Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Er zijn opties voor de lane assist. Uit, waarschuwing en correctie. Zit volgens mij onder het autopilot menu of onder veiligheid. Weet ik zo even niet. In ieder geval kan je instellen wat ie doet: van niets tot een correctie. De correctie gebeurt overigens ook niet altijd. Er staan wat if then regeltjes in de handleiding. Die weet ik zo ook niet uit m'n hoofdNiroNiro schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:37:
[...]
Vergeten erbij te melden, maar dat gelezen inderdaad. echter zie ik wel bijvoorbeeld dat de lijntjes een andere kleur krijgen als ik erover ga zonder richtingwijzer maar verder gebeurt er niks met het stuur bijv. Misschien heb ik iets niet goed ingesteld...
UNOX: The worst operating system
Ha! ja dat zal het zijn dan, want heb em op correctie staan maar tot nu toe niks van meegekregen. Onze test auto ging wel meteen van slag haha.. misschien te maken met Joe mode.Korvaag schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:41:
[...]
Er zijn opties voor de lane assist. Uit, waarschuwing en correctie. Zit volgens mij onder het autopilot menu of onder veiligheid. Weet ik zo even niet. In ieder geval kan je instellen wat ie doet: van niets tot een correctie. De correctie gebeurt overigens ook niet altijd. Er staan wat if then regeltjes in de handleiding. Die weet ik zo ook niet uit m'n hoofd
Joe mode heeft geen invloed op veiligheidsmeldingen.NiroNiro schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:45:
[...]
Ha! ja dat zal het zijn dan, want heb em op correctie staan maar tot nu toe niks van meegekregen. Onze test auto ging wel meteen van slag haha.. misschien te maken met Joe mode.
Zelf heb ik geen idee/bang voor krassen, hoe dat moet en wil ik dat dus laten doen door een bedrijf dat ook die dingen verkoopt.
Ik lees op Tesland dat ze dat doen, alleen hebben zij voorlopig geen tijd om dat te doen.
Zijn er meerdere bedrijven die dat verkopen+plakken?
Jazeker, gewoon woon-werk verkeer. Heb de navi altijd aan ivm file optimalisatieOekol schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:40:
[...]
Rij je ook met een eindbestemming? Weet dat de flitspalen ook niet werken of werkten als je geen eindbestemming had ingevuld.
PSN: Sluuz
Daar gaat de soepele overgang van flitsmeister naar teslaSluuz schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:52:
[...]
Jazeker, gewoon woon-werk verkeer. Heb de navi altijd aan ivm file optimalisatie
Heb de flitsmeister nog niet geüpdatet en auto update uitgezet (en anders zet ik de juiste versie via een handmatige APK terug). Benieuwd wanneer ik de update krijg of 't wel werkt. Wellicht pakt die sommige trajectcontroles niet?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Als je maar navigeert naar een eindbestemming. Doe je dit niet en rijdt je gewoon doet de auto net of ze niet bestaan. Is ook alleen voor vaste flitspalen. Die mobiele kent hij helaas (nog) niet.killerbie schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:13:
Wanneer je premium connectivity activeert in België, zijn de flitspalen en trajectctontroles dan te zien op de kaart?
Trajectcontroles geeft het dan ook weer?Oekol schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:14:
[...]
Als je maar navigeert naar een eindbestemming. Doe je dit niet en rijdt je gewoon doet de auto net of ze niet bestaan. Is ook alleen voor vaste flitspalen. Die mobiele kent hij helaas (nog) niet.
Is die functie het geld waard volgens jou of zou je eerder gaan voor flitsmeister ofzo? (moest je vandaag die keuze moeten maken)
Ik heb vorige week de Farad dragers gebruikt (voor het eerst). Eerste indruk was niet al te best (vergelijk met Thule). Handleiding was onduidelijk en onderdelen niet genummerd terwijl ze bijvoorbeeld niet symmetrisch zijn. Ook voelen de plastic afdekkapjes niet al te robuust. Eenmaal gemonteerd heb ik geen klagen, ze zitten muurvast en leunen mooi op het stalen deel van het dak niet niet op het glas.mca2 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:28:
Voor de MYLR kijk ik naar dakdragers. De officiële Tesla exemplaren zijn belachelijk duur maar enig googlen gaf ook Yakima en Farad als alternatieven. Echter is er een recall geweest voor Yakima en ook op hun website staat de model Y er niet meer tussen.
Zijn er goede ervaringen met Farad? En hebben deze ook een t-track net als Thule zodat ik de fietsendragers er zo in kan schuiven?
En ander ding (en dat ligt niet aan de dragers) de achterste drager zit best ver naar achteren. Dat betekend dat de dakkoffer ook ver naar achteren moet. Hierdoor kan de klep niet meer in z'n hoogste stand. Maar wellicht dat dit met een andere koffer minder speelt.
Cijfer, 6.5/10. (wat dus vooral door de montage komt).
Ja, gisteren persoonlijk geverifieerd tijdens een rit door Belgie. Wat hebben julie een hoop snelheidscameras zeg.killerbie schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:13:
Wanneer je premium connectivity activeert in België, zijn de flitspalen en trajectctontroles dan te zien op de kaart?
Trajectcontroles ook, incl. gem snelheid en afstand tot einde.killerbie schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:29:
[...]
Trajectcontroles geeft het dan ook weer?
Is die functie het geld waard volgens jou of zou je eerder gaan voor flitsmeister ofzo? (moest je vandaag die keuze moeten maken)
Flistmeister is er bij mij uit (en Waze er in voor de mobiele controles).
[ Voor 38% gewijzigd door noo op 16-05-2024 09:32 ]
Heb de update nog niet. Maar op dit moment flitsmeister of Waze. Waarbij Waze nog alles gratis is. Tesla komt er aan, maar is er nog niet. Feit dat mobiele flitsers er nog niet instaan is een ding. Verder als het goed werkt met vaste en trajectctontroles is het al op de goede weg. De versie waar ik nu op zit werkt al goed met vaste flitspalen.killerbie schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:29:
[...]
Trajectcontroles geeft het dan ook weer?
Heel BE is 1 groot trajectcontrolenoo schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:30:
[...]
Ja, gisteren persoonlijk geverifieerd tijdens een rit door Belgie. Wat hebben julie een hoop snelheidscameras zeg.
Ik denk dat ik dezelfde dakdragers heb. Op Youtube staat een montage-filmpje wat mij wel geholpen heeft. YouTube: How to install the Farad Roof RackL-VIS schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:29:
[...]
Ik heb vorige week de Farad dragers gebruikt (voor het eerst). Eerste indruk was niet al te best (vergelijk met Thule). Handleiding was onduidelijk en onderdelen niet genummerd terwijl ze bijvoorbeeld niet symmetrisch zijn. Ook voelen de plastic afdekkapjes niet al te robuust. Eenmaal gemonteerd heb ik geen klagen, ze zitten muurvast en leunen mooi op het stalen deel van het dak niet niet op het glas.
En ander ding (en dat ligt niet aan de dragers) de achterste drager zit best ver naar achteren. Dat betekend dat de dakkoffer ook ver naar achteren moet. Hierdoor kan de klep niet meer in z'n hoogste stand. Maar wellicht dat dit met een andere koffer minder speelt.
Cijfer, 6.5/10. (wat dus vooral door de montage komt).
Wij hadden een Thule dakkoffer (geleend), zo'n fancy ding speciaal voor EV's qua ergonomie (en lekker groot) en de achterklep kon nog helemaal open met een speling van zo'n 5 cm.
Ik zou de dragers een 7 geven. Als minpunt zou ik zeggen dat het niet goed inschatten is hoe strak je de schroef dient aan te draaien welke een klemverbinding maakt met het dak. Dat vond ik toch wel erg spannend.
Mijn favoriet die ik twee jaar geleden ben tegengekomen was op een landweggetje. Geen afslagen of wat dan ook in de buurt. Enige "noteworthy" van dat weggetje was dat er veel bochten waren en dat deze net na een bocht, onderaan een heuvel stond.noo schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:30:
[...]
Ja, gisteren persoonlijk geverifieerd tijdens een rit door Belgie. Wat hebben julie een hoop snelheidscameras zeg.
[...]
De hele situatie doet me vermoeden dat die paal daar echt enkel en alleen voor de opbrengsten is neergezet.
Nu ben ik ook wel oprecht benieuwd of deze versnelling dus WEL gebeurd bij EAP.Korvaag schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:30:
[...]
En daar begint de verwarring en begreep ik de vraag ook verkeerd. Automatisch sturen betekent aldus de handleiding dat de auto in de rijstrook gehouden wordt en valt onder de standaard Autopilot. Auto lane change betekent dat de auto ook daadwerkelijk van rijstrook wisselt.
[...]
[...]
Ik verwacht dat dit al jaren een foutje is in de handleiding. Er had moeten staan: "Als auto lane change actief is" of "Als automatisch sturen met auto lane change actief is". En dat is dan alleen actief als je EAP hebt.
In de handleiding staat het echt in een compleet ander hoofdstuk, onder "bij gebruik van autopilot" dus ik zou het raar vinden als ze dit toch aan EAP terug koppelen: https://www.tesla.com/own...8E-A752-2AD9B0CC2FD6.html
(Het kopje ervoor gaat over op en afritten op TACC bijv.)
Eerst bullet als voorwaarde voor deze acceleratie zegt dus ook: "Traffic-aware cruise control is ingeschakeld en detecteert een voorligger"
De "opmerking" lijkt vooral gebruikt te worden voor additionele informatie. (bijv. bij dat afrit topic, dat ALS je NoA aanhebt hij ook de afslag neemt)
[ Voor 9% gewijzigd door JohanB op 16-05-2024 09:49 ]
Ik heb het wel eens gemerkt maar heb er nog niet echt een lijn in kunnen ontdekken. Nou is het natuurlijk ook weer zo dat Tesla langzaam accelereert onder AP of TACC dus het valt ook niet zo op. Ik zal voor de grap eens met afstand 4 achter een vrachtwagen gaan hangen en het dan testen.JohanB schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:45:
[...]
Nu ben ik ook wel oprecht benieuwd of deze versnelling dus WEL gebeurd bij EAP.
Ik heb EAP in mijn model 3 (2020) en ik heb het nooit gemerkt.JohanB schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:45:
[...]
In de handleiding staat het echt in een compleet ander hoofdstuk, onder "bij gebruik van autopilot" dus ik zou het raar vinden als ze dit toch aan EAP terug koppelen: https://www.tesla.com/own...8E-A752-2AD9B0CC2FD6.html
Eerst bullet als voorwaarde voor deze acceleratie zegt dus ook: "Traffic-aware cruise control is ingeschakeld en detecteert een voorligger"
De "opmerking" lijkt vooral gebruikt te worden voor additionele informatie. (bijv. bij dat afrit topic, dat ALS je NoA aanhebt hij ook de afslag neemt)
https://x.com/dominicbrnk...&t=AYaTa1lmMeemUcCsSFATrg
Oh wacht, is geen autopark

[ Voor 15% gewijzigd door Ingmar7 op 16-05-2024 10:02 ]
:strip_exif()/f/image/D6YKUYNDr6dHBfP28oNpQnZF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D0KXTrsKENMDU4jCPU5H23tX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1IImJZyBaBONYluqQgoyP1Qm.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door Dutchlimits op 16-05-2024 11:25 ]
2024.14.6 is naar vrijwel elk model gepushed, maar de model 3 highland ontbreekt als enige. Of komen dit soort dingen vaker voor?
/f/image/JkKhR4r1u3cFiwX12AqBAwqY.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door spartacusNLD op 16-05-2024 11:05 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Verwijderd
Super vet!Dutchlimits schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:54:
Nieuwe velgen op mijn M3H gemonteerd (20x9 ET43 en 245/35/r20)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb een beetje spijt dat ik Nova velgen heb geconfigureerd. Er zijn zoveel mooie aftermarket opties.
M3H is toch altijd met HW3 en niet met HW4?spartacusNLD schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:05:
Iemand enig idee wat dit betekend? Bepaalde bugs op een model 3 met hardware 4? En daarom dat die update 2024.14.6 niet naar dit model gepushed is tot nu?
2024.14.6 is naar vrijwel elk model gepushed, maar de model 3 highland ontbreekt als enige. Of komen dit soort dingen vaker voor?
[Afbeelding]
Nee, de Highland heeft hardware 4.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Heel vet! Hoe zien ze er aan de andere kant uit?Dutchlimits schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:54:
Nieuwe velgen op mijn M3H gemonteerd (20x9 ET43 en 245/35/r20)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oh, goh. Hoe kan ik dat in mijn auto controleren/zien?
Volgens mij maakt het nu nog niets uit qua werking/functionaliteit, of wel?
Iemand die deze ervaring vaker heeft gehad of uitlijning af-fabriek niet goed. En hoe snel moet je dit melden bij Tesla, had ergens gelezen binnen 140 km ooit op het forum? Hij spoort verder wel goed alleen tja het stuur staat beetje off Centre
De verschillen zijn er daadwerkelijk:Smobbo schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:21:
[...]
Oh, goh. Hoe kan ik dat in mijn auto controleren/zien?![]()
Volgens mij maakt het nu nog niets uit qua werking/functionaliteit, of wel?
Ja daarom bestelde ik de standaard 18 inch set omdat ik de 20 inch van Tesla niet zo bijzonder vind en dan rij je op dezelfde wielen als vele anderen.Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:14:
[...]
Super vet!
Ik heb een beetje spijt dat ik Nova velgen heb geconfigureerd. Er zijn zoveel mooie aftermarket opties.
De snelheid aanduiding is in de kofferbak nog te lezen, moet dat echt zo enorm groot? Wat een kul.
Het zou fijn zijn als we wat opties zouden krijgen.
Niet alleen klagen, ook positief - de auto herkent veel meer objecten.
Verwijderd
Ik vind ze wel mooi hoor, alleen denk ik dat er genoeg andere mooie velgen zijn. Nova's zijn 19" trouwens.Dutchlimits schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:26:
[...]
Ja daarom bestelde ik de standaard 18 inch set omdat ik de 20 inch van Tesla niet zo bijzonder vind en dan rij je op dezelfde wielen als vele anderen.
Oh ja is ook zo. Ik vind ze ook zeker niet verkeerd hoor die van Tesla. Maar als je dezelfde set als velen hebt is de "bijzonderheid" er vanaf.Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:28:
[...]
Ik vind ze wel mooi hoor, alleen denk ik dat er genoeg andere mooie velgen zijn. Nova's zijn 19" trouwens.
De draairichting is niet anders als je daarnaar zoekt..Rogar schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:18:
[...]
Heel vet! Hoe zien ze er aan de andere kant uit?
:strip_exif()/f/image/B4OpSx3s2q6P8nZjAVWMBKhp.jpg?f=fotoalbum_large)
Binnen 160km is meestal de 'stelregel'. Gewoon even een service afspraak inschieten, dan heb je het op tijd gemeld.Alexander1984 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:22:
Ik heb mijn model Y nu net in gebruik genomen en iets van 100 km gereden, maar op de snelweg staat het stuur wat scheef bij rechtuit rijden en ook bij autopilot staat die net slagje naar links bij rechtuit rijden.
Iemand die deze ervaring vaker heeft gehad of uitlijning af-fabriek niet goed. En hoe snel moet je dit melden bij Tesla, had ergens gelezen binnen 140 km ooit op het forum? Hij spoort verder wel goed alleen tja het stuur staat beetje off Centre
Het stuur hoort immers recht te staan
Daar was ik inderdaad benieuwd naarDutchlimits schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:31:
[...]
De draairichting is niet anders als je daarnaar zoekt..Stoort me niet zo veel als dat wel doet bij anderen.
[Afbeelding]
Ik rijd ook a-symetrisch rond zonder de aero-discs en ik stoor mij er minder aan dan in het begin (je kan er toch niks aan doen).
Deed vanochtend vanuit binnenuit mijn bestuurdersdeur uit om uit de auto te stappen. Het raam ging netjes naar beneden. Maar toen de deur openstond, ging het raam vanzelf weer omhoog. Ben nu in afwachting van Service alle resets e.d. zijn al gedaan, maar niks werkt.
Zit nu met een auto waarvan de deur openstaat en die ik niet dicht kan doen, service gaat ook niet erg vlot..
Gewoon wachten. Niets speciaals en niets nieuws. Gebeurt vaker.spartacusNLD schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:05:
Iemand enig idee wat dit betekent? Bepaalde bugs op een model 3 met hardware 4? En daarom dat die update 2024.14.6 niet naar dit model gepushed is tot nu?
[Afbeelding]
Het viel me trouwens nu pas echt op dat de M3H achter de voorruit maar 2 camera's heeft. Had er alleen nog maar vluchtig naar gekeken maar de 'derde' camera is inderdaad gewoon maar een plastic nepding.
[ Voor 14% gewijzigd door Korvaag op 16-05-2024 12:28 ]
Even voor mijn begrip, het raam ging dus terwijl de deur openstond helemaal naar boven?Bjorn_87 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:25:
Misschien dat er wat Tweakers mee kunnen denken!
Deed vanochtend vanuit binnenuit mijn bestuurdersdeur uit om uit de auto te stappen. Het raam ging netjes naar beneden. Maar toen de deur openstond, ging het raam vanzelf weer omhoog. Ben nu in afwachting van Service alle resets e.d. zijn al gedaan, maar niks werkt.
Zit nu met een auto waarvan de deur openstaat en die ik niet dicht kan doen, service gaat ook niet erg vlot..
Dus als je hem nu dicht doet dan raak je de rand boven de deur?
Raam gaat dus blijkbaar ook niet meer omhoog/omlaag?
'Alle resets' = beide knopjes op stuur even ingedrukt houden neem ik aan?
Ook de auto al uitgeschakeld (bij veiligheid in het menu volgens mij...)?
Normaliter is een alternatief om de auto gewoon even in slaap te laten vallen, maar met een open deur gaat dat denk ik niet gebeuren. Bellen naar Tesla blijft dan over om snel geholpen te worden.
Goede tip en anders met de deur bijna open naar Tesla rijden (maak je deur wel vast met een touw oid zodat die niet per ongeluk open gaat).Smobbo schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:36:
[...]
Even voor mijn begrip, het raam ging dus terwijl de deur openstond helemaal naar boven?
Dus als je hem nu dicht doet dan raak je de rand boven de deur?
Raam gaat dus blijkbaar ook niet meer omhoog/omlaag?
'Alle resets' = beide knopjes op stuur even ingedrukt houden neem ik aan?
Ook de auto al uitgeschakeld (bij veiligheid in het menu volgens mij...)?
Normaliter is een alternatief om de auto gewoon even in slaap te laten vallen, maar met een open deur gaat dat denk ik niet gebeuren. Bellen naar Tesla blijft dan over om snel geholpen te worden.
[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 16-05-2024 12:38 ]
Helaas weet ik uit ervaring dat je de deur dicht kan doen met het raam omhoogturkeyhakan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:37:
[...]
Goede tip en anders met de deur open naar Tesla rijden!
(In de winter ooit de linker achterdeur open gedaan en toen niet gemerkt dat het raam niet goed naar beneden gegaan was vanwege bevriezing. Daarna de deur 'gewoon' dicht gedaan en het raam heeft toen 2 flinke krassen op het (toen nog) chrome gemaakt. Gaan rijden en na een paar minuten was de boel voldoende warm dat het ik het raam alsnog naar beneden en vervolgens op de juiste plek naar boven kon doen).
Herkenbaar hoor, vooral de achterramen gaan hier soms onvoorspelbaar naar boven. Heb op delivery-day zelfs de raamlijst geraakt (komende van een Y)..Smobbo schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:39:
[...]
Helaas weet ik uit ervaring dat je de deur dicht kan doen met het raam omhoog.
(In de winter ooit de linker achterdeur open gedaan en toen niet gemerkt dat het raam niet goed naar beneden gegaan was vanwege bevriezing. Daarna de deur 'gewoon' dicht gedaan en het raam heeft toen 2 flinke krassen op het (toen nog) chrome gemaakt. Gaan rijden en na een paar minuten was de boel voldoende warm dat het ik het raam alsnog naar beneden en vervolgens op de juiste plek naar boven kon doen).
Bij voluit accelereren gaf Flitsmeister bij de Cupra (bijna) altijd 7 seconden aan. De Model 3 komt niet onder de 8 seconden terwijl de fabrieksopgave 6,1 seconden is. Nu zal FM niet de meest nauwkeurige meting geven maar het verschil lijkt me vrij groot.
Ervaren meer mensen dit?
Staat je acceleratiemodus toevallig op Chill?EvdPlas schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:06:
Sinds kort rij ik een Model 3 RWD (Highland). Hiervoor reed ik een Cupra Born. T.o.v. de Cupra voelt de acceleratie minder snel aan. Het gaat ieder geval ‘anders’. De Tesla geeft niet direct al het vermogen vrij.
Bij voluit accelereren gaf Flitsmeister bij de Cupra (bijna) altijd 7 seconden aan. De Model 3 komt niet onder de 8 seconden terwijl de fabrieksopgave 6,1 seconden is. Nu zal FM niet de meest nauwkeurige meting geven maar het verschil lijkt me vrij groot.
Ervaren meer mensen dit?
https://www.tesla.com/own...ED-A7E0-508FFA60C530.html
[ Voor 6% gewijzigd door pl0xs op 16-05-2024 13:14 ]
klinkt als chill modeEvdPlas schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:06:
Sinds kort rij ik een Model 3 RWD (Highland). Hiervoor reed ik een Cupra Born. T.o.v. de Cupra voelt de acceleratie minder snel aan. Het gaat ieder geval ‘anders’. De Tesla geeft niet direct al het vermogen vrij.
Ervaren meer mensen dit?
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Als je goed kijkt zitten die klemmetjes onder een metalen strip die weer onder het glazen dak lopen. Er kan volgens mij weinig gebeuren, maar het voelt wel spannend idd.joeri_berg schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:42:
[...]
Ik denk dat ik dezelfde dakdragers heb. Op Youtube staat een montage-filmpje wat mij wel geholpen heeft. YouTube: How to install the Farad Roof Rack
Wij hadden een Thule dakkoffer (geleend), zo'n fancy ding speciaal voor EV's qua ergonomie (en lekker groot) en de achterklep kon nog helemaal open met een speling van zo'n 5 cm.
Ik zou de dragers een 7 geven. Als minpunt zou ik zeggen dat het niet goed inschatten is hoe strak je de schroef dient aan te draaien welke een klemverbinding maakt met het dak. Dat vond ik toch wel erg spannend.
Wat is je SOC? Onder de pakweg 60% neemt de acceleratie af.EvdPlas schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:06:
Ervaren meer mensen dit?
Mixed Reality dev
Andere optie is nog Object Aware Acceleration uitzetten (bij de veiligheidsopties). Die zorgt ook voor inhouden bij accelereren bij het minste of geringste.EvdPlas schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:06:
Ervaren meer mensen dit?
Heb je "Vent" geprobeerd onder controls in de tesla app. Misschien een ander pad dan de knopjes.Bjorn_87 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:25:
Ah, dat wist ik ook nog niet.Sluuz schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:39:
[...]
Andere optie is nog Object Aware Acceleration uitzetten (bij de veiligheidsopties). Die zorgt ook voor inhouden bij accelereren bij het minste of geringste.
''Obstacle-Aware Acceleration is designed to reduce the impact of a collision by reducing motor torque and in some cases applying the brakes''
Dit al geprobeerd? Druk in het startscherm op climate control en ga dan naar het icoon van het raampje (ventileren) hierbij koelt de auto iets af op warme dagen hij opent de ramen gedeeltelijk, als je daarna nogmaals drukt gaat alles weer dicht, wellicht werkt dit?Bjorn_87 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:25:
:strip_exif()/f/image/tDIKvr0ByJ3ZQNKOs2unGajm.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik rijd het zelfde model. Ik heb het idee dat de acceleratie vanuit stilstand minder hevig voelt dan vanuit 60 naar 100 bij bijvoorbeeld invoegen op de snelweg.EvdPlas schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:06:
Ervaren meer mensen dit?
Daarnaast moet ik wel opmerken.. hoe ''rustig'' ik ook denk weg te rijden bij stoplichten. Vrijwel alles verdwijnt zeer snel in de achteruitkijkspiegel. De 285PK die we hebben in het basis model is voor nederlandse wegen meer dan genoeg. (ja, de LR / Performance is nog leuker. En ja die had ik graag zelf ook gehad)
[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 16-05-2024 14:00 ]
Alle foefjes had ik geprobeerd, uiteindelijk een uur later kon ik de ramen zelf weer bedienen en heeft het systeem zich zelf hersteld lijkt hetRoute-de-Soleil schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:46:
[...]
Dit al geprobeerd? Druk in het startscherm op climate control en ga dan naar het icoon van het raampje (ventileren) hierbij koelt de auto iets af op warme dagen hij opent de ramen gedeeltelijk, als je daarna nogmaals drukt gaat alles weer dicht, wellicht werkt dit?[Afbeelding]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Inruilen kan. Maar dat gaat gewoon los van de aankoop van een demo voortuig. Dus ze gaan je geen hoger inruilbedrag bieden omdat je een demo auto van hen koopt.hmr schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:05:
Als Tesla een demo-voertuig aanbiedt, weet iemand of ze daar ook een Tesla op inruilen? Of gaat dat via de reguliere inruilmogelijkheid (lees lowball offers van derden)
Dus ja, je krijgt een lowball aanbieding. Tesla wil eigenlijk helemaal geen auto's kopen (geen core business) Alleen als ze er flink op kunnen verdienen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/L8ujTLBgtSas5JW0A7MlYdYc.png?f=user_large)
Ik ben van plan komende zomer met de vouwwagen naar Italie op vakantie te gaan en ik loop wat te stoeien met de ABRP-instellingen om tot een realistische planning te kunnen komen. Als ik dit zo lees komt mijn hypothetische instellingen in ABRP aardig overeeen met de werkelijkheid. Uiteraard heb ik nog geen idee wat het netto-resultaat gaat zijn als alle klimmen en afdalingen meegerekend gaan worden, maar dat gaan we tzt wel zien. Desnoods gewoon even een keertje extra ladenHanZwo schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:03:
[...]
2 weken geleden zijn we met de vouwwagen op pad geweest. Betreft ook een MYLR. De vouwwagen was om en nabij de 600 kilo (niet exact gemeten).
Het verbruik op de snelweg schommelde tussen de 20 en 22 kWh / 100 kilometer op de CC / 95 km/h. Zeer netjes.
Ja precies.. dat vind ik dus niet interessantspartacusNLD schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:10:
[...]
Inruilen kan. Maar dat gaat gewoon los van de aankoop van een demo voortuig. Dus ze gaan je geen hoger inruilbedrag bieden omdat je een demo auto van hen koopt.
Dus ja, je krijgt een lowball aanbieding. Tesla wil eigenlijk helemaal geen auto's kopen (geen core business) Alleen als ze er flink op kunnen verdienen.
[Afbeelding]
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Uiteindelijk kwam ik zelfs op 20kWh /100km uit gemiddeld op de heen en terugrit. Heenweg was winderig en zo nu en dan regen, terugweg schitterend weer (23 graden, zon).Fishbeast schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:15:
[...]
Ik ben van plan komende zomer met de vouwwagen naar Italie op vakantie te gaan en ik loop wat te stoeien met de ABRP-instellingen om tot een realistische planning te kunnen komen. Als ik dit zo lees komt mijn hypothetische instellingen in ABRP aardig overeeen met de werkelijkheid. Uiteraard heb ik nog geen idee wat het netto-resultaat gaat zijn als alle klimmen en afdalingen meegerekend gaan worden, maar dat gaan we tzt wel zien. Desnoods gewoon even een keertje extra laden
Het enige is dus het laden met aanhanger. Op de terugweg heb ik de hele trein bij Uden even dwars voor 3 laders gezet zodat ik niet hoefde af te koppelen. Dat was om half 8 in de avond, dus niet druk.
Ik hoor graag je bevindingen tzt. Uiteindelijk is het ook de bedoeling om die kant op te gaan
[ Voor 4% gewijzigd door HanZwo op 16-05-2024 14:34 ]
De Chineese site van Tesla heeft deze wel vermeld. Daarnaast is er een mooi on-officieel overzicht gemaakt op het ttf-forum.de van alle mogelijke motor varianten (wat waarschijnlijk ook de reden is waarom Tesla normaal gesproken geen vermogens vermeld, omdat het kan verschillen welke motor je krijgt)Robertobananas schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:34:
Ik krijg binnenkort een M3 LR AWD uit sept 2019. Ik zie nog al wat uiteenlopende informatie over het vermogen van de motor. De ene site heeft het over 350pk de andere 440pk of 462pk.
Is het ergens te lezen hoeveel vermogen de auto daadwerkelijk heeft?
Niet op de LFP pakketten, of iig nauwelijksMenesis schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:35:
[...]
Wat is je SOC? Onder de pakweg 60% neemt de acceleratie af.
Tenminste in mijn 2022 Model 3 RWD.
Heb ik niet naar gekeken. Maar ga dit in de gaten houden.Menesis schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:35:
[...]
Wat is je SOC? Onder de pakweg 60% neemt de acceleratie af.
En deze ga ik ook uittesten.Sluuz schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:39:
[...]
Andere optie is nog Object Aware Acceleration uitzetten (bij de veiligheidsopties). Die zorgt ook voor inhouden bij accelereren bij het minste of geringste.
[ Voor 22% gewijzigd door EvdPlas op 16-05-2024 15:08 ]
Even getest net met afstand 4 achter een vrachtauto. Als je gaat knipperen gaat ie net na het begin van de baanwissel inderdaad al versnellen. Dat gaat echter rustigaan dus je merkt er niet veel van, maar er gebeurt wel degelijk iets. Op afstand 3 doet ie het ook. Afstand 2 heb ik niet getest.JohanB schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:45:
[...]
Bottom line: bij knipperen en EAP versnelt de Tesla wel degelijk (deels) in z'n eigen rijstrook als de ingestelde snelheid nog niet bereikt is en de baan ernaast vrij is.
Voor meer mensen met last van een heet wordende en nauwelijks ladende iPhone 12 (of iig dat formaat). Als je de telefoon een cm omhoog schuift laadt ie een stuk beter. De iPhone ligt waarschijnlijk precies tussen de 2 coils in. Voor de mini bestaat er bijvoorbeeld ook al een spacer:
YouTube: iPhone Mini Charging for 2021-2024 Tesla Model 3 and Model Y from Ka...
Ik wil voor mijn iphone een zelfde vorm van spacer gaan zoeken maar dan (uiteraard) iets minder hoog aangezien het hier in het voorbeeld over de iPhone mini gaat.
wat ik begrepen heb is dat wanneer je de telefoon ondersteboven legt, het ook een stuk beter werkt. maar weet niet of dat dat ook echt zo is. m'n iphone 14 laadt in elk geval zonder problemen opKorvaag schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:10:
In other news:
Voor meer mensen met last van een heet wordende en nauwelijks ladende iPhone 12 (of iig dat formaat). Als je de telefoon een cm omhoog schuift laadt ie een stuk beter. De iPhone ligt waarschijnlijk precies tussen de 2 coils in. Voor de mini bestaat er bijvoorbeeld ook al een spacer:
YouTube: iPhone Mini Charging for 2021-2024 Tesla Model 3 and Model Y from Ka...
Ik wil voor mijn iphone een zelfde vorm van spacer gaan zoeken maar dan (uiteraard) iets minder hoog aangezien het hier over de iPhone mini gaat.
PH-MRK request startup
Reed hiervoor een Model 3 SR+ uit 2019, vooral de range zal wel een verbetering zijn.
Altijd super tevreden mee geweest, maar de proefrit in de Y beviel ook goed. Net wat meer ruimte en range.
Dat heb ik ook gelezen maar dat kijkt op langere ritten zo lastig naar ABRP-planningenMrkoekie schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:12:
[...]
wat ik begrepen heb is dat wanneer je de telefoon ondersteboven legt, het ook een stuk beter werkt. maar weet niet of dat dat ook echt zo is. m'n iphone 14 laadt in elk geval zonder problemen op
Mijn 12 Pro wordt ook wel warm ja. Maar m'n batterij is ook al niet best meer.Korvaag schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:10:
In other news:
Ik wil voor mijn iphone een zelfde vorm van spacer gaan zoeken maar dan (uiteraard) iets minder hoog aangezien het hier in het voorbeeld over de iPhone mini gaat.
Heb je het al zonder hoesje geprobeerd? Dat wil bij dikke hoesjes ook nog wel eens helpen.
Ik gebruik geen hoesjes.Rogar schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:40:
[...]
Mijn 12 Pro wordt ook wel warm ja. Maar m'n batterij is ook al niet best meer.
Heb je het al zonder hoesje geprobeerd? Dat wil bij dikke hoesjes ook nog wel eens helpen.
Ook de flitser meldingen, alternatieve route etc zijn mooi genomen. Om de één of andere reden heeft mn tesla gratis premium connectivity want na 2 maanden werkt het nog steeds zonder abonnement.
:strip_exif()/f/image/FBlbrDiRDzjd0aE1tMsWxXT3.jpg?f=fotoalbum_large)
kliko's zou die al een aantal jaren moeten kunnenSluuz schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:56:
Dat viel mij inderdaad ook op! En op jouw screenshot blijkt hij ook kliko's te herkennen
Heeft de achterste kliko van de drie nou een linker remlicht gekregen?Tweakarim schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:44:
Vanmorgen kreeg ik de update, ineens ziet de camera echt enorm veel meer. Of tenminste, het display geeft veel meer voertuigen weer. Ook tegemoet komend verkeer, zelf op de snelweg op de tegengestelde rijbaan.
Ook de flitser meldingen, alternatieve route etc zijn mooi genomen. Om de één of andere reden heeft mn tesla gratis premium connectivity want na 2 maanden werkt het nog steeds zonder abonnement.
[Afbeelding]
It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
In mijn wijk moeten we nog gewoon vuilniszakken aan de straat zetten dus wellicht dat het daarom nog nooit had gezienCaelorum schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:58:
[...]
kliko's zou die al een aantal jaren moeten kunnen
Supercharger Eemnes/Witte Bergen functioneert. In de nav staat tijdelijk gesloten.
Ik vroeg mij al af wat ermee aan de hand was, want wilde er vanochtend gaan laden. Helemaal niet bekend of het onderhoud betreft of iets dergelijks? Bijzonder dat het gewoon werkt, tenzij ze natuurlijk net klaar zijn met onderhoud en het nog niet door de systemen is verwerkt.tspawn schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:19:
Omdat het hier wat drukker is:
Supercharger Eemnes/Witte Bergen functioneert. In de nav staat tijdelijk gesloten.
It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
Ik heb dat ook gehad. Het stuur was 'recht' gezet op de houten strip er achter. Maar dat loopt scheef, dus staat je stuur scheef. Bij mij in een service afspraak opgelost.Alexander1984 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:22:
Ik heb mijn model Y nu net in gebruik genomen en iets van 100 km gereden, maar op de snelweg staat het stuur wat scheef bij rechtuit rijden en ook bij autopilot staat die net slagje naar links bij rechtuit rijden.
Ik heb dus heel vaak dat als een klein beetje over de rijbaan streep ga ik een enorme waarschuwing krijg van de auto. Dit kan ik uitzetten in het Autopilot menu. Maar iedere keer als je weer in de auto stapt staat het weer aan.Korvaag schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:41:
[...]
Er zijn opties voor de lane assist. Uit, waarschuwing en correctie. Zit volgens mij onder het autopilot menu of onder veiligheid. Weet ik zo even niet. In ieder geval kan je instellen wat ie doet: van niets tot een correctie. De correctie gebeurt overigens ook niet altijd. Er staan wat if then regeltjes in de handleiding. Die weet ik zo ook niet uit m'n hoofd
Ik gok niet dat het mogelijk is, maar het kan zeker niet permanent uit?
ja dat viel mij ook al op. ik heb de functie nog niet uitgezet. Ik moet mezelf maar gewoon aanleren binnen de lijntjes te kleurenyeehaw schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:40:
[...]
Ik heb dus heel vaak dat als een klein beetje over de rijbaan streep ga ik een enorme waarschuwing krijg van de auto. Dit kan ik uitzetten in het Autopilot menu. Maar iedere keer als je weer in de auto stapt staat het weer aan.
Ik gok niet dat het mogelijk is, maar het kan zeker niet permanent uit?
PH-MRK request startup
Zo te zien op voertuig.net zijn vandaag de eerste MY RWD SR met BYD Blade op kenteken gezet die met HW4 zouden moeten zijn uitgerustspartacusNLD schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:37:
Was dit niet al heel lang het geval? Zo niet, goed nieuws voor mensen die een model Y gaan bestellen.
[Twitter]
Juppdidi schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:06:
[...]
Zo te zien op voertuig.net zijn vandaag de eerste MY RWD SR met BYD Blade op kenteken gezet die met HW4 zouden moeten zijn uitgerust
:strip_exif()/f/image/lKDgKzlSrgiWvxnif02mArnR.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat wellicht ook reden voor de prijsverhoging a 2K geweest?
Nee, die aangekondigde verhoging moest verkopen voor eind kwartaal stuwen. Dus mensen die nog even snel voor de "lage prijs" een Y gingen kopen. Prijsbeleid Tesla is totaal niet voorspelbaar.Alexander1984 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:16:
[...]
Dat wellicht ook reden voor de prijsverhoging a 2K geweest?
[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 16-05-2024 17:18 ]
[ Voor 99% gewijzigd door spartacusNLD op 16-05-2024 17:17 ]
Ik maar Sentry mode ingeschakeld om de live beelden te bekijken en mijn achterbak staat inderdaad open

Hoe dan? De auto staat geparkeerd in een parkeergarage onderin het gebouw en ik heb de Tesla app niet geopend in de laatste paar uur?
Meer mensen dit ooit meegemaakt?
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Slecht bereik in de garage?Bobo221 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:20:
Mijn telefoon ligt al zeker een uur naast mij onaangeraakt op mijn bureau en ik krijg zojuist een melding vanuit de Tesla app: Uw achterbak staat open
Ik maar Sentry mode ingeschakeld om de live beelden te bekijken en mijn achterbak staat inderdaad open![]()
Hoe dan? De auto staat geparkeerd in een parkeergarage onderin het gebouw en ik heb de Tesla app niet geopend in de laatste paar uur?
Ja het is een ondergrondse parkeergarage dus bereik is inderdaad dramatisch. Het grappige is dat het bereik van de Tesla in de parkeergarage sterker is dan mijn iPhone.
Maar wat heeft het bereik met een ongevraagd openen van de kofferbak te maken?
Ik heb dat in 3 jaar tijd nu 2 keer gehad en ik weet, tot de dag van vandaag, niet hoe en waaromBobo221 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:20:
Mijn telefoon ligt al zeker een uur naast mij onaangeraakt op mijn bureau en ik krijg zojuist een melding vanuit de Tesla app: Uw achterbak staat open
Ik maar Sentry mode ingeschakeld om de live beelden te bekijken en mijn achterbak staat inderdaad open![]()

Mogelijks komt de melding nu pas door wegens het slecht bereik, maar was de koffer dus nooit gesloten.Bobo221 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:36:
[...]
Ja het is een ondergrondse parkeergarage dus bereik is inderdaad dramatisch. Het grappige is dat het bereik van de Tesla in de parkeergarage sterker is dan mijn iPhone.
Maar wat heeft het bereik met een ongevraagd openen van de kofferbak te maken?
Ik heb het 2 a 3 keer op werk gehad. Ik vermoed dat ik per ongeluk een keer op de widget gedrukt heb op de tijd. Maar dat staat zo dicht bij de achterklep openen dat ik het een keer verkeerd heb gedaan. Die andere keer wellicht geen goeie verbinding en gewoon weggelopen.Bobo221 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:20:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UusIEsrzdDP8zDCZ39uIYiKk.jpg?f=user_large)
Hoop niet dat de plafond van garage laag is zodat je nu lakschade hebt

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 16-05-2024 18:08 ]
Eerste post hier. Ik lees regelmatig mee.
Mijn kids zijn de afgelopen week met zonnebrand crème op hun lijfjes de auto in gegaan en kwam er achter dat dit wel enkele vlekken heeft achter gelaten. Betreft Naif zonnebrand crème. Wat vettigere substantie.
Mensen schoonmaaktips voor de auto? Voor de mensen die het leuk vinden, betreft een cherry red model y.
Alvast bedankt!
:strip_exif()/f/image/yVIExeNX8zlULzNWo0WkFKsk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Bv0V529cKZi9Kh20RQxsyhGe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0vPYJY3vrySpJjI4zBKMWHCl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q0gWvzktFJU3kitrWMnI0D1r.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb ik ook al 2x meegemaakt, beide keren de app niet gebruikt en weet zeker dat ik niet weggelopen ben met de klep open.Bobo221 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:20:
Gewoon een goede Interior Cleaner.Valentinoa88 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:11:
Goede avond,
Mijn kids zijn de afgelopen week met zonnebrand crème op hun lijfjes de auto in gegaan en kwam er achter dat dit wel enkele vlekken heeft achter gelaten. Betreft Naif zonnebrand crème. Wat vettigere substantie.
Mensen schoonmaaktips voor de auto? Voor de mensen die het leuk vinden, betreft een cherry red model y.
Alvast bedankt!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nou lekker dan, er zal maar duur spul in je auto liggen op zo'n momentschumi1986 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:33:
[...]
Heb ik ook al 2x meegemaakt, beide keren de app niet gebruikt en weet zeker dat ik niet weggelopen ben met de klep open.
Ik heb bij leer vaak gezien dat zonnebrand creme permanente vlekken achterlaat als er zon op de auto heeft gestaan. Dus zou het zsm eraf halen.Valentinoa88 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:11:
Goede avond,
Alvast bedankt!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.carclean.com/nl/gyeon-q2m-interiordetailer.htmlValentinoa88 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:11:
Goede avond,
Alvast bedankt!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
+ een goede microvezel doek
Een lijst (van mij) met meer onderhoudsproducten die ik op mijn eigen tesla gebruik: https://docs.google.com/d...819568&rtpof=true&sd=true stuur me een DM als hij dicht zit (volgens mij moet ik toegang verlenen per individue)
Wil je nou verder praten over het schoonmaken van je tesla kan dat ook in Het grote auto detailing topic
[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 16-05-2024 18:58 ]
Niks te zien ook niet qua werkzaamheden, vorige week was er wel 1 charger stuk. Was wel lekker rustig.Jochemp schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:29:
[...]
Ik vroeg mij al af wat ermee aan de hand was, want wilde er vanochtend gaan laden. Helemaal niet bekend of het onderhoud betreft of iets dergelijks? Bijzonder dat het gewoon werkt, tenzij ze natuurlijk net klaar zijn met onderhoud en het nog niet door de systemen is verwerkt.
Dit topic is gesloten.
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.