:
[...]
Ik kan me voorstellen dat er gedetecteerd wordt dat je de stuur niet vasthoudt en daardoor AP niet uit gaat ivm veiligheid.
Klopt!
Dino111 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 04:30:
[...]

Je hebt de functie automatisch knipperlicht uitschakelen (beta) functie uitstaan. Of je moet je knipperlicht doordrukken zodat hij aanblijft staan. Als je de tipfunctie gebruikt dan moet je inderdaad iets druk uitvoeren bij het sturen.
"automatisch knipperlicht uitschakelen (beta) functie" staat AAN. Laatste zin snap ik niet.

Samenvattend er lijkt dus geen mogelijkheid te zijn die simpelweg direct de AP uitzet bij het aanzetten van het knipperlicht, maar na enige oefening krijg je dit wel soepel voor elkaar door vooraf iets druk op het stuur te zetten waar je heen wil en dan de richtingaanwijzer aan te zetten. Bij mijn voorgaande auto Kia E-Niro ging de automatisch sturen er direct af, en er vanzelf weer op als je op je nieuwe baan ca 3 seconden binnen de lijnen reed. Dat vond ik persoonlijk fijner. Dus ga denk ik toch maar de commander aanschaffen voor het automatisch terug aan gaan. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hugx schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:22:
[...]

Klopt zo werkt het !

[...]

Klopt!

[...]

"automatisch knipperlicht uitschakelen (beta) functie" staat AAN. Laatste zin snap ik niet.

Samenvattend er lijkt dus geen mogelijkheid te zijn die simpelweg direct de AP uitzet bij het aanzetten van het knipperlicht, maar na enige oefening krijg je dit wel soepel voor elkaar door vooraf iets druk op het stuur te zetten waar je heen wil en dan de richtingaanwijzer aan te zetten. Bij mijn voorgaande auto Kia E-Niro ging de automatisch sturen er direct af, en er vanzelf weer op als je op je nieuwe baan ca 3 seconden binnen de lijnen reed. Dat vond ik persoonlijk fijner. Dus ga denk ik toch maar de commander aanschaffen voor het automatisch terug aan gaan. :P
Juist, al 10 pagina's discussie over AP gedrag, terwijl de oplossing simpel is en daar ook een ander Topic voor is...

Tip: koop niet alleen de Commander, maar ook wat buttons. Dan kun je met een knopje op een makkelijke plaats de AP aanzetten ipv de dubbelklik met de versnellingspook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Mocht iemand erover nadenken een Yoke in zijn M3/Y te knutselen heb ik een topic geschreven met mijn ervaringen.

Valentijn in "DIY tesla model 3 / Y yoke stuur install"

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:20
Ik word inmiddels een beetje moedeloos van mijn koplampen in de model 3 uit 2023.

Vorig jaar juli ontvangen en 80% van de tegenliggers seinde met de lampen omdat die van mij iedereen verblinde. Toen zelf maar de verlichting zo aangepast dat niemand er last meer van had.

Toen kregen we de update met de dynamische verlichting, mooie toevoeging dacht ik, maar doordat ik de lampen zelf had aangepast klopte er niets meer van en blindeerde die de tegenliggers niet goed.

Ik dus maar een serviceverzoek indienen en hebben ze de verlichting opnieuw afgesteld. Dynamische verlichting lijkt nu wel te kloppen, maar alle tegenliggers lopen nu weer te seinen omdat ik ze verblind als groot licht uit staat.

Hoe moet de verlichting nu echt staan? Bij normaal licht is de linkerkant gewoon laag zoals je zou verwachten, maar vanaf het midden tot helemaal rechts is het net groot licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
sweebee schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:42:
Ik word inmiddels een beetje moedeloos van mijn koplampen in de model 3 uit 2023.

Vorig jaar juli ontvangen en 80% van de tegenliggers seinde met de lampen omdat die van mij iedereen verblinde. Toen zelf maar de verlichting zo aangepast dat niemand er last meer van had.

Toen kregen we de update met de dynamische verlichting, mooie toevoeging dacht ik, maar doordat ik de lampen zelf had aangepast klopte er niets meer van en blindeerde die de tegenliggers niet goed.

Ik dus maar een serviceverzoek indienen en hebben ze de verlichting opnieuw afgesteld. Dynamische verlichting lijkt nu wel te kloppen, maar alle tegenliggers lopen nu weer te seinen omdat ik ze verblind als groot licht uit staat.

Hoe moet de verlichting nu echt staan? Bij normaal licht is de linkerkant gewoon laag zoals je zou verwachten, maar vanaf het midden tot helemaal rechts is het net groot licht.
Klinkt alsof je een pitch verification van de cameras icm het naar beneden bijstellen van de koplampen dit oplost. Gewoon een service verzoek erin knallen

Keep it cool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-09 18:17
Oekol schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:38:
[...]

Ik heb dat ook gehad. Het stuur was 'recht' gezet op de houten strip er achter. Maar dat loopt scheef, dus staat je stuur scheef. Bij mij in een service afspraak opgelost.
Dank! Gelijk een service verzoek ingediend, indicatie 21 wachtdagen maar goed we gaan het zien hoe het wordt opgepakt na beoordeling verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Davidas schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:43:
Volgens dit overzicht heeft er nog geen enkele Model 3 Highland de 2024.14.x Spring Update. Wat zou hier de reden van kunnen zijn? :(

[Afbeelding]
De reden is dat ze dit niet voor iedereen tegelijkertijd uitrollen en je gewoon nog even geduld moet hebben.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
spartacusNLD schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:17:
[...]

Nee, die aangekondigde verhoging moest verkopen voor eind kwartaal stuwen. Dus mensen die nog even snel voor de "lage prijs" een Y gingen kopen. Prijsbeleid Tesla is totaal niet voorspelbaar.
Klopt hier ook gedaan voor oude prijs nog blauwe onder de SEPP grens kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Taro schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:26:
[...]

De reden is dat ze dit niet voor iedereen tegelijkertijd uitrollen en je gewoon nog even geduld moet hebben.
Daarnaast is de update terug getrokken gisteren avond. Dus ze hebben toch nog iets gevonden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_IhYu42qbF1t_18Ur2Z4i_4E7X8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7udYYQ5uleWn3EaKISweQMHY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7h0_t6NLnnKVxWTfwsGwR7AbuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t295ZGdxLcapKkwEf2P4bKy9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
spartacusNLD schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 06:03:
[...]

Daarnaast is de update terug getrokken gisteren avond. Dus ze hebben toch nog iets gevonden:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is de vraag ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Spotify die 100% volume start en false positive alarm triggers is wat ik vinden kan tot nu. Dan ben ik altijd wel blij om te lezen dat ik altijd een beetje achteraan bungel met de update. Ik zou me helemaal de pleuris schrikken met geluid op standje oorsuizen haha.

Verder las ik gisteren ook al heel veel klachten uit Zwitserland waarbij sentry mode live bekijken niet werkte in de mobiele app. Schijnt dat zij die optie niet hadden (denk vanwege regelgeving?) en dat het er nu voor hen al update bij zat. Dan was er bijv iemand die het wel werkend had maar heel veel reacties van mensen die 't nog niet hadden.

[ Voor 21% gewijzigd door Oekol op 17-05-2024 06:39 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oekol schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 06:35:
[...]

Spotify die 100% volume start en false positive alarm triggers is wat ik vinden kan tot nu. Dan ben ik altijd wel blij om te lezen dat ik altijd een beetje achteraan bungel met de update. Ik zou me helemaal de pleuris schrikken met geluid op standje oorsuizen haha.

[Embed]

[Embed]

Verder las ik gisteren ook al heel veel klachten uit Zwitserland waarbij sentry mode live bekijken niet werkte in de mobiele app. Schijnt dat zij die optie niet hadden (denk vanwege regelgeving?) en dat het er nu voor hen al update bij zat. Dan was er bijv iemand die het wel werkend had maar heel veel reacties van mensen die 't nog niet hadden.
Ik zit ook altijd achteraan, dus no worries :-) Maar ik gebruik geen Spotify. Ben al sinds een aantal jaar tevreden Apple Music gebruiker en anders Tidal wel!

Er zal wel een 2024.14.8 versie uitkomen denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Herkent iemand het volgende: je loopt met je telefoon in je broekzak (met de app op de achtergrond aan) naar de auto. Vervolgens gaat de deur niet open. Je blijft aan de hendel trekken, maar er gebeurt niets. Vervolgens wil je net je telefoon uit je broekzak halen, en je spiegels klappen spontaan open.

Of

Je zit in de auto, drukt op het rempedaal, de versnellingsindicatoren lichten niet op.. je drukt nog een keer op het rempedaal en er gebeurt weer niets, tot je Tesla je aangeeft de kaart te gebruiken op het middenconsole. Wil je je telefoon uit je broekzak pakken, lichten opeens de versnellingsindicatoren op en kun je gewoon naar Drive..

Iets zegt mij dat de communicatie tussen mijn telefoon en auto niet altijd goed werkt. Ik heb dit probleem over het algemeen aan de bestuurderskant en bij de achterdeuren. Zodra ik naar de passagierskant aan de voorzijde loop, gaat die vaak wel opeens open (aangezien de antennes daar in de buurt zitten)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickven
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-08 08:54
turkeyhakan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:08:
Herkent iemand het volgende: je loopt met je telefoon in je broekzak (met de app op de achtergrond aan) naar de auto. Vervolgens gaat de deur niet open. Je blijft aan de hendel trekken, maar er gebeurt niets. Vervolgens wil je net je telefoon uit je broekzak halen, en je spiegels klappen spontaan open.

Of

Je zit in de auto, drukt op het rempedaal, de versnellingsindicatoren lichten niet op.. je drukt nog een keer op het rempedaal en er gebeurt weer niets, tot je Tesla je aangeeft de kaart te gebruiken op het middenconsole. Wil je je telefoon uit je broekzak pakken, lichten opeens de versnellingsindicatoren op en kun je gewoon naar Drive..

Iets zegt mij dat de communicatie tussen mijn telefoon en auto niet altijd goed werkt. Ik heb dit probleem over het algemeen aan de bestuurderskant en bij de achterdeuren. Zodra ik naar de passagierskant aan de voorzijde loop, gaat die vaak wel opeens open (aangezien de antennes daar in de buurt zitten)..
Yup herkenbaar. Ik heb een iPhone 15 Pro en heb telefoonsleutel reset geprobeerd en uit uiteindelijk ook de Tesla app opnieuw geïnstalleerd. Ik heb het gevoel dat het beter gaat en het niet zo vaak meer voorkomt dat ie m’n telefoon niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
nickven schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:21:
[...]

Yup herkenbaar. Ik heb een iPhone 15 Pro en heb telefoonsleutel reset geprobeerd en uit uiteindelijk ook de Tesla app opnieuw geïnstalleerd. Ik heb het gevoel dat het beter gaat en het niet zo vaak meer voorkomt dat ie m’n telefoon niet ziet.
Ik ben soms bijna geneigd een sleutel te kopen. Weet je zeker dat het altijd werkt. Het is toch wat, gisteren in de stortbui mijn telefoon erbij moeten pakken, omdat ik niet in de auto kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12

Of

Heel herkenbaar, hier bijna 50% van de gevallen sta ik aan een dichte deurhendel te trekken. Heel irritant. Pak tegenwoordig vaak maar m'n telefoon uit m'n broekzak en ontgrendel het scherm als ik op de auto afloop. Niet de bedoeling natuurlijk. Twijfel soms ook om de sleutel te kopen.
Telefoon betreft een S21 Ultra, Tesla app staat uitgezonderd van enige battery saving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Ja maar wel als er iets tussen mij en de auto is. Bijv. Telefoon in broekzak vrouw. Ze draait zich om met haar achterste naar de auto en die springt open. Of ik loop met kinderen in de arm naar auto, auto rechts kind tussen ons en mobiel linkerzak. Moet dan omdraaien naar de auto toe met m'n linkerzak en dan gaat hij open.

Die tweede niet. Wel dat ik vaak (alleen met koud weer, koude nachten) zwart scherm hou als ik instap, dat easy entry er niet afgaat als je op rem drukt. Alleen een reset werkt dan.

Daar gaat de auto komende maanden wederom voor naar SeC. Heb de uitnodiging maar moet de afspraak nog ff inplannen. Ze gaan alle kabels nalopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oekol schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:41:
[...]

Ja maar wel als er iets tussen mij en de auto is. Bijv. Telefoon in broekzak vrouw. Ze draait zich om met haar achterste naar de auto en die springt open. Of ik loop met kinderen in de arm naar auto, auto rechts kind tussen ons en mobiel linkerzak. Moet dan omdraaien naar de auto toe met m'n linkerzak en dan gaat hij open.

Die tweede niet. Wel dat ik vaak (alleen met koud weer, koude nachten) zwart scherm hou als ik instap, dat easy sentry er niet afgaat als je op rem drukt. Alleen een reset werkt dan.

Daar gaat de auto komende maanden wederom voor naar SeC. Heb de uitnodiging maar moet de afspraak nog ff inplannen. Ze gaan alle kabels nalopen.
Easy Sentry of Easy Entry _/-\o_

Ik heb soms ook wel eens een zwart scherm als ik de auto in stap. Lijkt vooral te gebeuren als het heel warm is geweest. Verder niet storend en lijkt mij een software issue of een producteigenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Wekko306 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:39:
[...]

Heel herkenbaar, hier bijna 50% van de gevallen sta ik aan een dichte deurhendel te trekken. Heel irritant. Pak tegenwoordig vaak maar m'n telefoon uit m'n broekzak en ontgrendel het scherm als ik op de auto afloop. Niet de bedoeling natuurlijk. Twijfel soms ook om de sleutel te kopen.
Telefoon betreft een S21 Ultra, Tesla app staat uitgezonderd van enige battery saving.
Dat is echt veel te veel. Heb je je app op altijd open houden? Ik heb een Samsung S22+ en die opent altijd behalve dus als er iets tussen mij en de auto staat als bijv m'n kind. Wel heel voorspelbaar dus.

Zoals je ziet heb ik twee apps altijd actief te weten: FM en Tesla.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_noYBevGsObQGbd-647QLlLzvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HOQpTHtUBK8NqO2iLUi02Noh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12
Oekol schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:43:
[...]

Dat is echt veel te veel. Heb je je app op altijd open houden? Ik heb een Samsung S22+ en die opent altijd behalve dus als er iets tussen mij en de auto staat als bijv m'n kind. Wel heel voorspelbaar dus.

Zoals je ziet heb ik twee apps altijd actief te weten: FM en Tesla.
[Afbeelding]
Yep, Tesla app staat open op de achtergrond en heb ook altijd dat icoon in de notificatiebalk staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YatAvFnOi2XQBb3KhqEY1CNjZqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gchJOoYabxVJt5uLnfr5cq9g.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien toch die app maar eens opnieuw instellen. In het begin werkte het wel vrij betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
turkeyhakan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:23:
[...]

Ik ben soms bijna geneigd een sleutel te kopen. Weet je zeker dat het altijd werkt. Het is toch wat, gisteren in de stortbui mijn telefoon erbij moeten pakken, omdat ik niet in de auto kwam.
Doe jij je Bluetooth ook wel eens uit? Als ik bandenwissel heb en word gebeld ben ik zo dichtbij dat hij op de auto schiet. Dus doe ik Bluetooth uit. Kom daarna standaard niet in de auto. Weer toggelen lost dat op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oekol schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:48:
[...]

Doe jij je Bluetooth ook wel eens uit? Als ik bandenwissel heb en word gebeld ben ik zo dichtbij dat hij op de auto schiet. Dus doe ik Bluetooth uit. Kom daarna standaard niet in de auto. Weer toggelen lost dat op.
Nee, Bluetooth en Wi-Fi staan bij mij altijd aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hommer
  • Laatst online: 15-09 15:23

Of

Heel herkenbaar helaas. Persoonlijk gelukkig niet zeer frequent.
Ik ben er onderhand van overtuigd dat het aan het OS ligt. Bij ons thuis zijn er 4 Android devices in gebruik van verschillende fabrikanten (Xiaomi, OnePlus en Samsung) en vooral de Samsung gebruiker staat 50% van de tijd de mopperen.

edit; en op alle telefoons zijn alle poweroptimalisaties uitgezet voor de Tesla App.

[ Voor 3% gewijzigd door hommer op 17-05-2024 07:55 ]

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
turkeyhakan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:23:
[...]

Het is wel makkelijk gewoon op afstand op knopje drukken en open en kofferbak openen met twee keer drukken zonder de telefoon uit de zak te halen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Alexander1984 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:55:
[...]

Het is wel makkelijk gewoon op afstand op knopje drukken en open en kofferbak openen met twee keer drukken zonder de telefoon uit de zak te halen,
Ik heb daar een Apple Watch voor, is het gewoon Hé Siri Open Tesla Achterbak roepen en tada 8)

Het enige waar ik mij zorgen over maak met zo'n sleutel is dat de voorbak of achterbak per abuis wordt geopend omdat je sleutel in je broekzak zit. Net zoiets als de widgets op je telefoon, daarom gebruik ik die ook niet.

[ Voor 23% gewijzigd door turkeyhakan op 17-05-2024 07:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
turkeyhakan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:56:
[...]

Ik heb daar een Apple Watch voor, is het gewoon Hé Siri Open Tesla Achterbak roepen en tada 8)

Het enige waar ik mij zorgen over maak met zo'n sleutel is dat de voorbak of achterbak per abuis wordt geopend omdat je sleutel in je broekzak zit. Net zoiets als de widgets op je telefoon, daarom gebruik ik die ook niet.
Twee keer klikken vlot achter elkaar anders doet die het niet, en drukken oid heeft dus geen effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 17:39
turkeyhakan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:56:
[...]

Ik heb de sleutel al 4 jaar in mn broekzak zitten en is me nog nooit gebeurt. Je moet best hard drukken en inderdaad 2 keer snel achter elkaar. Maar ik zou niet zonder kunnen, vind het heerlijk om naar de auto te lopen en in de tussentijd de frunk open te doen, de laadkabel los te koppelen en de auto open te doen.

Moet overigens zeggen dat ook met de sleutel je soms voor piet snot aan de hendels staat te sjorren, en net als je de sleutel uit je broekzak wilt pakken gaat hij dan open. Ook de sleutel is een bluetooth ding. Maar die doet het ook als hij leeg is, kun je hem net als de card tegen de spijl houden.

Gemiddeld genomen gaat het met de sleutel wel veel beter, vooral omdat ik de in een broekzak heb en mn telefoon altijd in een achterzak. Daar moest ik vaak even omdraaien om de auto los te maken.

Wordt wel de eerste sleutel die gewoon mee gaat naar de volgende auto overigens >:)

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Himalaya schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:19:
[...]

Ik heb de sleutel al 4 jaar in mn broekzak zitten en is me nog nooit gebeurt. Je moet best hard drukken en inderdaad 2 keer snel achter elkaar. Maar ik zou niet zonder kunnen, vind het heerlijk om naar de auto te lopen en in de tussentijd de frunk open te doen, de laadkabel los te koppelen en de auto open te doen.

Moet overigens zeggen dat ook met de sleutel je soms voor piet snot aan de hendels staat te sjorren, en net als je de sleutel uit je broekzak wilt pakken gaat hij dan open. Ook de sleutel is een bluetooth ding. Maar die doet het ook als hij leeg is, kun je hem net als de card tegen de spijl houden.

Gemiddeld genomen gaat het met de sleutel wel veel beter, vooral omdat ik de in een broekzak heb en mn telefoon altijd in een achterzak. Daar moest ik vaak even omdraaien om de auto los te maken.

Wordt wel de eerste sleutel die gewoon mee gaat naar de volgende auto overigens >:)
Thanks, dus heeft ook weinig zin om een sleutel te kopen als ik je zo hoor (voor de connectivity issues in ieder geval, voor de overige zaken heb ik mijn Apple Watch)....

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 17-05-2024 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Ik merk vooral een heel groot verschil tussen de oude 2019 auto en de nieuwe M3H. Dit in combinatie met een iPhone 15Pro.
Ik vermoed dat het gebruik van de Ultrawide Band in de nieuwe er voor zorgt dat hij echt perfect werkt. Bij de oude werkte hij prima, maar soms had ik de auto nog niet voorverwarmt en dan moest hij even wakker worden (deur hendel 2-3 seconden vasthouden) of als ik de linker achterdeur wou openen terwijl ik m’n tas voor me had dan vond hij dat ik te ver weg was. De nieuwe heeft gewoon nog geen 1x geweigerd. Gewoon een 100% score bij elke deur of de achterklep met openen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
[...]

Ik heb nog geen tips. Ik hoop op tips hier ;) . Maar ik wil ook ff gewoon een stofzuiger proberen! En die steamcleaner die hier net genoemd werd eens uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:50
Ik ervaar wat problemen bij het wisselen tussen Spotify en radio. Bij het schakelen naar de radio geen geluid. Vanochtend dan weer wel dus het is blijkbaar niet consequent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Oekol schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:07:
[...]

Ik heb het 2 a 3 keer op werk gehad. Ik vermoed dat ik per ongeluk een keer op de widget gedrukt heb op de tijd. Maar dat staat zo dicht bij de achterklep openen dat ik het een keer verkeerd heb gedaan. Die andere keer wellicht geen goeie verbinding en gewoon weggelopen.

[Afbeelding]

Hoop niet dat de plafond van garage laag is zodat je nu lakschade hebt -O-
Die widget kan handig zijn - maar ik opende dus mijn kofferbak per abuis in een parkeergarage. En ja, die knalde vrolijk tegen het dak met lakschade tot gevolg. Dus ik heb die widget er maar af gehaald.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000

...
Bluetooth signaal gaat slecht door water heen. Nu zit in je lichaam nogal veel water dus houdt dat het signaal tegen. Stop je telefoon maar in je broekzak aan de voorkant en ontgrendelen werkt feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
RF1000 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:43:
[...]

Bluetooth signaal gaat slecht door water heen. Nu zit in je lichaam nogal veel water dus houdt dat het signaal tegen. Stop je telefoon maar in je broekzak aan de voorkant en ontgrendelen werkt feilloos.
Mijn telefoon zit ook altijd aan de voorkant? Ik weet niet wat jij onder broekzak verstaat, maar ik zit niet op mijn telefoon in ieder geval.

[ Voor 11% gewijzigd door turkeyhakan op 17-05-2024 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 22-09 09:14
RF1000 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:43:
[...]

Ik heb hem ook in mijn broekzak (15 pro Max) en werkelijk nog nooit problemen gehad.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:58
Ik heb de tesla keyfob gekocht
Ideaal!
Werkt altijd
Alles openen wat je maar wilt incl. chargepoort (koffer lang vasthouden).
Voor openen alles dubbel klikken.
Telefoon uit zak pakken vond ik maar lastig, vooral omdat die bijna altijd in mijn werk tas zit
Fijn compacte sleutel gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Luckeh schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:41:
[...]

Die widget kan handig zijn - maar ik opende dus mijn kofferbak per abuis in een parkeergarage. En ja, die knalde vrolijk tegen het dak met lakschade tot gevolg. Dus ik heb die widget er maar af gehaald.
De widget neem de knopjes over die je in de app ook als snelkoppeling gebruikt. Ik heb daar de achterklep openen niet tussen staan, dus dan kan dat je ook niet overkomen. Misschien een work around ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
SpikeHome schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:48:
Ik heb de tesla keyfob gekocht
Ideaal!
Werkt altijd
Alles openen wat je maar wilt incl. chargepoort (koffer lang vasthouden).
Voor openen alles dubbel klikken.
Telefoon uit zak pakken vond ik maar lastig, vooral omdat die bijna altijd in mijn werk tas zit
Fijn compacte sleutel gewoon
Ik ga er even van uit dat je keyless telefoon sleutel niet wil

Ik had andere ervaringen met mijn fob. Soms leek de sleutel/auto te slapen, waardoor het sporadisch een seconden of 5 duurde voordat hij open ging. Soms zelfs helemaal niet.

Keep it cool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 14:07

Of

In het verleden wel problemen mee gehad ja. Ik heb tegenwoordig een sleutel op mijn horloge via Tessie en ik heb dit probleem nu eigenlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
MoonRaven schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:14:
[...]

In het verleden wel problemen mee gehad ja. Ik heb tegenwoordig een sleutel op mijn horloge via Tessie en ik heb dit probleem nu eigenlijk niet meer.
Tesla komt binnenkort als het goed is met officiële ondersteuning voor een Apple Watch, dus ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:26
Smobbo schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:49:
[...]

De widget neem de knopjes over die je in de app ook als snelkoppeling gebruikt. Ik heb daar de achterklep openen niet tussen staan, dus dan kan dat je ook niet overkomen. Misschien een work around ;)
Hier ook een zeer bewuste keuze om die er niet tussen te zetten. Het is ook iets wat ik echt never via de app doe. Er zit verdorie een knop op dat ding zelf :+ De frunk staat er bij mij juist weer wel tussen omdat die van buitenaf niet snel te openen is. Dat die een keer per abuis losklikt maakt me niet zoveel uit (is me overigens in drie jaar tijd nog 0x gebeurd).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het tot nu toe nog niet echt gevonden, maar is het mogelijk om je Apple watch als key te gebruiken (zonder gebruik te hoeven maken van third party apps)? Zijn er mensen die daar ervaringen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:58
Valentijn schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:52:
[...]

Ik ga er even van uit dat je keyless telefoon sleutel niet wil

Ik had andere ervaringen met mijn fob. Soms leek de sleutel/auto te slapen, waardoor het sporadisch een seconden of 5 duurde voordat hij open ging. Soms zelfs helemaal niet.
Jawel die heb ik wel, maar vooral zaken openen zonder ik in de app moet of in de auto moet zitten.
vooral ontgrendelen van de laadpoort is het me al waard, elke keer de app openen om laadpoort te ontgrendelen doe ik nu met de keyfob

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 14:07
turkeyhakan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:30:
[...]

Tesla komt binnenkort als het goed is met officiële ondersteuning voor een Apple Watch, dus ben benieuwd..
Dat is zeker fijn, helaas heb ik daar op mijn WearOS niet al te veel aan. Gelukkig is de Tessie app goegekeurd door Tesla en gebruikt het de officiele API :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Smobbo schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:49:
[...]

Ja, dat is uiteindelijk ook precies wat ik gedaan heb. Voorverwarmen/koelen is wel handig om op je homescreen te hebben :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:38
hommer schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:53:
[...]

Heel herkenbaar helaas. Persoonlijk gelukkig niet zeer frequent.
Ik ben er onderhand van overtuigd dat het aan het OS ligt. Bij ons thuis zijn er 4 Android devices in gebruik van verschillende fabrikanten (Xiaomi, OnePlus en Samsung) en vooral de Samsung gebruiker staat 50% van de tijd de mopperen.

edit; en op alle telefoons zijn alle poweroptimalisaties uitgezet voor de Tesla App.
Mijn vrouw en ik hebben allebei (nog) een Samsung S21 FE, maar we hebben allebei nog nooit problemen gehad met openen, sluiten of starten van de auto. Ik herken 't dus helemaal niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:31:
Ik krijg het tot nu toe nog niet echt gevonden, maar is het mogelijk om je Apple watch als key te gebruiken (zonder gebruik te hoeven maken van third party apps)? Zijn er mensen die daar ervaringen mee hebben?
Nee. Er is nog geen officiële Tesla app voor de Apple Watch. Zou wel komen, maarja in ‘Elon time’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
SpikeHome schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:36:
[...]

Jawel die heb ik wel, maar vooral zaken openen zonder ik in de app moet of in de auto moet zitten.
vooral ontgrendelen van de laadpoort is het me al waard, elke keer de app openen om laadpoort te ontgrendelen doe ik nu met de keyfob
Zodra de auto unlocked is Kan je de laadpoort ook openen door er op te drukken :) kwam ik laatst pas achter

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:54
Valentijn schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:26:
[...]

Zodra de auto unlocked is Kan je de laadpoort ook openen door er op te drukken :) kwam ik laatst pas achter
Ontgrendelen is wat anders dan openen.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
turkeyhakan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:30:
[...]

Als het net zo goed gaat werken als op een iPhone, dan wordt het vast fantastisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh jee, wat een hoop gedoe lees ik over de sleutels...

Ik gebruik de Phone Key en heb daar maar een paar keer een probleem mee gehad. Een daarvan was na een nieuwe update van de telefoon. Phone Key verwijderd en opnieuw aangemaakt en het werkte weer.

Dan nog een paar keer dat de telefoon of auto even uit de slaap moet komen. Iets trager, maar geen groot probleem verder.

Dan lees ik dat mensen een fysieke sleutel kopen om makkelijker de laadpoort of frunk te kunnen openen. Ik zou zelf adviseren de S3XY buttons/Commander te nemen en de Smart Actions in te stellen: deurhendel voor een paar seconden vasthouden en de frunk opent. Achter voor de laadpoort. Vind ik handiger dan een autosleutel meenemen en moeten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
SpikeHome schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:36:
[...]

Uh, ik gebruik eigenlijk nooit de Tesla app om de laadpoort te ontgrendelen. Waarom zou dat moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
[...]

Domme opmerking: stofzuiger met zo'n opzetstuk met haren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Valentijn schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:26:
[...]

Staat gewoon in de handleiding:

Druk op de onderkant van de laadpoortklep wanneer de Model 3 ontgrendeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
Psycho_Mantis schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:31:
[...]

Ik was hier wel benieuwd naar, welk setje van Hansshow heb je gebruikt? Want het lijkt erop dat Hansshow alle audio upgrade accessoires van de hand hebben gedaan, dat een update het heeft gedwarsboomd.

https://www.autoevolution...e-model-3-rwd-219956.html

Maar hoe is jou ervaring? Klinkt de navigatie stem nu inderdaad niet meer goed?
Hoewel de navigatie stem afkomstig lijkt te zijn van de een speaker in het grote scherm.

En hoe zijn de piepjes en bliepjes nu van autopilot? Dacht wel eens gelezen te hebben dat deze nu ook harder worden.

Maar als jij zegt dat het allemaal wel mee valt, dan ga ik denk ik ook deze upgrade doen.
Echter een 2022 model, dus geen speakers op de hoedenplank helaas.
Hey, sorry voor de late reply, was op vakantie (door Zwitserland met de Model 3 :)).
Maarr: ik heb het setje van Tesland, niet van Hansshow zelf. Tesland verkoopt ze zonder naam maar ze zijn gewoon van Hansshow. Op die manier heb je er ook nog een beetje garantie aan immers.

Mijn ervaring is in ieder geval prima. Ik herken geen van de genoemde klachten, ook de navigatie klinkt gewoon goed (althans, ze blijft moeite hebben met de klemtoon natuurlijk :+).
Het kan natuurlijk dat het per bouwjaar verschilt?

Ik weet ook dat er nog goedkopere kits bestaan, zonder box, daarover las ik wel veel klachten, omdat zij niet de balans nog enigszins herstellen. Maargoed, niet geprobeerd dus weet ik niet zeker.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 16:32
Je kan nu via Tesla achteraf de trekhaak voor de M3H bestellen en laten plaatsen:
https://shop.tesla.com/nl_nl/product/trekhaakpakket-model-3

Hij stond er al een paar dagen, maar niet op voorraad, maar nu is ie ook op voorraad en te bestellen (zojuist gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
SiErRa schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:38:
Je kan nu via Tesla achteraf de trekhaak voor de M3H bestellen en laten plaatsen:
https://shop.tesla.com/nl_nl/product/trekhaakpakket-model-3

Hij stond er al een paar dagen, maar niet op voorraad, maar nu is ie ook op voorraad en te bestellen (zojuist gedaan)
Ah dan verwacht ik dat ik mijn trekhaak volgende week ga krijgen. Vorige week werd ik nog gebeld door Tesla dat het ding in backorder stond. Blijkbaar hebben ze een pallet met trekhaken gevonden.

(Lease, besteld met montage achteraf)

[ Voor 3% gewijzigd door Korvaag op 17-05-2024 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
InZane schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:05:
[...]

Uh, ik gebruik eigenlijk nooit de Tesla app om de laadpoort te ontgrendelen. Waarom zou dat moeten?
Om de laadstekker te kunnen verwijderen van de vaste kabel van je thuislaadpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
turkeyhakan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:45:
[...]

Mijn telefoon zit ook altijd aan de voorkant? Ik weet niet wat jij onder broekzak verstaat, maar ik zit niet op mijn telefoon in ieder geval.
dacht achtervak te lezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
RaRo74 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:23:
[...]

Om de laadstekker te kunnen verwijderen van de vaste kabel van je thuislaadpunt.
Kofferbak open, laadsessie stoppen en laadpoort ontgrendelt daardoor ook automatisch.
Dus, welke app? :?

Mijn thuislaadpunt heeft een losse kabel omdat ik een vaste kabel zo'n rommelige aanblik vind geven op mijn oprit ;)

[ Voor 16% gewijzigd door InZane op 17-05-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
InZane schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:32:
[...]

Kofferbak open, laadsessie stoppen en laadpoort ontgrendelt daardoor ook automatisch.

Mijn thuislaadpunt heeft een losse kabel omdat ik een vaste kabel zo'n rommelige aanblik vind geven op mijn oprit ;)
En dat stoppen doe je dan via de app? Of stopt ie als je de kofferbak open hebt? Ik was laatst ook aan het klooien met de ontgrendeling. Auto was al klaar met laden, Bliksemschicht in de app geclickt maar deed niks (atuto was al ontgrendeld). Via het scherm in de auto dus ontgrendeld en toen kon ik de laadkabel loskrijgen van de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
NiroNiro schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:16:
[...]

En dat stoppen doe je dan via de app? Of stopt ie als je de kofferbak open hebt? Ik was laatst ook aan het klooien met de ontgrendeling. Auto was al klaar met laden, Bliksemschicht in de app geclickt maar deed niks (atuto was al ontgrendeld). Via het scherm in de auto dus ontgrendeld en toen kon ik de laadkabel loskrijgen van de auto.
Nee, ik stop de laadsessie met de laadpas en vervolgens wordt zowel mijn laadpunt ontgrendeld als ook de laadpoort van m'n MY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 12:03
InZane schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:18:
[...]

Nee, ik stop de laadsessie met de laadpas en vervolgens wordt zowel mijn laadpunt ontgrendeld als ook de laadpoort van m'n MY.
Of je nu de app opent en de laadstekker ontgrendeld via de app, of je laadpas gebruikt om de laadsessie te stoppen komt op hetzelfde neer. Je doet dezelfde handeling maar de ene gebruikt zijn gsm, jij je fysieke laadpas.,

Ik snap het punt van @RaRo74 want het is ook hoe ik het doet. Ofwel ontgrendel je de laadpoort via het scherm binnenin, ofwel ontgrendel je het via de app. Het kan gewoon niet anders (of jah, de laadpas. Maar opnieuw, komt op hetzelfde neer toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
jmignolet schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:20:
[...]

Of je nu de app opent en de laadstekker ontgrendeld via de app, of je laadpas gebruikt om de laadsessie te stoppen komt op hetzelfde neer. Je doet dezelfde handeling maar de ene gebruikt zijn gsm, jij je fysieke laadpas.,

Ik snap het punt van @RaRo74 want het is ook hoe ik het doet. Ofwel ontgrendel je de laadpoort via het scherm binnenin, ofwel ontgrendel je het via de app. Het kan gewoon niet anders (of jah, de laadpas. Maar opnieuw, komt op hetzelfde neer toch?)
[...]

Zou graag de mogelijkheid zien om de laadpoort te ontgrendelen met de widget. Of nog beter wanneer je met je telefoon binnen ontgrendelbereik bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:31
[...]

Wordt bij het stoppen van de laadsessie via de app en/of auto de laadsessie aan de kant van de laadpaal ook altijd beëindigt? Volgens mij is dat niet altijd/automatisch zo. Dat is in ieder geval één van de redenen waarom ik vaak begin met het laadpasje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
InZane schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:32:
[...]

Dat werkt dus niet met een vaste kabel behalve wanneer je een Tesla knop op de stekker hebt zitten.

En waarom zou ik mijn kofferbak open willen doen met een vaste kabel ;-)

Thuislaadpunten zijn sowieso lelijk vandaar dat die van mij inclusief kabel volledig uit het zicht is verborgen en opgeborgen. Wanneer je niet beter weet zie je dus bij mij niets wat wijst op een laadpunt bij niet in gebruik :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 12:03
Eddos schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:24:
[...]

Wordt bij het stoppen van de laadsessie via de app en/of auto de laadsessie aan de kant van de laadpaal ook altijd beëindigt? Volgens mij is dat niet altijd/automatisch zo. Dat is in ieder geval één van de redenen waarom ik vaak begin met het laadpasje.
Ik had het hier over de laadpaal bij mij thuis en dat is wel het geval. Ik meen me zelfs te herinneren toen ik hem net had (en nog niet over een laadpaal beschikte) dat ik gewoon de poort ontgrendelde via het scherm omdat ik fysiek in de auto aan het wachten was. Laadkabel eruit en weg ermee.

De laadsessie stopte toen ook. Kijk altijd voor de zekerheid op de ingebouwde display van de laadpaal, maar zou wel goed moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
[...]
Daar komt nog bij, ik hoef geen laadpas aan te bieden om te starten of stoppen met laden. Plug & load staat ingesteld.
Behalve gasten moeten een pas aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
RaRo74 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:24:
Thuislaadpunten zijn sowieso lelijk vandaar dat die van mij inclusief kabel volledig uit het zicht is verborgen en opgeborgen. Wanneer je niet beter weet zie je dus bij mij niets wat wijst op een laadpunt bij niet in gebruik :*)
Ik zou er nog een keer wat omheen kunnen knutselen. Best een goed idee op zich.

Heb na een rondje door de buurt toen bewust voor een losse kabel gekozen. Als je overal die palen/punten met losse kabels ziet hier. Het hangt er maar een beetje lelijk overheen, of de kabel wordt gewoon op de grond gepleurd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Eddos schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:24:
[...]

Bij mij wel. Ontgrendelen of stoppen via een app = laadpunt stopt automatisch met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
jmignolet schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:27:
[...]

Ik had het hier over de laadpaal bij mij thuis en dat is wel het geval. Ik meen me zelfs te herinneren toen ik hem net had (en nog niet over een laadpaal beschikte) dat ik gewoon de poort ontgrendelde via het scherm omdat ik fysiek in de auto aan het wachten was. Laadkabel eruit en weg ermee.

De laadsessie stopte toen ook. Kijk altijd voor de zekerheid op de ingebouwde display van de laadpaal, maar zou wel goed moeten komen.
Helaas en mijn vorige EV ontgrendelde automatisch na het laadproces zodat de stekker er altijd direct uitgetrokken kon worden zonder verdere handelingen. Met een losse kabel moet je dan wel oppassen ivm diefstal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34
RaRo74 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:24:
[...]

Dat werkt dus niet met een vaste kabel behalve wanneer je een Tesla knop op de stekker hebt zitten.

En waarom zou ik mijn kofferbak open willen doen met een vaste kabel ;-)

Ik zie hier vooral veel argumenten voor een Tesla wall charger ;)

Ik heb onze ev-box uit ellende ook maar eens vervangen voor een TWC. Wat een genot, dat ene knopje. En het ziet er ook een stuk beter uit dan die plastic doos aan de muur.
InZane schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:28:
[...]

Ik zou er nog een keer wat omheen kunnen knutselen. Best een goed idee op zich.

Heb na een rondje door de buurt toen bewust voor een losse kabel gekozen. Als je overal die palen/punten met losse kabels ziet hier. Het hangt er maar een beetje lelijk overheen, of de kabel wordt gewoon op de grond gepleurd :X
Een losse kabel gaat dan wel weer wat ver, zeker aangezien de auto bijna altijd is ingeplugd als ik thuis ben.

[ Voor 26% gewijzigd door Pierz op 17-05-2024 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Pierz schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:58:
[...]

Ik heb onze ev-box uit ellende ook maar eens vervangen voor een TWC. Wat een genot, dat ene knopje. En het ziet er ook een stuk beter uit dan die plastic doos aan de muur.

[...]

Een losse kabel gaat dan wel weer wat ver, zeker aangezien de auto bijna altijd is ingeplugd als ik thuis ben.
Tja, ik heb een Alfen laadpunt en die 'kreeg' bij m'n (zakelijke) lease auto. Ik denk niet dat ik hoef te vragen om een TWC ;)

Ik heb mijn auto trouwens alleen maar ingeplugd als het nodig is en verder niet. Waarom zou je 'm altijd aan de kabel leggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Dat kan dus wel anders... met de S3XY Commander. Dan gebruik je de Smart Action: deurhendel linksachter een paar tellen uit houden ontgrendelt de laadpoort.

In dat geval geen pasje, sleutel of app nodig. En ook niet nodig om de auto in te duiken en op het scherm te tikken.

De achterportier is dan wel open, maar in dezelfde beweging door is die ook weer dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 15:48

Lagune

Its time for warp

bilgy_no1 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:34:
[...]

Dat kan dus wel anders... met de S3XY Commander. Dan gebruik je de Smart Action: deurhendel linksachter een paar tellen uit houden ontgrendelt de laadpoort.

In dat geval geen pasje, sleutel of app nodig. En ook niet nodig om de auto in te duiken en op het scherm te tikken.

De achterportier is dan wel open, maar in dezelfde beweging door is die ook weer dicht.
laadkabel met knopje, werkt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 17:39
RaRo74 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:27:
[...]

Daar komt nog bij, ik hoef geen laadpas aan te bieden om te starten of stoppen met laden. Plug & load staat ingesteld.
Behalve gasten moeten een pas aanbieden.
Uit beleefdheid? Want die paal weet natuurlijk niet in welke auto de stekker gaat. Wel jammer overigens dat dat alleen bij snelladers werkt, maar helaas niet in voorzien bij het ontwikkelen van de standaard.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 10:10
Pierz schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:58:
[...]

[...]

en de lichtshow :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:22
Weet iemand hoe zo'n tesla trekhaak dopje heet en waar ik deze kan bestellen? Ik heb recent een trekhaak door tesla laten monteren maar pas later, toen ik de trekhaak wilde monteren ben ik erachter gekomen dat de t-achtige dopje waar trekhaak ingaat ontbreekt. Ik heb via de app tesla dit vertelt maar ze zeggen dat ze dit niet los hebben en dat ik maar deze ergens anders moet kopen. Het lijkt me niet handig om zonder de dopje rond te rijden, ik zie nu al dat vuil in het gaatje ophoopt.
Alvast bedankt.
Edit: foto bijgevoegd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HqD-NXad2wA9L7i7Boeq_GjXnc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AbLe6qKXt8Y4OpaVmha2WOL1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door warsame op 17-05-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
Himalaya schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:11:
[...]

Uit beleefdheid? Want die paal weet natuurlijk niet in welke auto de stekker gaat. Wel jammer overigens dat dat alleen bij snelladers werkt, maar helaas niet in voorzien bij het ontwikkelen van de standaard.
Met mijn TWC kan alleen ik opladen. andere auto weigert hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
warsame schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:14:
Weet iemand hoe zo'n tesla trekhaak dopje heet en waar ik deze kan bestellen? Ik heb recent een trekhaak door tesla laten monteren maar pas later, toen ik de trekhaak wilde monteren ben ik erachter gekomen dat de t-achtige dopje waar trekhaak ingaat ontbreekt. Ik heb via de app tesla dit vertelt maar ze zeggen dat ze dit niet los hebben en dat ik maar deze ergens anders moet kopen. Het lijkt me niet handig om zonder de dopje rond te rijden, ik zie nu al dat vuil in het gaatje ophoopt.
Alvast bedankt.
Edit: foto bijgevoegd
[Afbeelding]
https://www.winparts.nl/b...p-oris-ak41/p1587786.html

lijkt er heel erg op.
Pagina: 1 ... 337 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: